Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:32

B2

wa' seggie?

Dannydekr schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:18:
[...]

Welke variant was dit?De witte 42mm variant toch?
Jup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-04 12:30
:o Nu ben ik jaloers. Naja, misschien komt mijn bevestiging vandaag nog 8)

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Dannydekr schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:34:
[...]

:o Nu ben ik jaloers. Naja, misschien komt mijn bevestiging vandaag nog 8)
Misschien zijn het geannuleerde bestellingen vanwege Freightforwarders als huifkar etc die alsnog aan 'normale' bestellingen uitgeleverd worden.

On topic, ik merk dat ik door de activity app wel meer op mijn activiteit aan het letten ben. Niet dat ik niet genoeg bewoog maar het is wel leuk om het nu inzichtelijk te hebben. Wel jammer dat fietsen niet automatisch door de Watch gezien wordt. Vooral in het begin vergat ik nog wel eens een fietstochtje aan te zetten of juist uit te zetten.

Nadeel vind ik ook wel dat een app als Strava weer geen toegang heeft tot de Activity app, maar wel weer tot de Health app op de iPhone. Nu heb ik al 3 Apple apps die mijn beweging etc bijhouden.. lijkt me ook een beetje veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooh krijg je nu de mannen maat :P
B2 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:41:
[...]

Misschien zijn het geannuleerde bestellingen vanwege Freightforwarders als huifkar etc die alsnog aan 'normale' bestellingen uitgeleverd worden.

On topic, ik merk dat ik door de activity app wel meer op mijn activiteit aan het letten ben. Niet dat ik niet genoeg bewoog maar het is wel leuk om het nu inzichtelijk te hebben. Wel jammer dat fietsen niet automatisch door de Watch gezien wordt. Vooral in het begin vergat ik nog wel eens een fietstochtje aan te zetten of juist uit te zetten.

Nadeel vind ik ook wel dat een app als Strava weer geen toegang heeft tot de Activity app, maar wel weer tot de Health app op de iPhone. Nu heb ik al 3 Apple apps die mijn beweging etc bijhouden.. lijkt me ook een beetje veel :)
Haha dat heb ik dus ook. Ik Pak nu de trap (ik woon op de vijfde) ipv de lift omdat ik dan wil zien wat de iwatch registreert.

Ook is het wel leuk om zo nu en dan je hartslag te checken als je iets gedaan hebt wat wel eens een verhoogde hartslag zou kunnen genereren.

Zo zit ik dus s'avonds met 55bpm op de bank :)

[ Voor 78% gewijzigd door Donstil op 30-04-2015 10:54 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Donstil schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:52:
[...]
Ooh krijg je nu de mannen maat :P
[pats mode]
De 'echte' watch (42mm RVS) had ik al he ;) Deze Sport is leuk voor erbij
[/pats mode]

Hij is voor een vriend van me....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-05 07:39
Daniel schreef op woensdag 29 april 2015 @ 22:36:

- Traagheid/onbetrouwbaarheid: ook dit ligt voor een deel bij de beschikbare apps maar laden van sommige apps duurt erg lang, zo lang soms dat het net zo snel of sneller is om gewoon je iPhone te unlocken. Ook heb ik regelmatig dat notificaties wel doorkomen op m'n iPhone maar niet op de Watch, of bijvoorbeeld pas later doorkomen. Beetje loos dat je eerst je telefoon voelt trillen en dan een minuut later voor hetzelfde bericht de Watch afgaat.
Het lijkt wel alsof er iets mis is met de bluetooth verbinding tussen je iPhone en je Watch, ik heb dit echt nog geen 1 x gehad. Kan het zijn dat je de Watch niet strak genoeg draagt om je pols en de notifications dus eerst naar je iPhone gestuurd worden? Als het goed is zou je helemaal niets op je iPhone moeten voelen als je Watch om zit....
- Notificatie-logica: dit zal allicht minder worden, maar voor nu - met een beperkt aanbod aan Watch-apps - is het wel een probleem. Ik wil op de Watch meer notificaties dan op m'n iPhone. De Watch is minder intrusief en maakt het makkelijker om niet-nuttige notificaties snel af te voeren. Als er een Watch-app is, kan je er voor kiezen een afwijkend notificatieschema te gebruiken: bijvoorbeeld niet op de iPhone en wel op de Watch binnen laten komen. Voor apps die er niet specifiek voor de Watch zijn kan dat niet: elke notificatie moet op beiden binnenkomen, of op geen van beiden.
Er moet zeker wat meer schaalbaarheid komen in de notificaties, dat komt ongetwijfeld op WWDC. Overigens krijg je geen notificaties op je telefoon als die gelocked in je zak zit en je de Watch op je arm hebt, dan gaat alles naar je Watch... Als je iMessage open hebt op je mac (op de voorgrond) dan krijg je notifications niet op je Watch of iPhone enz... Dit is aan devs om te gaan gebruiken in hun apps.
- Invloed op accuduur van de iPhone: vanwege de constante BT-verbinding zuipt de Watch je iPhone leeg. Voor de Watch haalde ik makkelijk het einde van de dag, met doorgaans nog 30-40% acculading over. Nu is m'n iPhone keihard leeg aan het einde van de werkdag. Een iPhone zonder Watch is geen probleem, een Watch zonder iPhone heb je niets aan.
Er lijkt me nogmaals iets mis met de instellingen of verbinding van jou setup, ik kan onder usage zien dat de Watch 1% van de accu van mijn iPhone 6 gebruikt, en ik hou alleen maar meer accu over op mijn iPhone omdat veel apps niet meer het scherm oplichten met notifications de hele dag door...

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7747/16700012353_26c11b57ca_z.jpg

Gisteren naar de sportschool geweest met de Watch en bluetooth headphones, super handig en gaaf!
Speelt een gesyncde playlist direct van de Watch naar de headphones terwijl iPhone in een kluisje ligt. De Watch trackt ondertussen de workouts. Leuk om tijdens het rennen of fietsen je pace, hartslag en goal te zien. Hartslag meter lijkt 99% overeen te komen met de hartslag meters op de apparaten daar.
(tip: ga met je iPhone en Watch twee keer een stukje buiten hardlopen in een gekozen workout met de Watch, dan leert hij je pace en zal de afstand in de sportschool behoorlijk accuraat zijn.)
Het geeft ook echt voldoening om aan het eind van de dag in de activity app te zien dat je lekker actief was en achievements te halen. Best wel gamified enz, maar who cares als het werkt. :*)

(De middelste ring heeft twee pijltjes om aan te geven dat hij al twee keer helemaal rond is geweest.)
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7676/16700043533_10beb73c11_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
B2 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:27:
[...]

[pats mode]
\[/pats mode]

Heb je gisteren een e-mail gekregen, of gewoon de bestelstatuspagina in de gaten gehouden?

overigens kun je hem voor €999 verkopen op diverse handelsites 8)

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:58
Dannydekr schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:40:
[...]
overigens kun je hem voor €999 verkopen op diverse handelsites 8)
Je hebt de tekst "voor een vriend" gemist?
Fijne vriend :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B2 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:27:
[...]

[pats mode]
\[/pats mode]

Ooh de "echte" Apple Watch met dat mindere scherm erin ;) /Grappie

/me *Donstil heeft een Sport maar koopt vast en zeker nog een SS zodra ze een beetje leverbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-05 19:21

Daniel

Kapitein NCC-1701
Impstoker schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:18:

Er lijkt me nogmaals iets mis met de instellingen of verbinding van jou setup, ik kan onder usage zien dat de Watch 1% van de accu van mijn iPhone 6 gebruikt, en ik hou alleen maar meer accu over op mijn iPhone omdat veel apps niet meer het scherm oplichten met notifications de hele dag door...
'k heb even gekeken en het lijkt erop dat Runtastic de boosdoener is. Blijkbaar zorgt de Watch-app ervoor dat de app continue actief is op je telefoon, waardoor hij een kwart van het totale verbruik voor zijn rekening neemt. Eens ff wat mee klooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:59
Iemand al truukjes gevonden om de band langer mee te laten gaan dan de opgegeven gebruiksduur van ca. 18uur?

Heb nu een Microsoft Band welke ongeveer 2-3x per week opgeladen moet worden(2-3dagen gebruikstijd met ca 1u sporten per dag). Apple Watch moet sowieso vaker opgeladen worden...

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

TerrorSource schreef op donderdag 30 april 2015 @ 14:18:
Iemand al truukjes gevonden om de band langer mee te laten gaan dan de opgegeven gebruiksduur van ca. 18uur?

Heb nu een Microsoft Band welke ongeveer 2-3x per week opgeladen moet worden(2-3dagen gebruikstijd met ca 1u sporten per dag). Apple Watch moet sowieso vaker opgeladen worden...
Ik leg de watch eigenlijk elke avond op de lader, en dan heb ik nog zo'n 40-45% lading over. Mijn dagen zijn ongeveer van 6.30 tot 23.00 uur. Waarbij er genoeg bewogen wordt en genoeg notificaties binnenkomen. De grens van 18 uur zoek ik niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B2 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 14:20:
[...]

Ik leg de watch eigenlijk elke avond op de lader, en dan heb ik nog zo'n 40-45% lading over. Mijn dagen zijn ongeveer van 6.30 tot 23.00 uur. Waarbij er genoeg bewogen wordt en genoeg notificaties binnenkomen. De grens van 18 uur zoek ik niet op.
Ja ik ook hij is telkens net onder de 50%. Als hij erboven is op moment van afdoen/slapen dan ga ik het eens een tweede dag proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Ik snap het probleem sowieso niet zo goed, ik denk dat iedere avond opladen makkelijk te onthouden en doen is dan onthouden dat je iedere twee dagen of zo moet opladen: maandag, woensdag, vrijdag, zondag, dinsdag, donderdag.. enz moet opladen.

Je telefoon iedere nacht aan de lader, je Watch ernaast, 's ochtends je Watch om. Done.
Die batterij van de Watch gaat so far echt makkelijk een hele dag mee. De marge die je overhoudt is precies goed voor: een dag met een hele actieve workout met bluetooth muziek streamen naar headphones of een avondje stappen tot vroeg in de ochtend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:58
Mag ik aan de Tweakers met een Apple Watch vragen of jullie ook (wel eens) last hebben van een stroeve kroon? Op MacRumors wordt het (in de reacties) allemaal zo overdreven uitvergroot dat ik graag de ervaringen van een nuchtere Hollander wil horen. Anders gaat het er op neerkomen dat je AW nogal wat onderhoud nodig heeft zodat vuil niet gaat ophopen wil je er >2 jaar mee doen. Ik weet niet hoe makkelijk dat gaat? De kroon van mijn huidige horloge zit ook wel eens vast. Als ik kijk in de schroefdraad dan zit er aardig wat vuil/huidschilfers/aangekoekt zweet in :9 . Maar in tegenstelling tot een AW gebruik ik de kroon van mijn horloge amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409686

Even een eenvoudig vraagje - kun je een Apple Watch Sport voorzien van een Milanese bandje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Impstoker schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:56:
Ik snap het probleem sowieso niet zo goed, ik denk dat iedere avond opladen makkelijk te onthouden en doen is dan onthouden dat je iedere twee dagen of zo moet opladen: maandag, woensdag, vrijdag, zondag, dinsdag, donderdag.. enz moet opladen.

Je telefoon iedere nacht aan de lader, je Watch ernaast, 's ochtends je Watch om. Done.
Die batterij van de Watch gaat so far echt makkelijk een hele dag mee. De marge die je overhoudt is precies goed voor: een dag met een hele actieve workout met bluetooth muziek streamen naar headphones of een avondje stappen tot vroeg in de ochtend...
Er is ook absoluut geen probleem. Ding laad ook super snel op.
Gister ging ik met 45% naar bed dus dacht ik leg hem alvast even aan de lader, half uurtje later zat ik nog tv te kijken en was hij al vol.

Toen ik hem uit wilde zetten ging hij per ongeluk op Power Saving trouwens. Daar wilde hij maar niet uit zeg. Uiteindelijk maar via Internet opgezocht en bleek dat je de watch echt moest soft resetten. Rare manier van handelen
sww89 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:16:
Mag ik aan de Tweakers met een Apple Watch vragen of jullie ook (wel eens) last hebben van een stroeve kroon? Op MacRumors wordt het (in de reacties) allemaal zo overdreven uitvergroot dat ik graag de ervaringen van een nuchtere Hollander wil horen. Anders gaat het er op neerkomen dat je AW nogal wat onderhoud nodig heeft zodat vuil niet gaat ophopen wil je er >2 jaar mee doen. Ik weet niet hoe makkelijk dat gaat? De kroon van mijn huidige horloge zit ook wel eens vast. Als ik kijk in de schroefdraad dan zit er aardig wat vuil/huidschilfers/aangekoekt zweet in :9 . Maar in tegenstelling tot een AW gebruik ik de kroon van mijn horloge amper.
Mm ik heb daar absoluut geen last van, mijn horloge kan ook zo weer als een nieuw product de doos in dus misschien ben ik schoner/zuiniger dan de mensen op Macrumors ofz.

Heb verder ook geen smerig beroep (gewoon achter een bureau) dus mijn horloge komt met niets in aanraking wat tussen de kroon zou kunnen gaan zitten.
Anoniem: 409686 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:53:
Even een eenvoudig vraagje - kun je een Apple Watch Sport voorzien van een Milanese bandje?
Nou het kan wel maar ze zijn nergens te krijgen :)

Kijk even op Pagina 2 . Ik heb een filmpje gepost van een Zilveren Sport met Milanese loop, vond het persoonlijk erg fraai dus zodra ik er een kan krijgen komt hij erop.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 01-05-2015 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-05 06:18

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Anoniem: 409686 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:53:
http://www.imore.com/appl...res-what-they-look#slide3
Het past prima, de vraag is alleen of je de stalen aanhechting in de aluminium kast mooi vindt.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spike_wolf schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:58:
[...]

http://www.imore.com/appl...res-what-they-look#slide3
Het past prima, de vraag is alleen of je de stalen aanhechting in de aluminium kast mooi vindt.
Persoonlijk vind ik het minder vloeken dan je zou verwachten.
Met een SS staat het wel wat mooier allemaal maar ik laat hem er niet voor liggen.

Edit: Link Bracelet op zilveren sport staat trouwens ook wel.
Zie ik nu voor het eerst op echte foto's eigenlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 01-05-2015 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Donstil schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:59:
[...]

Persoonlijk vind ik het minder vloeken dan je zou verwachten.
Met een SS staat het wel wat mooier allemaal maar ik laat hem er niet voor liggen.
Ik vind het ook meevallen inderdaad. Ik had verwacht dat het er echt niet uit zou zien, maar na het zien van verschillende foto's valt het reuze mee. Maar ik zou het wel eerst in het echt willen zien om daar zeker van te zijn :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Spike_wolf schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:02:
[...]

Ik vind het ook meevallen inderdaad. Ik had verwacht dat het er echt niet uit zou zien, maar na het zien van verschillende foto's valt het reuze mee. Maar ik zou het wel eerst in het echt willen zien om daar zeker van te zijn :)
Ziet er helemaal niet slecht uit. Had nog beter geweest als de watch-adapters in een matchende kleur kwamen, maar zelfs zonder match is dit absoluut niet lelijk, integendeel, ik vind vooral de schakelband erg mooi bij de alluminium-zilver variant :9~ .

[ Voor 6% gewijzigd door Dannydekr op 01-05-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar die band is mij persoonlijk met € 500,00 te duur.
Dan koop ik liever een Milanese Loop of Leather band en volgend jaar een Sport 2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ik heb niks met goud, maar dit is wel heel cool gedaan :D
http://www.watchplate.com/#our-story-1-alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 20:09
Dancing_Animal schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 19:48:
Optimist en ervaren als ik ben met Apple en haar producten hierbij alvast een lijst met eventuele klachten en oplossingen / smoesjes van Apple.
- de drukknop aan de zijkant rammelt : dit hoort zo
- bij indrukken van het scherm op een van de hoeken klikt het scherm : dit fixen ze in de winkel of je krijgt een geremanufacturede mee terug
V de draaiknop aan de zijkant reageert niet altijd goed : eerst wordt geprobeerd het vuil er tussenuit te blazen. Lukt dit niet en ben je buiten de garantieperiode : pech, daarbinnen krijg je een geremanufacturede mee terug
- er ontstaan, ook bij zorgvuldig gebruik, krasjes op het scherm : bij de iPhone zeggen ze nog weleens dat dat cosmetisch is. Dit is een product dat gemaakt is met 'mooi' in gedachten (iPhone hoort daar eigenlijk ook onder, vind ik) dus dat het maar cosmetisch is zou in dit geval geen excuus mogen zijn. Je hebt pech.
- de leren bandjes verkleuren heel snel of rekken uit : sorry, dit is een natuurlijk product, dat verkleurt en rekt nou eenmaal uit
V de bandjes schieten los uit het horloge : you're wearing it wrong :p
Check http://www.macrumors.com/...tch-sticky-digital-crown/
en check http://www.macrumors.com/...n-band-locking-mechanism/

Ik denk echter wel dat Apple het netjes oplost... in de beginperiode :P

[ Voor 4% gewijzigd door Dancing_Animal op 01-05-2015 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
J dit is behoorlijk baas. Zeker met de Milanse loop in gold.

gaat dit er alleen niet snel af? Er schijnt maar voor $6,- goud op ge komen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Een aantal jaar beweren ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand of het mogelijk is notificaties op je watch te ontvangen als je iPhone scherm aan is?

Ik wil namelijk nog wel eens video blogs luisteren op de iPhone (in de file bv) en dan blijft het scherm van mijn iPhone dus aan terwijl ik er niet op kijk. Ik mis dan al mijn notificaties wat van de week al een keer best vervelend bleek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05 21:20

TradeMarkNL

Videoproducer
Donstil schreef op zondag 03 mei 2015 @ 12:29:
Weet iemand of het mogelijk is notificaties op je watch te ontvangen als je iPhone scherm aan is?

Ik wil namelijk nog wel eens video blogs luisteren op de iPhone (in de file bv) en dan blijft het scherm van mijn iPhone dus aan terwijl ik er niet op kijk. Ik mis dan al mijn notificaties wat van de week al een keer best vervelend bleek.
Ja tegen dat probleem liep ik ook aan. Bij m'n Pebble kan ik dat aan of uit vinken en dat zou bij de Apple Watch ook moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-05 22:41
Heb trouwens in voorbereiding op de levering wat glazen screenprotectors gekocht om uit te testen en een spigen watch stand en watch case liquid crystal.

Hoop dat die case me redelijk bevalt, alhoewel een horloge toch anders is dan een telefoon.

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ieder z'n ding natuurlijk, maar een case voor een horloge? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ik heb ooit een Nano in een Horloge band gehad met de LunaTik band.

Dat design bureau komt binnenkort ook met een watch case en die ziet er best wel tof uit, zeker omdat de watch zelf toch wat klein uitvalt.

Info hier: http://epikwatch.com

Afbeeldingslocatie: http://static1.squarespace.com/static/54f0929de4b0f384694524f4/54f75ae7e4b03fb5efd7ed91/552fcc3de4b0bd2fafd0adfb/1429195838570/Hero2.jpg?format=1500w

Afbeeldingslocatie: http://static1.squarespace.com/static/54f0929de4b0f384694524f4/t/552fcc9de4b03d0b9a81ed41/1429195935285/?format=1500w

[ Voor 41% gewijzigd door Donstil op 03-05-2015 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:08:

Dat design bureau komt binnenkort ook met een watch case en die ziet er best wel tof uit, zeker omdat de watch zelf toch wat klein uitvalt.

[afbeelding]

[afbeelding]
Vet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Donstil schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:08:

[afbeelding]

[afbeelding]
Eerlijk gezegd snap ik niet wat hier mooi aan is... Misschien als je een Sport versie hebt, maar nooit dat ik mijn watch in zo'n ding ga stoppen. Maar goed, smaken verschillen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B2 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:26:
[...]

Eerlijk gezegd snap ik niet wat hier mooi aan is... Misschien als je een Sport versie hebt, maar nooit dat ik mijn watch in zo'n ding ga stoppen. Maar goed, smaken verschillen ;)
Ik denk dat er wel markt voor is.
het doet me erg denken aan de Casio g-shock modellen en die worden ook door velen gekocht.

Ik denk er eigenlijk steeds meer aan om er een SS bij te komen. Dan hou ik de SS kaal en voor werk/"luxere" gelegenheden en kan ik dit soort dingen doen met mijn sport model Onder zomer kleding, tijdens het sporten, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Ik zag op 9to5mac dat een bedrijf de connector in het watchadapter-gat wil gebruiken om een flexibel bandje te maken met ingebouwde batterij. Wat mij betreft is dat een hele slimme oplossing en ik denk dat je hiermee de batterijlevensduur zo maar eens een hele dag kan rekken. Buiten de batterijlevensduur denk ik dat er ook allerlei smart-bandjes kunnen worden ontwikkeld in de toekomst die functionaliteit toevoegt (bijvoorbeeld bepaalde medische sensoren, stress-meters e.d.):

http://9to5mac.com/2015/0...y-straps-faster-charging/

Nadeel is denk ik wel dat het de waterdichtheid niet ten goede komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat we ons daar niet zo druk over hoeven te maken. De batterij duur is ondanks de eerste verhalen prima.

Ik haal met gemiddeld tot groot gebruik de hele dag makkelijk.

De Energy staving stand is ook een beest trouwens, vannacht om 02:30 ding weg gelegd met nog iets van 15% power. Nu (11:52) werkt het klokkie nog steeds in Energy saving mode.

(iPhone 6+ ook trouwens, gister gaan slapen met nog 1% in de accu om 03:00, nu 11:53 nog steeds 1% terwijl er allemaal notificaties zijn binnen gekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137811

Hoe zit het met hardlopen met bijvoorbeeld de Runkeeper app. Gaat die activiteit dan ook naar de activity app? Of is dat enkel met de workout app van Apple zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Anoniem: 137811 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:21:
Hoe zit het met hardlopen met bijvoorbeeld de Runkeeper app. Gaat die activiteit dan ook naar de activity app? Of is dat enkel met de workout app van Apple zelf?
Ik heb ervaring met de Strava app, alles wat je daarin logt komt niet in de activity app. Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Zo te zien is het kinderlijk eenvoudig om bijna elk denkbare bestaande horlogebandje aan de Apple Watch te bevestigen met behulp van de Standard Buckle :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Spike_wolf schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:46:
Zo te zien is het kinderlijk eenvoudig om bijna elk denkbare bestaande horlogebandje aan de Apple Watch te bevestigen met behulp van de Standard Buckle :)

[video]
Mooi! Zo heb je al die Chinese third party meuk niet nodig. Tenminste, als je de classic buckle hebt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik wordt steeds nieuwsgieriger naar dit apparaat. Volgende week naar Düsseldorf, maar even kijken.

Ik vraag me overigens af hoe de sport trackers van de Watch samen spelen met die op de iPhone. Komen ze samen in Health of zijn het aparte apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:06
Ik ga morgen eens een runkeeper uittesten. Ben ook benieuwd of hij je hartslag continue kan meten, of dat hij steeds 10 seconden nodig heeft om je hartslag 1 maal te meten.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:00
Ik wil beide modellen graag eens proberen , ben niet echt een voorstander van een grote klok om mijn pols namelijk , ik neig dus naar de 38mm alhoewel me die wel weer klein lijkt

Iemand al ervaring met beide formaten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dacht hetzelfde, maar de 42 is niet enorm groot :)
Gewoon s gaan passen in Duitsland is het handigst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Lijkt me ook niet heel groot , maar op de meeste foto's van mensen die hem om hebben staat de 38mm het mooist

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cardwizard schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 23:30:
Ik wil beide modellen graag eens proberen , ben niet echt een voorstander van een grote klok om mijn pols namelijk , ik neig dus naar de 38mm alhoewel me die wel weer klein lijkt

Iemand al ervaring met beide formaten ?
Ik hou best van een grote klok maar dat is de 42mm absoluut niet.

Nu heb ik persoonlijk wel een grote polsomtrek (210mm) maar ook bij vrienden van me staat de 42mm prima. Heb niemand gesproken die hem in RealLife te groot vond. Ik zie nog wel ruimte voor een Watch Plus van +/- 46mm :)

Maar goed had Apple alleen een 38mm gemaakt, dan had ik hem overgeslagen. Dat is net een postzegeltje.

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 06-05-2015 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Mja, het klinkt stom, maar ik heb het vaker gelezen: als je ze in het echt ziet lijkt de 38 kleiner dan op foto's :)
Misschien omdat de meeste foto's van vlakbij genomen worden ofzo (hoek?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Waarschijnlijk gaat het dan een 42mm SG Sport worden , hoop voor ik er 1 bestel ze in het echt te zien

Bij de Sport versie kunnen toch ook "gewoon" andere bandjes op ? Die standaard siliconen band lijkt me niet echt wat , ook weer iets dat je ervaren moet denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cardwizard schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 23:53:
Waarschijnlijk gaat het dan een 42mm SG Sport worden , hoop voor ik er 1 bestel ze in het echt te zien

Bij de Sport versie kunnen toch ook "gewoon" andere bandjes op ? Die standaard siliconen band lijkt me niet echt wat , ook weer iets dat je ervaren moet denk ik
Ja hoor daar kunnen zeker andere bandjes op.

Elk 42mm bandje kan op elke 42mm Watch model, je zit er alleen mee dat het uiteinde vaak in het Chrome/RVS is uitgevoerd en daardoor dus niet 100% past bij de Sport.

Een ander rubberen bandje of een LeatherLoop hebben dit probleem niet trouwens.

Ik ben zelf ook geen fan van de rubberen band trouwens. Draag hem nu bijna twee weken maar zit niet heel prettig en oogt wat goedkoop. Mensen zijn over het algemeen wel positief over hun eerste ervaring met mijn watch maar over het bandje krijg ik best wat commentaar. Dingen als "Dat bandje is wel verwisselbaar toch?" Of "Hoort dit goedkope bandje er echt bij" heb ik al meerdere keren gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Tja het goedkope modelletje he :X

Het liefste zou ik een 42mm Apple Watch (rvs) space black met schakel armband willen , maar die kost dan ook iets van 1200 euro , dat is me iets te veel van het goede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Ik heb mijne zojuist ontvangen en heb besloten hem zelf te houden. Wat @Donstil zei; die paar honderd euro winst is leuk, maar een Apple Watch hebben vind ik nu toch wat leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le_chiel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09-2024
Dannydekr schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:21:
Ik heb mijne zojuist ontvangen en heb besloten hem zelf te houden. Wat @Donstil zei; die paar honderd euro winst is leuk, maar een Apple Watch hebben vind ik nu toch wat leuker :)
Ligt er toch echt aan wat een gek er voor geeft. Ik heb mijn Sport 42mm met groene band gister gehad. Ik vind het wel stoer, maar als ik er nu een paar honderd extra voor kan vangen ga ik wel erg twijfelen.

Het gebrek aan goede apps en ondersteuning van Whatsapp en Spotify zijn wel een gemis ook zou ik wel een toetsenbord willen, het dicteren vind ik toch wel een beetje stom overkomen, als je ergens bent waar ook andere mensen zijn, misschien moet ik daar nog aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dat dicteren in het openbaar is wel een beetje voor attention whores inderdaad :)
Macrumors was een dude die "met zijn handen vol in de winkel liep, tewijl hij z'n vrouw aan het bellen was op z'n horloge"... Dan kom je redelijk aandacht tekort volgens mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Ik snap je punt, maar een toetsenbord.. 8)7

Edit: hoewel, misschien is teruggaan naar het T9 tijdperk nog wel een optie ;)

[ Voor 48% gewijzigd door swv op 07-05-2015 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le_chiel
sww89 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:57:
Ik snap je punt, maar een toetsenbord.. 8)7
Ja met bijvoorbeeld een draaischijf zo als met pimpampet :P. Wel handig om korte replies te geven om email of smsjes. Die van mij staat trouwens op tweakers en marktplaats. ben toch wel benieuwd wat een gek er voor geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

Ik ben gisteren nogmaals gaan passen in een andere Apple Store, omdat ik toch ben beginnen twijfelen of 42mm niet te groot is. Mijn conclusie is nog steeds, dat de 42mm voor de gemiddelde man een goede maat is, tenzij je echt heel smalle polsen hebt. In mijn geval heb ik een polsomtrek van 160mm dus ik kan zowel de 38mm als de 42mm dragen. De 38mm heeft echter meer iets van "ik geraak er mee weg". Het ziet er meer een fijner vrouwen modelletje uit zoals ook eerder aangegeven. De 42mm is dan weer een horloge zoals een horloge moet zijn. Als je de kast bekijkt, dan is deze eigenlijk zelfs nog iets kleiner dan mijn huidig mechanisch horloge (41mm volgens klassieke horloge afmetingen)

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8895/17194801877_2ce533fda2.jpg

Dus zeker niet te groot. En hoewel beide wel mooi zouden zijn vind ik de 42mm iets meer hebben. Iets mannelijker en zeker niet te groot of smartwatch look dus. Apple heeft in mijn ogen een vrouwen en mannen model gemaakt dat in beide gevallen voor de gemiddelde vrouw of man prima zal staan.

Ik blijf dan ook gewoon bij mijn SS BSB 42mm (welke ik normaal tussen 9 Mei - 24 Mei in ontvangst zal mogen nemen)

Ik laat de foto's voor zich spreken en ik hoop dat ik andere mensen kan helpen met dit dilemma :)

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8894/17215842489_8d5258ca48.jpg

De 38mm SS Classic Buckle van dichtbij

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8716/17400082342_3f42a469cc.jpg

De 38mm SS Classic Buckle van op een afstandje

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8821/17194605257_d4033fd138.jpg

De 42mm SS Classic Buckle van dichtbij

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7719/17376075086_4bca25e7a6.jpg

De 42mm SS Classic Buckle van op een afstandje

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het 42mm model staat je beter imho

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Ik vind de 38mm veel mooier staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux

lux

Fietsbel schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:07:
Het 42mm model staat je beter imho
Lijkt mij ook. Trouwens het advies van de Apple Store medewerkers is niet altijd heel goed. Ze gaan gewoon mee met wat de klant zegt/denkt in veel gevallen. Zeg je dat je de 38mm mooi vind om die en die reden dan gaan ze je zeker niet tegenspreken. En als je 2 min later zegt dat je de 42mm toch mooier vind om die en die reden gaan ze ook gewoon instemmen 8)7 Helpte niet echt in mijn geval als mega twijfelaar voor dit soort dingen.

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux

lux

Impstoker schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:17:
Dat is wat ik nou bedoel. Met mijn polsomtrek kun je beide richtingen uit. Hangt er dus echt vanaf wat voor look/uitstraling je wilt bereiken. Ik zou zeker aanraden om te gaan passen en iemand mee te nemen die je vertrouwd en goed stijl advies kan geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narcotical
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-03-2021
Wat mij betreft kan je beiden wel hebben maar denk dat je toch meer plezier gaat beleven van een 42mm :)

[ Voor 81% gewijzigd door Narcotical op 07-05-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
le_chiel schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:49:
[...]

Ligt er toch echt aan wat een gek er voor geeft. Ik heb mijn Sport 42mm met groene band gister gehad. Ik vind het wel stoer, maar als ik er nu een paar honderd extra voor kan vangen ga ik wel erg twijfelen.

Het gebrek aan goede apps en ondersteuning van Whatsapp en Spotify zijn wel een gemis ook zou ik wel een toetsenbord willen, het dicteren vind ik toch wel een beetje stom overkomen, als je ergens bent waar ook andere mensen zijn, misschien moet ik daar nog aan wennen.
Ik kon er 900 euro voor krijgen en toch besloten het niet te doen :). Ik begrijp de verleiding als geen ander maar heb hem toch kunnen weerstaan op het laatste moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Je ziet op je foto's wel mooi dat die 38mm er van dichtbij groot uitziet, maar van een afstandje is het een damesding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Ik vind bij de close-up de 38mm mooier maar van veraf de 42mm zoals de foto's het onder deze omstandigheden laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naar mijn mening oogt de 38 mm ook op jou polsen wat klein. Als je ze beiden kan hebben zou ik dus zeker voor de 42mm gaan.

De Classic Buckle begin ik wel steeds mooier te vinden trouwens. Ik twijfel nog steeds over een SS naast mijn 42mm Sport maar als ik jou foto's zo zie dan is de CB ook een kans hebber.

Eigenlijk is alles behalve de Sport band wel mooi bij een SS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narcotical
Ik heb zelf een 42mm Space Grey Sport in bestelling staan voor Juli. Zit er aan te denken om er op termijn misschien een zwarte leather loop bij te kopen, denk dat dat wel mooi staat opzich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le_chiel
Dannydekr schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:25:
[...]

Ik kon er 900 euro voor krijgen en toch besloten het niet te doen :). Ik begrijp de verleiding als geen ander maar heb hem toch kunnen weerstaan op het laatste moment.
Die van mij is voor 900 euro beschikbaar, kom ik hem misschien ook nog wel voor brengen, zo ben ik dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
le_chiel schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:32:
[...]

Die van mij is voor 900 euro beschikbaar, kom ik hem misschien ook nog wel voor brengen, zo ben ik dan ook.
Weldoener :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Impstoker schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:17:
Ik ook, die 42mm lijkt (op zijn pols) een beetje teveel op een pipboy, te groot, te aanwezig (maar gelijk zonnebrillen vind ik grote horloges zelden mooi staan..)

[ Voor 9% gewijzigd door Fly-guy op 07-05-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Fly-guy schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:35:
[...]

Ik ook, die 42mm lijkt (op zijn pols) een beetje teveel op een pipboy, te groot, te aanwezig (maar gelijk zonnebrillen vind ik grote horloges zelden mooi staan..)
De AW steekt ook af bij zijn overhemd he. Bij een donkerder kledingstuk zal het al minder zijn.

Wel mooi om te lezen al die verschillende meningen meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux

lux

Narcotical schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:31:
Ik heb zelf een 42mm Space Grey Sport in bestelling staan voor Juli. Zit er aan te denken om er op termijn misschien een zwarte leather loop bij te kopen, denk dat dat wel mooi staat opzich
Let op want de leather loop heeft ook een RVS metalen sluitstukje waar je het bandje doorhaalt.
Het zit wel onderaan maar zou kunnen afsteken met het aluminium van de kast. Ik denk trouwens dat het aluminium wel een degelijk materiaal zal zijn. Zeker als je kijkt naar de iPhone 6 wat uit hetzelfde materiaal of zelfs vorige generatie gemaakt is. Er komen zo goed als geen krassen meer op het aluminium. Dit was anders met de iPhone 5/5S waar je rond de connector poort onderaan vaak krassen had wanneer je in het donker je iPhone aan de lader probeerde te hangen en mistte :)
Heb een beetje schrik voor de stainless steel variant wat toch een nieuw materiaal is voor Apple.
Op Youtube al filmpje gevonden waar je krassen ziet (die er volgens de maker wel makkelijk uit gaan trouwens met een of ander product).
YouTube: Apple Watch SCRATCHES + FIX! (Scratchgate?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux

lux

matthijst schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:25:
Je ziet op je foto's wel mooi dat die 38mm er van dichtbij groot uitziet, maar van een afstandje is het een damesding :)
Ik sluit mij dus (persoonlijk) ook aan bij die conclusie en kan daar mee genoegen nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narcotical
lux schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:49:
[...]

Let op want de leather loop heeft ook een RVS metalen sluitstukje waar je het bandje doorhaalt.
Het zit wel onderaan maar zou kunnen afsteken met het aluminium van de kast. Ik denk trouwens dat het aluminium wel een degelijk materiaal zal zijn. Zeker als je kijkt naar de iPhone 6 wat uit hetzelfde materiaal of zelfs vorige generatie gemaakt is. Er komen zo goed als geen krassen meer op het aluminium. Dit was anders met de iPhone 5/5S waar je rond de connector poort onderaan vaak krassen had wanneer je in het donker je iPhone aan de lader probeerde te hangen en mistte :)
Heb een beetje schrik voor de stainless steel variant wat toch een nieuw materiaal is voor Apple.
Op Youtube al filmpje gevonden waar je krassen ziet (die er volgens de maker wel makkelijk uit gaan trouwens met een of ander product).
YouTube: Apple Watch SCRATCHES + FIX! (Scratchgate?!)
Thanks. Ga sowieso tegen die tijd een keer kijken in de store of het bandje er een beetje aan staat maar vind het wel een mooi bandje en denk dat het wel mooi bij het spacegrey aluminium past. Overigens heb ik een iPhone 5S en er zit nog geen enkel krasje op dus denk dat het bij de Watch ook wel goed zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux

lux

Dannydekr schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:25:
[...]

Ik zou toch ook oppassen met individuen die dat soort absurde bedragen beloven te geven. Doet mij denken aan een nieuwsbericht rond de release van de iPhone 6 :/

http://www.omroepbrabant....werd+die+dag+beroofd.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
lux schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:24:
[...]

Ik zou toch ook oppassen met individuen die dat soort absurde bedragen beloven te geven. Doet mij denken aan een nieuwsbericht rond de release van de iPhone 6 :/

De mensen die gereageerd hebben lijken vooralsnog normaal. Een directeur van een evenementenbureau, een zelfstandig ondernemer uit de woonplaats en een vrouw die goed overkomt, maar die ik helaas nog niet kon traceren omdat ze geen achternaam had genoteerd.

Naja, ik heb de keuze al gemaakt om hem niet te verkopen (in ieder geval 'nog' niet). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le_chiel
Dannydekr schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:40:
[...]

De mensen die gereageerd hebben lijken vooralsnog normaal. Een directeur van een evenementenbureau, een zelfstandig ondernemer uit de woonplaats en een vrouw die goed overkomt, maar die ik helaas nog niet kon traceren omdat ze geen achternaam had genoteerd.

Naja, ik heb de keuze al gemaakt om hem niet te verkopen (in ieder geval 'nog' niet). :)
Waar heb je hem proberen te verkopen? marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
le_chiel schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:44:
[...]

Waar heb je hem proberen te verkopen? marktplaats?
Ja, een simpele advertentie, met een prijs van €935. Al vrij snel serieuze reacties gekregen. De prijs rond €900 bleek volledig acceptabel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lux schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:24:
[...]

Ja dat blijf je houden, niet iedereen die nu meer betaald voor een iwatch is een oplichter natuurlijk.
Gewoon thuis afhandelen, voordeur op slot draaien en je geld checken met een Geldpen.

Ik had bij de iPhone 6+ lancering ook een zelfstandig ondernemen, die jongen vertelde me ook eerlijk dat zijn winkel dicht gooien hem meer had gekost dan wat hij nu meer betaalde aan mij.

Ik heb het ook wel eens gedaan trouwens, de iPhone 4s kwam uit terwijl ik op vakantie was en daardoor was ik overal te laat. Toen via Marktplaats een jongen gevonden met een voorraadje, € 200,- meer betaald maar had hem wel terwijl er weken nergens voorraad was.

Niet dat ik mijn Sport nu weg zou doen voor een winst van € 425,- hoor, dat is het mij niet waard verder.
lux schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:49:
[...]

Maar dat heb je sowieso op een Sport. De sluit pin is namelijk ook al van RVS (of in ieder geval glimmend).

Dat zie je wel vaker op horloges toch, niet alles kan matchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narcotical
Donstil schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:49:
Maar dat heb je sowieso op een Sport. De sluit pin is namelijk ook al van RVS (of in ieder geval glimmend).

De sluitpin op de zwarte sportband die bij de SG zit is als het goed is ook in SG uitgevoerd. Maar opzich denk ik niet dat ik me er heel erg aan zou storen als dat het enige is wat niet match, zit sowieso aan de hele andere kant van je arm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux

lux

Nu je het zegt ... Maar die PIN zie je niet als je bandje gesloten is dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lux schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:13:
[...]

Nu je het zegt ... Maar die PIN zie je niet als je bandje gesloten is dacht ik?
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/17tvnq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:03
Ik wil binnenkort de watch aanschaffen, nu had ik een vraag in de hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden, als ik het hier goed lees dan is het als de watch gekoppeld is je de notificaties binnenkrijgt op de watch en dus niet meer op de iPhone.

Nu ben ik vrij veel onderweg en heb carplay in de auto, dus notificaties komen dan in de auto binnen en niet meer op de iPhone. Weten jullie hoe dit werkt als ik de watch ook gekoppeld is, of is dit instelbaar?

Zelfde geld eigenlijk voor de navigatie, komt de navigatie dan in de auto wat trouwens nu perfect werkt of neemt de watch dit over?

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Wat een heerlijk apparaat!
Heb nu de app 'Home remote' om mijn Chinese Hue lampen (milight) aan te sturen. Werkt echt super! Met zowel Voice commands als knopjes.

Weet iemand echter hoe ik de Engelse Siri krijg en de Nederlandse dictation? Of is het niet mogelijk om beide te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Siri instellen op Engels en je toetsenbord op Nederlands.
Dictatie gaat altijd in de naam waarop je op dat moment je toetsenbord hebt staan.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ai, Franse test. Na een week dragen:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5452/17215492578_70448d7298_o.jpg

Da's wel lelijk, voor 500 euro :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

matthijst schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 21:19:
[afbeelding]

Enig idee wat er mee gedaan is?

Ik heb gisteren trouwens de Sport versie met witte band binnen gekregen, was voor een vriend van me, maar wat ben ik blij dat ik voor de RVS ben gegaan. De Sport is echt.. eh.. "minder" naast de RVS.
Zeker met het Sport bandje ziet de Watch er een stuk goedkoper uit.

[ Voor 30% gewijzigd door B2 op 07-05-2015 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 21:19:
[afbeelding]

Gadver en de SS kast krast ook al zo snel.

Ik heb een Seiko Kinetic in de kast. Geen duur horloge in de wereld van dure horloges maar toch € 1000,- daar zit geen kasje op de band na zeker een jaar dragen (toen kwam de Pebble 8)7 )

Jammer dat dit hier wel weer zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Niks bijzonders mee gedaan zeggen ze volgens Google translate: http://www.01net.com/fich...-apple-watch-42-mm-acier/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Spike_wolf schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 21:04:
Siri instellen op Engels en je toetsenbord op Nederlands.
Dictatie gaat altijd in de naam waarop je op dat moment je toetsenbord hebt staan.
Dit heb ik op mijn iPhone gedaan, toch pakt de watch Engels bij dictatie. Heb overigens wel Engels toegevoegd bij toetsenborden, voor wanneer ik het nodig heb. Misschien is dat het probleem..

Edit: toetsenbord verwijderd, dictatie blijft Engels helaas..

Edit: reboot van de watch helpt ook niet. Dictatie blijft Engels 👎

Edit: Heb nadat ik Nederlands gedicteerd heb in de berichten app op mijn iPhone, nu opeens wel Nederlands in de berichten-app op de Apple Watch. In andere apps is het echter nog Engels.

[ Voor 26% gewijzigd door Dannydekr op 08-05-2015 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137811

Kan je op de watch of in de activity app ook handmatig hardlopen e.d. Invoeren? Of kan je in de health app misschien een workout toevoegen en deze syncen met de activity app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Mijn eerste ervaringen:

- Erg mooi design! Kleiner dan verwacht, ik was namelijk bang dat 42mm te groot zou zijn, wat absoluut niet zo blijkt te zijn. Ik vind dit het perfecte formaat. Niet te groot, niet te klein. De afwerking is erg mooi en je kunt zien dat Apple hier echt veel tijd/zorg ingestoken heeft.

- Functionaliteiten zijn nog beperkt, maar de potentie is immens groot. Ik heb nu bijvoorbeeld de app "Home Remote" en deze werkt heel mooi/goed met mijn Milight lampen-systeem in huis. Verder zie ik dat het bedrijf DuoSecurity hun two-factor-authentication app geupdate heeft voor de Apple Watch (bijna online, nog even geduld). Dat heeft voor mij veel meerwaarde, aangezien mijn webshops dit systeem gebruiken en dit het inloggen een stuk gemakkelijker maakt:
https://www.duosecurity.com/blog/duo-for-apple-watch

Verder zie ik echt veel potentie in Watchapps en vind ik het erg interresant om te zien wat er de komende tijd allemaal uitkomt.

- Het OS is duidelijk nog een versie 1.0. Bepaalde zaken mogen wel wat sneller/duidelijker en daar kan Apple nog veel aan verbeteren. De Nederlandse taal is wel een must denk ik, aangezien dictation nu sporadisch werkt bij mij (de ene app wel, de andere niet). De Nederlandse Siri zal ook makkelijk zijn. Dit wist ik echter toen ik hem kocht, dus hier zal ik niet teveel negatieve waarde aan hechten.

-Waterresistentiee vind ik wel een punt. Ik wil onbezorgd kunnen douchen of in bad met mijn Apple Watch. Ik vind het makkelijk om tijdens het douchen te zien hoe lang ik er nog onder kan blijven staan, zoals ik altijd deed met m'n horloge. Daarnaast is het in bad immens handig om muziek te skippen, volume aan te passen of gewoon even snel te kijken of je nog belangrijk bent :)
Ik weet dat de waterresitentie beter is dan velen dachten, maar nog steeds vind ik het tricky om er dagelijkse mee onder de douche te gaan. Wie zegt mij dat ik na een maand geen kapotte Apple Watch heb? Ik wil hier dus nog even de kat uit de boom kijken en ik vind het jammer dat Apple niet net dat beetje extra aandacht aan waterresistentie heeft besteed zodat die ook echt waterdicht is.

Verder moet ik nog erg wennen aan het feit dat ik niet continu mijn telefoon meer hoef te pakken om te kijken of er wat nieuws is :). De batterij van de iPhone gaat in ieder geval langer mee merk ik.

Afbeeldingslocatie: https://www.dannydekruijk.nl/applewatchdanny.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Cool hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@hierboven.

Ja merk je dat? Ik merk een behoorlijke drain sinds ik de iwatch gebruik eigenlijk.
normaal als ik naar bed ging had ik nog c.a. 40% nu is dat niet meer dan 20% terwijl het gebruik iets is afgenomen.

Mijn watch laat trouwens ook het Whatsapp bericht zien, heb je dat bewust uitgezet of werkt dat bij jou niet?

Edit: Goed om te zien dat je hem toch lekker hebt open getrokken en bent gaan gebruiken trouwens _/-\o_

Ik had gister een rustig dagje trouwens dus de watch was nog op 54% toen ik hem afdeed, ben daarom aan de tweede dag bezig met nu nog 40% lading in het ding. Ben benieuwd, ik ben in ieder geval prima tevreden over de accu na twee weken gebruik.

[ Voor 35% gewijzigd door Donstil op 08-05-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Donstil schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:43:
@hierboven.

Ja merk je dat? Ik merk een behoorlijke drain sinds ik de iwatch gebruik eigenlijk.
normaal als ik naar bed ging had ik nog c.a. 40% nu is dat niet meer dan 20% terwijl het gebruik iets is afgenomen.

Mijn watch laat trouwens ook het Whatsapp bericht zien, heb je dat bewust uitgezet of werkt dat bij jou niet?
Ik heb dat sowieso uitgezet in Whatsapp, vind het nogal privacygevoelig als iedereen maar mee kan lezen als ik mijn telefoon een keer op het bureau heb liggen op m'n werk bijvoorbeeld. Aan de andere kant vind ik het vervelend dat ik het op mijn horloge niet aan kan zetten, hier vind ik het privacyaspect geen probleem namelijk. Hopelijk kan er ooit onderscheid in gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dannydekr schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:46:
[...]

Ik heb dat sowieso uitgezet in Whatsapp, vind het nogal privacygevoelig als iedereen maar mee kan lezen als ik mijn telefoon een keer op het bureau heb liggen op m'n werk bijvoorbeeld. Aan de andere kant vind ik het vervelend dat ik het op mijn horloge niet aan kan zetten, hier vind ik het privacyaspect geen probleem namelijk. Hopelijk kan er ooit onderscheid in gemaakt worden.
ooh zo, ja ik heb het op de telefoon ook aan staan, dan zal dat het wel zijn idd.
Ik heb hem op de zaak altijd met het scherm naar beneden liggen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 07:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Kunnen jullie je vinden in de Apple Watch review van Tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sww89 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:42:
Kunnen jullie je vinden in de Apple Watch review van Tweakers?
Ik heb de review niet kunnen kijken of lezen maar in de Plus en Minpunten kan ik mij wel vinden ja.

Cijfertje zou ik zelf een puntje hoger gedaan hebben.

Pagina: 1 ... 3 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie