Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Wel vreemd dat hij 16uur slaap geregistreerd had op vrijdag terwijl hij toen nog niet uit de verpakking was
Sleeptracking van afgelopen nacht klopt wel en is ook best correct gemeten.
Ook wel geinig is als je de tijd wilt aflezen en je pols iets draait dat hij dan aangaat en zo het knopje niet meer in hoeft te drukken.
Zit op dit moment aan 9700 stappen en ga vanavond/vanacht naar een houseparty dus ga mijn stappen voor morgen dan ook wel maken
Ik heb denk ik wel een probleem met de batterij. Gaat echt maar 2 dagen mee helaas. Werking is verder heel goed.
Al gereset en opnieuw gekoppeld
Opgeladen via de laptop ipv stopcontact.
Maar helaas..
Gebruiken jullie constante sync? Die heb ik nu uitgezet als test.
Gebruik een HTC one icm de normale charge.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
In totaal nog 10.000 stappen erbij en tot de volgende ochtend bij thuiskomt weer 20.000 erbij, totaal +/- 30.000Marc3l schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 16:38:
...
Zit op dit moment aan 9700 stappen en ga vanavond/vanacht naar een houseparty dus ga mijn stappen voor morgen dan ook wel maken
Wel met het openbaar vervoer gegaan en naar locatie lopen was ook zo'n 20 minuten.
Ook gaf hij aan dat ik 81 verdiepingen/trappen had gelopen, dat klopt denk ik ook wel. Waren ook tribunes en zaaltjes boven.
Hij gaf ook aan dat ik aan basketbal had gedaan die nacht (aan het icoontje te zien in de app). Nu was het ook in Sporthallen Zuid in Amsterdam en er hingen inderdaad van die ringen maar naar mijn weten toch echt niet gedaan
Wel geinig een om een keer te zien allemaal.
Ja all-day sync uitgezet en hier gaat deze 5/6 dagen mee (Charge HR). Zodra de low battery warning wordt weergegeven dan kan deze nog een dag mee voordat deze uitvalt.
Ik raad wel aan geen high voltage usb charger te gebruiken, batterij gaat waarschijnlijk stuk (heb hem toen moeten omruilen via Fitbit)
En staat bij jouw draaien van de pols als aangaan aan?

Oh inderdaad QUICK VIEW, dat heb ik uitgezet voor de zekerheid, maar kan mij herinneren dat dat 1 dag impact had een tijdje terugop mijn gebruik, aangezien dat nu 'verbeterd' zou moeten zijn weet ik niet hoe dat nu zou zijn.Roos79 schreef op maandag 07 december 2015 @ 19:09:
Wat zie jij als een High voltage usb charger?
En staat bij jouw draaien van de pols als aangaan aan?
High Voltage USB Charger, een fast-charge USB port of zo'n stopcontact naar USB charger. Mijn Fitbit accu ging slechter functioneren nadat ik een fast-charge USB poort had gebruikt. Dit was bekend op het forum van Fitbit en heb een mailtje gestuurd naar de klantenservice van Fitbit.
Nadat ik mijn nieuwe heb ontvangen heb ik deze maar op een 'standaard' USB poort laten hangen.
Inderdaad, sinds ik achter ben gekomen dat ik er twee keer op kan 'tappen' doe ik dat!Grrrrrene schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:31:
Dat ga ik uitzetten trouwens, dat het display aan gaat als ik mijn pols draai. Ik maak er nooit gebruik van eigenlijk, want ik heb mijn Fitbit Charge HR rechts om de pols en mijn horloge links. En als ik wil dat hij wat weergeeft werkt het niet, tot ik in bed lig en mij omdraai: spring het display ineens aan en verlicht de kamer
** edit: laat maar: email gevonden van support.cl0udrado schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:16:
[...]
Oh inderdaad QUICK VIEW, dat heb ik uitgezet voor de zekerheid, maar kan mij herinneren dat dat 1 dag impact had een tijdje terugop mijn gebruik, aangezien dat nu 'verbeterd' zou moeten zijn weet ik niet hoe dat nu zou zijn.
High Voltage USB Charger, een fast-charge USB port of zo'n stopcontact naar USB charger. Mijn Fitbit accu ging slechter functioneren nadat ik een fast-charge USB poort had gebruikt. Dit was bekend op het forum van Fitbit en heb een mailtje gestuurd naar de klantenservice van Fitbit.
Nadat ik mijn nieuwe heb ontvangen heb ik deze maar op een 'standaard' USB poort laten hangen.
[ Voor 12% gewijzigd door b.o.n.s op 08-12-2015 08:25 ]
Ik gebruik de adapter van de iPad en dan is hij met een goed uur vol maar ga nu twijfelen of die niet te sterk is?cl0udrado schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:16:
[...]
Ik gebruik de adapter van mijn Nexus 10, ook een 2.1A-apparaat. Dat ding houdt zich gewoon aan de USB-standaarden en de Fitbit zit inderdaad zoals je zegt in pakweg 1 uur vol. Als dat zo schadelijk zou zijn, had Fitbit maar een eigen lader moeten meesturen, maar bij mijn weten laten ze het aan jou over om de USB-kabel ergens in te stoppen en moderne apparatuur zou toch gewoon zelf aan moeten geven hoe snel er geladen mag worden?Roos79 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:41:
[...]
Ik gebruik de adapter van de iPad en dan is hij met een goed uur vol maar ga nu twijfelen of die niet te sterk is?
Die gebruikte ik dus ook en een fast-charge laptop USB poort en ik weet dat die ' sterk' is. Het is inderdaad wel raar dat Fitbit het niet aangeeft, daar is ook een draadje over te vinden op het Fitbit forum.Roos79 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:41:
[...]
Ik gebruik de adapter van de iPad en dan is hij met een goed uur vol maar ga nu twijfelen of die niet te sterk is?
[ Voor 20% gewijzigd door cl0udrado op 08-12-2015 19:06 ]
Het is eerst inderdaad wennen, ik kreeg eerst niet voor elkaar, maar als je daarna de juiste 'touch' eraan geeft dan werkt het goed.Grrrrrene schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 07:18:
Ja, dat gebruik ik ook vaak, om mijn hartslag weer te geven, maar de eerste keer "double tappen" moet ik dat best hard doen. Daarna kan ik met zachtjes tappen de andere "stats" weergeven.

Verder heb ik de laatste tijd toch wel een aantal probleempjes gehad. Vorige week bleef b.v de tijd hangen. Uiteindelijk loste een herstart van het apparaat dit probleem op, maar ik was wel een halve dag aan gegevens kwijt. Ook heb ik een tijdje regelmatig de melding 'your time does not look right' gehad op de app op m'n iphone, terwijl alles gewoon goed stond (op het Fitbit forum meldden meer mensen dit probleem). Vanmiddag krijg ik bij het syncen met m'n iphone een battery low melding (kreeg ook een email), maar de batterij indicator gaf aan dat deze nog half vol was. De Charge HR was ook nog maar 2 dagen in gebruik sinds de laatste laadsessie. En als laatste heb ik deze week geen Weekly Summary ontvangen in de mail. Ook daar zijn meerdere meldingen van op het Fitbit forum. Nogal wat probleempjes dus...
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Wat een service van Fitbit.b.o.n.s schreef op zondag 06 december 2015 @ 00:15:
Haha cool!
Ik heb denk ik wel een probleem met de batterij. Gaat echt maar 2 dagen mee helaas. Werking is verder heel goed.
Al gereset en opnieuw gekoppeld
Opgeladen via de laptop ipv stopcontact.
Maar helaas..
Gebruiken jullie constante sync? Die heb ik nu uitgezet als test.
Gebruik een HTC one icm de normale charge.
Ticket aangemaakt en aangegeven wat ik a gedaan had.
Binnen 12 uur reactie. Mail gestuurd met alle gegevens. 2 Uur later mail met de bevestiging van de verzending van een nieuwe, compleet kostenloos.
De nieuwe Fitbit werkt top! Ik weer verder
Ja, dat merk ik ook. In het begin super snel en naarmate met gebruik trager en trager. Soms lijkt het alsof ie vastloopt en dan zet ik de app/bluetooth uit en weer aan en komt deze weer op gang. Hetzelfde tijdens mijn vervangende Fitbit. Het wisselt om en om en ik sync elke keer na het sporten iedere dag.Grrrrrene schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 14:43:
Is het synchroniseren bij jullie soms ook zo ongelofelijk traag? Ik moet soms (voor mijn gevoel?) ruim een minuut wachten voor er gegevens binnenkomen. In mijn herinnering ging dat vroeger, toen ik de Charge HR net had, veel sneller.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires
Heb je je Charge HR geprobeerd te rebooten? Aansluiten op een USB poort en de knop ingedrukt houden totdat je de Firmware versie ziet? (tenzij je dat bedoeld met factory reset)LoadedBaton schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 15:44:
Ik krijg mijn Charge HR niet meer gesynced. Telefoon, tablet of PC... Meerdere factory resets, niets werkt. Iemand nog tips ?
[ Voor 5% gewijzigd door cl0udrado op 12-12-2015 15:46 ]
Ja dat bedoel ik met de factory reset. Hij weet dan alleen alles nog dus helemaal factory is het niet...cl0udrado schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 15:45:
[...]
Heb je je Charge HR geprobeerd te rebooten? Aansluiten op een USB poort en de knop ingedrukt houden totdat je de Firmware versie ziet? (tenzij je dat bedoeld met factory reset)
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires
Ook alle apparaten bluetooth en de apps uitgezet? devices herstart en opnieuw proberen? Zoals eerdere berichten kan het syncen soms vastlopen en traag zijn. Anders contact opnemen met Fitbit zelf of ze iets kunnen detecteren.LoadedBaton schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 16:10:
[...]
Ja dat bedoel ik met de factory reset. Hij weet dan alleen alles nog dus helemaal factory is het niet...
[ Voor 17% gewijzigd door cl0udrado op 12-12-2015 16:29 ]
Ik heb hem zojuist de hierboven beschreven reboot gegeven n.a.v. een vraag op het Fitbit-forum. Eerste synchronisatie (paar uur na de vorige) ging snel (10-15s ofzo), maar morgen als hij een volle dag niet gesynchroniseerd heeft zullen we wel zien of hij echt sneller is geworden
Ik kan begrijpen als ie lang niet heeft gesynchroniseerd dat die langzamer is. Persoonlijk merk ik dat het synchroniseren soms kuren heeft. Maar inderdaad als je net hebt gesynchroniseerd gaat het heel snel, then again valt er er niet veel te synchroniseren. ( ik sync met een iphone, zelden met PC)Grrrrrene schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 18:19:
Het lijkt mij sterk dat je pc, telefoon en tablet allemaal tegelijk een BT-probleem hebben waardoor je Fitbit niet meer wil synchroniseren, toch? Dit soort problemen met alle hosts zouden aan de Fitbit moeten liggen.
Ik heb hem zojuist de hierboven beschreven reboot gegeven n.a.v. een vraag op het Fitbit-forum. Eerste synchronisatie (paar uur na de vorige) ging snel (10-15s ofzo), maar morgen als hij een volle dag niet gesynchroniseerd heeft zullen we wel zien of hij echt sneller is gewordenEen reboot eens per maand (bijvoorbeeld) lijkt me niet zo'n groot probleem.
https://help.fitbit.com/a...he-Fitbit-app-for-AndroidLoadedBaton schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 15:44:
Ik krijg mijn Charge HR niet meer gesynced. Telefoon, tablet of PC... Meerdere factory resets, niets werkt. Iemand nog tips ?
Dit werkte bij mij. Moest echt de reset optie gebruiken voordat ik weer kon syncen..
[ Voor 26% gewijzigd door m0nk op 12-12-2015 21:40 ]
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Meerdere malen en met een brede range aan apparaten. De fout zat in de fitbit Bluetooth ergens. Alleen de iPad sync werkte nog en die gebruik ik nauwelijks.cl0udrado schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 16:27:
[...]
Ook alle apparaten bluetooth en de apps uitgezet? devices herstart en opnieuw proberen? Zoals eerdere berichten kan het syncen soms vastlopen en traag zijn. Anders contact opnemen met Fitbit zelf of ze iets kunnen detecteren.
Dank ! 10000 maal dank ;-) dat was de truc die ik zocht.m0nk schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 21:40:
[...]
https://help.fitbit.com/a...he-Fitbit-app-for-Android
Dit werkte bij mij. Moest echt de reset optie gebruiken voordat ik weer kon syncen..
En kwa trappen,
http://help.fitbit.com/ar...=charge_hr&fs=Search&pn=1
De Fitbit registreerde bij mij traplopen minder goed door het vasthouden van de leuning. De beweging die je hierdoor maakt is waarschijnlijk minder goed te begrijpen door de tracker. Daarnaast heb ik gemerkt dat een trede overslaan of snel de trap oplopen veelal niet werd geregisteerd.sjakkie123 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:11:
Mijn Fitbit charge hr registreert de gelopen trappen niet goed. Vanochtend zeker 10 tappen gelopen en hij geeft er maar twee aan. Iemand een idee? Ook als ik soms maar mijn hartslag kijk zie ik twee streepjes even later 10-20sec zie ik dan toch weer mijn hartslag.
Anoniem: 717528
ik zoek een optimale "sportvriend" bij verschillende sporten (zaalsport, fitness, aerobic, ...) en lopen, maar die me ook overdag (24/24) info kan doorspelen.
ik heb veel positiefs gehoord over FitBit; nu twijfel ik nog tussen FitBit Charge HR en FitBit Surge.
Is er echt zo'n groot verschil (buiten GPS)?
werkt de GPS dan ook optimaal (heb momenteel ook een ietwat ouder Garmin Model, maar soms duurt het zo lang eer de GPS signaal vindt ...)?
Bedankt voor jullie hulp !
Lori
https://www.fitbit.com/nl/compareAnoniem: 717528 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:05:
Dag allen!
ik zoek een optimale "sportvriend" bij verschillende sporten (zaalsport, fitness, aerobic, ...) en lopen, maar die me ook overdag (24/24) info kan doorspelen.
ik heb veel positiefs gehoord over FitBit; nu twijfel ik nog tussen FitBit Charge HR en FitBit Surge.
Is er echt zo'n groot verschil (buiten GPS)?
werkt de GPS dan ook optimaal (heb momenteel ook een ietwat ouder Garmin Model, maar soms duurt het zo lang eer de GPS signaal vindt ...)?
Bedankt voor jullie hulp !
Lori
Heb zelf de charge HR gehaald. Ik vond de surge iets te groot om mee te slapen (heb ook niet onwijs grote polsen). GPS mis ik niet echt. Gebruik hem voor buiten sporten (bootcamps) en zaalvoetbal. Succes met je keuze iig!
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Anoniem: 714097
Nu bij wehkamp 81,50 inc verzendkosten. Gebruik code kerst voor 7,50 korting op de prijs van 89,95
Charge neem ik aan?Anoniem: 714097 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:13:
Ter info:
Nu bij wehkamp 81,50 inc verzendkosten. Gebruik code kerst voor 7,50 korting op de prijs van 89,95
Kan het apparaat niet standaard op kilo calorie?
De batterij is inderdaad wel een grote issue die bij velen vaak de pret bederft en wellicht wat buggy software.Grrrrrene schreef op maandag 21 december 2015 @ 08:52:
Ik heb mijn vriendin, die sinds kort weer werkt en met de fiets naar werk wil om zo wat aan haar conditie te doen, een Charge HR gegeven, maar dat linken aan haar telefoon was een drama. Waar het bij mij precies zoals het stappenplan van Fitbit ging, wilde het bij haar totaal niet. Natuurlijk mijn Charge HR even in een koekblik gedaan zodat hij niet te vinden was. En toen het linken na een totale reset eindelijk werkte bleek de accu rot te zijnHij laadt op tot 2% (hoger geeft hij niet aan) en na een chat met support wordt er een nieuwe opgestuurd. De oude moest ik maar recyclen. Ik ga nog wel kijken of hij te repareren is, maar ik denk dat er iets in de accu-elektronica niet goed zit.
Anoniem: 181786
Ben nu een beetje aan het uitvogelen hoe alles werkt, maar volgens mij is alles super gebruiksvriendelijk. Zou het ook leuk vinden om mijn eten te loggen via de telefoon of laptop. Iemand daar ervaring mee? Heb net wat dingen gescand en die herkende die al niet. Kreeg wel de optie om het toe te voegen maar nog niet gedaan.
Wil de Charge HR wel 24/7 dragen. Hoe vinden jullie (bezitters) de Charge HR in de praktijk in de zakelijke sfeer? Draag vaak een blouse, dus zal niet altijd zichtbaar zijn.
Tot slot hebben enkele collega's een Garmin. Een activiteit bevat gps, pace, HR, etc.
Is dat bij de Charge HR ook? Deze heeft geen GPS, dus zal ik telefoon mee moeten nemen.
Mijn vraag is of dit achteraf 'over' elkaar heen te leggen is zodat je HR per snelheid/km inzichtelijk is?
Ik heb de review van Karel17 gelezen, maar het is mij niet duidelijk of hij app van Fitbit gebruikt of dat hij alles door zet naar Strava (o.i.d.) of en hoe hij aan zijn gps gegevens komt.
[ Voor 15% gewijzigd door Roodey op 02-01-2016 14:22 ]
is everything cool?
Maar je scant de streepjescodes dan wel gewoon met de Fitbit app?FREAKJAM schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 14:21:
Dat hij bepaalde dingen niet kan scannen is niet zo zeer Charge HR related; eerder Myfitnesspal. Ik kom zelden producten tegen die in ieder geval niet herkend worden.
Ik draag hem als online consultant bij een internetbureau nu een maand of 3, louter positieve reacties. Heb bij klant afspraken altijd overhemd + jasje aan.Roodey schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 14:21:
In de running voor de Charge HR. Zelf kom ik voor mijn werk veel bij klanten.
Wil de Charge HR wel 24/7 dragen. Hoe vinden jullie (bezitters) de Charge HR in de praktijk in de zakelijke sfeer? Draag vaak een blouse, dus zal niet altijd zichtbaar zijn.
Hij ziet er strak en modern (wel wat sportief) uit.
cl0udrado schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 16:36:
[...]
De batterij is inderdaad wel een grote issue die bij velen vaak de pret bederft en wellicht wat buggy software.
Dat hadden we dus al gedaanb.o.n.s schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:37:
Ticket aanmaken bij Fitbit Support, binnen 2 dagen (nu met kerst misschien niet) hebben jullie een vervanger in huis!

Voor de duidelijkheid: ik hoef er niet beter van te worden, maar het gaat compleet tegen mijn principes in om een gloednieuw apparaat zomaar weg te gooien.
Onder een overhemd zie je hem niet en het verbaast me soms hoe makkelijk de manchet over de Charge HR past. Qua reacties inderdaad niks dan positiviteit gehad. Men heeft er wel eens van gehoord, leuk om eens in het echt te zien en dan laat je even wat stats zien op je telefoon. Ik vraag me af hoeveel mensen daardoor zelf ook zo'n ding kopen, maar dat terzijdeRoodey schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 14:21:
In de running voor de Charge HR. Zelf kom ik voor mijn werk veel bij klanten.
Ik doe weinig met activiteiten, maar volgens mij kan dat niet (correct me if I'm wrong). Afstand meet de Charge HR aan de hand van het aantal stappen en je lichaamslengte (hij schat hoe groot je stappen zijn). Je hebt ook nog de Fitbit Surge, met GPS, die dit soort dingen wel moet kunnen.Tot slot hebben enkele collega's een Garmin. Een activiteit bevat gps, pace, HR, etc.
Is dat bij de Charge HR ook? Deze heeft geen GPS, dus zal ik telefoon mee moeten nemen.
Mijn vraag is of dit achteraf 'over' elkaar heen te leggen is zodat je HR per snelheid/km inzichtelijk is?
[ Voor 44% gewijzigd door Grrrrrene op 03-01-2016 09:35 ]
Ik dacht mij te kunnen herinneren dat ze noemen dat je hem moet weg doen/recyclen dus niet zo de prullenbak in.Grrrrrene schreef op zondag 03 januari 2016 @ 09:30:
Voor de duidelijkheid: ik hoef er niet beter van te worden, maar het gaat compleet tegen mijn principes in om een gloednieuw apparaat zomaar weg te gooien.
Althans bij mijn fitbit zip gaven ze altijd aan dat ik moest kijken hoe mij land dat wenste te doen.
Even terug gezocht maar dit stuurde ze toen via mail en ik denk dat ze nu gewoon verwachten dat elk mens weet dat je dat met elektronica wat defect is zo moet doen.
Please recycle your defective unit through a local electronics recycling program.
Terug sturen zodat zei dat kunnen doen word gewoon een te kostbare zaak vermoed ik.
[ Voor 18% gewijzigd door Roos79 op 03-01-2016 11:02 ]
Dat zou idd fijn zijn. Ik denk dat we meer naar duurzame apparaten toe moeten die weer onderhoudbaar zijn als er een onderdeel defect is.Grrrrrene schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:06:
Nee, dat klopt ook wel, ze hadden het over mijn "local recycling center". Maar mijn punt is meer dat omdat de accu brak is, de rest van het apparaat (dat perfect werkt) in een klap afgeschreven wordt. Als ik er makkelijk bij kon en ze boden het aan, hadden ze mij ook gerust een nieuwe accu op mogen sturenZeker als je ziet hoe vaak de accu voor problemen zorgt, zou Fitbit bij een volgend model de accu beter toegankelijk moeten maken.
Iets heel anders. Ik probeer eten te loggen, maar hij herkend geen enkele streepjescode tot nu toe (muv de Heinz ketchup) terwijl ik wel allemaal a merken heb. Hebben jullie een koppeling gemaakt met een andere app oid? Hij staat nu in de Fitbit app ingesteld op VS, ik zie Duitsland staan en nog wat andere landen maar geen Nederland.
Nee, ik scan met de Myfitnesspal app en heb deze gekoppeld aan de Fitbit. Werkt perfect.Anoniem: 181786 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:45:
[...]
Maar je scant de streepjescodes dan wel gewoon met de Fitbit app?
is everything cool?
GPS horloge is niet nodig, omdat ik nog voetbal en puur buiten voetbalseizoen om hardloop.
Ik ben wel heel benieuwd hoe mijn werkdagen zijn qua activiteit.
Dit gaat de Charge HR onderbouwen met cijfers.
Bijna gekozen voor de Garmin Vivosmart HR, maar omdat ik de Charge HR aanzienlijk mooier vind is het die geworden.
[ Voor 17% gewijzigd door Roodey op 03-01-2016 16:42 ]
Fitbit gaat nog een stapje verder! Mooie optie voor mensen die geen smartwatch van +€349 maar wel een goede fitnesstracker met wat smartwatch trekjes.. zal bij veel mensen meer in de smaak vallen dan de Surge.
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Yup! Bij mij in ieder geval welSchizo007nl schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:37:
http://www.theverge.com/2...ch-lcd-announced-ces-2016
Fitbit gaat nog een stapje verder! Mooie optie voor mensen die geen smartwatch van +€349 maar wel een goede fitnesstracker met wat smartwatch trekjes.. zal bij veel mensen meer in de smaak vallen dan de Surge.
De extra mogelijkheden van de smartwatch (Android notificaties etc.) vind ik juist níet fijn. Dit maakt de fitness tracker nog wat mooier.
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Klopt, daarbij komt dat iOs gebruikers en Windows gebruikers vrijwel niets aan een Android Wear of Tizen watch hebben.. Wat dat betreft doen Fitbit (en Garmin ook trouwens), het een stuk beter met hun doelgroep.Reaper.JA2 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:09:
[...]
Yup! Bij mij in ieder geval wel![]()
De extra mogelijkheden van de smartwatch (Android notificaties etc.) vind ik juist níet fijn. Dit maakt de fitness tracker nog wat mooier.
Vanochtend ben ik naar mijn werk gelopen. Dit stuk loop ik, als ik op kantoor ben, 2 of 4 keer per dag.
Zoals gezegd naar werk gelopen met een lege batterij van de Charge HR.
Volgens mij had ik toen Mobile Track nog aanstaan.
De wandeling naar mijn werk is 1.200 stappen.
Echter zijn er rond de tijd van lopen naar kantoor 2.200 stappen bijgeteld.
Wandeling duurt 7 minuten en in een tijdsbestek van 3 kwartier zijn er dus 2.200 stappen geregistreerd.
Is het altijd zo onbetrouwbaar? Doet de Fitbit zelf aannames als de batterij leeg is? Op basis van stappen van m'n iPhone?
Behalve als je GPS wilt, wat de Surge dus wel heeft. Onbegrijpelijk dat de Blaze geen GPS aan boord heeft en je dus weer een telefoon moet meenemen als je nauwkeurig je gelopen afstand wilt meten/weten. Nu is het net zoiets als de Apple watch. En Garmin springt in dit gat met de ForeRunner 235 en de nu nieuw aangekondigde Fenix 3 HR. Die laatste is trouwens wel heel erg duur, maar dan heb je ook wel een heel erg goede/mooie (sport)horloge/activity tracker met saffier glas.Schizo007nl schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:37:
http://www.theverge.com/2...ch-lcd-announced-ces-2016
Er komt vast een Blaze GPSPatrickC schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:45:
[...]
Behalve als je GPS wilt, wat de Surge dus wel heeft. Onbegrijpelijk dat de Blaze geen GPS aan boord heeft en je dus weer een telefoon moet meenemen als je nauwkeurig je gelopen afstand wilt meten/weten. Nu is het net zoiets als de Apple watch. En Garmin springt in dit gat met de ForeRunner 235 en de nu nieuw aangekondigde Fenix 3 HR. Die laatste is trouwens wel heel erg duur, maar dan heb je ook wel een heel erg goede/mooie (sport)horloge/activity tracker met saffier glas.
Wel moet ik zeggen dat Garmin zich sterker profileert als sporthorloge maker en Fitbit vooral de healthy lifestyle benadering gebruikt.
De Blaze ziet er voor de rest inderdaad erg goed uit qua looks en features, maar ik betwijfel dat er een GPS versie gaat komen. GPS is in tegenstelling tot de optische hartslagmeters niets nieuws, dus volgens mij simpel toe te voegen. De enige reden die ik kan verzinnen is dat men de GPS heeft weggelaten voor een langere batterijduur. Maar, ik zou het geen probleem vinden om batterijduur in te leveren voor een GPS. Voor degene die batterijduur prefereren boven GPS, heb je dan altijd nog de optie om 'm te deactiveren.Schizo007nl schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:52:
[...]
Er komt vast een Blaze GPSDe Blaze komt wat dat betreft nog voor de Surge qua specs maar inderdaad is Garmin hier iets slimmer mee..
Wel moet ik zeggen dat Garmin zich sterker profileert als sporthorloge maker en Fitbit vooral de healthy lifestyle benadering gebruikt.
Vorig jaar toen de fenix 3 net op de markt was en de eerste maanden tot denk wel september waren die prijzen net zo voor de saphire versie.PatrickC schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:45:
[...]
Fenix 3 HR. Die laatste is trouwens wel heel erg duur, maar dan heb je ook wel een heel erg goede/mooie (sport)horloge/activity tracker met saffier glas.
450 voor de gewone 499 met strap 550 saphire zonder en 599 met strap ( zo ongeveer dan )
Dus dat de prijzen nu met HR weer in die richting zitten is eigenlijk niet meer dan logisch vind ik en de prijzen van de gewone fenix zijn echt pas een maand of 3 wat licht aan het dalen en de laatste maand pas echt meer.
De nieuwe fitbit is vooral een nieuw jasje maar echt nieuwe toevoegingen zie ik nog niet echt maar ik ga even Rixknows in de gaten houden die ging hem daar wat beter bekijken dus ben erg benieuwd.
De Fenix 3 HR Saphire zou $799 gaan kosten (video Techy Agent), dus die versie bedoelde ik.Roos79 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 23:21:
[...]
Vorig jaar toen de fenix 3 net op de markt was en de eerste maanden tot denk wel september waren die prijzen net zo voor de saphire versie.
450 voor de gewone 499 met strap 550 saphire zonder en 599 met strap ( zo ongeveer dan )
Dus dat de prijzen nu met HR weer in die richting zitten is eigenlijk niet meer dan logisch vind ik en de prijzen van de gewone fenix zijn echt pas een maand of 3 wat licht aan het dalen en de laatste maand pas echt meer.
De fenix 3 schijnt al saphire glas te hebben volgens de Garmin site dus dan heeft die techy agent het mis.PatrickC schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 00:05:
[...]
De Fenix 3 HR Saphire zou $799 gaan kosten (video Techy Agent), dus die versie bedoelde ik.
De titanium gaat wel die richting op kwa prijs maar heeft geen optische HR.
https://buy.garmin.com/en...enix-3-hr/prod545480.html
En een revieuw,
http://www.dcrainmaker.co...min-fenix3hr-preview.html
[ Voor 45% gewijzigd door Roos79 op 06-01-2016 10:24 ]
We gaan een beetje off-topic met deze Garmin discussie in een Fitbit topic, maar ja... we moeten de nieuwe Fitbit producten ook vergelijken met hun directe concurrentie. Ik was nog even naar de specs van de Fenix 3 HR aan het kijken en zie tot mijn grote verbazing dat deze geen 'auto lap' functie heeft. Die is voor mij onmisbaar in een sporthorloge (km tijden zien tijdens het hardlopen). De Fitbit Surge had deze functie ook niet toen deze uitkwam, maar die hebben ze later toegevoegd in de firmware. Of de Fitbit Blaze 'm ook heeft, kan ik nergens terugvinden, maar ja, het ontbreken van de GPS is al genoeg reden voor mij om niet voor de Blaze te gaan ter vervanging van m'n huidige Charge HR icm Forerunner 610. De Garmin ForeRunner 235 en de Fitbit Surge zijn de enige die alle benodigde features aan boord hebben. Garmin heeft daarbij mijn voorkeur omdat deze meer op sporten gericht is, met name door de mogelijkheid 5 hartslagzones te definiëren.Roos79 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:16:
[...]
De fenix 3 schijnt al saphire glas te hebben volgens de Garmin site dus dan heeft die techy agent het mis.
De titanium gaat wel die richting op kwa prijs maar heeft geen optische HR.
https://buy.garmin.com/en...enix-3-hr/prod545480.html
En een revieuw,
http://www.dcrainmaker.co...min-fenix3hr-preview.html
Helemaal waar maar er is een sporthorloge met GPS topic zal even het linkje hier plaatsenPatrickC schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:49:
[...]
We gaan een beetje off-topic met deze Garmin discussie in een Fitbit topic, maar ja... we moeten de nieuwe Fitbit producten ook vergelijken met hun directe concurrentie. Ik was nog even naar de specs van de Fenix 3 HR aan het kijken en zie tot mijn grote verbazing dat deze geen 'auto lap' functie heeft. Die is voor mij onmisbaar in een sporthorloge (km tijden zien tijdens het hardlopen).
Misschien weten zei beter over die functies ik gebruik dat niet op mijn Fenix3
(ik heb dus een Fenix3 en een Charge HR
Het grote Sporthorloge met GPS topic
Anoniem: 723750
Vandaag heb ik mijn fitbit Charge HR ontvangen echter ziet mijn telefoon de software niet. Ik heb de app. in de google playstore gedownload en als ik verder ga ik het menu en het juiste apparaat selecteer verwijst de app mij door om de software op mijn computer te installeren.
Ik wil de data die voortkomt uit de fitbit Charge HR juist op mijn telefoon ontvangen omdat ik bijna nooit thuis ben. De software installeren op mijn computer heeft dus niet veel zin omdat ik deze niet vaak kan opzoeken.
In mei 2015 heb ik mijn nieuwe Huawei G750 gekocht met Android 4.2.2. en bluetooth 4.0. Voordat ik de fitbit bestelde heb ik gecontroleerd of mijn telefoon aan de juiste voorwaarde voldoed. Dit was wel het geval.
Mocht iemand een idee hebben om mijn telefoon toch zichtbaar te maken voor telefoon dan hoor ik het graag!
Anoniem: 723750
Ik wil de data die voortkomt uit de fitbit Charge HR juist op mijn telefoon ontvangen omdat ik bijna nooit thuis ben. De software installeren op mijn computer heeft dus niet veel zin omdat ik deze niet vaak kan opzoeken.
In mei 2015 heb ik mijn nieuwe Huawei G750 gekocht met Android 4.2.2. en bluetooth 4.0. Voordat ik de fitbit bestelde heb ik gecontroleerd of mijn telefoon aan de juiste voorwaarde voldoed. Dit was wel het geval.
Mocht iemand een idee hebben om mijn telefoon toch zichtbaar te maken voor telefoon dan hoor ik het graag!
- Hartslag is in de APP niet zichtbaar
- Synchronisatie tussen de fitbit en smartphone gaat heel vaak mis.
Iemand die hier een structurele oplossing voor heeft?
Wellicht lukt het wel als je eerst je Charge HR aan je Fitbit account koppelt via de website op een PC? Als je hierna de app op je telefoon gebruikt, hoef je alleen nog maar de bluetooth koppeling te maken, omdat de app ook inlogt op je Fitbit account waaraan de Charge HR al gekoppeld is. Lukt het dan nog niet, probeer dan eens een herstart van je telefoon en Charge HR.Anoniem: 723750 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:11:
Vandaag heb ik mijn fitbit Charge HR ontvangen echter ziet mijn telefoon de software niet. Ik heb de app. in de google playstore gedownload en als ik verder ga ik het menu en het juiste apparaat selecteer verwijst de app mij door om de software op mijn computer te installeren.
Misschien even handig als je ook vertelt welke telefoon je hebt? Maar, heb je de hartslag info al aan de app toegevoegd? Of staat deze er al tussen maar geeft de actuele hartslag niet weer?pitchdown schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:45:
Ik heb hier 2 fitbit HR S apparaten met de volgende problemen
- Hartslag is in de APP niet zichtbaar
- Synchronisatie tussen de fitbit en smartphone gaat heel vaak mis.
Iemand die hier een structurele oplossing voor heeft?
De HR werkt opzich goed denk ik, alleen wordt het niet helemaal goed ondersteund op een Lumia 640XL (Win10) volgens mij. (staat ook op de website van fitbit) maar hoop dat dit wel opgelost wordt..
De trappen teller, werkt voor mij voor geen meter. Vorige week in schotland geweest voor 3 dagen, heb ruim 100 trappen op en af gelopen, de fitbit geeft aan dat ik er 17 heb gehad...
De stappenteller, hoe betrouwbaar is die? Want soms heb ik het idee dat hij stappen gewoon overslaat en daarna er gewoon een paar extra bij optelt...
De trappenteller telt één trap als 3 meter hoogteverschil. En de stappenteller begint pas te tellen na X aantal stappen, enkele stappen worden niet meegenomen. Maar over het algemeen is die erg nauwkeurig, ga maar een stukje lopen en let op je Fitbit.da_PSI schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:01:
Heb sinds 3 januari ook de Fitbit Charge HR..., en ben er best tevreden over. Het enigiste wat ik niet helemaal snap is hoe goed de stappen teller is, de trappen teller (oid), HR..
De HR werkt opzich goed denk ik, alleen wordt het niet helemaal goed ondersteund op een Lumia 640XL (Win10) volgens mij. (staat ook op de website van fitbit) maar hoop dat dit wel opgelost wordt..
De trappen teller, werkt voor mij voor geen meter. Vorige week in schotland geweest voor 3 dagen, heb ruim 100 trappen op en af gelopen, de fitbit geeft aan dat ik er 17 heb gehad...
De stappenteller, hoe betrouwbaar is die? Want soms heb ik het idee dat hij stappen gewoon overslaat en daarna er gewoon een paar extra bij optelt...
Alle trappen die we hebben gehad waren hoger/lager dan 3 meter.Reaper.JA2 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:39:
[...]
De trappenteller telt één trap als 3 meter hoogteverschil. En de stappenteller begint pas te tellen na X aantal stappen, enkele stappen worden niet meegenomen. Maar over het algemeen is die erg nauwkeurig, ga maar een stukje lopen en let op je Fitbit.
De stappenteller zal ik vanvond nog eens even bekijken
Dat heeft ook invloed op het wel of niet tellen van een trap tevens zal luchtdruk ook meespelen.
Fitbit berekent 'floors' obv luchtdrukverschil. Het komt er ongeveer op neer dat het luchtdrukverschil als je een hoogte overbrugt van 10 feet (dus dik 3 meter) wordt geregistreerd als één trap. Maar je moet hierbij ook stappen maken, anders zou het gebruik van een lift ook tellen als trappen lopen.da_PSI schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:01:
Heb sinds 3 januari ook de Fitbit Charge HR..., en ben er best tevreden over. Het enigiste wat ik niet helemaal snap is hoe goed de stappen teller is, de trappen teller (oid), HR..
Wat betreft het tellen van stappen. 100% nauwkeurig zal het nooit zijn. Ik heb het wel eens gecontroleerd terwijl ik b.v. een afstand loop van 200m en het door mijzelf getelde stappen week maar heel weinig af van wat mijn Charge HR aangaf. Als de afwijking bij jou groot is, dan zou ik dit even voorleggen bij Fitbit zelf. Misschien werkt jouw Charge HR wel niet goed.
Vandaag op zolder geklust en ruim 50 trappen gelopen. De Fitbit heeft er 50 geteld, dus ik heb mijn Lighthouse-badge behaald
https://help.fitbit.com/a...t-are-very-active-minutes
[ Voor 24% gewijzigd door Roos79 op 10-01-2016 22:40 ]
Ik heb ook even uitgerekend dat het ongeveer 40 kcal is om 50 trappen te doen met mijn gewicht

Meer mensen die er over denken?
[ Voor 5% gewijzigd door Reaper.JA2 op 12-01-2016 22:42 ]
Heeft iemand van jullie ervaring om de Charge HR tijdens spinning te gebruiken? Is die daarvoor te gebruiken?
Het grootste verschil die ik kan vinden is het kleuren display en de GPS. Zijn hier meerdere die twijfelen over deze keus of getwijfeld hebben en toch gekozen hebben voor de Surge HR of wachten tot maart?
Maar misschien gaat het dit jaar soepeler en sneller ik zag dat je je bij Coolblue kon inschrijven om je op de hoogte te houden.
En betreft de GPS wat wil je ermee gaan doen?
Ik heb hem sinds eind november en dan vooral voor het gemak. Niets hoeven onthouden en handmatig invoeren vlak na het wakker worden is een grote pre. Opstaan, toiletbezoek, op dat ding staan, job done.Reaper.JA2 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 22:41:
Ben sinds een aantal dagen toch over de Fitbit Aria (de weegschaal) aan het denken. Is er nu vanaf €100 en als het net zo motiverend en goed werkt als de Fitbit Charge HR is het toch echt wel de moeite waard. Niet dat het bijhouden daarvan zoveel moeite is, maar het wordt je zoveel makkelijker gemaakt
Meer mensen die er over denken?
Ben je er tevreden mee, en bovenal; is dat het geld waard?noo schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 09:51:
[...]
Ik heb hem sinds eind november en dan vooral voor het gemak. Niets hoeven onthouden en handmatig invoeren vlak na het wakker worden is een grote pre. Opstaan, toiletbezoek, op dat ding staan, job done.
Zeker tevreden mee. Of het het geld waard is is een persoonlijke afweging. Ik vind van wel; maar ik zou ook wel zonder kunnen, het is niet een absoluut onmisbaar ding. Moest ik kiezen tussen m'n Aria en m'n Charge HR, dan koos ik voor de Charge HR, die vind ik veel motiverender.Reaper.JA2 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:03:
[...]
Ben je er tevreden mee, en bovenal; is dat het geld waard?
Als je stappen erg afwijken dan kun je ook nog de paslengte aanpassen bij de instellingen. Fitbit vult een default paslengte in op basis van je lengte. In mijn geval werden er veel te veel stappen geteld en bleek de paslengte veel klein te zijn.da_PSI schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:01:
Geen ervaring met spinning maar wel met fietsen (gewoon naar werk/boodschappen doen) en hardlopen.Can2 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:37:
Ik zit te overwegen om een Charge HR aan te schaffen. Behalve hardlopen doe ik ook aan mountianbiken en spinning. Als ik het goed heb gelezen moet de Charge HR nu in staat zijn om fiets activiteit te herkennen. Wat is jullie ervaring hiermee? Of kun je de Fitbit dan toch beter in exercise mode zetten?
Heeft iemand van jullie ervaring om de Charge HR tijdens spinning te gebruiken? Is die daarvoor te gebruiken?
Doet hij zeer nauwkeurig vind ik. Hij ziet meteen dat het om fietsen of hardlopen gaat. Heb hem nog nooit in een mode gezet, weet niet eens hoe ik dat doe
Mountainbiken heb ik nog niet gedaan, doe ik eigenlijk alleen in de zomer.
Zitten jullie gewichten vlak bij elkaar?Versteegrob schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:22:
Ik heb problemen met mijn weegschaal. Hij weegt altijd perfect en herkent mij zodat ik netjes mijn initialen zie. Van de week stond mijn vriendin er op en nu ziet hij mij steeds als guest. Nu zie ik het gewicht niet meer in de app komen. Meer mensen hier last van? Vanavond de weegschaal maar is opnieuw toevoegen aan de app, misschien helpt dat.
Misschien moet jij jezelf nogmaals aanmelden?
Vergeet niet dat de Aria volgens mij alleen aangesloten kan worden op een b wifi netwerk. Mocht je een wireless-g/wireless-n thuis hebben dan kun je dat dus vergeten. De Aria is natuurlijk alweer een paar jaar oud, dus niet echt de wifi-techniek van deze tijd. Wellicht de Garmin Index Smart Scale interessanter? (die is sinds kort uit). Ik weet alleen niet of die aan je Fitbit te koppelen is.Reaper.JA2 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:22:
Cool, thanks voor de antwoorden. Volgende loon toch maar eens een Aria aanschaffen
is everything cool?
Nee, want er zit geen GPS inCan2 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:38:
Is het ook mogelijk om tijdens het hardlopen of fietsen je actuele of gemiddelde snelheid te tonen op de fitbit charge hr?
Ik ben de eerste twee weken van het jaar nog niet met de fiets naar werk geweest en toch scoorde ik aardig wat "active minutes". Nu blijkt dat ik vooral tijdens stadsverkeer een verhoogde hartslag heb
[ Voor 34% gewijzigd door Grrrrrene op 16-01-2016 11:00 ]