Acties:
  • 0Henk 'm!

• Karel17
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-03 08:57
Gezien er nog geen Fitbit-topic is en er wel vraag naar is, bij deze! Hoeft er niet in het algemene life-tracker topic gediscussieerd te worden over nieuwe firmware en functies :p
*Dit topic is work in progress.

Het Fitbit topic

Er zijn diverse soorten Fitbit-polsbanden. Hieronder worden ze vergeleken met de specificaties die er bij horen, meer informatie is te vinden op de vergelijk pagina van Fitbit zelf.

De metingen

1. Stappen zetten gaat bijzonder nauwkeurig. Heb het een aantal stappen bijgehouden en ze worden al-le-maal geteld. Niet verwonderlijk voor een dergelijk apparaat, maar toch fijn om te weten dat ie betrouwbaar is. Het is mogelijk om een doel in te stellen en op de kleine display zie je de voortgang ervan. Zie afbeelding 1.

2. Trappen lopen
Met de altimeter wordt gemeten hoeveel de hoogte verschilt om te berekenen hoeveel trappen worden gelopen. Dit is gebaseerd op een standaard en daarom niet 100% nauwkeurig, toch is het een leuke extra en indicatie om de trap te pakken. Dus dat doen ze goed.

3. Calorie verbranding
Op basis van het gewicht, lengte en beweging wordt het calorieverbruik geschat. Naast beweging kan ook voedsel worden 'gelogd' om op die manier nóg beter op je gezondheid te letten. Heb er eerlijk gezegd nog geen gebruik van gemaakt, maar het feit dat alles onder één dak kan is erg prettig. Juist omdat het makkelijk wordt om eten met beweging en gewicht te combineren, maakt het een aparte app / eet-dagboek overbodig.

4. Slaap meting
Erg precies wordt de slaap gemeten, het polsbandje heeft feilloos door wanneer je gaat slapen, hoe vaak je wakker bent en 'rusteloos' (bewegend) bent en kent hier een 'sleep efficiency' score aan. Leuk om te zien wanneer je goed / slecht slaapt in combinatie met de activiteiten van die dag.

5. HR meting
Natuurlijk de USP van de Charge HR. Heb een aantal keer op gelet en het is een erg goede feature, de heart-rate wordt daadwerkelijk 24u per dag bijgehouden en dat geeft goed inzicht in je gezondheid. In de app wordt een overzicht gegeven wat je heart-rate per 5 minuten was. Stukje lopen of trap pakken? HR +5! Grappig :p Er wordt aangeraden om de polsband losjes te dragen en één centimeter naast de polsbot voor de optimale meting. Helemaal met sporten makkelijk, daarover lees je hieronder meer.

De Fitbit-app en webomgeving

Fitbit heeft zowel een app voor Android en iOS en die is erg uitgebreid. Hierin zijn de statistieken te zien, kun je een eet-dagboek bijhouden én een work-out bijhouden en juist dat is erg waardevol. Op deze manier kan GPS met heart-rate worden bijgehouden. Kun je zien waar het zwaar wordt, na welke tijd of hoogteverschil of op basis van ondergrond. Is het uiteraard wel nodig om je telefoon mee te nemen, maar zonder telefoon is er alsnog de heart-rate + afstand + stappen.
Met de heart-rate kan er op het niveau van 1) fatburn, 2) cardio of 3) peak worden getraind. Op deze manier kun je specifieker aan je doel werken wat sneller werkt. Erg makkelijk!

Daarnaast hebben ze een Windows stukje software gemaakt met een webomgeving. In het geval je telefoon de app niet ondersteund, kan worden gesynced met de computer. Ook hier kun je alles in loggen (gewicht en voedsel inname). In de webomgeving zijn de statistieken te zien per dag/week/maand wat het overzichtelijk maakt.

Ik heb zelf de Charge-HR en bevalt me bijzonder goed. (review)

Fitbit vrienden

Wil je vrienden worden om zo meer uitdaging te hebben? Onderstaande Tweakers kun je een PB sturen en staan open voor Tweakers vriendschappen :)
- derfischmeister
- Karel17
- Lamar89
- Basekid
- Trouble
- LoadedBaton
- Marc3l

Fitbit verbeteringen

Fitbit verzamelt feedback over nieuwe features, bugs en andere wensen van gebruikers middels een community-forum. Hoe meer 'thumbs up' een feature krijgt, hoe waarschijnlijker het is dat deze request meer aandacht krijgt van de developers. Als we elkaars feature steunen is de kans groter dat deze geaccepteerd wordt! :) Heb je ook een request? Geef het aan me door.
1. PatrickC wil graag meer HR-zones
2. Karel17 wil meer informatie over de correlatie tussen hartslag, slaap en activiteit.

Wat zijn jouw ervaringen met Fitbit? Welke heb je en wat doe je ermee? Heb je tips voor de rest, laat het weten! :)

[Voor 10% gewijzigd door Karel17 op 11-12-2015 12:16]

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Karel17
Weet iemand in hoeverre de calorie-verbranding van de Fitbit Charge HR nauwkeurig is? Zit vaak boven de 3.000 en soms zelfs rond 3.500. Volgens mij moet ik veel meer eten om aan te komen :o
PatrickC schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 17:50:
Mooie topic start!

Sleep tracking werkt ook prima, al vind ik de berekende sleep efficiency wel wat hoog. Ik zit meestal boven de 95%. Misschien slaap ik wel erg goed?

Negatief punt bij Fitbit is dat je zelf niet je rusthartslag en maximum hartslag kunt vastleggen. Met name de maximum hartslag is een groot gemis. Men gebruikt de standaard formule 220-leeftijd, maar dat klopt lang niet bij iedereen. Gevolg is dat de grafieken/statistieken aangeven dat je in zones traint, waarin je helemaal niet aan het trainen bent. Garmin doet het daar een heel stuk beter, omdat je daar je hartslagzones helemaal zelf kunt instellen. Hopelijk past Fitbit hun software hier nog een keertje aan.

Grappig zijn de badges die je krijgt. BijVoorbeeld, de Penguin March badge voor 112 lifetime kilometers. Maar je krijgt ook stimulans badges, om steeds maar weer het record aantal stappen op een dag te verbeteren.
Thanks!

Met een slaap-efficiency van ~95% slaap je inderdaad erg goed. Ik haal doorgaans ~85% en merk ook dat ik beter geslapen heb als de score hoger uitslaat. De rusteloze minuten zeggen dus wel iets over de kwaliteit van de slaap :p

Wat de maximale hartslag betreft, kun je daar iets over zeggen wat je Garmin aangeeft en hoe groot het verschil is? Is er een app voor die in deze zones kan trainen, met stem-begeleiding die zegt dat je sneller/langzamer moet bewegen?

De badges zijn inderdaad grappig. Had laatst in één week tijd ongeveer 42KM gelopen. Dacht dat het een behoorlijke afstand was, maar heb nog geen enkele keer het doel van 10k stappen gehaald :/
Anoniem: 616444 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 23:28:
Ik gebruik de Fitbit in combinatie met de Fitbit Aria Wifi weegschaal en de online calorienteller MyFitnessPal.com. De gratis MFP app en website werken compleet samen met de Fitbits en de voedingsdatabae is veel uitgebreider dan die van Fitbit zelf en werkt in het Nederlands. Bijvoorbeeld Albert Heijn en Lidl artikelen zijn volop te vinden zijn en je kunt barcode's inscannen en eigen voedingswaarden uploaden. Je aantal stappen wordt door de Fitbit automatisch doorgegeven aan MFP en meegenomen in je calorieberekeningen. Dat werkt erg relaxt en voegt echt wat toe.

https://www.myfitnesspal.com/nl/

[afbeelding]
MFP is een hele goede tip! Vond de database van de Fitbit app (die op gekke landen is in te stellen, geen NL bijv) niet echt lekker werken. Kun je wat zeggen over de nauwkeurigheid van de Aria weegschaal metingen? Lijkt me een erg coole gadget! Maar nog wel een beetje prijzig.
kazuka schreef op zondag 05 juli 2015 @ 00:12:

Ik keek overigens eerst naar de nieuwe Jawbone Up3 maar reviews vielen erg tegen en blijkbaar werkt de HRM op dat ding lang niet zo goed als die van de Fitbit.
Kan zeggen dat de HRM op de Charge HR wél goed werken! Per 5 minuten wordt je gemiddelde in de app gelogd, en dat zijn leuke statistieken :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Karel17
habermas schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:08:
48 is inderdaad erg laag, maar heel netjes! ik zit op 58 gemiddeld.

die activity Bike Ride is er met de laatste update bijgekomen volgens mij he.. ik vind het nog wel jammer dat er bij fietsritjes ook stappen meegenomen worden
De Bike update geldt (helaas) alleen voor de Surge? De HR heeft nog geen ondersteuning voor fietsritjes, wordt hopelijk wel toegevoegd. Is toch wel echt heel makkelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Karel17
Anoniem: 616444 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 22:03:
[...]

[afbeelding]
De Fitbit Aria weegschaal is een geweldig fijn apparaat. We hebben de Fitbit Aria nu meer dan een jaar en gebruiken het dagelijks, je vergeet eigenlijk wat voor een slim apparaat dit is.
Ziet er heel gaaf uit! Ga er voor sparen :P
St!nG schreef op maandag 06 juli 2015 @ 18:56:
Alleen vroeg ik me af hoe deze zit als je ook Wrist wraps gebruikt.
is er een Charge HR gebruiker die dit ook doet?
Afhankelijk van de 'beweging' / sport die je doet. Waar denk je aan?
Met pull-ups bijv wordt er weinig geteld. Viel me op dat de Carge HR ook daadwerkelijk alleen meet wanneer je je verplaatst, dus niet alleen je pols heen en weer schudt. Dat terwijl er geen GPS in zit

• Karel17
Willen mensen aangeven of ze 'vrienden' willen worden met Tweakers om zo meer uitdaging te krijgen? Als je dat wilt, geef het even aan dan zet ik je naam in de OP - om zo meer vriendschapsverzoeken te krijgen :)
St!nG schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 14:55:
Ik doe aan Crossfit. ik heb nogal zwakke polsen dus draag deze wristwraps ter ondersteuning.
Het gaat me ook niet persee om de hartslagmeting maar het lijkt me leuk om wat meer inzicht te krijgen in mijn inspanningen en slaap ritme.
Voor zover ik weet kan dat gewoon, wellicht de Charge iets hoger op de pols dragen maar dat zou geen probleem moeten zijn. In tegenstelling, hoger dragen is juist beter.
PatrickC schreef op zondag 12 juli 2015 @ 16:20:
[...]
Kostte maar 1/5 van de Aria en elke dag handmatig een 'weight log' aanmaken kost nog geen minuut. :-)
Hier ook gedaan, heb al een tijdje een weegschaal die spier, vocht, vet en gewicht meet. Hoewel het misschien niet accuraat is, is het wel betrouwbaar en is vooruitgang zichtbaar. En daar gaat het om! 8)

• Karel17

• Karel17
PatrickC schreef op zondag 12 juli 2015 @ 23:04:
[...]
Verhaal dat custom heart rate zones niet zijn in te stellen
Dat kan nu wel! Onder Account > HR zones > custom HR zones.

Dus dat is fijn :)
Lamar89 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:03:
mochten mensen een beginnende sporter willen toevoegen kan je mij daarvoor gebruiken :)
Toegevoegd

[Voor 33% gewijzigd door Karel17 op 14-07-2015 11:37]

• Karel17
Basekid schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:53:
Oh even testen, eten/gewicht is nog iets wat ik niet echt bijhoud.

Kan je dan bijv gewoon 500g gehakt scannen en dan aangeven dat je daar 1/3e van gegeten hebt? Of pot pindakaas scannen en dan aangeven dat je 1 boterham hebt gesmeerd?
En het houdt automatisch je macro's (eiwit, koolhydraten en vetten) bij, ook makkelijk :)

• Karel17
Lamar89 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:28:
[...]
en andere zaken die je lichaam doet om niet te sterfen :+
QFT! _O-

De Basal Metabolic Rate (snelheid van verbranding) geeft aan hoeveel Kcal je verbrandt en wat je nodig hebt om niet aan te komen / af te vallen (onderhoud). Zelfs in je slaap verbrandt je uiteraard.

[Voor 41% gewijzigd door Karel17 op 15-07-2015 10:44]

• Karel17
Heeft iemand het aangedurfd met de fitbit te gaan douchen? Is spatwaterdicht en zou het wel aan moeten kunnen. "zou moeten" :p

Daarnaast ga ik de eerder aangeraden screen protectors ook kopen. Na 4 weken normaal gebruik komen er hier en daar wat krasjes op, wat erger gaat worden en het schermpje vervangen is niet echt een optie.

• Karel17
Bigg Balls schreef op zondag 19 juli 2015 @ 14:11:
Wederom een training gedaan met mijn Fitbit Charge HR. Deze keer gelogd met mijn Polar H7 icm de polar app en de fitbit app icm de Charge HR.

De verschillen zijn wederom onacceptabel groot...
Draag je de band wat hoger op je pols en staat ie in 'workout mode'? Klopt je rest heart rate wel?

• Karel17
derfischmeister schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:05:
Misschien leuk om elke week een Tweakers Workweek Hustle te organiseren. Who's in?
PM me je gebruikersnaam als je mee wilt doen. Eind van de week post ik de uitslagen. Eens kijken hoeveel deelnemers we kunnen realiseren elke week.
Doen! Neem aan dat de mensen uit de OP sowieso geïnteresserd zijn.
Bigg Balls schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 23:40:
Heb besloten om mijn 1 week oude FitBit Charge HR te verkopen. Heb de Apple watch aangeschaft en hoop dat die beter bij mij past en die werkt in ieder geval samen met mijn Polar H7
Jammer dat het voor jou niet werkt, hopelijk de Apple Watch wel. Succes ermee! :)

• Karel17
Trouble schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 22:02:
Ik heb sinds ongeveer 2 maanden een Fitbit One, die best wel aardig bevalt. Soms denk ik dat ik beter een Charge of Flex had kunnen kopen, maar ik heb geen echte redenen om te switchen.

Als iemand me wil toevoegen, laat maar weten d:)b ik wil ook wel in de OP, een beetje uitdaging is altijd goed!
Je staart erin d:)b

• Karel17
PatrickC schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:14:
Op het Fitbit dashboard/website kun je ook je best achievements zien. Dit kan op 2 plekken, namelijk in je Fitbit Profile en op de Log Weight pagina (wat ik trouwens een vreemde plek vind om dit weer te geven). Bij mij werkt het updaten van deze best achievements echter niet goed. Fitbit Support heeft deze al een keertje moeten aanpassen, maar afgelopen week is het weer misgegaan. Op 20-7 heb ik 208 trappen gelopen, op 21-7 196 trappen en op 22-7 255 trappen. Op het Dasboard staan deze aantallen per dag gewoon vermeld, maar de best achievement voor trappen staat nu op 21-7 met 196 trappen. Het record aantal stappen, 31275 op 21-7 klopt dan weer wel. Volgens mij een bug in de Fitbit software? Zijn er meer met dit probleem?
Geen last van bovenstaand probleem. Je bent serieus flink aan het sporten met die getallen, netjes man :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Karel17
Derfishmeister even gequote uit het life tracker forum;

Voor de mensen met een Charge HR:
http://www.ebay.com/itm/391040783501

Ik zag dat ik al enkele krasjes op het display heb veroorzaakt. Toch maar even een screenprotector besteld.

• Karel17
Ben even op vakantie, wordt over een weekje bijgewerkt. Bedankt voor de tip Patrick! :)

• Karel17
Het enige wat ik wel echt mis, is dat er geen automatische conclusies worden getrokken uit de data. Waar dat voor de gebruiker juist erg handig kan zijn! Soms kan het bijv voorkomen dat de hartslag wat hoger is, is dit vanwege vermoeidheid (slecht slapen), lichamelijke activiteit (veel beweging) of geen van beide en daarom stress? Dit zou de fitbit moeten herkennen obv tracking en de gebruiker de conclusies kunnen voorschotelen.

Dat heeft de Microsoft Band wel met de intelligence engine, en hoop dat Fitbit er ook snel mee komt. De data is er :)

Edit: na even zoeken blijkt zoiets wel te kunnen, mits je de conclusies zelf trekt. Data is te exporteren naar Google Sheets om zelf verbanden te leggen.

http://scn.sap.com/commun...ith-fitbit-and-sap-lumira
dotacom schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:23:[/b]
Zwaar aan het twijfelen om de Charge HR aan te kopen.
Iemand die ervaring kan delen met het dragen tijdens het werk?
In verleden heb ik vaak hinder ondervonden bij typen met dergelijke horloges.
Totaal geen last mee, begin hem te missen als ik hem niet om heb. Gewoon kopen, krijg je geen spijt van.

[Voor 11% gewijzigd door Karel17 op 04-08-2015 23:23]

• Karel17
PatrickC schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:45:
[...]

Gedeeltelijk mee eens, maar software kan gezond verstand natuurlijk niet vervangen. ;-) Ik vind zelf met name de ontwikkeling van de rusthartslag interessant.
Eens, toch denk ik dat Fitbit een beter advies kan geven omdat zij de data hebben van alle gebruikers en daarmee gezond verstand kunnen verslaan. Heb er ene mailtje aan gewaagd en kijken wat ze terug sturen.

Ook maar eens doen voor de hartslag grenzen. Welke 2 heb je 'extra' naast de huidige van Fitbit?

• Karel17
PatrickC schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 08:41:
[...]

Heb je hier nog antwoord op gekregen?

Je kunt via het officiële Fitbit Forum trouwens ook 'Feature Requests' indienen. Voor het toevoegen van volledige aanpasbare hartslagzones is er bijvoorbeeld al zo eentje:
https://community.fitbit....features/article-id/11362
Ze zeiden precies wat je nu zegt, dat het vanuit de community gedragen moet worden. En dat komt er nu aan! Heb een request aangemaakt :)

• Karel17
Feature requests toegevoegd in de OP, heb je er ook één? Let me know! :)

• Karel17
PatrickC schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 23:52:
[...]

Ik klaag er ook niet over dat ze opties voor mij persoonlijk hebben weggehaald. Ik las wel heel veel klachten van mensen die een premium lidmaatschap hebben aangeschaft in het verleden, speciaal voor die opties.
Weet niet of Fitbit Premium het waard is, wil het misschien wel een kans geven voor de free-trial. Daar is het wel mogelijk om analyses te krijgen van de activiteit en slaap. Waarschijnlijk is het daarom nog niet aanwezig in de gewone omgeving, om het zo 'premium' te houden http://www.fitbit.com/ca/premium/about

Wat de features betreft; als je het blog erbij pakt rollen ze toch geleidelijk aan aardig wat nieuwe features & designs uit :) https://blog.fitbit.com/c...ws/product-announcements/

• Karel17
CokeZero schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:33:
Heb nou ook een kleine week een Fitbit Charge HR, een ding vraag ik me alleen af. Als ik een MobileRun activiteit start op me telefoon moet ik de Fitbit dan ook in ''workout'' modus zetten zodat hij iedere seconde me hartslag meet?
Volgens mij gaat dit automatisch via de bluetooth? Weet het niet zeker eigenlijk. Probeer het eens :)

• Karel17
Blijkbaar is het mogelijk om de Fitbit te herstarten. Had afgelopen weekend dat zowel de smartphone áls de computer m'n Fitbit niet konden vinden. Na een restart (aan de PC hangen + 10 seconden knop inhouden) werd ie weer gevonden :)

• Karel17
CokeZero schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:16:

Anders heeft het ook geen zin meer om te lopen, aangezien het niet geregistreerd word. :p
Dit is exact hoe het voelt na een paar maand de Charge te dragen :P

• Karel17
MisterEagle schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:30:
Ik heb enige tijd gelopen met de fitbit one en dat werkt voor mij echt wel motiverend om net wat meer te bewegen.. 9400 stappen moeten toch echt 10000 worden etc.
Wel wilde ik al een tijdje GPS functionaliteit en hartslagmeting dus sinds afgelopen weekend ben ik geupgrade naar de fitbit Surge.

Het valt me erg mee qua hoe groot deze is en hoeveel je merkt dat je hem draagt.
Wel heb ik wat twijfels over hoe de verdiepingen gemeten worden welke je loopt. Ik loop dagelijks flink wat trappen maar qua etages zijn dat er toch echt wel meer dan de surge (of de one) aangeven.

Is het een vast aantal treden waar het apparaat naar kijkt? Of kijkt het apparaat naar de opwaartse beweging welke dan stopt en weer opnieuw begint oid?
Goed om te horen dat het je helpt!

Hier staat een antwoord op je vraag.

• Karel17
D4NG3R schreef op maandag 07 september 2015 @ 14:21:
Hey geinig, ik had nog helemaal niet gezien dat er een Fitbit topic was op Tweakers.

Een paar maanden terug heb ik bij een lanparty van m'n studie een Flex gewonnen, geinig dingetje welke mij tot dusver een kilo af heeft laten vallen (Wil van 81 naar 75) omdat ik wat beter op m'n voeding inname let. Geen gigantische hoeveelheid natuurlijk maar ik sport ook niet meer of minder sinds toen.

Direct maar even een vraag stellen waar ik een tijdje terug nog op gezocht heb: Zijn er leuke 3rd party websites en/of apps om te gebruiken met Fitbit producten? Hun eigen dashboard vind ik nogal karig..
Welkom in het topic!

De vraag die je stelt is niet al-te-moeilijk en hier is het antwoord. Google geeft het antwoord :) Als je op je voeding wilt letten is MyFitnessPal een absolute aanrader.

• Karel17
fweijers schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:17:
en als ik op een bepaald moment de frequentie wil weten en op het horloge kijk, zie ik dan de actuele hartfrequentie, of zie ik die van een periode ervoor?
Dan zie je de actuele hartfrequentie. Deze is vrij accuraat - niet te vergelijken met professioneel niveau - maar goed genoeg voor inzicht in je hartslag en conditie.
fweijers schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:17:
Heb ik het goed begrepen dat om hiermee om te gaan ik dan vlak voor het fietsen moet aangeven dat de training begint zodat ik later kan herkennen wel deel een bepaalde inspanning was? Of zijn er andere gebruikerservaringen/tips?
Dat heb je goed, zoals Roos ook aangeeft is de Surge hier (meer) geschikt voor maar kan het ook met de Charge HR. De Surge is wel iets minder makkelijk te camoufleren bij iedere outfit.

• Karel17
Interessante toevoeging voor de Fitbit!

Het is mogelijk om de data van de Fitbit (gedeeltelijk) door te sturen naar de HealthVault van Microsoft. Uiteindelijk moet het mogelijk gaan worden om de data van de Fitbit te koppelen aan je persoonlijke agenda, om zo advies te krijgen van Microsoft's Intelligence Engine (precies de reden waarom de Microsoft Band zo interessant is). Dus je kunt er ook gebruik van maken zónder de Band!

De Intelligence Engine kan door de koppelingen advies geven of je door meer vergaderingen slechter slaapt, door meer beweging juist beter slaapt etc. Dat lijkt me een interessant toevoeging!

Ben er nog niet precies achter hoe het zit, dat komt vanavond; maar als je hier ook in geïnteresseerd bent dan kijk eens op de volgende sites.
1. Health site https://www.microsoft.com/microsoft-health/en-us
2. Health Vault site https://www.healthvault.com/nl/nl

• Karel17
wowly schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 16:47:
Toevallig gisteren nog een congres bijgewoond mbt e-health (ben fysio) waarin de fitbit veelvuldig is besproken. Een spreker had het over de quantified self beweging die in NL ook springlevend is. Je moet het maar willen jezelf voortdurend te meten, maar het allerlastigste is het feit dat al deze data erg lastig te interpreteren valt. Wanneer slaap je goed? Wat is de juiste hartfrequentie? Hoe gaat je lichaam om met de etensenergie die hij binnenkrijgt? Hoe snel verbrand je energie? Zo kan ik nog wel 30 zaken opnoemen. Het gevaar bestaat dat mensen teveel waarde gaan hechten aan gegevens terwijl deze bijzonder persoonsgerelateerd en divers interpretabel zijn...
Dus als je het leuk vind en een soort van motivatie krijgt van dit soort data: hard-stikke-leuk-ding !!
Check even de qs-community: http://www.quantifiedself.nl/
Ondanks dat de data per persoon verschilt, is het toch interessant om dat van jezelf bij te houden. Je ziet bij jezelf (n=1) ook al erg grote verschillen die vaak terug te herleiden zijn waardoor het alsnog zinvol is dit bij te houden. Ik zie dat minder slaap leidt tot hogere hartslag, meer beweging leidt tot betere slaap etc.Ga even een kijkje nemen op je site! :)
Grrrrrene schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 22:28:
Maar de Charge HR staat ook op mijn shortlist, al wacht ik nog even de MS Band 2 af... Ik wil graag mijn hartslag tijdens het fietsen (21.5km naar werk) bijhouden, maar heb niet zoveel zin om te forensen met een borstband om. Op langere termijn schijnt zo'n Charge HR wel wat accurater te worden, ook met hoge hartslag. Waarschijnlijk om de reden die je zelf ook al aanhaalt: die berekening die achter de schermen lijkt plaats te vinden.
De Band 2 wordt idd ook mooier dan de Band 1 en een stuk minder log, echter is het eens per 2 dagen opladen toch redelijk vaak. Een belangrijk punt is toch ook wel de waterdichtheid, m'n HR is erg prettig in gebruik maar het zou zoveel fijner zijn als ie voor het douche níet af moet. Toch net dat beetje extra :9
cassiekai schreef op zondag 27 september 2015 @ 11:55:
Kan het zijn dat er iets mis is met de stappenteller? Ik heb van alles geprobeerd maar het blijft onnauwkeurig.
Ja, neem eens contact op met Fitbit. Dit hoort natuurlijk niet. De service van Fitbit is echt heel netjes.
Canaria schreef op zondag 27 september 2015 @ 12:04:
Fitbit is in mijn ervaring iets te enthousiast met het tellen van stappen. Ik heb een Fitbit Flex gehad en heb nu een Garmin Vivofit. Hoewel ik echt niet anders of minder ben gaan lopen, registreert de Garmin minder stappen. Dat komt vooral doordat de Fitbit meer 'stationaire' armbewegingen telt dan de Garmin.
Kun je aangeven hoe groot het verschil is? Ben wel benieuwd.

• Karel17
André schreef op zondag 27 september 2015 @ 21:05:
Eerste ontdekte feitje: normaal gesproken is mijn slaaphartslag tussen de 50 en 55 maar na een avond doorzakken op de straatbbq was het de hele nacht rond de 70...dus dan kan je nog best lang slapen, maar je lichaam rust veel minder uit.
+20 is wel heel veel, heb je goed je best gedaan :9 Maar wel leuk om te zien idd. Voer je het eten / drank ook in?

• Karel17
André schreef op maandag 28 september 2015 @ 08:55:
[...]

Ik verbaasde me er inderdaad over, zat ook wel aardig wat bier in moet ik zeggen.

Eten invoeren doe ik nog niet, wellicht in de toekomst. Je moet dan precies het gewicht weten van wat je eet, lijkt me niet heel erg praktisch, of zijn er andere ervaringen?

Het 10.000 stappen doel is een lachertje trouwens als je een hond hebt. Per uitlaatsessie ben je sowieso al 1500-2500 stappen verder, en ze moet 5-6 keer per dag uit. Dan nog kinderen naar school brengen en halen en doel is gehaald.
Eten invoeren via MyFitnessPall gaat er makkelijk met de barcode scanner. Zeker als je regelmatig hetzelfde eet kun je het redelijk snel invoeren, maar het blijft tamelijk veel tijd kosten.

• Karel17
cl0udrado schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:38:
Merkt iemand iets over de batterijduur sinds de .84 update?
Nee, alsnog wel een prima accuduur van 4 - 5 dagen. All day sync hoeft inderdaad niet aan en de Quick View is handig als je er geen horloge naast hebt.

• Karel17
cl0udrado schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 18:10:
[...]
Ah klinkt goed!

Heb inderdaad All Day Sync uit. Als ik het goed begrijp kan ik om de 7 dagen syncen, want het apparaat slaat alle data op tot 7 dagen. Zat al te testen met de Quick View erg handig! Vraag mij alleen af of deze 'slim' genoeg is niet de tijd te laten zien tijdens het slapen.

Al met al tot nu toe erg blij met de aankoop!
Als je de Fitbit app opent wordt er ook gesynced, neem aan dat je dat wel vaker doet dan eens per 7 dagen :9

• Karel17
PatrickC schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 23:28:
Fine-tuned the step-counting algorithm to further improve accuracy during bike rides.
Dit is heel interessant! Mis de fiets-tracking toch wel.

• Karel17
Jero_B schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:37:
[...]

Ik ook, zeker als je elke dag twee keer op de fiets zit, je dan onnodig 1000 stappen extra hebt. Die kan je dan wel via de website corrigeren maar het zou makkelijker zijn als je die activiteit gewoon kan aanpassen naar fietsen en dat dan de stappen verwijderd worden. Zo moeilijk lijkt me dat niet om te implementeren.
Vanochtend beetje gecheat. Op de fiets naar het werk > "start activity, walk"
12KM gelopen, +16.000 stappen om 09:00 8)7

• Karel17
derfischmeister schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:34:
[...]

Lekker dan! vandaar dat je boven mij staat in de challenge ;)
Dat is dus het gekke; dit werd niet doorgevoerd naar de challenge (iets waar ik stiekem op gehoopt had :P )

• Karel17
fweijers schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:48:
Het lukt me niet om data te exporteren uit het dashboard.
fitbit dashboard > settings > data exort

Ik heb het in verschillende browsers geprobeerd maar geen resultaat. Bij jullie wel?

PS deze tip moet ik nog proberen: http://scn.sap.com/commun...ith-fitbit-and-sap-lumira
Ik heb geautomatiseerd; iedere dag wordt er een export vanzelf geüpload naar m'n Google Drive. Werkt aardig :) Kun je instellen via IFTTT (nu IF). Als je hier naar opzoek bent is dit een aanrader!

• Karel17
cl0udrado schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 20:08:
Heb de Charge HR inmiddels al twee weken. Ik merk wel dat ik tijdens mijn slaap 500 stappen maak, volgens de chare HR? Anyone else?
Slaapwandelen? :p Nee nog geen last van gehad, heb altijd onder de 100. Af en toe keer naar de wc hèhè

• Karel17
dada7777 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 18:49:
ik heb zojuist de fitbit charge hr aangeschaft, nu een vraag waar kan ik het een en ander vinden hoe ik het instel? tijd goed zetten? caller id? slaap patroon enz

Dada
Begin eens met de openingspost te lezen.

• Karel17
PatrickC schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:28:
[...]
Maar ik kan leven met 4 dagen, omdat ik de call notifications eigenlijk best wel handig vind. :)
Inderdaad echt handig, heb vaak genoeg dat ik em wel aan de pols voel trillen maar niet hoor afgaan, het bluetooth bereik is zelfs nog ~6/7 meter en dat is best netjes! Kom je binnenshuis een heel eind mee.

• Karel17
derfischmeister schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:47:
[...]

Dank je. Ik zit te twijfelen of ik nog zo'n weegschaal van Fitbit neem. Iemand ervaringen mee?
Heb er zelf ook over getwijfeld, maar het is veel geld voor de extra functionaliteit. Het meet bijvoorbeeld niet je spierpercentage (wel je lean-percentage, dus het NIET vet, maar dat kan sterk fluctueren met vocht en eten).

Maar absoluut een interesse toevoeging die je zeker gemotiveerder houdt als je een gewicht-doel hebt. Als ik het geld had wist ik het wel :p

• Karel17
Canis Lupus schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:57:
Net nog een nieuwe functie gevonden van de nieuwe firmware: wanneer je alarm afgaat 's ochtends laat hij je rusthartslag zien :)
Dat is nice! Was ik vanochtend nog iets te slaperig voor :p

• Karel17
Canis Lupus schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:47:
[...]
Vreemd genoeg gaf hij in het display 59 aan, terwijl ik nu op de site en app 60 zie staan... Waar dat verschil vandaan komt weet ik niet.
Omdat je rust-hartslag over de dag verandert. Ik heb zelf ook dat ie s'ochtends lager is, omdat je dan net wakker bent (erg lage hartslag) en gedurende de dag hard aan het werk bent en daarom de hartslag hoger is.

• Karel17
Nieuws! Fitbit herkent nu automatisch je workout. Dit dacht ik al te merken en The Verge zegt het hier ook. Toch een makkelijke feature, zelfs fietsen wordt ondersteund staat er.
http://www.theverge.com/2...ows-when-youre-exercising

• Karel17
Canis Lupus schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:30:
[...]

Bij mij heeft het al gewerkt :) Hij heeft vanmiddag mijn woon-werk ritje geregistreerd als Outdoor Bike :)

http://www.ericdevos.nl/got/fitbit-cycling.png

Je kunt op de site (of in iOS app) aangeven welke van de activiteiten hij automatisch mag registreren en wat de minimum duur moet zijn.
Best netjes zo! Grootste verbetering is dat hij nu automatisch de stappen die normaal tijdens het fietsen werden gedetecteerd eruit filtert.
Werkt het fietsen ook met een HR?
Met andere woorden; heb je een surge of HR? :9

• Karel17
PatrickC schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:01:
[...]

Bij mij werkte het niet. Na drie kwartier hardlopen moest ik nog steeds zelf de activiteit toewijzen (er stond gewoon workout). In de app staat automatisch herkennen van hardlopen aan en op een kwartier. A.h.v. de gegevens (hartslag, duur, stappen, gemiddelde snelheid) zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn hardlopen te herkennen lijkt mij?
Bij mij worden de wandelingen in de pauze (~20 min.) al gemeten. En dan is m'n hartslag rond de 100 :p

• Karel17
PatrickC schreef op woensdag 25 november 2015 @ 22:24:
[...]

Start en stop je de activiteit hierbij op de Charge HR zelf of via je smartphone? Bij mij was het trouwens een actviteit van 5:31/km, 8353 stappen, 8.49km en gem. hartslag van 163. Lijkt verdacht veel op hardlopen toch? :P
Nee, ik doe juist niets meer zelf. Ik ga kopen en de Charge HR meet het vanzelf als een activiteit, dat is juist de nieuwe feature. En dat doen ze goed! Heb nog niet ontdekt dat fietsen ook goed werkt, vanavond even doen.

Dit maakt het toch wel makkelijker. Mits het altijd werkt :p

• Karel17
André schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:06:
Het voelde voor mij allemaal als een grote 'duh' en 'stating the obvious'. Als je niet beweegt/sport dan verbrand je ook weinig en is je hartslag ook laag. De band voegt daar niets aan toe, ik weet zelf wel of ik een actieve of passieve dag gehad heb.
Joh. Dit zijn ook allemaal vrij obvious dingen. Het is ook meer bedoelt om bewust te worden van hoeveel je beweegt en wat invloed heeft op je gezondheid. Daarnaast werkt het motiverend om net dat doel te halen of tegen vrienden wedstrijden aan te gaan. Door de statistieken pak ik ontspanning wanneer dat nodig blijkt (door hoge hartslag) en kijk ik hoe het er voor staat met de conditie.

Ik wil bijvoorbeeld aankomen, daarom heb ik een week m'n eten bijgehouden en bleek dat je met gezond eten je onderhoud niet snel haalt en veel (meer dan ik gedacht had) moet eten.

• Karel17
Grrrrrene schreef op zondag 29 november 2015 @ 09:32:
[...]
hoewel ik het wel jammer vind dat hij tijdens mijn fietsrit naar huis 17 (!) trappen telt :( Dat hij stappen telt tijdens het fietsen vind ik niet zo erg, fietsen is nml ook gewoon beweging.
Veel hoogteverschil in je fietstocht? Iedere 3 meter in hoogteverschil wordt gezien als één trap.

• Karel17
Schizo007nl schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:37:
http://www.theverge.com/2...ch-lcd-announced-ces-2016

Fitbit gaat nog een stapje verder! Mooie optie voor mensen die geen smartwatch van +€349 maar wel een goede fitnesstracker met wat smartwatch trekjes.. zal bij veel mensen meer in de smaak vallen dan de Surge.
Yup! Bij mij in ieder geval wel :)

De extra mogelijkheden van de smartwatch (Android notificaties etc.) vind ik juist níet fijn. Dit maakt de fitness tracker nog wat mooier.

• Karel17
da_PSI schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:01:
Heb sinds 3 januari ook de Fitbit Charge HR..., en ben er best tevreden over. Het enigiste wat ik niet helemaal snap is hoe goed de stappen teller is, de trappen teller (oid), HR..

De HR werkt opzich goed denk ik, alleen wordt het niet helemaal goed ondersteund op een Lumia 640XL (Win10) volgens mij. (staat ook op de website van fitbit) maar hoop dat dit wel opgelost wordt..

De trappen teller, werkt voor mij voor geen meter. Vorige week in schotland geweest voor 3 dagen, heb ruim 100 trappen op en af gelopen, de fitbit geeft aan dat ik er 17 heb gehad...

De stappenteller, hoe betrouwbaar is die? Want soms heb ik het idee dat hij stappen gewoon overslaat en daarna er gewoon een paar extra bij optelt...
De trappenteller telt één trap als 3 meter hoogteverschil. En de stappenteller begint pas te tellen na X aantal stappen, enkele stappen worden niet meegenomen. Maar over het algemeen is die erg nauwkeurig, ga maar een stukje lopen en let op je Fitbit.

• Karel17
Ben sinds een aantal dagen toch over de Fitbit Aria (de weegschaal) aan het denken. Is er nu vanaf €100 en als het net zo motiverend en goed werkt als de Fitbit Charge HR is het toch echt wel de moeite waard. Niet dat het bijhouden daarvan zoveel moeite is, maar het wordt je zoveel makkelijker gemaakt :p

Meer mensen die er over denken?

[Voor 5% gewijzigd door Karel17 op 12-01-2016 22:42]

• Karel17
noo schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 09:51:
[...]

Ik heb hem sinds eind november en dan vooral voor het gemak. Niets hoeven onthouden en handmatig invoeren vlak na het wakker worden is een grote pre. Opstaan, toiletbezoek, op dat ding staan, job done.
Ben je er tevreden mee, en bovenal; is dat het geld waard?

• Karel17
Cool, thanks voor de antwoorden. Volgende loon toch maar eens een Aria aanschaffen :)

• Karel17
Grrrrrene schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 10:59:
[...]

Nee, want er zit geen GPS in :)
Tenzij je de telefoon er bij gebruikt, maar onafhankelijk idd niet.

• Karel17
Grrrrrene schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:47:
[...]

Misschien heb ik iets gemist in de settings (heb me er nooit in verdiept), maar hoe koppel je de telefoon-GPS dan aan je Charge HR?
Via de app een workout starten en de locatie van je telefoon aanzetten, dan krijg je ook gegevens als elevation, afstand en een locatie overzicht waar je bent geweest :)

• Karel17
Can2 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:50:
[...]

Dan zie je het inderdaad terug in de app, dat is ook al zo bij mijn fitbit flex. Maar het gaat mij erom of je de actuele of gemiddelde snelheid ook op het schermpje kan zien. Ik kan dat nergens terug vinden. Weet jij of dat kan? Of kom ik dan toch bij de Surge uit?
Dan kom je wel bij de Surge uit. Andere hebben geen GPS en kunnen dit niet. Wordt ook niet getoond op het schermpje.

• Karel17
Sinds de laatse update gaat het doorgeven van call notifications bijna direct, relaxed :)

• Karel17
YellowOnline schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:03:
Iemand moet mij dit toch uitleggen. Combinatie Fitbit Surge en Fitbit Aria, overzicht van mijn gewicht, vetpercentage en kalorieverbruik:
Maandag: 85.8kb, 22.1%, 4084kc
Dinsdag: 85.1kg, 21.7%, 4335kc
Woensdag: 85.5kg, 24.3%, 3513kc
Donderdag: 85.5kg, 23.0%, 4403kc
Vrijdag: 85.5kg, 22.4%, 3544kc
Zaterdag: 85.4%, 21.8%,4700kc
Zondag: 85.8kg, 22%, 3153kc
Maandag: 85.0kg, 22%

Gegeven mijn calorieverbruik (intake is 2500kc/dag ± 100), hoe kunnen die gemeten waarden zo fluctueren? :? Ik begin wat sceptisch te worden over die weegschaal.
Ik vind je bandbreedte van nog geen één kilo erg weinig. Alleen door het vocht kan dit komen, ik heb zelf dat het dagelijks +/- 2KG kan veranderen.

• Karel17
Wat me vooral verraste was het aantal calorieën dat je nog verbruikt tijdens je slaap. Gaat ook al snel de ochtend de 3/400.

• Karel17
VincentG schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:57:
PS: Zo een 'smart' weegschaal, hoe meet die je vetpercentage? Als ik er nu op zou staan en mijn lengte is bekend, dan moet er toch nog een variabele zijn om vetpercentage (itt spiermassa) te kunnen meten / berekenen?
Vriend van me heeft de Fitbit Aria. Ondanks dat het natuurlijk geen moeite is om de waarden handmatig in te voeren, is het toch wel erg relaxed dat het voor je gebeurt.

Wat Patrick zegt, de waarden kunnen onnauwkeurig zijn, maar zolang ze consistent onnauwkeurig zijn kun je wel vooruitgang zien :)

• Karel17
Voor de Windows 10 gebruikers, Fitibit heeft nu een app met een live tile die het aantal stappen laat zien. Best aardig :p

• Karel17
PatrickC schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 20:52:
[...]

Via de app op de telefoon, het dashboard op een PC en nog simpeler op je Fitbit apparaat zelf als deze een display heeft, kun je je stappen al zien. En nu dus ook via een live tile in het W10 startmenu! Ik zou liever hebben dat de software ontwikkelaars bij Fitbit zich bezig hielden met nuttige toevoegingen. :P
Zoals het synchroniseren wat sneller laten verlopen en nieuwe functies, God wat duurt dat lang de laatste tijd. Bij jullie ook?

Ga morgen de custom heartrate zones instellen, kwam erachter dat mn max een stuk lager is dan 220 - leeftijd. Weet niet of dat gaat er is :9 Patrick komt die formule bij jou overeen?

• Karel17
FREAKJAM schreef op maandag 04 april 2016 @ 22:24:
[...]
Die is er al een hele tijd toch? Ik heb hem al een paar maanden denk ik.
Was em nog nergens tegengekomen dus heb het even gemeld voor de anderen. Werkt best lekker trouwens!

Sinds kort ook de "250 stappen per uur" challenge" in de app, die is wel nieuw ;p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Karel17
h.nekkers schreef op maandag 16 mei 2016 @ 22:59:
[...]
...en heb je ook een tip voor mij, wat ik dan zou kunnen gebruiken...
Welke dan wél geschikt is, is lastig te zeggen. Als je het wilt zien per seconde zou je tocht echt naar professionele (sport) meters moeten kijken, en die zijn wat prijziger. Maar de hele dag een borstband om lijkt me ook niet prettig :9

• Karel17
Maverick! schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:01:
Mijn vrouw wil me een Fitbit kado doen voor mijn verjaardag en dacht zelf aan de Surge.
Nu zie ik hier dat veruit de meesten een HR hebben (deze wil mijn vrouw).
Wat is hier de reden van? Puur estetisch, prijs of ...?
Zoals Noo hierboven ook aangeeft, een HR is makkelijker met alle kleding te combineren. Daarnaast zijn de extra functies me dat niet waard, GPS is wellicht makkelijk maar dat is meer voor de performance sporter, plus dat dezelfde data beschikbaar is wanneer je de telefoon meeneemt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Karel17
Maverick! schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:42:
De Blaze zojuist om mijn pols gedaan en is aan het setuppen.
Ben benieuwd :)
Foto! :)

• Karel17
habermas schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 09:17:
het ijzeren 'blokje' waar je de oplaadstekker instopt is losgelaten, mijn fitbit laadt helaas niet meer op. anderhalf jaar veel plezier van gehad. ik begrijp dat er 2 jaar garantie opzit? iemand ervaring mee?
Lees een random aantal pagina's door en je merkt dat de service van Fitbit erg goed is :)

• Karel17
Toch vraag ik me stiekem af wanneer (en of) Fitbit met de volgende grote update / rollout van de HR komt. Als ze er alleen GPS / motion sensor in plaatsen kun je al zoveel meer bewegingen bijhouden, of de accu verbeteren, of een nieuw design. De Charge HR is volgens mij wel de populairste variant, en dan komen ze met veel van die net-niet producten :p

• Karel17
Grrrrrene schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:15:
[...]

Ik heb zojuist een nieuwe Fitbit Charge HR aangevraagd omdat mijn 3e (!) Fitbit sinds oktober vorig jaar ook al los begint te laten boven het scherm. Ik heb in mijn aanvraag ook aangegeven dat ik eventueel wel bij wil betalen voor een Charge 2, een Alta zie ik niet als alternatief voor mijn Charge HR, want er zit geen hartslagmeter op :)
Wil je even laten weten of het mogelijk is de Charge 2 te krijgen met bijbetaling? Vriend van me overkomt dit ook regelmatig en wil ook de Charge 2.

Iedereen die ik persoonlijk de Charge HR heb aangeraden (4 mensen) hebben allemaal het al minimaal één keer teruggestuurd. En die van mij is niets mee :9

• Karel17
LyP0 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:17:
Op dit moment reeds 4 charge hr versleten, en 1 charge 2. allemaal de zelfde peeling issues :(
Zelfs de Charge 2? Zag em gister bij een vriend en het leek alsof het bandje toch echt wel een stuk sterker was én alsof het het scherm er onafhankelijk in 'hing' zodat het snel vervangen kan worden.

• Karel17
Wom schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:14:
Tweedehands een nieuwe FitBit Surge gekocht voor 90 euro. Mijn vriendin heeft al meerdere modellen versleten en heeft me zo toch weten te overtuigen. Sinds lange tijd dat ik überhaupt iets aan mijn polsen draag, maar het is snel gewend moet ik zeggen.

Direct Firmware upgrade gedaan en het nieuwe dashboard op de telefoon geïnstalleerd. Werkt allemaal soepel tot nu toe. Zie wel dat het hier in dit topic niet zo'n hele populaire keuze is.
Toch is het geen gekke keuze. De meesten hier kiezen voor de Charge HR omdat het goed te combineren is met iedere outfit en niet zo opvalt aan de pols. Het is nog steeds het enige apparaat van Fitbit met GPS erin.

• Karel17
PatrickC schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 07:16:
Vandaag 2 berichtjes in m'n e-mail over feature requests die ik bij Fitbit had ingediend of gesteund (al meer dan 2 jaar terug). Volgens mij zat er ook eentje van jou bij @Karel17 mbt meer inzicht krijgen op de invloed van (sport)activiteiten op je hartslag? Het antwoord van Fitbit was teleurstellend:
Klopt, was ook verrast door de e-mail van Fitbit. Zou verwachten dat ze ondertussen de data toch wel op orde zouden hebben en meer voorsprong nodig hebben op de concurrentie.
PatrickC schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 07:16:
Ik heb bijna 2 jaar terug de keuze gemaakt om over te stappen van Fitbit naar Garmin vanwege het ontbreken van een aantal van deze features, wat nu achteraf nog een betere keuze blijkt te zijn geworden.
Je bent ook meer een echte sport-man ipv casual-sporter, toch? Dan is Garmin een goede keuze inderdaad. Ondertussen al andere varianten tegengekomen?

• Karel17
Ben ondertussen erg nieuwsgierig naar de (hopelijk) nieuwe Fitbit die in augustus wordt aangekondigd met het WearOS en samenwerking met Google. Hopelijk is het een Versa 3 (goede accu + assistenten) met Qi-laden zodat het laden wat makkelijker gaat.

Iemand toevallig al wat gehoord? :P

• Karel17
Zijn er hier trouwens gebruikers die (tevreden) gebruik maken van de Google Assistent op Fitbit?

Heb zelf een Versa 1 maar overweeg over te stappen naar een nieuwer model vanwege dit. Merk dat ik het toch wel vaak gebruik en steeds handiger wordt :9

• Karel17
avotar schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:18:
[...]
Hij werkt bij mij op de versa 3 alleen als hij verbinding heeft met m'n telefoon.
In principe is dat nu toch altijd? Voorheen was er nog de optie om de all-day sync uit te zetten, maar dat kan nu niet meer.

Fitbit Pay gaat ook naadloos. Assistent niet?

• Karel17
Focus mode gaat automatisch aan bij het sporten. Is een optie onder instellingen.

Focus mode = "meldingen en oproepen alleen dempen tijdens een training"

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee