Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Crxtreem
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 14:28
Vanmorgen mijn ronde gedaan met de Fitbit aan de binnenkant van mijn arm.
Het grootste gedeelte ging het goed, maar na een tijdje toch weer geen hartslag.
Nadeel is ook dat alle auto's denken dat je aan het zwaaien bent omdat je met je arm een ongemakkelijke draai moet maken om het display te activeren.

• Signs
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 08:47
Vandaag, inmiddels de 4e, fitbit ontvangen.

Vocht achter het scherm, lucht onder armband, armband dat losraakt van scherm etc.

Deze keer kon ik kiezen voor 50% korting op een nieuw product of een gratis vervanging.

Toch maar dezelfde charge HR genomen, voldoet aan mijn eisen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 13:08

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Toevallig begint mijn Fitbit Charge HR ook weer de band los te laten :( Is dit op de Charge 2 beter?
(Mijn Flex versleet iedere 3-4 maanden een band, maar die koop je voor 1 euro in China)
quote:
Signs schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:58:

Vocht achter het scherm, lucht onder armband, armband dat losraakt van scherm etc.

Deze keer kon ik kiezen voor 50% korting op een nieuw product of een gratis vervanging.

Waarom denk je dat het de 5e keer wel goed gaat?
Daarnaast; heb je dit via Fitbit of via je leverancier geregeld (50% korting)

Tomba wijzigde deze reactie 07-07-2017 10:42 (88%)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 08:47
quote:
Tomba schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:44:
Toevallig begint mijn Fitbit Charge HR ook weer de band los te laten :( Is dit op de Charge 2 beter?
(Mijn Flex versleet iedere 3-4 maanden een band, maar die koop je voor 1 euro in China)

[...]

Waarom denk je dat het de 5e keer wel goed gaat?
Daarnaast; heb je dit via Fitbit of via je leverancier geregeld (50% korting)
Denk ik niet, had geen behoefte om nog 80 euro er bij te leggen.

Ik heb het probleem bij customer support neergelegd, zij kwamen zelf met de opties 1) 50% korting op aankoop van een fitbit uit hun store of een vervangende fitbit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 12:09
quote:
Crxtreem schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 08:44:
Vanmorgen mijn ronde gedaan met de Fitbit aan de binnenkant van mijn arm.
Het grootste gedeelte ging het goed, maar na een tijdje toch weer geen hartslag.
Nadeel is ook dat alle auto's denken dat je aan het zwaaien bent omdat je met je arm een ongemakkelijke draai moet maken om het display te activeren.
Je zou nog eens bij Fitbit Support kunnen aankloppen en aangeven welke stappen je zelf al allemaal hebt ondernomen. Misschien is er wel iets mis met je Charge 2 en sturen ze jou een nieuwe op.

Verder werkt optische hartslagmeting niet bij iedereen even goed. Misschien ben jij wel één van de personen waar het niet zo goed werkt.Een fitbit Charge 2 kan je niet koppelen aan een externe hartslagmeter helaas (b.v. via een borstband of een Scosche RHYTHM+). Als je dan hartslagmeting wilt tijdens hardlopen, zou je dus moeten overstappen naar een ander apparaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickC
quote:
Signs schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:45:
[...]

Ik heb het probleem bij customer support neergelegd, zij kwamen zelf met de opties 1) 50% korting op aankoop van een fitbit uit hun store of een vervangende fitbit.
Ik weet niet hoe lang ze vervangende Charge HR's blijven opsturen, maar ik zou in jouw geval proberen om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen. Ze leveren namelijk een ondeugdelijk product (in jouw geval).

Bij mij was het bandje na bijna een jaar nog prima, maar werkte het knopje niet meer goed. Dus hebben ze mij een nieuwe toegestuurd en die doet het nog steeds prima en ook het bandje is nog als nieuw. Ik heb dan ook geen idee waarom het bandje bij sommigen een zo beperkte levensduur heeft en bij andere niet (een collega van mij heeft er ook al meer dan twee jaar eentje en bandje is ook nog in prima staat).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomba

Tomba

quote:
[...]

Ja logisch ook eigenlijk...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13:58
Als je hem voor reparatie stuurt naar de winkel waar je hem kocht krijg je geregeld betere opties dan bij fitbit zelf.

Dus dat fitbit geen geld terug geeft als hem daar niet rechtstreeks heb gekocht is dat niet meer dan logisch toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickC
quote:
Roos79 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 22:02:
Als je hem voor reparatie stuurt naar de winkel waar je hem kocht krijg je geregeld betere opties dan bij fitbit zelf.

Dus dat fitbit geen geld terug geeft als hem daar niet rechtstreeks heb gekocht is dat niet meer dan logisch toch?
Heel logisch. Je geld terug vragen kan natuurlijk alleen waar je het apparaat hebt gekocht. :Y

• vivke7
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 27-07-2017
Ik ben naar oostenrijk gaan wandelen. Na 2 dagen zat er plots een barst in het scherm. De fitbit charge 2 is niet gevallen of ergens tegen gestoten. Was er plots. In de winkel waar ik hem gekocht heb zeggen ze dat daar geen garantie op zit. Wat kan ik doen.? Voor de rest werkt hij nog prima

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lutti
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 31-07-2017
Ik heb m'n Fitbit charge 2 nu al een aantal weken en alles verliep heel vlot. Nadat ik een update gedaan heb van m'n iPhone ontvang ik op m'n uurwerk echter m'n berichten niet meer en geeft het niet meer aan dat iemand belt. Ik heb al van alles geprobeerd, maar lukt nog niet... Had iemand anders ook dergelijk probleem?

• PatrickC
quote:
vivke7 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:37:
Ik ben naar oostenrijk gaan wandelen. Na 2 dagen zat er plots een barst in het scherm. De fitbit charge 2 is niet gevallen of ergens tegen gestoten. Was er plots. In de winkel waar ik hem gekocht heb zeggen ze dat daar geen garantie op zit. Wat kan ik doen.? Voor de rest werkt hij nog prima
Ik zou Fitbit Support rechtstreeks benaderen met je verhaal. Mijn ervaringen met hun support zijn namelijk erg goed. Hoe lang hem je 'm al?

• PatrickC
quote:
Lutti schreef op zondag 30 juli 2017 @ 23:41:
Ik heb m'n Fitbit charge 2 nu al een aantal weken en alles verliep heel vlot. Nadat ik een update gedaan heb van m'n iPhone ontvang ik op m'n uurwerk echter m'n berichten niet meer en geeft het niet meer aan dat iemand belt. Ik heb al van alles geprobeerd, maar lukt nog niet... Had iemand anders ook dergelijk probleem?
Ik neem aan dat je iPhone en Charge 2 wel gekoppeld zijn via bluetooth en dat het synchroniseren wel werkt? En heb je de Charge 2 en iPhone al een keertje opnieuw opgestart?

• Sandyman538
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 07:30

Sandyman538

SandstorM [148839]

quote:
[...]

Hier hetzelfde verhaal, na precies een jaar begint nu (voor het eerst) bij mij het bandje los te raken. Ook ik heb gekozen voor een vervangend exemplaar. Krijg ik een bericht terug dat zwart large er niet meer is, dat ik kan kiezen tussen een XL of een paarse large. Lekker dan. Eerst maar gereageerd dat ik daar niet mee akkoord ga, nu weer even afwachten naar hun reactie.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• Roos79
@Sandyman538 en bieden ze wat anders?
Ik vermoed 50% korting op wat anders?

• whazzzup
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 30-03 12:20
Zou het nog wel verstandig zijn om nu nog een Fitbit aan te schaffen, aangezien ze blijkbaar al een tijdje in zwaar weer verkeren? Het zou zonde zijn als de ondersteuning zou verdwijnen met Jawbone nog in het achterhoofd namelijk.

• Sandyman538
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 07:30

Sandyman538

SandstorM [148839]

quote:
Roos79 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:58:
@Sandyman538 en bieden ze wat anders?
Ik vermoed 50% korting op wat anders?
Het nieuwe aanbod was inmiddels het gehele kleurpallet in allerlei verschillende maten, maar ik wil gewoon een zwarte en dan de large variant (en die hebben ze dus niet meer van de charge hr). Dus weer even afwachten.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• PatrickC
Vandaag de Fitbit Charge HR, oranje, large, op 1DayFly voor €59,95 excl. verzendkosten.
https://www.1dayfly.com/nl/nl/idayfly/

• RudyL
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 24-04 12:44
Ik zit er ook over na te denken om een activity tracker te kopen, om zo meer inzicht te krijgen in de dagelijkse activiteit. Echter ben ik naast zelf voetballer ook een scheidsrechter bij onze vereniging en indien een tracker van Fitbit tevens daarvoor functionaliteit ondersteund zou dat mooi zijn meegenomen.

Waar ik dan aan denk is dat het een stopwatch functionaliteit moet hebben, of dat nu bij running activity is of apart is benoemd, dat maakt me niet uit. Wel moet de tijd door blijven lopen ongeacht of je stilstaat of niet.

In hoeverre ondersteunen de Alta HR en de Charge 2 deze functionaliteit. Zijn er hier eigenaren die hem voor vergelijkbare dingen inzetten of is daarbij een normaal horloge met stopwatch functionaliteit toch nog de voorkeur.

LOETKE

• vj_slof
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 14:19
De Charge 2 heeft een stopwatch. Start - Pauze - Reset

• Roos79
@Sandyman538 ik denk dat ze enkel nu nog een korting aanbieden?
Heb je hem ook via hun rechtstreeks gekocht?
Zo nee kan je nog de verkopende partij raadplegen en opsturen naar hun.
Ik weet dat er meerdere bedrijven shop tegoed geven en dan kan je met bijleg in verschil een andere kiezen.

@RudyL ik denk dat de Alta HR gelijk afvalt die heeft die functies niet de Charge 2 wel maar je kan tijdens een gestarte activiteit niet ook de stopwatch gebruiken.
Dus of dit dan echt het juiste is voor jouw?

• PatrickC
@RudyL
De Alta HR heeft geen fysieke knop dus die zal nooit een stopwatch functie gaan ondersteunen. De Charge 2 heeft wel een ingebouwde stopwatch functie. Als je een wedstrijd fluit gebruik je de stopwatch en bij het hardlopen start je gewoon een activiteit. Waarschijnlijk kun je ook de activiteit modus gebruiken als 'stopwatch' tijdens het fluiten maar dan kun je niet de klok tussentijds stilzetten (je stopt de activiteit en start hierna weer een nieuwe en de tijd begint vanaf 0 te tellen). Ik heb de Charge 2 nooit gebruikt, dus dat laatste kan ik niet controleren (de Charge HR werkt op die manier).

Hoe ben je nu tot de Charge 2 en Alta HR gekomen? Dus meer activity trackers en geen sport/smartwatch? De Fitbit Surge is ook nog een alternatief als je graag een Fitbit wilt. De Blaze is er ook nog maar die stopwatch functie werkt niet handig, omdat het beeld na een aantal seconden op zwart gaat en dat is niet handig voor een stopwatch. |:( Buiten Fitbit, kan ik je de Garmin vivoactive HR aanbevelen. :)

PatrickC wijzigde deze reactie 03-08-2017 21:54 (25%)

• RudyL
quote:
PatrickC schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:49:
@RudyL
De Alta HR heeft geen fysieke knop dus die zal nooit een stopwatch functie gaan ondersteunen. De Charge 2 heeft wel een ingebouwde stopwatch functie. Als je een wedstrijd fluit gebruik je de stopwatch en bij het hardlopen start je gewoon een activiteit. Waarschijnlijk kun je ook de activiteit modus gebruiken als 'stopwatch' tijdens het fluiten maar dan kun je niet de klok tussentijds stilzetten (je stopt de activiteit en start hierna weer een nieuwe en de tijd begint vanaf 0 te tellen). Ik heb de Charge 2 nooit gebruikt, dus dat laatste kan ik niet controleren (de Charge HR werkt op die manier).

Hoe ben je nu tot de Charge 2 en Alta HR gekomen? Dus meer activity trackers en geen sport/smartwatch? De Fitbit Surge is ook nog een alternatief als je graag een Fitbit wilt. De Blaze is er ook nog maar die stopwatch functie werkt niet handig, omdat het beeld na een aantal seconden op zwart gaat en dat is niet handig voor een stopwatch. |:( Buiten Fitbit, kan ik je de Garmin vivoactive HR aanbevelen. :)
Ik heb gisteren even gekeken naar het formaat en wil voor dagelijks dragen geen charge 2 of alta hr, eigenlijk niets met een beeldscherm. Dat ding om de pols moet smal zijn, voor mijn tevens smalle polsen en zeker niet te breed of als horloge ogen.

Dat het dan geen tijdswaarneming heeft is jammer, dan gebruik ik mijn sporthorloge voorlopig wel gewoon gebruiken als stopwatch bij de voetbal. Ps. bij het voetbal zet ik de klok nooit stil, het gevaar van niet weer aanzetten is te groot.

Voor het proberen en of ik er wat mee doe heb ik nu goedkoop via marktplaats een Jawbone UP2 besteld. Nu weet ik van de bandjes problematiek, maar de investering in een bijv. Fitbit Flex 2 is in eerste instantie te groot.

LOETKE

• PatrickC
quote:
RudyL schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:24:
[...]
Ik heb gisteren even gekeken naar het formaat en wil voor dagelijks dragen geen charge 2 of alta hr, eigenlijk niets met een beeldscherm. Dat ding om de pols moet smal zijn, voor mijn tevens smalle polsen en zeker niet te breed of als horloge ogen.
Dan heb je ons wel op het verkeerde been gezet! :P Een stopwatch functie zonder beeldscherm hoe zag/zie je dat? 8)7 In ieder geval veel plezier met de Jawbone Up2! :)

• RudyL
quote:
PatrickC schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:08:
[...]

Dan heb je ons wel op het verkeerde been gezet! :P Een stopwatch functie zonder beeldscherm hoe zag/zie je dat? 8)7 In ieder geval veel plezier met de Jawbone Up2! :)
Nee, ik dacht eerst als je dan kiest voor een band met beeldscherm dan is stopwatch functionaliteit handig. Maar na ze gezien te hebben wil ik helemaal niet hele dagen rondlopen met iets wat een beeldscherm heeft aan mijn arm. De stopwatch functionaliteit heb ik dan alleen tijdelijk om op mijn horloge voor de wedstrijd.

Het leek me een goed idee, maar zit nu aan formaat echt veel meer te denken aan de Flex 2 of vergelijkbare afmetingen. Om te proberen daardoor nu goedkoop een UP2 gekocht, als dat bevalt en ik er daadwerkelijk wat mee doe is de Flex2 gezien verwisselbare bandjes een goede optie lijkt me.

LOETKE

• Supertip
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
De fitbit charge 2 moet nu van mijn vrouw moet nu om de 2a 3 dagen opgeladen worden, dat was eerst ruim het dubbele.
Is de accu aan het overlijden of zijn er meer hier met dat probleem?

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• PatrickC
quote:
Supertip schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 13:40:
De fitbit charge 2 moet nu van mijn vrouw moet nu om de 2a 3 dagen opgeladen worden, dat was eerst ruim het dubbele.
Is de accu aan het overlijden of zijn er meer hier met dat probleem?
Heb je de Charge 2 al een keertje helemaal opnieuw opgestart? En als dat geen verbetering oplevert zou ik gewoon Fitbit Support benaderen.

• Roos79
@RudyL houd er rekening mee dat de up kwa ondersteuning minder kan worden.
Daarbij zijn die bandjes nog slechter dan fitbit en jawbone zal niet net als fitbit zo vervangers opsturen.

Vooral dit even na kijken
nieuws: 'Wearables-maker Jawbone is failliet'

Roos79 wijzigde deze reactie 06-08-2017 22:47 (30%)

• RudyL
quote:
Roos79 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:46:
@RudyL houd er rekening mee dat de up kwa ondersteuning minder kan worden.
Daarbij zijn die bandjes nog slechter dan fitbit en jawbone zal niet net als fitbit zo vervangers opsturen.

Vooral dit even na kijken
nieuws: 'Wearables-maker Jawbone is failliet'
I know, maar voor de investering van € 15,- kon ik geen Fitbit Flex aanschaffen. Dit is vooral om te proberen, of ik het wil dragen en of ik er wat mee doe. Indien na een tijdje het bandje kapot gaat zou ik moeten weten of ik meer wil investeren in een dan beter bandje of er eigenlijk toch niets mee deed.

LOETKE

• Supertip
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
quote:
PatrickC schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:33:
[...]

Heb je de Charge 2 al een keertje helemaal opnieuw opgestart? En als dat geen verbetering oplevert zou ik gewoon Fitbit Support benaderen.
Het blijkt dat er een update klaar stond voor het horloge, dus nu ff kijken hoe het na de update gaat.

Eigenlijk zouden we niet weten hoe je het horloge opnieuw opstart?

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 24-04 20:02

aex351

I am the one

quote:
PatrickC schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:33:
[...]

Ik weet niet hoe lang ze vervangende Charge HR's blijven opsturen, maar ik zou in jouw geval proberen om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen. Ze leveren namelijk een ondeugdelijk product (in jouw geval).

Bij mij was het bandje na bijna een jaar nog prima, maar werkte het knopje niet meer goed. Dus hebben ze mij een nieuwe toegestuurd en die doet het nog steeds prima en ook het bandje is nog als nieuw. Ik heb dan ook geen idee waarom het bandje bij sommigen een zo beperkte levensduur heeft en bij andere niet (een collega van mij heeft er ook al meer dan twee jaar eentje en bandje is ook nog in prima staat).
Zolang je garantie hebt. Dus tot 2 jaar na aanschaf.
quote:
Signs schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:58:

Zolang je maar realiseert dat de kans groot is dat deze 4e ook kapot gaat en je dan geen vervangend product meer krijgt. Ik heb zelf gekozen voor de Alta HR, en ik moet zeggen dat is een hele goede upgrade. Zou niet meer terug willen.

aex351 wijzigde deze reactie 07-08-2017 14:16 (28%)

< dit stukje webruimte is te huur >

• PatrickC
quote:
aex351 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:12:
[...]

Zolang je garantie hebt. Dus tot 2 jaar na aanschaf.

[...]
Volgens mij begint de voorraad van de Charge HR op te raken bij Fitbit. Dat bedoelde ik eigenlijk met mijn opmerking. ;)

• PatrickC
quote:
Supertip schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:56:
[...]

Het blijkt dat er een update klaar stond voor het horloge, dus nu ff kijken hoe het na de update gaat.

Eigenlijk zouden we niet weten hoe je het horloge opnieuw opstart?
Opnieuw opstarten doe je door de Charge 2 aan de oplaadkabel op te laden en dan het knopje enkele seconden ingedrukt te houden.
Zie ook: https://help.fitbit.com/articles/en_US/Help_article/1186

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 12:36
quote:
Repi3 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:05:
[...]

ik moest 30€ bijbetalen en het was ok. (coolblue, mijne was 14maand oud dacht ik)
Had je ook een mogelijkheid om je geld terug te krijgen?

• Repi3
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
quote:
pitchdown schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 07:29:
[...]

Had je ook een mogelijkheid om je geld terug te krijgen?
Heb ik eigenlijk niet gevraagd.
Ik ben nog altijd tevreden van fitbit dus ik wilde mijn geld niet terug.
Ik denk dat je eerder een 'tegoed bon' zal krijgen ipv je geld. (in BE wordt dit toch veel gedaan)

• aex351

aex351

I am the one

quote:
RudyL schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:19:
[...]

Nee, ik dacht eerst als je dan kiest voor een band met beeldscherm dan is stopwatch functionaliteit handig. Maar na ze gezien te hebben wil ik helemaal niet hele dagen rondlopen met iets wat een beeldscherm heeft aan mijn arm. De stopwatch functionaliteit heb ik dan alleen tijdelijk om op mijn horloge voor de wedstrijd.

Het leek me een goed idee, maar zit nu aan formaat echt veel meer te denken aan de Flex 2 of vergelijkbare afmetingen. Om te proberen daardoor nu goedkoop een UP2 gekocht, als dat bevalt en ik er daadwerkelijk wat mee doe is de Flex2 gezien verwisselbare bandjes een goede optie lijkt me.
Charge 2 zou ik niet doen, de Alta HR is echt relaxt. Zit goed, is smal en je voelt 'em niet (voor zover je een bandje voelt zitten - maar geen uitstekende dingen).

• RudyL
quote:
aex351 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 01:27:
[...]

Charge 2 zou ik niet doen, de Alta HR is echt relaxt. Zit goed, is smal en je voelt 'em niet (voor zover je een bandje voelt zitten - maar geen uitstekende dingen).
Ik ga het eerst maar eens met de Jawbone proberen, als ik dat ding uberhaupt aan de praat krijg. Bij opladen alleen het oranje mannetje dat zachtjes brand, dus batterij vol? Maar zonder stroom geen lichtje mee te krijgen. Reset via USB knopje werkt ook niet, nog geen andere ledjes zien branden dan de oranje.

LOETKE

• PatrickC
quote:
RudyL schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:00:
[...]

Ik ga het eerst maar eens met de Jawbone proberen, als ik dat ding uberhaupt aan de praat krijg. Bij opladen alleen het oranje mannetje dat zachtjes brand, dus batterij vol? Maar zonder stroom geen lichtje mee te krijgen. Reset via USB knopje werkt ook niet, nog geen andere ledjes zien branden dan de oranje.
Je kunt 'm altijd nog terugsturen, geld terugvragen en de Jawbone Up3 aanschaffen voor €39,95 op 1dayfly vandaag. ;)

• PatrickC
quote:
aex351 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 01:27:
[...]

M'n Charge HR voelde ik eigenlijk ook nooit zitten, dus dat zal met de de Charge 2 ook wel meevallen.

Volgens mij wil @RudyL helemaal geen schermpje en dan is de Flex 2 de betere keuze tov de Charge 2 of Alta HR. Je hebt dan wel geen hartslag sensor.

• RudyL
quote:
PatrickC schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:05:
[...]

Je kunt 'm altijd nog terugsturen, geld terugvragen en de Jawbone Up3 aanschaffen voor €39,95 op 1dayfly vandaag. ;)
Marktplaats terugsturen en geld terugkrijgen is denk ik niet vanzelfsprekend. Heb hem inmiddels wel kunnen koppelen, maar krijg hem niet aan.

LOETKE

• hbsJR
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 24-04 19:55

hbsJR

All rounder

jaja, de hype kan beginnen.. de fitbit ionic. Goede eerste impressies:

https://www.dcrainmaker.c...atch-all-the-details.html

• PatrickC
quote:
hbsJR schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:19:
jaja, de hype kan beginnen.. de fitbit ionic. Goede eerste impressies:

https://www.dcrainmaker.c...atch-all-the-details.html
En een unboxing;

• hbsJR
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 24-04 19:55

hbsJR

All rounder

Trouwens, hier de promo film

hbsJR wijzigde deze reactie 29-08-2017 12:49 (26%)

• ini
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16-04 10:06

ini

Life is what you make of it

quote:
hbsJR schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:19:
jaja, de hype kan beginnen.. de fitbit ionic.
Ik heb momenteel een Pebble time en zie in de Ionic zeker een goede opvolger. ben benieuwd of deze in de buurt komt als smartwatch die ook fitness tracking mogelijkheden heeft. Scherm ziet er iig goed uit. bookmarked!

Testspecialist

• aex351

aex351

I am the one

De Fitbit Aria 2 is ook aangekondigd en deze zal zo rond oktober op de mark komen.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Nou, ik ben benieuwd. Bandje van de Fitbit Charge HR is na 14 maanden kapot, zit met Britse garantie en ben gelijk naar Fitbit Customer Service gegaan (winkel Argos doet maar 12 maanden). Ze zeggen 2 jaar binnen EEA te doen, dat dan maar voor Brexit regelen :+

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• aex351

aex351

I am the one

quote:
gambieter schreef op zondag 3 september 2017 @ 02:09:
Nou, ik ben benieuwd. Bandje van de Fitbit Charge HR is na 14 maanden kapot, zit met Britse garantie en ben gelijk naar Fitbit Customer Service gegaan (winkel Argos doet maar 12 maanden). Ze zeggen 2 jaar binnen EEA te doen, dat dan maar voor Brexit regelen :+

[afbeelding]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? het bandje van de Charge HR is letterlijk los?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
aex351 schreef op zondag 3 september 2017 @ 02:19:
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? het bandje van de Charge HR is letterlijk los?
Eerst kwam er een bubbel (dwz bovenkant kwam los), en dat is blijkbaar verder gaan loskomen. Niets speciaals gedaan, gewoon gedragen ;)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
gambieter schreef op zondag 3 september 2017 @ 02:09:

[afbeelding]
Nice, krijg dus of 50% korting op een ander type via de Fitbit Store, of een gratis vervanging van het type dat ik nu heb. Goede service :)

• PatrickC
quote:
gambieter schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:56:
[...]

Nice, krijg dus of 50% korting op een ander type via de Fitbit Store, of een gratis vervanging van het type dat ik nu heb. Goede service :)
Hmmm... ik dacht dat ze de Charge HR niet meer op voorraad hadden bij Fitbit. Ze zullen nog wel ergens een doos gevonden hebben dan. :P Top service weer van Fitbit. :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
PatrickC schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:15:
Hmmm... ik dacht dat ze de Charge HR niet meer op voorraad hadden bij Fitbit. Ze zullen nog wel ergens een doos gevonden hebben dan. :P Top service weer van Fitbit. :)
Ik zit bij de UK store, misschien dat dit nog uitmaakt :)

Keuzes keuzes, ik wil eigenlijk wel wat anders :p

• arnoud93
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 16-04 21:09
Ik zit te overwegen om een fitbit charge 2 te kopen.
Echter heb ik op andere fora gelezen dat er blijkbaar problemen zijn indien je een Huawei bezit (en laat ik nu net de P9 lite hebben :| ).
Zijn er hier nog die hiermee problemen hebben, of die ook een P9 lite hebben (of andere Huawei) en die geen problemen hebben?
Alvast bedankt !!

• PatrickC
quote:
gambieter schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:28:
[...]

Ik zit bij de UK store, misschien dat dit nog uitmaakt :)

Keuzes keuzes, ik wil eigenlijk wel wat anders :p
Je wilt wat anders? Krijg je ook 50% korting op b.v. de nieuwe Ionic? Ik neem aan dat die korting alleen maar geldt voor een Charge 2 of Alta HR?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
PatrickC schreef op maandag 4 september 2017 @ 23:13:
Je wilt wat anders? Krijg je ook 50% korting op b.v. de nieuwe Ionic? Ik neem aan dat die korting alleen maar geldt voor een Charge 2 of Alta HR?
Er staat "Receive a discount offer for 50% off a Fitbit tracker from the Fitbit.com store."

• PatrickC
quote:
gambieter schreef op maandag 4 september 2017 @ 23:20:
[...]

Er staat "Receive a discount offer for 50% off a Fitbit tracker from the Fitbit.com store."
Nou, dan wist ik het wel! Voor €175 heb je dan een Ionic! >:)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Ik ga eens kijken :)

• aex351

aex351

I am the one

Binnenkort (september/oktober) komt de Fitbit Aria 2 uit. Zelf heb ik met veel plezier gebruik gemaakt van de Fitbit Aria, en ben sinds afgelopen zomer overgestapt naar de Withings (Nokia) Body Cardio.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Ik heb besloten een Blaze te kopen, is ondertussen onderweg. Voor mijn gebruik een goede optie :)

• PatrickC
quote:
gambieter schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:14:
Ik heb besloten een Blaze te kopen, is ondertussen onderweg. Voor mijn gebruik een goede optie :)
Verrassende keuze! Ik neem aan dat je geen GPS nodig hebt, of gebruik je 'connected GPS' met je telefoon?
Ik vind de Blaze best een mooi horloge/tracker, maar alleen de manier waarop je 'm moet opladen vind ik nogal vreemd. Je moet de horlogekast losmaken en dan in een cradle opladen. I vraag me af horlogekast na verloop van tijd nog wel echt vastklikt en je dus het risico hebt dat deze tijdens het dragen losraakt.

• Faeshaas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 14:12
Even een vraagje over de garantie. Ik heb een Fitbit Charge HR (oude versie) gekocht in april 2016. Eind van 2016 omgeruild voor een nieuwe ivm losslatend bandje. Deze is netjes omgeruild via Fitbit, nu begint het bandje weer los te laten. Kan ik deze weer net zo goed melden bij Fitbit of heeft het weinig zin omdat het > 1 jaar na aankoop is en al de 2e keer?

Domme vragen bestaan niet, alleen vragen met een makkelijk antwoord!

• euchromatic
  • Laatst online: 24-04 19:12
quote:
arnoud93 schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:44:
Ik zit te overwegen om een fitbit charge 2 te kopen.
Echter heb ik op andere fora gelezen dat er blijkbaar problemen zijn indien je een Huawei bezit (en laat ik nu net de P9 lite hebben :| ).
Zijn er hier nog die hiermee problemen hebben, of die ook een P9 lite hebben (of andere Huawei) en die geen problemen hebben?
Alvast bedankt !!
Ik heb een Huawei Nova en die werkt prima met een Fitbit Charge 2. Beter iig dan mijn Moto G1; die was iedere keer de verbinding kwijt en dat kwam alleen goed met een herstart van de telefoon.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
PatrickC schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:29:
Verrassende keuze! Ik neem aan dat je geen GPS nodig hebt, of gebruik je 'connected GPS' met je telefoon?
Ik vind de Blaze best een mooi horloge/tracker, maar alleen de manier waarop je 'm moet opladen vind ik nogal vreemd. Je moet de horlogekast losmaken en dan in een cradle opladen. I vraag me af horlogekast na verloop van tijd nog wel echt vastklikt en je dus het risico hebt dat deze tijdens het dragen losraakt.
Ja, dat van het uitklikken verraste me ook (ik heb hem net ontvangen). Ik gebruik inderdaad geen GPS specifiek, heb altijd mijn telefoon bij me daarvoor :)

219828

quote:
Faeshaas schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:10:
Even een vraagje over de garantie. Ik heb een Fitbit Charge HR (oude versie) gekocht in april 2016. Eind van 2016 omgeruild voor een nieuwe ivm losslatend bandje. Deze is netjes omgeruild via Fitbit, nu begint het bandje weer los te laten. Kan ik deze weer net zo goed melden bij Fitbit of heeft het weinig zin omdat het > 1 jaar na aankoop is en al de 2e keer?
Mijn bandje begon na een maand of 10 los te laten, het vervangende bandje hield het 8 maanden uit. Het vervangende bandje werd echter zonder problemen vervangen door Fitbit.

• XVI
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 21-04 09:29
Het bandje van mijn Charge 2 is na een halfjaar stukgegaan. De winkel wil het hele apparaat laten ophalen door dynafix, maar daar voel ik weinig voor. Kan fitbit zelf niet gewoon een vervangend bandje opsturen? Dat lijkt me een stuk praktischer. Hoe kom ik in contact met fitbit hiervoor (of hoe kan ik het die winkel duidelijk maken dat ze gewoon alleen het bandje moeten vervangen)?

• PatrickC
quote:
XVI schreef op zondag 10 september 2017 @ 18:40:
Het bandje van mijn Charge 2 is na een halfjaar stukgegaan. De winkel wil het hele apparaat laten ophalen door dynafix, maar daar voel ik weinig voor. Kan fitbit zelf niet gewoon een vervangend bandje opsturen? Dat lijkt me een stuk praktischer. Hoe kom ik in contact met fitbit hiervoor (of hoe kan ik het die winkel duidelijk maken dat ze gewoon alleen het bandje moeten vervangen)?
Via deze URL zie je hoe je Fitbit Support kunt benaderen:
http://help.fitbit.com/?l...S&cu=1&fs=ContactUs&co=UK
Fitbit Support zal om de faktuur vragen en je dan waarschijnlijk gewoon een vervangend bandje opsturen.

• PatrickC
quote:
Faeshaas schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:10:
Gewoon weer bij Fitbit melden, je hebt namelijk recht op 2 jaar garantie. Als ze daar moeilijk over doen, moet je ze er even aan herinneren dat 2 jaar garantie standaard is binnen de EU.

• XVI
quote:
PatrickC schreef op zondag 10 september 2017 @ 18:48:
[...]

Via deze URL zie je hoe je Fitbit Support kunt benaderen:
http://help.fitbit.com/?l...S&cu=1&fs=ContactUs&co=UK
Fitbit Support zal om de faktuur vragen en je dan waarschijnlijk gewoon een vervangend bandje opsturen.
Ik heb de chatfunctie gevonden en via die manier lijken ze me toch gewoon een vervangend bandje te kunnen opsturen. Fijn! Nu even wachten tot ze contact opnemen voor de verzending.

• Faeshaas
quote:
PatrickC schreef op zondag 10 september 2017 @ 18:50:
[...]

Gewoon weer bij Fitbit melden, je hebt namelijk recht op 2 jaar garantie. Als ze daar moeilijk over doen, moet je ze er even aan herinneren dat 2 jaar garantie standaard is binnen de EU.
Gedaan en heb de keuze gekregen tussen 50% korting of een "Complimentary Replacement". Bij die laatste ben ik bang dat ik wel een Charge HR krijg maar wellicht in een hele andere kleur..

Alleen bij 50% korting twijfel ik nu tussen de Alta HR en de Charge 2. Kun je bij een Charge 2 ook een standaard horlogebandje gebruiken? Of heeft deze een aparte manier om bandje vast te maken (dus niet met een pinnetje) waardoor je alleen specifieke bandjes kunt gebruiken?

• PatrickC
quote:
Faeshaas schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:23:
[...]

Gedaan en heb de keuze gekregen tussen 50% korting of een "Complimentary Replacement". Bij die laatste ben ik bang dat ik wel een Charge HR krijg maar wellicht in een hele andere kleur..

Alleen bij 50% korting twijfel ik nu tussen de Alta HR en de Charge 2. Kun je bij een Charge 2 ook een standaard horlogebandje gebruiken? Of heeft deze een aparte manier om bandje vast te maken (dus niet met een pinnetje) waardoor je alleen specifieke bandjes kunt gebruiken?
Ik neem aan dat je de kleur en grootte van het bandje kunt aangeven bij een 'Complimentary Replacement'? Gewoon navragen.

Ik verwacht dat je bij de Charge 2 alleen de speciaal voor de Charge 2 gemaakte bandjes kunt gebruiken.
https://www.fitbit.com/uk...sories&filters=fp-charge2

• Faeshaas
quote:
PatrickC schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:41:
[...]

Ik neem aan dat je de kleur en grootte van het bandje kunt aangeven bij een 'Complimentary Replacement'? Gewoon navragen.

Ik verwacht dat je bij de Charge 2 alleen de speciaal voor de Charge 2 gemaakte bandjes kunt gebruiken.
https://www.fitbit.com/uk...sories&filters=fp-charge2
Na 2x een loskomend bandje ben ik wel klaar met de Charge HR dus ga voor de nieuwe Charge 2, dan kan ik in ieder geval het bandje vervangen mocht het nodig zijn :) Nu nog even kiezen tussen blauw of zwart :P

• BlakeNL
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 13-04 22:09
quote:
PatrickC schreef op maandag 4 september 2017 @ 23:38:
[...]

Nou, dan wist ik het wel! Voor €175 heb je dan een Ionic! >:)
Ik had net ook de hoop 50% korting te krijgen op een Ionic. Helaas geldt het alleen op in stock apparaten. Nu ga ik wachten tot 1 oktober, en dan de link van 50% aanklikken en hopen dat de Ionic in stock is. Er zit namelijk geen tijdslimiet op de keuze link van Fitbit hebben ze gezegd.

• Ram0n
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14-04 12:16

Ram0n

Filmverslaafde

Ik had afgelopen woensdag volgens m'n Charge 2 plots 100 trappen meer gelopen dan het geval was, terwijl hij verder altijd uiterst accuraat is. Kwartje viel later pas dat ik toen een tijdje door die storm heb gelopen en hij natuurlijk o.a. op basis van luchtdruk de trappen detecteert :)

Mijn filmsite

• thijsco19
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 13:01

thijsco19

Yamaha MT03 2008

Naar aanleiding van deze reactie.
Ik ben dus van plan om een charge 2 aan te schaffen. Deze zal ik niet 24/7 dragen, eigenlijk alleen maar als ik ga hardlopen.
Heeft dit nadelen voor bepaalde statistieken of kan dit geen kwaad?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• PatrickC
quote:
thijsco19 schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:45:
Naar aanleiding van deze reactie.
Ik ben dus van plan om een charge 2 aan te schaffen. Deze zal ik niet 24/7 dragen, eigenlijk alleen maar als ik ga hardlopen.
Heeft dit nadelen voor bepaalde statistieken of kan dit geen kwaad?
Kan geen kwaad, maar aan de statistieken die voor de hele dag (24 uur) gelden, heb je dan niets. Je ziet dus alleen de statistieken van je hardloopsessies. Maar waarom draag je 'm niet gewoon 24x7? Daarvoor zijn deze apparaten gemaakt.

Verder, als je eigenlijk een hardloophorloge wilt, dan zou ik niet voor een fitnesstracker gaan, maar voor een goedkope sporthorloge met hartslagsensor en GPS sensor (b.v. de Garmin ForeRunner 35).

• thijsco19

thijsco19

Yamaha MT03 2008

Niet handig met me werk ;).
Dat is ook de voornaamste reden dat ik geen horloge meer draag. Die droeg ik immers ook 24/7.

Heb je een voorbeeld wat je bedoelt met een goedkoop sporthorloge?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• PatrickC
quote:
thijsco19 schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:48:
Niet handig met me werk ;).
Dat is ook de voornaamste reden dat ik geen horloge meer draag. Die droeg ik immers ook 24/7.

Heb je een voorbeeld wat je bedoelt met een goedkoop sporthorloge?
B.v. de Garmin Forerunner 35. Maar welke functies wil je hebben tijdens het hardlopen?

• thijsco19

thijsco19

Yamaha MT03 2008

@PatrickC Die Garmin is even duur of zelfs net iets duurder dan de charge 2. Vandaar dat ik uit ben gekomen op de charge 2.

Tja, eigenlijk geen idee. Als ik kijk naar filmpjes over de charge 2 en dan met name over de run/hardloop mode dan is dat eigenlijk wat ik zoek.

thijsco19 wijzigde deze reactie 17-09-2017 19:55 (4%)

• apollo13
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
quote:
XVI schreef op zondag 10 september 2017 @ 18:40:
Mocht Fitbit op een of andere manier moeilijk gaan doen dan kan je in Azië gaan shoppen voor een vervangend bandje, AliExpress b.v.

Als het goed is komt mijn Charge 2 morgen binnen via de post, heb dus meteen een extra bandje besteld in China. O-)

apollo13 wijzigde deze reactie 17-09-2017 19:57 (8%)

apollo13

• PatrickC
quote:
thijsco19 schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:55:
@PatrickC Die Garmin is even duur of zelfs net iets duurder dan de charge 2. Vandaar dat ik uit ben gekomen op de charge 2.

Tja, eigenlijk geen idee. Als ik kijk naar filmpjes over de charge 2 en dan met name over de run/hardloop mode dan is dat eigenlijk wat ik zoek.
Maar met de Garmin FR35 (€10 duurder) heb je veel meer info in je scherm staan (over meerdere pagina's) en ook nog GPS, dus nauwkeurigere afstandsmeting en je kunt achteraf een kaart bekijken van wat je gelopen hebt. Dat laatste kan ook met de Charge 2, maar dan moet je wel je telefoon meenemen tijdens het hardlopen.

• thijsco19

thijsco19

Yamaha MT03 2008

De Garming FR35 had ik nog niet uitgebreid bekeken, ziet er inderdaad ook prima uit.
Bedankt.
quote:
Zit ik inderdaad net te lezen. :9

thijsco19 wijzigde deze reactie 17-09-2017 20:04 (59%)

• thijsco19

thijsco19

Yamaha MT03 2008

@PatrickC Aangezien ik nog een tegoedbon van de Mediamarkt had liggen ben ik maar voor de Garmin forerunner 35 gegaan bedankt! :9

• XVI
quote:
apollo13 schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:56:
[...]

Mocht Fitbit op een of andere manier moeilijk gaan doen dan kan je in Azië gaan shoppen voor een vervangend bandje, AliExpress b.v.

Als het goed is komt mijn Charge 2 morgen binnen via de post, heb dus meteen een extra bandje besteld in China. O-)
Na wat heen-en-weer gemail is het bandje aangekomen. Goede service dus. Ben wel benieuwd of dit exemplaar het langer uithoudt. Ik doe hem nu maar wat losser, misschien dat dat helpt. Vervangende bandjes zijn ook niet zo duur maar voor een fitness-attribuut zou het geheel gewoon tegen een stootje moeten kunnen (wat het ook wel kan ware het niet dat de rubberbandjes als het ware wegrotten).

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
Ik kom er niet helemaal uit.
Mijn vrouw had 2x een Jawbone UP3. Beide stuk ondertussen vanwege een batterij probleem.
Ze is nu aan het kijken naar een fitbit Alta HR. Het enige wat haar tegenhoud is dat ze op dit moment bij Jawbone haar eten ook makkelijk in kan vullen, maar ze komt het in de app van Fitbit totaal niet tegen. Die lijkt leeg te zijn. Of moet je idd scannen wanneer je in de app zit en aangeven hoeveel je gegeten hebt?

Wellicht dat het gewoon wennen is, maar ze kan het totaal niet vinden in de fitbit app.

Of, is een totaal andere app beter zodat je kan wisselen tussen merken bandjes zonder weer een nieuwe app te leren.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• PatrickC
@Arunia In de Fitbit App zit een 'Log Food' optie, die zichtbaar wordt als je op het plusje klikt onderin het scherm. Het probleem met Fitibit is echter dat ze geen Nederlandse voedsel database hebben. Maar je kunt je Fitbit account ook koppelen aan myfitnesspal (https://www.myfitnesspal.com). Dan ben je ook niet meer gebonden aan het merk activity tracker.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
@PatrickC Thanks! Ik heb het doorgegeven. Kan ze even rustig zoeken en bekijken.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Stuwie
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 09:30
Ik heb zins een paar dagen een Fitbit Ionic ,bevalt redelijk alleen notificaties werken niet goed .

• Max2000
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 05:58
Weet iemand of Whatsapp notificaties ook doorgestuurd worden naar de blaze bij een windows Phone.
Ik heb een lumia 640 met Win10M. En ben van plan om voor de Blaze van Fitbit te gaan.
Ik vroeg me af of je ook Whatsapp notificaties kan krijgen op de Blaze als je met Windows werkt.

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

• PatrickC
quote:
Stuwie schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 10:18:
Ik heb zins een paar dagen een Fitbit Ionic ,bevalt redelijk alleen notificaties werken niet goed .
Dit is een bekend probleem en Fitbit is er mee bezig. Zoals zo vaak zijn de early adopters weer beta testers. Eigenlijk zouden de early adopters juist minder moeten betalen en nadat de software stabiel is, zou de horloge duurder moeten worden. Maar helaas is het altijd andersom.

• PatrickC
quote:
Max2000 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 19:16:
Weet iemand of Whatsapp notificaties ook doorgestuurd worden naar de blaze bij een windows Phone.
Ik heb een lumia 640 met Win10M. En ben van plan om voor de Blaze van Fitbit te gaan.
Ik vroeg me af of je ook Whatsapp notificaties kan krijgen op de Blaze als je met Windows werkt.
Aangezien Fitbit een Windows mobile app heeft, zou dit geen probleem mogen zijn lijkt mij, maar dit zou ik gewoon even navragen bij Fitbit zelf (b.v. via Twitter, dan krijg je meestal snel antwoord). Er zullen hier namelijk niet zo veel Fitbit Blaze eigenaren zijn met een Windows 10 mobile telefoon.

• Marway
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 31-10-2017
Ik heb van het weekend een charge 2 aangeschaft.
Ivm slechthorendheid is het een pre dat ik de berichten incl. whatsapp meldingen binnenkrijg op de charge 2.
Ik heb een Iphone 4S. Echter nu blijkt de charge 2 geen whatsapp meldingen te kunnen weergeven. Klopt dit? Komt er op korte termijn een upgrade? Is het te verwachten dat op korte termijn wel whtasapp meldingen onder ios op fitbit ontvangen kunnen worden?
In de winkel hebben ze me hier verkeerd over voorgelicht.
Is er een andere fitbit die wel onder ios / iphone whatsapp meldingen kan ontvangen?
Of moet ik echt onder android of windows gaan werken (dus bijv. overstappen naar samsung of nokia?
Wat is het beste advies? Een andere activity tracker aanschaffen die wel werkt onder ios of een andere gsm aanschaffen?

• Roos79
@Marway Ik vraag mij af of de 4s niet te oud is?
Maar meer met het oog op de IOS software waar dit toestel op draait en daarom dan dus ook niet meer met de nieuwere functies mee kan draaien?
Zowiezo is het een functie die zover ik weet matig draait het is nog steeds een activiteit tracker.
Ik lees er geregeld klachten (betreft de charge2) over dat het niet altijd even goed werkt maar misschien hebben andere betere ervaringen?
Ik zou eerder een smart watch overwegen in jouw situatie als ik eerlijk ben.

Roos79 wijzigde deze reactie 31-10-2017 20:08 (45%)

• aex351

aex351

I am the one

quote:
Arunia schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:46:
@PatrickC Thanks! Ik heb het doorgegeven. Kan ze even rustig zoeken en bekijken.
Er zit alleen geen Nederlandse database in. Vooralsnog is MyFitnessPal een betere optie om je eten / drinken bij te houden. Dit kan je koppelen aan je Fitbit account.

• Tomba

Tomba

quote:
Marway schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:58:
Ivm slechthorendheid is het een pre dat ik de berichten incl. whatsapp meldingen binnenkrijg op de charge 2.
Ik heb een Iphone 4S. Echter nu blijkt de charge 2 geen whatsapp meldingen te kunnen weergeven. Klopt dit? Komt er op korte termijn een upgrade? Is het te verwachten dat op korte termijn wel whtasapp meldingen onder ios op fitbit ontvangen kunnen worden?
[..]
De Charge 2 doet alleen telefoontjes, SMS en agenda helaas :( Wil je meer moet je een ander apparaat als de (in mijn ogen oerlelijke) FitBit SurgeIonic nemen of een Android telefoon want daarmee kan het schijnbaar wel (zie https://community.fitbit....charge-2-iOS/td-p/1794950)
Overigens komen bij mij (icm iPhone 6s en nu 8 Plus) deze zaken wel altijd goed door, net zoals dat met mijn Charge HR het geval was.

Tomba wijzigde deze reactie 31-10-2017 20:23 (17%)

• PatrickC
quote:
Is er een andere fitbit die wel onder ios / iphone whatsapp meldingen kan ontvangen?
Of moet ik echt onder android of windows gaan werken (dus bijv. overstappen naar samsung of nokia?
Wat is het beste advies? Een andere activity tracker aanschaffen die wel werkt onder ios of een andere gsm aanschaffen?
Vreemd dat dit niet op iOS werkt. Bij andere merken werkt dit prima onder iOS, dus het is geen restrictie van iOS. Ik zag dat er wel een feature request bij Fitbit is ingediend, maar of en wanneer Fitbit dit gaat aanpassen is altijd volstrekt onduidelijk. Ik heb zelf jaren geleden een feature request ingediend voor 'fully customisable HR zones', maar die zijn er ook nog steeds niet. Dat was destijds één van de redenen om van Fitbit (Charge HR) naar een Garmin vivoactive HR over te stappen? Je wilt per se een Fitbit hebben? Waarom b.v. niet een Garmin Vivosmart HR?

PatrickC wijzigde deze reactie 31-10-2017 21:18 (18%)

• Roos79
Hou er wel rekening mee dat een ouder toestel met verouderd software altijd meer moeite zal hebben met nieuwe producten en niet altijd meer mee kan komen met de apps van nu.
Dus kijk ook goed als je naar andere trackers kijkt of die niet iOS11 vereisen.
Ik vermoed namelijk dat de tip die @PatrickC geeft van Garmin ook ios11 nodig heeft en de 4s ondersteunt dat niet.

• PatrickC
quote:
Roos79 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:25:
Hou er wel rekening mee dat een ouder toestel met verouderd software altijd meer moeite zal hebben met nieuwe producten en niet altijd meer mee kan komen met de apps van nu.
Dus kijk ook goed als je naar andere trackers kijkt of die niet iOS11 vereisen.
Ik vermoed namelijk dat de tip die @PatrickC geeft van Garmin ook ios11 nodig heeft en de 4s ondersteunt dat niet.
iOS11 is nog maar net uit, dus deze versie vereisen zit er nog een tijdje niet in. De iPhone 4s ondersteunt iOS 9 (hoogste versie) en de GC mobile vereist iOS 9 of nieuwer, dus dit zou gewoon moeten werken. De iPhone 4s heeft bluetooth 4.0 en dat zou ook voldoende moeten zijn. Ik gebruik zelf trouwens nog iOS 10 op een iPhone 6.
Zie ook:
http://static.garmincdn.com/gcm/BLE_Apple.pdf
Beetje off-topic in een Fitbit topic trouwens. ;)

PatrickC wijzigde deze reactie 31-10-2017 22:13 (11%)

• twkr18526
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 00:38
De charge 2 doet vooral hartslag goed. Stukje rennen / hardlopen met de gps van je mobiel gaat ook prima. Jammer dat je het alleen met een speciale kabel kan opladen. Die ben ik ergens vergeten en nu maar een extra besteld via banggood. Duurt wel weken voordat het bezorgd wordt.

Off topic. Schoonmoeder heeft een goedkoop (Chineze?) smartband dat oa hartslag en bloeddruk meet. Verrassend genoeg is zelfs bloeddruk in rust erg accuraat. Althans dat lijkt het. Weet niet of het altijd goede waardes geeft. Iemand toevallig ook ervaringen?

• Max2000
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 05:58
quote:
De Fitbit Blaze ontvangt wel Whatsapp meldingen bij mij. (onder Windows Phone) Dus dat is ook een optie. En die ziet er ook nog leuk uit naar mijn idee.

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

• PatrickC
quote:
androids schreef op woensdag 1 november 2017 @ 22:58:
De charge 2 doet vooral hartslag goed. Stukje rennen / hardlopen met de gps van je mobiel gaat ook prima. Jammer dat je het alleen met een speciale kabel kan opladen. Die ben ik ergens vergeten en nu maar een extra besteld via banggood. Duurt wel weken voordat het bezorgd wordt.

Off topic. Schoonmoeder heeft een goedkoop (Chineze?) smartband dat oa hartslag en bloeddruk meet. Verrassend genoeg is zelfs bloeddruk in rust erg accuraat. Althans dat lijkt het. Weet niet of het altijd goede waardes geeft. Iemand toevallig ook ervaringen?
Bloeddruk meten via een activity tracker? Daar zou ik niet te veel waarde aan hechten. Hoe zou zo'n apparaat onderdruk en bovendruk moeten meten zonder een 'pomp functie'. Nee, als je thuis je bloeddruk wilt meten, gebruik dan gewoon een echte bloeddrukmeter en dan moet je nog erg goed oppassen dat je dit goed doet.
Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True