Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14

Nieuwsbericht

Apple heeft de Watch SE gepresenteerd, een goedkopere versie van zijn slimme horloge. Het klokje mist enkele functies van de duurdere modellen, maar is goedkoper dan het nieuwe model Apple Watch Series 6 kost.

De Apple Watch SE moet het doen zonder diverse van de functies van de Series 5 en 6, zoals een always-on-scherm, ecg-functie en wifi via 802.11ac op 5GHz. Het horloge draait op de S5-soc uit de Apple Watch Series 5 van vorig jaar. Tot nu toe hield Apple een ouder model in de verkoop om de prijs lager te houden, maar de Watch SE is de eerste keer dat de fabrikant een goedkoper model in het assortiment opneemt.

Apple brengt de Watch SE vrijdag uit voor 299 euro voor de variant zonder 4g, terwijl de versie met mobiele internetverbinding te koop is vanaf 349 euro, zo laat Apple weten. De Watch Series 3 blijft in het assortiment voor 219 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFnCsjWBt2AsuXU5Vs6v2tnQ53Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8rOLbb84uJgET5uEhkrkPYqY.png?f=user_large

Wat is nieuw?

• Opvolger van de Series 3, als betaalbaarder instapmodel
  • Design en interne specs vergelijkbaar met Series 5 (S5-chip met kompas)
  • Verkrijgbaar in meerdere uitvoeringen, waaronder 4G (niet in Nederland)
  • Formaat 40mm en 44mm
  • Licht van gewicht
  • Waterbestendig tot 50 meter
  • Geen ECG en Always-on-display, wél valdetectie
  • Ook geschikt voor kinderen dankzij Family Setup.
  • Betaalbaarder prijs, vanaf €299,-

Specificaties

• GPS/GNSS
  • Kompas
  • Always-on hoogtemeter
  • Waterbestendig tot 50 meter
  • Optische hartslagsensor
  • SOS-noodmelding
  • Versnellingsmeter
  • Gyroscoop
  • Omgevingslicht­­­­­sensor
  • Microfoon
  • 32GB opslag
  • Achterzijde van keramiek en saffierkristal
  • 44 mm, 368 x 448 pixels, beeldoppervlak van 977 mm² of 40 mm, 324 x 394 pixels, beeldoppervlak van 759 mm²
  • LTPO OLED Retina-display met een helderheid van 1000 nits
  • S5 SiP met 64‑bits dual‑core­processor
  • W3 Apple Wireless Chip
  • Wifi 802.11b/g/n 2,4 GHz/li]
  • Bluetooth 5.0
  • Inge­bouwde, oplaadbare lithium‑ion­batterij, tot 18 uur
  • Magnetische oplaadkabel

Links

Persbericht
Productpagina Apple.com
Nieuwsartikel Tweakers.net

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas079
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 25-05 22:48
Ik ben heel erg benieuwd naar de reviews van de watch SE. Vanwege (sinds kort) mijn hardloophobby ben ik wel benieuwd naar waar ik ongeveer loop, evenals mijn hartslag (zonder telefoon in de buurt). Plus als scheidsrechter zijn een paar collega's positief over de Apple Watch. Ik zie er wel wat extra comfort in gezien er ook apps zijn waarmee je scores bij kan houden, en ik ervan uitga dat het scherm wat beter leesbaar is in donkere omstandigheden dan mijn huidige digitale g-shock horloge. Ik keek al met een schuin ook naar de series 3 maar aankondiging van de SE kwam voor mij wat uit de lucht gevallen op een positieve manier.

Ik denk dat dit prima past naast mijn iPhone SE (2020) en ik hoop ook vooral dat Apple dit horloge ook een jaar of 4 blijft ondersteunen. Zou mijn eerste Apple watch worden dus ik houd dit goed in de gaten. Dank voor het aanmaken van deze topic!

Als iemand ervaringen met of meningen over de SE heeft lees ik ze graag :)

[ Voor 2% gewijzigd door Bas079 op 16-09-2020 12:15 . Reden: zinsopbouw ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 12:27
Ook ik volg dit horloge met interesse! Een AW series 5 en nu 6 vond ik altijd net te duur om te kunnen rechtvaardigen, het 'oude' design van de AW series 3 vond ik dan weer jammer. De SE lijkt voor mij persoonlijk precies de juiste sweet spot tussen design, functionaliteit en prijs.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:22
Een mooi horloge. Ik ben ook benieuwd hoeveel de Watch 5 gaat kosten bij winkels die van de voorraad af willen, gezien de 6 de prijs heeft nu die de 5 tot nu toe had. Heeft iemand een goede vergelijkingstabel gevonden tussen de 3 (die verkoopt Apple zelf nog steeds), de SE, de 5, en de 6?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Ik heb de Watch SE 44 mm besteld. Ik vond het nog wel een leuk prijsje en heb geen zin in het design/scherm van de Watch 3. De Series 6 vind ik dan weer te veel geld kosten. Ik ben ook wel benieuwd wat de Watch 5 nu gaat doen qua prijs, maar ook geen zin om op te wachten etc.

Die Solo Loop vind ik ook wel spannend trouwens. Ik heb 'm gewoon blindelings besteld, ben wel benieuwd of het bandje dan echt goed past en hoe dat aanvoelt. Ik heb weinig arm-haar gelukkig...

• Bas079
svenk91 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:36:
Een mooi horloge. Ik ben ook benieuwd hoeveel de Watch 5 gaat kosten bij winkels die van de voorraad af willen, gezien de 6 de prijs heeft nu die de 5 tot nu toe had. Heeft iemand een goede vergelijkingstabel gevonden tussen de 3 (die verkoopt Apple zelf nog steeds), de SE, de 5, en de 6?
Ja ik las dit bij het nieuwsbericht op tweakers in de comments. De AW5 heeft een paar dingen die de SE niet heeft zoals een always on display en het kan een ECG maken naar mijn weten.
Dan nog verwacht ik dat het een logische zet zou zijn van Apple als ze de AW SE wat langer met software ondersteunen, en/of de AW5 80 euro ofzo duurder te laten dan de SE. Als de AW 5 ook gaat zakken beneden +/- 340 euro dan wordt het heel interessant om beide te vergelijken. Of de AW 5 wordt helemaal niet meer geproduceerd, ik zie ook nergens staan dat hij in productie blijft.
GeorgeMichael schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:22:
Ik heb de Watch SE 44 mm besteld. Ik vond het nog wel een leuk prijsje en heb geen zin in het design/scherm van de Watch 3. De Series 6 vind ik dan weer te veel geld kosten. Ik ben ook wel benieuwd wat de Watch 5 nu gaat doen qua prijs, maar ook geen zin om op te wachten etc.

Die Solo Loop vind ik ook wel spannend trouwens. Ik heb 'm gewoon blindelings besteld, ben wel benieuwd of het bandje dan echt goed past en hoe dat aanvoelt. Ik heb weinig arm-haar gelukkig...
Ik lees heel graag je ervaringen terug! :) Ik denk dat het solo bandje best prettig kan zitten en misschien ietsje minder hard slijt. Wil je tzt wat schrijven over hoe de pasvorm is? En ook hoe de 44mm bevalt, volgens mij is dat ding echt gigantisch.

[ Voor 0% gewijzigd door Bas079 op 16-09-2020 15:50 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Niet online
Bas079 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:50:
[...]

Ik lees heel graag je ervaringen terug! :) Ik denk dat het solo bandje best prettig kan zitten en misschien ietsje minder hard slijt. Wil je tzt wat schrijven over hoe de pasvorm is? En ook hoe de 44mm bevalt, volgens mij is dat ding echt gigantisch.
Zeker. Levering zou op 2 oktober gebeuren volgens Apple.

Volgens mij heb ik vrij smalle/dunne polsen maar toch kwam ik volgens de "Vind je maat met onze tool" uit op maat 11 voor de Solo Loop, terwijl maat 12 de grootste maat zou zijn. Ik heb toch maar maat 11 besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:22
[...]

Dan nog verwacht ik dat het een logische zet zou zijn van Apple als ze de AW SE wat langer met software ondersteunen, en/of de AW5 80 euro ofzo duurder te laten dan de SE.

[...]
Meestal is software ondersteuning afhankelijk van de SoC bij Apple, en die is gelijk tussen de AW5 en de SE. Ik vermoed dat ze allebij eindigen met dezelfde watchOS versie.

Hij lijkt mij ook iets meer een uitgeklede AW5 dan uitgeklede AW6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-05 07:26
Kan iemand die van de series 3/4 komt vertellen hoe de Apple Watch reageert op het draaien om de tijd te zien, of melding of iets dergelijks?

De enige reden dat ik geen SE zou nemen is namelijk het always on scherm, het ecg en de saturatie meting heb ik niets aan/mee. De hoogtemeter daarentegen lijkt me dan wel weer wat maar oké. Je moet ergens een grens trekken.

Waarom ik überhaupt twijfel over eventuele hapering bij de pols beweging is omdat ik echt zeer vaak niks te zien kreeg bij mijn galaxy watch active en actief op de zij knop moest drukken.

In retrospect, it was inevitable

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
-Cyril- schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:24:
Kan iemand die van de series 3/4 komt vertellen hoe de Apple Watch reageert op het draaien om de tijd te zien, of melding of iets dergelijks?

De enige reden dat ik geen SE zou nemen is namelijk het always on scherm, het ecg en de saturatie meting heb ik niets aan/mee. De hoogtemeter daarentegen lijkt me dan wel weer wat maar oké. Je moet ergens een grens trekken.

Waarom ik überhaupt twijfel over eventuele hapering bij de pols beweging is omdat ik echt zeer vaak niks te zien kreeg bij mijn galaxy watch active en actief op de zij knop moest drukken.
Ik kan niet praten onder de 3, maar vanaf de Apple Watch 3 is dit super op orde. Denk dat meerdere dit kunnen beamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 12:32

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Ik heb de serie 0 nogsteeds.. en die nee die moet ik vaak aan drukken.. en erg langszaam en veel vastlopers. Zo dat is de ervaring voor de serie 3😂
Nee ben nu ook in de markt voor een nieuwe hij is aan vervanging toe. Maar welke de a se komt eeh uit een overwachtse hoek! Maar wel een leuke hoek.. eerst even de eerste revieuws afwachten voor het bestellen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 17:45

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[...]

Ik heb vrij dunne polsen, maar heb toch de 44mm gekocht. Waarom? Ten eerste heb ik enkele youtube video's bekeken. Het grotere scherm van de 44mm is wel echt een verschil vergeleken met de 40mm. Daarnaast is de lug-to-lug van mijn normale horloge (diamater case zonder kroon 42mm) 47mm en die past me ook prima. De Apple Watch is dus in hoogte 3mm korter en hij is smaller. Het enige is, dat de Apple Watch wat dikker op de pols ligt verwacht ik vanwege de vormgeving. Mijn normale horloge valt mooier 'over de pols', maar we gaan het wel zien. Leverdatum staat nu op 1 oktober.

Mijn usecase is trouwens gebruik voor sport en activiteit. Overdag zal ik mijn normale horloge blijven dragen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 09:16

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Komt die 4G functie ooit nog eens naar Nederland dat iemand weet? Of zijn er workarounds die bruikbaar zijn?

Lijkt mij echt heel fijn voor het hardlopen dat ik mijn telefoon niet meer hoef mee te nemen en toch kan bellen in noodgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:58
Ik zit te kijken naar een Apple Watch SE of toch de 5, zodra die omlaag gaat in prijs. Tot nu toe is het verschil in prijs tussen een series 5 en 6 niet heel bijzonder.

De 5 heeft zowel een elektrische als optische hartmonitor, de SE alleen een optische. Ik ben wel benieuwd hoe nauwkeurig die is, gezien ik het graag zou willen gebruiken tijdens sporten.

Daarnaast nog de keuze tussen 40mm en 44mm, dat wordt nog wel een moeilijke keus. Misschien even langs een winkel om te vergelijken uiteindelijk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:43
Even een domme vraag.. maar Apple geeft zelf aan in de chat dat ze het niet weten:

Apple Watch SE is waterdicht tot X meter. Stel, ik ga ermee zwemmen, 1-1,5 meter diep en toch door vochtschade stopt mijn watch ermee. Valt dit dan onder garantie? Volgens de garantie tekst van Apple valt geen enkele vorm van vocht schade onder garantie.
Alleen zou ik denken dat het product dan niet voldoet aan de verwachtingen, en dus wel een garantie geval is.

Wat klopt wel/niet?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:22
corset schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:35:
Even een domme vraag.. maar Apple geeft zelf aan in de chat dat ze het niet weten:

Apple Watch SE is waterdicht tot X meter. Stel, ik ga ermee zwemmen, 1-1,5 meter diep en toch door vochtschade stopt mijn watch ermee. Valt dit dan onder garantie? Volgens de garantie tekst van Apple valt geen enkele vorm van vocht schade onder garantie.
Alleen zou ik denken dat het product dan niet voldoet aan de verwachtingen, en dus wel een garantie geval is.

Wat klopt wel/niet?
Ik denk dat Apple dat per geval beoordeeld. Maw ze zullen het onderzoeken als je hem langsbrengt of opstuurt. Maar dit is puur hoe ik het interpreteer.

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:52
Slickk schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:31:

Daarnaast nog de keuze tussen 40mm en 44mm, dat wordt nog wel een moeilijke keus. Misschien even langs een winkel om te vergelijken uiteindelijk. :)
Zie deze link voor een vrij goed beeld van hoe het formaat uitvalt; vanuit de Applestore-app kun je het zien/proberen: https://osxdaily.com/2015...tch-sizes-with-an-iphone/

Zelf heb ik best iele polsen voor een man, maar de 44mm past mij prima 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-11-2024
Ik zelf zit ook te kijken naar de SE.

Ik heb zelf de serie 0, serie 4 gehad.

Mijn ervaring was dat de serie 0 erg langzaam was naarmate de tijd verstreek.

Overstap naar de 4 was een verademing.

Ik loop vaak hard wat mij opviel was het volgende met de functies van de 4:

Ecg gebruikte ik zelden.( niet aan te raden als je er gevoelig voor bent angsten etcetera)

Altijd scherm aan is voor mij niet nodig pols optillen is voldoende en snel.

Software ondersteuning lijkt net als de series 3(2017) bijna 4 jaar te zijn ) dus verwacht ik met deze S5 chip ook.

Accu ging bij mij 2 dagen mee(wel aan opladen toe) met whatsapp , mail , sport.
😉

[ Voor 9% gewijzigd door Paperbag24 op 17-09-2020 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Ik ga voor mijn vriendin een Apple watch kopen, hoogstwaarschijnlijk de SE want vind de 6 voor het geld te weinig meerwaarde hebben.

Ik ben een totale noob op Apple watch gebied, maar zijn de verschillende horloge bandjes die je bij je watch geleverd kan krijgen unisex? Of zijn er speciale mannen en vrouwenbandjes?

En is het al bekend hoe snel de SE gaat laden (net zo snel als de 6?)?

Dacht vlak na de aankondiging van de nieuwe Apple watches om een LTE model te gaan kopen, was wel een domper om er achter te komen dat dat niet kan in NL :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:48
Mr_Tomatohead schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:20:
Ik ga voor mijn vriendin een Apple watch kopen, hoogstwaarschijnlijk de SE want vind de 6 voor het geld te weinig meerwaarde hebben.

Ik ben een totale noob op Apple watch gebied, maar zijn de verschillende horloge bandjes die je bij je watch geleverd kan krijgen unisex? Of zijn er speciale mannen en vrouwenbandjes?

Dacht vlak na de aankondiging van de nieuwe Apple watches om een LTE model te gaan kopen, was wel een domper om er achter te komen dat dat niet kan in NL :'(
Dat ligt aan de providers. Apple stelt als voorwaarde dat de esim in de Apple Watch aan hetzelfde telefoonnummer en bundel wordt gekoppeld als de sim die in de bijbehorende telefoon zit. De providers in NL willen dat blijkbaar niet of kunnen het nog niet leveren. Daarom brengt Apple het horloge hier niet uit.

Unisex, tja, er zijn geen speciale heren- of damesbandjes. Meestal kiezen de dames voor de 38/40mm variant van het horloge en de heren voor de 42/44mm, dus ook met de bijbehorende bandjes. Maar ze zijn door beide geslachten prima te gebruiken :)

Op dit moment is de SE wel een mooie deal. Ik baal ervan, want ik wil straks mijn AW5 verkopen, maar veel kopers die rond de 300 euro willen besteden zullen dan liever voor een SE gaan. Meerwaarde van de AW5 is dan eigenlijk alleen AOD en ECG. Die laatste is niet een functie die je (normaal gesproken) heel vaak gebruikt. AOD is een kwestie van smaak, mijn AW5 heeft het wel maar ik gebruik het niet.

Maar mijn AW5 komt wel met een oplader, de SE niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paperbag24
Wat mij opviel was dat vandaag de Apple Watch series 5 in prijs verlaagd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mr_Tomatohead schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:20:

Het enige is dat op de 40mm soms niet de langste bandjes kunnen worden besteld. En op de 44mm de kortste juist niet. Voor de rest kun je volgens mij helemaal los gaan op die bandjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Zoals aangegeven vandeweek wordt ju dan toch echt mijn awatch serie 0 vervangen naar de se! Sterker nog komt vanavond al binnen! zo benieuwd! Eindelijk geen vastlopers meer of korte batterijduur. Het is de 44mm spacegrey met zwart sport bandje geworden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3lmeau
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-12-2024
Paperbag24 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:16:
Ik zelf zit ook te kijken naar de SE.
Ik heb zelf de serie 0, serie 4 gehad.
Mijn ervaring was dat de serie 0 erg langzaam was naarmate de tijd verstreek.
Overstap naar de 4 was een verademing.
Ik loop vaak hard wat mij opviel was het volgende met de functies van de 4:
Ecg gebruikte ik zelden.( niet aan te raden als je er gevoelig voor bent angsten etcetera)
Altijd scherm aan is voor mij niet nodig pols optillen is voldoende en snel.
Software ondersteuning lijkt net als de series 3(2017) bijna 4 jaar te zijn ) dus verwacht ik met deze S5 chip ook.
Accu ging bij mij 2 dagen mee(wel aan opladen toe) met whatsapp , mail , sport.
😉
Ik ben aan het twijfelen wat te doen: een nieuwe SE of een tweedehands ('zgan') Apple Watch 4 40mm om voor mijn vrouw te kopen.
Ik zie aan de specs weinig verschil. De tweedehands 4, met extra bandjes en originele verpakking kan ik overnemen voor €250 euro. De nieuwe SE kost €299. Maar daar moet nog een fijner bandje bij. Waar doe ik goed aan?

Advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paperbag24
Aanrader is nieuwe ivm garantie de SE is sneller maar geen ecg.
3lmeau schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:13:
[...]

Ik ben aan het twijfelen wat te doen: een nieuwe SE of een tweedehands ('zgan') Apple Watch 4 40mm om voor mijn vrouw te kopen.
Ik zie aan de specs weinig verschil. De tweedehands 4, met extra bandjes en originele verpakking kan ik overnemen voor €250 euro. De nieuwe SE kost €299. Maar daar moet nog een fijner bandje bij. Waar doe ik goed aan?

Advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paperbag24
Paperbag24 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:39:
Als de bandjes origineel zijn van Apple ben je voordelig uit met die tweedehands.

Zelf ga ik voor de SE Nike 44 mm.
Met als voordeel exclusieve wijzerplaten van Nike.

[...]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3lmeau
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-12-2024
Paperbag24 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:39:

[...]
Dank voor je reactie.

Daar dacht ik ook aan. Batterij is nieuwer, heeft garantie, en is beter verkoopbaar. Maar de nieuwprijs van de 4 lag een stuk hoger dan de nieuwprijs van de SE.

Ik laat mijn vrouw beslissen. Volgens mij gaat ze voor nieuw. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bromanus
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-05 13:22
Ik heb de SE vandaag opgehaald bij de Amac. 44mm, als opvolger van mijn antieke series 0, 42 mm. De 40 is dan echt heel klein, en qua gevoel is de 44 niet echt anders dan de 42. Uiteraard een verademing qua snelheid enzo, en prachtig groot scherm.
Enige nadeel is dat hij bij mij niet meer werkt om m'n MacBook mee te unlocken, wat echt een relaxte feature was die zelfs de 0 nog kon. Misschien omdat de MacBook hem herkent als de Series 5. Verwacht dat een software-update dat dan wel oplost. Toevallig anderen die ditzelfde issue hebben?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4IwPB18d2JS2VLeYq5ri7Ij7VUY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hcY8mTQzOrp5QB2si9LW3pMC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paperbag24
Ah netjes wellicht komt het door watch os 7 even even op even update wachten idd.
Apple care helpt je ook gratis.
Zijn tot 20:00 open en software wordt als uitzondering altijd ondersteund.
Bromanus schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:06:
Ik heb de SE vandaag opgehaald bij de Amac. 44mm, als opvolger van mijn antieke series 0, 42 mm. De 40 is dan echt heel klein, en qua gevoel is de 44 niet echt anders dan de 42. Uiteraard een verademing qua snelheid enzo, en prachtig groot scherm.
Enige nadeel is dat hij bij mij niet meer werkt om m'n MacBook mee te unlocken, wat echt een relaxte feature was die zelfs de 0 nog kon. Misschien omdat de MacBook hem herkent als de Series 5. Verwacht dat een software-update dat dan wel oplost. Toevallig anderen die ditzelfde issue hebben?
[Afbeelding]

[ Voor 5% gewijzigd door Paperbag24 op 18-09-2020 18:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Ik heb de apple watch se binnen en in gebruik! In een woord waauw, wat een verschil met de 0 compleet andere ervaring, snel, groot scherm, helder, apps werken beter en meer apps.. dit is wat de serie 0 had moeten zijn!

• Bas079
Heeft iemand misschien al ervaring met hoe goed de hartslagmeter de GPS (zonder telefoon in de buurt) van de AW SE is?

Ik ben daar zelf heel erg in geïnteresseerd voor stukjes hardlopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Wat mij opvalt in de Apple store is dat je geen gouden kastje meer kunt bestellen. Enkel rosé goud, terwijl rosé goud geen band heeft die daarop aansluit..

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paperbag24
Helaas heb ik naast het net gevist en zijn alle 44 mm SE modellen uitverkocht 😢.
Alleen Apple nog wachten tot 27 oktober !!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hier is hij inmiddels binnen. Gisteren gelijk de golfbaan ermee in, en dat werkt naar verwachting. Nog wel even wat verschillende apps proberen binnenkort. Vanavond hardlopen.

Ik ben wel blij dat ik de 44mm gekozen heb, die past perfect. Altijd lastig te zien met die wristshots, maar in het echt zit 'ie prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jdjnWWO3P4tWsARmWX5LYUigsLw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yorJv5e7mjj1wGZqmtaYZI1S.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:42
kan iemand al wat zeggen over de duur van de batterij. Heb nu een 3 en gaat 2 dagen mee. ik hoop dat hij de nieuwe accu heeft en door niet always on iets langer meegaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-05 10:28
Ik snap het verschil niet tussen het AlwaysOn display en dat van de SE.
Mijn vrouw heeft een 5 en die zie ik ook vaak "zwart" zijn.
Als ze haar pols beweegt gaat-ie wel aan.

Hoe is dat anders met een SE?

(ik ben nu nog Pebble Time gebruiker, maar helaas werken daar steeds meer dingen niet, omdat de community er langzaam van aan het afschakelen is en geen onderhoud meer pleegt (begrijpelijk, zeker geen klacht!))

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bromanus
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-05 13:22
jarsiv schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:52:
kan iemand al wat zeggen over de duur van de batterij. Heb nu een 3 en gaat 2 dagen mee. ik hoop dat hij de nieuwe accu heeft en door niet always on iets langer meegaat
Ik heb 'm nu een week in gebruik, en ben erg te spreken over de accu. De Garmin van mijn vriendin wint het natuurlijk, maar waar mijn vorige Apple Watch (Series 0) het eind van de dag eigenlijk niet haalde, ook door ouderdom natuurlijk, houdt deze aan het eind van de dag 65+% over bij mij. Eigenlijk heb ik nog de oude routine van hem iedere nacht opladen, dus ik heb niet geprobeerd hoelang hij meegaat. Maar op basis van die 65% zou ik zeggen dat hij niet veel langer meegaat dan je S3.
pimk schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:11:
Ik snap het verschil niet tussen het AlwaysOn display en dat van de SE.
Mijn vrouw heeft een 5 en die zie ik ook vaak "zwart" zijn.
Als ze haar pols beweegt gaat-ie wel aan.

Hoe is dat anders met een SE?

(ik ben nu nog Pebble Time gebruiker, maar helaas werken daar steeds meer dingen niet, omdat de community er langzaam van aan het afschakelen is en geen onderhoud meer pleegt (begrijpelijk, zeker geen klacht!))
De SE gedraagt zich precies zoals je die S5 van je vrouw omschrijft. Zwart, en gaat aan bij beweging. Misschien heeft zij de 'always-on'-optie uitstaan? Daarmee zou hij namelijk nooit helemaal zwart moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Niet online

[...]

Heb 'm inmiddels binnen. Het bandje vind ik erg fijn, maar helaas is de maat in mijn geval niet goed, hij is net wat te los. Ik had maat 11 maar ik had toch beter 10 (of lager zelfs?) kunnen kiezen. Dus deze gaat terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Ben van serie 0 naar de se gegaan. Bij de serie 0 moest ik de eerste paar keer hardlope. Met iphone erbij voor nauwkeurigheid. Is dit bij de se ook het geval? Aangezien deze een eigen gps heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:22
GeorgeMichael schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:24:
[...]

Heb 'm inmiddels binnen. Het bandje vind ik erg fijn, maar helaas is de maat in mijn geval niet goed, hij is net wat te los. Ik had maat 11 maar ik had toch beter 10 (of lager zelfs?) kunnen kiezen. Dus deze gaat terug.
Welke maat werd je geadviseerd volgens de maatwijzer? :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Niet online
hk12nl schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:26:
[...]

Welke maat werd je geadviseerd volgens de maatwijzer? :)
Maat 11 werd geadviseerd maar nu ik het meetlint wat strakker om mijn pols doe (en dat is beter denk ik) krijg ik maat 10 geadviseerd. Ik heb dus het idee dat die meet-tool wel goed is, ik had het meetlint toch wat te los dan.

Ik zie er nu ook bij staan dat het meetlint straks om je pols moet, dat heb ik toen even gemist :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Laatst online: 23:00
Poll: topics apple watches samenvoegen?
Ja
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402975&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-05 10:28
Prijsverschil met een 5 wordt wel kleiner. €329 vs €374...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paperbag24
pimk schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:08:
Prijsverschil met een 5 wordt wel kleiner. €329 vs €374...
En met dezelfde processoren .
Betekend dat de ondersteuning net zo lang is ?

• robcoenen
  • Laatst online: 24-03 15:14
Slotje. We kunnen hier verder discussiëren ;-)
[Apple Watch] Ervaringen & Discussie - Deel 3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3orMD_6Bv7kPZtz7LzcHIhOatzg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CERu8l0aOuxxeaEPxOLSGlAf.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.