Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:55
Goed om te horen dat de service van Fitbit zo goed is en ook blijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

PatrickC schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:22:
Helaas dus geen reserve laadkabeltje, maar evengoed zeer tevreden over de service van Fitbit.
Voor $2 bestel je er 1 via eBay, werkt prima!

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:16
Was wel verrast dat de zomertijd goed stond zonder eerst te synchroniseren met mijn telefoon (HR) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:42
Paar jaar terug tijdens studieproject eens naar dit soort trackers gekeken.
Nu enige tijd verder, met een job waarbij ik bijna de hele dag op m'n stoel zit en m'n conditie niet bepaald best te noemen is, zit ik sterk te denken aan een Fitbit (of alternatief). Lijkt me een mooie gelegenheid om vanuit m'n huidige situatie te beginnen met sporten en en m'n progressie de komende tijd in te zien. Verder slaap ik de laatste tijd veel minder goed en is het mooi om daar wat meer info over te kunnen bemachtigen.

Prijs van ca 90 euro (Charge) vs 127 euro (Charge HR) vind ik acceptabel. Concurrenten vind ik soms te duur worden (zoals de Up3 voor ca 180 euro). Daarbij ziet, zo snel ik gekeken heb, de Charge er best ok uit als wearable. Weet alleen niet of ik de meerwaarde van HR zie.

PS: Zo een 'smart' weegschaal, hoe meet die je vetpercentage? Als ik er nu op zou staan en mijn lengte is bekend, dan moet er toch nog een variabele zijn om vetpercentage (itt spiermassa) te kunnen meten / berekenen?

Edit: Zou dan de Charge HR gaan worden. Nog even polsmaat meten. :P

[ Voor 19% gewijzigd door VincentG op 29-03-2016 17:29 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VincentG schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:57:
Paar jaar terug tijdens studieproject eens naar dit soort trackers gekeken.
Nu enige tijd verder, met een job waarbij ik bijna de hele dag op m'n stoel zit en m'n conditie niet bepaald best te noemen is, zit ik sterk te denken aan een Fitbit (of alternatief). Lijkt me een mooie gelegenheid om vanuit m'n huidige situatie te beginnen met sporten en en m'n progressie de komende tijd in te zien. Verder slaap ik de laatste tijd veel minder goed en is het mooi om daar wat meer info over te kunnen bemachtigen.

Prijs van ca 90 euro (Charge) vs 127 euro (Charge HR) vind ik acceptabel. Concurrenten vind ik soms te duur worden (zoals de Up3 voor ca 180 euro). Daarbij ziet, zo snel ik gekeken heb, de Charge er best ok uit als wearable. Weet alleen niet of ik de meerwaarde van HR zie.

PS: Zo een 'smart' weegschaal, hoe meet die je vetpercentage? Als ik er nu op zou staan en mijn lengte is bekend, dan moet er toch nog een variabele zijn om vetpercentage (itt spiermassa) te kunnen meten / berekenen?

De Charge HR zal prima voldoen, behalve als je precies wilt weten welke afstanden je loopt en de nauwkeurigheid van de hartslagmeting hangt sterk af van de sport die je uitvoert. Persoonlijk gebruik ik 'm bij het hardlopen en daarvoor vind ik de hartslagmeting nauwkeurig genoeg. Voor de correcte afstand en gemiddelde snelheid gebruik ik echter ook nog een Garmin Forerunner 610. Ik ben wel van plan binnenkort over te stappen naar een Garmin vivoactive HR, omdat ik dan alles in 1 apparaat heb.

Wat betreft de vetpercentage meting door 'smart' weegschalen. Meestal wordt er een klein stroompje door je lichaam gestuurd via je voeten. I.c.m. je andere gegevens wordt dan een vetpercentage berekend. Maar deze is vaak erg onnauwkeurig. Waar het wel handig voor is om te zien hoe deze waarde zich ontwikkelt, omhoog of omlaag.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marc3l schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:26:
Was wel verrast dat de zomertijd goed stond zonder eerst te synchroniseren met mijn telefoon (HR) :)
Toch ging er bij mij iets mis met de overgang naar de zomertijd. Ik heb zondagmorgen een activity gestart (hardlopen) en deze wordt incorrect weergegeven in de app op iOS. De begintijd van de acivity klopt niet (een uur te vroeg) en hierdoor klopt de hartslaggrafiek ook niet, terwijl de gemiddelde hartslag wel weer klopt. Op de website/dashboard klopt de hartslaggrafiek wel, maar ook hier klopt de begintijd niet.

[ Voor 6% gewijzigd door PatrickC op 29-03-2016 17:52 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:13
Vriend van me heeft de Fitbit Aria. Ondanks dat het natuurlijk geen moeite is om de waarden handmatig in te voeren, is het toch wel erg relaxed dat het voor je gebeurt.

Wat Patrick zegt, de waarden kunnen onnauwkeurig zijn, maar zolang ze consistent onnauwkeurig zijn kun je wel vooruitgang zien :)

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:42
Gisteravond voor het eerst sinds heel lang wezen sporten. :p
Charge HR lijkt me dan ook voldoende. Blijft voorlopig toch nog wel even bij de sportschool. GPS en erg nauwkeurige / constante hartslagmeting hoeft dan niet zo.
Misschien ook maar gelijk een Aria erbij. Kan ik gelijk m'n gewicht en vetpercentage de komende tijd beetje monitoren.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:36

Grooste verschil is dus de wel of geen HR en dus het bandje want haar de non HR een simpel klik bandje heeft heeft de HR een fijn polsbandje ala een horloge ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Is er iemand die eens een aantal weken exact het aantal calorien heeft gegeten dat de fitbit aangeeft dat je verbruikt? Theoretisch zou je dan dus op je gewicht moeten blijven. Ik vraag me af of het zo exact werkt :)

Ik ben actiever dan ik dacht, ik haal met gemak 10.000 stappen per dag en doe gemiddeld zo'n 25 trappen, waarbij ik merk dat als je 2 trappen omhoog loopt hij deze maar als 1 telt, dus eigenlijk is het nog meer :p

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Voor de Windows 10 gebruikers, Fitibit heeft nu een app met een live tile die het aantal stappen laat zien. Best aardig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VincentG schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:16:
Gisteravond voor het eerst sinds heel lang wezen sporten. :p
Charge HR lijkt me dan ook voldoende. Blijft voorlopig toch nog wel even bij de sportschool. GPS en erg nauwkeurige / constante hartslagmeting hoeft dan niet zo.
Misschien ook maar gelijk een Aria erbij. Kan ik gelijk m'n gewicht en vetpercentage de komende tijd beetje monitoren.
Persoonlijk vind ik de weegschalen van Fitbit (en ook Garmin) belachelijk duur. Een weegschaal van €20 van Medisana is net zo nauwkeurig en heeft vaak nog meer functies. Het enige wat ontbreekt is een automatische upload naar je Fitbit account van de gegevens via wifi. Het handmatig invoeren van gewicht en vetpercentage via de Fitbit app kost nog geen minuut. Maar of de Aria het extra geld waard is, is natuurlijk een eigen beoordeling. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reaper.JA2 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 17:41:
Voor de Windows 10 gebruikers, Fitibit heeft nu een app met een live tile die het aantal stappen laat zien. Best aardig :p
Via de app op de telefoon, het dashboard op een PC en nog simpeler op je Fitbit apparaat zelf als deze een display heeft, kun je je stappen al zien. En nu dus ook via een live tile in het W10 startmenu! Ik zou liever hebben dat de software ontwikkelaars bij Fitbit zich bezig hielden met nuttige toevoegingen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
PatrickC schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 20:52:
[...]

Via de app op de telefoon, het dashboard op een PC en nog simpeler op je Fitbit apparaat zelf als deze een display heeft, kun je je stappen al zien. En nu dus ook via een live tile in het W10 startmenu! Ik zou liever hebben dat de software ontwikkelaars bij Fitbit zich bezig hielden met nuttige toevoegingen. :P
Zoals het synchroniseren wat sneller laten verlopen en nieuwe functies, God wat duurt dat lang de laatste tijd. Bij jullie ook?

Ga morgen de custom heartrate zones instellen, kwam erachter dat mn max een stuk lager is dan 220 - leeftijd. Weet niet of dat gaat er is :9 Patrick komt die formule bij jou overeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FireFoz schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:10:
Is er iemand die eens een aantal weken exact het aantal calorien heeft gegeten dat de fitbit aangeeft dat je verbruikt? Theoretisch zou je dan dus op je gewicht moeten blijven. Ik vraag me af of het zo exact werkt :)

Ik ben actiever dan ik dacht, ik haal met gemak 10.000 stappen per dag en doe gemiddeld zo'n 25 trappen, waarbij ik merk dat als je 2 trappen omhoog loopt hij deze maar als 1 telt, dus eigenlijk is het nog meer :p
Als je alles exact nauwkeurig zou ingeven en Fitbit alles exact nauwkeurig zou berekenen dan zou dit misschien waar zijn, maar in beide gevallen zal het op z'n best een benadering zijn. Ik denk dat de bewustwording van je calorie inname en gebruik hier het belangrijkste is. :)

Wat betreft het tellen van de trappen. Dit heeft te maken met luchtdrukverschillen. Het luchtdrukverschil wat optreedt bij 10 feet (ong. 3 meter) wordt geteld als 1 trap. Loop je 2 trappen op, dan kan het luchtdrukverschil best wel eens te weinig zijn voor 2 trappen te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reaper.JA2 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 20:57:
[...]

Zoals het synchroniseren wat sneller laten verlopen en nieuwe functies, God wat duurt dat lang de laatste tijd. Bij jullie ook?

Ga morgen de custom heartrate zones instellen, kwam erachter dat mn max een stuk lager is dan 220 - leeftijd. Weet niet of dat gaat er is :9 Patrick komt die formule bij jou overeen?
Synchroniseren duurt bij mij ook lang, maar het lijkt wel iets korter sinds ik mijn nieuwe Charge HR gebruik.

De HR zones zijn mijn grootste probleem met Fitbit. 220-43=177. Mijn gemeten maximale hartslag is 197. Nogal een verschil, dus al die grafieken en ook de calorieberekeningen die ook gebruik maken van je hartslag, kloppen dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
PatrickC schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 17:51:
[...]

Toch ging er bij mij iets mis met de overgang naar de zomertijd. Ik heb zondagmorgen een activity gestart (hardlopen) en deze wordt incorrect weergegeven in de app op iOS. De begintijd van de acivity klopt niet (een uur te vroeg) en hierdoor klopt de hartslaggrafiek ook niet, terwijl de gemiddelde hartslag wel weer klopt. Op de website/dashboard klopt de hartslaggrafiek wel, maar ook hier klopt de begintijd niet.
Ah, keek toevallig alleen naar de tijd die ochtend.

Synchroniseren gaat bij mij ook steeds trager :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:18

aex351

I am the one

FireFoz schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:10:

Een tijd geleden ben ik zo'n review tegengekomen van een Fitbit gebruiker die daar naar heeft gekeken. Ik kan deze review alleen niet meer vinden. Zelf ben ik nu bezig om mijn innamen tot op de gram bij te registeren, mijn gewichtsverschil per dag en mijn verbruik bij te houden. Op basis van deze gegevens kan ik vervolgens bekijken in hoeverre de Fitbit verbruikscijfers afwijken van het resultaat. Om dit te kunnen doen heb ik toegang aangevraagd voor de Fitbit developer API.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
aex351 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 23:27:
[...]

Een tijd geleden ben ik zo'n review tegengekomen van een Fitbit gebruiker die daar naar heeft gekeken. Ik kan deze review alleen niet meer vinden. Zelf ben ik nu bezig om mijn innamen tot op de gram bij te registeren, mijn gewichtsverschil per dag en mijn verbruik bij te houden. Op basis van deze gegevens kan ik vervolgens bekijken in hoeverre de Fitbit verbruikscijfers afwijken van het resultaat. Om dit te kunnen doen heb ik toegang aangevraagd voor de Fitbit developer API.
Weet je nog waar die review op neer kwam? Ik houd zelf ook alles bij in my fitness pal. Tot nu toe klopt het denk ik wil aardig, maar ik heb de fitbit te kort om te zeggen wat het met mijn gewicht doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cl0udrado
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-09 20:10
PatrickC schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:22:
Ik heb vorige week de replacement Charge HR ontvangen. Geen compleet pakket met laadkabel, maar alleen de Charge HR in een zakje. Helaas dus geen reserve laadkabeltje, maar evengoed zeer tevreden over de service van Fitbit.

Het verschil met mijn defecte Charge HR is duidelijk. Het knopje op de nieuwe voelt veel beter aan, je voelt een soort 'klik' en op mijn oude Charge HR was die 'klik' niet meer aanwezig. Het lijkt er dus op dat het knopje slijt of dat er wellicht vuil tussenkomt door zweet en vocht. Ik spoelde de Charge HR altijd kort af na het hardlopen om zweet te verwijderen. Wellicht is dat toch niet zo verstandig, dus de nieuwe droog ik dan maar alleen af na elke hardloopsessie. Qua batterijduur lijkt de nieuwe hetzelde, 4 dagen ongeveer.
Is de replacement die je hebt een refurb of een nieuwe? Mijne was een keer vervangen kreeg toen een hele nieuwe in doos met lader etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

FireFoz schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 00:05:
[...]
Weet je nog waar die review op neer kwam? Ik houd zelf ook alles bij in my fitness pal. Tot nu toe klopt het denk ik wil aardig, maar ik heb de fitbit te kort om te zeggen wat het met mijn gewicht doet.
Ja, ik herinner met dat het wel redelijk overeenkwam. Echter was er wel iets van een afwijking +/- zichtbaar. Ik heb daarnet nog even zitten Googlen, maar ik kan dat artikel niet meer vinden. Mijn eigen gegevens (ruw) zijn nu als volgt: afgelopen maand -26.880 kcal, zou moeten resulteren in -3,45 kg (1 kg = 7777 kcal). Actueel resultaat: -2,7 kg / -3 kg. Een afwijking van 13% - 22%. Het interessante dan wel weer is dat mijn totale lichaamsmassa met -3,57% is afgenomen. Maar ik moet hier nog even goed voorzitten, om het allemaal precies te berekenen. Want dit kan meerdere dingen betekenen: 1) mijn actuele BMR is lager 2) Fitbit is te fanatiek m.b.t. calorieverbruik 3) Mijn innamen op dagen dat ik de voeding niet kan wegen is te optimistisch ingeschat. 4) Producten in MyFitnessPal kloppen niet altijd, en het gebruik van een alternatief product tikt aan qua afwijking.

Edit: op basis van 1kg = 7000 kcal, is de afwijking groter, en zou moeten resulteren in: -3,84 kg. (21% - 30%). Wat dan toch een behoorlijk verschil is.

[ Voor 6% gewijzigd door aex351 op 03-04-2016 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cl0udrado schreef op zondag 03 april 2016 @ 17:42:
[...]

Is de replacement die je hebt een refurb of een nieuwe? Mijne was een keer vervangen kreeg toen een hele nieuwe in doos met lader etc...
Hij zag er nog ongebruikt/nieuw uit. Op de verpakking (zakje) zat een label met o.a. de tekst "replacement". Ook de order bij Fitbit die ervoor was aangemaakt bestond uit het artikel "Replacement Fitbit Charge HR".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
30% afwijking is wel veel ja.maar als het consistent is kun je het wel incalculeren.

Ik las op diverse plekken over de slaap efficiënt, maar ik kan dit nergens terug vinden. Is dat uit de app? ik zie wel time restless enzo, wat bij mij volgens mij nogal hoog is minimaal zo'n 20 keer per nacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Nee, er wordt niets gezegd over slaapefficiëntie. Ik heb gelezen (geen bron beschikbaar) dat Fitbit heeft aangegeven dat zo'n armband daar niets zinnigs over kan zeggen. Dus presenteren ze het als: slaap, wakker en onrustig tijdens slaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:49

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Reaper.JA2 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 17:41:
Die is er al een hele tijd toch? Ik heb hem al een paar maanden denk ik.

[ Voor 22% gewijzigd door FREAKJAM op 04-04-2016 22:25 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
FREAKJAM schreef op maandag 04 april 2016 @ 22:24:
[...]
Die is er al een hele tijd toch? Ik heb hem al een paar maanden denk ik.
Was em nog nergens tegengekomen dus heb het even gemeld voor de anderen. Werkt best lekker trouwens!

Sinds kort ook de "250 stappen per uur" challenge" in de app, die is wel nieuw ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Reaper.JA2 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 07:44:
[...]

Sinds kort ook de "250 stappen per uur" challenge" in de app, die is wel nieuw ;p
Die zie ik sinds vandaag ook. Wel leuk dat ze blijven doorontwikkelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Alleen in de Android app nog heb ik het idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 19:11
[b]YellowOnline schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:52:
Ik dacht dat ik moe was door het vele sporten, maar blijkbaar ben ik een slechte slaper. Of moet ik dat niet te serieus nemen?
Misschien een voor de hand liggende tip, maar noem het toch even. Wel eens overwogen dat je mogelijk overtraind bent? een van de symptomen is dan slecht slapen. Soms ook verminderde eetlust, humeur wisselingen, etc. één of twee week geen sport is dan vaak de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 19:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Roos79 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:07:
Alleen in de Android app nog heb ik het idee?
Op mijn iPhone en Lumia 640 ook gewoon.
Vind het een leuke extra uitdaging moet ik zeggen :D Hopelijk binnenkort hier ook badges voor :D

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Tomba schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:25:
[...]

Vind het een leuke extra uitdaging moet ik zeggen :D Hopelijk binnenkort hier ook badges voor :D
Ik vind de optie minder, kantoorbaan is hier niet geschikt voor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Marc3l schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:18:
[...]

Tuurlijk wel, even koffie halen voor je collega's en je bent er al zo'n beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Marc3l schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:18:
[...]

Juist dat je elk uur even opstaat :)

Maar hij stond er idd verstopt onderaan :+
En hij is er met terugwerkende kracht ingezet zie ik en alleen de laatste dagen dus echt met meer inzicht maar al langer met de uren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reaper.JA2 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 07:44:
[...]

Beetje vreemde toevoeging. Hoezo 250 stappen en de beperking van 5-14 opeenvolgende uren? Het aantal stappen van 250 is trouwens niet aan te passen. Het idee snap ik er wel achter, je motiveren elk uur te bewegen, maar wat heb je er aan als je daar pas achteraf achter komt (na een sync). Het zou veel nuttiger zijn als men dit in de firmware van het apparaat zou opnemen, zodat deze b.v. trilt als je niet actief genoeg bent binnen een bepaalde periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

PatrickC schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:44:
[...]

Beetje vreemde toevoeging. Hoezo 250 stappen en de beperking van 5-14 opeenvolgende uren? Het aantal stappen van 250 is trouwens niet aan te passen. Het idee snap ik er wel achter, je motiveren elk uur te bewegen, maar wat heb je er aan als je daar pas achteraf achter komt (na een sync). Het zou veel nuttiger zijn als men dit in de firmware van het apparaat zou opnemen, zodat deze b.v. trilt als je niet actief genoeg bent binnen een bepaalde periode.
De nieuwste Fitbit Alta heeft die 250 alert functie wel..

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Tomba schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:35:
[...]

Tuurlijk wel, even koffie halen voor je collega's en je bent er al zo'n beetje!
uhhh koffie automataat staat hier letterlijk nog geen 10 stappen vandaan :P
Zit ook bij een bedrijfje met minder dan 10 mensen dus kantoor is dus niet zo heel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Marc3l schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:56:
[...]

uhhh koffie automataat staat hier letterlijk nog geen 10 stappen vandaan :P
Zit ook bij een bedrijfje met minder dan 10 mensen dus kantoor is dus niet zo heel erg groot.
Creatief worden dan :) Niet een blaadje mee nemen en per 1 kopje lopen, dan heb je al 10x10 stappen binnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Tomba schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:01:
[...]

Creatief worden dan :) Niet een blaadje mee nemen en per 1 kopje lopen, dan heb je al 10x10 stappen binnen ;)
Blaadje gebruiken wij ook niet, zijn nu bv 5 mensen aanwezig 10 is uitzonderlijk.
Maarja haal de 10.000 stappen per dag meestal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Vraagje voor de Charge HR gebruikers...
Ik had tot voor kort een flex, maar door een scheur in de band en 2j oud, ben ik overgestapt naar de Charge HR. Leuk wat meer functies maar ik loop tegen iets aan die ik anders gewoon ben.

Zo was het met de flex, die herkende half en half de activiteit, maar het gemak was, dat je deze handmatig kon bijwerken...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eHb6lFx.jpg
Hij toond ook de afstand en dergelijke...

Bij de Charge HR, kun je precies het tijdstip of dergelijke niet meer aanpassen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1O2TriI.jpg
Ook zie je geen afstand meer. (zie voetbal 3 april)
Als ik hem aanpas naar run of dergelijke, nde afstand komt er niet meer bij...

Ik zou er toch van uitgaan, dat dit er wel moet opkomen, doe ik iets verkeerd of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Ik loop ook veel meer dan ik had gedacht. Ik kan wel duidelijk zien dat ik op werkdagen veel meer loop dan als ik vrij ben. Dit terwijl ik een kantoorbaan heb! :P Wat hierboven al gezegd wordt; iedere keer even koffie halen, naar het toilet etc is toch meer dan je denkt. Toilet is op m'n werk ook veel verder weg dan thuis, de afstanden zijn groter.

Ik doe overigens zo'n 30 trappen per dag wat volgens mij ook best hoog is :) Eigenlijk is dit minimaal 1,5 keer meer, want m'n trappen thuis (2 hele verdiepingen) telt ie maar als 1 als ik in 1x omhoog loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Repi3 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:30:
Vraagje voor de Charge HR gebruikers...
Ik had tot voor kort een flex, maar door een scheur in de band en 2j oud, ben ik overgestapt naar de Charge HR. Leuk wat meer functies maar ik loop tegen iets aan die ik anders gewoon ben.

Zo was het met de flex, die herkende half en half de activiteit, maar het gemak was, dat je deze handmatig kon bijwerken...
[afbeelding]
Hij toond ook de afstand en dergelijke...

Bij de Charge HR, kun je precies het tijdstip of dergelijke niet meer aanpassen.
[afbeelding]
Ook zie je geen afstand meer. (zie voetbal 3 april)
Als ik hem aanpas naar run of dergelijke, nde afstand komt er niet meer bij...

Ik zou er toch van uitgaan, dat dit er wel moet opkomen, doe ik iets verkeerd of zie ik iets over het hoofd?
Bij automatisch aangemaakte activiteiten wordt helaas geen afstand getoond. Ik begrijp ook niet waarom hiervoor gekozen is, omdat wel de stappen voor de activiteit bekend zijn, dus zou ook de afstand obv de staplengte kunnen worden berekend.

Het wijzigen van een activiteit is verder erg beperkt. Initieel kun je nog de naam van de activiteit aanpassen, maar dat is alles. Wat je eventueel wel kunt doen is de hele activiteit verwijderen en opnieuw handmatig aanmaken. O.b.v. de ingevoerde starttijd en eindtijd worden dan automatisch de gegevens toegevoegd die tijdens die periode zijn vastgelegd (stappen/hartslag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
En volgens mij kan je op het dashboard van fitbit weer meer aanpassen maar wat precies wel en niet zou je even moeten uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Inmiddels bijna 5 maanden een Fitbit Charge HR in mijn bezit en rondom het scherm begint de boel los te geraken en er zit ook al een vrij grote bubbel in het bandje. (precies deze klacht). Lees deze klacht ontzettend veel op de fora van Fitbit ook. Blijkbaar krijg je direct een nieuwe opgestuurd van afdeling support, maar echt blij ben ik er niet mee.

Al helemaal met de gedachte dat de boel zo snel slijt. Wellicht eens uitwijken naar bijvoorbeeld een Blaze.

[ Voor 12% gewijzigd door FREAKJAM op 11-04-2016 17:00 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
FREAKJAM schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:59:
Inmiddels bijna 5 maanden een Fitbit Charge HR in mijn bezit en rondom het scherm begint de boel los te geraken en er zit ook al een vrij grote bubbel in het bandje. (precies deze klacht). Lees deze klacht ontzettend veel op de fora van Fitbit ook. Blijkbaar krijg je direct een nieuwe opgestuurd van afdeling support, maar echt blij ben ik er niet mee.

Al helemaal met de gedachte dat de boel zo snel slijt. Wellicht eens uitwijken naar bijvoorbeeld een Blaze.
Hier begon het bandje van mijn Charge HR na 3 maanden ook los te laten boven het scherm, van de week Fitbit support gemaild en zij sturen een nieuwe op zonder gezeur. Eigenlijk geen bijzonder gekke dingen met de Fitbit gedaan, wel dagelijks gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roos79 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 07:09:
En volgens mij kan je op het dashboard van fitbit weer meer aanpassen maar wat precies wel en niet zou je even moeten uitproberen.
Voor de Charge HR heb ik ook op het Dashboard alleen de mogelijkheid gezien om de naam van de activiteit eenmalig aan te passen. Ik heb wel eens per ongeluk via de app het type activiteit fout aangegeven (walk i.p.v. run) en dan is het niet eens meer mogelijk dit via de app of op het dashboard te corrigeren. Een enorm verschil t.o.v. Garmin, waar je bijna alles achteraf kunt aanpassen. Waarom Fitbit aanpassen zo beperkt toelaat zal wel zijn om 'fraude' tegen te gaan. Het verdienen van badges of 'wedstrijdjes winnen' van Fitbit vrienden wordt dan wel heel erg makkelijk. Daarom laat Fitbit het wel toe om actviteiten te verwijderen en handmatig in te voeren, maar die handmatig aangemaakte actviteiten tellen niet mee bij records en badges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Maar je kan wel in de App een activiteit wijzigen van een walk naar BV een bike maar geen tijden aanpassen.
Dan moet je de activiteit verwijderen en opnieuw erin zetten dan pakt hij hem wel gewoon met de gegevens die de fitbit op dat moment geregistreerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

rockmanz schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:58:
[...]

Hier begon het bandje van mijn Charge HR na 3 maanden ook los te laten boven het scherm, van de week Fitbit support gemaild en zij sturen een nieuwe op zonder gezeur. Eigenlijk geen bijzonder gekke dingen met de Fitbit gedaan, wel dagelijks gedragen.
Nieuwe Fitbit komt inmiddels alweer deze kant op. Mocht zelfs een andere kleur kiezen. Wat dat betreft wel goede service.

[ Voor 60% gewijzigd door FREAKJAM op 12-04-2016 12:08 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roos79 schreef op maandag 11 april 2016 @ 23:26:
Maar je kan wel in de App een activiteit wijzigen van een walk naar BV een bike maar geen tijden aanpassen.
Dan moet je de activiteit verwijderen en opnieuw erin zetten dan pakt hij hem wel gewoon met de gegevens die de fitbit op dat moment geregistreerd heeft.
Ik heb het zojuist nog geprobeerd in de app (iOS). Vanmiddag 12km hardlopen handmatig gestart op mijn Charge HR. De actviteit wordt dan na een sync als 'Workout' weergegeven in de app, welke ik dan kan aanpassen naar 'Run' via 'Categorize'. Maar... hierna is niets meer mogelijk. Ik kan 'Run' dus niet meer veranderen in iets anders, dus als je in eerste instantie een fout maakt, kun je die niet meer herstellen.

Verwijderen en opnieuw invoeren werkt inderdaad, maar zoals al aangegeven, handmatig ingevoerde activiteiten 'tellen niet mee'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
PatrickC schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:03:
[...]

Ik heb het zojuist nog geprobeerd in de app (iOS). Vanmiddag 12km hardlopen handmatig gestart op mijn Charge HR. De actviteit wordt dan na een sync als 'Workout' weergegeven in de app, welke ik dan kan aanpassen naar 'Run' via 'Categorize'. Maar... hierna is niets meer mogelijk. Ik kan 'Run' dus niet meer veranderen in iets anders, dus als je in eerste instantie een fout maakt, kun je die niet meer herstellen.

Verwijderen en opnieuw invoeren werkt inderdaad, maar zoals al aangegeven, handmatig ingevoerde activiteiten 'tellen niet mee'.
Het gekke is dat je een niet handmatige gestarte activiteit dus wel meermaals kan wijzigen maar als je er dus een zelf handmatig start deze maar eenmalig de goede benaming kan geven idd.

Maar de stappen die je heb gezet tellen toch wel gewoon mee of je de activiteit nou handmatig ingevoerd of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roos79 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:29:
[...]

Maar de stappen die je heb gezet tellen toch wel gewoon mee of je de activiteit nou handmatig ingevoerd of niet?
Als je een 'Common Activity' toevoegt, bijvoorbeeld Run, dan moet je ook zelf de Distance invullen. Deze telt dan niet mee bij 'My Achievements' zoals Total Distance en Best Distance. Ik heb ooit een probleem gehad dat de waardes bij 'My Achievements' niet werden bijgewerkt en toen heeft Fitbit Support dit voor mij aangepast. Zij maakte hierbij de opmerking dat handmatig ingevoerde activiteiten hier niet meetelden.

Dus ik vraag me af wat er gebeurt als je eerst een activity verwijdert en hierna weer handmatig toevoegt. Dan raak je de gemaakte kilometers dus kwijt bij 'My Achievements'. De stappen raak je niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Lastig idd en het enige wat je dan kan doen is dus het gelijk goed doen als je een activiteit start en later deze eenmalig een naam kan geven dit gelijk goed doen.
Dam heb je geen probleem toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roos79 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:04:
Lastig idd en het enige wat je dan kan doen is dus het gelijk goed doen als je een activiteit start en later deze eenmalig een naam kan geven dit gelijk goed doen.
Dam heb je geen probleem toch?
Klopt, het is alleen vreemd dat je eventuele fouten niet kunt herstellen. Het moet toch niet zo lastig zijn om bepaalde updates toe te staan (zie b.v. hoe Garmin dit doet). Het is nog maar een enkele keer voorgekomen dat het fout gibg. Ik probeerde via de app de actviteit aan te geven (categorize) en op het moment dat ik een keuze maakte veranderde de volgorde in het lijstje vlak ervoor, dus ipv Run werd dat Walk. Dus het werd een soort van 'snelwandelen'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitbit2016
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-10-2022
Ik draag sinds een week de fitbit charge. Ik heb het idee dat niet alleen mijn stappen, maar ál mijn bewegingen worden geteld: niet alleen lopen, maar ook fietsen, de badkamer poetsen , in de tuin werken, gras opharken enz. enz. Kortom: elke beweging die ik met mijn arm maak, wordt geregistreerd als stap. Ik kom daardoor aan een gigantisch aantal stappen per dag. Soms meer dan dan 30.000. Mijn werk brengt met zich mee dat ik veel loop. Maar 32000 stappen per dag maak ik echt niet.
Draag ik de fitbit niet goed of werkt mijn exemplaar niet goed? Of is het normaal dat de fitbit elke beweging registreert.?
Ik hoor het graag van iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fitbit2016 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 22:24:
Ik draag sinds een week de fitbit charge. Ik heb het idee dat niet alleen mijn stappen, maar ál mijn bewegingen worden geteld: niet alleen lopen, maar ook fietsen, de badkamer poetsen , in de tuin werken, gras opharken enz. enz. Kortom: elke beweging die ik met mijn arm maak, wordt geregistreerd als stap. Ik kom daardoor aan een gigantisch aantal stappen per dag. Soms meer dan dan 30.000. Mijn werk brengt met zich mee dat ik veel loop. Maar 32000 stappen per dag maak ik echt niet.
Draag ik de fitbit niet goed of werkt mijn exemplaar niet goed? Of is het normaal dat de fitbit elke beweging registreert.?
Ik hoor het graag van iemand.
Stappen maak je sneller dan je dacht. Een aantal activiteiten die je noemt, zoals de badkamer poetsen en in de tuin werken, zijn dan ook activiteiten waarbij je ook 'stappen' zet. Verder kunnen bepaalde bewegingen inderdaad incorrect gedetecteerd worden als stappen. Ik heb het net even zelf uitgeprobeerd en als ik zittend mijn armen zo beweeg alsof ik aan het lopen ben, dan zie ik dat dit soms ook geteld wordt als stap. Bij fietsen is het ook mogelijk dat stappen worden geteld, als dit bijvoorbeeld op een hobbelige weg is. Meer dan 30000 stappen is dan echter wel erg hoog, zeker als je geen grote stukken wandelt of hardloopt. Maar je geeft wel aan dat je bij je werk veel loopt. Wat is dan in dit geval 'veel'?

Verder zegt Fitbit er het volgende over:
https://help.fitbit.com/a...es-my-tracker-count-steps
https://help.fitbit.com/a...3AAccuracy&fs=Search&pn=1

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 20-04-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitbit2016
Ik werk als postbezorger en kom op de drukke dagen aan zo"n 10 tot 12 kilometer lopen per dag. Ik kan geen auto rijden, dus ik doe alles met de fiets. In topweken kom ik op zo'n 40 tot 50 kilometer per week. Op mijn postfiets zit een kilometerteller. Die staat na 5 dagen werken tussen de 50 en de 60 kilometer. Al met al fiets ik, naast het lopen voor mijn werk, nog gemiddeld 90 kilometer per week.
Ik kan slecht stil zitten en ben veel bezig in huis en in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fitbit2016 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:21:
Ik werk als postbezorger en kom op de drukke dagen aan zo"n 10 tot 12 kilometer lopen per dag. Ik kan geen auto rijden, dus ik doe alles met de fiets. In topweken kom ik op zo'n 40 tot 50 kilometer per week. Op mijn postfiets zit een kilometerteller. Die staat na 5 dagen werken tussen de 50 en de 60 kilometer. Al met al fiets ik, naast het lopen voor mijn werk, nog gemiddeld 90 kilometer per week.
Ik kan slecht stil zitten en ben veel bezig in huis en in de tuin.
12 km lopen zijn alleen al 20000 stappen bij een gemiddelde staplengte van 0,6m. Als je dan verder tijdens de dag ook nog erg actief bent, komen daar nog flink wat stappen bij. Verder zou je eens kunnen kijken hoeveel stappen er worden geteld tijdens het fietsen en in het stappenoverzicht in de app of het dashboard bekijken wanneer nog meer stappen worden geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Heb je hem ook op non dominant hand staan bijvoorbeeld?
En ben je rechts of links en draag je hem om je meest actieve pols?
Ik merk zelf dat de fitbit sneller stappen toebedeeld dan de Garmin dus ja je krijgt wel wat stappen extra makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:59
Ik ben sinds deze week in het bezit van een Fitbit Charge HR :) Bevalt tot nu toe erg goed. Vraag me alleen af of je bij die 250 stappen per uur optie ook kan zien hoeveel je er nou elk uur hebt gelopen. Zeker als je ze niet haalt bent ik wel benieuwd hoeveel je er vanaf zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

2 maanden geleden mijn Charge HR omgeruild voor een vervangend exemplaar omdat het bandje los begon te laten bij het display, gebeurd het nu alweer :(

Heb het idee dat het komt door bij het aandoen van mijn jas de mouw blijft haken achter het bandje. Benieuwd of Fitbit ook voor een 2e keer kosteloos wilt ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Faeshaas schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:49:
Ik ben sinds deze week in het bezit van een Fitbit Charge HR :) Bevalt tot nu toe erg goed. Vraag me alleen af of je bij die 250 stappen per uur optie ook kan zien hoeveel je er nou elk uur hebt gelopen. Zeker als je ze niet haalt bent ik wel benieuwd hoeveel je er vanaf zit :)
Als je zelf elk uur synct kan je het wel een beetje in de gaten houden anders zie je niet hoeveel je ervan af zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitbit2016
Als ik me 's morgens gewassen en aangekleed heb en ik ben naar beneden gegaan, staat hij soms al op 400 stappen! Ik ben er dan 's nachts 2 keer uit geweest om naar de badkamer te lopen. Elke beweging van mijn arm wordt dus geteld, waardoor toch een redelijk scheef beeld ontstaat.
Ik draag hem om mijn linkerpols en ben zelf rechts.
De post bezorg ik echter met mijn linkerhand.
Ik heb dat van de week uitgeprobeerd door op de helft van mijn loop de fitbit om mijn rechterhand te doen. Dat maakte niks uit. Zowel voor de eerste helft als voor de tweede helft gaf hij gem. 6500 stapppen / bewegingen aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
Roos79 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:45:
[...]

Als je zelf elk uur synct kan je het wel een beetje in de gaten houden anders zie je niet hoeveel je ervan af zat.
Ik zit alleen niet elk uur op de app te kijken ;) Wel grappig om te zien dat ik al 3 dagen op rij ongeveer dezelfde activiteit heb qua werkdag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

kazuka schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:41:
2 maanden geleden mijn Charge HR omgeruild voor een vervangend exemplaar omdat het bandje los begon te laten bij het display, gebeurd het nu alweer :(

Heb het idee dat het komt door bij het aandoen van mijn jas de mouw blijft haken achter het bandje. Benieuwd of Fitbit ook voor een 2e keer kosteloos wilt ruilen.
Was bij mij ook na 4 maanden. Helaas een erg bekend probleem. :( Zolang het binnen de oorspronkelijke 1-jaar garantie termijn gebeurt krijg je gewoon een nieuwe. Als je garantie verlopen is willen ze je meestal nog 25% korting aanbieden, maar daarna houdt het op.

[ Voor 14% gewijzigd door FREAKJAM op 21-04-2016 13:31 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Faeshaas schreef op donderdag 21 april 2016 @ 12:46:
[...]

Ik zit alleen niet elk uur op de app te kijken ;) Wel grappig om te zien dat ik al 3 dagen op rij ongeveer dezelfde activiteit heb qua werkdag :P
Nee logisch maar wil je het een keer weten zou je dat dus een keer kunnen doen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Faeshaas schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:49:
Het aantal steps kan je per 5 minuten zien in de web app (Log -> Activities -> Today en dan mouse-overen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
noo schreef op donderdag 21 april 2016 @ 17:04:
[...]

Het aantal steps kan je per 5 minuten zien in de web app (Log -> Activities -> Today en dan mouse-overen)
Thanks! :)

Jammer dat ie nu aangeeft dat ze batterij bijna leeg is en ik het oplaadkabeltje thuis heb liggen. Ik kom alleen niet meer thuis voor morgenmiddag dus ben benieuwd hoe lang ie het nog vol houdt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Faeshaas schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:09:
[...]

Thanks! :)

Jammer dat ie nu aangeeft dat ze batterij bijna leeg is en ik het oplaadkabeltje thuis heb liggen. Ik kom alleen niet meer thuis voor morgenmiddag dus ben benieuwd hoe lang ie het nog vol houdt..
Maar dat had je ook van te voren kunnen weten :+
Maar bij low red je het meestal nog wel 1 dag en als hij op empty staat in de app dan word t krap dan zou je de hartslag meting uit kunnen zetten?
Hij is bij mij wel vrij rap met de melding dat hij low is en als ik hem dan aan de lader hang zit er nog best aardig wat batterij in :)
(Als je synct kan je in de app zien of hij low is of empty)

[ Voor 4% gewijzigd door Roos79 op 22-04-2016 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
Roos79 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 14:47:
[...]

Maar dat had je ook van te voren kunnen weten :+
Maar bij low red je het meestal nog wel 1 dag en als hij op empty staat in de app dan word t krap dan zou je de hartslag meting uit kunnen zetten?
Hij is bij mij wel vrij rap met de melding dat hij low is en als ik hem dan aan de lader hang zit er nog best aardig wat batterij in :)
(Als je synct kan je in de app zien of hij low is of empty)
Vanochtend stond ie nog op "Medium" en heb hem dinsdag pas ontvangen en gelijk opgeladen. Wel veel uitgeprobeerd tussendoor dus verklaart wel waarom ie snel leeg is, maar had verwacht dat ie wel dagje extra mee zou gaan.

Nu staat ie op "empty" volgens de app dus ben benieuwd... :P

edit: Heb de hartslagmeter uitgezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Of je gaat het net niet halen of krap aan ben benieuwd en had je dat hij aan ging bij pols draaien ook standaard uit staan?
Moet zeggen dat ik geen idee heb hoe lang ik ermee doe ik kijk zo nu en dan eens hoever de batterij leeg is maar tel geen dagen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 14:22
Top service van Fitbit. Had aangegeven dat er een bobbel op mijn bandje van de Charge HR was ontstaan. Vervanging is nu onderweg. Mijn werkt verder echter nog goed. Dus mocht iemand straks de nieuwe over willen nemen, dm maar😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Bracha25 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 20:45:
Top service van Fitbit. Had aangegeven dat er een bobbel op mijn bandje van de Charge HR was ontstaan. Vervanging is nu onderweg. Mijn werkt verder echter nog goed. Dus mocht iemand straks de nieuwe over willen nemen, dm maar😉
Zo werkt dat natuurlijk niet dat is gewoon :F
Dat is misbruik maken van een hele goede service van Firbit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 14:22
Wat een onzin. Ik heb niet gevraagd om vervanging, maar of er iets was dat ik kon doen om het te stoppen. Maar goed, iemand mag ook mijn beschadigde overnemen hoor😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Bracha25 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 20:23:
Wat een onzin. Ik heb niet gevraagd om vervanging, maar of er iets was dat ik kon doen om het te stoppen. Maar goed, iemand mag ook mijn beschadigde overnemen hoor😏
Waarom maak je dan een case aan dat doe je met een reden ;)
Je zult gewoon de beschadigde zoals fitbit vraagt moeten weg gooien en de nieuwe gaan dragen.
Of je geeft dus gratis de nieuwe weg aangezien je er geen behoefte aan heb weg dat kan ook maar verkopen dat doe je niet.

Faeshaas heb je het nog gered met de fitbit of was hij toch leeg voordat je thuis was?

[ Voor 7% gewijzigd door Roos79 op 23-04-2016 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
Roos79 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 20:25:
Of je gaat het net niet halen of krap aan ben benieuwd en had je dat hij aan ging bij pols draaien ook standaard uit staan?
Moet zeggen dat ik geen idee heb hoe lang ik ermee doe ik kijk zo nu en dan eens hoever de batterij leeg is maar tel geen dagen eigenlijk.
Hij deed het vanmiddag nog :) Nu weer helemaal opgeladen. Heb dat quickview altijd al uit staan, heb namelijk ook een gewoon horloge om dus voor de tijd heb ik hem niet nodig ;)

Maar valt niks tegen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:00
Na een aantal maanden ben ik nog steeds erg tevreden met de fitbit.
Een mooie inzage in je gezondheid. Leuk om te zien dat er na paar maanden sporten de rusthartslag naar beneden gaat.

Wel merk ik tijdens hardlopen dat Fitbit een andere pace registreert dan bijv. runtastic. Gemiddeld zit hier 50 seconden tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Signs je kan een App ook niet vergelijken met een tracker denk ik.
En volgens mij heeft dat ook met de vertraging van het registreren te maken.

Ik heb het al eens eerder gelezen maar iets met de klok en de klepel zal eens kijken of ik er wat over kan terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:00
Roos79 schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:32:
Signs je kan een App ook niet vergelijken met een tracker denk ik.
En volgens mij heeft dat ook met de vertraging van het registreren te maken.

Ik heb het al eens eerder gelezen maar iets met de klok en de klepel zal eens kijken of ik er wat over kan terug vinden.
Gevonden! (en bedankt voor je reactie)

If your friend (or you) have used Mobilerun or a third party GPS tracking system, the distance information will be different since any GPS distance is measured by your geological position, whereas your tracker is using the number of steps x the length of your stride.

https://community.fitbit....915/highlight/true#M36345

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Aha Top en fijn dat je het even laat weten dat het al gevonden had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitbit2016
Ik had gisteren maar liefst 52 floors. Ik ben echter niet 52 keer de trap op gelopen. Ik had wel mijn fitbit charge iets strakker gedaan, omdat ik ergens achter was blijven hangen, waardoor hij af ging.
Kan het zijn dat hij nu te strak zit?
Ik vind het nl. erg jammer dat het geregistreerde aantal floors zo ver afwijkt van het werkelijke aantal floors.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Grote verschillen in luchtdruk (zoals bij sterk wisselende wind) worden ook geregistreerd als floors. Ik heb ooit lopend door de polder 300 floors in 2 uur gescoord :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitbit2016
O, vandaar. Het waaide inderdaad behoorlijk dinsdag en ik heb veel tegen de (stevige) wind in moeten fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddj01
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 14:13
Ik heb vanaf vandaag ook een charge HR. Hij bevalt me tot dusver prima, zou ik ook in de op kunnen komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
Zaterdag voor het eerst tracking aangezet met het hardlopen. Ik heb het nu op deze manier gedaan:

- Track your exercise (in de app) en dan GPS tracking aangezet.
- Knop 3 sec ingedrukt
- 5km hard gelopen
- Knop 3 sec ingedrukt
- Tracking in app uitgezet

In eerste instantie werd dit als 2 activiteiten gelogd, namelijk het tracken en door het indrukken van de knop. Deze werden automatisch samengevoegd zodat je alles in 1 overzicht hebt, wel bleven er 2 activiteiten in de lijst staan, daarvan heb ik degene zonder tracking handmatig verwijderd. Klopt deze manier van werken of had ik dit beter op een andere manier kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Als je via de app trackt kan je het indrukken van de knop achterwege laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
noo schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:43:
Als je via de app trackt kan je het indrukken van de knop achterwege laten.
Dat vermoeden had ik al. Het is prachtig weer dus vanmiddag eens uitproberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Nu met het mooie weer fiets ik weer wat meer maar dat verpest m'n stats toch behoorlijk. 20 min heen en 20 min terug wordt netjes gelogd als outdoor biking, maar in dezelfde tijd ook 1500 stappen...

Gevolg is dat zowel de stappen als de calorieën dus niet meer kloppen. Beetje jammer dat ie zelf niet snapt dat je niet kunt lopen en fietsen tegelijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
FireFoz schreef op maandag 02 mei 2016 @ 20:03:
Nu met het mooie weer fiets ik weer wat meer maar dat verpest m'n stats toch behoorlijk. 20 min heen en 20 min terug wordt netjes gelogd als outdoor biking, maar in dezelfde tijd ook 1500 stappen...

Gevolg is dat zowel de stappen als de calorieën dus niet meer kloppen. Beetje jammer dat ie zelf niet snapt dat je niet kunt lopen en fietsen tegelijk :?
En dan 1500 stappen per 20 minuten of totaal?
Op zich niet gek fietsen is ook een beweging dus dat je er ook beweging voor krijgt vind ik eigenlijk alleen maar logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Roos79 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 21:24:
[...]

En dan 1500 stappen per 20 minuten of totaal?
Op zich niet gek fietsen is ook een beweging dus dat je er ook beweging voor krijgt vind ik eigenlijk alleen maar logisch.
1500 stappen voor 20 minuten fietsen inderdaad. Zoals jij het stelt is het inderdaad niet zo erg, maar hij telt ook nog eens een fietsreis van 20 minuten en telt daar Ook verbranding voor mee. Dubbel op dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
FireFoz schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 00:24:
[...]

1500 stappen voor 20 minuten fietsen inderdaad. Zoals jij het stelt is het inderdaad niet zo erg, maar hij telt ook nog eens een fietsreis van 20 minuten en telt daar Ook verbranding voor mee. Dubbel op dus.
Maar hoe kom je erbij dat het dubbelop is?
Want die activiteit die je kan terugzien is de samenvatting en niet dus en en.
Je kan dus zien dat je tijdens het fietsen dat heb verbrand en dat het je zoveel 'stappen' heeft opgeleverd.
Bereken anders eens hoeveel calorieën je zou verbranden met fietsen en kijk of het ongeveer zou kloppen ;)
http://www.runinfo.nl/energieverbruik.htm

[ Voor 11% gewijzigd door Roos79 op 03-05-2016 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Roos79 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 00:30:
[...]

Maar hoe kom je erbij dat het dubbelop is?
Want die activiteit die je kan terugzien is de samenvatting en niet dus en en.
Je kan dus zien dat je tijdens het fietsen dat heb verbrand en dat het je zoveel 'stappen' heeft opgeleverd.
Bereken anders eens hoeveel calorieën je zou verbranden met fietsen en kijk of het ongeveer zou kloppen ;)
http://www.runinfo.nl/energieverbruik.htm
Ah, als ik dat zo bereken dan kan het wel kloppen. Ik zit nu op 1100 kcal voor de dag en heb net 50 minuten gefietst. Maar de stappen zitten al op 4200 terwijl ik alleen maar vanuit m'n bed de fiets op ben gestapt en er weer af :p Dus de kcal lijken wel te kloppen alleen de stappen niet dan.

Toch zou ie naar mijn idee - hij weet tenslotte dat ik aan het fietsen ben - de stappen niet moeten tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

FireFoz schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:07:
[...]

Ah, als ik dat zo bereken dan kan het wel kloppen. Ik zit nu op 1100 kcal voor de dag en heb net 50 minuten gefietst. Maar de stappen zitten al op 4200 terwijl ik alleen maar vanuit m'n bed de fiets op ben gestapt en er weer af :p Dus de kcal lijken wel te kloppen alleen de stappen niet dan.

Toch zou ie naar mijn idee - hij weet tenslotte dat ik aan het fietsen ben - de stappen niet moeten tellen.
Lijkt me niet goed die extra stappen.
Bij mij worden geen stappen geteld in mijn fietsactiviteit naar werk. Ongeveer 5 extra, vanwege wat hobbels denk ik. Misschien is jouw fietspad wel extreem hobbelig!
(Ik zit nu voor vandaag op nog geen 900 stappen, 11 min. gefietst... klopt aardig)

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
FireFoz schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:07:
[...]

Waarom niet, het is toch ook een soort van stapbeweging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
PatrickC schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 23:19:
Sterker nog, soms starten de actviteiten zelfs spontaan zonder ook maar iets te doen.
Dat probleem heb/had ik ook, heb nu eindelijk mijn retourlabels van Coolblue afgeprint en het dingetje gaat redelijk snel retour. Jullie melden dan alle problemen rechtstreeks bij FitBit heb ik de indruk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Marc3l schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 11:29:
[...]

Waarom niet, het is toch ook een soort van stapbeweging?
Precies dat vind ik ook het is een activiteit en dus niet gek dat hij meetelt.
Destijds met mijn Fitbit Zip telfde hij veel meer stappen aangezien die in mijn broekzak zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HyperBart schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 11:32:
[...]

Dat probleem heb/had ik ook, heb nu eindelijk mijn retourlabels van Coolblue afgeprint en het dingetje gaat redelijk snel retour. Jullie melden dan alle problemen rechtstreeks bij FitBit heb ik de indruk?
Fitbit support is erg goed. Op het moment dat nog niet duidelijk is of je apparaat wel echt stuk is, kunnen zij ook beter helpen dan de winkel (in mijn geval was dat bol.com) waar je het apparaat gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 11:03

Lorn

I have a bad feeling...

Ik ben erg geïnteresseerd in een Fitbit Charge HR maar wordt een beetje afgeschrikt door alle verhalen rondom de kwaliteit van de bandjes. Wat is jullie ervaring hiermee? Is het echt een issue met dit model? Daar de problemen al vanaf de lancering bekend lijken te zijn zou ik me kunnen voorstellen dat nieuwere modellen wellicht al aangepast zijn. Ik kan hier echter niks over vinden.

Hoe lang heb je überhaupt garantie op dit apparaat binnen Nederland? Voor de EU is het standaard twee jaar maar in Nederland gaat het over de te verwachten levensduur van het apparaat, een beetje zweverige maatstaaf die openstaat voor discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Ik heb het idee dat het ook een beetje is hoe je ermee omgaat mijn bandje is nog als nieuw na 8 maanden gebruik terwijl andere hier na een korte periode er problemen mee hadden.
Ben ik dan zo zuinig of zijn andere zo lomp ermee of ligt het aan de kleur of nou ja zat dingen die ermee te maken kunnen hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Roos79 op 04-05-2016 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 11:03

Lorn

I have a bad feeling...

Roos79 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:52:
Ik heb het idee dat het ook een beetje is hoe je ermee omgaat mijn bandje is nog als nieuw na 8 maanden gebruik terwijl andere hier na een korte periode er problemen mee hadden.
Ben ik dan zo zuinig of zijn andere zo lomp ermee of ligt het aan de kleur of nou ja zat dingen die ermee te maken kunnen hebben.
Welke kleur heb je? Ik zit te denken aan een zwarte of misschien een blauwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Lorn schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:35:
Ik ben erg geïnteresseerd in een Fitbit Charge HR maar wordt een beetje afgeschrikt door alle verhalen rondom de kwaliteit van de bandjes. Wat is jullie ervaring hiermee? Is het echt een issue met dit model? Daar de problemen al vanaf de lancering bekend lijken te zijn zou ik me kunnen voorstellen dat nieuwere modellen wellicht al aangepast zijn. Ik kan hier echter niks over vinden.

Hoe lang heb je überhaupt garantie op dit apparaat binnen Nederland? Voor de EU is het standaard twee jaar maar in Nederland gaat het over de te verwachten levensduur van het apparaat, een beetje zweverige maatstaaf die openstaat voor discussie.
Heb die van mij begin december 2015, nog geen problemen mee gehad.
Ik heb de zwarte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lorn schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:35:
Ik ben erg geïnteresseerd in een Fitbit Charge HR maar wordt een beetje afgeschrikt door alle verhalen rondom de kwaliteit van de bandjes. Wat is jullie ervaring hiermee?
Mijn eerste Charge HR (large, zwart) had na 9 maanden geen enkel probleem met het bandje en ik draag 'm 24x7 (behalve tijdens het douchen of zwemmen). Bij mij werkte het knopje niet meer goed. Na 4 maanden met de nieuwe Charge HR nog geen enkel probleem.

Wat betreft de 2 jaar garantie. Fitbit hanteert 2 jaar garantie in de EU. Fitbit Support is erg goed, maar of ze over die 2 jaar heen gaan weet ik niet. Maar ja... 2 jaar zit misschien wel dichtbij de verwachte levensduur van een dergelijk apparaat.

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste