Nee hoor, op t moment dat je gps/locatie niet aanstaat in de app, weigert hij ( ionic ) te syncen. Komt er een rood uitroeptekentje. En aangezien ik dat meestal uit heb staan vanwege privacy redenen, is dat dus wederom erg onhandig. De Chinese varianten hebben daar dus geen last van.PatrickC schreef op maandag 21 mei 2018 @ 08:37:
[...]
Fora geven meestal een vertekend beeld. Mensen met problemen komen daar juist naar toe. Voor de meeste mensen werken deze apparaten meestal met weinig tot geen problemen.
De Ionic app? Je bedoelt de Fitbit app neem ik aan? Altijd je locatie volgen moet aan staan voor een sync? Voor een sync is alleen een bluetooth verbinding nodig. Ik denk dat je bedoelt dat altijd volgen (GPS) aan moet staan bij het gebruik van ‘Connected GPS’ met je telefoon? Maar dat lijkt me ook logisch, omdat je horloge (b.v. de Versa) dan de GPS data van je telefoon nodig heeft.
De Amazfit Stratos is een zeer interessant horloge wat erg veel biedt voor een zeer lage prijs. Maar deze is ook nog maar net op de markt (Engelse versie) en heeft wereldwijd natuurlijk op dit moment nog veel minder gebruikers en dus potentieel veel minder mensen met klachten. Als ik het forum (Community) op hun website bezoek dan staan daar bijna geen posts op, het aantal followers is minder dan 50 en de Stratos zelf wordt nog niet eens genoemd. En hoe zit het met support van Amazfit in Nederland?
Betreffende fora en klachten. Daar heb je een punt, net zoals er nogal overdreven positieve 'reviews' opduiken waar het gesponsorde gedeelte er zo ongeveer vanaf druipt, maar ook dat is dezer dagen meer gewoonte dan uitzondering. Maar de hoeveelheid klachten die fitbit krijgt over de 2 laatste modellen is op zn minst opmerkelijk te noemen. Ook bij de versa overigens. Waarbij opvalt dat het dezelfde klachten zijn als bij de Ionic. En dan wederom het notificatie gedeelte.
Hoe het met de support zit in NL? ik heb werkelijk geen idee. Is het slechter dan Fitbit? Is er überhaupt een Nederlandse fitbit support tak dan? De enige ervaring die ik heb is met fitbit US customer support, en die is dramatisch. Krijg toch sterk de indruk dat fitbit meer bezig is met je data vergaren, dan met daadwerkelijk degelijk producten maken. Zo goed draait dat bedrijf namelijk niet, als ik naar de financiële data kijk.
Mocht je een fitbit kopen, koop m dan iig altijd bij een NL retailer, en niet bij fitbit direct zoals ik heb gedaan. Dan kan je m iig gewoon sneller retour sturen.
De stratos 2 Engels is net een maandje uit, maar ik kan je iig al wel garanderen dat bv het gehele notificatie gedeelte domweg werkt, zoals dat bij echt elk chinees modelletje werkt. Die zijn namelijk OS versie compatible, en niet sec voor een specifiek tel model.