Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• PatrickC
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 00:04
quote:
Max2000 schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:25:
[...]

De Fitbit Blaze ontvangt wel Whatsapp meldingen bij mij. (onder Windows Phone) Dus dat is ook een optie. En die ziet er ook nog leuk uit naar mijn idee.
Ik dacht dat @Marway een activity tracker (dus niet een 'horloge') bedoelde, maar als een horloge ook voldoet dan zijn de Blaze maar ook de nieuwe Ionic ook opties, maar ook duurder (m.n. de Ionic).

• twkr18526
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 21:03
quote:
PatrickC schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:41:
[...]

Bloeddruk meten via een activity tracker? Daar zou ik niet te veel waarde aan hechten. Hoe zou zo'n apparaat onderdruk en bovendruk moeten meten zonder een 'pomp functie'. Nee, als je thuis je bloeddruk wilt meten, gebruik dan gewoon een echte bloeddrukmeter en dan moet je nog erg goed oppassen dat je dit goed doet.
Ja, daar ben ik eigenlijk ook zo sceptisch over. De ‘goede’ merken fitnesstrackers (fitbit, garmin, tomtom etc) doen nog geen bloeddruk. Alleen geruchten gelezen dat de apple watch dat zou doen.

Des te meer verrassend dat de eerste vergelijkingen van zo’n cheap ass bandje goede bloeddruk metingen gaf tov een echt bloeddruk apparaat.

Zelf vergeef ik bijv de fitbit charge 2 en oa de xiaomi mi band 2 dat ze 1-2 hartslagen ernaast zitten tov een ziekenhuis meting (toevallig bij mn vader bij een opname). Zolang ze maar consistent zijn, kan je er iets mee.

• MrBubbles
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 16-10 08:14

MrBubbles

Ik mis je

Ik heb sinds een aantal dagen de Charge2, ik vind het een fijn apparaat maar merk wel dat de batterij behoorlijk snel leegraakt. Ik heb op maandag opnieuw opgeladen en ik zag vannacht dat de helft van de batterij alweer verbruikt was. Ik doe niks geks met de Charge, soms alleen een paar keer per dag syncen om de nieuwe gegevens te zien.
Ik dacht eigenlijk dat als je GPS niet gebruikt dat de batterij wel een dag of 5 mee zou moeten kunnen gaan.

Verder mooi interface in de app, duidelijk en leuke dat er zoveel dingen bijgehouden kunnen worden. Iets minder vind ik het eten invoeren, er lijkt geen Nederlandse database te zijn. Dat laat ik maar even voor wat het is.

I didn't ask for this, I was chosen.

• PatrickC
quote:
MrBubbles schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:02:
Ik heb sinds een aantal dagen de Charge2, ik vind het een fijn apparaat maar merk wel dat de batterij behoorlijk snel leegraakt. Ik heb op maandag opnieuw opgeladen en ik zag vannacht dat de helft van de batterij alweer verbruikt was. Ik doe niks geks met de Charge, soms alleen een paar keer per dag syncen om de nieuwe gegevens te zien.
Ik dacht eigenlijk dat als je GPS niet gebruikt dat de batterij wel een dag of 5 mee zou moeten kunnen gaan.

Verder mooi interface in de app, duidelijk en leuke dat er zoveel dingen bijgehouden kunnen worden. Iets minder vind ik het eten invoeren, er lijkt geen Nederlandse database te zijn. Dat laat ik maar even voor wat het is.
Mijn Fitbit Charge HR ging meestal 4 dagen mee, soms iets meer, soms iets minder. Geeft de Charge 2 een percentage aan of via teksten als full, medium, low? En je weet pas echt hoe lang hij meegaat totdat hij er echt mee ophoudt. Heb je het wel eens zover laten komen?

Eten invoeren bij Fitbit is inderdaad nog steeds niet met een Nederlandse database. Maar je kunt je Fitbit account aan MyFitnessPall koppelen en die heeft wel een Nederlandse voedsel database.

• MrBubbles

MrBubbles

Ik mis je

quote:
PatrickC schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:57:
[...]

Mijn Fitbit Charge HR ging meestal 4 dagen mee, soms iets meer, soms iets minder. Geeft de Charge 2 een percentage aan of via teksten als full, medium, low? En je weet pas echt hoe lang hij meegaat totdat hij er echt mee ophoudt. Heb je het wel eens zover laten komen?

Eten invoeren bij Fitbit is inderdaad nog steeds niet met een Nederlandse database. Maar je kunt je Fitbit account aan MyFitnessPall koppelen en die heeft wel een Nederlandse voedsel database.
Ik zie in de app een batterijtje die nu op de helft staat. Maar de dag ervoor helemaal opgeladen. Ik heb alleen een paar keer gesynchroniseerd, verder niets. Vond het opvallend dat de batterij dan zo snel leeg was. Ik laat hem nu wel even helemaal leeg gaan.

Dank voor de tip, ik ga me meteen registreren! _/-\o_

• Chocovla
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:38
Heeft iemand ook toevallig ook een Charge2 waarbij de gps sync met de telefoon niet goed lukt? Had op zowel op mijn 7 als mijn iPhone X problemen met de sync als ik wil gaan sporten. Bij de start van een run op mijn Fitibit krijg ik de melding check your fitbit app. Na een herstart van het hele toestel vverkt het weer wel, maar het wordt wat vervelend om steeds voor het lopen aan de telefoon te moeten herstarten.

"Better ask questions before you shoot"

• Chocovla
quote:
MrBubbles schreef op donderdag 23 november 2017 @ 00:40:
[...]

Ik zie in de app een batterijtje die nu op de helft staat. Maar de dag ervoor helemaal opgeladen. Ik heb alleen een paar keer gesynchroniseerd, verder niets. Vond het opvallend dat de batterij dan zo snel leeg was. Ik laat hem nu wel even helemaal leeg gaan.

Dank voor de tip, ik ga me meteen registreren! _/-\o_
De app geeft al heel snel aan dat de batterij op "medium" zit. Kijk gewoon op het horloge zelf en dan staat het nog op 70% bijvoorbeeld. Zelfs bij de low melding heb ik nog voor 20-25% juice over waarmee je normaal gesproken nog prima een hele dag vooruit kan.

"Better ask questions before you shoot"

• MrBubbles

MrBubbles

Ik mis je

quote:
Chocovla schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:24:
[...]

De app geeft al heel snel aan dat de batterij op "medium" zit. Kijk gewoon op het horloge zelf en dan staat het nog op 70% bijvoorbeeld. Zelfs bij de low melding heb ik nog voor 20-25% juice over waarmee je normaal gesproken nog prima een hele dag vooruit kan.
Je hebt gelijk! Ik heb de batterij optie aangezet via de site en het horloge geeft nog 55% aan. Netjes na een aantal dagen gebruik. :)

Op mijn slaapoverzicht zie ik heel veel kleine rode lijntjes staan. Dat zou betekenen dat ik wakker ben, al kan ik me daar echt niets van herinneren. Klopt dat wel? En hoe kan het horloge zo precies meten dat ik in slaap val? Hartslag of ademhaling? Stel ik lees een boek in bed, hoe registreert het horloge dat?

• PatrickC
quote:
MrBubbles schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 01:23:
[...]

Je hebt gelijk! Ik heb de batterij optie aangezet via de site en het horloge geeft nog 55% aan. Netjes na een aantal dagen gebruik. :)

Op mijn slaapoverzicht zie ik heel veel kleine rode lijntjes staan. Dat zou betekenen dat ik wakker ben, al kan ik me daar echt niets van herinneren. Klopt dat wel? En hoe kan het horloge zo precies meten dat ik in slaap val? Hartslag of ademhaling? Stel ik lees een boek in bed, hoe registreert het horloge dat?
Mooi dat het batterijverbruik toch mee lijkt te vallen. ;-)

Wat betreft slaapdetectie. Fitbit gebruikt beweging en hartslag om te bepalen of je slaapt. Als je een boek leest in bed zul je nog iets meer bewegen dan bij slaap en is je hartslag waarschijnlijk ook iets hoger. Veel kleine rode lijntjes in het slaapoverzicht duidt er op dat Fitbit denkt dat je iedere keer wakker wordt. Hoe ziet je hartslagverloop er uit op het moment dat er deze rode lijntjes staan? Verder kon je bij de Charge HR ook een instelling aanpassen wat betreft de gevoeligheid van slaapdetectie. Waarschijnlijk zal de Charge 2 deze ook wel hebben. Probeer daar eens wat mee te experimenteren.

Bij mij werkte slaapdetectie op de Charge HR best wel nauwkeurig. Ik gebruik echter sinds 1,5 jaar een Garmin viviactive HR en de slaapdetectie daarop is heel erg slecht (gemiddeld 2 uur teveel per dag).

• MrBubbles

MrBubbles

Ik mis je

quote:
PatrickC schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 07:08:
[...]

Mooi dat het batterijverbruik toch mee lijkt te vallen. ;-)

Wat betreft slaapdetectie. Fitbit gebruikt beweging en hartslag om te bepalen of je slaapt. Als je een boek leest in bed zul je nog iets meer bewegen dan bij slaap en is je hartslag waarschijnlijk ook iets hoger. Veel kleine rode lijntjes in het slaapoverzicht duidt er op dat Fitbit denkt dat je iedere keer wakker wordt. Hoe ziet je hartslagverloop er uit op het moment dat er deze rode lijntjes staan? Verder kon je bij de Charge HR ook een instelling aanpassen wat betreft de gevoeligheid van slaapdetectie. Waarschijnlijk zal de Charge 2 deze ook wel hebben. Probeer daar eens wat mee te experimenteren.

Bij mij werkte slaapdetectie op de Charge HR best wel nauwkeurig. Ik gebruik echter sinds 1,5 jaar een Garmin viviactive HR en de slaapdetectie daarop is heel erg slecht (gemiddeld 2 uur teveel per dag).
Ja batterijverbruik valt me echt alles mee. Na 6 dagen zat ik nog op 25 procent. Slaapdetectie is behoorlijk precies, ik ben gek op al die cijfers en statistieken. Jammer dat niet veel mensen in mijn omgeving zoiets gebruiken dan kon je veel meer vergelijken. _/-\o_

Zijn er hier fitbit users die op een elektrische fiets fietsen? Ik neem aan dat de calorieberekening dan niet helemaal meer juist is.

MrBubbles wijzigde deze reactie 28-11-2017 12:15 (5%)

• PatrickC
quote:
MrBubbles schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:01:
[...]

Ja batterijverbruik valt me echt alles mee. Na 6 dagen zat ik nog op 25 procent. Slaapdetectie is behoorlijk precies, ik ben gek op al die cijfers en statistieken. Jammer dat niet veel mensen in mijn omgeving zoiets gebruiken dan kon je veel meer vergelijken. _/-\o_
Wat betreft de slaap en rusthartslag statistieken vind ik het interessants om alleen naar mijn eigen gegevens te kijken en dan te kijken naar de trend. Met name het verloop van de rusthartslag is voor mij een geode indicatie van mijn algemene gezondheid. Te vermoeid en/of te veel stress zorgen voor een hogere rusthartslag en dus een signaal dat ik het wat rustiger aan moet doen. Ook voorspelt een hogere rusthartslag wel eens dat je ziek gaat worden. Maar... het is natuurlijk wel geen medisch apparaat. ;)

• Snelle Henkie
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23-10 13:26
Endomundo zegt tijdens hardlopen dat je weer een kilometer verder bent. Doet de fitbit charge 2 dat ook?

• JME
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:39

JME

zeg maar Jamie

Heb ik weer: polsomtrek van 17 cm. Precies op de grens van S en L dus. Wat is wijsheid en waarom?

• PatrickC
quote:
JME schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:00:
Heb ik weer: polsomtrek van 17 cm. Precies op de grens van S en L dus. Wat is wijsheid en waarom?
Welk apparaat? Meestal is L de velige optie, past altijd. Dat geeft ook wat ruimte als je 'm wat losser wilt dragen of hoger op de pols tijdens sporten vanwege de wat betere optische hartslagmeting in dat geval.

• JME

JME

zeg maar Jamie

Charge 2 was het plan. Tenzij de 3 opschiet. Dank voor je advies!

• PatrickC
quote:
JME schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 08:09:
Charge 2 was het plan. Tenzij de 3 opschiet. Dank voor je advies!
Mijn polsomtrek is ook 17 cm en voor de Charge HR had ik een L. Een collega van me heeft een S, en die paste wel, maar ook maar net. Ik verwacht niet dat de Charge 2 veel anders zal zijn als de Charge HR, dus ik zou in jouw geval zeker voor de L gaan.

• PatrickC
Vandaag 2 berichtjes in m'n e-mail over feature requests die ik bij Fitbit had ingediend of gesteund (al meer dan 2 jaar terug). Volgens mij zat er ook eentje van jou bij @Karel17 mbt meer inzicht krijgen op de invloed van (sport)activiteiten op je hartslag? Het antwoord van Fitbit was teleurstellend:
quote:
Hi everyone, thanks for sharing this suggestion. We're always striving to enhance Fitbit products and services, and we appreciate all of the input we receive from our customers. We do not currently have plans to release this feature. You can learn more about how Fitbit decides what suggestions get released in our FAQs. For now, we will leave this suggestion open for votes (and closed to comments) so that we can continue to track community demand over time. Thanks for taking the time to share your feedback with us and we will let you know if anything changes.
Ik heb bijna 2 jaar terug de keuze gemaakt om over te stappen van Fitbit naar Garmin vanwege het ontbreken van een aantal van deze features, wat nu achteraf nog een betere keuze blijkt te zijn geworden.

• Karel17
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 07-07 14:40
quote:
PatrickC schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 07:16:
Vandaag 2 berichtjes in m'n e-mail over feature requests die ik bij Fitbit had ingediend of gesteund (al meer dan 2 jaar terug). Volgens mij zat er ook eentje van jou bij @Karel17 mbt meer inzicht krijgen op de invloed van (sport)activiteiten op je hartslag? Het antwoord van Fitbit was teleurstellend:
Klopt, was ook verrast door de e-mail van Fitbit. Zou verwachten dat ze ondertussen de data toch wel op orde zouden hebben en meer voorsprong nodig hebben op de concurrentie.
quote:
PatrickC schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 07:16:
Ik heb bijna 2 jaar terug de keuze gemaakt om over te stappen van Fitbit naar Garmin vanwege het ontbreken van een aantal van deze features, wat nu achteraf nog een betere keuze blijkt te zijn geworden.
Je bent ook meer een echte sport-man ipv casual-sporter, toch? Dan is Garmin een goede keuze inderdaad. Ondertussen al andere varianten tegengekomen?

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• PatrickC
quote:
Karel17 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:02:
Klopt, was ook verrast door de e-mail van Fitbit. Zou verwachten dat ze ondertussen de data toch wel op orde zouden hebben en meer voorsprong nodig hebben op de concurrentie.
Qua data analyse is Garmin zeker niet beter dan Fitbit. Ik vind het activity tracking (stappen, trappen, slaapdetectie) op Fitbit ook nog steeds beter dan Garmin. Maar Fitbit liet voor mij wat teveel steekjes vallen op het gebied van sport (icm hartslag). Verder ben ik op het Garmin platform (Connect IQ) wat apps tegenkomen die meer doen met de hartslagdata tijdens slaap. En ik gebruik sinds kort ook Smashrun want een heel mooi inzicht geeft in al mijn hardloopactiviteiten met allerlei analyses, grafiekjes, etc..
quote:
Karel17 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:02:
Je bent ook meer een echte sport-man ipv casual-sporter, toch? Dan is Garmin een goede keuze inderdaad. Ondertussen al andere varianten tegengekomen?
Het is maar wat je onder een echte sport-man verstaat. >:) Ik hardloop 3 x per week (in totaal tussen de 30-40km per week) met af en toe wat wedstrijden 5km, 10km, 15km en halve marathons. Ik gebruik nu nog een Garmin vivoactive HR en wacht nog steeds op het 'perfecte' nieuwe horloge. De Garmin vivoactive 3 is wat mij betreft een grote misser van Garmin en verder hebben ze niets nieuws in hun lineup met touchscreen en 2 of meer fysieke buttons. De Fitbit Ionic is best een aardige optie, maar die komt weer tekort op sport gebied (geen cadans, geen koppeling aan footpods). Suunto heeft wel een mooi alternatief, namelijk de Suunto Spartan Sport Wrist HR Baro (http://www.suunto.com/en-...ort-wrist-hr-baro-stealth). Die horloge ziet er erg mooi uit, maar is helaas een beetje 'bulky'.

• Bastie-88
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23-10 11:57
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Fitbit Ionic?
Ben al een tijdje op zoek naar een activity tracker/smartwatch voor dagelijks gebruik en bij het crosfitten.
Lees alleen heel wisselende berichten over de Ionic.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• PatrickC
@Bastie-88 Deze review al gelezen?: https://www.dcrainmaker.c...atch-in-depth-review.html
Wisselende berichten kom je bij meerdere nieuwe horloges tegen, de vergelijkbare Garmin vivoactive 3 bijvoorbeeld. Wat ik van de Ionic gelezen en gezien heb, is een van de sterkere punten de hartslagmeting bij fitness, wat toch wel vaak de achilleshiel is van optische polshartslagmeting.

• Maartenvand
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 23-10 16:38
Ik heb de Fitbit Ionic na een kleine maand teruggestuurd, hoofdzakelijk omdat de hartslagmeting tijdens het hardlopen (in mijn ogen) niet klopten. Zo was mijn gemiddelde hartslag zo'n 10 bpm hoger dan met mijn Fitbit Charge 2, en schommelde de metingen met uitschieters naar 200+ en vervolgens weer 140-130 (lopend op een constante snelheid).

Verder vond ik het wel een mooi horloge, maar ik wilde het toch vooral ook als sport-/hardloophorloge gebruiken en op dat gebied is het toch wat beperkt. Qua smartwatch platform moet het ook nog erg op gang komen, het aantal goede apps is nog erg laag. Daarnaast is inmiddels mijn oog gevallen op de Garmin Forerunner 645 die beter aansluit op mijn wensen ;).

• Bastie-88
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23-10 11:57
@PatrickC Had die review inderdaad al gelezen :). Ik vind voornamelijk het vergelijk erg lastig omdat veel reviews gericht zijn op hardlopen/fietsen/triathlon. Daarnaast zijn veel van de reviews die je vind allemaal rond de release datum gemaakt (wat logisch is) maar daarmee heeft niemand hem echt een tijd om gehad.
App ondersteuning viel in het begin tegen alsook de HR meting (wat maarten hierboven ook aangeeft).
Maar dit kan met een update rechtgetrokken worden als het puur aan het algorithme ligt.
Dus was benieuwd of iemand hem hier al wat langer in gebruik heeft :)

@Maartenvand die Garmin ziet er ook intressant uit, ga ik ook eens verder induiken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• PatrickC
@Bastie-88 In die DC rainmaker review vind je onderaan de pagina ook een hele discussie met vragen en ervaringen, inmiddels met 155 reacties t/m januari 2018. Je kunt hier ook vragen stellen aan DC Rainmaker en uit ervaring weet ik dat hij deze meestal wel beantwoord.

De FR645 is inderdaad interessant, maar helaas geen touchscreen. Met touchscreen was dit ook mijn volgend horloge geweest denk ik, maar helaas...

• Maartenvand
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 23-10 16:38
quote:
Bastie-88 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:01:
App ondersteuning viel in het begin tegen alsook de HR meting (wat maarten hierboven ook aangeeft).
Maar dit kan met een update rechtgetrokken worden als het puur aan het algorithme ligt.
Dus was benieuwd of iemand hem hier al wat langer in gebruik heeft :)
Mijn ervaring is dat men bij Fitbit niet heel snel is met updates, volgens mij is er sinds de release van de Ionic slechts één update uitgebracht (ergens begin december), terwijl er mijns inziens nog genoeg ruimte voor verbetering is. Dat kan een bewuste keuze zijn natuurlijk, één grote update die veel zaken oplost ipv meerdere kleine updates met beperkte impact. Maar ergens hoop je toch dat ze daar iets meer bovenop zitten als consumenten wel 350eu laten betalen.

• Nicole67
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 31-01-2018
Ik heb onlangs een fitbit Alta HR aangeschaft omdat ik graag en veel wandel. Ik ben er super tevreden over. Ik gebruik een Samsung J5. Er zijn wel 2 dingen die niet/niet goed werken. Ten eerste : de GPS. Na elke activiteit die ik instel zou er een kaartje moeten komen. Soms komt dit, soms helemaal niet, en soms is het GPS-signaal te zwak waardoor er bv van een wandeling van 8 km maar 6 km wordt geregistreerd. Ik vraag mij af er een manier bestaat om het GPS-signaal sterker te maken of is dit helemaal niet mogelijk ?
Ten tweede : normaal moet ik na elke gewandelde kilometer een notificatie krijgen door middel van een stem. Ik heb notificaties aangeduid, het volume staat luid, en toch hoor ik niets.
Kan iemand mij helpen met deze problemen ?

• PatrickC
quote:
Nicole67 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:29:
Ik heb onlangs een fitbit Alta HR aangeschaft omdat ik graag en veel wandel. Ik ben er super tevreden over. Ik gebruik een Samsung J5. Er zijn wel 2 dingen die niet/niet goed werken. Ten eerste : de GPS. Na elke activiteit die ik instel zou er een kaartje moeten komen. Soms komt dit, soms helemaal niet, en soms is het GPS-signaal te zwak waardoor er bv van een wandeling van 8 km maar 6 km wordt geregistreerd. Ik vraag mij af er een manier bestaat om het GPS-signaal sterker te maken of is dit helemaal niet mogelijk ?
Ten tweede : normaal moet ik na elke gewandelde kilometer een notificatie krijgen door middel van een stem. Ik heb notificaties aangeduid, het volume staat luid, en toch hoor ik niets.
Kan iemand mij helpen met deze problemen ?
De Alta HR heeft zelf geen GPS, dus daar ben je afhankelijk van je telefoon. Wil je de GPS van je telefoon gebruiken en dus ook een kaartje zien na de activiteit, dan zul je de activiteit ook moeten starten vanaf je telefoon via de Fitbit app. Zie ook: https://help.fitbit.com/a...l=en_US&fs=RelatedArticle

Als het GPS signaal van je telefoon wegvalt, dan kun je daar weinig aan doen. Dat ligt aan de kwaliteit van je GPS sensor in je telefoon. De enige optie is... een andere telefoon kopen.

Wat betreft de notificaties... heb je de activiteit via de app op je telefoon opgestart? Aangezien je GPS problemen lijkt het er namelijk op van niet. Heb je wel via de app gestart, dan werkt de app niet goed op je telefoon. Is de app up to date? Is je Android versie up to date?

PatrickC wijzigde deze reactie 27-01-2018 23:17 (16%)

• Nicole67
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 31-01-2018
Bedankt voor je reactie. Ik start altijd de activiteit via de app op de telefoon. Ik gebruik alles nog maar sinds begin januari, dus alles is volgens mij up to date. Ik vreesde al dat het aan mijn gsm ligt. Een vriendin gebruikt een I-Phone en heeft nooit problemen met de GPS.

• Canis Lupus
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23-10 14:49
Mijn Charge HR afgelopen week ingeruild voor een Charge 2.
Wel wat fijne verbeteringen zoals meer slaapstats, groter scherm waardoor makkelijker inzicht stats, 250 stappen per uur notificatie en makkelijk een activiteit (Walk/Bike) starten vanaf het device in plaats van de app.

Enige probleem waar ik tegenaan loop: de automatic activity tracking werkt niet meer. Voorheen pakte hij mijn woon-werk fietsritjes feilloos, maar met de Charge 2 niet meer. Alle settings staan hetzelfde. Herkenbaar voor iemand?

Update
Had best zelf even kunnen zoeken. Twee opties die op Fitbit forum als oplossing worden aangedragen:
1) Minimum duur aanpassen van 15 naar 14 minuten 8)7
2) Auto-detectie uitzetten, uitloggen, app afsluiten, opnieuw starten + inloggen, weer aanzetten.

Heb nu de 1e gedaan, zien of het helpt.

Update 2
Optie 1 lijkt inderdaad te hebben geholpen. Opslaan nieuwe waarden zorgt wellicht voor een -reset-.

Canis Lupus wijzigde deze reactie 30-01-2018 21:19 (29%)

PSN: eric-010 (GT Sport, Wreckfest) - About.me -

• Eef01
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 30-01-2018
Ik heb de fitbit Charge 2, bevalt goed. Mijn hond heeft ook een fitbit, de Fitbark en nu denk ik erover om de Fitbit Charge 2 aan te schaffen.
Goed idee?
De stappen die geteld worden bij beide Fitbits vind ik aardig goed kloppen, ik vergelijk vaak met GPS apps. Als je tenminste een wandeling maakt. Hij telt ook andere bewegingen uiteraard.

• JME

JME

zeg maar Jamie

Ken je dat? Dat je je stoort aan iets dat net niet helemaal is zoals het in jouw ogen "hoort" maar tegelijk ook helemaal nergens over gaat? Zoiets heb ik met het knopje van mijn Charge 2. Die zit niet goed. Want links van het scherm. En een horlogeknopje "hoort" rechts. Natuurlijk, de Fitbit is geen horloge, maar hij zit wel op dezelfde plaats, lijkt er genoeg op, en geeft ook nog eens de tijd aan. Je kunt er potdikkie zelfs een digitale versie van een analoge wijzerplaat op zetten. Gewoon een horloge wannabe dus. Alleen da knopke he?
Nou kan ik de complete Fitbit wel andersom gaan dragen of desnoods de bandjes omzetten (denk ik, nog niet geprobeerd), maar dan draait het beeld niet mee en staat alles dus op zijn kop.
Hamvraag: is hier geen instelling voor, ergens diep in het menu verstopt? Zou ik toch leuk vinden.

• DIKKEHENK
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12-10 17:40
quote:
Bastie-88 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:24:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Fitbit Ionic?
Ben al een tijdje op zoek naar een activity tracker/smartwatch voor dagelijks gebruik en bij het crosfitten.
Lees alleen heel wisselende berichten over de Ionic.
niet doen. ( of je mag de mijne kopen :) ) . Ik heb m vanaf de start, maar er is iets serieus mis met de hardware van dit model. De communicatie tussen telefoon en klok is zeer slecht. dus txt, sms, en WA/mail berichten, zelfs een bel indicatie is volstrekt random, en werkt zeer slecht. Dat zijn iig voor mij de basis functies van een smartwatch. ben er nu 6 maanden mee bezig geweest, en het is met stip het aller slechtste model wat ik tot nu toe heb gehad.

Het support forum van fitbit staat propvol met dezelfde klachten, en men stuurt m vooral terug. ( lees ik ).

groet.

DIKKEHENK wijzigde deze reactie 23-02-2018 23:08 (3%)

• PatrickC
quote:
JME schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:32:
Ken je dat? Dat je je stoort aan iets dat net niet helemaal is zoals het in jouw ogen "hoort" maar tegelijk ook helemaal nergens over gaat? Zoiets heb ik met het knopje van mijn Charge 2. Die zit niet goed. Want links van het scherm. En een horlogeknopje "hoort" rechts. Natuurlijk, de Fitbit is geen horloge, maar hij zit wel op dezelfde plaats, lijkt er genoeg op, en geeft ook nog eens de tijd aan. Je kunt er potdikkie zelfs een digitale versie van een analoge wijzerplaat op zetten. Gewoon een horloge wannabe dus. Alleen da knopke he?
Nou kan ik de complete Fitbit wel andersom gaan dragen of desnoods de bandjes omzetten (denk ik, nog niet geprobeerd), maar dan draait het beeld niet mee en staat alles dus op zijn kop.
Hamvraag: is hier geen instelling voor, ergens diep in het menu verstopt? Zou ik toch leuk vinden.
Dit gaat helaas niet en er is ook al een feature request voor, waarvan Fitbit al heeft aangegeven dat het niet gerealiseerd kan worden. Zie: https://community.fitbit....e-2-Display/idi-p/1673072

De enige horloge die ik ken die deze optie heeft, is de Garmin vivoactive 3.

• PatrickC
quote:
Eef01 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:47:
Ik heb de fitbit Charge 2, bevalt goed. Mijn hond heeft ook een fitbit, de Fitbark en nu denk ik erover om de Fitbit Charge 2 aan te schaffen.
Goed idee?
De stappen die geteld worden bij beide Fitbits vind ik aardig goed kloppen, ik vergelijk vaak met GPS apps. Als je tenminste een wandeling maakt. Hij telt ook andere bewegingen uiteraard.
Fitbark? Dat heb ik even moeten opzoeken... ;) Maar ik snap het niet helemaal. Wil je een Fitbit Charge 2 voor je hond aanschaffen, of... de Fitbark 2? Als het echt een Fitbit Charge 2 is, hoe ga je die dan bevestigen aan je hond? Bandje lijkt mij te kort om om de nek gedragen te worden?

• XVI
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20-10 18:36
Van mijn vervangende Charge 2 bandje is zojuist een stukje plastic afgebroken. Dat gaat de tweede binnen een jaar worden. Waardeloos.

En nee, hij zit niet te strak of om tijdens een wervelstorm, dat plastic lijkt brak.

• PatrickC
@XVI Das vervelend, maar schijnt een algemeen probleem te zijn voor meerdere merken. Ik heb met m’n Fitbit Charge 2 nooit problemen gehad met het bandje, maar voor m’n beide Garmin horloges weer wel. Eentje was wel pas na 2 jaar (geen garantie meer) en eentje na dik een jaar (wel garantie).

• Marianne62
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 14-03-2018
Een paar maanden gebruik de fitbit hr.
Vannacht had ik hem niet om en dan staat de aantal kcal op 600...
Doet mij twijfelen aan de nauwkeurigheid. Durf nu niet meer te vertrouwen op de cijfers.
Ik gebruik hem vooral voor calorieverbruik.
Iemand een idee of het ding 'stuk' is? Of is er iets anders aan de hand?

• VirinR
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 22:22
quote:
Marianne62 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:08:
Doet mij twijfelen aan de nauwkeurigheid. Durf nu niet meer te vertrouwen op de cijfers.
Dit zijn je passieve calorieen, oftewel de calorieverbranding die plaats vindt tijdens het niet-sporten.
Zie ook deze afbeelding van Adidas:

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 21:45
quote:
Marianne62 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:08:
Je vebrand ook met niks doen dus slapen ed calorieën je zogeheten BMR.
En dat berekend fitbit automatisch ook bij niet dragen op basis van lengte gewicht ed.

• Jarnoootje
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16-10 11:44
Goedenavond,

Het is wat stil hier zie ik. Gisteren de knoop voor mezelf doorgehakt en na een Pebble gehad te hebben en vervolgens een normaal horloge toch de nieuwste Fitbit Versa besteld.

Ben benieuwd of nog meer mensen dit horloge hebben besteld of overwegen?

• PatrickC
quote:
Jarnoootje schreef op zondag 15 april 2018 @ 20:06:
Goedenavond,

Het is wat stil hier zie ik. Gisteren de knoop voor mezelf doorgehakt en na een Pebble gehad te hebben en vervolgens een normaal horloge toch de nieuwste Fitbit Versa besteld.

Ben benieuwd of nog meer mensen dit horloge hebben besteld of overwegen?
Leuk horloge (lijkt een beetje op de Apple Watch als je het mij vraagt) en ik vind ‘m ook een stuk mooier dan de Ionic (te hoekig). Maar... geen GPS aan boord dus ongeschikt voor mij.

Veel plezier met je aankoop en ik ben benieuwd naar je ervaringen.

• ymoona
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-10 23:26
@Jarnoootje Heb je hem al binnen? Ik ben gister even langs de media markt gereden om te kijken. Maar het enige model wat ze hadden was nog helemaal inpakt, heb hem dus niet aan kunnen zien. Mocht hem wel even aan omdoen. En in vergelijk met mijn forerunner 35 lijkt hij nog wat platter.

Hoe bevalt hij, ga je een review schrijven?
Ik ben vooral benieuwd naar de notificaties (whatsapp).

http://www.silverliningsoftware.nl/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 22:22
Mijn Fitbit Versa Special Edition (grijs/charchoal) komt zometeen binnen (tussen 13 en 15.30). *O*
Ik zal later een first impression met foto's in dit topic zetten.

• kepler
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:16
quote:
VirinR schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 12:08:
Mijn Fitbit Versa Special Edition (grijs/charchoal) komt zometeen binnen (tussen 13 en 15.30). *O*
Ik zal later een first impression met foto's in dit topic zetten.
Die van mij is ook verstuurd, maar als verjaardskado dus vriendin heeft tracking-info :D . Ik hoop dat hij vanavond ook binnen is :)

Ik zal van het weekend een korte review plaatsen. Ik heb nu een Pebble 2, ik ben benieuwd of het een goede vervanging is (Pebble verbinding valt regelmatig weg...)

Renault Zoe R210 Intens (22kWh)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kepler
Hij is binnen! Allereerste indrukken:

- Relatief klein en dun, iets breder dan hoger. Goed voor mijn kleine pols
- Mooi kleurenscherm!
- Erg licht
- Horloge zit tot nu toe lekker om de pols
- Erg snelle interface en drie knoppen
- touchscreen werkt prima
- always on nog niet kunnen vinden, maar scherm reageert wel prima. Eens kijken of daar ik goed aan kan wennen
- notificaties komen goed binnen

Nadelen:
- als mijn telefoon op stil (Android 7) staat komen de notificaties niet door... Dit is wel het grootste nadeel, ik wil juist mijn telefoon op stil houden!
- constante notificatie aanwezig op m'n telefoon van fitbit. Niet een heel groot nadeel, maar wel vervelend
- grote bezels

Komende dagen maar verder testen! Eerste indruk is positief!

• Roos79
@kepler volgens mij kan always on niet ivm batterij duur die dan keldert ed.

Bij een Apple watch is de telefoon stil en trilt mijn watch doet de versa dat ook?

• kepler
quote:
Roos79 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:07:
@kepler volgens mij kan always on niet ivm batterij duur die dan keldert ed.

Bij een Apple watch is de telefoon stil en trilt mijn watch doet de versa dat ook?
Dat eerste is logisch

Dat tweede niet, bij Android werkt dat (nog) niet. Wel vervelend, want nu trilt en m'n telefoon en m'n horloge

• coolz
  • Laatst online: 23-10 10:48
Waar hebben jullie hem besteld dan? Ik zelf via Fitbit en die leveren hem pas over een week of twee.
(blijkt hij gewoon al bij de MM te liggen...)

http://www.tabletsnederland.nl Alles over tablets |

• Roos79
@coolz En Coolblue verkoopt hem ook.

• kepler
Eerste volle dag met de Fitbit:

- Clockfaces downloaden werkt vaker niet dan wel... En je kan er maar eentje tegelijk downloaden op het horloge?
- Clockfaces bieden wel veel opties, heb er nu eentje gevonden die 'always on' ondersteund, maar dat vreet logischerwijs batterijen
- Automatisch aangaan is heel erg wennen, ik moet het ritme nog even doorkrijgen :D
- Notificaties werken dus niet als de telefoon op stil staat, heb het nu opgelost door de telefoon op trillen te zetten en het trillen minimaal. Dat werkt wel :)
- De app op de telefoon zegt vaak dat hij geen internetverbinding heeft en ook geeft hij altijd een error bij het installeren van een app op het horloge. Maar die staat er vervolgens wel op :D
- Nog geen verbindingsproblemen! (Was met de pebble wel)
- Notificaties werken prima, behalve whatsapp. Elke keer als ik een berichtje krijg laat hij ook de eerdere berichten zien (die ik nog niet gelezen heb en dus nog als notificatie staan). Dat is erg onhandig, nog geen manier gevonden om dat te verhelpen
- Batterij houdt het prima vol, gisteren tot 80% opgeladen en nu op 53%

Edit: er is een losse app (fit notifications) die het probleem oplost. Veel los in te stellen. Dit lijkt prima te werken, morgen verder testen.

kepler wijzigde deze reactie 18-04-2018 21:01 (6%)

• Teletekst
  • Laatst online: 21:33
Bedankt voor je updates @kepler. (y)
Ik ben zelf ook aan het kijken naar een alternatief voor de Apple watch sinds ik ben overgestapt op Android.
De versa staat ook op mijn lijstje.

• Roos79
@Teletekst Waarom geen android watch?
Veel dingen die ik lees van @kepler hoorde ik ook op Youtube reviews.
Moet eerlijk zeggen dat ik nu wel steeds blijer word met de Apple watch en dan maar vaker laden (om de dag)
Ik lees wel meer synchronisatie problemen de laatste weken of fouten in de App en dat heb ik met de Apple watch helemaal niet.
En ik was echt een fitbit fan.

• Teletekst
  • Laatst online: 21:33
@Roos79 Ik heb vroeger de Huawei Watch gehad. Daar was ik heel blij mee, maar het nieuwe model vind ik niet mooi. Wat me een beetje tegenstaat bij de android watches is de beperkte batterij duur.
Daarnaast ben ik wat meer op zoek naar een activity tracker die ook een seintje kan geven als ik what's app berichten krijg of een binnenkomend telefoongesprek.
De meeste extra dingen van een smartwatch gebruik ik eigenlijk niet echt.
Hoewel de timer van de Apple watch wel ideaal was met koken. ;)

Ik ben nog maar net overgestapt, dus ik heb er nog niet heel erg in verdiept.
Vandaar dat ik onder andere dit topic in de gaten hou.

• kepler
quote:
Roos79 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 21:51:
@Teletekst Waarom geen android watch?
Veel dingen die ik lees van @kepler hoorde ik ook op Youtube reviews.
Moet eerlijk zeggen dat ik nu wel steeds blijer word met de Apple watch en dan maar vaker laden (om de dag)
Ik lees wel meer synchronisatie problemen de laatste weken of fouten in de App en dat heb ik met de Apple watch helemaal niet.
En ik was echt een fitbit fan.
Begrijp me niet verkeerd, tot nu toe ben ik erg tevreden over het horloge zelf. Softwarematig zijn er zeker verbeteringen nodig, maar voorlopig dus op te lossen met wat truukjes. Ik kom van een Pebble, dus het is ook even zoeken naar vergelijkbare functies. Maar volgens mij heb ik het nu naar wens ingesteld :D
Ik heb ook veel gekeken naar een Android (Wear) watch, maar niks kunnen vinden wat aan mijn eisen voldeed:

- Zo klein/dun mogelijk
- NFC (voor eventuele betalingsmogelijkheden)
- Prijs rond 200 euro of lager
- Batterij van minstens 2 dagen
- Hardware knoppen (dus niet alleen touch)
- GPS niet noodzakelijk, heb al dedicated sporthorloge
- Always on wenselijk

De Versa voldoet in mijn ogen het beste aan deze eisen, de kleine onvolkomenheden neem ik maar voor lief. Nu hopen dat de ABN komt met een betalingsapp en de AH met een app voor boodschappenlijstje op de telefoon :D

• Roos79
Dat betalen als dat eenmaal kan is het de vraag wie dat als eerste kan natuurlijk en zijn meerdere partijen mee bezig.
Hardware knoppen ook dat vind je op meerdere producten en merken.
Dun ook dan vind je bij meerdere.
Prijs is ook iets wat je bij verschillende partijen kan vinden maar Fitbit is wel laag met de Versa.
Always on is een batterij slurper en dan red je die 2 dagen niet meer.

Persoonlijk vind ik de Ionic een mooier toestel dan de Versa met meer mogelijkheden.
En kijk eens naar bv Garmin die heeft ook toestellen met Pay dus nee in mijn ogen en ik weet dit is een Fitbit topic is het niet Fitbit die het wiel uitvind.
Verder is Fiitbit met veel nieuwe producten echt heel Beta bezig dus veel begin probleempjes die soms niet worden opgelost.

Fitbit heeft wel een erg leuke app maar Garmin en Polar bijvoorbeeld sleutelen ook goed aan de weg.
De slaap analyse van Fitbit is wel echt mooi al kent ook die zijn mankementen met foutjes en dat terwijl die sinds de charge 2 is ingevoerd.
Dat zou dan ondertussen nu wel mogen werken zonder problemen zou je zeggen?

• PatrickC
@Roos79 Niet alleen Fitbit kampt met 'Beta' probleempjes. Garmin is daar zeker net zo 'sterk' in. De Garmin VA3 en FR645 waren nou niet echt produktierijp toen ze op de markt kwamen. In principe zijn we allemaal beta testers geworden als we dit soort apparatuur kopen die pas net een aantal maanden te koop is. Tegenwoordig is het natuurlijk erg makkelijk voor fabrikanten firmware updates automatisch uit te rollen.

Allways on icm een touchscreen hoeft niet altijd maar een beperkte accuduur te hebben. Mijn huidige Garmin vivoactive HR houdt het meer dan 1 week vol op 1 batterijlading. Maar dit komt omdat Garmin een andere schermtechnologie gebruikt. De Garmin is namelijk erg goed af te lezen buiten (in fel zonlicht) terwijl deze in donkere lichtcondities moet worden verlicht door een backlight. Persoonlijk vind ik dat prettiger dan wat Fitbit met deze Versa (of Ionic) doet en Apple met hun watch.

• kepler
quote:
Roos79 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:18:
Dat betalen als dat eenmaal kan is het de vraag wie dat als eerste kan natuurlijk en zijn meerdere partijen mee bezig.
Hardware knoppen ook dat vind je op meerdere producten en merken.
Dun ook dan vind je bij meerdere.
Prijs is ook iets wat je bij verschillende partijen kan vinden maar Fitbit is wel laag met de Versa.
Always on is een batterij slurper en dan red je die 2 dagen niet meer.

Persoonlijk vind ik de Ionic een mooier toestel dan de Versa met meer mogelijkheden.
En kijk eens naar bv Garmin die heeft ook toestellen met Pay dus nee in mijn ogen en ik weet dit is een Fitbit topic is het niet Fitbit die het wiel uitvind.
Verder is Fiitbit met veel nieuwe producten echt heel Beta bezig dus veel begin probleempjes die soms niet worden opgelost.

Fitbit heeft wel een erg leuke app maar Garmin en Polar bijvoorbeeld sleutelen ook goed aan de weg.
De slaap analyse van Fitbit is wel echt mooi al kent ook die zijn mankementen met foutjes en dat terwijl die sinds de charge 2 is ingevoerd.
Dat zou dan ondertussen nu wel mogen werken zonder problemen zou je zeggen?
Nee Fitbit vindt niet het wiel uit, maar is (zover ik weet) wel de eerste die een horloge uitbrengt die al mijn wensen combineert. Beetje jammer wel is dat notifications nu opeens niet meer werkt :')

Ik heb ook een Garmin, maar daar moest ik downgraden naar een vroegere versie van de android app om uberhaupt notificaties te ontvangen. En verder werkt dat veel minder goed/logisch dan op de Versa (voor zover het werkte :P).

We raken wel een beetje offtopic, maar ik ben benieuwd naar jouw alternatief voor de Versa die voldoet aan mijn wensenlijstje (always on is geen harde eis, maar het kan wel qua batterij: zie de Pebble)

• Roos79
Klopt @PatrickC maar bij Garmin gaat het dan wel werken en bij Fitbit zijn er dingen die gewoon nooit echt goed gaan werken :+
Waar ze eerst echt super in de markt lagen en echt fijne producten hadden vind ik ze nu gewoon vele malen minder.
Ik begreep nu dat er rond mei een update aankomt die het een en ander weer oplost :P (bij de versa dus)
Maar gisteren bijvoorbeeld waren er meerdere waarbij hun stappen en activiteiten gewoon niet werden gesynchroniseerd en dat is dan niet de eerste keer.

@kepler als je het niet zo erg vind dat dingen wat buggy zijn of niet alles nog helemaal even goed werkt dan is het een prima product.
En als het uiteindelijk word wat ze beloven dan is de Versa echt een top product voor een super prijs!

• PatrickC
@Roos79 Mijn ervaring met Garmin is anders ook dat sommige zaken nooit gaan werken (b.v. sleep tracking werkt al 2 jaar niet goed bij mij, wat wel prima werkte op de Fitbit Charge HR) en mijn huidige vivoactive HR werkte eerst veel beter/sneller. Al die firmware updates hebben meer kwaad dan goed gedaan. Maar ik gebruik al 2 jaar geen Fitbit apparaat meer, dus kan niet beoordelen hoe het daar nu is.

Ik zag trouwens dat de Fitbit app op iOS een update heeft gekregen vandaag die de notificatie problemen op hun smartwatches zou moeten verhelpen.

PatrickC wijzigde deze reactie 19-04-2018 19:01 (14%)

• Roos79
@PatrickC ze hebben nieuwe slaap analyse toegevoegd bij de charge 2 en die werkt geregeld niet of pakt de oude analyse.
Dat is voor veel gebruikers een doorn in het oog omdat de nieuwe veel mooier en overzichtelijker is en meer inzicht geeft.
Ook de fitness level is verwarrend of kan verwarrend zijn en kan wisselende beelden geven bij sommige gebruikers.

• dylan007
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 20-04-2018
waarom als ik opsta staat er op mn fitbit dat mn calorieën op 400 staan?

• Roos79
quote:
dylan007 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 18:47:
waarom als ik opsta staat er op mn fitbit dat mn calorieën op 400 staan?
Dat is wat je verbrand in je slaap :+
Zelfs met stil zitten en slapen verbrand je anders zou je dood zijn :D

Google maar eens op bmr ;)

• maikelV2
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 16-08 21:48
Een aantal weken terug merkte ik voor het eerst een breukje in het glas/plastic van de heartrate sensor.
Nu met al dat gezweet met de temperaturen van de laatste dagen is er vocht achter gekomen, ik denk door die breuk.

Heb een foto gemaakt, het ziet er niet heel fris uit, ik poets mijn Fitbit ongeveer eens per week met een (vochtige) handdoek na het douchen en ben erg voorzichtig met handen wassen en regen.

Wat denken jullie, valt dit onder garantie? Hij werkt verder wel gewoon naar behoren.

http://i64.tinypic.com/30t5doj.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• post4richard
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 26-06-2018
Veel smart/sportwatches bieden tegenwoordig de mogelijkheid om de data fields aan te passen. Zowel in aantal als in soort. Sommige maken hierbij gebruik van 3rd-party apps.
Voor de Ftbit Ionic kan ik hierover niets vinden. Het Upper en Lower field kunnen qua 'soort' aangepast worden. De Middle niet en is rolling. Daarnaast lijkt het aantal en/of de indeling niet aangepast te worden.

Klopt dit ? Iemand ervaringen mee ?

Soms praat ik tegen mezelf ...en dan moeten we allebei lachen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: november 2005
Ik heb de Charge 2 van mijn vrouw overgenomen na 5 dagen. Nu wil ik graag alle tellers weer op 0 zetten. Ik heb dit filmpje gevolgd, maar helaas geen resultaat. Iemand anders nog ideeën?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 00:32

FREAKJAM

"MAXIMUM"

quote:
virtualJac schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 17:15:
Ik heb de Charge 2 van mijn vrouw overgenomen na 5 dagen. Nu wil ik graag alle tellers weer op 0 zetten. Ik heb dit filmpje gevolgd, maar helaas geen resultaat. Iemand anders nog ideeën?
Je kunt de Charge 2 niet resetten. Je kunt hem linken aan een nieuw account en aan je vrouw vragen de Fitbit te unlinken van haar account.

FREAKJAM wijzigde deze reactie 02-05-2018 17:26 (5%)

is everything cool?

• virtualJac
  • Registratie: november 2005
quote:
FREAKJAM schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 17:26:
[...]

Je kunt de Charge 2 niet resetten. Je kunt hem linken aan een nieuw account en aan je vrouw vragen de Fitbit te unlinken van haar account.
Het is schijnbaar toch gelukt middels dat gelinkte filmpje. Alle data is weg, behalve de data die gisteren verzameld is door mij.

there's no tweak without the tweaker

• Roos79
quote:
virtualJac schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:39:
[...]

Het is schijnbaar toch gelukt middels dat gelinkte filmpje. Alle data is weg, behalve de data die gisteren verzameld is door mij.
Als je hem koppeld aan je eigen account reset hij vanzelf en gaat de data die erop staat verloren.
Dus dat koppelen wat je gedaan heb heeft hem laten resetten en daarom zie je enkel nog jouw data staan.
Let wel als je dan in jouw account staat die je op de vorige dagen enkel je BMR staan dat is normaal.

Roos79 wijzigde deze reactie 03-05-2018 15:15 (10%)

• Rossi46
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 14-10 11:14
quote:
kepler schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:34:
Edit: er is een losse app (fit notifications) die het probleem oplost. Veel los in te stellen. Dit lijkt prima te werken, morgen verder testen.
Heb je die app via de Fitbit App op je telefoon gevonden? Ik kan die app namelijk niet vinden :/

XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• kepler
quote:
Rossi46 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 22:09:
[...]

Heb je die app via de Fitbit App op je telefoon gevonden? Ik kan die app namelijk niet vinden :/
Het is een android app, dus geen app voor de fitbit :)

Intussen alweer tijdje verder met de Versa, nog steeds erg tevreden. Zal eens kijken of ik van het weekend een kleine review kan schrijven!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rossi46
quote:
kepler schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 22:47:
[...]

Het is een android app, dus geen app voor de fitbit :)

Intussen alweer tijdje verder met de Versa, nog steeds erg tevreden. Zal eens kijken of ik van het weekend een kleine review kan schrijven!
Aha! Ga ik daar kijken. Tnx!

Ik vind de Versa tot nu toe heel tof. Al bemerk ik wel dat de stappenteller totaal verkeerde waardes doorgeeft. Ik heb van anderen gehoord dat dat in de loop der tijd beter zou moeten worden. Ik hoop het. Met de huidige telling heb ik er niets aan (veel meer stappen dan in de realiteit).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickC
quote:
Rossi46 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:07:
[...]

Aha! Ga ik daar kijken. Tnx!

Ik vind de Versa tot nu toe heel tof. Al bemerk ik wel dat de stappenteller totaal verkeerde waardes doorgeeft. Ik heb van anderen gehoord dat dat in de loop der tijd beter zou moeten worden. Ik hoop het. Met de huidige telling heb ik er niets aan (veel meer stappen dan in de realiteit).
Fitbit telt altijd al te veel stappen (b.v. als je je armen op een bepaalde manier beweegt terwijl je gewoon stil staat of zit). Maar als je dat weet, dan kan je daar rekening mee houden. Het gaat wat mij betreft ook om hoe de 'trend' van het aantal stappen is en niet om het exacte aantal stappen op één dag.

Toen ik van Fitbit naar Garmin overstapte, had ik ineens een paar duizend stappen per dag minder. Garmin telt dan ook weer iets te weinig stappen (b.v. als je minder dan 10 stappen achter elkaar loopt, dan telt Garmin deze niet). Maar... het is dan ook een indicatie en geen exacte wetenschap! ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rossi46
quote:
PatrickC schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:22:
[...]

Fitbit telt altijd al te veel stappen (b.v. als je je armen op een bepaalde manier beweegt terwijl je gewoon stil staat of zit). Maar als je dat weet, dan kan je daar rekening mee houden. Het gaat wat mij betreft ook om hoe de 'trend' van het aantal stappen is en niet om het exacte aantal stappen op één dag.

Toen ik van Fitbit naar Garmin overstapte, had ik ineens een paar duizend stappen per dag minder. Garmin telt dan ook weer iets te weinig stappen (b.v. als je minder dan 10 stappen achter elkaar loopt, dan telt Garmin deze niet). Maar... het is dan ook een indicatie en geen exacte wetenschap! ;)
Hmm, tsja, ik weet het niet...

Ik ken de technologie achter het stappen tellen (nog) niet, maar ik kan mij indenken dat het soms lastig is om daadwerkelijke een stap te herkennen. Het is echter wel een belangrijk onderdeel van de Versa. Dus een beetje betrouwbaarheid is vereist. Als dat ding stappen gaat tellen terwijl ik een werkdag achter m'n bureau zit dan schiet het z'n doel volledig voorbij. Ik ga het in de gaten houden.

Verder vind ik het overigens een prachtig apparaat. Hij oogt en voelt echt premium, zeker met de antraciet kast van de 'special edition'.Hij draagt ook heerlijk. En eindelijk een 'smartwatch' die niet de grootte heeft van de deksel van een pot pindakaas :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickC
@Rossi46 Ik vind 'm ook best mooi, maar geen GPS sensor, dus dan valt hij sowieso af bij mij. En wat betreft de grootte, als je een Garmin vivoactive 3 of Forerunner 645 bekijkt, dan zijn deze ook best 'klein' en ik vind een rond horloge altijd nog net iets mooier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kepler
Nieuwe firmware schijnt er aan te komen, eerste 10% van de horloges hebben de update al. Quick replies zit er ook in!

Beetje jammer dat nu mijn notificaties niet meer werken... Althans ze werken wel, maar ik krijg geen trilling op het horloge (ik heb de firmware update nog niet, app heeft wel de update gekregen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 02:27

martijn12345

Geen inspiratie

Ik heb de laatste dagen zo ongeveer het hele topic doorgeploegd om te besluiten welk apparaat het beste zou zijn voor mij. Aardig wat reviews gelezen. Maar, en corrigeer mij als ik het mis heb, ik krijg meer en meer het idee dat ik beter niks kan kopen. Buggy software, grote afwijkingen in meting, of het nu stappen of hartslag is, bandjes die iedere paar maanden stuk gaan. Ik heb echt het idee dat er in deze markt 100den producten te vinden zijn, en geen van allen goede kwaliteit.

Ik sta open voor alle bekende merken, ik ben op zoek naar een tracker om wat meer inzicht te krijgen in mijn hartslag, calorie verbruik en slaapritme. Nauwkeurigheid is niet cruciaal, ik snap dat het om ' de trend gaat' meer dan de exacte waarden, hier kan ik mee leven.

Ik vind het niet erg om GPS van de telefoon te gebruiken indien nodig, en hoef geen notificaties. Langere batterijduur is een pré (duh). Ik ben graag bereid meer te betalen voor een degelijk product waar ik langere tijd plezier van heb.

Wat raden jullie mij aan? Is het echt zo bar en boos met de kwaliteit van Fitbit, Garmin etc?

Geen inspiratie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickC
@martijn12345 Op forums vind je met name negatieve ervaringen over dit soort producten. Mensen die geen problemen hebben, hebben namelijk niet de behoefte om forums te bezoeken en hun beklag te doen of advies te vragen. In Nederland (EU) ben je best goed beschermd als consument, met minimaal 2 jaar garantie, dus je loopt eigenlijk weinig risico.

Als je de kans op (software) problemen zoveel mogelijk wilt voorkomen (in de eerste maanden dat je het product hebt), zou ik adviseren niets iets te kopen wat pas net op de markt is. Qua Fitbit zou dat dan de Charge 2 of Alta HR kunnen zijn. De Versa is nog niet zo lang op de markt, dus die kan nog wat kinderziektes hebben. Wat betreft Garmin zou je kunnen kijken naar een vivosmart 3. Wil je toch GPS, dan is een vivosport de betere keuze.

Volgens mij ben je niet echt op zoek naar een sporthorloge? Indien je toch iets meer ‘sport’ wilt... De Fitbit Ionic is al wat langer op de markt. Bij Garmin kom je dan op Forerunner 30/35/235 of vivoactive 3 uit.

Je hebt verder nog niet aangegeven wat je mooi vindt. Wil je een soort ‘bandje’, of toch iets wat op een horloge lijkt, en moet die dan rond (traditioneel) zijn, of ‘vierkant’. Wil je graag een touchscreen? Een scherm wat altijd aan staat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

@PatrickC hartelijk dank voor het meedenken. Ik ben niet echt een horlogeman (een van de dingen die me al jaren tegenhoudt überhaubt iets als dit te kopen.) Dus qua bandje ben ik niet bezig met de looks maar wel iets wat prettig draagt, als ik ergens lees 'vergeet dat ik hem om heb' is dat voor mij een dikke plus.

Omdat ik niet perse notificaties van de telefoon hoef, denk ik dat een klein schermpje prima is. Touchscreen of niet... Handige bediening lijkt me het belangrijkste maar of dat met knoppen of een touchscreen is. Scherm altijd aan zou de voorkeur hebben maar is ook geen must. Spatwater/zweetdicht is een must maar ik hoef er niet mee te zwemmen.

Ik sport 4 - 5 keer in de week, meestal sportschool (garmin vivoactive meen ik heeft een rep counter, zoiets zou een leuke toevoeging zijn al kan ik het zelf ook wel onthouden). Daarnaast af en toe fietsen of hardlopen, dit doe ik meer voor de afwisseling en recreatief en niet op strake trainingschema's of wat dan ook. Daarom dat accuratesse niet strikt noodzakelijk is. Maar een nikszeggende meting zou uiteraard alleen maar frustraties opleveren.

Ik heb zeer uitgebreid naar de Charge gekeken en dit is zeker een goede kandidaat, maar hoor in persoonlijk kring veel goede verhalen over Garmin in z'n algemeen. Alle advies is meer dan welkom.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickC
@martijn12345 Ik heb zellf de Fitbit Charge HR 1,5 jaar gebruikt, maar ben toen overgestapt naar een Garmin vivoactive HR. De reden hiervoor was niet dat ik niet tevreden was over de Fitbit, maar ik wou graag een apparaat wat alle functionaliteit bevatte. Tijdens hardlopen droeg ik namelijk een horloge (Garmin Forerunner 610) voor met name de GPS en aan de andere arm de Fitbit Charge HR voor hartslagmeting. Buiten dat dat niet echt handig is, stonden dus ook mijn gegevens op 2 plekken. Nu kun je wel via een omweg data tussen Garmin en Fitbit uitwisselen, maar ideaal is dat niet.

Ik heb dus ervaring met zowel Fitbit als Garmin, maar niet meer met de laatste generatie producten. M’n huidige Garmin VA HR heb ik nu ook al 2 jaar. Maar als ik ze toch mag vergelijken, dan vond ik Fitbit de betere activity tracker (trappen tellen , 24x7 HR, sleep tracking). Qua stappen tellen, telde de Fitbit te veel stappen en telt Garmin te weinig stappen. Hartslagmeting tijdens een activiteit was voor beide apparaten hetzelfde, maar Fitbit was beter in hartslagmeting tijdens slaap, omdat de frequentie van hartslagmeting hoger is. Bij Garmin wordt de frequentie verlaagd als er voor langere tijd weinig beweging wordt geconstateerd. Maar.. de nieuwere generatie Garmins, heeft een nieuwe hartslagsensor welke wel echt 24x7 de hartslag meet. Slechste onderdeel van Garmin is wat mij betreft sleep tracking. Daar klopt bij mij niets van, terwijl Fitbit dat in 9 van de 10 gevallen wel goed deed. Met name het detecteren van de start van de slaap gaat bij mij vaak mis op de Garmin, zodat deze denkt dat ik gemiddeld bijna 9 uur slaap, terwijl ik de 7 uur nog niet eens haal. Dit is echter niet het probleem van het apparaat, maar meer het algoritme wat Garmin Connect gebruikt voor slaap detectie. Garmin kijkt alleen maar naar beweging, terwijl Fitbit ook de hartslagdata gebruikt voor slaap detectie (dus dat gaat waarschijnlijk mis bij mij op alle Garmins). Verder mist de Garmin regelmatig een trap die ik oploop, met name thuis. Ook daar was de Fitbit veel beter. Maar mijn hoofdoel was sport (hardlopen) en daar doet mijn Garmin erg goed z’n werk.

Ik ben zelf al een tijdje op zoek naar een nieuw horloge en de logische opvolger zou wellicht de Garmin VA3 kunnen zijn, maar die heeft 2 grote tekortkomingen voor mij. Ten eerste maar één knop (manual lap dus via double tap op het touchscreen :( ) en ten tweede is de configuratie van data pagina’s beperkter dan op mijn huidige horloge. De Fitbit Ionic zou ook kunnen, maar die vind ik niet mooi. Dus had ik mijn zinnen gezet op de Garmin Forerunner 645 (zonder muziek), maar die heeft op dit moment nog te veel problemen. Recentelijk is de Amazfit Stratos er bij gekomen op mijn lijstje. Voor de prijs biedt dat horloge erg veel en de meeste reviewers zijn erg enthousiast. Maar dit is een behoorlijk groot horloge, dus dat lijkt mij minder geschikt voor jou.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23-10 15:21

hbsJR

All rounder

quote:
martijn12345 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 04:33:
@PatrickC

Ik heb zeer uitgebreid naar de Charge gekeken en dit is zeker een goede kandidaat, maar hoor in persoonlijk kring veel goede verhalen over Garmin in z'n algemeen. Alle advies is meer dan welkom.
Een goede website voor activity trackers is deze site: https://www.dcrainmaker.com/ . Een hartslag meting of de juiste stappen meten aan de hand van je pols gaat nooit de gewenste metingen opleveren.

Je ziet van brands als Polar ( https://www.polar.com/nl ) dat je dan een horloge koopt met een combinatie van een band om je borstkast heen. De reden dat veel mensen dit niet doen is dat dit al snel gaat oplopen naar 400 / 500 euro.

Vooral fitbit gaat het er niet om dat je precies kan zeggen dat je 10.000 stappen kan maken. Maar je kan wel afleiden of je die dag actief bent geweest. Een doelstelling van Fitbit is gedragsverandering en een beeld krijgen wat je doet is daarbij fijn.

Aan de hand van mijn statistieken zie ik dat ik iets te passief ben geweest of dat ik juist teveel heb gesport de afgelopen tijd. Aan de hand daarvan maak ik beslissingen hoe ik eet of dat ik toch de trap pak in plaats van de lift.

Mijn fitbit keuze is dit:

Ben je geen horloge persoon, maar wil je wel alle luxe om dingen in de gaten houden: Charge 2
Wil je subtiel, maar alle opties: Alta HR

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PatrickC
@hbsJR Prima advies. Ik denk echter wel dat de meeste personen voor een optische polshartslagmeting gaan omdat ze een borstband niet prettig vinden (zoals ik) of teveel ‘gedoe’. Als alternatief wordt ook nog vaak een hartslagmeter zoals de Scosche RHYTHM+ aanbevolen. Deze geeft betere resultaten dan hartslagmeting via de pols, zonder het ‘ongemak’ van een borstband. Maar.. het kost je bijna €100 extra.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23-10 15:21

hbsJR

All rounder

quote:
PatrickC schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 08:50:
@hbsJR Prima advies. Ik denk echter wel dat de meeste personen voor een optische polshartslagmeting gaan omdat ze een borstband niet prettig vinden (zoals ik) of teveel ‘gedoe’. Als alternatief wordt ook nog vaak een hartslagmeter zoals de Scosche RHYTHM+ aanbevolen. Deze geeft betere resultaten dan hartslagmeting via de pols, zonder het ‘ongemak’ van een borstband. Maar.. het kost je bijna €100 extra.
Eens.... Het punt wat ik wilde maken is dat je gewoon een "verlies" moet accepteren als je overstapt naar fitbit. Je moet je eco-systeem denk ik ook kiezen met hoe belangrijk de statistieken zijn. Mij boeit het niet zoveel dat er afwijkingen zijn in mijn statistieken. Mocht accuraat zijn echt belangrijk zijn, kijk dan vooral naar andere merken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roos79
Lees de afgelopen dagen veel spontaan gebroken schermpjes van de charge 2
Vermoedelijk door de warmte?

Maar als ik jouw lees @martijn12345 zou ik eerder naar Garmin (die hebben smalle bandjes met gps) of polar (m430 bijvoorbeeld maar is wel een echt horloge)kijken
Of die eerder genoemd zijn door de andere genoemd zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21-10 19:32
quote:
martijn12345 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:26:
Ik heb de laatste dagen zo ongeveer het hele topic doorgeploegd om te besluiten welk apparaat het beste zou zijn voor mij. Aardig wat reviews gelezen. Maar, en corrigeer mij als ik het mis heb, ik krijg meer en meer het idee dat ik beter niks kan kopen. Buggy software, grote afwijkingen in meting, of het nu stappen of hartslag is, bandjes die iedere paar maanden stuk gaan. Ik heb echt het idee dat er in deze markt 100den producten te vinden zijn, en geen van allen goede kwaliteit.

Ik sta open voor alle bekende merken, ik ben op zoek naar een tracker om wat meer inzicht te krijgen in mijn hartslag, calorie verbruik en slaapritme. Nauwkeurigheid is niet cruciaal, ik snap dat het om ' de trend gaat' meer dan de exacte waarden, hier kan ik mee leven.

Ik vind het niet erg om GPS van de telefoon te gebruiken indien nodig, en hoef geen notificaties. Langere batterijduur is een pré (duh). Ik ben graag bereid meer te betalen voor een degelijk product waar ik langere tijd plezier van heb.

Wat raden jullie mij aan? Is het echt zo bar en boos met de kwaliteit van Fitbit, Garmin etc?
Ik ben zelf recent begonnen met sport/fitness en wilde hier graag ook een sportbandje bij hebben voor de stats om zo in de gaten te houden wat er allemaal bij wordt gehouden. Ik heb, moet ik eerlijk bekennen, vrij blind gekeken naar FitBit Charge 2 vanwege de bekendheid van t merk. Overall ben ik er tevreden mee, maar zijn een paar punten die ik graag had willen weten voordat ik het had gekocht zodat ik dat in overweging kon nemen, doe er je voordeel mee :):

- Ik had al een smartscale van Xiaomi, het is nogal een kriem om de gegevens vanuit daar in de app van FitBit te krijgen. Het is uiteindelijk wel gelukt, wil je weten hoe dan kan je me een DM sturen oid. Wat ik daar wel van geleerd heb is dat FitBit eigenlijk best een gesloten ecosysteem heeft.

- Mijn sportschool gebruikt veel Polar apparatuur voor o.a. bij spinning. Ik probeerde eerst mee te doen met de FitBit maar liep tegen er tegen aan dat een polsbandje lang niet zo nauwkeurig was als ik had verwacht. Daarnaast is het wat omslachtig om een live meting in de app in de gaten te houden, verloor hij naar mijn mening vaak zn verbinding/nam hij geen hartslag meer op of was de registratie verkeerd. naast dat alles heeft Polar een goed systeem met hartslagzones waar de sportschool ook in traint. De instructeur zegt bijv: we gaan naar 80% van je max hartslag, en met een Fitbit heb je geen idee wat dat precies bij jou is.

Ik heb daarom uiteindelijk een Polar H10 band gekocht voor bij het spinnen, en die bevalt erg goed, ik kon goed mee trainen en kwam er daardoor ook achter dat mn Fitbit niet zo nauwkeurig was als ik dacht, ik zat er vaak wat onder/boven.

Mijn punt is vooral, check bij je sportschool oid of ze daar een merk gebruiken. Ik zou zelf nu kiezen voor een polar polsbandje (denk ik, niet verder naar gekeken) zodat ik alles in 1 app zou hebben, en ik het tijdens het sport kan uitbreiden met de borstmeter voor een meer nauwkeurige hartslagmeter. Voor de dagelijkse statistieken zijn polsbandjes natuurlijk prima, maar polar heeft daar een mooie combi in (polsbandje + borstmeter)

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickC
Het ontbreken van ‘custom heartrate zones’ bij Fitbit was voor mij trouwens ook een reden om naar Garmin over te stappen. Als je met 5 zones wilt werken, wat je vaak gebruikt ziet, dan is Fitbit geen goede keus. Ik heb hiervoor destijds een ‘feature request’ aangemaakt bij Fitbit, maar ze hebben besloten daar niets mee te doen. Ik begrijp die keuze nog steeds niet, want ze verliezen daar de sporters mee die op hartslagzones willen trainen.

Verder ben ik niet zo bekend met Polar activity trackers of horloges, maar het is een groot merk, dus zal vast niet onder doen voor Garmin, Fitbit of Suunto.

@Melantrix Het niet zo makkelijk gegevens van je weegschaal delen met Fitbit, is niet alleen een beperking van Fitbit. Dit zul je bij andere merken ook zien. Ze willen allemaal graag hun belachelijk dure eigen weegschalen slijten namelijk. Het manuaal invoeren van gewicht en vetpercentage kost trouwens nog geen minuut, dus ik begrijp sowieso nooit waarom mensen zoveel geld uitgeven aan een weegschaal voor het gemak van een automatische upload via wifi. Maar jij hebt een goedkopere weegschaal gekocht zag ik.
Dat je het merk van de sportschool zou moeten kopen ben ik niet met je eens. Bijna alle grote merken kunnen de custom heartrate zones instellen, ook nog eens via verschillende methodes. Alleen Fitbit blijft hier dus wat achter.

PatrickC wijzigde deze reactie 08-05-2018 16:16 (37%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

quote:
PatrickC schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 08:50:
Dank wederom voor de input. Ik zit er erg over te denken om die Scosche RHYTHM+ te bestellen en ergens mee te combineren. Het is niet de goedkoopste oplossing, maar zoals ik al eerder zei, ik geef liever wat meer uit aan iets wat goed werkt. Het is me alleen niet helemaal duidelijk waar ik dat product zoal mee kan combineren. De website geeft aan Apple Watch en verschillende Samsung telefoons.

Maar is dit een product wat je inderdaad naast een telefoon gebruikt, of is dit iets wat je naast een smartwatch gebruikt en ben ik helemaal op de verkeerde weg aan het denken? (Edit: Ik heb zelf een LG G6 en ben niet van plan een hele andere telefoon aan te schaffen dus als dat nodig zou zijn valt het af)

Ik begrijp volledig dat polsbandjes niet accuraat zijn, maar een band om de borst vind ik enerzijds beetje vervelend zitten, anderzijds train ik niet op HR zones, in die zin... Ik doe mijn workouts, maar mijn plan is om mijn hartslag tussen de verschillende sets boven een bepaald niveau te houden, en daar moet deze hele setup me bij helpen. Anyway, ziet er goed uit. Nu nog een goed bandje, of anders toch maar een klein horloge vinden om het aan te koppelen. @PatrickC mocht je daar specifiek nog wat ideeën over hebben, hoor ik ze graag :)

martijn12345 wijzigde deze reactie 08-05-2018 16:21 (3%)
Reden: kleine toevoeging

Geen inspiratie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21-10 19:32
quote:
PatrickC schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:58:
Het ontbreken van ‘custom heartrate zones’ bij Fitbit was voor mij trouwens ook een reden om naar Garmin over te stappen. Als je met 5 zones wilt werken, wat je vaak gebruikt ziet, dan is Fitbit geen goede keus. Ik heb hiervoor destijds een ‘feature request’ aangemaakt bij Fitbit, maar ze hebben besloten daar niets mee te doen. Ik begrijp die keuze nog steeds niet, want ze verliezen daar de sporters mee die op hartslagzones willen trainen.

Verder ben ik niet zo bekend met Polar activity trackers of horloges, maar het is een groot merk, dus zal vast niet onder doen voor Garmin, Fitbit of Suunto.

@Melantrix Het niet zo makkelijk gegevens van je weegschaal delen met Fitbit, is niet alleen een beperking van Fitbit. Dit zul je bij andere merken ook zien. Ze willen allemaal graag hun belachelijk dure eigen weegschalen slijten namelijk. Het manuaal invoeren van gewicht en vetpercentage kost trouwens nog geen minuut, dus ik begrijp sowieso nooit waarom mensen zoveel geld uitgeven aan een weegschaal voor het gemak van een automatische upload via wifi. Maar jij hebt een goedkopere weegschaal gekocht zag ik.
Dat je het merk van de sportschool zou moeten kopen ben ik niet met je eens. Bijna alle grote merken kunnen de custom heartrate zones instellen, ook nog eens via verschillende methodes. Alleen Fitbit blijft hier dus wat achter.
Mja er zijn apps die intergratie hebben met o.a. Google fit waar je echt ook weer uit kan halen. En gemak is altijd iets wat trektcheelt weer overtypen. Ik zou het niet overtypen gewoon omdat ik lui bent :) maar inderdaad, de mijne is relatief goedkoop en bevalt ook prima.

Waarom ik aanraad om t merk van de sportschool te kopen is het feit dat je bij ons gebruik kan maken van gymlink waardoor je je meter kan koppelen aan de schermen in de zaal zodat je niet je telefoon mee hoeft te nemen. Was overigens meer bedoeld als iets waar ik liever wel rekening had gehouden in plaats van niet. Ik zou persoonlijk wel op z'n minst naar polar hebben gekeken in plaats van redelijk blind een bekend merk kopen.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickC
@martijn12345 De scosche rhythm+ gebruik je meestal bij een horloge als deze zelf geen hartslagmeter heeft of als deze niet nauwkeurig genoeg werkt (b.v. bij intervaltraining of krachttraining). De horloge moet dan wel het koppelen van een externe hartslagmeter via Ant+ of Bluetooth ondersteunen. Dit laatste zul je dus even moeten controleren. Ik verwacht namelijk niet dat bandjes zoal de Fitbit Charge 2 dit ondersteunen.

PatrickC wijzigde deze reactie 08-05-2018 17:52 (5%)

• Crysania
  • Laatst online: 19-10 19:43

Crysania

fka THE_CR0SS

Vraagje aan de fitbit versa special edition eigenaren. Is dat extra bandje (charcoal) de moeite waard voor de 30 euro?

Is het van hetzelfde materiaal gemaakt als de standaard bandjes of mooier/beter?

Ik twijfel nog welke van de 2 ik zal halen. Op ali express staan ook 100en extra bandjes voor de versa van 2 tot 20 euro per stuk

Mijn .net development weblog | Xbox Live gamertag: CrysaniaNL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 01:36
quote:
Crysania schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 11:32:
Vraagje aan de fitbit versa special edition eigenaren. Is dat extra bandje (charcoal) de moeite waard voor de 30 euro?

Is het van hetzelfde materiaal gemaakt als de standaard bandjes of mooier/beter?

Ik twijfel nog welke van de 2 ik zal halen. Op ali express staan ook 100en extra bandjes voor de versa van 2 tot 20 euro per stuk
Ik ben er heel tevreden mee. Ik wil ook geen rubber bandje. Ze zitten er overigens wel bij, verder vind ik dit ontwerp unieker.

Web Enrichment - regenthet.in - Vakantiehuisje Vasse

• Crysania
  • Laatst online: 19-10 19:43

Crysania

fka THE_CR0SS

quote:
Wietsee. schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 13:03:
[...]

Ik ben er heel tevreden mee. Ik wil ook geen rubber bandje. Ze zitten er overigens wel bij, verder vind ik dit ontwerp unieker.

[afbeelding]
Uiteindelijk toch maar de limited versie besteld. Ga denk ik ook later wat extra bandjes halen bij aliexpress. Zag best mooie staan voor weinig geld. Ook lederen (waarschijnlijk nep leer maar who cares) en metalen bandjes

Die nfc chip is die alleen met fitpay te gebruiken of kun je hem ook op andere manieren gebruiken in apps?

Mijn .net development weblog | Xbox Live gamertag: CrysaniaNL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kepler
Ik heb de firmware update binnen, quick reply *O* Werkt prima, net als Pebble. Zelfs met mogelijkheid tot antwoorden met smileys :D

Notificaties lijken nu ook constanter te werken, binnenkort zal ik dan een langere review schrijven. Even kijken hoe het met de update gaat

kepler wijzigde deze reactie 12-05-2018 20:42 (35%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rossi46
quote:
Crysania schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 11:32:

Het bandje van de special edition is van een comfortabeler materiaal gemaakt dan het standaard bandje. Het bandje staat ook veel mooier (vind ik). Al kun je voor een paar euro ook dergelijke bandjes bestellen via AliExpress. Het standaard zwarte bandje (ook onderdeel van de special edition) zit minder lekker, wordt ook snel zweterig.

Belangrijker vind ik de kleur van de kast. Dat is prachtige tint antraciet. Naar mijn idee veel mooier dan de zwarte of zilvere variant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rossi46
Weet iemand of het mogelijk is om op de Fitbit Versa instellingen aan te passen tijdens een activiteit? Ik merkte gisteren op dat de 'auto pause' functie niet functioneerde op de racefiets. Ik zag echter nergens een mogelijkheid om dat weer in te schakelen tijdens de activiteit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickC
DC Rainmaker heeft z’n uitgebreide review van de Versa klaar:
https://www.dcrainmaker.com/2018/05/fitbit-versa-review.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickC
quote:
Rossi46 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:58:
Weet iemand of het mogelijk is om op de Fitbit Versa instellingen aan te passen tijdens een activiteit? Ik merkte gisteren op dat de 'auto pause' functie niet functioneerde op de racefiets. Ik zag echter nergens een mogelijkheid om dat weer in te schakelen tijdens de activiteit.
Als ik de handleiding nalees, dan kun je dit alleen maar aanpassen voordat je de activity hebt gestart.

To customize an exercise setting:
1. On Versa, tap the Exercise app.
2. Swipe through the list of exercises until you find the one you want to customize.
3. Tap the gear icon in the top left and scroll through the list of settings.
4. Tap a setting to adjust it.
5. When you're done, press the back button to return to the exercise screen and
then press the play icon to start the workout.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rossi46
quote:
Zo dan! :o Hoe bedoel je een uitgebreide review... Vanavond even goed doorlezen :)
quote:
PatrickC schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:12:
[...]

Als ik de handleiding nalees, dan kun je dit alleen maar aanpassen voordat je de activity hebt gestart.

To customize an exercise setting:
1. On Versa, tap the Exercise app.
2. Swipe through the list of exercises until you find the one you want to customize.
3. Tap the gear icon in the top left and scroll through the list of settings.
4. Tap a setting to adjust it.
5. When you're done, press the back button to return to the exercise screen and
then press the play icon to start the workout.
Zo iets vreesde ik al. Thanks anyway!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickC
quote:
Rossi46 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:22:
[...]
Zo dan! :o Hoe bedoel je een uitgebreide review... Vanavond even goed doorlezen :)
Kende je DC Rainmaker dan nog niet? Dat is toch wel DE authoriteit wat betreft reviews van dit soort apparatuur. Hij is recentelijk trouwens verhuisd naar Amsterdam. Het is wel grappig om hem ook op Strava te volgen, nu hij bijna al z'n kilometers (rennend, fietsend of zwemmend) in ons landje maakt. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12-10 17:40
quote:
MrBubbles schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:01:
[...]
Zijn er hier fitbit users die op een elektrische fiets fietsen? Ik neem aan dat de calorieberekening dan niet helemaal meer juist is.
Ja hier. Mijn persoonlijk advies is om zover mogelijk weg te blijven van fitbit's ionic, en als ik de fitbit fora lees zou ik nog maar even wachten met de versa. Hun software en koppeling naar je telefoon is niet op orde, om het maar mild uit te drukken. Ander nadeel van de ionic app is dat je altijd je locatie=volgen aan moet hebben staan voor een sync, als het uberhaupt synct met je telefoon.
Er zijn voldoende types en modellen te koop die de helft of een derde kosten van bv Xiaomi, Amazfit of Makibes die vergelijkbare resultaten geven.
Bijna alle on board HR sensoren hebben wel een afwijking, ongeacht het merk. En zeker met fietsen als je SW nogal om je pols schud. Het nieuwe kind uit de buurt is de https://www.techradar.com/reviews/amazfit-stratos maar ook daar is de HR bv niet echt correct bij Fietsen. Wel enorm veel data wat voor de nerd dan weer prettig is :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickC
quote:
DIKKEHENK schreef op maandag 21 mei 2018 @ 07:49:
[...]

Ja hier. Mijn persoonlijk advies is om zover mogelijk weg te blijven van fitbit's ionic, en als ik de fitbit fora lees zou ik nog maar even wachten met de versa. Hun software en koppeling naar je telefoon is niet op orde, om het maar mild uit te drukken. Ander nadeel van de ionic app is dat je altijd je locatie=volgen aan moet hebben staan voor een sync, als het uberhaupt synct met je telefoon.
Er zijn voldoende types en modellen te koop die de helft of een derde kosten van bv Xiaomi, Amazfit of Makibes die vergelijkbare resultaten geven.
Bijna alle on board HR sensoren hebben wel een afwijking, ongeacht het merk. En zeker met fietsen als je SW nogal om je pols schud. Het nieuwe kind uit de buurt is de https://www.techradar.com/reviews/amazfit-stratos maar ook daar is de HR bv niet echt correct bij Fietsen. Wel enorm veel data wat voor de nerd dan weer prettig is :)
Fora geven meestal een vertekend beeld. Mensen met problemen komen daar juist naar toe. Voor de meeste mensen werken deze apparaten meestal met weinig tot geen problemen.

De Ionic app? Je bedoelt de Fitbit app neem ik aan? Altijd je locatie volgen moet aan staan voor een sync? Voor een sync is alleen een bluetooth verbinding nodig. Ik denk dat je bedoelt dat altijd volgen (GPS) aan moet staan bij het gebruik van ‘Connected GPS’ met je telefoon? Maar dat lijkt me ook logisch, omdat je horloge (b.v. de Versa) dan de GPS data van je telefoon nodig heeft.

De Amazfit Stratos is een zeer interessant horloge wat erg veel biedt voor een zeer lage prijs. Maar deze is ook nog maar net op de markt (Engelse versie) en heeft wereldwijd natuurlijk op dit moment nog veel minder gebruikers en dus potentieel veel minder mensen met klachten. Als ik het forum (Community) op hun website bezoek dan staan daar bijna geen posts op, het aantal followers is minder dan 50 en de Stratos zelf wordt nog niet eens genoemd. En hoe zit het met support van Amazfit in Nederland?
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True