Acties:
  • 0Henk 'm!

• Karel17
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-03 08:57
Gezien er nog geen Fitbit-topic is en er wel vraag naar is, bij deze! Hoeft er niet in het algemene life-tracker topic gediscussieerd te worden over nieuwe firmware en functies :p
*Dit topic is work in progress.

Het Fitbit topic

Er zijn diverse soorten Fitbit-polsbanden. Hieronder worden ze vergeleken met de specificaties die er bij horen, meer informatie is te vinden op de vergelijk pagina van Fitbit zelf.

De metingen

1. Stappen zetten gaat bijzonder nauwkeurig. Heb het een aantal stappen bijgehouden en ze worden al-le-maal geteld. Niet verwonderlijk voor een dergelijk apparaat, maar toch fijn om te weten dat ie betrouwbaar is. Het is mogelijk om een doel in te stellen en op de kleine display zie je de voortgang ervan. Zie afbeelding 1.

2. Trappen lopen
Met de altimeter wordt gemeten hoeveel de hoogte verschilt om te berekenen hoeveel trappen worden gelopen. Dit is gebaseerd op een standaard en daarom niet 100% nauwkeurig, toch is het een leuke extra en indicatie om de trap te pakken. Dus dat doen ze goed.

3. Calorie verbranding
Op basis van het gewicht, lengte en beweging wordt het calorieverbruik geschat. Naast beweging kan ook voedsel worden 'gelogd' om op die manier nóg beter op je gezondheid te letten. Heb er eerlijk gezegd nog geen gebruik van gemaakt, maar het feit dat alles onder één dak kan is erg prettig. Juist omdat het makkelijk wordt om eten met beweging en gewicht te combineren, maakt het een aparte app / eet-dagboek overbodig.

4. Slaap meting
Erg precies wordt de slaap gemeten, het polsbandje heeft feilloos door wanneer je gaat slapen, hoe vaak je wakker bent en 'rusteloos' (bewegend) bent en kent hier een 'sleep efficiency' score aan. Leuk om te zien wanneer je goed / slecht slaapt in combinatie met de activiteiten van die dag.

5. HR meting
Natuurlijk de USP van de Charge HR. Heb een aantal keer op gelet en het is een erg goede feature, de heart-rate wordt daadwerkelijk 24u per dag bijgehouden en dat geeft goed inzicht in je gezondheid. In de app wordt een overzicht gegeven wat je heart-rate per 5 minuten was. Stukje lopen of trap pakken? HR +5! Grappig :p Er wordt aangeraden om de polsband losjes te dragen en één centimeter naast de polsbot voor de optimale meting. Helemaal met sporten makkelijk, daarover lees je hieronder meer.

De Fitbit-app en webomgeving

Fitbit heeft zowel een app voor Android en iOS en die is erg uitgebreid. Hierin zijn de statistieken te zien, kun je een eet-dagboek bijhouden én een work-out bijhouden en juist dat is erg waardevol. Op deze manier kan GPS met heart-rate worden bijgehouden. Kun je zien waar het zwaar wordt, na welke tijd of hoogteverschil of op basis van ondergrond. Is het uiteraard wel nodig om je telefoon mee te nemen, maar zonder telefoon is er alsnog de heart-rate + afstand + stappen.
Met de heart-rate kan er op het niveau van 1) fatburn, 2) cardio of 3) peak worden getraind. Op deze manier kun je specifieker aan je doel werken wat sneller werkt. Erg makkelijk!

Daarnaast hebben ze een Windows stukje software gemaakt met een webomgeving. In het geval je telefoon de app niet ondersteund, kan worden gesynced met de computer. Ook hier kun je alles in loggen (gewicht en voedsel inname). In de webomgeving zijn de statistieken te zien per dag/week/maand wat het overzichtelijk maakt.

Ik heb zelf de Charge-HR en bevalt me bijzonder goed. (review)

Fitbit vrienden

Wil je vrienden worden om zo meer uitdaging te hebben? Onderstaande Tweakers kun je een PB sturen en staan open voor Tweakers vriendschappen :)
- derfischmeister
- Karel17
- Lamar89
- Basekid
- Trouble
- LoadedBaton
- Marc3l

Fitbit verbeteringen

Fitbit verzamelt feedback over nieuwe features, bugs en andere wensen van gebruikers middels een community-forum. Hoe meer 'thumbs up' een feature krijgt, hoe waarschijnlijker het is dat deze request meer aandacht krijgt van de developers. Als we elkaars feature steunen is de kans groter dat deze geaccepteerd wordt! :) Heb je ook een request? Geef het aan me door.
1. PatrickC wil graag meer HR-zones
2. Karel17 wil meer informatie over de correlatie tussen hartslag, slaap en activiteit.

Wat zijn jouw ervaringen met Fitbit? Welke heb je en wat doe je ermee? Heb je tips voor de rest, laat het weten! :)

[Voor 10% gewijzigd door Karel17 op 11-12-2015 12:16]

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 616444

Ik heb een Fitbit Charge, als upgrade van een Fitbit Zip. De Fitbit bevalt mij uitstekend, vooral de mooie en uitgebreide app is superfijn. Klein minpuntje is dat deze nog steeds niet in het Nederlands is, maar dat is geen groot gemis. Voordeel van de Fitbit is dat je niet alleen kunt syncen met je smartphone maar ook met je computer door middel van de meegeleverde wireless sync dongle. Met dat laatst is Fitbit redelijk uniek en onmisbaar wanneer je een oudere smartphone hebt die geen Bluetooth 4.0 ondersteunt.

Ik gebruik de Fitbit in combinatie met de Fitbit Aria Wifi weegschaal en de online calorienteller MyFitnessPal.com. De gratis MFP app en website werken compleet samen met de Fitbits en de voedingsdatabae is veel uitgebreider dan die van Fitbit zelf en werkt in het Nederlands. Bijvoorbeeld Albert Heijn en Lidl artikelen zijn volop te vinden zijn en je kunt barcode's inscannen en eigen voedingswaarden uploaden. Je aantal stappen wordt door de Fitbit automatisch doorgegeven aan MFP en meegenomen in je calorieberekeningen. Dat werkt erg relaxt en voegt echt wat toe.

https://www.myfitnesspal.com/nl/

[Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 616444 op 04-07-2015 21:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Karel17 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:17:

[...]

Kun je wat zeggen over de nauwkeurigheid van de Aria weegschaal metingen? Lijkt me een erg coole gadget! Maar nog wel een beetje prijzig.

[...]

De Fitbit Aria weegschaal is een geweldig fijn apparaat. We hebben de Fitbit Aria nu meer dan een jaar en gebruiken het dagelijks, je vergeet eigenlijk wat voor een slim apparaat dit is.

De weegschaal geeft je gewicht en BF-waarde automatisch via Wifi door aan je Fitbit account, ook aan MFP of andere apps. Aan de hand van je gewicht herkent de weegschaal de gebruiker, of als de waarden vlak bij elkaar liggen met wat tikken van je voet tot je naam op het scherm verschijnt.

Vanuit reviews heb ik gelezen dat hij erg nauwkeurig meet en dat is ook onze ervaring. Met veel grafieken erbij in het welbekende Fitbit dashboard, badges, koppelingen naar MFP en andere apps.

Tja, de prijs. Deze weegschaal is ook typisch Fitbit, het is allemaal niet het goedkoopste maar kwalitatief zit het bijzonder goed en slim in elkaar.

dit plaatje is van internet, het werkt ook met kg:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Karel17 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 10:28:
[...]

Ziet er heel gaaf uit! Ga er voor sparen :P

[...]
Daar ga je geen spijt van krijgen. :) Tip: vaak kun je de zwarte Fitbit Aria voor bijna 30% goedkoper online vinden dan de witte versie. Het zijn verder precies dezelfde weegschalen, het vraag en aanbod spel werkt hier goed.

Mijn Fitbit Charge bevalt uitstekend. Wat mij opvalt is hoe exact deze stappenteller werkt, op het scherm zie je tijdens het lopen de teller echt exact bij iedere stap 1 omhoog tellen. Veel nauwkeuriger dan de Fitbit Zip die ik hiervoor gebruikte, die telde veel meer bij benadering.

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 616444 op 07-07-2015 19:26]

• Karel17
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-03 08:57
PatrickC schreef op zondag 12 juli 2015 @ 23:04:
[...]
Verhaal dat custom heart rate zones niet zijn in te stellen
Dat kan nu wel! Onder Account > HR zones > custom HR zones.

Dus dat is fijn :)
Lamar89 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:03:
mochten mensen een beginnende sporter willen toevoegen kan je mij daarvoor gebruiken :)
Toegevoegd

[Voor 33% gewijzigd door Karel17 op 14-07-2015 11:37]

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• derfischmeister
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-02 19:01
kazuka schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:35:
De koppeling met MyFitnessPal is wel heel tof trouwens :) Gewoon de barcode scannen van wat je eet (NL artikelen staan er ook in) om zo je calorieën bij te houden en de verbrandde calorieën die de Fitbit app doorgeeft worden ervan afgetrokken. Zo zie je mooi aan het eind van de dag of je onder of boven de streep bent gebleven van je dagelijkse streven, top!
Ik zet erge vraagtekens bij die verbrande calorieën die de fitbit bijhoudt. Ik heb vandaag al/pas 1257 stappen gezet. Volgens Fitbit heb ik nu 1004 calorieën verbrand. Als ik 8km ga hardlopen haal ik dat nog niet eens.
Weet iemand hoe dit kan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-03 22:48

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Wederom een training gedaan met mijn Fitbit Charge HR. Deze keer gelogd met mijn Polar H7 icm de polar app en de fitbit app icm de Charge HR.

De verschillen zijn wederom onacceptabel groot...

Polar h7 data

Fitbit data (helaas kan ik geen grafiek maken, die functie ligt eruit bij FitBit)

Gemiddelde hartslag Fitbit: 108 bpm
Gemiddelde hartslag Polar: 139 bpm

Heb Fitbit wederom gemaild, hoop snel een reactie te krijgen want dit is gewoon iets dat niet werkt

Voor iemand het zich afvraagt, heb 16 minuten constant geroeid gevolgd door twee maal 30 seconden voluit in maximale stand (en anderhalf minuut rust) De laatste 10 minuten waren krachttraining.

[Voor 37% gewijzigd door Bigg Balls op 19-07-2015 14:17. Reden: aanpassingen img formaat]

Karel17 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:47:
Ook maar eens doen voor de hartslag grenzen. Welke 2 heb je 'extra' naast de huidige van Fitbit?
Als je trainingschema's gebruikt, dan spreekt men vaak van 5 zones.

Bij Garmin kun je deze volledig zelf instellen, zelfs apart voor 'Standaard', 'Hardlopen' en 'Fietsen'.

• derfischmeister
Ik tennis zelf ook!

Afgelopen zaterdag heb ik een activiteit opgenomen toen ik ging starten met de wedstrijd. Dit wordt dan gelogd als 'activiteit'. Die activiteit kun je dan een naampje geven, in mijn geval 'tennis':

Begin van de wedstrijd druk ik op de knop aan de zijkant van de Fitbit charge HR en na het einde van de workaround druk ik op stop. Wel leuk om te zien wat voor intensieve wedstrijd je hebt gehad, of juist niet :). Automatisch ziet mijn fitbit niet dat ik ben gaan tennissen in ieder geval, ik zou ook niet weten hoe die dat zou moeten meten.

Net even geprobeerd of ik in de app mijn workout kan aanpassen, dat kan helaas niet!

Vuiligheid is er bij mij nog niet in gekomen. 1x in de week hou ik het bandje even onder de kraan, voor de rest maak ik 'm niet apart schoon.

• derfischmeister
Iemand ervaring met de support afhandeling bij Fitbit? Ik heb sinds deze week ineens een vreemde bobbel op het bandje van mijn Fitbit. Hij is niet beschadigd of gevallen.

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:58
Weer een nieuwe Fitbit versie erbij, de Alta.

Zo te zien geen hartslag functie. Wel call, text & calendar alerts en verwisselbare bandjes.

• All-Day Activity
  • Auto Sleep Tracking
  • Reminders to Move
  • Clock
  • SmartTrack™ Auto Exercise Recognition
  • Tap Display
  • Call, Text & Calendar Alerts
  • Accessory Bands Sold Separately
https://www.fitbit.com/nl/alta

[Voor 30% gewijzigd door Marc3l op 15-02-2016 17:06]

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-03 21:50

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Dit weekend voor mijzelf en mijn vrouw een FitBit Surge aangeschaft (de GPS is handig omdat we joggers zijn) en meteen ook maar de FitBit Aria weegschaal. Beiden zijn we meer dan 10 kg aangekomen sinds te stoppen met roken rond kerstmis :(

Onze eerste dagen zijn we in ieder geval obsessief bezig met onze gadgets. We slapen er zelfs mee en geven (voorlopig) trouw al ons eten in de app in. Zelfs een enkele olijf die ik gisteren at (5 kcal :)).

Interessant is sleep tracking (op sensitive). Bij mijn vrouw ziet dat er normaal uit, maar bij mij... tja...

Ik dacht dat ik moe was door het vele sporten, maar blijkbaar ben ik een slechte slaper. Of moet ik dat niet te serieus nemen?

Ter vergelijking mijn vrouw:

[Voor 7% gewijzigd door YellowOnline op 23-02-2016 09:29]

• Marc3l
YellowOnline schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:52:

Ik dacht dat ik moe was door het vele sporten, maar blijkbaar ben ik een slechte slaper. Of moet ik dat niet te serieus nemen?
Ben je ook echt ook zo vaak wakker (of heb je het gevoel dat je veel wakker was)?
Ik ben zelf ook redelijk onrustig als ik slaap schijnbaar maar heb bijvoorbeeld vannacht prima geslapen en geen moment gehad dat ik 19x keer restless ben geweest :p

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:16
aex351 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 22:05:
[...]

Je bent onduidelijk, maak eens eens een screenshot. Verder kan je op fitbit.com/activity zien wat je basis verbranding is en hoeveel erbij is gekomen door inspanning.

[...]

Gebruik je inmiddels al een specifieke hardloop app? met de Fitbit app op je telefoon (iOS) kan je ook activiteiten bijhouden namelijk. Moet bekennen dat ik dit nog niet gebruikt hebt, maar ik benieuwd naar jou ervaring.

Verder track ik mijn voeding via myfitnesspall en het echte hardlopen via tomtom.
De fitbit draag ik wel 24/7 :) Misschien toch eens kijken om alle voeding hierin verwerken maar kan me niet voorstellen dat dit net zo fijn werkt als myfitnesspall.

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Vraagje voor de Charge HR gebruikers...
Ik had tot voor kort een flex, maar door een scheur in de band en 2j oud, ben ik overgestapt naar de Charge HR. Leuk wat meer functies maar ik loop tegen iets aan die ik anders gewoon ben.

Zo was het met de flex, die herkende half en half de activiteit, maar het gemak was, dat je deze handmatig kon bijwerken...

Hij toond ook de afstand en dergelijke...

Bij de Charge HR, kun je precies het tijdstip of dergelijke niet meer aanpassen.

Ook zie je geen afstand meer. (zie voetbal 3 april)
Als ik hem aanpas naar run of dergelijke, nde afstand komt er niet meer bij...

Ik zou er toch van uitgaan, dat dit er wel moet opkomen, doe ik iets verkeerd of zie ik iets over het hoofd?
tritimee schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:30:
[...]

Ik reageer even snel, want ik moet eigenlijk weer weg, maar:

Je kunt de settings volgens mij aan passen via de (android) app. (account > settings > Advanced> hearth rate zones

of mis ik dan toch jouw punt? :)
Je kunt 1 custom zone instellen. Na een activiteit wordt dan getoond hoeveel tijd je in die zone hebt getraind. De grafieken worden echter gewoon in de standaard HR zones getoond.

Bij Garmin kun je 5 zones instellen en per zone een min en max hartslag aangeven voor die zone. Zie voorbeeld hieronder:

[Voor 14% gewijzigd door PatrickC op 19-05-2016 21:20]

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-03 15:07

inmiddels contact gehad met Fitbit over bovenstaand defect, krijg ik onderstaand bericht terug:

Double checking the legibility for replacement we have confirm that the Charge HR tracker is no longer covered by Fitbit's one-year limited warranty

Maar dat is toch twee jaar?

Fitbit electronic device (the "Product") shall be free from defects in materials and workmanship under normal use for a period of one (1) year from the date of purchase, except that if you reside in the European Economic Area (EEA) and you purchased your Fitbit product in the EEA, the warranty period is two (2) years from the date of purchase (the "Warranty Period").

[Voor 122% gewijzigd door habermas op 23-07-2016 15:36]

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-03 15:30
Hey allemaal!

Ik heb toch maar de knop doorgehakt en heb gretig gebruik gemaakt van de Black Friday Sale bij Fitbit!

De Blaze SE, inclusief met dongle en weegschaal besteld.

Nu het volgende: Ik gebruik al langere tijd MyFitnessPal en Endomondo om m'n eten en workouts te volgen.

Volgens het internet kan Fitbit prima overweg met deze combinatie en heb ik het zojuist uitgetest door zowel Endomondo als m'n horloge op running exercise aan te zetten. Of moet ik juist alleen Endomondo gebruiken?

https://tweakers.net/ext/f/i2jp2z1tAJMk4rfXUePzXbXg/thumb.png

Als jullie dit zo zien, klopt dit? Wordt er niets dubbelop berekend? Wat kan ik beter doen in gebruik?

Moo, I say.

• Marc3l
Komt weer een nieuw Fitbit model uit, de Alta HR

Specs:
- PurePulse® Heart Rate
- Auto Sleep Tracking & Sleep Stages1
- Call, Text & Calendar Alerts
- Interchangeable Bands
- Reminders to Move
- Steps, Calories & Distance
- SmartTrack™ Auto Exercise Recognition
- Battery Up to 7 Days
- Clock
- Tap Display

Soort van dunnere versie van de Charge 2?

Meer info op de website van Fitbit: https://www.fitbit.com/nl/altahr

• Anoniem: 137811
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Na paar maanden een Misfit te hebben gebruikt vandaag overgestapt op een Fitbit one. Draag deze in mijn broekzak waar ik de Misfit aan een lus van mijn broek draag. Vandaag beide omgehad. En er is toch wel een groot verschil. Zie de foto's. Vraag me af welke het meest accuraat is.

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hij registreert zeker wel hogere waardes. Maar heel wisselvallig.

Hier zie je bijvoorbeeld dat hij tot aan 30km de waardes vrij goed ( al zijn ze nog aan de lage kant ) registreert. Maar dat vanaf 30km de hartslag ineens stukken lager ligt. Terwijl er net zo hard gefietst word.
https://www.fitbit.com/activities/exercise/6825246979

Hier is het precies andersom. De eerste 35km zijn de waardes absurd laag. Daarna gaat hij goede waardes doorgeven.
https://www.fitbit.com/activities/exercise/7571917302

En hier heb ik over een rit van 100km een gemiddelde hartslag van 99. Daar zijn de profs wel heel erg jaloers op.
https://www.fitbit.com/activities/exercise/7527628975

Hier een afbeelding van de 100KM rit.

Beide zijn overigens racefiets registraties. Waarbij ongeveer steeds hetzelfde tempo gefietst word ( ergens tussen de 35 a 38km/h , daarmee moet mijn hartslag echt flink omhoog gaan).

Kan opzicht wel contacten met Fitbit , maar heb de forums van Fitbit al beetje bekeken. Denk dat de Charge HR gewoon niet even accuraat als een borstband is. Vind alleen het verschil nogal groot.

[Voor 12% gewijzigd door degroot op 07-06-2017 19:34]

www.degroot-it.nl

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
PatrickC schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:12:
[...]

Misschien toch wat spierspanning in de polsen tijdens het wielrennen, waardoor de sensor niet goed z'n werk kan doen? Bij het hardlopen zijn die spieren (in de pols) namelijk wel ontspannen (als het goed is ;) ).
Moet haast wel. De fitbit nu op zijn kop gedragen ( dus met ledjes aan onderkant pols).
Duidelijk betere waardes.

dan wanneer ik hem normaal draag ( dus met ledjes aan bovenkant pols ).

www.degroot-it.nl

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Nou, ik ben benieuwd. Bandje van de Fitbit Charge HR is na 14 maanden kapot, zit met Britse garantie en ben gelijk naar Fitbit Customer Service gegaan (winkel Argos doet maar 12 maanden). Ze zeggen 2 jaar binnen EEA te doen, dat dan maar voor Brexit regelen :+

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-03 16:37
Marianne62 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:08:
Een paar maanden gebruik de fitbit hr.
Vannacht had ik hem niet om en dan staat de aantal kcal op 600...
Doet mij twijfelen aan de nauwkeurigheid. Durf nu niet meer te vertrouwen op de cijfers.
Ik gebruik hem vooral voor calorieverbruik.
Iemand een idee of het ding 'stuk' is? Of is er iets anders aan de hand?
Dit zijn je passieve calorieen, oftewel de calorieverbranding die plaats vindt tijdens het niet-sporten.
Zie ook deze afbeelding van Adidas:

• maikelV2
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-03 16:17
Een aantal weken terug merkte ik voor het eerst een breukje in het glas/plastic van de heartrate sensor.
Nu met al dat gezweet met de temperaturen van de laatste dagen is er vocht achter gekomen, ik denk door die breuk.

Heb een foto gemaakt, het ziet er niet heel fris uit, ik poets mijn Fitbit ongeveer eens per week met een (vochtige) handdoek na het douchen en ben erg voorzichtig met handen wassen en regen.

Wat denken jullie, valt dit onder garantie? Hij werkt verder wel gewoon naar behoren.

http://i64.tinypic.com/30t5doj.jpg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:20
Crysania schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 11:32:
Vraagje aan de fitbit versa special edition eigenaren. Is dat extra bandje (charcoal) de moeite waard voor de 30 euro?

Is het van hetzelfde materiaal gemaakt als de standaard bandjes of mooier/beter?

Ik twijfel nog welke van de 2 ik zal halen. Op ali express staan ook 100en extra bandjes voor de versa van 2 tot 20 euro per stuk
Ik ben er heel tevreden mee. Ik wil ook geen rubber bandje. Ze zitten er overigens wel bij, verder vind ik dit ontwerp unieker.

Web Enrichment

• Ann.
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-09-2021
Kleine kans, maar weet iemand misschien de naam van deze watchface?

Ik heb deze een tijdje geleden lang gebruikt, maar heb hem toen een keer veranderd (nog voor dat je 5 watchfaces kon opslaan) en nu ben ik hem dus kwijt. Heb net al een hele poos in de gallery zitten te scrollen maar vind hem niet. Dusja, misschien iemand hier een idee?

Vind het echt stom dat je in de app geen favorieten lijstje kunt samenstellen. Ik heb inmiddels wel meer dan 5 favorieten en nu ben ik dus telkens eeuwen aan het zoeken omdat ik de namen vergeet. Kan ze natuurlijk wel opschrijven, maar gewoon in de app zou zoveel makkelijker zijn..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jonira
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 07-05-2020
Ik heb sinds kort een Fitbit Versa 2 en ben hier in principe heel tevreden mee.
Alleen mijn wandelingen met GPS wijken enorm af van andere wandelapps.
Zie ook voorbeeld in de bijlage.
Ik heb vandaag een wandeling gemaakt van ruim 7km, echter volgens Fitbit zijn dit er maar 5.
Weet iemand wat ik eventueel fout doe of dat ik iets moet veranderen in een instelling?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redsandro
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Heeft iemand anders ook dat de Fitbit app niet werkt? Bij mij doet ie het al een week niet. Ik zie een leeg geraamte van een app:

klik voor groot

Ik heb de hele app verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd. Nu kan ik niet inloggen:
Fitbit.com is down for maintenance

klik voor groot

Maar de site werkt wel gewoon. Zou het dan de Fitbit API zijn die down is? Heeft iemand anders dit ook?

Het is wel een klein beetje kut dat de app dat niet gewoon zei toen ik nog ingelogd was. Want nu ben ik 6 dagen aan data kwijt die wel op de telefoon stonden, maar nog niet naar Fitbit waren verstuurd.

Ook kan ik nu niet meer connecten met de Fitbit app om bijvoorbeeld een fietstocht te tracken.

[Voor 15% gewijzigd door Redsandro op 08-05-2020 14:53]

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:29
Goed, vervangend device heeft zelfde issue.

Gek genoeg kan ik binnen de applicatie de Charge 4 wel zien. Maar de Fitbit zelf blijft op het setup-scherm hangen. Denk dat ik deze ook maar terugbreng en een alternatief merk ga zoeken. Dit schiet niet op.

Pff, wat een klucht. Na twee uur proberen is het gelukt om de Charge 4 te koppelen. Ik snap wel waarom het forum van Fitbit zelf vol staat met klachten hier over. De officiele manier die Fitbit zelf communiceert werkt namelijk niet. De Charge 4 paired alleen als hij niet in de lader zit. In een notedop wat ik heb gedaan om hem gekoppeld te krijgen:

- Verwijderen software op laptop en smartphone.
- Verwijderen Charge 4 bij gekoppelde apparaten binnen bluetooth.
- Disablen van BT op alle devices in de buurt behalve smartphone.
- Fitbit in de lader en resetten (8 sec. op powerbutton aan linkerkant).
- Van lader halen en kwartiertje wachten.
- Applicatie installeren op telefoon en de applicatie starten.
- Fitbit nogmaals connecteren aan lader.
- Zodra je smiley te zien krijgt Fitbit van lader halen en'setup new device' doen binnen de Fitbit app.
- Verder klikken totdat je de 4 getallen moet invoeren.
- Na het invoeren van de getallen zal dit blijven laden en uiteindelijk falen.
- Probeer nu nogmaals 'setup new device'' te doen en de applicatie zal zelf de Charge 4 al vinden en vragen deze in te stellen. Als je die vraag vanuit de applicatie aanklikt en de setup daarmee voltooid zal dit succesvol afronden.
- Het scherm zal daarna terugspringen naar daar waar je de vier cijfers moet invoeren. Dit mag je cancellen omdat de koppeling er al is.

Vraag me niet waarom, maar bovenstaande werkt. Heb dit twee keer gedaan en beide keren werkte deze manier. 8)7

[Voor 63% gewijzigd door Wom op 28-05-2020 15:49]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-03 10:34
En vandaag vond ik de Nederlandse Google Assistant app op mijn Fitbit Sense (firmware 44.128.4.17). Activiteit starten of agenda info opvragen werkt prima. Alleen wordt het antwoord nog in tekst op het scherm gegeven. Maar wie weet wordt het ook nog uitgesproken na de komende firmware update.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee