Acties:
  • +1Henk 'm!

• Karel17
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:52
Weet iemand in hoeverre de calorie-verbranding van de Fitbit Charge HR nauwkeurig is? Zit vaak boven de 3.000 en soms zelfs rond 3.500. Volgens mij moet ik veel meer eten om aan te komen :o
PatrickC schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 17:50:
Mooie topic start!

Sleep tracking werkt ook prima, al vind ik de berekende sleep efficiency wel wat hoog. Ik zit meestal boven de 95%. Misschien slaap ik wel erg goed?

Negatief punt bij Fitbit is dat je zelf niet je rusthartslag en maximum hartslag kunt vastleggen. Met name de maximum hartslag is een groot gemis. Men gebruikt de standaard formule 220-leeftijd, maar dat klopt lang niet bij iedereen. Gevolg is dat de grafieken/statistieken aangeven dat je in zones traint, waarin je helemaal niet aan het trainen bent. Garmin doet het daar een heel stuk beter, omdat je daar je hartslagzones helemaal zelf kunt instellen. Hopelijk past Fitbit hun software hier nog een keertje aan.

Grappig zijn de badges die je krijgt. BijVoorbeeld, de Penguin March badge voor 112 lifetime kilometers. Maar je krijgt ook stimulans badges, om steeds maar weer het record aantal stappen op een dag te verbeteren.
Thanks!

Met een slaap-efficiency van ~95% slaap je inderdaad erg goed. Ik haal doorgaans ~85% en merk ook dat ik beter geslapen heb als de score hoger uitslaat. De rusteloze minuten zeggen dus wel iets over de kwaliteit van de slaap :p

Wat de maximale hartslag betreft, kun je daar iets over zeggen wat je Garmin aangeeft en hoe groot het verschil is? Is er een app voor die in deze zones kan trainen, met stem-begeleiding die zegt dat je sneller/langzamer moet bewegen?

De badges zijn inderdaad grappig. Had laatst in één week tijd ongeveer 42KM gelopen. Dacht dat het een behoorlijke afstand was, maar heb nog geen enkele keer het doel van 10k stappen gehaald :/
Anoniem: 616444 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 23:28:
Ik gebruik de Fitbit in combinatie met de Fitbit Aria Wifi weegschaal en de online calorienteller MyFitnessPal.com. De gratis MFP app en website werken compleet samen met de Fitbits en de voedingsdatabae is veel uitgebreider dan die van Fitbit zelf en werkt in het Nederlands. Bijvoorbeeld Albert Heijn en Lidl artikelen zijn volop te vinden zijn en je kunt barcode's inscannen en eigen voedingswaarden uploaden. Je aantal stappen wordt door de Fitbit automatisch doorgegeven aan MFP en meegenomen in je calorieberekeningen. Dat werkt erg relaxt en voegt echt wat toe.

https://www.myfitnesspal.com/nl/

[afbeelding]
MFP is een hele goede tip! Vond de database van de Fitbit app (die op gekke landen is in te stellen, geen NL bijv) niet echt lekker werken. Kun je wat zeggen over de nauwkeurigheid van de Aria weegschaal metingen? Lijkt me een erg coole gadget! Maar nog wel een beetje prijzig.
kazuka schreef op zondag 05 juli 2015 @ 00:12:

Ik keek overigens eerst naar de nieuwe Jawbone Up3 maar reviews vielen erg tegen en blijkbaar werkt de HRM op dat ding lang niet zo goed als die van de Fitbit.
Kan zeggen dat de HRM op de Charge HR wél goed werken! Per 5 minuten wordt je gemiddelde in de app gelogd, en dat zijn leuke statistieken :9

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• Karel17
CokeZero schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:33:
Heb nou ook een kleine week een Fitbit Charge HR, een ding vraag ik me alleen af. Als ik een MobileRun activiteit start op me telefoon moet ik de Fitbit dan ook in ''workout'' modus zetten zodat hij iedere seconde me hartslag meet?
Volgens mij gaat dit automatisch via de bluetooth? Weet het niet zeker eigenlijk. Probeer het eens :)

• Karel17
MisterEagle schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:30:
Ik heb enige tijd gelopen met de fitbit one en dat werkt voor mij echt wel motiverend om net wat meer te bewegen.. 9400 stappen moeten toch echt 10000 worden etc.
Wel wilde ik al een tijdje GPS functionaliteit en hartslagmeting dus sinds afgelopen weekend ben ik geupgrade naar de fitbit Surge.

Het valt me erg mee qua hoe groot deze is en hoeveel je merkt dat je hem draagt.
Wel heb ik wat twijfels over hoe de verdiepingen gemeten worden welke je loopt. Ik loop dagelijks flink wat trappen maar qua etages zijn dat er toch echt wel meer dan de surge (of de one) aangeven.

Is het een vast aantal treden waar het apparaat naar kijkt? Of kijkt het apparaat naar de opwaartse beweging welke dan stopt en weer opnieuw begint oid?
Goed om te horen dat het je helpt!

Hier staat een antwoord op je vraag.

• Karel17
cl0udrado schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:38:
Merkt iemand iets over de batterijduur sinds de .84 update?
Nee, alsnog wel een prima accuduur van 4 - 5 dagen. All day sync hoeft inderdaad niet aan en de Quick View is handig als je er geen horloge naast hebt.

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:20
Grrrrrene schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:13:
Bij het fietsen toch ook niet :? Kijk, roeien en gewichtheffen, dat snap ik, dan span je je spieren aan omdat je anders geen kracht kunt zetten, maar aan je stuur loop je niet continu te trekken, ik (op mijn ligfiets, dus wellicht wat anders) in ieder geval niet. Ik heb hele einden maar 1 hand aan het stuur :P
Over fietsen icm hartslagmeting heb ik ook niet gezegd dat dat slecht werkt. Ik heb wel gezegd dat de Charge HR niet geschikt is voor fietsen. Deze meet dan namelijk onterecht stappen. De Charge HR kent ook geen standaard activiteit voor fietsen. Daarom raadde ik daarvoor ook de Surge aan. Die heeft namelijk wel een standaard actviteit fietsen aan boord. Hopelijk is het nu wel duidelijker? ;)

• PatrickC
Karel17 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:52:
[...]

Bij mij worden de wandelingen in de pauze (~20 min.) al gemeten. En dan is m'n hartslag rond de 100 :p
Start en stop je de activiteit hierbij op de Charge HR zelf of via je smartphone? Bij mij was het trouwens een actviteit van 5:31/km, 8353 stappen, 8.49km en gem. hartslag van 163. Lijkt verdacht veel op hardlopen toch? :P

• LoadedBaton
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-03 13:13
cl0udrado schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 16:27:
[...]

Ook alle apparaten bluetooth en de apps uitgezet? devices herstart en opnieuw proberen? Zoals eerdere berichten kan het syncen soms vastlopen en traag zijn. Anders contact opnemen met Fitbit zelf of ze iets kunnen detecteren.
Meerdere malen en met een brede range aan apparaten. De fout zat in de fitbit Bluetooth ergens. Alleen de iPad sync werkte nog en die gebruik ik nauwelijks.
m0nk schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 21:40:
[...]

https://help.fitbit.com/a...he-Fitbit-app-for-Android

Dit werkte bij mij. Moest echt de reset optie gebruiken voordat ik weer kon syncen..
Dank ! 10000 maal dank ;-) dat was de truc die ik zocht.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:41

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Anoniem: 181786 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:45:
[...]

Maar je scant de streepjescodes dan wel gewoon met de Fitbit app?
Nee, ik scan met de Myfitnesspal app en heb deze gekoppeld aan de Fitbit. Werkt perfect.

is everything cool?

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:55
b.o.n.s schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:08:
Iemand al een Blaze in zijn bezit toevallig en wat zijn een beetje de bevindingen?
Ja, er zijn voldoende reviews online en ook op youtube. Maar, toch benieuwd of er al tweakers in dit topic rondlopen met deze tracker.
Sinds een paar dagen in mijn bezit (als opvolger van een Surge) en ben best wel tevreden. De Surge had nog wat bugs: brightness niet altijd top, ik kon vaak niet meer scrollen op het scherm (na ee reset werkte het wel weer), en een paar andere zaken/.
Nu bij de Blaze geen enkel probleem. Het lijkt een pak lichter te zijn waardoor je amper nog merkt dat je eentje aan hebt, het scherm is zoveel duidelijker dan dat van de Surge.
Ik heb ook de indruk dat de stappenteller iets precieser is, Ik heb ondanks dat ik zeker niet minder bewogen heb een redeiljk aantal stappen minder. Maar goed, dat zal ik eens tegoei moeten uitzoeken.
Het opladen is een beetje bizar. Je moet het horloge blokje zelf uit zijn bandje halen en dan in de lader steken. Kan volgens mij nog een pak makkelijker. Misschien dat er in de toekomst 3th party dingen voor komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hinerakatauri79
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-03 21:00
Als het goed is krijg ik mijn Charge HR (Blauw) morgen binnen. So I join the club. :-)

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Faeshaas schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:49:
Ik ben sinds deze week in het bezit van een Fitbit Charge HR :) Bevalt tot nu toe erg goed. Vraag me alleen af of je bij die 250 stappen per uur optie ook kan zien hoeveel je er nou elk uur hebt gelopen. Zeker als je ze niet haalt bent ik wel benieuwd hoeveel je er vanaf zit :)
Het aantal steps kan je per 5 minuten zien in de web app (Log -> Activities -> Today en dan mouse-overen)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:40
Pnnnkk schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:10:
[...]

Dat gaat allemaal netjes vanzelf ja. Heb de fitbit vrijwel altijd om, ga rustig sporten zonder telefoon mee te nemen, of laat mn telefoon beneden als ik ga slapen. Bij het syncen komt alles goed. :)
Cool, thanks! Heb een FitBit Charge HR besteld!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• peet79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-02 16:23
Vond de Blaze niet mooi en praktisch, het leek te veel op een vierkantje dat je in een bandje drukt.

En inderdaad, de oplossing van het probleem in de link die ik stuurde was het omwisselen van de Fitbit, maar ik wil eerst zeker weten dat het niet aan mij ligt. Als hij nu voor het eind van het weekend leeg is, ga ik contact zoeken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PatrickC
peet79 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 19:35:
Ik moet zeker zeggen dat ik het idee van mijn activiteit tracken via een horloge me erg aanstaat. Ik deed het hiervoor altijd met mijn telefoon, maar dit geeft toch wel wat extra's.

De Garmin vivoactive HR had ik inderdaad bekeken en leek me een goede vervanger. Ik vind qua uiterlijk de forerunner 235 wel een stuk mooier, ben er alleen nog niet over uit of ik het de extra €50,-- in vergelijking met de vivoactive wel waard vind. Ik laat het nog even bezinken, eerst de fitbit maar eens terug sturen.
Misschien helpt dit bij je keuze:
YouTube: Garmin vívoactive HR vs. Forerunner 235 | GPS Watch Reviews

• PatrickC
Marc3l schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:33:
[...]

Mis je dan niet een beetje het social gebeuren of gebruikte je dat niet?
Weet wel dat je bij Garmin ook vrienden kan maken, zelf een forerunner voor alleen hardlopen maar volgens mij heb je geen (groep) challenges enz?
Dat gebruik ik inderdaad niet. Garmin heeft wel 'uitdagingen' trouwens. Je wordt dan automatisch in een groep geplaats met personen die dezelfde stapdoelen hebben. Verder gebruik ik bij Garmin wel 'mijn community' waarin personen met wie ik hardloop zitten en ik heb ook een automatische koppeling tussen Garmin en Strava.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Roos79 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:25:
PatrickC precies dat bedoel ik het is de manier van service geven je bent niet je product weken kwijt maar kan enkele dagen verder vaak al door.
Over de service van Fitbit heb ik dan ook he-le-maal niks te klagen. Dat heb ik ze ook keer op keer gezegd in chats, e-mails en ook op hun forum heb ik dat openlijk gezegd. Zo hoort het, ik wil zo'n tracker niet retourneren en dan wachten op reparatie of een refurb... Ik wil gewoon door en dat maken ze mogelijk.

Maar ik klaag niet over de service, ik klaag over de bouwkwaliteit. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat ze een product op de markt brengen dat zo'n slechte bouwkwaliteit heeft dat ik er in 1 jaar tijd al 3 heb versleten. En als je dat dan gebeurt, pas dan iets aan in het productieproces zodat dit niet meer gebeurt! Ik vind dit milieutechnisch ook echt bizar: ze creëren zo een enorme stapel afval. Ik gooi iedere keer een Li-ion batterijtje, een lcd en een printplaatje in een siliconen behuizing in de recycle-ton... :(

Blijkbaar vonden ze het zelf ook wat duur worden (in mijn geval dus al 4 Charge HR's in een jaar tijd voor ~130 euro) inclusief 3x verzendkosten en service vanuit Duitsland kan gewoon niet uit of drukt op z'n minst enorm op de winst. En daarom heeft de nieuwe Charge 2 dus verwisselbare bandjes.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-03 20:43

LyP0

it is I , you worst nightmare

Op dit moment reeds 4 charge hr versleten, en 1 charge 2. allemaal de zelfde peeling issues :(

ik voel me lekkaah !!!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:18
pven schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:17:
Ik ben aan het kijken naar een charge HR (want GPS). Bij mijn Mi-band viel het 'computertje' er iets te vaak uit. Hoe stevig zit dat vast bij de FitBit?
Charge HR heeft geen GPS...

• Roos79
  • Registratie: November 2011
pven schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:23:
[...]

Oeps, dan ga ik me eerst eens wat verder erin verdiepen. Dank!
De charge 2 maakt gebruikt van de gps van je telefoon (connected gps noemen ze dat) misschien dat je daarmee in verwarring bent gebracht?

https://www.fitbit.com/nl/shop/charge2
Connected GPS
Connect Charge 2 with the GPS on your phone to see real-time stats like pace and distance on display and record a map of your route.

[Voor 23% gewijzigd door Roos79 op 24-11-2016 14:11]

• PatrickC
Toonhh schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:35:
Op dit moment heb ik mijn Fitbit Charge 2 al 12 keer reset op een week tijd. Fitbit zelf wilt op zijn Community forum maar weinig gehoor geven al hebben veel mensen dezelfde problemen als ik. Daarom heb ik beslist op mijn Fitbit Charge 2 maar terug te gaan sturen naar Coolblue wanneer ik hem bijna 2 weken hebt. Moest je vragen hebben stel ze gerust, ik wil het graag beantwoorden :)
Heb je niet direct contact opgenomen met Fitbit Support ipv berichten op het Fitbit forum te zetten? De stappenteller lijkt in jouw geval niet zo goed te werken en zo vaak moeten resetten lijkt mij ook niet normal. Misschien is er wel een hardware probleem?

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-03 21:41
Toonhh schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:35:

Op dit moment heb ik mijn Fitbit Charge 2 al 12 keer reset op een week tijd. Fitbit zelf wilt op zijn Community forum maar weinig gehoor geven al hebben veel mensen dezelfde problemen als ik. Daarom heb ik beslist op mijn Fitbit Charge 2 maar terug te gaan sturen naar Coolblue wanneer ik hem bijna 2 weken hebt. Moest je vragen hebben stel ze gerust, ik wil het graag beantwoorden :)
Ik heb zelf enkele maanden een Charge 2 en ik herken hier niets van. Misschien heb je een defecte unit? Die van mij registreert mij slaap prima en ook autorijden gaat goed. Alleen notificaties werken niet lekker, maar dan ligt volgens mij aan de brakke Bluetooth van mijn Moto G1.

• Roos79
Anoniem: 752085 schreef op maandag 12 december 2016 @ 21:47:
[...]

Tweede kans? Ik heb hem van Coolblue nieuw gekocht. Mss issie sinds 5december onderweg geweest?? :/

Ik had gekeken inderdaad op mijn telefoon, maar daar heb ik alles inmiddels gewist. Ik weetniet of de Fitbit app deze dan onthoud?
Dus geen tweede kans dus dan zullen de stappen wel vanaf je telefoon komen en nee die kun je niet verwijderen.

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:03
alexhooven schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 19:54:
Net mijn vriendin de charge 2 cadeau gedaan. Nu zijn we natuurlijk dat ding aan het ontdekken. Nu zag ik dat je bij food database uit allerlei landen kan kiezen. Helaas mis ik Nederland hierin. Iemand tips of zal een 3rd party app gesynchroniseerd moeten worden om dit te realiseren.
Ik denk dat een 3rd party app de beste oplossing is. Je zou hiervoor bijvoorbeeld MyFitnessPal kunnen gebruiken. De synchronisatie met de Fitbit app bevalt mij in ieder geval prima.

Be yourself, no matter what they say ...

• PatrickC
alexhooven schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 19:54:
Net mijn vriendin de charge 2 cadeau gedaan. Nu zijn we natuurlijk dat ding aan het ontdekken. Nu zag ik dat je bij food database uit allerlei landen kan kiezen. Helaas mis ik Nederland hierin. Iemand tips of zal een 3rd party app gesynchroniseerd moeten worden om dit te realiseren.
Ja, jammer dat de wereldleider in wearables nog steeds geen Nederlandse food database heeft. Volgens mij wordt MyFitnessPal veel gebruikt icm Fitbit apparatuur.

• Roos79
hbsJR schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:47:
Ik heb niks ingesteld voor fitbit. Heb alleen een sleep goal, maar zelfs daarvoor werkte alles als een malle. Ik zit nu voor je te kijken op fitbit.com en het enige wat ik lees dat alles automatisch gaat. Wel is het zo dat hij wacht tot je een tijdje stil ligt.

Wat ik doe, ik ga gewoon slapen, en in de ochtend laat ik direct mijn apparaat syncen. Dan weet mijn fitbit dat ik weer wakker ben. Anders staat er dat ik heb geslapen van 22:00 tot 09:00, terwijl ik al om 07:00 wakker ben.

Mijn plasmomenten, leesmomenten registreert hij netjes als awake :-)

Ik raad je aan om even met fitbit te kletsen of anders je apparaat omwisselen voor een andere charge 2. Sommige units kunnen een beetje raar doen.
Ik bedoelde ook eigenlijk meer deze
Reverb_ schreef op zondag 15 januari 2017 @ 22:53:
Goede verhalen hbsJR. Heb sinds deze week de charge 2. Prima tevreden over. Enkel trackt hij mijn slaap nog niet
Vermoedelijk staat hij op sensitieve dat is bij veel met dit probleem zo :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PatrickC
kevertje1977 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:05:
Ik heb de fitbit charge 2 nu een week en ben er erg blij mee.
Echter vraag ik mij af , wat gebruiken jullie als de "APP" ?
Fitbit APP is leuk
Strava gebruik ik op de racefiets.
De sportschool gebruikt http://www.netpulse.com/ die weer te koppelen is aan fitbit

Als ik in de sportschool ben moet ik dus eigenlijk de fitbit af doen en de apparatuur gebruiken en die gegevens importeren in fitbit (automatisch)

Hoe doen jullie dat ?
Hoe de Netpulse koppeling precies werkt weet ik niet (geen ervaring mee), maar deze synchroniseert waarschijnlijk alleen de activiteiten (met hartslag?). Ik vraag me af of dat dan ook mee telt in je totale aantal dagelijkse stappen en/of calorieverbruik (als je dat interessant vindt). Als je je Fitbit dus niet draagt in de sportschool, mis je misschien bepaalde data.Dat zou ik dan even uittesten.

Ik heb zelf een tijdje de apps gebruikt van Fitbit, Garmin en Strava. Toen ik nog een Garmin FR610 en Fitbit Charge HR gebruikte, had ik een koppeling tussen Garmin en Fitbit, en tussen Garmin en Strava. Het probleem was echter dat alle activiteiten in Fitbit er dubbel in kwamen te staan. Ik gebruik nu een Garmin vivoactive HR en heb Fitbit en Garmin niet meer gekoppeld.

Voor Hardlopen vind ik de app van Strava erg mooi werken (krijgt de data automatisch van Garmin Connect).In die app zie je namelijk veel meer details dan in de Garmin Connect mobile app.

• PatrickC
Supertip schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:56:
[...]

Het blijkt dat er een update klaar stond voor het horloge, dus nu ff kijken hoe het na de update gaat.

Eigenlijk zouden we niet weten hoe je het horloge opnieuw opstart?
Opnieuw opstarten doe je door de Charge 2 aan de oplaadkabel op te laden en dan het knopje enkele seconden ingedrukt te houden.
Zie ook: https://help.fitbit.com/articles/en_US/Help_article/1186

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:54

hbsJR

All rounder

jaja, de hype kan beginnen.. de fitbit ionic. Goede eerste impressies:

https://www.dcrainmaker.c...atch-all-the-details.html

• PatrickC
hbsJR schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:19:
jaja, de hype kan beginnen.. de fitbit ionic. Goede eerste impressies:

https://www.dcrainmaker.c...atch-all-the-details.html
En een unboxing;

• ini
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

ini

Life is what you make of it

hbsJR schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:19:
jaja, de hype kan beginnen.. de fitbit ionic.
Ik heb momenteel een Pebble time en zie in de Ionic zeker een goede opvolger. ben benieuwd of deze in de buurt komt als smartwatch die ook fitness tracking mogelijkheden heeft. Scherm ziet er iig goed uit. bookmarked!

Testspecialist

• PatrickC
XVI schreef op zondag 10 september 2017 @ 18:40:
Het bandje van mijn Charge 2 is na een halfjaar stukgegaan. De winkel wil het hele apparaat laten ophalen door dynafix, maar daar voel ik weinig voor. Kan fitbit zelf niet gewoon een vervangend bandje opsturen? Dat lijkt me een stuk praktischer. Hoe kom ik in contact met fitbit hiervoor (of hoe kan ik het die winkel duidelijk maken dat ze gewoon alleen het bandje moeten vervangen)?
Via deze URL zie je hoe je Fitbit Support kunt benaderen:
http://help.fitbit.com/?l...S&cu=1&fs=ContactUs&co=UK
Fitbit Support zal om de faktuur vragen en je dan waarschijnlijk gewoon een vervangend bandje opsturen.

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
PatrickC schreef op zondag 10 september 2017 @ 18:48:
[...]

Via deze URL zie je hoe je Fitbit Support kunt benaderen:
http://help.fitbit.com/?l...S&cu=1&fs=ContactUs&co=UK
Fitbit Support zal om de faktuur vragen en je dan waarschijnlijk gewoon een vervangend bandje opsturen.
Ik heb de chatfunctie gevonden en via die manier lijken ze me toch gewoon een vervangend bandje te kunnen opsturen. Fijn! Nu even wachten tot ze contact opnemen voor de verzending.

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:41

thijsco19

KTM 990 SMT

@PatrickC Aangezien ik nog een tegoedbon van de Mediamarkt had liggen ben ik maar voor de Garmin forerunner 35 gegaan bedankt! :9

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• PatrickC
@Arunia In de Fitbit App zit een 'Log Food' optie, die zichtbaar wordt als je op het plusje klikt onderin het scherm. Het probleem met Fitibit is echter dat ze geen Nederlandse voedsel database hebben. Maar je kunt je Fitbit account ook koppelen aan myfitnesspal (https://www.myfitnesspal.com). Dan ben je ook niet meer gebonden aan het merk activity tracker.

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21-03 09:04
Anoniem: 989787 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:58:
Ik heb van het weekend een charge 2 aangeschaft.
Ivm slechthorendheid is het een pre dat ik de berichten incl. whatsapp meldingen binnenkrijg op de charge 2.
Ik heb een Iphone 4S. Echter nu blijkt de charge 2 geen whatsapp meldingen te kunnen weergeven. Klopt dit? Komt er op korte termijn een upgrade? Is het te verwachten dat op korte termijn wel whtasapp meldingen onder ios op fitbit ontvangen kunnen worden?
In de winkel hebben ze me hier verkeerd over voorgelicht.
Is er een andere fitbit die wel onder ios / iphone whatsapp meldingen kan ontvangen?
Of moet ik echt onder android of windows gaan werken (dus bijv. overstappen naar samsung of nokia?
Wat is het beste advies? Een andere activity tracker aanschaffen die wel werkt onder ios of een andere gsm aanschaffen?
De Fitbit Blaze ontvangt wel Whatsapp meldingen bij mij. (onder Windows Phone) Dus dat is ook een optie. En die ziet er ook nog leuk uit naar mijn idee.

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

• PatrickC
Anoniem: 258387 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:02:
Ik heb sinds een aantal dagen de Charge2, ik vind het een fijn apparaat maar merk wel dat de batterij behoorlijk snel leegraakt. Ik heb op maandag opnieuw opgeladen en ik zag vannacht dat de helft van de batterij alweer verbruikt was. Ik doe niks geks met de Charge, soms alleen een paar keer per dag syncen om de nieuwe gegevens te zien.
Ik dacht eigenlijk dat als je GPS niet gebruikt dat de batterij wel een dag of 5 mee zou moeten kunnen gaan.

Verder mooi interface in de app, duidelijk en leuke dat er zoveel dingen bijgehouden kunnen worden. Iets minder vind ik het eten invoeren, er lijkt geen Nederlandse database te zijn. Dat laat ik maar even voor wat het is.
Mijn Fitbit Charge HR ging meestal 4 dagen mee, soms iets meer, soms iets minder. Geeft de Charge 2 een percentage aan of via teksten als full, medium, low? En je weet pas echt hoe lang hij meegaat totdat hij er echt mee ophoudt. Heb je het wel eens zover laten komen?

Eten invoeren bij Fitbit is inderdaad nog steeds niet met een Nederlandse database. Maar je kunt je Fitbit account aan MyFitnessPall koppelen en die heeft wel een Nederlandse voedsel database.

• Maartenvand
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-03 11:18
Ik heb de Fitbit Ionic na een kleine maand teruggestuurd, hoofdzakelijk omdat de hartslagmeting tijdens het hardlopen (in mijn ogen) niet klopten. Zo was mijn gemiddelde hartslag zo'n 10 bpm hoger dan met mijn Fitbit Charge 2, en schommelde de metingen met uitschieters naar 200+ en vervolgens weer 140-130 (lopend op een constante snelheid).

Verder vond ik het wel een mooi horloge, maar ik wilde het toch vooral ook als sport-/hardloophorloge gebruiken en op dat gebied is het toch wat beperkt. Qua smartwatch platform moet het ook nog erg op gang komen, het aantal goede apps is nog erg laag. Daarnaast is inmiddels mijn oog gevallen op de Garmin Forerunner 645 die beter aansluit op mijn wensen ;).

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-03 07:23
Mijn Charge HR afgelopen week ingeruild voor een Charge 2.
Wel wat fijne verbeteringen zoals meer slaapstats, groter scherm waardoor makkelijker inzicht stats, 250 stappen per uur notificatie en makkelijk een activiteit (Walk/Bike) starten vanaf het device in plaats van de app.

Enige probleem waar ik tegenaan loop: de automatic activity tracking werkt niet meer. Voorheen pakte hij mijn woon-werk fietsritjes feilloos, maar met de Charge 2 niet meer. Alle settings staan hetzelfde. Herkenbaar voor iemand?

Update
Had best zelf even kunnen zoeken. Twee opties die op Fitbit forum als oplossing worden aangedragen:
1) Minimum duur aanpassen van 15 naar 14 minuten 8)7
2) Auto-detectie uitzetten, uitloggen, app afsluiten, opnieuw starten + inloggen, weer aanzetten.

Heb nu de 1e gedaan, zien of het helpt.

Update 2
Optie 1 lijkt inderdaad te hebben geholpen. Opslaan nieuwe waarden zorgt wellicht voor een -reset-.

[Voor 29% gewijzigd door Canis Lupus op 30-01-2018 21:19]

PSN:CanisLupusNL - Xbox: CanisLupusNL - About.me

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-03 16:37
Marianne62 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:08:
Een paar maanden gebruik de fitbit hr.
Vannacht had ik hem niet om en dan staat de aantal kcal op 600...
Doet mij twijfelen aan de nauwkeurigheid. Durf nu niet meer te vertrouwen op de cijfers.
Ik gebruik hem vooral voor calorieverbruik.
Iemand een idee of het ding 'stuk' is? Of is er iets anders aan de hand?
Dit zijn je passieve calorieen, oftewel de calorieverbranding die plaats vindt tijdens het niet-sporten.
Zie ook deze afbeelding van Adidas:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-03 16:37
Mijn Fitbit Versa Special Edition (grijs/charchoal) komt zometeen binnen (tussen 13 en 15.30). *O*
Ik zal later een first impression met foto's in dit topic zetten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:08
Hij is binnen! Allereerste indrukken:

- Relatief klein en dun, iets breder dan hoger. Goed voor mijn kleine pols
- Mooi kleurenscherm!
- Erg licht
- Horloge zit tot nu toe lekker om de pols
- Erg snelle interface en drie knoppen
- touchscreen werkt prima
- always on nog niet kunnen vinden, maar scherm reageert wel prima. Eens kijken of daar ik goed aan kan wennen
- notificaties komen goed binnen

Nadelen:
- als mijn telefoon op stil (Android 7) staat komen de notificaties niet door... Dit is wel het grootste nadeel, ik wil juist mijn telefoon op stil houden!
- constante notificatie aanwezig op m'n telefoon van fitbit. Niet een heel groot nadeel, maar wel vervelend
- grote bezels

Komende dagen maar verder testen! Eerste indruk is positief!

Renault Zoe R210 Intens (22kWh)

• kepler
Eerste volle dag met de Fitbit:

- Clockfaces downloaden werkt vaker niet dan wel... En je kan er maar eentje tegelijk downloaden op het horloge?
- Clockfaces bieden wel veel opties, heb er nu eentje gevonden die 'always on' ondersteund, maar dat vreet logischerwijs batterijen
- Automatisch aangaan is heel erg wennen, ik moet het ritme nog even doorkrijgen :D
- Notificaties werken dus niet als de telefoon op stil staat, heb het nu opgelost door de telefoon op trillen te zetten en het trillen minimaal. Dat werkt wel :)
- De app op de telefoon zegt vaak dat hij geen internetverbinding heeft en ook geeft hij altijd een error bij het installeren van een app op het horloge. Maar die staat er vervolgens wel op :D
- Nog geen verbindingsproblemen! (Was met de pebble wel)
- Notificaties werken prima, behalve whatsapp. Elke keer als ik een berichtje krijg laat hij ook de eerdere berichten zien (die ik nog niet gelezen heb en dus nog als notificatie staan). Dat is erg onhandig, nog geen manier gevonden om dat te verhelpen
- Batterij houdt het prima vol, gisteren tot 80% opgeladen en nu op 53%

Edit: er is een losse app (fit notifications) die het probleem oplost. Veel los in te stellen. Dit lijkt prima te werken, morgen verder testen.

[Voor 6% gewijzigd door kepler op 18-04-2018 21:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PatrickC
@hbsJR Prima advies. Ik denk echter wel dat de meeste personen voor een optische polshartslagmeting gaan omdat ze een borstband niet prettig vinden (zoals ik) of teveel ‘gedoe’. Als alternatief wordt ook nog vaak een hartslagmeter zoals de Scosche RHYTHM+ aanbevolen. Deze geeft betere resultaten dan hartslagmeting via de pols, zonder het ‘ongemak’ van een borstband. Maar.. het kost je bijna €100 extra.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:38
martijn12345 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:26:
Ik heb de laatste dagen zo ongeveer het hele topic doorgeploegd om te besluiten welk apparaat het beste zou zijn voor mij. Aardig wat reviews gelezen. Maar, en corrigeer mij als ik het mis heb, ik krijg meer en meer het idee dat ik beter niks kan kopen. Buggy software, grote afwijkingen in meting, of het nu stappen of hartslag is, bandjes die iedere paar maanden stuk gaan. Ik heb echt het idee dat er in deze markt 100den producten te vinden zijn, en geen van allen goede kwaliteit.

Ik sta open voor alle bekende merken, ik ben op zoek naar een tracker om wat meer inzicht te krijgen in mijn hartslag, calorie verbruik en slaapritme. Nauwkeurigheid is niet cruciaal, ik snap dat het om ' de trend gaat' meer dan de exacte waarden, hier kan ik mee leven.

Ik vind het niet erg om GPS van de telefoon te gebruiken indien nodig, en hoef geen notificaties. Langere batterijduur is een pré (duh). Ik ben graag bereid meer te betalen voor een degelijk product waar ik langere tijd plezier van heb.

Wat raden jullie mij aan? Is het echt zo bar en boos met de kwaliteit van Fitbit, Garmin etc?
Ik ben zelf recent begonnen met sport/fitness en wilde hier graag ook een sportbandje bij hebben voor de stats om zo in de gaten te houden wat er allemaal bij wordt gehouden. Ik heb, moet ik eerlijk bekennen, vrij blind gekeken naar FitBit Charge 2 vanwege de bekendheid van t merk. Overall ben ik er tevreden mee, maar zijn een paar punten die ik graag had willen weten voordat ik het had gekocht zodat ik dat in overweging kon nemen, doe er je voordeel mee :):

- Ik had al een smartscale van Xiaomi, het is nogal een kriem om de gegevens vanuit daar in de app van FitBit te krijgen. Het is uiteindelijk wel gelukt, wil je weten hoe dan kan je me een DM sturen oid. Wat ik daar wel van geleerd heb is dat FitBit eigenlijk best een gesloten ecosysteem heeft.

- Mijn sportschool gebruikt veel Polar apparatuur voor o.a. bij spinning. Ik probeerde eerst mee te doen met de FitBit maar liep tegen er tegen aan dat een polsbandje lang niet zo nauwkeurig was als ik had verwacht. Daarnaast is het wat omslachtig om een live meting in de app in de gaten te houden, verloor hij naar mijn mening vaak zn verbinding/nam hij geen hartslag meer op of was de registratie verkeerd. naast dat alles heeft Polar een goed systeem met hartslagzones waar de sportschool ook in traint. De instructeur zegt bijv: we gaan naar 80% van je max hartslag, en met een Fitbit heb je geen idee wat dat precies bij jou is.

Ik heb daarom uiteindelijk een Polar H10 band gekocht voor bij het spinnen, en die bevalt erg goed, ik kon goed mee trainen en kwam er daardoor ook achter dat mn Fitbit niet zo nauwkeurig was als ik dacht, ik zat er vaak wat onder/boven.

Mijn punt is vooral, check bij je sportschool oid of ze daar een merk gebruiken. Ik zou zelf nu kiezen voor een polar polsbandje (denk ik, niet verder naar gekeken) zodat ik alles in 1 app zou hebben, en ik het tijdens het sport kan uitbreiden met de borstmeter voor een meer nauwkeurige hartslagmeter. Voor de dagelijkse statistieken zijn polsbandjes natuurlijk prima, maar polar heeft daar een mooie combi in (polsbandje + borstmeter)

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:44
Crysania schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 11:32:
Vraagje aan de fitbit versa special edition eigenaren. Is dat extra bandje (charcoal) de moeite waard voor de 30 euro?

Is het van hetzelfde materiaal gemaakt als de standaard bandjes of mooier/beter?

Ik twijfel nog welke van de 2 ik zal halen. Op ali express staan ook 100en extra bandjes voor de versa van 2 tot 20 euro per stuk
Ik ben er heel tevreden mee. Ik wil ook geen rubber bandje. Ze zitten er overigens wel bij, verder vind ik dit ontwerp unieker.

Web Enrichment

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kepler
Ik heb de firmware update binnen, quick reply *O* Werkt prima, net als Pebble. Zelfs met mogelijkheid tot antwoorden met smileys :D

Notificaties lijken nu ook constanter te werken, binnenkort zal ik dan een langere review schrijven. Even kijken hoe het met de update gaat

[Voor 35% gewijzigd door kepler op 12-05-2018 20:42]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kepler
HetGezegde schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:13:
Misschien kan ik hier om wat advies vragen, want ik kom er zelf niet helemaal uit.

Mijn Pebble 2 (Kickstarter editie) is afgelopen weekend kapot gegaan na bijna 2 jaar trouwe dienst en oh oh wat mis ik 'm.

Ik heb in de tussentijd de Amazfit Bip gehad, maar dat is toch niet echt wat ik van een smartwatch verwacht. Ik reply veel op berichten via dat ding en kon met m'n ogen dicht m'n Pebble besturen qua 'Do Not Disturb' en music control.

Nu ik de Amazfit Bip heb afgeschreven (UI is gewoon niet zo super en de functionaliteit m.b.t. beantwoorden van berichten is onmogelijk), twijfel ik enorm tussen de:
1. Fitbit Versa
2. Pebble 2 (toch opnieuw, ondanks de support met de dag minder wordt)

De Fitbit is niet heel veel duurder, want de Pebble 2 is vanuit de USA te importeren en met alle heffingen e.d. kom je toch op zo'n 150 euro uit - vrijwel dezelfde prijs als destijds op Kickstarter.

Wat ik belangrijk vind is:
- Reply op berichten met emoji, standaard bericht en/of voice
- Muziek controle
- Berichten lezen in een handig/duidelijk overzicht
- Personaliseren van Watchfaces
- Aantal dagen batterijduur
- Always on display

En dat laatste zit me met de Versa niet lekker. Tijd bekijken = knop indrukken (of motion control?). Jammer dat ze de e-ink van de Pebble 2 of Time 2 (die al deels in productie was) niet hebben gebruikt.

Er is volgens mij op dit gebied ook heel weinig keuze voor een redelijke prijs (onder de 200 euro) met lange accuduur. Android Wear OS valt sowieso al af, evenals een Apple Watch (gebruik zelf Android).
De accuduur van de Versa blijkt ook tegen te vallen...

Hoe kijken jullie daar tegenaan?
Heeft iemand bijv. ervaring met Rebble? (www.rebble.io) - als vervanger van Pebble OS.
En iemand die weet waar ik voor een goede prijs een Pebble 2 kan aanschaffen? Kom tot zo ver alleen uit op Amazon.com (via Prime leverbaar) en eBay.com.

Misschien is het wel interessant om voor de oudere Pebble Time te gaan: zelfde batterijduur, ook waterdicht, maar een kleurenscherm. Daarnaast zal hier zelfde Rebble firmware op gaan draaien.
Ik kom ook van de Pebble 2 vandaan, mijn ervaringen tov Versa:

- Veel mooier scherm (duh)
- Goed leesbaar, ook in volle zon
- Muziek controle gebruik ik zelf niet, maar zit er wel op
- De UI vindt ik zelf best ok op het horloge
- Hardware knoppen erg handig, werken ook als shortcuts
- De app is niet supergoed (Android) en zeker de appstore is heel primitief
- Reply op berichten is mogelijk, zelfs replies per berichten-app in te stellen!
- Geen voice
- Berichten lezen werkt opzich wel redelijk, alhoewel hij soms de verbinding verliest (maar had mn Pebble ook)
- Watchfaces is een redelijk gedoe, maar hoop opties. Er bestaat ook een app om zelf een watchface te maken. Je kan maar 1 watchface tegelijk inladen op je horloge...
- Ik haal 3/4 dagen op batterij, maar in de praktijk stop ik hem elke dag in de lader tijdens het douchen. Laadt erg snel op en dat werkt prima zo.
- Always on display is mogelijk bij sommige watchfaces, maar dan haal je net de hele dag... Motion control werkt redelijk, maar <75% voor mij.

Vooral de accuduur en always on display waren voor mij de grootste twijfels, maar door elke dag (op een slim moment) op te laden is de accuduur geen probleem (en een weekendje weg zonder lader lukt ook prima). Always on display mis ik zeker, maar er is met de huidige manier te werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kepler
HetGezegde schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 16:39:
[...]

Heel erg bedankt voor je reactie! Hier heb ik wat aan!

Eigenlijk veel overeenkomsten tussen die twee:
- Goed leesbaar;
- Muziek controle (ene touch, andere knoppen);
- UI is prima;
- HW knoppen als shortcut;
- Replyen kan;
- Berichten lezen;
- Watchfaces (veel opties + zelf maken);

Versa:
- Mooier scherm (LCD);
- Uitgebreider qua apps (op langere termijn) + meer opties door kleurenscherm;

Pebble 2:
- Always on;
- Voice reply;

Tussentijds opladen zou geen probleem zijn. Grotere issue is toch het always on display. Kan soms heel ongemakkelijk zijn om een grote boog met je arm te maken: 'ik kijk eeeeeeven hoe laat het is'.

Kleine verschillen. Ik ga voor de Pebble 2 weer terug denk ik. Jaartje, misschien weer twee. Hopen dat er tegen die tijd echt wat goeds op de markt is!
je kan ook twee tikken om het scherm actief te maken, dat gebruik ik regelmatig. Maar blijft onhandig :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PatrickC
@HetGezegde Heb je al eens naar de Garmin vivoactive 3 Music of Amazfit Stratos gekeken?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HetGezegde
  • Laatst online: 17-03 14:01

HetGezegde

Yes, you can!

@kepler en @PatrickC bedankt voor de input.

Ik heb eerst twee maal geprobeerd nog een Pebble 2 te scoren via eBay, maar beide horloges zijn inmiddels geannuleerd. Ik zou kunnen wachten op 'nieuwe voorraad' volgens een van de verkopers: daar heb ik geen hoop meer op.

Hoewel de Amazfit Strava Stratos er echt goed uit zoet op zowel papier als videos (always on, 7 dagen batterij, etc.), lijkt hij me wat groot en wil ik eerst op safe spelen door de Fitbit Versa te proberen. Deze zojuist online besteld en kan retour na een korte test van een uurtje.

Mocht dit niks zijn: verder kijken en wellicht de Strava eens checken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PatrickC
@HetGezegde We gaan een beetje off-topic nu, maar als je in Youtube op ‘Amazfit Pace vs Stratos’ zoekt, dan kom je een aantal video’s tegen die de verschillen tussen beide uitleggen. Verder is Het grote Sporthorloge met GPS topic hier op Tweakers eigenlijk meer geschikt voor dit soort vragen. Daar zul je ook gebruikers van de Amazfit Stratos treffen. Dit topic is eigenlijk een Fitbit topic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kepler
HetGezegde schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 10:22:
@kepler en @PatrickC bedankt voor de input.

Ik heb eerst twee maal geprobeerd nog een Pebble 2 te scoren via eBay, maar beide horloges zijn inmiddels geannuleerd. Ik zou kunnen wachten op 'nieuwe voorraad' volgens een van de verkopers: daar heb ik geen hoop meer op.

Hoewel de Amazfit Strava Stratos er echt goed uit zoet op zowel papier als videos (always on, 7 dagen batterij, etc.), lijkt hij me wat groot en wil ik eerst op safe spelen door de Fitbit Versa te proberen. Deze zojuist online besteld en kan retour na een korte test van een uurtje.

Mocht dit niks zijn: verder kijken en wellicht de Strava eens checken.
Probeer hem wel langer dan een uurtje als dat mogelijk is!

En trouwens, de Fitbit app is kapot op dit moment... Extreem data gebruik en battery drain... voorzichtig dus met installeren

• kepler
jaydenjarno schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:06:
zIt te twijfelen aan de versa. Alleen als ik Whatsapp berichten krijg kan je dan selecteren van wie alleen? Groepsapp dingen hoeven voor mij niet. Persoonlijke eigenlijk wel. Is dat mogelijk ?
Nee niet in de Versa software zover ik kan vinden. Uiteraard wel in whatsapp

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-03 19:07
Kan je in Whatsapp aangeven welke door moeten naar de versa? Nee toch?

• kepler

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:16
Synchronisatie problemen sinds android 9.0? Download app nRF Connect for Mobile. Verwijder bij bluetooth instellingen van je telefoon je Fitbit uit gekoppelde apparaten, kies voor optie zoals 'vergeten'. Ga met nRF app scannen en wacht tot je je fitbit ziet. Connect met fitbit. Ga terug naar fitbit app, synchroniseert hij al? Zo niet: terug naar nRF app: kies bij je fitbit voor de optie 'Bond'. Bonden kan mislukken, maar in de tussentijd synct fitbit weer. Al 2 x succesvol bij mij.

Als ik de reviews bij de app lees lopen enorm veel mensen sinds android 9.0 tegen dit probleem aan. Mijn telefoon had zelfstandig besloten naar 9.0 te gaan, wist na vriends telefoonupdate dat dit problemen zou opleveren met fitbit. Zowel bij hem als bij mij was het op deze manier opgelost. Vermoed dat door het loskoppelen van de fitbit de instellingen gewiped worden en bij opnieuw koppelen via nrf app dit zo gekoppeld wordt dat de fitbit app er weer mee om kan gaan. Maar het is een gokje.

Dikke -1 voor fitbit dat ze hier nergens duidelijk over communiceren, niet iedereen is een tweaker.

Heeft dit bij jou geholpen? Zoek dan even mijn review op bij de app in Google Play en geef hem een duimpje, dan is hij eerder zichtbaar voor andere mensen en kunnen zij hopelijk hierdoor ook weer syncen.

[Voor 8% gewijzigd door Poumelie op 20-01-2019 11:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:19
Mijn telefoon is van de week geupdate naar Android versie 9 en nu komen de notificaties niet meer binnen op mijn Charge 2.
Deze staan aan in de app.
De Fitbit heb ik herstart, maar geen succes.

Meer mensen bekend hiermee ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:17
Tomba schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:12:
Omdat mijn Fitbit Charge 2 na iets meer dan 2 jaar ineens besloot (na dag in bloedhitte gewerkt te hebben...) minder dan 24 uur op een lading te doen heb ik de Charge 3 Special Edition besteld. Dit betekent dat ik ook Fitbit Pay heb straks, zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Werkt dat een beetje?
@Orangelights23 gebruik jij het nog steeds?
Mijn bank vraagt 50 ct per maand voor het gebruik van Fitbit Pay dus voor ik t activeer toch even zeker weten of t een beetje wil ;)
Yes, werkt gewoon prima. Mijn bank vraagt geen maandelijkse kosten (gelukkig). Je houdt je horloge een centimeter of 2, 3 van de kaartlezer en dat gaat eigenlijk altijd goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kepler
Tomba schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:12:
Omdat mijn Fitbit Charge 2 na iets meer dan 2 jaar ineens besloot (na dag in bloedhitte gewerkt te hebben...) minder dan 24 uur op een lading te doen heb ik de Charge 3 Special Edition besteld. Dit betekent dat ik ook Fitbit Pay heb straks, zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Werkt dat een beetje?
@Orangelights23 gebruik jij het nog steeds?
Mijn bank vraagt 50 ct per maand voor het gebruik van Fitbit Pay dus voor ik t activeer toch even zeker weten of t een beetje wil ;)
Ik gebruik Fitbit pay als sinds het begin op mijn Versa en heb zelden problemen, niet meer of minder dan met de draadloze pas.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:17
Tomba schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:17:
[...]

Top, dank je voor je reactie! Waar gebruik je hem zoal? (Ik denk aan supermarkten en tankstations waar t wel handig zou zijn)
In principe overal waar het kan. Ook bij restaurants of bij de Media Markt bijvoorbeeld.

Bereid je wel voor op mensen achter de kassa die intens verbaasd zijn dat je met je horloge betaald haha.

• PatrickC
@axeltrip Je bent niet de enige die deze problemen heeft met deze firmware.
Zie: https://community.fitbit....ease-22-58-0/td-p/3623805

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:54
Net even gecontroleerd en al 10.500.000 stappen gelogd met de Fitbit Charge (1,2 & 3).

Ondanks de kritiek op de kwaliteit ben ik er zelf heel tevreden van. Uiteraard ook al gehad dat ik het bandje moest vervangen maar ik draag die dingen 24 op 7 en in weer en wind dus dan lijkt het mij niet onlogisch dat er iets kapot gaat... Kan het vooral apprecieren dat die Charge compact om de pols zit. ik draag (bijna) dagelijks een kostuum op het werk en de vereiste was dat de Fitbit niet zichtbaar was voor anderen.

Zijn er ondertussen plannen voor een Charge 4 oid op de markt te brengen? Ondanks dat negatieve berichten rond Fitbit blijf ik wel fan van het product.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 1260028 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 22:38:
vet, ziet hij er zo uit als op de foto?
Één op één.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:19
forceg schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 00:02:
Sindkort heb ik de Fitbit charge 4. Bij het installeren van de fitbit moet ik via de mail bevestigen. De bevestigingsmail is in het Duits, terwijl ik als land bij alles (mail, MacBook, iPhone) Nederland heb staan als land. Vervolgens is de display op mijn Fitbit charge alsmede de dashboard online (www.fitbit.com) in het Duits. Ik heb via de Fitbit website taal aangepast, maar deze verspringt elke keer terug naar Duits. Via de Fitbit app onder account--> personal, land aangepast naar NL. Niets lijkt te werken en de Fitbit horloge weergeeft alles in het duits. Mijn vermoeden is dat dit veroorzaakt wordt door bevestigingsmail wat in het Duits is. Wat dat veroorzaakt is mij een raadsel.

Heeft iemand hier ook last van of wellicht tip hoe ik dit kan oplossen?
Heb je hier misschien iets aan?
https://community.fitbit....ng-to-German/td-p/1908364

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-03 08:17
Ik lijk zo op het eerste gezicht geen problemen te ondervinden (ik gebruik android)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Redsandro schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:37:
Heeft iemand anders ook dat de Fitbit app niet werkt? Bij mij doet ie het al een week niet. Ik zie een leeg geraamte van een app:

[Afbeelding]
klik voor groot

Ik heb de hele app verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd. Nu kan ik niet inloggen:

[...]

[Afbeelding]
klik voor groot

Maar de site werkt wel gewoon. Zou het dan de Fitbit API zijn die down is? Heeft iemand anders dit ook?

Het is wel een klein beetje kut dat de app dat niet gewoon zei toen ik nog ingelogd was. Want nu ben ik 6 dagen aan data kwijt die wel op de telefoon stonden, maar nog niet naar Fitbit waren verstuurd.

Ook kan ik nu niet meer connecten met de Fitbit app om bijvoorbeeld een fietstocht te tracken.
Ik heb dit zo één keer meegemaakt, enkele weken geleden. Hoewel de melding aangaf dat de website plat lag (Fitbit.com is down), was dit niet het geval. Mijn dochter was op dat moment toevallig bij me met hetzelfde model Fitbit, maar met haar app was er op dat moment ook niets aan de hand (iPhone V Android < ik). Het loste zichzelf na enige tijd vanzelf op.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kepler
Redsandro schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:37:
Heeft iemand anders ook dat de Fitbit app niet werkt? Bij mij doet ie het al een week niet. Ik zie een leeg geraamte van een app:

[Afbeelding]
klik voor groot

Ik heb de hele app verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd. Nu kan ik niet inloggen:

[...]

[Afbeelding]
klik voor groot

Maar de site werkt wel gewoon. Zou het dan de Fitbit API zijn die down is? Heeft iemand anders dit ook?

Het is wel een klein beetje kut dat de app dat niet gewoon zei toen ik nog ingelogd was. Want nu ben ik 6 dagen aan data kwijt die wel op de telefoon stonden, maar nog niet naar Fitbit waren verstuurd.

Ook kan ik nu niet meer connecten met de Fitbit app om bijvoorbeeld een fietstocht te tracken.
Hier ook geen problemen. Misschien connectie via 4g proberen?

• enverlin
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Tomba schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 06:16:
[...]

Het zit inderdaad op de Charge zelf, maar das wel erg bewerkelijk. Had een heel schema in de app waar ik mbv de toggles de alarmen makkelijk aan en uit kon zetten. Typisch Fitbit weer dit.
Mee eens hoor. Dit is inderdaad erg bewerkelijk. Snap de keuze ook totaal niet.

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 15:02
Smartphonetips schreef op zondag 27 september 2020 @ 09:36:
Ik overweeg om de Sense aan te kopen. Ik heb nu de Samsung gear sport (best tevreden van, maar niet erg accuraat qua hartslag en wil eens wat nieuws). Zijn er mensen die de Sense al hebben uitgetest? Veel lauwe reviews op internet, maar ik ben nogal terughoudend om die au sérieux te nemen.
ik zou voorlopig geen Fitbit apparaat kopen. Zeker niet een apparaat wat net nieuw is.

Waarom dan niet? Nou de problemen met Charge 4 blijven aanhouden en zijn er al vanaf april en ook nog niet opgelost....

• Tukkerl
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-02-2022
Sinds gisteren kan ik alleen nog maar synchroniseren via de laptop.
Zou mensen die zoekende zijn naar een smartwatch geen fitbit aanraden..
Enige toppunt vind ik de batterij duur. één keer in de vijf dagen ongv. met constant hartslag meting aan..
Maar de synchronisatie is uitermate teleurstellend!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-03 08:51
Redsandro schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:49:
Weet iemand hoe je de Google Assistant aan de praat krijgt op de Fitbit Sense?

Op de doos staat groot Google Assistant and Amazon Alexa, maar in de Sense zelf staat alleen een shortcut naar Alexa.
Zal niet lukken. Deze update komt pas later deze winter.

• tuxken
Redsandro schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:49:
Weet iemand hoe je de Google Assistant aan de praat krijgt op de Fitbit Sense?

Op de doos staat groot Google Assistant and Amazon Alexa, maar in de Sense zelf staat alleen een shortcut naar Alexa.
En voilà

https://www.androidcentra...tant-support-os-51-update

• tuxken
Redsandro schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:30:
[...]

Ik heb nog steeds geen update gehad, en ook geen Google Assistant.
Waar kan je eigenlijk zien welke versie van Fitbit OS je hebt?

Bij mij staat: Firmware Version 44.128.1.42.
Dit is dezelfde versie die ik heb.
Update '5.1' is 44.128.4.15

Duurt steeds enkele dagen voor iedereen deze krijgt. Je zal het opmerken als deze klaar staat voor jouw watch door middel van een banner in de app.

En blijkbaar voor google assistant moeten we nog geduld hebben. Start enkel in US nu

Launching in the United States today. Voice assistant availability and features may vary, see www.fitbit.com/voice. Google Assistant coming to Australia, Canada, India, Ireland, New Zealand, Singapore and the United Kingdom in late 2020 in English only; Belgium, Canada (French), Chile, Colombia, France, Germany, Italy, Japan, Mexico, Netherlands, Peru, Spain, Sweden and Switzerland available early 2021.

https://community.fitbit....-44-128-4-15/td-p/4585532

[Voor 27% gewijzigd door tuxken op 20-11-2020 12:17]

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:55
Ik heb sinds kort een Fitbit Inspire, de meest basic versie van de huidige trackers. Ik moet zeggen dat ik er best blij mee ben, vooral de melding om tien voor het uur om nog x stappen te zetten voor de 250 minimale stappen per uur, en de motiverende meldingen.

Ook fijn dat je de volledige inhoud van een binnenkomend WhatsApp bericht kan lezen. Als je er echter meerdere hebt binnen gekregen dan zie je deze wel in een lijst staan maar kan je niet doorklikken om de volledige tekst te lezen. Hoe werkt dit op de duurdere Fitbit modellen als de Charge en Versa reeks? Kan je dit dan wel zien?

Oh en ik heb de huidige range producten aan dit topic gekoppeld, zodat het topic beter vindbaar is.

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:44
musicfreak schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:18:
Ik heb sinds kort een Fitbit Inspire, de meest basic versie van de huidige trackers. Ik moet zeggen dat ik er best blij mee ben, vooral de melding om tien voor het uur om nog x stappen te zetten voor de 250 minimale stappen per uur, en de motiverende meldingen.

Ook fijn dat je de volledige inhoud van een binnenkomend WhatsApp bericht kan lezen. Als je er echter meerdere hebt binnen gekregen dan zie je deze wel in een lijst staan maar kan je niet doorklikken om de volledige tekst te lezen. Hoe werkt dit op de duurdere Fitbit modellen als de Charge en Versa reeks? Kan je dit dan wel zien?

Oh en ik heb de huidige range producten aan dit topic gekoppeld, zodat het topic beter vindbaar is.
Ik heb sinds enkele weken een Versa 3. Daar werkt het lezen van meerdere WhatsApp berichten in een lijst met notificaties wel. Je kunt elk bericht in z'n geheel zien (geloof dat er wel ergens tekenbeperking zit) na aantikken, vervolgens swipe je weer terug naar de lijst en kun je een ander bericht openen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-03 12:13
Is de versa line ook intressant voor iemand die niet heel gefocused is op de fitness opties?
Ik vind gewoon het uiterlijk en het minimalistische van de fitbit heel mooi en de prijs is ook een stuk beter vergeleken met andere smart watches

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:57
@PatrickC Dank je wel! Heel jammer van een op zich kwalitatief goed product. Ik vind het bijzonder dat Xiaomi dat beter voor elkaar heeft, het is mij namelijk nooit opgevallen, of in elk geval niet in die mate.

We gaan morgen een vergelijkend warenonderzoek doen op de fiets en eens zien welke band de meeste "fake" stappen telt...

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• musicfreak
@Albert020 Helaas heeft de Charge 5 gen altimeter waardoor verdiepingen niet kunnen worden gemeten. Zie ook het Fitbit forum. Hierdoor, en door het ontbreken van Spotify bediening ben ik voor een 2e hands Versa 3 gegaan ipv de Charge 5.
De 5 is helaas niet op alle punten en vooruitgang ten opzichte van de 4. Dat is ook wat je op het forum merkt, men verwacht toch minstens dezelfde functionaliteit als op het voorgaande model. Niet gek denk ik.

[Voor 23% gewijzigd door musicfreak op 10-10-2021 11:06]

• musicfreak
@Hansieo Kan me je vraag goed voorstellen maar zo'n helder overzicht heb ik nog niet kunnen vinden, ik vrees dat je met de info op internet zelf een tabelletje moet maken. Over het algemeen zijn de basis statistieken standaard beschikbaar, wil je een wat uitgebreidere rapportage over je gezondheidsgegevens dan heb je helaas premium nodig. Ik kan tot nu toe goed zonder. :)

In de Tweakers review van de Sense staat het als volgt:
Dat gezondheidsoverzicht, waarin je ook trends in ademhalingsfrequentie, hartslagvariabiliteit, rusthartslag en bloedzuurstofsaturatie terugvindt, laat standaard data voor de afgelopen zeven dagen zien. Wil je ook een 30-dagenoverzicht, dan zul je een abonnement op Fitbits Premium-service moeten nemen.

Verder vond ik zo snel deze links:
https://help.fitbit.com/articles/nl_NL/Help_article/2437.htm (het help artikel van FB zelf, geen helder overzicht helaas)
https://viraltalky.com/fitbit-premium-vs-free-comparison/
https://www.techradar.com...t-is-it-and-who-is-it-for

• musicfreak
Nou graag gedaan! Mijn eerste fitbit was een inspire. Heb toen even de charge 4 geprobeerd maar ik vond dat schermpje toch wat te klein. Heb nu een 2e hands versa 3 waar ik tevreden over ben. De sense weegt 49 gram, de versa 30 gram, dat vond ik nog wel schelen. En ik had de extra sensoren van de sense niet nodig.

Heb overigens ook kort de watch4 gehad, maar vond daarvan de fitness functies niet voldoende uitgewerkt.Miste bijvoorbeeld de wisselende aansporingen om je beweegdoel te halen, daar is fitbit beter in

• Funwar
  • Laatst online: 24-03 15:45
Goede service van de winkel!

Fitbit zelf levert wisselende service in zo'n geval. Het bandje wat nu aan mijn Charge 4 zit heb ik minder dan een jaar geleden onder garantie verworven maar brak in twee stukken tijdens het neerleggen op bed. Ondanks dat je van een horloge(bandje) mag verwachten geeft Fitbit in zo'n geval aan niet te vergoeden.
Pistachenootje schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:25:
[...]

Het antwoord is ja. Ik heb ze gebeld.
Stiekem is het antwoord op den duur "nee".
Bij mij gaven ze eerder ook aan dat een bon niet nodig zou zijn.
De reden dat ze het bandje niet willen vergoeden is omdat ze geen aankoopbon in hun systeem hebben staan. Volgens mij mag ik van een horloge van een paar honderd euro toch wel verwachten dat het bandje op zijn minst een levensduur van richting de tien jaar haalt.

Vertrouw Fitbit niet te veel. Ik heb ze nog weinig zien houden aan hun eigen woorden. Ze zijn overigens niet gevoelig voor conforntatie met dat inconsequente gedrage middels de melding : "eerder zei Fitibit ..... en dat strookt niet met wat u nu doet/zegt" .

[Voor 3% gewijzigd door Funwar op 21-12-2021 11:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:02

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Na een tijdje toch support gekregen via de live chat van Fitbit. Dit is de hard reset procedure. Ik had online wel vergelijkbare instructies gevonden, maar die waren blijkbaar niet compleet.
Let's try a factory reset:
Don’t plug the Fitbit device into the charging cable.
Press and hold the button for about 8 seconds until the screen turns off.
After the screen turns off, you'll feel a short vibration:
When you feel the vibration, release the button and immediately press and hold the button again.
Wait until the blue logo appears, then disappears:
Immediately release the button and then immediately press and hold it .again, until you feel a vibration.
After you feel the vibration, release the button.
This vibration indicates you started the factory reset.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-03 10:01
Ik lees op deze laatste pagina veel problemen met bandjes. Ik zelf heb voor de fitbit charge 5 een stoffen klitteband bandje genomen die je naadloos kan afstellen. Zo zet je hem nooit te strak en komt er ook niet onevenredig kracht op. Zet verder heel lekker, voel hem nooit.

Ik slaap met mijn fitbit charge 5 en ik heb sindsdien de wekker functie 'slim wakker worden' ontdekt. De theorie is dat je alarm pas afgaat als je in je lichtere slaap zit zodat je niet hard uit de diepe slaap wordt getrokken. Dit moet het wakker worden aangenamer maken. Je stelt dan een tijdsduur in van 30 minuten waarin je wakker wil zijn. De fitbit beslist dan wanneer hij je wakker maakt aan de hand van de slaapanalyse.

Ik ben wel enthousiast, wilde het even als tip geven hier.

Yippie kayak, other buckets!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee