Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilPazzo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-04 11:18
Ik kan een Fitbit Blaze overnemen via 2dehands (marktplaats). De verkoper heeft er geen factuur/betalingsbewijs meer van maar beweert dat Fitbit zodanig makkelijk is met omruilen dat ik dat helemaal niet nodig zou hebben, als ik hem ooit wil omwisselen owv een probleem.

Nu lees ik hier wel dat de service van Fitbit op dat vlak inderdaad geweldig is, maar is het zo dat ze niet eens een factuur/rekening/betalingsbewijs vragen van aankoop? Ik heb er mijn twijfels bij? Kan iemand die al iets heeft omgeruild dat bevestigen?

Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:45

aex351

I am the one

Ik moest wel mijn factuur laten zien, plus een foto van mijn Charge HR om een vervangt exemplaar te krijgen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-04 11:37
Alekz87 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 19:54:
Net mijn vriendin de charge 2 cadeau gedaan. Nu zijn we natuurlijk dat ding aan het ontdekken. Nu zag ik dat je bij food database uit allerlei landen kan kiezen. Helaas mis ik Nederland hierin. Iemand tips of zal een 3rd party app gesynchroniseerd moeten worden om dit te realiseren.
Ik denk dat een 3rd party app de beste oplossing is. Je zou hiervoor bijvoorbeeld MyFitnessPal kunnen gebruiken. De synchronisatie met de Fitbit app bevalt mij in ieder geval prima.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilPazzo
  • Laatst online: 02-04 11:18
aex351 schreef op zondag 25 december 2016 @ 14:39:
Ik moest wel mijn factuur laten zien, plus een foto van mijn Charge HR om een vervangt exemplaar te krijgen.
Bedankt!

Ik dacht het ook al wel, maar bij deze heb ik zekerheid. Die koop gaat dus niet door tenzij die verkoper zijn factuur kan tevoorschijn toveren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:22
Alekz87 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 19:54:
Net mijn vriendin de charge 2 cadeau gedaan. Nu zijn we natuurlijk dat ding aan het ontdekken. Nu zag ik dat je bij food database uit allerlei landen kan kiezen. Helaas mis ik Nederland hierin. Iemand tips of zal een 3rd party app gesynchroniseerd moeten worden om dit te realiseren.
Ja, jammer dat de wereldleider in wearables nog steeds geen Nederlandse food database heeft. Volgens mij wordt MyFitnessPal veel gebruikt icm Fitbit apparatuur.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-04 21:55
Ben ik de enige die mij enorm stoor aan de hartslag sensor?
Ik heb een Charge HR waarvan ik absoluut niet tevreden ben van de meting.

Ik doe deze aan het bij het minivoetballen en zie ik achteraf dat mijn maximale hartslag 152 was gedurende de volledige match. Hartslag 152 gebruik ik voor extensieve duurlopen.

Tijdens het minivoetballen ga ik wel degelijk in het rood door de korte spurts die getrokken worden. Ik verwacht hier hartslagen à la 190+ wat dus nooit wordt bereikt. Ok, een beetje speling kan wel maar dit is gewoon foute informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:30

hbsJR

All rounder

Leuk een topic!
In 2016 ben ik verhuisd en in mijn nieuwe omgeving een sportschool gevonden. Al een tijdje sport ik samen met mijn vriendin, maar beide waren we niet 100% tevreden. We zijn in essentie een fitnesstoerist (Fitnesstoerist: Iemand die met regelmaat de apparaten bewonderd en met een tevreden en uitgerust gevoel naar huis gaat).

Dus! Het roer om.

Ik heb mijn fitbit blaze halverwege 2de kerstdag gekocht als beloning dat ik zo serieus aan de slag ga met sporten. Niet langer blijf ik in de veilige zone, maar druk ik mijn lichaam steeds een stapje verder. Het is iets wat ik eng vind, omdat ik een zeer nare knie blessure heb uit het verleden.
In totaal bevalt de fitbit blaze mij 100%.

De voordelen:
- Het maakt je bewust wanneer je actief bent.
- Het motiveert om je toch even een blokje om te lopen.
- Tijdens sporten durf ik verder te gaan, omdat ik merk dat fitbit mijn hartslag nog niet heel bijzonder vind.

De nadelen
- Na intensief dragen van mijn bandje kreeg ik toch last van het plastic. Dit heb ik opgelost door een 6 in 1 pakket te kopen met leren armbandjes. (koste 100 euro, in plaats van 1 bandje voor 60 euro).
- Soms is het wat verwarrend hoe of waardoor je een bepaalde doel hebt behaald.

Nadat ik zo zat te rommelen met mijn fitbit heeft mijn vriendin een charge 2 gekocht en kort hierna hebben we ook de fitbit aria gehaald (die weegschaal).Heel grappig om samen in een huishouden inzicht te krijgen in elkaar sport gehalte. Nu met de weegschaal houden we netjes het gewicht bij en kunnen wij elkaar op de juiste manier motiveren om te gaan sporten.

De volgende uitdaging, ik heb vandaag een Fitstar abbo aangeschaft en ik ben nu aan het bewonderen hoe dat samenwerkt met fitbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-04 20:08
Goede verhalen hbsJR. Heb sinds deze week de charge 2. Prima tevreden over. Enkel trackt hij mijn slaap nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR

hbsJR

All rounder

Reverb_ schreef op zondag 15 januari 2017 @ 22:53:
Goede verhalen hbsJR. Heb sinds deze week de charge 2. Prima tevreden over. Enkel trackt hij mijn slaap nog niet
Hoe komt het dat je charge 2 nog niet je slaap registreert? Is het iets wat je op het moment nog niet doen of pakt het apparaat het niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Geen idee. Ik was/ben wel ziek en slaap daarom erg onrustig. Veel wakker en naar de wc.
Dus denk dat het daar mee te maken heeft. Relatief hoge rusthartslag dus ook.

Hoe gaat de Fitbit normaal om met slaap tracken en naar de wc? Stop hij de cyclus dan, of registreert hij het gewoon ff als awake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:50
Reverb_ schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:11:
Geen idee. Ik was/ben wel ziek en slaap daarom erg onrustig. Veel wakker en naar de wc.
Dus denk dat het daar mee te maken heeft. Relatief hoge rusthartslag dus ook.

Hoe gaat de Fitbit normaal om met slaap tracken en naar de wc? Stop hij de cyclus dan, of registreert hij het gewoon ff als awake
Bij mij als awake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:52
hbsJR schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:08:
[...]

Hoe komt het dat je charge 2 nog niet je slaap registreert? Is het iets wat je op het moment nog niet doen of pakt het apparaat het niet op?
Staat de fitbit soms op sensitieve?

Plassen en dus lopen tijdens slaap is geen probleem hij zegt dan dat je of onrustig was of wakker.
Gaat prima dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR

hbsJR

All rounder

Ik heb niks ingesteld voor fitbit. Heb alleen een sleep goal, maar zelfs daarvoor werkte alles als een malle. Ik zit nu voor je te kijken op fitbit.com en het enige wat ik lees dat alles automatisch gaat. Wel is het zo dat hij wacht tot je een tijdje stil ligt.

Wat ik doe, ik ga gewoon slapen, en in de ochtend laat ik direct mijn apparaat syncen. Dan weet mijn fitbit dat ik weer wakker ben. Anders staat er dat ik heb geslapen van 22:00 tot 09:00, terwijl ik al om 07:00 wakker ben.

Mijn plasmomenten, leesmomenten registreert hij netjes als awake :-)

Ik raad je aan om even met fitbit te kletsen of anders je apparaat omwisselen voor een andere charge 2. Sommige units kunnen een beetje raar doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
hbsJR schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:47:
Ik heb niks ingesteld voor fitbit. Heb alleen een sleep goal, maar zelfs daarvoor werkte alles als een malle. Ik zit nu voor je te kijken op fitbit.com en het enige wat ik lees dat alles automatisch gaat. Wel is het zo dat hij wacht tot je een tijdje stil ligt.

Wat ik doe, ik ga gewoon slapen, en in de ochtend laat ik direct mijn apparaat syncen. Dan weet mijn fitbit dat ik weer wakker ben. Anders staat er dat ik heb geslapen van 22:00 tot 09:00, terwijl ik al om 07:00 wakker ben.

Mijn plasmomenten, leesmomenten registreert hij netjes als awake :-)

Ik raad je aan om even met fitbit te kletsen of anders je apparaat omwisselen voor een andere charge 2. Sommige units kunnen een beetje raar doen.
Ik bedoelde ook eigenlijk meer deze
Reverb_ schreef op zondag 15 januari 2017 @ 22:53:
Vermoedelijk staat hij op sensitieve dat is bij veel met dit probleem zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Nee, staat op normal.

Ff op Fitbit community rond gespeurd en werd geadviseerd om hem 3x te herstarten. Er gedaan vanmiddag en ff kijken pf hij het vannacht goed doet.

Ook is het zo dat ik na 45 min ff slapen al naar de wc moet en de hele nacht hazenslaapjes doe van max 2 uurtjes. Denk dat hij dan niet goed registreer dat ik dan slaap. Als ik weer normaal slaap en niet meer ziek ben, dan zal hopelijk de registratie goed gaan. Anders maar vragen om een nieuwe. Zit nog maar in de eerste week dat ik heb heb en kan hem bij Coolblue binnen 2 weken omruilen.

Overigens leuk om te zien dat nu ik mij weer iets beter voel, mijn rusthartslag ook een stuk lager ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Reverb_ schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:31:
Nee, staat op normal.

Ff op Fitbit community rond gespeurd en werd geadviseerd om hem 3x te herstarten. Er gedaan vanmiddag en ff kijken pf hij het vannacht goed doet.

Ook is het zo dat ik na 45 min ff slapen al naar de wc moet en de hele nacht hazenslaapjes doe van max 2 uurtjes. Denk dat hij dan niet goed registreer dat ik dan slaap. Als ik weer normaal slaap en niet meer ziek ben, dan zal hopelijk de registratie goed gaan. Anders maar vragen om een nieuwe. Zit nog maar in de eerste week dat ik heb heb en kan hem bij Coolblue binnen 2 weken omruilen.

Overigens leuk om te zien dat nu ik mij weer iets beter voel, mijn rusthartslag ook een stuk lager ligt.
3 keer herstarten? Vreemd. 8)7 Wat zou het verschil moeten zijn tussen 1x herstarten en 2 of 3 keer?

Ik heb een Charge HR meer dan een jaar gebruikt en sleep tracking was altijd zeer nauwkeurig. Ik heb nu een Garmin vivoactive HR en die is veel minder nauwkeurig helaas, met name bij het detecteren van wanneer je in slaap valt en het wakker worden tijdens slaap. De reden die men vaakt noemt om het verschil tussen Fitbit en Garmin te verklaren is dat Fitbit ook hartslagdata gebruikt voor het detecteren van slaap (naast bewegingen) en Garmin dit puur op bewegingen doet. Dus, als in jouw geval je rusthartslag erg hoog is omdat je ziek bent, dan zou dit de slaap detectie van de Charge HR 2 wel eens kunnen verstoren.

En de het verloop van je rusthartslag is inderdaad een mooie indicatie voor je gezondheid. Je kunt het ook mooi gebruiken voor trainingen. Op dagen dat je rusthartslag wat hoger is, doe je gewoon wat rustiger aan. :)

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Vond het ook vreemd. Dat 1x herstarten anders is dan 3x...Een medewerker op 't forum adviseerde dat.

https://community.fitbit....tor-my-sleep/td-p/1716897

[ Voor 31% gewijzigd door Reverb_ op 16-01-2017 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR

hbsJR

All rounder

Bizar dat je het apparaat 3x moet herstarten, maar ja soms werkt het.

Ik heb trouwens nu een fitstar.com account. Fitbit heeft fitstar behoorlijk op de schop genomen. Je merkt aan alles dat het nog een beta product is... Fitstar.com werkt gewoon soms net niet lekker en het opzetten van een premium account is een heel gedoe.

Wel cool is dat als je een fitstar workout heb gedaan dit direct zichtbaar is in je workout overzicht. Dus ik hoop stiekem dat ze een stuk meer gaan doen met fitstar en de fitbit blaze. Tot nu toe moet ik nog een keer een moment vinden om de oefeningen op de blaze eens te proberen.
Online kan ik nog niet vinden wat ze van plan zijn met de fitbit blaze en fit star.

Even een mega pro-tip met fitstar. Check eerst de app compatible is met je telefoon. Voor een bizarre reden willen ze de sony experia z3 niet ondersteunen. Gelukkig heb ik nog een galaxy s6.

wat screenshots voor mensen met interesse

https://i.imgur.com/ubpnOJK.png

https://i.imgur.com/H6RUavc.jpg
https://i.imgur.com/zmw27yV.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door hbsJR op 17-01-2017 13:02 . Reden: foutje, bedankt... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Uhm volgens mij heeft Fitbit zelf Fitstar overgenomen en niet andersom :)
Er bestond al een Premium account voor de fitbit al vele jaren en daar is fitstar aan toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR

hbsJR

All rounder

excuses, had de twee bedrijven omgedraaid..... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 875161

Ik heb sinds kort de fitbit charge 2. Nu wil ik graag de activiteit 'roeien' toevoegen in het rijtje van hardlopen, fietsen, enzovoort. Ik heb gezocht of en zo ja hoe ik dat kan doen, maar ik kan nergens een antwoord vinden. Kan iemand mij uit de brand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR

hbsJR

All rounder

Anoniem: 875161 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 11:44:
Ik heb sinds kort de fitbit charge 2. Nu wil ik graag de activiteit 'roeien' toevoegen in het rijtje van hardlopen, fietsen, enzovoort. Ik heb gezocht of en zo ja hoe ik dat kan doen, maar ik kan nergens een antwoord vinden. Kan iemand mij uit de brand helpen?
euh, als je naar je app toe gaat, bij klik op je fitbit (bij android rechtsboven). Dan kan je vervolgens excersises toevoegen. Ik zit bij mijn blaze geen roeien erbij staan, omdat de "rowing" impliceert dat je gaat roeien in een bootje. Fitbit is niet waterdicht, dus ze willen niet stimuleren dat je hem in het water gaat gebruiken.

Quick edit: Zelfs bij de fitbit flex zit het zwemmen gedeelte heel erg verstopt. Fitbit is niet bedoelt voor wateractiviteiten.

Wat bedoel je precies met roeien?

[ Voor 8% gewijzigd door hbsJR op 27-01-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Anoniem: 875161 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 11:44:
Ik weet niet of de Charge 2 hetzelfde werkt als de Charge HR op dit vlak, maar daar kon je alleen via het Dashboard een custom activity aanmaken en registreren op een al gesynchroniseerde activiteit.Ook als je de activiteit startte via de App op je telefoon, kon je alleen maar kiezen tussen hardlopen, wandelen en fietsen en die lijst kon je niet uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR

hbsJR

All rounder

PatrickC schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:01:
[...]

Ik weet niet of de Charge 2 hetzelfde werkt als de Charge HR op dit vlak, maar daar kon je alleen via het Dashboard een custom activity aanmaken en registreren op een al gesynchroniseerde activiteit.Ook als je de activiteit startte via de App op je telefoon, kon je alleen maar kiezen tussen hardlopen, wandelen en fietsen en die lijst kon je niet uitbreiden.
mijn vriendin heeft een charge 2, via de app moet je eerst een aantal activiteiten verwijderen en dan kan je nieuwe toevoegen. Je kan zelfs een kickboksen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibead
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-04 14:46
Wat is het verschil tussen Fitbit Charge 2 Black/Silver (L) en Fitbit Charge 2 Black/Silver (S)?
De specificatie beschrijvingen op tweakers zijn hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:59
ibead schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:39:
Wat is het verschil tussen Fitbit Charge 2 Black/Silver (L) en Fitbit Charge 2 Black/Silver (S)?
De specificatie beschrijvingen op tweakers zijn hetzelfde.
De maat? S of L 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibead
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-04 14:46
Bedankt, dan is mijn vermoeden bevestigd ;-) Maar dan nog ... hoe small of hoe large? Betreft het versie man / vrouw, size van de band of van de 'klok' grootte? Daarnaast is er een behoorlijk prijsverschil. Wat mij betreft mag dit best gespecificeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:59
ibead schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:25:
[...]

Bedankt, dan is mijn vermoeden bevestigd ;-) Maar dan nog ... hoe small of hoe large? Betreft het versie man / vrouw, size van de band of van de 'klok' grootte? Daarnaast is er een behoorlijk prijsverschil. Wat mij betreft mag dit best gespecificeerd worden.
Op de site van Fitbit staat uitgelegd welke maat bij welke polsomtrek hoort. Ik zat precies er tussen in en heb de Large genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitbit2016
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-10-2022
Ik krijg op mijn fitbit de foutmelding V113. Hij synchroniseert wel, alleen de actieve uren geeft hij niet weer. Geprobeerd te resetten. Dat lukt echter niet. Dan krijg i de foutmelding.
Weet iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitbit2016
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-10-2022
sorry, niet goed gelezen. De foutmelding is V110......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04 20:00

FREAKJAM

"MAXIMUM"

fitbit2016 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:27:
sorry, niet goed gelezen. De foutmelding is V110......
Heb je al gegoogled naar de "foutmelding"? Ik zie meerdere hits in ieder geval. V110 is trouwens geen foutmelding, maar je firmware-versienummer. Heb je de resetprocedure gevolgd zoals hier omschreven?

Je kunt trouwens je post(s) editen op tweakers, dat scheelt een dubbelpost :)

[ Voor 16% gewijzigd door FREAKJAM op 28-02-2017 16:31 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

ibead schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:25:
[...]

Nee, het is alleen de lengte van het bandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:31
Hoewel ik weet dat het heel persoonlijk is hoop ik dat iemand me kan helpen. Sinds twee jaar gebruik ik een Garmin Vivosmart HR, afgezien van de app ben ik erg tevreden. Het enige wat me stoort is het draagcomfort, ik merk dat het deel wat je hartslag meet op de wearable onprettig hard in mijn arm drukt. Ook als ik het bandje zo los doe dat ik de Garmin om mijn pols zou kunnen ronddraaien blijft het zo hard drukken dat ik iedere keer na een halve dag een beurse, rode plek heb. Om die reden draag ik 'm eigenlijk nog alleen tijdens het sporten, wat zonde is want ik wil graag mijn activiteit over de hele dag zien.

Iemand die ik ken liet me laatst haar Fitbit Charge 2 zien, daar leek de sensor voor de hartslag wat minder erg uit te steken dan op de Garmin. Nu vroeg ik me af of iemand (bij voorkeur die beide heeft gedragen) me kan vertellen of er inderdaad een verschil is in draagcomfort tussen de twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Komt weer een nieuw Fitbit model uit, de Alta HR

Afbeeldingslocatie: https://marketing-pages.fitbit.com/images/altahr/color-gallery/altahr-color-gallery-gunmetal-8ebe0ca9862704e74407dfdea1aef261.jpg

Specs:
- PurePulse® Heart Rate
- Auto Sleep Tracking & Sleep Stages1
- Call, Text & Calendar Alerts
- Interchangeable Bands
- Reminders to Move
- Steps, Calories & Distance
- SmartTrack™ Auto Exercise Recognition
- Battery Up to 7 Days
- Clock
- Tap Display

Soort van dunnere versie van de Charge 2?

Meer info op de website van Fitbit: https://www.fitbit.com/nl/altahr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
De Charge 2 heeft ook trappen die hij telt en connected gps ademhaling oefening.
Er zit dus wel verschil in beide in de zin dat de charge 2 net iets meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiralhorseman
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-04 19:42
Gelukkig, net afgelopen weekend de Charge 2 gekocht. Maar dit lijkt me een mooi ding voor m'n vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Marc3l schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:18:

[afbeelding]

Specs:
- PurePulse® Heart Rate
- Interchangeable Bands
- Reminders to Move
- Battery Up to 7 Days
- Clock
- Tap Display

Hmmm das wel erg Nice. Omdat mijn Flex na 3.5 jaar continu gebruik wat kuren kreeg (accu deed t nog maar max 2 dagen en van t weekend liep ie vast) heb ik nu een Charge HR (omdat ik die voor een prikkie over kon nemen) maar ik vind hem eigenlijk te breed/lomp. Echter wil ik nu al niet meer zonder HR 😂 Ga ik zeker in de gaten houden voor t moment dat de Charge HR stuk gaat (Fitbit bandjes kennende binnen een paar maanden dus)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Roos79 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:51:
De Charge 2 heeft ook trappen die hij telt en connected gps ademhaling oefening.
Er zit dus wel verschil in beide in de zin dat de charge 2 net iets meer heeft.
:)

Persoonlijk functies die ik niet erg belangrijk vind (trappen klopt toch vaak niet en voor hardlopen gebruik ik een Garmin met GPS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

[afbeelding]

Specs:
- PurePulse® Heart Rate
- Interchangeable Bands
- Reminders to Move
- Battery Up to 7 Days
- Clock
- Tap Display

Bij Coolblue nu ook te bestellen, verwachte leverdatum 27-3 😁

[ Voor 5% gewijzigd door Tomba op 08-03-2017 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Tomba schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:05:
[...]

Bij Coolblue nu ook te bestellen, verwachte leverdatum 27-3 😁
" Het is niet mogelijk om het aantal gelopen traptreden met de activiteitstracker te meten. "
Bij specs, Meet: Slaap, Afstand, Stappen, Hartslag, Snelheid, Traptreden

Lekker duidelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Marc3l schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:10:
[...]

" Het is niet mogelijk om het aantal gelopen traptreden met de activiteitstracker te meten. "
Bij specs, Meet: Slaap, Afstand, Stappen, Hartslag, Snelheid, Traptreden

Lekker duidelijk :P
Hahaha inderdaad. (Overigens; sowieso meet een FitBit verdiepingen en niet traptreden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out of Order
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-04 20:33

Out of Order

Music rocks the heartbeat

Anoniem: 748333 schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:35:
I
- Bij elke nacht die ik slaap registeert hij bijna meer dan 3.000 stappen. Ik ben een slaper die veel beweegt maar het heeft geen redenen om dat te detecteren als stappen wanneer ik slaap. Blijkbaar op het community forum van Fitbit ben ik niet de enigste met dit probleem.
Moet je vriendin maar eens vragen of je niet slaapwandelt ;)

Out of Order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Gisteren een Blaze gekocht, mooi ding zover, wilde in eerste instantie niet de firmware updaten, uiteindelijk toch gelukt.

Kan hem echter nog niet verbinden met music control (lukt niet om hem te pairen).. voor de rest top ding.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137811

Na paar maanden een Misfit te hebben gebruikt vandaag overgestapt op een Fitbit one. Draag deze in mijn broekzak waar ik de Misfit aan een lus van mijn broek draag. Vandaag beide omgehad. En er is toch wel een groot verschil. Zie de foto's. Vraag me af welke het meest accuraat is.

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/img922/3109/CEn3Sc.jpg Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/img923/4503/Me2euE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Laatst online: 28-04 22:37
Meer mensen met een Fitbit welke ondersteuning zou moeten hebben voor slaap cycli maar waarbij dat (nog) niet werkt? Krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om de verschillende fases van de slaap in beeld te krijgen, terwijl ik wel de melding kreeg dat dat vanaf heden zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@Joster het word gefaseerd uitgebracht dus ik denk dat je nog even geduld moet hebben.
Ikzelf heb een van de fitbits die dat moet gaan doen en heb dat ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Roos79 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 20:06:
@Joster het word gefaseerd uitgebracht dus ik denk dat je nog even geduld moet hebben.
Ikzelf heb een van de fitbits die dat moet gaan doen en heb dat ook nog niet.
Maar als je die melding krijgt dat het vanaf nu beschikbaar is (Charge 2), dan zou je toch verwachten dat het direct werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Joster schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:12:
[...]

Maar als je die melding krijgt dat het vanaf nu beschikbaar is (Charge 2), dan zou je toch verwachten dat het direct werkt?
Ze zeggen ook duidelijk dat het gefaseerd word verspreid gewoon een beetje geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Roos79 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 21:17:
[...]

Ze zeggen ook duidelijk dat het gefaseerd word verspreid gewoon een beetje geduld dus.
Denk bij nader inzien dat ze wat problemen hebben. Zojuist dit topic gevonden en mensen raken er totaal van over de kook :D

https://community.fitbit....ages/td-p/1907433/page/44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@Joster Ik denk bij zulke dingen altijd gewoon geduld hebben en ze zullen als het goed werkt het heus wel naar meer fitbitters pushen.
Zo zijn er ook die helemaal boos zijn omdat ze geen whats app meldingen krijgen en dan denk ik de meeste trackers van fitbit zijn echt voor activiteit en geen smart watch.
Dan moeten mensen een een Apple watch of Android wear kiezen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

[afbeelding]

Specs:
- PurePulse® Heart Rate
- Interchangeable Bands
- Reminders to Move
- Battery Up to 7 Days
- Clock
- Tap Display

Lijkt meer op een een dunnere versie van de Charge HR, gemixt met de Charge 2. Althans dat was mijn eerste indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Het bandje van mijn vervangende (tweede) Charge HR is inmiddels ook kapot aan het gaan. Die bandjes gaan volgens mij niet langer dan 6-8 maanden mee. Dit alles in een tijdsbestek van iets meer dan 1 jaar. Ik krijg nu opnieuw een vervangende Charge HR of 50% korting op een ander product. Zit eraan te denken om dit via Coolblue te laten lopen i.p.v. Fitbit. Misschien dat zij iets kunnen betekenen om het te vervangen naar een Charge 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
aex351 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:25:
[...]

Lijkt meer op een een dunnere versie van de Charge HR, gemixt met de Charge 2. Althans dat was mijn eerste indruk.
Is de opvolger van de Charge (zonder HR en zonder 2 erachter)
aex351 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:51:
Het bandje van mijn vervangende (tweede) Charge HR is inmiddels ook kapot aan het gaan. Die bandjes gaan volgens mij niet langer dan 6-8 maanden mee. Dit alles in een tijdsbestek van iets meer dan 1 jaar. Ik krijg nu opnieuw een vervangende Charge HR of 50% korting op een ander product. Zit eraan te denken om dit via Coolblue te laten lopen i.p.v. Fitbit. Misschien dat zij iets kunnen betekenen om het te vervangen naar een Charge 2.
Doen ze een enkele keer en dan moet je verschil bijbetalen.

[ Voor 51% gewijzigd door Roos79 op 20-05-2017 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valvy
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:36
Ik zit ook te denken om een fitbit flex te kopen in combinatie met mijn iphone.
Is het mogelijk om de fitbit app te gebruiken zonder dat hij synchroniseert met de fitbit servers?
Dat alle data lokaal op de telefoon wordt opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
valvy schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:56:
Ik zit ook te denken om een fitbit flex te kopen in combinatie met mijn iphone.
Is het mogelijk om de fitbit app te gebruiken zonder dat hij synchroniseert met de fitbit servers?
Dat alle data lokaal op de telefoon wordt opgeslagen?
De data wordt bij Fitbit opgeslagen en dus niet op je iPhone. De app is dus meer een interface tussen de flex en de Fitbit servers.
Maar waarom zou je niet willen synchroniseren met de Fitbit servers? Privacy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

PatrickC schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:34:
[...]

De data wordt bij Fitbit opgeslagen en dus niet op je iPhone. De app is dus meer een interface tussen de flex en de Fitbit servers.
Maar waarom zou je niet willen synchroniseren met de Fitbit servers? Privacy?
Je stuurt toch gegevens over je gezondheid naar een Amerikaans bedrijf. Ik snap wel waarom mensen dat niet zouden willen, al heb ik zelf een Chinees Xiaomi bandje ( :X )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Marzman schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 05:13:
[...]

Je stuurt toch gegevens over je gezondheid naar een Amerikaans bedrijf. Ik snap wel waarom mensen dat niet zouden willen, al heb ik zelf een Chinees Xiaomi bandje ( :X )
Heb je de gezondheids app op je iPhone ook uit staan dan? Apple is ook een Amerikaans bedrijf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

PatrickC schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:20:
[...]

Heb je de gezondheids app op je iPhone ook uit staan dan? Apple is ook een Amerikaans bedrijf. ;)
Dat lijkt me geen vereiste om beweegredenen van iemand anders te begrijpen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:44
Weet iemand of op de Blaze de taal in te stellen is op Nederlands? Ik kan wel vinden dat je de taal kunt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Roos79 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 18:02:
[...]

Is de opvolger van de Charge (zonder HR en zonder 2 erachter)

[...]

Doen ze een enkele keer en dan moet je verschil bijbetalen.
Zojuist gebeld en mijn verhaal gedaan, maar ze gaven aan dat ik alleen gebruik kon maken van de garantieregeling. Met andere woorden, ik moet dan mijn Fitbit opsturen (kost geld). Zij gaan het dan laten repareren (lees: krijgen van Fitbit een vervangend exemplaar). En sturen die vervolgens weer naar mij. Omruilen voor een ander product was simpel gezegd niet mogelijk. Tenzij (en hier was ze ook niet stellig over) ik alle voorgaande keren ook gebruik had gemaakt van Coolblue om het probleem te verhelpen i.p.v. direct zelf Fitbit aanspreken.

Kortom, ik ben niet geholpen. Aangezien je er vanuit kan gaan dat dit probleem zich weer over 5-6 maanden voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
aex351 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:59:
[...]

Zojuist gebeld en mijn verhaal gedaan, maar ze gaven aan dat ik alleen gebruik kon maken van de garantieregeling. Met andere woorden, ik moet dan mijn Fitbit opsturen (kost geld). Zij gaan het dan laten repareren (lees: krijgen van Fitbit een vervangend exemplaar). En sturen die vervolgens weer naar mij. Omruilen voor een ander product was simpel gezegd niet mogelijk. Tenzij (en hier was ze ook niet stellig over) ik alle voorgaande keren ook gebruik had gemaakt van Coolblue om het probleem te verhelpen i.p.v. direct zelf Fitbit aanspreken.

Kortom, ik ben niet geholpen. Aangezien je er vanuit kan gaan dat dit probleem zich weer over 5-6 maanden voordoet.
Verschillende mensen in mijn omgeving hebben een Charge HR, allemaal langer dan een jaar. Maar eentje daarvan had een probleem dat het lusje van het bandje stuk ging, maar dat heb ik kunnen verhelpen door een lusje van een oude defecte Charge HR te gebruiken die ik nog had liggen. Bij mij zag het bandje er na een jaar nog prima uit. Misschien heb je wel gewoon pech? Als ik jou was zou ik Fitbit vragen om opnieuw een vervangend exemplaar op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valvy
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:36
PatrickC schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:20:
[...]

Klopt maar alle data bij ios wordt end to end encrypt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
PatrickC schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 21:33:
[...]

Verschillende mensen in mijn omgeving hebben een Charge HR, allemaal langer dan een jaar. Maar eentje daarvan had een probleem dat het lusje van het bandje stuk ging, maar dat heb ik kunnen verhelpen door een lusje van een oude defecte Charge HR te gebruiken die ik nog had liggen. Bij mij zag het bandje er na een jaar nog prima uit. Misschien heb je wel gewoon pech? Als ik jou was zou ik Fitbit vragen om opnieuw een vervangend exemplaar op te sturen.
Die van mij is ook weer los aan het laten (2e exemplaar), gaat dus ook geen jaar mee.
Heb van Fitbit een keuze gehad, 50% korting op een ander model in de shop of weer een andere Charge HR.

Ga dus voor de korting en ander model (twijfel nog een beetje of Alta HR of Charge 2) omdat ik bang ben dat een Charge HR weer binnen een jaar kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Bij mij ook in één jaar tijd twee Charge HR's gesneuveld (bandje wat loskomt). Mede hierdoor al geruime tijd geen Fitbit meer om mijn pols gehad, hoewel ik erg twijfel om bijvoorbeeld een Charge HR 2 of wat dan ook te nemen. Bij de Charge HR 2 lijkt het ook voor te komen, maar ze hebben zichzelf nu min of meer ingedekt door de bandjes verwisselbaar te maken.

Ik houd het nieuws nauwkeurig in de gaten en hoop snel een tracker te ontdekken die mij doet overtuigen om deze aan te schaffen.

[ Voor 25% gewijzigd door FREAKJAM op 06-06-2017 11:06 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@Marc3l de alta HR is wel echt minder kwa mogelijkheden dan de charge 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
FREAKJAM schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:05:
Bij mij ook in één jaar tijd twee Charge HR's gesneuveld (bandje wat loskomt). Mede hierdoor al geruime tijd geen Fitbit meer om mijn pols gehad, hoewel ik erg twijfel om bijvoorbeeld een Charge HR 2 of wat dan ook te nemen. Bij de Charge HR 2 lijkt het ook voor te komen, maar ze hebben zichzelf nu min of meer ingedekt door de bandjes verwisselbaar te maken.

Ik houd het nieuws nauwkeurig in de gaten en hoop snel een tracker te ontdekken die mij doet overtuigen om deze aan te schaffen.
Je hebt toch 2 jaar garantie, dus waarom laat je Fitbit geen vervangend exemplaar opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Marc3l schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:23:
[...]

Die van mij is ook weer los aan het laten (2e exemplaar), gaat dus ook geen jaar mee.
Heb van Fitbit een keuze gehad, 50% korting op een ander model in de shop of weer een andere Charge HR.

Ga dus voor de korting en ander model (twijfel nog een beetje of Alta HR of Charge 2) omdat ik bang ben dat een Charge HR weer binnen een jaar kapot is.
Ik neem aan dat bij een vervangend exemplaar niet opnieuw de garantieperiode ingaat, dus als je inmiddels bijna 2 jaar de Charge HR hebt gebruikt, dan zou ik met 50% korting de Charge 2 aanschaffen, mits je daar dan ook weer gewoon volledige garantie op krijgt. De Alta HR lijkt mij vanwege de veel smallere band namelijk nog kwetsbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Ik denk dat bij mensen die de Fitbit af en toe gebruiken het na een jaar nog prima eruit ziet. Bij 24/7 gebruik is dat max. 4-7 maanden. En met dit in het achterhoofd en gezien dat er nu ook precies dezelfde problemen zijn met de bandjes van de Charge 2, is het gewoon bijzonder zuur om dan meer geld uit te moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@aex351 nou ik ken er die er gewoon 2 jaar mee doen dus het verschilt ook wel hoe je hem gebruikt.
Sommige doen hem braaf af met douchen en andere niet en zo nog wel meer dingen die per gebruiker verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

aex351 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:25:
Ik denk dat bij mensen die de Fitbit af en toe gebruiken het na een jaar nog prima eruit ziet. Bij 24/7 gebruik is dat max. 4-7 maanden. En met dit in het achterhoofd en gezien dat er nu ook precies dezelfde problemen zijn met de bandjes van de Charge 2, is het gewoon bijzonder zuur om dan meer geld uit te moeten geven.
Wat mij zo verbaast is dat Fitbit niet lijkt te leren. Het bandje van mijn Flex is echt wel 7-8x kapot gegaan in 3 jaar tijd en de Charge HR die ik heb 1x (tweedehands de RMA Charge van een collega overgenomen, dus bij hem is ie gehemeld)
De Flex kun je voor < 1 euro een bandje scoren op Ali Express maar voor een Charge HR zit dat er niet in. Neemt niet weg dat 'mijn' Charge HR het goed doet de afgelopen 3 maanden en ik draag m 24/7 behalve bij douchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
aex351 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:25:
Ik heb 'm een jaar lang gebruikt en 24x7 gedragen, behalve tijdens douchen of zwemmen en het bandje zag er nog uit als nieuw. Ik droeg 'm ook met sporten (zo'n 3-4 uur hardlopen per week) en ik zweet flink tijdens inspanning, dus ik zorgde ervoor dat ik 'm na het sporten even kort afspoelde onder de kraan en dan afdroogde. En zoals ik al eerder aangaf, in mijn directe omgeving ken ik niemand waarvan het bandje zo snel stuk is gegaan. Dus... zo maar stellen dat de Charge HR bij 24x7 gebruik maar 4-7 maanden meegaat, is wat mij betreft niet correct. Het is dus gewoon een gevalletje pech, of... dat de ene persoon wat ruwer omgaat met zo'n apparaat als de andere. En daarmee zeg ik niet dat jij die ene person bent.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
PatrickC schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:42:
[...]

Ik neem aan dat bij een vervangend exemplaar niet opnieuw de garantieperiode ingaat, dus als je inmiddels bijna 2 jaar de Charge HR hebt gebruikt, dan zou ik met 50% korting de Charge 2 aanschaffen, mits je daar dan ook weer gewoon volledige garantie op krijgt. De Alta HR lijkt mij vanwege de veel smallere band namelijk nog kwetsbaarder.
Klopt, je krijgt op een nieuw exemplaar 1 jaar garantie met de optie om nog 1 jaar bij te kopen.
Voor het bandje van de Alta of Charge 2 ben niet zo 'bang', deze kan je namelijk wel vervangen.
Roos79 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 18:40:
@Marc3l de alta HR is wel echt minder kwa mogelijkheden dan de charge 2
Klopt maar die extra functies gebruik ik denk ik toch niet maar toch voor de Charge 2 gegaan (heeft mijn moeder ook en is erg tevreden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Hier dus nu ook alweer een issue met het bandje, volgensmij wordt dit de 3e band voor de Charge 2, daarnaast nog eens 4 Charge hr's versleten.
Iemand betere ervaringen met de andere soorten bandjes of een ander model ( wel incl. hr functies )

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Marc3l schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:59:
Klopt, je krijgt op een nieuw exemplaar 1 jaar garantie met de optie om nog 1 jaar bij te kopen.
Voor het bandje van de Alta of Charge 2 ben niet zo 'bang', deze kan je namelijk wel vervangen.
Garantie bij kopen? Je krijgt binnen de EU toch gewoon standaard 2 jaar garantie op nieuwe producten?

En... veel plezier met je nieuwe Charge 2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
Ik had ook problemen terug gestuurd en gevraagd of ik mocht bijbetalen voor de charge 2 en was geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
PatrickC schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:14:
[...]

Garantie bij kopen? Je krijgt binnen de EU toch gewoon standaard 2 jaar garantie op nieuwe producten?

En... veel plezier met je nieuwe Charge 2. :)
Thanks!

Het klopt dat je 2 jaar garantie krijgt inderdaad zie ik nu.
In de shop bij een product staat '1 year limited warranty' maar als je dan voor Nederland kiest op de checkout pagina zie je bovenaan weer 2 jaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Repi3 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:17:
Ik had ook problemen terug gestuurd en gevraagd of ik mocht bijbetalen voor de charge 2 en was geen probleem :)
Hoeveel moest je bij betalen? Ik heb nog 5 maanden garantie, dus mogelijk is dat nog een optie. Laatste wat ik weet is dat je 50% korting krijgt wanneer je kiest voor een ander product.

[ Voor 12% gewijzigd door FREAKJAM op 07-06-2017 16:00 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
FREAKJAM schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:00:
[...]

Hoeveel moest je bij betalen? Ik heb nog 5 maanden garantie, dus mogelijk is dat nog een optie. Laatste wat ik weet is dat je 50% korting krijgt wanneer je kiest voor een ander product.
ik moest 30€ bijbetalen en het was ok. (coolblue, mijne was 14maand oud dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Repi3 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:05:
[...]

ik moest 30€ bijbetalen en het was ok. (coolblue, mijne was 14maand oud dacht ik)
Dat is nog te overzien! Ik heb de mijne in november 2015 bij fonq gekocht. Vanavond eens aanmelden bij Fitbit dan maar. Ik opteer dan denk ik toch maar voor de Charge HR 2.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een Charge HR , en zag inmiddels op het Fitbit forum dat mensen hetzelfde euvel als ik hebben.
Vooral bij intensief sporten ( ik fiets veel , race & mtb ) zijn de hartslagwaardes niet accuraat. Verre van zelfs.
Ik heb bij een fietstocht van 2 uur , bij een zeer intensieve training een gemiddelde hartslag van 109. Terwijl ik 80% van de tijd heel erg mijn best moet doen , om de andere renners bij te houden. Daar zit ik dus zeker met een hartslag van 150 a 160. Nu ben ik niet de enige zag ik op het fitbit forum. Ook op andere plaatsen dragen ( hoger / lager , strakker , losser om de arm ) helpt allemaal niets.

Normale hartslag is overigens wel vrij accuraat.

Zijn er andere Fitbit modellen die wel accuraat zijn bij intensief sporten?

[ Voor 5% gewijzigd door degroot op 07-06-2017 16:23 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
degroot schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:21:
Ik heb een Charge HR , en zag inmiddels op het Fitbit forum dat mensen hetzelfde euvel als ik hebben.
Vooral bij intensief sporten ( ik fiets veel , race & mtb ) zijn de hartslagwaardes niet accuraat. Verre van zelfs.
Ik heb bij een fietstocht van 2 uur , bij een zeer intensieve training een gemiddelde hartslag van 109. Terwijl ik 80% van de tijd heel erg mijn best moet doen , om de andere renners bij te houden. Daar zit ik dus zeker met een hartslag van 150 a 160. Nu ben ik niet de enige zag ik op het fitbit forum. Ook op andere plaatsen dragen ( hoger / lager , strakker , losser om de arm ) helpt allemaal niets.

Normale hartslag is overigens wel vrij accuraat.

Zijn er andere Fitbit modellen die wel accuraat zijn bij intensief sporten?
Ik kan me bij MTB nog voorstellen dat het zo onnauwkeurig is, omdat door de trilling de charge HR nogal beweegt, wat een correcte hartslagmeting in de weg staat. Maar bij 'normaal' wielrennen is er juist heel weinig beweging en zou de harstlagmeting veel nauwkeuriger moeten zijn. Hoe ziet het hartslagverloop er uit? Zie je wel hogere waardes van rond de 150/160? Verder is er misschien wel iets mis met je hartslagsensor op de Charge HR. Ik zou dit gewoon even melden bij Fitbit en aangeven dat je al een aantal opties hebt geprobeerd, zoals het dragen op verschillende plekken en strakker en losser dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Hij registreert zeker wel hogere waardes. Maar heel wisselvallig.

Hier zie je bijvoorbeeld dat hij tot aan 30km de waardes vrij goed ( al zijn ze nog aan de lage kant ) registreert. Maar dat vanaf 30km de hartslag ineens stukken lager ligt. Terwijl er net zo hard gefietst word.
https://www.fitbit.com/activities/exercise/6825246979

Hier is het precies andersom. De eerste 35km zijn de waardes absurd laag. Daarna gaat hij goede waardes doorgeven.
https://www.fitbit.com/activities/exercise/7571917302

En hier heb ik over een rit van 100km een gemiddelde hartslag van 99. Daar zijn de profs wel heel erg jaloers op.
https://www.fitbit.com/activities/exercise/7527628975

Hier een afbeelding van de 100KM rit.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vHndsnt.png

Beide zijn overigens racefiets registraties. Waarbij ongeveer steeds hetzelfde tempo gefietst word ( ergens tussen de 35 a 38km/h , daarmee moet mijn hartslag echt flink omhoog gaan).

Kan opzicht wel contacten met Fitbit , maar heb de forums van Fitbit al beetje bekeken. Denk dat de Charge HR gewoon niet even accuraat als een borstband is. Vind alleen het verschil nogal groot.

[ Voor 12% gewijzigd door degroot op 07-06-2017 19:34 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
degroot schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 18:00:
Hij registreert zeker wel hogere waardes. Maar heel wisselvallig.

Hier zie je bijvoorbeeld dat hij tot aan 30km de waardes vrij goed ( al zijn ze nog aan de lage kant ) registreert. Maar dat vanaf 30km de hartslag ineens stukken lager ligt. Terwijl er net zo hard gefietst word.
https://www.fitbit.com/activities/exercise/6825246979

Hier is het precies andersom. De eerste 35km zijn de waardes absurd laag. Daarna gaat hij goede waardes doorgeven.
https://www.fitbit.com/activities/exercise/7571917302

En hier heb ik over een rit van 100km een gemiddelde hartslag van 99. Daar zijn de profs wel heel erg jaloers op.
https://www.fitbit.com/activities/exercise/7527628975

Beide zijn overigens racefiets registraties. Waarbij ongeveer steeds hetzelfde tempo gefietst word ( ergens tussen de 35 a 38km/h , daarmee moet mijn hartslag echt flink omhoog gaan).

Kan opzicht wel contacten met Fitbit , maar heb de forums van Fitbit al beetje bekeken. Denk dat de Charge HR gewoon niet even accuraat als een borstband is. Vind alleen het verschil nogal groot.
De linkjes die je stuurt zijn private, dus kan ze niet bekijken.

Dat optische hartslagmeting minder nauwkeurig is als een borstband is een feit, maar dan gaat het met name om de snelheid bij het reageren op wijzigen van de hartslag (bv bij interval training), of bij training waar er veel spieren in de arm worden gebruikt. Ik heb de Charge HR altijd gebruikt bij hardlopen en daar werkte het prima (vergelijkbaar met m'n huidige Garmin vivoactive HR), alleen bij intervaltraining zie je een vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Hmm , net even rondje gaan hardlopen. Daar registreert hij wel vrij normale waardes. Nu een HR van 145 gemiddeld. Zal het nog eens op de fiets proberen zaterdag

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Ik heb t idee dat als je arm kouder is het meten ook slechter gaat bij een activiteit als fietsen bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
degroot schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:00:
Hmm , net even rondje gaan hardlopen. Daar registreert hij wel vrij normale waardes. Nu een HR van 145 gemiddeld. Zal het nog eens op de fiets proberen zaterdag
Misschien toch wat spierspanning in de polsen tijdens het wielrennen, waardoor de sensor niet goed z'n werk kan doen? Bij het hardlopen zijn die spieren (in de pols) namelijk wel ontspannen (als het goed is ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

PatrickC schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:35:
[...]

Je hebt toch 2 jaar garantie, dus waarom laat je Fitbit geen vervangend exemplaar opsturen?
Inmiddels mijn 2de Charge HR aangemeld en zojuist een mail ontvangen met een replacement offer. Of een nieuwe Charge HR of 50% korting op een ander model uit de store. Ik moet nog even nadenken wat ik wil. Een Charge HR 2 lijkt de beste optie, omdat ik met deze tracker handmatig multi-activities kan tracken, iets wat met de Alta HR niet kan. Van de ene kant vind ik "maar" 50% korting niet zo een hele geweldige deal, maar van de andere kant beter dan niets.

Gelijk even via Amazon/Ebay kijken naar leren bandjes van Moko ofzo en wat screenprotectors, die waren wel betaalbaar :)

[ Voor 8% gewijzigd door FREAKJAM op 12-06-2017 10:59 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
PatrickC schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:12:
[...]

Misschien toch wat spierspanning in de polsen tijdens het wielrennen, waardoor de sensor niet goed z'n werk kan doen? Bij het hardlopen zijn die spieren (in de pols) namelijk wel ontspannen (als het goed is ;) ).
Ik heb mijn fitbit vandaag andersom gehangen , dus met de lampjes aan de onderkant van mijn pols.
Daar zie ik sowieso mijn aderen beter liggen dan aan de bovenkant van mijn pols.
Blijkbaar heeft het geholpen. Had nu een hartslag van 124gemiddeld bij een rustig fiets tempo. Dat is beter dan afgelopen dinsdag (99 gemiddeld waarbij echt stevig doorgetrapt is).

Helaas gaan de rubbers nu loslaten. Fitbit al via twitter benaderd afgelopen donderdag , maar nog geen reactie gehad. Zal ze eens mailen

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
degroot schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 16:48:
[...]

Helaas gaan de rubbers nu loslaten. Fitbit al via twitter benaderd afgelopen donderdag , maar nog geen reactie gehad. Zal ze eens mailen
Heb je wel de juiste een tweet gestuurd dus Fitbitsuport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Yep , fitbitsupport. Heb nu het contactformulier op de site maar ingevuld.
EDIT: Via mail alles al geregeld. Omwisselen voor een andere , of 50% korting.

Heb de 50% korting genomen , neem de Charge 2. Heb ik in ieder geval geen last meer van die bandjes die los laten. Dan kan je ze tenminste nog wisselen.

[ Voor 61% gewijzigd door degroot op 17-06-2017 22:35 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
De afgelopen dagen toch maar weer eens mijn oude Fitbit Charge HR gaan gebruiken (rechterpols) naast mijn Garmin vivoactive HR (linkerpols). Wat me meteen opviel is hoe weinig er in het afgelopen jaar veranderd is wat betreft de Fitbit Charge HR. De firmware was nog steeds de laatste versie en ook in de Fitbit App zie ik weinig nieuws. Nog steeds geen 'fully customizable HR zones' zag ik en dat is toch wel erg teleurstelllend.

Wat me wel weer meteen opviel is hoeveel beter de sleep tracking werkt (bij mij) van de Fitbit. Dit apparaat snapt tenminste wanneer ik in slaap val en weer wakker wordt. Vanmorgen ook nog even een hardloopsesie gedaan met beide apparaten en de HR grafieken zien er bijna identiek uit. Gemiddelde hartslag was 158 bij Fitbit en 160 bij Garmin, dus dat verschil is erg marginaal.

Als er nu een apparaat was wat het beste van beide werelden zou combineren, dan zou ik deze meteen aanschaffen. Maar... de perfecte combinatie van activity tracker, sporthorloge en smartwatch bestaat helaas nog niet. Tenminste.. ik heb 'm nog niet ontdekt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik kan in de Fitbit app weldegelijk custom HR zones instellen. Heb wel een Charge 2.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
FREAKJAM schreef op zondag 18 juni 2017 @ 17:19:
Ik kan in de Fitbit app weldegelijk custom HR zones instellen. Heb wel een Charge 2.
Waarschijnlijk bedoel je de Upper Limit en Lower Limit custom zones? Die waren er al vanaf het begin namelijk, maar dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel, net zoals bij Garmin, dat je 5 custom zones kunt instellen (trainingschema's werken namelijk vaak met 5 zones). Het enige wat Fitbit heeft veranderd tov het begin was dat je een Custom Max Heart Rate kunt instellen, want eerst werd alleen de standaard formule 'Max HR=220-leeftijd' gebruikt en daar klopte niets van in mijn geval, waardoor alle trainingen bijna volledig in de Peak zone terecht kwamen. Die optie is ongeveer een jaar geleden toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
PatrickC schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:12:
[...]

Moet haast wel. De fitbit nu op zijn kop gedragen ( dus met ledjes aan onderkant pols).
Duidelijk betere waardes.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gUM34g1.png

dan wanneer ik hem normaal draag ( dus met ledjes aan bovenkant pols ).
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Mi5WvPe.png

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 21:01
Hier zijn waarschijnlijk ook wel Fitbit'ers met een Surge waar het bandje begint op te bollen en iets later los begint te komen? Op het Fitbit forum is er een 8 pagina tellend topic over, dus ik ben zeker niet alleen.
Dit is mijn 3de Surge sinds 05/2015, dus mijn garantieperiode is nu verstreken. Ik heb mijn vorige 2 Surge's niet moeten terugsturen, en heb die nog in de kast liggen. Dus aan reserveonderdelen alleszins geen gebrek.

Kan ik dat bandje niet zelf repareren met wat rubberlijm of zo? Pattex rubber lijm voor een euro of 9? Of zijn er betere low-tech reparaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-04 10:43
Ik heb de fitbit charge 2 nu een week en ben er erg blij mee.
Echter vraag ik mij af , wat gebruiken jullie als de "APP" ?
Fitbit APP is leuk
Strava gebruik ik op de racefiets.
De sportschool gebruikt http://www.netpulse.com/ die weer te koppelen is aan fitbit

Als ik in de sportschool ben moet ik dus eigenlijk de fitbit af doen en de apparatuur gebruiken en die gegevens importeren in fitbit (automatisch)

Hoe doen jullie dat ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
kevertje1977 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:05:
Ik heb de fitbit charge 2 nu een week en ben er erg blij mee.
Echter vraag ik mij af , wat gebruiken jullie als de "APP" ?
Fitbit APP is leuk
Strava gebruik ik op de racefiets.
De sportschool gebruikt http://www.netpulse.com/ die weer te koppelen is aan fitbit

Als ik in de sportschool ben moet ik dus eigenlijk de fitbit af doen en de apparatuur gebruiken en die gegevens importeren in fitbit (automatisch)

Hoe doen jullie dat ?
Hoe de Netpulse koppeling precies werkt weet ik niet (geen ervaring mee), maar deze synchroniseert waarschijnlijk alleen de activiteiten (met hartslag?). Ik vraag me af of dat dan ook mee telt in je totale aantal dagelijkse stappen en/of calorieverbruik (als je dat interessant vindt). Als je je Fitbit dus niet draagt in de sportschool, mis je misschien bepaalde data.Dat zou ik dan even uittesten.

Ik heb zelf een tijdje de apps gebruikt van Fitbit, Garmin en Strava. Toen ik nog een Garmin FR610 en Fitbit Charge HR gebruikte, had ik een koppeling tussen Garmin en Fitbit, en tussen Garmin en Strava. Het probleem was echter dat alle activiteiten in Fitbit er dubbel in kwamen te staan. Ik gebruik nu een Garmin vivoactive HR en heb Fitbit en Garmin niet meer gekoppeld.

Voor Hardlopen vind ik de app van Strava erg mooi werken (krijgt de data automatisch van Garmin Connect).In die app zie je namelijk veel meer details dan in de Garmin Connect mobile app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Marc3l schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:23:
[...]

Ik ben nu voor de Alta HR gegaan. Ik heb geen vertrouwen meer in de Charge HR. Ik heb uiteindelijk niet voor de Charge 2 gekozen omdat de Alta HR compacter is en comfortabeler zit omdat de sensor niet uitsteekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik heb nu een paar maanden een fitbit charge 2.

Deze heb ik voor het hardlopen gekocht zodat ik ook mijn hartslag een beetje in de gaten kan houden.
Alleen heb ik best vaak dat ik geen hartslag meting krijg.

Ik heb de Fitbit niet dicht tegen mijn pols zitten, maar hij zit wel vrij los.
De rest van de dag meet hij wel mijn hartslag goed, maar bij het hardlopen laat hij mij vaak in de steek.

Iemand een tip om te zorgen dat de Fitbit wel door blijft gaan met meten?
Ik heb al geprobeerd om het bandje losser of vaster te doen.
Of moet ik hem met pleister oid vastplakken zodat hij niet beweegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Crxtreem schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:54:
Ik heb nu een paar maanden een fitbit charge 2.

Deze heb ik voor het hardlopen gekocht zodat ik ook mijn hartslag een beetje in de gaten kan houden.
Alleen heb ik best vaak dat ik geen hartslag meting krijg.

Ik heb de Fitbit niet dicht tegen mijn pols zitten, maar hij zit wel vrij los.
De rest van de dag meet hij wel mijn hartslag goed, maar bij het hardlopen laat hij mij vaak in de steek.

Iemand een tip om te zorgen dat de Fitbit wel door blijft gaan met meten?
Ik heb al geprobeerd om het bandje losser of vaster te doen.
Of moet ik hem met pleister oid vastplakken zodat hij niet beweegt?
Je moet ervoor zorgen dat het bandje niet teveel beweegt. Het is aan te bevelen het bandje iets hoger op je pols vast te maken (zo'n 3cm vanaf je polsgewricht) en iets strakker aan te doen als hoe je 'm gewoon overdag draagt. Let op, ook weer nu te strak, omdat je dan de bloeddoorstroming beinvloed en dat is nou juist waarop de optische hartslagmeting wordt gedaan.

Wat je ook nog zou kunnen proberen als dit allemaal niet werkt, is om het bandje zo te dragen dat de hartslagsensor aan de binnenkant van je pols/arm zit.

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste