Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Milan1NL schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 10:38:
Zojuist sinds enkele dagen de knoop doorgehakt 🙈, eind deze maand mijn eerste AW aanschaffen (4 series 44mm).

Midden vorig jaar zat ik te twijfelen.. maar nu, de 4 series uit is ga ik hem wel aanschaffen.

Even wat vragen: hoe lang duurt zo’n installatie van een Watch? Is het een probleem als ik publieke IOS versie draai en de Watch op de normale versie houd? Of moet die dan ook de nieuwste publieke beta draaien? En iemand een tip waar ik die het beste kan aanschaffen?

Ohw, en iedereen een gelukkig nieuwjaar! 🎉
Even de mediamarkt btw vrij actie in de gaten houden eind januari, maar over het algemeen geldt die niet op Apple producten. Toch doen ze daar dan soms kleine dealtjes op, dus even in de gaten houden.

• Amaze86
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 16:54
@DeNachtwacht Als het goed is komt er geen BTW actie meer van MM.

• Deef_K
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20:14
Ik heb meerdere agenda’s zowel zakelijk als privé. Ik heb de privé agenda ingesteld maar elke keer komt de zakelijk agenda tevoorschijn. Wanneer ik herstel synchronisatiegefevens druk dan werkt het een paar minuten goed maar daarna is de zakelijk agenda weer terug.

• Milan1NL
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 20-10 16:27
DeNachtwacht schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 15:17:
[...]

Even de mediamarkt btw vrij actie in de gaten houden eind januari, maar over het algemeen geldt die niet op Apple producten. Toch doen ze daar dan soms kleine dealtjes op, dus even in de gaten houden.
Bedankt allen!! 👍🏼👍🏼

• jdevries189
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 16-10 20:38
Hip nieuwjaars vuurwerk op de apple watch vandaag :)

• mr.JamesBond
  • Registratie: augustus 2018
  • Nu online
jdevries189 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 19:35:
Hip nieuwjaars vuurwerk op de apple watch vandaag :)

iPhone 11 Pro Max | MacBook Pro 2017 | Apple Watch Series 4 44mm

• knakker2
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17-06 01:39
Heb om de 4 een boost te geven een spacegrey Milanees loopje gekocht bij de flapplestore...(159eur,.. pff)
Moet zeggen dat ie op deze wijze naast het smartgebeuren wat ie heeft er een stukkie beter qua uiterlijk/voorkomen erop vooruit gegaan is,... voorheen zwarte sillicoonbandje
Wat minder Toys-R-Us, wat meer chique klasse...

knakker2 wijzigde deze reactie 02-01-2019 05:37 (12%)

• mr.JamesBond
  • Nu online
knakker2 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 05:35:
Heb om de 4 een boost te geven een spacegrey Milanees loopje gekocht bij de flapplestore...(159eur,.. pff)
Moet zeggen dat ie op deze wijze naast het smartgebeuren wat ie heeft er een stukkie beter qua uiterlijk/voorkomen erop vooruit gegaan is,... voorheen zwarte sillicoonbandje
Ik heb via Ali een link bracelet gekocht. Bij Apple kost dat evenveel als een Apple Watch, maar via Ali heb ik het voor 12 euro gekocht. Moet je wel twee weken wachten tot je hem binnen hebt, maar dan heb je wel iets.

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:40

Grin

Ride si sapis.

mr.JamesBond schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 11:56:
[...]

Ik heb via Ali een link bracelet gekocht. Bij Apple kost dat evenveel als een Apple Watch, maar via Ali heb ik het voor 12 euro gekocht. Moet je wel twee weken wachten tot je hem binnen hebt, maar dan heb je wel ook niets.
FTFY ;)
My two cent over de Apple Link Bracelet (ALB).
Grin schreef op donderdag 20 september 2018 @ 20:05:
[...]

Echte kwaliteitsproducten zoals de ALB kosten nu eenmaal meer dan de gewone bandjes. Het is niet voor iedereen maar in dit geval is het verre van belachelijk. Ik heb een JLC Squadra met een zwarte link bracelet, als je kijkt wat deze kost (tip: niet doen...) en hoe deze gemaakt is, dan heeft deze ALB een extreem goede prijs-kwaliteitverhouding. Hij is mooier, beter gemaakt en extreem makkelijk te verstellen.

Niet alle Apple producten zijn voor iedereen (Mac Pro, Apple Watch Edition, iPhone X, Link Bracelet, etc) maar dat betekend niet dat ze belachelijk zijn. Gewoon niet voor jou, prima toch?

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Kluutmaran
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 09:44
De Apple Watch 3 42 mm is in de aanbieding bij Amazon voor 289 Euro. Heeft mij doen besluiten deze te bestellen ipv de series 4 want 200 euro prijsverschil vind ik te gortig om voor een series 4 te gaan.
https://www.amazon.de/App...White-Sport/dp/B07HHHVX2P

Daedalus wijzigde deze reactie 02-01-2019 19:30 (17%)
Reden: Referral

• Dawid127
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21-10 20:50
mr.JamesBond schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 10:04:
Het is ook ongelooflijk hé. Ik heb net de bundel van Tantsissa aangeschaft, hier zitten Autosleep Slaaptracker, Autowake en Heartwatch in. Om optimaal gebruik te maken van Autowake moet ik de app op mijn Watch face zetten (dit werd aanbevolen in de intro van deze app), maar er is helemaal geen Apple Watch-app! Alweer heb ik een app gedwonload mét Apple Watch-app, maar niet compatibel met de Apple Watch 4.

Nou weet ik dat ik voor de Autosleep slaaptracker-app niet per sé een Apple Watch-app nodig heb, maar om de Autowake-app in te stellen is dat wél nodig. Tjonge jonge jonge. Ik had net zo’n zin om een aparte Watch face aan te maken voor het slapen.
had ik ook. je moet je watch en je mobiel even opnieuw opstarten.

• mr.JamesBond
  • Nu online
Grin schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 12:21:
[...]

FTFY ;)

[...]
Nou ik mag hopen dat ik nu wel iets heb, anders zweeft mijn Apple Watch de hele tijd op mijn pols. ;w
Dawid127 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:43:
[...]

had ik ook. je moet je watch en je mobiel even opnieuw opstarten.
Hij doet het inmiddels ook bij mij ja, maar goed om te weten!

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20:10
Grin schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 12:21:
[...]

FTFY ;)

[...]
Apple is vast blij met je :D :D

• Grin

Grin

Ride si sapis.

JLC: Die lacht zich pas te pletter... ;)
Gelukkig/helaas is het een erfstuk. :/

• mr.JamesBond
  • Nu online
Kan het zijn dat de Apple Watch de actieve en totale calorieën berekent pp basis van het doel dat je instelt?

Ik heb deze week mijn actieve calorieën aangepast van 700 cal naar 250 cal, zodat ik de 400%-medaille kon behalen. Nou heb ik vandaag 1325 actieve en 3407 totale calorieën behaald, maar ik weet niet of dat zo representatief is voor mijn dag vandaag. Op soortgelijke dagen haal ik zo’n 2900-3000 totale calorieën, dus vroeg ik mij af of dat kan komen door het aangepaste doel.

Of ik ben een beest B)

• knakker2
knakker2 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 05:35:
Kleine update over de gekochte Milanese loop...

Ben er achter gekomen dat het scherm vol zit met micro krasjes, beetje hetzelfde patroon als de milanese loop. Krasjes die aan de onder/zijkant niet alleen zichtbaar maar ook voelbaar zijn. Krasjes die verticaal van beneden naar boven lopen.

Echt te debiel voor woorden... en waarom? schijnbaar omdat die Milanese loop een diamant-coating-achtigiets erop heeft zitten. En hoe? ik heb nogal grote handen, moet dus tot aan het lipje de band 'rekken' om hem uit te doen bij slapen gaan. Het is schijnbaar een paar keer voorgekomen dat het bandje op het scherm is komen te liggen/bij het aan/uitdoen er langs/op is gekomen (want hij is na het uittrekken lang)

Morgen terug en loop terug brengen en reparatie eisen,... al 2 maanden zo voorzichtig omspringen als een autist om vervolgens 159eur uit te geven en mn scherm vergalt te zien worden... dacht het niet!

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15:53
mr.JamesBond schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:47:
Kan het zijn dat de Apple Watch de actieve en totale calorieën berekent pp basis van het doel dat je instelt?

Ik heb deze week mijn actieve calorieën aangepast van 700 cal naar 250 cal, zodat ik de 400%-medaille kon behalen. Nou heb ik vandaag 1325 actieve en 3407 totale calorieën behaald, maar ik weet niet of dat zo representatief is voor mijn dag vandaag. Op soortgelijke dagen haal ik zo’n 2900-3000 totale calorieën, dus vroeg ik mij af of dat kan komen door het aangepaste doel.

Of ik ben een beest B)
Je hebt al eerder zo'n soort vraag gesteld. Je actieve calorieen worden gemeten op basis van je hartslag, activiteiten, en beweging (via de accelerometers). Je doel heeft daar geen invloed op.
Een "soortgelijke" dag is zelf lastig in te schatten.

PSN: Sluuz

• wally21
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 02:11

wally21

psn: Wally224

@knakker2 Heb zelf ook de Milanese loop icm met een Stainless Steel watch. Het saffier glas is mega krasvast. Echter door deze dlc coating van de loop welke nog harder is ook krassen op het scherm.

Wel erg licht en enkel zichtbaar in bepaalde licht omstandigheden. Het is een veel gehoorde klacht over de Milanese loop. Wel enkel bij de zwarte. De zilvere heeft geen coating en de goude is een pvd coating. Wel is het zo dat dit bandje door de coating zeer duurzaam is en de zwarte kleur er niet snel af komt.

Wel jammer dat ze vanwege de hardheid toch voor de enigste krasjes op je duurzame watch zorgen. Maar het blijft een gebruiksvoorwerp. En die lichte krasjes storen mijzelf niet.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@knakker2
Inderdaad herkenbaar. Maar ik zou me er niet te druk om maken, deze dingen gebeuren. Het bandje is na een kleine anderhalf jaar nog steeds mooi zwart, had ik niet verwacht!

• knakker2
Grin schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:11:
@knakker2
Inderdaad herkenbaar. Maar ik zou me er niet te druk om maken, deze dingen gebeuren. Het bandje is na een kleine anderhalf jaar nog steeds mooi zwart, had ik niet verwacht!
Het bandje nog mooi zwart? Dat zal best wel als alleen al de lichtste (onoverkomelijke) aanrakingen met het scherm na 72uur al voelbare krassen teweeg brengen.
Na zo een korte tijd al zulke visuele krassen doet mij afvragen hoe het scherm er na 2 maanden uit gaat zien. Een puinhoop!

Ik ga terug en lever die loop in, eis een nieuw scherm en verwijs ze naar een rechtszaak die aangespannen is door een gebruiker met hetzelfde probleem, die Apple verloren heeft. Een Google zoekopdracht naar “Milanese” en “ krassen” laat ook genoeg zien.

459 + 159eur uitgegeven en dan deze onzin?; ze kunnen de pot op!

• Sluuz
Ik vind dat je nu wel erg overdrijft.
Wat was je reactie geweest als het omgedraaide was gebeurd? Dus dat de band minder slijtvast was en kleine krasjes zou oplopen door langs je Watch te schaven? Was je dan ook gepikeerd?

Als twee materialen elkaar regelmatig raken en langs elkaar schuren, zal het een of ander altijd slijten. Wat je daarbij hebt uitgegeven doet niet echt terzake. Je had een diamant van 1.000.000 euro kunnen halen, maar dat zal ook krassen op je Watch opleveren.

Sluuz wijzigde deze reactie 04-01-2019 10:31 (37%)

• knakker2
Sluuz schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:30:
Ik vind dat je nu wel erg overdrijft.
Wat was je reactie geweest als het omgedraaide was gebeurd? Dus dat de band minder slijtvast was en kleine krasjes zou oplopen door langs je Watch te schaven? Was je dan ook gepikeerd?

Als twee materialen elkaar regelmatig raken en langs elkaar schuren, zal het een of ander altijd slijten. Wat je daarbij hebt uitgegeven doet niet echt terzake. Je had een diamant van 1.000.000 euro kunnen halen, maar dat zal ook krassen op je Watch opleveren.
Na 3 dagen al minimaal 30 krasjes die ook nog voelbaar zijn, zowel beide onder- als boven zijkant als het schermoppervlak tot aan het midden zelf noem ik niet bepaald overdrijven.

Dik 2 maanden geen enkel krasje op het scherm, en ik koop de Milanese loop en het scherm zit na 3 dagen vol. Of het nou een AW watch is, een 1.000.000 diamant of een Dinkey-toy is van de Lidl; ik ga ermee terug...

• Sluuz
Kan je anders wat foto's plaatsen?

• knakker2
Sluuz schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:43:
Kan je anders wat foto's plaatsen?
Onder kunstlicht lastig foto’s te maken, maar het is zo al redelijk te zien. Deze zijn dan ook voelbaar.
Scherm is stofvrij, dus alles wat je ziet is kras

https://postimg.cc/gallery/1puqrpai0/

.....en ik zie dus meer dan foto’s laten zien!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ik denk niet dat dit je veel gaat brengen, maar ik hoop voor je dat dit naar tevredenheid wordt opgelost. Succes en hou ons op de hoogte!

• Sluuz
Het ziet er inderdaad lelijk uit, dus ben het met je eens dat het erg zonde is. Alleen denk ik toch dat ze gaan zeggen dat je zelf die band erop hebt gelegd.

• DaSaN
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 15:56
knakker2 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:56:
[...]

Onder kunstlicht lastig foto’s te maken, maar het is zo al redelijk te zien. Deze zijn dan ook voelbaar.
Scherm is stofvrij, dus alles wat je ziet is kras

https://postimg.cc/gallery/1puqrpai0/

.....en ik zie dus meer dan foto’s laten zien!
Holy crap, dat is flinke schade! Kan me bijna niet voorstellen dat dat door het bandje komt. Ik zou dit ook niet accepteren!

• knakker2
Het is vreselijk, ja. had geen enkel, maar dan ook geen enkel dingetje op mn scherm tot aan ik die Milanees ging gebruiken. Ik ben er super voorzichtig mee en ga er absoluut niet ruw mee om. Deze krassen zijn gewoonweg ontstaan tijdens het om- en afdoen. Ik moet vanwege grote handen het bandje tot zn max doen / tot dat magneet lipje rekken, en als ie af is flubbert het bandje een beetje (Milanese loop is vrij beweeglijk als ie niet om de pols zit, niet te vergelijken met de andere bandjes zoals de siliconen/nylon/ledere bandjes die stug zijn), krult een beetje op bij (zelfs) het voorzichtig neerleggen en raakt zo het scherm aan. En bij elke aanraking bekrast ie blijkbaar het scherm.
Dat wat op foto’s te zien is, dat is van 3(!) dagen.

Lijkt mij niet de bedoeling , en om nou mn scherm af te plakken bij om/afdoen gaat mij ook iets te ver. Ik ga dalijk langs en laat wel weten wat Apple erover gaat zeggen

knakker2 wijzigde deze reactie 04-01-2019 12:33 (5%)

• Grin

Grin

Ride si sapis.

knakker2 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 02:41:
[...]
En hoe? ik heb nogal grote handen, moet dus tot aan het lipje de band 'rekken' om hem uit te doen bij slapen gaan. Het is schijnbaar een paar keer voorgekomen dat het bandje op het scherm is komen te liggen/bij het aan/uitdoen er langs/op is gekomen (want hij is na het uittrekken lang)
[...]
Nu begrijp ik je probleem beter. Dacht dat die horizontale strepen op jouw scherm vlekken/vet waren, maar dat zijn dus krassen! Damn... :|
De Milanese Loop gebruik ik al geruime tijd in afwisseling met de Link Bracelet en heb helemaal geen krassen. Ik heb relatief normale polsen/handen maar doe bij het af-/omdoen ook altijd het bandje nagenoeg helemaal los. Daarbij moet je er inderdaad WEL om denken dat het bandje niet op je scherm slaat of überhaupt met het scherm in aanraking komt. Anders dan krijg je inderdaad krassen; bandje > scherm, dat is wel duidelijk. Hoe lullig ik het ook voor je vindt, ik denk niet dat de verkoper/Apple ontvankelijk is voor jouw verhaal. Ik hoop uiteraard van wel, maar vrees het 'ergste'.

• koendio
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
vandaag een stukje met mijn broer gaan rennen in het bos. Ik met een AW3, nike run app aan, mijn broer met een AW4 met runkeeper. Aan het einde had ik volgens mijn AW 17,6km gelopen, mijn broer 19,1km. Schijnbaar doet runkeeper na synchronisatie met de iphone nog een correctie, waardoor hij uiteindelijk op 18,6km uit is gekomen. Wel een heel groot verschil lijkt mij.
We hebben exact dezelfde route gerent, veelal achter elkaar, dus op een aantal meters na zou het gelijk moeten zijn. Iemand een idee welk horloge het nu het meest " juist" heeft. Zou het aan de app kunnen liggen, of toch aan de watch die beter logt?

• knakker2
Grin schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:28:
[...]

Nu begrijp ik je probleem beter. Dacht dat die horizontale strepen op jouw scherm vlekken/vet waren, maar dat zijn dus krassen! Damn... :|
De Milanese Loop gebruik ik al geruime tijd in afwisseling met de Link Bracelet en heb helemaal geen krassen. Ik heb relatief normale polsen/handen maar doe bij het af-/omdoen ook altijd het bandje nagenoeg helemaal los. Daarbij moet je er inderdaad WEL om denken dat het bandje niet op je scherm slaat of überhaupt met het scherm in aanraking komt. Anders dan krijg je inderdaad krassen; bandje > scherm, dat is wel duidelijk. Hoe lullig ik het ook voor je vindt, ik denk niet dat de verkoper/Apple ontvankelijk is voor jouw verhaal. Ik hoop uiteraard van wel, maar vrees het 'ergste'.
Helaas voor een deel heb je gelijk;

Eenmaal in de store iemand aangeschoten en het hem laten zien, en ging toen van medewerker naar medewerker om uiteindelijk te belanden bij een technische dienst-medewerker. Hij keek en zei direct;Joh.. ik zie je Milanese loop in je scherm!... Hij gaf mij voor een deel gelijk dat het onacceptabel is en liep uiteindelijk naar een pipo achter gesloten deuren die er kennelijk het laatste woord heeft.

'cosmetische schade / eigen schuld"

8)7

Behulpzame TD medewerker met rode wangetjes kon niets anders zeggen dan; je bekijkt het maar met je krasjes. Wat ik wel aardig vond is dat hij liet weten geen notitie te maken zodat ik Apple Support kon benaderen en dat zij er ook naar zouden kijken, en dat zij met hun advies de winkel kunnen overrulen
Heb dan ook al contact gehad, incident-case is aangemaakt, fotos opgestuurd en dus even afwachten.

Bij een negatief resultaat maar even kijken op welke wijze ik dit ga doorzetten, ik laat het er niet bij zitten!

Frappant was dat niemand daar ooit van een krassende Milanese loop had gehoord, ook niet de DLC - coating was ze onbekend etc etc,.. Dat toegeven kunnen ze dan ook natuurlijk niet, wat dat betreft kan je zien dat ze een behoorlijke probleem-downplay training achter de rug hebben gehad.

dus.. to be continued..

met mooi fototje om de dag mee te eindigen :+

die puntjes in het midden zijn krasjes, maar geen krasjes, maar puntjes... bizar toch? das omdat de loop er op heeft gelegen, niet eens bewogen, maar gewoon gelegen |:(

knakker2 wijzigde deze reactie 04-01-2019 20:04 (3%)

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@knakker2 Netjes opgevolgd en mooi uiteengezet in bovenstaande post; hulde! Daarom een +1! Laat het ons weten hoe het verder loop/afloopt; ben best wel nieuwsgierig.
Ik had die TD-medewerker kunnen zijn, maar ook de manager achter gesloten deur. Voor beide valt iets te zeggen. De letter van de wet is idd: "cosmetische schade / eigen schuld". En daar was ik al bang voor, dit precedent wil je als Apple simpelweg niet creëren. Hoe sneu dat voor jou ook is!

• Sluuz
koendio schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:03:
vandaag een stukje met mijn broer gaan rennen in het bos. Ik met een AW3, nike run app aan, mijn broer met een AW4 met runkeeper. Aan het einde had ik volgens mijn AW 17,6km gelopen, mijn broer 19,1km. Schijnbaar doet runkeeper na synchronisatie met de iphone nog een correctie, waardoor hij uiteindelijk op 18,6km uit is gekomen. Wel een heel groot verschil lijkt mij.
We hebben exact dezelfde route gerent, veelal achter elkaar, dus op een aantal meters na zou het gelijk moeten zijn. Iemand een idee welk horloge het nu het meest " juist" heeft. Zou het aan de app kunnen liggen, of toch aan de watch die beter logt?
Vergelijk gewoon de kaartjes met elkaar van waar jullie hebben gelopen en dan kan je zelf de conclusie trekken. Wij kunnen hier niets over zeggen omdat je ook te weinig info geeft. Wel of niet iPhone in de zak gehad bijvoorbeeld.

• wally21
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 02:11

wally21

psn: Wally224

@knakker2 na het zien van die foto’s is het wel erg extreem bij jou. Wellicht dat het bij mij bijna niet te zien is vanwege het saffier glas. Maar damn dat is wel een stuk extremer bij jou! Ik krijg het niet eens op de foto....

• bakkie1985
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 09:52
Sinds vanmorgen ook trotse eigenaar van een apple watch series 4 44mm. Wilde deze gadget al een hele tijd in verband met racefietsen en mountainbiken. Daarbij altijd wel 'horlogegek' geweest.
Verbaas mij over de mogelijkheden in de weergaven en wat er allemaal wel niet kan worden bijgehouden.
aanrader!
Veel plezier er mee, welcome to the club!

• knakker2
Grin schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:18:
@knakker2 Netjes opgevolgd en mooi uiteengezet in bovenstaande post; hulde! Daarom een +1! Laat het ons weten hoe het verder loop/afloopt; ben best wel nieuwsgierig.
Ik had die TD-medewerker kunnen zijn, maar ook de manager achter gesloten deur. Voor beide valt iets te zeggen. De letter van de wet is idd: "cosmetische schade / eigen schuld". En daar was ik al bang voor, dit precedent wil je als Apple simpelweg niet creëren. Hoe sneu dat voor jou ook is!
Ik snap ze uiteraard wel, want zo kan iedere boerensnikkel met krassen naar binnen lopen en een nieuwe watch in ontvangst nemen <want dat is wat er gaat gebeuren volgens de medewerker, als ze toegeven, niet eens een reparatie/nieuw scherm, iets wat ik ook gewoon accepteer>. Ik heb misschien een klein voordeeltje dat ik aantoonbaar zeer recent een Milanese heb gekocht en dat je de afdrukken ervan met gemak op het scherm kan terugzien.

Of dat echter genoeg is, ik denk het niet. Echter val ik dan terug op een eerdere vergelijkbare zaak, met ook deze Milanese band, klant met krassen die wél in het gelijk werd gesteld...

Eerste Google hit al direct raak, en dat zal wel niet de enige zijn;
https://www.google.it/amp...atch-scratch-lawsuit/amp/

ik blijf gewoon ouwehoeren hierover als ook Apple Support het laat afweten... we gaan het zien :).

Vooralsnog iedereen die dit leest en een zwarte Milanese loop op het oog heeft; niet doen :p

knakker2 wijzigde deze reactie 05-01-2019 16:35 (5%)

• reinier666
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 01-09 12:30
knakker2 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:28:
Het is vreselijk, ja. had geen enkel, maar dan ook geen enkel dingetje op mn scherm tot aan ik die Milanees ging gebruiken. Ik ben er super voorzichtig mee en ga er absoluut niet ruw mee om. Deze krassen zijn gewoonweg ontstaan tijdens het om- en afdoen. Ik moet vanwege grote handen het bandje tot zn max doen / tot dat magneet lipje rekken, en als ie af is flubbert het bandje een beetje (Milanese loop is vrij beweeglijk als ie niet om de pols zit, niet te vergelijken met de andere bandjes zoals de siliconen/nylon/ledere bandjes die stug zijn), krult een beetje op bij (zelfs) het voorzichtig neerleggen en raakt zo het scherm aan. En bij elke aanraking bekrast ie blijkbaar het scherm.
Dat wat op foto’s te zien is, dat is van 3(!) dagen.

Lijkt mij niet de bedoeling , en om nou mn scherm af te plakken bij om/afdoen gaat mij ook iets te ver. Ik ga dalijk langs en laat wel weten wat Apple erover gaat zeggen
Ik weet uit ervaring dat een watch verkopen die krassen heeft ook heel lastig is.
Dus hij is nu al veel minder waard!
Edit:
Ik heb om dit model dan ook een protector geplakt. (Ik heb ook een milanes loop, zilver dan)

reinier666 wijzigde deze reactie 05-01-2019 16:55 (4%)

knakker2 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 16:32:
[...]

Ik snap ze uiteraard wel, want zo kan iedere boerensnikkel met krassen naar binnen lopen en een nieuwe watch in ontvangst nemen <want dat is wat er gaat gebeuren volgens de medewerker, als ze toegeven, niet eens een reparatie/nieuw scherm, iets wat ik ook gewoon accepteer>. Ik heb misschien een klein voordeeltje dat ik aantoonbaar zeer recent een Milanese heb gekocht en dat je de afdrukken ervan met gemak op het scherm kan terugzien.

Of dat echter genoeg is, ik denk het niet. Echter val ik dan terug op een eerdere vergelijkbare zaak, met ook deze Milanese band, klant met krassen die wél in het gelijk werd gesteld...

ik blijf gewoon ouwehoeren hierover als ook Apple Support het laat afweten... we gaan het zien :).

Vooralsnog iedereen die dit leest en een zwarte Milanese loop op het oog heeft; niet doen :p
Het is een interessante casus en ik denk dat je met verwijzen naar deze zaak toch wel degelijk een kansje maakt. Als er al rechtszaken over lopen en Apple zelf de aanhouder al in het gelijk heeft gesteld...

Laat het hier graag even weten voor de volgende pechvogel (hoewel het voor iedereen natuurlijk ook een les is extra voorzichtig te zijn met de Milanese Loop... voorkomen is beter kan genezen).

• koendio
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
Sluuz schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:27:
[...]

Vergelijk gewoon de kaartjes met elkaar van waar jullie hebben gelopen en dan kan je zelf de conclusie trekken. Wij kunnen hier niets over zeggen omdat je ook te weinig info geeft. Wel of niet iPhone in de zak gehad bijvoorbeeld.
ik had gehoopt dat hier een expert zou zitten die weet of er verschil zit tussen AW3 en AW4 in het loggen van gps. Of dat iemand zou weten of elke app zijn eigen manier van loggen heeft.
iphone (model 7 bij mijn broer, model x bij mij) hadden we overigens beiden bij

• Sluuz
koendio schreef op zondag 6 januari 2019 @ 10:31:
[...]

ik had gehoopt dat hier een expert zou zitten die weet of er verschil zit tussen AW3 en AW4 in het loggen van gps.
Geen verschil
Of dat iemand zou weten of elke app zijn eigen manier van loggen heeft.
Elke app maakt gebruik van de GPS die beschikbaar is (zie volgende antwoord). Hoe elke app dat interpreteert kan verschillen natuurlijk, maar het zou dicht bij elkaar in de buurt moeten zitten. Helemaal precies gelijk gaat het bijna nooit zijn overigens, met geen enkele tracker.
Dan is er gebruik gemaakt van de GPS van je telefoon. Deze is over het algemeen iets minder accuraat omdat hij vaak in je zak/houder/whatever zit.
Probeer de volgende keer eens te lopen met alleen je Watch. Dan switcht hij naar de interne GPS en kan je echt vergelijken.

Sluuz wijzigde deze reactie 06-01-2019 13:20 (9%)

• Ibidem
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21-10 11:06
[...]

ik had gehoopt dat hier een expert zou zitten die weet of er verschil zit tussen AW3 en AW4 in het loggen van gps. Of dat iemand zou weten of elke app zijn eigen manier van loggen heeft.
Zou gewoon de reviews van DC Rainmaker eens doorlezen voor beide Watches? Onderstaand alvast die van de 4

https://www.dcrainmaker.c...-in-depth-review.html/amp

..::System Specs::..

• bakkie1985
Zijn er hier meer Strava gebruikers waarbij de hartslag niks in de log plaatste? Werkt het her-installeren van de apps bij jullie?
Vanmiddag even een korte rit op de fiets gemaakt waarbij de hartslag dus niet in Strava wordt weergegeven, gelukkig wel in de activiteiten app. Vond het juist mooi om dit in Strava ook te zien.

• tmoel
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 13-10 11:59
heb je dit geprobeerd: settings > privacy > health > strava > allow strava to read data : heart rate...

• bakkie1985
tmoel schreef op zondag 6 januari 2019 @ 20:57:
heb je dit geprobeerd: settings > privacy > health > strava > allow strava to read data : heart rate...
Yes! en ook de forums gevonden dat een her-installatie moet werken. ik ben erg benieuwd of dit werkt!

• Michiel706
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 17-10 15:52
Hallo allemaal, de beste wensen voor 2019!

Ik heb een vraag over mijn Apple Watch Series3, die ik sinds juni 2018 bijna dagelijks om heb. Elke dag dat ik de watch om had registreerde hij netjes alle drie de activiteit ringen. Nu heb ik tijdens de kerstvakantie de watch twee weken niet aan gehad en niet om mijn pols gehad. Er is dus twee weken niet geregistreerd, logisch. Sinds vanochtend heb ik de watch weer om, maar nu registreert hij alleen de groene (trainen) en blauwe (staan) ring. De rode (bewegen) ring wordt niet geregistreerd en blijft op 0 staan.

Ik heb al gezocht en gevonden dat ik via de app op mijn iphone de fitnesskalibratiegegevens moet herstellen. Gedaan, maar brengt nog niets.

Wat is hier aan de hand? Heeft dit te maken met 2 weken geen registratie?

Waarom duurt snoozen maar 9 minuten?

• LieveSika
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 08-01 17:48
Ik merk dat mijn AW 4 tijdens de nacht wanneer hij niet op de lader ligt meer dan 10% batterijduur verliest. Weet iemand aan wat dit ligt en hoe ik het kan voorkomen?
Alvast bedankt!

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 09:47
LieveSika schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:24:
Ik merk dat mijn AW 4 tijdens de nacht wanneer hij niet op de lader ligt meer dan 10% batterijduur verliest. Weet iemand aan wat dit ligt en hoe ik het kan voorkomen?
Alvast bedankt!
Uitzetten!!

Bing

• unconnected
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 08:19
LieveSika schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:24:
Alvast bedankt!
ik zet mijn AW2 altijd op vluchtmodus 's avonds en dan loopt ie maar een procent of 5 leeg :P

• Maart1992
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19:36
Even een vraag, ik heb nog steeds veel interesse in de Apple Watch Series 4 en voornamelijk vanwege de hartsensor. Dit komt omdat ik zelf hartpatiënt ben, overigens niet heel ernstig gelukkig.

Maar toen de Apple Watch series 4 werden aangekondigd zou ze sensor nog goed gekeurd moeten worden of zo iets toch? Hoe zit het met die keuring? Is deze functie al in Nederland beschikbaar?

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Maart1992 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:38:
Even een vraag, ik heb nog steeds veel interesse in de Apple Watch Series 4 en voornamelijk vanwege de hartsensor. Dit komt omdat ik zelf hartpatiënt ben, overigens niet heel ernstig gelukkig.

Maar toen de Apple Watch series 4 werden aangekondigd zou ze sensor nog goed gekeurd moeten worden of zo iets toch? Hoe zit het met die keuring? Is deze functie al in Nederland beschikbaar?
Dat is eenvoudig te vinden met google en 3 seconden aan inzet.
De Nederlandse versie ondersteunt dat nog niet en hiervoor heb je een Amerikaans geimporteerd model voor nodig. Daarna kun je de watch wel gewoon gebruiken in Nederland, met werkende ECG.

39

• deBennie
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 20:39
Maart1992 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:38:

https://www.onemorething....ecg-apple-watch-series-4/ ;)

• deBennie
  • Laatst online: 20:39
Ook interessant, wat de ECG betreft:
https://www.theverge.com/...cardiogram-health-science

• Kluutmaran
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 09:44
Precies wat ik dacht, experts die bang zijn voor zelfdiagnostieken. Enige punt dat ze hebben is de mogelijke extra druk op de zorg omdat meer mensen onderzoeken laten doen op basis van signalen dat er iets mis is.

Het punt dat mensen onnodig bypasses laten doen is natuurlijk onzin want na de initiële waarschuwing via je Apple watch laat je eerst een professioneel onderzoek doen voor er ook maar iemand beslist om te opereren.

Meer data over je eigen gezondheid kan enkel leiden tot betere diagnoses, als de data maar betrouwbaar is en er data beschikbaar is om mee te vergelijken.

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20:47
En als Apple dingen niet doorduwt dan piepen andere voor 😉
https://www.withings.com/ch/en/move-ecg

• Saninl
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18-10 10:13
[...]

Ik ben zeker geen expert, maar wel flink geëxperimenteerd met Apple Watch 4 en verschillende hardloopapps.

In het kort: AW + Runkeeper = geen goede relatie. Verschillende runs gedaan met sporthorloges én de AW om mijn pols met de RK-app, maar deze blijkt veel sync problemen te hebben (bijvoorbeeld missende routemaps), en de afstanden zijn niet heel nauwkeurig.

Lang antwoord: De Apple Watch (en elke andere sportwatch) kan een x-aantal GPS-punten per minuut 'loggen'. De app die je vervolgens gebruikt (Runkeeper, NRC, etc) gebruikt de coordinaten van de door de AW doorgegeven GPS-punten en gooit die op een routemap neer. Zo krijg je jouw kaart zichtbaar met een route.

Echter, verschillende apps gebruiken weer verschillende GPS-punten per minuut. Dus als de AW bijvoorbeeld 60 GPS-punten doorgeeft, kan NRC er maar 30 van gebruiken. Dit is slechts een voorbeeld. Naast deze mogelijke onnauwkeurigheid gebruiken verschillende apps nog een soort van smoothing van jouw routemaps om de verschillende GPS-punten (coordinaten) met elkaar te kunnen verbinden tot een routemap.

Hierdoor kan je dus ontzettend veel verschillende uitkomsten hebben, ook al loop je met dezelfde AW dezelfde route. Als je apps gebruikt als Rungap of Healthfit, dan worden de verschillen nog groter, omdat deze ook nog iets met de data doen om ze door te sturen naar verschillende services...

Ik hoop dat dit enigszins begrijpelijk klinkt? :o :P
Roos79 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:41:
En als Apple dingen niet doorduwt dan piepen andere voor 😉
https://www.withings.com/ch/en/move-ecg
Die moeten ook eerst nog toestemming krijgen, intussen is het nog niet eens door de FDA-approval heen dus dat kan nog wel ff duren. :P Ben wel benieuwd wie er eerder Europese toestemming krijgt.

Maar sowieso liever op Apple wachten om het te introduceren dan Withings. Enorm slechte ervaringen met Withings en privacy. (Je bent bij al hun devices verplicht om al je medische data met hun cloud te synchroniseren. Wil je dat niet? Jammer joh, dan werkt het apparaat gewoon niet - ook niet lokaal.)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• i2Paq
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:49

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Grappig, ik ga twee harde klappen op een paal en mijn horloge vroeg of ik gevallen en OK was _/-\o_

• Deef_K
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20:14
Heeft iemand een oplossing voor het alleen weergeven van de privé agenda? Ik heb meerdere agenda's (zakelijk / privé) maar ondanks aan te geven maar één agenda te synchroniseren komen toch alle agenda's in de watch face te staan. Wel een oplossing met de standaard agenda op als het kan.

• Crashed1987
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 15:13
knakker2 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 16:32:
[...]

Ik heb vorig jaar een Series 3 Nike+ gekocht, daarvoor heb ik drie jaar lang een Series 0 gehad en in die drie jaar tijd geen enkele kras erop gekregen.

Mijn Series 3 is nu drie kwart jaar oud en zojuist een derde kras erop gekregen zonder iets bijzonders te doen (is ook wel lastig met een kantoorbaan).

Ik heb met Apple Support contact opgenomen via de chat en gevraagd wat ze hier aan doen. Ze geven aan dat dit niet onder garantie valt, maar onder normale 'wear & tear'. Vind ik persoonlijk belachelijk, zeker als ik het vergelijk hoe snel deze krast t.o.v. mijn Series 0. Ik ga dit weekend langs bij de Apple Store om te kijken wat ze er daar over zeggen.

Ik snap wel dat ze niet iedereen zomaar een nieuwe geven of het scherm repareren, maar als ik de twee naast elkaar leg lijkt de Series 0 nu nieuwer dan de Series 3!

Apple Watch Series 3 krassen

Apple Watch Series 3 Nike+ krassen

Crashed1987 wijzigde deze reactie 10-01-2019 13:52 (17%)

• bakkie1985
Crashed1987 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:16:
[...]

Ik heb vorig jaar een Series 3 Nike+ gekocht, daarvoor heb ik drie jaar lang een Series 0 gehad en in die drie jaar tijd geen enkele kras erop gekregen.

Mijn Series 3 is nu drie kwart jaar oud en zojuist een derde kras erop gekregen zonder iets bijzonders te doen (is ook wel lastig met een kantoorbaan).

Ik heb met Apple Support contact opgenomen via de chat en gevraagd wat ze hier aan doen. Ze geven aan dat dit niet onder garantie valt, maar onder normale 'wear & tear'. Vind ik persoonlijk belachelijk, zeker als ik het vergelijk hoe snel deze krast t.o.v. mijn Series 0. Ik ga dit weekend langs bij de Apple Store om te kijken wat ze er daar over zeggen.

Ik snap wel dat ze niet iedereen zomaar een nieuwe geven of het scherm repareren, maar als ik de twee naast elkaar leg lijkt de Series 0 nu nieuwer dan de Series 3!

[Afbeelding: Apple Watch Series 3 krassen]

[Afbeelding: Apple Watch Series 3 Nike+ krassen]
Als je het met support hebt besproken kom je in de winkel bedrogen uit omdat alles gewoon geregistreerd wordt op naam, adres, apple id.

*edit: even heel realistisch ik heb een golf 4 en 5 gehad zonder krassen, nu heb ik een 7 en zit ineens een kras op. ik vind het raar dat de garage zegt dat het standaard wear en tear is.... blijft een gebruiksvoorwerp he? een rolex beschadigd ook als je hem ergens langs haalt.

bakkie1985 wijzigde deze reactie 10-01-2019 20:13 (9%)

• Runescom
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:37
bk1985 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 19:49:
[...]

Als je het met support hebt besproken kom je in de winkel bedrogen uit omdat alles gewoon geregistreerd wordt op naam, adres, apple id.

*edit: even heel realistisch ik heb een golf 4 en 5 gehad zonder krassen, nu heb ik een 7 en zit ineens een kras op. ik vind het raar dat de garage zegt dat het standaard wear en tear is.... blijft een gebruiksvoorwerp he? een rolex beschadigd ook als je hem ergens langs haalt.
Ben het gedeeltelijk met je eens, ik heb 3 jaar lang een Series 0 gehad zonder haar krasjes ik heb mijn Series 4 nu 1 maand en daar zie ik in het licht al behoorlijke krassen zitten, het lijkt toch als of het van ander glas gemaakt is.

Give 2 Get

• bakkie1985
Runescom schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:04:
[...]

Ben het gedeeltelijk met je eens, ik heb 3 jaar lang een Series 0 gehad zonder haar krasjes ik heb mijn Series 4 nu 1 maand en daar zie ik in het licht al behoorlijke krassen zitten, het lijkt toch als of het van ander glas gemaakt is.
ik lees meer van dit soort berichten, hierom heb ik bewust gekozen om het 'glas' eerst te voorzien van een protector.

• knakker2
Crashed1987 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:16:
[...]

[Afbeelding: Apple Watch Series 3 krassen]

[Afbeelding: Apple Watch Series 3 Nike+ krassen]
zonde.... dat bederft wmb het gebruik van de watch enorm.. ik ben nooit een drager van horloges geweest, nooit nodig gehad, zeker niet sinds we allen al met een tijdsaanduiding in onze zak lopen,..
Ik vraag mij dan zo nu en dan ook echt af of gemiddeld bekeken alle horloges zo poreus en fragiel zijn waar je zo mee moet oppassen net als de AW; zo ja heeft mij dat al decennia lang frustratie bespaard, alhoewel ik nu een flinke inhaalslag aan het maken ben met mijn AW drama

Ben inmiddels een paar dagen en 3 tel-gesprekken verder, met meerdere Apple Support medewerkers gesproken over mijn Milanese loop beschadigingen en verwacht morgen een soort van beslissing. Normaal behoor ik sneller antwoord te krijgen maar er is om onduidelijke reden vertraging. Alle medewerkers zagen net als ik, net als iedereen die Milanese loop - afdruk/krassen/structuur op het scherm en waren het met mij eens dat ik hierover aan de bel trok. Echter ligt ook weer hier, net als in de winkel de beslissing bij een pipo die ongetwijfeld de opdracht heeft zo kritisch mogelijk zaken te bekijken (Cosmetisch! next....). Ik heb per telefoon en email het verhaal mooi uiteengezet, aantal berichten over gebruikers met het zelfde probleem er aan toegevoegd dus ben benieuwd..

Mocht ik naast de pot pissen moet ik maar op zoek naar iets wat die krasjes een beetje doet verdwijnen. Ik heb mij dan ook laten vertellen dan 1 of andere liquid protector het een beetje weet weg te werken. Absoluut geen fan van die dingen, en blijf dan alsnog met krassen aan de zijkant en net buiten het scherm zitten maar voel en zie dan tenminste minder als ik het scherm zelf aanraak. Ben er nog steeds pissed over dat zoiets in die paar dagen tijd een ding van zoveel eurotjes weet te vergallen.. Driekwart-jaar is ook kut, maar 3(!) dagen, das f@ckedUp!

• bakkie1985
knakker2 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 03:22:
[...]

zonde.... dat bederft wmb het gebruik van de watch enorm.. ik ben nooit een drager van horloges geweest, nooit nodig gehad, zeker niet sinds we allen al met een tijdsaanduiding in onze zak lopen,..
Ik vraag mij dan zo nu en dan ook echt af of gemiddeld bekeken alle horloges zo poreus en fragiel zijn waar je zo mee moet oppassen net als de AW; zo ja heeft mij dat al decennia lang frustratie bespaard, alhoewel ik nu een flinke inhaalslag aan het maken ben met mijn AW drama

Ben inmiddels een paar dagen en 3 tel-gesprekken verder, met meerdere Apple Support medewerkers gesproken over mijn Milanese loop beschadigingen en verwacht morgen een soort van beslissing. Normaal behoor ik sneller antwoord te krijgen maar er is om onduidelijke reden vertraging. Alle medewerkers zagen net als ik, net als iedereen die Milanese loop - afdruk/krassen/structuur op het scherm en waren het met mij eens dat ik hierover aan de bel trok. Echter ligt ook weer hier, net als in de winkel de beslissing bij een pipo die ongetwijfeld de opdracht heeft zo kritisch mogelijk zaken te bekijken (Cosmetisch! next....). Ik heb per telefoon en email het verhaal mooi uiteengezet, aantal berichten over gebruikers met het zelfde probleem er aan toegevoegd dus ben benieuwd..

Mocht ik naast de pot pissen moet ik maar op zoek naar iets wat die krasjes een beetje doet verdwijnen. Ik heb mij dan ook laten vertellen dan 1 of andere liquid protector het een beetje weet weg te werken. Absoluut geen fan van die dingen, en blijf dan alsnog met krassen aan de zijkant en net buiten het scherm zitten maar voel en zie dan tenminste minder als ik het scherm zelf aanraak. Ben er nog steeds pissed over dat zoiets in die paar dagen tijd een ding van zoveel eurotjes weet te vergallen.. Driekwart-jaar is ook kut, maar 3(!) dagen, das f@ckedUp!
En? erg benieuwd naar dit verhaal nu!

• Vaniska
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 10:16
bk1985 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 19:49:
[...]

een rolex beschadigd ook als je hem ergens langs haalt.
Los van het feit dat je gelijk hebt hoor, klopt dit laatste (gelukkig) niet.
Je moet redelijk gek gaan doen om een Rolex te beschadigen zoals die foto's van de Apple Watch 3.
Mag ook wel natuurlijk, voor een horloge van 30.000.

“Never underestimate the determination of a kid who is time-rich and cash-poor.”

• bakkie1985
Vaniska schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:36:
[...]

Los van het feit dat je gelijk hebt hoor, klopt dit laatste (gelukkig) niet.
Je moet redelijk gek gaan doen om een Rolex te beschadigen zoals die foto's van de Apple Watch 3.
Mag ook wel natuurlijk, voor een horloge van 30.000.
Wel eens een Rolex met gouden band gezien? dat goud is zo damn zacht dat je binnen no time denkt dat het een NOlex is :P

• knakker2
bk1985 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:19:
[...]

En? erg benieuwd naar dit verhaal nu!
AW vandaag ingenomen door Apple. Bandje terug gebracht en ( over 2 weken pas :’) ) geld terug.

Nu wachten. 2 lange weken.

In de store aan de tafel met watches even vriendelijk doch streng de medewerkers aangesproken op het feit dat ze mij een Milanese loop hadden verkocht zonder opmerking dat het mn scherm zou verneuken. Fototje laten zien die op Mn telefoon stond, hoop aandacht van klanten om me heen die het ook wilde zien, die erg geïnteresseerd erbij stonden te luisteren hoe ik mijn fatsoenlijk beladen portie gal eruit knalde. Apple medewerker #9 en #10 die het met mij eens waren dat dit niet kon. Helaas jammer genoeg niet de medewerker die binnenkort Mn watch in handen heeft en moet gaan beslissen.

Dus,.. wederom afwachten...

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

bk1985 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 14:09:
[...]

Wel eens een Rolex met gouden band gezien? dat goud is zo damn zacht dat je binnen no time denkt dat het een NOlex is :P
Wat voor horloge je ook hebt; met een beetje pech krast alles (gaat alles naar de kloten). Ik heb nu een aantal 'grote merken' gehad, en ze zijn allemaal gepolijst geweest. Rado, (Grande) Seiko, JLC, of het nu een klok is van 400, 1500 of bijna 20K: het is totaal onverschillig. Tenminste, dat is mijn ervaring. Zelfs m'n dress Watch, die ik echt nooit draag(!), is in staat om behoorlijk te bekrassen (op de kast) van een overhemd met dubbel manchet en een ongelukkig gevallen manchetknoop. En dan kan hij naar de dealer voor een onderhoud van een paar maanden (doorlooptijd) en 'je wilt niet weten hoeveel Euro...'
Ongeluk zit echt in een klein hoekje.

Ik moet dan ook vaak een beetje grijnzen om mensen die zeggen dat zoiets niet zou moeten kunnen met dure horloges, computers, etc. Duur != onverwoestbaar. Dure auto's gaan ook stuk. Dure auto's heb je net zoveel kans op een ongeluk als met een goedkope. Uiteraard is saffier harder dan gewoon (gehard) glas maar dat wil niet zeggen dat dit een ongeluk voorkomt. Harder == breekt sneller (in de regel). Krast idd minder snel maar wanneer het ongelukkig valt ben je alsnog de Sjaak. En zodra je de kast ook nog een beetje netjes wilt houden, dan moet je wel hele goede vrienden zijn met 'het opperwezen'. Het is mij nog nooit gelukt.

Neemt niet weg dat ik bij iedereen - met een sympathiek verhaal - hoop dat hij/zij/het geholpen wordt en dat het goed afloopt. Succes allemaal!

• robert22nh
  • Nu online
Gister mijn Apple watch van mij pols gevallen.
De achterkant het rondje van de hartslagsensor is gebroken waar kan ik dit laten repareren?

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 21:20
robert22nh schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:55:
Gister mijn Apple watch van mij pols gevallen.
De achterkant het rondje van de hartslagsensor is gebroken waar kan ik dit laten repareren?
Je kunt de Watch door Apple laten vervangen voor €321,10 (Series 4). Bij oudere generaties zijn de kosten iets lager. Zie: https://support.apple.com/nl-nl/watch/repair/service/pricing

Reparaties zijn niet mogelijk bij de Apple Watch. De Watch wordt dus altijd omgeruild voor een nieuwe.

MelvinW wijzigde deze reactie 14-01-2019 14:48 (3%)

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone 11 Pro Max Silver 256GB - Apple Watch Series 5 Hermès

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:45
Wat betreft die batterijperikelen hierboven.... ik heb de watch in principe de hele dag om (06:30 tot 23:00). Ik heb nog nooit gehad dat hij na een hele dag gebruik (inclusief mountainbiken, Strava, opnames) de batterij verder dan 70% (vol) is leeggelopen. Het betreft de 44mm variant.
Twee dagen haal ik met gemak, drie heb ik (zekerheidshalve) nog nooit getest. Lijkt me stug dat dat met geluk te maken heeft dus iemand enig idee hoe dat kan? Geen besparende opties aanstaan iig.

• bakkie1985
Typhone schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:45:
Wat betreft die batterijperikelen hierboven.... ik heb de watch in principe de hele dag om (06:30 tot 23:00). Ik heb nog nooit gehad dat hij na een hele dag gebruik (inclusief mountainbiken, Strava, opnames) de batterij verder dan 70% (vol) is leeggelopen. Het betreft de 44mm variant.
Twee dagen haal ik met gemak, drie heb ik (zekerheidshalve) nog nooit getest. Lijkt me stug dat dat met geluk te maken heeft dus iemand enig idee hoe dat kan? Geen besparende opties aanstaan iig.
Mijne liep in een dag volledig leeg (iphone 7) nu heb ik sinds zaterdag een nieuwe XR en doe er gewoon 2,5 dag mee met hetzelfde gebruik :X

• Davidson
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20:30

Davidson

Porsche fan

Misschien doordat je nu dankzij de XR volledig gebruik maakt van Bluetooth 5 en het daardoor is verbeterd :)

Desktop config | YouTube kanaal

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:45
Davidson schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:18:
Misschien doordat je nu dankzij de XR volledig gebruik maakt van Bluetooth 5 en het daardoor is verbeterd :)
In mijn geval werkt alles met een iPhone X samen. Nichtje heeft een 40mm die ook elke dag helemaal leeg is, vriendinlief heeft ook een 40mm en daar geldt hetzelfde als bij mij.

• bakkie1985
Typhone schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:39:
[...]

In mijn geval werkt alles met een iPhone X samen. Nichtje heeft een 40mm die ook elke dag helemaal leeg is, vriendinlief heeft ook een 40mm en daar geldt hetzelfde als bij mij.
mijn schermreso stond op halverwege, deze nu op 1/4e gezet, wellicht dat dit helpt?

• mr.JamesBond
  • Nu online
bk1985 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:25:
[...]

mijn schermreso stond op halverwege, deze nu op 1/4e gezet, wellicht dat dit helpt?
Dit helpt wel. Ik had de helderheid om te testen een tijdje terug op z'n hoogst gezet en hij ging maar een dag mee. Normaal heb ik de helderheid op 1/3 staan en dan gaat die altijd zo'n twee en halve dag mee.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

bk1985 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:03:
[...]

Mijne liep in een dag volledig leeg (iphone 7) nu heb ik sinds zaterdag een nieuwe XR en doe er gewoon 2,5 dag mee met hetzelfde gebruik :X
Vreemd, ik doe ruim 2 dagen met een lading in combinatie met een iPhone 7+
i2Paq schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 08:30:
[...]

Vreemd, ik doe ruim 2 dagen met een lading in combinatie met een iPhone 7+
Heb je bepaalde batterijbesparende opties aan staan? En dat is dag 1 ochtend vd lader en dag 2 avond er weer aan?

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

DeNachtwacht schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:50:
[...]

Heb je bepaalde batterijbesparende opties aan staan? En dat is dag 1 ochtend vd lader en dag 2 avond er weer aan?
Nee, behalve de logische Theater-mode en de Do-not-disturb, beide in de nacht.

Het uitzetten van de BT s'nachts op de watch leverde niets extra's op.

• bing69
i2Paq schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:24:
[...]

Nee, behalve de logische Theater-mode en de Do-not-disturb, beide in de nacht.

Het uitzetten van de BT s'nachts op de watch leverde niets extra's op.
als ik naar bed ga zit ik ook vaak nog op 70% icm een 8+
Met beide haal ik dus ook makkelijk twee dagen.

Bing

• Milan1NL
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 20-10 16:27
Milan1NL schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 10:38:
Zojuist sinds enkele dagen de knoop doorgehakt 🙈, eind deze maand mijn eerste AW aanschaffen (4 series 44mm).

Midden vorig jaar zat ik te twijfelen.. maar nu, de 4 series uit is ga ik hem wel aanschaffen.

Even wat vragen: hoe lang duurt zo’n installatie van een Watch? Is het een probleem als ik publieke IOS versie draai en de Watch op de normale versie houd? Of moet die dan ook de nieuwste publieke beta draaien? En iemand een tip waar ik die het beste kan aanschaffen?

Ohw, en iedereen een gelukkig nieuwjaar! 🎉
En nu echt de knoop doorgehakt. Sinds gisteravond (avond bezorging van Coolblue ivm ik 14:56 had bestelt :P).

Super blij mee, een bijna 19 jarige met een AW 44 mm :9~..

Het installeren ging op zich wel makkelijk. Alleen het omdoen ging in het begin wat lastig. Nu uiteindelijk mijn maniertjes gevonden.

Ook opzoek geweest voor alvast andere bandjes :9, deze site kwam ik tegen: https://www.123watches.nl/

Iemand ervaring met deze website? Goeie kwaliteit? Bij sommige producten zijn de reviews een beetje vaag, doormiddel van een translate ofzo. En de prijs voor de bandjes hier vind ik eigenlijk niet duur. 8)7

• Roppedop
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18:12
Milan1NL schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:38:
[...]
Iemand ervaring met deze website? Goeie kwaliteit? Bij sommige producten zijn de reviews een beetje vaag, doormiddel van een translate ofzo. En de prijs voor de bandjes hier vind ik eigenlijk niet duur. 8)7
Ja, prima winkel. Prijs/kwaliteit is oke. Zijn natuurlijk wel allemaal Chinese bandjes hè.

PSN: RudeRob

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Roppedop schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:44:
[...]

Ja, prima winkel. Prijs/kwaliteit is oke. Zijn natuurlijk wel allemaal Chinese bandjes hè.
Dan vindt ik de prijs wel aan voor "Chinese bandjes".
Tegenwoordig is AliExpress ook steeds sneller. Pas ook weer 2 bandjes besteld en binnen 9 dagen binnen. Ik vind zelf vooral de bandjes van Urvoi een aanrader, die zijn wel iets duurder dan de meest goedkope. maar ze gaan ook niet of zelden stuk. Bandjes onder de €10 kan ik vaak na half jaar toch weer weg gooien.

• Cougar
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21-10 14:12
Ik bestel ook weleens via eBay in Duitsland of Engeland. Wat mij betreft ook niet altijd duur en prima prijzen. Staat natuurlijk ook wel genoeg op wat tevens van Ali express komt.

• Shiny Disco
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 21:15
Wat een bizar verhaal dat incident met de Milanese loop en de krassen op het scherm! Ik ben nog een trotse eigenaar van een series 1 met sinds 3 weken ook een officiële Milanese loop maar hier geen problemen. Ik moet de loop ook bijna helemaal vergroten om hem af te kunnen doen maar heb geen enkel last van het feit dat de loop de kast van het scherm van het horloge aanraakt.

Dit is toch niet de kwaliteit die Apple wil leveren als deze schade echt alleen maar enkel door normaal gebruik is toe gebracht. De eindverantwoordelijke in de Apple store moet eigenlijk gewoon schijt hebben aan het protocol en de eigenaar een nieuwe Watch geven.
Cougar schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:00:
Ik bestel ook weleens via eBay in Duitsland of Engeland. Wat mij betreft ook niet altijd duur en prima prijzen. Staat natuurlijk ook wel genoeg op wat tevens van Ali express komt.
Yep idd, als je het echt binnen 2-3 dagen wil hebben is Amazon prima, is iets langer wachten geen probleem dan is Ali altijd procentje of 20-30 goedkoper.

• knakker2
Shiny Disco schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:46:
Wat een bizar verhaal dat incident met de Milanese loop en de krassen op het scherm! Ik ben nog een trotse eigenaar van een series 1 met sinds 3 weken ook een officiële Milanese loop maar hier geen problemen. Ik moet de loop ook bijna helemaal vergroten om hem af te kunnen doen maar heb geen enkel last van het feit dat de loop de kast van het scherm van het horloge aanraakt.

Dit is toch niet de kwaliteit die Apple wil leveren als deze schade echt alleen maar enkel door normaal gebruik is toe gebracht. De eindverantwoordelijke in de Apple store moet eigenlijk gewoon schijt hebben aan het protocol en de eigenaar een nieuwe Watch geven.
Inderdaad een bizar verhaal, en het is nog veel vreemder dat de 1 er last van heeft, de ander niet.
Is het de eigenaar? Is het het scherm dat zwak/extra gevoelig is? slechte batch? Is het het bandje wat het probleem is? Teveel DLC coating erop? Typisch iets voor alleen de Series 4? Alleen de 4+zwarte milanees+GPS combinatie?
Maak jij gebruiik van de zwarte Milanees? dat is toch wel de enige met problemen, iets over zilver of goud heb ik na intensief zoeken nooit iets gevonden. Jij hebt een series 1, zo heeft een familielid een SS series 0, gaat er alles behalve voorzichtig mee om en zelfs met een bouwlamp er op : geen krasje te bekennen, en dat na zoveel jaar!

Enfin, ik kan met klem beamen dat ik net zo zuinig, voorzichtig ben omgesprongen in die 4 dagen watch + milanees als in die bijna 2.5 maand watch + siliconen sport bandje,... en tijdens die 2.5maand dus geen enkel krasje,
Heb die Milanees niet om het scherm heen gevouwen, nooit zo los in de broekzak.
Gewoonweg wakker worden: aan doen, op het werk afdoen, naar huis: aan doen, voor douchen/slapen afdoen, en meer niet!.
Kan dat gewoonweg niet vaak genoeg onderstrepen en benadrukken dat ik er naar mijn weten niets geks mee heb gedaan! Inmiddels al de Milanees terug bij Apple, ook al mn centen terug. De Watch ligt nu bij Apple, in afwachting op een hopelijk positief bericht. Zo ja krijg ik een nieuwe. zo nee, dan ga ik gewoon verder met zeiken,,

Om heel eerijk te zijn mis ik de Watch niet,.. het enthousiasme is door dat gezeik amper nog aanwezig. Dat ding is zo fragiel als een idioot, laat staan dat je um een keer laat stuiteren en je scherm gewoon in stukken barst, iets waar je genoeg fotos van voorbij ziet komen als je wat Apple Watch community/fora bekijkt. Die Milanees was wat uiterlijk betreft geweldig, maakte de watch wel erg 'af', zag er strak en zakelijk uit. Nu zou ik dus terug moeten naar dat gare zweet/plak siliconen-klote ding... Ik kan wel een nieuw bandje kopen, maar dan moet ik WEER geld gaan spenderen..

Eerst maar eens een nieuwe ontvangen, dan goed nadenken wat ik ermee ga doen..

knakker2 wijzigde deze reactie 19-01-2019 02:22 (7%)

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19:59
In hoeverre kan ik nog een gebruikte Apple watch series 1 of 2 kopen en deze met plezier gebruiken ? Of is die echt al achterhaalt en ga ik daar spijt van krijgen

MacBook air 11"; iPad air; iphone 7

wd200 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 02:58:
In hoeverre kan ik nog een gebruikte Apple watch series 1 of 2 kopen en deze met plezier gebruiken ? Of is die echt al achterhaalt en ga ik daar spijt van krijgen
Series 1 zou ik niet doen, maar een Series 2 werkt nog prima en zal ook nog wel even updates krijgen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20:47
@knakker2 jij was toch vanaf begin niet enthousiast over de watch?

Zelf draag ik hem nu al lange tijd met de sport loop echt een heel fijn bandje zowel in draag gemak als met zwemmen en sporten.

• Shiny Disco
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 21:15
Het ligt er volledig aan hoeveel jij er aan wil spenderen en waarvoor je hem wil gebruiken. Wil je de minimale prijs voor een goede smartwatch zonder al te veel poespas dan zou ik voor de series 1 gaan. Wil je de watch gebruiken voor sport dan kan je beter voor de series 2 gaan. De series 2 is waterdicht , de series 1 is spatwaterdicht.

Qua snelheid schelen ze niet veel. De series 1 is tegelijk met de series 2 uitgebracht en is eigenlijk een opgepoetste en snellere versie van de series 0(de allereerste Apple Watch uit 2015)

• bing69
knakker2 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 02:13:
[...]

Inderdaad een bizar verhaal, en het is nog veel vreemder dat de 1 er last van heeft, de ander niet.
Is het de eigenaar? Is het het scherm dat zwak/extra gevoelig is? slechte batch? Is het het bandje wat het probleem is? Teveel DLC coating erop? Typisch iets voor alleen de Series 4? Alleen de 4+zwarte milanees+GPS combinatie?
Maak jij gebruiik van de zwarte Milanees? dat is toch wel de enige met problemen, iets over zilver of goud heb ik na intensief zoeken nooit iets gevonden. Jij hebt een series 1, zo heeft een familielid een SS series 0, gaat er alles behalve voorzichtig mee om en zelfs met een bouwlamp er op : geen krasje te bekennen, en dat na zoveel jaar!

Enfin, ik kan met klem beamen dat ik net zo zuinig, voorzichtig ben omgesprongen in die 4 dagen watch + milanees als in die bijna 2.5 maand watch + siliconen sport bandje,... en tijdens die 2.5maand dus geen enkel krasje,
Heb die Milanees niet om het scherm heen gevouwen, nooit zo los in de broekzak.
Gewoonweg wakker worden: aan doen, op het werk afdoen, naar huis: aan doen, voor douchen/slapen afdoen, en meer niet!.
Kan dat gewoonweg niet vaak genoeg onderstrepen en benadrukken dat ik er naar mijn weten niets geks mee heb gedaan! Inmiddels al de Milanees terug bij Apple, ook al mn centen terug. De Watch ligt nu bij Apple, in afwachting op een hopelijk positief bericht. Zo ja krijg ik een nieuwe. zo nee, dan ga ik gewoon verder met zeiken,,

Om heel eerijk te zijn mis ik de Watch niet,.. het enthousiasme is door dat gezeik amper nog aanwezig. Dat ding is zo fragiel als een idioot, laat staan dat je um een keer laat stuiteren en je scherm gewoon in stukken barst, iets waar je genoeg fotos van voorbij ziet komen als je wat Apple Watch community/fora bekijkt. Die Milanees was wat uiterlijk betreft geweldig, maakte de watch wel erg 'af', zag er strak en zakelijk uit. Nu zou ik dus terug moeten naar dat gare zweet/plak siliconen-klote ding... Ik kan wel een nieuw bandje kopen, maar dan moet ik WEER geld gaan spenderen..

Eerst maar eens een nieuwe ontvangen, dan goed nadenken wat ik ermee ga doen..
Als ik de foto's bekijk van je beschadiging lijkt het me dat je toch meerdere malen met het bandje over het glas bent geweest. Lijkt me toch zeer onverstandig, een van de twee materialen wordt dan toch beschadigd.
Ben met mijn derde watch bezig en heb dat nog nooit meegemaakt. Ik draag hem de gehele dag! Ook met de milanese stalen bandjes, zelfs mijn vrouw heeft het nooit voor elkaar gekregen!!

Bing

• Tinusvolkel
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 21:53
Ik maar nu een anderhalf jaar gebruik van een refurb series 0, en die bevalt nog prima.
Ik gebruik hem vooral voor notificaties, en het zetten van timers en een paar keer per week voor het loggen van het hardlopen. Het gaat allemaal wel wat langzamer maar het is nog te doen.
De accu is meestal wel onder de 20% als ik ga slapen (heb nu een keer of 3 meegemaakt dat hij helemaal op is)
Als het vaker gaat voorkomen dat hij helemaal leeg is dan overweeg ik toch om voor een series 4 te gaan.

• knakker2
bing69 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 09:34:
[...]

Als ik de foto's bekijk van je beschadiging lijkt het me dat je toch meerdere malen met het bandje over het glas bent geweest. Lijkt me toch zeer onverstandig, een van de twee materialen wordt dan toch beschadigd.
Ben met mijn derde watch bezig en heb dat nog nooit meegemaakt. Ik draag hem de gehele dag! Ook met de milanese stalen bandjes, zelfs mijn vrouw heeft het nooit voor elkaar gekregen!!
Dat wat je zegt moet dan wel, er is contact geweest, kijkend naar de structuur van de krassen een keer of 2, misschien 3. Dat ie dan direct het scherm opvreet is volgens mij gewoonweg niet de bedoeling. Dit was in 3, 4 dagen tijd... na 3 maanden had ik denk ik niet eens meer normaal het scherm kunnen aflezen

Er is overigens reactie;
Onze technici hebben de diagnose afgerond. We leggen je hieronder uit wat zij hebben geconstateerd.

We hebben het probleem geconstateerd. Normaliter valt bij Apple dit type schade onder slijtage, een reparatie wordt pas uitgevoerd als er echt een barst in het scherm zit of de watch een functionele klacht heeft. Je hebt echter een uitzondering van Apple gekregen op deze regel. Om het probleem te verhelpen is de Apple Watch opgestuurd naar Apple voor reparatie. De gemiddelde reparatieduur bij Apple bedraagt 5 tot 10 werkdagen. Wanneer de Apple Watch schade bevat is het mogelijk dat Apple de reparatie afkeurt, wij zullen dan een prijsopgave maken voor het vervangen van de Apple Watch.
Kan nog alle kanten op...

• knakker2
Roos79 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 06:48:
@knakker2 jij was toch vanaf begin niet enthousiast over de watch?

Zelf draag ik hem nu al lange tijd met de sport loop echt een heel fijn bandje zowel in draag gemak als met zwemmen en sporten.
Is dat dat zachte bandje ? Nylon?
Klopt dat ik nogal kritisch ben/was , kwam voort uit het feit dat ik eigenlijk er niets mee doe anders dan notificaties. Voor al het grotere werk (reageren op die notificaties) heb je alsnog je telefoon nodig, 459eur om je telefoon minder uit je zak te halen is nogal wat, sporten/tracken gebruik ik niet, gezondheid/hart heb ik een dokter voor, etc.
Met die zwarte Milanese loop gaf ik wel het aangezicht een flinke boost, mooi en zakelijk en begon het meer te lijken op een sieraad.... maar ja, dat duurde 4 dagen :+
Vind de Sport watch (of de normale zoals dat nu heet) eigenlijk nooit een sieraad maar echt een smartwatch, ook met luxere bandjes is dat een beetje een "al draagt een aap een gouden ring...." situatie.

Ik heb nu voor het eerst een sport (s4 zwart met Gray Sportloop) maar heb er echt spijt van dat ik geen SS uit Duitsland gehaald heb zoals de keren hiervoor.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Een sierraad zal een smartwatch niet worden. Het houdt zijn waarde gewoon niet zoals een mechanisch horloge. De componenten verouderen zelfs nog sneller dan die van een PC; een sierraad zit er gewoon niet in. Nu niet, nooit niet.

@knakker2 Dat is goed nieuws voor jou. Wanneer er nu naast de krassen op het beeldscherm geen verdere schade wordt geconstateerd, dan krijg je een nieuwe Apple Wacht. Onder garantie.

Pagina: 1 ... 83 ... 103 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True