Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hokkie schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:10:
[...]

Hetzelfde als elk ander device dus. In je hand, om je pols, is strafbaar. Dus moet de politie tegenwoordig ook op afstand kunnen zien of het een smartwatch is of niet... ik zeg; Succes!!

Mogen ze ook wel minder verkeersborden plaatsen, daar wordt je ook tureluurs van.
Telefoon in je hand snap ik dan nog wel. Dat is niet (persee) nodig als je hem niet gebruikt.
Horloge om hebben is naar mijn mening wel wat anders.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 19:48

B2

wa' seggie?

Donstil schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:21:
[...]

Telefoon in je hand snap ik dan nog wel. Dat is niet (persee) nodig als je hem niet gebruikt.
Horloge om hebben is naar mijn mening wel wat anders.
Plus dat je een hand minder hebt om je auto te bedienen, dus een langere reactietijd hebt. Bij een Horloge heb je daar (wanneer je er niet op zit te pielen) geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Zowaar net een spontane reboot toen ik het horloge/mijn arm draaide om te kijken hoe laat het was. Dat was nog niet eerder voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentei
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-11-2020
Ik kan dus bellen en imessages sturen maar een tekstbericht lukt niet. Vraag me toch af wrm een tekstbericht niet lukt.

Het is opgelost, blijkbaar moet er bij uw iphone instellingen van berichten staan op versturen via nummer.
Bij mij stond het via mijn gmail account van mijn apple id....

[ Voor 42% gewijzigd door Gentei op 12-05-2015 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Heb last van een raar fenomeen.

Als ik mijn Apple Watch 's ochtends van de lader haal, voelt die een klein beetje warm aan. Niks opmerkelijks, maar ik merk ook dat de batterij op 99% staat. De batterij loopt vervolgens razendsnel leeg, in 5 minuten zit je dan zo op 96%. Als ik hem daarna even op de oplader (paar minuten) leg en de Apple Watch uit/aanzet, dan is de batterij opeens 100% en vertoont die geen kuren meer.

Ik heb dit nu al ochtenden achter elkaar gehad.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dannydekr schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:35:
Heb last van een raar fenomeen.

Als ik mijn Apple Watch 's ochtends van de lader haal, voelt die een klein beetje warm aan. Niks opmerkelijks, maar ik merk ook dat de batterij op 99% staat. De batterij loopt vervolgens razendsnel leeg, in 5 minuten zit je dan zo op 96%. Als ik hem daarna even op de oplader (paar minuten) leg en de Apple Watch uit/aanzet, dan is de batterij opeens 100% en vertoont die geen kuren meer.

Ik heb dit nu al ochtenden achter elkaar gehad.
Ik haal hem ook wel eens met 99% van de lader maar soms ook met 100%.

Zal er wel mee te maken hebben dat de accu wordt geladen. Dan een % gebruikt wordt en dan weer wordt geladen. Dit om de accu te sparen ofz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:24
Als ik mijn iPhone oplaad tot bijvoorbeeld een willekeurige 78% en ik haal 'm van de lader dan blijft ie (ook bij direct gebruik) een tijdje op 78% hangen. Wellicht dat vanwege het druppelladen de watch regelmatig van 99-100-99-100% etc gaat. Wellicht als je dan in die 99% 'dip' zit dat ie dan sneller naar 96% gaat dan als ie op 100% had gestaan (en dus >100% geladen is daar een batterijindicator niet altijd even accuraat is) en daar dan een tijdje op blijft 'hangen' bij gebruik.

Heeft het verder invloed op de gebruiksduur gedurende de dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
Had gister ook inderdaad dat hij warm van de lader af kwam, maar heb niets gemerkt met de batterrij.

Wat ik wel merk, ik heb hem (expres) nog niet uitgezet sinds ik hem heb (25e) en hij begint nu wel trager te worden. Vaak animaties van de glances die niet meer gelijktijd aflopen etc. Wellicht op te lossen door te rebooten, maar dat ga ik nog even niet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
t1mmy schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:36:
Had gister ook inderdaad dat hij warm van de lader af kwam, maar heb niets gemerkt met de batterrij.

Wat ik wel merk, ik heb hem (expres) nog niet uitgezet sinds ik hem heb (25e) en hij begint nu wel trager te worden. Vaak animaties van de glances die niet meer gelijktijd aflopen etc. Wellicht op te lossen door te rebooten, maar dat ga ik nog even niet doen :)
Waarom niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Aangezien ik morgen een dagje weg ben naar een evenement met veel alcohol neem ik hem niet mee en laat hem helemaal leeglopen (hou hem vannacht om :) ). Denk dat dit niet slecht is voor de batterij en wellicht los ik mijn 'bug' hiermee op.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
Puur voor de fun. Uptime counten oid. Pas als het echt heel traag wordt zal ik het doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

Zijn er mensen die reeds krassen hebben op de Stainless Steel versie bij normaal gebruik?

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

lux schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 08:32:
Zijn er mensen die reeds krassen hebben op de Stainless Steel versie bij normaal gebruik?
Bij mij zijn nog geen krassen te bekennen. Ik heb de Watch sinds 25 april. Overdag altijd omgehad, elke nacht op nachtkastje aan op de lader.
Ik zou mij niet zo druk maken om die krasjes. Elk product wat je gebruikt beschadigd na verloop van tijd. Je schijnt ze er ook vrij makkelijk af te kunnen halen.

Sommige mensen hebben alleen de verwachting dat een Apple product nooit mag beschadigen. Daarom al die beschermhoesjes e.d. om je dure design apparaat in een goedkoop plastic zakje te stoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Misschien een beetje obvious, maar als je hem 's nachts omhoud in PowerReserve met 43% batterij, dan kun je hem eigenlijk gewoon de dag erna weer om, de batterij loopt dan nauwelijks leeg namelijk. Ikzelf vind het fijn om de tijd te kunnen zien, dan weer ik immers hoe lang ik nog kan slapen :-)

Je zou een draagstrategie kunnen maken waarin je hem tijdens het eten een uurtje oplaad, vervolgens weer omdoet en dan 's nachts in PowerReserve zet. Dan houdt hij het sowieso vol en heb je bovendien eigenlijk altijd je horloge om en we bijna geen omkijken naar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Dannydekr schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:30:
Misschien een beetje obvious, maar als je hem 's nachts omhoud in PowerReserve met 43% batterij, dan kun je hem eigenlijk gewoon de dag erna weer om, de batterij loopt dan nauwelijks leeg namelijk. Ikzelf vind het fijn om de tijd te kunnen zien, dan weer ik immers hoe lang ik nog kan slapen :-)

Je zou een draagstrategie kunnen maken waarin je hem tijdens het eten een uurtje oplaad, vervolgens weer omdoet en dan 's nachts in PowerReserve zet. Dan houdt hij het sowieso vol en heb je bovendien eigenlijk altijd je horloge om en we bijna geen omkijken naar :-)
Tijdens het slapen doe ik m'n horloge niet om.. je houd je telefoon toch ook niet in je pyjama :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 20:30
B2 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:00:
[...]

Tijdens het slapen doe ik m'n horloge niet om.. je houd je telefoon toch ook niet in je pyjama :X
Dat jij dat niet doet, prima, maar een ander mag toch prima voor zichzelf bepalen of 'ie z'n horloge 's nachts omhoudt?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Hahn schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:01:
[...]
Dat jij dat niet doet, prima, maar een ander mag toch prima voor zichzelf bepalen of 'ie z'n horloge 's nachts omhoudt?
Tuurlijk, maar eerlijk gezegd vind ik het logischer om een horloge wat je 's nachts meestal niet gebruikt af te doen, in plaats er onder het eten overdag aan te moeten denken. Ik snap niet zo goed wat de reden is om per se 's nachts je Apple Watch om te willen houden. Dat het kan, prima. Maar of het de meest logische manier is, nah..

Maar neem vooral geen aanstoot aan mijn mening, blijkbaar wordt dat door sommigen opgevat als iets beletten voor een ander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
B2 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:11:
[...]

Tuurlijk, maar eerlijk gezegd vind ik het logischer om een horloge wat je 's nachts meestal niet gebruikt af te doen, in plaats er onder het eten overdag aan te moeten denken. Ik snap niet zo goed wat de reden is om per se 's nachts je Apple Watch om te willen houden. Dat het kan, prima. Maar of het de meest logische manier is, nah..
Een horloge is normaal gesproken iets wat jaren met één acculading doet, dus sommige mensen zijn het gewend om 'm altijd om te houden.
Maar neem vooral geen aanstoot aan mijn mening, blijkbaar wordt dat door sommigen opgevat als iets beletten voor een ander
Een vergelijking maken (die mank gaat, maar dat ter zijde) om je punt kracht bij te zetten, samen met de ' :X '-smiley doet denken dat je het raar vindt en komt afkeurend/neerbuigend over. Dus niet zo gek dat dat niet heel erg gewaardeerd wordt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Mijn normale horloge had ik echt altijd om. Ging eens per week af om hem te reinigen. Douchen. Slapen..echt nooit af gedaan. Ik ben het dus gewend dat wanneer ik 's nachts wakker schrik, snel op m'n pols kijk hoe laat het is. Nu ik hem niet omheb merk ik dat ik soms voor niks op m'n pols kijk :-)

Kwestie van gewenning en wellicht went het vanzelf dat ik hem afdoe 's nachts, maar voor nu vind ik het nog lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Hahn schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:14:
[...]
Een horloge is normaal gesproken iets wat jaren met één accu doet, dus sommige mensen zijn het gewend om 'm om te houden.

[...]
Een vergelijking maken (die mank gaat, maar dat ter zijde) om je punt kracht bij te zetten, samen met de ' :X '-smiley doet denken dat je het raar vindt en komt afkeurend/neerbuigend over. Dus niet zo gek dat dat niet heel erg gewaardeerd wordt natuurlijk.
Dat klopt. Ik vind het ook raar. Het is gewoon on-logisch. Met een ander horloge kan dat anders zijn, daar hoef je inderdaad ook geen oplaadschema voor te bedenken.

En de vergelijking die ik maak, zie het als humor. Dat ik gelijk 'terecht' wordt gewezen op mijn mening wordt ook niet erg gewaardeerd.

Ik weet overigens ook wel zeker dat mijn vrouw het ook niet erg kan waarderen als we 'bezig' zijn en het scherm telkens aan en uit gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
B2 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:19:
[...]

Dat klopt. Ik vind het ook raar. Het is gewoon on-logisch. Met een ander horloge kan dat anders zijn, daar hoef je inderdaad ook geen oplaadschema voor te bedenken.
Weet je wat: doe jij 'm af 's nachts en laat je anderen, die 'm om willen houden, zelf dat oplaadschema bedenken. Hoef jij je nergens druk over te maken ;)
En de vergelijking die ik maak, zie het als humor. Dat ik gelijk 'terecht' wordt gewezen op mijn mening wordt ook niet erg gewaardeerd.
Ik vond het niet echt grappig overkomen, maar dat is dan weer mijn mening :)
Ik weet overigens ook wel zeker dat mijn vrouw het ook niet erg kan waarderen als we 'bezig' zijn en het scherm telkens aan en uit gaat...
Het ging over slapen en nu begin je opeens over 'bezig zijn'.. :? Oké dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B2 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:00:
[...]

Haha dat vergelijk gaat wel iets scheef want wie draagt er nou nou nog een pyjama :P

Ik slaap s'nachts dus dan heb ik de tijd verder niet nodig maar het lijkt mij ook alles behalve wenselijk dat je hele bakkes verlicht wordt midden in de nacht als je even op je watch kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Donstil schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:32:
[...]

Haha dat vergelijk gaat wel iets scheef want wie draagt er nou nou nog een pyjama :P

Ik slaap s'nachts dus dan heb ik de tijd verder niet nodig maar het lijkt mij ook alles behalve wenselijk dat je hele bakkes verlicht wordt midden in de nacht als je even op je watch kijkt.
Je hebt een horloge niet om voor het slapen, maar voor de momenten dat je wakker bent en de tijd wel wilt weten ;) En een smartwatch verlicht je bakkes een stuk minder dan je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B2 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:19:
[...]
Moet je er eens op kijken als je "bezig bent" omdat er een iMessage binnen komt.

Kan je lachen.

/me *Donstil deed dit eens toen hij zijn pebble net had. Volledig per ongeluk maar werd op zijn zachtst gezegd niet gewaardeerd
Hahn schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:33:
[...]

Je hebt een horloge niet om voor het slapen, maar voor de momenten dat je wakker bent en de tijd wel wilt weten ;) En een smartwatch verlicht je bakkes een stuk minder dan je telefoon.
Ik ga dus naar bed. Dan Slapen en weer wakker van de wekker.

Ik heb echt nooit dat ik halverwegen wakker wordt en de tijd moet weten.

Maar ik ken het gegeven. Mijn vriendin vind het fantastisch als ze halverwege even wakker wordt en dan ziet dat "de helft nog over is".

[ Voor 39% gewijzigd door Donstil op 14-05-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

B2 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 08:54:
[...]

Bij mij zijn nog geen krassen te bekennen. Ik heb de Watch sinds 25 april. Overdag altijd omgehad, elke nacht op nachtkastje aan op de lader.
Ik zou mij niet zo druk maken om die krasjes. Elk product wat je gebruikt beschadigd na verloop van tijd. Je schijnt ze er ook vrij makkelijk af te kunnen halen.

Sommige mensen hebben alleen de verwachting dat een Apple product nooit mag beschadigen. Daarom al die beschermhoesjes e.d. om je dure design apparaat in een goedkoop plastic zakje te stoppen :)
Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik nu voor de SS of de SG ga. Beide hebben echt hun voordelen en nadelen.
De Stainless steel ziet er gewoon heel mooi uit maar de behuizing krast heel gemakkelijk in tegenstelling tot het glas dat voor een smartwatch (want dat is het toch uiteindelijk) een beetje overkill is (saffier). Bovendien is hij relatief zwaar.
De sport Watch heeft een duurzamere kast die ook nog eens goed tegen een stootje kan (lees breekt niet bij impact of val). Er komen dan wel krasjes op het scherm. Dit is nu ook bij mijn iPhone maar vind ik niet storend eerlijk gezegd.
Aangezien ik hem voornamelijk wil gebruiken tijdens hardlopen, airsoft (vraag mij af wat er gebeurt als een BB het scherm raakt) en gewoon buiten activiteiten. Zou mooi zijn als ik hem ook alle dagen kan omdoen maar dan moet ik mijn huidige horloge in de kast laten liggen wat zonde is. Aan de andere kant hou ik wel van de flexibiliteit van de SS. Alleen denk ik dat hij voor intens sporten niet echt bedoeld is. Keuzes ...

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Als de apple watch nou kan bijhouden hoe je slaap is en je kan wakker maken met vibraties (zoals de fitbit) dan is dat wel een goede reden om hem ook snachts aan te houden.

Mijn fitbit laad ik ook alleen op als ik ga douchen en zo.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:01
kmf schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 01:14:
Als de apple watch nou kan bijhouden hoe je slaap is en je kan wakker maken met vibraties (zoals de fitbit) dan is dat wel een goede reden om hem ook snachts aan te houden.

Ik moet ook zeggen dat ik het niet begrijp waarom Apple geen sleep-tracking heeft ingebouwd. Een hoop andere smartbands/fitnessbands met hartslag meter kunnen dat wel. Mijn Microsoft band kan het ook en houdt mijn slaap redelijk nauwkeurig bij.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

TerrorSource schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 07:28:
[...]

Ik moet ook zeggen dat ik het niet begrijp waarom Apple geen sleep-tracking heeft ingebouwd. Een hoop andere smartbands/fitnessbands met hartslag meter kunnen dat wel. Mijn Microsoft band kan het ook en houdt mijn slaap redelijk nauwkeurig bij.
Waarschijnlijk door de 'beperkte' batterijduur? In de optiek van Apple kun je de Watch de hele dag dragen en leg je deze 's nachts aan de lader.
Misschien dat armbanden als de FitBit of een Jawbone daar ook beter geschikt voor zijn. Minder prominent aanwezig en langere batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 18:21
kmf schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 01:14:

Vraag me af wanneer je hem dan wilt opladen. Weet niet hoe hang die exact op moet laden maar denk niet dat je zo lang onder de douche staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het precies met de activiteit app. Als je de Watch niet draagt pakt de M7/M8 in de iPhone de taak dan over en vult deze de activiteit app via health? Of vult hij dan een dag niks in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 08:33:
Hoe zit het precies met de activiteit app. Als je de Watch niet draagt pakt de M7/M8 in de iPhone de taak dan over en vult deze de activiteit app via health? Of vult hij dan een dag niks in?
Nope dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Je merkt dat al die verschillende health/fitness applicaties (zelfs dus die van Apple) nog niet lekker samen werken. Zo zou ik bijvoorbeeld mijn fietstochtjes ook liever in Strava willen loggen, maar dan wordt het weer niet bij activiteit gerekend. Nu zou je misschien beide applicaties kunnen opstarten (nog niet geprobeerd) maar dat is nogal omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B2 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 14:23:
[...]

Je merkt dat al die verschillende health/fitness applicaties (zelfs dus die van Apple) nog niet lekker samen werken. Zo zou ik bijvoorbeeld mijn fietstochtjes ook liever in Strava willen loggen, maar dan wordt het weer niet bij activiteit gerekend. Nu zou je misschien beide applicaties kunnen opstarten (nog niet geprobeerd) maar dat is nogal omslachtig.
Inderdaad jammer. Zou mooi zijn als je de watch niet draagt dan de m8 via health synct met activiteiten app. Op bruiloften bijvoorbeeld is het niet echt stijlvol om met je sport watch onder je pak te lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 14:43:
[...]

Inderdaad jammer. Zou mooi zijn als je de watch niet draagt dan de m8 via health synct met activiteiten app. Op bruiloften bijvoorbeeld is het niet echt stijlvol om met je sport watch onder je pak te lopen :)
Daarom moet je ook voor een RVS versie gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B2 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 14:46:
[...]

Hehe, is me net wat te duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 14:43:
[...]

Ik heb vrijdag een bruiloft (waar ik zelfs de ceremoniemeester ben) maar ga mijn Sport gewoon onder mijn pak dragen hoor :)

Maar misschien zijn wij een ander verhaal. De laatste bruiloft waar ik was had de bruidegom zijn Pebble Steel nog om tijdens de plechtigheid :)
B2 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 14:46:
[...]

Gefeliciteerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 16-05-2015 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Heb de Apple Watch nu zo'n goede twee weken. Wat me vooral opvalt is dat hij me eigenlijk helemaal niet zo opvalt. De keren dat ik hem echt gebruik zijn enkel om te zien of iets de moeite is om mijn telefoon voor te pakken, maar meestal betrap ik me erop dat ik allang op mijn telefoon gekeken heb en dat de Apple Watch dus eigenlijk niet veel te doen heeft.

Qua muziek skippen op de iPhone zijn de oordopjes toch echt handiger. Gewoon een kwestie van op het knopje drukken in plaats van je horloge te gebruiken waar je meerdere handelingen moet doen voor exact hetzelfde.

De app Home Remote waarmee ik de belichting kan bedienen is leuk en werkt goed, maar ook hier merk ik dat de ouderwetse afstandsbediening toch sneller werkt en ik de app enkel gebruik als ik te lui ben om op te staan :). Tijdens het douchen/badderen de muziek skippen e.d. is prima, maar ook hier geld dat ik dit toch niet zo heel vaak gebruik en ondanks de buitengewone watertesten blijf ik hier toch voorzichtig mee.

Enige waar ik hem wel veel voor gebruik zijn:

Tijd kijken
Temperatuur kijken (clock widget)
Duo Push Security
En bellen.. hetgeen ik totaal niet verwacht had, doe ik eigenlijk best regelmatig. Als ik thuis ben en mijn telefoon ligt nog boven, of ik krijg hem moeilijk uit m'n zak, dan merk ik toch dat ik de Apple Watch gebruik om mee te bellen en dat werkt eigenlijk best goed.

Verder ben ik nog steeds erg tevreden over de kwaliteit van het apparaatje en is het gewoon onderdeel geworden van m'n routine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Dannydekr schreef op zondag 17 mei 2015 @ 20:00:
Heb de Apple Watch nu zo'n goede twee weken. Wat me vooral opvalt is dat hij me eigenlijk helemaal niet zo opvalt. De keren dat ik hem echt gebruik zijn enkel om te zien of iets de moeite is om mijn telefoon voor te pakken, maar meestal betrap ik me erop dat ik allang op mijn telefoon gekeken heb en dat de Apple Watch dus eigenlijk niet veel te doen heeft.

Qua muziek skippen op de iPhone zijn de oordopjes toch echt handiger. Gewoon een kwestie van op het knopje drukken in plaats van je horloge te gebruiken waar je meerdere handelingen moet doen voor exact hetzelfde.

De app Home Remote waarmee ik de belichting kan bedienen is leuk en werkt goed, maar ook hier merk ik dat de ouderwetse afstandsbediening toch sneller werkt en ik de app enkel gebruik als ik te lui ben om op te staan :). Tijdens het douchen/badderen de muziek skippen e.d. is prima, maar ook hier geld dat ik dit toch niet zo heel vaak gebruik en ondanks de buitengewone watertesten blijf ik hier toch voorzichtig mee.

Enige waar ik hem wel veel voor gebruik zijn:

Tijd kijken
Temperatuur kijken (clock widget)
Duo Push Security
En bellen.. hetgeen ik totaal niet verwacht had, doe ik eigenlijk best regelmatig. Als ik thuis ben en mijn telefoon ligt nog boven, of ik krijg hem moeilijk uit m'n zak, dan merk ik toch dat ik de Apple Watch gebruik om mee te bellen en dat werkt eigenlijk best goed.

Verder ben ik nog steeds erg tevreden over de kwaliteit van het apparaatje en is het gewoon onderdeel geworden van m'n routine.
Hetzelfde hier eigenlijk wel. Wat ik wel echt een toevoeging vind is de inzichtelijkheid in het calorieverbruik en dergelijke. Natuurlijk had ik al het e.e.a. aan informatie via de iPhone, maar de activity app op de watch bekijk ik toch wel vaak.

Jullie ook? En dan vraag twee, wat hebben jullie als actief calorieverbruik doel? Ik heb een kantoorbaan, sport eigenlijk niet, fiets wel elke dag zo'n 8-10km en wandel 's avonds zo'n 3 tot 4km met de hond. Ik ben voorzichtig begonnen met 700, maar dat haalde ik elke dag makkelijk. Nu op 1150, dat lukt bijna elke dag wel, of er net tegenaan. In het weekend meestal wat minder, nu zit ik bijvoorbeeld vandaag op 864.

[ Voor 4% gewijzigd door B2 op 17-05-2015 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Stappenteller gebruik ik idd ook wel. Tevens schrok ik me rot dat de Apple Watch mijn traplopen als 'excercise' bestempeld :) Mijn hartslag gaat dan tijdelijk over de 110, wat natuurlijk nogal bedroevend is voor iemand van 27. Maar een zittend beroep, niet sporten en een tamelijk luie levensstijl zijn een logische verklaring hiervoor.

Ik haal zo'n 6000 stappen per dag. 10.000 wordt gezien als 'gezond'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dannydekr schreef op zondag 17 mei 2015 @ 20:24:
Stappenteller gebruik ik idd ook wel. Tevens schrok ik me rot dat de Apple Watch mijn traplopen als 'excercise' bestempeld :) Mijn hartslag gaat dan tijdelijk over de 110, wat natuurlijk nogal bedroevend is voor iemand van 27. Maar een zittend beroep, niet sporten en een tamelijk luie levensstijl zijn een logische verklaring hiervoor.

Ooh maar dan kunnen we elkaar de hand schudden. Ik woon op de 5de etage en neem de trap geregeld naar boven. Als ik dat lopend doe zit ik rond de 110, doe ik het met een wat stevige pas ga ik zelfs naar de 140 8)7

Verder valt me wel op dat ik op kantoor geregeld tussen de 60 en de 70 slagen per minuut maak. Daar stond ik dan wel weer van te kijken.

Kwa passen zit ik tussen de 4500 en de 6000.

Verder gebruik ik de watch eigenlijk als Pebble, puur om er notificaties op te lezen en even snel een Smiley oid terug te sturen. Apps gebruik ik niet meer, dat gaat me allemaal te langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Zittend heb ik meestal 55-65 slagen. Soms tussen de 70/80 om onverklaarbare redenen, maar niet vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Dannydekr schreef op zondag 17 mei 2015 @ 20:24:

Stappen is nog weer een ander ding ja, die werden natuurlijk ook al gemeten door de iPhone. Mijn stappen gemiddelde is trouwens 11259 op het moment. Hartslag zit ik tussen de 41 en 161.. geen idee wat ik toen aan het doen was :)
Donstil schreef op zondag 17 mei 2015 @ 20:32:
[...]
Apps gebruik ik niet meer, dat gaat me allemaal te langzaam.
Idem hier, de enige app die ik soms nog gebruik is de Hue app van Philips als ik mijn telefoon niet bij de hand heb. Andere apps voegen niks toe of zijn te traag. Hopelijk komt Apple met een 1.1 update op de WWDC of zo, waar meer functies/mogelijkheden worden toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:08
Net de watch ontvangen, meegenomen door een Engelse collega.
ik heb de 38mm staal genomen, en het eerste wat me opviel is dat ie inderdaad klein is vergeleken met mijn Pebble. Ik zal er even aan moeten wennen (scherm werkelijk is namelijk groter). Maar nu loop ik niet meer met een zo'n groot geval om mijn pols.
Het ziet er allemaal erg mooi uit, mooie doos (zwaar). Vanavond eens lekker spelen en aansluiten, over 2 uurtjes mag ik naar huis. Kan bijna niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn watch moet ook vandaag of morgen arriveren. Ben erg benieuwd.

Klopt het dat de activiteit app pas start met registreren nadat je hem hebt geactiveerd met je persoonlijke gegevens. Dan start ik hem denk pas volgende week maandag zodat hij aan een begin van een week begint.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2015 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:46:
Mijn watch moet ook vandaag of morgen arriveren. Ben erg benieuwd.

Klopt het dat de activiteit app pas start met registreren nadat je hem hebt geactiveerd met je persoonlijke gegevens. Dan start ik hem denk pas volgende week maandag zodat hij aan een begin van een week begint.
Ik heb mijn watch gereset omdat ik van iPhone wisselde. Daarna de activiteit app niet geactiveerd en die doet nu niets idd. Als ik er op druk wil hij mijn gewicht/lengte/leeftijd weten. Ik wacht daar alleen even mee. Werd gek van de "ga nu staan" meldingen als ik net twee uur had gelopen in in uur drie even op de bank zat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Wat denken jullie, zou er op de WWDC al een update van het WatchOS aangekondigd worden? Volgens Geruchten zit er wel het e.e.a. aan te komen, maar nog geen native apps. Uitgebreidere watchfaces, tja..of we daar nou op zitten te wachten?

Die app extensies die er nu zijn vind ik echt ruk. Wanneer nieuwsgierige mensen vragen wat je 'er nou mee kunt dan blijf ik meestal ook hangen bij Notificaties en Fitness tracking. En dat is niet zo gek veel voor een smartwatch. De enige app die ik heel af en toe gebruik is Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 13:23
Donstil schreef op maandag 18 mei 2015 @ 23:27:
[...]

Ik heb mijn watch gereset omdat ik van iPhone wisselde. Daarna de activiteit app niet geactiveerd en die doet nu niets idd. Als ik er op druk wil hij mijn gewicht/lengte/leeftijd weten. Ik wacht daar alleen even mee. Werd gek van de "ga nu staan" meldingen als ik net twee uur had gelopen in in uur drie even op de bank zat 8)7
Wat is jou ervaring verder, want ik heb begrepen dat er ook een 'hardslag' meter inzit. Hoe accuraat is deze? en kan deze hardslag meter op tegen de Polars die er speciaal zijn voor gemaakt om je hardslag te meten, wel eens waar met een band maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
Als je dit ziet, behoorlijk accuraat: https://twitter.com/bradlarson/status/596142831363858433/.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je ergens instellen dat het scherm wat minder snel weer uit gaat?
Kan het in het menu op de watch niet vinden (Dus zal er wel niet opzitten) maar vind het allemaal wat snel gaan, zou er best wat accu voor op willen offeren namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:37
Heb 'm ook binnen :)
42mm Stainless.
Scherm is wel vrij donker vind ik, vind iets helderder altijd wel fijn op iPhone/iPad.
Staal al op max, of kan je ergens auto-dimmen uitzetten?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BvPQ9VU.jpg

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:17:
Heb 'm ook binnen :)
42mm Stainless.
Scherm is wel vrij donker vind ik, vind iets helderder altijd wel fijn op iPhone/iPad.
Staal al op max, of kan je ergens auto-dimmen uitzetten?

[afbeelding]
Ik merk dat op de Sport ook wel, en daarvan zeggen ze dat die al iets beter te lezen is.
Had wel iets feller gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Ik vind persoonlijk de Sport helder genoeg en het is me nog niet opgevallen dat ik het als 'niet fel genoeg' ervaar. Kan misschien komen omdat ik mijn iPhone helderheid ook niet op 100% zet i.v.m. batterijbesparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Ik vind het hier op de RVS ook prima te lezen, heb de Brightness maar op 2 'streepjes' staan. Het geluid bij notificaties heb ik inmiddels wel uitgezet, de trilfunctie van de watch is voldoende en het stoort minder in gezelschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Kwestie van wennen denk ik :)
't is niet dat het slecht leesbaar is, maar meer een voorkeur :)
Heb iPhone ook niet op 100%, maar rond de 50-55% en dat doet feller aan dan de watch op "100%".

Had de Link Bracelet besteld bij Apple DE, maar toch nog maar ff geannuleerd. Eerst maar 's op m'n gemak een beetje met de watch klooien...
Sportband valt me toch wel mee, qua "aansluiting". Denk dat die domme k_t van Apple ze gewoon veels te los omdoet in de winkel...

[ Voor 88% gewijzigd door matthijst op 19-05-2015 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb mijn iPhone helderheid op automatisch maar de watch op de felste stand. Binnen en thuis is dat prima maar buiten en in de auto is het wat matig. Stoor me er verder niet aan maar had iets feller gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
42mm ook zéker niet te groot trouwens.
Eerste indruk: 't is wel een leuk ding, mooi om te zien ook (Stainless band blijft favoriet, maar wil wel s ff testen of ik hem over een maand ook nog met plezier omdoe).
Bellen werkt wel goed, maar dat doe je alleen als er niemand bij is want zo hard gaat die speaker niet.
Lijkt me vooral leuk om mee te hardlopen. Morgen maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krijg net de update naar 1.0.1 binnen.
Met Nederlandse Siri :)

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/261yjyw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/xgh27l.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Donstil op 19-05-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:18
Nederlands inderdaad erbij! Gelukkig :D

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gadsie zit ik eerst 20 minuten naar een voortgangsbalk te kijken, moet ik hem nu ineens op de oplader aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Hier loopt de update ook :) Sneller dan verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Zou dat betekenen dat de grotere release van de watch in de buurt komt?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Spike_wolf schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:23:
Waarschijnlijk wel. Misschien een aankondiging op de WWDC dat de Watch vanaf juni ook in andere landen te bestellen/pre-orderen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Hier is Nederlands nu de voertaal :) en Siri werkt ook in het Nederlands.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spike_wolf schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:23:
De meeste modellen zijn van "july" naar 5-7 weken verschoven (Vanaf nu 7 weken is dat nog steeds natuurlijk). Iets wat aangeeft dat ze toch wel iets aan het inlopen zijn, zeker omdat er deze week al dat gerucht was dat "productie problemen" zouden zijn opgelost.

Nu is alleen de vraag. Gaat Apple kiezen voor het bevoorraden van hun winkels of kiezen voor een tweede wave landen, waarin wij natuurlijk maar een hele kleine speler zijn.

Ik hoop op het eerste, dan verkoopt mijn Sport wat makkelijker als de SS binnen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Ow men nu kan ik helemaal niet meer wachten op de mijne :'(

Ik ben benieuwd of met de 1.0.1 update third party apps sneller laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
50MB ook maar, zo'n update, maar duurt wel lang :(

[ Voor 47% gewijzigd door matthijst op 19-05-2015 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb hem bijna vier weken in het engels gebruikt en nu ineens is hij Nederlands. Moet er even aan wennen merk ik.
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2ljnpf9.jpg
sww89 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:31:
Ik ben benieuwd of met de 1.0.1 update third party apps sneller laden?
Aantal geprobeerd (Instagram, TripAdvisor, MusixMatch) maar helaas zonder gewenst resultaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 19-05-2015 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

carpebios schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:25:
Hier is Nederlands nu de voertaal :) en Siri werkt ook in het Nederlands.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Als ik Siri in m'n iPhone op NL zet zegt hij nog steeds dat het niet wordt ondersteund op de watch in NL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Op de iPhone heb ik gekozen bij instellingen -> taal en regio -> systeemtaal -> nederlands. Daarmee wordt Siri ook NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Donstil schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:41:
Aantal geprobeerd (Instagram, TripAdvisor, MusixMatch) maar helaas zonder gewenst resultaat.
Bedankt voor het checken. Ik kan me herinneren dat je een video had gemaakt waarin je ietwat overdreven je arm draaide om het scherm aan te krijgen. Gaat dat nu beter/'natuurlijker'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Dat lijkt het wel beter te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

carpebios schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:53:
Dat lijkt het wel beter te doen!
Lijkt inderdaad sneller ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Mooi iemand merkte dat op op MacRumors vandaar ;) Hopelijk is het geen placebo effect :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Is het ook nieuw dat als je je hartslag meet, dat hij nu hem echt live weergeeft, ipv een eenmalige meting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Hier crasht de Buienradar app nog steeds trouwens. Bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 15:05
carpebios schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:56:
Is het ook nieuw dat als je je hartslag meet, dat hij nu hem echt live weergeeft, ipv een eenmalige meting?
Volgens mij wel, het hartje linksbovenin is nu ook ineens geanimeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Jermaine schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:58:
[...]

Volgens mij wel, het hartje linksbovenin is nu ook ineens geanimeerd?
Was toch altijd al zo? Volgens mij is het tijdens normale activiteit nog steeds om de paar minuten. Wat ik begrijp/ervaren heb, is dat je hartslag tijdens een workout continue gemeten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
carpebios schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:56:
Dat was al toch? Als ik hier het scherm aan hield tijdens de meting zag ik hem wel vaker verspringen.
sww89 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:52:
[...]

Bedankt voor het checken. Ik kan me herinneren dat je een video had gemaakt waarin je ietwat overdreven je arm draaide om het scherm aan te krijgen. Gaat dat nu beter/'natuurlijker'?
Nou ik moet zeggen dat die beweging wel in de routine zat inmiddels.
De eerste dagen wilde hij nog wel eens aan gaan maar dat heb ik nu al een tijdje niet meer gehad.

Nu met 1.0.1 lijkt het net weer iets sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Glances werkt hier na de update wel sneller, ook de third party glances zoals RTL Nieuws!
Weet iemand hier hoe het zit met AppleCare+ voor de watch in NL? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Was ook benieuwd naar AppleCare. Ga zaterdag naar Keulen, zal eens vragen hoe je dat "los" koopt.
Alle 3rd party apps zijn redelijk ruk/nutteloos, want traag.

Iemand al een simpele nieuws glance gevonden?
Liefst alleen maar tekst :)

[ Voor 41% gewijzigd door matthijst op 19-05-2015 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

matthijst schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:05:
Was ook benieuwd naar AppleCare. Ga zaterdag naar Keulen, zal eens vragen hoe je dat "los" koopt.
Normaal gesproken is het zo dat je AppleCare kunt kopen binnen 2 weken na aankoop van je device, en dan ook alleen met bon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennischo schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:04:
Glances werkt hier na de update wel sneller, ook de third party glances zoals RTL Nieuws!
Weet iemand hier hoe het zit met AppleCare+ voor de watch in NL? :)
Glances is hier niet sneller hoor.

Is AppleCare+ Niet wat overbodig hier (lees: onzin). We hebben allemaal met onze CC besteld (althans wie hem nu al heeft) en daar zit vaak een goeie verzekering bij en verder wordt alles gedekt door de fabrieksgarantie welke hier in Europa toch wel goed dicht getimmerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Bij de iPhone kan dit nog een jaar nadien, je moet dan even een test runnen op je iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
B2 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:07:
[...]

Normaal gesproken is het zo dat je AppleCare kunt kopen binnen 2 weken na aankoop van je device, en dan ook alleen met bon.
Met watch kan het sowieso binnen 60 dagen.
Alleen online kon ik t niet vinden. 's kijken wat ze zeggen als je ermee de winkel binnenloopt en daar wilt aanschaffen.

Heb niet met creditcard betaald en die geeft maar 180 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Mijn CC geeft 365 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:10:
[...]
Ooh dat is zonde, altijd doen bij dit soort aankopen.
Ik had eerst ook 180 dagen op alles. Voor 75 cent per maand extra werd dit 450 dagen, ik koop nooit meer elektronica zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

[...]

Alleen online kon ik t niet vinden. 's kijken wat ze zeggen als je ermee de winkel binnenloopt en daar wilt aanschaffen.

Misschien heb ik het ook wel mis, en is het sowieso met een ander Apple apparaat ook 60 dagen, weet het niet precies meer. Heb het ooit wel op de site gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Daarnaast zit er volgens mij nog een verschil tussen Apple NL en Apple DE wat betreft garantie. Dus het zou goed kunnen dat je in de Nederlandse Apple Store maar de 1 jaar fabrieksgarantie krijgt en in Duitsland alleen nog het tweede jaar omdat je het daar gekocht hebt. Dat zijn dan de verhalen bij een iPhone gekocht in Duitsland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sww89 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:13:
Daarnaast zit er volgens mij nog een verschil tussen Apple NL en Apple DE wat betreft garantie. Dus het zou goed kunnen dat je in de Nederlandse Apple Store maar de 1 jaar fabrieksgarantie krijgt en in Duitsland alleen nog het tweede jaar omdat je het daar gekocht hebt. Dat zijn dan de verhalen bij een iPhone gekocht in Duitsland..
Ooh is dat zo? Dat is misschien iets om in de gaten te houden.
Niet dat ik mijn iPhone langer dan een jaar bezit maar dat terzijde.

Hoe zit dat dan met het tweede jaar en AppleCare+ Geld dat wel in Nederland als je een Duitse iwatch hebt.
Of dekt de AC+ dat juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
[...]

Nja, het gaat er mij dus om dat AppleCare+ NIET worldwide is. Staat ook in de algemene voorwaarden. Kortom, de watch is hier in NL nog niet leverbaar, de AppleCare+ denk ik dan ook niet? :-(

Waarom AppleCare+? Als ie schade heeft of kapot gaat door eigen schuld,dan kun je de watch zonder gezeur omruilen voor een nieuwe en xx euro eigen risico betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Donstil schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:15:
[...]

Ooh is dat zo? Dat is misschien iets om in de gaten te houden.
Niet dat ik mijn iPhone langer dan een jaar bezit maar dat terzijde.

Hoe zit dat dan met het tweede jaar en AppleCare+ Geld dat wel in Nederland als je een Duitse iwatch hebt.
Of dekt de AC+ dat juist?
AppleCare+ is volgens mij wereldwijd. Tweede jaar is land afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ah, dan heb je er weinig aan :)
Bedankt, scheelt weer 90 euro.
Overigens ook nog nooit eerder gedaan, dus waarom nu wel...

[ Voor 32% gewijzigd door matthijst op 19-05-2015 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

carpebios schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:50:
Op de iPhone heb ik gekozen bij instellingen -> taal en regio -> systeemtaal -> nederlands. Daarmee wordt Siri ook NL
Als ik dit doe krijg ik dus de melding dat de watch geen NL siri kan. Zou dit kunnen komen doordat ik nog de laatste beta van iOS8.3 draai? (Build 12F61, huidige 8.3 is 12F70)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Hmm. De Nederlandse Support pagina voor de Apple Watch is al wel aanwezig zie ik net:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/156g1nd.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennischo schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:16:
[...]

Waarom AppleCare+? Als ie schade heeft of kapot gaat door eigen schuld,dan kun je de watch zonder gezeur omruilen voor een nieuwe en xx euro eigen risico betalen.
Nieuwe? Je krijgt een refurb toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Ik ben verder geen expert, maar ik zou in ieder geval niet stellig durven beweren dat je in Nederland ook 2 jaar garantie kunt claimen. Ik lees graag als het wel zo is :)

Ik weet wel dat Applecare+ voor Apple Watch reparaties dekt voor 2 jaar binnen Europa:
Lokaler Apple Hardwareservice bei Reisen in Europa

Op de Duitse pagina over garantie van Apple zie je:
Reparatur oder Ersatz außerhalb des Landes, in dem das Produkt erworben wurde: Ja
In het Nederlands:
Reparatie of vervanging buiten het land van aankoop: Ja

In Duitsland heb je zoals je in de Duitse tabel kunt zien trouwens gewoon 2 jaar garantie op je Apple Watch. Dus voor Duitsers is Applecare+ gewoon een extra verzekering en heeft het weinig toegevoegde waarde. Gaat jouw Watch hier in Nederland kapot in het tweede jaar, dan moet je met je Duitse Watch naar Duitsland omdat je het product onder de Duitse wetgeving hebt gekocht? Wil je toch in Nederland geholpen worden dan moet je denk ik toch Applecare+ hebben lijkt me dan

Een zinnetje in de tabel maakt mij wel aan het twijfelen en dat is, onder het kopje Nederlandse/Duitse wetgeving dat bij reparatie buiten het land van aankoop staat dat je contact moet opnemen met de verkoper. Oftewel Apple kan uiteindelijk het beste antwoord geven op deze kwestie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dock voor 10 euro, Amazon.de: http://www.amazon.de/gp/a...ID=51hpAL9SacL&ref=plSrch

Misschien nog wel handig. Besteld, krijg m van de week denk ik, zal wel ff laten weten of t wat is.

[ Voor 14% gewijzigd door matthijst op 19-05-2015 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"Hey Siri" werkt echt beroerd zeg.
Hij schiet wel op het "matte glas" wat aangeeft dat er iets moet gaan gebeuren maar verder komt het niet. Hij praat niet terug oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Donstil schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:54:
"Hey Siri" werkt echt beroerd zeg.
Hij schiet wel op het "matte glas" wat aangeeft dat er iets moet gaan gebeuren maar verder komt het niet. Hij praat niet terug oid.
Ik stond hier net in de keuken ook al 10x He Siri te roepen toen er vanuit de woonkamer gevraagd werd wat ik toch aan het doen was. 2x achter elkaar op de digital crown drukken De digital crown ingedrukt houden gaat toch wat beter ;)

2x drukken is inderdaad terug naar je laatst geopende app

[ Voor 10% gewijzigd door B2 op 19-05-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B2 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:00:
[...]

Ik stond hier net in de keuken ook al 10x He Siri te roepen toen er vanuit de woonkamer gevraagd werd wat ik toch aan het doen was. 2x achter elkaar op de digital crown drukken gaat toch wat beter ;)
Praat hij bij jou dan wel terug? (Ik moet de crown ingedrukt houden btw)

Pagina: 1 ... 5 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie