Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-10 16:24
GeeMoney schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:28:
Ik kon het niet terug vinden maar het moet toch haast wel al behandeld zijn:
Als de Watch op slot staat, dan ontvangt hij ook geen notificaties en telefoongesprekken meer?
Voor de laatste update nog wel, mijn vrouw locked hem omdat hij nog weleens een activiteit wil starten maar dan raakt ze de notificaties weer kwijt...
Ik kan 'm tegenwoordig niet eens meer met de hand locken. Voorheen kon het in het menu met een veeg omhoog, maar dat is niet meer mogelijk. Was voor mij ideaal; voor tijdens het slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xoniq schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:27:
[...]

Ik kan 'm tegenwoordig niet eens meer met de hand locken. Voorheen kon het in het menu met een veeg omhoog, maar dat is niet meer mogelijk. Was voor mij ideaal; voor tijdens het slapen.
Gewoon ff van je pols halen en dan weer om doen. Workaround, I know.
Alternatief kan je polsdetectie uitzetten, dan verschijnt je lockbutton weer; maar lockt ie niet automagisch als je hem van je pols haalt.

... Slaap je met dat ding om trouwens, ja? Bizar, lijkt me erg *** liggen. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
WhatsappHack schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:33:
[...]

Gewoon ff van je pols halen en dan weer om doen. Workaround, I know.
Alternatief kan je polsdetectie uitzetten, dan verschijnt je lockbutton weer; maar lockt ie niet automagisch als je hem van je pols haalt.

... Slaap je met dat ding om trouwens, ja? Bizar, lijkt me erg *** liggen. :P
Ik doe dat wel eens; vlinder sluiting los, even optillen en weer vast. En ja ik slaap er wel eens mee, met name als ik heel vroeg op moet naar een klant, mocht ik dan onverhoopt door de wekker heen slapen, trilt de Watch me wel wakker met ingestelde wekker :+ .

Daarom dus locken, ben schijt benauw als Siri allemaal shit gaat uitvoeren ofzo haha.

[ Voor 6% gewijzigd door xoniq op 03-04-2017 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik slaap altijd met de Watch. Hij is dan niet gelockt maar er is nog nooit iets mee gebeurd.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:03
Hier idem en gaat dan net als mijn iPhone in de niet storen stand die ik heb ingesteld.
Werkt echt heel ideaal en ik slaap er nagenoeg altijd mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Vandaag eindelijk een applewatch gekocht. Wilde er al één kopen sinds de release maar voor alleen een horloge vond ik m te duur.

Maar nu ik serieus aan het sporten ben (muscle building) en aan mijn uithoudingsvermogen moet werken is het een combi geworden tussen een fitness assesoire en horloge.

Nu was de tijd rijp en voor mij iig het geld waard,dus heb ik gekozen voor de series 2 42mm space grey.

Zit momenteel 6 dagen per week in de gym dus kan ik de 7e dag mooi rennen. Misschien vind ik het zo leuk dat ik 2 keer per week een stuk ga rennen.

De watch in de gym schijnt niet goed te werken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:04
DeeSung schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 15:52:
Vandaag eindelijk een applewatch gekocht. Wilde er al één kopen sinds de release maar voor alleen een horloge vond ik m te duur.

Maar nu ik serieus aan het sporten ben (muscle building) en aan mijn uithoudingsvermogen moet werken is het een combi geworden tussen een fitness assesoire en horloge.

Nu was de tijd rijp en voor mij iig het geld waard,dus heb ik gekozen voor de series 2 42mm space grey.

Zit momenteel 6 dagen per week in de gym dus kan ik de 7e dag mooi rennen. Misschien vind ik het zo leuk dat ik 2 keer per week een stuk ga rennen.

De watch in de gym schijnt niet goed te werken helaas.
Ik heb zelf Sport-bandje, normaal op 5de gaatje zodat die wat losser zit. In de sportschool zet ik hem 1 gaatje stakker (op 4de gaatje dus). Hartslag en bewegen gaat dan prima.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:31:
Even jullie ervaring polsen.
To be honest ben ik wat activiteit betreft veel meer onder de indruk van FitBit. Logisch want het is hun core business. Het idee dat je bij een wandeling automatisch een activiteit logt omdat hij merkt dat je je inspant vind ik erg slim. Daarnaast meet hij je HR echt de hele dag waardoor calorie verbruik en actieve minuten vrij accuraat is.

Mede om die reden ooit mijn watch verkocht.
Omdat de Fitbit echter heel dik en stroef is en gewoon niet lekker zit en ik er eigleijk 24/7 last van heb overweeg ik toch weer een AppleWatch

Overigens vind ik het slaapgedrag meten ook een hele goede functie (volledig automatisch) van fitbit. Voor Apple zijn er wel appjes maar door batterijduur en de lompigheid van lose apps lijkt het me use-less.

Een hele hele grote min voor fitbit is de geslotenheid. (niet syncbaar met healthkit) mega gemiste kans van hun natuurlijk. Want een extra reden is voor de Apple Watch is de HR bij bijvoorbeeld de nike app.
Ik slaap er sinds een week mee. Type 2 met Heartwatch en Autosleep. Werkt prima hoor. En dan elke avond tijdens dwdd opladen.
Fitbit heb ik ook gehad. Beviel me prima! Alleen die ging na 5 maanden al herhaaldelijk kapot. Zodoende dat ik nu voor de duurste uitvoering Apple Watch 2 gegaan ben. Verschillende bandjes erbij. Dan ga ik er ook voorzichtiger mee om, snap je? Al drie keer mee gesport. Houdt alles keurig bij, vergelijkbaar met de Fitbit vind ik.
Minpunten zijn voor mij het gemis van WhatsApp ondersteuning. Ik wil gewoon standaard antwoorden kunnen kiezen als presets. Kan nu alleen met sms; wie sms't er nog?!
Verder zou er een slaapfunctie automatisch op moeten zitten!
Weinig bruikbare apps over het algemeen op de AW.
Alleen Strava, Heartwatch, Autosleep en Flitsmeister gebruik ik. (Er moet toch meer uit te halen zijn?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
foutje

[ Voor 98% gewijzigd door opa_paul op 05-04-2017 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-10 10:45
opa_paul schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:13:
[...]
Kan nu alleen met sms; wie sms't er nog?!
Kleine correctie: Kan met iMessage, wat niet alleen SMS is, maar onderling tussen Apple devices ook gewoon internet messaging is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer_NL
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-02-2024
opa_paul schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:13:
[...]

Minpunten zijn voor mij het gemis van WhatsApp ondersteuning. Ik wil gewoon standaard antwoorden kunnen kiezen als presets. Kan nu alleen met sms; wie sms't er nog?!
Dan weet ik niet welke OS jij draait op je Apple Watch :-) Maar bij mij wordt whatapp gewoon ondersteund, ook met presets ...

Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Sorcerer_NL schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:50:
[...]

Dan weet ik niet welke OS jij draait op je Apple Watch :-) Maar bij mij wordt whatapp gewoon ondersteund, ook met presets ...
Je hebt toch geen app voor WhatsApp op je Apple watch?
Ik draai de nieuwste OS.
Bij iMessage kan ik wel kiezen tussen mijn standaard antwoorden. Bij WhatsApp niet. Daar kan je alleen kiezen tussen 5 standaard antwoorden zoals 'OK' en 'Zeker'

Het wordt gewoon tijd dat ze die service eens wat beter maken qua functionaliteit en vooral qua berichtgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:28
Ach, ik moet zeggen dat die standaardreacties voor mij wel voldoen. Voor al het overige werk spreek je via Siri gewoon je bericht in, dat gaat boven verwachting goed. Ik vind het whatsapp deel van de Apple Watch dus eigenlijk wel goed zo, het is niet meer poespas dan nodig en je kan prima reageren op berichten.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
DeNachtwacht schreef op woensdag 5 april 2017 @ 16:13:
Ach, ik moet zeggen dat die standaardreacties voor mij wel voldoen. Voor al het overige werk spreek je via Siri gewoon je bericht in, dat gaat boven verwachting goed. Ik vind het whatsapp deel van de Apple Watch dus eigenlijk wel goed zo, het is niet meer poespas dan nodig en je kan prima reageren op berichten.
Ik heb geen zin om op de bank naast m'n vrouw of in de koffiekamer op het werk uit te gaan spreken: "Hahahhaha" in een horloge 😉😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
opa_paul schreef op woensdag 5 april 2017 @ 22:16:
Ik heb geen zin om op de bank naast m'n vrouw of in de koffiekamer op het werk uit te gaan spreken: "Hahahhaha" in een horloge 😉😋
Ik vind het wel mooi om te doen in een volle trein :)
Ik moet dan altijd denken aan een jaar of 10 geleden, toen iedereen je nog aanstaarde alsof je een alcoholverslaafde was als je hardop in een headset praatte ipv tegen je telefoon. Mark my words; over 5 jaar is dit de gewoonste zaak van de wereld :+

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
DeNachtwacht schreef op woensdag 5 april 2017 @ 23:14:
[...]

Ik moet dan altijd denken aan een jaar of 10 geleden, toen iedereen je nog aanstaarde alsof je een alcoholverslaafde was als je hardop in een headset praatte ipv tegen je telefoon. Mark my words; over 5 jaar is dit de gewoonste zaak van de wereld :+
Je zou helemaal eens gelijk kunnen hebben! Wellicht is dit een barrière waar we doorheen moeten. Ik tenminste wel... (Kit; Knightrider herinnering nu)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer_NL
opa_paul schreef op woensdag 5 april 2017 @ 23:33:
[...]

Je zou helemaal eens gelijk kunnen hebben! Wellicht is dit een barrière waar we doorheen moeten. Ik tenminste wel... (Kit; Knightrider herinnering nu)
Ik praat tegen Siri om mijn verlichting aan en uit te doen, een kookwekker te starten en om bijvoorbeeld een boodschappenlijstje of andere notitie te maken. Ik zie geen verschil of ik dit tegen mijn telefoon doe (net of ik bel) of tegen mijn horloge praat. Gisteren (ik bel nauwelijks privé) pas voor het eerst (draag de watch n 5 weken) een inkomend telefoongesprek beantwoord. Heeft idd wel een hoog Knight Rider gehalte :-)

Maar ben het met De Nachtwacht eens, over 5 jaar weten we niet beter.

[ Voor 0% gewijzigd door Sorcerer_NL op 06-04-2017 12:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:11
[...]

Weet ik niet. Ik blijf bellen met een headset in de openbare ruimte nog steeds raar vinden. Net als ik bellen in een openbare gelegenheid bijna associaal vind. Maargoed, daarin ben ik een vreemde, ik vind bellen sowieso zooo jaren '90.

Wellicht kunnen we over een aantal jaar dmv een hologram oid wel gewoon nieuws enzo lezen op de watch, maar vooralsnog zie ik hem nog lang niet de telefoon vervangen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:52

amphora

Websites & Fotografie

[...]

Denk (hoop) het niet. Bellen snap ik, maar dan probeer ik ook te voorkomen tenzij het niet anders kan. Maar iets tegen een horloge zeggen wat alsnog wordt omgezet naar platte tekst gaat er bij mij niet in, ga dan typen (in het openbaar dan) en val niemand onnodig lastig.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
amphora schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:28:
[...]

Denk (hoop) het niet. Bellen snap ik, maar dan probeer ik ook te voorkomen tenzij het niet anders kan. Maar iets tegen een horloge zeggen wat alsnog wordt omgezet naar platte tekst gaat er bij mij niet in, ga dan typen (in het openbaar dan) en val niemand onnodig lastig.
Dat is precies de denkfout die iedereen nu nog maakt. Wat is het verschil tussen praten in een telefoon met iemand anders aan de andere kant of praten tegen een horloge/telefoon met Siri?

Het grote voordeel is dat dicteren ook sneller is dan typen op een telefoonscherm.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:52

amphora

Websites & Fotografie

DeNachtwacht schreef op donderdag 6 april 2017 @ 19:42:
[...]

Dat is precies de denkfout die iedereen nu nog maakt. Wat is het verschil tussen praten in een telefoon met iemand anders aan de andere kant of praten tegen een horloge/telefoon met Siri?

Het grote voordeel is dat dicteren ook sneller is dan typen op een telefoonscherm.
Omdat de andere kant het leest en niet hoort. Dat is een heel groot verschil.
Als de andere kant je echt hoort dan voegt het wat toe aan het gesprek. Nu niet. Ik hoop dat mensen het lekker laten in het openbaar. [ouwelul]Maar de jongere generatie zal daar wel anders over denken.[/ouwelul]
En ja, het is sneller dan typen, maar ik denk dan 'bel dan gewoon'.

[ Voor 10% gewijzigd door amphora op 07-04-2017 11:23 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb sinds de update last van een vreemde bug: ineens staat op watch het geluid uit of vliegtuigmodus ingeschakeld. Dit niet gedaan op iPhone of Watch.

Gisteren zat ik dus wel in het vliegtuig. Watch neemt de modus over van iPhone, maar niet als de modus uitgeschakeld wordt op iPhone. Moet dus handmatig op Watch.

Herkenbaar?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
THE_BASE schreef op maandag 10 april 2017 @ 08:34:
Ik heb sinds de update last van een vreemde bug:

Gisteren zat ik dus wel in het vliegtuig. Watch neemt de modus over van iPhone, maar niet als de modus uitgeschakeld wordt op iPhone. Moet dus handmatig op Watch.

Herkenbaar?
Hahaha lees je eigen post nog eens goed door en denk goed na over waar de "bug" zit. Hint: wat is de vliegtuigmodus ;) ?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:19:
[...]
Hahaha lees je eigen post nog eens goed door en denk goed na over waar de "bug" zit. Hint: wat is de vliegtuigmodus ;) ?
Nee, maar dat snap ik wel. :)

Maar als ik de iPhone er uit haal, moet de Watch dat toch automatisch ook doen?

En waarom schakelt de Watch dat spontaan in, terwijl ik vorige week nergens aan zat, laat staan niet in een vliegtuig zat?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
THE_BASE schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:35:

Maar als ik de iPhone er uit haal, moet de Watch dat toch automatisch ook doen?
De vliegtuigmodus blokkeert Bluetooth op beide devices. Uitzetten kan dus, want net voordat Bluetooth uit wordt gezet geeft de iPhone nog even het signaal aan de watch om zelf ook de Bluetooth uit te zetten.
Als Bluetooth eenmaal uit staat, kun je natuurlijk niet via Bluetooth een signaal geven aan de watch dat het weer aangezet moet worden ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:43:
[...]

De vliegtuigmodus blokkeert Bluetooth op beide devices. Uitzetten kan dus, want net voordat Bluetooth uit wordt gezet geeft de iPhone nog even het signaal aan de watch om zelf ook de Bluetooth uit te zetten.
Als Bluetooth eenmaal uit staat, kun je natuurlijk niet via Bluetooth een signaal geven aan de watch dat het weer aangezet moet worden ;)
Ik snap die gedachte uiteraard. :)

Maar als ik op iPhone het signaal weer inschakel, moet Watch dat toch weer meekrijgen? En dat gebeurt dus niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
THE_BASE schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:52:
[...]

Maar als ik op iPhone het signaal weer inschakel, moet Watch dat toch weer meekrijgen? En dat gebeurt dus niet. :)
De nachtwacht schreef het al "Als Bluetooth eenmaal uit staat, kun je natuurlijk niet via Bluetooth een signaal geven aan de watch dat het weer aangezet moet worden ;)". O-)

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
THE_BASE schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:52:

De watch heeft op dat moment geen Bluetooth of WiFi aan staan, dus is er geen mogelijkheid een extern signaal ernaar toe te sturen ;). Hoe had jij dan gedacht dat de watch dat signaal binnen kreeg ;)

[ Voor 7% gewijzigd door DeNachtwacht op 10-04-2017 11:01 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:00:
[...]
De watch heeft op dat moment geen Bluetooth of WiFi aan staan, dus is er geen mogelijkheid een extern signaal ernaar toe te sturen ;). Hoe had jij dan gedacht dat de watch dat signaal binnen kreeg ;)
Ah, nu pas begrijp ik hem. Tja.

Maar dan nog: soms gaat hij spontaan in die modus of in modus stil. Die is dan best wel weer vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Sinds watchOS 3.2 is mijn batterij erg snel leeg. Waar ik normaal na een dag (van 0600 tot 2300) nog ruim voldoende over had krijg ik nu al voor 1600 een melding dat de watch op 10% zit. Heb al een reset gedaan, zonder resultaat.

Ik hoopte via google op meer dezelfde ervaringen, dan weet je dat het snel verholpen wordt. Maar ik vind echter helemaal niets over batterij problemen na de laatste update.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Al vaker gezegd hier... stap 1 is altijd even de watch opnieuw opstarten. Is dat al gebeurd sinds de firmware update?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
DeNachtwacht schreef op woensdag 12 april 2017 @ 07:38:
Al vaker gezegd hier... stap 1 is altijd even de watch opnieuw opstarten. Is dat al gebeurd sinds de firmware update?
Opnieuw opstarten hielp niet. Gisteravond ontkoppeld en gewist heeft wel gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:12
Morgen ga ik een stukje wandelen (het doel is 80KM, maar of ik dat ga halen is maar de vraag ;-) ), nu zat ik even te denken: wat kan ik nu het beste doen om te zorgen dat mijn Apple Watch dat redt qua accuduur?

Ik gok dat ik er 15u op ga lopen en gedurende die tijd wil ik runkeeper draaien.
Zelf had ik al bedacht om Runkeer dan te starten gebruikmakende van de GPS van Telefoon + Watch (volgens mij is er geen optie om alleen GPS van de iPhone te gebruiken?).

Qua hartslagmeting: uitzetten of aan laten?

Iemand ervaring met het accugebruik bij zulke lange activiteit?
Ik heb de Nike variant (AW 2 dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:43
Ik heb een keer een wandeltocht gelopen van 25 km met de workout app aan op de watch en toen had ik nog 30% accu over aan het einde van de tocht.

Als je de watch de gehele tocht wilt gebruiken / laten meten, dan zou ik de lader meenemen + powerbank zodat je tijdens de rusten de watch bij kan laden.

Als je geen workout app gebruikt dan gaat de accu het wel redden, maar dan zijn de meetresultaten natuurlijk ook niet zo nauwkeurig.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Jeroen O schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 12:29:
Ik heb een keer een wandeltocht gelopen van 25 km met de workout app aan op de watch en toen had ik nog 30% accu over aan het einde van de tocht.

Als je de watch de gehele tocht wilt gebruiken / laten meten, dan zou ik de lader meenemen + powerbank zodat je tijdens de rusten de watch bij kan laden.

Als je geen workout app gebruikt dan gaat de accu het wel redden, maar dan zijn de meetresultaten natuurlijk ook niet zo nauwkeurig.
Duidelijk! Dank voor de toelichting!
Lader meenemen gaat hem niet worden denk ik ... bedoeling is eigenlijk dat ik geen pauzes langer dan 10-15 minuten ga nemen.

Afgelopen zondag heb ik 4 uur gelopen, toen had ik slechts 15% van de accu verbruikt dus in theorie zou ik het moeten redden .. maar op het randje ;-)

Denk dat ik sowieso de continue hartslagmeting uit ga zetten, dat scheelt al enorm natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
Ik denk dat die hartslagmeting nog wel het meeste stroom verbruikt.
Overigens heb ik een series 0, wellicht is deze wat minder zuinig dan een series 2. Maar het kan ook aan de app liggen die je gebruikt.

Succes met je 80 km (Kennedymars toevallig?). Het meest zware daaraan vindt ik het vechten tegen de slaap halverwege de nacht / begin van de ochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Jeroen O schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:52:
Ik denk dat die hartslagmeting nog wel het meeste stroom verbruikt.
Overigens heb ik een series 0, wellicht is deze wat minder zuinig dan een series 2. Maar het kan ook aan de app liggen die je gebruikt.

Succes met je 80 km (Kennedymars toevallig?). Het meest zware daaraan vindt ik het vechten tegen de slaap halverwege de nacht / begin van de ochtend.
Het is inderdaad een Kennedymars, die van Sittard om precies te zijn.
Die start om 0500, dus de tijd van in de nacht lopen valt gelukkig goed mee.
Als het nu ook nog droog blijft,... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-10 07:21
Ik vraag me af, ik roei en tijdens het roeien heb ik een hartband om. Die hartband koppel ik aan de ergometer van mn roeiapparaat. Die ergometer is vervolgens weer gekoppeld aan mn iPhone waar ik een app op heb die de data van mijn workout naar mn healthkit doorsluist.
Maar ik heb tijdens de workout ook mijn watch om en in de activity geef ik daarop aan dat ik roei.

Wat ik me nu afvraag: komt de roei workout 2x in mn activity te staan?

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/n3vh2q.jpg

Moet ik mn watch wel dragen tijdens het roeien?

Zowel de activity app op mn watch als de roei app op mn iphone sturen de workout data naar mn healthkit..

[ Voor 9% gewijzigd door deBennie op 15-04-2017 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
deBennie schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 20:32:
Ik vraag me af, ik roei en tijdens het roeien heb ik een hartband om. Die hartband koppel ik aan de ergometer van mn roeiapparaat. Die ergometer is vervolgens weer gekoppeld aan mn iPhone waar ik een app op heb die de data van mijn workout naar mn healthkit doorsluist.
Maar ik heb tijdens de workout ook mijn watch om en in de activity geef ik daarop aan dat ik roei.

Wat ik me nu afvraag: komt de roei workout 2x in mn activity te staan?

[afbeelding]

Moet ik mn watch wel dragen tijdens het roeien?

Zowel de activity app op mn watch als de roei app op mn iphone sturen de workout data naar mn healthkit..
Dat is wel gek want ik gebruik Strava voor het wielrennen en die zet 'm er nooit dubbel in. Hij herkent m in de workout app als fietsen, maar hij blijft ook gewoon in Strava staan als een wielrentocht.
Dus gek dat dit dubbel gaat....
Komt je hartslagmeting overigens overeen met je Apple Watch? Die van mij doet soms wel gek. Hij meet m dan niet consequent en hij geeft soms pieken en dalingen aan die niet kloppen. (193 terwijl ik echt niet aan de max zat en vandaag 47 terwijl ik eigenlijk nooit onder de 50 kom tijdens diepe slaap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-10 07:21
Ja, hartslag ziet er op de watch en op de roeiapp vergelijkbaar uit, geen gekke dingen daar.

Maar misschien is het ook wel logisch, als ik ga roeien dan open ik de work-out app op mijn watch en selecteer ik daar 'roeien'. Daarnaast is mijn iPhone gekoppeld aan mijn roeiapparaat. Die iPhone weet dan blijkbaar niet dat mijn watch ook data aan t verzamelen is. Aan het einde van de workout wordt alle data naar mn healthkit gestuurd. En dus dan blijkbaar dubbel.

In healthkit kan ik bij 'gegevensbronnen en toegang' aangeven welke bronnen gegevens mogen bijwerken. Er staat daar: 'als er meerdere bronnen beschikbaar zijn, wordt 1 gegevensbron gekozen in volgorde van bovenstaande lijst'.
Alleen daar staat alleen de apple watch als bron. De roeiapp staat daar niet bij, terwijl ik in healthkit voor die roeiapp wel alle toegang heb gegeven tot healthkit.

[ Voor 30% gewijzigd door deBennie op 16-04-2017 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer_NL
Ik dacht dat ik het begreep, maar snap er nu helemaal niets meer van.

Heb mijn watch al om sinds ik mij vanmorgen aankleedde en tegelijkertijd mijn iPhone in mijn za deed. Grootste deel van de dag zat deze in mijn zak.

Healthkit zegt dat ik 4779 stappen heb gedaan.

De activity-app op mijn watch zegt: 3556

De bronnen in Healthkit zeggen:

Apple Watch: 3556
iPhone: 3796

Maar HOE komt Healthkit aan 4779 stappen???Ik weet niet beter dat HK in volgorde van bronnen deze gebruikt en de watch staat toch echt op 3556 ???? Een gemiddelde kan het nooit zijn en er zijn geen andere gegevensbronnen die stappen tellen.

Verwijderen van stappen op de phone in de lijst van de Watch doet direct het aantal in Healthkit aanpassen, verwijderen in de gegevenslijst van de iPhone heeft geen invloed.

Nu heb ik een poosje op de hometrainer gezeten met phone in mijn zak en heb eerder (voordat ik de watch had) dat deze bewegingen soms als 'stap' worden gezien ... dus dat kan het verschil (meer stappen op Phone verklaren), wat denken jullie ???

Edit: Vlak na posten van de vraag had ik het lumineuze idee om te checken of er stappen waren geregistreerd op het moment dat ik op de hometrainer zat. En ja: De watch had ze NIET geregistreerd de iPhone wel ..

Probleem opgelost.

[ Voor 10% gewijzigd door Sorcerer_NL op 16-04-2017 21:13 . Reden: voortschrijdend inzicht :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Ik merkte afgelopen weekend op dat het scherm van mijn apple Watch in een keer los laat. Nu heb ik apple care erbij maar ik twijfel, valt dit gewoon onder garantie? Ik ben er niet lomp mee geweest maar als ik hem inlever bij amac of zo heb ik dadelijk de pech natuurlijk dat ik de volle mep betaal. Wat denken jullie?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-10 15:01

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

wvdburgt schreef op maandag 17 april 2017 @ 00:52:
Ik merkte afgelopen weekend op dat het scherm van mijn apple Watch in een keer los laat. Nu heb ik apple care erbij maar ik twijfel, valt dit gewoon onder garantie? Ik ben er niet lomp mee geweest maar als ik hem inlever bij amac of zo heb ik dadelijk de pech natuurlijk dat ik de volle mep betaal. Wat denken jullie?
Ik zou het zoiezo niet snel meer bij amac inleveren. Laatst de awatch van mijn vriendin was ook het scherm kapot. Zij trouw afgegeven bij amac hoppa €42 onderzoeks kosten netjes betaald. Conclusie geen garantie.. weg €42 of een nieuwe kopen terplekken dan werd het van de aankoopbedrag afgehaald. Awatch mee naar huis genomen apple opgebelt, kregen netjes de volgende dag een doosje thuis gestuurd. Opgestuurd en dag later kregen we al een email dat er een nieuwe onderwegwas volledig garantie. :) dat noem ik service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
smoken schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 17:55:
[...]

Het is inderdaad een Kennedymars, die van Sittard om precies te zijn.
Die start om 0500, dus de tijd van in de nacht lopen valt gelukkig goed mee.
Als het nu ook nog droog blijft,... ;-)
Hoe is het afgelopen met de wandeltocht (en met de Apple watch)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
Jeroen O schreef op maandag 17 april 2017 @ 10:57:
[...]

Hoe is het afgelopen met de wandeltocht (en met de Apple watch)?
Dank je voor je vraag!

De Apple Watch heeft het minder lang volgehouden dan ik .. hij hield er na 13u meer op.
Ik maakte gebruik van Runkeeper en blijkbaar trekt deze zich niets aan van de energiebesparende modus voor workouts (welke zou moeten zorgen voor geen continue hartslagmeting).

Ik heb de 80KMK uitgelopen, maar damn ... het was me een tocht...echt een paar kaar willen stoppen maar me uiteindelijk weer kunnen bijeenrapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
13u valt me nog mee. Maar ik denk ook niet dat hij continu hartslagmetingen heeft gedaan, mijn ervaring is dat het dan veel harder gaat met de accu. Al denk ik ook niet dat de Apple Watch is ontworpen voor dergelijk lange sportsessies.

Maar gefeliciteerd met deze wandelprestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Op mijn oude Microsoft band zat een wandelmodus, daarbij werd de gps veel minder intensief gebruikt en zo werd fors op de batterij bespaard. Omdat het tempo van wandelaars zo laag is, maakte dat voor de accuraatheid weinig uit.

Moet zeggen dat ik die modus wel mis, met de accuduur van de Apple watch zou je makkelijk 20 uur in die modus kunnen lopen namelijk.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
My god, dat je dit uitgelopen hebt zeg... Ik kan me dit gewoon niet voorstellen. Ik zou bij 20km echt al niet meer kunnen denk ik. Respect.

Heeft er iemand een tip om de mac te unlocken met de AW? Heb alles gedaan wat ik moet doen meen ik. Ingesteld bij beveiliging dat de AW mag unlocken en twee trap authenticatie ofzoiets aangezet.
Toch doet ie het niet. Hij probeert het wel, want ik zie 'm ff inhouden als ik de mac open, maar erna vraagt ie toch om een wachtwoord. Vreemd toch?
Eerst dacht ik dat het te maken had met het wifi nerwerk aangezien de mac soms op 2,4Ghz staat en de iPhone op 5Ghz. Toen er zeker voor gezorgd dat beide op 5Ghz stonden, doet ie het nog niet?! Snap het niet... Wat kan ik nog meer proberen?
Leuke snufjes moet je ook kunnen gebruiken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
opa_paul schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 20:16:
My god, dat je dit uitgelopen hebt zeg... Ik kan me dit gewoon niet voorstellen. Ik zou bij 20km echt al niet meer kunnen denk ik. Respect.

Heeft er iemand een tip om de mac te unlocken met de AW? Heb alles gedaan wat ik moet doen meen ik. Ingesteld bij beveiliging dat de AW mag unlocken en twee trap authenticatie ofzoiets aangezet.
Toch doet ie het niet. Hij probeert het wel, want ik zie 'm ff inhouden als ik de mac open, maar erna vraagt ie toch om een wachtwoord. Vreemd toch?
Eerst dacht ik dat het te maken had met het wifi nerwerk aangezien de mac soms op 2,4Ghz staat en de iPhone op 5Ghz. Toen er zeker voor gezorgd dat beide op 5Ghz stonden, doet ie het nog niet?! Snap het niet... Wat kan ik nog meer proberen?
Kan het wel samen met je Mac? Bij mij was het probleem dat mijn MBA uit 2010 is en die dus helaas niet ondersteund wordt...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
DeNachtwacht schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 22:05:
[...]

Kan het wel samen met je Mac? Bij mij was het probleem dat mijn MBA uit 2010 is en die dus helaas niet ondersteund wordt...
Hangt er vanaf welke Mac. Ik heb een MacBook Pro (late 2014) en werkt feilloos. Het heeft trouwens ook niet te maken met het Wifi netwerk waar je op zit. Zelfs als je geen Wifi hebt werkt het.

Wat er namelijk gebeurt; je Apple Watch en de MacBook zetten een onderling Wifi netwerk (ad-hoc) op voor de data overdracht van de authenticatie sleutel. Je Wifi moet enkel aanstaan; verbinding maakt niet uit. En je moet dicht bij je Mac zijn. Als ik een meter ver sta, dan breekt ie t al af (dat is immers de bedoeling; je moet zelf achter je Mac zitten; daar gaat het 'm om)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:45
opa_paul schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 20:16:

Mac ook al een reboot gegeven na het instellen?

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
xoniq schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:38:
[...]

Hangt er vanaf welke Mac. Ik heb een MacBook Pro (late 2014) en werkt feilloos. Het heeft trouwens ook niet te maken met het Wifi netwerk waar je op zit. Zelfs als je geen Wifi hebt werkt het.

Wat er namelijk gebeurt; je Apple Watch en de MacBook zetten een onderling Wifi netwerk (ad-hoc) op voor de data overdracht van de authenticatie sleutel. Je Wifi moet enkel aanstaan; verbinding maakt niet uit. En je moet dicht bij je Mac zijn. Als ik een meter ver sta, dan breekt ie t al af (dat is immers de bedoeling; je moet zelf achter je Mac zitten; daar gaat het 'm om)
Jazeker. Heb dezelfde als jij hebt. MBR 13 uit 2014. En een iMac uit 2011. Zou dus moeten werken maar doet niets.
Misschien vind hij 'm gewoon niet onder Bluetooth? Uiteraard alles al meerdere malen gereboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

opa_paul schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:12:
[...]

Jazeker. Heb dezelfde als jij hebt. MBR 13 uit 2014. En een iMac uit 2011. Zou dus moeten werken maar doet niets.
Misschien vind hij 'm gewoon niet onder Bluetooth? Uiteraard alles al meerdere malen gereboot.
Uitloggen op iCloud van zowel je mac als iphone/watch. Daarna opnieuw booten, en opnieuw aanmelden bij icloud en unlock met watch weer aanzetten.

Dat al gedaan?

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Sircuri schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:47:
[...]

Uitloggen op iCloud van zowel je mac als iphone/watch. Daarna opnieuw booten, en opnieuw aanmelden bij icloud en unlock met watch weer aanzetten.

Dat al gedaan?
Nee, zal ik zo gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

opa_paul schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:10:
[...]

Nee, zal ik zo gaan doen...
Ik weet het.. een dooddoener, maar helaas was dit voor mij toen nodig om dit op te lossen.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-08 15:45
Ligt het aan mij of is google maps als watch app verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Nee hij is echt weg. In de App store omschrijving staat ie er ook niet meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Sircuri schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:26:
[...]

Ik weet het.. een dooddoener, maar helaas was dit voor mij toen nodig om dit op te lossen.
Uhm... als ik dit doe, dan moet ik alles wissen uit de iCloud bibliotheek. Zoiets. Heb gekeken maar dan vraagt hij een backup te maken op de harde schijf en op de iPhone vraagt hij om alle foto's te wissen uit de photostream... hier heb ik dus weinig zij in 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 20:35
Mijn vrouw heeft sinds gister ook een Apple watch series 1. Nu is er alleen 1 raar probleempje. Als de Apple watch in nightstand stand staat, is de dagaanduiding Engels. Bij de verschillende wijzerplaten is dit ook het geval bij de dagaanduiding. Ook zijn de dagen in de agenda in het Engels. Bij mijn Apple watch (ook series 1) is alles gewoon in het Nederlands. Haar watch heeft de laatste update en (volgens mij) zijn alle instellingen bij haar en bij mij gelijk, op zowel iPhone en watch. Iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
De eeuwige vraag (en mogelijke oplossing) hier is: heb je de watch al een keer opnieuw opgestart sinds de nieuwe update? Dit verhelpt veel problemen...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sijbren
DeNachtwacht schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:37:
De eeuwige vraag (en mogelijke oplossing) hier is: heb je de watch al een keer opnieuw opgestart sinds de nieuwe update? Dit verhelpt veel problemen...
Ja, was inderdaad 1 van de eerste dingen die ik heb gedaan. Maar toch bedankt voor je antwoord ;)

::edit:: Probleem is opgelost. Taal instelling van Nederlands naar Engels en daarna weer terug naar het Nederlands. :-)

[ Voor 14% gewijzigd door sijbren op 21-04-2017 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Ik wil mij ook gaan verdiepen in de Apple Watch, lijkt mij fijn naast de Iphone.
September komt waarschijnlijk deel 3, eens kijken of dat per se een meerwaarde is

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvZweden
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-09 19:57
Heeft één van jullie Apple Care+ bij de Apple Watch? En wat zijn jullie ervaringen daar mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:58
Er staat al behoorlijk veel in het topic over Apple Care+: [Apple Watch] Ervaringen & Discussie - Deel 2 :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvZweden
Dat heb ik gezien ja! Maar ik zocht toch meer ervaringen van mensen die hun watch hebben opgestuurd nadat het glas gebroken was, en hoe dat verder verlopen is.
Dat kon ik zo snel niet vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

PatrickvZweden schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:39:
Dat heb ik gezien ja! Maar ik zocht toch meer ervaringen van mensen die hun watch hebben opgestuurd nadat het glas gebroken was, en hoe dat verder verlopen is.
Dat kon ik zo snel niet vinden :)
Hier mijn ervaring wat ik laatst gepost had:

Ik zou het zoiezo niet snel meer bij amac inleveren. Laatst de awatch van mijn vriendin was ook het scherm kapot. Zij trouw afgegeven bij amac hoppa €42 onderzoeks kosten netjes betaald. Conclusie geen garantie.. weg €42 of een nieuwe kopen terplekken dan werd het van de aankoopbedrag afgehaald. Awatch mee naar huis genomen apple opgebelt, kregen netjes de volgende dag een doosje thuis gestuurd. Opgestuurd en dag later kregen we al een email dat er een nieuwe onderwegwas volledig garantie. :) dat noem ik service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvZweden
Dat is echt service ja! Binnen hoeveel tijd na de aankoopdatum was dit als ik vragen mag?
Coldbullet schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:53:
[...]

Hier mijn ervaring wat ik laatst gepost had:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

PatrickvZweden schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:34:
Dat is echt service ja! Binnen hoeveel tijd na de aankoopdatum was dit als ik vragen mag?

[...]
Met kerst gekocht. En het bericht was een week later dat ik het hier gepost had dus denk nu 3 weken geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn2280
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06-2022
Helaas is gisteren m'n Apple watch space black beschadigd. Ik schuurde met de wach langs een muurtje. Nu is de lak er behoorlijk van af. Is dit bij te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-10 12:46
Mijn 'Mi Band 2' is inmiddels aan het overlijden en ik mis toch de mogelijkheid om te zien wie een bericht stuurt en alvast de inhoud van het bericht te kunnen lezen. Op dit moment overweeg ik dan ook om een
Apple Watch Series 2 42mm Spacegrijs aluminium te halen.

Heeft iemand ervaringen met third-party milanese bandjes? Zoals deze of deze (Amazon)? Ben zelf namelijk erg gecharmeerd van de zwarte milanese bandjes, maar vraag mij af welke third-party bandjes goed zijn.

En verwacht iemand nog spectaculaire wijzigingen aan de Apple Watch Series 3 die vermoedelijk in september gaat launchen? Verder dan wat kleine verbeteringen en evt. de mogelijkheid om zonder iPhone toch datagegevens binnen te kunnen halen lijkt mij er verder niets bijzonders aan de horizon aan te zien komen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-10 17:42
robcoenen schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:15:
Heeft iemand ervaringen met third-party milanese bandjes? Zoals deze of deze (Amazon)? Ben zelf namelijk erg gecharmeerd van de zwarte milanese bandjes, maar vraag mij af welke third-party bandjes goed zijn.
Ik heb er een besteld bij aliexpress ($ 8.75) en vind de kwaliteit ervan prima. Kan deze alleen niet meer terug vinden. De link van het product werkt niet meer.
robcoenen schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:15:
En verwacht iemand nog spectaculaire wijzigingen aan de Apple Watch Series 3 die vermoedelijk in september gaat launchen?
Tot nu toe zijn de geruchten vooral voor een langere batterijduur. Maar het is natuurlijk pure speculatie je kan natuurlijk verschillende websites zoeken die geruchten op een rij zetten (zoals deze). Heb zelf het idee altijd van de geruchten mbt Apple producten, als je vaak genoeg schiet heb je uiteindelijk wel een keer raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Na een aantal maanden beginnen mijn handen toch te jeuken en zit ik te twijfelen om een Apple Watch aan te schaffen. Nu is het zo dat ik daar voor mezelf nogal wat overtuigingskracht voor nodig heb, gezien het een redelijke investering is.

Mijn vraag aan jullie is: waren jullie al overtuigd van het gebruik van de Apple Watch voor aanschaf of is dit na een aantal maanden/weken/dagen pas gekomen? Het is niet zo dat ik het nut er helemaal niet van in zie. Sterker nog, het begint me steeds meer te dagen, maar ik ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken..

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
LAD93 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:58:
Na een aantal maanden beginnen mijn handen toch te jeuken en zit ik te twijfelen om een Apple Watch aan te schaffen. Nu is het zo dat ik daar voor mezelf nogal wat overtuigingskracht voor nodig heb, gezien het een redelijke investering is.

Mijn vraag aan jullie is: waren jullie al overtuigd van het gebruik van de Apple Watch voor aanschaf of is dit na een aantal maanden/weken/dagen pas gekomen? Het is niet zo dat ik het nut er helemaal niet van in zie. Sterker nog, het begint me steeds meer te dagen, maar ik ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken..
Ik gebruik hem puur voor activity en de tijd. Verder is het vrij onzinnig wat je er op kan, dat wist ik van te voren dus dat is prima. Maar dat moet je je wel beseffen..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:02:
[...]

Ik gebruik hem puur voor activity en de tijd. Verder is het vrij onzinnig wat je er op kan, dat wist ik van te voren dus dat is prima. Maar dat moet je je wel beseffen..
En hoe ervaar jij het gebruik van de notificaties zoals voor mail of WhatsApp? Toegevoegde waarde of niet?

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
LAD93 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:03:
[...]

En hoe ervaar jij het gebruik van de notificaties zoals voor mail of WhatsApp? Toegevoegde waarde of niet?
Voor Whatsapp heb ik ze uitstaan (kreeg er veel te veel), voor andere apps als mail en push notificaties van bijvoorbeeld het AD vind ik het erg fijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-10 15:58
Ik heb nu twee weken een iWatch (series 2) en juist die notificaties zijn ideaal. Ik kijk nu veel minder op mijn telefoon - de eerste filter doe je in een split second op je iWatch. Zelfs een kort mailtje is prima te lezen.
Ik mis ook geen telefoontjes meer. Op werk (open office) heb ik mijn geluid altijd uit en mis dus nog wel eens een inkomend gesprek. Doordat de iWatch even trilt mis ik nu niets meer (neem wel op op de telefoon).
Ook Siri ben ik gaan gebruiken. Ideaal voor koken (set timer op 5 minuten), maar ook even een herinnering in je agenda zetten gaat heel erg gemakkelijk. De agenda app is ook perfect - heel duidelijk wordt je gewaarschuwd wanneer het tijd is voor de volgende afspraak.

Mijn primaire doel was het vervangen van mijn simpele Withings Pulse stappenteller voor een eleganter polshorloge dat ook wat meer kan dan alleen stappen tellen. De Health app is best goed. Als je te lang achter elkaar zit krijg je een seintje (kan je uitzetten) dat het goed is om even een minuutje op te staan. Voor mij erg nuttig. Daarnaast is mij heel duidelijk geworden dat een thuiswerkdag echt waardeloos is voor je lichaamsbeweging - behalve een enkele keer koffie halen en een toiletbezoek bewoog ik nauwelijks. Erg confronterend, en nu ben ik dus ook op thuiswerkdagen bewuster aan het bewegen (na lunch even blokje om bijvoorbeeld).

Ondanks dat er geen Spotify app is, kan je wel als je op je iPhone een spotify playlist hebt gestart met je iWatch naar een volgend nummer gaan, pauzeren en het volume aanpassen. Met een bluetooth koptelefoon kan je zelfs muziek rechtstreeks van je iWatch afspelen (hij heeft zo'n 5GB geheugen). Dat wist ik niet eens toen ik hem kocht. Je hoeft dus je iPhone niet meer mee te nemen als je gaat hardlopen: de GPS trackt je route (Strava of de standaard work-out app) en muziek kan rechtstreeks.

Ook leuk dat je je klantenkaarten met streepjescode die je met je iPhone hebt gescand (ik gebruik FidMe) ook via je iWatch kan gebruiken. Werkt prima bij de AH (bonuskaart).

Tot nu toe totaal geen spijt dus van de aanschaf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
LAD93 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:58:

Ik heb ook lang getwijfeld. Voor mij was de overweging denk ik hetzelfde. Ik had hem niet nodig. Heb mijn hele leven nooit horloges om gehad. Maar wilde hem gewoon hebben. UIteindelijk exact wat ik ervan verwachte. Eenvoudig en onopvallend notificaties monitoren. Verder doe ik er niks mee,

Tip: koop hem maar gewoon anders blijf je twijfelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-10 20:51
Ik kan me goed vinden in bovenstaande. Ik vind de schermgrootte van mijn iPhone 6S Plus erg fijn, maar als ik een strakke broek aan heb en ik zit, is het soms lastig om hem uit de broekzak te halen :9
Mij lijkt een apple watch series 2 wel wat. Maar ik zag een gerucht dat er in september een nieuwe apple watch aan komt? Wat denken jullie, even wachten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenfd
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 18:16
Bij Apple kost het vervangen van de batterij net over de €100. Heeft iemand goede ervaringen met een goedkopere optie? Bij ifixit zie ik dat het een lastige operatie is. Bij batteryupgrade.nl zie ik dat de batterij zelf zonder tape te koop is. Ik doe het vooralsnog liever niet zelf.
De batterij is na circa 3 uren hartslag tracken bij het sporten toch wel leeg. De restcapaciteit van de accu is nergens te vinden volgens mij. Ik heb er een vraag over uitstaan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Bardu schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:19:
Ik heb nu twee weken een iWatch (series 2) en juist die notificaties zijn ideaal. Ik kijk nu veel minder op mijn telefoon - de eerste filter doe je in een split second op je iWatch. Zelfs een kort mailtje is prima te lezen.
Ik mis ook geen telefoontjes meer. Op werk (open office) heb ik mijn geluid altijd uit en mis dus nog wel eens een inkomend gesprek. Doordat de iWatch even trilt mis ik nu niets meer (neem wel op op de telefoon).
Ook Siri ben ik gaan gebruiken. Ideaal voor koken (set timer op 5 minuten), maar ook even een herinnering in je agenda zetten gaat heel erg gemakkelijk. De agenda app is ook perfect - heel duidelijk wordt je gewaarschuwd wanneer het tijd is voor de volgende afspraak.

Mijn primaire doel was het vervangen van mijn simpele Withings Pulse stappenteller voor een eleganter polshorloge dat ook wat meer kan dan alleen stappen tellen. De Health app is best goed. Als je te lang achter elkaar zit krijg je een seintje (kan je uitzetten) dat het goed is om even een minuutje op te staan. Voor mij erg nuttig. Daarnaast is mij heel duidelijk geworden dat een thuiswerkdag echt waardeloos is voor je lichaamsbeweging - behalve een enkele keer koffie halen en een toiletbezoek bewoog ik nauwelijks. Erg confronterend, en nu ben ik dus ook op thuiswerkdagen bewuster aan het bewegen (na lunch even blokje om bijvoorbeeld).

Ondanks dat er geen Spotify app is, kan je wel als je op je iPhone een spotify playlist hebt gestart met je iWatch naar een volgend nummer gaan, pauzeren en het volume aanpassen. Met een bluetooth koptelefoon kan je zelfs muziek rechtstreeks van je iWatch afspelen (hij heeft zo'n 5GB geheugen). Dat wist ik niet eens toen ik hem kocht. Je hoeft dus je iPhone niet meer mee te nemen als je gaat hardlopen: de GPS trackt je route (Strava of de standaard work-out app) en muziek kan rechtstreeks.

Ook leuk dat je je klantenkaarten met streepjescode die je met je iPhone hebt gescand (ik gebruik FidMe) ook via je iWatch kan gebruiken. Werkt prima bij de AH (bonuskaart).

Tot nu toe totaal geen spijt dus van de aanschaf..
Dennisdn schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:00:
[...]

Ik heb ook lang getwijfeld. Voor mij was de overweging denk ik hetzelfde. Ik had hem niet nodig. Heb mijn hele leven nooit horloges om gehad. Maar wilde hem gewoon hebben. UIteindelijk exact wat ik ervan verwachte. Eenvoudig en onopvallend notificaties monitoren. Verder doe ik er niks mee,

Tip: koop hem maar gewoon anders blijf je twijfelen ;)
Bedankt mannen, ik ga er nog eens een goed nachtje over slapen.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Laatst online: 11-10 23:34
Martijn2280 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 18:47:
Helaas is gisteren m'n Apple watch space black beschadigd. Ik schuurde met de wach langs een muurtje. Nu is de lak er behoorlijk van af. Is dit bij te werken?
De coating is volgens opgaaf Apple "Diamond Like Coating" en voor consument gebruik al de meest duurzame manier van coating op blanke staal. Ik heb ook de spaceblack en de verkoper van de Apple Store probeerde mij over te galen Apple Care erbij te nemen voor het geval ik krassen krijg, dus misschien is dit gedekt en heb je het toevalllig erbij.
Anders is het misschien enigszins met een zwarte marker bij te werken en dan zo'n transparante skin / case er omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
BellySM schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:09:
[...]

De coating is volgens opgaaf Apple "Diamond Like Coating" en voor consument gebruik al de meest duurzame manier van coating op blanke staal.
Stel je je daarbij niet teveel voor. Ik kom veel in de fabriek waar de Rolexen worden gecoat. Op de speciale sub-versies van 25.000+ euro gaat een coating van 0,02 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 17:11
Verkeerde topic

[ Voor 89% gewijzigd door winwiz op 04-05-2017 14:55 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeforceAA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
sijbren schreef op donderdag 20 april 2017 @ 08:12:
Mijn vrouw heeft sinds gister ook een Apple watch series 1. Nu is er alleen 1 raar probleempje. Als de Apple watch in nightstand stand staat, is de dagaanduiding Engels. Bij de verschillende wijzerplaten is dit ook het geval bij de dagaanduiding. Ook zijn de dagen in de agenda in het Engels. Bij mijn Apple watch (ook series 1) is alles gewoon in het Nederlands. Haar watch heeft de laatste update en (volgens mij) zijn alle instellingen bij haar en bij mij gelijk, op zowel iPhone en watch. Iemand enig idee hoe dit kan?
Check welke regio iPhone is ingesteld. Instellingen > Algemeen > Taal en regio > Regio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
GeforceAA schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:41:
[...]

Check welke regio iPhone is ingesteld. Instellingen > Algemeen > Taal en regio > Regio
Dank voor je antwoord, inmiddels opgelost ;)
sijbren schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:48:

::edit:: Probleem is opgelost. Taal instelling van Nederlands naar Engels en daarna weer terug naar het Nederlands. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-10 13:06

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ik heb 2 Nike versies klaar liggen bij Coolblue..de zilveren met witte band en de Space Grey met zwart groene band..Twijfel nog welke kleur..Ook met oog op krasjes..Dan lijkt mij de zilveren beter gezien blanke krasjes minder opvallen?

Waarom de Nike versie? Ik ga de Watch gebruiken met hardlopen en qua prijs kosten ze niets meer...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:00
pdavie2311 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 07:10:
Ik heb 2 Nike versies klaar liggen bij Coolblue..de zilveren met witte band en de Space Grey met zwart groene band..Twijfel nog welke kleur..Ook met oog op krasjes..Dan lijkt mij de zilveren beter gezien blanke krasjes minder opvallen?

Waarom de Nike versie? Ik ga de Watch gebruiken met hardlopen en qua prijs kosten ze niets meer...
Ik heb zowel een zilveren (nu) als een Space Grey (Watch 0) gehad, de randen zijn bij mij nooit gekrast dus zou me daar niet al te veel op focussen! Gewoon gaan wat voor je mooi vind.

De Nike versie is inderdaad cool als hardloper, ik heb de gewone maar mijn vriendin de Nike versie. Ze is wel gewisseld naar de stand alone Strava app (die erg goed werkt trouwens en nauwelijks afwijkt van mijn Garmin FR 235 qua stats)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

ex87 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:36:
[...]

Ik heb zowel een zilveren (nu) als een Space Grey (Watch 0) gehad, de randen zijn bij mij nooit gekrast dus zou me daar niet al te veel op focussen! Gewoon gaan wat voor je mooi vind.

De Nike versie is inderdaad cool als hardloper, ik heb de gewone maar mijn vriendin de Nike versie. Ze is wel gewisseld naar de stand alone Strava app (die erg goed werkt trouwens en nauwelijks afwijkt van mijn Garmin FR 235 qua stats)
Ga nu toch voor de series 2! Kan eentje overnemen van iemand! Kan ik dus ook goed mee hardlopen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:00
pdavie2311 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:28:
[...]

Ga nu toch voor de series 2! Kan eentje overnemen van iemand! Kan ik dus ook goed mee hardlopen lijkt me?
Zeker, ik gebruik de strava app zelf, werkt prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 19:07

Budha

Online ergo sum

Sinds december heb ik een AW Series 2. De reden waarom ik er graag een wilde hebben is primair voor de notificaties, maar ook de verwachting dat er nieuwe mogelijkheden ontstaan waar ik tijdens de aanschaf nog niet eens aan had gedacht.

Ondanks dat ik persoonlijk de rechthoekige form-factor lelijk vind, heb ik toch voor de AW gekozen vanwege de integratie met mijn iPhone. Bovendien rekende ik erop dat de Apple-factor ervoor zal zorgen dat dit de meest ondersteunde smartwatch zal zijn.

Qua hardware ben ik best tevreden. Het scherm is erg mooi, ik doe makkelijk twee dagen op een acculading en de snelheid is voldoende. De software vind ik redelijk goed. In ieder geval heb ik weinig last van bugs. Met name het gebruik van Siri bevalt mij uitstekend. Super handig om een timer te zetten, de weersverwachting op te vragen, een sommetje uit te rekenen, etc. Dicteren werkt ook prima.

Over het algemeen ben ik dus best blij met mijn horloge. Het voegt wel degelijk iets toe. Toch steekt Apple voor mijn gevoel veel te weinig moeite in dit apparaat. De laatste grote update introduceerde Theater Mode en dat was het dan zo'n beetje. Dat is nota bene een extra manier om je horloge niet te gebruiken.

Ik vraag mij af waar de nieuwe watch-faces blijven? En waar zijn de nieuwe toepassingen? Waarom is er zo weinig ontwikkeling van de kant van Apple? Zitten ze nu al zonder ideeën?

Ben ik de enige die een beetje teleurgesteld is in de manier waarmee Apple met de AW gebruikers omgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Budha schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:19:
Sinds december heb ik een AW Series 2. De reden waarom ik er graag een wilde hebben is primair voor de notificaties, maar ook de verwachting dat er nieuwe mogelijkheden ontstaan waar ik tijdens de aanschaf nog niet eens aan had gedacht.

Ondanks dat ik persoonlijk de rechthoekige form-factor lelijk vind, heb ik toch voor de AW gekozen vanwege de integratie met mijn iPhone. Bovendien rekende ik erop dat de Apple-factor ervoor zal zorgen dat dit de meest ondersteunde smartwatch zal zijn.

Qua hardware ben ik best tevreden. Het scherm is erg mooi, ik doe makkelijk twee dagen op een acculading en de snelheid is voldoende. De software vind ik redelijk goed. In ieder geval heb ik weinig last van bugs. Met name het gebruik van Siri bevalt mij uitstekend. Super handig om een timer te zetten, de weersverwachting op te vragen, een sommetje uit te rekenen, etc. Dicteren werkt ook prima.

Over het algemeen ben ik dus best blij met mijn horloge. Het voegt wel degelijk iets toe. Toch steekt Apple voor mijn gevoel veel te weinig moeite in dit apparaat. De laatste grote update introduceerde Theater Mode en dat was het dan zo'n beetje. Dat is nota bene een extra manier om je horloge niet te gebruiken.

Ik vraag mij af waar de nieuwe watch-faces blijven? En waar zijn de nieuwe toepassingen? Waarom is er zo weinig ontwikkeling van de kant van Apple? Zitten ze nu al zonder ideeën?

Ben ik de enige die een beetje teleurgesteld is in de manier waarmee Apple met de AW gebruikers omgaat?
Ga er maar vanuit dat er bij het WWDC een grote update komt, naast iOS 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Sja ik vind dit ook een beetje voorbarig, elke 2-3 maanden komen er kleine updates met nieuwe features, en ook zijn er in 2 jaar tijd al 3 versies van het watchOS ontwikkeld. Kortom qua software support vind ik het nou juist niet echt om te klagen...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 19:07

Budha

Online ergo sum

DeNachtwacht schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:28:
Sja ik vind dit ook een beetje voorbarig, elke 2-3 maanden komen er kleine updates met nieuwe features, en ook zijn er in 2 jaar tijd al 3 versies van het watchOS ontwikkeld. Kortom qua software support vind ik het nou juist niet echt om te klagen...
Misschien ben ik ook wel wat ongeduldig, vandaar mijn vraag.

Wat ik zie is dat een half jaar na de release van watchOS 3 alleen Theater Mode en third party ondersteuning voor Siri is toegevoegd. Voor een nieuwe productcategorie lijkt mij dat weinig en als je dan ook nog ziet dat de ondersteuning van derde partijen niet echt vlot, dan maak ik mij wel een beetje zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-10 20:51
Ben benieuwd naar de nieuwe Apple Watch eind dit jaar, want vind hem (bij proberen in de winkel) ook nog iets karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik las zojuist een aantal posts van enkele maanden geleden terug en begrijp dat er meerdere mensen zijn die de Rabo app gebruiken en de melding "Geen internet" krijgen als ze hun saldo willen checken.

Ik heb de Series 2 sinds gisteren en bij mij werkt het ook alleen als mijn iPhone (6S) unlocked is.

Iemand een idee of hier al iets van een fix voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

bram1984 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:02:
Ik las zojuist een aantal posts van enkele maanden geleden terug en begrijp dat er meerdere mensen zijn die de Rabo app gebruiken en de melding "Geen internet" krijgen als ze hun saldo willen checken.

Ik heb de Series 2 sinds gisteren en bij mij werkt het ook alleen als mijn iPhone (6S) unlocked is.

Iemand een idee of hier al iets van een fix voor is?
Heb sinds gister ook weer een Series 2..Toen ik eerder 1 had, werkte de Rabo app ook niet. Nu nog steeds niet..Werkt bij mij alleen als ik kies om het saldo te laten zien voor het inloggen. Maar dan zie je dus je saldo als je de app alleen al aanklikt....Je kunt dit aanpassen bij instellingen en dan saldo checker...

Edit..Vandaag zat ik in een meeting en voelde ik de Apple Watch trillen. Pas later keek ik erop en zag ik dat ik ineens een heel andere watch face had? Hoe is dat mogelijk? Een lichte reset of zo? De iPhone lag gewoon op tafel....

[ Voor 12% gewijzigd door pdavie2311 op 11-05-2017 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
pdavie2311 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 17:25:
[...]

Heb sinds gister ook weer een Series 2..Toen ik eerder 1 had, werkte de Rabo app ook niet. Nu nog steeds niet..Werkt bij mij alleen als ik kies om het saldo te laten zien voor het inloggen. Maar dan zie je dus je saldo als je de app alleen al aanklikt....Je kunt dit aanpassen bij instellingen en dan saldo checker...

Edit..Vandaag zat ik in een meeting en voelde ik de Apple Watch trillen. Pas later keek ik erop en zag ik dat ik ineens een heel andere watch face had? Hoe is dat mogelijk? Een lichte reset of zo? De iPhone lag gewoon op tafel....
Rabo app er maar af gegooid. Benieuwd of ze dit ooit nog gaan fixen.

Je kan met een swipe de watch face veranderen, dus wellicht ergens langsgekomen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Ik kan trouwens nog Apple Care nemen op mijn watch! Deze week overgenomen van iemand en hij is nog geen 2 weken oud!

65,- euro valt nog mee, ook tegen schade etc, weliswaar met eigen risico, maar toch..
Meer mensen die Apple Care hebben genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
pdavie2311 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 12:31:
Ik kan trouwens nog Apple Care nemen op mijn watch! Deze week overgenomen van iemand en hij is nog geen 2 weken oud!

65,- euro valt nog mee, ook tegen schade etc, weliswaar met eigen risico, maar toch..
Meer mensen die Apple Care hebben genomen?
Ja, ik heb meerdere Apple producten en nooit Apple Care genomen. Bij mijn Apple Watch (eerste gen) wel. Watch laten valen en stuk. Apple Care ingeschakeld en binnen een paar dagen vervangende watch gekregen na betaling van 65 euro (eigen risico bij schade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

chippie777 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 12:45:
[...]

Ja, ik heb meerdere Apple producten en nooit Apple Care genomen. Bij mijn Apple Watch (eerste gen) wel. Watch laten valen en stuk. Apple Care ingeschakeld en binnen een paar dagen vervangende watch gekregen na betaling van 65 euro (eigen risico bij schade)
Daarom! Ga het denk ik ook doen! Zomervakantie komt eraan etc..even wat zekerheid! Ook al ben ik super zuinig op mijn spullen...

Pagina: 1 ... 45 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie