Ja, heb zelf het bandje en hij kan prima tegen water, droogt ook gewoon vlot. Maar ik geloof dat Apple niet bepaald adviseert de Watch in aanraking te brengen met zeep en dat soort zaken: ze kunnen dan niet uitsluiten dat je pech hebt en net een cosmetica-middeltje treft wat de waterdichtheid beïnvloedt... Maar da's iets anders dan je vraagDennusB schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:58:
Kan iemand mij vertellen of het geweven Nylon bandje bij de Series 2 ook gewoon tegen water kan? C.q. kan je er mee douchen?
Nou, daar zou ik dus maar even mee oppassen. Nylon is per definitie niet waterbestendig. Sterker nog: Nylon neemt water op en wanneer het dat doet, verliest het zeer veel van zijn kracht die normaal alles bij elkaar houdt. Dat verlies zit tussen de 60 en 80%, afhankelijk van het gebruikte type Nylon. Apple kennende zullen ze wel een goede kwaliteit gesourced hebben en dus moet je eerder aan 60-65% denken. Dit betekent wel dat om even een gek voorbeeld te noemen, je de douche uitstapt en achter iets blijft haken met je nylon bandje, deze op zal rekken en niet meer terug in oorspronkelijke vorm zal komen.mikkelnl schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 22:25:
[...]
Ja, heb zelf het bandje en hij kan prima tegen water, droogt ook gewoon vlot. Maar ik geloof dat Apple niet bepaald adviseert de Watch in aanraking te brengen met zeep en dat soort zaken: ze kunnen dan niet uitsluiten dat je pech hebt en net een cosmetica-middeltje treft wat de waterdichtheid beïnvloedt... Maar da's iets anders dan je vraagDus ja, gewoon te gebruiken bij zwemmen etc
En het vlot drogen lijkt op het oppervlak zo, maar de kern is dan nog niet droog. Dat is de definitie van de eigenschap van nylon wat met water in aanraking komt. Het echte opdrogen duurt heel erg lang (uren).
In de praktijk zal het ongetwijfeld meevallen, maar om nou te adviseren dat het prima tegen water kan, vind ik te ver gaan. Ik zou het gewoon afraden om er op regelmatige basis mee te gaan douchen. Het enige contact met water wat ik in de praktijk als "nog acceptabel" zou kunnen noemen, is af en toe een regenbui en bij het handen wassen.
En dan heb ik het echt alleen over contact met water, je geeft zelf al aan dat bepaalde cosmetica het weleens zouden kunnen aantasten.
Hier een uitleg over de chemische werking van polyamide in combinatie met water, waar nylon onderdeel van uitmaakt (in het hele artikel staat ook uitgelegd dat water bij polyamide als plasticizer werkt):
Plasticizers cause a polymer to swell and soften. Both of these effects are exhibited by polyamides when they are exposed to moisture and must be taken into account when designing a part. This is why both dry and conditioned data for polyamides are given. The tensile strength and stiffness of the material will diminish, while the flexibility and impact toughness will increase with moisture absorption. The extent to which the different properties change depends a great deal on the chemistry of the polymer itself. Polyamide 12, for example, doesn’t absorb as much moisture as Polyamide 6, so Polyamide 12’s properties don’t fluctuate as much with moisture.
[ Voor 21% gewijzigd door MooDyBLueS op 19-01-2017 23:03 ]
LOL... Serieus... Dan doe je het toch niet? Als Apple (zover ik weet) nergens een kanttekening o.i.d. plaats bij het bandje wat betreft de waterbestendigheid, dan is er mijns inziens geen enkel probleem. En wat ik aangaf over zeep etc: dat geldt niet voor het bandje, dat geldt voor de Watch, aldus Apple. Ze kunnen niet garanderen dat zeep de bindingen etc die het toestel waterdicht maken aantasten.MooDyBLueS schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 23:00:
[...]
Nou, daar zou ik dus maar even mee oppassen. Nylon is per definitie niet waterbestendig. Sterker nog: Nylon neemt water op en wanneer het dat doet, verliest het zeer veel van zijn kracht die normaal alles bij elkaar houdt. Dat verlies zit tussen de 60 en 80%, afhankelijk van het gebruikte type Nylon. Apple kennende zullen ze wel een goede kwaliteit gesourced hebben en dus moet je eerder aan 60-65% denken. Dit betekent wel dat om even een gek voorbeeld te noemen, je de douche uitstapt en achter iets blijft haken met je nylon bandje, deze op zal rekken en niet meer terug in oorspronkelijke vorm zal komen.
En het vlot drogen lijkt op het oppervlak zo, maar de kern is dan nog niet droog. Dat is de definitie van de eigenschap van nylon wat met water in aanraking komt. Het echte opdrogen duurt heel erg lang (uren).
In de praktijk zal het ongetwijfeld meevallen, maar om nou te adviseren dat het prima tegen water kan, vind ik te ver gaan. Ik zou het gewoon afraden om er op regelmatige basis mee te gaan douchen. Het enige contact met water wat ik in de praktijk als "nog acceptabel" zou kunnen noemen, is af en toe een regenbui en bij het handen wassen.
En dan heb ik het echt alleen over contact met water, je geeft zelf al aan dat bepaalde cosmetica het weleens zouden kunnen aantasten.
Hier een uitleg over de chemische werking van polyamide in combinatie met water, waar nylon onderdeel van uitmaakt (in het hele artikel staat ook uitgelegd dat water bij polyamide als plasticizer werkt):
[...]
Dus wat betreft het bandje: ik heb nergens een waarschuwing van Apple gezien en zie dus geen probleem.
Ik zit ook met een vraag: de watch 2 is waterdicht, maar dan is de vraag wat jullie denken van de sauna?
youtube.com/@hisrep
"De Apple Watch is ontworpen om het best te werken in een omgeving met een temperatuur tussen 0º en 35ºC en moet in een omgeving met een temperatuur tussen -20º en 45ºC worden bewaard
https://support.apple.com/nl-nl/HT204508
Maar "waarom?!"
https://support.apple.com/nl-nl/HT204508
Maar "waarom?!"
[ Voor 9% gewijzigd door smoken op 20-01-2017 22:49 ]
scherm, accu doen raar bij lagere temperaturen. chips doen beetje vreemd bij warme temperaturen.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Vorige week heb ik de watch voor het eerst meegenomen naar het zwembad.
Hij was niet helemaal accuraat, maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik hem al aan had gezet voordat ik het water in ging. Volgende keer ga ik ook mijn baantjes tellen en dan hoop ik dat het beter werkt. Dus daar kom ik nog een keer op terug.
Qua gebruik vind ik het een heel fijn horloge. Fijner dan ik van tevoren had gedacht.
Het enige wat me tegenvalt zijn het beperkte aantal watch faces. Ik hoop dat Apple dit in de toekomst wat meer vrij gaat geven zodat hier meer keuzes in zijn te maken.
Hij was niet helemaal accuraat, maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik hem al aan had gezet voordat ik het water in ging. Volgende keer ga ik ook mijn baantjes tellen en dan hoop ik dat het beter werkt. Dus daar kom ik nog een keer op terug.
Qua gebruik vind ik het een heel fijn horloge. Fijner dan ik van tevoren had gedacht.
Het enige wat me tegenvalt zijn het beperkte aantal watch faces. Ik hoop dat Apple dit in de toekomst wat meer vrij gaat geven zodat hier meer keuzes in zijn te maken.
Bottom line, sauna is dus helaas nog wel een no-go. Dank voor het meedenken iigkmf schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 23:36:
scherm, accu doen raar bij lagere temperaturen. chips doen beetje vreemd bij warme temperaturen.
youtube.com/@hisrep
Dank voor alle adviezen. Uiteindelijk voor de S0 gegaan. Vrijdag besteld, gisteren geleverd.sjors123 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:19:
Ik ben voornemens om ook een AW te gaan kopen. Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de S1 in de aluminium uitvoering. Echter, met een beetje zoeken kun je op dit moment ook een S0 kopen voor 300 euro. En dan heb je wel de SS-uitvoering. Ga ik het verschil in prestatie echt dusdanig merken dat ik me er, als huis tuin en keuken gebruiker, aan ga ergeren?
https://www.directsale.nl...rvs-sportbandje-rood.html
GPS zonder telefoon en waterdicht is niet belangrijk voor me en nu gekozen voor een SS-model. En de snelheid valt me alleszins mee.
Nou de BTW weg ermee actie begint donderdag 26 januari weer.. Gelukkig voor mij, helaas voor de 'wachters'
Ik heb begin december lang getwijfeld of ik hiervoor zou gaan, maar 'gelukkig' dus niet voor niets meteen gekocht destijds...Uitzonderingen
....
Alle Apple-producten
youtube.com/@hisrep
Goede keuze.sjors123 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:12:
[...]
Dank voor alle adviezen. Uiteindelijk voor de S0 gegaan. Vrijdag besteld, gisteren geleverd.
https://www.directsale.nl...rvs-sportbandje-rood.html
GPS zonder telefoon en waterdicht is niet belangrijk voor me en nu gekozen voor een SS-model. En de snelheid valt me alleszins mee.
Sinds watchOS 3 kan de S0 nog prima mee. Mocht S0 geen watchOS updates meer krijgen, kan je altijd dan weer eens verder kijken.
Vraagje :
Is er ook een topic voor andere smartwatches en health-watches in het algemeen ?
Zoals Fitbit2, Sinji, Samsung, Huawei, etc
Is er ook een topic voor andere smartwatches en health-watches in het algemeen ?
Misschien wel maar niet in het Apple subforumSpaceKees_ schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:10:
Vraagje :
[Fitbit] Ervaring en discussie
Wearables, Accessoires en Overige
[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 23-01-2017 13:13 ]
Kan het geluid van alarm ook nog harder worden ingesteld? Nu staat bij instellingen het geluid vol aan maar wordt er nog niet echt wakker van. Op de iphone kan dat natuurlijk veel harder.
Gehoor is niks mis mee, zal wel goed diep slapen!
Nou nieuwe ronden nieuwe kansen voor WatchOS 3.x zo te zien - eindelijk de update na het gelazer bij de vorige update ronde. 
Die dingen hebben gewoon een brakke speaker, helaas. Ik had ooit de hoop om de Watch als handsfree kitje te gebruiken in de auto... Nee dus. [X] Ongeschikt.
Max = max... Je kan misschien het toontje wijzigen maar daar houdt het op.U2psv schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 00:02:
Kan het geluid van alarm ook nog harder worden ingesteld? Nu staat bij instellingen het geluid vol aan maar wordt er nog niet echt wakker van. Op de iphone kan dat natuurlijk veel harder.
Die dingen hebben gewoon een brakke speaker, helaas. Ik had ooit de hoop om de Watch als handsfree kitje te gebruiken in de auto... Nee dus. [X] Ongeschikt.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Nou 3.1.3 is uit, maar idd volgens mij vooral bugfixes, ik kom van 3.1 en zie geen verschillen. Alleen het Siri icoontje is blauw geworden als je wil reageren op een WhatsApp
youtube.com/@hisrep
Ik heb juist het liefst dat het alarm oplopend is. Ik vind juist dat het te hard is en schrikt wakker.
Bij de iPad/iPhone is het wel oplopend.
Bij de iPad/iPhone is het wel oplopend.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Wat duurt die update lang zeg...
Als ik dat had geweten had ik t niet nu gedaan en zal hier in het vervolg echt rekening mee houden.
Als ik dat had geweten had ik t niet nu gedaan en zal hier in het vervolg echt rekening mee houden.
Iemand ook problemen met rabo app die het niet doet als iphone gelocked is? Lijkt me een foutje anders kun je bet zo goed de app op de tel openen.
Klopt, heb ik ook last van.U2psv schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:42:
Iemand ook problemen met rabo app die het niet doet als iphone gelocked is? Lijkt me een foutje anders kun je bet zo goed de app op de tel openen.
UPDATE;
Rabobank; Hoi Maarten, dat klopt. Vanwege de veiligheid is deze keuze gemaakt. ^Marsha
[ Voor 14% gewijzigd door LeenVan op 25-01-2017 10:02 ]
Banken maken er nog een zooitje van volgens mij. ING saldo op watch krijg ik ook niet werkend.U2psv schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:42:
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Bij mij doet ING het dan wel weer prima. Krijg altijd netjes het saldo te zien, maar moet er soms wel even op wachten.amphora schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:30:
[...]
Banken maken er nog een zooitje van volgens mij. ING saldo op watch krijg ik ook niet werkend.
Verwijderd
ik krijg berichtjes en mailtjes binnen op mijn watch..zonder dat mijn telefoon in de buurt is.
Woensdag ga ik altijd voetballen en dan neem ik mijn telefoon niet mee ( die ligt dan 1 km verderop )
en toch krijg ik berichtjes binnen...
op de voetbal hebben ze wel een wifispot...die bij mijn telefoon bekend is...maar is toch best apart
Woensdag ga ik altijd voetballen en dan neem ik mijn telefoon niet mee ( die ligt dan 1 km verderop )
op de voetbal hebben ze wel een wifispot...die bij mijn telefoon bekend is...maar is toch best apart
Die WiFI-verbinding is ook werkzaam op je Watch omdat die via iCloud gekoppeld is. En dan werkt je Watch via WiFi.Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:16:
ik krijg berichtjes en mailtjes binnen op mijn watch..zonder dat mijn telefoon in de buurt is.
Klopt. De WiFi netwerken die jouw telefoon kent, worden gespiegeld naar je Watch. Daardoor kan je Watch op dezelfde WiFi netwerken inloggen als jouw telefoon.me_mrtn schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:36:
[...]
Die WiFI-verbinding is ook werkzaam op je Watch omdat die via iCloud gekoppeld is. En dan werkt je Watch via WiFi.
Als jij een MacBook hebt, is dit ook het geval, de netwerken die jij op je MacBook en iPhone toevoegt, worden onderling gesynchroniseerd en dus ook het totaalpakket weer gespiegeld naar je Watch.
Het werkt gewoon zo simpel en zonder dat je het door hebt, dat het best gaaf is. Ik heb ook wel eens gehad kwam ik bij iemand met m'n laptop, maar was er wel al eerder geweest met m'n iPhone. Deed ik de laptop open; zou ik net om het WiFi wachtwoord vragen, was ie ineens gewoon verbonden. Toen snapte ik het ook nog niet, maar blijkt gewoon erg goed te werken.
Ik had het op mijn Watch ook niet werkend, bij mij werkt het pas sinds ik de allerlaatste versie van ING heb draaien op mijn telefoon.Tjoekie schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:53:
[...]
Bij mij doet ING het dan wel weer prima. Krijg altijd netjes het saldo te zien, maar moet er soms wel even op wachten.
Okay via twitter zegt rabobank dat het mogelijk moet zijnLeenVan schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:16:
[...]
Klopt, heb ik ook last van.
UPDATE;
Rabobank; Hoi Maarten, dat klopt. Vanwege de veiligheid is deze keuze gemaakt. ^Marsha

[ Voor 12% gewijzigd door U2psv op 26-01-2017 00:02 ]
Zo te horen blij dat de update vannacht Ging uit zich zelf.
Wat dan wel een puntje van aandacht is voor Apple is dat de watch aan de lader moet zitten en minimaal 50% moet zijn, maar mijn telefoon die de update notabene pushes heb ik weggelegd zonder lader en maar met 30% waarop ik dus wakker werd met nog maar 10% op de telefoon. Wat nou als mijn telefoon was uitgevallen tijdens de update pushen?
Wat dan wel een puntje van aandacht is voor Apple is dat de watch aan de lader moet zitten en minimaal 50% moet zijn, maar mijn telefoon die de update notabene pushes heb ik weggelegd zonder lader en maar met 30% waarop ik dus wakker werd met nog maar 10% op de telefoon. Wat nou als mijn telefoon was uitgevallen tijdens de update pushen?
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Niets aan het handje: het installatieproces op je watch begint pas als de update helemaal gekopieerd is naar je watch. Als je iPhone dus vroegtijdig uitvalt, is de installatie nog niet begonnen op je watch en kun je dus opnieuw starten met een volle telefoon.
Als je watch uitvalt Tijdens installatie heb je een probleem, aangezien je dan midden in het installatieproces zit en geen werkend watchOS hebt draaien.
Als je watch uitvalt Tijdens installatie heb je een probleem, aangezien je dan midden in het installatieproces zit en geen werkend watchOS hebt draaien.
Vraagje: mij valt op dat de watch er altijd na 5% accuduur mee op houdt. Ik zie altijd nog ergens een keer 5% of 6% batterijduur staan als hij het nog doet, maar een half uurtje later is de watch dan ineens uit. Je zou verwachten dat je er met 5% toch nog wel zo'n 3 uur uit kan persen...
Is dat omdat hij bij 4% in de stroombesparingsmodus gaat (horloge only) of heb ik gewoon een defecte batterij?
Is dat omdat hij bij 4% in de stroombesparingsmodus gaat (horloge only) of heb ik gewoon een defecte batterij?
[ Voor 11% gewijzigd door DeNachtwacht op 26-01-2017 08:32 ]
youtube.com/@hisrep
Ach dat hele 'uit veiligheidsoverwegingen' is altijd een PR praatje als iets niet werkt. Omdat het dan voor de meerderheid gewoon plausibel lijkt, die willen immers veiligheid. En als ze het gefixed hebben dan kan het ineens wel.U2psv schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 23:49:
[...]
Okay via twitter zegt rabobank dat het mogelijk moet zijnwacht nog op antwoord van de afdeling die het in behandeling heeft. Net via de raboapp contact gehad hij zegt dat het moet kunnen terwijl de tel. gelocked is. Morgen maar eens bellen
ING kan het wel gewoon, en veiligheid is uberhaubt een non-issue, mede omdat alleen jij het kan bekijken, als je Watch van je pols wordt gejat, wordt ie automatisch gelocked dus kan een ander er niet bij komen.
Bij 10procent vraagt hij erom of je dat wil en als je dat niet doet is hij na die 5% erg snel leeg.DeNachtwacht schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 08:31:
Vraagje: mij valt op dat de watch er altijd na 5% accuduur mee op houdt. Ik zie altijd nog ergens een keer 5% of 6% batterijduur staan als hij het nog doet, maar een half uurtje later is de watch dan ineens uit. Je zou verwachten dat je er met 5% toch nog wel zo'n 3 uur uit kan persen...
Net als met je iPhone de eerste paar % doen er langer over dan de laatste paar.
Thnx, dat wist ik idd. Het punt is dat ik het dus nooit voor elkaar krijg om 2% of 4% te zien bijv. Ik heb 1 keer 5% gezien, en nog geen 20 minuten later was hij leeg. Dat lijkt me wel héél snel voor de laatste 4%. Dus dan is de vraag: heeft mijn accu defecte sectoren, of is dit bij iedereen zo omdat de watch bij 10% een melding geeft, maar zodra hij de 4% aantikt altijd in de spaarstand gaat.Roos79 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:19:
[...]
Bij 10procent vraagt hij erom of je dat wil en als je dat niet doet is hij na die 5% erg snel leeg.
Net als met je iPhone de eerste paar % doen er langer over dan de laatste paar.
youtube.com/@hisrep
Zo, het geld van de " Kickstarter"Pebble Time 2 + Core is terug gestort.. Nu de knoop doorgehakt om via Directsale de originele Apple Watch 38mm RVS spacezwart te bestellen voor €269,-
De komende weken eens mee aan de slag, als hij echt goed bevalt en ik zet het hardlopen door dan kijk ik na de zomer weer of er een serie 2 óf 3 besteld kan worden..
Vanavond opzoek naar extra bandjes!
De komende weken eens mee aan de slag, als hij echt goed bevalt en ik zet het hardlopen door dan kijk ik na de zomer weer of er een serie 2 óf 3 besteld kan worden..
Vanavond opzoek naar extra bandjes!
Ik heb nog geen echt goede app gezien voor de apple watch.
Ik was eigenlijk van plan om deze te gebruiken:
Pokemon Go, maar deze blijkt in het praktijk altijd connectie met de Pokemon App op de telefoon te willen maken. Verliest die de connectie of wat dan ook, dan crasht ie en gaat ie ook geen stappen tellen.
5kRunner. Een trainingsapp om een 5km marathon te kunnen lopen. Hoopte dat ie met vibraties zal laten weten wanneer welke fase gedaan moet worden. Is gewoon stil. Ziet niet dat er iets gedaan moet worden zonder even op de app te kijken. Waardeloos dus weer.
NRC Nike Run Club. Same as above. Niks geen coaching aanwezig..
Tweetbot, ziet alleen messages. Ik wil tweets zien..
Heel zonde.
Ik was eigenlijk van plan om deze te gebruiken:
Pokemon Go, maar deze blijkt in het praktijk altijd connectie met de Pokemon App op de telefoon te willen maken. Verliest die de connectie of wat dan ook, dan crasht ie en gaat ie ook geen stappen tellen.
5kRunner. Een trainingsapp om een 5km marathon te kunnen lopen. Hoopte dat ie met vibraties zal laten weten wanneer welke fase gedaan moet worden. Is gewoon stil. Ziet niet dat er iets gedaan moet worden zonder even op de app te kijken. Waardeloos dus weer.
Tweetbot, ziet alleen messages. Ik wil tweets zien..
Heel zonde.
Vandaag voor een (volgens mij) mooie prijs een Apple Watch Sports 42mm (2015) op de kop kunnen tikken bij Media Markt voor ongeveer 205 euro.
Mijn vraag is, ook al is de prijs voordelig, is het apparaat het nog waard, hoe lang krijgt de eerste generatie nog updates en is het een groot verschil met de vernieuwde Series 1?
Mijn vraag is, ook al is de prijs voordelig, is het apparaat het nog waard, hoe lang krijgt de eerste generatie nog updates en is het een groot verschil met de vernieuwde Series 1?
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Sinds de update hoef ik veel minder te doen voor m'n stand hours. Afgelopen nacht heb ik dus de eerste drie uur van mijn slaap even gestaan, volgens mijn Watch. Nu zit ik op 16 stand hours, dat haalde ik nooit.
De andere ringen kreeg ik wel vol maar het gebeurde heel vaak dat ik om 22:00 uur zag dat ik nog 3 stand hours 'moest' voor een perfecte dag.
De andere ringen kreeg ik wel vol maar het gebeurde heel vaak dat ik om 22:00 uur zag dat ik nog 3 stand hours 'moest' voor een perfecte dag.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Zelf zie ik wel de 5% en en daarna eigenlijk ook niet meer een enkele keer lager maar daarna valt hij uit/spaarstand.DeNachtwacht schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:04:
[...]
Thnx, dat wist ik idd. Het punt is dat ik het dus nooit voor elkaar krijg om 2% of 4% te zien bijv. Ik heb 1 keer 5% gezien, en nog geen 20 minuten later was hij leeg. Dat lijkt me wel héél snel voor de laatste 4%. Dus dan is de vraag: heeft mijn accu defecte sectoren, of is dit bij iedereen zo omdat de watch bij 10% een melding geeft, maar zodra hij de 4% aantikt altijd in de spaarstand gaat.
Ik denk dat als je hem bij die melding van 10% op spaarstand zet hij wel langer mee gaat.
Maar ik heb niet het idee dat de batterij stuk is eigenlijk want gebruiks tijden zijn prima.
Die Watch (S0) was een draak, maar is sinds watchOS 3 véél beter geworden. Met het huidige tempo dat ie zich weerhoudt, gaat ie sowieso wel naar watchOS 4 dit jaar.THE_BASE schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:21:
Vandaag voor een (volgens mij) mooie prijs een Apple Watch Sports 42mm (2015) op de kop kunnen tikken bij Media Markt voor ongeveer 205 euro.
Bovendien heb je 'm voor een nette prijs. Paar weken geleden nog bij de Media Markt in de budget bak zien liggen voor 305 euro. Toen laten liggen en een tweede hans gekocht.
Dus dat is zeker geen miskoop.
Bedankt voor je reactie. Begon negatief met je eerste zin, maar werd blij van de rest. Vandaag nog niets anders kunnen doen dan 2 uur updaten, haha.xoniq schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:51:
[...]
Die Watch (S0) was een draak, maar is sinds watchOS 3 véél beter geworden. Met het huidige tempo dat ie zich weerhoudt, gaat ie sowieso wel naar watchOS 4 dit jaar.
Bovendien heb je 'm voor een nette prijs. Paar weken geleden nog bij de Media Markt in de budget bak zien liggen voor 305 euro. Toen laten liggen en een tweede hans gekocht.
Dus dat is zeker geen miskoop.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
De Watch had ook een moeizaam begin. Log, traag, kon amper wat zonder telefoon, maar met watchOS 2 werd het beter, en met watchOS 3 werd ie top. Anders had ik de S0 ook niet gekocht, had m ff te leen omdat ik toch twijfelde, maar vond het erg meevallen, nu erg blij met de koop.THE_BASE schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 23:00:
[...]
Bedankt voor je reactie. Begon negatief met je eerste zin, maar werd blij van de rest. Vandaag nog niets anders kunnen doen dan 2 uur updaten, haha.
Heb 'm nu 2 weken, en is nu al niet meer weg te denken.
Bij mij wordt de watch ook steeds onmisbaarder merk ik. Sleutel daarbij is Siri
-snel reageren op WhatsApp
-agenda en herinneringen snel inspreken (erg handig als je om 03:00u smacht denkt "o sjit ik moet morgen nog... <vuljetaakin>"
-temperatuur checken via complicatie
-agenda snel bekijken
-ademhalingsoefening bij slapen gaan
-zwemmen, fietsen en hardlopen tracken
-muziek harder/zachter/nummer vooruit
-wandel/fiets navigatie
Dit zijn allemaal dingen die echt beter en sneller gaan dan met gewoon je smartphone. Ik ben ook erg benieuwd naar watchOS 4. Als er sleeptracking bij komt en het OS nog ff logischer wordt, groeit de watch echt uit tot iets onmisbaars
Grootste wat ik nu nog mis is dat je geen WhatsApp berichten kan sturen via Siri (als je zelf een gesprek wil starten, reageren kan natuurlijk wel)
-snel reageren op WhatsApp
-agenda en herinneringen snel inspreken (erg handig als je om 03:00u smacht denkt "o sjit ik moet morgen nog... <vuljetaakin>"
-temperatuur checken via complicatie
-agenda snel bekijken
-ademhalingsoefening bij slapen gaan
-zwemmen, fietsen en hardlopen tracken
-muziek harder/zachter/nummer vooruit
-wandel/fiets navigatie
Dit zijn allemaal dingen die echt beter en sneller gaan dan met gewoon je smartphone. Ik ben ook erg benieuwd naar watchOS 4. Als er sleeptracking bij komt en het OS nog ff logischer wordt, groeit de watch echt uit tot iets onmisbaars
Grootste wat ik nu nog mis is dat je geen WhatsApp berichten kan sturen via Siri (als je zelf een gesprek wil starten, reageren kan natuurlijk wel)
youtube.com/@hisrep
Klinkt prima! Gisteren opgeladen en geüpdatet, duurde maar liefst 2 uur. Dat was wel even schrikken. Vanmorgen vluchtig wat ingesteld. Moet nog even kijken hoe of wat.
Voor 569 euro had ik er destijds geen zin in en onlangs wilde ik nog een Withing HR Steel kopen. Die is tevens 199 euro en zou voldoen (qua notificaties). Maar als je voor net even wat meer een Apple Watch kan kopen is dat, gezien alle Apple in huis, verstandiger.
Ik zal volgende week eens laten weten hoe ik er dan over denk.
Voor 569 euro had ik er destijds geen zin in en onlangs wilde ik nog een Withing HR Steel kopen. Die is tevens 199 euro en zou voldoen (qua notificaties). Maar als je voor net even wat meer een Apple Watch kan kopen is dat, gezien alle Apple in huis, verstandiger.
Ik zal volgende week eens laten weten hoe ik er dan over denk.
Hopelijk heb ik hem vanmiddag om mijn pols en kan ik ook 'meepraten' over de functionaliteiten. Als Pebble niet was overgenomen had ik nu een Time 2 gehad maar goed, alles hier in huis en kantoor is al van Apple dus eigenlijk is het ook wel een logische stap 
Begin nu alleen wel zwaar te twijfelen of ik niet beter voor een 42 had kunnen gaan...
Begin nu alleen wel zwaar te twijfelen of ik niet beter voor een 42 had kunnen gaan...
Ik gebruik zelf Intervals voor het lopen van interval trainingen. Hierin kun je zelf aangeven wat voor intervallen je wilt lopen/rennen/kruipen etc. En bij het wisselen van interval krijg je een trilling op je watch.kmf schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:37:
De Nike RC app biedt trouwens wel feedback, maar deze is gesproken. Als je dat wilt horen moet je dus oordopjes aansluiten.
Ik had mijn zinnen gezet op een series 2 als deze in prijs zakt (waarschijnlijk pas als de series 3 uit komt), een series 1 zou ook nog kunnen als de prijs goed is.
Een series 0 heb ik per definitie overgeslagen omdat dat het eerste model was en ik dacht dat deze nog niet top was, echter als ik de laatste reacties hier zo lees is ook die prima met het nieuwe OS.
Wellicht dan toch ook maar naar de MediaMarkt of ze er ook nog een voor mij hebben voor 205eu? Of toch nog wat langer wachten tot de series 1/2 in prijs zakken? Twijfels
.....
Een series 0 heb ik per definitie overgeslagen omdat dat het eerste model was en ik dacht dat deze nog niet top was, echter als ik de laatste reacties hier zo lees is ook die prima met het nieuwe OS.
Wellicht dan toch ook maar naar de MediaMarkt of ze er ook nog een voor mij hebben voor 205eu? Of toch nog wat langer wachten tot de series 1/2 in prijs zakken? Twijfels
Hoe kan ik Faces verwijderen? Heb nu heel veel klokken als ik van links naar rechts swipe. Wil liever gewoon een of twee faces en niet al die Mickey's en Mini Mouses.
Force touch op je watch face daarna is deze aanpasbaar, maar je kunt ook naar links/rechts swipen. Daarna kun je omhoog swipen bij de watch face welke je wilt verwijderen en dan op het prullenbakje tikken. Et voila. Je kunt ze altijd weer terugzetten mbv de app op je iPhone.THE_BASE schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:43:
Hoe kan ik Faces verwijderen? Heb nu heel veel klokken als ik van links naar rechts swipe. Wil liever gewoon een of twee faces en niet al die Mickey's en Mini Mouses.
(Verwijderen van wijzerplaten kun je ook in de iPhone app doen)
[ Voor 5% gewijzigd door sijbren op 27-01-2017 11:22 . Reden: aanvulling ]
Super! Via de Watch.app is het wat makkelijker, gelukt.sijbren schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:18:
[...]
Force touch op je watch face daarna is deze aanpasbaar, maar je kunt ook naar links/rechts swipen. Daarna kun je omhoog swipen bij de watch face welke je wilt verwijderen en dan op het prullenbakje tikken. Et voila. Je kunt ze altijd weer terugzetten mbv de app op je iPhone.
(Verwijderen van wijzerplaten kun je ook in de iPhone app doen)
Net in de auto even iemand gebeld, ging helaas niet over op Bluetooth, terwijl de iPhone dat wel doet. Iemand een idee? Apple Watch is verbonden met Bluetooth tussen Renauilt Carminat en Apple Watch. Ik zie wel dat er gebeld wordt via het systeem, geluid blijft echter via Watch gaan...
[ Voor 35% gewijzigd door THE_BASE op 27-01-2017 20:57 ]
Even als toevoeging, op deze pagina staat het ook letterlijk genoemdDeNachtwacht schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 14:29:
[...]
Bottom line, sauna is dus helaas nog wel een no-go. Dank voor het meedenken iig
De volgende situaties kunnen van invloed zijn op de waterbestendigheid van uw Apple Watch en moeten worden vermeden:
- Een Apple Watch dragen in een sauna of stoomcabine.
Nu een week een AW SS series 0 om mijn pols en ben er erg blij mee. Zat te twijfelen tussen deze (300 euro) en de series 1 (369 euro). Een vriend heeft deze laatste, maar het snelheidsverlies vind ik niet opwegen tegen het, in mijn ogen, veel mooiere stainless steel klokje.B-Real schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:41:
Ik had mijn zinnen gezet op een series 2 als deze in prijs zakt (waarschijnlijk pas als de series 3 uit komt), een series 1 zou ook nog kunnen als de prijs goed is.
Wellicht dan toch ook maar naar de MediaMarkt of ze er ook nog een voor mij hebben voor 205eu? Of toch nog wat langer wachten tot de series 1/2 in prijs zakken? Twijfels.....
Hebben meer mensen er last van dat (WhatsApp) niet automatisch mee muten? Mijn watch staat ingesteld dat hij qua geluiden alle iPhone settings overneemt, maar dit doet niet bij WhatsApp. Dit is ook niet in te stellen omdat je alleen kan aanvinken dat WhatsApp berichten doorgestuurd moeten worden naar je watch. Irritant in een gesprek als je 6-7 berichtnotificaties achter elkaar krijgt.
Erg onlogisch, is dit een bugje?
Erg onlogisch, is dit een bugje?
[ Voor 17% gewijzigd door DeNachtwacht op 28-01-2017 13:35 ]
youtube.com/@hisrep
Fout
[ Voor 98% gewijzigd door DeNachtwacht op 28-01-2017 13:28 ]
youtube.com/@hisrep
Op zoek naar een nieuw bandje voor mijn nieuwe Watch.
Ik kom er twee tegen die sprekend op elkaar lijken (doen ze volgens mij allemaal). Een voor 19,95 euro en een voor (hoe bestaat het) 6,95 euro. Ik zie geen verschil. Jullie wel?
http://www.watchbandjes-s...beren-bandje-donker-blauw
http://www.123watches.nl/middernacht-sportbandje.html
Of deze via Ali Express:
https://www.aliexpress.co...10010108.1000017.1.jDtw1S
Kan mij toch niet vertellen dat dit enige kwaliteit is?
Ik kom er twee tegen die sprekend op elkaar lijken (doen ze volgens mij allemaal). Een voor 19,95 euro en een voor (hoe bestaat het) 6,95 euro. Ik zie geen verschil. Jullie wel?
Of deze via Ali Express:
[ Voor 26% gewijzigd door THE_BASE op 28-01-2017 19:14 ]
Er zijn verschillende kwaliteiten. ik zou gewoon gaan voor AliExpress , en daar een bandje doen dat goede reviews heeft en heel veel gekocht is. Bij die rd party sportbandjes kun je er denk ik wel vanuit gaan dat ze allemaal uit dezelfde fabriek komen, of ze nou €20 of €5 kosten. Dikke kans namelijk dat die Nederlandse webshop ze namelijk ook gewoon bij DX, Ali of GB heeft besteld...THE_BASE schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:13:
Of deze via Ali Express:
youtube.com/@hisrep
Bij die verkoper even een blauwe en een zwarte besteld voor 4,75 euro. Daar kun je geen buil aan vallen. Wellicht ooit eens een echte kopen via Apple, maar 60 euro voor een stukje rubber gaat eigenlijk te ver.DeNachtwacht schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 21:14:
[...]
Er zijn verschillende kwaliteiten. ik zou gewoon gaan voor AliExpress , en daar een bandje doen dat goede reviews heeft en heel veel gekocht is. Bij die rd party sportbandjes kun je er denk ik wel vanuit gaan dat ze allemaal uit dezelfde fabriek komen, of ze nou €20 of €5 kosten. Dikke kans namelijk dat die Nederlandse webshop ze namelijk ook gewoon bij DX, Ali of GB heeft besteld...
Wellicht staat er hier meer info: [Apple Watch] Hoesjes / Cases / AccessoiresTHE_BASE schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:13:
Of deze via Ali Express:
Daarom. De goedkope hebben t risico dat ze minder zijn, maar zolang er flink veel goede reviews zijn vertrouw ik het wel. Voor €7,50 heb ik een Nike sportbandimitatie, ook nog in blauwgeel ipv grijsgeel, dus veel cooler ook nog 🙃
youtube.com/@hisrep
Ik heb tot nu toe al mijn bandjes hier gekocht en er is er nog geen 1 beschadigd/kapot. Het leren bandje draag ik bijna elke dag sinds 1 of 2 weken na de Apple Watch 2 release.THE_BASE schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:13:
Of deze via Ali Express:
Krijg bellen in de auto via Bluetooth helaas niet voor elkaar:
iPhone is verbonden met auto, dat werkt prima. Wanneer ook de Watch verbonden is met Bluetooth ontvangt alleen de telefoon gesprekken, op Watch geen meldingen. Bellen met Watch kan, maar audio niet via de auto.
Wanneer de Bluetooth van Watch met auto is verbroken en iPhone is verbonden komen de meldingen ook niet binnen.
Kortom: Watch snapt niets van Bluetooth in mijn auto. Iemand?
iPhone is verbonden met auto, dat werkt prima. Wanneer ook de Watch verbonden is met Bluetooth ontvangt alleen de telefoon gesprekken, op Watch geen meldingen. Bellen met Watch kan, maar audio niet via de auto.
Wanneer de Bluetooth van Watch met auto is verbroken en iPhone is verbonden komen de meldingen ook niet binnen.
Hallo,
Ik zit er aan te denken om de apple watch serie 1 te kopen.
Ik zou graag willen weten of deze telefoon wel beschikt over een runner app?
Ik weet namelijk wel dat je kan lopen met gps, als je de telefoon mee neemt.
Groetjes Doser.
Groetjes Doser.
Deze telefoon?Doser schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:40:
Hallo,
Groetjes Doser.
Je kan met elke Apple Watch (gen 1), Series 1 en Series 2 gewoon lopen met je Workout app, of een externe app. Als je je telefoon meeneemt houdt hij je locatie bij op alle generaties, maar de Series 2 houdt ook je locatie bij op de Watch zelf zondet telefoon.
Dank je,
Kan ik dan ook de route zien op de telefoon?
De serie 1 heeft toch ook Wifi, waardoor de apps wel werken, als je in een wifi netwerk zit?
Groetjes Doser.
De serie 1 heeft toch ook Wifi, waardoor de apps wel werken, als je in een wifi netwerk zit?
Groetjes Doser.
[ Voor 38% gewijzigd door Doser op 29-01-2017 18:17 ]
Hoe bedien je de Sonos dan? Ik krijg dat nog niet voor elkaar. Behalve dan via een 3rd party betaalde app.U2psv schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:43:
Sinds gisteren mijn watch Nike 42mm binnen. Eerste indruk is zeer goed, minder mijn telefoon pakken voor tijd of notificaties.
Bedienen van Hue en Sonos werkt super!
Ook de combinatie met de Airpods ideaal!
Wel is de watch al 2x opnieuw opgestart als ik in een app bezig ben.
Zou handig zijn, volgens mij kan het nog niet via Sonos of Spotify. Gemis.BlauweFles schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:37:
[...]
Hoe bedien je de Sonos dan? Ik krijg dat nog niet voor elkaar. Behalve dan via een 3rd party betaalde app.
In februari komt er een hele uitgebreide 3rd party Spotify app voor de Apple Watch. SpottyTHE_BASE schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:45:
[...]
Zou handig zijn, volgens mij kan het nog niet via Sonos of Spotify. Gemis.
Je kan alleen de route zien bij series 2 als je zonder telefoon loopt.Doser schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:57:
Dank je,
Groetjes Doser.
Ja via zone-player is wel betaald, maar wel waard ideaal pauze of volume aanpassen. Je kan wel bij je sonos favorieten maar bv niet zoeken in Deezer/musicBlauweFles schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:37:
[...]
Hoe bedien je de Sonos dan? Ik krijg dat nog niet voor elkaar. Behalve dan via een 3rd party betaalde app.
Hier ook een tevreden ZonePlay gebruiker.U2psv schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:03:
[...]
Ja via zone-player is wel betaald, maar wel waard ideaal pauze of volume aanpassen. Je kan wel bij je sonos favorieten maar bv niet zoeken in Deezer/music
Ik gebruik overigens puur de remote functies. Ik vind de Sonos app verder gewoon prima, maar ZonePlay biedt mij een iOS widget en een watchOS app voor volume en skippen van nummers. Ik open de iOS app dan ook nooit, maar nummers die worden afgespeeld verschijnen keurig in de widget en de Watch. Wel is er altijd bij het oproepen van de app een laadtijd merkbaar van een seconde of 1-2 omdat recente afspeelinformatie moet worden bijgewerkt. Werkt voor mij overigens goed genoeg. En dan is die €3,99 zo vergeten.
Er is trouwens nog een remote mogelijkheid icm de Apple Watch. De Sonosapp ondersteunt tegenwoordig het bedieningspaneel van iOS. Begin je dus met muziek af te spelen in de Sonos app, dan verschijnt de voortgang en albumcover in het bedieningspaneel. En ik heb het zelf niet getest, maar als het goed is zou je in dat geval ook op de Apple Watch via de Huidige [muziek] app play/pauze/skip/volume functionaliteit moeten hebben. Let wel dat als je op jouw iPhone vervolgens andere apps met audio opent, deze functionaliteit van het bedieningspaneel wordt overgenomen door de nieuw geopende app
Hier sinds afgelopen zaterdag een Apple Watch first gen om de polsen. 38mm is meer dan goed genoeg voor mij. Op dit moment alles gewoon eens aan het testen en zoekende naar mijn 'perfecte' workflow voor de watch.. Juist omdat hij wat kleiner is valt het horloge niet direct op en is mijn gebruik ook 'zo discreet mogelijk'..
Ik merk wel dat ik dus veeeeel te veeeel zit en niet spontaan opsta als de watch dat zegt te doen.. Vanavond mijn eerste run met Runkeeper pro en dan eens zien hoeveel batterij er nog overblijft (nu nog op 82% sinds vanmorgen 08.10 uur dus valt nog mee!
Ik merk wel dat ik dus veeeeel te veeeel zit en niet spontaan opsta als de watch dat zegt te doen.. Vanavond mijn eerste run met Runkeeper pro en dan eens zien hoeveel batterij er nog overblijft (nu nog op 82% sinds vanmorgen 08.10 uur dus valt nog mee!
Vandaag geprobeerd eigen 'Star-Wars-Watch-Faces' te maken. (en ja...die zijn vast ergens te downloaden)
De achtergronden in een nieuwe map geplaatst in de Photo-app op de iPhone. Vervolgens in de Watch-app bij Photo's verwijzen naar de net aangemaakte fotomap en de achtergronden rouleren steeds als je op je horloge kijkt.
Toch geinig
Voorbeeld:

De achtergronden in een nieuwe map geplaatst in de Photo-app op de iPhone. Vervolgens in de Watch-app bij Photo's verwijzen naar de net aangemaakte fotomap en de achtergronden rouleren steeds als je op je horloge kijkt.
Toch geinig
Voorbeeld:

Iemand die dit snapt:
Ik vraag Siri een bericht te sturen aan Jantje. Dat snapt Siri, maar dan moet ik alsnog drukken om de microfoon te activeren. Op zich is dat nog niet zo erg.
Als het bericht klaar is, heb ik de optie 'verstuur niet' in beeld. Om te versturen moet ik nu elke keer lang op de Digital Crown drukken en 'verstuur' zeggen.
Doe ik iets niet juist? Siri zou juist handenvrij moeten blijven toch?
Ik vraag Siri een bericht te sturen aan Jantje. Dat snapt Siri, maar dan moet ik alsnog drukken om de microfoon te activeren. Op zich is dat nog niet zo erg.
Als het bericht klaar is, heb ik de optie 'verstuur niet' in beeld. Om te versturen moet ik nu elke keer lang op de Digital Crown drukken en 'verstuur' zeggen.
Doe ik iets niet juist? Siri zou juist handenvrij moeten blijven toch?
Super! Door deze tip kom ik er achter dat dat met Spotify dus ook werkt. Dan valt er in elk geval mee te shufflen!sww89 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:37:
[...]
Er is trouwens nog een remote mogelijkheid icm de Apple Watch. De Sonosapp ondersteunt tegenwoordig het bedieningspaneel van iOS. Begin je dus met muziek af te spelen in de Sonos app, dan verschijnt de voortgang en albumcover in het bedieningspaneel. En ik heb het zelf niet getest, maar als het goed is zou je in dat geval ook op de Apple Watch via de Huidige [muziek] app play/pauze/skip/volume functionaliteit moeten hebben. Let wel dat als je op jouw iPhone vervolgens andere apps met audio opent, deze functionaliteit van het bedieningspaneel wordt overgenomen door de nieuw geopende app
Heb je de watch gekoppeld via bluetooth met je auto? Zo is het volgens mij niet bedoeld, Je moet de watch alleen met je iPhone koppelen en de iPhone koppelen aan de auto radio. Zo werkt het bij mij in ieder geval. Als ik gebeld wordt in de auto gaat mijn watch, mijn telefoon en de carkit.THE_BASE schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:36:
Krijg bellen in de auto via Bluetooth helaas niet voor elkaar:
MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X, Watch, TV 4K
Ik heb de Watch nu ontkoppeld en verbonden met iPhone welke verbonden is met de auto. Dus de auto gaat over en de telefoon, volgens mij de Watch ook, maar als ik daarmee opneem dan gaat de audio niet via de auto.BCGraaf schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:47:
[...]
Heb je de watch gekoppeld via bluetooth met je auto? Zo is het volgens mij niet bedoeld, Je moet de watch alleen met je iPhone koppelen en de iPhone koppelen aan de auto radio. Zo werkt het bij mij in ieder geval. Als ik gebeld wordt in de auto gaat mijn watch, mijn telefoon en de carkit.
Je dient dan via de carkit of de BT van je auto op te nemen.THE_BASE schreef op maandag 30 januari 2017 @ 22:05:
[...]
Ik heb de Watch nu ontkoppeld en verbonden met iPhone welke verbonden is met de auto. Dus de auto gaat over en de telefoon, volgens mij de Watch ook, maar als ik daarmee opneem dan gaat de audio niet via de auto.
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Tja, tegen Siri kan ik uitgebreider praten om iemand te bellen, mijn auto snapt alleen andere zinnen. Het leek zo makkelijk.Nicj56 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 22:16:
[...]
Je dient dan via de carkit of de BT van je auto op te nemen.
Vanmorgen mijn watch direct vanaf de lader in de bioscoop mode gezet. Benieuwd hoeveel power ik vanavond nog over heb.
Bing
Die nieuwe bioscoop modus lijkt me ook erg handig, wel mis ik nog iets anders: een optie om 'touch-to-wake' uit te zetten. Nu kun je het scherm activeren door erop te tikken, ik zou het prima vinden als dit alleen zou gebeuren door de digital crown te klikken. Scheelt namelijk flink wat batterij dat het scherm niet steeds hoeft te 'voelen' of iemand het aanraakt. Zolang ik de tijd maar kan zien als ik de pols draai...
youtube.com/@hisrep
Is een S0 Stainless Steel. Staat namelijk zonder GPS.
Een S1 is ook zonder gps... Ik vermoed nu ook wel dat het een S0 is.
iPhone 17 256GB Zwart| Apple Watch S11 SG | Mac Mini M1 (2020) | MacBook Air 13" (2025) Blauw | Apple TV 4K (2x) | Airpods 4 (2024)
Het bandje is los bij apple toch alleen al 509 euro? http://apple.co/2kcbHUbVaganzza schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:54:
Een S1 is ook zonder gps... Ik vermoed nu ook wel dat het een S0 is.
Dus vanmorgen om 6h19 van de lader en nu om 17h35 zit ik nog op 78%. Gewoon de normale notificaties gehad etc.bing69 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 08:19:
Vanmorgen mijn watch direct vanaf de lader in de bioscoop mode gezet. Benieuwd hoeveel power ik vanavond nog over heb.
Scheelt toch een hoop dat niet automatisch aan bij notificaties en polsdraaien....
Bing
Niet echt, ik heb hem vanochtend om 07:00 van de lader gehaald, heel de dag verbonden op WiFi en Bluetooth, veel notificaties en nog 81% resterendbing69 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:34:
[...]
Dus vanmorgen om 6h19 van de lader en nu om 17h35 zit ik nog op 78%. Gewoon de normale notificaties gehad etc.
Scheelt toch een hoop dat niet automatisch aan bij notificaties en polsdraaien....
Edit : O en bij mij gaat ie uiteraard aan bij notificaties en polsdraaien
[ Voor 7% gewijzigd door DennusB op 31-01-2017 17:38 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Sorry ik praat over de allereerste versie 0 die in augustus 2 jaar oud hoopt te worden!DennusB schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:37:
[...]
Niet echt, ik heb hem vanochtend om 07:00 van de lader gehaald, heel de dag verbonden op WiFi en Bluetooth, veel notificaties en nog 81% resterendSeries 2 btw
Edit : O en bij mij gaat ie uiteraard aan bij notificaties en polsdraaien
Bing
Bij mij pas als ik hem draai ook al komt ereen notificatie aan..
Wel de S0.
Wel de S0.
[ Voor 9% gewijzigd door Nicj56 op 31-01-2017 19:48 ]
Zelfde. Als ik in de auto zit, voel ik alleen een klopje tegen mijn pols, maar licht ie niet op. Dan moet ik mn pols iets draaien om te lezen, en terug draaien om weer uit te gaan.Nicj56 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:46:
Bij mij pas als ik hem draai ook al komt ereen notificatie aan..
Wel de S0.
Klopt. Ik heb toevallig vanavond de 1:1 namaak versie gekocht via AliExpress voor een tientje. Kijken of dat wat is.laredo schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:03:
[...]
Het bandje is los bij apple toch alleen al 509 euro? http://apple.co/2kcbHUb
Sinds afgelopen weekend een trotse bezitter van een series1. Ik probeer hem nu eens helemaal leeg te krijgen en zit na 24u op nog zo'n 45 procent. Heb alles aan staan, maar in de nacht heeft ie op kastje gelegen. Er zit 4 uur auto rijden bij. Met autorijden maak je continu zoveel beweging dat het scherm wel altijd aan lijkt. Autorijden lijkt mij dus best een stevige batterij-verbruiker. Valt me stiekem tegen dat Apple daar niets op bedacht heeft.bing69 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:34:
[...]
Dus vanmorgen om 6h19 van de lader en nu om 17h35 zit ik nog op 78%. Gewoon de normale notificaties gehad etc.
Wat betreft dat auto rijden, als jij stuurt met alleen je linkerhand bijvoorbeeld, maak je juist elke keer dat je naar rechts stuurt een beweging dat je je pols optilt. Namelijk optillen en naar rechts draaien. Dus doet je horloge eigelijk precies wat ie moet doen. Dat kunnen ze nooit efficiënt aanpassen.Dennisdn schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 07:06:
[...]
Sinds afgelopen weekend een trotse bezitter van een series1. Ik probeer hem nu eens helemaal leeg te krijgen en zit na 24u op nog zo'n 45 procent. Heb alles aan staan, maar in de nacht heeft ie op kastje gelegen. Er zit 4 uur auto rijden bij. Met autorijden maak je continu zoveel beweging dat het scherm wel altijd aan lijkt. Autorijden lijkt mij dus best een stevige batterij-verbruiker. Valt me stiekem tegen dat Apple daar niets op bedacht heeft.
Ik zat te denken aan het bedieningspanneel. I.p.v. de vliegtuig-stand een autorij-stand. De toegevoegde waarde van de vliegtuigstand lijkt mij zeer minimaal op een watch aangezien er weinig mensen zijn die meerdere keren per dag in een vliegtuig stappen.xoniq schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:08:
[...]
Wat betreft dat auto rijden, als jij stuurt met alleen je linkerhand bijvoorbeeld, maak je juist elke keer dat je naar rechts stuurt een beweging dat je je pols optilt. Namelijk optillen en naar rechts draaien. Dus doet je horloge eigelijk precies wat ie moet doen. Dat kunnen ze nooit efficiënt aanpassen.
Dat kan toch in feite prima met de aankomende 'bioscoop modus'?Dennisdn schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:18:
[...]
Ik zat te denken aan het bedieningspanneel. I.p.v. de vliegtuig-stand een autorij-stand. De toegevoegde waarde van de vliegtuigstand lijkt mij zeer minimaal op een watch aangezien er weinig mensen zijn die meerdere keren per dag in een vliegtuig stappen.
Dan licht het scherm niet op als je ernaar kijkt, maar moet je erop tappen, maar krijg je wel gewoon de reguliere 'klopjes' binnen. (O.a. voor navigatie en meldingen)
Ze moeten sowieso nog eens goed gaan kijken naar die profielen.
De belangrijkste die voor mij mist is slaapmodus (vliegtuigmodus met schermrotatie uit en toegevoegde sleeptracking ingebouwd)
De belangrijkste die voor mij mist is slaapmodus (vliegtuigmodus met schermrotatie uit en toegevoegde sleeptracking ingebouwd)
youtube.com/@hisrep
Nou.... dat klinkt eigenlijk wel als wat ik bedoel ja. Die klopjes hoef ik dan niet, omdat de carkit en schermen van de auto alles al overnemen. Maar alleen het scherm tijdelijk uit kunnen zetten zal al een boel accu gaan schelen denk ik. Maar begin wel te begrijpen dat het ook helemaal geen issue is. In plaats van 1,4 doe je er dan misschien 1,6 dag mee. Dus moet hij nog steeds elke nacht aan de lader en maakt een beetje besparing ook niets meer uit.xoniq schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:47:
[...]
Dat kan toch in feite prima met de aankomende 'bioscoop modus'?
Dan licht het scherm niet op als je ernaar kijkt, maar moet je erop tappen, maar krijg je wel gewoon de reguliere 'klopjes' binnen. (O.a. voor navigatie en meldingen)
[ Voor 18% gewijzigd door Dennisdn op 01-02-2017 15:13 ]
Hmja, dat is toch wel degelijk belangrijk. Ik doe hem namelijk om de nacht aan de lader. Van 07:00 op dag 1 tot 23:00 op dag 2 is ongeveer 1,6 dagen en die red ik nu redelijk ruim (bij normaal gebruik zit ik op zo'n 50 uur). Zonder die 'kleine besparingen' zou je het zomaar ineens elke keer net niet kunnen redden.
youtube.com/@hisrep
Ik kom er niet achter: wat doet verversen op achtergrond op Watch? Moet ik bijvoorbeeld voor Flitsmeister de optie aan houden? Heb gemerkt dat dit functie best wat accu vreet...
Die functie is voor apps die je in 't dock zet. (Op de zijkant knop drukken)THE_BASE schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:29:
Ik kom er niet achter: wat doet verversen op achtergrond op Watch? Moet ik bijvoorbeeld voor Flitsmeister de optie aan houden? Heb gemerkt dat dit functie best wat accu vreet...
Die apps blijven actief en mogen elke zoveel minuten vernieuwen. Als je een App in 't dock hebt puur voor snelle toegang, maar 't is niet gewenst dat deze regelmatig update, kan je dit daar uitzetten.
Helder. Ik heb bijvoorbeeld Google Maps en Hue in Dock.xoniq schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:19:
[...]
Die functie is voor apps die je in 't dock zet. (Op de zijkant knop drukken)
Die apps blijven actief en mogen elke zoveel minuten vernieuwen. Als je een App in 't dock hebt puur voor snelle toegang, maar 't is niet gewenst dat deze regelmatig update, kan je dit daar uitzetten.
Van Google snap ik niet wat ik er mee moet: die wijst slechts met tekst de weg. Hue is wel erg handig, maar dat hoeft niet te verversen, wel actief zijn.
Helpt het de apps in Dock sneller op te starten en actief te houden door deze aan te zetten bij Ververs op achtergrond?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie
En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie
En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie