• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:58
laat ze eerst de dingen fixen die het niet doen ipv die nieuwe dingen allemaal

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:50
Mmmmh na maanden de fitbit inspire hr in zijn doos te hebben gelaten gisteren eruit gehaald en opgeladen, vandaag probeer ik te pairen met phone, niets, gaat waarschijnlijk in time out.

Dan maar via de windows app , USB dongle in pc en pairen, weer hetzelfde. Dan via windows BT paren, allemaal hetzelfde resultaat.

Ik zien ook niets op het scherm komen van code of een knop of tikken op het scherm om te pairen :/ ook na een fitbit reset word er niet gepaired.

De Fitbit word wel gezien door de apparaten maar ik krijg nergens een code te zien. Is de rom stuk waardoor ie niet meer weet wat ie moet doen als er een pair request komt :/

Edit: gisteren een repair request aangevraagd en de fitbit met 4€ opleg dan maar ingewisseld voor een Inspire 2. Ik was gisteren de laadkabel al kwijt want doosje was ergens gevallen en kabel was er niet meer bij. Dus gisteren avond nog kabel gevonden en laten opladen. Vandaag geprobeerd, zelfde geval :/

Edit2: gevonden
Privacy > App Permissions

Radios: On > FitBit On
Other devices: On > Inspire 2 On > FitBit App On

[Voor 25% gewijzigd door Damic op 29-11-2020 13:01. Reden: Oplossing gevonden]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:47
Ik heb sinds kort een Fitbit Inspire, de meest basic versie van de huidige trackers. Ik moet zeggen dat ik er best blij mee ben, vooral de melding om tien voor het uur om nog x stappen te zetten voor de 250 minimale stappen per uur, en de motiverende meldingen.

Ook fijn dat je de volledige inhoud van een binnenkomend WhatsApp bericht kan lezen. Als je er echter meerdere hebt binnen gekregen dan zie je deze wel in een lijst staan maar kan je niet doorklikken om de volledige tekst te lezen. Hoe werkt dit op de duurdere Fitbit modellen als de Charge en Versa reeks? Kan je dit dan wel zien?

Oh en ik heb de huidige range producten aan dit topic gekoppeld, zodat het topic beter vindbaar is.

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:23
musicfreak schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:18:
Ik heb sinds kort een Fitbit Inspire, de meest basic versie van de huidige trackers. Ik moet zeggen dat ik er best blij mee ben, vooral de melding om tien voor het uur om nog x stappen te zetten voor de 250 minimale stappen per uur, en de motiverende meldingen.

Ook fijn dat je de volledige inhoud van een binnenkomend WhatsApp bericht kan lezen. Als je er echter meerdere hebt binnen gekregen dan zie je deze wel in een lijst staan maar kan je niet doorklikken om de volledige tekst te lezen. Hoe werkt dit op de duurdere Fitbit modellen als de Charge en Versa reeks? Kan je dit dan wel zien?

Oh en ik heb de huidige range producten aan dit topic gekoppeld, zodat het topic beter vindbaar is.
Ik heb sinds enkele weken een Versa 3. Daar werkt het lezen van meerdere WhatsApp berichten in een lijst met notificaties wel. Je kunt elk bericht in z'n geheel zien (geloof dat er wel ergens tekenbeperking zit) na aantikken, vervolgens swipe je weer terug naar de lijst en kun je een ander bericht openen.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Omdat mijn Fitbit Charge 3 (conform traditie ;) inmiddels dus 2x Flex, 1 Charge HR, 2x Charge 2 en een Charge 3 die vroegtijdig ophielden met werken...) overleden is en ik mijn Fitbit itch toch miste (Stockholm syndroom :p) heb ik via marktplaats een tweedehands Alta HR gescoord. Misschien wel fijnste Fitbit tot nog toe! Lekker klein en doet t 6-7 dagen op een lading :) Omdat ik ook een Apple Watch heb totaal geen behoefte aan extra toeters, bellen of batterij slurpende ingebouwde GPS dus deze is toch wel ideaal. Hopelijk deze keer langer dan 1.5 jaar te gebruiken ;)
[rant]wat maakt Fitbit toch bagger hardware[/rant]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:47
Ik wil een fitbit charge 4 kopen. Nu zie ik dat er best wat aanloopproblemen zijn geweest en veel is verholpen door fimware.
Kan ik ook gewoon een tweedehands kopen op MP of zijn er sinds de lancering ook hardware aanpassingen geweest?

Met name de gps firmware aanpassing vind ik belangrijk. Ik wil de keuze hebben om fitbit gps of telefoongps te kunnen gebruiken ivm accuduur.

[Voor 23% gewijzigd door VivaAtloni op 14-02-2021 13:37]

24x sf175s + gw5000-dt op oost

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-11 10:45
Gisteren heeft mijn Fitbit Sense een firmware upgrade gekregen naar versie 44.128.5.38
Ik kan nergens een changelog of zelfs maar aankondiging vinden van deze versie. Wel dat deze versie al eerder aan beta users verspreid was, maar verder niet.
Iemand een idee?
(Just curious :))

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-12 10:27
@Dr. Cheeks bijzonder, ik heb vandaag een Sense cadeau gekregen en direct geïnstalleerd. De update die ik kreeg was 44.128.4. 17.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-11 12:53
Is de versa line ook intressant voor iemand die niet heel gefocused is op de fitness opties?
Ik vind gewoon het uiterlijk en het minimalistische van de fitbit heel mooi en de prijs is ook een stuk beter vergeleken met andere smart watches

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-11 10:45
Dr. Cheeks schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:11:
Gisteren heeft mijn Fitbit Sense een firmware upgrade gekregen naar versie 44.128.5.38
Ik kan nergens een changelog of zelfs maar aankondiging vinden van deze versie. Wel dat deze versie al eerder aan beta users verspreid was, maar verder niet.
Iemand een idee?
(Just curious :))
Inmiddels zie ik dat ze er ook over communiceren:
https://blog.fitbit.com/fitbit-third-update/
Versienr. 44.128.5.38 wordt niet genoemd, maar het zijn idd de genoemde nieuwe features die ik ontvangen heb vorige week.

(Wel stom dat ze hun 'versie pagina' nog steeds niet bijgewerkt hebben...)
https://help.fitbit.com/articles/en_US/Help_article/1372.htm

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-12 10:27
En vandaag vond ik de Nederlandse Google Assistant app op mijn Fitbit Sense (firmware 44.128.4.17). Activiteit starten of agenda info opvragen werkt prima. Alleen wordt het antwoord nog in tekst op het scherm gegeven. Maar wie weet wordt het ook nog uitgesproken na de komende firmware update.

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:31
Mijn vriendin heeft een FitBit Inspire 2.

Het apparaat is alleen bijzonder inaccuraat als het gaat om detecteren van activiteiten en het vervolgens bijhouden daarvan... Vanmorgen heeft ze 45 minuten gefietst. Behalve dat het horloge de fietstocht heeft bijgehouden, heeft hij ook 5000 stappen geregisteerd. Dat laatste is natuurlijk niet de bedoeling, maar is een veelvoorkomend verschijnsel bij dit horloge.

Een Xiaomi Smart Band 4 toont dit gedrag niet... Ik zou van een FitBit dus ook veel meer verwachten.

Wat doen we fout??

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:10
@Jassy De stappen worden waarschijnlijk gedetecteerd via trillingen in het stuur. Je doet niets fout… je Fitbit doet het fout. Het registreren van stappen bij dit soort apparaten is altijd wel vrij onnauwkeurig. Bij het ene merk worden te veel stappen geregistreerd (Fitbit) en bij een ander weer te weinig (Garmin). Tenminste, dat was mijn ervaring toen ik van een Fitbit Charge HR overstapte naar een Garmin vivoactive HR, maar dat was zo’n 6 jaar geleden. Hoe de huidige Fitbits het doen met stappen tellen weet ik verder niet, maar jouw ervaring geeft wel aan dat Fitbit nog steeds stappen telt die niet gezet worden.

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:31
@PatrickC Dank je wel! Heel jammer van een op zich kwalitatief goed product. Ik vind het bijzonder dat Xiaomi dat beter voor elkaar heeft, het is mij namelijk nooit opgevallen, of in elk geval niet in die mate.

We gaan morgen een vergelijkend warenonderzoek doen op de fiets en eens zien welke band de meeste "fake" stappen telt...

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:11
Geeft Fitbit gewoon garantie zonder bon? Ik kan het niet direct vinden online.

Vriendin van me heeft een Fitbit Charge 4 gewonnen op haar werk maar ze krijgt er geen aankoopbon bij. Ik mag hem overnemen voor een zacht prijsje.

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:11
Pistachenootje schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:19:
Geeft Fitbit gewoon garantie zonder bon? Ik kan het niet direct vinden online.

Vriendin van me heeft een Fitbit Charge 4 gewonnen op haar werk maar ze krijgt er geen aankoopbon bij. Ik mag hem overnemen voor een zacht prijsje.
Het antwoord is ja. Ik heb ze gebeld.

• Karel17
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:22
Ben ondertussen erg nieuwsgierig naar de (hopelijk) nieuwe Fitbit die in augustus wordt aangekondigd met het WearOS en samenwerking met Google. Hopelijk is het een Versa 3 (goede accu + assistenten) met Qi-laden zodat het laden wat makkelijker gaat.

Iemand toevallig al wat gehoord? :P

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:42

avotar

P0werd by Black Coffee

Sinds een paar dagen een Versa 3 na een paar jaar met een Polar te hebben gehad.
Leuk apparaatje. De irritaties met de knop deel ik toch niet echt.

Wat ik eigenlijk niet terug kan vinden, is of hij ook bijhoudt waar ik ben zoals mijn gsm ook doet. En waar ik eventueel de hartslagmeter kan uitzetten.

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• chielmi
Sinds de aankoop van mijn Versa 3 is de knop beter gaan reageren na een firmware update. In het begin was de knop in mijn geval nauwelijks te bedienen, tegenwoordig werkt het prima.

Hartslagmeter uitzetten kan niet. SpO2 uitzetten kan door de app te verwijderen. Je zoekt een soort automatische locatietracking zoals de Google locatiegeschiedenis? Dat is niet mogelijk.

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

chielmi schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:05:
Sinds de aankoop van mijn Versa 3 is de knop beter gaan reageren na een firmware update. In het begin was de knop in mijn geval nauwelijks te bedienen, tegenwoordig werkt het prima.

Hartslagmeter uitzetten kan niet. SpO2 uitzetten kan door de app te verwijderen. Je zoekt een soort automatische locatietracking zoals de Google locatiegeschiedenis? Dat is niet mogelijk.
Nee, ik zocht hem niet, ik was benieuwd of ik hem had gekregen ... zoiets als het continue meten van m'n hartslag.

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• chielmi
@avotar Nee, zoiets wordt niet bijgehouden door Fitbit.

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-11 20:42

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Edit: al gevonden, excuus.

[Voor 92% gewijzigd door N1ckk op 27-09-2021 16:25]

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-12 19:22
Mijn vrouw probeert op haar Fitbit Versa 3 een training achteraf toe te voegen. Dat kan door op 'trainingen deze week' te drukken en 'vorige invoeren'. Enkel blijft ze de melding krijgen 'voer een geldige afstand in'. Iemand die een oplossing weet? Het valt mij tevens op dat de fitbit geen lijst teruggeeft op de eerste regel bij het invullen van het type training.

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

original4u schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:07:
Mijn vrouw probeert op haar Fitbit Versa 3 een training achteraf toe te voegen. Dat kan door op 'trainingen deze week' te drukken en 'vorige invoeren'. Enkel blijft ze de melding krijgen 'voer een geldige afstand in'. Iemand die een oplossing weet? Het valt mij tevens op dat de fitbit geen lijst teruggeeft op de eerste regel bij het invullen van het type training.
Net even zitten zoeken in de app, maar hij accepteert ook geen enkele input.
Bugje?

• musicfreak
Afgelopen weekend heb ik een 2e hands Versa 3 gekocht, als vervanger van mijn Inspire. De smartwatch bevalt me erg goed maar één ding vind ik wat onhandig.
Als ik een podcast afspeel dan kan ik deze via de muziek app pauzeren, en ook kan ik het volume regelen. Als ik dit laatste wil doen dan opent de volume regeling in een nieuw 'venster'. Maar hoe kom ik vanaf dit scherm handig weer terug bij de muziekspeler? Via swipen lukt het me niet, dus nu druk ik tweemaal op de knop en dan start ik de muziek app opnieuw. Maar dat lijkt me wat omslachtig, dus misschien kan het ook makkelijker?

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-12 23:42
Tijdens het sporten merken ik dat regelmatig mijn training op de fitbit onderbreek doordat ik met mijn arm tegen de knop aandruk.
Het gaat om de fitbit sense.
Iemand die weet of ik met een configuratie-optie dit kan oplossen?

• pitchdown
pitchdown schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:29:
Tijdens het sporten merken ik dat regelmatig mijn training op de fitbit onderbreek doordat ik met mijn arm tegen de knop aandruk.
Het gaat om de fitbit sense.
Iemand die weet of ik met een configuratie-optie dit kan oplossen?
Iemand?

• chielmi
@pitchdown welke functie heb je gekoppeld aan de long button press? Mogelijk heeft het hier mee te maken. Ik heb de pay functie gekoppeld aan de knop, heel soms zet ik deze functie per ongeluk aan tijdens een activiteit maar dat stopt de activiteit nooit.

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:19
Had een Fitbit Charge 3 deze telde de traptreden en verdieppingen,
nu een Charge 5 en kan het nergens vinden, heeft deze dat niet ?

• musicfreak
@Albert020 Helaas heeft de Charge 5 gen altimeter waardoor verdiepingen niet kunnen worden gemeten. Zie ook het Fitbit forum. Hierdoor, en door het ontbreken van Spotify bediening ben ik voor een 2e hands Versa 3 gegaan ipv de Charge 5.
De 5 is helaas niet op alle punten en vooruitgang ten opzichte van de 4. Dat is ook wat je op het forum merkt, men verwacht toch minstens dezelfde functionaliteit als op het voorgaande model. Niet gek denk ik.

[Voor 23% gewijzigd door musicfreak op 10-10-2021 11:06]

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:19
musicfreak schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:05:
@Albert020 Helaas heeft de Charge 5 gen altimeter waardoor verdiepingen niet kunnen worden gemeten. Zie ook het Fitbit forum. Hierdoor, en door het ontbreken van Spotify bediening ben ik voor een 2e hands Versa 3 gegaan ipv de Charge 5.
De 5 is helaas niet op alle punten en vooruitgang ten opzichte van de 4. Dat is ook wat je op het forum merkt, men verwacht toch minstens dezelfde functionaliteit als op het voorgaande model. Niet gek denk ik.
Idd, zou eigenlijk meer op moeten zitten, maar het scherm is echt super goed en leesbaar in volle zon ;)

• musicfreak
Ah kijk dat is ook wat waard! 🙂 En ik vermoed dat de brede knop (?) links ook fijner werkt als de kleine versie op de charge 4.

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:13
Goedendag allemaal,

Ik ben een NOOB op het gebied van deze categorie gadgets, maar probeer zo snel mogelijk te leren.
(an old dog cán still learn new tricks.. )

Ik denk nu dus aan een Fitbit Sense (ik ben géén fanatieke sporter, maar wil wél graag meer informatie over mijn lichaam).

Waar ik mijn vingers niet achter kan krijgen is, WAT zit er standaard op/bij en WAT zit er achter de PREMIUM muur?

Ik ben nl. geenszins van plan om 10,= per maand te gaan betalen voor informatie die eigenlijk gewoon vrij moet zijn.

Dus vergelijk ik alles ZONDER premium of-wat-dan-ook abbo's.

Samsung was dusdanig vaag over de Watch-4 dat ik deze gelijk van mijn shortlist afhaalde.
Ik las wat positieve dingen over de Sense die mij wel aanspreken, maar wát zit achter de muur?

Is er een lijst van wat je standaard krijgt en wat achter de muur zit?

...............................std..........Premium

Functie A ................ja......... ja
Functie B ..............nee......... ja

etc etc.

Heeft iemand wellicht een lijst gemaakT of weet waar zo'n lijst is??

tia

• musicfreak
@Hansieo Kan me je vraag goed voorstellen maar zo'n helder overzicht heb ik nog niet kunnen vinden, ik vrees dat je met de info op internet zelf een tabelletje moet maken. Over het algemeen zijn de basis statistieken standaard beschikbaar, wil je een wat uitgebreidere rapportage over je gezondheidsgegevens dan heb je helaas premium nodig. Ik kan tot nu toe goed zonder. :)

In de Tweakers review van de Sense staat het als volgt:
Dat gezondheidsoverzicht, waarin je ook trends in ademhalingsfrequentie, hartslagvariabiliteit, rusthartslag en bloedzuurstofsaturatie terugvindt, laat standaard data voor de afgelopen zeven dagen zien. Wil je ook een 30-dagenoverzicht, dan zul je een abonnement op Fitbits Premium-service moeten nemen.

Verder vond ik zo snel deze links:
https://help.fitbit.com/articles/nl_NL/Help_article/2437.htm (het help artikel van FB zelf, geen helder overzicht helaas)
https://viraltalky.com/fitbit-premium-vs-free-comparison/
https://www.techradar.com...t-is-it-and-who-is-it-for

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:13
musicfreak schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 05:43:
@Hansieo Kan me je vraag goed voorstellen maar zo'n helder overzicht heb ik nog niet kunnen vinden, ik vrees dat je met de info op internet zelf een tabelletje moet maken. Over het algemeen zijn de basis statistieken standaard beschikbaar, wil je een wat uitgebreidere rapportage over je gezondheidsgegevens dan heb je helaas premium nodig. Ik kan tot nu toe goed zonder. :)

In de Tweakers review van de Sense staat het als volgt:
Dat gezondheidsoverzicht, waarin je ook trends in ademhalingsfrequentie, hartslagvariabiliteit, rusthartslag en bloedzuurstofsaturatie terugvindt, laat standaard data voor de afgelopen zeven dagen zien. Wil je ook een 30-dagenoverzicht, dan zul je een abonnement op Fitbits Premium-service moeten nemen.

Verder vond ik zo snel deze links:
https://help.fitbit.com/articles/nl_NL/Help_article/2437.htm (het help artikel van FB zelf, geen helder overzicht helaas)
https://viraltalky.com/fitbit-premium-vs-free-comparison/
https://www.techradar.com...t-is-it-and-who-is-it-for
Hartelijk dank! _/-\o_ voor jouw informatie, en jouw link van viraltalk maakt mijn quest weer iets duidelijker.

Dat mijn éérste "health-watch" gelijk de beste zal zijn heb/had ik ook niet verwacht, ik hoop alleen dat ik niet na 2 maanden denk van ... weggooien en opnieuw beginnen, en die kans is denk ik steeds kleiner geworden.

Het feit dat jij "goed zonder premium kan" helpt mij zeker verder en geeft mij de steun/doorslag om voor de sense te gaan.

Bestellen en op naar de 100... :P

• musicfreak
Nou graag gedaan! Mijn eerste fitbit was een inspire. Heb toen even de charge 4 geprobeerd maar ik vond dat schermpje toch wat te klein. Heb nu een 2e hands versa 3 waar ik tevreden over ben. De sense weegt 49 gram, de versa 30 gram, dat vond ik nog wel schelen. En ik had de extra sensoren van de sense niet nodig.

Heb overigens ook kort de watch4 gehad, maar vond daarvan de fitness functies niet voldoende uitgewerkt.Miste bijvoorbeeld de wisselende aansporingen om je beweegdoel te halen, daar is fitbit beter in

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:05
Wellicht kan iemand mij hier helpen.

Mijn vrouw pakt vanmorgen haar Fitbit Versa 3 en doet helemaal niets meer ze ziet alleen maar het Fitbit logo.
Horloge zit dus in een bootloop...

Al op internet even gezocht en oplossing zou moeten zijn 20 sec. de knop inhouden tot het logo opnieuw verschijnt en dan loslaten en het horloge zou weer moeten opstarten.

Helaas is dat niet het geval.

Iemand hier mee bekend en/of iemand hiervoor een oplossing?

Al opgelost! Nieuwe gekregen van de winkel _/-\o_

[Voor 6% gewijzigd door RvD86 op 25-11-2021 10:05]

• Funwar
  • Laatst online: 22-11 11:57
Goede service van de winkel!

Fitbit zelf levert wisselende service in zo'n geval. Het bandje wat nu aan mijn Charge 4 zit heb ik minder dan een jaar geleden onder garantie verworven maar brak in twee stukken tijdens het neerleggen op bed. Ondanks dat je van een horloge(bandje) mag verwachten geeft Fitbit in zo'n geval aan niet te vergoeden.
Pistachenootje schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:25:
[...]

Het antwoord is ja. Ik heb ze gebeld.
Stiekem is het antwoord op den duur "nee".
Bij mij gaven ze eerder ook aan dat een bon niet nodig zou zijn.
De reden dat ze het bandje niet willen vergoeden is omdat ze geen aankoopbon in hun systeem hebben staan. Volgens mij mag ik van een horloge van een paar honderd euro toch wel verwachten dat het bandje op zijn minst een levensduur van richting de tien jaar haalt.

Vertrouw Fitbit niet te veel. Ik heb ze nog weinig zien houden aan hun eigen woorden. Ze zijn overigens niet gevoelig voor conforntatie met dat inconsequente gedrage middels de melding : "eerder zei Fitibit ..... en dat strookt niet met wat u nu doet/zegt" .

[Voor 3% gewijzigd door Funwar op 21-12-2021 11:24]

• Tukkerl
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-02 16:44
Hoi!

Ik ben sinds een paar weken overgestapt van mijn versa 2 naar een versa 3.
In eerste instantie ben ik erg tevreden. Leuke upgrade (GPS, Google voice zit erbij).

Maar ik bleef het horloge maar aan de lader hangen. Om de dag moest het opgeladen worden.
Contact gehad met de winkel waar ik hem gekocht heb en ik mocht hem terug sturen en zou een vervanger krijgen.

Maar nu zit ik nog met hetzelfde probleem. Gisterenavond om 11 uur van de lader gehaald en heb nu nog maar 56%..

Ik heb display on altijd uit staan.
Scherm licht op normaal.
bewust zo min mogelijk het horloge gebruikt.

Heeft iemand ditzelfde probleem gehad en iemand de beste oplossing?

Mijn vorige ging met meer gebruik tot ongv 5 dagen mee (na twee jaar ook nog)
Heb bijna de neiging om de versa 2 weer te gaan gebruiken :(

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Funwar schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:23:

[...]

Stiekem is het antwoord op den duur "nee".
Bij mij gaven ze eerder ook aan dat een bon niet nodig zou zijn.
De reden dat ze het bandje niet willen vergoeden is omdat ze geen aankoopbon in hun systeem hebben staan. Volgens mij mag ik van een horloge van een paar honderd euro toch wel verwachten dat het bandje op zijn minst een levensduur van richting de tien jaar haalt.

Vertrouw Fitbit niet te veel. Ik heb ze nog weinig zien houden aan hun eigen woorden. Ze zijn overigens niet gevoelig voor conforntatie met dat inconsequente gedrage middels de melding : "eerder zei Fitibit ..... en dat strookt niet met wat u nu doet/zegt" .
Letterlijk van elke Fitbit die ik heb (gehad) ging het bandje meermaals tijdens garantie periode stuk… Flex x2, Charge HR x3, Charge 2 x2, Charge 3 x1 (en toen ging t apparaat zelf stuk en kreeg ik mijn geld terug van Coolblue) en mijn Alta HR x1….das dus ‘normaal’, net zoals de apparaten het zelden veel langer dan 2 jaar überhaupt uithouden. De Alta HR die ik nu houdt het veruit het langst vol (inmiddels bijna 3 jaar oud)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tukkerl schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:49:
Ik ben sinds een paar weken overgestapt van mijn versa 2 naar een versa 3.
In eerste instantie ben ik erg tevreden. Leuke upgrade (GPS, Google voice zit erbij).

Maar ik bleef het horloge maar aan de lader hangen. Om de dag moest het opgeladen worden.
Contact gehad met de winkel waar ik hem gekocht heb en ik mocht hem terug sturen en zou een vervanger krijgen.

Maar nu zit ik nog met hetzelfde probleem. Gisterenavond om 11 uur van de lader gehaald en heb nu nog maar 56%..

Ik heb display on altijd uit staan.
Scherm licht op normaal.
bewust zo min mogelijk het horloge gebruikt.

Heeft iemand ditzelfde probleem gehad en iemand de beste oplossing?

Mijn vorige ging met meer gebruik tot ongv 5 dagen mee (na twee jaar ook nog)
Heb bijna de neiging om de versa 2 weer te gaan gebruiken :(
Mijn zoon heeft een Versa 3, hij zegt me net dat hij hem om de ~ 4 dagen aan de lader moet hangen. Wat korter dan wat ik nu heb met de Versa 2, deze houdt het bij mij zo'n 5 dagen uit. Dus mogelijk zit er toch iets binnen de instellingen bij je Versa 3?

Testing, one, two ...

• Tukkerl
hardware-lover schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:13:
[...]

Mijn zoon heeft een Versa 3, hij zegt me net dat hij hem om de ~ 4 dagen aan de lader moet hangen. Wat korter dan wat ik nu heb met de Versa 2, deze houdt het bij mij zo'n 5 dagen uit. Dus mogelijk zit er toch iets binnen de instellingen bij je Versa 3?
Ja dat idee heb ik ook idd. Maar ik heb echt alles nagelopen en veel uitgezet wat ik eigenlijk voorheen wel soms gebruikte maar nu maar uit zet zodat het batterij bespaart.
Lijkt mij wel dat dat niet helemaal de bedoeling is en dat het gewoon goed zou moeten werken.. :(

• chielmi
@Tukkerl Mijn Versa 3 gaat ook zo'n 4-5 dagen mee, beetje afhankelijk van het aantal activiteiten. Gebruik je misschien een niet-officiële watchface waar het hoge verbruik door komt?

• Tukkerl
chielmi schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:47:
@Tukkerl Mijn Versa 3 gaat ook zo'n 4-5 dagen mee, beetje afhankelijk van het aantal activiteiten. Gebruik je misschien een niet-officiële watchface waar het hoge verbruik door komt?
Hoi, Nee ik heb de watchface die bij levering erop stond gebruikt. Heb heel veel apps die er standaard opstonden verwijderd en nog blijft het leeglopen.

Ik ga het horloge retour sturen en weer terug naar de Versa 2. Dan maar geen GPS en Google voice.
De batterijduur vind ik toch wel iets belangrijker! Elke 3 dagen opladen vind ik te veel (ben erg lui ingesteld ;))

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:53
Hoi! Ik heb nu de Charge 4 iets meer dan een jaar, opzich voldoet bij prima maar wat is een mooie upgrade hiervoor?
Was vanmorgen gaan wandelen en toen was de batterij uitgevallen, die gaat vrij rap als je gebruik maakt van de Activity tracker. Met normaal gebruik gaat die batterij juist aardig lang mee alleen met sporten valt het me wat tegen.

• Tukkerl
Tukkerl schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:54:
[...]

Hoi, Nee ik heb de watchface die bij levering erop stond gebruikt. Heb heel veel apps die er standaard opstonden verwijderd en nog blijft het leeglopen.

Ik ga het horloge retour sturen en weer terug naar de Versa 2. Dan maar geen GPS en Google voice.
De batterijduur vind ik toch wel iets belangrijker! Elke 3 dagen opladen vind ik te veel (ben erg lui ingesteld ;))
Uiteindelijk de keuze gemaakt om de Versa 3 retour te sturen. Viel mij echt heel erg tegen.
Dan mar iets minder opties maar wel een langere batterijduur..
Misschien als de Sense in een iets lagere prijsklasse gaat vallen dat ik die ga proberen!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 13:54
Mijn vriendin heeft nu charge 4 en wil nu de Fitbit luxe ook kopen (voor overdag) en de charge 4 dan voor sport gebruiken. Ze wil wel graag alle activiteiten samen zien, dus van allebei de horloges opgeteld.
Ik kwam dit artikel tegen:
https://help.fitbit.com/articles/nl_NL/Help_article/1715.htm

Het lijkt te kunnen, maar dan staat de volgende waarschuwing genoemd:

Houd er rekening mee dat het niet mogelijk is om meerdere apparaten die de Fitbit-galerie gebruiken met één account te verbinden. Voor de Fitbit Charge 3, Fitbit Charge 4, Fitbit Charge 5, Fitbit Ionic, Fitbit Inspire-serie, Fitbit Luxe, Fitbit Sense en Fitbit Versa-serie geldt dat je slechts één van deze apparaten tegelijk met je account kunt verbinden

Heeft iemand ervaring hiermee?

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:47
Wil deze op zich halen maar las dat betalen met ING er niet in zit. Dat is wel jammer..en het premium is ook niet leuk..maar het is dan wel weer het beste horloge wat er is wat functionaliteit en looks betreft... Keuzes keuzes

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb een jaar lang de Charge 4 gebruikt voor ASR vitality. Goedkoop gekocht omdat de band stuk was. Dus aangemeld bij Fitbit, kreeg een nieuwe Charge 4 met nieuwe bandjes. Een jaar later breekt de band wederom af aan de korte zijde en nu weigert Fitbit een tweede reparatie.

Ze erkennen niet dat er sprake is van een productiefout waar ze als fabrikant aansprakelijk voor zijn. Ze blijven erbij met 1x reparatie coulant genoeg geweest te zijn. Een fabrikant die zoiets niet erkend en maar 1x over gaat tot vervanging vertrouw ik niet meer. Wie zegt dat ze bij de Charge 5 het probleem hebben verholpen? Het is duidelijk een zwak punt in de Charge 4.

Qua app + accuduur was ik wel te spreken over de Charge 4. Het is jammer dat ze zich zo rigide opstellen. Maakt wel dat ik geen Charge 5 koop nu ik deze ervaring heb qua after sales.

• d-vine
  • Laatst online: 22:10
weet iemand hoe de recall verder in zijn werk gaat voor de Ionic.
Heb een recall nummer maar het is een beetje onduidelijk hoe het verdere proces verloopt, wachten of moet er nog wat gebeuren?

You successfully started the registration process through the Fitbit Ionic recall website. Save the reference number above so that we can help you more quickly.

If you didn’t complete the account verification process as shown on the registration page, use the link below to return to the verification page to verify your account and disable device syncing.

• ansichtkaart
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:44
de vragenlijs invullen, vervolgens hier toestemming geven voor disablen etc

https://myhelp.fitbit.com/s/devicedisable
daar moet je de reference nummer invullen. klaar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FerryHidden
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-12 20:34
Edit: klaar met de Charge 5. Ik ga hem verkopen.

[Voor 87% gewijzigd door FerryHidden op 15-05-2022 13:07]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:18

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Een vriend van mij is al langer bezig met activity trackers en smartwatches. Hij had een Versa 3, maar was die kwijt. Hij heeft zich een nieuwe gekocht.
Fast forward naar nu (kan goed een jaar later zijn): hij heeft zijn Versa 3 gevonden. Maar, hij heeft ook al een nieuwe.
Hij heeft die Versa 3 naar mij opgestuurd.

Nu wil ik die koppelen aan mijn telefoon, maar op het moment dat ik op mijn telefoon een pairing code zou moeten invullen, geeft de Versa 3 aan dat ik het ding moet ontgrendelen met de telefoon. Wat ik niet kan, want mijn telefoon is nog niet gekoppeld. Enzovoort, enzovoort.
Hij heeft die Versa3 al láng uit zijn account gegooid, want hij heeft immers een nieuwe.

Kortom, dit gaat niet werken zo. Iemand nog ideeën?

Opnieuw opstarten van zowel Versa3 als telefoon mocht niet baten. En omdat de Versa3 vergrendeld is, kan ik ook niet in het menu komen voor de factory reset. 8)7
Op zich goede diefstalbeveiliging zo, (ik zie zelf ook wel in hoe dit overkomt ;) ), maar daar schiet ik nu niets mee op.

Is er nog een andere manier om het ding een harde reset te geven?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:18

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Na een tijdje toch support gekregen via de live chat van Fitbit. Dit is de hard reset procedure. Ik had online wel vergelijkbare instructies gevonden, maar die waren blijkbaar niet compleet.
Let's try a factory reset:
Don’t plug the Fitbit device into the charging cable.
Press and hold the button for about 8 seconds until the screen turns off.
After the screen turns off, you'll feel a short vibration:
When you feel the vibration, release the button and immediately press and hold the button again.
Wait until the blue logo appears, then disappears:
Immediately release the button and then immediately press and hold it .again, until you feel a vibration.
After you feel the vibration, release the button.
This vibration indicates you started the factory reset.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• pitchdown
Ik gebruik zelf de fitbit sense.
Met de sense kan ik betalen bij de kassa voor de rabobank.
Nu heb ik ook nog een account bij de ING.

Is het op een of andere manier mogelijk om op de sense te wisselen tussen deze banken?

Is dit daarnaast ook op 1 of andere manier mogelijk op een android-device?

• Karel17
Zijn er hier trouwens gebruikers die (tevreden) gebruik maken van de Google Assistent op Fitbit?

Heb zelf een Versa 1 maar overweeg over te stappen naar een nieuwer model vanwege dit. Merk dat ik het toch wel vaak gebruik en steeds handiger wordt :9

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Karel17 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:49:
Zijn er hier trouwens gebruikers die (tevreden) gebruik maken van de Google Assistent op Fitbit?

Heb zelf een Versa 1 maar overweeg over te stappen naar een nieuwer model vanwege dit. Merk dat ik het toch wel vaak gebruik en steeds handiger wordt :9
Hij werkt bij mij op de versa 3 alleen als hij verbinding heeft met m'n telefoon.

• Karel17
avotar schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:18:
[...]
Hij werkt bij mij op de versa 3 alleen als hij verbinding heeft met m'n telefoon.
In principe is dat nu toch altijd? Voorheen was er nog de optie om de all-day sync uit te zetten, maar dat kan nu niet meer.

Fitbit Pay gaat ook naadloos. Assistent niet?

• chielmi
Ik gebruik de Google assistent veel op mijn Versa 3. Voor vanalles, timer zetten, herinnering maken, wekker instellen. Werkt gewoon goed, de spraakherkenning is net zo goed als de assistent via de telefoon.

• pitchdown
Ik gebruik de sense2.
Voorafgaand aan een activiteit start ik deze op de sense2.
Ik heb echter regelmatig dat deze activiteit tussendoor is gestopt.

Ik ben zo goed als zeker dat dit word veroorzaakt doordat ik de knoppen tussendoor heb geactiveerd.
Iemand die dit herkend en een oplossing hiervoor weet?

• Theworst
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 27-11 09:38
Zijn er mensen die buiten garantie nog een nieuw bandje hebben gekregen? Bandje van mijn charge4 is nog geen maand buiten de garantie spontaan gescheurd. (denk 3e kapotte in die 25 maanden)

Via Twitter contact opgenomen, krijg meteen nul op het rekest. Bellen kan je ze geloof ik niet meer?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Theworst, heel vervelend. Gelukkig zijn ze tamelijk voordelig via o.a. Amazon te koop.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee