Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Laatste kans om te stemmen voor de Tweakers Awards 2019/2020!

Dit jaar organiseert Tweakers alweer voor de dertiende keer de Tweakers Awards, de publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten. Laat je stem gelden en maak kans op een Google Stadia Premiere Edition, Nintendo Switch inclusief Mario Kart of een setje Sony WF-1000XM3 in-ear oordoppen.

Stemmen

• Stancke
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18-01 23:11
Net even gecontroleerd en al 10.500.000 stappen gelogd met de Fitbit Charge (1,2 & 3).

Ondanks de kritiek op de kwaliteit ben ik er zelf heel tevreden van. Uiteraard ook al gehad dat ik het bandje moest vervangen maar ik draag die dingen 24 op 7 en in weer en wind dus dan lijkt het mij niet onlogisch dat er iets kapot gaat... Kan het vooral apprecieren dat die Charge compact om de pols zit. ik draag (bijna) dagelijks een kostuum op het werk en de vereiste was dat de Fitbit niet zichtbaar was voor anderen.

Zijn er ondertussen plannen voor een Charge 4 oid op de markt te brengen? Ondanks dat negatieve berichten rond Fitbit blijf ik wel fan van het product.

• MarcHealthy
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15-11-2019
Hoi,

Ik heb een vraagje, ik heb sinds kort de Fibit Ionic, nu staat mijn telefoon altijd op stil omdat hij anders steeds afgaat.

Nu zie ik bij de optie meldingen dat hij dan ook geen melding doorgeeft naar mijn tracker als ik gebeld word als de telefoon op stil staat. Is dit te omzeilen ?. Mijn andere huawei watch gaat gewoon trillen zodra ik gebeld word, of mijn telefoon nu op stil staat of geluid aan.

Zou dit echt een groot nadeel vinden dat je geluid aan moet zetten want krijg flink wat whatsapp e.d. dus dan kan ik geen gebruik maken van die optie.

Update: sorry, zie nu een altijd trilling optie. Deze heb ik aangezet :X

MarcHealthy wijzigde deze reactie 14-10-2019 14:02 (6%)

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 10:55
In windows 10 zit een feature dynamic lock. Deze optie houdt in dat windows automatisch gelocked wordt als een Bluetooth-device niet meer is verbonden. (ideaal dus om je smart-watch hiervoor te gebruiken)

Is het mogelijk om dit in te regelen met het Fitbit-horloge (versa2) ?
En zo ja hoe?

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

Ik blijf een haat liefde verhouding hebben met de Fitbit Versa. Op zich is het een prima middel om enig inzicht in bepaalde gegevens te krijgen (stappen, hartslag, slaap) maar anderzijds is het technisch een klein gedrocht.

Het werkt allemaal leuk en aardig met een iPhone en met een Samsung telefoon maar sinds ik mijn LG G6 heb is het een hoop gerommel om het af en toe werkend te krijgen maar vaker niet dan wel.

Syncen van de gegevens tussen de telefoon en de Versa doet het niet terwijl de Versa wel in staat is om notificaties te zien die op de telefoon binnenkomen. Hoe kan het zo lastig zijn om een relatief generieke Android telefoon met bluetooth te ondersteunen.

Je zou toch open dat je niet hoeft te zoeken naar een telefoon die bij je Fitbit past maar dat het in principe gewoon zou moeten werken indien het voldoet aan het hebben van bepaalde connectivity (bluetooth in dezen)

Napo wijzigde deze reactie 15-10-2019 08:20 (13%)

[Oo[:::|:::]oO]

• Sebastiaan_2005
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 10:07
Weet iemand of je in de software van Fibit een grafiek kan zien van je hartslag gedurende de dag? Ik heb vandaag een Versa 2 gekocht maar kan het niet vinden in de app. _/-\o_

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:19:
Ik blijf een haat liefde verhouding hebben met de Fitbit Versa.
Precies dit. Simpele feature requests staan gewoon 1, 2, 3 jaar op het suggestieforum. Als het een open source project was geweest dan waren deze features al honderd keer geïmplementeerd.

Dan de hardware features, zoals de SpO2 meter waar twee jaar geleden al mee werd geadverteerd, werkt nog steeds niet.

En features waar je een commerciële partij als Fitbit wel echt nodig hebt, zoals Fitbit Pay, komt ook maar moeizaam van de grond. Ik heb een rekening bij drie verschillende banken maar voor Fitbit Pay heb ik de verkeerde.

Frustrerend dat er zoveel onbenutte mogelijkheden zijn, en geen mogelijkheid om ze zelf te bouwen. Zo is er weinig meerwaarde over de 4 keer goedkopere Xaomi Amazfit. Toch is het altijd weer leuk om een doel te bereiken.

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

• Kwakkel
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 17-01 18:02
Sebastiaan_2005 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:14:
Weet iemand of je in de software van Fibit een grafiek kan zien van je hartslag gedurende de dag? Ik heb vandaag een Versa 2 gekocht maar kan het niet vinden in de app. _/-\o_
Icm de Charge 2 wel alleszins. Klik gewoon op je weergegeven hartslag, en je krijgt een overzicht van je hartslag per dag.

• jasperh87
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14-11-2019
Hoi,

Graag wil ik het volgende aan jullie voorleggen.
Heb nu ruim een jaar een Fitbit ionic in mijn bezit. Echter sinds een paar dagen synchroniseert hij niet meer met mijn telefoon en krijg ik zelfs ook helemaal geen connectie via Bluetooth. Af en toe maakt hij spontaan contact, maar dan is het voor korte duur.
Hierdoor loopt mijn horloge nu achter qua tijd en worden de overige gegevens niet gesynchroniseerd.

Zelfs mijn horloge gereset en opnieuw gekoppeld aan mijn telefoon, maar dit mocht ook niet baten.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wat ik hier aan kan doen?

• kepler
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 12:42
Heb je de app op je telefoon als eens opnieuw geinstalleerd? Laatst kreeg ik geen notificaties meer binnen en herinstalleren van de app heeft toen geholpen :)

Er komt trouwens nog een software update aan, met best een paar mooie verbeteringen!
nieuws: Fitbit voegt Agenda-app toe aan smartwatches met update
More advanced sleep tools. Get better in bed—no, seriously. Released for all smartwatches, your nightly Sleep Score is now available on your wrist (as well as remaining available in the Fitbit app)! Sleep Score helps your understand how well you sleep, based on three categories: sleep duration, time in deep and REM sleep, and sleep restoration. Plus, your smartwatch already tracks your time spent in light, deep, and REM sleep allowing you to dig deeper into your sleep data.*

And, you can now level up your sleep with Smart Wake, the smart alarm that uses machine learning to wake you during the most optimal time in your light or REM sleep cycle within a 30-minute interval prior to the start of your set alarm. Find out more about Fitbit’s other innovative sleep tools here.*

Exercise app redesign. We’ve updated the exercise app to have a new look and feel. Not only are visuals more streamlined, but you can now add all exercise shortcuts on device, and access 20 exercise modes all from your wrist.*

Clock face switcher app. You asked, we answered! The Clock Face switcher enables you to save five clock faces within the app, and toggle between them on wrist.*

Agenda app. We’ve even added a new agenda app to help manage your daily schedule right from your wrist.*
Zolang het geen problemen oplevert met de notificaties ben ik tevreden! Ik heb nog een paar wensen voor de toekomst:

- GPS
- Draadloos laden
- (Offline) spotify

Misschien voor de Versa 3 :D Met drie dagen batterij zou dat echt de ideale smartwatch zijn voor mij

Renault Zoe R210 Intens (22kWh)

• jasperh87
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14-11-2019
kepler schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:37:
Heb je de app op je telefoon als eens opnieuw geinstalleerd? Laatst kreeg ik geen notificaties meer binnen en herinstalleren van de app heeft toen geholpen :)
Ja dat heb ik ook gedaan, maar mocht ook niet baten...

• kepler
Dan weet ik helaas ook niet...

Andere nuttige toevoeging van de laatste firmware update:

- Slaapmodus, alsin notificaties op stil en scherm niet automatisch aan. Beste optie? Hier zijn ook vaste tijden voor te geven! Bv van 22-07u op slaapmodus. Erg handig, ik vergat dit nog wel eens 's avonds om vervolgens wakker te worden van een notificatie :')

• rookie no. 1
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 17-01 22:12
Heb sinds kort een Google Pixel 3a en een Fitbit Versa2 wat prima samen lijkt te werken.

Wordt wel gelijk letterlijk geirriteerd van het (Latex?) bandje wat is meegeleverd (jeuk en uitslag/bultjes) waar ik normaal gesproken nooit last van heb of kennelijk had sinds nu.

Na even zoeken heb ik de indruk dat er alleen bandjes voor de Versa (2) via Fitbit zijn te krijgen, maar die zijn flink duur.

Jullie tips waar ze wat meer assortiment en andere prijzen hanteren?

• kepler
rookie no. 1 schreef op maandag 2 december 2019 @ 23:55:
Heb sinds kort een Google Pixel 3a en een Fitbit Versa2 wat prima samen lijkt te werken.

Wordt wel gelijk letterlijk geirriteerd van het (Latex?) bandje wat is meegeleverd (jeuk en uitslag/bultjes) waar ik normaal gesproken nooit last van heb of kennelijk had sinds nu.

Na even zoeken heb ik de indruk dat er alleen bandjes voor de Versa (2) via Fitbit zijn te krijgen, maar die zijn flink duur.

Jullie tips waar ze wat meer assortiment en andere prijzen hanteren?
Volgens mij kan je gewoon bij een horlogebandjes website kijken, het is een (standaard)horloge sluiting. Misschien gewoon even langs een fysieke winkel om te passen?

• RonaldM
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17-01 16:27
Melding op Facebook:
FitbitOS 4.1 is nu beschikbaar!
Met deze update kun je tot vijf wijzerplaten direct op je smartwatch opslaan en van wijzerplaat wisselen zonder de app te gebruiken 🙌
Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor dat de update er ook echt is.

RonaldM wijzigde deze reactie 03-12-2019 17:47 (4%)

• Ann.
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 29-12-2019
RonaldM schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:46:
Melding op Facebook:
FitbitOS 4.1 is nu beschikbaar!

[...]

Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor dat de update er ook echt is.
Ik ook. Hoop trouwens ook dat er ook eindelijk een bugfix voor het meldingen probleem komt. Mijn meldingen komen wel gewoon door en ik kan ze ook lezen als ik het scherm naar beneden trek, maar vibreren doet ie dus niet. Lees op het fitbit forum dat er meer mensen zijn die dit hebben maar er wordt eigenlijk alleen maar steeds een standaard riedeltje genoemd en dat is niet bepaald de oplossing.
Vibratie werkt overigens wel gewoon voor de wekker en ook als ik een test doe via de fitbit app dan trilt mijn Versa gewoon. Alleen bij echte meldingen zoals oproepen, whatsapp, mail etc dus niet. Ben de instellingen al tig keer nagelopen maar die zijn ook volledig zoals ze horen te zijn dus het ligt echt aan fitbit zelf lijkt mij. Vind dit dan ook echt een groot minpunt van Fitbit. Het zijn vrij prijzige apparaten maar ze hebben ontzettend veel bugs en zijn ook maar met vrij weinig telefoons compatibel. Voor 15 of 20 euro koop je een tracker op Ali en die zijn compatibel met zo ongeveer iedere telefoon en doen vaak ook wat ze beloven (zij het dan alleen niet zo uitgebreid en secuur als Fitbit of andere grote merken als Garmin enzo). Nu is dat uiteraard een beetje appels met peren vergelijken maar van een tracker met een nieuwprijs van toendertijd bijna 200 euro verwacht ik wel iets meer om eerlijk te zijn

• Ann.
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 29-12-2019
Update is binnen. Stuk sneller dan ik hem had verwacht tbh. Weet alleen nog niet zo goed wat ik er van vind. De icoontjes van de apps op de Versa zelf zijn veranderd en ik vind ze niet echt mooier geworden. Wel strakker maar de kleuren zijn een beetje meh. Ook de lijst van activiteiten is aangepast. Daar kun je nu uit veel meer dingen kiezen en ipv plaatjes worden de activiteiten nu weergegeven met tekst. Dat maakt het wat mij betreft wel een stuk overzichtelijker en sneller aangezien je kunt scrollen ipv swipen. Alleen dat gruwelijke oranje lettertype vind ik echt lelijk haha. Maargoed dat is persoonlijk.

De agenda functie is wel handig. Geeft netjes een melding bij afspraken en agendapunten, maar je kunt niet ver vooruit blikken helaas. Daarbij kun je ook geen afspraak vanaf de fitbit zelf toevoegen. Dat is op zich wel jammer maar eigenlijk was dit natuurlijk ook wel te verwachten aangezien het een fitnesstracker is en geen smartwatch.
De opslagmogelijkheid voor 5 watchfaces op de Versa zelf is ook wel een handige toevoeging, alleen had ik het beter gevonden als je in de fitbit app gewoon een lijst kon maken met favorieten. Ik heb voor een aantal bijvoorbeeld betaald maar welke dat precies zijn kan ik nooit onthouden dus die moet ik telkens helemaal gaan zoeken in alle watchfaces of een lijstje in mijn notities maken met de namen ervan. Lijkt me toch echt niet zo moeilijk om dit toe te voegen? Mijn Amazfit Bip heeft dit wel en volgens mij wel meer merken/trackers.

Oh en mijn notificaties doen het eindelijk ook weer mét trillen. Dus dat is heeeel fijn. Hopelijk blijft het zo.
Enige "probleem" dat ik nu nog heb is dat ik wanneer ik muziek vanaf mijn telefoon wil bedienen met mijn Versa ik of alleen het volume kan wijzigen of alleen het volgende of vorige nummer kan kiezen. Beide gaat niet ondanks dat wel alle knoppen op de versa worden weergegeven. Blijkbaar is dat een dingetje van Xiaomi die de Versa ziet als oordopjes en daarbij kun je in de instellingen alleen kiezen voor ofwel volume bediening of muziekbediening. Al blijf ik dat evengoed raar vinden want met mijn oordopjes kan ik wél beide bedienen. Maargoed, zo vaak gebruik ik de muziekfunctie van de Versa nou ook weer niet

Ann. wijzigde deze reactie 06-12-2019 14:55 (16%)

• Tresa
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 16-12-2019
Sinds en maand een fitbit versa2 ,nu ik ook zwem en deelneem aan zwemgym(soort fitness) zou ik dat graag willen terugzien op mijn watch maar wat moet ik gebruiken , kan alleen banen zwemmen registreren.Heb al workout geprobeerd,maar ben daar niet tevrede over iemand een idee?

• namenzijnop
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 22-12-2019
Hoe zijn de ervaringen hier de laatste maanden met het tracken van activiteiten met GPS. Sinds een update in oktober werkt dit niet meer naar behoren bij mij. Op de fitbit community fora zijn hier ook veel klachten over, zie bijvoorbeeld dit topic:

https://community.fitbit....1/highlight/false#M144235

In het kort:
De kaarten van mijn hardloopronde zijn perfect, juist begin en eindpunt, geen missende delen, geen rare sprongen. Toch geeft hij elke keer voor exact dezelfde ronde (dus ook volgens de kaart in de app) een andere afstand en daarmee snelheid aan. Dit verpest ook weer andere statistieken, zoals VO2max. Aangegeven afstanden op mijn exact 12km ronde variëren grofweg van 11km tot 14km, slaat werkelijk nergens op.

Het heeft altijd perfect gewerkt op mijn oude telefoon en mijn nieuwe, maar plots is dat gestopt net als bij vele anderen als ik het fitbit forum mag geloven. Fitbit erkent het probleem ook niet en geeft als reden op dat mijn telefoon niet op de compatibiliteitslijst staat.
1. Hij staat er niet bij, net als mijn oude telefoon, maar het werkte altijd prima
2. Mensen met een telefoon uit deze lijst ervaren dezelfde problemen
3. Ik wist helemaal niet eens van het bestaan van deze lijst af. Dit staat ook niet op de verpakking genoemd.
4. Op de lijst staan alleen de duurste telefoons van elk merk, dus van Samsung de S-serie.
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True