Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-05 13:44
Hallo,

Ik heb even een vraagje, waar ik hier hopelijk antwoord op krijg.
Ik heb af en toe een beetje onregelmatige hartslag, is ook door de cardioloog vastgesteld, enz.
Maar nu zat ik mij te vragen of ik dat met een FitBit Charrge HR en een app op Android ook zichtbaar kan maken. Dus kan ik dat ook zien als ik het gevoel heb dat het even aan de hand is..

Of kan dat niet. Moet ik daar iets anders voor hebben. Mijn huisarts kon het zelfs zien met zo'n ding dat je op een vinger klemt. Voor mijn echte hartslag zit een klein pulsje.

Bedankt voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:40
Hendrik55 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 23:17:
Hallo,

Ik heb even een vraagje, waar ik hier hopelijk antwoord op krijg.
Ik heb af en toe een beetje onregelmatige hartslag, is ook door de cardioloog vastgesteld, enz.
Maar nu zat ik mij te vragen of ik dat met een FitBit Charrge HR en een app op Android ook zichtbaar kan maken. Dus kan ik dat ook zien als ik het gevoel heb dat het even aan de hand is..

Of kan dat niet. Moet ik daar iets anders voor hebben. Mijn huisarts kon het zelfs zien met zo'n ding dat je op een vinger klemt. Voor mijn echte hartslag zit een klein pulsje.

Bedankt voor de antwoorden.
Dit soort apparaten zoals een Charge HR medisch gebruiken lijkt mij geen goed idee. Daarvoor is de optische hartslagmeting veel te onnauwkeurig. Ik vraag me ook af of hartritmestoornissen wel via optische hartslagmeting te meten zijn. Daarvoor zijn volgens mij alleen maar methodes als gebruikt met een ECG geschikt.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Medisch gebruiken is een groot woord.
Ik wil alleen weten ik het daarmee kan zien, c.q. zichtbaar kan maken op de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Nee, de hartslag grafiek in de app heeft een onvoldoende fijne resolutie om zo'n piekje voor de echte hartslag te kunnen laten zien (gesteld dat de Charge HR het piekje zou kunnen meten zoals boven reeds aangehaald). Not the right tool for the job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
noo schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 08:38:
Nee, de hartslag grafiek in de app heeft een onvoldoende fijne resolutie om zo'n piekje voor de echte hartslag te kunnen laten zien (gesteld dat de Charge HR het piekje zou kunnen meten zoals boven reeds aangehaald). Not the right tool for the job.
...en heb je ook een tip voor mij, wat ik dan zou kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:10
Hendrik55 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 22:59:
[...]
...en heb je ook een tip voor mij, wat ik dan zou kunnen gebruiken...
Welke dan wél geschikt is, is lastig te zeggen. Als je het wilt zien per seconde zou je tocht echt naar professionele (sport) meters moeten kijken, en die zijn wat prijziger. Maar de hele dag een borstband om lijkt me ook niet prettig :9

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Hallo,

De hele dag een borstband om gaat het niet worden.....
Is ook allemaal niet zo dramatisch. Ik weet wat het is, maar zou het aardig vinden als ik het ook zichtbaar kan maken met iets dergelijks. Eigenlijk voor de fun, maar tegelijkertijd ook om bij het sporten mijn hartslag in de gaten te houden, en als ik er dan toch mee rondloop ook de overige gegevens.
Ik ga eens kijken of ik er ergens niet één een paar dagen kan lenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-05 16:02
Mijn vrouw wil me een Fitbit kado doen voor mijn verjaardag en dacht zelf aan de Surge.
Nu zie ik hier dat veruit de meesten een HR hebben (deze wil mijn vrouw).
Wat is hier de reden van? Puur estetisch, prijs of ...?

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Voor mij was de reden esthetisch, de Surge vind ik nogal een lomp ding voor om mijn pols (ik draag al 30 jaar geen horloge meer dus ik wilde iets kleins).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Maverick! schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:01:
Mijn vrouw wil me een Fitbit kado doen voor mijn verjaardag en dacht zelf aan de Surge.
Zoals Noo hierboven ook aangeeft, een HR is makkelijker met alle kleding te combineren. Daarnaast zijn de extra functies me dat niet waard, GPS is wellicht makkelijk maar dat is meer voor de performance sporter, plus dat dezelfde data beschikbaar is wanneer je de telefoon meeneemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Thanks voor de antwoorden :)
Ik weet ook nog niet of ik de Surge el mooi vind. Het is iig 'anders' :D

Qua functionaliteiten lijkt me music control wel handig. En het is ook wel eens handig als ik de telefoon (iPhone 6+ = groot geval) eens thuis kan laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:05
Ik ben een horlogeliefhebber dus draag naast mijn Charge HR ook gewoon een horloge om mijn andere pols. Om nu met 2 'horloges' rond te lopen ging me wat ver, vandaar de keus voor de HR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Waarvoor wil je 'm gaan gebruiken? Als activity tracker? Voor sporten en zo ja welke?
Ik heb destijds voor Charge HR gekozen omdat ik voor hardlopen al een Garmin FR610 had (voor de GPS en dus ook automatische km notificaties) en de Charge HR dus alleen voor 24x7 hartslagmeting en actvity/sleep tracking gebruik. Ook vind ik de Surge er nogal lomp uitzien.
Verder, waarom persé een Fitbit? Ook al eens naar andere merken gekeken?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
PatrickC schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:12:
[...]

Waarvoor wil je 'm gaan gebruiken? Als activity tracker? Voor sporten en zo ja welke?
Ik heb destijds voor Charge HR gekozen omdat ik voor hardlopen al een Garmin FR610 had (voor de GPS en dus ook automatische km notificaties) en de Charge HR dus alleen voor 24x7 hartslagmeting en actvity/sleep tracking gebruik. Ook vind ik de Surge er nogal lomp uitzien.
Verder, waarom persé een Fitbit? Ook al eens naar andere merken gekeken?
Inderdaad als activity tracker, wandelen en hardlopen.
Mijn vrouw is net terug van een werktrip in US, waar bijna iedereen op kantoor een Fitbit heeft. Iedereen was er heel tevreden over en zij vindt ze mooi, dus daarom de Fitbit. Erover lezend vind ik persoonlijk ook dat de FB een van de beter uitziende life-trackers is met een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Gisteravond nog wat reviews etc gelezen en ik neig nu toch wel naar de Blaze trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Maverick! schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:05:
[...]

Inderdaad als activity tracker, wandelen en hardlopen.
Mijn vrouw is net terug van een werktrip in US, waar bijna iedereen op kantoor een Fitbit heeft. Iedereen was er heel tevreden over en zij vindt ze mooi, dus daarom de Fitbit. Erover lezend vind ik persoonlijk ook dat de FB een van de beter uitziende life-trackers is met een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Gisteravond nog wat reviews etc gelezen en ik neig nu toch wel naar de Blaze trouwens.
De Blaze is inderdaad een mooi product, maar helaas zonder GPS. Voor nauwkeurige afstandmeting moet je dus altijd je telefoon meenemen. Verder ben ik niet zo te spreken over het opladen van de Blaze. Je dient de 'unit' uit het bandje te halen en dan in een loading dock te klemmen. Ik vraag me af of bij het vaak verwijderen van de unit uit het bandje, hier geen slijtage op gaat treden. Verder is het jammer dat er geen Fitbit appstore is. Maar als ik op dit moment een keuze zou moeten maken tussen de Charge HR en de Blaze, dan zou de Blaze waarschijnlijk ook mijn voorkeur hebben.

Zelf neig ik er naar om volledig over te stappen naar Garmin (de vivoactive HR). Na een jaar Fitbit gebruikt te hebben, vind ik Fitbit ongeschikt om serieus wat met de hartslagregistratie te doen, vanwege het ontbreken van mogelijkheden (meerdere HR zones, maximum hartslag). Garmin heeft dat veel beter voor elkaar. Verder heeft Garmin een Connect IQ store, zodat je de functionaliteit van je apparaat kunt uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
PatrickC schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:38:
[...]

De Blaze is inderdaad een mooi product, maar helaas zonder GPS. Voor nauwkeurige afstandmeting moet je dus altijd je telefoon meenemen. Verder ben ik niet zo te spreken over het opladen van de Blaze. Je dient de 'unit' uit het bandje te halen en dan in een loading dock te klemmen. Ik vraag me af of bij het vaak verwijderen van de unit uit het bandje, hier geen slijtage op gaat treden. Verder is het jammer dat er geen Fitbit appstore is. Maar als ik op dit moment een keuze zou moeten maken tussen de Charge HR en de Blaze, dan zou de Blaze waarschijnlijk ook mijn voorkeur hebben.

Zelf neig ik er naar om volledig over te stappen naar Garmin (de vivoactive HR). Na een jaar Fitbit gebruikt te hebben, vind ik Fitbit ongeschikt om serieus wat met de hartslagregistratie te doen, vanwege het ontbreken van mogelijkheden (meerdere HR zones, maximum hartslag). Garmin heeft dat veel beter voor elkaar. Verder heeft Garmin een Connect IQ store, zodat je de functionaliteit van je apparaat kunt uitbreiden.
Thanks voor je reply.
Had idd al gelezen dat je de unit uit de case moet halen om op te laden. Zeker niet ideaal...
Omdat ik hem ook als gewoon horloge wil gebruiken vind ik de Garmin minder geschikt, puur ivm looks.
Het ontbreken van de GPS vind ik niet zo'n ramp aangezien ik zo goed als altijd mijn iPhone bij me heb om muziek te luisteren. Dus hierop kan ik dan wel tracken.
Een store met apps zou zeker fijn zijn, dus hopelijk zal dit in de toekomst nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:54
[...]

Ik heb de Blaze sinds de release en ben er erg over te spreken. Het ontbreken van GPS is voor mij geen probleem, heb namelijk altijd m'n telefoon in mijn zak zitten. Wat betreft de slijtage, ik merk nog niets van slijtage en moet de tracker toch echt elke 4 a 5 dagen opladen.

Mijn Vriendin heeft de Charge HR, welke eigenlijk hetzelfde kan, maar de smartfuncties mist mbt berichten en de agenda. Voor mij was dat laatste doorslaggevend om voor de Blaze te gaan.

de Blaze trilt overigens ietjes minder hard dan de Charge, maar het is nog steeds goed merkbaar en ik wordt eigenlijk altijd wakker van mijn eerste alarm.
[...]
Mijn Blaze registreert 4 hartslag zones, Rust, Fat burn, cardio & Peak waarbij hij de maximum hartslag automatisch uitrekent adhv je leeftijd. Bij een workout wordt er ook geregistreerd hoe lang je in welke zone zat en wat je maximale hartslag was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
tritimee schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:11:
[...]

Mijn Blaze registreert 4 hartslag zones, Rust, Fat burn, cardio & Peak waarbij hij de maximum hartslag automatisch uitrekent adhv je leeftijd. Bij een workout wordt er ook geregistreerd hoe lang je in welke zone zat en wat je maximale hartslag was.
Klopt, ik heb het niet helemaal duidelijk verwoord. Ik bedoelde dat je de HR zones moet kunnen aanpassen. Fitbit berekend de max hartslag via de formule 220-leeftijd en baseert hierna de verschillende zones op die berekende max hartslag. In mijn geval klopt er niets van die berekening, omdat mijn max hartslag 20 slagen hoger is dan wat Fitbit berekent. Gevolg, al mijn trainingen zitten grotendeels in de peak zone. Omdat de caloriebereking gebruik maakt van de HR zones, klopt het daar natuurlijk ook niet. De enige workaround die hiervoor is om te liegen over je leeftijd en dus in mijn geval mezelf 20 jaar jonger voor te doen. Maar, dat heeft dan weer effect op je BMI berekening en ook je calorie gebruik berekening. De HR zones kloppen dan echter wel. Bij Garmin heb je gewoon volledig controle over de HR zones en max hartslag. Ik heb een jaar terug al een feature request hiervoor ingediend bij Fitbit, maar daar hebben ze tot op heden niets mee gedaan. Ik heb wel heel veel reacties gekregen op het Fitbit forum van mensen die hetzelfde probleem hebben en dus ook overwegen naar Garmin over te stappen.

Je geeft zelf al aan dat Fitbit wel de maximum hartslag toont bij een activiteit. Dus in mijn geval weten ze dat mijn geregistreerde max hartslag niet klopt met de door hun berekende max hartslag. Maar met die data doen ze niets en ze blijven gewoon uitgaan van de berekende maximum hartslag. Ik heb met mijn Garmin FR610 ook wel eens gelopen met een hartslagband en op het moment dat de geregistreerde maximum hartslag hoger was dan die bij Garmin bekend was (ook door mezelf opgegegeven en dus niet berekend), werd zelfs voorgesteld deze automatisch te laten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:54
PatrickC schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:26:
[...]

Klopt, ik heb het niet helemaal duidelijk verwoord. Ik bedoelde dat je de HR zones moet kunnen aanpassen. Fitbit berekend de max hartslag via de formule 220-leeftijd en baseert hierna de verschillende zones op die berekende max hartslag. In mijn geval klopt er niets van die berekening, omdat mijn max hartslag 20 slagen hoger is dan wat Fitbit berekent. Gevolg, al mijn trainingen zitten grotendeels in de peak zone. Omdat de caloriebereking gebruik maakt van de HR zones, klopt het daar natuurlijk ook niet. De enige workaround die hiervoor is om te liegen over je leeftijd en dus in mijn geval mezelf 20 jaar jonger voor te doen. Maar, dat heeft dan weer effect op je BMI berekening en ook je calorie gebruik berekening. De HR zones kloppen dan echter wel. Bij Garmin heb je gewoon volledig controle over de HR zones en max hartslag. Ik heb een jaar terug al een feature request hiervoor ingediend bij Fitbit, maar daar hebben ze tot op heden niets mee gedaan. Ik heb wel heel veel reacties gekregen op het Fitbit forum van mensen die hetzelfde probleem hebben en dus ook overwegen naar Garmin over te stappen.

Je geeft zelf al aan dat Fitbit wel de maximum hartslag toont bij een activiteit. Dus in mijn geval weten ze dat mijn geregistreerde max hartslag niet klopt met de door hun berekende max hartslag. Maar met die data doen ze niets en ze blijven gewoon uitgaan van de berekende maximum hartslag. Ik heb met mijn Garmin FR610 ook wel eens gelopen met een hartslagband en op het moment dat de geregistreerde maximum hartslag hoger was dan die bij Garmin bekend was (ook door mezelf opgegegeven en dus niet berekend), werd zelfs voorgesteld deze automatisch te laten aanpassen.
Ik reageer even snel, want ik moet eigenlijk weer weg, maar:

Je kunt de settings volgens mij aan passen via de (android) app. (account > settings > Advanced> hearth rate zones

of mis ik dan toch jouw punt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-05 15:07
tritimee schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:30:
[...]

Je kunt de settings volgens mij aan passen via de (android) app. (account > settings > Advanced> hearth rate zones

Dat is heel beperkt en met Garmin je al je zones ingeven en ik denk dat hij dat verschil bedoelt.
Ik draag zelf al sinds maart '13 een fitbit en nu bijna een jaar de Charge HR maar de afgelopen jaren altijd nog een tweede merk gewoon omdat ik het leuk vind.
Sinds vorig jaar Garmin ondekt en eigenlijk word ook die steeds leuker en uitgebreider.

[ Voor 10% gewijzigd door Roos79 op 19-05-2016 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
tritimee schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:30:
[...]

Je kunt 1 custom zone instellen. Na een activiteit wordt dan getoond hoeveel tijd je in die zone hebt getraind. De grafieken worden echter gewoon in de standaard HR zones getoond.

Bij Garmin kun je 5 zones instellen en per zone een min en max hartslag aangeven voor die zone. Zie voorbeeld hieronder:
HR zones Garmin

[ Voor 14% gewijzigd door PatrickC op 19-05-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-05 20:32
Ik heb de Charge HR nu ook een paar dagen, leuk in gebruik.

Voor sporten moet je deze inderdaad niet nemen. Vanmorgen gaan hardlopen met Fitbit aan de ene kant en aan de andere kant de polar M400 met band rond de borst. Verschil was toch meestal 20 slagen. Maar goed, voor mij is dit niet waarom ik hem gekocht heb.

Link met Strava voor sport en myfitnesspal voor eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Mocht iemand me willen toevoegen op fitbit:

nickdevelder bij Gmail, je snapt me wel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
De Blaze zojuist om mijn pols gedaan en is aan het setuppen.
Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 08:49
Mijn charge HR heeft condens achter het scherm. Ik had contact opgenomen met support en gevraagd hoe ik dit kan oplossen. Ze boden direct een replacement aan. Nette service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Maverick! schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:42:
De Blaze zojuist om mijn pols gedaan en is aan het setuppen.
Ben benieuwd :)
Foto! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 781341

Wat kan ik doen om er voor te zorgen dat mijn Fitbit charge HR sneller mijn hartslag oppakt, wanneer ik ga sporten? Ik heb namelijk het idee dat het erg lang duurt voordat hij de juiste hartslag te pakken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 781391

Doe de Fitbit om je dominante arm en doe hem strakker om dan dat je hem normaal hebt
Anoniem: 781341 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:14:
Wat kan ik doen om er voor te zorgen dat mijn Fitbit charge HR sneller mijn hartslag oppakt, wanneer ik ga sporten? Ik heb namelijk het idee dat het erg lang duurt voordat hij de juiste hartslag te pakken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Ik vind het vooral lastig dat al m'n wandelingen als fietstochten aanzien worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:31
Momenteel ruim een half jaar de Fitbit Surge. Waarbij ik het eerst als een gimmick droeg, kijk ik nu aan het eind van de dag of ik wel voldoende stappen gezet heb, De hele dag op kantoor zitten is ook niet heel gezond.

Maar voor het hardlopen vertrouw ik toch liever op mijn Nike+ Sportwatch met Polar hartslagmeter. Tijdens mijn eerst duurloop met beide horloges viel mij het verschil ook al op. Ook daadwerkelijke gelopen afstanden kunnen nog wel eens een paar 100m schelen op 10 km.

Naast lange afstanden, doe ik ook nog trainingen op de atletiekbaan.. En dan raakt de GPS helemaal in de war.

Het eerste rondje is dan nog netjes 400m, maar vervolgens wordt het tussen 350-380 meter. :) Als je eenmaal snelheden boven de 20km gaat lopen, wijkt het nog meer af. Probleem speelde ook met de Nike+ SportWatch, die alles boven de 20+ als bovenmenselijk ziet.

Laatst ook de proef op de som genomen tijdens het wielrennen. Strava op de telefoon aan en Fitbit en die vervolgens later synchroniseren. Daar kwam ik ook toch afwijkingen van een 1km.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb inmiddels een half jaar een Fitbit Charge HR. Of eigenlijk moet ik zeggen: ik heb er in 6 maanden 3 gehad :X Inmiddels krijg ik geen volledige verpakking meer opgestuurd, maar enkel een losse Charge HR in een envelopje. Iedere keer gaat het bandje kapot boven het scherm (scheurt open ofzo, slecht gelijmd?). Ik krijg dan wel steeds een nieuwe, maar langer dan 2 jaar zal ik niet genieten van deze gadget. Erg jammer, want ik vind hem wel erg fijn in gebruik.

Ik heb bij Kickstarter Pebble gebackt voor 2 Pebble Time 2's. Als vervanger van mijn Fitbit, want ik ben wel een beetje klaar met de belabberde bouwkwaliteit :o

[ Voor 14% gewijzigd door Grrrrrene op 15-06-2016 17:59 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 782609

Ik heb sinds vorige week ook een Fitbit Charge HR en ben er tot nu toe wel tevreden over. Enig nadeel vind ik dat er ook stappen worden geteld bij het fietsen, maar begrijp dat daar niets aan te doen is. Stuur maar een PB als je het leuk vindt om me toe te voegen op Fitbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ik heb sinds een paar weken ook een Garmin vivoactive HR en heb tijdens de eerste week zowel de Garmin als de Fitbit Charge HR gedragen. En dan zie je toch wel flinke verschillen. Garmin telt veel minder stappen, omdat ze een 'regel' hebben dat stappen pas tellen als je er minimaal 10 achter elkaar hebt gedaan. Verder leidt het zwaaien met de armen zonder te lopen ook niet tot getelde stappen bij Garmin. Ook het aantal trappen is bij Garmin lager. Welke is nu beter/nauwkeuriger? Wat mij betreft Garmin.

Qua hartslagmeting zijn er ook verschillen. De gemeten gemiddelde hartslag bij hardloopsessies verschillen maar 3-4 hartslagen per minuut, dus zo'n 2-3%, dus verwaarloosbaar. Maar... bij Garmin worden mijn hartslagzones wel goed weergegeven en bij Fitbit slaat dit nergens op. Dit was voor mij ook de reden om na een dik jaar wachten op Fitbit om volledig aanpasbare hartslagzones te kunnen vastleggen, over te stappen naar Garmin. Tijdens hardlopen gebruikte ik ook al een Garmin FR610, vanwege de GPS, dus Garmin was niet nieuw voor mij.

Is Fitbit dan nergens beter? Jawel, namelijk bij de 24x7 hartslagmeting. Deze is continu bij Fitbit en bij Garmin wordt in rust de hartslag maar om de paar minuten gemeten. Verder vind ik de Fitbit beter in het detecteren van wanneer je gaat slapen en wanneer je wakker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-05 11:50
In hoeverre houdt de FitBit Charge HR zaken bij als hij niet aan je telefoon is gekoppeld? Tijdens het sporten is er natuurlijk vaak geen telefoon in de buurt. Ook in de slaapkamer zijn geen telefoons aanwezig. Ben dus benieuwd of de FitBit op dat soort moment wel de HR bijhoudt en verwerkt zodra er weer verbinding is of na het slapen je statistieken bijwerkt zodra de telefoon weer wordt gesignaleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:16
Muncher schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:37:
In hoeverre houdt de FitBit Charge HR zaken bij als hij niet aan je telefoon is gekoppeld? Tijdens het sporten is er natuurlijk vaak geen telefoon in de buurt. Ook in de slaapkamer zijn geen telefoons aanwezig. Ben dus benieuwd of de FitBit op dat soort moment wel de HR bijhoudt en verwerkt zodra er weer verbinding is of na het slapen je statistieken bijwerkt zodra de telefoon weer wordt gesignaleerd :)
Dat gaat allemaal netjes vanzelf ja. Heb de fitbit vrijwel altijd om, ga rustig sporten zonder telefoon mee te nemen, of laat mn telefoon beneden als ik ga slapen. Bij het syncen komt alles goed. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muncher
Pnnnkk schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:10:
[...]

Dat gaat allemaal netjes vanzelf ja. Heb de fitbit vrijwel altijd om, ga rustig sporten zonder telefoon mee te nemen, of laat mn telefoon beneden als ik ga slapen. Bij het syncen komt alles goed. :)
Cool, thanks! Heb een FitBit Charge HR besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kunt de Fitbits zo instellen dat ze alleen synchroniseren als je erom vraagt. Hij slaat tot 7 dagen (geloof ik?) op in z'n geheuren, verder terug alleen de totale van een dag, je rusthartslag, de hoeveelheid slaap, maar niks waar hij grafieken van kan maken (hartslag gedurende de dag, wanneer zette je die stappen, wanneer sliep je diep en wanneer niet, etc).

Het is een redelijk standalone apparaat. Moet ook wel, want je totalen en actuele hartslag kun je gewoon uitlezen op het apparaat zelf :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Zal morgen even mijn eerste ervaringen delen. Schijnbaar krast de Fitbit Charge HR best snel. Hebben jullie een screen protector? Zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-05 22:24

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Muncher schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:52:
Zal morgen even mijn eerste ervaringen delen. Schijnbaar krast de Fitbit Charge HR best snel. Hebben jullie een screen protector? Zo ja, welke?
Volgens mij was er eentje genoemd in dit topic. Zie deze posts.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
FREAKJAM schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:54:
[...]

Volgens mij was er eentje genoemd in dit topic. Zie deze posts.
Ik heb uiteindelijk deze besteld. Volgende week binnen. Nu heel karig een plakbandje erom gedaan }:O

[ Voor 16% gewijzigd door Muncher op 22-06-2016 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:05
Muncher schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:52:
Klopt, de mijne zit ook al redelijk vol met krassen. Niks meer aan te doen helaas ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Fitbit heeft eindelijk geluisterd! Het is nu mogelijk om zelf je maximum hartslag in te stellen. De Peak, Cardio en Fat Burn hartslagzones worden nog wel standaard berekend, maar met de aangepaste Max Heart Rate kloppen deze zones in ieder geval.

Verder zijn de Sleep Tracking settings uitgebreid. Je kunt nu niet alleen een sleep goal aangeven, maar ook een target sleep schedule. Je kunt zelfs een bedtime reminder instellen, zodat je een reminder krijgt wanneer je zou moeten gaan slapen. Dat laatste gaat mij wel iets te ver.... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 11:19
PatrickC schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 16:08:
Fitbit heeft eindelijk geluisterd! Het is nu mogelijk om zelf je maximum hartslag in te stellen. De Peak, Cardio en Fat Burn hartslagzones worden nog wel standaard berekend, maar met de aangepaste Max Heart Rate kloppen deze zones in ieder geval.

Verder zijn de Sleep Tracking settings uitgebreid. Je kunt nu niet alleen een sleep goal aangeven, maar ook een target sleep schedule. Je kunt zelfs een bedtime reminder instellen, zodat je een reminder krijgt wanneer je zou moeten gaan slapen. Dat laatste gaat mij wel iets te ver.... ;-)
Betekent dit ook dat de hartslag monitoring tijdens het sporten verbeterd is?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Strider schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:18:
[...]

Betekent dit ook dat de hartslag monitoring tijdens het sporten verbeterd is?
Dit betreft aanpassingen in Garmin Connect. De hartslag monitoring zelf is dus niet veranderd, maar wel de manier waarop de hartslag data wordt geinterpreteerd. Doordat je nu je maximum hartslag zelf kunt opgeven ipv via de formule 220-leeftijd, kunnen de hartslagzones beter worden bepaald. Voor deze aanpassing zaten al mijn trainingen grotendeels in de Peak zone. Nu is dat de Cardio zone geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 20-05 11:19
PatrickC schreef op maandag 04 juli 2016 @ 17:00:
[...]

Dit betreft aanpassingen in Garmin Connect. De hartslag monitoring zelf is dus niet veranderd, maar wel de manier waarop de hartslag data wordt geinterpreteerd. Doordat je nu je maximum hartslag zelf kunt opgeven ipv via de formule 220-leeftijd, kunnen de hartslagzones beter worden bepaald. Voor deze aanpassing zaten al mijn trainingen grotendeels in de Peak zone. Nu is dat de Cardio zone geworden.
Ik heb gelezen dat de Fitbit Charge HR tijdens het sporten geen goede hartslag monitoring heeft, misschien dat dit ook deels softwarematig kan worden opgelost, omdat hij pieken misschien gladstrijkt etc.
Maar dat is zo te lezen niet echt het geval?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Strider schreef op maandag 04 juli 2016 @ 17:26:
[...]

Ik heb gelezen dat de Fitbit Charge HR tijdens het sporten geen goede hartslag monitoring heeft, misschien dat dit ook deels softwarematig kan worden opgelost, omdat hij pieken misschien gladstrijkt etc.
Maar dat is zo te lezen niet echt het geval?
Er is niets veranderd op dat gebied.

Hoe goed de hartslagmeting is, is van een aantal factoren afhankelijk. Welke sport, de positie waarop je 'm draagt, hoe snel je hartslag verandert (b.v. bij intervaltraining).
Ik vind de hartslagmeting best wel goed bij hardlopen. Af en toe een piekje kan altijd, maar het gaat mij meer over het hartslagverloop en gemiddelde tijdens een training. Vind je een nauwkeurige hartslagmeting op elk moment belangrijk, dan is een hartslagband een betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-03 17:21
Sinds vorige week ook een Fitbit Surge aangeschaft. Ik deed altijd mijn stappen tellen met google fit, maar het leek me wel leuk om eens wat meer informatie te hebben. Aangezien ik toch iets wou hebben dat op een horloge leek is het de Surge geworden in plaats van de Charge. Het GPS gedeelte heeft voor mij niet echt meerwaarde aangezien dat al op mijn telefoon zit.

Eerste ervaringen zijn tot nu toe positief, zeker die hourly goals zijn een leuke manier om jezelf overdag een beetje te prikkelen.

Ik heb alleen nog een beetje ruzie met de batterij. De eerste week ging goed, maar toen hield hij het netjes een paar dagen vol, maar nu gaat hij hartstikke snel leeg. Gisteren de telefoon de hele nacht aan de lader gehangen en nu lijkt het beter te gaan, maar als het goed is moet het bliksemschichtje van laden uit gaan als hij helemaal vol is, maar dat gebeurt bij mij niet. Het batterij symbooltje is wel helemaal vol.

Het enige wat ik nog kan verzinnen is dat mijn lader niet helemaal joepie meer is, ik heb hem net met de PC opgeladen en dat leek beter te gaan, al gaat het bliksemschichtje nog steeds niet weg tijdens het laden. Hij doet wel af en toe twee keer trillen. Maar eens kijken hoe lang hij het nu vol houdt. (Probeer trouwens deze forumpost te doen met betrekking tot de batterij, vandaar dat ik zo hamer op het bliksemschichtje: https://community.fitbit....draining/m-p/664708#M7605)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
peet79 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:52:
Sinds vorige week ook een Fitbit Surge aangeschaft. Ik deed altijd mijn stappen tellen met google fit, maar het leek me wel leuk om eens wat meer informatie te hebben. Aangezien ik toch iets wou hebben dat op een horloge leek is het de Surge geworden in plaats van de Charge. Het GPS gedeelte heeft voor mij niet echt meerwaarde aangezien dat al op mijn telefoon zit.

Eerste ervaringen zijn tot nu toe positief, zeker die hourly goals zijn een leuke manier om jezelf overdag een beetje te prikkelen.

Ik heb alleen nog een beetje ruzie met de batterij. De eerste week ging goed, maar toen hield hij het netjes een paar dagen vol, maar nu gaat hij hartstikke snel leeg. Gisteren de telefoon de hele nacht aan de lader gehangen en nu lijkt het beter te gaan, maar als het goed is moet het bliksemschichtje van laden uit gaan als hij helemaal vol is, maar dat gebeurt bij mij niet. Het batterij symbooltje is wel helemaal vol.

Het enige wat ik nog kan verzinnen is dat mijn lader niet helemaal joepie meer is, ik heb hem net met de PC opgeladen en dat leek beter te gaan, al gaat het bliksemschichtje nog steeds niet weg tijdens het laden. Hij doet wel af en toe twee keer trillen. Maar eens kijken hoe lang hij het nu vol houdt. (Probeer trouwens deze forumpost te doen met betrekking tot de batterij, vandaar dat ik zo hamer op het bliksemschichtje: https://community.fitbit....draining/m-p/664708#M7605)
Ik zou contact opnemen met Fitbit support, want dit is niet normaal.

Waarom heb je trouwens voor de Surge gekozen en niet voor de Blaze? GPS heeft geen meerwaarde voor jou maar wel het uiterlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peet79
Vond de Blaze niet mooi en praktisch, het leek te veel op een vierkantje dat je in een bandje drukt.

En inderdaad, de oplossing van het probleem in de link die ik stuurde was het omwisselen van de Fitbit, maar ik wil eerst zeker weten dat het niet aan mij ligt. Als hij nu voor het eind van het weekend leeg is, ga ik contact zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet79
Hmmm, twee dagen goed gegaan, daarin drie uur gestracked zonder GPS, een streepje van de batterij. Volgende dag (zondag) een uur getracked met GPS en toen ik 's middags keek nog maar twee streepjes. Gelijk zes uur opgeladen, waar hij na het eerste uur al aangaf dat hij vol was, maar ik hem voor de zekerheid maar liet doorladen en nu is hij weer op het laatste streepje.

Ik heb het gevoel dat er iets niet goed gaat met het laadproces, vooral om dat het bliksemschichtje aan blijft staan. Toch maar contact op zoeken met fitbit.

Edit: Antwoord van fitbit was dat ik hem maar terug moest sturen naar de verkoper, aangezien hij pas twee weken oud is. Gelukkig heb ik bij bol.com 30 dagen bedenk tijd, dus dat moet geen probleem zijn. Twijfel wel of ik voor een nieuwe fitbit ga.

[ Voor 19% gewijzigd door peet79 op 19-07-2016 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
peet79 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:56:
Twijfel wel of ik voor een nieuwe fitbit ga.
Heb je al iets anders op het oog dan? Ik gebruik de Garmin vivoactive HR sinds 2 maanden en die bevalt erg goed. Batterijduur van ongeveer 8 dagen met zo'n 5 uur GPS gebruik gedurende die periode. Garmin is wel minder scheutig met het tellen van stappen en trappen dus dat is wel even wennen als je Fitbit meer dan een jaar hebt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet79
Ik moet zeker zeggen dat ik het idee van mijn activiteit tracken via een horloge me erg aanstaat. Ik deed het hiervoor altijd met mijn telefoon, maar dit geeft toch wel wat extra's.

De Garmin vivoactive HR had ik inderdaad bekeken en leek me een goede vervanger. Ik vind qua uiterlijk de forerunner 235 wel een stuk mooier, ben er alleen nog niet over uit of ik het de extra €50,-- in vergelijking met de vivoactive wel waard vind. Ik laat het nog even bezinken, eerst de fitbit maar eens terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Er zit veel verschil tussen de Vivoactive HR en een Foreeunner de eerste is meer een multisport horloge en de tweede meer een harloop horloge.
Dus het is belangrijk dat je gaat bekijken wat je er mee gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
peet79 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 19:35:
Ik moet zeker zeggen dat ik het idee van mijn activiteit tracken via een horloge me erg aanstaat. Ik deed het hiervoor altijd met mijn telefoon, maar dit geeft toch wel wat extra's.

De Garmin vivoactive HR had ik inderdaad bekeken en leek me een goede vervanger. Ik vind qua uiterlijk de forerunner 235 wel een stuk mooier, ben er alleen nog niet over uit of ik het de extra €50,-- in vergelijking met de vivoactive wel waard vind. Ik laat het nog even bezinken, eerst de fitbit maar eens terug sturen.
Misschien helpt dit bij je keuze:
YouTube: Garmin vívoactive HR vs. Forerunner 235 | GPS Watch Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-05 17:34
het ijzeren 'blokje' waar je de oplaadstekker instopt is losgelaten, mijn fitbit laadt helaas niet meer op. anderhalf jaar veel plezier van gehad. ik begrijp dat er 2 jaar garantie opzit? iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
habermas schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 09:17:
het ijzeren 'blokje' waar je de oplaadstekker instopt is losgelaten, mijn fitbit laadt helaas niet meer op. anderhalf jaar veel plezier van gehad. ik begrijp dat er 2 jaar garantie opzit? iemand ervaring mee?
Lees een random aantal pagina's door en je merkt dat de service van Fitbit erg goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Ik krijg steeds een wondje aan m'n pols van m'n fitbit... Spijtig genoeg moet ie dus weg.

Ik heb fitbit gecontracteerd en de service is inderdaad prima want ze willen volledige refund doen als ik hem kapot snij.

Iemand hier die hem wilt overnemen met ene kleine korting? Vind het zo een zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:11

Sandyman538

SandstorM [148839]

superiscch schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:39:
Ik krijg steeds een wondje aan m'n pols van m'n fitbit... Spijtig genoeg moet ie dus weg.

Ik heb fitbit gecontracteerd en de service is inderdaad prima want ze willen volledige refund doen als ik hem kapot snij.

Iemand hier die hem wilt overnemen met ene kleine korting? Vind het zo een zonde
Dus je wilt een refund en je fitbit verkopen?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet79
Het is toch de Forerunner geworden. De vivoactive heeft wat beter specs, maar ik ben nog zo ouderwets dat ik graag een horloge achtig apparaat om mijn polsen wil. Bedankt voor de tip d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Sandyman538 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:52:
[...]

Dat doen dus helaas heel veel mensen misbruik maken van de service van fitbit :o
peet79 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:39:
[...]

Het is toch de Forerunner geworden. De vivoactive heeft wat beter specs, maar ik ben nog zo ouderwets dat ik graag een horloge achtig apparaat om mijn polsen wil. Bedankt voor de tip d:)b
Top veel plezier ermee 8)

[ Voor 39% gewijzigd door Roos79 op 22-07-2016 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j363AvH.jpg

inmiddels contact gehad met Fitbit over bovenstaand defect, krijg ik onderstaand bericht terug:

Double checking the legibility for replacement we have confirm that the Charge HR tracker is no longer covered by Fitbit's one-year limited warranty

Maar dat is toch twee jaar?

Fitbit electronic device (the "Product") shall be free from defects in materials and workmanship under normal use for a period of one (1) year from the date of purchase, except that if you reside in the European Economic Area (EEA) and you purchased your Fitbit product in the EEA, the warranty period is two (2) years from the date of purchase (the "Warranty Period").

[ Voor 122% gewijzigd door habermas op 23-07-2016 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Dan kan je ze daar toch op wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Sandyman538 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:52:
[...]

Nee, ik vind het zo een zonde om hem kapot te snijden... Hoe kan ik hem nu verkopen als ik hem kapot snij. Beetje begrijpend lezen lukt toch nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:11

Sandyman538

SandstorM [148839]

superiscch schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 19:58:
[...]

Nee, ik vind het zo een zonde om hem kapot te snijden... Hoe kan ik hem nu verkopen als ik hem kapot snij. Beetje begrijpend lezen lukt toch nog?
Aangezien in je post staat dat fitbit je een volledige refund wil doen als je er een mes in zet. Maar jij vraagt of iemand hem hier over wil nemen met wat korting. Dus dan vraag je geen refund aan maar ga je hem alleen verkopen. Duidelijk. Uit je verhaal begreep ik dat je een refund wilde (en kon krijgen), en dat je daarnaast ook je fitbit nog wilt verkopen.

Dus ik denk dat mijn begrijpend lezen nog aardig gaat. Omdat je nu dus eigenlijk verlies pakt op je aankoop, terwijl fitbit je gewoon schadeloos wil stellen met hun goede service.

[ Voor 8% gewijzigd door Sandyman538 op 23-07-2016 20:05 ]

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Sandyman538 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:04:
[...]

Aangezien in je post staat dat fitbit je een volledige refund wil doen als je er een mes in zet. Maar jij vraagt of iemand hem hier over wil nemen met wat korting. Dus dan vraag je geen refund aan maar ga je hem alleen verkopen. Duidelijk. Uit je verhaal begreep ik dat je een refund wilde (en kon krijgen), en dat je daarnaast ook je fitbit nog wilt verkopen.

Dus ik denk dat mijn begrijpend lezen nog aardig gaat. Omdat je nu dus eigenlijk verlies pakt op je aankoop, terwijl fitbit je gewoon schadeloos wil stellen met hun goede service.
Ik vind het zonde om een goedwerkend toestel kapot te snijden... Ik maak liever iets van verlies ja. Ik heb het niet zo voor een wegwerp cultuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
kleine update: nadat ik gevraagd had naar de 2 year warranty in de EU kreeg ik het volgende antwoord:

Thank you for providing us with all the necessary information. Please disregard the previous email. We'd like to provide you with a complimentary replacement.

mijn nieuwe fitbit is zojuist al verzonden. prima customer service dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Toch vraag ik me stiekem af wanneer (en of) Fitbit met de volgende grote update / rollout van de HR komt. Als ze er alleen GPS / motion sensor in plaatsen kun je al zoveel meer bewegingen bijhouden, of de accu verbeteren, of een nieuw design. De Charge HR is volgens mij wel de populairste variant, en dan komen ze met veel van die net-niet producten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 797545

Hallo,

Sinds afgelopen vrijdag ook in het bezit van de Fitbit Charge HR.
Het tracken tijdens het hardlopen is me al gelukt. Naast hardlopen, fitness ik ook drie keer in de week.
Maken jullie ook gebruik van de Fitbit tijdens fitness? Zo ja, op welke manier? Voegen jullie na fitness de activity handmatig toe (Als "weight" of iets dergelijks??)
Het valt mij namelijk op dat hij zegt dat ik erg weinig calorieën heb verbrand tijdens het sporten, terwijl ik er (als ik de gemiddeldes mag geloven ;)) toch een stuk meer verbrand zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:37

aex351

I am the one

Vanochtend m'n vetpercentage laten opmeten door een fitnessinstructeur en deze percentage kwam overeen met wat de Aria weegschaal aangeeft.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
aex351 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:43:
Vanochtend m'n vetpercentage laten opmeten door een fitnessinstructeur en deze percentage kwam overeen met wat de Aria weegschaal aangeeft.
dat is interessant. heb ook de Aria, maar heb het idee dat het vetpercentage niet heel accuraat is. ik meet het ook met zo'n calipher, en die geeft wat anders (minder) aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-05 14:38

Melkaz

Melkazar

Mijn 1 jaar en 2 maand oude Fitbit Charge begint ook aardig uit elkaar te vallen, paar maanden geleden is het knopje al losgeraakt en ligt ergens op straat, vervelend maar gelijk kan je hem ook nog redelijk bedienen met taps op het scherm. Echter gisteren bij het uitlaten van de hond lagen er ineens 2 stukken Fitbit op de grond....Het bandje is gebroken..Of eerder gezegd de lijm heeft losgelaten.

Paar druppeltjes lijm en hij is weer bruikbaar. Maar aangezien de reacties hierboven toch maar een support ticket ingeschoten..Ik ben benieuwd :)

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-04 21:53
Sinds gister in bezit de Fitbit Charge HR. Hij zit verrassend lekker, leuk aantal functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-03-2023
Zit te kijken naar een Fitbit. De Surge is de meest uitgebreide, maar weet iemand waarom deze goedkoper is dan de Blaze? Mis ik hier iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:16
Dartillus schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:18:
Zit te kijken naar een Fitbit. De Surge is de meest uitgebreide, maar weet iemand waarom deze goedkoper is dan de Blaze? Mis ik hier iets?
vraag ik me ook af, heb zelf een surge. Maar vind de blaze veel mooier. En kan je meer mee qua bandjes enzo

Maar bv GPS gaat dan weer via je telefoon en niet via de blaze zelf..
Hij is nog niet zo lang uit, mogelijk daarom dat hij duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Dartillus schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:18:
Qua mogelijkheden ontlopen ze elkaar niet zoveel volgens mij. De Blaze heeft geen eigen GPS sensor en de Surge wel. De Blaze heeft wel weer een kleuren touchscreen (met meer mogelijkheden) en die van de Surge is monochroom. Verder is de Surge al een heel tijdje op de markt en de Blaze is veel nieuwer. Persoonlijk vind ik de Blaze meer een 'stijl horloge' en de Surge een 'sport horloge'. Bij CB zijn ze trouwens even duur zag ik.

Wat betreft de keuze tussen beide, dat heeft met persoonlijke voorkeur te maken. :)

[ Voor 14% gewijzigd door PatrickC op 03-08-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
MisterEagle schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:36:
[...]

vraag ik me ook af, heb zelf een surge. Maar vind de blaze veel mooier. En kan je meer mee qua bandjes enzo

Maar bv GPS gaat dan weer via je telefoon en niet via de blaze zelf..
Hij is nog niet zo lang uit, mogelijk daarom dat hij duurder is.
Ik weet nog niet welke ik wel. Zit te twijfelen tussen de Charge HR/Surge/Blaze. Charge HR heeft een zacht prijsje, maar ik weet nog niet hoeveel meerwaarde de text notifications/music control heeft. En ik heb geen flauw idee wat "multisport' is en of het veel waarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

habermas schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:25:
[...]
dat is interessant. heb ook de Aria, maar heb het idee dat het vetpercentage niet heel accuraat is. ik meet het ook met zo'n calipher, en die geeft wat anders (minder) aan.
Ik was ook enigszins verrast door de uitkomst. Bij mij kwam het precies één op één overeen. Ik denk de kanttekening die hierbij geplaatst moet worden dat de uitkomst afhangt van je type lichaam en de Aria instelling. Je kan de Aria instellen voor een normaal en atletisch postuur. En op basis daarvan zou de afwijking minimaal moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Dartillus schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:15:
[...]

Ik weet nog niet welke ik wel. Zit te twijfelen tussen de Charge HR/Surge/Blaze. Charge HR heeft een zacht prijsje, maar ik weet nog niet hoeveel meerwaarde de text notifications/music control heeft. En ik heb geen flauw idee wat "multisport' is en of het veel waarde heeft.
Multi-Sport betekent dat je er verschillende sport activiteiten mee kunt registreren zoals hardlopen, fietsen, fitness, etc. Op de Charge HR, die geen multi-sport heeft, kun je alleen run, walk of hike kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
PatrickC schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 20:57:
[...]

Multi-Sport betekent dat je er verschillende sport activiteiten mee kunt registreren zoals hardlopen, fietsen, fitness, etc. Op de Charge HR, die geen multi-sport heeft, kun je alleen run, walk of hike kiezen.
Dat betekent dus dat als ik voornamelijk naar de sportschool ga, ik beter geen Charge HR kan nemen?

Edit: Ik zie bij verschillende reviews dat er wel een "activity tracker is"(http://www.pocket-lint.co...eview-great-for-gym-goers), dat is toch wat ze met Multisport bedoelen?

[ Voor 19% gewijzigd door Dartillus op 04-08-2016 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 00:00
De service van Fibit is toch wel erg relaxed. Bandje van Alta begon los te raken van het sluitingsklipje. Chat gestart wat foto's erbij gedaan en 4 dagen later nieuwe bandjes gekregen. Feit blijft wel dat na 3 maanden het toch wel raar is dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Dartillus schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:44:
[...]

Dat betekent dus dat als ik voornamelijk naar de sportschool ga, ik beter geen Charge HR kan nemen?

Edit: Ik zie bij verschillende reviews dat er wel een "activity tracker is"(http://www.pocket-lint.co...eview-great-for-gym-goers), dat is toch wat ze met Multisport bedoelen?
Als je op de Charge HR een activiteit start, kun je deze na het stoppen van de activiteit een categorie geven in de Fitbit app. Je kunt de activiteit ook starten en stoppen via de Fitbit app en dan moet je kiezen tussen Run, Walk en Hike. Bij de Surge en de Blaze kun je op de horloge al aangeven dat je bijvoorbeeld gaat fietsen of gewichttraining doen. Dus... je kunt vantevoren je activiteit kiezen en je hebt meer keuze in de soort activiteiten.

Als je op de Charge HR de activiteit niet start en ook niet via de Fitbit app en je gaat toch een activiteit doen (b.v. hardlopen), dan zal er meestal automatisch een activiteit worden aangemaakt. Maar de gegevens bij die automatisch gedetecteerde activiteiten zijn veel beperkter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
PatrickC schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:26:
[...]

Als je op de Charge HR een activiteit start, kun je deze na het stoppen van de activiteit een categorie geven in de Fitbit app. Je kunt de activiteit ook starten en stoppen via de Fitbit app en dan moet je kiezen tussen Run, Walk en Hike. Bij de Surge en de Blaze kun je op de horloge al aangeven dat je bijvoorbeeld gaat fietsen of gewichttraining doen. Dus... je kunt vantevoren je activiteit kiezen en je hebt meer keuze in de soort activiteiten.

Als je op de Charge HR de activiteit niet start en ook niet via de Fitbit app en je gaat toch een activiteit doen (b.v. hardlopen), dan zal er meestal automatisch een activiteit worden aangemaakt. Maar de gegevens bij die automatisch gedetecteerde activiteiten zijn veel beperkter.
Bedankt voor de info. Ik hoef van mn activiteiten niet super gedetailleerd gegevens bij te houden, het belangrijkste is spul als caloriën en zo, dus ik denk dat ik dan toch neig naar de Charge HR. Dat ik telkens handmatig de actiteit moet beginnen neem ik dan wel op de kop toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Dartillus schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:15:
[...]

Bedankt voor de info. Ik hoef van mn activiteiten niet super gedetailleerd gegevens bij te houden, het belangrijkste is spul als caloriën en zo, dus ik denk dat ik dan toch neig naar de Charge HR. Dat ik telkens handmatig de actiteit moet beginnen neem ik dan wel op de kop toe.
Waarschijnlijk heb je m'n antwoord niet goed begrepen. Als je een activiteit handmatig start, worden gegevens gedetailleerder bijgehouden, maar je keuze uit het type activiteiten is beperkt. Bij de 'automatische' activiteiten worden meer type activiteiten gedetecteerd, maar zijn de gegevens minder gedetailleerd.

Als je met name geinteresseerd bent in 'calorieën en zo', dan voldoet de Charge HR wel denk ik. Omdat ook de hartslag word gemeten, kan het caloriegebruik beter worden berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
PatrickC schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:54:
[...]

Waarschijnlijk heb je m'n antwoord niet goed begrepen. Als je een activiteit handmatig start, worden gegevens gedetailleerder bijgehouden, maar je keuze uit het type activiteiten is beperkt. Bij de 'automatische' activiteiten worden meer type activiteiten gedetecteerd, maar zijn de gegevens minder gedetailleerd.

Als je met name geinteresseerd bent in 'calorieën en zo', dan voldoet de Charge HR wel denk ik. Omdat ook de hartslag word gemeten, kan het caloriegebruik beter worden berekend.
Bedankt voor de opheldering. Ik ga hem maar eens bestellen, kijken wat ik ervan vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Dartillus schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:01:
[...]

Bedankt voor de opheldering. Ik ga hem maar eens bestellen, kijken wat ik ervan vind!
Veel plezier er mee! :)

Ik heb de Charge HR ongeveer een jaar gebruikt met grote tevredenheid. Omdat ik echter een alles-in-één oplossing wilde met hartslagmeting en GPS gebruik ik sinds een paar maanden een Garmin vivoactive HR. De Fitbit Surge was ook een optie, maar Garmin heeft wat meer mogelijkheden mbt aangepaste hartslagzones en je kunt er apps op installeren om de functionaliteit uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
aex351 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:34:
Ik was ook enigszins verrast door de uitkomst. Bij mij kwam het precies één op één overeen. Ik denk de kanttekening die hierbij geplaatst moet worden dat de uitkomst afhangt van je type lichaam en de Aria instelling. Je kan de Aria instellen voor een normaal en atletisch postuur. En op basis daarvan zou de afwijking minimaal moeten zijn.
bij mij is het inmiddels nog vreemder: had mn netwerknaam veranderd, waardoor ik de Aria opnieuw moest connecten. plotseling is mijn vetpercentage van 20 naar +/- 37% gegaan :s gewicht is gelukkig nog wel accuraat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:37
PatrickC schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:54:
[...]

Veel plezier er mee! :)

Ik heb de Charge HR ongeveer een jaar gebruikt met grote tevredenheid. Omdat ik echter een alles-in-één oplossing wilde met hartslagmeting en GPS gebruik ik sinds een paar maanden een Garmin vivoactive HR. De Fitbit Surge was ook een optie, maar Garmin heeft wat meer mogelijkheden mbt aangepaste hartslagzones en je kunt er apps op installeren om de functionaliteit uit te breiden.
Mis je dan niet een beetje het social gebeuren of gebruikte je dat niet?
Weet wel dat je bij Garmin ook vrienden kan maken, zelf een forerunner voor alleen hardlopen maar volgens mij heb je geen (groep) challenges enz?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Marc3l schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:33:
[...]

Mis je dan niet een beetje het social gebeuren of gebruikte je dat niet?
Weet wel dat je bij Garmin ook vrienden kan maken, zelf een forerunner voor alleen hardlopen maar volgens mij heb je geen (groep) challenges enz?
Dat gebruik ik inderdaad niet. Garmin heeft wel 'uitdagingen' trouwens. Je wordt dan automatisch in een groep geplaats met personen die dezelfde stapdoelen hebben. Verder gebruik ik bij Garmin wel 'mijn community' waarin personen met wie ik hardloop zitten en ik heb ook een automatische koppeling tussen Garmin en Strava.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:01
Ik heb FitBit via Coolblue gekocht denk een zestal maanden geleden. Tot voor kort is er wat lucht onder mijn bandje geslopen waardoor ik zo'n lelijke bubbel heb. Kan ik dit aanklagen bij FitBit rechtstreeks en hopen op een nieuw toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
dotacom schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:48:
Ik heb FitBit via Coolblue gekocht denk een zestal maanden geleden. Tot voor kort is er wat lucht onder mijn bandje geslopen waardoor ik zo'n lelijke bubbel heb. Kan ik dit aanklagen bij FitBit rechtstreeks en hopen op een nieuw toestel?
Ik zou het eerst zeker via een support chat bij Fitbit proberen. Voorzover ik weet zijn ze en doen ze totaal niet moeilijk. Enige wat je gevraagd wordt is een foto van je beschadigde Fitbit naast een papiertje met rma nummer.

• Marsellus
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-09-2024
V.w.b. de afweging tussen Charge HR/Surge/Blaze was voor mij het design doorslaggevend om juist voor de Charge HR te kiezen.

De Charge HR kan ik naast mijn normale horloge aan mijn andere arm dragen. Terwijl de Surge en Blaze een normaal horloge zouden vervangen.

De eerste weken FitBit gebruik bevallen zeker goed. Het is een goede manier om bewust te worden van je (non-)activiteit op een kantoordag.

Tijdens hardlopen en wielrennen/mountainbiken gebruik ik nog steeds mijn smartphone om te tracken. Ik heb de accounts gesynct, zodat workouts geimporteerd worden in FitBit en waar nodig aangevuld met info.

• Roos79
dotacom schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:48:
Gewoon netjes melden ipv aanklagen ze lossen het netjes op namelijk ;)
Dinsdag avond via de chat een melding gedaan en vandaag had de nieuwe/vervanging er al kunnen zijn.
Alleen jammer dat de pakket dienst weer eens slordig te werk gaat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:37
Er komen weer nieuwe modellen van Fitbit aan, Charge 2 en Flex 2.
Fitbit komt met nieuwe versies van de populaire fitnesstrackers Charge en Flex. De Charge 2 heeft een groter scherm dan zijn voorganger, terwijl de Flex 2 waterdicht is tot 50 meter diepte
http://www.nu.nl/gadgets/...flex-fitnesstrackers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Marc3l schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:35:
Er komen weer nieuwe modellen van Fitbit aan, Charge 2 en Flex 2.

[...]

http://www.nu.nl/gadgets/...flex-fitnesstrackers.html
nu.nl moet wel iets beter hun huiswerk doen.
Dankzij een ingebouwd GPS-systeem kunnen routes worden uitgetekend en afstanden worden gemeten.
Dit klopt niet. De Charge 2 heeft alleen connected GPS, dus je moet je smartphone altijd bij je hebben voor GPS.

Hoewel ik de Charge 2 een mooie opvolger vind van de Charge HR, vind ik het ontbreken van GPS en niet waterdicht zijn, een gemiste kans. Hier heeft Garmin toch wel een streepje voor.

Zie ook: YouTube: Meet the Fitbit Charge 2

[ Voor 12% gewijzigd door PatrickC op 29-08-2016 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Het bandje van mijn Charge HR toont gebreken. Het rubber rechtsboven het scherm is los aan het laten. Het lijkt wel alsof het profiel op het bandje slechts een extra laagje is. Moet even kijken wat ik hier nu mee moet, want mijn Fitbit is pas 6-7 maanden oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
aex351 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 01:47:
Het bandje van mijn Charge HR toont gebreken. Het rubber rechtsboven het scherm is los aan het laten. Het lijkt wel alsof het profiel op het bandje slechts een extra laagje is. Moet even kijken wat ik hier nu mee moet, want mijn Fitbit is pas 6-7 maanden oud.
Gewoon een live chat aangaan met de support afdeling van Fitbit. Dan heb je binnen no time een nieuwe toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

PatrickC schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 23:20:

Hoewel ik de Charge 2 een mooie opvolger vind van de Charge HR, vind ik het ontbreken van GPS en niet waterdicht zijn, een gemiste kans. Hier heeft Garmin toch wel een streepje voor.

Zie ook: YouTube: Meet the Fitbit Charge 2
Dit dus.
Het ontbreken van GPS vind ik nog niet erg. Maar het niet waterdicht zijn is jammer.
Zou graag een fitbit aanschaffen ipv een garmin vivosmart HR.
Gewoonweg omdat de vivosmart nog steeds geen realtime heart rate monitoring doet.

Beide hebben net dat éne puntje tekort om de aanschaf aan te gaan

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:47
Ik gebruik de fitbit Aria.
Sinds een week of 6 : sync error ,wifi error
Ook het vervangen van het apparaat heeft niet geholpen.

Allerlei opties vanuit het forum geprobeerd zonder resultaat.
Iemand die een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-05 22:24

FREAKJAM

"MAXIMUM"

De Aria werkt toch alleen met een wifi-b signaal? Kanaal al veranderd op je router of je router gereset?

is everything cool?

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste