Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 15:10

B2

wa' seggie?

sww89 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:42:
Kunnen jullie je vinden in de Apple Watch review van Tweakers?
Mwah.. niet helemaal. Ze hebben sowieso een Sport versie getest, welke ik al veel minder vind qua looks dan de RVS versie.
Sowieso al raar dat er nu pas een review komt omdat ze er een hebben weten te bemachtigen in Frankrijk. Ik had toch wel verwacht dat het voor Tweakers mogelijk zou zijn geweest om op launch day de 42mm te bemachtigen in via Duitsland of Frankrijk. Of had desnoods mijn 42mm geleend, stond duidelijk op het forum wie er al 1 had..

Sommige dingen kan ik mij wel in vinden hoor. Naast de Activity app en de Hue app gebruik ik niet veel apps. Het aanbod is nog mager en de functionaliteit is soms ook nog ver te zoeken. Ook lijken apps nog niet echt zeker wat ze nou willen doen. Dat is geen probleem van de Watch, maar een probleem van het eco-systeem.
De watch lijkt mij namelijk geweldig voor nfc betalingen, maar dat werkt in Nederland niet.

Tuurlijk, je merkt aan een hoop dingen dat het een nieuw apparaat voor Apple is, en het OS duidelijk nog een 1.0 versie is. Maar dat zal vast beter worden. Ik vind dat je er nu al een hoop mee kan.

En duur? tja.. Persoonlijk vind ik het niet duur voor een mooi horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:30
sww89 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:42:
Kunnen jullie je vinden in de Apple Watch review van Tweakers?
Tot op zeker hoogte, maar voornamelijk werden er softwareproblemen aangekaart die relatief eenvoudig kunnen worden opgelost. Het eindcijfer van een 6.0 is alleen daarom al onterecht. Designtechnisch is het echt een prachtig apparaatje. Het voelt echt als een doordacht volwaardig apparaat en het scherm alleen al is een hele prestatie vergeleken met de concurrentie.

De potentie van de Watch bleef onderbelicht en dat duidt op kortzichtigheid van de reviewer.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Dannydekr schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:59:
[...]

Tot op zeker hoogte, maar voornamelijk werden er softwareproblemen aangekaart die relatief eenvoudig kunnen worden opgelost. Het eindcijfer van een 6.0 is alleen daarom al onterecht. Designtechnisch is het echt een prachtig apparaatje. Het voelt echt als een doordacht volwaardig apparaat en het scherm alleen al is een hele prestatie vergeleken met de concurrentie.

De potentie van de Watch bleef onderbelicht en dat duidt op kortzichtigheid van de reviewer.
Dit dus. Helemaal goed.
Een volgende versie zal vast een snellere processor hebben, meer geheugen e.d. Maar tot op heden is het echt de beste en mooiste smartwatch die er te krijgen is. Die 6 slaat echt nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:09
Bedankt :) !

Ik had eerlijk gezegd een hele reactie getypt maar toch maar weer gedelete omdat ik zelf nog geen Apple Watch heb. Op basis van onder andere jullie ervaringen vind ik de review ook teveel softwaregericht en dat daarom ook onterecht wordt geconcludeerd dat deze watch alleen voor de gadgetfreak is.

Voor mij zijn primair de looks het belangrijkst van het SS model en notificaties ontvangen doet ie goed tot het irritante aan toe ;) Dat het met third party apps nog niet helemaal goed zit vind ik op het moment ook nog niet zo'n issue want op de Hue app na zou ik ook niet veel andere apps gaan gebruiken.

Maargoed ik vind dat de review dus de doelgroep van de Apple Watch deels mist, mensen zoals ik die gaan voor design over function. Dan komt het met de software met de tijd ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-05 15:00
Dannydekr schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:59:
[...]

Een review is hoofdzakelijk een (grotendeels objectieve) momentopname en niet een subjectieve toekomstblik met "wat mogelijk nog gaat komen". De review en diens samenvattende punten omschrijven dit mijn inziens prima: er zit potentie in en bepaalde zaken doet de Apple Watch al goed, maar genoeg zaken die aanvoelen als een eerste generatie product.

Of de minpunten relatief eenvoudig opgelost kunnen worden betwijfel ik. Het scherm kan, om eenzelfde accuduur als andere smartwatches te behalen, niet altijd aan staan. Dit kan je niet zo maar fixen, wellicht dat de accuduur nog een paar procent beter wordt door optimalisatie maar meer ook niet; als de accu slechts 50 tot 75% van de capaciteit van de concurrentie heeft kan je niet op magische wijze dezelfde accuduur halen onder dezelfde omstandigheden. Een amoled scherm gaat niet ineens veel minder gebruiken omdat het in een Apple product zit, een bluetooth connectie is en blijft een bluetooth connectie en verbruikt X hoeveelheid enzovoorts.
Traagheid in het systeem is denk ik ook niet iets wat ze zo maar gaan oplossen. Je kunt software optimaliseren, maar als er apps of emails via bluetooth moeten worden geladen dan gaat dat niet ineens 2 keer sneller. Mocht dat straks wel zo blijken, dan heeft Apple de Watch veel te gehaast op de markt gebracht met beta niveau software, iets waar ze in dat geval ook niet trots op moeten zijn.
Ook de het niet bepaald logisch of intuïtief zijn van de user interface is niet iets wat je even oplost, dit vereist wellicht een compleet veranderen van de workflow en/of gedachtegang van hoe Apple denkt dat de functies moeten worden benaderd. Vooral dat er geen eenheid is door het OS sta ik wel van te kijken, iets wat totaal niet des Apple's is. De ene keer vervult op de kroon drukken de functie van back button, de andere keer ga je direct uit de app, dan moet je swipen of scrollen om opties te zien, de andere keer moet het via een long press.

Daarnaast is de Apple Watch, zeker als je niet het instapmodel neemt, gewoon erg duur vergeleken met andere smartwatches die evenveel bieden qua bouwkwaliteit en functionaliteit. Voor 200 euro heb je een LG G Watch R, Motorolo Moto 360, Asus Zenwatch of Pebble Steel met een fatsoenlijk leren of metalen bandje. Om eenzelfde Apple Watch te krijgen moet je al 650 tot 1000 dollar neertikken. Ook al zou je de goedkoopste Sport versie halen en is er naderhand de mogelijkheid om een 3rd party leren of metalen bandje te gebruiken, zelfs dan ben je nog altijd 400++ euro kwijt in totaal.

Kijkend naar de reviews van andere smartwatches denk ik dat, met name gezien de prijs maar ook de andere minpunten, men nog blij mag zijn met een 6. Andere smartwatches met gelijk prestaties (plus- en minpunten tegenover elkaar afgewogen) krijgen eveneens maar een 6 of 7, maar ze kosten zoals gezegd wel maar de helft of eenderde van een gelijkwaardige Apple Watch.

Wat jij aanhaalt als zijnde een "designtechnisch prachtig apparaatje" is helemaal subjectief. Ik vind het een van de minst aantrekkelijke smartwatches en vind het, zeker in de Sport editie, meer op een kinderhorloge lijken. Mij spreekt het design van de LG G Watch R, G Watch Urbane, Pebble Steel of zelfs nog de Huawei Watch veel meer aan. Bij de aankoop (of de overweging daartoe) zal zoiets een grote rol spelen, maar in een review heeft het weinig toegevoegde waarde. Je kunt nog zo ver gaan als te constateren of het ding netjes afgewerkt is en enigszins degelijk aanvoelt, maar dat zijn alle smartwatches.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moi_in_actie schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:49:
Daarnaast is de Apple Watch, zeker als je niet het instapmodel neemt, gewoon erg duur vergeleken met andere smartwatches die evenveel bieden qua bouwkwaliteit en functionaliteit. Voor 200 euro heb je een LG G Watch R, Motorolo Moto 360, Asus Zenwatch of Pebble Steel met een fatsoenlijk leren of metalen bandje. Om eenzelfde Apple Watch te krijgen moet je al 650 tot 1000 dollar neertikken. Ook al zou je de goedkoopste Sport versie halen en is er naderhand de mogelijkheid om een 3rd party leren of metalen bandje te gebruiken, zelfs dan ben je nog altijd 400++ euro kwijt in totaal.
En in deze eerste zin ga je scheef, de Android Wear apparaten bieden namelijk niet de zelfde Bouwkwaliteit.

Ook niet als je die horloges vergelijkt met een Apple Watch Sport. Geeft niet hoor want ze zijn ook wat goedkoper maar je kunt ze gewoon niet 1:1 vergelijken, om nog maar te zwijgen over de Pebble.

De Apple watch is een product dat (zeker als SS) ook als sieraad gedragen kan worden, niet omdat Apple dit zegt maar juist om die veel hogere bouwkwaliteit.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:45
Alles goed en wel, maar het blijft wel elektronica. Belangrijkste is ten eerste dat het normaal te gebruiken is en liefst een beetje vlot. Het kan best een sieraad zijn, maar ik wil er in eerste instantie gewoon klok op kunnen kijken (en meer). Dan liever iets minder bouwkwaliteit en software die in orde is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Donstil schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:01:
[...]

En in deze eerste zin ga je scheef, de Android Wear apparaten bieden namelijk niet de zelfde Bouwkwaliteit.

Ook niet als je die horloges vergelijkt met een Apple Watch Sport. Geeft niet hoor want ze zijn ook wat goedkoper maar je kunt ze gewoon niet 1:1 vergelijken, om nog maar te zwijgen over de Pebble.

De Apple watch is een product dat (zeker als SS) ook als sieraad gedragen kan worden, niet omdat Apple dit zegt maar juist om die veel hogere bouwkwaliteit.
Daar verschillen we dan van mening. Ik heb de LG G Watch R en de Apple Watch beiden kunnen vasthouden en beiden zijn gewoon zeer degelijk, netjes afgewerkt en van goede materialen. Als de LG of Huawei smartwatches nu van plastic i.p.v. aluminium of staal gemaakt waren had je een punt, maar aangezien dat niet het geval is ben ik het niet met je eens.
Ook het geval dat de Apple Watch Sport een zeer goedkoop aanvoelend plastic/rubberen bandje heeft t.o.v. van een leren of metalen bandje zorgt zeker niet voor meer luxere ervaring, in tegendeel.

Over duurzaamheid kan ik weinig zeggen aangezien ik geen van beiden langer dan een paar minuten heb gebruikt. Echter gaan er over de Apple Watch veel meer berichten betreffende snel bekrast raken de ronde dan van andere smartwatches, maar dit kan ik nog wel verklaren omdat Apple gewoon een grote naam is (hoge bomen vangen veel wind).
Kijkend naar het ontwerp en dan met name het glas zit dit bij watches als de LG G Watches en de Huawei Watch verzonken (hogere metalen rand eromheen), zoals het eigenlijk bij alle normale horloges ook zit. De kans dat het glas beschadigd is bij de Apple Watch, en dan met name de Sport versie zonder saffier glas, een stuk groter. Qua duurzaamheid, wat bij mij ook onder de noemer bouwkwaliteit valt, denk ik dat de Apple Watch het hierdoor niet beter maar eerder slechter zal doen dan de concurrentie.

De enige 2 zaken waar ik denk dat de Apple Watch een puntje voor heeft is het homescreen (de "bol" met apps) en de fitness gerelateerde zaken. Het homescreen vind ik op deze manier, voor een smartwatch, tot op heden nog de beste manier om een overzicht van de apps te tonen. De hartslagmeter, de bijbehorende apps en het feit dat je het horloge zonder telefoon kunt gebruiken om de stappen te tellen vind ik (zeker voor een eerste productversie) erg goed uitgewerkt. Ik hoop dan ook dat alle smartwatches er naartoe gaan dat ze veel meer dingen kunnen doen zonder afhankelijk te zijn van een nabije smartphone. Echter denk ik dat fabrikanten en software ontwikkelaars dan eerst goed duidelijk moeten krijgen waarvoor een smartwatch meerwaarde biedt en welke functionaliteit die moet bieden. Fitness tracking is een sterk punt, op het gebied van notificaties, hierop reageren etc. is er nog veel vooruitgang te boeken.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moi_in_actie schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:28:
[...]

Daar verschillen we dan van mening. Ik heb de LG G Watch R en de Apple Watch beiden kunnen vasthouden en beiden zijn gewoon zeer degelijk, netjes afgewerkt en van goede materialen. Als de LG of Huawei smartwatches nu van plastic i.p.v. aluminium of staal gemaakt waren had je een punt, maar aangezien dat niet het geval is ben ik het niet met je eens.
Ook het geval dat de Apple Watch Sport een zeer goedkoop aanvoelend plastic/rubberen bandje heeft t.o.v. van een leren of metalen bandje zorgt zeker niet voor meer luxere ervaring, in tegendeel.
De LG Watch R is dan ook wel de enige die in de buurt zou kunnen komen.
De Samsung modellen maar ook de Motorola 360 zijn van een niet echt hoge bouw kwaliteit. Lelijk geslepen glas randjes op de 360, scheurend plastic op de 360, spleetjes tussen het materiaal van de Samsung Watches enz.

Materiaal keuze is natuurlijk ook niet alles zeggend, het moet ook nog mooi ontworpen zijn (en dan bedoel ik niet het design zelf) en fatsoenlijk gebouwd worden. Dingen die Apple altijd wel goed op orde lijkt te hebben en waar ze nu weer een mooi stukje werk afleveren. Zeker als je dus de Apple Watch vergelijkt met de concurentie.

Wel ben ik met je eens dat het Rubberen bandje niet een geweldige keuze is. Ik draag deze nu twee weken maar kan er niet aan wennen. Het oogt goedkoop en zit niet heel fijn. Wel is het mooi soepel rubber.

Ik verwacht persoonlijk dat de zilveren Apple Watch met LeatherLoop (Blauw of zwart) weer wel een mooie combinatie kan vormen en dat voor een echt degelijke uitstraling niet direct een SS benodigd is. Het probleem van de Sport zit hem naar mijn mening echt in het rubberen bandje, niet in het Aluminium van de "klok" zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Moi_in_actie schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:49:
..maar genoeg zaken die aanvoelen als een eerste generatie product.
Het is een eerste generatie product :) Dus waarom een eerste generatie product er op afrekenen dat het een eerste generatieproduct is? De eerste iPhone was ook verre van perfect, maar softwarmatige updates loste de tekortkomingen al vrij spoedig op.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-05 15:32
(jarig!)
[...]

Ik draag op dit moment een Pebble en wilde ook een Apple watch halen maar door het verkapte aankopen ipv reserveren en afhalen gewacht. De Apple watch gaat er nog steeds komen maar als Google op aanstaande IO iOS ondersteuning gaat leveren zoals de Pebble doet denk ik dat een Android smartwatch ook een mogelijkheid gaat worden. Android watches mindere bouwkwaliteit, kijk dan eens naar de Huawei http://consumer.huawei.com/minisite/worldwide/huawei-watch/ -> of de Olio -> https://www.oliodevices.com/

Grootste minpunt van de Apple watch vind ik tot dusver het niet kunnen veranderen van de watchfaces op de standaard meegeleverde na. Ik heb laatst met een vriend die de moto360 heeft een paar dagen geruild van smartwatch en telefoon en daarbij voor mij ontdekt dat apps op een smartwatch niet praktisch zijn (als een feedly bv) maar het meer voor het snelle werk is (notificaties, reageren, lichten bedienen etc). Een smartwatch is voor mij iets persoonlijks wat ook mooi te matchen moet zijn met een outfit dmv bijpassend bandje en watchface.

Maar wat dat betreft, en dat zeggen er volgens mij wel meer moeten we niet vergeten dat het een eerste generatie is. Kijk terug naar de eerste iPhone, iPad of ander eerste generatie van een product bij welk bedrijf dan ook. Vaak zijn die intern goed getest maar blijkt in de praktijk toch het een en ander mis te zijn op software of hardware gebied wat in een volgende generatie opgelost wordt.
Dannydekr schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:41:
[...]

Het is een eerste generatie product :) Dus waarom een eerste generatie product er op afrekenen dat het een eerste generatieproduct is? De eerste iPhone was ook verre van perfect, maar softwarmatige updates loste de tekortkomingen al vrij spoedig op.
dat dus, was mijn reactie aan het typen en las die van jou erna :)

[ Voor 12% gewijzigd door lubbertkramer op 08-05-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:14

Fiber

Beaches are for storming.

Moi_in_actie schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:28:
[...]

Kijkend naar het ontwerp en dan met name het glas zit dit bij watches als de LG G Watches en de Huawei Watch verzonken (hogere metalen rand eromheen), zoals het eigenlijk bij alle normale horloges ook zit. De kans dat het glas beschadigd is bij de Apple Watch, en dan met name de Sport versie zonder saffier glas, een stuk groter. Qua duurzaamheid, wat bij mij ook onder de noemer bouwkwaliteit valt, denk ik dat de Apple Watch het hierdoor niet beter maar eerder slechter zal doen dan de concurrentie.
Dat glas wat er op ligt en zelfs nog wat doorloopt is bewust gedaan om de touch functionaliteit beter te maken bij swipen en zo. Lijkt zelfs een beetje op de Samsung Galaxy S6 Edge smartphone. Dat is dus juist wel bouwkwaliteit en doordacht design...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[...]

Je weet dat je hier nogal met subjectieve meningen bezig bent?

Ten eerst, wat versta je onder bouwkwaliteit? De fysieke afwerking, de gebruikte materialen of de "robuustheid"? Om met de laatste mogelijkheid te beginnen, hoe het horloge er over een, twee jaar uitziet moeten we nog maar afwachten, de vraag is of het horloge wel robuust is. Er zijn al meldingen van krassen, zowel op het horloge als een SS bandje. Al krast SS sowieso en vangt apple al snel veel (mogelijk overdreven) wind, over de robuustheid valt nu helemaal nog niets te zeggen (positief of negatief).
Qua fysieke afwerking zie ik ook weinig verschil tussen de meeste androidwear (en zelfs pebble) en de apple watch, het is niet zo dat de eerste half uit elkaar vallen of al krakend om je pols zitten. Uiteraard zijn er zo nu en dan klachten over kapotte horloges (scheuren, glas, putjes, krassen), maar die vlieger gaat op voor alle merken. Heel veel verschil zie ik niet tussen de verschillende merken als je het hebt over "bouwkwaliteit".

Ten tweede heb je het over uiterlijk en het dragen als sieraad. Dit is nog subjectiever en kan nooit een valide (objectief) argument zijn in een review over een tech gadget op een techsite.
Persoonlijk (zoals al gezegd, het is subjectief), vind ik de sport versie spuuglelijk en zeker geen sieraad te noemen. De SS versie komt iets dichterbij, maar ook die krijgt, wat mij betreft, geen schoonheidsprijs. Ook al is er over nagedacht, sluiten alle naadjes aan en is een bandje ontworpen met ene nauwkeurigheid van 0,1 micron, het is pas een sieraad als je iets mooi vindt, niet per se omdat de afwerking zo goed is. (Dat is een onderdeel van het mooi zijn, niet de bepalende factor).

Ik weet echter dat er mensen zijn die het totaal niet me mee eens zijn als ik zeg dat de apple watch niet mooi is, uiterlijk is nu eenmaal subjectief. Echter dat maakt meteen duidelijk dat het geen factor kan spelen in de beoordeling van deze watch op een tech site (en dat de opmerking dat het wel degelijk een sieraad is ook niet door iedereen gesteund wordt).

Dan de review zelf, dit is een review van een horloge wat nu in de handen van een potentiële koper komt, niet een horloge wat nog in de ontwikkeling zit.
Opmerkingen zoals:

"voornamelijk werden er softwareproblemen aangekaart die relatief eenvoudig kunnen worden opgelost."
"De potentie van de Watch bleef onderbelicht"
"Een volgende versie zal vast een snellere processor hebben, meer geheugen e.d."
"Dan komt het met de software met de tijd ook wel goed"

Zijn punten die in een review van een horloge die nu bekeken wordt in de huidige staat niet van (groot) belang zijn. Het zijn verwachtingen, geen feiten.
En als we puur naar de huidige staat kijken, zien we inderdaad dat de negatieve punten van de review waar zijn. Zo nu en dan hapert de UI flink, de UI is relatief lastig te doorgronden op bepaalde plekken en de prijs is hoog.

Niemand koopt een apple watch op de looks alleen, de mogelijkheden zijn een onderdeel van de beslissing, al zal de weging daarvan variëren per persoon. Geconcludeerd moet echter worden dat die mogelijkheden beperkt zijn.
De primaire taak, het vertellen van de tijd wordt gehinderd doordat het scherm steeds uit staat en de andere mogelijkheden zijn op verschillende manieren beperkt in zowel uitvoering (soms traag, soms niet geheel vlekkeloos) als beschikbaarheid (nauwelijks fatsoenlijke 3th party apps).

Dat dat mogelijk in de toekomst ooit een keer opgelost kan worden, doet niet af aan het feit dat dat nu niet zo is.
Dat er mensen zijn die die mogelijkheden niet gebruiken of dermate weinig dat het ze niet uitmaakt, doet niet af aan het feit dat die mogelijkheden wel beperkt zijn.
En dat het een eerste generatie is, is leuk voor de kopers van generatie 2/3/4, maar ook dat kan de beoordeling van deze versie niet beïnvloeden.

De review gaat over het horloge dat nu te koop is.

Dat wil echter niet zeggen dat het een slecht horloge is of dat het niets kan, maar uiterlijk en de potentie buiten beschouwing latende, kun je, wat mij betreft, inderdaad concluderen dat het in een horloge is dat een voldoende verdient, maar ook niet meer.
Worden de (software) problemen opgelost, dan zou een opvolgende review mogelijk tot een hoger cijfer komen, maar die oplossing is er nu nog niet, dus dat cijfer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Dannydekr schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:41:
[...]

Niet afrekenen puur op dat het een eerste generatie product is, gewoon beoordelen na vergelijk met dat wat er nu te koop is. Van Apple's zijde is dat hun (eerste generatie) Apple Watch, van andere merken is dat misschien al een 2e, 3e of 4e versie. Als ik op dit moment een smartwatch zou willen kopen zou het mij worst wezen welke "generatie" het ding is, ik kijk gewoon naar de looks en bouwkwaliteit, wat hij allemaal wel en niet kan, hoe lang hij op de accu mee gaat en wat hij kost.
Op die punten wordt de Apple Watch in de review dan ook beoordeeld en vaak (ook bij andere producten) noemt men de term "eerste generatie product" eerder als een verzachtende omstandigheid.

De vergelijking met de eerste iPhone vind ik niet bepaald steekhoudend. De iPhone was destijds echt iets nieuws, alles gebaseerd op een touchscreen met een operating system dat daar specifiek voor gebouwd was (in tegenstelling tot Windows CE gedrochten met slechte resistieve touchscreens of Blackberry's). De Apple Watch doet helemaal niets nieuws of totaal anders, het is puur hun eerste poging op een producttype dat nu al een paar jaar in omloop is en hun interpretatie is voor 95% hetzelfde gelijk aan die van anderen. Dat is ook niet erg, maar dan moet men er niet raar van opkijken dat Apple's eerste smartwatch het moet opnemen tegen, en dus ook direct vergeleken wordt met, smartwatches van anderen die al meerdere iteraties doorlopen hebben.
Fiber schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:51:
[...]

Dat glas wat er op ligt en zelfs nog wat doorloopt is bewust gedaan om de touch functionaliteit beter te maken bij swipen en zo. Lijkt zelfs een beetje op de Samsung galaxy S6 Edge smartphone. Dat is dus juist wel bouwkwaliteit en doordacht design...
Ik begrijp het idee erachter ook wel (het swipt makkelijk/fijn zonder een rand tegen te komen), maar het brengt met zich mee dan het glas meer bloot staat. Voor de gebruikerservaring een pluspunt, voor duurzaamheid waarschijnlijk een minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Fly-guy schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:58:
[...]

Er zijn al meldingen van krassen, zowel op het horloge als een SS bandje. Al krast SS sowieso en vangt apple al snel veel (mogelijk overdreven) wind, over de robuustheid valt nu helemaal nog niets te zeggen (positief of negatief).
Voornamelijk van mensen die al jaren geen horloge meer dragen. Elk SS horloge is gevoelig voor krassen, ook een AP van 20k.
Moi_in_actie schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:59:
[...]

Dat is ook niet erg, maar dan moet men er niet raar van opkijken dat Apple's eerste smartwatch het moet opnemen tegen, en dus ook direct vergeleken wordt met, smartwatches van anderen die al meerdere iteraties doorlopen hebben.
Dat vond ik niet echt terugkomen in de review van Tweakers.net. Met een 6 als eindscore zou je verwachten dat andere smartwatches het veel beter doen, maar volgens mij is dat niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05-2024
De iCulture review staat er ook inmiddels op voor mensen die geïnteresseerd zijn.

http://www.iculture.nl/reviews/apple-watch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Tom schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:19:
[...]

Voornamelijk van mensen die al jaren geen horloge meer dragen. Elk SS horloge is gevoelig voor krassen, ook een AP van 20k.
Zoals ik al zei, apple vangt een boel wind, al dan niet verdiend, maar het punt is dat we niet weten of de krassen die nu al gemeld worden "normale" krassen zijn of toch iets anders. Ik haalde die krassen aan om duidelijk te maken dat er nu nog niets gezegd kan worden over hoe robuust het horloge is. Dat moet blijken met de tijd.
Msi92 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:53:
De iCulture review staat er ook inmiddels op voor mensen die geïnteresseerd zijn.

http://www.iculture.nl/reviews/apple-watch/
En vrijwel gelijk aan de review op tweakers. leuk, maar "slechts" voldoende, hopen op verbetering van de huidige en een betere toekomstige versie.

[ Voor 25% gewijzigd door Fly-guy op 08-05-2015 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:43
Ik zie er al 1 te koop staan die gevallen is en waar het glas van kapot is

[ Voor 43% gewijzigd door Cardwizard op 08-05-2015 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou het Nederlandse embargo vandaag verlopen zijn? Of is het gewoon toeval dat iCulture en Tweakers vandaag de review plaatsen?

Vind het een verrassend oordeel van iCulture trouwens. Dat is normaal toch wel dusdanig gekleurd dat ik daar geen eerlijk oordeel van had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 17:41
Ik denk toeval aangezien beide sites de Apple watch via via geregeld hebben.

Tweakers via Frankrijk en iCulture is naar Duitsland gereden en hebben in de winkel meerdere preorders geplaatst.

[ Voor 3% gewijzigd door Captain Planet op 08-05-2015 21:18 ]

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
http://pixelflush.com/blo...ofa-for-kodi-apple-watch/

Voor mensen die Kodi gebruiken. Werkt erg goed en snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tof. Nu graag zo iets maar dan zodat ik Plex op de ChromeCast in de slaapkamer kan besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Eens kijken of dat handiger gaat werken dan de harmony te pakken.

Trouwens nog een ideetje for een Watch extensie : Flitsmeister. Tap op je pols dichtbij een flitscontrole.

[ Voor 15% gewijzigd door B2 op 09-05-2015 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Captain Planet schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:17:
Ik denk toeval aangezien beide sites de Apple watch via via geregeld hebben.

Tweakers via Frankrijk en iCulture is naar Duitsland gereden en hebben in de winkel meerdere preorders geplaatst.
De review van iCulture is wel veel en veel beter dan die van Tweakers. Veel meer informatie, dieper op zaken in gegaan e.d.

Natuurlijk is iCulture een specifiekere site, maar als je dan een review doet van een product wat half internet al gereviewed heeft weet je dan te onderscheiden. En dat doet Tweakers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:55
Heeft "iedereen" hier de witte sport band?
Hoe bevalt die, qua kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

matthijst schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 08:29:
Heeft "iedereen" hier de witte sport band?
Hoe bevalt die, qua kleur?
Nope, ik heb de zwarte leren. Witte wel gezien bij de tweede watch die ik besteld had. Hij is wit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Lastig, zit te kijken of ik d'r 1 via auctionsite kan bestellen, witte zijn doorgaans 80-100 euro goedkoper dan zwart. Uiteindelijk zou ik denk ik toch een stalen bandvariant willen, dus dan maakt wit ook niet zo heel veel uit (zou niet m'n eerste keus zijn)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
matthijst schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 09:26:
Lastig, zit te kijken of ik d'r 1 via auctionsite kan bestellen, witte zijn doorgaans 80-100 euro goedkoper dan zwart. Uiteindelijk zou ik denk ik toch een stalen bandvariant willen, dus dan maakt wit ook niet zo heel veel uit (zou niet m'n eerste keus zijn)...
Ik heb een mooie watchband connector besteld die volgende week komt en heb al
een mooie leren bandje die ik ga dragen. Scheelt een paar honderd euro :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dannydekr schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 10:58:
[...]

Ik zag ze in China ook voorbij komen ja, sommige zagen er erg goed uit.
Ben alleen benieuwd of ze dat Aluminium een beetje kunnen matchen.

Niet duur ook trouwens. Zag al mooie voor een tientje terwijl ik via een Kickstart project wel 30,- heb gedoneerd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
[...]

Welke connector heb jij besteld? Ik zie zoveel voorbij komen dat ik twijfel welke te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
[...]

Ook wel een goeie inderdaad.
Net een horloge besteld, komt dan hopelijk eind deze week.
Wat voor connector heb je besteld, misschien ook eerst maar eens met zo'n lost bandje proberen hoe het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Ik zag laatst deze service voorbij komen: een bedrijf dat voor 400 dollar jouw Apple Watch voorziet van een gold plating. Volgens dit bericht zou het gaan om een 24 karaats coating. Dat lijkt mij een redelijke fair prijs en maakt de Apple Watch Edition redelijk zinloos (voor zover ie dat al niet was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Moi_in_actie schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 14:53:
Ik zag laatst deze service voorbij komen: een bedrijf dat voor 400 dollar jouw Apple Watch voorziet van een gold plating. Volgens dit bericht zou het gaan om een 24 karaats coating. Dat lijkt mij een redelijke fair prijs en maakt de Apple Watch Edition redelijk zinloos (voor zover ie dat al niet was).
De Watch Edition ie er dan ook puur voor om te laten zie. 'Kijk, dit kan ik betalen'. Dat soort mensen gaat echt niet voor een lousy 400 dollar een goedkope watch laten verven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:41
B2 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 14:57:
[...]

De Watch Edition ie er dan ook puur voor om te laten zie. 'Kijk, dit kan ik betalen'. Dat soort mensen gaat echt niet voor een lousy 400 dollar een goedkope watch laten verven ;)
De mensen die het kunnen (en willen) betalen zullen dat inderdaad niet doen. Maar voor de mensen die rijk over willen komen, maar het niet zijn, is het wel een interessante optie natuurlijk :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
B2 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 14:57:
[...]

Nee dat snap ik, ik vraag me wel af of je het verschil zou kunnen zien? Ik gok dat het enige verschil de gravering aan de onderkant is. Deze service lijkt me meer iets voor "de gemiddelde consument" die een gouden horloge toch wel erg mooi vindt, maar echt geen 17K kan betalen voor zoiets. Hiermee zou je voor zeg 1000 euro klaar zijn, mijn inziens nog altijd heel veel geld voor een horloge, maar ik ben dan ook geen echte horloge liefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moi_in_actie schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 14:53:
Paar pagina's terug besproken.
Vind het er persoonlijk wel goed uit zien, zeker als je de Milanese Loop ook laat platen.

Is een mooie optie om na een jaar dragen je SS model (want het werkt niet op de Sport) nieuw leven in te blazen als goud exemplaar i.p.v. een Model 2 te kopen.

Ik zou het in ieder geval best overwegen als mijn Sport straks plaats heeft gemaakt voor een SS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Vind goud zelf niet mooi, maar als je d'r wel fan van bent is het op zich een leuke oplossing :)
Zag er op Marktplaats ook 1 voorbijkomen (gold plated), voor 2750 euro :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 17:41
B2 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 07:55:
[...]

De review van iCulture is wel veel en veel beter dan die van Tweakers. Veel meer informatie, dieper op zaken in gegaan e.d.

Natuurlijk is iCulture een specifiekere site, maar als je dan een review doet van een product wat half internet al gereviewed heeft weet je dan te onderscheiden. En dat doet Tweakers niet.
Eens, ik vind de review niet echt van hoogwaardig niveau.

Alhoewel ik bij bepaalde momenten in de video van iCulture wel zoiets had van :+, vooral toen Gonny gebeld werd en ze deze opnam via haar Apple watch. Leuke gimmick maar ik zie mezelf dus echt niet in een restaurant bellen via de Apple watch op een soort van speakerphone 8)7

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Captain Planet schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:08:
[...] vooral toen Gonny gebeld werd en ze deze opnam via haar Apple watch. Leuke gimmick maar ik zie mezelf dus echt niet in een restaurant bellen via de Apple watch op een soort van speakerphone 8)7
Wie weet komt er wel een FaceTime camera in een volgende generatie... :z

(Ook handig voor selfies. :) )

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Fiber schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 18:23:
[...]

Wie weet komt er wel een FaceTime camera in een volgende generatie... :z

(Ook handig voor selfies. :) )
Ik denk zeker dat er in een volgende versie een FaceTime camera in de watch komt. Misschien dat nu de verbinding tussen Watch en iPhone nu nog te beperkt is, en de ruimte in de watch zelf.
Geruchten gaan nu al over een volgende watch waarin nog meer gezondheid sensoren komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke klok hebben jullie er eigenlijk op?
Ik vind persoonlijk de ronde klokjes niet zo goed staan dus wissel onderstaande af met X-Large.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2nu3kn6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Ik heb overigens aangezet dat die extra trilt bij notificaties door 'Prominent Haptic' aan te zetten. Ik merkte dat het tikje soms wel heel erg weinig was namelijk. Prominent Haptic is beter, maar eigenlijk weer net iets 'te' :) Liefst heb ik meer opties om die haptics goed in te stellen.

Hier trouwens m'n watchface:

Afbeeldingslocatie: http://www.dannydekruijk.nl/watchface.png

Vind het erg vervelend dat je enkel de analoge tijd kunt zien. De digitale-tijd erbij zonder de letters AMS is helaas niet mogelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Dannydekr op 10-05-2015 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Dannydekr schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:48:
Ik heb overigens aangezet dat die extra trilt bij notificaties door 'Prominent Haptic' aan te zetten. Ik merkte dat het tikje soms wel heel erg weinig was namelijk. Prominent Haptic is beter, maar eigenlijk weer net iets 'te' :) Liefst heb ik meer opties om die haptics goed in te stellen.
Dit had ik ook, ik merkte eerst helemaal niks van een notificatie. Met Prominent Haptic is het een stuk beter :)
Eigenlijk zou je inderdaad zelf een soort van trilpatroon moeten kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:35
Ik vind het ook jammer dat je maar een beperkte aantal watchfaces hebt. Ik zou graag zien dat je ze zelf ook kan ontwikkelen, zoals bij Pebbles

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Mijn Watchface

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3D8gHqTvTQSQPZT7LVP3G87U/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
B2 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:54:
[...]

Dit had ik ook, ik merkte eerst helemaal niks van een notificatie. Met Prominent Haptic is het een stuk beter :)
Eigenlijk zou je inderdaad zelf een soort van trilpatroon moeten kunnen maken.
Apple doet er echt alles aan om de batterij zoveel mogelijk te ontzien, die lichte haptic-feedback zal daar vast wel een reden van zijn. Prominent-haptic is echter weer veel te extreem. Naja, even wachten tot WWDC en dan hopen op een nieuwe update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img540/1188/2Va3Pp.jpg

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drie een beetje keer hetzelfde en een Mickey :)
Online zie ik ook veel mensen die de modular klok gebruiken al vind ik dat zelf maar een druk ding eigenlijk.

Die TapticFeedback ben ik inmiddels wel aan gewend verder. Had er de eerste dagen ook wat moeite mee omdat de Pebble veel harder trilde maar inmiddels niet meer. Geluid en de extra feedback staan hier uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
*spam*

[ Voor 107% gewijzigd door Daedalus op 10-05-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Ik moet zeggen dat de batterij mij echt meevalt. Vaak aan het einde van de dag nog dik 60% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
carpebios schreef op zondag 10 mei 2015 @ 13:22:
Ik moet zeggen dat de batterij mij echt meevalt. Vaak aan het einde van de dag nog dik 60% over.
Valt inderdaad erg mee. Ik merk overigens wel dat ik de Apple Watch momenteel ook nog niet echt heel veel gebruik. De gewoonte om steeds mijn telefoon te bekijken/gebruiken zit nog helemaal in m'n systeem, ook al is dat onzinnig omdat ik via de Watch nu weet of er wat nieuws valt te bekijken. Kwestie van gewenning :)

Als straks bedrijven als Whatsapp, Rabobank, Netflix, 9292OV, Trein e.d. met goede apps komen, is dat een heel ander verhaal natuurlijk en zal ik hem veel vaker gebruiken. Nu is het bijvoorbeeld irritant dat je voor een Whatsappreactie waar je simpel met 'Ok. prima' kan antwoorden, je de iPhone moet pakken.

[ Voor 12% gewijzigd door Dannydekr op 10-05-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
  • Laatst online: 27-05 07:19
Voor de geïnteresseerden, ik heb net 2 van deze aluminium bandjes besteld (aliexpress) voor 25 euro per stuk. En nu hopen dat het een beetje kwaliteit is ;-).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZSRBhKT.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door menalert op 10-05-2015 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 20:09
Hoe werkt die force touch nou op de watch? Bij de trackpad in de macbook gaat de trackpad een heel klein beetje naar beneden, maar ik kan me niet voorstellen dat het bij de watch net zo werkt, want dan zou er ergens speling moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dancing_Animal schreef op zondag 10 mei 2015 @ 17:25:
Hoe werkt die force touch nou op de watch? Bij de trackpad in de macbook gaat de trackpad een heel klein beetje naar beneden, maar ik kan me niet voorstellen dat het bij de watch net zo werkt, want dan zou er ergens speling moeten zitten.
Bij de Nieuwe Macbook gaat hij toch ook niet naar beneden? Door middel van de TapticEngine lijkt dit toch alleen zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Donstil schreef op zondag 10 mei 2015 @ 18:03:
[...]

Bij de Nieuwe Macbook gaat hij toch ook niet naar beneden? Door middel van de TapticEngine lijkt dit toch alleen zo?
Hij gaat toch een heel klein beetje naar beneden. Heb het laatst even bekeken bij de nieuwe MB pro 13". Als de notebook uit staat voel je geen klik meer. De klik voelt trouwens best wel 'echt' aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dancing_Animal schreef op zondag 10 mei 2015 @ 18:11:
[...]

Hij gaat toch een heel klein beetje naar beneden. Heb het laatst even bekeken bij de nieuwe MB pro 13". Als de notebook uit staat voel je geen klik meer. De klik voelt trouwens best wel 'echt' aan.
Ooh je hebt best kans dat het bij de 13" nog wel echt klikt ja. Dat deed het daar natuurlijk al.

Ik dacht dat je doelde op het 12" model. Die schijnt niet meer te bewegen maar wel goed die ervaring te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Donstil schreef op zondag 10 mei 2015 @ 18:13:
[...]

Ooh je hebt best kans dat het bij de 13" nog wel echt klikt ja. Dat deed het daar natuurlijk al.

Ik dacht dat je doelde op het 12" model. Die schijnt niet meer te bewegen maar wel goed die ervaring te geven
De nieuwe 13" heeft dezelfde trackpad als de MacBook 12". Nogmaals, zonder stroom klikt ie echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de watch geeft de TapticFeedback je het gevoel dat het scherm in te drukken is. Iets wat wel zo lijkt maar natuurlijk niet zo is. Werkt verbluffend goed.

Ik zie dat nog wel naar de volgende generatie iPhone/iPad komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Donstil schreef op zondag 10 mei 2015 @ 19:09:
Op de watch geeft de TapticFeedback je het gevoel dat het scherm in te drukken is. Iets wat wel zo lijkt maar natuurlijk niet zo is. Werkt verbluffend goed.

Ik zie dat nog wel naar de volgende generatie iPhone/iPad komen.
Ik vind juist dat het 'klik' gevoel een seconde te laat komt. Pas als het submenu verschijnt voel je de 'klik', zou beter zijn als je dit voelt wanneer je klikt, nog voor het menu er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-05 16:12
menalert schreef op zondag 10 mei 2015 @ 17:21:
Voor de geïnteresseerden, ik heb net 2 van deze aluminium bandjes besteld (aliexpress) voor 25 euro per stuk. En nu hopen dat het een beetje kwaliteit is ;-).

[afbeelding]
Ziet er goed uit! Ben benieuwd naar de kwaliteit :*)

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit ziet er toch stiekem wel erg goed uit.
Zeker i.c.m. de Classic Buckle band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-05 13:23
menalert schreef op zondag 10 mei 2015 @ 17:21:

[afbeelding]
Heb je toevallig een linkje van de aliexpress pagina?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Laatst online: 23:09
Deze lijkt het te zijn, zelfs in meerdere kleuren
http://nl.aliexpress.com/...platform=aaf&af=114046441

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
  • Laatst online: 27-05 07:19
Ja, het is de bovengenoemde. Echter is de prijs wel met 8 dollar omhoog gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Wat ik me afvraag... heeft de Apple Watch volledige wifi-functionaliteit?
Oftewel: kan je daar ook standalone mee op het web of kan je enkel wifi gebruiken om je iphone aan te spreken?

(als ie zelf op wifi kan, dan zal spotify oid moeten werken?)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
kmf schreef op maandag 11 mei 2015 @ 11:07:
Wat ik me afvraag... heeft de Apple Watch volledige wifi-functionaliteit?
Oftewel: kan je daar ook standalone mee op het web of kan je enkel wifi gebruiken om je iphone aan te spreken?

(als ie zelf op wifi kan, dan zal spotify oid moeten werken?)
Enkel iPhone tot nu toe. Misschien in de volgende generaties...
Zit eigenlijk wel te wachten tot dat Spotify komt met iets voor de Apple Watch. Normaal zijn ze nog wel snel in dingen ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Is niet helemaal waar. Sommige functies werken ook over wifi zonder dat je iPhone in de buurt is. Moeten wel dezelfde vertrouwde wifi netwerken als van je iPhone zijn. Of Spotify daar ook mee overweg kan weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 14:26

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Vraagje waar ik het antwoord nog niet op heb kunnen vinden, en ik kan het zelf niet testen omdat ik nog geen watch heb:

Kun je als je hem als hardloophorloge gebruikt je hartslag en "current pace" tegelijkertijd in beeld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
R4NCOR schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:41:
Vraagje waar ik het antwoord nog niet op heb kunnen vinden, en ik kan het zelf niet testen omdat ik nog geen watch heb:

Kun je als je hem als hardloophorloge gebruikt je hartslag en "current pace" tegelijkertijd in beeld hebben?
Je zet een Calorieën goal, bijvoorbeeld 600. Dan start je je "Workout". Je kunt dan swipen tussen 4 verschillende schermen:
Hartslag + Cirkel met hoeveel calorieën je al hebt verbrand:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6R7K9dx.jpg
Overzicht calorieën:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eXZPkXS.jpg
Hoe lang je al bezig bent:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BRy58vd.jpg
Stop of pauze:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qvI6Ais.jpg
Meer info: https://www.apple.com/watch/health-and-fitness/
Geen idee of je hier iets aan hebt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dennischo op 11-05-2015 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
menalert schreef op maandag 11 mei 2015 @ 10:47:
Ja, het is de bovengenoemde. Echter is de prijs wel met 8 dollar omhoog gegaan
De Chinezen zijn niet gek, ze weten dat de huidige mensen met een Apple Watch geld uit willen geven :) Die bandjes worden vanzelf goedkoper, is een kwestie van tijd. Je kunt veel beter een Watch-adapter bestellen en dan een los bandje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toonr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-10-2023
Heeft iemand een linkje voor de watch-adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-05 09:05

TradeMarkNL

Videoproducer
Ik vind deze er wel nice uitzien: https://www.get-click.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb dat project gesteund op Kickstarter maar vond de uiteindelijke manier van de "pootjes" (waar de 22mm spring tussen gaat) niet zo mooi.

Ik heb op indiegogo ook nog een project gesteund maar het ziet er alleen niet echt naar uit dat die het gaan halen.

Edit; deze https://www.indiegogo.com...for-apple-watch/x/3731489

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 11-05-2015 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 14:26

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Dennischo schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:53:
[...]

Je zet een Calorieën goal, bijvoorbeeld 600. Dan start je je "Workout". Je kunt dan swipen tussen 4 verschillende schermen:
Hartslag + Cirkel met hoeveel calorieën je al hebt verbrand:
[afbeelding]
Overzicht calorieën:
[afbeelding]
Hoe lang je al bezig bent:
[afbeelding]
Stop of pauze:
[afbeelding]
Meer info: https://www.apple.com/watch/health-and-fitness/
Geen idee of je hier iets aan hebt :)
Niet precies zoals ik het zou willen dus. Bedankt voor de uitgebreide reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:13

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

R4NCOR schreef op maandag 11 mei 2015 @ 23:54:
[...]

Maar het neemt natuurlijk niet weg dat er 3rd party apps kunnen zijn of gaan verschijnen die wel doen wat jij wil :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Donstil schreef op maandag 11 mei 2015 @ 23:35:
[...]

Ik heb dat project gesteund op Kickstarter maar vond de uiteindelijke manier van de "pootjes" (waar de 22mm spring tussen gaat) niet zo mooi.

Ik heb op indiegogo ook nog een project gesteund maar het ziet er alleen niet echt naar uit dat die het gaan halen.

Edit; deze https://www.indiegogo.com...for-apple-watch/x/3731489
Tjah, logisch ook, aangezien Alibaba, Ebay e.d. er al relatief mee volstaat :) Ze zijn duurder, hebben nog geen product en zijn niet onderscheidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De MNML Kickstarter is ook live.
https://www.kickstarter.c...atik-epik-for-apple-watch
Dannydekr schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 08:47:
[...]

Tjah, logisch ook, aangezien Alibaba, Ebay e.d. er al relatief mee volstaat :) Ze zijn duurder, hebben nog geen product en zijn niet onderscheidend.
Kijk voor de lol eens naar de datum waarop dit live gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentei
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-11-2020
Vraagje.

Ik heb een steel watch van 38mm
Juist geprobeerd om een bericht naar een vriend te sturen via mijn watch (tekstbericht dus)
Krijg altijd de melding "not delivered" hebben anderen ook problemen hiermee of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

R4NCOR schreef op maandag 11 mei 2015 @ 23:54:
[...]

Runkeeper, Strada, etc. zullen ook wel met een app komen lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:43
Ik wil eigenlijk een 42mm gaan kopen maar kan nu een nieuwe 38mm space grey sport ophalen voor 450 euro , het begint toch wel te kriebelen moet ik zeggen 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Cardwizard op 12-05-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Gewoon wachten man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cardwizard schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:22:
Ik wil eigenlijk een 42mm gaan kopen maar kan nu een nieuwe 38mm space grey sport ophalen voor 450 euro , het begint toch wel te kriebelen moet ik zeggen 8)7
Ik weet niet hoe groot je gebouwd bent verder maar de 38 mm watch is wel echt een poppen modelletje in het echt (op foto's zie je dat niet zo). Dus je moet wel echt van kleine horloges houden of een vrouw zijn ;)
Gentei schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:01:
Vraagje.

Juist geprobeerd om een bericht naar een vriend te sturen via mijn watch (tekstbericht dus)
Krijg altijd de melding "not delivered" hebben anderen ook problemen hiermee of...?
Nope werkt prima hier.
Ik dicteer bijna alles behalve als ik op kantoor ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Gentei schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:01:
Vraagje.

Nee gaat altijd prima eigenlijk. Zie je de melding ook op je iPhone? En als je het via je iPhone doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentei
Donstil schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:58:
[...]

Ik weet niet hoe groot je gebouwd bent verder maar de 38 mm watch is wel echt een poppen modelletje in het echt (op foto's zie je dat niet zo). Dus je moet wel echt van kleine horloges houden of een vrouw zijn ;)

[...]

Nope werkt prima hier.
Ik dicteer bijna alles behalve als ik op kantoor ben.
Ik probeer naar zijn gsm te sturen, hij heeft geen watch.
Ik neem aan dat de tekstberichten naar éénder wie gestuurd kan worden, het is toch niet alleen tussen apple watches dat men kan sturen of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Gentei schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:50:
[...]

Ik neem aan dat de tekstberichten naar éénder wie gestuurd kan worden, het is toch niet alleen tussen apple watches dat men kan sturen of wel?
Net even geprobeerd een sms te sturen via de Watch, maar dat gaat eigenlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentei
B2 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:46:
[...]

Nee gaat altijd prima eigenlijk. Zie je de melding ook op je iPhone? En als je het via je iPhone doet?
Nee ik zie geen melding op mijn iphone als er een bericht wordt verstuurd nochtans zijn ze beide verbonden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Gentei schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:07:
[...]

Nee ik zie geen melding op mijn iphone als er een bericht wordt verstuurd nochtans zijn ze beide verbonden....
Vreemd, misschien eens opnieuw pairen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Huh is dit nieuw?

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/m7gsk2.png

Edit: Dit betekend voor jullie dat ik vanaf heden met U aangesproken dien te worden neem ik aan :+

Gentei schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:50:
[...]

Nee hoor dat werkt prima (Zie ook hierboven).
Zolang het maar de standaard Messenger gebruikt van iOS. Oftewel iMessage en SMS :) .

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 12-05-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Donstil schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:09:
Huh is dit nieuw?

[afbeelding]

Edit: Dit betekend voor jullie dat ik vanaf heden met U aangesproken dien te worden neem ik aan :+

[...]
Wel apart dat jij zowel keizer Wearables als wearables bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-05 21:59
Er was een discussie over het autorijden en het gebruik van het horloge hiervan.
Hoe kijken jullie hier tegen over?

Mijn persoonlijke mening is dat ze wel een punt hebben, maar het houd me wel tegen het verboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Spookie schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:37:
Er was een discussie over het autorijden en het gebruik van het horloge hiervan.

Mijn persoonlijke mening is dat ze wel een punt hebben, maar het houd me wel tegen het verboden wordt.
Ik merk wel dat het gewoon niet handig is. Ten eerste ben je net zo goed, eigenlijk zelfs nog meer omdat het scherm kleiner is, afgeleid van de wegsituatie. Daarbij heb je ook nog eens beide handen nodig om iets op het apparaat te doen.

Alleen staat het mij tegen dat het om hebben van het horloge al een boete op kan leveren. Om hebben zegt namelijk niks over het gebruik er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben tegen het gebruik van dat ding in de auto maar ook tegen het automatisch maar verbieden van nieuwe elektronica achter het stuur.

Het is naar mijn mening echt kolder om iedereen met een Apple Watch (Smartwatch in het algemeen maar er werd veel gesproken over de Apple Watch) maar te beboeten. Om hebben staat voor mij niet gelijk aan het gebruik ervan.

Ik heb een InCar entertainment systeem waar ik nog wel een stuk meer mee kan en dat mag dan wel.
Ik zou dus zeggen, Telefoneren in de auto verbieden tenzij handsfree en dan het gebruik van andere spullen hangen onder Artikel 5 als het ook daadwerkelijk gevaarlijk is.

Zo heb ik mijn iPad mini retina in mijn auto gemonteerd en zolang ik die niet vast hou (hoeft niet want hij zit in mijn dashboard gemonteerd) mag dat dan ineens weer wel 8)7.

Gebruiken in de auto is best gevaarlijk zonder Siri, dicteren enz werkt natuurlijk wel goed (Maar kan mijn auto radio ook) maar je moet er toch op tikken en dat gaat niet goed onderweg, precies wat hierboven staat. Door het kleine scherm is het gevaarlijker dan bv je iPhone "even" bedienen.
B2 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:16:
[...]

Wel apart dat jij zowel keizer Wearables als wearables bent ;)
Ik ben dus zelfs Keizer Apple Watch Edition 8)7
Even voor de goeie orde, "Fuck de Keizer" wordt al beledigend gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Donstil schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:58:
[...]
Zo heb ik mijn iPad mini retina in mijn auto gemonteerd en zolang ik die niet vast hou (hoeft niet want hij zit in mijn dashboard gemonteerd) mag dat dan ineens weer wel 8)7.
Inderdaad. Zet je iPhone in een simpele raam houder met zo'n lelijke zuignap en je mag er mee pielen wat je wil. Krommer dan dat gaat niet.
Ik ben er benieuwd wat er van gaat komen. Ik las ergens dat iemand een proefproces probeerde uit te lokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B2 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:12:
[...]

Inderdaad. Zet je iPhone in een simpele raam houder met zo'n lelijke zuignap en je mag er mee pielen wat je wil. Krommer dan dat gaat niet.
Ik ben er benieuwd wat er van gaat komen. Ik las ergens dat iemand een proefproces probeerde uit te lokken.
Ja klopt idd. Journalist Menno Zwarm (ofz) is daar mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Donstil schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:17:
[...]

Ja klopt idd. Journalist Menno Zwarm (ofz) is daar mee bezig.
Juridisch gezien houdt dit geen stand. Ten eerste bevat een Apple Watch geen GSM chips of iets dergelijks en valt dus niet onder mobiele telefonie. Daarnaast gebruik je geen handen als je hem simpelweg op je arm hebt en ben je dus handsfree bezig. Als het verboden zou worden zou een gewoon horloge waar je op kunt kijken net zo goed verboden moeten worden. Of ieder apparaat dat ook maar enigszins met bluetooth kan verbinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narcotical
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-03-2021
Vind het persoonlijk ook belachelijk dat het alleen maar omhebben van een smartwatch je al een boete op kan leveren. Zolang die gewoon om je arm zit en je er niks mee doet is het net zoals ieder ander horloge.. Wat betreft gebruik achter het stuur ben ik het er dan wel weer mee eens dat ze dat moeten verbieden want dat is gewoon niet handsfree, maar het dragen ervan.. Kom op zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-05 15:32
(jarig!)

Ik was die hier gestart inderdaad vanwege het bericht op OMT en Tweakers erover.

Ben zelf van mening dat het inderdaad kan afleiden, maar dat kan een (smart) radio ook waar carplay op zit. En zoals in dat topic al aangegeven als je op de snelweg om je heen kijkt en ziet wat mensen doen in de auto tijdens het rijden is het kijken naar een smartwatch maar een klein onderdeel daarvan. Ten tweede de bewijslast, hoe bewijs je dat ik op mijn smartwatch keek tijdens het rijden, in NL ben je onschuldig tot tegendeel bewezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:37:
[...]

Ik was die hier gestart inderdaad vanwege het bericht op OMT en Tweakers erover.

Ben zelf van mening dat het inderdaad kan afleiden, maar dat kan een (smart) radio ook waar carplay op zit. En zoals in dat topic al aangegeven als je op de snelweg om je heen kijkt en ziet wat mensen doen in de auto tijdens het rijden is het kijken naar een smartwatch maar een klein onderdeel daarvan. Ten tweede de bewijslast, hoe bewijs je dat ik op mijn smartwatch keek tijdens het rijden, in NL ben je onschuldig tot tegendeel bewezen is.
Maar in dat laatste gaat het nu al scheeft, het OM wil dus iedereen bestraffen met een Smartwatch om de pols ook als ze er niet op kijken. Puur en alleen omdat het niet te controleren is dat er op gekeken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Laatst online: 20:34

Hokkie

Hello

Donstil schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:05:
[...]

Maar in dat laatste gaat het nu al scheeft, het OM wil dus iedereen bestraffen met een Smartwatch om de pols ook als ze er niet op kijken. Puur en alleen omdat het niet te controleren is dat er op gekeken wordt.
Hetzelfde als elk ander device dus. In je hand, om je pols, is strafbaar. Dus moet de politie tegenwoordig ook op afstand kunnen zien of het een smartwatch is of niet... ik zeg; Succes!!

Mogen ze ook wel minder verkeersborden plaatsen, daar wordt je ook tureluurs van.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Pagina: 1 ... 4 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie