"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Misschien heb ik iets gemist in de settings (heb me er nooit in verdiept), maar hoe koppel je de telefoon-GPS dan aan je Charge HR?Reaper.JA2 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:16:
[...]
Tenzij je de telefoon er bij gebruikt, maar onafhankelijk idd niet.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Dan zie je het inderdaad terug in de app, dat is ook al zo bij mijn fitbit flex. Maar het gaat mij erom of je de actuele of gemiddelde snelheid ook op het schermpje kan zien. Ik kan dat nergens terug vinden. Weet jij of dat kan? Of kom ik dan toch bij de Surge uit?Reaper.JA2 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:16:
[...]
Tenzij je de telefoon er bij gebruikt, maar onafhankelijk idd niet.
Via de app een workout starten en de locatie van je telefoon aanzetten, dan krijg je ook gegevens als elevation, afstand en een locatie overzicht waar je bent geweestGrrrrrene schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:47:
[...]
Misschien heb ik iets gemist in de settings (heb me er nooit in verdiept), maar hoe koppel je de telefoon-GPS dan aan je Charge HR?
Dan kom je wel bij de Surge uit. Andere hebben geen GPS en kunnen dit niet. Wordt ook niet getoond op het schermpje.Can2 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:50:
[...]
Dan zie je het inderdaad terug in de app, dat is ook al zo bij mijn fitbit flex. Maar het gaat mij erom of je de actuele of gemiddelde snelheid ook op het schermpje kan zien. Ik kan dat nergens terug vinden. Weet jij of dat kan? Of kom ik dan toch bij de Surge uit?
Ik start eigenlijk nooit handmatig workoutsReaper.JA2 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 14:09:
[...]
Via de app een workout starten en de locatie van je telefoon aanzetten, dan krijg je ook gegevens als elevation, afstand en een locatie overzicht waar je bent geweest
[ Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 16-01-2016 18:28 ]
precies dit. ik heb em nu ook een maand of 3 en het is een mooie en handige toevoeging op je Fitbit HR stats, maar zeker niet onmisbaar. het is leuk om je gewicht/bmi/vetpercentage te zien dalen over een bepaalde periode.noo schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 09:51:
[...]
Ik heb hem sinds eind november en dan vooral voor het gemak. Niets hoeven onthouden en handmatig invoeren vlak na het wakker worden is een grote pre. Opstaan, toiletbezoek, op dat ding staan, job done.
Heb het idee dat het aardig wat batterij gebruikt.
Heb sinds vandaag de Charge HR
Pizza!
Het zou leuk zijn als ze een functie inbouwen om ieder uur (bijvoorbeeld) te synchroniseren in een bepaald "tijdwindow". Tussen 7 en 18 uur ben ik actief, daarna hang ik waarschijnlijk op de bank en daarvoor lig ik in bed of sta ik onder de douche. Een soort "all day sync light" dus.habermas schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:12:
nope, vreet inderdaad batterijen. ik heb zo'n mini dongel in mn laptop waar ie automatisch mee synct...
I stand corrected, hij is prima uit elkaar te schroeven (als iemand foto's wil, laat maar weten). Maar ja, waar haal je zo'n accu vandaan?Grrrrrene schreef op zondag 03 januari 2016 @ 09:30:
[...]
[...]
Ik ga hem eerst eens uit elkaar halen, kijken of er iets te vervangen is qua batterij. Echter, als ik iFixit zo bekijk lukt dat niet zonder schade
[ Voor 33% gewijzigd door Grrrrrene op 21-01-2016 19:10 ]
Mijn eerste ervaringen met het product:
- Voordat het product eindelijk eens werkend om je pols hangt kost aardig wat tijd. Ik vind het zeer onduidelijk wat nou het stappenplan is. Het enige wat er vermeld stond in het scherm was www.fitbit.com/setup .... Ja en verder? Een handleiding met een stappenplan OP PAPIER zou geen overbodige luxe zijn (account aanmaken, app op laptop downloaden, surge aan de laptop koppelen via kabel en BT dongel, stappenplan in de Fitbit app doorlopen, klaar voor gebruik). Na aardig wat Trail and Error was de Surge Up and Running.
- Volgende wat is zeer vreemd vind is dat hij slecht synchroniseert met de laptop (win 10) / Lumia 1520 (win 10) / HTC One (Android 4.4 als ik het juist heb). Vaak wil de verbinding via BT slecht tot niet tot stand komen, echter wanneer ik de Surge aan het stroom hang met de USB kabel dan vinden alle apparaten de Surge zonder problemen.
Hebben meer mensen deze ervaring met het synchroniseren van hun Surge?
De Charge HR van m'n vriendin heeft namelijk minder tot geen problemen met het synchroniseren met haar telefoon (Lumia 930) en Macbook Pro
Voor de rest heb ik er weinig op aan te merken en vind ik het een leuke gadget.
P.S. begrijp me vooral niet verkeerd over de handleiding, normaliter gebruik ik deze nooit omdat het product vaak duidelijk genoeg is van zichzelf.
EDIT: All-Day Sync staat aan. BT Classic staat op ON
EDIT 2: Na nog wat gespeeld te hebben met de instellingen heb ik nu nagenoeg geen problemen meer met het synchroniseren van de Fitbit via de HTC One.
[ Voor 5% gewijzigd door RoadRunnerRik op 23-01-2016 15:21 ]
Verwijderd
Heb de Charge inmiddels gereset. Maar dat hielp niet.
Heb het profiel verwijderd en herinstalleren gaat niet echt goed.
Het probleem is dat hij maar half synct met de iphone (deed het eerder wel goed). Hierdoor zie ik wel de tussenstand van de dag maar slaat hij dat niet op waardoor er data verloren gaat.
Koppelen met de PC via de dongle lukt ook niet nadat ik de Charge HR verwijderd had. Ook op de iphone gedaan en daar pakt hij hem nu ook niet meer.
Iemand nog een oplossing waar ik niet aan gedacht heb?
Edit; hij leeft weer geloof ik. Ik kijk het even aan.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2016 21:27 ]
YouTube: Fitbit Surge productvideo (NL/BE)
^- Fitbit USA gemaild afgelopen vrijdag, kreeg binnen 2 uur bericht: We zien dat de battery out of sync is. Wat is je adres? we sturen een nieuweMisterEagle schreef op maandag 11 januari 2016 @ 07:46:
Mijn surge is opeens na de laatste keer laden binnen een dag weer leeg.. daarvoor deed de surge het met gemak 5 tot 7 dagen. Gps, telefoonkoppeling, bluetooth en de verlichting staan uit.. iemand een idee? Ander maar voor garantie opsturen denk ik, heb hem pas vanaf september
Dit vond ik echt wel service van FitBit! Want gisteren had ik hem al binnen.
Vandaag weer aan de wandel met de surge
@Tazman: wat verwacht je van de GPS?
Op het kaartje zie je prima waar je bent geweest, ik weet echter niet of de snelheid nauwkeurig is adhv de gps. Met hardlopen kijken ze mogelijk (ik weet het zelf ook niet zeker) naar het aantal stappen in x tijd om de snelheid te berekenen en gebruiken ze daar geen GPS voor. Met fietsen wil je mogelijk je snelheid zien, maar die kunnen ze weer niet met stappen berekenen.
Dat vond ik altijd goed (genoeg)tazman67 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:25:
De snelheid vindt ik iets minder belangrijk. Wel dat ik op het kaartje kan zien waar ik geweest ben en de totaal afgelegde afstand.
Ben je van plan lang te fietsen? Ik moet wel zeggen dat de GPS aan veel batterij verbruikt (4 tot 5 uur maximaal aan nog maar tov 6 a 7 dagen zonder GPS)
edit: Ik kan je een screenshot sturen van hoe het kaartje + lijn etc. eruit ziet van Fitbit. Maar je berichten staan uit :-)
[ Voor 12% gewijzigd door MisterEagle op 02-02-2016 10:39 ]
Fietsen is bijzaak, stuk minder, en dan meestal tussen 3 en 4 uur.
Inderdaad, service is echt top. Had ze vorige week vrijdag gemaild dat het bandje van mijn CHR begon los te laten (bleef ook steeds haken aan de mouw van mijn jas). Ze vroegen om een foto en een aankoopbewijs, 3 werkdagen later had ik kosteloos een nieuw exemplaar in huis.MisterEagle schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:58:
[...]
^- Fitbit USA gemaild afgelopen vrijdag, kreeg binnen 2 uur bericht: We zien dat de battery out of sync is. Wat is je adres? we sturen een nieuwe
Dit vond ik echt wel service van FitBit! Want gisteren had ik hem al binnen.
Vandaag weer aan de wandel met de surge
Ik zet wel vraagtekens bij de bouwkwaliteit van hun producten maar het feit dat ze zo makkelijk omgaan met het vervangen zegt mij dat ze dit zelf ook wel beseffen. Hopelijk is mijn nieuwe bandje een nieuwere revisie o.i.d. die het wat langer volhoudt deze keer
Thx RoosRoos79 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 12:13:
Bracha je pas lengte scheelt toch ook wel met wat je doet dus ik heb het zo gelaten want ik merk grote of kleine passen hij pakt ze toch wel goed op.
Ik had ze beide gelijktijdig gestart en gestopt dus dat is aardig om te weten.
Kwa stappen is het lastig om te zeggen omdat de Fenix3 tijdens een meting geen stappen weer geeft alleen afstand.
Verder is de garmin minder gevoelig voor losse hand bewegingen dus heb ik aan het einde van de dag minder stappen op de garmin staan dan als op de Fenix3.
En natuurlijk zal er heus wel eens een stap tussen glippen maar dat gebeurt ook als je je stap afstand gaat opgeven handmatig
[ Voor 12% gewijzigd door Roos79 op 06-02-2016 12:30 ]
Staplengte kun je alleen op de site (dashboard) instellen en wel voor zowel wandelen als hardlopen. Als je dit niet doet, dan wordt een standaard waarde gebruikt die wordt afgeleid van je lengte.Bracha25 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:29:
Zojuist de charge hr binnengekregen. Meen gelezen te hebben dat ik de pasafstand ook in kon stellen. Maar zie daar in de app nergens een instelling voor. Wordt dat nu automatisch bepaald aan de hand van de opgegeven lengte? En met autosync uit, zie ik toch vaak dat die aan het syncen is. Op welke momenten gebeurt dat dan?
Ik heb zelf gewoon een afstand gelopen waarvan ik precies wist hoe lang die was en die dan door het aantal stappen gedeeld en dat ingevuld. Bij hardlopen werkt dat helaas niet zo goed, omdat je dit vaak op verschillende snelheden doet en ik bij een hogere snelheid grotere passen maak dan bij een lagere snelheid. Gevolg is dat de afstand bij rustige duurlopen te lang wordt berekend en bij wedstrijden te kort. Maar m'n Garmin FR610 die ik bij hardlopen altijd ook draag, geeft dan de correcte via GPS gelopen afstand weer.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Bedankt, zag het daar inderdaad staan. Charge HR bevalt tot nu toe goed. Vrijdag gekregen, opgeladen, maar zaterdagochtend was de batterij al half leeg. Daarna bluetooth op m'n telefoon standaard uitgezet (zet ik een 1 of 2 keer per dag voor het syncen aan) en ook callerid uitgezet, en doe sindsdien nog steeds met die halve ladingPatrickC schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 21:54:
[...]
Staplengte kun je alleen op de site (dashboard) instellen en wel voor zowel wandelen als hardlopen. Als je dit niet doet, dan wordt een standaard waarde gebruikt die wordt afgeleid van je lengte.
Waar zag je dat de batterij al half leeg was? In de app wordt dit namelijk nogal grof weergegeven (full/medium/low/empty), dus als je charge HR niet meer full batterij heeft, wordt het al meteen medium, maar dan zit ie lang nog niet op de helft. Ook heb ik gemerkt dat het in de app soms niet goed wordt weergegeven. Wil je echt weten hoe ver je batterij leeg is, dan moet je 'm even aan de oplader hangen. De weergave van de batterij op de charge HR is dan veel nauwkeuriger af te lezen.Bracha25 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:43:
[...]
Bedankt, zag het daar inderdaad staan. Charge HR bevalt tot nu toe goed. Vrijdag gekregen, opgeladen, maar zaterdagochtend was de batterij al half leeg. Daarna bluetooth op m'n telefoon standaard uitgezet (zet ik een 1 of 2 keer per dag voor het syncen aan) en ook callerid uitgezet, en doe sindsdien nog steeds met die halve ladingMaar vraag me af hoe lang anderen ermee doen als bluetooth en callerid standaard aan staan.
Met bluetooth en caller ID aan haal ik vier dagen op één batterijlading en dan is ie nog niet helemaal leeg. Ik gebruik 'm ook met hardlopen, dus ongeveer 2 keer op één batterijlading, gebruik ik 'm ook zo' 2,5 uur in totaal in actvity mode, wat volgens mij iets meer batterij kost omdat de hartslagmeting dan iets meer batterij vergt (hogere frequentie van uitlezen).
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Zag het inderdaad in de app. Bij de allereerste keer opladen, stond de charge uit, toen zag ik ook geen batterijstatus. Heb m zojuist aan de lader gehangen en zie dat die nu 1/3 vol is. (app geeft nu medium aan). Zal m nu maar meteen volladen en BT en callerID weer aanzetten. ThxPatrickC schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:36:
[...]
Waar zag je dat de batterij al half leeg was? In de app wordt dit namelijk nogal grof weergegeven (full/medium/low/empty), dus als je charge HR niet meer full batterij heeft, wordt het al meteen medium, maar dan zit ie lang nog niet op de helft. Ook heb ik gemerkt dat het in de app soms niet goed wordt weergegeven. Wil je echt weten hoe ver je batterij leeg is, dan moet je 'm even aan de oplader hangen. De weergave van de batterij op de charge HR is dan veel nauwkeuriger af te lezen.
Verwijderd
[ Voor 92% gewijzigd door PaT op 11-02-2016 07:34 ]
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires
Ik ervaar dit probleem ook de laatste tijd (Charge HR icm iPhone 6). Ik moet soms ook meerdere keren syncen om alle gegevens binnen te halen, wat soms leidt tot dubbele aantallen bij het aantal gelopen trappen. Een 3e sync herstelt dit dan weer. Ik heb nu all day sync maar weer aangezet, omdat dan de sync die gedaan wordt bij het opstarten van de app korter duurt, maar dit gaat dan wel weer ten koste van de batterijduur.LoadedBaton schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:26:
Mijn Charge HR sync duurt weer vele malen langer dan de timeout van mijn telefoonscherm. Was zeer tevreden met de Fitbit, maar dit begint langzaam de irritatie grens te bereiken...
Verder had ik gisteren een nieuw probleem. Op het moment dat ik kort het knopje indrukte op de Charge HR werd meteen een activiteit gestart en ik kon deze niet stoppen door het knopje langer ingedrukt te houden. Ook na een paar herstarts van de Charge HR bleef het probleem. Toen maar een sync gedaan (na opnieuw een herstart te hebben gedaan) en hierna werkte alles weer normaal. Vreemd...
Heb hier ook last van.LoadedBaton schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:26:
Mijn Charge HR sync duurt weer vele malen langer dan de timeout van mijn telefoonscherm. Was zeer tevreden met de Fitbit, maar dit begint langzaam de irritatie grens te bereiken...
Heb nog een 'probleempje', als de sync dan gedaan is laat hij niet mijn slaap log zien.
Ik moet dan eerst op 'sleep' klikken en dan laat hij het wel goed zien (Android).
Heb hem nu denk ik 1,5 week maar hij ziet eruit of ik hem al 1,5 jaar heb (niets mee gedaan, altijd netjes mee om gegaan).
Is dat iets wat bekend is of ben ik de enige daarin?
[Update] Even een foto ervan:
http://imgur.com/CoA3LMc
[ Voor 13% gewijzigd door jadouber op 15-02-2016 11:06 . Reden: Foto eraan toegevoegd ]
Vraag mij ernstig af wat jij er mee gedaan hebjadouber schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:01:
Iemand hier ook last van enorme krassen op de heart rate monitor aan de onderkant?
Heb hem nu denk ik 1,5 week maar hij ziet eruit of ik hem al 1,5 jaar heb (niets mee gedaan, altijd netjes mee om gegaan).

De achterkant moet ik gaan beschijnen met een zak lamp wil ik een minimaal streepje zien en zelfs de voorkant kent maar een mini krasje wat geen naam mag hebben na maanden gebruik
Nou, anders ik wel. Heb hem 1 maal (vandaag) in de tas gehad, maar dat zou het niet geweest mogen zijn (zaten geen andere dingen in de weg en heb er niet mee gesmeten ofzo).Roos79 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:49:
[...]
Vraag mij ernstig af wat jij er mee gedaan heb![]()
De achterkant moet ik gaan beschijnen met een zak lamp wil ik een minimaal streepje zien en zelfs de voorkant kent maar een mini krasje wat geen naam mag hebben na maanden gebruik
Gelukkig is het de onderkant, ben alleen benieuwd of dit impact heeft op de kwaliteit van de heart rate meter?
Dit ziet er uit alsof er niet continu tegen aan heeft lopen schuren want zijn nog diepe krassen ook....
[ Voor 33% gewijzigd door Roos79 op 15-02-2016 12:57 ]
Vind het zelf ook heel apart, was ook maar 15-20 min in de tas en daarnaast zeker geen scherpe objecten.Roos79 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:56:
Van 1 keer in de tas kan die bijna niet tenzij ze continu tegen sleutels aan gezeten hebben maar dan nog?
Dit ziet er uit alsof er niet continu tegen aan heeft lopen schuren want zijn nog diepe krassen ook....
Vervelende is dat ik niet weet wanneer ze exact ontstaan zijn, maar zoals ik zei: het kan alleen daar van komen.
Sowieso vreemd dat er inderdaad diepe krassen in zitten, vind wel erg klote
Zo te zien geen hartslag functie. Wel call, text & calendar alerts en verwisselbare bandjes.

- All-Day Activity
- Auto Sleep Tracking
- Reminders to Move
- Clock
- SmartTrack™ Auto Exercise Recognition
- Tap Display
- Call, Text & Calendar Alerts
- Accessory Bands Sold Separately
[ Voor 30% gewijzigd door Marc3l op 15-02-2016 17:06 ]
Op Coolblue is de CHR nu in de aanbieding trouwens, voor 109 EUR. : http://www.sporthorlogece...it-charge-hr-black-l.html
Dat vind ik nou juist één van de minst zinvolle toevoegingen en kost ook weer extra batterij. Je weet zelf toch wel wanneer je te weinig beweegt?Canis Lupus schreef op maandag 15 februari 2016 @ 21:39:
Die "Reminders to Move" zouden wel op de andere modellen mogen komen. Een van de weinige dingen die ik nog mis (en dan liefst niet via de app, maar gewoon met display + vibrate)
Liever zou ik zien:
- percentage batterij/verwachte batterijduur
- quickview niet actief tijdens slaap (na een bepaald tijdstip)
- SmartTrack activites die ook de afstand weergeven
- handmatig instellen van je maximale hartslag + 5 hartslagzones
- wijzigen activiteit achteraf, met name de afstand gelopen
Volgens mij is deze een stuk smaller als een Charge HR en Surge, dus of de optische hartslagmeter hierin past? Je hebt dan ook sneller licht lekkage wat de nauwkeurigheid van de optische hartslagmeting niet ten goede komt. Dus ik verwacht geen Alta HR.kazuka schreef op maandag 15 februari 2016 @ 17:05:
Valt zo te zien tussen de Charge en Charge HR in. Benieuwd of we binnenkort een Alta HR kunnen verwachten.
Na 8 maanden en 7x24 gebruik (behalve tijdens laden en douchen) geen enkele kras op de hartslag sensor (wel een paar op de display). Je hebt 'm ook niet gedragen terwijl er zand/modder zat tussen de Charge HR en je pols?jadouber schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:14:
[...]
Vind het zelf ook heel apart, was ook maar 15-20 min in de tas en daarnaast zeker geen scherpe objecten.
Vervelende is dat ik niet weet wanneer ze exact ontstaan zijn, maar zoals ik zei: het kan alleen daar van komen.
Sowieso vreemd dat er inderdaad diepe krassen in zitten, vind wel erg klote
Nee, hier geen last van (2,5 maand in gebruik)jadouber schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:01:
Iemand hier ook last van enorme krassen op de heart rate monitor aan de onderkant?
is everything cool?
Onze eerste dagen zijn we in ieder geval obsessief bezig met onze gadgets. We slapen er zelfs mee en geven (voorlopig) trouw al ons eten in de app in. Zelfs een enkele olijf die ik gisteren at (5 kcal
Interessant is sleep tracking (op sensitive). Bij mijn vrouw ziet dat er normaal uit, maar bij mij... tja...

Ik dacht dat ik moe was door het vele sporten, maar blijkbaar ben ik een slechte slaper. Of moet ik dat niet te serieus nemen?
Ter vergelijking mijn vrouw:

[ Voor 7% gewijzigd door YellowOnline op 23-02-2016 09:29 ]
Ben je ook echt ook zo vaak wakker (of heb je het gevoel dat je veel wakker was)?YellowOnline schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:52:
Ik dacht dat ik moe was door het vele sporten, maar blijkbaar ben ik een slechte slaper. Of moet ik dat niet te serieus nemen?
Ik ben zelf ook redelijk onrustig als ik slaap schijnbaar maar heb bijvoorbeeld vannacht prima geslapen en geen moment gehad dat ik 19x keer restless ben geweest

Het is rusteloos en niet wakker (deze grafiek maakt dat onderscheid niet), maar ik kan mij niet herinneren hoeveel jaren het geleden is dat ik wakker werd met het gevoel goed geslapen te hebben.Marc3l schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:46:
[...]
Ben je ook echt ook zo vaak wakker (of heb je het gevoel dat je veel wakker was)?
Ik ben zelf ook redelijk onrustig als ik slaap schijnbaar maar heb bijvoorbeeld vannacht prima geslapen en geen moment gehad dat ik 19x keer restless ben geweest
[afbeelding]
Zet hem eens op normaalYellowOnline schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:52:
Interessant is sleep tracking (op sensitive). Bij mijn vrouw ziet dat er normaal uit, maar bij mij... tja...
[afbeelding]
Als je bijvoorbeeld veel beweegt dan ziet hij dat ook als snel als wakker
Kan beide toch? Bij de legenda staat awake/restless.YellowOnline schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:57:
[...]
Het is rusteloos en niet wakker (deze grafiek maakt dat onderscheid niet), maar ik kan mij niet herinneren hoeveel jaren het geleden is dat ik wakker werd met het gevoel goed geslapen te hebben.
Dat is wel balen dat het een tijd geleden is dat je goed geslapen hebt maar geef je dan automatisch al niet een beetje het antwoord op je vorige vraag? ("Ik dacht dat ik moe was door het vele sporten, maar blijkbaar ben ik een slechte slaper. Of moet ik dat niet te serieus nemen?")
Wat het nut dan is van het onderscheid normal en sensitive ontgaat mij wat. Maar ik zal dat volgende nacht eens doen om het verschil te zien.Roos79 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:02:
[...]
Zet hem eens op normaal![]()
Als je bijvoorbeeld veel beweegt dan ziet hij dat ook als snel als wakker
Op een ander view maakt hij het onderscheid tussen awake en restless, zodat je ziet dat ik niet de hele nacht "awake" ben maar wel "restless".Marc3l schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:38:
[...]
Kan beide toch? Bij de legenda staat awake/restless.
Hoe uitgeslapen je je voelt 's morgens is an sich nogal subjectief. Je kan fysiologisch uitgeslapen zijn maar gewoon een rothumeur hebbenDat is wel balen dat het een tijd geleden is dat je goed geslapen hebt maar geef je dan automatisch al niet een beetje het antwoord op je vorige vraag? ("Ik dacht dat ik moe was door het vele sporten, maar blijkbaar ben ik een slechte slaper. Of moet ik dat niet te serieus nemen?")
[ Voor 16% gewijzigd door YellowOnline op 23-02-2016 10:57 ]
http://help.fitbit.com/ar...&pn=1#Whatisthedifference
WHAT IS THE DIFFERENCE BETWEEN THE NORMAL AND SENSITIVE SLEEP SETTING?
Your Fitbit tracker's settings can record your sleep in either "sensitive" mode for extremely detailed sleep reporting or "normal" mode for a more basic idea of your sleep patterns.
The normal setting counts significant movements as being awake (such as rolling over) and is appropriate for most users.
The sensitive setting will cause your tracker to record nearly all movements as time spent awake. This setting may be helpful for users with sleep disorders, or those who wear their tracker somewhere other than the wrist while asleep.
If your Fitbit tracker is worn consistently each night with the same setting, the data that it produces should be useful.
[ Voor 7% gewijzigd door Roos79 op 23-02-2016 11:18 ]
Dat had ik ook gelezen, maar veel verklaart die paragraaf niet als we de essentie er uit halen:Roos79 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:12:
Dit staat er op de site van Fitbit,
http://help.fitbit.com/ar...&pn=1#Whatisthedifference
WHAT IS THE DIFFERENCE BETWEEN THE NORMAL AND SENSITIVE SLEEP SETTING?
Your Fitbit tracker's settings can record your sleep in either "sensitive" mode for extremely detailed sleep reporting or "normal" mode for a more basic idea of your sleep patterns.
The normal setting counts significant movements as being awake (such as rolling over) and is appropriate for most users.
The sensitive setting will cause your tracker to record nearly all movements as time spent awake. This setting may be helpful for users with sleep disorders, or those who wear their tracker somewhere other than the wrist while asleep.
If your Fitbit tracker is worn consistently each night with the same setting, the data that it produces should be useful.
- The normal setting counts significant movements as being awake
- The sensitive setting will cause your tracker to record nearly all movements as time spent awake.
Maar zoals gezegd zal ik eens de modus veranderen om het verschil te bekijken. Sowieso is het verschil met mijn vrouw blijkbaar groot, want de hare staat ook op sensitive en zij slaapt volgens de grafiek als een pasgeboren lammetje.
[ Voor 8% gewijzigd door YellowOnline op 23-02-2016 12:40 ]
Dus hun uitleg snap ik ook niet helemaal

[ Voor 19% gewijzigd door Roos79 op 23-02-2016 13:03 ]
Helaas voor mij niet bruikbaar omdat er geen countdown in zit, zoals de meeste dedicated running-apps.
Jammer! Leek me wel fijn om zo alles nog meer te centraliseren.
Ik heb altijd even tijd nodig om mijn telefoon in een jasje of hoesje te stoppen en zonder countdown is dat gewoon lastig om dat al rennend te doen.
Het enige wat je mist als je de activiteit niet start op je telefoon maar op je Fitbit zelf is volgens mij de GPS info. Het zou mooi zijn als het starten van een activiteit op b.v. de Charge HR zelf, ook de App op je telefoon zou activeren via bluetooth, zodat je ook de GPS in je telefoon kunt gebruiken en de afstand gelopen wordt gebaseerd op deze gegevens. Maar helaas... Je zou een feature request kunnen indienen bij Fitbit, maar of ze daar wat mee doen is nog maar de vraag.b.o.n.s schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:22:
Kwam er deze week pas achter dat je in de app ook hardlopen kan 'tracken'. :-)
Helaas voor mij niet bruikbaar omdat er geen countdown in zit, zoals de meeste dedicated running-apps.
Ik heb altijd even tijd nodig om mijn telefoon in een jasje of hoesje te stoppen en zonder countdown is dat gewoon lastig om dat al rennend te doen.
Waarom gebruik je de Fitbit app zelf niet hiervoor?Signs schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 09:56:
Sings gisteren eigenaar geworden van een charge hr. Leuk apparaat om inzicht te krijgen in je gezondheid. Ik heb hem al gekoppeld met myfitnesspal, nu nog een hardloop app.
Ik keek met mijn neus, zit er inderdaad in.PatrickC schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 12:27:
[...]
Waarom gebruik je de Fitbit app zelf niet hiervoor?
Ik lees op de website in een bericht van 23-12-2015 het volgende:b.o.n.s schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:22:
Kwam er deze week pas achter dat je in de app ook hardlopen kan 'tracken'. :-)
Ik weet wel niet of je een Surge hebt of een ander model.Hello @Melkin @Mystique. It's great to see that you've visited the Fitbit Community. I would like to mention that a recent update has been made to the Surge, so if anyone else stops by please be aware this device currently has a countdown timer function. More information can be found in the Surge firmware help site. If you need to update your tracker, please follow these instructions.
Mag ik trouwens even opscheppen dat ik morgen als alles goed gaat de kaap van 100km lopen in één week doorbreek?
[ Voor 5% gewijzigd door YellowOnline op 27-02-2016 22:47 ]
100km in een week: Wow!!
Maandag: 85.8kb, 22.1%, 4084kc
Dinsdag: 85.1kg, 21.7%, 4335kc
Woensdag: 85.5kg, 24.3%, 3513kc
Donderdag: 85.5kg, 23.0%, 4403kc
Vrijdag: 85.5kg, 22.4%, 3544kc
Zaterdag: 85.4%, 21.8%,4700kc
Zondag: 85.8kg, 22%, 3153kc
Maandag: 85.0kg, 22%
Gegeven mijn calorieverbruik (intake is 2500kc/dag ± 100), hoe kunnen die gemeten waarden zo fluctueren?
is everything cool?
Ik vind je bandbreedte van nog geen één kilo erg weinig. Alleen door het vocht kan dit komen, ik heb zelf dat het dagelijks +/- 2KG kan veranderen.YellowOnline schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:03:
Iemand moet mij dit toch uitleggen. Combinatie Fitbit Surge en Fitbit Aria, overzicht van mijn gewicht, vetpercentage en kalorieverbruik:
Maandag: 85.8kb, 22.1%, 4084kc
Dinsdag: 85.1kg, 21.7%, 4335kc
Woensdag: 85.5kg, 24.3%, 3513kc
Donderdag: 85.5kg, 23.0%, 4403kc
Vrijdag: 85.5kg, 22.4%, 3544kc
Zaterdag: 85.4%, 21.8%,4700kc
Zondag: 85.8kg, 22%, 3153kc
Maandag: 85.0kg, 22%
Gegeven mijn calorieverbruik (intake is 2500kc/dag ± 100), hoe kunnen die gemeten waarden zo fluctueren?Ik begin wat sceptisch te worden over die weegschaal.
Ook met een bepaalde onnauwkeurigheid zou ik met hetzelfde apparaat op hetzelfde uur van de dag toch wat een consistent resultaat verwachten. Ik bedoel: consequent een % teveel bijvoorbeeld zou ik kunnen begrijpen.FREAKJAM schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:14:
Vetpercentagemeting via een weegschaal is sowieso minder betrouwbaar. Huidplooimeter is nog altijd de beste methode om je vetpercentage te meten.
Ook als je telkens op hetzelfde uur meet, helemaal nuchter?Reaper.JA2 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:25:
[...]
Ik vind je bandbreedte van nog geen één kilo erg weinig. Alleen door het vocht kan dit komen, ik heb zelf dat het dagelijks +/- 2KG kan veranderen.

Inmiddels is er een Fitbit Blaze op de markt. Als deze het niet blijft doen ga ik mijn volgende replacement misschien maar te koop zetten en wat bijbetalen voor zo'n exemplaar.
Dus Fitbit Support gisteren maar eens benadert en vanavond kreeg ik een uitgebreid antwoord terug, waar ze navraag deden waar en wanneer ik 'm gekocht had. Nadat ik hun had terug gemaild dat dat in mei 2015 bij bol.com was, reageerden ze kort daarop met het antwoord dat ze een nieuwe gingen opsturen en ik mijn adres en maat en kleur Charge HR moest doorgeven. En zojuist ontving ik al de order voor de replacement unit in de mail.
Ik moet zeggen dat ik zeer positief verrast ben over de service van Fitbit. Binnen bijna een dag wordt een support request via e-mail afgehandeld.
Dat is ook een beetje mijn 'angst', je kan het bandje niet vervangen.Grrrrrene schreef op zondag 06 maart 2016 @ 18:11:
Vandaag heb ik een replacement aangevraagd voor mijn Charge HR. Het siliconen bandje laat los rondom het scherm en een eindje lager zit een "bubbel" onder het materiaal. Ik hoop dat mijn tweede exemplaar het langer volhoudt dan 5 maanden
Inmiddels is er een Fitbit Blaze op de markt. Als deze het niet blijft doen ga ik mijn volgende replacement misschien maar te koop zetten en wat bijbetalen voor zo'n exemplaar.
Heb hem ook bijna 5 maanden, nog niets aan de hand maar slijtage zal je toch krijgen.
Sync met Android gaat ook met de dag trager. Kan natuurlijk ook aan mijn telefoon liggen.
Maar verder nog steeds tevreden, had niet gedacht dat ik er nog actief mee bezig zou zijn.
Had hem ook eigenlijk als gadget gekocht, hardlopen en fietsen deed ook toch al.
De support is super. Ik moest een fotootje maken van de fitbit met een bepaalde code op papier ernaast (zodat je niet een foto van internet ript om een gratis nieuwe te krijgen). Een dag later (maandag) verstuurd en dinsdag had ik hem al in huis.PatrickC schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 23:19:
Ik moet zeggen dat ik zeer positief verrast ben over de service van Fitbit. Binnen bijna een dag wordt een support request via e-mail afgehandeld.
Het ontstond bij mij spontaan, zomaar out of the blue zo'n bubbel onder het bandje en bovenlangs het scherm begon het materiaal los te laten, tot er een "flapje" ontstond dat helemaal open bleef staan. De lijm hechtte niet meer ofzo?Marc3l schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:38:
[...]
Dat is ook een beetje mijn 'angst', je kan het bandje niet vervangen.
Heb hem ook bijna 5 maanden, nog niets aan de hand maar slijtage zal je toch krijgen.
Ik heb nu dus een nieuwe Fitbit en het syncen gaat nog net zo traag, ondanks dat daar geen historie op staat die het zou kunnen vertragen. Misschien ligt het toch niet aan het apparaat zelf?Sync met Android gaat ook met de dag trager. Kan natuurlijk ook aan mijn telefoon liggen.
Maar verder nog steeds tevreden, had niet gedacht dat ik er nog actief mee bezig zou zijn.
Had hem ook eigenlijk als gadget gekocht, hardlopen en fietsen deed ook toch al.
Ik heb een screenshot van de faktuur van bol.com gestuurd, dat was ik nog vergeten te vermelden.Grrrrrene schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:12:
[...]
De support is super. Ik moest een fotootje maken van de fitbit met een bepaalde code op papier ernaast (zodat je niet een foto van internet ript om een gratis nieuwe te krijgen). Een dag later (maandag) verstuurd en dinsdag had ik hem al in huis.
[...]
Mijn Sony Z3C geeft continu aan dat Fitbit de Stamina (besparings)modus tegenhoudt...
Hopen op een snelle update.
Verder ook nieuwe firmware (18.122) voor Charge HR, met bugfixes en stability improvements (geen genoemde features)
Er zal waarschijnlijk wel iets van een afwijking zijn. Zolang de afwijking minimaal is, binnen een bandbreedte blijft, dan heb je gegevens waar je iets mee kan. Namelijk trendanalyse. Verder omdat het een percentage is, zal het getal veranderen zodra je 0,5 liter water drinkt, of wanneer je 0,5 liter vocht verliest etc.YellowOnline schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:45:
[...]
Ook met een bepaalde onnauwkeurigheid zou ik met hetzelfde apparaat op hetzelfde uur van de dag toch wat een consistent resultaat verwachten. Ik bedoel: consequent een % teveel bijvoorbeeld zou ik kunnen begrijpen.
[...]
Ook als je telkens op hetzelfde uur meet, helemaal nuchter?
Ik heb trouwens sinds een paar weken de Fitbit Charge HR, wat een fijne armband! Kan het iedereen aanbevelen.
Ik gebruik MyFitnessPal voor het eet gedeelte (gekoppeld aan Fitbit), dit omdat ik voorheen deze app al een keer gebruikt had en ik gelezen had dat het beter en handiger was dan Fitbit. Maar wat is jou ervaring met het invoeren van eten in Fitbit?YellowOnline schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:52:
[knip]
Onze eerste dagen zijn we in ieder geval obsessief bezig met onze gadgets. We slapen er zelfs mee en geven (voorlopig) trouw al ons eten in de app in. Zelfs een enkele olijf die ik gisteren at (5 kcal).
[knip]
[ Voor 32% gewijzigd door aex351 op 13-03-2016 18:52 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
De enige reden dat ik FitBit gebruik is dat ik dan alles in één app heb. Ik heb ooit MyFitnessPal gebruikt en het principe is uiteindelijk hetzelfde. Als ik al problemen heb met FitBit is het dat hun app voor PC niet goed is en dat het dashboard nooit up-to-date is.aex351 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:41:
[...]
Er zal waarschijnlijk wel iets van een afwijking zijn. Zolang de afwijking minimaal is, binnen een bandbreedte blijft, dan heb je gegevens waar je iets mee kan. Namelijk trendanalyse. Verder omdat het een percentage is, zal het getal veranderen zodra je 0,5 liter water drinkt, of wanneer je 0,5 liter vocht verliest etc.
Ik heb trouwens sinds een paar weken de Fitbit Charge HR, wat een fijne armband! Kan het iedereen aanbevelen.
[...]
Ik gebruik MyFitnessPal voor het eet gedeelte (gekoppeld aan Fitbit), dit omdat ik voorheen deze app al een keer gebruikt had en ik gelezen had dat het beter en handiger was dan Fitbit. Maar wat is jou ervaring met het invoeren van eten in Fitbit?
Vandaag 8km (40min) gelopen en later 10km in het bos gelopen. Fitbix geeft 3000kcal aan

Je bent onduidelijk, maak eens eens een screenshot. Verder kan je op fitbit.com/activity zien wat je basis verbranding is en hoeveel erbij is gekomen door inspanning.Wackmack schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:32:
Iemand een idee hoeveel de kcal ennde active minuten bij fitbit worden berekend?p
Vandaag 8km (40min) gelopen en later 10km in het bos gelopen. Fitbix geeft 3000kcal aanDenk eerder aan 1000kcal.
Gebruik je inmiddels al een specifieke hardloop app? met de Fitbit app op je telefoon (iOS) kan je ook activiteiten bijhouden namelijk. Moet bekennen dat ik dit nog niet gebruikt hebt, maar ik benieuwd naar jou ervaring.Signs schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 09:56:
Sings gisteren eigenaar geworden van een charge hr. Leuk apparaat om inzicht te krijgen in je gezondheid. Ik heb hem al gekoppeld met myfitnesspal, nu nog een hardloop app.
[ Voor 34% gewijzigd door aex351 op 13-03-2016 23:32 ]
Aan totaal op de hele dag?Wackmack schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:32:
Iemand een idee hoeveel de kcal ennde active minuten bij fitbit worden berekend?p
Vandaag 8km (40min) gelopen en later 10km in het bos gelopen. Fitbix geeft 3000kcal aanDenk eerder aan 1000kcal.
Kan best hoor als je lengte en je gewicht goed heb ingevuld in je fitbit account.
En let wel een menselijk lichaam gebruik dagelijks 2000/2500 en als je een instendoef loopje doet gebruik je ook al gauw 500 calorieën kijk maar eens goed in de app
[ Voor 16% gewijzigd door Roos79 op 14-03-2016 06:56 ]
aex351 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 22:05:
[...]
Je bent onduidelijk, maak eens eens een screenshot. Verder kan je op fitbit.com/activity zien wat je basis verbranding is en hoeveel erbij is gekomen door inspanning.
[...]
Gebruik je inmiddels al een specifieke hardloop app? met de Fitbit app op je telefoon (iOS) kan je ook activiteiten bijhouden namelijk. Moet bekennen dat ik dit nog niet gebruikt hebt, maar ik benieuwd naar jou ervaring.

Verder track ik mijn voeding via myfitnesspall en het echte hardlopen via tomtom.
De fitbit draag ik wel 24/7
Nee, eerlijk gezegd niet. Ik gebruik alleen de ingebouwde functionaliteit middels de app.Gebruik je inmiddels al een specifieke hardloop app? met de Fitbit app op je telefoon (iOS) kan je ook activiteiten bijhouden namelijk. Moet bekennen dat ik dit nog niet gebruikt hebt, maar ik benieuwd naar jou ervaring.
Ik draag het apparaat 24/7 en als ik ga hardlopen detecteert hij dat. Tot zover gaat dit naar wens.
En synct de Tom Tom via de myfitnesspal dan ook naar fitbit?
Want dan komt het dus wel wat dubbel erin denk ik?
Heb de fitbit altijd om. De fitbit synct met myfitnesspall maar TomTom synct helaas met geen van beide. Wel met runkeeper maar daar doe ik weinig mee. Heb dus weinig dubbel. Aangezien fitbit in myfitnesspall komt ga ik voor de voeding toch voor de laatste.Roos79 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:37:
Maar tijdens het hardlopen heb je dan de fitbit ook om?
En synct de Tom Tom via de myfitnesspal dan ook naar fitbit?
Want dan komt het dus wel wat dubbel erin denk ik?
blijft toch gewoon ook zo balen, als je manueel of sync met een andere app, dat hij bij je steps en distance niets invult.Wackmack schreef op maandag 14 maart 2016 @ 08:56:
[...]
[afbeelding]
Verder track ik mijn voeding via myfitnesspall en het echte hardlopen via tomtom.
De fitbit draag ik wel 24/7Misschien toch eens kijken om alle voeding hierin verwerken maar kan me niet voorstellen dat dit net zo fijn werkt als myfitnesspall.
Als ik zondag morgen voetbal en ik vergeet te starten en ik het achteraf moet invullen, zie je dat niet.
Terwijl je fitbit het toch echt weet
Als je je fitbit draagt dan zal hij het als een activiteit pakken en dan kan je dat later wijzigen in voetbal.Repi3 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 08:21:
[...]
blijft toch gewoon ook zo balen, als je manueel of sync met een andere app, dat hij bij je steps en distance niets invult.
Als ik zondag morgen voetbal en ik vergeet te starten en ik het achteraf moet invullen, zie je dat niet.
Terwijl je fitbit het toch echt weet(of doe ik iets verkeerd?)
Als je later voetbal handmatig toevoegt moet je opletten of je dan geen dubbele activiteit heb staan.
Je fitbit weet niet dat jij zondag altijd sport hij kan alleen merken aan je hartslag en aan je beweging dat je wat aan het doen ben
ik heb nog geen enkele keer gehad, dat hij het voetbal auto herkent.Roos79 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:46:
[...]
Als je je fitbit draagt dan zal hij het als een activiteit pakken en dan kan je dat later wijzigen in voetbal.
Als je later voetbal handmatig toevoegt moet je opletten of je dan geen dubbele activiteit heb staan.
Je fitbit weet niet dat jij zondag altijd sport hij kan alleen merken aan je hartslag en aan je beweging dat je wat aan het doen ben
fietsen daar in tegen al een stuk sneller...
aanpassen kan ik inderdaad doen, wat ik nu ook doe !
Waarschijnlijk omdat voetbal geen eenzijdige beweging waardoor hij het niet als voetbal herkentRepi3 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:19:
[...]
ik heb nog geen enkele keer gehad, dat hij het voetbal auto herkent.
fietsen daar in tegen al een stuk sneller...
aanpassen kan ik inderdaad doen, wat ik nu ook doe !
Maar hij herkent het wel dat je een activiteit bezig bent?
Zelf track ik dus druk ik het knopje liever in want dan pakt hij de hartslag beter vind ik
Kan het zijn dat er dubbel geteld wordt. Als je een activiteit invoert in MyFitnessPal dan wordt dit in Fitbit volgens mij bovenop de Fitbit waarde geteld. Bij het koppelen van beide producten werd ook geadviseerd om MyFitnessPal alleen voor voeding te gebruiken, en Fitbit voor de rest (incl. activiteiten).Wackmack schreef op maandag 14 maart 2016 @ 08:56:
[...]
[afbeelding]
De fitbit draag ik wel 24/7Misschien toch eens kijken om alle voeding hierin verwerken maar kan me niet voorstellen dat dit net zo fijn werkt als myfitnesspall.
Ik gebruik ook beide producten. Alleen mijn ervaring leert dat voeding registreren alleen werkt wanneer je alles weegt (op een keukenweegschaal). Anders is de afwijking te groot en dan blijft het gokken.
met een flex kun je dat toch niet?Roos79 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:42:
[...]
Waarschijnlijk omdat voetbal geen eenzijdige beweging waardoor hij het niet als voetbal herkent![]()
Maar hij herkent het wel dat je een activiteit bezig bent?
Zelf track ik dus druk ik het knopje liever in want dan pakt hij de hartslag beter vind ik
Ja, er zijn voldoende reviews online en ook op youtube. Maar, toch benieuwd of er al tweakers in dit topic rondlopen met deze tracker.
Sinds een paar dagen in mijn bezit (als opvolger van een Surge) en ben best wel tevreden. De Surge had nog wat bugs: brightness niet altijd top, ik kon vaak niet meer scrollen op het scherm (na ee reset werkte het wel weer), en een paar andere zaken/.b.o.n.s schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:08:
Iemand al een Blaze in zijn bezit toevallig en wat zijn een beetje de bevindingen?
Ja, er zijn voldoende reviews online en ook op youtube. Maar, toch benieuwd of er al tweakers in dit topic rondlopen met deze tracker.
Nu bij de Blaze geen enkel probleem. Het lijkt een pak lichter te zijn waardoor je amper nog merkt dat je eentje aan hebt, het scherm is zoveel duidelijker dan dat van de Surge.
Ik heb ook de indruk dat de stappenteller iets precieser is, Ik heb ondanks dat ik zeker niet minder bewogen heb een redeiljk aantal stappen minder. Maar goed, dat zal ik eens tegoei moeten uitzoeken.
Het opladen is een beetje bizar. Je moet het horloge blokje zelf uit zijn bandje halen en dan in de lader steken. Kan volgens mij nog een pak makkelijker. Misschien dat er in de toekomst 3th party dingen voor komen.
Kon zelf niet wachten en ook besteld als upgrade van de Charge.Dalike schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:10:
[...]
Sinds een paar dagen in mijn bezit (als opvolger van een Surge) en ben best wel tevreden. De Surge had nog wat bugs: brightness niet altijd top, ik kon vaak niet meer scrollen op het scherm (na ee reset werkte het wel weer), en een paar andere zaken/.
Nu bij de Blaze geen enkel probleem. Het lijkt een pak lichter te zijn waardoor je amper nog merkt dat je eentje aan hebt, het scherm is zoveel duidelijker dan dat van de Surge.
Ik heb ook de indruk dat de stappenteller iets precieser is, Ik heb ondanks dat ik zeker niet minder bewogen heb een redeiljk aantal stappen minder. Maar goed, dat zal ik eens tegoei moeten uitzoeken.
Het opladen is een beetje bizar. Je moet het horloge blokje zelf uit zijn bandje halen en dan in de lader steken. Kan volgens mij nog een pak makkelijker. Misschien dat er in de toekomst 3th party dingen voor komen.
Wat je aangeeft klopt allemaal inderdaad.
Qua opladen drama, maar wist ik wel al van de online reviews.
(Ben er alleen niet uit of je de Blaze wel of niet via een wallcharger kan/mag opladen of dat het alleen via een computer mag, Fitbit adviseerde tot op heden altijd om het via pc te doen).
Voor nu wel echt tevreden! Al blijf ik er persoonlijk wel bij dat de Charge/HR de meest comfortable is al de producten.
YouTube: Fitness Tracker Comparison - Microsoft Band 2 vs. Apple Watch and Fitbit
Hierin scoort de Fitbit HR bijzonder slecht als het aankomt op verbrande calorieën. De Microsoft Band 2 kwam juist zeer goed uit de test. Vervolgens zie je deze review:
YouTube: Microsoft Band 2 - REVIEW
@ 9:00
En dan komt de MS Band er weer slecht uit. Wellicht heeft het wat te maken met je bodyfat of iets dergelijks?
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Zoiets vermoed ik ook. Ik vond het wel zeer interessante video, alleen de test/review is niet representatief. Ze hebben één proefpersoon gebruikt, die ook nog eens bijzonder fit is (atleet), en daarmee de gemiddelde gebruiker niet vertegenwoordigd. Vervolgens extrapoleren ze de gegevens van de diverse armbanden en suggereren dan dat de gemeten afwijking voor iedereen geldt. Om zoiets te kunnen concluderen heb je meerdere proefpersonen nodig, die elk een ander profiel hebben. Deze review/test is alleen van toepassing op gebruikers die voldoen aan het profiel van deze proefpersoon, en ik vermoed dat die in de minderheid zijn.FireFoz schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:39:
Volgens mij zijn de problemen met het tellen van de hartslagen en calorieën nogal afhankelijk per persoon. Ik kwam zojuist deze vergelijking tegen:
YouTube: Fitness Tracker Comparison - Microsoft Band 2 vs. Apple Watch and Fitbit
Hierin scoort de Fitbit HR bijzonder slecht als het aankomt op verbrande calorieën. De Microsoft Band 2 kwam juist zeer goed uit de test. Vervolgens zie je deze review:
YouTube: Microsoft Band 2 - REVIEW
@ 9:00
En dan komt de MS Band er weer slecht uit. Wellicht heeft het wat te maken met je bodyfat of iets dergelijks?
YouTube: Fitbit Heart Rate Claims Tested | Consumer Reports
Heb er inmiddels een besteld dus zal het zelf ondervinden...:)
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Het verschil met mijn defecte Charge HR is duidelijk. Het knopje op de nieuwe voelt veel beter aan, je voelt een soort 'klik' en op mijn oude Charge HR was die 'klik' niet meer aanwezig. Het lijkt er dus op dat het knopje slijt of dat er wellicht vuil tussenkomt door zweet en vocht. Ik spoelde de Charge HR altijd kort af na het hardlopen om zweet te verwijderen. Wellicht is dat toch niet zo verstandig, dus de nieuwe droog ik dan maar alleen af na elke hardloopsessie. Qua batterijduur lijkt de nieuwe hetzelde, 4 dagen ongeveer.