Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

Weet iemand hoe het zit met de maten van de Surge? Ik zie bij Bol bv dat er geen xl te koop is. Als ik echter de maat meet volgens de guide van Fitbit dan heb ik een xl nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:47
Xl is volgens mij ook enkel via Fitbit zelf te koop.
Althans dat is met de Charge HR wel zo geweest een tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:08

aex351

I am the one

Miki schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 06:51:
[...]
Gewoon een live chat aangaan met de support afdeling van Fitbit. Dan heb je binnen no time een nieuwe toegestuurd.
Ze hebben een nieuwe Charge HR opgestuurd. Levertijd is 4-5 weken :X.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:34
Cramthabam schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:44:
Weet iemand hoe het zit met de maten van de Surge? Ik zie bij Bol bv dat er geen xl te koop is. Als ik echter de maat meet volgens de guide van Fitbit dan heb ik een xl nodig.
Ik heb altijd een large gebruikt en daar had ik nog 7 gaatjes over om 'm ruimer te zetten (nog maar 3 gaatjes over om 'm strakker te zetten). Je moet wel een erg grote polsomtrek hebben wil dat niet genoeg zijn lijkt mij.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
aex351 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:04:
[...]

Hmmmm... dat is flink langer als toen mijn Charge HR eerder dit jaar vervangen werd, want dat duurde toen maar een paar dagen. Wellicht heeft het te maken met het feit dat nu de opvolger op de markt is en de voorraad Charge HR's een stuk beperkter is.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
aex351 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:04:
[...]

Heb je een bepaalde kleur of een een XL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:08

aex351

I am the one

Roos79 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 21:58:
[...]
Heb je een bepaalde kleur of een een XL?
Zwart en L. Lijkt me niet heel erg afwijkend. Zojuist even in hun webwinkel gekeken. En inderdaad zowel de kleur zwart als blauw hebben een backorder van 4-5 weken. Best apart, vermoed dat het te maken heeft met de Charge 2. Kan proberen om te kijken of ik tegen een bijbetaling de Charge 2 kan krijgen. Maar om een één of andere reden lijkt die mij niet prettig zitten.

[ Voor 47% gewijzigd door aex351 op 02-09-2016 22:51 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
aex351 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 22:45:
[...]

Zwart en L. Lijkt me niet heel erg afwijkend. Zojuist even in hun webwinkel gekeken. En inderdaad zowel de kleur zwart als blauw hebben een backorder van 4-5 weken. Best apart, vermoed dat het te maken heeft met de Charge 2. Kan proberen om te kijken of ik tegen een bijbetaling de Charge 2 kan krijgen. Maar om een één of andere reden lijkt die mij niet prettig zitten.
Denk het niet dat ze dat doen ;)
Andere kleuren doen ze wel maar andere modellen heb ik niet eerder gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

PatrickC schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 17:43:
[...]

Ik heb altijd een large gebruikt en daar had ik nog 7 gaatjes over om 'm ruimer te zetten (nog maar 3 gaatjes over om 'm strakker te zetten). Je moet wel een erg grote polsomtrek hebben wil dat niet genoeg zijn lijkt mij.
Wat mag jouw polsomtrek zijn dan? Die van mij komt op over de 20 cm en dat zou dan XL moeten zijn als ik de maten moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Cramthabam schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:40:
[...]

Wat mag jouw polsomtrek zijn dan? Die van mij komt op over de 20 cm en dat zou dan XL moeten zijn als ik de maten moet geloven.
16,5cm, dus dat is inderdaad wel een behoorlijk verschil. Verder moet je er rekening mee houden dat je de Charge HR ook nog ongeveer 2cm verder van je pols moet dragen tijdens het sporten voor een nauwkeurigere hartslagmeting, dus dan is je polsomtrek nog groter.
Toch verwacht ik dat de L versie nog wel moet passen, maar dan heb je wel maar weinig 'over'. De XL is dan misschien toch wel een betere optie voor jou.

Edit: Ik zie zojuist pas dat je het hebt over de Surge ipv de Charge HR en mijn ervaringen zijn alleen met de Charge HR. Of de maten vergelijkbaar zijn tussen deze twee apparaten weet ik zo niet.

[ Voor 12% gewijzigd door PatrickC op 04-09-2016 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Cramthabam schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:40:
[...]

Maar als je bij Coolblue kijkt zie je dat de L van 16 tm 20cm is :)
Anders toch kijken of je hem ergens kan passen?
http://www.sporthorlogece...539.1455092287.1396994995

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 13:47
Iemand problemen met firmware V122? Ik heb recent een nieuwe Charge HR gehad ivm het vrij veel voorkomende probleem met de bandjes, en heb nu een praktisch continu vastlopende Fitbit. Reset en factory reset werken tijdelijk.

Het probleem uit zicht in het stoppen met tellen van de stappen en het wegvallen of stilstaan van de HR. Het menu en het syncen doen het nog prima. Vaak zie ik de fitbit zelf al rebooten, of spontaan na een tijdje weer beginnen met tellen.

Het valt me eigenlijk alleen op als ik mijn pols draai om de tijd te zien. Ik heb ondertussen mijn account leeggemaakt, en de Charge als nieuw toegevoegd. Dit was een optie die uit de fitbit community kwam, maar ik ben verder nog niet geholpen.

De support was voor het vervangen van mijn fitbit prima, maar voor dit probleem komen ze niet op gang helaas.

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Ik heb pols draaien en dat hij dan aangaat uitstaan dus dat herken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 14:56
Hier ook problemen met de band van de Charge HR, bubbels / loslatende band. Lijkt mij eerder een design/productiefout, zie:
https://community.fitbit....28/highlight/false#M62022

Fitibit support reageert vrij vlot. Naar mijn gevoel krijg je een refurbished Fitbit (met mogelijk andere issues) en heb je binnen een half jaar weer het bubbel probleem............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:07

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Fazer013 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:09:
Hier ook problemen met de band van de Charge HR, bubbels / loslatende band. Lijkt mij eerder een design/productiefout, zie:
https://community.fitbit....28/highlight/false#M62022

Fitibit support reageert vrij vlot. Naar mijn gevoel krijg je een refurbished Fitbit (met mogelijk andere issues) en heb je binnen een half jaar weer het bubbel probleem............
Mijn 2de heeft na een paar maanden ook alweer het bubbelprobleem. Zorgt voor dusdanig veel irritatie dat ik het bandje ook niet meer draag op dit moment (het ziet er ook niet uit). Geloof vast niet dat Fitbit een Charge 2 opstuurt (eventueel met bijbetaling ook niet), wanneer ik deze weer aanmeld bij support.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJonk
Fijn om te weten... Ik krijg iig weer een 'nieuwe'. Hopen dat deze iig blijft draaien. Het vastlopen is echt mega irritant. Loop ondertussen zonder aangezien het niet bij te houden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
In het genoemde topic bij Fitbit bieden ze sommige gebruikers nu de Fitbit Alta aan als alternatief............. bij mij nog niet gelukt. Deze heeft echter geen HR. Heb niet echt vertrouwen in een vervangende Charge HR, probleem met bubbles komt toch weer terug zo te horen. Is balen, want verder is de Fitbit een mooie gadget!

[ Voor 8% gewijzigd door Fazer013 op 07-09-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:37
De Alta is ook niet zonder problemen, bij mij begon nabij de aansluiting los te laten en bolvormig te worden. Gelukkig is de service wel top en had ik binnen een paar dagen nieuwe bandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Dan ben ik erg huiverig voor de Charge 2, aangezien deze net als de Alta de verwisselbare bandjes heeft. Toch wel jammer. Fitbit maakt leuk spul en de integratie met alles daarom heen is echt super, maar vind dit toch wel balen.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJonk
Ik verwacht ergens wel dat ik uiteindelijk wat goeds te pakken krijg. Het is jammer dat de bandjes loslaten, maargoed, als ik straks een reserve heb, ga ik zelf wel knutselen. Zolang hij het maar doet.

De support is op het moment goed, dus laten we hopen dat het zo blijft.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Fazer013 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:27:
In het genoemde topic bij Fitbit bieden ze sommige gebruikers nu de Fitbit Alta aan als alternatief............. bij mij nog niet gelukt. Deze heeft echter geen HR. Heb niet echt vertrouwen in een vervangende Charge HR, probleem met bubbles komt toch weer terug zo te horen. Is balen, want verder is de Fitbit een mooie gadget!
Ik heb zojuist een nieuwe Fitbit Charge HR aangevraagd omdat mijn 3e (!) Fitbit sinds oktober vorig jaar ook al los begint te laten boven het scherm. Ik heb in mijn aanvraag ook aangegeven dat ik eventueel wel bij wil betalen voor een Charge 2, een Alta zie ik niet als alternatief voor mijn Charge HR, want er zit geen hartslagmeter op :)

Maar goed, in November komt mijn Pebble Time 2 met hartslagmeter, als het goed is, dus dan zal de Fitbit toch "aan de wilgen" gehangen worden. Ik weet eigenlijk niet wat ik met mijn Charge HR doe als ik hem dan nog heb. Ik bedoel: wie doe je nu echt een plezier met zo'n wegwerpproduct? :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 21:40
Grrrrrene schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:15:
[...]

Ik heb zojuist een nieuwe Fitbit Charge HR aangevraagd omdat mijn 3e (!) Fitbit sinds oktober vorig jaar ook al los begint te laten boven het scherm. Ik heb in mijn aanvraag ook aangegeven dat ik eventueel wel bij wil betalen voor een Charge 2, een Alta zie ik niet als alternatief voor mijn Charge HR, want er zit geen hartslagmeter op :)

Maar goed, in November komt mijn Pebble Time 2 met hartslagmeter, als het goed is, dus dan zal de Fitbit toch "aan de wilgen" gehangen worden. Ik weet eigenlijk niet wat ik met mijn Charge HR doe als ik hem dan nog heb. Ik bedoel: wie doe je nu echt een plezier met zo'n wegwerpproduct? :X
De mijne begint nu ook los te laten aan de bovenkant van het schermpje.. Heb hem sinds april ik ben alleen benieuwd vanaf wanneer je recht hebt op een nieuwe. Het valt nu nog wel mee qua loslaten maar wordt wel elke week erger dus misschien nu alvast aangeven bij support? Of heeft dat alleen zin als het pas heel erg is?

• Grrrrrene
  • Niet online
Bij mij blijft hij vanzelf ergens achter haken volgens mij, vooral 's nachts als ik slaap en me omdraai, een hand onder mijn kussen stop (of onder de dekens in de winter), of als ik mij aan-/uitkleed... Als hij eenmaal losraakt groeit de scheur heel snel, in enkele dagen, uit tot een scheur over de volle breedte van het scherm.

Ik heb daarom nu alvast gemeld dat dit is gebeurd en dat mijn ervaring is dat... (blablabla). Als ze het afwijzen omdat het nog een klein plekje is kan ik ze over 2-3 dagen alsnog een mail met foto-update sturen :+

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 21:20
Grrrrrene schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:15:
[...]

Wil je even laten weten of het mogelijk is de Charge 2 te krijgen met bijbetaling? Vriend van me overkomt dit ook regelmatig en wil ook de Charge 2.

Iedereen die ik persoonlijk de Charge HR heb aangeraden (4 mensen) hebben allemaal het al minimaal één keer teruggestuurd. En die van mij is niets mee :9

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Reaper.JA2 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:30:
[...]

Wil je even laten weten of het mogelijk is de Charge 2 te krijgen met bijbetaling? Vriend van me overkomt dit ook regelmatig en wil ook de Charge 2.

Iedereen die ik persoonlijk de Charge HR heb aangeraden (4 mensen) hebben allemaal het al minimaal één keer teruggestuurd. En die van mij is niets mee :9
Zover ik weet bieden ze je op dit moment een Alta aan mocht je dat willen, geen Charge 2.

is everything cool?

• Grrrrrene
  • Niet online
FREAKJAM schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:52:
[...]

Zover ik weet bieden ze je op dit moment een Alta aan mocht je dat willen, geen Charge 2.
Gratis ja, maar met bijbetaling zou er meer mogelijk moeten zijn toch? :) Een Alta hoef ik echt niet, dat is een dure, uitgeklede HR... :(

• Grrrrrene
  • Niet online
Reaper.JA2 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:30:
[...]

Helaas, Fitbit mailt me het volgende:
In regards to your question about the Fitbit Charge 2, we'd like to let you know that we replace Fitbit trackers if these are deemed to have a manufacturer's issue within 365 days of purchase, but we only replace them for one of the same model (for example, we can't exchange a Charge HR for a Blaze or a Charge 2). This means that we don't have an upgrade program for replacing trackers for different models even when you're willing to pay the difference.
Dat suggereert dat de Alta ook geen vervanger kan zijn.
Mijn vriendin kreeg eerst een DOA en heeft nu sinds december vorig jaar de Fitbit die ze nu nog gebruikt. Het lijkt dus aan diverse factoren (gebruik, huidtype (?), slaapgedrag, sportbewegingen, etc) te liggen hoelang je Charge (HR) meegaat.

Edit:

Update n.a.v. mijn vraag aan de Fitbit Customer Service-medewerker:

Ik vroeg waarom dan wel Alta's uitgedeeld werden: het blijkt dat de gewone Charge niet meer op voorraad is en niet meer gemaakt wordt, dus de Alta is het enige alternatief voor de Charge. Eigenlijk is mijn Charge HR dus gewoon te vroeg kapot gegaan. Ik snap ook wel dat je als bedrijf eerst je oude stock kwijt wil en mooier dan aan klanten die al een Charge HR hebben kan het niet. Niemand koopt nu nog nieuw een Charge HR, lijkt me, dus als ze Charge 2's gaan uitdelen aan eigenaren van een Charge HR met problemen, raken zen ooit van hun oude Charge HR's af.

Heeft iemand hier al ervaring met Fitbit-garantie na het eerste jaar? Als EU-inwoner schijn ik inderdaad 2 jaar garantie te hebben, maar loopt dat ook via Fitbit, of moet ik daarvoor naar Coolblue waar ik hem kocht?

[ Voor 25% gewijzigd door Grrrrrene op 15-09-2016 07:23 ]

• Faeshaas
Heb zojuist mail terug van de Fitbit Support afdeling met de vraag voor een factuur en mijn adres gegevens. Ga er vanuit dat ze gewoon een nieuwe Charge HR opsturen :)

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:58
Grrrrrene schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:59:

Mijn vriendin kreeg eerst een DOA en heeft nu sinds december vorig jaar de Fitbit die ze nu nog gebruikt. Het lijkt dus aan diverse factoren (gebruik, huidtype (?), slaapgedrag, sportbewegingen, etc) te liggen hoelang je Charge (HR) meegaat.
Die van mij (HR) begint ook los te laten, die van mij is ook van december 2015.
Zou het niet kunnen liggen aan alarm/notificaties (trillingen)?

• Roos79
Maar zolang de Charge HR nog op hun site staat en dus verkocht word ga je nooit een charge 2 krijgen.
De charge is echt van de site af en logisch de Alta is daar een mooie vervanger voor.
En ook de Flex2 is nu natuurlijk een super product dus dan is het gek als ze een product als de Charge nog blijven verkopen.

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:32

Sandyman538

SandstorM [148839]

Ik heb een kleine ergernis. Als ik een workout start en na de workout weer afsluit dan krijg ik soms de samenvatting van de workout (gemiddelde hartslag en dergelijke), maar soms sluit hij de workout af, geeft de tijd en gaat dan weer uit (dus zonder de samenvatting gezien te hebben). Doe ik iets fout of heeft iemand tips om dit te voorkomen zodat ik wel de samenvatting kan zien op de fitbit?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• Grrrrrene
  • Niet online
Marc3l schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:40:
[...]

Die van mij (HR) begint ook los te laten, die van mij is ook van december 2015.
Zou het niet kunnen liggen aan alarm/notificaties (trillingen)?
Ik gebruik de alarmfunctie niet, maar hij trilt soms wel bij een binnenkomend telefoongesprek. Gebeurt maar heel af en toe, want ik bel eigenlijk heeeeeel weinig. Kan me niet voorstellen dat dit het probleem is. Ik heb het weer vastgezet met secondelijk. Gek genoeg hecht dat op het moment nog aardig ook. We zullen zien hoelang hij dat volhoudt. De vervangende Fitbit kan ik altijd nog inzetten :Y)

• Fazer013
Fitbit is vrij vlot met het aanbieden van een vervangende Charge HR bij mij. Aantal keer gevraagd of het geen ander type Fitbit kan zijn met vervangbare bandjes, tot heden geen Alta of Charge 2 aangeboden gekregen. Heb al een hoop mensen aangeraden geen Fitbit te kopen.......raar bedrijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Zolang de Charge HR verkocht word zullen ze geen ander product de charge word niet meer op de site aangeboden en dat is de alta daar de opvolger van.

En wees blij dat ze zo netjes vervangen er zijn weinig bedrijven die het zo doen tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
Mijn Charge HR replacement is onderweg, zonder veel moeite hebben ze een nieuwe opgestuurd. Mijn huidige bandje is nog niet heel erg aan het loslaten maar kan snel gaan. Dus blijf de huidige zo lang mogelijk dragen en als ie echt niet meer draagbaar is heb ik in ieder geval een vervanger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Ik heb hier de Aria nu een maand in gebruik, zeer tevreden over. Door de plaatsing heeft 'ie niet altijd een goed signaal waardoor hij af en toe niet kan syncen, maar de metingen worden wel onthouden en later alsnog opgeslagen. Zeer netjes. Herkennen van de personen werkt ook perfect, maar de twee gebruikers hier in huis verschillen genoeg qua gewicht om dat sowieso geen probleem te maken.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Roos79 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:32:

En wees blij dat ze zo netjes vervangen er zijn weinig bedrijven die het zo doen tenslotte.
Een apparaat wat binnen een jaar zijn functie verliest moet gewoon vervangen of gerepareerd worden door een bedrijf. Dat is echt geen uitmuntende service maar gewoon normaal als een verkocht product niet aan de verwachtingen meer voldoet.

• PatrickC
Sandyman538 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:11:
[...]

Een apparaat wat binnen een jaar zijn functie verliest moet gewoon vervangen of gerepareerd worden door een bedrijf. Dat is echt geen uitmuntende service maar gewoon normaal als een verkocht product niet aan de verwachtingen meer voldoet.
Het is inderdaad normaal dat je gewoon garantie hebt. Maar, toen mijn 1e Charge HR niet meer goed werkte na 10 maanden, had ik binnen een paar dagen een vervangend exemplaar. Ik had 'm niet rechtstreeks bij Fitbit gekocht, maar het mailen van mijn factuur was voldoende. Terugsturen van de defecte Charge HR was niet nodig, Fitbit geloofde mij op mijn woord. Ook de reacties via email waren zeer goed en snel (soms zelfs al binnen één uur). Dat gaat nog wel eens anders bij andere bedrijven (bijvoorbeeld Garmin, waar reacties meerdere dagen op zich laten wachten). Dus wat mij betreft was de service die Fitbit leverde, uitmuntend. :)

• Roos79
PatrickC precies dat bedoel ik het is de manier van service geven je bent niet je product weken kwijt maar kan enkele dagen verder vaak al door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Roos79 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:25:
PatrickC precies dat bedoel ik het is de manier van service geven je bent niet je product weken kwijt maar kan enkele dagen verder vaak al door.
Eens hoor, prima. Maar eigenlijk gewoon zoals het hoort. Maar omdat andere bedrijven er vaak een potje/puinhoop van maken, dan gaan we eigenlijk de zaken die je hoort te kunnen verwachten van een bedrijf als buitengewoon beschouwen. Ik heb liever dat we zien dat dit de standaard qua service hoort te zijn bij een bedrijf.

[ Voor 29% gewijzigd door Sandyman538 op 18-09-2016 00:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Roos79 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:25:
Over de service van Fitbit heb ik dan ook he-le-maal niks te klagen. Dat heb ik ze ook keer op keer gezegd in chats, e-mails en ook op hun forum heb ik dat openlijk gezegd. Zo hoort het, ik wil zo'n tracker niet retourneren en dan wachten op reparatie of een refurb... Ik wil gewoon door en dat maken ze mogelijk.

Maar ik klaag niet over de service, ik klaag over de bouwkwaliteit. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat ze een product op de markt brengen dat zo'n slechte bouwkwaliteit heeft dat ik er in 1 jaar tijd al 3 heb versleten. En als je dat dan gebeurt, pas dan iets aan in het productieproces zodat dit niet meer gebeurt! Ik vind dit milieutechnisch ook echt bizar: ze creëren zo een enorme stapel afval. Ik gooi iedere keer een Li-ion batterijtje, een lcd en een printplaatje in een siliconen behuizing in de recycle-ton... :(

Blijkbaar vonden ze het zelf ook wat duur worden (in mijn geval dus al 4 Charge HR's in een jaar tijd voor ~130 euro) inclusief 3x verzendkosten en service vanuit Duitsland kan gewoon niet uit of drukt op z'n minst enorm op de winst. En daarom heeft de nieuwe Charge 2 dus verwisselbare bandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Is er al bekend wanneer de Fitbit app de iphone 7 gaat ondersteunen? Ik kan nou niet meer de iphone 7 van mijn vrouw koppelen aan Mobile Track.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• Faeshaas
Mijn replacement (Charge HR) is gister binnen gekomen, snelle service en zag er goed uit :) Heb hem nu als reserve klaar liggen mocht mijn huidige bandje nog erger loslaten.

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb mijn openscheurende bandje met secondelijm vastgezet. Werkt vooralsnog prima, maar hij scheurt nu verderop weer in _o-

Ik ga hem daar ook maar weer vastlijmen, maar mijn replacement kwam afgelopen week binnen en gaat na dit weekend wellicht in gebruik :)

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:04
Ik heb, met enige pijn en moeite, ook een replacement gekregen voor mijn Surge. Helaas zat hij los in een plastic sealbag, en niet in een doosje zoals nieuw. Ga deze namelijk verkopen. Lees hier teveel gelazer over inscheurende bandjes (waarvoor ik dus ook een replacement kreeg ) .

Nou twijfel ik wat ik dan ga kopen. Hoewel ik de Blaze er wel mooi uit vind zien, ben ik het vertrouwen kwijt in de slijtvastheid van die siliconen bandjes. En om dan gelijk een metalen bandje te moeten kopen van 140 euro ( kaal ) vind ik te absurd voor woorden. Die prijs slaat als een tang op een varken..

• Roos79
Replacement zitten eigenlijk tegenwoordig bijna altijd is zakjes en zijn geen compleet set met kabeltjes ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de flex 2 besteld, nog kleine 2 weken wachten voordat deze wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
Hier na een week ook een nieuwe change HR binnen als vervanger voor loslatende band. Zat idd in een plastic zakje zonder kabel/handleiding/etc. Dit is nr2, benieuwd hoe lang deze het volhoudt. Kreeg nog geen alternatieve Fitbit aangeboden, misschien na 4x wel .............?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Fazer013 schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:38:
Hier na een week ook een nieuwe change HR binnen als vervanger voor loslatende band. Zat idd in een plastic zakje zonder kabel/handleiding/etc. Dit is nr2, benieuwd hoe lang deze het volhoudt. Kreeg nog geen alternatieve Fitbit aangeboden, misschien na 4x wel .............?!?
Dat is toch ook niet nodig zolang ze de gewone charge HR hebben dan zal je bij je verkopende partij moeten zijn ;)
Ik lees dat Bol en bv Coolblue nu ook coulanter zijn de ene schijnt geld terug te geven en dan kan je zelf dus wat anders terug kopen en de ander die doet wat moeilijker maar uiteindelijk kan je ook daar met bijbetaling kiezen voor de charge 2.
Het is dus geheel aan jouwzelf wat je doet toch en de meesten blijven hier hangen bij het reageren naar fitbit terwijl er dus gewoon nog een tweede optie is :)

Maar let wel deze partijen zullen niet bij een inie minie bobbeltje al zo reageren denk ik en dat doet fitbit wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

BootVluchteling schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:17:
Ik heb, met enige pijn en moeite, ook een replacement gekregen voor mijn Surge. Helaas zat hij los in een plastic sealbag, en niet in een doosje zoals nieuw. Ga deze namelijk verkopen. Lees hier teveel gelazer over inscheurende bandjes (waarvoor ik dus ook een replacement kreeg ) .

Nou twijfel ik wat ik dan ga kopen. Hoewel ik de Blaze er wel mooi uit vind zien, ben ik het vertrouwen kwijt in de slijtvastheid van die siliconen bandjes. En om dan gelijk een metalen bandje te moeten kopen van 140 euro ( kaal ) vind ik te absurd voor woorden. Die prijs slaat als een tang op een varken..
Voor mij lijkt dit haast een bewuste keuze van Fitbit. Zowel ik als mijn vrouw hebben een Flex (1) en hebben ieder al een bandje of 5-6 versleten in 2,5 jaar.... Aantal collega's voor Fitbit geenthousiasmeerd en zelfde verhaal (Flex en Charge HR, steeds weer scheurende bandjes)
Reden voor mij om geen nieuwere fitbit te kopen, zeker als ik zie dat dit op al hun hardware geldt. (gelukkig kosten op AliExpress vervangende bandjes < 1 euro maar toch...) Daarnaast ook nog het app fiasco (nieuwe dashboard vind ik veel minder overzichtelijk dan de oude met de bars ipv cirkels en daarnaast het idiote feit dat je slaap en steps per hour op vandaag blijven staan. Fitbit geeft geen shit ondanks tientallen topics op hun forum,...) betekent voor mij geen nieuwe Fitbit meer en ik zal het ook niemand meer aanraden. (dat terwijl het in de basis echt een geweldig sysetem is, met name door het sociale aspect)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 20:06
Geruisloze update van Fitbit op IOS, maar je kan nu meer apps een notificatie laten geven op je Fitbit :-)

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:27
Dalike schreef op woensdag 28 september 2016 @ 23:26:
Geruisloze update van Fitbit op UIS, maar je kan nu meer apps een notificatie laten geven op je Fitbit :-)
Eindelijk! Nu ook nieuwe watchfaces voor de Blaze!
Ook zijn er soort reminders toegevoegd om te gaan bewegen.

** heb alleen whatsapp niet kunnen toevoegen als notificatie? ***

• Dalike
b.o.n.s schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:50:
[...]

Ah die watchafes had ik nog niet eens gezien.

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:54
b.o.n.s schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:50:
[...]

Je moet eerst een whatsappje binnen krijgen, dan verschijnt Whatsapp in App notifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:27
Eddye schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:18:
[...]

Je moet eerst een whatsappje binnen krijgen, dan verschijnt Whatsapp in App notifications
verrek! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickey12
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-01-2022
Hi dit weekend me charge 2 en fitbit aria ontvangen krijg die fitbit aria maar niet op me wifi netwerk.
Is hier een truukje voor ? Heb het geprobeerd met ipad,iphone en samsung note 4 op ziggo TC7200 U modem krijg hem maar niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Mickey12 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 11:59:
Hi dit weekend me charge 2 en fitbit aria ontvangen krijg die fitbit aria maar niet op me wifi netwerk.
Is hier een truukje voor ? Heb het geprobeerd met ipad,iphone en samsung note 4 op ziggo TC7200 U modem krijg hem maar niet aan de praat.
De Fitbit Aria werkt alleen met WiFi b (802.11B).

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
FREAKJAM schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:07:
[...]

De Fitbit Aria werkt alleen met WiFi b (802.11B).
En dan ook nog alleen maar op 2,4GhZ (of is dat hetzelfde? ;-)). Best wel stom :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Dalike schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:15:
[...]

En dan ook nog alleen maar op 2,4GhZ (of is dat hetzelfde? ;-)). Best wel stom :(
En dan ook nog zo'n belachelijk hoge prijs vragen. Ik begrijp nog steeds niet dat mensen dit bedrag willen betalen (Garmin heeft een vergelijkbaar product wat nog duurder is volgens mij) voor het gemak van een automatische wifi upload en dan werkt die wifi ook nogal eens niet goed. Mijn Medisana weegschaal van €25 geeft vergelijkbare meetwaardes en het handmatig vastleggen van die data via de app is een fluitje van een cent. Maar ja, iedereen moet dat natuurlijk zelf weten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
PatrickC schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 21:20:
[...]

En dan ook nog zo'n belachelijk hoge prijs vragen. Ik begrijp nog steeds niet dat mensen dit bedrag willen betalen (Garmin heeft een vergelijkbaar product wat nog duurder is volgens mij) voor het gemak van een automatische wifi upload en dan werkt die wifi ook nogal eens niet goed. Mijn Medisana weegschaal van €25 geeft vergelijkbare meetwaardes en het handmatig vastleggen van die data via de app is een fluitje van een cent. Maar ja, iedereen moet dat natuurlijk zelf weten. :P
Klopt, al moet ik wel toegeven dat die Wifi dinges wel verdomd handig is :-) Gewoon op gaan staan, weggaan en je kan het op de app zien :-)

Als je de Aria duur vindt, deze al gezien? :-)
https://www.withings.com/eu/en/products/body-cardio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Dalike schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 21:37:
[...]

Klopt, al moet ik wel toegeven dat die Wifi dinges wel verdomd handig is :-) Gewoon op gaan staan, weggaan en je kan het op de app zien :-)

Als je de Aria duur vindt, deze al gezien? :-)
https://www.withings.com/eu/en/products/body-cardio?
€180 voor een weegschaal! 8)7 Dat is maar €10 duurder dan die van Garmin. |:(
https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/prod530464.html
Het is natuurlijk een slimme manier van klantenbinding van deze bedrijven. Je wisselt niet zo snel meer van merk als je en je horloge/tracker en je weegschaal moet vervangen bij dit soort prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
De problemen met bandjes blijven binnenstromen op het Fitbit forum:
https://community.fitbit....-again/m-p/1634591#M64043

Als je een tracker wilt kopen, zou ik eerst eens bij Garmin of Tomtom kijken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Fazer013 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:47:
De problemen met bandjes blijven binnenstromen op het Fitbit forum:
https://community.fitbit....-again/m-p/1634591#M64043

Als je een tracker wilt kopen, zou ik eerst eens bij Garmin of Tomtom kijken......
Dit geldt voor de eerste generatie Charge (HR) toch? Ik weet niet in hoeverre het (al) speelt voor de 2de generatie. Ik heb mijn 2de Charge HR een paar maanden geleden ontvangen en die is inmiddels ook weer gaan "peelen". Het ziet er gewoon niet uit en ik draag het bandje ook al een tijdje niet meer.

Ik kijk ook om me heen naar een ander bandje in ieder geval. Ik zag een aardige op IndieGogo afgelopen week, maar een nieuw product vind ik gelijk ook weer een beetje tricky.

[ Voor 12% gewijzigd door FREAKJAM op 03-11-2016 09:59 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
Er zijn veel problemen bekend met de 1e generatie, de 2e generatie is nog maar een paar maanden op de markt en heeft vervangbare bandjes. De originele bandjes zijn vrij prijzig, dus daar ga je ook niet blij van worden. Hier ook de 2e Charge HR in gebruik met "peeling" bandjes. #!#!#@

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Op dit moment reeds 4 charge hr versleten, en 1 charge 2. allemaal de zelfde peeling issues :(

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
LyP0 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:17:
Op dit moment reeds 4 charge hr versleten, en 1 charge 2. allemaal de zelfde peeling issues :(
Zelfs de Charge 2? Zag em gister bij een vriend en het leek alsof het bandje toch echt wel een stuk sterker was én alsof het het scherm er onafhankelijk in 'hing' zodat het snel vervangen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

LyP0 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:17:
Ronduit vervelend dat de Charge HR 2 hier ook last van heeft. Hun failsafe is nu dat ze een los bandje opnieuw kunnen opsturen tijdens je garantieperiode ipv een hele nieuwe Fitbit.

Voor mij een reden om geen Charge HR 2 te nemen in ieder geval.

[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 04-11-2016 10:21 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Reaper.JA2 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:45:
[...]

Zelfs de Charge 2? Zag em gister bij een vriend en het leek alsof het bandje toch echt wel een stuk sterker was én alsof het het scherm er onafhankelijk in 'hing' zodat het snel vervangen kan worden.
Ja het bandje begint nu te peelen bij de aansluitingen tussen het bandje en het scherm. Er zitten hier al enkele vieze bobbels in en het wordt er niet mooier op. Ga een dezer dagen een vervanging aanvragen. Het lijkt nu nog sneller te gebeuren dan bij de charge hr die ik had.
Als dit zo blijft kies ik iig niet meer voor een silicone bandje.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:15

Wom

Tweedehands een nieuwe FitBit Surge gekocht voor 90 euro. Mijn vriendin heeft al meerdere modellen versleten en heeft me zo toch weten te overtuigen. Sinds lange tijd dat ik überhaupt iets aan mijn polsen draag, maar het is snel gewend moet ik zeggen.

Direct Firmware upgrade gedaan en het nieuwe dashboard op de telefoon geïnstalleerd. Werkt allemaal soepel tot nu toe. Zie wel dat het hier in dit topic niet zo'n hele populaire keuze is.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Wom schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:14:
Tweedehands een nieuwe FitBit Surge gekocht voor 90 euro. Mijn vriendin heeft al meerdere modellen versleten en heeft me zo toch weten te overtuigen. Sinds lange tijd dat ik überhaupt iets aan mijn polsen draag, maar het is snel gewend moet ik zeggen.

Direct Firmware upgrade gedaan en het nieuwe dashboard op de telefoon geïnstalleerd. Werkt allemaal soepel tot nu toe. Zie wel dat het hier in dit topic niet zo'n hele populaire keuze is.
Toch is het geen gekke keuze. De meesten hier kiezen voor de Charge HR omdat het goed te combineren is met iedere outfit en niet zo opvalt aan de pols. Het is nog steeds het enige apparaat van Fitbit met GPS erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:15

Wom

Dat is ook de reden geweest dat ik voor de Surge ben gegaan. Was niet tevreden van mijn TomTom Runner en doordat je de koppeling kunt maken via diverse doelen met andere Fitbit gebruikers (lees mijn vriendin) was de Surge eigenlijk de enige die in mijn straatje paste. En gezien de schappelijke tweedehandsprijzen overstag gegaan :)

Vriendin gebruikt de Charge 2 (na eerst twee Flex'en te hebben versleten), wat aan een vrouwenpols wel iets netter staat :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben aan het kijken naar een charge HR (want GPS). Bij mijn Mi-band viel het 'computertje' er iets te vaak uit. Hoe stevig zit dat vast bij de FitBit?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 20:46
pven schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:17:
Ik ben aan het kijken naar een charge HR (want GPS). Bij mijn Mi-band viel het 'computertje' er iets te vaak uit. Hoe stevig zit dat vast bij de FitBit?
Charge HR heeft geen GPS...

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Oeps, dan ga ik me eerst eens wat verder erin verdiepen. Dank!

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
pven schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:23:
[...]

Oeps, dan ga ik me eerst eens wat verder erin verdiepen. Dank!
De charge 2 maakt gebruikt van de gps van je telefoon (connected gps noemen ze dat) misschien dat je daarmee in verwarring bent gebracht?

https://www.fitbit.com/nl/shop/charge2
Connected GPS
Connect Charge 2 with the GPS on your phone to see real-time stats like pace and distance on display and record a map of your route.

[ Voor 23% gewijzigd door Roos79 op 24-11-2016 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddj01
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 14:13
4 weken geleden mijn ChargeHR op gestuurd naar bol. Vandaag maar eens gevraagd naar de status van de reparatie nu blijkt dat die tijdens de reparatie kapot is gegaan en dat dat niet naar mij gecommuniceerd is door bol. Als oplossing krijg ik morgen de Charge HR 2 op gestuurd ben benieuwd naar de HR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
ddj01 schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:39:
4 weken geleden mijn ChargeHR op gestuurd naar bol. Vandaag maar eens gevraagd naar de status van de reparatie nu blijkt dat die tijdens de reparatie kapot is gegaan en dat dat niet naar mij gecommuniceerd is door bol. Als oplossing krijg ik morgen de Charge HR 2 op gestuurd ben benieuwd naar de HR2
Heb die van mij ook bij bol.com gekocht maar nadat bandje was kapot gegaan (charge HR) direct contact opgenomen met Fitbit, binnen een week een nieuw exemplaar in huis.
Wel netjes dat je een HR2 krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Marc3l schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:44:
[...]

Heb die van mij ook bij bol.com gekocht maar nadat bandje was kapot gegaan (charge HR) direct contact opgenomen met Fitbit, binnen een week een nieuw exemplaar in huis.
Wel netjes dat je een HR2 krijgt :)
Logische Fitbit geeft enkel een vervangende dezelfde fitbit en bol.com krijgt zo veel vragen om hem te wisselen naar een Charge2 dat ze dat blijkbaar al vanzelf doen.
Bol is normaal ook heel snel dus ik denk dat als je eerder ernaar had gevraagd hoe het ermee zat je al eerder antwoord had gehad.

[ Voor 11% gewijzigd door Roos79 op 27-11-2016 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddj01
Het probleem bij mij was dus dat ik hem voor een kapot bandje op had gestuurd maar door hun toedoen bij de reparatie was die gewoon dood geraakt zeg maar op de een of andere manier en dat was niet terug gecommuniceerd naar mij dus zat al weken te wachten van hoe en wat dus vandaag contact op genomen. En om dat hun zelf deze gang van zaken niet erg goed vonden ben ik gecompenseerd met en HR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Bandje van een charge HR is ook niet te vervangen volgens mij dus wat ze gedaan hebben geen idee.
Maar ik lees dat Bol helemaal niet moeilijk doet met vervangen van fitbits,daarbij zullen zei ze ook gewoon opsturen naar fitbit.
Maar wat ik mij afvraag waarom heb je zelf niet eerder gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Mijn Charge HR na 1 jaar 2mnd ook kapot dit weekend (bandje),
Na online chat met Fitbit zojuist komt er deze week gratis een vervangingsexemplaar aan.
Goede service! (zoals al vaak opgemerkt hier :) )

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddj01
De HR 2 binnen gekregen vandaag wat een fijn ding vele malen mooier en fijner als de 1 ben er blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 18:05
Hey allemaal!

Ik heb toch maar de knop doorgehakt en heb gretig gebruik gemaakt van de Black Friday Sale bij Fitbit!

De Blaze SE, inclusief met dongle en weegschaal besteld.

Nu het volgende: Ik gebruik al langere tijd MyFitnessPal en Endomondo om m'n eten en workouts te volgen.

Volgens het internet kan Fitbit prima overweg met deze combinatie en heb ik het zojuist uitgetest door zowel Endomondo als m'n horloge op running exercise aan te zetten. Of moet ik juist alleen Endomondo gebruiken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/i2jp2z1tAJMk4rfXUePzXbXg/thumb.png

Als jullie dit zo zien, klopt dit? Wordt er niets dubbelop berekend? Wat kan ik beter doen in gebruik?

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
*knip*. Aankoopadvies hoort thuis in de MAA, maak daar dus even een nieuw topic in aan. Verder is het ook niet de bedoeling om je bericht te gaan crossposten.

[ Voor 87% gewijzigd door rens-br op 02-12-2016 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:01
Bij mijn fitbit charge HR is het lusje kapot gegaan waardoor de band niet meer goed sluit. Netjes teruggestuurd naar BOL die aangeeft dat ze het niet kunnen repareren en nu dus het complete aankoopbedrag terugstorten :)

Nu aan het kijken of ik een Charge 2, Gear Fit2 of iets anders koop. Vind de look van de Gear erg mooi, maar de Charge 2 lijkt qua reviews net iets beter uit de bus te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Mijn Fitbit Charge HR is ook _weer_ kapot. Fitbit bood me 50% korting op een nieuwe Fitbit aan, maar hij zit nog in de Europese garantie via Coolblue, dus even zien hoe zij het afhandelen. Ik heb al een retouretiket en heb aangegeven graag iets anders terug te ontvangen, omdat ik 0,0 vertrouwen heb dat een nieuwe Charge HR de oplossing gaat zijn. Een Charge 2 eventueel, of iets van een heel ander merk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draag nu ongeveer een week mijn Fitbit Charge 2 die ik kocht bij Coolblue. Dit zijn mijn ervaringen met de Fitbit Charge 2:

- Bij elke nacht die ik slaap registeert hij bijna meer dan 3.000 stappen. Ik ben een slaper die veel beweegt maar het heeft geen redenen om dat te detecteren als stappen wanneer ik slaap. Blijkbaar op het community forum van Fitbit ben ik niet de enigste met dit probleem.

- Wanneer ik ga wandelen of door het huis wandel detecteert hij soms geen enkele stap die ik hebt gedaan. Dat vind ik best irritant.

- Het design vind ik erg geslaagd moet ik eerlijk zeggen. Het scherm is lekker groot en goed zichtbaar, perfect gewoon voor mij.

- Comfort of hoe moet ik zeggen is voor mij prima. Ik heb stokken van armen maar het bandje irriteert mij totaal niet en soms heb ik het gevoel dat ik hem niet draag.

- Het detecteren van soorten sporten doet hij uitstekend. Wanneer ik ga fietsen bijvoorbeeld weet hij na enkele seconden dat ik aan het fietsen ben, zoals workouts doen ook.

- Wanneer ik aan het rijden ben met de auto dan is het een ramp. Hij telt dan een paar duizend stappen op mijn Fitbit Charge 2 erg vervelend.

- Notificaties, berichten en telefoons ontvangen gaat prima. Voor mensen met een Windows Mobile/Phone (of welke naam Microsoft het nu ook geeft) kan deze functie nog niet omwille van GATT server.

Op dit moment heb ik mijn Fitbit Charge 2 al 12 keer reset op een week tijd. Fitbit zelf wilt op zijn Community forum maar weinig gehoor geven al hebben veel mensen dezelfde problemen als ik. Daarom heb ik beslist op mijn Fitbit Charge 2 maar terug te gaan sturen naar Coolblue wanneer ik hem bijna 2 weken hebt. Moest je vragen hebben stel ze gerust, ik wil het graag beantwoorden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Verwijderd schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:35:
Op dit moment heb ik mijn Fitbit Charge 2 al 12 keer reset op een week tijd. Fitbit zelf wilt op zijn Community forum maar weinig gehoor geven al hebben veel mensen dezelfde problemen als ik. Daarom heb ik beslist op mijn Fitbit Charge 2 maar terug te gaan sturen naar Coolblue wanneer ik hem bijna 2 weken hebt. Moest je vragen hebben stel ze gerust, ik wil het graag beantwoorden :)
Heb je niet direct contact opgenomen met Fitbit Support ipv berichten op het Fitbit forum te zetten? De stappenteller lijkt in jouw geval niet zo goed te werken en zo vaak moeten resetten lijkt mij ook niet normal. Misschien is er wel een hardware probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:47
Verwijderd schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:35:

Ik heb zelf enkele maanden een Charge 2 en ik herken hier niets van. Misschien heb je een defecte unit? Die van mij registreert mij slaap prima en ook autorijden gaat goed. Alleen notificaties werken niet lekker, maar dan ligt volgens mij aan de brakke Bluetooth van mijn Moto G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euchromatic schreef op donderdag 8 december 2016 @ 22:27:
[...]

Ik heb zelf enkele maanden een Charge 2 en ik herken hier niets van. Misschien heb je een defecte unit? Die van mij registreert mij slaap prima en ook autorijden gaat goed. Alleen notificaties werken niet lekker, maar dan ligt volgens mij aan de brakke Bluetooth van mijn Moto G1.
Gelukkig is dit dan alleen bij mij :) Ik hem express een dag niet gedragen en laten liggen op mijn bureau, wat blijkt? Hij heeft meer dan 3.000 stappen gedaan 8)7  Ik ben tevreden over mijn Fitbit Charge 2 maar dat probleem is rampzalig. Ik heb hem teruggestuurd naar Coolblue en wacht op het nieuwe exemplaar die hopelijk niet zelf gaat lopen  :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de Fitbit charge 2 binnengekregen. Nu staan er in de app al stappen vanaf 5 december geregistreerd en ik wil deze graag weghebben. Ze zijn nml niet van mij.. Weet iemand hoe ik dat doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2016 @ 21:32:
Ik heb vandaag de Fitbit charge 2 binnengekregen. Nu staan er in de app al stappen vanaf 5 december geregistreerd en ik wil deze graag weghebben. Ze zijn nml niet van mij.. Weet iemand hoe ik dat doe?
Was het een tweede kans want anders kunnen het ook de stappen van je telefoon zijn misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roos79 schreef op maandag 12 december 2016 @ 21:43:
[...]

Was het een tweede kans want anders kunnen het ook de stappen van je telefoon zijn misschien?
Tweede kans? Ik heb hem van Coolblue nieuw gekocht. Mss issie sinds 5december onderweg geweest?? :/

Ik had gekeken inderdaad op mijn telefoon, maar daar heb ik alles inmiddels gewist. Ik weetniet of de Fitbit app deze dan onthoud?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2016 @ 21:47:
[...]

Tweede kans? Ik heb hem van Coolblue nieuw gekocht. Mss issie sinds 5december onderweg geweest?? :/

Ik had gekeken inderdaad op mijn telefoon, maar daar heb ik alles inmiddels gewist. Ik weetniet of de Fitbit app deze dan onthoud?
Dus geen tweede kans dus dan zullen de stappen wel vanaf je telefoon komen en nee die kun je niet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2016 @ 21:32:
Gewoon Fitbit Support vragen om deze data te verwijderen. Ze hebben voor mij ook wel eens data van mijn Fitbit account aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PatrickC schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 19:16:
[...]

Gewoon Fitbit Support vragen om deze data te verwijderen. Ze hebben voor mij ook wel eens data van mijn Fitbit account aangepast.
Ik heb nu de instructies gevolgd in dit artikel om iig de steps weg te hebben: http://help.fitbit.com/ar...ta&l=en_US&fs=Search&pn=1

Er staat nu alleen voor 8 dagen een Driving activity in, dus dat is dan ook weer jammer, haha. Ik zal eens kijken of ik via support eea kan regelen nog. Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:26
Sinds vandaag in het bezit van een Charge HR :-) kreeg hem van mijn werk voor de kerst.

Ik kende het model al een beetje omdat mn vriendin en beide schoonouders er een hebben.

Ik merk wel dat die van mn schoonmoeder vaak gereset moet worden om hem weer te kunnen syncen. Is dat een bekend probleem? Ze gebruikt hem met een galaxy S6.

Ik merk ook dat het syncen een stuk beter gaat op iOS dan Android maar misschien is dat toeval.

Ik ben niet zo'n sierraden/armbanden drager maar moet wel zeggen dat hij fijn zit en ik denk wel dat ik hem dagelijks ga dragen.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Vraagje voor de Charge 2 bezitters:

Kan je multitasken met de charge 2? VB: ik wil een kracht-workout starten en daarnaast ook de stopwatch om zo goed mijn rustpauzes te kunnen berekenen?

Zo nee, je ziet je trainingstijd in beeld staan bij de workout modus? Is dit in hh:mm:ss? Want dan kan ik op basis daarvan de rustpauzes weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
1nsane schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:54:

Ik merk wel dat die van mn schoonmoeder vaak gereset moet worden om hem weer te kunnen syncen. Is dat een bekend probleem? Ze gebruikt hem met een galaxy S6.

Ik merk ook dat het syncen een stuk beter gaat op iOS dan Android maar misschien is dat toeval.
Ik heb hier ook last van (Sony Z3 Compact, Android versie 6.0.1). Standaard geeft hij een error bij het syncen.
Als ik bluetooth even uit en aan zet werkt het wel maar wel erg traag (duurt meer dan een minuut)

[ Voor 4% gewijzigd door Marc3l op 20-12-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:46
Net mijn vriendin de charge 2 cadeau gedaan. Nu zijn we natuurlijk dat ding aan het ontdekken. Nu zag ik dat je bij food database uit allerlei landen kan kiezen. Helaas mis ik Nederland hierin. Iemand tips of zal een 3rd party app gesynchroniseerd moeten worden om dit te realiseren.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste