Weet iemand in hoeverre de calorie-verbranding van de Fitbit Charge HR nauwkeurig is? Zit vaak boven de 3.000 en soms zelfs rond 3.500. Volgens mij moet ik veel meer eten om aan te komen 
Met een slaap-efficiency van ~95% slaap je inderdaad erg goed. Ik haal doorgaans ~85% en merk ook dat ik beter geslapen heb als de score hoger uitslaat. De rusteloze minuten zeggen dus wel iets over de kwaliteit van de slaap
Wat de maximale hartslag betreft, kun je daar iets over zeggen wat je Garmin aangeeft en hoe groot het verschil is? Is er een app voor die in deze zones kan trainen, met stem-begeleiding die zegt dat je sneller/langzamer moet bewegen?
De badges zijn inderdaad grappig. Had laatst in één week tijd ongeveer 42KM gelopen. Dacht dat het een behoorlijke afstand was, maar heb nog geen enkele keer het doel van 10k stappen gehaald

Thanks!PatrickC schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 17:50:
Mooie topic start!
Sleep tracking werkt ook prima, al vind ik de berekende sleep efficiency wel wat hoog. Ik zit meestal boven de 95%. Misschien slaap ik wel erg goed?
Negatief punt bij Fitbit is dat je zelf niet je rusthartslag en maximum hartslag kunt vastleggen. Met name de maximum hartslag is een groot gemis. Men gebruikt de standaard formule 220-leeftijd, maar dat klopt lang niet bij iedereen. Gevolg is dat de grafieken/statistieken aangeven dat je in zones traint, waarin je helemaal niet aan het trainen bent. Garmin doet het daar een heel stuk beter, omdat je daar je hartslagzones helemaal zelf kunt instellen. Hopelijk past Fitbit hun software hier nog een keertje aan.
Grappig zijn de badges die je krijgt. BijVoorbeeld, de Penguin March badge voor 112 lifetime kilometers. Maar je krijgt ook stimulans badges, om steeds maar weer het record aantal stappen op een dag te verbeteren.
Met een slaap-efficiency van ~95% slaap je inderdaad erg goed. Ik haal doorgaans ~85% en merk ook dat ik beter geslapen heb als de score hoger uitslaat. De rusteloze minuten zeggen dus wel iets over de kwaliteit van de slaap

Wat de maximale hartslag betreft, kun je daar iets over zeggen wat je Garmin aangeeft en hoe groot het verschil is? Is er een app voor die in deze zones kan trainen, met stem-begeleiding die zegt dat je sneller/langzamer moet bewegen?
De badges zijn inderdaad grappig. Had laatst in één week tijd ongeveer 42KM gelopen. Dacht dat het een behoorlijke afstand was, maar heb nog geen enkele keer het doel van 10k stappen gehaald

MFP is een hele goede tip! Vond de database van de Fitbit app (die op gekke landen is in te stellen, geen NL bijv) niet echt lekker werken. Kun je wat zeggen over de nauwkeurigheid van de Aria weegschaal metingen? Lijkt me een erg coole gadget! Maar nog wel een beetje prijzig.Anoniem: 616444 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 23:28:
Ik gebruik de Fitbit in combinatie met de Fitbit Aria Wifi weegschaal en de online calorienteller MyFitnessPal.com. De gratis MFP app en website werken compleet samen met de Fitbits en de voedingsdatabae is veel uitgebreider dan die van Fitbit zelf en werkt in het Nederlands. Bijvoorbeeld Albert Heijn en Lidl artikelen zijn volop te vinden zijn en je kunt barcode's inscannen en eigen voedingswaarden uploaden. Je aantal stappen wordt door de Fitbit automatisch doorgegeven aan MFP en meegenomen in je calorieberekeningen. Dat werkt erg relaxt en voegt echt wat toe.
https://www.myfitnesspal.com/nl/
[afbeelding]
Kan zeggen dat de HRM op de Charge HR wél goed werken! Per 5 minuten wordt je gemiddelde in de app gelogd, en dat zijn leuke statistiekenkazuka schreef op zondag 05 juli 2015 @ 00:12:
Ik keek overigens eerst naar de nieuwe Jawbone Up3 maar reviews vielen erg tegen en blijkbaar werkt de HRM op dat ding lang niet zo goed als die van de Fitbit.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards