Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Hendrik55 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:42:
Gezien de problemen met de Fitbit Charge 5 https://community.fitbit.com/t5/Charge-5/bd-p/charge5 zou ik weg blijven van Fitbit. Sinds Fitbit door Google is overgenomen, lijkt het alsof ze bezig zijn de kennis en techniek over te nemen en dan stekker er uit te trekken.
Heb vanochtend een Apple Watch S9 gekocht. Nu met 11% korting via Amazon.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Funwar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 22:05
Hendrik55 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:42:
Gezien de problemen met de Fitbit Charge 5 https://community.fitbit.com/t5/Charge-5/bd-p/charge5 zou ik weg blijven van Fitbit. Sinds Fitbit door Google is overgenomen, lijkt het alsof ze bezig zijn de kennis en techniek over te nemen en dan stekker er uit te trekken.
Ik heb gedurende een aantal jaren verschillende Fitbit horloges (charge 2,3,4) gehad. In totaal heb ik er een stuk of 7 gehad, allemaal vroegtijdig overleden. Oorzaken hiervan waren verschillend; accu plots slecht, dode pixels, zwart scherm, foute hartslagdetectie, bandjes na paar maanden stuk, etc.
Mijn ervaring is dus ook niet zo positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RozeDwergbanaan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 18:16
Nou, mijn Sense 2 is plotseling in een boot loop geraakt. Heb alles geprobeerd om hem weer aan de praat te krijgen, zelfs een factory reset werkt niet. Omdat ie ook continue blijft vibreren elke halve minuut heb ik hem in een andere kamer moeten leggen. Op internet vind ik vage tips over wat zou moeten werken maar alles tot nu toe tevergeefs.

Eens kijken wat de helpdesk gaat zeggen. Ik voel me ondertussen erg naakt zonder horloge en ik mis de wekker functie nu al.

Edit: na een paar mailtjes met de klantenservice en wat tevergeefse pogingen tot een hard reset krijg ik een nieuw exemplaar toegestuurd omdat ik nog binnen de garantie zat. Valt me alles mee.

[ Voor 17% gewijzigd door RozeDwergbanaan op 09-05-2024 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoorzoeker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-07-2024
Even over het "dashboard" dat je in de browser met heel veel moeite kunt benaderen:
De "today" -tegel werkt niet in het Nederlands. Fitbit zelf zegt dat ze het niet kunnen benaderen omdat zij "dat niet mogen vanwege privacy" . Ooit zo'n onzin gehoord?
Voor mij is dat veel zeggend over hoe fitbit met zijn product omgaat.
Iederen keer komen ze met een nieuwe smoes om het product verder uit te kleden. Van de 10.000 of meer clockfaces mogen wij in de EU alleen nog maar die 10 fo 100 clockfaces downloaden van fitbit zelf. "Vanwege de EU regels" Ja, ja.

Het was een goed product, maar ik heb geen enkel vertrouwen meer in fitbit by google.

Ik was fitbit expert en ontwikkelaar.
En denk je dat het wel mee zal vallen, bezoek dan eens https://community.fitbit.com

(dat cirkeltje rechts is de today-tile ofwel de vandaag-tegel.)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Ie04IFwIddqNZ7cdhA5J6Goj4Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vs00Aq9NJTxiAXZJyuuIO26s.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:44
Ik heb de Charge 5 overgenomen van m'n vriendin en alle data gewist en gekoppeld aan mijn iPhone.

Na twee fietsritten (handmatig gestart) wordt alles ervan goed opgeslagen, behalve de gemiddeld snelheid. Deze staat voor beide ritten op 0,01km/h. Iemand een idee wat hiervoor een oplossing is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
MailMan schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:05:
Ik heb de Charge 5 overgenomen van m'n vriendin en alle data gewist en gekoppeld aan mijn iPhone.

Na twee fietsritten (handmatig gestart) wordt alles ervan goed opgeslagen, behalve de gemiddeld snelheid. Deze staat voor beide ritten op 0,01km/h. Iemand een idee wat hiervoor een oplossing is?
Heb dit ook met mijn versa 2, zie dan 0 km/h staan. Wellicht een server dingetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Mijn vrouw heeft een Fitbit 5 Charge waarvan het ijzeren bandje kleine beschadigingen veroorzaakte aan haar kleding. Daarom een nieuw bandje besteld en dat heeft ze zelf proberen te vervangen. Helaas heeft ze daarbij de 2 zwarte connectors (met kleine pinnetjes) beschadigd waardoor de nieuwe bandjes niet meer zijn vast te maken aan de Fitbit zelf.

Mijn vraag is waar ik die 2 zwarte connectors (met kleine pinnetjes) kan kopen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Niet online
Ik heb een versa 2 sinds oktober 2019 en sinds een enige tijd komt ie in een bootloop terecht. Dit gebeurt dan zeker minstens 4x achter elkaar dat ie zichzelf opstart. Soms na een aantal keer gaat het scherm op zwart en is alleen de snelle toegang scherm zichtbaar. Om dat te fixen is een nieuwe herstart nodig en dan kom je weer in een nieuwe bootloop terecht. Daarna is er niks meer aan de hand totdat het weer gebeurd de volgende dag of paar dagen later.

Is dit een gevalletje “hier kan je niks meer aan doen want apparaat is oud dus weggooien” of is er iets anders wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:22
Ik gebruik Fitbit al jaren, product werkt prima maar het lijkt wel of het met de nieuwere versies met de kwaliteit steeds slechter gaat. Mijn laatste Charge 5 heb ik in december gekregen (omdat de vorige na een jaar stuk ging) en deze is nu (dus na net 5 maanden) alweer stuk.
Dus tja wat nu.

Fitbit is een mooi product maar kwalitatief uitermate teleurstellend.
Kan iemand vertellen hoe het met de Charge 6 gaat?
Is dat een betere kwaliteit?

Gezien mijn eisen (hartslag, stappen, slaap, meer niet) is dit helaas nog wel steeds het product wat het beste bij me past..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

IJzerboot schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 22:11:
Ik gebruik Fitbit al jaren, product werkt prima maar het lijkt wel of het met de nieuwere versies met de kwaliteit steeds slechter gaat. Mijn laatste Charge 5 heb ik in december gekregen (omdat de vorige na een jaar stuk ging) en deze is nu (dus na net 5 maanden) alweer stuk.
Dus tja wat nu.

Gezien mijn eisen (hartslag, stappen, slaap, meer niet) is dit helaas nog wel steeds het product wat het beste bij me past..
Ik moet zeggen dat ik al 3 jaar de Versa 3 gebruik. Erg fijn horloge'tje, alleen laat de batterij me langzamerhand in de steek.

Ik overwoog zelf misschien de stap naar een Garmin te overwegen, bv de Venu. Maar mijn portemonee begon al te piepen bij de prijs.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
IJzerboot schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 22:11:
Dus tja wat nu.

Ik heb inmiddels een 4e defecte fitbit (3e Charge 5), dit merk is gewoon ontworpen om kapot te gaan. Hoe fijn ik ze ook vind qua form factor en meet accuratesse, ik kan het mezelf niet meer aandoen om het te kopen. Maar wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Niet online
Helsie schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 06:17:
[...]

Ik heb inmiddels een 4e defecte fitbit (3e Charge 5), dit merk is gewoon ontworpen om kapot te gaan. Hoe fijn ik ze ook vind qua form factor en meet accuratesse, ik kan het mezelf niet meer aandoen om het te kopen. Maar wat dan?
Heb gezien dat veel mensen overstappen naar Garmin of naar Apple Watch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:20
Zelf overgestapt naar Garmin na hun debacle met de verdwenen tracking van vorig jaar (geen idee of dat ondertussen opgelost is geraakt?). Maar dat was ook voordat Garmin hun 'AI-abo' lanceerde. Nu zou ik het niet weten :)
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste