Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 07-03 19:10
quote:
PatrickC schreef op maandag 21 mei 2018 @ 08:37:
[...]

Fora geven meestal een vertekend beeld. Mensen met problemen komen daar juist naar toe. Voor de meeste mensen werken deze apparaten meestal met weinig tot geen problemen.

De Ionic app? Je bedoelt de Fitbit app neem ik aan? Altijd je locatie volgen moet aan staan voor een sync? Voor een sync is alleen een bluetooth verbinding nodig. Ik denk dat je bedoelt dat altijd volgen (GPS) aan moet staan bij het gebruik van ‘Connected GPS’ met je telefoon? Maar dat lijkt me ook logisch, omdat je horloge (b.v. de Versa) dan de GPS data van je telefoon nodig heeft.

De Amazfit Stratos is een zeer interessant horloge wat erg veel biedt voor een zeer lage prijs. Maar deze is ook nog maar net op de markt (Engelse versie) en heeft wereldwijd natuurlijk op dit moment nog veel minder gebruikers en dus potentieel veel minder mensen met klachten. Als ik het forum (Community) op hun website bezoek dan staan daar bijna geen posts op, het aantal followers is minder dan 50 en de Stratos zelf wordt nog niet eens genoemd. En hoe zit het met support van Amazfit in Nederland?
Nee hoor, op t moment dat je gps/locatie niet aanstaat in de app, weigert hij ( ionic ) te syncen. Komt er een rood uitroeptekentje. En aangezien ik dat meestal uit heb staan vanwege privacy redenen, is dat dus wederom erg onhandig. De Chinese varianten hebben daar dus geen last van.
Betreffende fora en klachten. Daar heb je een punt, net zoals er nogal overdreven positieve 'reviews' opduiken waar het gesponsorde gedeelte er zo ongeveer vanaf druipt, maar ook dat is dezer dagen meer gewoonte dan uitzondering. Maar de hoeveelheid klachten die fitbit krijgt over de 2 laatste modellen is op zn minst opmerkelijk te noemen. Ook bij de versa overigens. Waarbij opvalt dat het dezelfde klachten zijn als bij de Ionic. En dan wederom het notificatie gedeelte.

Hoe het met de support zit in NL? ik heb werkelijk geen idee. Is het slechter dan Fitbit? Is er überhaupt een Nederlandse fitbit support tak dan? De enige ervaring die ik heb is met fitbit US customer support, en die is dramatisch. Krijg toch sterk de indruk dat fitbit meer bezig is met je data vergaren, dan met daadwerkelijk degelijk producten maken. Zo goed draait dat bedrijf namelijk niet, als ik naar de financiële data kijk.
Mocht je een fitbit kopen, koop m dan iig altijd bij een NL retailer, en niet bij fitbit direct zoals ik heb gedaan. Dan kan je m iig gewoon sneller retour sturen.

De stratos 2 Engels is net een maandje uit, maar ik kan je iig al wel garanderen dat bv het gehele notificatie gedeelte domweg werkt, zoals dat bij echt elk chinees modelletje werkt. Die zijn namelijk OS versie compatible, en niet sec voor een specifiek tel model.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 12:09
@DIKKEHENK Vreemd en dat is inderdaad niet goed. Zonder altijd volgen zou de sync gewoon moeten werken. Ik heb hier trouwens niets over gezien op gelezen in reviews van de Ionic en Versa (b.v. DC Rainmaker), maar reviews zijn natuurlijk ook niet altijd volledig. Ik kan me niet voorstellen dat Fitbit dit niet gaat oplossen, maar dit soort cruciale zaken zouden vanaf dag 1 na release gewoon goed moeten werken.

Mijn persoonlijke ervaringen met Fitbit Support zijn juist erg positief, maar dateren wel al van 2 jaar geleden. De paar probleempjes die ik heb gehad met de Fitbit app en m’n Charge HR destijds werden erg snel en correct opgepakt (mijn ervaringen met b.v. Garmin zijn een stuk minder positief). Het klopt inderaad dat Fitbit zelf ook geen Nederlandse support tak heeft, maar ik bedoelde in dit geval met name de plek waar je het apparaat koopt. De Fitbits en Garmins koop je gewoon bij een NL winkel, waarbij mijn voorkeur ook nog eens een fysieke winkel is. Een Amazfit Stratos is (nog) niet te koop in de winkel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13:58
Momenteel lees je ook dat de charge 2 met warmte van de afgelopen 2/3 weken spontaan barste :D
En idd veel sync problemen met de Ionic maar ook veel gedoe om een kaartje bij de versa te krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DIKKEHENK
Dat noem ik dus geen support, want een lokale etailer kan weing meer doen dan je aankoop terugnemen, of omruilen voor een nieuwer ( int hardware ) model. Lokale support is bv een NL forum met een kundig iemand die je kan helpen bij technische problemen. Dat is er zeker ook niet voor Chinese modellen, maar die kosten ook significant minder. Fitbits zijn duurder, maar waar die meerwaarde dan inzit ( voor een nL gebruiker ) is mij tot nu toe een raadsel.
Is er bv voor de versa ook al een compatible tel model lijst? ja, die is er. https://www.fitbit.com/devices Ook die is dus niet OS versie compatible maar telefoon model compatible. En ook al staat je tel wel als compatible, dan nog is het de vraag of alles werkt, lees de fora.

betreffende dat locatie verplicht aan gedeelte, ik denk dat het te maken heeft met hun data honger. Krijg sterk de indruk dat fitbit vooral bezig is met een soort van sociaal netwerk, een fitness facebook zeg maar. En de reden dat ik dit denk is dat je domweg niet eens je account kunt deleten zonder eerst even met iemand persoonlijk in contact te komen. met dan natuurlijk de obligate vragen van waarom etc.

vergeet ook niet dat de versa een noodgreep is geweest vanwege het volledig mislukken van de Ionic.
Probleem is wel dat het hetzelfde OS draait.

DIKKEHENK wijzigde deze reactie 21-05-2018 09:38 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickC
Klopt, maar daarmee niet minder belangrijk. Mijn broer's Garmin VA HR deed 2 weken geleden niets meer na gebruik in een zwembad en een weekje later had hij al een nieuwe opgestuurd gekregen van de winkel waar hij 'm had aangeschaft (FuturumShop). Het horloge was bijna 2 jaar oud. Ik ben wel benieuwd of dat bij zo'n Chinese webwinkel ook zo gemakkelijk en kosteloos gaat (geen ervaring mee)? Wat betreft technische hulp zijn er altijd ook nog forums met gebruikers die je kunnen helpen (wat er bij Fitbit en Garmin ook nog eens vele meer zijn), maar is je apparaat defect, dan is de winkel waar je 'm hebt aangeschaft toch wel een belangrijke factor in het verhaal, omdat zij de 2 jaar garantie moeten garanderen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DIKKEHENK
Ik heb daar geen ervaring mee ( Chinees SW retourneren ) omdat het domweg altijd werkt, in z'n basic dingen. De Chinese concurrent is iig allang niet meer een dubieuze prutser die maar wat B rommel op de markt gooit iig. De meerwaarde van bv een Garmin zijn de externe add-ons die je aan kan sluiten, dus in zoverre snap ik daar nog wel enigszins de meerwaarde van. En zeker als je dat bij een NL etailer koopt. Want die 2 jaar garantie telt dan wel. Had ook een pebble die er op een dag plots mee stopte.. 1 mailtje, en hup, de nieuwe kwam na een week reeds aan de deur. En dat overigens wel allemaal direct vanuit de US.
maar bv bij de fitbit problemen, die zijn zeer kundig afgedekt met hun tel comp lijst. En dan nog... Betreffende behulpzame gebruikers op bv NL fora. Das allemaal leuk, maar bv in t geval van fitbit lost dat niets op. De problemen zijn daar app, en hardware/ klok OS gerelateerd. Dus inderdaad, als je dan al ( veel ) meer wilt betalen, haal het dan ook bij een NL etailer.

• Crysania
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:07

Crysania

fka THE_CR0SS

Ik heb nu een paar weken een Versa en zit met een ding wat nog niet lekker gaat. Ik gebruik oortjes tijdens het lopen die wired aan mijn telefoon zitten. Als ik via de fitbit app of bijvoorbeeld Strava de activiteit start snap de Versa niet dat er een activiteit loopt. Andersom kan ik ook een activiteit starten op de Versa maar dan heb ik geen audio cue met hoe mijn loop verloopt qau tempo etc. Is dit iets wat in te stellen / fixen is???

Mijn .net development weblog | Xbox Live gamertag: CrysaniaNL

• PatrickC
@Crysania Zie: https://community.fitbit....nc-not-works/td-p/2662136
Lijkt op de problemen die jij hebt. Ik zou een support ticket openen bij Fitbit. Als je Twitter gebruikt dan kun je hun ook een PM sturen, daarop antwoorden ze meestal snel.
http://help.fitbit.com/?l=en_US&cu=1&fs=ContactUs

• Crysania
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:07

Crysania

fka THE_CR0SS

quote:
PatrickC schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 13:05:
@Crysania Zie: https://community.fitbit....nc-not-works/td-p/2662136
Lijkt op de problemen die jij hebt. Ik zou een support ticket openen bij Fitbit. Als je Twitter gebruikt dan kun je hun ook een PM sturen, daarop antwoorden ze meestal snel.
http://help.fitbit.com/?l=en_US&cu=1&fs=ContactUs
New hij synct het allemaal wel (na de workout) maar zou graag zien dat zodra ik een workout start op mijn telefoon de Versa dit registreerd en op workout mode gaat staan. Zelfde andersom dat als ik een workout start op mijn horloge dat mijn telefoon de audio cue kan doen. Is dat mogelijk?

Versa gebruikt wel gewoon connected GPS van de telefoon

Android btw

Crysania wijzigde deze reactie 02-06-2018 13:14 (3%)

Mijn .net development weblog | Xbox Live gamertag: CrysaniaNL

• PatrickC
quote:
Crysania schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 13:13:
[...]

New hij synct het allemaal wel (na de workout) maar zou graag zien dat zodra ik een workout start op mijn telefoon de Versa dit registreerd en op workout mode gaat staan. Zelfde andersom dat als ik een workout start op mijn horloge dat mijn telefoon de audio cue kan doen. Is dat mogelijk?

Versa gebruikt wel gewoon connected GPS van de telefoon

Android btw
Ik vrees dat dit (audio cues via je horloge) niet gaat helaas, wat toch wel teleurstellend is.
Zie ook: https://community.fitbit....e-cues/m-p/2737225#M23256
Maar ik zou toch even contact opnemen met Fitbit hierover, want ik vind het vreemd dat het starten van een activiteit op je telefoon, de Versa dit registreert en op workout mode gaat staan. Mijn ‘oude’ Charge HR deed dit namelijk wel, maar is natuurlijk wel een totaal verschillend apparaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 13:45
Ik zag in dit topic ook al voorbij komen dat het bandje van de Fitbit Charge HR bij sommige wat los begon te komen.
Nu hebben wij dit ook met onze Fitbit Charge HR.

Nu lees ik dat het mogelijk zou zijn om zelf het bandje te kunnen vervangen, niet zo makkelijk als bij de Charge 2 HR, maar het zou toch mogelijk zijn.

Hoe zijn de ervaringen met het vervangen van het bandje ?

2250 WP Zuid PVoutput

• pyotr
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 08-03 19:00
Toen het bandje van mijn Charge HR los begon te laten ben ik er mee naar Coolblue gegaan; ze konden 'm niet vervangen omdat de Charge HR inmiddels was vervangen door de Charge 2, maar die kon ik met bijbetaling meekrijgen.

Nu, 8 maanden later, is ook het bandje van de Charge 2 stuk... Weer terug naar CB, en heb nu een Versa; die gebruikt in ieder geval "standaard" bandjes met een 20mm pennetje.

-1 voor de ontwerp afdeling van Fitbit, +1 voor Coolblue voor de service.

• nathand
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 18-04 11:04
quote:
pyotr schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 20:24:
Nu, 8 maanden later, is ook het bandje van de Charge 2 stuk... Weer terug naar CB, en heb nu een Versa; die gebruikt in ieder geval "standaard" bandjes met een 20mm pennetje.
Ik heb altijd rechtstreeks contact opgenomen met Fitbit bij het loskomen van het bandje van mijn Charge HR en de Charge 2. Fitbit heeft me altijd direct geholpen en een nieuw toestel (Charge HR) of nieuwe bandjes opgestuurd (Charge 2).

De kwaliteit kan ik wel ondermaats noemen gezien ik op iets van een 2 jaar tijd een vijftal Charge HR's heb versleten aan kapotte bandjes en nu aan mijn 2de bandje zit voor mijn Charge 2. Het tweede bandje lijkt wel een stuk langer mee te gaan dan het vorige maar dat kan komen omdat ik voor het sporten het officiële Fitbit sportbandje gebruik.

• PatrickC
@nathand 7 keer een bandje kapot in zo’n korte tijd? Wat voor sport doe je? Mijn Charge HR’s bandje had na 2 jaar nog niets geleden, maar tijdens hardlopen (mijn sport) heeft het bandje niet zoveel te verduren natuurlijk. Een collega van mij heeft de Charge HR al bijna 4 jaar, ook nog steeds met het originele bandje. Ik beweer hier niet mee dat jij niet goed zou omgaan met je Charge HR en nu Charge 2, maar het lijkt er in jouw geval op dat de bandjes niet bestand zijn tegen jouw type gebruik. Dat is natuurlijk wel een tekortkoming van de kwaliteit van die bandjes, maar bij de meesten zal het bandje gewoon veel langer meegaan. Wat is trouwens het verschil tussen het sportbandje en het originele bandje? Ander materiaal?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nathand
@PatrickC Ik speel veldhockey, dus dat kan wel al eens voorvallen dat ik ermee tegen een andere speler aanloop of iets dergelijks maar het is niet zo dat ik er constant overal mee tegen bots.
Ik moet wel zeggen dat de eerste keer dat mijn bandje kapot gegaan is niets te maken had met het sporten, hier was ik gewoon op vakantie vertrokken net nadat ik hem had gekocht en na enkele dagen begon het al los te komen. Denk dat ik toen gewoon pech heb gehad.. Ik heb er wel al over gedacht om iets over de Fitbit te dragen als bescherming maar kan niet goed bedenken wat ik daarvoor best kan gebruiken.
Misschien is een Fitbit niet de ideale wearable voor mijn gebruik, maar ik zie mezelf niet snel naar een ander merk overschakelen omdat ik ondertussen al enkele vrienden overtuigd heb om er ook eentje aan te schaffen en ik het sociaal aspect wel de moeite vind.

Het sportbandje is bij mijn weten uit hetzelfde materiaal gemaakt, maar er zitten allemaal gaatjes in (vergelijkbaar met het Nike-bandje van een Apple Watch). Hierdoor zou het zweet beter weg moeten kunnen en zou de hartslagmeter accurater moeten worden, heb wel al gemerkt dat bij workouts mijn hartslag consistent hoger ligt als ik het sportbandje gebruik (en hier bedoel ik mee dat het dichter in de buurt komt van een realistische hartslag tijdens het hardlopen).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickC
@nathand Ik denk wel dat er bij veldhockey meer krachten vrijkomen op het bandje. Doordat je steeds een stick vasthoudt en hiermee ballen slaat, stopt en dribbelt, span je best wel vaak de spieren in je pols aan, beweegt de pols veel en bij het stoppen en slaan van een bal zullen er ook flink schokken zijn. Dus het is niet alleen het botsen tegen een andere speler. Maar je gaf ook al aan dat het op vakantie was gebeurd bij een nieuw apparaat en dat is denk ik ook een gevalletje pech.

Met de Charge 2 heb je nu in ieder geval een apparaat waar je het bandje gewoon van kunt vervangen. Overstappen naar een ander merk hoeft niet direct beter te zijn. Die hebben ook bandjes die stuk gaan (heb ik zelf al 2 keer meegemaakt met een Garmin Forerunner horloge). En dat horlogebandjes stuk gaan is niet iets van deze tijd.. dat is altijd al zo geweest. En stalen bandjes gaan wellicht niet stuk, maar die zijn vaak niet zo prettig met sporten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nathand
@PatrickC Dat is ook de reden dat ik ben overgeschakeld naar de Charge 2, niet dat het niet leuk is om telkens weer een volledig nieuwe Fitbit te krijgen, maar het is toch net iets beter voor het milieu als ik gewoon een nieuw bandje krijg dan wanneer ik telkens een volledig nieuwe Fitbit krijg met alles erop en eraan.

Ik denk dat het stuk gaan van bandjes een beetje bij alle merken voorkomt, heb vroeger nog een Jawbone gehad ook en die heeft het ook na enkele maanden begeven. Wel jammer dat het kwalitatief gezien nog niet altijd helemaal op punt staat maar hopelijk komt daar snel verandering in.

• MdO82
http://fitbitkopen.nl/fit...open-vervangen/#more-4797 hier laten ze zien hoe je het bandje van de Charge HR kunt vervangen.
Op ongeveer 2:27 heeft men de Charge losgehaald van het bandje en daarna haalt hij nog iets (lijkt op een plakker) los van het bandje.

Weet iemand wat er gedaan wordt ?

2250 WP Zuid PVoutput

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 24-04 20:02

aex351

I am the one

Het bandje van mijn Alta HR heeft het inmiddels ook begeven. De aanhechting van het rubber op het metalen klip is los. Met als gevolg dat het bandje niet meer vastgemaakt kan worden. Nou na het debacle met de Charge HR, begint nu het feest met de Alta HR. Nu zou je zeggen, oké ze hoeven dit keer alleen een bandje op te sturen. Nu blijkt er een backorder van 4-8 weken te zijn. Maar wanneer je zelf een nieuw bandje (à 30 euro) besteld uit hun store dan is het opeens wel op voorraad.

Kortom, de kwaliteit van Fitbit blijft matig. Heb mijn review (productreview: Fitbit Alta HR Large Gunmetal (Zwart) review door aex351 geüpdatet. Zal wanneer het wenselijk is en ik tijd heb ook nog foto's bij kunnen plaatsen.

Blijft echt zonde dat Fitbit geen tracker kan maken dat langer dan één jaar meegaat zonder problemen.
quote:
PatrickC schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 16:39:
@nathand 7 keer een bandje kapot in zo’n korte tijd? Wat voor sport doe je? Mijn Charge HR’s bandje had na 2 jaar nog niets geleden, maar tijdens hardlopen (mijn sport) heeft het bandje niet zoveel te verduren natuurlijk. Een collega van mij heeft de Charge HR al bijna 4 jaar, ook nog steeds met het originele bandje. Ik beweer hier niet mee dat jij niet goed zou omgaan met je Charge HR en nu Charge 2, maar het lijkt er in jouw geval op dat de bandjes niet bestand zijn tegen jouw type gebruik. Dat is natuurlijk wel een tekortkoming van de kwaliteit van die bandjes, maar bij de meesten zal het bandje gewoon veel langer meegaan. Wat is trouwens het verschil tussen het sportbandje en het originele bandje? Ander materiaal?
Ik ken nog twee andere mensen die een Charge HR hebben, echt nauwelijks tot nooit dragen. Maar inmiddels wel een probleem hebben met het bandje (rond de 22e maand begon dat). De lijm / het proces / de aanhechting, het is gewoon niet gebouwd om lang mee te gaan. Ik ken inmiddels werkelijk waar niemand die geen problemen heeft gehad met zijn Charge HR. Dit verteld mij dat wanneer je iemand bent die het product veel om heeft, periode tot failure: 6-10 maanden is. Ben je iemand die het nauwelijks gebruikt: 20-22 maanden is. En na deze periode ben je uit de garantie.

aex351 wijzigde deze reactie 26-06-2018 22:31 (43%)

< dit stukje webruimte is te huur >

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
aex351 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 22:26:
Kortom, de kwaliteit van Fitbit blijft matig.
Het bandje van mijn Blaze is ook al weer kapot. Gelukkig kun je daar makkelijk een nieuw bandje voor kopen, en dan niet van Fitbit.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• PatrickC
Mijn collega gebruikt de Charge HR 24x7 al voor meer dan 3 jaar en het bandje ziet er nog prima uit. Het is wel de paarse versie, dus misschien zijn die wel sterker!? ;) Het enige wat bij haar stuk is gegaan is het 'lusje' waar je het bandje wat 'over' is achter bevestigt. Maar daar heeft ze van mijn oude Charge HR (die waar het knopje niet meer van werkte destijds) het lusje van gebruikt. Geeft wel een mooi accent... zo'n zwart lusje op een paars bandje. :) Ik heb verder zelf ook nooit problemen gehad met het bandje (droeg 'm ook 24x7 met 3 x hardlopen per week met flinke zweten). Maar mijn Charge HR was maar 1.5 oud toen deze werd vervangen en het nieuwe exemplaar heb ik maar een paar maanden gedragen, omdat ik toen een Garmin VA HR ben gaan gebruiken.

• HetGezegde
  • Laatst online: 23-04 20:49

HetGezegde

Yes, you can!

Misschien kan ik hier om wat advies vragen, want ik kom er zelf niet helemaal uit.

Mijn Pebble 2 (Kickstarter editie) is afgelopen weekend kapot gegaan na bijna 2 jaar trouwe dienst en oh oh wat mis ik 'm.

Ik heb in de tussentijd de Amazfit Bip gehad, maar dat is toch niet echt wat ik van een smartwatch verwacht. Ik reply veel op berichten via dat ding en kon met m'n ogen dicht m'n Pebble besturen qua 'Do Not Disturb' en music control.

Nu ik de Amazfit Bip heb afgeschreven (UI is gewoon niet zo super en de functionaliteit m.b.t. beantwoorden van berichten is onmogelijk), twijfel ik enorm tussen de:
1. Fitbit Versa
2. Pebble 2 (toch opnieuw, ondanks de support met de dag minder wordt)

De Fitbit is niet heel veel duurder, want de Pebble 2 is vanuit de USA te importeren en met alle heffingen e.d. kom je toch op zo'n 150 euro uit - vrijwel dezelfde prijs als destijds op Kickstarter.

Wat ik belangrijk vind is:
- Reply op berichten met emoji, standaard bericht en/of voice
- Muziek controle
- Berichten lezen in een handig/duidelijk overzicht
- Personaliseren van Watchfaces
- Aantal dagen batterijduur
- Always on display

En dat laatste zit me met de Versa niet lekker. Tijd bekijken = knop indrukken (of motion control?). Jammer dat ze de e-ink van de Pebble 2 of Time 2 (die al deels in productie was) niet hebben gebruikt.

Er is volgens mij op dit gebied ook heel weinig keuze voor een redelijke prijs (onder de 200 euro) met lange accuduur. Android Wear OS valt sowieso al af, evenals een Apple Watch (gebruik zelf Android).
De accuduur van de Versa blijkt ook tegen te vallen...

Hoe kijken jullie daar tegenaan?
Heeft iemand bijv. ervaring met Rebble? (www.rebble.io) - als vervanger van Pebble OS.
En iemand die weet waar ik voor een goede prijs een Pebble 2 kan aanschaffen? Kom tot zo ver alleen uit op Amazon.com (via Prime leverbaar) en eBay.com.

Misschien is het wel interessant om voor de oudere Pebble Time te gaan: zelfde batterijduur, ook waterdicht, maar een kleurenscherm. Daarnaast zal hier zelfde Rebble firmware op gaan draaien.

HetGezegde wijzigde deze reactie 05-07-2018 14:48 (5%)

Zet je hard verdiende Google Opinion Rewards (Google Play tegoed) om in keiharde PayPal knaken via Redeem your Rewards voor Android. Binnen 3 dagen geld op je PayPal account!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online
quote:
HetGezegde schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:13:
Misschien kan ik hier om wat advies vragen, want ik kom er zelf niet helemaal uit.

Mijn Pebble 2 (Kickstarter editie) is afgelopen weekend kapot gegaan na bijna 2 jaar trouwe dienst en oh oh wat mis ik 'm.

Ik heb in de tussentijd de Amazfit Bip gehad, maar dat is toch niet echt wat ik van een smartwatch verwacht. Ik reply veel op berichten via dat ding en kon met m'n ogen dicht m'n Pebble besturen qua 'Do Not Disturb' en music control.

Nu ik de Amazfit Bip heb afgeschreven (UI is gewoon niet zo super en de functionaliteit m.b.t. beantwoorden van berichten is onmogelijk), twijfel ik enorm tussen de:
1. Fitbit Versa
2. Pebble 2 (toch opnieuw, ondanks de support met de dag minder wordt)

De Fitbit is niet heel veel duurder, want de Pebble 2 is vanuit de USA te importeren en met alle heffingen e.d. kom je toch op zo'n 150 euro uit - vrijwel dezelfde prijs als destijds op Kickstarter.

Wat ik belangrijk vind is:
- Reply op berichten met emoji, standaard bericht en/of voice
- Muziek controle
- Berichten lezen in een handig/duidelijk overzicht
- Personaliseren van Watchfaces
- Aantal dagen batterijduur
- Always on display

En dat laatste zit me met de Versa niet lekker. Tijd bekijken = knop indrukken (of motion control?). Jammer dat ze de e-ink van de Pebble 2 of Time 2 (die al deels in productie was) niet hebben gebruikt.

Er is volgens mij op dit gebied ook heel weinig keuze voor een redelijke prijs (onder de 200 euro) met lange accuduur. Android Wear OS valt sowieso al af, evenals een Apple Watch (gebruik zelf Android).
De accuduur van de Versa blijkt ook tegen te vallen...

Hoe kijken jullie daar tegenaan?
Heeft iemand bijv. ervaring met Rebble? (www.rebble.io) - als vervanger van Pebble OS.
En iemand die weet waar ik voor een goede prijs een Pebble 2 kan aanschaffen? Kom tot zo ver alleen uit op Amazon.com (via Prime leverbaar) en eBay.com.

Misschien is het wel interessant om voor de oudere Pebble Time te gaan: zelfde batterijduur, ook waterdicht, maar een kleurenscherm. Daarnaast zal hier zelfde Rebble firmware op gaan draaien.
Ik kom ook van de Pebble 2 vandaan, mijn ervaringen tov Versa:

- Veel mooier scherm (duh)
- Goed leesbaar, ook in volle zon
- Muziek controle gebruik ik zelf niet, maar zit er wel op
- De UI vindt ik zelf best ok op het horloge
- Hardware knoppen erg handig, werken ook als shortcuts
- De app is niet supergoed (Android) en zeker de appstore is heel primitief
- Reply op berichten is mogelijk, zelfs replies per berichten-app in te stellen!
- Geen voice
- Berichten lezen werkt opzich wel redelijk, alhoewel hij soms de verbinding verliest (maar had mn Pebble ook)
- Watchfaces is een redelijk gedoe, maar hoop opties. Er bestaat ook een app om zelf een watchface te maken. Je kan maar 1 watchface tegelijk inladen op je horloge...
- Ik haal 3/4 dagen op batterij, maar in de praktijk stop ik hem elke dag in de lader tijdens het douchen. Laadt erg snel op en dat werkt prima zo.
- Always on display is mogelijk bij sommige watchfaces, maar dan haal je net de hele dag... Motion control werkt redelijk, maar <75% voor mij.

Vooral de accuduur en always on display waren voor mij de grootste twijfels, maar door elke dag (op een slim moment) op te laden is de accuduur geen probleem (en een weekendje weg zonder lader lukt ook prima). Always on display mis ik zeker, maar er is met de huidige manier te werken.

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

quote:
kepler schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:46:
[...]

Ik kom ook van de Pebble 2 van...

[oh snap!]

...isplay mis ik zeker, maar er is met de huidige manier te werken.
Heel erg bedankt voor je reactie! Hier heb ik wat aan!

Eigenlijk veel overeenkomsten tussen die twee:
- Goed leesbaar;
- Muziek controle (ene touch, andere knoppen);
- UI is prima;
- HW knoppen als shortcut;
- Replyen kan;
- Berichten lezen;
- Watchfaces (veel opties + zelf maken);

Versa:
- Mooier scherm (LCD);
- Uitgebreider qua apps (op langere termijn) + meer opties door kleurenscherm;

Pebble 2:
- Always on;
- Voice reply;

Tussentijds opladen zou geen probleem zijn. Grotere issue is toch het always on display. Kan soms heel ongemakkelijk zijn om een grote boog met je arm te maken: 'ik kijk eeeeeeven hoe laat het is'.

Kleine verschillen. Ik ga voor de Pebble 2 weer terug denk ik. Jaartje, misschien weer twee. Hopen dat er tegen die tijd echt wat goeds op de markt is!

Zet je hard verdiende Google Opinion Rewards (Google Play tegoed) om in keiharde PayPal knaken via Redeem your Rewards voor Android. Binnen 3 dagen geld op je PayPal account!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kepler
  • Nu online
quote:
HetGezegde schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 16:39:
[...]

Heel erg bedankt voor je reactie! Hier heb ik wat aan!

Eigenlijk veel overeenkomsten tussen die twee:
- Goed leesbaar;
- Muziek controle (ene touch, andere knoppen);
- UI is prima;
- HW knoppen als shortcut;
- Replyen kan;
- Berichten lezen;
- Watchfaces (veel opties + zelf maken);

Versa:
- Mooier scherm (LCD);
- Uitgebreider qua apps (op langere termijn) + meer opties door kleurenscherm;

Pebble 2:
- Always on;
- Voice reply;

Tussentijds opladen zou geen probleem zijn. Grotere issue is toch het always on display. Kan soms heel ongemakkelijk zijn om een grote boog met je arm te maken: 'ik kijk eeeeeeven hoe laat het is'.

Kleine verschillen. Ik ga voor de Pebble 2 weer terug denk ik. Jaartje, misschien weer twee. Hopen dat er tegen die tijd echt wat goeds op de markt is!
je kan ook twee tikken om het scherm actief te maken, dat gebruik ik regelmatig. Maar blijft onhandig :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PatrickC
@HetGezegde Heb je al eens naar de Garmin vivoactive 3 Music of Amazfit Stratos gekeken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

quote:
PatrickC schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 23:13:
@HetGezegde Heb je al eens naar de Garmin vivoactive 3 Music of Amazfit Stratos gekeken?
Nog niet! Ga ik binnen 5 minuten doen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickC
quote:
HetGezegde schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:00:
[...]

Nog niet! Ga ik binnen 5 minuten doen!
Wat betreft de Amazfit Stratos, heb je misschien wel iets aan deze review.
https://youtu.be/LsxKihwRNV4
En voor de Garmin vivoactive 3 Music:
https://www.dcrainmaker.c...ing-you-need-to-know.html

Ik gebruik zelf sinds enkele weken de Garmin Forerunner 645 Music, maar die heeft geen touchscreen en is waarschijnlijk ook buiten je budget.

PatrickC wijzigde deze reactie 06-07-2018 12:10 (34%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

quote:
PatrickC schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:05:
[...]

Wat betreft de Amazfit Stratos, heb je misschien wel iets aan deze review.
https://youtu.be/LsxKihwRNV4
En voor de Garmin vivoactive 3 Music:
https://www.dcrainmaker.c...ing-you-need-to-know.html

Ik gebruik zelf sinds enkele weken de Garmin Forerunner 645 Music, maar die heeft geen touchscreen en is waarschijnlijk ook buiten je budget.
Bedankt. Die Startos ziet er echt nice uit. Lange accuduur, mooi scherm en prima touchscreen. Is alleen wel erg groot. Ik ga nog wat op onderzoek uit!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

@kepler en @PatrickC bedankt voor de input.

Ik heb eerst twee maal geprobeerd nog een Pebble 2 te scoren via eBay, maar beide horloges zijn inmiddels geannuleerd. Ik zou kunnen wachten op 'nieuwe voorraad' volgens een van de verkopers: daar heb ik geen hoop meer op.

Hoewel de Amazfit Strava Stratos er echt goed uit zoet op zowel papier als videos (always on, 7 dagen batterij, etc.), lijkt hij me wat groot en wil ik eerst op safe spelen door de Fitbit Versa te proberen. Deze zojuist online besteld en kan retour na een korte test van een uurtje.

Mocht dit niks zijn: verder kijken en wellicht de Strava eens checken.

• PatrickC
@HetGezegde Een ‘Strava’ heeft Amazfit nog nooit uitgebracht. ;) Een ‘Stratos’ wel >:) , en inderdaad, dat klokje is wat forser (formaatje Garmin Fenix 5). De Fitbit Versa is een mooi horloge, maar helaas geen GPS (alleen via telefoon). Veel plezier er mee!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

quote:
PatrickC schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 11:08:
@HetGezegde Een ‘Strava’ heeft Amazfit nog nooit uitgebracht. ;) Een ‘Stratos’ wel >:) , en inderdaad, dat klokje is wat forser (formaatje Garmin Fenix 5). De Fitbit Versa is een mooi horloge, maar helaas geen GPS (alleen via telefoon). Veel plezier er mee!
En ik zie dat er zelfs een Amazfit Pace bestaat. Is net zo groot als de Stratos, maar komt wat rustiger/kleiner over. Is een oudere versie (1 vs. versie 2 dat de Stratos zou zijn), maar doet nagenoeg hetzelfde?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PatrickC
@HetGezegde We gaan een beetje off-topic nu, maar als je in Youtube op ‘Amazfit Pace vs Stratos’ zoekt, dan kom je een aantal video’s tegen die de verschillen tussen beide uitleggen. Verder is Het grote Sporthorloge met GPS topic hier op Tweakers eigenlijk meer geschikt voor dit soort vragen. Daar zul je ook gebruikers van de Amazfit Stratos treffen. Dit topic is eigenlijk een Fitbit topic.

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

quote:
PatrickC schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 21:48:
@HetGezegde We gaan een beetje off-topic nu, maar als je in Youtube op ‘Amazfit Pace vs Stratos’ zoekt, dan kom je een aantal video’s tegen die de verschillen tussen beide uitleggen. Verder is Het grote Sporthorloge met GPS topic hier op Tweakers eigenlijk meer geschikt voor dit soort vragen. Daar zulmje ook gebruikers van de Amazfit Stratos treffen. Dit topic is eigenlijk een Fitbit topic.
Helemaal gelijk en heb al op Youtube gekeken. Stratos is wat dikker en volledig waterdicht t.o.v. de Pace. Thanks. Als ik nog vragen heb over dit/deze modellen, ga ik dat topic induiken.

• PatrickC
quote:
HetGezegde schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 21:51:
[...]

Helemaal gelijk en heb al op Youtube gekeken. Stratos is wat dikker en volledig waterdicht t.o.v. de Pace. Thanks. Als ik nog vragen heb over dit/deze modellen, ga ik dat topic induiken.
De Stratos en Pace hebben op Tweakers ook nog hun eigen topics trouwens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 08:27
quote:
HetGezegde schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 10:22:

Ik heb eerst twee maal geprobeerd nog een Pebble 2 te scoren via eBay, maar beide horloges zijn inmiddels geannuleerd. Ik zou kunnen wachten op 'nieuwe voorraad' volgens een van de verkopers: daar heb ik geen hoop meer op.

Hoewel de Amazfit Strava Stratos er echt goed uit zoet op zowel papier als videos (always on, 7 dagen batterij, etc.), lijkt hij me wat groot en wil ik eerst op safe spelen door de Fitbit Versa te proberen. Deze zojuist online besteld en kan retour na een korte test van een uurtje.

De Stratos valt uiteindelijk wel mee als je hem omhebt. Ik heb hem zelf ook en heb een mini vrouwenpolsje.

Wat ik trouwens mis op de Stratos zijn toch wel de fitness settings die de Versa wel heeft. Ook synct hij niet met google fit, mocht je dat gebruiken (er is een workaround maar dan sync je alleen je activiteiten en niet je slaap)

De ingebouwde gps is wel fijn, vandaag viel mn telefoon uit, en heb wel mn voortgang kunnen opslaan.

Weet iemand waar ik het beste een oplaadkabel voor de flex kan kopen? Ik heb er nu 2 gekocht op Aliexpress maar daar valt de tracker steeds uit (te breed)

Janet_ wijzigde deze reactie 08-07-2018 00:23 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickC
quote:
Janet_ schreef op zondag 8 juli 2018 @ 00:21:
[...]
Weet iemand waar ik het beste een oplaadkabel voor de flex kan kopen? Ik heb er nu 2 gekocht op Aliexpress maar daar valt de tracker steeds uit (te breed)
Bij Fitbit zelf heb je de originele oplaadkabel (https://www.fitbit.com/nl...ories/flex-charging-cable), maar dan betaal je helaas wel de hoofdprijs. Of hier (https://www.kabeldirect.n...1UQAmfEAQYASABEgIqvPD_BwE) misschien?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kepler
  • Nu online
quote:
HetGezegde schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 10:22:

Probeer hem wel langer dan een uurtje als dat mogelijk is!

En trouwens, de Fitbit app is kapot op dit moment... Extreem data gebruik en battery drain... voorzichtig dus met installeren

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Janet_
quote:
PatrickC schreef op zondag 8 juli 2018 @ 07:56:
[...]

Bij Fitbit zelf heb je de originele oplaadkabel (https://www.fitbit.com/nl...ories/flex-charging-cable), maar dan betaal je helaas wel de hoofdprijs. Of hier (https://www.kabeldirect.n...1UQAmfEAQYASABEgIqvPD_BwE) misschien?
Jeetje dat is wel echt de hoofdprijs. Heb die van kabeldirect maar besteld. Wel zonde van de (in mijn ogen) hoge verzendkosten. Maar liever dat dan 20 euro betalen. Ik heb de tracker al jaren en hij ligt te verstoffen, dus wilde hem aan mn moeder geven die ineens actief wil doen 😂

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Nog mensen die problemen ervaren met hun Fitbit Blaze/Ionic/Versa wanneer men music control wil gebruiken om muziek van een gekoppelde smartphone te bedienen?

Dacht dat dit net zo handig en soepel zou werken als op mijn Pebble.

M'n Fitbit Versa is geconnecteerd via Bluetooth Classic, volgens de volgende stappen:
https://help.fitbit.com/articles/en_US/Help_article/1550

Hij geeft in Music Controls ook aan dat hij verbonden is, alleen staat er ook de melding 'Start playing music on your phone'. Zowel Spotify als Google Play Music staan om beurten te spelen om te testen, maar geen play/pauze knop.

Alleen de volume knoppen (rechts up en down) werken.

Zo jammer dat Fitbit niet alle zaakjes netjes op orde heeft. Is allemaal duur genoeg. Pebble overgekocht om daar beter van te worden, maar ik merk er helaas niks van. Nu dat Pebble weg is, merk ik pas echt hoe top het was.

• Janet_
quote:
HetGezegde schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 19:42:
Nog mensen die problemen ervaren met hun Fitbit Blaze/Ionic/Versa wanneer men music control wil gebruiken om muziek van een gekoppelde smartphone te bedienen?

Dacht dat dit net zo handig en soepel zou werken als op mijn Pebble.

M'n Fitbit Versa is geconnecteerd via Bluetooth Classic, volgens de volgende stappen:

Hij geeft in Music Controls ook aan dat hij verbonden is, alleen staat er ook de melding 'Start playing music on your phone'. Zowel Spotify als Google Play Music staan om beurten te spelen om te testen, maar geen play/pauze knop.

Alleen de volume knoppen (rechts up en down) werken.

Zo jammer dat Fitbit niet alle zaakjes netjes op orde heeft. Is allemaal duur genoeg. Pebble overgekocht om daar beter van te worden, maar ik merk er helaas niks van. Nu dat Pebble weg is, merk ik pas echt hoe top het was.
De versa werkt toch alleen met Pandora?

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13:58
@HetGezegde Werkt fitbit niet gewoon maar beperkt met bepaalde muziek?
Pandora en Deezer dacht ik?

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

quote:
Janet_ schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 19:53:
[...]

De versa werkt toch alleen met Pandora?
quote:
Roos79 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 20:12:
@HetGezegde Werkt fitbit niet gewoon maar beperkt met bepaalde muziek?
Pandora en Deezer dacht ik?
Voor beiden:

Als muziek afspeel dienst wel, samen met Deezer btw.
Maar niet als je via bluetooth je telefoon wilt beheren qua muziek. Stel:
Koptelefoon op het hoofd, gekoppeld aan m'n telefoon.
Spotify op m'n telefoon staat op en ik wil een nummer pauzeren, skippen of volume aanpassen.
Dan kan ik met de Versa (en andere Fitbits/Fitbitten) via bluetooth deze actie volbrengen, zonder m'n telefoon uit m'n broekzak te moeten halen.

Dit zou moeten kunnen, zoals hier staat:
https://help.fitbit.com/a...ic&l=en_US&fs=Search&pn=1

Deels kan het ook: ik kan via m'n horloge het volume aanpassen. Helaas niet meer dan dat.

Hier een afbeelding/tutorial van hoe, maar lukt niet:
https://community.fitbit....031/highlight/true#M24375
Laatste scherm geeft gewoon aan 'Music Controls, Start playing music on your phone' en dat doet 'ie ook, maar geen controls te zien.

Volgens hun pagina betreffende 'supported devices' zou mijn Pixel XL wel moeten werken. Ook met Music Controls:
https://www.fitbit.com/devices

Het gaat dus echt om het feit de Fitbit als afstandbediening te gebruiken via Bluetooth. Zou moeten werken.
Doet het niet via:
- Spotify
- Google Play Music
- PowerAmp
- SoundCloud

De eerste twee worden officieel door Fitbit ondersteund (kan de link niet meer vinden helaas).

HetGezegde wijzigde deze reactie 12-07-2018 20:17 (17%)

• kepler
  • Nu online
quote:
HetGezegde schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 20:13:
[...]

[...]

Voor beiden:

Als muziek afspeel dienst wel, samen met Deezer btw.
Maar niet als je via bluetooth je telefoon wilt beheren qua muziek. Stel:
Koptelefoon op het hoofd, gekoppeld aan m'n telefoon.
Spotify op m'n telefoon staat op en ik wil een nummer pauzeren, skippen of volume aanpassen.
Dan kan ik met de Versa (en andere Fitbits/Fitbitten) via bluetooth deze actie volbrengen, zonder m'n telefoon uit m'n broekzak te moeten halen.

Dit zou moeten kunnen, zoals hier staat:
https://help.fitbit.com/a...ic&l=en_US&fs=Search&pn=1

Deels kan het ook: ik kan via m'n horloge het volume aanpassen. Helaas niet meer dan dat.

Hier een afbeelding/tutorial van hoe, maar lukt niet:
https://community.fitbit....031/highlight/true#M24375
Laatste scherm geeft gewoon aan 'Music Controls, Start playing music on your phone' en dat doet 'ie ook, maar geen controls te zien.

Volgens hun pagina betreffende 'supported devices' zou mijn Pixel XL wel moeten werken. Ook met Music Controls:
https://www.fitbit.com/devices

Het gaat dus echt om het feit de Fitbit als afstandbediening te gebruiken via Bluetooth. Zou moeten werken.
Doet het niet via:
- Spotify
- Google Play Music
- PowerAmp
- SoundCloud

De eerste twee worden officieel door Fitbit ondersteund (kan de link niet meer vinden helaas).
Bij mij werkt het in principe wel, maar komt niet altijd vanzelf tevoorschijn. Wat bij soms helpt is even drukken op het horloge icoontje en daarna op telefoon, dan komen de controls opeens wel tevoorschijn (met Spotify)

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

quote:
kepler schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 21:44:
[...]

Bij mij werkt het in principe wel, maar komt niet altijd vanzelf tevoorschijn. Wat bij soms helpt is even drukken op het horloge icoontje en daarna op telefoon, dan komen de controls opeens wel tevoorschijn (met Spotify)
Reeds gevonden op Reddit en de Fitbit Community en ook al geprobeerd, maar helaas zonder succes.

Dit heb ik geprobeerd:
- Installeren/proberen andere muziek spelers;
- BT opnieuw verbinden;
- BT uit/aan;
- Eerst Music Controls open en dan pas Spotify;
- Eerst Spotify openen en afspelen en daarna pas Music Controls;
- Beide bovenstaande met hetgeen dat jij aangeeft (switchen van source);
- Fitbit herinstalleren en opnieuw koppelen;
- Music app verwijderen en opnieuw geinstalleerd.

Dit probleem komt alleen voor op diverse Android toestellen. iOS heeft hier geen last van.

-- edit --
Heb opnieuw Music Controls geopend, geswitcht van source, op telefoon BT opnieuw aangetikt (Versa Classic), Spotify aan, weer geswitcht van source en dan komen de controls tevoorschijn. Kan maar 1 control aantikken en dan werkt de input niet. Play naar Pauze, maar van Pauze naar Play gaat dan weer niet. Andersom ook, maar dus maar 1 keer.

Wat een on-ding.

Zaterdag komt de Amazfit Stratos binnen. Hopen dat dát beter werkt. Anders weet ik het ook niet meer. Oude Pebble Classic tweedehands?

HetGezegde wijzigde deze reactie 12-07-2018 21:53 (26%)

• kepler
  • Nu online
Ik kan sinds een week niet meer verbinden met mijn versa... Alles al opnieuw en uit gezet, app opnieuw geinstalleerd en als laatste optie de Versa verwijderd van de telefoon/app (incl bluetooth).

Alleen nu blijft hij hangen tijdens installatie van een nieuw device, hij zegt wel dat hij de versa heeft gevonden maar vervolgens blijft hij hangen op 'Connecting'. Iemand bekend met dit probleem???

edit: vanochtend nog een keertje geprobeerd, en nu werkt het wel :D Raar... Ook kan ik Fitbit Pay instellen, vanavond eens proberen of dat werkt met een NL Creditcard :)

kepler wijzigde deze reactie 19-09-2018 10:19 (17%)

• PatrickC

• Fuxl
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 03-04 16:02

Fuxl

Fok! :o

Ik lees op diverse plekken dat Fitbit niet goed samen zou gaan met Huawei telefoons.

Ik ben geïnteresseerd in de combinatie van de Honor View 10 met Fitbit.
De Honor View 10 staat niet in de lijst met compatible apparaten: https://www.fitbit.com/devices

Kan iemand me meer vertellen of verbindings- en synchronisatieproblemen met Huawei/Honor telefoons nog aan de orde zijn? Of zou het gewoon met alle Android telefoons moeten werken?

Wie een vraag vraagt voor een ander valle er zelf in!

• Fuxl
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 03-04 16:02

Fuxl

Fok! :o

Fuxl schreef op zondag 4 november 2018 @ 12:23:
Ik lees op diverse plekken dat Fitbit niet goed samen zou gaan met Huawei telefoons.

Ik ben geïnteresseerd in de combinatie van de Honor View 10 met Fitbit.
De Honor View 10 staat niet in de lijst met compatible apparaten: https://www.fitbit.com/devices

Kan iemand me meer vertellen of verbindings- en synchronisatieproblemen met Huawei/Honor telefoons nog aan de orde zijn? Of zou het gewoon met alle Android telefoons moeten werken?
Update: Fitbit is niet compatibel met de Honor View 10. Getest maar niet gelukt.

Wie een vraag vraagt voor een ander valle er zelf in!

• Davy19820703
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 11-12-2018
Fitbit registreert niets of slechts een gedeelte van mijn looproute. ik loop bijvoorbeeld door 8 Strava segmenten maar doordat Fitbit dit slecht registreert heb ik hier zogezegd niet gelopen. Hoe krijg ik terug goede resultaten?

• MdO82
Klopt het dat de standaard bandjes van de Charge 3 alleen zwart of blauw zijn ?

Je hebt natuurlijk de speciale bandjes nog :)

2250 WP Zuid PVoutput

• PatrickC
Davy19820703 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 21:34:
Fitbit registreert niets of slechts een gedeelte van mijn looproute. ik loop bijvoorbeeld door 8 Strava segmenten maar doordat Fitbit dit slecht registreert heb ik hier zogezegd niet gelopen. Hoe krijg ik terug goede resultaten?
Welke Fitbit heb je? Een route kan altijd iets afwijken waardoor soms de Strava segmenten niet worden herkend, maar ‘niets’ registrere... dan is er wellicht iets anders aan de hand (hardware defect), waar Fitbit support op zou moeten leveren.

• PatrickC
MdO82 schreef op maandag 17 december 2018 @ 22:12:
Klopt het dat de standaard bandjes van de Charge 3 alleen zwart of blauw zijn ?

Je hebt natuurlijk de speciale bandjes nog :)
Nee, hij is verkrijgbaar in 4 kleuren, 2 voor de normale versie en 2 voor de ‘special edition’ (inclusief Fitbit Pay). Zie: https://www.fitbit.com/nl/shop/charge3

• kepler
  • Nu online
Nieuwe firmware update blijkbaar voor de Ionic en Versa, klinkt goed! Ik heb hem alleen nog niet binnen, iemand wel?

Hopelijk verbeterd het ook de stabiliteit van de verbinding, die blijft een beetje sketchy...

edit:

Blijkbaar alleen de eerste 20% nu en dan voornamelijk de US en Canada. Wel de volgende info gevonden:
WHAT'S NEW
You can now set exercise goals for time, distance, or calories in the Exercise app on your Fitbit device. For more information, see What should I know about exercise goals in the Fitbit app?

FITBIT TODAY
We updated the stats available in Fitbit Today and you can now log information right on your wrist. With Fitbit Today updates you can:
Customize the stats you see. For more information, see About Fitbit Ionic and About Fitbit Versa.
See additional stats including sleep, weight, water intake, and badges.
Log your water intake and weight right from your wrist.

WHAT’S CHANGED
You can now keep your clock screen turned on for up to 60 seconds.
The stopwatch now stays open on your screen while in use.
Notifications now automatically wake your device.

WHAT’S FIXED
This release includes other bug fixes and improvements.
Bron

kepler wijzigde deze reactie 18-12-2018 13:35 (71%)

• MdO82
PatrickC schreef op maandag 17 december 2018 @ 23:13:
[...]

Nee, hij is verkrijgbaar in 4 kleuren, 2 voor de normale versie en 2 voor de ‘special edition’ (inclusief Fitbit Pay). Zie: https://www.fitbit.com/nl/shop/charge3
Even de bestelling van de Charge 2 teruggezocht, daarbij hadden we een bandje Plum (Plum/Silver)
Nu zit ik te twijfelen over de variant Blue Gray / Rose Gold.
Ik heb een versie gezien in de MM die was echt licht roze, heb je dan de speciale editie ?

Die is zelf voor mijn vrouw te roze :D

MdO82 wijzigde deze reactie 18-12-2018 13:45 (3%)

2250 WP Zuid PVoutput

• jaydenjarno
  • Registratie: juli 2012
  • Nu online
zIt te twijfelen aan de versa. Alleen als ik Whatsapp berichten krijg kan je dan selecteren van wie alleen? Groepsapp dingen hoeven voor mij niet. Persoonlijke eigenlijk wel. Is dat mogelijk ?

• kepler
  • Nu online
jaydenjarno schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:06:
zIt te twijfelen aan de versa. Alleen als ik Whatsapp berichten krijg kan je dan selecteren van wie alleen? Groepsapp dingen hoeven voor mij niet. Persoonlijke eigenlijk wel. Is dat mogelijk ?
Nee niet in de Versa software zover ik kan vinden. Uiteraard wel in whatsapp

• jaydenjarno
  • Nu online
Kan je in Whatsapp aangeven welke door moeten naar de versa? Nee toch?

• PatrickC
jaydenjarno schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:43:
Kan je in Whatsapp aangeven welke door moeten naar de versa? Nee toch?
Nee, voor zover ik weet gaat dat met geen enkele smartwatch. Je kunt de groepsapps op stil zetten in Whatsapp zelf, zodat ze dan ook niet op je Fitbit verschijnen.

• jaydenjarno
  • Nu online
O kijk dat is wat ik bedoel. Ze staan nu op stuk rest hoor ik wel. Thanx

• kepler
  • Nu online
Ik heb intussen de melding dat ik kan updaten, maar het process is wel heel erg traag... Kan ook aan het Wifi op werk liggen :D Vanavond nog maar eens proberen

Gelukt: Grootste verandering op het eerste gezicht is Fitbit vandaag (omhoog swipen), kan je veel meer laten zien waaronder de hoeveelheid slaap! Dat vind ik wel erg handig, moest ik steeds voor naar de app...

Verder nog geen grote veranderingen gezien :)

edit 2: Het scherm gaat nu ook aan als er een notificatie komt! Ook erg handig, zeker als je bijvoorbeeld aan je buro zit te werken. Zie je gelijk je notificatie verschijnen ipv het scherm eerst handmatig te activeren. Kan alleen geen instelling hiervoor vinden dus tot nu toe staat het blijkbaar altijd aan :D

kepler wijzigde deze reactie 20-12-2018 11:29 (72%)

• Navuri
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23-04 22:00
Is een fitbit ook compatible met Wileyfox smartphones? De Fitbit app en de laatste android versie draaien prima op de toestellen, alleen of het syncen tussen de twee lukt weet ik niet. De Wileyfox toestellen staan niet in de lijst met supported toestellen op de officiele Fitbit site.

• Poumelie
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20-04 09:14
Synchronisatie problemen sinds android 9.0? Download app nRF Connect for Mobile. Verwijder bij bluetooth instellingen van je telefoon je Fitbit uit gekoppelde apparaten, kies voor optie zoals 'vergeten'. Ga met nRF app scannen en wacht tot je je fitbit ziet. Connect met fitbit. Ga terug naar fitbit app, synchroniseert hij al? Zo niet: terug naar nRF app: kies bij je fitbit voor de optie 'Bond'. Bonden kan mislukken, maar in de tussentijd synct fitbit weer. Al 2 x succesvol bij mij.

Als ik de reviews bij de app lees lopen enorm veel mensen sinds android 9.0 tegen dit probleem aan. Mijn telefoon had zelfstandig besloten naar 9.0 te gaan, wist na vriends telefoonupdate dat dit problemen zou opleveren met fitbit. Zowel bij hem als bij mij was het op deze manier opgelost. Vermoed dat door het loskoppelen van de fitbit de instellingen gewiped worden en bij opnieuw koppelen via nrf app dit zo gekoppeld wordt dat de fitbit app er weer mee om kan gaan. Maar het is een gokje.

Dikke -1 voor fitbit dat ze hier nergens duidelijk over communiceren, niet iedereen is een tweaker.

Heeft dit bij jou geholpen? Zoek dan even mijn review op bij de app in Google Play en geef hem een duimpje, dan is hij eerder zichtbaar voor andere mensen en kunnen zij hopelijk hierdoor ook weer syncen.

Poumelie wijzigde deze reactie 20-01-2019 11:47 (8%)

• Krekatos
  • Registratie: maart 2014
  • Nu online
Sinds een week of twee is Fitbit Pay beschikbaar. Ik heb het afgelopen week ingesteld en heb hem tot nu toe een stuk of 15 keer gebruikt. Daarvan gingen er 12 fout, de pinautomaat gaf aan dat het geweigerd is, dezelfde melding als je je bankpas niet gelijk goed tegen de magnetische lezer duwt.

Heeft iemand een handig 'trucje' om dit te voorkomen? Het lijkt erop dat je je horloge heel snel tegen de lezer moet duwen, anders is het signaal niet sterk genoeg en wordt het niet herkend. Ik vind het een beetje lullig om heel stoer te betalen met je horloge, om vervolgens toch je bankpas te moeten pakken.

• PatrickC
Krekatos schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:12:
Sinds een week of twee is Fitbit Pay beschikbaar. Ik heb het afgelopen week ingesteld en heb hem tot nu toe een stuk of 15 keer gebruikt. Daarvan gingen er 12 fout, de pinautomaat gaf aan dat het geweigerd is, dezelfde melding als je je bankpas niet gelijk goed tegen de magnetische lezer duwt.

Heeft iemand een handig 'trucje' om dit te voorkomen? Het lijkt erop dat je je horloge heel snel tegen de lezer moet duwen, anders is het signaal niet sterk genoeg en wordt het niet herkend. Ik vind het een beetje lullig om heel stoer te betalen met je horloge, om vervolgens toch je bankpas te moeten pakken.
Tegen de lezer aan? Het is contactloos betalen! ;) Ik gebruik nu al enkele weken Garmin Pay en ik houd mijn horloge gewoon dichtbij de lezer (dus niet ertegenaan, maar op zo'n 1-2cm afstand). Het hoeft ook niet heel snel. Tot nu toe altijd gewerkt binnen enkele seconden.

• Krekatos
  • Registratie: maart 2014
  • Nu online
PatrickC schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:05:

Tegen de lezer aan? Het is contactloos betalen! ;) Ik gebruik nu al enkele weken Garmin Pay en ik houd mijn horloge gewoon dichtbij de lezer (dus niet ertegenaan, maar op zo'n 1-2cm afstand). Het hoeft ook niet heel snel. Tot nu toe altijd gewerkt binnen enkele seconden.
Nu je het zegt, contactloos betalen betekent niet iets tegen iets anders houden... Misschien dat dit de fout is, haha. Ik hield hem net als mijn betaalpas tegen de lezer aan.

Ik kan niet wachten om morgen iets te kopen, ga ik het even echt contactloos proberen 8)

• PatrickC
Krekatos schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 20:40:
[...]

Nu je het zegt, contactloos betalen betekent niet iets tegen iets anders houden... Misschien dat dit de fout is, haha. Ik hield hem net als mijn betaalpas tegen de lezer aan.

Ik kan niet wachten om morgen iets te kopen, ga ik het even echt contactloos proberen 8)
Met mijn pinpas ging het ook vaker mis omdat ik die tegen het apparaat aan hield. M’n horloge houd ik liever niet echt tegen iets aan (kans op krasjes), dus bewaar ik vanzelf al een beetje afstand.

• kepler
  • Nu online
PatrickC schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:05:
[...]

Inderdaad, met het scherm bijna tegen de automaat aan. Ik heb het van de week andersom geprobeerd, dan hoef ik mijn pols minder te draaien, maar dat werkte niet helaas

• Joster
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 24-04 11:45
Poumelie schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:43:
Synchronisatie problemen sinds android 9.0? Download app nRF Connect for Mobile. Verwijder bij bluetooth instellingen van je telefoon je Fitbit uit gekoppelde apparaten, kies voor optie zoals 'vergeten'. Ga met nRF app scannen en wacht tot je je fitbit ziet. Connect met fitbit. Ga terug naar fitbit app, synchroniseert hij al? Zo niet: terug naar nRF app: kies bij je fitbit voor de optie 'Bond'. Bonden kan mislukken, maar in de tussentijd synct fitbit weer. Al 2 x succesvol bij mij.
Het is hier niet succesvol, komt mede omdat de Fitbit helemaal uit de Fitbit app is verdwenen en hij daar niet opnieuw kan connecten. Kan de Fitbit dus ook niet toevoegen in de app. (Eerste advies vanuit Fitbit was om alles schoon te installeren, dus de app en gekoppelde apparaten overnieuw instellen). Heb jij deze tussenstap ook nog moeten doen of was de Fitbit gewoon nog aanwezig in je app? Zo niet, wanneer heb je deze stap gedaan in bovenstaande stappen?
Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True