Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-09 22:11

LoneWolf

Just a Byte

@ donstil, als je een berichtje binnen krijgt, gaat dan het scherm wel gelijk aan, of voel je dan alleen de trilling, en gaat scherm pas aan als je kijkt?

Hier ook een pebble gebruiker (die ook een time heeft gebacked) maar nog erg twijfelt

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoneWolf schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 11:26:
@ donstil, als je een berichtje binnen krijgt, gaat dan het scherm wel gelijk aan, of voel je dan alleen de trilling, en gaat scherm pas aan als je kijkt?

Hier ook een pebble gebruiker (die ook een time heeft gebacked) maar nog erg twijfelt
Nee het scherm gaat echt pas aan als je kijkt.
Het grootste minpunt voor mij na anderhalve dag gebruiken.

De rest stijgt wel echt boven de Pebble uit trouwens. De interactie met berichten is een heel stuk groter en ik zie mijzelf straks met Nederlandse Siri al antwoorden. Lijkt mij ideaal.

Bellen werkt ook echt top trouwens. Zat gister even te gamen op de Xbox One, werd gebeld. Neem op via de watch maar speel gewoon door. Andere partij merkte daar helemaal niets van.

Ik denk wel dat er echt iets anders moet gebeuren met de Apps op de watch, er moet een developer opstaan die daar echt iets unieks mee doet.

Gister even mee zitten spelen maar dat zie ik totaal niet slagen in de huidige vorm.

Yelp! Openen > laden > restaurants in de buurt > laden > restaurants in de buurt zien op een klein schermpje.

Of Movist openen > laden > trending movies > movie gekozen > laden > "open in app for more information about [movie titel]" 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:57
Dat zijn nu juist de scenario's waar je een smartphone voor hebt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jip_86 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 11:46:
Dat zijn nu juist de scenario's waar je een smartphone voor hebt 8)7
Ja precies maar de watch wil dat ook doen en dat is naar mijn mening helemaal niet nodig.

Ik ben benieuwd of dat het idee blijft of dat het langzaam evolueert naar iets wat de Pebble eigenlijk al is. Dus gewoon een extra scherm voor notificaties maar dan als pluspunt dat reageren kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-09 22:11

LoneWolf

Just a Byte

Ik zie geen meerwaarde in het openen en lezen van nieuws, reviews, Facebook, enz op de Apple Watch, notificatie met de optie t op de iPhone te openen en eventueel een optie om read later te doen is denk ik voldoende.
Weerbericht zoals weatherpro en bv hue lampen scène snel kiezen juist wel, dan hoef je niet te zoeken waar je telefoon is.
Snel reageren op sms enz is zeker met siri wel handig denk ik, vrees dat dat op de pebble mijn grootste gemis zal zijn.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Stofbal schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 20:48:
Wauw mooie watch hoor! Goede foto's.
Vraagje: Zijn er eigenlijk al winkels die los bandjes verkopen voor de Apple Watch? Of worden deze nu gemeten en gemaakt? ;)
Ik ben bezig met het opzetten van een webshop. De webshop is al klaar, echter 1 probleem: er zijn geen thirdpartybandjes momenteel te krijgen. Er is enkel een leren variant voor de normale SS Apple watch, deze is niet geschikt voor de sportversie en je moet deze monteren met schroefjes.

Ik verwacht dat het nog minimaal een maand duurt voor de eerste echte goede bandjes beschikbaar komen..

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 18:56

B2

wa' seggie?

Klopt het dat Nederlands nog niet als systeem taal te selecteren is? Blijkbaar...

Eerste indrukken :
  • De Stainless Steel versie met zwarte leren band vind ik er zelf erg mooi uitzien.
  • De 42mm versie is precies groot genoeg voor mijn pols
  • Notificaties snap ik nog niet helemaal, nieuwe berichten of mailtjes krijg ik niet altijd bericht van.
  • Taptic Engine is vrij zacht.. (op de hardste stand)
  • Apple Watch is lichter dan mijn Seiko Premier Kinetic uit 2007
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/KT9waanpy5ideLLpQ543fl1J/medium.jpg

[ Voor 94% gewijzigd door B2 op 25-04-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 23:24
Dat is correct en tevens juist. Ik zat de OMT Special terug te kijken en daar bleek dat dicteren wel in het Nederlands mogelijk is? Donstil kun jij dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

sww89 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 13:20:
Dat is correct en tevens juist. Ik zat de OMT Special terug te kijken en daar bleek dat dicteren wel in het Nederlands mogelijk is? Donstil kun jij dit bevestigen?
Siri werkt er in ieder geval niet door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sww89 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 13:20:
Jup dicteren werkt idd.
Als ik dit doe als ik Bv op een bericht reageer dan krijg je na het inspreken van je bericht de mogelijkheid dit te versturen als audio of als tekst.

Is een goeie tijdelijke optie tot Siri werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
@B2: Kijk eens aan! In dat geval kan je het zelf testen haha. Ik wil die ook echt prachtig.

Top dat dicteren werkt :)

Reageren hier op een iPad gaat niet zo snel

[ Voor 22% gewijzigd door swv op 25-04-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Donstil schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 13:33:
[...]

Jup dicteren werkt idd.
Als ik dit doe als ik Bv op een bericht reageer dan krijg je na het inspreken van je bericht de mogelijkheid dit te versturen als audio of als tekst.

Is een goeie tijdelijke optie tot Siri werkt.
Wel frapant dat NL nog totaal niet aanwezig is. Ik vermoed dat Apple dus Nederland echt op een laag pitje heeft staan en dat er dus geen NL release op de zeer korte termijn zal zijn (dan zouden er immers nu al AW geproduceerd moeten worden met de juiste software lijkt me).

IK verwacht dat de AW pas in september in Nederland te krijgen zal zijn.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
B2 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 12:20:
Klopt het dat Nederlands nog niet als systeem taal te selecteren is? Blijkbaar...

Eerste indrukken :
  • De Stainless Steel versie met zwarte leren band vind ik er zelf erg mooi uitzien.
  • De 42mm versie is precies groot genoeg voor mijn pols
  • Notificaties snap ik nog niet helemaal, nieuwe berichten of mailtjes krijg ik niet altijd bericht van.
  • Taptic Engine is vrij zacht.. (op de hardste stand)
  • Apple Watch is lichter dan mijn Seiko Premier Kinetic uit 2007
[afbeelding]
Als ik hem zo zie vind ik die echt heel erg mooi :9~
Ik zag overigens dat de waterdichtheid verbazingwekkend goed is, althans, beter is dan tot nu toe werd aangenomen. Douchen, baderen en zwemmen zou zelfs geen probleem moeten zijn.

Zin om uit te testen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Dannydekr schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 13:36:
[...]

Wel frapant dat NL nog totaal niet aanwezig is. Ik vermoed dat Apple dus Nederland echt op een laag pitje heeft staan en dat er dus geen NL release op de zeer korte termijn zal zijn (dan zouden er immers nu al AW geproduceerd moeten worden met de juiste software lijkt me).

iOS 8.3 met NL siri volgde ook vrij rap op iOS 8.2. En de build die nu op de AW staat kan ook al enkele weken oud zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dannydekr schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 13:36:
[...]

Precies, Apple is geen bedrijf wat een product uitbrengt wat je thuis uit de doos gelijk moet updaten, daardoor kun je idd wel concluderen dat de watch release hier niet aanstaande is.

En waarom zouden ze ook? Hij is in het buitenland niet aan te slepen.
Als ze er nu landen bij gooien kost ze dat alleen maar meer distributie maar levert ze geen extra cash op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

sww89 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 13:35:
@B2: Kijk eens aan! In dat geval kan je het zelf testen haha. Ik wil die ook echt prachtig.

Top dat dicteren werkt :)

Reageren hier op een iPad gaat niet zo snel
Dicteren werkt inderdaad goed, net ook even uitgeprobeerd met een aantal iMessages.
Wat ik alleen vreemd vind is dat ik niet bij elke iMessage een notificatie krijg, terwijl op de Mac, iPhone en iPad wel een ping te horen is.
Telegram eigenlijk net zo, soms lijkt er een (oude) message als notificatie door te komen, maar meestal niet.

Trouwens nog een fotootje ter vergelijk :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/sjyhyuddWgLbpx1hs1N1JM9d/medium.jpg

Links zie je een Seiko Premier Kinetic uit 2007. En rechts.. nou ja ;)
De Seiko is een normaal formaat geen oversized ding, en ongeveer even dik als een Apple Watch.

[ Voor 23% gewijzigd door B2 op 25-04-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B2 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 13:56:
[...]

Dicteren werkt inderdaad goed, net ook even uitgeprobeerd met een aantal iMessages.
Wat ik alleen vreemd vind is dat ik niet bij elke iMessage een notificatie krijg, terwijl op de Mac, iPhone en iPad wel een ping te horen is.
Telegram eigenlijk net zo, soms lijkt er een (oude) message als notificatie door te komen, maar meestal niet.
Dat laatste merk ik ook idd, ik heb al meervoudig iMessage berichten ontvangen die ik al gelezen had.

Geluid merk ik niet trouwens, ik heb alleen de trilling aanstaan namelijk.

Edit: op jou foto lijkt hij niet klein naast dat andere horloge maar hier om mijn pols had het wel wat groter gemogen.
sww89 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 13:47:
[...]

iOS 8.3 met NL siri volgde ook vrij rap op iOS 8.2. En de build die nu op de AW staat kan ook al enkele weken oud zijn?
Absoluut maar zolang "wij" nu geen 8.3 op de watch krijgen kunnen de Nederlandse horloges nog niet geflashed worden.

Ik denk persoonlijk dat het nog wel even kan duren.

De eerste iPad kwam hier ook pas na 4 maanden op de markt en de eerste generatie iPhone kwam zelfs helemaal niet terwijl iedereen dat hier wel verwachte.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 25-04-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Torture test, houd het nog best lang vol :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:21

Fiber

Beaches are for storming.

Doet pijn om naar te kijken, maar wel goed om te weten...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Nog even over het binnen komen van notificaties, wanneer ik niet thuis ben (als in: macbook staat niet aan, niet in thuiswifi) komen de notificaties wel gelijk binnen. Het lijkt dus een soort slimmigheid te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B2 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 15:52:
Nog even over het binnen komen van notificaties, wanneer ik niet thuis ben (als in: macbook staat niet aan, niet in thuiswifi) komen de notificaties wel gelijk binnen. Het lijkt dus een soort slimmigheid te zijn....
Ooh bedoel je een "u are using it wrong" feature :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Donstil schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 18:09:
[...]

Ooh bedoel je een "u are using it wrong" feature :)
Zoiets ;)
Ik hoop overigens dat Pushover, Spotify en Sonos snel een watch app uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

jip_86 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 15:29:
Torture test, houd het nog best lang vol :p
[video]
Wat een gaar horloge zeg, kan niet eens tegen een gietijzeren pan. Prutding

;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou nou jongens ik heb mijn eerste bewegings doel gehaald en daarvoor een heuse onderscheiding ontvangen 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/ehzq6u.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/11ui7mv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Goed nieuws vanuit China :) De eerste Watchband Adapters stromen binnen en die lui hebben het weer voor elkaar gekregen; namelijk op het eerste oog niet van echt te onderscheiden. Voordeel is dat je daarmee dus ieder horloge-bandje erom kunt doen, zonder nadelige gevolgen. De adapters komen in alle kleuren van de Apple Watch, behalve goud.

Helaas zal ik ze nog niet inkopen voor de webshop, de prijs ligt nu veel te hoog (9,60 als je er 100 afneemt, 14 euro als je er 10 afneemt). Ik wacht nog op concurrentie tussen de Chinezen, ik vind een inkoopprijs van 10-15 euro veel te hoog voor een simpel klein stukje metaal.

(tenzij dit de norm zal blijven, dan moet ik er maar aan gaan geloven).

Afbeeldingslocatie: http://www.dannydekruijk.nl/watchtool.PNG

[ Voor 4% gewijzigd door Dannydekr op 25-04-2015 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:15
Op Tweakers kent iedereen Aliexpress, Dealextreme etc?
http://nl.aliexpress.com/...mm-Sport/32330397659.html

[ Voor 59% gewijzigd door matthijst op 25-04-2015 19:40 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dannydekr schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 19:33:
Goed nieuws vanuit China :) De eerste Watchband Adapters stromen binnen en die lui krijgen hebben het weer voor elkaar gekregen; namelijk op het eerste oog niet van echt te onderscheiden. Voordeel is dat je daarmee dus ieder horloge-bandje erom kunt doen, zonder nadelige gevolgen. De adapters komen in alle kleuren van de Apple Watch, behalve goud.

Helaas zal ik ze nog niet inkopen voor de webshop, de prijs ligt nu veel te hoog (9,60 als je er 100 afneemt, 14 euro als je er 10 afneemt). Ik wacht nog op concurrentie tussen de Chinezen, ik vind een inkoopprijs van 10-15 euro veel te hoog voor een simpel klein stukje metaal.

(tenzij dit de norm zal blijven, dan moet ik er maar aan gaan geloven).

[afbeelding]
Best cool. Ik heb op Kickstarter ook een dergelijk project gesteund.

Ga eerst voor de Milanese loop, als ik daar dan op ben uitgekeken ga ik voor een eigen bandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Grote broer Alibaba heeft doorgaans betere prijzen. Die lui bieden vaak grote inkoopaantallen aan, maar als je wat onderhandeld kom je op een redelijke prijs uit voor een kleine afname, doorgaans onder de Aliexpress prijs.

[ Voor 5% gewijzigd door Dannydekr op 25-04-2015 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Deze is overigens ook echt mooi, die prijs is erg redelijk (hoewel..dat is bij een 300 afname):

http://www.alibaba.com/pr...ainlesss_60216406857.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:01
B2 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 13:56:
[...]

Trouwens nog een fotootje ter vergelijk :)

[afbeelding]

Links zie je een Seiko Premier Kinetic uit 2007. En rechts.. nou ja ;)
De Seiko is een normaal formaat geen oversized ding, en ongeveer even dik als een Apple Watch.
Ik heb persoonlijk geen plannen om de Apple Watch aan te schaffen. Ik heb echter exact hetzelfde klokje van Seiko aan mijn arm hangen dus leuke vergelijkings foto!

Ik weet 99% zeker datik de batterijduur niet prettig zal gaan vinden... Heb sinds eind 2007 mijn huidige immers nog nooit hoeven op te laden :X

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dannydekr schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 21:05:
Deze is overigens ook echt mooi, die prijs is erg redelijk (hoewel..dat is bij een 300 afname):

http://www.alibaba.com/pr...ainlesss_60216406857.html
Vind je? Ik ken dit soort Chinese bandjes wel en dat is maar zelden echt mooi.

Dit bandje doet echt afbreuk aan het design van de watch als je het mij zou vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Donstil schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 21:21:
[...]

Vind je? Ik ken dit soort Chinese bandjes wel en dat is maar zelden echt mooi.

Dit bandje doet echt afbreuk aan het design van de watch als je het mij zou vragen.
Mee eens, echt lelijk. Ik hoop toch niet dat dit een soort van telefoonhoesjes rage gaat worden.
Is het daarnaast niet een verkapte reclame voor je webshops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik deed net mijn horloge af toen hij toevallig net mijn hartslag aan het meten wat.
Behoorlijk fel in een donkere ruimte, geinig wel want ik had mij niet gerealiseerd dat dit zo werkte.

Na een hele dag gebruik, met wat demotjes aan geïnteresseerde zit ik net onder de 50%. Volgens mij komt het allemaal wel goed met het accu verbruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Laatst online: 08:58

pposthoorn

Constructeur

Dannydekr schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 19:41:
[...]

Grote broer Alibaba heeft doorgaans betere prijzen. Die lui bieden vaak grote inkoopaantallen aan, maar als je wat onderhandeld kom je op een redelijke prijs uit voor een kleine afname, doorgaans onder de Aliexpress prijs.
Heb je al iets opgevangen over mogelijke titanium schakelbandjes?

Ik ben erg geïnteresseerd in jou eventuele aanbod van extra bandjes e.d. Is er een manier hoe ik jou voortgang op dit gebied kan volgen? (twitter, nieuwsbrief, website etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:21

Fiber

Beaches are for storming.

LOL: (Echte liefhebbers kunnen beter niet kijken...)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Een ding is al wel duidelijk, er moet hier een standaard komen op het nachtkastje om de watch en iPhone op te laden. Eens kijken wat er al verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ben wel erg benieuwd of mensen die de watch nu hebben 'm het geld waard vinden?
Was van plan voor de Watch met Link te gaan, maar na de eerste ervaringen vraag ik me af of dat wel de moeite waard is "nu".

En waarvoor je hem precies kunt gebruiken. Ik lees op Macrumors van Amerikanen die antwoorden dicteren of bellen, maar zie mezelf niet in het openbaar tegen een horloge aanlullen eigenlijk :D
En over emails die je niet volledig kunt lezen op het horloge (verder lezen op je telefoonmelding).

Wat zijn nou de dagelijkse dingen die het horloge voor je doet? Werkt onderstaande?
- nieuw Whatsapp / Messenger bericht --> kan je die dan lezen op je telefoon (antwoorden niet denk ik?)
- nieuwe email --> lezen op je telefoon als hij niet te groot is en antwoorden door te praten eventueel, anders op je telefoon antwoorden?
- opkomende afsrpaak zien in het scherm
- muziek luisteren, maar dan komt het geluid niet vanuit het horloge? Dus muziek skippen op je horloge?
Maar dat kan je op je iPhone met dat knopje in de hoofdtelefoon en in de auto met knopje op het stuur. Dus wat is dan qua muziek nog handig op je telefoon?
- sporten / fitnesstracker. Dit lijkt me op het moment de beste/bruikbaarste functie. Vind die stappenteller in de iPhone nu ook al leuk en hartslag erbij om te sporten klinkt goed.

[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 26-04-2015 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Even voor de goede orde wil ik hier nog even reageren op onderstaande discussie uit het verkeerde topic :D
MmarkM schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 22:58:
Het liefst zie ik binnenkort gewoon ondersteuning voor Android horloges. Doe mij maar een moto 360, ipv zo een vierkant ding van Apple voor 2/3 x zoveel geld wat enkel een verlengde is van je iPhone.
(ik:)
Kom kom niet zo negatief want hier gaan mensen op toehappen :+

Ik zal je uit je droom helpen want Android Wear is in dat opzicht geen haar beter. Wat verwacht je van Android Wear wat de Apple Watch nu niet doet? Een smartwatch blijft een verlengde van je telefoon.. Ik bedoel wil je er op gaan tekstverwerken? Tosti maken? Photoshoppen? Websites bouwen? Netflixen? Torrents downloaden?

Of binnenkomende berichten beantwoorden, navigeren, contactloos betalen, bellen, je lampen bedienen, voordeur/garagedeur openmaken, fitness, laatste nieuws en sportuitslagen, inchecken op vliegtuig of OV, je auto voorverwarmen/starten en ga zo maar door.

Snap je mijn punt? Beide platformen zijn momenteel 'beperkt' en niet meer dan een verlengde van een smartphone. Beide platformen hebben wel potentie om uitkomst te bieden in de genoemde voorbeelden voor zover dat al niet mogelijk is. En dan voelt het wel meer als een op zichzelf staand horloge.

En een persoonlijke noot: Ik vind de moto 360 op de renders mooier dan in het echt. Het schijnt dat dat bij de Apple Watch juist andersom is. Het kan zijn dat je niet van mening verandert als je hem in het echt gezien hebt. Misschien ben ik voorbarig en heb je dat al wel gedaan. En anders: geef het een kans :)
MmarkM schreef op zondag 26 april 2015 @ 10:10:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens, tussen Android Wear en de Apple Watch zit geen groot verschil. Enkel de prijs wel, waar je een beetje Android Wear horloge hebt vanaf 150 euro tegenover minimaal 399 euro voor een Apple Watch welke dezelfde functionaliteiten heeft. Ik ben zelf ook een Apple gebruiker met een iPad, iPhone en iMac, maar ik word nu in een hoek geduwd door Apple omdat ik wel een slim horloge wil, maar het design en de prijs mij niet aanstaat van de Apple Watch.

Ik heb de Apple Watch inderdaad nog niet in het echt gezien, misschien dat bij het zien van de Apple Watch daar verandering in brengt, maar op dit moment is het een dikke nee. En nu weer on-topic, irritatie moment moet even zakken. |:(
Ik ben het helemaal met je eens wat de prijs betreft en Android Wear smartwatches op iOS zullen een welkome aanvulling/concurrent zijn op de Apple Watch. Ik dacht alleen te lezen dat je andere verwachtingen had bij Android Wear m.b.t. 'verlengde van je smartphone' en dat begreep ik niet maar dat is voor mij nu ook helder. Ik probeer je verder ook niet om te praten in mijn enthousiasme en als je de Apple Watch niet mooi vind dan is dat gewoon zo. Punt.
----------------

Van de week kwam ik terecht op deze site. Als je dan het eerste plaatje met de Apple Watch varianten op een rijtje ziet en op het tweede plaatje vier populaire Android Wear watches dan vind ik op een of andere manier de Apple Watch veel mooier en een premium uitstraling hebben. Begrijp me niet verkeerd. In september was ik ook sceptisch over de Apple Watch en de looks. Ik heb met de moto 360 mogen spelen en met de LG G Watch R en hoewel ik ze toen mooi vond loop ik er nu niet meer warm voor. Hooguit de Huawei Watch, alleen vind ik de opstaande rand niet zo mooi wat 'm ook vrij dik doet lijken.

Maargoed van achter mijn computer is het nog lastig oordelen wat ik van de Apple Watch ga vinden. Gelukkig heeft Apple een 14 dagen niet goed geld terug beleid en ondertussen vermaak ik mij maar met ervaringen lezen en foto's kijken tot in de eeuwigheid :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op zondag 26 april 2015 @ 10:28:
Ben wel erg benieuwd of mensen die de watch nu hebben 'm het geld waard vinden?
Was van plan voor de Watch met Link te gaan, maar na de eerste ervaringen vraag ik me af of dat wel de moeite waard is "nu".

En waarvoor je hem precies kunt gebruiken. Ik lees op Macrumors van Amerikanen die antwoorden dicteren of bellen, maar zie mezelf niet in het openbaar tegen een horloge aanlullen eigenlijk :D
En over emails die je niet volledig kunt lezen op het horloge (verder lezen op je telefoonmelding).

Wat zijn nou de dagelijkse dingen die het horloge voor je doet? Werkt onderstaande?
- nieuw Whatsapp / Messenger bericht --> kan je die dan lezen op je telefoon (antwoorden niet denk ik?)
- nieuwe email --> lezen op je telefoon als hij niet te groot is en antwoorden door te praten eventueel, anders op je telefoon antwoorden?
- opkomende afsrpaak zien in het scherm
- muziek luisteren, maar dan komt het geluid niet vanuit het horloge? Dus muziek skippen op je horloge?
Maar dat kan je op je iPhone met dat knopje in de hoofdtelefoon en in de auto met knopje op het stuur. Dus wat is dan qua muziek nog handig op je telefoon?
- sporten / fitnesstracker. Dit lijkt me op het moment de beste/bruikbaarste functie. Vind die stappenteller in de iPhone nu ook al leuk en hartslag erbij om te sporten klinkt goed.
Even van boven naar beneden door je berichtje heen.

Vind ik hem het geld waard? Ja en nee :) alles wat hij echt goed doet doet de Pebble ook al. Dat is namelijk notificaties doorsturen. In dat opzicht zou ik nu nog voor de Pebble gaan (mits ik de watch nog niet had) maar ik verwacht wel dat de andere functies de komende weken tot bloei gaan komen, de fitnesstracker werkt voor mijn basis sport activiteiten eigenlijk al prima en als daar Nederlandse Siri bij komt kunnen we hem echt in zijn volledigheid gebruiken. Ik ben daarom zelf blij dat ik niet toch voor het rvs model ben gegaan ik kan me voorstellen dat ik dan spijt had gehad dat ik niet de aap even uit de boom had gekeken met het Sport model.

-nieuw Whatsapp/iMessage bericht kun je idd bekijken en in geval van iMessage ook beantwoorden. Je kunt al je iMessage berichten van je telefoon ook lezen trouwens en beantwoorden. Dus niet alleen de berichten die nieuw binnen komen. Dat werkt nu met dicteren al erg goed trouwens. Op de bank snel even iets inspreken gaat sneller dan opstaan, naar je telefoon lopen, enz enz.

-nieuwe email werkt eigenlijk alleen in read only en dan ook nog met de beperking dat een te lange email niet kan worden weer gegeven dan laat de watch alleen het eerste stuk zien, net zoals de Pebble eigenlijk, die laat ook alleen het eerste stuk zien.

-opkomende afspraak gebruik ik zelf niet (gebruik de agenda van iOS niet) maar werkt zover ik weet wel.

-muziek luisteren uit het speakertje van je horloge kan idd niet, wil je muziek luisteren vanaf je horloge zul je een bt Koptelefoon moeten aansluiten. Anders is het een Remote voor je iPhone. Misschien idd niet handig in de auto (stuur/radio is dan makkelijker) maar wel weer handig als me muziek afspeelt via airplay en je telefoon op de tafel ligt (wat ik altijd doe tijdens het schoonmaken van mijn woning. Als ik dan niet over de gedwijlde vloer wil lopen kan ik dus nu zappen)

-sporten/hartslag lijkt erg goed te werken. Althans de afgelopen twee dagen houd hij alles prima bij. Het is alleen wel irritant dat je na een dag lopen thuis komt en net 10 minuten op de bank zit het horloge met de melding komt dat je nu toch echt even op moet staan 8)7
Android wear app op iOS kan je straks het beste vergelijken met de Pebble app verwacht ik.

Geeft prima notificaties weer, laat je andere klokjes installeren en basis appjes maar dat is het. Werkt prima hoor maar dat wordt niet de heilige graal.

De Android Wear producten zijn goedkoper maar ook wel van een ander niveau.
Die vierkante Samsung en LG modellen van €150,- zijn plastic bakjes met de uitstraling van een Kermis horloge. Die vallen voor mij dus al af.

Dan blijft de Ronde LG en de Moto 360 nog over. De LG ken ik niet goed genoeg dus die laat ik even links liggen maar de Moto 360 blijft een tof ding, het is alleen jammer dat hij op een lager afwerkingsniveau niveau staat tov de watch, het sluit allemaal net wat minder mooi aan, naadjes, scheurende backplate, korrelig scherm, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Donstil schreef op zondag 26 april 2015 @ 13:46:
Even van boven naar beneden door je berichtje heen.
Thanks, denk dat de Sport dan inderdaad een betere optie is, om eerst eens te kijken hoe de Watch bevalt bij dagelijks gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

matthijst schreef op zondag 26 april 2015 @ 13:51:
[...]

Thanks, denk dat de Sport dan inderdaad een betere optie is, om eerst eens te kijken hoe de Watch bevalt bij dagelijks gebruik :)
Tja ligt er denk ik aan hoe je het gebruikt. Ik vind de RVS met zwarte leren band echt mooi, sieraad waardig. En dan vind ik de 799 weer niet zo duur, voor mijn Seiko betaalde ik 7 jaar geleden bijna hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
B2 schreef op zondag 26 april 2015 @ 14:04:
[...]

Tja ligt er denk ik aan hoe je het gebruikt. Ik vind de RVS met zwarte leren band echt mooi, sieraad waardig. En dan vind ik de 799 weer niet zo duur, voor mijn Seiko betaalde ik 7 jaar geleden bijna hetzelfde.
Het gaat me niet zozeer om het geld, áls het een nuttig ding is. Heb zelf ook twee van die Seiko's en ik vind de RVS Apple Watch om te zien héél erg mooi. Maar vraag me na het lezen van de eerste ervaringen wel sterk af of ik hem 24/7/365 zou gaan gebruiken. Een dagje vergeten op te laden en hij doet het voor die dag niet. Het lijkt me nog steeds wel een heel leuke gadget, maar misschien voor een v1 toch maar beter een Sport voor 449 ipv RVS voor 1149?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

matthijst schreef op zondag 26 april 2015 @ 14:29:
[...]

Het gaat me niet zozeer om het geld, áls het een nuttig ding is. Heb zelf ook twee van die Seiko's en ik vind de RVS Apple Watch om te zien héél erg mooi. Maar vraag me na het lezen van de eerste ervaringen wel sterk af of ik hem 24/7/365 zou gaan gebruiken. Een dagje vergeten op te laden en hij doet het voor die dag niet. Het lijkt me nog steeds wel een heel leuke gadget, maar misschien voor een v1 toch maar beter een Sport voor 449 ipv RVS voor 1149?
Persoonlijk denk ik dat je juist met een Sport sneller geneigd zult zijn om het op te geven. Ik ben er gewoon aan gewend om elke nacht mijn iPhone op te laden in een dock, dus de watch erbij opladen is geen probleem. 1149 euro is wel veel geld, misschien dat je nog voor een leren bandje kunt gaan? Die zijn allemaal 799 euro als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Mja, zat idd nog aan de SS met sportband te denken. Als je dan de link erbij koopt kom je 50 euro duurder uit eindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Batterijduur vind ik overigens allemaal prima mee vallen. Vanmorgen heb ik 45 minuten gelopen, en dat bijgehouden met een workout. Daarna vanmiddag nog veel notificaties gehad van Onefootball. Vanavond nog het e.e.a. aan messaging en ik zit nu op 50%.

Ik stoor mij er overigens mateloos aan dat mailtjes die binnen komen niet volledig te lezen zijn. En foto's uit een iMessage niet getoond worden. Hopelijk komt Apple op de WWDC met een 1.1 update o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Gaat de Apple Watch eigenlijk automatisch in Workout Mode? dus groene led voor hartslag en zo?

Of moet je deze apart activeren?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:03
Net de watch besteld, met een leveringsadres in Duitsland. Iets in mij zegt dat er eerder geleverd wordt dan Juni. Vraag me alleen af waarom de watch nog niet op nederlands ingesteld kan worden. Niet dat ze regio specifiek worden uitgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Laatst online: 11:58
Weet iemand een foto te vinden van de alu sport met daaraan een leather loop (die geribbelde)?

Ik kan veel combi's vinden maar die niet, terwijl dat bandje nu juist geen stalen clip lijkt te hebben en dus beter bij de alu zou passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

kmf schreef op zondag 26 april 2015 @ 20:52:
Gaat de Apple Watch eigenlijk automatisch in Workout Mode? dus groene led voor hartslag en zo?

Of moet je deze apart activeren?
Hartslag en activiteit wordt 'continue' gemeten. Wil je echt een workout bijhouden, zoals bijvoorbeeld lopen of fietsen, roeien e.d. dan selecteer je die in de workout app. Dan zie je ook hoever (aantal km), calorieen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B2 schreef op zondag 26 april 2015 @ 20:49:
Batterijduur vind ik overigens allemaal prima mee vallen. Vanmorgen heb ik 45 minuten gelopen, en dat bijgehouden met een workout. Daarna vanmiddag nog veel notificaties gehad van Onefootball. Vanavond nog het e.e.a. aan messaging en ik zit nu op 50%.

Ik stoor mij er overigens mateloos aan dat mailtjes die binnen komen niet volledig te lezen zijn. En foto's uit een iMessage niet getoond worden. Hopelijk komt Apple op de WWDC met een 1.1 update o.i.d.
Batterij is hier ook prima. Op moment van schrijven nog iets van 60%
boefje79 schreef op zondag 26 april 2015 @ 21:00:
Weet iemand een foto te vinden van de alu sport met daaraan een leather loop (die geribbelde)?

Ik kan veel combi's vinden maar die niet, terwijl dat bandje nu juist geen stalen clip lijkt te hebben en dus beter bij de alu zou passen...
Ik heb een paar Posts terug een link gepost naar meer dan 200 foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Weet ik en daar zie ik die combi niet in terug...of ik moet er overheen gekeken hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boefje79 schreef op zondag 26 april 2015 @ 21:20:
Weet ik en daar zie ik die combi niet in terug...of ik moet er overheen gekeken hebben...
Ooh ik zie het ja. Alleen SpaceGrey foto's met LeatherLoop.

Ik denk zelf dat Silver met Blauw of zwarte LeatherLoop wel fraai staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Dat denk ik dus ook...

Ook met bruin combineert fraai denk, maar er zijn alleen mockups te vinden, voor zover ik kan nagaan...

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Voor een eerste indruk bestaat http://mixyourwatch.com ook nog he. Maar dan heb je er alsnog geen real life beeld van natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:38
Heeft iemand ook geprobeerd of Nederlandse Siri werkt? of ging iedereen daarvan uit, omdat er geen Nederlandse taal aanwezig was? One More Thing geeft namelijk dit aan:

"De Apple Watch wordt nog niet in Nederland verkocht en dat heeft een goede reden. De Nederlandse vertaling blijkt nog niet af. De interface is niet op Nederlands in te stellen, maar dicteren en Siri werken wel in het Nederlands."

Kan iemand dit misschien bevestigen of ontkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Wat een onzin stukje journalistiek zonder bronnen. Misschien is de Nederlandse taal bewust achter gehouden en wel al klaar (ook een aanname). Het enige feit is dat de interface niet in het Nederlands is en een paar posts hierboven is besproken dat alleen het dicteren in het Nederlands werkt.

Je moet het denk ik zo zien. De Siri functies en talen uit iOS 8.2 zitten nu op de Apple Watch. Tot die versie was bijvoorbeeld alleen dicteren in het Nederlands mogelijk, net als op de Apple Watch nu.

Sinds iOS 8.3 werkt Siri in het Nederlands en ook de andere landen/taalgebieden die doorgaans in de tweede ronde van een Apple product launch zitten. Zal vast geen toeval zijn. 1+1=2 :Y

Of maak ik nu een grote fout?

[ Voor 3% gewijzigd door swv op 27-04-2015 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kimiferrari schreef op maandag 27 april 2015 @ 08:28:
Heeft iemand ook geprobeerd of Nederlandse Siri werkt? of ging iedereen daarvan uit, omdat er geen Nederlandse taal aanwezig was? One More Thing geeft namelijk dit aan:

"De Apple Watch wordt nog niet in Nederland verkocht en dat heeft een goede reden. De Nederlandse vertaling blijkt nog niet af. De interface is niet op Nederlands in te stellen, maar dicteren en Siri werken wel in het Nederlands."

Kan iemand dit misschien bevestigen of ontkennen?
Siri werkt niet dicteren wel.
sww89 schreef op maandag 27 april 2015 @ 09:35:
Wat een onzin stukje journalistiek zonder bronnen. Misschien is de Nederlandse taal bewust achter gehouden en wel al klaar (ook een aanname). Het enige feit is dat de interface niet in het Nederlands is en een paar posts hierboven is besproken dat alleen het dicteren in het Nederlands werkt.

Je moet het denk ik zo zien. De Siri functies en talen uit iOS 8.2 zitten nu op de Apple Watch. Tot die versie was bijvoorbeeld alleen dicteren in het Nederlands mogelijk, net als op de Apple Watch nu.

Sinds iOS 8.3 werkt Siri in het Nederlands en ook de andere landen/taalgebieden die doorgaans in de tweede ronde van een Apple product launch zitten. Zal vast geen toeval zijn. 1+1=2 :Y

Of maak ik nu een grote fout?
Precies dat zal vast geen toeval zijn al zegt het niets over een Nederlandse release natuurlijk.

Blijf het toch vreemd vinden dat er geen Nederlandse interface op de watch zit (buiten Siri om).

Zelfs de eerste iPhone had met versie 1.0 al Nederlands in huis terwijl er nooit plannen waren dat ding hier te releasen.

[ Voor 49% gewijzigd door Donstil op 27-04-2015 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:38
Donstil schreef op maandag 27 april 2015 @ 10:34:
[...]

Zelfs de eerste iPhone had met versie 1.0 al Nederlands in huis terwijl er nooit plannen waren dat ding hier te releasen.
Niet dus.... De originele iPhone had geen NL taal aan boord en je kon er niet mee bellen hier , je kon de iPhone NA een jailbreak dmv vertaling in het Nederlands instellen en er ook mee bellen hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[quote]cardwizard schreef op maandag 27 april 2015 @ 20:57:
[...]

Niet dus.... De originele iPhone had geen NL taal aan boord en je kon er niet mee bellen hier , je kon de iPhone NA een jailbreak dmv vertaling in het Nederlands instellen en er ook mee bellen hier
[/quote

Je kon er wel degelijk mee bellen hier. Zeker als Amerikaan op reis.

Je had idd een Jailbreak nodig om de Simlock te verwijderen maar hij deed het out of the box prima in Europa.

Kan me natuurlijk vergissen maar dacht dacht dat de Nederlandse taal ondersteund werd. Althans ik heb ik iedergeval geen gebruik gemaakt van taal pakketten via cydia oid. (Maar misschien draaide ik hem in het Engels hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Nederlands zat er niet in :)
Heb destijds nog die menu's zelf zitten vertalen, woordenboek in NL toegevoegd ook :)
Vroegah, op iPhoneclub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Dat er geen NL taal aanwezig is in deze rom is een belangrijke indicator dat de beschikbaarheid in NL veel later zal zijn dan meningen nu aannemen. Ik verwacht dat Apple tijdens de WWDC aankondigingen doen voor een grote software-update van de Watch en aankondigt dat de rest van de landen hem ook zeer spoedig zal kunnen kopen. Ik verwacht zelf dat de meeste Nederlanders pas in September hun Apple Watch krijgen en ergens in augustus pas kunnen pre-orderen.

Apple levert geen producten die je vervolgens moet updaten om de functionaliteit te krijgen waarvoor je betaald en als men al in mei/juni de Watch in NL beschikbaar willen hebben zou er nu echt wel de Nederlandse taal + SIRI integratie op moeten zitten. Dat is niet het geval en dus kun je er stiekem vanuit gaan dat het nog een hele poos gaat duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Maar als je hem echt wilt heb en bestel je hem toch in Duitsland? Ik zie het probleem niet zo? Al releasen ze hem pas volgend jaar in Nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
matthijst schreef op maandag 27 april 2015 @ 22:03:
Maar als je hem echt wilt heb en bestel je hem toch in Duitsland? Ik zie het probleem niet zo? Al releasen ze hem pas volgend jaar in Nederland :)
De massa gaat dat echt niet snel doen, enkel de echte fans. Het is de bedoeling dat uiteindelijk de gemiddelde tante Toos met zo'n ding gaat lopen, net zoals vrijwel iedereen een iPad / iPhone heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
OK, maar daar heb ik toch geen last van? Wat boeit mij tante Toos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Als je de watch om hebt en je krijgt notificaties binnen, gaat hoge iPhone dan nog aan met een preview van de notificatie? En het trillen? Als de iPhone weet dat als naar de Dutch ge offload is, dan kan ie veel energie besparen door niet het schermpje aan te zetten en ook niet te trillen. In principe kan zelfs de m7 sensor uit.
B2 schreef op zondag 26 april 2015 @ 21:01:
[...]

Hartslag en activiteit wordt 'continue' gemeten. Wil je echt een workout bijhouden, zoals bijvoorbeeld lopen of fietsen, roeien e.d. dan selecteer je die in de workout app. Dan zie je ook hoever (aantal km), calorieen e.d.
Ja dat continue meting weet ik
kmf schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 07:04:
https://support.apple.com/en-us/HT204666

Oh! Apple watch heeft dus WEL continue hartslagmonitoring! Waar is de bestelknop?
Maar de watch heeft genoeg sensoren om te weten wanneer er actief bewogen wordt. En dan zaak het stuk handig zijn als ie dan automatisch in de workout stand gaat en de groene leds gebruikt voor de meting.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op maandag 27 april 2015 @ 23:10:
Als je de watch om hebt en je krijgt notificaties binnen, gaat hoge iPhone dan nog aan met een preview van de notificatie? En het trillen? Als de iPhone weet dat als naar de Dutch ge offload is, dan kan ie veel energie besparen door niet het schermpje aan te zetten en ook niet te trillen. In principe kan zelfs de m7 sensor uit.
Je berichtje is een beetje onduidelijk maar als ik het goed begrijp vraag je jezelf dus af of de notificaties op de iPhone EN watch komen of alleen op de watch?

Het antwoord is op Beiden.
Het geluid van mijn iPhone staat al jaren uit (net zoals de trilfunctie) dus det kan ik je helaas niet vertellen maar het scherm gaat wel gewoon even aan.

Als je de notificaties op je wacht hebt gelezen dan zijn ze op de iPhone ook "weg".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kpr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:58

kpr

Apple heeft net weer kwartaalcijfers gepubliceerd en bij de vragen uit de conference-call deed Tim Cook de volgende uitspraak: 'Having said that, we’re in a good position. Anticipate in a position begin sell Apple Watch in additional countries by late June.' bron: https://twitter.com/sixcolorsevent/status/592802751979134976

Eind juni/begin juli dus in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kpr schreef op maandag 27 april 2015 @ 23:35:
Klinkt aannemelijk idd.
Mits de software klaar is natuurlijk, anders zouden het zomaar landen kunnen worden waar ze de huidig ondersteunende talen spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:20
kpr schreef op maandag 27 april 2015 @ 23:35:
Apple heeft net weer kwartaalcijfers gepubliceerd en bij de vragen uit de conference-call deed Tim Cook de volgende uitspraak: 'Having said that, we’re in a good position. Anticipate in a position begin sell Apple Watch in additional countries by late June.' bron: https://twitter.com/sixcolorsevent/status/592802751979134976

Om te bestellen misschien, ja
en eind Juli/begin Aug voordat je hem in handen hebt ;(

komt een beetje overeen met de Iphone release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:25
Iemand ervaring met de phillips hue app op de watch? Ik zag dat hier een update voor uit was.

[ Voor 5% gewijzigd door Xenophoben op 28-04-2015 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Voor mensen met een Chinese HUE variant (milight, applamp, limitlessled e.d.):

https://itunes.apple.com/...tomation/id926193671?mt=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Heb trouwens veel contact met verschillende fabrikanten van Watch Adapters. Die beweren dat het dusdanig complex is dat er veel mensenwerk aan te pas komt. Een adapter bestaat uit 14 mechanische onderdelen die op een zeer precieze manier in elkaar gezet moeten worden. Men verwacht niet dat de prijzen op korte termijn lager zullen worden (maar dat geloof ik niet helemaal :) ).

Dit is toch enigszins slecht nieuws, dat betekent dat ieder volledig 3rdparty lerderen-bandje al snel een NL retailprijs krijgt van 50-60 euro en dat een losse adapter minimaal voor 20 euro over de toonbank zal gaan (in het begin denk ik dat 30-40 realistischer is, gezien de belachelijke winsten sommigen willen halen). Daarnaast zal er een extreem kwaliteitsverschil zijn en is goedkoop echt duurkoop ben ik bang.

In de toekomst zal dit allemaal lager worden doordat de productie extreem zal verhogen, maar in het begin kun je geen koopjes verwachten.. ;(

[ Voor 14% gewijzigd door Dannydekr op 28-04-2015 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Welke apps gebruiken jullie nou dagelijks naast de standaard apps? Ik nog niet echt veel.

De watch ziet helaas ook niet dat je aan het fietsen bent, dat moet je echt als losse workout aangeven. Strava wordt daar helaas niet bij gebruikt. (Vanmorgen fietsrit woon-werk gelogd met Strava, maar Activity telde het aantal kilometers niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B2 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:23:
Welke apps gebruiken jullie nou dagelijks naast de standaard apps? Ik nog niet echt veel.

De watch ziet helaas ook niet dat je aan het fietsen bent, dat moet je echt als losse workout aangeven. Strava wordt daar helaas niet bij gebruikt. (Vanmorgen fietsrit woon-werk gelogd met Strava, maar Activity telde het aantal kilometers niet).
Jullie? Wij zijn de enige twee met dat ding :)

Ik gebruik welgeteld geen apps op de watch.
Gebruik hem nu echt zoals ik mijn Pebble gebruikte. Dus echt als notificatie filter. Ik laat alles op de watch binnen komen en heb de telefoon op stil.

Verder gebruik ik de hartslag monitoring, dat sport bij houd ding en de klok (Duh :p )

Helaas pakt het ding berichten van mijn moeder niet :( alles doet het maar als zij mij sms't zie ik alleen "Bericht van Moeder". Behoorlijk onhandig aangezien ze een beetje kwakkelt met haar gezondheid en ik zo moet ik dus nog steeds mijn mobiel pakken.

Maar er is ook goed nieuws. Ik kreeg namelijk net dit door gestuurd. De apps komen vanzelf :)

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/1z64gwm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Donstil schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:38:
[...]
Jullie? Wij zijn de enige twee met dat ding :)
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga ervoor

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2uoqvli.jpg

Edit: en weer verwijderd.

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 28-04-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Maar ik vraag het me wel af... Wat zouden nou goede apps zijn voor de Apple Watch?
Ik krijg net een update door voor LastPass voor op de Apple Watch.
Maar wat heb je nou aan een passwordmanager op je Apple Watch?
Notificaties, berichten beantwoorden, en snel herinneringen inspreken. Meer zal ik er denk niet mee gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

readytoflow schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:57:
Maar ik vraag het me wel af... Wat zouden nou goede apps zijn voor de Apple Watch?
Ik krijg net een update door voor LastPass voor op de Apple Watch.
Maar wat heb je nou aan een passwordmanager op je Apple Watch?
Notificaties, berichten beantwoorden, en snel herinneringen inspreken. Meer zal ik er denk niet mee gaan doen?
Ik denk dat de echte toepassingen nog moeten gaan komen. Als in bedacht worden. Er zit nu een hoop 'wij hebben een watch extensie' troep tussen. Dingen zoals de Telegraaf snap ik helemaal niet, waardeloos.

Ik kan nog wel wat simpele dingen bedenken :
  • Pushover voor Sickrage notificaties
  • Near Lock
  • Telegram/Whatsapp notificaties met reply mogelijkheid
  • Spotify/Sonos bediening
  • OV chipkaart via watch NFC
  • Apple Pay in Nederland...

[ Voor 17% gewijzigd door B2 op 28-04-2015 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou graag zien dat de Netflix en Plex app ondersteuning voor de watch krijgen zodat ik vanaf de pols mijn Chromscast kan bedienen.

Edit:
Met die accu zit het wel goed trouwens.
Vandaag was niet een heel drukke dag kwa notificaties (+/- 75 ontvangen. Stuk op 15 ingesproken via Watch) maar na een volle dag nu nog op 51%. In theorie zou ik er morgen dus nog zo een zelfde dag mee kunnen doen.

[ Voor 49% gewijzigd door Donstil op 28-04-2015 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Als je iPhone muziek afspeelt vanuit Spotofy, heb je dan geen universele muziek-knoppen op de watch om te pauzeren/skippen etc? Net als de lockscreen van je iPhone zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ja, dat is waar. Al die homekit dingen straks zijn wel handig om via de apple watch te bedienen icm Siri.

Hoe gaat het inspreken eigenlijk? Ik probeer het ook wel eens met de iPhone, maar moet toch vaak correcties aanbrengen. Via de watch gaat dat minder makkelijk lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
readytoflow schreef op woensdag 29 april 2015 @ 08:57:
Ja, dat is waar. Al die homekit dingen straks zijn wel handig om via de apple watch te bedienen icm Siri.

Hoe gaat het inspreken eigenlijk? Ik probeer het ook wel eens met de iPhone, maar moet toch vaak correcties aanbrengen. Via de watch gaat dat minder makkelijk lijkt me?
Gaat uitstekend maar op de iPhone bij mij ook.

Goed articuleren is het sleutelwoord daarin, nu zeg ik niet dat jij dat niet doet trouwens maar ik merkte dat bij mijzelf vroeger nog wel eens waardoor hij mij niet goed verstond.

Wel is het irritant dat je van te voren als precies moet weten wat je gaat zeggen. Pauzeer je te lang dan sluit hij het af maar dat is een iOS kwaaltje want dat doet de iPhone ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Je he...zie dat brabants accent er maar eens uit te krijgen na al die jaren he...
Danzij Siri&Cortana verdwijnt straks het culturele erfgoed qua dialecten in de wereld :+

Inderdaad dat pauzeren is wel irritant. Ik moet ook zeggen de keren dat ik het gebruik ik ook nog eens meestal in de auto zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:59
Ik heb er ook 1 sinds afgelopen vrijdag!
Hier enkele apps die ik gebruik en wat ervaringen:

Ik gebruik Overcast om al lopende door de stad de volgende podcast aan te zetten of een reklame te skippen,
Day One heeft een mooie app om snel en kort een dagelijks dagboek entry in te voeren, je kan kiezen tussen 6 klikbare blokjes tekst (zelf in te stellen), je locatie erbij, met 1 knop de laatst genomen foto van je iPhone erbij of dictation gebruiken. Heel mooi ontworpen en werkt goed.
Buienalarm om te checken of het gaat regenen als Glance of Notification. Accuweather ziet er ook wel mooi uit. En zelfs Buienradar ziet er mooi uit op de Watch.
Philips Hue om even snel wat licht te veranderen of uit te doen.
Favoriten van een retweet met twitter of tweetbot.
Bring! om je shopping list te zien in de winkel.

Screenshots:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7727/17284393446_9596026bb3_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7723/17310349835_97db9246e5_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8757/17122579158_a21bec1c63_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8789/17308506212_2bb2abc60c_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7705/17310349535_fb81f365f6_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8697/17102909917_0cee375939_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8729/17284393026_d4211f4b22_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8766/17102909007_3652331bbd_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8721/17102909097_715152d372_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7668/17122800120_c453579a4f_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8821/17122800060_d0f443ca39_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8702/17122799970_69a7872fd1_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7706/17310349115_3b66b70d2c_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7687/17124121339_10f37b8bb6_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8703/17284392436_8da39a0be5_n.jpg
Apple Watch by toldenburger, on Flickr

(geen idee hoe ik de plaatjes in een blokje krijg ipv zo'n lange lijst? iemand? :X )

Sommige apps doen er wel enkele seconden (te lang) over om te laden of te refreshen, sommige glances ook. Maar anderen zijn best vlot. Ik denk dat zodra Dev's een Watch hebben om te testen dat de apps beter worden. Overigens is na de eerste keer launch van een apps de volgende keren veel vlotter...

Beste sites om apps te checken: http://watchaware.com/watch-apps
Zijn ook te embedden, best leuk, werkt alleen niet in forum posts?

Andere opmerkingen so far:
Activity tracking is heel gaaf en doet je daadwerkelijk willen bewegen.
Het scherm is belachelijk helder en mooi.
Ik heb de Stainless Steel versie en die voelt echt als een premium watch en niet als een tech gadget.
Batterij gaat super lang mee (38mm versie), geen idee waar al die reviewers het over hadden.
Watch faces customizen is ook erg leuk, wel beperkt. Erg verstandig van Apple, mensen waren nu al aan het klagen over ingewikkelde UI. Wat naar mijn mening totale onzin is. Na 15 minuten gebruik snap je alles. Alleen als je als een malle door alles heen wil klikken en scrollen raak je vast de weg kwijt, moet je eens in een auto proberen. Apple gaat ongetwijfeld op WWDC (over 6 weken) Watch faces openen met beperkingen, of eventueel de complications openen, wat heel erg gaaf en handig zou zijn.
Een route lopen door de stad en door middel van taps weten of je links of rechts moet (heel duidelijk verschil) is echt 10x beter dan op je iPhone kijken op iedere straathoek.
Messages als notification heel subtiel ontvangen met de Taptic engine om vervolgens je pols te draaien en dan de message te kunnen lezen is echt top. Ook leuk dat Gifjes en filmpjes gewoon werken daar in!
Digital touch en sketch is echt een leuke simpele snelle manier om even te communiceren. Een emoticon of snelle Siri message sturen werkt echt op, als je meer wil pak je je telefoon en kan je met handoff meteen verder gaan.
SIRI werkt als een tiet! Echt super goed, ze onthoudt ook of je in een iMessage gesprek Nederland of Engels sprak qua dictation.

Ik ben er so far echt super blij mee en de workflow (wat je doet op je Watch en wat je gewoon op je iPhone doet) lijkt al ingesleten alsof ik het al jaren zo doe. Ik gebruik mijn iPhone stukken minder grappig genoeg.
Laatste opmerking, de build quality en afwerking van de Apple Watch is echt ongelooflijk. Denk dat het 't mooiste en meest precies gemaakte apparaat is wat ik ooit heb gekocht. _/-\o_

Als iemand nog specifieke vragen heeft of apps wil zien zal ik kijken wat ik kan doen!

[ Voor 0% gewijzigd door Impstoker op 29-04-2015 13:40 . Reden: spelfouten enz ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Impstoker bedankt voor je korte review!

Vraagje: Ik haal morgen mijn Apple Watch op in Frankrijk, heb je nog tips qua voorbereiding die ik alvast kan doen? (heb daar waarschijnlijk matig internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk goed om te lezen. Ik wordt ook met de dag enthousiaster rond de watch.

Welke band heb je erbij?
pposthoorn schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:43:
Impstoker bedankt voor je korte review!

Vraagje: Ik haal morgen mijn Apple Watch op in Frankrijk, heb je nog tips qua voorbereiding die ik alvast kan doen? (heb daar waarschijnlijk matig internet)
Je kunt niet echt iets doen.
Als je de Watch aanzet wil deze na het kiezen van de Taal direct verbonden worden met een iPhone.

Hier heb je internet voor nodig. Ik moest namelijk ook eerst de grens over voor ik verder kon :)
(500 meter over de grens op een parkeerplaats dat ding ingesteld 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:59
Ik heb de Milanese loop, een bijzonder mooi bandje. En de magneet waar hij mee vast zit is echt super sterk.

Qua tip: tijdens de setup wordt je gevraagd of je meteen alle apps (die al een Watch counterpart hebben) wil installeren of dat je dat later wil doen. Ik zou niet direct alle apps doen.
Verder weinig tips. You will like it very very much!
Welke heb je gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Impstoker schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:00:
Ik heb de Milanese loop, een bijzonder mooi bandje. En de magneet waar hij mee vast zit is echt super sterk.

Qua tip: tijdens de setup wordt je gevraagd of je meteen alle apps (die al een Watch counterpart hebben) wil installeren of dat je dat later wil doen. Ik zou niet direct alle apps doen.
Verder weinig tips. You will like it very very much!
Welke heb je gekocht?
Dat is denk ik wel een handige tip :)
Ik heb de 38mm Sport Wit (die was het snelst leverbaar :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Kan je met de Watch dan eigenlijk ook snel buienradar openen?
Die app selecteer je dan met de kroon toch? en dan tikken of indrukken om te openen?

Gaat dat een beetje makkelijk en vlot? Of via je iPhone toch sneller?
Of is de Watch meer bedoeld als reactie apparaat? (reageren op meldingen etc..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ook_gek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik ben erg benieuwd naar hoe het scherm presteert bij direct zonlicht.
Zelf ben ik erg aan het twijfelen. Mede door de bovenstaande vraag maar ook qua bandjes.
Dat is in mijn ogen een heel groot minpunt. Ik wil namelijk gewoon m’n eigen horloge banden kunnen gebruiken. Ik hoop dan ook dat hier snel een oplossing voor komt via een andere partij. Ik ben ook benieuwd wat er gebeurd als je straks in de zomer rond loopt met je Watch in de zon. Als ik de Iphone inde zon laat liggen op het terras dan komt van zelf de melding over verhit. Ik ben daarom ook heel erg benieuwd hoe de Watch zal gaan presteren bij 25 a 30 graden
of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ook_gek schreef op woensdag 29 april 2015 @ 17:09:
Ik ben erg benieuwd naar hoe het scherm presteert bij direct zonlicht.
Dat valt helaas wat tegen. Het is te lezen allemaal maar het houd niet echt over.
pposthoorn schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:09:
[...]

Dat is denk ik wel een handige tip :)
Ik heb de 38mm Sport Wit (die was het snelst leverbaar :9 )
het gaat niet om het formaat he maar om wat je er mee kan.
Impstoker schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:00:
Ja die band wil ik er ook bij kopen zodra dat een beetje leverbaar is.

Voor nu voldoet het rubberen bandje maar echt heel fraai vind ik die niet.
readytoflow schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:46:
Kan je met de Watch dan eigenlijk ook snel buienradar openen?
Die app selecteer je dan met de kroon toch? en dan tikken of indrukken om te openen?

Gaat dat een beetje makkelijk en vlot? Of via je iPhone toch sneller?
Of is de Watch meer bedoeld als reactie apparaat? (reageren op meldingen etc..)
De apps die ik tot nu toe gebruikt heb laden behoorlijk lang helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ook_gek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-08-2024
Donstil schreef op woensdag 29 april 2015 @ 17:15:
[...]

Dat valt helaas wat tegen. Het is te lezen allemaal maar het houd niet echt over.
Dat is dus mijn grootste angst. Ik hoop hem snel eens in het echt te kunnen bewonderen in de volle zon.
Bij de Apple Store zal het vast niet mogen.

Bedankt voor de snelle reactive :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:13

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb er sinds gisteren eentje en ben nog niet bepaald wild enthousiast. Voor een deel door de sterk wisselende kwaliteit van de apps, maar ook Apple zelf heeft op bepaalde punten in mijn ogen geen sterk werk geleverd. In anderhalve dag ben ik nog weinig use cases tegengekomen waarbij de Watch echt daadwerkelijk een taak makkelijker maakte in vergelijking met dezelfde actie op je smartphone. In veel andere gevallen is er eerder een extra laag die erg beperkend aanvoelt.

Wat bevalt me goed:
- Algehele feel van het ding. Ik heb de 42mm sport, en die draagt fijn. Licht, goed formaat (wellicht iets te dik), voelt goed afgewerkt. Scherm is OK, kleuren zijn goed maar helderheid is niet briljant - kan probleem zijn in fel zonlicht.
- Accuduur. Na een dag redelijk intensief gebruik nog ruim 50% lading over. Twee volle dagen zal waarschijnlijk niet lukken maar de verhalen over vier keer per dag opladen lijken mij grote nonsens.
- Leesbaarheid. Het lezen van bijvoorbeeld emailtjes of andere korte berichten is prettig en biedt ook echt meerwaarde om snel te besluiten of je iets op moet volgen of niet. Scherm leest prettig, tekst is niet te klein zolang de appbouwer enige normale standaarden aanhoudt.

Wat bevalt me minder goed:
- Navigatie. Dat is echt een zooitje, elke appbouwer doet wat anders en vanwege de geringe ruimte op het scherm kan nergens goed uitgelegd worden wat een app nu precies kan, en hoe je het bedient. Het is veel trial en error. Soms doet een force tap iets, soms niet. Soms kun je iets met het wieltje, met swipen of tappen, soms niet.
- De functie van de 2e knop aan de zijkant is me een raadsel. Waar je met het scherm en de crown van alles kan doen, heeft de 2e knop enkel als functie het oproepen van de favoriete contactpersonen en het uitschakelen van het horloge. Als je al zo weinig ruimte hebt, waar
- Traagheid/onbetrouwbaarheid: ook dit ligt voor een deel bij de beschikbare apps maar laden van sommige apps duurt erg lang, zo lang soms dat het net zo snel of sneller is om gewoon je iPhone te unlocken. Ook heb ik regelmatig dat notificaties wel doorkomen op m'n iPhone maar niet op de Watch, of bijvoorbeeld pas later doorkomen. Beetje loos dat je eerst je telefoon voelt trillen en dan een minuut later voor hetzelfde bericht de Watch afgaat.
- Notificatie-logica: dit zal allicht minder worden, maar voor nu - met een beperkt aanbod aan Watch-apps - is het wel een probleem. Ik wil op de Watch meer notificaties dan op m'n iPhone. De Watch is minder intrusief en maakt het makkelijker om niet-nuttige notificaties snel af te voeren. Als er een Watch-app is, kan je er voor kiezen een afwijkend notificatieschema te gebruiken: bijvoorbeeld niet op de iPhone en wel op de Watch binnen laten komen. Voor apps die er niet specifiek voor de Watch zijn kan dat niet: elke notificatie moet op beiden binnenkomen, of op geen van beiden.
- Invloed op accuduur van de iPhone: vanwege de constante BT-verbinding zuipt de Watch je iPhone leeg. Voor de Watch haalde ik makkelijk het einde van de dag, met doorgaans nog 30-40% acculading over. Nu is m'n iPhone keihard leeg aan het einde van de werkdag. Een iPhone zonder Watch is geen probleem, een Watch zonder iPhone heb je niets aan.

Voorlopige conclusie is dat het ecosysteem nog flink wat stappen te maken heeft. De kwaliteit van de beschikbare apps ligt beduidend lager dan wat er destijds bij introductie van bijvoorbeeld de iPad beschikbaar was. Daarnaast valt het gemak waarmee je actief de interactie zoekt met de Watch mij tegen. Als de Watch je aandacht trekt (binnenkomend bericht, notificatie, routeinstructie etc) zie ik de toegevoegde waarde wel, als je zelf de Watch activeert om iets te gaan doen (iets lezen, opzoeken) zie ik de meerwaarde ten opzichte van de smartphone niet. Ja het kan, maar waarom zou je? Het is een extra laag met (nog) zeer beperkte mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Als ik het zo lees vraag ik me af of Apple al een UI-guideline heeft gemaakt voor Apps voor de watch. Of misschien zijn zij nog heel forgiving omdat ze zoveel mogelijk apps willen hebben.

Het is juist de consistentie van iOS-apps dat ze zo gebruiksvriendelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:13

Daniel

Kapitein NCC-1701
Volgens mij zijn er wel guidelines, maar worden die uitermate losjes gehanteerd nu Apple er vooral belang bij heeft zo snel mogelijk een goed aanbod van apps te hebben. Dat komt de kwaliteit niet ten goede. Daarnaast weten appbouwers (in ieder geval in het segment waar ik vooral naar kijk, nieuwsapps) nog niet goed wat ze er mee moeten en dus is het veel proberen.
Om een voorbeeldje te noemen: in de Bloomberg-app is tappen op een headline het bericht bookmarken, in de apps van de Washington Post en Telegraaf is dat de headline openen en een langer berichtje lezen, en in de Guardian-app doet een tap op een headline helemaal niets en kun je enkel door een force-tap het bericht bookmarken. En dit blijkt dus nergens uit, je moet het zelf maar uitproberen. Je hebt het op zich snel genoeg door maar het draagt niet bij aan een gevoel van consistentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Niet zo mooi, klinkt alsof het nog wel langer kan duren
Your Apple Watch is late because of bad haptic feedback parts
Wondering why your Apple Watch won't ship for weeks, even though you ordered as soon as humanly possible? The Wall Street Journal might know why. Its sources claim that some Taptic Engines (the haptic feedback unit that vibrates your wrist) broke down in early testing, prompting Cupertino to switch suppliers and create a massive-but-necessary logistical headache. From all indications, Apple is pushing many orders to June simply because it expects to get up to speed by then. That won't be much consolation if you're staring at a bare arm for the next month or more, but you'll at least know why you're missing out.
http://www.engadget.com/2...le-watch-delay-explained/

[ Voor 4% gewijzigd door jip_86 op 29-04-2015 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ja, want Engadget & Co weten het beter dan Tim Cook die gisteren nog aangaf tegen het einde van juni nieuwe landen toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Volgens mij gaat het nu sneller dan wat ze verwacht hadden. Mijn tweede Watch stond in eerste instantie op eind mei. Eerst ging dat al naar half mei en gisteren had ik opeens een verzendbevestiging en wordt de Watch vandaag geleverd. Al met al een maand eerder.

Of het door een haperende taptic engine komt? Geen idee, Bij elke release duiken verschillende analisten en 'kenners van de markt' over elkaar heen met berichten over problemen in de supply chain. Ik zie dat altijd maar als clickbait of proberen om wat te roepen en je 15 minutes of fame te krijgen. Er zal vast wat aan de hand zijn (geweest) anders hadden we wel een andere release gehad. Je leest nu ook meer dat de verschillende winkels die nu de Watch verkopen dagelijks nieuwe voorraad krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door B2 op 30-04-2015 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
B2 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 07:42:
[...]

Volgens mij gaat het nu sneller dan wat ze verwacht hadden. Mijn tweede Watch stond in eerste instantie op eind mei. Eerst ging dat al naar half mei en gisteren had ik opeens een verzendbevestiging en wordt de Watch vandaag geleverd. Al met al een maand eerder.

Of het door een haperende taptic engine komt? Geen idee, Bij elke release duiken verschillende analisten en 'kenners van de markt' over elkaar heen met berichten over problemen in de supply chain. Ik zie dat altijd maar als clickbait of proberen om wat te roepen en je 15 minutes of fame te krijgen. Er zal vast wat aan de hand zijn (geweest) anders hadden we wel een andere release gehad. Je leest nu ook meer dat de verschillende winkels die nu de Watch verkopen dagelijks nieuwe voorraad krijgen.
Welke variant was dit?De witte 42mm variant toch?

Pagina: 1 2 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie