Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 12:05

Grin

Ride si sapis.

Hiermee 100% bevestigd dat je de AW4 in de USA gekocht moet hebben voor de ECG en de zgn. 'meldingen bij onregelmatig ritme'. Beide features werken hier met de regio NL, taal US.

Ik ben er blij mee! En een goedkope AW4, en direct alle functies! Thanks Apple! d:)b

NewsBlur || My Fujifilm gear

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11:07
Was leuk geweest als het zou werken. Maar hoe vaak je in de praktijk 30 seconden lang een hartslag gaat meten waar je vervolgens niet van weet wat je d'r nou mee moet?

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 12:05

Grin

Ride si sapis.

Ach, het is een leuk ding. Voor een sporter met een gezond lijf en een rusthartslag van 43-48 zal het geen super interessante feature zijn. Maar je weet nooit... Het zal je leven maar redden! De ECG is leuk maar moet ik ook maken bij de sportkeuring. De 'meldingen bij onregelmatig ritme' vind ik interessanter. Het zijn toch weer twee features bovenop wat er al mogelijk is met het ding. Ik ben er in ieder geval blij mee.

Het is steeds meer een health guardian aan het worden; i like it!

NewsBlur || My Fujifilm gear

matthijst schreef op donderdag 6 december 2018 @ 22:23:
Was leuk geweest als het zou werken. Maar hoe vaak je in de praktijk 30 seconden lang een hartslag gaat meten waar je vervolgens niet van weet wat je d'r nou mee moet?
Wat je ermee moet is een stukje zekerheid dat je hart goed functioneert, die ECG doe je natuurlijk maar een paar keer en daarna is de grap wel klaar. Maar als je dan, of via de onregelmatige hartslag functie, een melding krijgt naar de dokter te moeten gaan ben je maar wat blij. De eerste tests (bij de FDA) duiden erop dat de Apple Watch met 89-98,7% zekerheid bepaalde hartaandoeningen kan voorspellen.

Iedereen die die aandoening heeft en nu nog niks merkt en in de VS woont, ziet zijn dokter op tijd. Maar voor ons...? Helaas!

• wally21
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 14-01 21:13

wally21

psn: Wally224

Hier werkt de ECG prima 8) Taal en regio NL, Watch en iPhone komen uit de VS. :+
Wel momenteel nog in de VS maar zoals ik hierboven lees maakt je fysieke locatie niet uit. En dat zou ook raar zijn, werkt het ineens niet als je op vakantie bent buiten de VS voor de Amerikanen. ;)
Oeh, nu wil ik er ook een uit de VS :P Eens kijken of dat via-via te doen is, al krijg je dan het standaard gelazer met de douane waarschijnlijk.

• knakker2
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15-01 13:04
5.1.2 is uit? Is dat Siri's Raise to Speak (wat crasht na triggeren) al gemaakt, of hebben ze dat nog niet opgelost?

Daedalus wijzigde deze reactie 07-12-2018 10:28 (21%)
Reden: taalgebruik

• JFS
  • Registratie: februari 2005
  • Nu online
ex87 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:17:
Zit ik lekker in het zonnetje van het weekend valt het me ineens op dat er een soort rare vlek in het scherm zit naast de crown. Het lijkt er op dat de coating compleet ontbreekt (het word ook anders 'schoon' dan de rest van het display).

tl;dr: Hij gaat terug naar Apple en ze gaan een reparatie doen.
Ik heb 2 van deze soort vlekjes onderaan links van het scherm. Valt niet erg op, alleen in bepaald ligt. Zag het gister voor het eerst. Als ik het schoonmaak valt het minder op, maar komt na een tijdje weer wat meer terug. Erg vreemd.

• PeterPanda
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 15-01 21:23
Het blijkt toch mogelijk de ECG sensor te gebruiken door je vinger op de crown te houden in de normale hartslag app. Helaas geen grafiek, alleen hartslag data die vaker refresht.

Mijn naam is niet Peter!

PeterPanda schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 22:34:
Het blijkt toch mogelijk de ECG sensor te gebruiken door je vinger op de crown te houden in de normale hartslag app. Helaas geen grafiek, alleen hartslag data die vaker refresht.
Waar heb je dat vandaan? En op zich levert het weinig op natuurlijk, je hartslagmeting wordt wellicht wat accurater maar die was op zich al prima...

• PeterPanda
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 15-01 21:23
DeNachtwacht schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 22:48:
[...]

Waar heb je dat vandaan? En op zich levert het weinig op natuurlijk, je hartslagmeting wordt wellicht wat accurater maar die was op zich al prima...
Als je dit doet dan zie je in de Health app ‘ECG’ staan bij de context van een hartslag meting.

Mijn naam is niet Peter!

• Erhnam
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

MelvinW schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:24:
Je kunt ECG alleen gebruiken als de Apple Watch in de Verenigde Staten is aangeschaft. Het heeft dus geen zin om je regio te gaan wijzigen of een ander Apple ID te gebruiken. Er wordt gecontroleerd op modelnummer.
Ik heb mijn Watch 4 vorige week in de VS gekocht. Houden ze model en serie nummers bij? Of zijn er verschillende types in omloop?

http://www.xbmcfreak.nl/

Erhnam schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 23:01:
[...]

Ik heb mijn Watch 4 vorige week in de VS gekocht. Houden ze model en serie nummers bij? Of zijn er verschillende types in omloop?
Mazzelaar. Volgens alle bronnen zo ver bekend heb je dan de ECG app zodra je watchOS 5.1.2 er op geïnstalleerd hebt. Maar laat het hier ook graag even weten mocht dit niet kloppen. Op alle fora tot zover lees ik dat het zou moeten werken bij jou.

DeNachtwacht wijzigde deze reactie 07-12-2018 23:02 (14%)

• Erhnam
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

DeNachtwacht schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 23:01:
[...]

Mazzelaar. Volgens alle bronnen zo ver bekend heb je dan de ECG app zodra je watchOS 5.1.2 er op geïnstalleerd hebt. Maar laat het hier ook graag even weten mocht dit niet kloppen. Op alle fora tot zover lees ik dat het zou moeten werken bij jou.
Net even de Health app opgestart op mijn iPhone (Nederlands model) en inderdaad het werkt! Je moet 30 seconde je arm heel stil houden, want anders werkt het niet.

http://www.xbmcfreak.nl/

• wally21

wally21

Erhnam schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 23:01:
[...]

Dan gaat hij het doen. Ikzelf heb een watch 4 RvS in de VS gekocht. Regio en taal op NL, en de ecg app verscheen gewoon na de update 8)
Erhnam schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 23:10:
Net even de Health app opgestart op mijn iPhone (Nederlands model) en inderdaad het werkt! Je moet 30 seconde je arm heel stil houden, want anders werkt het niet.
Lucky Bastard ;)

• mr.JamesBond
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 11:48
Een tip voor iedereen: ga er niet vanuit dat bij elke app die in de App store via de Apple Watch App staat ook daadwerkelijk een app voor de Apple Watch beschikbaar is.

Ik heb onderstaande app gedownload omdat ik een vertaalapp voor mijn Apple Watch wil. Hij staat in de App store via de Apple Watch App. Het viel mij op dat de app niet automatisch op mijn Apple Watch kwam, dus keek ik bij de Apple Watch App > Mijn Watch. Daar stond de app helemaal niet tussen!

Ondanks dat er in de App Store screenshots zijn van een Apple Watch-app en er ook is aangegeven dat de app 'Met iPad-, iMessage en Apple Watch- apps', staat er onder het kopje compatibiliteit 'Vereist iOS 9.0 of nieuwer. Compatibel met iPhone, iPad en iPod touch'! Er is dus helemaal geen Apple Watch versie van deze app, ondanks dat er foto's van zijn en dat hij in de Apple Watch App Store staat!

Voor de volledigheid: het gaat om:
Mate – Talk and Translate van Twopeople Software
https://itunes.apple.com/...anslate/id1073473333?mt=8

iPhone Xs Max | MacBook Pro 2017 | Apple Watch Series 4 44mm

• itsme
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15-01 20:59
mr.JamesBond schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 12:29:
Een tip voor iedereen: ga er niet vanuit dat bij elke app die in de App store via de Apple Watch App staat ook daadwerkelijk een app voor de Apple Watch beschikbaar is.

Ik heb onderstaande app gedownload omdat ik een vertaalapp voor mijn Apple Watch wil. Hij staat in de App store via de Apple Watch App. Het viel mij op dat de app niet automatisch op mijn Apple Watch kwam, dus keek ik bij de Apple Watch App > Mijn Watch. Daar stond de app helemaal niet tussen!

Ondanks dat er in de App Store screenshots zijn van een Apple Watch-app en er ook is aangegeven dat de app 'Met iPad-, iMessage en Apple Watch- apps', staat er onder het kopje compatibiliteit 'Vereist iOS 9.0 of nieuwer. Compatibel met iPhone, iPad en iPod touch'! Er is dus helemaal geen Apple Watch versie van deze app, ondanks dat er foto's van zijn en dat hij in de Apple Watch App Store staat!

Voor de volledigheid: het gaat om:
Mate – Talk and Translate van Twopeople Software
https://itunes.apple.com/...anslate/id1073473333?mt=8
Probeer dit eens, ik denk dat je je geld kunt terugvragen daar:
https://support.apple.com/nl-nl/HT204084

papa van Emma en Saartje

• mr.JamesBond
itsme schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 12:39:
[...]

Probeer dit eens, ik denk dat je je geld kunt terugvragen daar:
https://support.apple.com/nl-nl/HT204084
Thanks voor de link! Handig om te hebben.

Gelukkig was de app in de aanbieding op het moment dat ik het had gedownload, maar dat neemt niet weg dat het erg irritant is dat die niet beschikbaar is op de Apple Watch. Vandaar dat ik deze ervaring deel, zodat andere tweakers geen geld uitgeven voor een app die het niet doet op de Apple Watch.

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 06:24
Waarschijnlijk is de apple watch app er wel, maar werkt deze niet meer op nieuwere versies van WatchOS.
Oude WatchOS apps dienen namelijk bijgewerkt te worden om deze te laten werken op WatchOS 5.

https://www.iculture.nl/n...pps-ongeschikt-watchos-5/

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Nu online
Eerste leven al gered met ECG functie, nu baal ik dubbel dat deze de komende 5 jaar niet in NL komt :/

https://www.reddit.com/r/...eading_to_a_cardiologist/

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 07:20
absrnd schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 16:40:
Eerste leven al gered met ECG functie, nu baal ik dubbel dat deze de komende 5 jaar niet in NL komt :/

Maar waar staat dat we het de komende 5 jaar nog niet krijgen?

• symen89
  • Registratie: december 2010
  • Nu online
MelvinW schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:22:
[...]

Ik heb erg goede ervaringen met MyUS.com :) Super snel en erg lage verzendkosten.
En werkt dit ook met apple? Via borderlinx wilde apple de betaling nog wel eens terugbouncen

• matthijst
  • Registratie: november 2002

Als je je er zo druk om maakt kan je ook langs de huisarts gaan.

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 11:15
symen89 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 17:45:
[...]

En werkt dit ook met apple? Via borderlinx wilde apple de betaling nog wel eens terugbouncen
Apple shipped dacht ik niet naar Freight Forwarders. Er zijn echter genoeg andere shops waar je terecht kan, zoals Amazon en Walmart.

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone Xs Max Gold 256GB - Apple Watch Series 4 Hermès

• symen89
  • Nu online
MelvinW schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 17:55:
[...]

Apple shipped dacht ik niet naar Freight Forwarders. Er zijn echter genoeg andere shops waar je terecht kan, zoals Amazon en Walmart.
dat dacht ik ook. ik zie alleen nergens een stainless steel Apple Watch op amazon...(ja met prijzen van 1000+.usd)

• mr.JamesBond
Jeroen O schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:05:
Waarschijnlijk is de apple watch app er wel, maar werkt deze niet meer op nieuwere versies van WatchOS.
Oude WatchOS apps dienen namelijk bijgewerkt te worden om deze te laten werken op WatchOS 5.

https://www.iculture.nl/n...pps-ongeschikt-watchos-5/
Ik had al iets gehoord van iets dergelijks, dat alle WatchOS apps vernieuwd moeten worden. Wel jammer dat deze developer er dan al langer dan een half jaar over duurt.

• MelvinW
symen89 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 18:17:
[...]

dat dacht ik ook. ik zie alleen nergens een stainless steel Apple Watch op amazon...(ja met prijzen van 1000+.usd)
Dat komt omdat de stainless steel nog steeds te maken heeft met schaarste. De Online Apple Store heeft ook nog steeds een 2 weken levertijd voor veel modellen. BHPhotoVideo heeft wel enkele modellen op voorraad en anders kun je een pre-order plaatsen.

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone Xs Max Gold 256GB - Apple Watch Series 4 Hermès

• symen89
  • Nu online
MelvinW schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 18:35:
[...]

Dat komt omdat de stainless steel nog steeds te maken heeft met schaarste. De Online Apple Store heeft ook nog steeds een 2 weken levertijd voor veel modellen. BHPhotoVideo heeft wel enkele modellen op voorraad en anders kun je een pre-order plaatsen.
Thanks!, ik probeer het eerst via apple.com...die partij vertrouw ik nog het meest als er iets mis gaat ergens. fingers crossed dat het goed komt

• Cupii
  • Nu online
Goedemiddag. Heeft iemand ervaring met misvormde medailles? In de Apple store Den Haag werd mij verteld dat dit het design is en er niets mis mee is maar als ik de medaille online opzoek ziet hij er anders uit...

• mr.JamesBond
Cupii schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:46:
Goedemiddag. Heeft iemand ervaring met misvormde medailles? In de Apple store Den Haag werd mij verteld dat dit het design is en er niets mis mee is maar als ik de medaille online opzoek ziet hij er anders uit...

[Afbeelding]
Als je nou twee afbeeldingen in je post hebt kunnen we vergelijken ;)

• Cupii
  • Nu online
mr.JamesBond schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:57:
[...]

Als je nou twee afbeeldingen in je post hebt kunnen we vergelijken ;)

Als watch gebruiker weet je dat toch? 😜

• Tinusvolkel
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 12:04
Cupii schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:03:
[...]

[Afbeelding]

Als watch gebruiker weet je dat toch? 😜
Ik als series 0 gebruiker heb deze niet :)

• pina
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 15-01 06:55
iemand die weet hoe je kan weten of een apple watch van de regio US of EU is? Ik vertrek naar het buitenland binnen enkele weken en wil toch eens kijken of ze daar geen US-versies zouden verkopen

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15-01 13:33
JFS schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:17:
[...]

Ik heb 2 van deze soort vlekjes onderaan links van het scherm. Valt niet erg op, alleen in bepaald ligt. Zag het gister voor het eerst. Als ik het schoonmaak valt het minder op, maar komt na een tijdje weer wat meer terug. Erg vreemd.
Ja, exact dezelfde klacht. Apple heeft er niks aan gedaan en hem zo terug gestuurd.. Ik denk dat de coating gewoon langzaam weg slijt en dat het daarna weer 'egaal' is.

• wally21

wally21

pina schreef op zondag 9 december 2018 @ 15:10:
iemand die weet hoe je kan weten of een apple watch van de regio US of EU is? Ik vertrek naar het buitenland binnen enkele weken en wil toch eens kijken of ze daar geen US-versies zouden verkopen
Vertrek je naar de VS? :+ Buiten de VS is de kans erg klein dat je een VS model te pakken gaat krijgen. En al helemaal niet via de officiële kanalen. ;)

Hier kan je alle modelnummers vinden:
https://support.apple.com/nl-nl/HT204507

Zoals je kan zien hebben alle VS modellen met cellular een ander modelnummers als Europa. Dit vanwege de afwijkende ondersteuning voor de Cellular banden. Van de non cellular modellen heb je maar 2 modelnummers, namelijk voor de 40 & 44mm.

wally21 wijzigde deze reactie 09-12-2018 23:13 (26%)

• P.B.
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
wally21 schreef op zondag 9 december 2018 @ 23:09:
[...]

Vertrek je naar de VS? :+ Buiten de VS is de kans erg klein dat je een VS model te pakken gaat krijgen. En al helemaal niet via de officiële kanalen. ;)

Hier kan je alle modelnummers vinden:
https://support.apple.com/nl-nl/HT204507

Zoals je kan zien hebben alle VS modellen met cellular een ander modelnummers als Europa. Dit vanwege de afwijkende ondersteuning voor de Cellular banden. Van de non cellular modellen heb je maar 2 modelnummers, namelijk voor de 40 & 44mm.
Van de GPS versie echter, zie ik geen aparte modelnummers voor de VS: A1977 / A1978.
Ik denk dat de ECG ondersteuning niet wordt gebaseerd op modelnummer maar dat het serienummer wordt gekoppeld met een land.

• wally21

wally21

P.B. schreef op zondag 9 december 2018 @ 23:48:
[...]

Van de GPS versie echter, zie ik geen aparte modelnummers voor de VS: A1977 / A1978.
Ik denk dat de ECG ondersteuning niet wordt gebaseerd op modelnummer maar dat het serienummer wordt gekoppeld met een land.
Klopt, echter als je een cellular versie tegenkomt kan je zo snel zien of hij uit de VS komt. Voor de GPS versie is dat niet te controlere. De ECG ondersteuning is onderdaad op serienummer.

• MelvinW
P.B. schreef op zondag 9 december 2018 @ 23:48:
[...]

Dat is het "A"-nummer, niet het modelnummer. Het modelnummer verschilt per regio.

De Apple Watch Series 4 GPS, 44mm Silver Aluminum Case with White Sport Band heeft bijvoorbeeld verschillende modelnummers voor verschillende landen:

Verenigde Staten: MU6A2LL/A
Canada: MU6A2VC/A
Nederland: MU6A2NF/A
Duitsland: MU6A2FD/A

De M geeft aan dat het een retail unit is, daarna krijg je 4 karakters die het specifieke model aangeven en vervolgens nog 2 karakters voor de regio. Apple kan aan de hand van dat modelnummer eenvoudig controleren of het een US Apple Watch is. Voor sommige landen, zoals Nederland en België, wordt hetzelfde modelnummer gebruikt.

MelvinW wijzigde deze reactie 10-12-2018 00:57 (5%)

• Menesis
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 31-12-2018
pina schreef op zondag 9 december 2018 @ 15:10:
Zag iemand op de noorse marktplaats die een LTE US versie aanbood voor de prijs van een niet-LTE versie (hij dacht dat die hem in noorwegen kon gebruiken, bleek niet zo te zijn). Maar goed, alleen interessant als je inderdaad naar de US verhuisd :+

• Ulster Seedling
  • Laatst online: 15-01 13:53

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Wie doet er wel eens wedstrijden in de Activiteit-app? Ik heb er vorige week voor het eerst een gedaan, maar heb nog geen medailles gekregen. De wedstrijd duurde t/m zondag. Ik geloof dat ik gisterochtend een melding kreeg dat ik gewonnen had, maar het was nog vroeg, dus die heb ik niet uitgebreid bekeken :+ In de Activiteit-app op mijn iPhone staan de medailles wel al in het grijs, alsof ik ze niet gewonnen heb. Kan het zijn dat ik ze later nog krijg?

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 11:55
Ulster Seedling schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 08:39:
Wie doet er wel eens wedstrijden in de Activiteit-app? Ik heb er vorige week voor het eerst een gedaan, maar heb nog geen medailles gekregen. De wedstrijd duurde t/m zondag. Ik geloof dat ik gisterochtend een melding kreeg dat ik gewonnen had, maar het was nog vroeg, dus die heb ik niet uitgebreid bekeken :+ In de Activiteit-app op mijn iPhone staan de medailles wel al in het grijs, alsof ik ze niet gewonnen heb. Kan het zijn dat ik ze later nog krijg?

[Afbeelding]
Die grijze outlines betekenen dat de wedstrijd aan de gang is en dat je kans hebt om die medailles te krijgen. Aangezien je de medaille niet hebt zou het dus kunnen dat je de wedstrijd hebt verloren.

PSN: Sluuz

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Sluuz schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:14:
[...]

Die grijze outlines betekenen dat de wedstrijd aan de gang is en dat je kans hebt om die medailles te krijgen. Aangezien je de medaille niet hebt zou het dus kunnen dat je de wedstrijd hebt verloren.
De wedstrijd is voorbij (liep t/m zondag) en ik weet zeker dat ik gewonnen heb. Dat is het gekke 8)7

Mijn vriendin ziet overigens bij haar alleen de eerste medaille en ook slechts de grijze outline daarvan. Dus het lijkt erop alsof het systeem wel doorheeft welke medailles we moeten krijgen (beide ‘wedstrijd voltooid’ en ik ‘overwinning’), maar dat ze nog niet uitgekeerd zijn.

Ulster Seedling wijzigde deze reactie 11-12-2018 09:24 (16%)

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• Citroentaart
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 15-01 18:35
Ulster Seedling schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:20:
[...]

De wedstrijd is voorbij (liep t/m zondag) en ik weet zeker dat ik gewonnen heb. Dat is het gekke 8)7

Mijn vriendin ziet overigens bij haar alleen de eerste medaille en ook slechts de grijze outline daarvan. Dus het lijkt erop alsof het systeem wel doorheeft welke medailles we moeten krijgen (beide ‘wedstrijd voltooid’ en ik ‘overwinning’), maar dat ze nog niet uitgekeerd zijn.
telefoon herstarten helpt. Meestal staan de medailles er naar een aantal dagen in. Zie een aantal post hierboven.

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Citroentaart schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:24:
[...]

telefoon herstarten helpt. Meestal staan de medailles er naar een aantal dagen in. Zie een aantal post hierboven.
Thanks! Herstarten biedt de oplossing inderdaad. Jammer dat het nog zo slecht werkt blijkbaar :(

• Roos79
Ulster Seedling schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:25:
[...]

Thanks! Herstarten biedt de oplossing inderdaad. Jammer dat het nog zo slecht werkt blijkbaar :(
En soms kost het iets meer tijd om de badges naar je account te krijgen.
De ene keer staan ze er gelijk na behalen en de andere keer kost dit enkele dagen langer.

• mr.JamesBond
Jammer dat niemand in mijn omgeving in mijn Apple Watch geeft, ik wil ook een uitdaging doen :(

• Sinus_rhythm
  • Registratie: juli 2008
Je kan ook met een non-us apple watch via ECG hartslag meting doen -> https://www.reddit.com/r/...aster_high_fidelity_heart

https://9to5mac.com/2018/...rove-heart-rate-readings/

Open de hartslag-app op je watch, plaats vinger op crown en je ziet dat je hartslag sneller update. Dit kun je vervolgens zien in de health app op je telefoon, bij de log staat ECG ipv steaming.

Dit is niet het grafiekje!

Sinus_rhythm wijzigde deze reactie 11-12-2018 18:56 (12%)

• SC4RF4C3
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 23:30

Is dit ergens officieel bevestigd? Dat deze functie komende 5 jaar niet in NL komt?

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 11:55
Nee

PSN: Sluuz

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Pfff, blijkbaar iets geraakt, krassen op mijn scherm :( Jammer dat het niet zo robuust is als mijn horloges met saffier..plus een dikke vette bezel :+

Was naar aanleiding hiervan aan het kijken naar AppleCare+ (ik zie al een ergere schade ontstaan nl, krassen overleef ik maar even vergelijken met inboedelverzekering of gewoon geld apart leggen is wel handig), maar het viel op dat ik als plaatje een (rose)gouden Apple Watch te zien krijg. Blijkbaar gaat het alleen op type (alu, gps, 44mm) maar slaan ze de kleurvariant niet op ;)

2Dutch wijzigde deze reactie 13-12-2018 15:14 (4%)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• mr.JamesBond
Vorige week ontving ik mijn Link Bracelet van Ali en omdat ik het bandje een aantal keer op de verkeerde manier op de Apple Watch wilde bevestigen (eerst boven en dan beneden, terwijl boven en beneden tegelijk bevestigd moesten worden) heb ik nu ook een aantal krassen op mijn Apple Watch. Best zonde, omdat ik er eerst geen had en nu een aantal :(

Weet iemand of er een work-around is om afib detectie te activeren? Regio wijzigen had geen functie en hij lijkt naar de simkaart te kijken...

• JustSys
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 09:44
welke fiets Apps gebruiken jullie zowat?

• Roos79
WhatsappHack schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 20:08:
Weet iemand of er een work-around is om afib detectie te activeren? Regio wijzigen had geen functie en hij lijkt naar de simkaart te kijken...
Enkel Amerikaanse Apple watch schijnt de te werken volgens vele berichten.

• mr.JamesBond
JustSys schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 21:21:
welke fiets Apps gebruiken jullie zowat?
De standaard workout-app bevalt mij bijzonder goed.

• Greetoz
  • Registratie: juni 2002
  • Nu online
mr.JamesBond schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:55:
Vorige week ontving ik mijn Link Bracelet van Ali en omdat ik het bandje een aantal keer op de verkeerde manier op de Apple Watch wilde bevestigen (eerst boven en dan beneden, terwijl boven en beneden tegelijk bevestigd moesten worden) heb ik nu ook een aantal krassen op mijn Apple Watch. Best zonde, omdat ik er eerst geen had en nu een aantal :(
Tja sowieso ben ik voorzichtig met het erop schuiven van nieuwe bandjes. Je kan ook 1 link losmaken, dan kan je ze omstebeurt in de watch klikken. Maar tegelijk gaat ook prima. Denk dat het met de officiële Apple variant niet anders is.
2Dutch schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:09:
Pfff, blijkbaar iets geraakt, krassen op mijn scherm :( Jammer dat het niet zo robuust is als mijn horloges met saffier..plus een dikke vette bezel :+

Was naar aanleiding hiervan aan het kijken naar AppleCare+ (ik zie al een ergere schade ontstaan nl, krassen overleef ik maar even vergelijken met inboedelverzekering of gewoon geld apart leggen is wel handig), maar het viel op dat ik als plaatje een (rose)gouden Apple Watch te zien krijg. Blijkbaar gaat het alleen op type (alu, gps, 44mm) maar slaan ze de kleurvariant niet op ;)
Ik keek ook naar AppleCare maar het blijft voor mij toch een gebruiksobject. En na 2-4 jaar vervang je hem waarschijnlijk. In tegenstelling tot een analoog/non smart horloge. Dus zijn gebruiks sporen wat mij betreft minder storend en heb ook geen AppleCare afgesloten. Maar de eerste krasjes doen altijd pijn ;-)

Greetoz wijzigde deze reactie 14-12-2018 23:41 (40%)

• mr.JamesBond
Greetoz schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 23:38:
[...]

Tja sowieso ben ik voorzichtig met het erop schuiven van nieuwe bandjes. Je kan ook 1 link losmaken, dan kan je ze omstebeurt in de watch klikken. Maar tegelijk gaat ook prima. Denk dat het met de officiële Apple variant niet anders is.

[...]

Ik keek ook naar AppleCare maar het blijft voor mij toch een gebruiksobject. En na 2-4 jaar vervang je hem waarschijnlijk. In tegenstelling tot een analoog/non smart horloge. Dus zijn gebruiks sporen wat mij betreft minder storend en heb ook geen AppleCare afgesloten. Maar de eerste krasjes doen altijd pijn ;-)
Ik ben ook altijd heel voorzichtig, dit was echt een geval onwetendheid. Maar van zulke fouten leer je (en gelukkig zijn de krasjes verstopt aan de zijkant)

• iPhoneSE
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 10-01 17:57
Die van mij gaat vandaag terug naar Apple, krijg een nieuwe van ze.

http://i67.tinypic.com/2l8xnr6.jpg

http://i65.tinypic.com/2whidrk.jpg

iPhoneSE wijzigde deze reactie 15-12-2018 10:34 (24%)

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Greetoz schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 23:38:
Ja ik laat het er maar bij. Als ik em sloop is dat maar zo, krasjes overleef ik inderdaad wel. Zolang ik het scherm nog maar af kan lezen :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Jeroen O
Ik moet zeggen dat ik positief verrast ben over de accuduur van de series 4.

Vandaag heb ik een wandeltocht gelopen van 25 km en heb ik de workout app mee laten lopen.

Op mijn vorige watch (series 0) was dit een behoorlijke aanslag op de batterij. Toen die net nieuw was, had ik na deze afstand nog iets van 30% over. Later na het slechter worden van de batterij en waarschijnlijk ook zwaardere firmware versies, was dit zelfs 10-15%.

Met de series 4 had ik tot mijn grote verassing nog 73% over. Hier ben ik erg blij mee, nu kan ik de Apple Watch ook eens gebruiken bij wat langere tochten.

• Thomas18GT
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 08:45
Hier toch ook even mijn ervaring delen om anderen te informeren.

Mijn Series 3 was kapot, gebroken scherm. De verzekering betaald gelukkig dus ik op de Apple site de prijs opgezocht, €251,10. Breng hem dus naar de officiële Apple premium reseller (Apple zelf zit dichtstbijzijnde op 1.5 uur). Krijg ik een prijsopgave van €297 en het duurt ondertussen al 2.5 week.

Tip dus: ga bij een reparatie/vervanging naar Apple zelf ipv een "premium reseller". Bij Apple ruilen ze hem direct om voor €251,10 ipv 3 weken wachten voor €297. :)

• Roos79
@Thomas18GT Apple zelf is eigenlijk altijd sneller zelfs als je hem opstuurt naar hun.

• Thomas18GT
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 08:45
Roos79 schreef op zondag 16 december 2018 @ 21:41:
@Thomas18GT Apple zelf is eigenlijk altijd sneller zelfs als je hem opstuurt naar hun.
Jep, daar ben ik nu ook achter :+
Heb intussen de series 2 toch maar geüpgrade naar de series 4. Was ff flink twijfelen, want ik vind m’n stainless steel (space black) oneindig veel mooier dan aluminium space gray. Maar geen zin om naar Duitsland te karren en not sure if worth it... :P Mooie deal via CoolBlue (bijna €50 goedkoper) gescoord.

Nu hopen dat de unieke features snel naar NL komen ;)

• Davidson
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 15-01 21:28

Davidson

Porsche fan

WhatsappHack schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:54:
Heb intussen de series 2 toch maar geüpgrade naar de series 4. Was ff flink twijfelen, want ik vind m’n stainless steel (space black) oneindig veel mooier dan aluminium space gray. Maar geen zin om naar Duitsland te karren en not sure if worth it... :P Mooie deal via CoolBlue (bijna €50 goedkoper) gescoord.

Nu hopen dat de unieke features snel naar NL komen ;)
Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd welke deal, want de series 4 heb ik nog afgelopen vrijdag bij ze besteld :+

i5-4690K @ 4,1 GHz (OC) | GTX 1070Ti 8GB | 16GB | 2x 256GB SSD | Corsair Obsidian 450D → Volledige config | YouTube

Davidson schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:17:
[...]

Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd welke deal, want de series 4 heb ik nog afgelopen vrijdag bij ze besteld :+
Geopende verpakking (Watch nog niet geactiveerd), €42 korting plus €5 cadeaubon van een Tweaker in het kortingscode topic. ;)

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Davidson schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:17:
Inderdaad handig om te checken op de 'Tweedekans'-opties. Let wel goed op, want er zit soms maar 10 euro verschil tussen 'geopend en als nieuw' en 'met duidelijke gebruikssporen'. Even wachten op een 'net' exemplaar van de hardware die je zoekt kan de moeite waard zijn, ze geven idem garantie e.d. :)

2Dutch schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:26:
[...]

Inderdaad handig om te checken op de 'Tweedekans'-opties. Let wel goed op, want er zit soms maar 10 euro verschil tussen 'geopend en als nieuw' en 'met duidelijke gebruikssporen'. Even wachten op een 'net' exemplaar van de hardware die je zoekt kan de moeite waard zijn, ze geven idem garantie e.d. :)
Yup. Tis altijd ff kijken. Een Synology juist wel gekocht met dikke korting omdat er een lullig krasje op de onderkant zat, boeie dat ding staat toch in een kast :P
Soms zijn de tweedekans deal enorm slecht, maar heb ook al eens een TV gekocht met een paar honderd euro korting (okee, met wat mazzel door een zeer tijdelijke prijsverlaging :P) omdat de doos beschadigd was. Who cares, ding gaat toch naar ‘t oud papier. :+

In dit geval moest ie wel goed zijn, en geduld loonde. Kan er ook gewoon AppleCare+ op afsluiten enzo, geen probleem.

WhatsappHack wijzigde deze reactie 17-12-2018 13:52 (15%)

De Apple Watch Series 4 heeft ook ingebouwde elektroden in de achterkant en in de Digital Crown. Deze elektroden kunnen de elektrische signalen in uw hart meten wanneer u de Hartslag- of ECG-app gebruikt. Als u uw vinger op de Digital Crown plaatst, creëert dit een gesloten circuit tussen uw hart en armen, waardoor de elektrische signalen in uw borst kunnen worden geregistreerd.
Om de elektrische hartsensor te gebruiken om uw hartslag te meten, opent u de Hartslag-app en plaatst u uw vinger op de Digital Crown. Doordat er elke seconde wordt gemeten, in plaats van elke vijf seconden, krijgt u een snellere meting met een hogere nauwkeurigheid. Als u in de app Gezondheid naar de opgeslagen gegevens voor Hartslag kijkt, zult u onder Hartslagcontext "ECG" zien staan. U kunt de elektrische hartsensor ook gebruiken om een ecg maken met de ECG-app.
Toch (klein) goed nieuws voor de Apple Watch 4 eigenaren; op de officiële support pagina wordt de ECG en de ECG app nu ook in het Nederlands genoemd. Helaas linkt de tekst over ECG nog wel naar de Engelstalige pagina, maar het biedt weer een sprankje hoop...

• rooyco
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 08:27
DeNachtwacht schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:36:
[...]

Toch (klein) goed nieuws voor de Apple Watch 4 eigenaren; op de officiële support pagina wordt de ECG en de ECG app nu ook in het Nederlands genoemd. Helaas linkt de tekst over ECG nog wel naar de Engelstalige pagina, maar het biedt weer een sprankje hoop...
Meer een gevalletje "wishful thinking". :+
rooyco schreef op maandag 17 december 2018 @ 21:37:
[...]

Meer een gevalletje "wishful thinking". :+
Nou ja 2 weken terug werd de ECG app nergens op de Nederlandse site genoemd, dus er is kennelijk een reden dat ze het wel toevoegen...

maar inderdaad het blijft wishful thinking.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11:41
Ik heb ineens iets vreemds, de e-mails notificaties komen ineens niet meer op mijn watch, maar ook niet op mijn iPhone zelf :? Ik heb de settings al bekeken, maar alle berichtgeving etc voor de mail app staan nog steeds aan. Iemand weleens gehad?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 15-01 20:30
Martinusz schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 18:09:
Ik heb ineens iets vreemds, de e-mails notificaties komen ineens niet meer op mijn watch, maar ook niet op mijn iPhone zelf :? Ik heb de settings al bekeken, maar alle berichtgeving etc voor de mail app staan nog steeds aan. Iemand weleens gehad?
Soms helpt het om je mail even uit en aan te zetten op je iPhone.

-Instellingen
-Accounts en wachtwoorden
-Selecteer je account
-Mail uitschakelen
-Even geduld
-Mail inschakelen

• Martinusz
ElGrandoNeuso schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 20:11:
[...]

Soms helpt het om je mail even uit en aan te zetten op je iPhone.

-Instellingen
-Accounts en wachtwoorden
-Selecteer je account
-Mail uitschakelen
-Even geduld
-Mail inschakelen
Helaas, zelfs account verwijdert en terug gezet. Krijg nu dus geluidssignaal alleen op mijn telefoon, geen berichtnotificatie op mijn watch, maar ook niet op mijn telefoon :?

• Davidson

Davidson

Porsche fan

Martinusz schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:08:
[...]

Helaas, zelfs account verwijdert en terug gezet. Krijg nu dus geluidssignaal alleen op mijn telefoon, geen berichtnotificatie op mijn watch, maar ook niet op mijn telefoon :?
Tegenwoordig heeft iOS standaard voor e-mail inderdaad alleen een geluidsnotificatie. Als je maar de instellingen daarvan gaat kan je dat allemaal weer aan zetten. Beetje jammer dat het standaard uit staat tegenwoordig, maar het is nog mogelijk :)

En bij de Watch app staat bij mij ingesteld dat het synchroniseert met de iPhone.

Davidson wijzigde deze reactie 22-12-2018 10:44 (24%)

i5-4690K @ 4,1 GHz (OC) | GTX 1070Ti 8GB | 16GB | 2x 256GB SSD | Corsair Obsidian 450D → Volledige config | YouTube

• Martinusz
Davidson schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:02:
[...]

Tegenwoordig heeft iOS standaard voor e-mail inderdaad alleen een geluidsnotificatie. Als je maar de instellingen daarvan gaat kan je dat allemaal weer aan zetten. Beetje jammer dat het standaard uit staat tegenwoordig, maar het is nog mogelijk :)

[Afbeelding]

En bij de Watch app staat bij mij ingesteld dat het synchroniseert met de iPhone.

[Afbeelding]
Het werkt nu weer :) was inderdaad nog een aantal keer naar die instellingen gegaan, ze stonden in princiepe aan, maar in de instellingen van de smartwatch zag ik zodra ik voor Match Iphone koos, dat er dan stond 'geen meldingen'.
Daarna weer terug naar de instellingen en inderdaad die berichtinstellingen stonden weer uit, weer aangezet en gecheckt in de smartwatch instellingen en toen stond het er wel goed in. Nu doet ie het dus gewoon weer zoals altijd 8)7

• mr.JamesBond
Het is ook ongelooflijk hé. Ik heb net de bundel van Tantsissa aangeschaft, hier zitten Autosleep Slaaptracker, Autowake en Heartwatch in. Om optimaal gebruik te maken van Autowake moet ik de app op mijn Watch face zetten (dit werd aanbevolen in de intro van deze app), maar er is helemaal geen Apple Watch-app! Alweer heb ik een app gedwonload mét Apple Watch-app, maar niet compatibel met de Apple Watch 4.

Nou weet ik dat ik voor de Autosleep slaaptracker-app niet per sé een Apple Watch-app nodig heb, maar om de Autowake-app in te stellen is dat wél nodig. Tjonge jonge jonge. Ik had net zo’n zin om een aparte Watch face aan te maken voor het slapen.

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 10:46
mr.JamesBond schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 10:04:
Het is ook ongelooflijk hé. Ik heb net de bundel van Tantsissa aangeschaft, hier zitten Autosleep Slaaptracker, Autowake en Heartwatch in. Om optimaal gebruik te maken van Autowake moet ik de app op mijn Watch face zetten (dit werd aanbevolen in de intro van deze app), maar er is helemaal geen Apple Watch-app! Alweer heb ik een app gedwonload mét Apple Watch-app, maar niet compatibel met de Apple Watch 5.

Nou weet ik dat ik voor de Autosleep slaaptracker-app niet per sé een Apple Watch-app nodig heb, maar om de Autowake-app in te stellen is dat wél nodig. Tjonge jonge jonge. Ik had net zo’n zin om een aparte Watch face aan te maken voor het slapen.
Dat is niet compatibel omdat er nog geen AW5 is :-)

• mr.JamesBond
Scrtz schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 10:14:
[...]

Dat is niet compatibel omdat er nog geen AW5 is :-)
Oeps, tikfout.

• Scrtz
Merk trouwens dat ik de AW4 wel handig en geinig vind maar mis hem niet, als ik bijv een paar dagen thuis werk hangtie gewoon aan de lader

• golles
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 12:01
Het is ook ongelooflijk hé. Ik heb net de bundel van Tantsissa aangeschaft, hier zitten Autosleep Slaaptracker, Autowake en Heartwatch in. Om optimaal gebruik te maken van Autowake moet ik de app op mijn Watch face zetten (dit werd aanbevolen in de intro van deze app), maar er is helemaal geen Apple Watch-app! Alweer heb ik een app gedwonload mét Apple Watch-app, maar niet compatibel met de Apple Watch 4.

Heb je misschien iets anders verkeerd ingesteld, bijvoorbeeld je regio? (ik gok maar iets) ik gebruik ook Autosleep (en Heartwatch) en beide hebben een app op de watch.
Ik doe altijd de "licht uit" via de app op mijn watch

• mr.JamesBond
golles schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 19:31:
[...]

Heb je misschien iets anders verkeerd ingesteld, bijvoorbeeld je regio? (ik gok maar iets) ik gebruik ook Autosleep (en Heartwatch) en beide hebben een app op de watch.
Ik doe altijd de "licht uit" via de app op mijn watch

Overigens heb ik zojuist net een uurtje gebeld met mijn Apple Watch om en de slaap werd wél geregistreerd door Autosleep (dit zag ik op de iPhone-app).

• Roos79
@mr.JamesBond Heb je ook de app auto sleep zelf ingesteld?
In de app zelf moet je dingen instellen bij ingebruikname dan word hij preciezer.
Sinds de up date van enkele dagen terug is hij echt nog beter.

Roos79 wijzigde deze reactie 22-12-2018 23:21 (10%)

• mr.JamesBond
Roos79 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 23:20:
@mr.JamesBond Heb je ook de app auto sleep zelf ingesteld?
In de app zelf moet je dingen instellen bij ingebruikname dan word hij preciezer.
Sinds de up date van enkele dagen terug is hij echt nog beter.
Ik heb het vandaag pas gedownload dus het verschil sinds de update heb ik niet meegekregen :D

Toen ik de app voor het eerst opende kreeg ik inderdaad een introductie waarin ik een aantal instellingen moest instellen. Dit waren instellingen als ‘Geef je Autosleep toestemming om gegevens te schrijven in de gezondheidsapp?’.

• Khashoggi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 10:22

Ik heb die bundel ook gekocht, maar bij mij staan alle drie de apps gewoon op de watch hoor! AutoWake werkt bij mij perfect.
Ik heb alleen ontdekt dat de wekker niet afgaat als de iPhone uit is (mijn lader was stuk dus ik werd te laat en met een lege iPhone wakker :( )

• Sbakker1982
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 06:45
Misschien een stomme vraag; is de 4 series 44m al te koop in Nederland? Ik zie een pre-order staan bij bol.com

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 11:19
Sbakker1982 schreef op zondag 23 december 2018 @ 18:11:
Misschien een stomme vraag; is de 4 series 44m al te koop in Nederland? Ik zie een pre-order staan bij bol.com
Wat staat er op Apple.nl?

https://www.apple.com/nl/...uminium-zwart-sportbandje

• mr.JamesBond
Khashoggi schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:20:
[...]

Ik heb die bundel ook gekocht, maar bij mij staan alle drie de apps gewoon op de watch hoor! AutoWake werkt bij mij perfect.
Ik heb alleen ontdekt dat de wekker niet afgaat als de iPhone uit is (mijn lader was stuk dus ik werd te laat en met een lege iPhone wakker :( )
Heel apart, maar een app die ik vorige week had gedownload en toen niet op mijn Apple Watch werd geïnstalleerd (zie een paar posts terug) was vanmiddag opeens geïnstalleerd. Zojuist heb ik mijn Apple Watch geüpdatet en nu staat de Autowake-bundel er ook!

*O*

• timmie_v
  • Laatst online: 13-01 18:10
Ik heb een Apple watch 4 en dit is mn eerste Apple watch/horloge maar ben er super tevreden over. Gebruik hm voornamelijk voor notificaties zodat ik niet elke keer (onnodig) op mn telefoon kijk.
Nu krijg ik van alles netjes de meldingen met geluid en trilling, behalve van mn whatsapp? Als ik een whatsapp binnen krijg zie ik dat op mn watch als een melding/rode stip maar niet met trilling/geluid en oplichtend scherm? Op mn iPhone heb ik de meldingen altijd uitstaan maar kan ik die niet seperaat aanzetten op mn watch?

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 11:57
timmie_v schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 18:51:
Ik heb een Apple watch 4 en dit is mn eerste Apple watch/horloge maar ben er super tevreden over. Gebruik hm voornamelijk voor notificaties zodat ik niet elke keer (onnodig) op mn telefoon kijk.
Nu krijg ik van alles netjes de meldingen met geluid en trilling, behalve van mn whatsapp? Als ik een whatsapp binnen krijg zie ik dat op mn watch als een melding/rode stip maar niet met trilling/geluid en oplichtend scherm? Op mn iPhone heb ik de meldingen altijd uitstaan maar kan ik die niet seperaat aanzetten op mn watch?
Als je de notificaties 'mirrored' van je iPhone, neemt hij dezelfde settings over op je Watch. Ik heb groepsapps op 'stil' staan op m'n iPhone dus op m'n watch voel ik ook geen trilling.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• JustSys
  • Laatst online: 09:44
Kunnen er custum wijzerplaten erop gezet worden? Of mag dat niet van Apple ;)

JustSys wijzigde deze reactie 25-12-2018 20:19 (8%)

• mr.JamesBond
JustSys schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 19:26:
Kunnen er custum wijzerplaten erop gezet worden? Of dat geen van Apple
Apple laat geen wijzerplaten van derden toe, dus je kan alleen de wijzerplaten van Apple gebruiken.

• Scrtz
Sbakker1982 schreef op zondag 23 december 2018 @ 18:11:
Ik loop er al 3 maanden mee rond ofzo :-)
Ik moet zeggen dat de 4 wel echt een stuk sneller is dan de 2 zeg. :) Dat is wel prettig!
Ben ook blij met 40MM. Ik vond 42MM te groot en de 38MM eigenlijk net te klein. Dat ze nu toevallig precies er tussenin zijn gaan zitten: yay. Alleen jammer dat ik geen RVS-case meer heb.

• Davidson

Davidson

Porsche fan

iPhoneSE schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 10:31:
Die van mij gaat vandaag terug naar Apple, krijg een nieuwe van ze.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ook hetzelfde probleem ervaren, alleen dan met name te zien wanneer je het notificatiescherm of control centre oproept. Dan zie je een lichte verkleuring langs de rand.

Gevraagd om een omruil voor een nieuw exemplaar en hopen dat deze het niet heeft.. Het exemplaar dat ik had was wel een van de eerste lichting (stond bij aankoop nog 5.0.1 op).

• Milan1NL
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 15-01 23:28
Zojuist sinds enkele dagen de knoop doorgehakt 🙈, eind deze maand mijn eerste AW aanschaffen (4 series 44mm).

Midden vorig jaar zat ik te twijfelen.. maar nu, de 4 series uit is ga ik hem wel aanschaffen.

Even wat vragen: hoe lang duurt zo’n installatie van een Watch? Is het een probleem als ik publieke IOS versie draai en de Watch op de normale versie houd? Of moet die dan ook de nieuwste publieke beta draaien? En iemand een tip waar ik die het beste kan aanschaffen?

Ohw, en iedereen een gelukkig nieuwjaar! 🎉

Milan1NL wijzigde deze reactie 01-01-2019 10:39 (5%)

• Jeroen O
De installatie is zo klaar. Koppelen doe je vanuit de watch app op je iPhone. Op de watch verschijnt dan een soort bewegende code die je met de camera van je iPhone moet scannen.

Ik denk dat het met maximaal 10 minuten wel klaar is en volgens mij worden beschikbare apps automatisch daarbij geïnstalleerd. Eventueel kun je later nog muziek en foto’s overzetten.

Waar je hem aanschaft moet je natuurlijk zelf weten, maar persoonlijk koop ik altijd alles bij Apple zelf, zodat ik bij problemen ook weer snel geholpen wordt, ook na het 1e jaar.

Of je de watch kunt gebruiken in combinatie met de publieke beta weet ik niet.

Jeroen O wijzigde deze reactie 01-01-2019 10:52 (6%)

• Milan1NL
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 15-01 23:28
Bedankt Jeroen O :)

• kaisoj
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 10:20
Watch kan je gewoon blijven gebruiken terwijl je iPhone beta software heeft draaien.

Pagina: 1 ... 81 82 83 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True