Acties:
  • 0Henk 'm!

• Karel17
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:52
Gezien er nog geen Fitbit-topic is en er wel vraag naar is, bij deze! Hoeft er niet in het algemene life-tracker topic gediscussieerd te worden over nieuwe firmware en functies :p
*Dit topic is work in progress.

Het Fitbit topic

Er zijn diverse soorten Fitbit-polsbanden. Hieronder worden ze vergeleken met de specificaties die er bij horen, meer informatie is te vinden op de vergelijk pagina van Fitbit zelf.

De metingen

1. Stappen zetten gaat bijzonder nauwkeurig. Heb het een aantal stappen bijgehouden en ze worden al-le-maal geteld. Niet verwonderlijk voor een dergelijk apparaat, maar toch fijn om te weten dat ie betrouwbaar is. Het is mogelijk om een doel in te stellen en op de kleine display zie je de voortgang ervan. Zie afbeelding 1.

2. Trappen lopen
Met de altimeter wordt gemeten hoeveel de hoogte verschilt om te berekenen hoeveel trappen worden gelopen. Dit is gebaseerd op een standaard en daarom niet 100% nauwkeurig, toch is het een leuke extra en indicatie om de trap te pakken. Dus dat doen ze goed.

3. Calorie verbranding
Op basis van het gewicht, lengte en beweging wordt het calorieverbruik geschat. Naast beweging kan ook voedsel worden 'gelogd' om op die manier nóg beter op je gezondheid te letten. Heb er eerlijk gezegd nog geen gebruik van gemaakt, maar het feit dat alles onder één dak kan is erg prettig. Juist omdat het makkelijk wordt om eten met beweging en gewicht te combineren, maakt het een aparte app / eet-dagboek overbodig.

4. Slaap meting
Erg precies wordt de slaap gemeten, het polsbandje heeft feilloos door wanneer je gaat slapen, hoe vaak je wakker bent en 'rusteloos' (bewegend) bent en kent hier een 'sleep efficiency' score aan. Leuk om te zien wanneer je goed / slecht slaapt in combinatie met de activiteiten van die dag.

5. HR meting
Natuurlijk de USP van de Charge HR. Heb een aantal keer op gelet en het is een erg goede feature, de heart-rate wordt daadwerkelijk 24u per dag bijgehouden en dat geeft goed inzicht in je gezondheid. In de app wordt een overzicht gegeven wat je heart-rate per 5 minuten was. Stukje lopen of trap pakken? HR +5! Grappig :p Er wordt aangeraden om de polsband losjes te dragen en één centimeter naast de polsbot voor de optimale meting. Helemaal met sporten makkelijk, daarover lees je hieronder meer.

De Fitbit-app en webomgeving

Fitbit heeft zowel een app voor Android en iOS en die is erg uitgebreid. Hierin zijn de statistieken te zien, kun je een eet-dagboek bijhouden én een work-out bijhouden en juist dat is erg waardevol. Op deze manier kan GPS met heart-rate worden bijgehouden. Kun je zien waar het zwaar wordt, na welke tijd of hoogteverschil of op basis van ondergrond. Is het uiteraard wel nodig om je telefoon mee te nemen, maar zonder telefoon is er alsnog de heart-rate + afstand + stappen.
Met de heart-rate kan er op het niveau van 1) fatburn, 2) cardio of 3) peak worden getraind. Op deze manier kun je specifieker aan je doel werken wat sneller werkt. Erg makkelijk!

Daarnaast hebben ze een Windows stukje software gemaakt met een webomgeving. In het geval je telefoon de app niet ondersteund, kan worden gesynced met de computer. Ook hier kun je alles in loggen (gewicht en voedsel inname). In de webomgeving zijn de statistieken te zien per dag/week/maand wat het overzichtelijk maakt.

Ik heb zelf de Charge-HR en bevalt me bijzonder goed. (review)

Fitbit vrienden

Wil je vrienden worden om zo meer uitdaging te hebben? Onderstaande Tweakers kun je een PB sturen en staan open voor Tweakers vriendschappen :)
- derfischmeister
- Karel17
- Lamar89
- Basekid
- Trouble
- LoadedBaton
- Marc3l

Fitbit verbeteringen

Fitbit verzamelt feedback over nieuwe features, bugs en andere wensen van gebruikers middels een community-forum. Hoe meer 'thumbs up' een feature krijgt, hoe waarschijnlijker het is dat deze request meer aandacht krijgt van de developers. Als we elkaars feature steunen is de kans groter dat deze geaccepteerd wordt! :) Heb je ook een request? Geef het aan me door.
1. PatrickC wil graag meer HR-zones
2. Karel17 wil meer informatie over de correlatie tussen hartslag, slaap en activiteit.

Wat zijn jouw ervaringen met Fitbit? Welke heb je en wat doe je ermee? Heb je tips voor de rest, laat het weten! :)

[Voor 10% gewijzigd door Karel17 op 11-12-2015 12:16]

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:20
Mooie topic start!

Ik gebruik de Charge HR nu bijna twee maanden tot volle tevredenheid. Ik draag 'm 24x7, behalve in de douche, want dat wordt afgeraden. Ik denk op zich dat het water niet zo'n probleem is, maar hoe het bandje reageert op zeep is nog maar afwachten.

Tijdens het sporten (3 x per week tussen een uur en anderhalf uur hardlopen) draag ik 'm om m'n andere pols en dan iets hoger en strakker, omdat dat tot een stabielere hartslagmeting leidt tijdens inspanning en ik moet zeggen dat werkt boven verwachting goed. Een hartslagband is misschien net iets nauwkeuriger en 'sneller', maar het scheelt niet veel. Omdat GPS ontbreekt en ik niet m'n iphone mee wil nemen tijdens het hardlopen, zit om m'n linkerpols een Garmin Forerunner 610. De afstand gelopen via GPS meting is toch een stukje nauwkeurig dan obv staplengte, maar ook dit, komt na wat kallibreren (uitrekenen van je staplengte bij wandelen en hardlopen) een heel eind in de richting.

Sleep tracking werkt ook prima, al vind ik de berekende sleep efficiency wel wat hoog. Ik zit meestal boven de 95%. Misschien slaap ik wel erg goed?

Negatief punt bij Fitbit is dat je zelf niet je rusthartslag en maximum hartslag kunt vastleggen. Met name de maximum hartslag is een groot gemis. Men gebruikt de standaard formule 220-leeftijd, maar dat klopt lang niet bij iedereen. Gevolg is dat de grafieken/statistieken aangeven dat je in zones traint, waarin je helemaal niet aan het trainen bent. Garmin doet het daar een heel stuk beter, omdat je daar je hartslagzones helemaal zelf kunt instellen. Hopelijk past Fitbit hun software hier nog een keertje aan.

Interessant is wel om te zien hoe je berekende rusthartslag verloopt. Dit is niet je minimale hartslag trouwens. Als je een keer wat vermoeiende dagen achter de rug hebt, dan zie je dat meteen terug en is dat een extra signaal om het even wat rustiger aan te doen.

Een andere mooie feature van Fitbit zijn de weekoverzichten die je wekelijks in de mail ontvangt. Een groen pijltje omhoog of een rood pijltje omlaag geeft het verschil met de week ervoor aan.

Grappig zijn de badges die je krijgt. BijVoorbeeld, de Penguin March badge voor 112 lifetime kilometers. Maar je krijgt ook stimulans badges, om steeds maar weer het record aantal stappen op een dag te verbeteren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 616444

Ik heb een Fitbit Charge, als upgrade van een Fitbit Zip. De Fitbit bevalt mij uitstekend, vooral de mooie en uitgebreide app is superfijn. Klein minpuntje is dat deze nog steeds niet in het Nederlands is, maar dat is geen groot gemis. Voordeel van de Fitbit is dat je niet alleen kunt syncen met je smartphone maar ook met je computer door middel van de meegeleverde wireless sync dongle. Met dat laatst is Fitbit redelijk uniek en onmisbaar wanneer je een oudere smartphone hebt die geen Bluetooth 4.0 ondersteunt.

Ik gebruik de Fitbit in combinatie met de Fitbit Aria Wifi weegschaal en de online calorienteller MyFitnessPal.com. De gratis MFP app en website werken compleet samen met de Fitbits en de voedingsdatabae is veel uitgebreider dan die van Fitbit zelf en werkt in het Nederlands. Bijvoorbeeld Albert Heijn en Lidl artikelen zijn volop te vinden zijn en je kunt barcode's inscannen en eigen voedingswaarden uploaden. Je aantal stappen wordt door de Fitbit automatisch doorgegeven aan MFP en meegenomen in je calorieberekeningen. Dat werkt erg relaxt en voegt echt wat toe.

https://www.myfitnesspal.com/nl/

[Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 616444 op 04-07-2015 21:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Hier sinds vandaag een Charge HR eigenaar. Gebruik zelf Runkeeper voor m'n hardloop sessies maar daar is de integratie volgens mij niet zo uitgebreid als bij MyFitnessPal. Die dus misschien toch maar eens proberen, enkel jammer dat ik nog 10 maanden premium abo heb op Runkeeper :P

Ik keek overigens eerst naar de nieuwe Jawbone Up3 maar reviews vielen erg tegen en blijkbaar werkt de HRM op dat ding lang niet zo goed als die van de Fitbit.

[Voor 8% gewijzigd door kazuka op 05-07-2015 00:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Karel17
Weet iemand in hoeverre de calorie-verbranding van de Fitbit Charge HR nauwkeurig is? Zit vaak boven de 3.000 en soms zelfs rond 3.500. Volgens mij moet ik veel meer eten om aan te komen :o
PatrickC schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 17:50:
Mooie topic start!

Sleep tracking werkt ook prima, al vind ik de berekende sleep efficiency wel wat hoog. Ik zit meestal boven de 95%. Misschien slaap ik wel erg goed?

Negatief punt bij Fitbit is dat je zelf niet je rusthartslag en maximum hartslag kunt vastleggen. Met name de maximum hartslag is een groot gemis. Men gebruikt de standaard formule 220-leeftijd, maar dat klopt lang niet bij iedereen. Gevolg is dat de grafieken/statistieken aangeven dat je in zones traint, waarin je helemaal niet aan het trainen bent. Garmin doet het daar een heel stuk beter, omdat je daar je hartslagzones helemaal zelf kunt instellen. Hopelijk past Fitbit hun software hier nog een keertje aan.

Grappig zijn de badges die je krijgt. BijVoorbeeld, de Penguin March badge voor 112 lifetime kilometers. Maar je krijgt ook stimulans badges, om steeds maar weer het record aantal stappen op een dag te verbeteren.
Thanks!

Met een slaap-efficiency van ~95% slaap je inderdaad erg goed. Ik haal doorgaans ~85% en merk ook dat ik beter geslapen heb als de score hoger uitslaat. De rusteloze minuten zeggen dus wel iets over de kwaliteit van de slaap :p

Wat de maximale hartslag betreft, kun je daar iets over zeggen wat je Garmin aangeeft en hoe groot het verschil is? Is er een app voor die in deze zones kan trainen, met stem-begeleiding die zegt dat je sneller/langzamer moet bewegen?

De badges zijn inderdaad grappig. Had laatst in één week tijd ongeveer 42KM gelopen. Dacht dat het een behoorlijke afstand was, maar heb nog geen enkele keer het doel van 10k stappen gehaald :/
Anoniem: 616444 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 23:28:
Ik gebruik de Fitbit in combinatie met de Fitbit Aria Wifi weegschaal en de online calorienteller MyFitnessPal.com. De gratis MFP app en website werken compleet samen met de Fitbits en de voedingsdatabae is veel uitgebreider dan die van Fitbit zelf en werkt in het Nederlands. Bijvoorbeeld Albert Heijn en Lidl artikelen zijn volop te vinden zijn en je kunt barcode's inscannen en eigen voedingswaarden uploaden. Je aantal stappen wordt door de Fitbit automatisch doorgegeven aan MFP en meegenomen in je calorieberekeningen. Dat werkt erg relaxt en voegt echt wat toe.

https://www.myfitnesspal.com/nl/

[afbeelding]
MFP is een hele goede tip! Vond de database van de Fitbit app (die op gekke landen is in te stellen, geen NL bijv) niet echt lekker werken. Kun je wat zeggen over de nauwkeurigheid van de Aria weegschaal metingen? Lijkt me een erg coole gadget! Maar nog wel een beetje prijzig.
kazuka schreef op zondag 05 juli 2015 @ 00:12:

Ik keek overigens eerst naar de nieuwe Jawbone Up3 maar reviews vielen erg tegen en blijkbaar werkt de HRM op dat ding lang niet zo goed als die van de Fitbit.
Kan zeggen dat de HRM op de Charge HR wél goed werken! Per 5 minuten wordt je gemiddelde in de app gelogd, en dat zijn leuke statistieken :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeltevm
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-03 15:05
Ik heb de Charge HR en over het algemeen erg positief. Vooral het overzicht en de App zijn erg handig. Ben minder te spreken over het loggen tijdens een fietsritje. Op mijn route naar het werk (30min) logt de app bijna 3000stappen en 15 verdiepingen aan elevation, klopt natuurlijk niks van. Ook is de hartslag niet nauwkeurig genoeg tijdens het fietsen, volgens de app zit ik rond de 110 slagen per minuut terwijl ik wel wat intensiever fiets dan dat. (heb regelmatig met Suunto HRmeter met borstband gefietst). Ben haast geneigd de band af te doen en de ritjes via strava te uploaden (dat wordt nu automatisch gekoppeld met fitbit).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-03 01:23
Ik zal de trend dan maar doorbreken. Ik heb een Fitbit Surge ;) Nu ongeveer een maand en ben er erg positief over. Hij houdt het zeker 5 dagen uit.

Mijn rusthartslag is erg laag, zit gemiddeld op 48. Dat komt echter wel overeen met de laatste keer bloed doneren.

Het loggen van fietsritten gaat bij mij een stuk beter dan bij de Charge HR(die m'n ouders ook hebben) Ik kan namelijk kiezen voor de activity Bike Ride en die logt dat obv hartslag en GPS.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-03 15:07
48 is inderdaad erg laag, maar heel netjes! ik zit op 58 gemiddeld.

die activity Bike Ride is er met de laatste update bijgekomen volgens mij he.. ik vind het nog wel jammer dat er bij fietsritjes ook stappen meegenomen worden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mathijs14
habermas schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:08:

die activity Bike Ride is er met de laatste update bijgekomen volgens mij he.. ik vind het nog wel jammer dat er bij fietsritjes ook stappen meegenomen worden
Ja klopt die is er vrij recent bij gekomen. Volgens mij telt hij dan niet meer de stappen mee. Ik ga komende vrijdag op vakantie en dan gaat de racefiets mee, dan kan ik het goed testen. Ook het aantal trappen (ga wat bergjes beklimmen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Karel17
habermas schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:08:

De Bike update geldt (helaas) alleen voor de Surge? De HR heeft nog geen ondersteuning voor fietsritjes, wordt hopelijk wel toegevoegd. Is toch wel echt heel makkelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:03
Ik heb sinds twee weken een Fitbit Zip. Die bevalt prima, zeker in combinatie met MFP.
Het voordeel van de Zip vind ik dat ik die 's morgens in mijn broekzak doe en er de rest van de dag geen omkijken naar heb. Natuurlijk is het aantal functies beperkt, maar ik wilde geen horloge of polsbandje want die zitten me vaak in de weg.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• St!nG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-11-2022
Ik vind de fitbit charge HR een intressante fitness tracker.

Alleen vroeg ik me af hoe deze zit als je ook Wrist wraps gebruikt.
is er een Charge HR gebruiker die dit ook doet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Karel17 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:17:

[...]

Kun je wat zeggen over de nauwkeurigheid van de Aria weegschaal metingen? Lijkt me een erg coole gadget! Maar nog wel een beetje prijzig.

[...]

De Fitbit Aria weegschaal is een geweldig fijn apparaat. We hebben de Fitbit Aria nu meer dan een jaar en gebruiken het dagelijks, je vergeet eigenlijk wat voor een slim apparaat dit is.

De weegschaal geeft je gewicht en BF-waarde automatisch via Wifi door aan je Fitbit account, ook aan MFP of andere apps. Aan de hand van je gewicht herkent de weegschaal de gebruiker, of als de waarden vlak bij elkaar liggen met wat tikken van je voet tot je naam op het scherm verschijnt.

Vanuit reviews heb ik gelezen dat hij erg nauwkeurig meet en dat is ook onze ervaring. Met veel grafieken erbij in het welbekende Fitbit dashboard, badges, koppelingen naar MFP en andere apps.

Tja, de prijs. Deze weegschaal is ook typisch Fitbit, het is allemaal niet het goedkoopste maar kwalitatief zit het bijzonder goed en slim in elkaar.

dit plaatje is van internet, het werkt ook met kg:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Karel17
Anoniem: 616444 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 22:03:
[...]

[afbeelding]
De Fitbit Aria weegschaal is een geweldig fijn apparaat. We hebben de Fitbit Aria nu meer dan een jaar en gebruiken het dagelijks, je vergeet eigenlijk wat voor een slim apparaat dit is.
Ziet er heel gaaf uit! Ga er voor sparen :P
St!nG schreef op maandag 06 juli 2015 @ 18:56:
Afhankelijk van de 'beweging' / sport die je doet. Waar denk je aan?
Met pull-ups bijv wordt er weinig geteld. Viel me op dat de Carge HR ook daadwerkelijk alleen meet wanneer je je verplaatst, dus niet alleen je pols heen en weer schudt. Dat terwijl er geen GPS in zit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mathijs14
Wij gebruiken hier ook de Fitbit Aria en zijn er allen erg tevreden over. Echter ligt het gewicht van mij en mijn vader redelijk dicht bij elkaar waardoor ik gewoon altijd even moet tappen op de schaal. Dit reageert echter heel vlot.

Het helpt gewoon heel erg om alles inzichtelijk te krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickC
Karel17 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:17:
Wat de maximale hartslag betreft, kun je daar iets over zeggen wat je Garmin aangeeft en hoe groot het verschil is? Is er een app voor die in deze zones kan trainen, met stem-begeleiding die zegt dat je sneller/langzamer moet bewegen?
Ik heb een maximale hartslag van 196. Fitbit gebruikt de formule 220-leeftijd. Ik ben 43, dus volgens Fitbit heb ik een maxiumum hartslag van 177. Dit terwijl Fitbit aan de HR metingen zou kunnen zien dat mijn max hartslag veel hoger is. Bij Garmin kun je de HR zones en rusthartslag volledig zelf bepalen en wel voor 5 zones in totaal. Dit komt ook overeen met trainingsschema's die je vaker ziet waarin staat dat je x minuten in zone 1, 2, 3, 4 of 5 moet trainen. Als ik bv met mijn Garmin horloge icm de HR belt zou trainen, dan kan ik m'n horloge signalen af laten geven als ik in de verkeerde zone aan het trainen ben.

Op het Fitbit dashboard worden al mijn trainingen aangegeven alsof ik in de hoogste zone aan het trainen ben. Daar heb ik dus helemaal niets aan. Ik begrijp ook dat de caloriemeting gelinkt is aan die zones. Als dat werkelijk zo is, dan worden voor mij teveel calorieën berekend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickC
Tip voor het wijzigen van de naam van een activity. Ik had hier wat vragen over gesteld op het Fitbit forum:

"If you want to edit an activity a second time (change the name after you have categorized it) make a note of the start time and duration, and then delete the activity. Then reenter it with your new preferred name/category and all your data from that time period -- HR etc -- will be there."

Dit is wel een heel omslachtige manier, maar helaas ook de enige manier. Ook hier doet Garmin het beter. Bij Garmin kun je een activity compleet aanpassen namelijk. Op software gebied kan Fitbit dus nog wel wat leren van Garmin, maar... de app van Fitbit is dan wel weer veel beter/overzichtelijker dan die van Garmin.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Karel17 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 10:28:
[...]

Ziet er heel gaaf uit! Ga er voor sparen :P

[...]
Daar ga je geen spijt van krijgen. :) Tip: vaak kun je de zwarte Fitbit Aria voor bijna 30% goedkoper online vinden dan de witte versie. Het zijn verder precies dezelfde weegschalen, het vraag en aanbod spel werkt hier goed.

Mijn Fitbit Charge bevalt uitstekend. Wat mij opvalt is hoe exact deze stappenteller werkt, op het scherm zie je tijdens het lopen de teller echt exact bij iedere stap 1 omhoog tellen. Veel nauwkeuriger dan de Fitbit Zip die ik hiervoor gebruikte, die telde veel meer bij benadering.

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 616444 op 07-07-2015 19:26]

• PatrickC
St!nG schreef op maandag 06 juli 2015 @ 18:56:
Ik vind de fitbit charge HR een intressante fitness tracker.

Je zult het bandje dan hoger op je onderarm moeten dragen, wat trouwens tijdens actviteiten als hardlopen toch al is aan te bevelen voor nauwkeurigere hartslagmeting. Ik ben niet zo thuis in wrist wraps maar deze worden met name bij gewichtheffen gebruikt? Juist bij dit soort activiteiten wordt de hartslagmeting van de charge HR een heel stuk onnauwkeuriger heb ik gelezen, omdat gewichtheffen invloed heeft op de bloeddoorstroming op je onderarm en de hartslagmeting dan van slag raakt.

• St!nG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-11-2022
@ Patrick & Karel, bedankt voor jullie reacties.

Ik doe aan Crossfit. ik heb nogal zwakke polsen dus draag deze wristwraps ter ondersteuning.
Het gaat me ook niet persee om de hartslagmeting maar het lijkt me leuk om wat meer inzicht te krijgen in mijn inspanningen en slaap ritme.

ik ga het er gewoon op wagen!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:31
Erg blij met mn fitbit HR. Enige nadeel is dat ik veel van mn dagelijkse beweging op de fiets doe (van/naar werk) en dat die ook aardig wat stappen daarbij telt denk ik...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-03 22:48

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Gisteren de Fitbit charge hr besteld en de aria weegschaal gekocht.

De weegschaal is al geïnstalleerd en die werkt gewoon maar ben nog niet onder de indruk (dacht dat die ook spiermassa kon meten, helaas).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:41
Dat is dus ook mijn twijfel...
Ik heb mijn oog laten vallen op de withings ws50 maar kan dus nergens echt vinden of zien hoe dat werkt in de fitbit app...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickC
Bigg Balls schreef op zondag 12 juli 2015 @ 08:59:
Gisteren de Fitbit charge hr besteld en de aria weegschaal gekocht.

De weegschaal is al geïnstalleerd en die werkt gewoon maar ben nog niet onder de indruk (dacht dat die ook spiermassa kon meten, helaas).
Ik zou de Fitbit Aria gewoon retourneren naar de winkel en een weegschaal aanschaffen zonder wifi, maar die wel spiermassa meet. Volgens mij geeft de Aria ook geen vochtpercentage aan? Ik heb er zelf eentje van Medisana. Kostte maar 1/5 van de Aria en elke dag handmatig een 'weight log' aanmaken kost nog geen minuut. :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Quick question; ik heb een hart dat af te toe overslaat, met name als ik vermoeid ben. Een enkele slag is niet zo erg, maar soms ook twee slagen en dat voel ik. Met de vinger op de halsslagader heb ik het ook kunnen constateren.

Ik zou wel eens in kaart willen brengen hoe vaak dit gebeurt. Is de Fitbit hier geschikt voor? Ik zie staan dat hij het per 5 minuten doet, dus aan de hand daarvan zou je denken van niet... Maar toch even vragen voor de zekerheid:).

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickC
Obiter dictum schreef op zondag 12 juli 2015 @ 23:00:
Quick question; ik heb een hart dat af te toe overslaat, met name als ik vermoeid ben. Een enkele slag is niet zo erg, maar soms ook twee slagen en dat voel ik. Met de vinger op de halsslagader heb ik het ook kunnen constateren.

Ik zou wel eens in kaart willen brengen hoe vaak dit gebeurt. Is de Fitbit hier geschikt voor? Ik zie staan dat hij het per 5 minuten doet, dus aan de hand daarvan zou je denken van niet... Maar toch even vragen voor de zekerheid:).
Nee, de Fitbit Surge en Charge HR zijn niet geschikt om te meten hoe vaak je hart overslaat. Dan moet je echt meer de medische kant op qua hartslagmeting.

In normale modus legt de Charge HR de hartslag trouwens elke 5 seconden vast en in activiteiten modus elke seconde. Maar je kunt niet op de seconde nauwkeurig zien op de website of in de app wat je hartslag was.

[Voor 12% gewijzigd door PatrickC op 12-07-2015 23:09]

• Karel17
Willen mensen aangeven of ze 'vrienden' willen worden met Tweakers om zo meer uitdaging te krijgen? Als je dat wilt, geef het even aan dan zet ik je naam in de OP - om zo meer vriendschapsverzoeken te krijgen :)
St!nG schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 14:55:
Ik doe aan Crossfit. ik heb nogal zwakke polsen dus draag deze wristwraps ter ondersteuning.
Het gaat me ook niet persee om de hartslagmeting maar het lijkt me leuk om wat meer inzicht te krijgen in mijn inspanningen en slaap ritme.
Voor zover ik weet kan dat gewoon, wellicht de Charge iets hoger op de pols dragen maar dat zou geen probleem moeten zijn. In tegenstelling, hoger dragen is juist beter.
PatrickC schreef op zondag 12 juli 2015 @ 16:20:
[...]
Kostte maar 1/5 van de Aria en elke dag handmatig een 'weight log' aanmaken kost nog geen minuut. :-)
Hier ook gedaan, heb al een tijdje een weegschaal die spier, vocht, vet en gewicht meet. Hoewel het misschien niet accuraat is, is het wel betrouwbaar en is vooruitgang zichtbaar. En daar gaat het om! 8)

• derfischmeister
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-02 19:01
Karel17 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:15:
Willen mensen aangeven of ze 'vrienden' willen worden met Tweakers om zo meer uitdaging te krijgen? Als je dat wilt, geef het even aan dan zet ik je naam in de OP - om zo meer vriendschapsverzoeken te krijgen :)
Gaarne!

• Karel17

• Lamar89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09-2022
Mijn fitbit werd afgelopen zondag geleverd. gelijk in gebruik genomen en bij spoort me goed aan om meer te bewegen, trappen te pakken en toch te letten op wat ik eet.

Wat ook wel handig is dat hij geleverd werd met firmare 84 wat dus ook betekent dat hij automatisch de klok weeg kan geven als ik me pols draai.

mochten mensen een beginnende sporter willen toevoegen kan je mij daarvoor gebruiken :)

[Voor 12% gewijzigd door Lamar89 op 14-07-2015 10:05. Reden: Naam in Tweakersfitbit lijstje]

• Karel17
PatrickC schreef op zondag 12 juli 2015 @ 23:04:
[...]
Verhaal dat custom heart rate zones niet zijn in te stellen
Dat kan nu wel! Onder Account > HR zones > custom HR zones.

Dus dat is fijn :)
Lamar89 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:03:
mochten mensen een beginnende sporter willen toevoegen kan je mij daarvoor gebruiken :)
Toegevoegd

[Voor 33% gewijzigd door Karel17 op 14-07-2015 11:37]

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Wel interessant dat Fitbit 10.000 stappen per dag adviseert als 'gezond' bezig zijn. Ik heb een kantoorbaan en op een dag dat ik niet sport kom ik niet eens aan de helft :/ Als ik wel sport (3-4 keer per week) kom ik tussen de 7000 en 9000 stappen uit. Dan moet ik toch nog flink extra aan de wandel wil ik de dagelijkse goal halen.

• derfischmeister
kazuka schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:54:
Wel interessant dat Fitbit 10.000 stappen per dag adviseert als 'gezond' bezig zijn. Ik heb een kantoorbaan en op een dag dat ik niet sport kom ik niet eens aan de helft :/ Als ik wel sport (3-4 keer per week) kom ik tussen de 7000 en 9000 stappen uit. Dan moet ik toch nog flink extra aan de wandel wil ik de dagelijkse goal halen.
Volgens mij kun je die 10.000 stappen per dag als goal ook niet wijzigen of wel? 10.000 stappen is best veel ja. Ik heb een kantoor baan en dan mag ik blij zijn als ik aan het eind van de dag op 3.000 stappen zit. Als ik dan een kort rondje ;s avonds van 6km ga hardlopen kom ik aan de 10.000 stappen.

• Basekid
Oh zet me aub ook even in de OP, heb een charge HR :)

• habermas
The Magic of 10,000 steps

"The American Heart Association uses the 10,000 steps metric as a guideline to follow for improving health and decreasing risk of heart disease"

• Basekid
Helaas meet de fitbit fietsen ook als een soort pseudo-lopen. Ik haal met mijn kantoorbaan dus iets van 7000-8000 stappen als ik normaal bezig ben die dag.

Echte lopen zou best 3000 lager kunnen zijn

• Lamar89
derfischmeister schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:43:
[...]

Volgens mij kun je die 10.000 stappen per dag als goal ook niet wijzigen of wel? 10.000 stappen is best veel ja. Ik heb een kantoor baan en dan mag ik blij zijn als ik aan het eind van de dag op 3.000 stappen zit. Als ik dan een kort rondje ;s avonds van 6km ga hardlopen kom ik aan de 10.000 stappen.
In de app ga je naar account en dan het woord goals. Daar kan je je stappendoel aanpassen

• PatrickC
Karel17 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:51:
[...]

Dat kan nu wel! Onder Account > HR zones > custom HR zones.
[afbeelding]
Dus dat is fijn :)

[...]

Toegevoegd
Helaas, die Custom Zone bestaat alleen uit een Upper Limit en Lower Limit en die optie is er al sinds ik de Charge HR heb. HR zones zijn er normaal 5. Met de Custom Zone kun je alleen zien hoeveel minuten je precies in die zone getrained hebt. Verder heb je nog steeds geen optie om je rusthartslag en maximum hartslag vast te leggen.

• PatrickC
kazuka schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:54:
Ik heb ook een fulltime kantoorbaan en wandel in de lunchpauze (20 minuten) en ga 3 keer per week hardlopen (totaal zo'n 35km per week). Met zo'n schema zit ik rond de 80000 stappen per week. Dus ja, om gemiddeld 10000 stappen per dag te halen moet je flink wat bewegen per dag. :-)

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De koppeling met MyFitnessPal is wel heel tof trouwens :) Gewoon de barcode scannen van wat je eet (NL artikelen staan er ook in) om zo je calorieën bij te houden en de verbrandde calorieën die de Fitbit app doorgeeft worden ervan afgetrokken. Zo zie je mooi aan het eind van de dag of je onder of boven de streep bent gebleven van je dagelijkse streven, top!

• Basekid
Oh even testen, eten/gewicht is nog iets wat ik niet echt bijhoud.

Kan je dan bijv gewoon 500g gehakt scannen en dan aangeven dat je daar 1/3e van gegeten hebt? Of pot pindakaas scannen en dan aangeven dat je 1 boterham hebt gesmeerd?

• Lamar89
Basekid schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:53:

Kan je dan bijv gewoon 500g gehakt scannen en dan aangeven dat je daar 1/3e van gegeten hebt? Of pot pindakaas scannen en dan aangeven dat je 1 boterham hebt gesmeerd?
de standaard porties zijn aangegeven, bv 100 gram, je kan dan zelf aangeven hoeveel porties je gehad hebt. dus je kan het lekker makkelijk bij houden op MFP.

• Karel17
Basekid schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:53:

En het houdt automatisch je macro's (eiwit, koolhydraten en vetten) bij, ook makkelijk :)

• Basekid
Lamar89 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:54:
[...]

de standaard porties zijn aangegeven, bv 100 gram, je kan dan zelf aangeven hoeveel porties je gehad hebt. dus je kan het lekker makkelijk bij houden op MFP.
Duidelijk :) Even beetje spelen met die porties. Weet niet of ik echt 15g (standaard portie) aan pindakaas op 1 boterham smeer. En 1 volkoren boterham heeft wel erg veel calorien zeg, pfff :P

• derfischmeister
kazuka schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:35:
De koppeling met MyFitnessPal is wel heel tof trouwens :) Gewoon de barcode scannen van wat je eet (NL artikelen staan er ook in) om zo je calorieën bij te houden en de verbrandde calorieën die de Fitbit app doorgeeft worden ervan afgetrokken. Zo zie je mooi aan het eind van de dag of je onder of boven de streep bent gebleven van je dagelijkse streven, top!
Ik zet erge vraagtekens bij die verbrande calorieën die de fitbit bijhoudt. Ik heb vandaag al/pas 1257 stappen gezet. Volgens Fitbit heb ik nu 1004 calorieën verbrand. Als ik 8km ga hardlopen haal ik dat nog niet eens.
Weet iemand hoe dit kan?

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-03 22:12

Melkaz

Melkazar

Zelf kom ik dagelijks erg gemakkelijk aan de 10.000 stappen maar vanwege fiets woon/werk verkeer is het wel een vertekenend beeld:

Ochtend 30 min fietsen ~ 1500 stappen
Middag: 50~minuten wandelen pauze werk ~ 5000 stappen
Einde middag: 30 min fietsen ~1500 stappen
Avond: hond 2 x uitlaten ~2000 stappen

Verder twee keer per week hardlopen a 50 minuten.

Het fietsen verpest best veel zoals je ziet, echter vind ik dit niet helemaal erg. Het is in feite ook bewegen. 30 min wandelen is echt wel meer dan 1500 stappen dus ik heb er wel vrede mee :P

PSN: Melkazar | Xbox Live: Melkaz

• Basekid
derfischmeister schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:02:
[...]

Ik zet erge vraagtekens bij die verbrande calorieën die de fitbit bijhoudt. Ik heb vandaag al/pas 1257 stappen gezet. Volgens Fitbit heb ik nu 1004 calorieën verbrand. Als ik 8km ga hardlopen haal ik dat nog niet eens.
Weet iemand hoe dit kan?

[afbeelding]
Je verbruikt ook calorien door gewoon te leven he. Als ik een hele dag niks doe verbrand ik ongeveer 2000-2500 calorien. Dat is denk ik gewoon gebaseerd op je lengte/gewicht.

• Lamar89
derfischmeister schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:02:
[...]

Weet iemand hoe dit kan?
bij hardloepn houdt je bij wat je verbrandt hebt door het lopen.
de fitbit houdt bij wat je verbruikt hebt. Dus door die 1000 stappen maar ook door te ademen en andere zaken die je lichaam doet om niet te sterfen :+

• Karel17
Lamar89 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:28:
[...]
en andere zaken die je lichaam doet om niet te sterfen :+
QFT! _O-

De Basal Metabolic Rate (snelheid van verbranding) geeft aan hoeveel Kcal je verbrandt en wat je nodig hebt om niet aan te komen / af te vallen (onderhoud). Zelfs in je slaap verbrandt je uiteraard.

[Voor 41% gewijzigd door Karel17 op 15-07-2015 10:44]

• Roos79
Lamar89 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:03:
Mijn fitbit werd afgelopen zondag geleverd. gelijk in gebruik genomen en bij spoort me goed aan om meer te bewegen, trappen te pakken en toch te letten op wat ik eet.

Wat ook wel handig is dat hij geleverd werd met firmare 84 wat dus ook betekent dat hij automatisch de klok weeg kan geven als ik me pols draai.

Ja bij het volgen van de stappen installeert de fitbit gelijk de nieuwste versie erg fijn!

Die Custom zone is maar 1 zonde toch en niet drie?
Basekid schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:15:
Helaas meet de fitbit fietsen ook als een soort pseudo-lopen. Ik haal met mijn kantoorbaan dus iets van 7000-8000 stappen als ik normaal bezig ben die dag.

Echte lopen zou best 3000 lager kunnen zijn
Alleen als je je hand ook op je been plaatst krijg je er stappen voor als je fietst anders is dat maar erg weinig is mijn ervaring.
[b]derfischmeister schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:02:

Weet iemand hoe dit kan?
Omdat je de gehele dag door calorieën verbrand dus ook als je slaapt :)
Melkaz schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:05:

Het fietsen verpest best veel zoals je ziet, echter vind ik dit niet helemaal erg. Het is in feite ook bewegen. 30 min wandelen is echt wel meer dan 1500 stappen dus ik heb er wel vrede mee :P
Ik vind dat juist tof want fietsen is ook bewegen en daar gaat het om 8)
Maar heb jij je hand gewoon aan het stuur en dan 1500 stappen dus per half uur?

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-03 22:12

Melkaz

Melkazar

Roos79 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:22:
[...]

Ik vind dat juist tof want fietsen is ook bewegen en daar gaat het om 8)
Maar heb jij je hand gewoon aan het stuur en dan 1500 stappen dus per half uur?
Correct, ik vond het ook vrij veel maar voor de grap vanochtend op de stopwatch gedrukt, na zo'n 10 minuten zat ik op 450~ stappen. Voornamelijk op de wat hobbelige fietspaden gaat het hard, een brug met verse bestrating afrijden zonder te trappen(dus amper body movement) tikt bijv. geen stappen erbij.

PSN: Melkazar | Xbox Live: Melkaz

• Roos79
Ik leg mijn hand nog wel eens op mijn been tijdens fietsen en dan heb ik toch wat stappen want die 10000 stappen is ruim anderhalf uur wandelen dus als je met een half uur fietsen ook wat bij elkaar verzamelt is dat alleen maar mooi.
Het gaat echt om het bewegen en de polar m400 telt bv fietsen echt mee.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
[ot]Heb je al een huisarts geraadpleegd?[/]

Oeps, was reactie op oud bericht.

[Voor 38% gewijzigd door pven op 16-07-2015 12:44]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• MarCreative
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-02 14:08
Ik heb nu sinds 1.5 de Fitbit Charge HR. Ik moet zeggen, na wat gedoe werkt het echt super. Het maakt je vooral bewust over hoe (on)gezond je leeft. Op dit moment heb ik een rusthartslag van ongeveer 75, die wil ik graag naar beneden brengen, en de Charge biedt daarvoor een stok achter de deur :)

Heeft iemand al hun "premium" optie geprobeert, en wat zijn de ervaringen?

• Roos79
pven schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:42:
offtopic:
Heb je al een huisarts geraadpleegd?
Voor wie is deze vraag?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Jammer dat de Charge HR niet waterdicht is zodat je er ook mee kan zwemmen (zwemslagen tellen lijkt me voor een horloge/polsband ook makkelijk).

[Voor 30% gewijzigd door Marzman op 16-07-2015 22:12]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Bigg Balls

Bigg Balls

Is het mogelijk om een fitbit charge HR met twee iPhones te koppelen?

Wil de app graag laten syncen met de iphone van mijn werk en privé.

• PatrickC
Bigg Balls schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:35:
Is het mogelijk om een fitbit charge HR met twee iPhones te koppelen?

Wil de app graag laten syncen met de iphone van mijn werk en privé.
Je kunt met meerdere apparaten syncen, maar dan zul je de verbinding van de ene iphone tijdelijk moeten verbreken door b.v. bluetooth even uit te schakelen op de ene iphone. Als een van de twee iphones buiten bereik van de Charge HR is dan werkt het natuurlijk ook. ;-)

[Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 17-07-2015 14:23]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kun je bij de Fitbit Charge HR ook handmatig achteraf activiteiten toevoegen (zoals zwemmen) en corrigeren (zoals die stappen hierboven die eigenlijk fietsen zijn)?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Roos79
Volgens mij kan dat on line bij de desk top versie ;)

• PatrickC
Marzman schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 18:46:
Kun je bij de Fitbit Charge HR ook handmatig achteraf activiteiten toevoegen (zoals zwemmen) en corrigeren (zoals die stappen hierboven die eigenlijk fietsen zijn)?
Handmatig toevoegen kan via de Fitbit website. Corrigeren is wat beperkter (zie ook een eerdere opmerking van mij in dit topic).

Hoe zou je stappen willen wijzigen in fietsen? De stappen kun je niet 'verwijderen/wijzigen' namelijk. Je kunt wel achteraf een activiteit 'Fietsen' toevoegen en dan zullen de 'stappen' automatisch aan die activiteit worden toegevoegd die in de opgegeven tijd zijn gedaan.

• Roos79
Gisteren had ik volgens de fitbit heeeel veeel floors gelopen en dat kwam door de rare lucht hier.
Hadden meer daar last van?

• Bigg Balls

Bigg Balls

PatrickC schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:22:
[...]

Je kunt met meerdere apparaten syncen, maar dan zul je de verbinding van de ene iphone tijdelijk moeten verbreken door b.v. bluetooth even uit te schakelen op de ene iphone. Als een van de twee iphones buiten bereik van de Charge HR is dan werkt het natuurlijk ook. ;-)
Thanks, maar wel jammer dat je niet kunt connecten met twee iPhones tegelijk.

• PatrickC
Bigg Balls schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 09:53:
[...]

Thanks, maar wel jammer dat je niet kunt connecten met twee iPhones tegelijk.
Zolang je geen notifications gebruikt, kun je wel met 2 iphones tegelijkertijd werken. De Charge HR heeft dan namelijk niet constant een bluetooth connectie met één van je iPhones.
Zie ook: http://help.fitbit.com/ar...ncing-with-one-iOS-device

• Karel17
Heeft iemand het aangedurfd met de fitbit te gaan douchen? Is spatwaterdicht en zou het wel aan moeten kunnen. "zou moeten" :p

Daarnaast ga ik de eerder aangeraden screen protectors ook kopen. Na 4 weken normaal gebruik komen er hier en daar wat krasjes op, wat erger gaat worden en het schermpje vervangen is niet echt een optie.

• Basekid
Ik vind een douchebeurt niet echt spatwaterdicht niveau eigenlijk.

• Scotix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:29
Als ik vanaf de dashboard (desktop, oude en nieuwe dashboard) een activiteit aanklik word deze niet geladen (url staat wel in de url-balk). Als ik die url handmatig laad word de pagina wel geladen maar de HR graphs niet.
Hebben meer mensen hier last van?

(chrome en safari)

• Bigg Balls

Bigg Balls

PatrickC schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 15:15:
[...]

Zolang je geen notifications gebruikt, kun je wel met 2 iphones tegelijkertijd werken. De Charge HR heeft dan namelijk niet constant een bluetooth connectie met één van je iPhones.
Zie ook: http://help.fitbit.com/ar...ncing-with-one-iOS-device
Thanks, wellicht moet ik dan inderdaad toch maar de notificaties uitzetten. Ook overweeg ik mijn FitBit weer te verkopen (na een kleine week gebruik...)

Zelf ben ik niet tevreden over de hartslagmeeting. Vandaag gefietst met mijn Polar H7 (bluetooth borstband) icm runtastic en ook mijn FitBit charge HR om. Een verschil in avg bpm van 33 slagen!!! Ik was dan ook behoorlijk teleurgesteld

• PatrickC
Karel17 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 15:48:
Heeft iemand het aangedurfd met de fitbit te gaan douchen? Is spatwaterdicht en zou het wel aan moeten kunnen. "zou moeten" :p

Daarnaast ga ik de eerder aangeraden screen protectors ook kopen. Na 4 weken normaal gebruik komen er hier en daar wat krasjes op, wat erger gaat worden en het schermpje vervangen is niet echt een optie.
Water zal de Charge HR wel aan kunnen denk ik. Na het sporten spoel ik 'm ook altijd grondig af onder een stromende kraan om zweet te verwijderen. Wat wellicht slechter is, is de werking van zeep en shampoo op het rubber bandje.

Wat betreft de krasjes, ik heb er ook een paar op na een maand of twee, maar ja, het blijft een gebruiksproduct en dan krijg je gebruiksporen. Je moet echt heel goed kijken (onder een bepaalde hoek en lichtinval) wil je de krasjes kunnen zien. Dus ik stoor me er niet aan.

• PatrickC
Bigg Balls schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 18:36:
[...]

Thanks, wellicht moet ik dan inderdaad toch maar de notificaties uitzetten. Ook overweeg ik mijn FitBit weer te verkopen (na een kleine week gebruik...)

Zelf ben ik niet tevreden over de hartslagmeeting. Vandaag gefietst met mijn Polar H7 (bluetooth borstband) icm runtastic en ook mijn FitBit charge HR om. Een verschil in avg bpm van 33 slagen!!! Ik was dan ook behoorlijk teleurgesteld
Dat is wel een erg groot verschil. Ik heb 'm vergeleken met een Garmin HR belt en de charge HR kwam in de buurt qua gemiddelde hartslag. Het scheelde maar een paar slagen. Het is wel zo dat de Charge HR wat trager reageert als de hartslag snel oploopt. Ik zorg er bij het sporten wel voor dat de Charge HR een stuk hoger om de pols zit en ook iets strakker als normaal.

• PatrickC
Scotix schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 16:34:
Als ik vanaf de dashboard (desktop, oude en nieuwe dashboard) een activiteit aanklik word deze niet geladen (url staat wel in de url-balk). Als ik die url handmatig laad word de pagina wel geladen maar de HR graphs niet.

(chrome en safari)
Ik ervaar op dit moment ook problemen op het Dashboard/website. De weight log pagina werkt niet meer goed. Als ik deze open dan worden geen grafieken getoond en de hele webpagina werkt ook niet. Ik kan dus ook geen nieuwe weight logs aanmaken via de website. Dit probleem heb ik op de PC, met zowel IE als Chrome en op de iPad via Safari. Gisteren werkte dit nog prima. Gelukkig is er een workaround en kun je weight logs ook aanmaken via de Fitbit app.

• Bigg Balls

Bigg Balls

PatrickC schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 22:34:
[...]

Dat is wel een erg groot verschil. Ik heb 'm vergeleken met een Garmin HR belt en de charge HR kwam in de buurt qua gemiddelde hartslag. Het scheelde maar een paar slagen. Het is wel zo dat de Charge HR wat trager reageert als de hartslag snel oploopt. Ik zorg er bij het sporten wel voor dat de Charge HR een stuk hoger om de pols zit en ook iets strakker als normaal.
Wellicht ligt het aan mijn bouw, ik ben erg tenger en vooral in de extremiteiten (armen en benen) en vaak ook koude handen (bloedsomloop?). Wellicht is dat een oorzaak aangezien de leds afhankelijk zijn van de bloedsomloop. Dat was dan ook de reden dat ik hem al wat hoger gepositioneerd heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Wederom een training gedaan met mijn Fitbit Charge HR. Deze keer gelogd met mijn Polar H7 icm de polar app en de fitbit app icm de Charge HR.

De verschillen zijn wederom onacceptabel groot...

Polar h7 data

Fitbit data (helaas kan ik geen grafiek maken, die functie ligt eruit bij FitBit)

Gemiddelde hartslag Fitbit: 108 bpm
Gemiddelde hartslag Polar: 139 bpm

Heb Fitbit wederom gemaild, hoop snel een reactie te krijgen want dit is gewoon iets dat niet werkt

Voor iemand het zich afvraagt, heb 16 minuten constant geroeid gevolgd door twee maal 30 seconden voluit in maximale stand (en anderhalf minuut rust) De laatste 10 minuten waren krachttraining.

[Voor 37% gewijzigd door Bigg Balls op 19-07-2015 14:17. Reden: aanpassingen img formaat]

• Karel17
Bigg Balls schreef op zondag 19 juli 2015 @ 14:11:
Wederom een training gedaan met mijn Fitbit Charge HR. Deze keer gelogd met mijn Polar H7 icm de polar app en de fitbit app icm de Charge HR.

De verschillen zijn wederom onacceptabel groot...
Draag je de band wat hoger op je pols en staat ie in 'workout mode'? Klopt je rest heart rate wel?

• Roos79
En zodra je een oefening doet met veel pols bewegingen lees je meer dat het dan meer wisselt.

• Basekid
Heb het idee dat sinds de laatste update (waarbij gesture control is toegevoegd) de fitbit wat zuiniger is met zijn stappen toekennen. Vooral fietsen registeert hij beter (minder stappen).

• Bigg Balls

Bigg Balls

Karel17 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:09:
[...]

Draag je de band wat hoger op je pols en staat ie in 'workout mode'? Klopt je rest heart rate wel?
Had hem inderdaad al hoger op de pols en heb hem ook in workout mode... Maar toch bedankt

• derfischmeister
Misschien leuk om elke week een Tweakers Workweek Hustle te organiseren. Who's in?
PM me je gebruikersnaam als je mee wilt doen. Eind van de week post ik de uitslagen. Eens kijken hoeveel deelnemers we kunnen realiseren elke week.

• LoadedBaton
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-03 13:13
derfischmeister schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:05:
Misschien leuk om elke week een Tweakers Workweek Hustle te organiseren. Who's in?
PM me je gebruikersnaam als je mee wilt doen. Eind van de week post ik de uitslagen. Eens kijken hoeveel deelnemers we kunnen realiseren elke week.
Vandaag begonnen, en lijkt me leuk om wat vergelijkingsmateriaal te hebben 8)

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires

• Roos79
Ja leuk!
Maar dan zonder achternamen vermelden graag :)
En anders Via matchup?
Ook leuk kan iedereen het zien wie wat doet enzo 8)

[Voor 40% gewijzigd door Roos79 op 21-07-2015 14:25]

• derfischmeister
Roos79 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:24:
Ja leuk!
Maar dan zonder achternamen vermelden graag :)
En anders Via matchup?
Ook leuk kan iedereen het zien wie wat doet enzo 8)
Ik heb Matchup nog nooit gebruikt. Zit er nu naar te kijken. Voordeel is dat je specifiek een gebruikersnaam kan tonen die afwijkt van je Fitbit gebruikersnaam. Jammer dat er alleen een IOS app van is.

Aangezien dit topic alleen Fitbit gebruikers trekt kan het wat mij betreft prima in de Fitbit app, willen we de competitie breder trekken dan is Matchup een uitkomst. Eerst maar eens kijken wat de animo voor een Fitbit challenge is.

PM me je e-mail adres en ik voeg je toe. Bij genoeg animo maak ik een aparte challenge aan.

• Bigg Balls

Bigg Balls

Heb besloten om mijn 1 week oude FitBit Charge HR te verkopen. Heb de Apple watch aangeschaft en hoop dat die beter bij mij past en die werkt in ieder geval samen met mijn Polar H7

• Karel17
derfischmeister schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:05:
Doen! Neem aan dat de mensen uit de OP sowieso geïnteresserd zijn.
Bigg Balls schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 23:40:
Heb besloten om mijn 1 week oude FitBit Charge HR te verkopen. Heb de Apple watch aangeschaft en hoop dat die beter bij mij past en die werkt in ieder geval samen met mijn Polar H7
Jammer dat het voor jou niet werkt, hopelijk de Apple Watch wel. Succes ermee! :)

• Bigg Balls

Bigg Balls

Het is niet dat het niet werkt, alleen bij sporten is het verschil te groot. In grote lijnen ben ik wel tevreden overigens, denk dat de Apple Watch dat ook krijgt.

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:07

Trouble

Hier is een bordje van <3

Ik heb sinds ongeveer 2 maanden een Fitbit One, die best wel aardig bevalt. Soms denk ik dat ik beter een Charge of Flex had kunnen kopen, maar ik heb geen echte redenen om te switchen.

Als iemand me wil toevoegen, laat maar weten d:)b ik wil ook wel in de OP, een beetje uitdaging is altijd goed!

| 17 December 1991 | De Nerdette |

• PatrickC
Bigg Balls schreef op zondag 19 juli 2015 @ 14:11:
Voor iemand het zich afvraagt, heb 16 minuten constant geroeid gevolgd door twee maal 30 seconden voluit in maximale stand (en anderhalf minuut rust) De laatste 10 minuten waren krachttraining.
De vorm van training is waarschijnlijk je probleem. Bij roeien gebruik je de spieren in je onderarm. Hierdoor werkt de optische HR meting niet goed op je pols. Dat geldt voor elke vorm van krachttraining waarbij je je armen gebruikt (bv push-ups of gewichtheffen). Een Apple Watch gaat dat niet beter doen verwacht ik, behalve als je hierbij ook een hartslagband gaat gebruiken en zo te zien ben je dat ook van plan. :)

• Karel17
Trouble schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 22:02:
Ik heb sinds ongeveer 2 maanden een Fitbit One, die best wel aardig bevalt. Soms denk ik dat ik beter een Charge of Flex had kunnen kopen, maar ik heb geen echte redenen om te switchen.

Als iemand me wil toevoegen, laat maar weten d:)b ik wil ook wel in de OP, een beetje uitdaging is altijd goed!
Je staart erin d:)b

• PatrickC
Op het Fitbit dashboard/website kun je ook je best achievements zien. Dit kan op 2 plekken, namelijk in je Fitbit Profile en op de Log Weight pagina (wat ik trouwens een vreemde plek vind om dit weer te geven). Bij mij werkt het updaten van deze best achievements echter niet goed. Fitbit Support heeft deze al een keertje moeten aanpassen, maar afgelopen week is het weer misgegaan. Op 20-7 heb ik 208 trappen gelopen, op 21-7 196 trappen en op 22-7 255 trappen. Op het Dasboard staan deze aantallen per dag gewoon vermeld, maar de best achievement voor trappen staat nu op 21-7 met 196 trappen. Het record aantal stappen, 31275 op 21-7 klopt dan weer wel. Volgens mij een bug in de Fitbit software? Zijn er meer met dit probleem?

• Karel17
PatrickC schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:14:
Op het Fitbit dashboard/website kun je ook je best achievements zien. Dit kan op 2 plekken, namelijk in je Fitbit Profile en op de Log Weight pagina (wat ik trouwens een vreemde plek vind om dit weer te geven). Bij mij werkt het updaten van deze best achievements echter niet goed. Fitbit Support heeft deze al een keertje moeten aanpassen, maar afgelopen week is het weer misgegaan. Op 20-7 heb ik 208 trappen gelopen, op 21-7 196 trappen en op 22-7 255 trappen. Op het Dasboard staan deze aantallen per dag gewoon vermeld, maar de best achievement voor trappen staat nu op 21-7 met 196 trappen. Het record aantal stappen, 31275 op 21-7 klopt dan weer wel. Volgens mij een bug in de Fitbit software? Zijn er meer met dit probleem?
Geen last van bovenstaand probleem. Je bent serieus flink aan het sporten met die getallen, netjes man :p

• PatrickC
Karel17 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 15:18:
[...]

Geen last van bovenstaand probleem. Je bent serieus flink aan het sporten met die getallen, netjes man :p
Dankjewel. :-) Een aantal dagen in de bergen gewandeld in Italië in de Dolomieten. Dan loop je al snel wat 'trappen' en stappen. ;-)

Ik heb op dit moment veel problemen met het Dashboard/website. Als ik de details van een activiteit (bv Run) opvraag, dan krijg ik wel wat gegevens, maar geen grafieken meer. In Chrome hangt de hele pagina zelfs als ik dat doe. De Log Weight pagina werkt ook compleet niet meer. Aangezien ik deze problemen niet alleen op m'n PC heb, maar ook op de iPad en iPhone, lijkt het iets met de data van mijn account te maken te hebben. Ik heb gisteren via Twitter met Fitbit Support overlegd (wat best snel en goed werkt) en uiteindelijk vroegen ze mij een email te sturen met de details om het verder uit te zoeken. Gelukkig werkt de app op m'n iPhone nog wel goed, maar de website heeft op sommige plaatsen wat meer details en die zie ik dus nu niet meer. :-(

• PatrickC
Scotix schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 16:34:

(chrome en safari)
Ik heb vergelijkbare problemen. Zie mijn vorige post.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:43
Karel17 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 15:48:

Zojuist ook mijn Fitbit Charge HR besteld en meteen dit topic ingedoken :)

Over welke screenprotector heb je het hier? Heb er nog geen kunnen vinden in een NL webshop. Ervaringen/tips zijn daarom meer dan welkom.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Karel17
Derfishmeister even gequote uit het life tracker forum;

Voor de mensen met een Charge HR:
http://www.ebay.com/itm/391040783501

Ik zag dat ik al enkele krasjes op het display heb veroorzaakt. Toch maar even een screenprotector besteld.

• Scotix
PatrickC schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 15:40:
[...]
Ik heb op dit moment veel problemen met het Dashboard/website. Als ik de details van een activiteit (bv Run) opvraag, dan krijg ik wel wat gegevens, maar geen grafieken meer. In Chrome hangt de hele pagina zelfs als ik dat doe. De Log Weight pagina werkt ook compleet niet meer. Aangezien ik deze problemen niet alleen op m'n PC heb, maar ook op de iPad en iPhone, lijkt het iets met de data van mijn account te maken te hebben. Ik heb gisteren via Twitter met Fitbit Support overlegd (wat best snel en goed werkt) en uiteindelijk vroegen ze mij een email te sturen met de details om het verder uit te zoeken. Gelukkig werkt de app op m'n iPhone nog wel goed, maar de website heeft op sommige plaatsen wat meer details en die zie ik dus nu niet meer. :-(
PatrickC schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:14:
[...]

Ik heb vergelijkbare problemen. Zie mijn vorige post.
Ik heb de problemen ook nog steeds :( keep us posted!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:43
Karel17 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 19:59:
Derfishmeister even gequote uit het life tracker forum;

Voor de mensen met een Charge HR:
http://www.ebay.com/itm/391040783501

Ik zag dat ik al enkele krasjes op het display heb veroorzaakt. Toch maar even een screenprotector besteld.
Dank hiervoor. Heb direct een setje besteld. € 7,32 inclusief verzenden is imho nog een redelijke investering. Kan slecht tegen (mogelijke) krasjes :)

• habermas
geen ww hustle dit keer derfischmeister? :)

• derfischmeister
habermas schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:31:
geen ww hustle dit keer derfischmeister? :)
Sorry sorry. Ik ben aan het verhuizen, dus deze week even op een laag pitje.

• LoadedBaton
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-03 13:13
Net even wat 'invites' verstuurd. Ik wil ook wel in de OP en met een PB kan je me een verzoek sturen voor de challenges :-)

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires

• PatrickC
Scotix schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:25:
[...]

[...]

Ik heb de problemen ook nog steeds :( keep us posted!
Ze hebben me gisteren gevraagd een screenshot te sturen. Verder kreeg ik zojuist een email dat ze opnieuw één van m'n 'best achievements' hadden aangepast. Het 'trappen record' stond nog op 196, maar dat was een dag ervoor al gezet op 255. Heb effe gecontroleerd en dat klopt nu tenminste weer. :)

Ik moet zeggen, de Fitbit app op iOS werkt prima, maar die website... is wat mij betreft een drama. En als ik de fora een beetje bekijk ben ik niet de enige! Het heeft een maand of 2 prima gewerkt, maar toen ging het mis...

• Scotix
PatrickC schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:49:
[...]

Ze hebben me gisteren gevraagd een screenshot te sturen. Verder kreeg ik zojuist een email dat ze opnieuw één van m'n 'best achievements' hadden aangepast. Het 'trappen record' stond nog op 196, maar dat was een dag ervoor al gezet op 255. Heb effe gecontroleerd en dat klopt nu tenminste weer. :)

Ik moet zeggen, de Fitbit app op iOS werkt prima, maar die website... is wat mij betreft een drama. En als ik de fora een beetje bekijk ben ik niet de enige! Het heeft een maand of 2 prima gewerkt, maar toen ging het mis...
Ik heb de Fitbit Charge HR nu 2 weken. de eerste paar dagen werkte de website wel goed. Ik kon de details van een activiteit bekijken (incl. hartslag grafiek). Maar daarna niet meer :'(
Pagina: 1 2 3 ... 14 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee