• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Canis Lupus schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:55:
Ik heb ook even wat mensen een PB gestuurd voor de ranking :)
Zou mooi zijn als ze de Cycle correction van de Surge ook naar de Charge HR brengen, al vermoed ik dat daar de GPS voor wordt gebruikt...
Maak daar dan een optie van als je een smartphone hebt gekoppeld. Ik heb mijn eerste nacht doorgebracht met een Charge HR aan mijn pols. Het moment van inslapen wordt zeer nauwkeurig gedetecteerd (2-3 minuten later dan de laatste tijd die ik op de wekker heb gezien) en het is leuk te zien dat ik inderdaad vrij beroerd heb geslapen vannacht (vaak onrustig), dat moet beter kunnen ;)

Vandaag eens bijhouden hoeveel stappen ik zet. Zo 's morgens van bed naar de badkamer naar beneden op de bank journaal kijken is alweer 133 stappen 8)7 Resting heart rate lijkt zo rond de 54bpm te liggen, maar ik heb dan ook een conditie van niks. Een van de redenen voor aanschaf van de Charge HR :)

Voorlopig erg tevreden over het apparaatje en de installatie, hoe dat op lange termijn is gaan we meemaken.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:51
Grrrrrene schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 06:39:
[...] Resting heart rate lijkt zo rond de 54bpm te liggen, maar ik heb dan ook een conditie van niks. Een van de redenen voor aanschaf van de Charge HR :)
Ik heb een redelijke conditie (vind ik), en bij mij schommelt hij tussen de 55 en 60.
Wat is jullie ervaring?

PSN:CanisLupusNL - Xbox: CanisLupusNL - About.me

• fweijers
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-02 18:24
Het lukt me niet om data te exporteren uit het dashboard.
fitbit dashboard > settings > data exort

Ik heb het in verschillende browsers geprobeerd maar geen resultaat. Bij jullie wel?

PS deze tip moet ik nog proberen: http://scn.sap.com/commun...ith-fitbit-and-sap-lumira

[Voor 26% gewijzigd door fweijers op 08-10-2015 12:51]

• Karel17
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:20
fweijers schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:48:
Het lukt me niet om data te exporteren uit het dashboard.
fitbit dashboard > settings > data exort

Ik heb het in verschillende browsers geprobeerd maar geen resultaat. Bij jullie wel?

PS deze tip moet ik nog proberen: http://scn.sap.com/commun...ith-fitbit-and-sap-lumira
Ik heb geautomatiseerd; iedere dag wordt er een export vanzelf geüpload naar m'n Google Drive. Werkt aardig :) Kun je instellen via IFTTT (nu IF). Als je hier naar opzoek bent is dit een aanrader!

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:56

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Is een Fitbit (bijv de Charge HR) ook aan te raden voor krachttraining? Ik sport 4x in de week (krachttraining + cardio) en ik ben toch wel heel erg benieuwd wat mijn hartslag is tijdens de training. Verder fiets ik elke dag naar mijn werk (2x15 minuten) en ik zou graag inzicht willen hebben in mijn stats.

Wat mijn slaappatroon etc is zijn ook leuke bijkomstigheden natuurlijk. Verder houd ik erg actief bij wat ik elke dag eet, dus koppelen aan Myfitnesspal is sowieso een must.

[Voor 22% gewijzigd door FREAKJAM op 08-10-2015 15:21]

is everything cool?

• fweijers
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-02 18:24
Ik wil alle hart rate informatie exporteren. Helaas bevat de IF export niet de volledige data dus als iemand me kan vertellen hoe het exporteren vanuit het dashboard werkt hou ik me aanbevolen :-)

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:15
FREAKJAM schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:18:
Is een Fitbit (bijv de Charge HR) ook aan te raden voor krachttraining? Ik sport 4x in de week (krachttraining + cardio) en ik ben toch wel heel erg benieuwd wat mijn hartslag is tijdens de training. Verder fiets ik elke dag naar mijn werk (2x15 minuten) en ik zou graag inzicht willen hebben in mijn stats.

Wat mijn slaappatroon etc is zijn ook leuke bijkomstigheden natuurlijk. Verder houd ik erg actief bij wat ik elke dag eet, dus koppelen aan Myfitnesspal is sowieso een must.
De Charge HR is niet geschikt voor krachttraining en fietsen. Optische hartslagmeting waarbij de spieren in je armen worden gebruikt en je armen veel bewegen leidt tot een onnauwkeurige meting. Een hartslagband is hierbij aan te raden. Wat betreft fietsen, daarvoor is de Surge beter geschikt.

[Voor 15% gewijzigd door PatrickC op 08-10-2015 21:06]

• Grrrrrene
  • Niet online
Maar waarom raden ze hem dan wel aan voor hardlopen/wandelen, daarbij bewegen je armen ook aardig wat. En bij fietsen zitten ze meestal aan het stuur, al schudt het stuur natuurlijk wel op oneffen terrein.

• PatrickC
Grrrrrene schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 21:27:
Maar waarom raden ze hem dan wel aan voor hardlopen/wandelen, daarbij bewegen je armen ook aardig wat. En bij fietsen zitten ze meestal aan het stuur, al schudt het stuur natuurlijk wel op oneffen terrein.
With high-intensity interval training, P90X, boxing, or other activities where your wrist is moving vigorously and non-rhythmically, the movement may prevent the sensor from finding an accurate heart rate. Similarly, with exercises such as weight lifting or rowing, your wrist muscles may flex in such a way that the band tightens and loosens during exercise. Try relaxing your wrist and staying still briefly (about 10 seconds), after which you should see an accurate heart rate reading. Note that your tracker will still provide accurate calorie burn readings during these types of exercise by analyzing your heart rate trends over the course of the workout.

Bij het hardlopen gebruik je de spieren in je onderarm en pols bijna niet.

[Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 08-10-2015 21:51]

• Grrrrrene
  • Niet online
Bij het fietsen toch ook niet :? Kijk, roeien en gewichtheffen, dat snap ik, dan span je je spieren aan omdat je anders geen kracht kunt zetten, maar aan je stuur loop je niet continu te trekken, ik (op mijn ligfiets, dus wellicht wat anders) in ieder geval niet. Ik heb hele einden maar 1 hand aan het stuur :P

• PatrickC
Grrrrrene schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:13:
Bij het fietsen toch ook niet :? Kijk, roeien en gewichtheffen, dat snap ik, dan span je je spieren aan omdat je anders geen kracht kunt zetten, maar aan je stuur loop je niet continu te trekken, ik (op mijn ligfiets, dus wellicht wat anders) in ieder geval niet. Ik heb hele einden maar 1 hand aan het stuur :P
Over fietsen icm hartslagmeting heb ik ook niet gezegd dat dat slecht werkt. Ik heb wel gezegd dat de Charge HR niet geschikt is voor fietsen. Deze meet dan namelijk onterecht stappen. De Charge HR kent ook geen standaard activiteit voor fietsen. Daarom raadde ik daarvoor ook de Surge aan. Die heeft namelijk wel een standaard actviteit fietsen aan boord. Hopelijk is het nu wel duidelijker? ;)

• Grrrrrene
  • Niet online
Ah, ja, zo had ik het niet begrepen :*

Ik ging de fout in bij "De Charge HR is niet geschikt voor krachttraining en fietsen. Optische hartslagmeting waarbij de spieren in je armen worden gebruikt en je armen veel bewegen leidt tot een onnauwkeurige meting. "

Ik zag niet zo hoe je spieren in je armen worden gebruikt en je armen veel bewegen tijdens het fietsen, maar dat sloeg op de krachttraining begrijp ik nu :P

[Voor 83% gewijzigd door Grrrrrene op 09-10-2015 08:32]

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Thanks voor de duidelijke uitleg PatrickC. Even verder kijken dus :)

is everything cool?

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-04 15:33
Canis Lupus schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:33:
[...]

Ik heb een redelijke conditie (vind ik), en bij mij schommelt hij tussen de 55 en 60.
Wat is jullie ervaring?
mijne schommelt ie normaal gesproken ook tussen de 55 en 60. deze week wat hoger (62), volgens mij heeft dat met een xwaar weekend (alcohol/weinig slaap) te maken. ben er nog niet achter hoe ik em weer richting 55 krijg...

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:45
Ik zou eigenlijk mijn slaap willen gaan meten. Nu vind ik het niet zo relaxed om mijn iPhone in mijn bed te leggen, dus simpelweg de Sleep Cycle app gebruiken heeft niet zoveel nut.

Is een fitbit een optie voor mij? En zo ja, welke kan ik het best nemen als ik verder niet zoveel behoefte heb om de hele dag van alles te meten?

Bijkomende complicatie is dat ik een baby van een paar weken heb en dus om de haverklap uit bed ben. "Snapt" zo'n tracker dat?

omniscale.nl

• Grrrrrene
  • Niet online
Mijn Charge HR snapt het wanneer ik uit bed stap, want hij telt stappen. Ook heeft hij door dat ik wakker ben als ik na het ontwaken nog even in bed blijf liggen. Ik denk dat hij dat doet aan de hand van de hartslag, die automatisch omhoog gaat als ik wakker word. Maar de details ken ik niet eigenlijk :)

[Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 11-10-2015 15:37]

• beccie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2021
Ik heb nu een fitbit flex en gebruik deze eigenlijk dus alleen als stappenteller. Als slechthorende vind ik de wekker helemaal super! Nu las ik dat de fitbit Charge dus ook trilt als je telefoon gaat en dat er op het schermpje staat wie er belt. Werkt deze functie ook een beetje of is dit meer een gimmick? En heeft het dan toegevoegde waarde om te upgraden naar de Charge HR enkel vanwege de hartslagfunctie?

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:38

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Ik volg al een tijdje de markt inzake activity trackers (sinds de jawbone up2).
Had altijd een voorkeur voor jawbone, maar met vaak en veel reviews te lezen kwam ik meer en meer bij fitbit terecht.
Was dan ook aangenaam verrast dat er een topic op tweakers staat.

Het zou voor mezelf een leuk kerstcadeau kunnen zijn. Heb vooral interesse in de charge HR. Alleen heb ik een paar vragen waar google geen antwoord wil/kan op geven.

Naast lopen, tennis ik ook.
Voornamelijk voor tennis heb ik een paar vragen.

* Kan je een automatische workout achteraf aanpassen naar een andere activiteit? Ik kan het niet vinden op hun site. Enkel dat je ofwel manueel (achteraf?) alles ingeeft ofwel automatisch start door de knop even in te houden op de charge en na je workout nogmaals even inhoudt.
* Kan je je actviteit aanpassen op de app of moet je hiervoor op hun dashboard (website?) terecht?

Ik las dat boven het led scherm een kleine gleuf was waar wel vuiligheid durft in te kruipen?
Wassen jullie deze vaak af na sportgebruik? en nog geen problemen mee gehad?

Er komen mogelijk nog vragen.

Alvast dank.

Battle.net: NagaByrd#2844

• derfischmeister
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05 12:39
Ik tennis zelf ook!

Afgelopen zaterdag heb ik een activiteit opgenomen toen ik ging starten met de wedstrijd. Dit wordt dan gelogd als 'activiteit'. Die activiteit kun je dan een naampje geven, in mijn geval 'tennis':

Begin van de wedstrijd druk ik op de knop aan de zijkant van de Fitbit charge HR en na het einde van de workaround druk ik op stop. Wel leuk om te zien wat voor intensieve wedstrijd je hebt gehad, of juist niet :). Automatisch ziet mijn fitbit niet dat ik ben gaan tennissen in ieder geval, ik zou ook niet weten hoe die dat zou moeten meten.

Net even geprobeerd of ik in de app mijn workout kan aanpassen, dat kan helaas niet!

Vuiligheid is er bij mij nog niet in gekomen. 1x in de week hou ik het bandje even onder de kraan, voor de rest maak ik 'm niet apart schoon.

• cl0udrado
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-05 18:05
Heb de Charge HR inmiddels al twee weken. Ik merk wel dat ik tijdens mijn slaap 500 stappen maak, volgens de chare HR? Anyone else?

[Voor 18% gewijzigd door cl0udrado op 14-10-2015 20:08]

• derfischmeister
cl0udrado schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 20:08:
Heb de Charge HR inmiddels al twee weken. Ik merk wel dat ik tijdens mijn slaap 500 stappen maak, volgens de chare HR? Anyone else?
Nee, daar heb ik geen last van. Meestal staat ie op een laag aantal of soms zelf 0 als ik wakker wordt!

• Karel17
cl0udrado schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 20:08:
Slaapwandelen? :p Nee nog geen last van gehad, heb altijd onder de 100. Af en toe keer naar de wc hèhè

• cl0udrado
Karel17 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:17:
[...]

Slaapwandelen? :p Nee nog geen last van gehad, heb altijd onder de 100. Af en toe keer naar de wc hèhè
derfischmeister schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 20:55:
[...]

Nee, daar heb ik geen last van. Meestal staat ie op een laag aantal of soms zelf 0 als ik wakker wordt!
Ik onderschat waarschijnlijk ook hoeveel 100 stappen zijn.

[Voor 12% gewijzigd door cl0udrado op 15-10-2015 17:31]

• nowherebound123
  • Laatst online: 15:59
Momenteel ben ik aan het trainen voor een marathon, en ik gebruik hiervoor de runkeeper app op android. Ik volg een door hen opgesteld programma, en wil dit ook blijven doen. Ik zie dat fitbit integratie heeft met runkeeper, maar vraag me af hoe ver dit gaat?

Waar ik naar op zoek ben is een manier om mijn telefoon thuis te kunnen laten. Ik wil een runkeeper activity kunnen rennen, inclusief intervals etc, en ik wil muziek kunnen luisteren op bluetooth headphones.

Is dit mogelijk met fitbit?

• Canis Lupus
nils.kuijpers schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:42:
Waar ik naar op zoek ben is een manier om mijn telefoon thuis te kunnen laten. Ik wil een runkeeper activity kunnen rennen, inclusief intervals etc, en ik wil muziek kunnen luisteren op bluetooth headphones.

Is dit mogelijk met fitbit?
Een Fitbit (Surge) kan niet zelf muziek afspelen, dus daar kun je hem niet voor gebruiken.
Verder is de Synchronisatie tussen de twee vooral van Fitbit naar Runkeeper, niet andersom.
Dus stappen, slaap, gewicht enz. worden naar Runkeeper gezonden, maar (zonder omweg) niet andersom.

Een training uit Runkeeper in je Fitbit uitvoeren gaat dus volgens mij niet lukken.

• cl0udrado
Ik had al bij diverse websites gelezen dat de Fitbit slecht presteert bij intense workouts. Vandaag tijdens het fitness uitgeprobeerd waarbij de Charge HR 3 vingers van mijn pols was gepositioneerd. Op een gegeven moment registreerde het de hartslag niet meer. Hoe is jullie ervaring hiermee?

• PatrickC
beccie schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 18:54:
Ik heb nu een fitbit flex en gebruik deze eigenlijk dus alleen als stappenteller. Als slechthorende vind ik de wekker helemaal super! Nu las ik dat de fitbit Charge dus ook trilt als je telefoon gaat en dat er op het schermpje staat wie er belt. Werkt deze functie ook een beetje of is dit meer een gimmick? En heeft het dan toegevoegde waarde om te upgraden naar de Charge HR enkel vanwege de hartslagfunctie?
De 'call notification' werkt prima bij mij en is zeker geen gimmick. Ook als de telefoon ergens anders ligt, maar nog wel binnen bluetooth bereik is het erg handig. De eerste keer dat het gebeurde was ik aangenaam verrast dat terwijl m'n telefoon onder in de woonkamer lag, ik boven op de slaapkamer nog de notification kreeg en zelfs kon zien wij mij belde.

Of de hartslagfuntie toegevoegde waarde heeft is natuurlijk iets wat je zelf bepaalt. Ik zelf vind het gewoon leuk om te kunnen zien wat mijn hartslagverloop is gedurende de hele dag en mijn rusthartslag. M.n. die laatste is een goede graadmeter over hoe fit en uitgerust ik ben.

• PatrickC
cl0udrado schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:49:
Ik had al bij diverse websites gelezen dat de Fitbit slecht presteert bij intense workouts. Vandaag tijdens het fitness uitgeprobeerd waarbij de Charge HR 3 vingers van mijn pols was gepositioneerd. Op een gegeven moment registreerde het de hartslag niet meer. Hoe is jullie ervaring hiermee?
Ik heb hier geen ervaring mee, maar het probleem bij fitness is waarschijnlijk dat je de spieren in je onderarm hierbij gebruikt wat invloed heeft op de bloeddoorstroming op de plek waar de optische sensor je hartslag meet. Hartslagmeting bij fitness werkt eigenlijk alleen maar goed met een borstband.

• PatrickC
nagasy schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 23:16:
* Kan je een automatische workout achteraf aanpassen naar een andere activiteit? Ik kan het niet vinden op hun site. Enkel dat je ofwel manueel (achteraf?) alles ingeeft ofwel automatisch start door de knop even in te houden op de charge en na je workout nogmaals even inhoudt.
* Kan je je actviteit aanpassen op de app of moet je hiervoor op hun dashboard (website?) terecht?

Ik las dat boven het led scherm een kleine gleuf was waar wel vuiligheid durft in te kruipen?
Wassen jullie deze vaak af na sportgebruik? en nog geen problemen mee gehad?
Na de activiteit kun je aangeven wat de activiteit was. Dit kan zowel via de App (gebruik zelf een iPhone) als via de website. Op de website heb je volgens mij wel meer keus en kun je eigen namen geven aan de activiteit. Bij de App kun je via Categorize volgens mij alleen maar Run, Walk, Bike aangeven volgens mij. Zal de volgende keer eens kijken of die lijst is aan te passen.

Soms zie ik wel wat vuiligheid in de gleuf, maar ik spoel de Charge HR altijd af na het sporten, m.n. om zweet te verwijderen.

• habermas
  • Laatst online: 20-04 15:33
cl0udrado schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:49:
de Fitbit (HR) heeft inderdaad moeite om je hartslag goed te blijven meten bij intensieve workouts. als het je echt voornamelijk om correcte hartslag registratie gaat kun je ook naar de Mio Fuse kijken. die is veel nauwkeuriger weet ik uit eigen ervaring.

[Voor 4% gewijzigd door habermas op 20-10-2015 12:42]

• cl0udrado
habermas schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:41:
[...]

de Fitbit (HR) heeft inderdaad moeite om je hartslag goed te blijven meten bij intensieve workouts. als het je echt voornamelijk om correcte hartslag registratie gaat kun je ook naar de Mio Fuse kijken. die is veel nauwkeuriger weet ik uit eigen ervaring.
Heb net een Charge HR aangeschaft dus dat zal het niet worden. Ik heb wel een borstband van Polar, maar het zou leuker zijn als de Charge HR. Hetzelfde kan doeb. Probeer nog een sweetspot te vinden, er zijn ook ervaringen waar het wel goed gaat op de Fitbit forums of een soort van 'hack' met een polsbandje.

• dada7777
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-08-2022
ik heb zojuist de fitbit charge hr aangeschaft, nu een vraag waar kan ik het een en ander vinden hoe ik het instel? tijd goed zetten? caller id? slaap patroon enz

Dada

• Karel17
dada7777 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 18:49:
ik heb zojuist de fitbit charge hr aangeschaft, nu een vraag waar kan ik het een en ander vinden hoe ik het instel? tijd goed zetten? caller id? slaap patroon enz

Dada
Begin eens met de openingspost te lezen.

• derfischmeister
Iemand ervaring met de support afhandeling bij Fitbit? Ik heb sinds deze week ineens een vreemde bobbel op het bandje van mijn Fitbit. Hij is niet beschadigd of gevallen.

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:50
Ik zou eerst contact opnemen met het bedrijf waar je hem kocht en als die niet thuis geven fitbit contacten maar die zijn erg netjes is mijn ervaring.

• derfischmeister
Na een kort berichtje richting de support van Fitbit wordt er direct een nieuwe opgestuurd. Via bol.com (waar ik 'm besteld had) kreeg ik te horen dat ik de huidige op moet sturen en dan binnen 3 dagen gerepareerd wordt. Dus eerst even wachten op de nieuwe die ik van Fitbit krijg, en dan alsnog de oude opsturen naar Bol.com ;)

• PatrickC
Nu wordt het echt tijd dat Fitbit z'n zaakjes op orde krijgt wat betreft hun software. Garmin heeft nieuwe producten uitgebracht die zowel de Fitbit Surge als de Charge HR voorbij streven, met de Forerunner 235 en de VivoSmart HR. Nog even afwachten hoe hun HR sensor gaat werken, maar als ik nu in de markt zou zijn voor een activity tracker of GPS sporthologe met 24/7 HR, dan zou ik nu voor de Garmin kiezen.

• Roos79
derfischmeister schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:45:
Na een kort berichtje richting de support van Fitbit wordt er direct een nieuwe opgestuurd. Via bol.com (waar ik 'm besteld had) kreeg ik te horen dat ik de huidige op moet sturen en dan binnen 3 dagen gerepareerd wordt. Dus eerst even wachten op de nieuwe die ik van Fitbit krijg, en dan alsnog de oude opsturen naar Bol.com ;)
Dat is pas misbruik maken van service :?

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:20
Roos79 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:11:
[...]

Dat is pas misbruik maken van service :?
Beetje lullig inderdaad

• derfischmeister
Ik dacht, eens kijken hoe men hierop gaat reageren. Wat ik wel vind, is dat er schijnbaar een 'groot' issue is met de bandjes van de Fitbit. Een foto opsturen van m'n Fitbit is genoeg om geheel gratis direct een nieuwe opgestuurd te krijgen. Door dit defect betalen wij consumenten onnodig veel geld voor zo'n fitbit, aangezien er waarschijnlijk ingecalculeerd is dat een groot gedeelte van de Fitbit's gratis vervangen moet worden. Op de Fitbit community forum vind je talloze posts van gebruikers die inmiddels in een half jaar tijd al meerdere Fitbit's hebben versleten en gratis een nieuwe kregen.

Fibit stuurt me nu een nieuwe op. M'n oude laat ik als reserve liggen...

• cl0udrado
Hey allemaal,

Heb nu de Fitbit nou al een week gebruikt bij het fitnessen. Ik merk nu dat deze wel de hartslag goed meet tijdens intensieve sessies krachttraining en cardio. Ik heb mijn Fitbit zoals aangeraden drie vingers van mijn pols af, en deze zit steviger om mijn pols/onderarm. De hartslag die het meet en die van de machines zijn gemiddeld toch gelijk, dus dat is leuk om te zien. Ik moet er wel bij vertellen dat ik rond deze tijd een vrij dik training shirt aan heb, wat waarschijnlijk ook voorkomt dat er lichtinval optreed, zodat deze beter zijn werk kan doen!

Ik merk wel dat de batterij nu wel 50% is na 24 uur? Terwijl ik voorheen toch echt 2/3 dagen kon doen. Enige wat ik doe is excersise-mode activeren en deze synchroniseren na de workout. Is de excersise mode zo energievretend?

Ook heb ik hem op de dominant mode gezet, dat werkte toch preciezer, hoewel de Fitbit niet om mijn dominante hand zit.

[Voor 7% gewijzigd door cl0udrado op 30-10-2015 22:34. Reden: dominant mode toegevoegd]

• PatrickC
cl0udrado schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:58:
Ik merk wel dat de batterij nu wel 50% is na 24 uur? Terwijl ik voorheen toch echt 2/3 dagen kon doen. Enige wat ik doe is excersise-mode activeren en deze synchroniseren na de workout. Is de excersise mode zo energievretend?

Ook heb ik hem op de dominant mode gezet, dat werkte toch preciezer, hoewel de Fitbit niet om mijn dominante hand zit.
De exercise mode meet de hartslag frequenter en dat kost iets meer batterij, maar 50% na 24 uur? Ik gebruik de exercise mode 3 keer per week, totaal ongeveer 4 uur en doe eigenlijk altijd 4 hele dagen op één batterijlading. Verder heb ik notifications aan staan, all day sync uit en geen alarm notifications. Of dominant mode impact heeft op de batterijduur weet ik niet, maar het detecteren van de extra bewegingen van je dominante hand zou best wel eens meer batterij kunnen kosten.
Edit: Ik lees net dat de non dominant setting juist een hogere sensitiviteit gebruikt, maar er staat niets over een eventuele impact op het batterijverbruik van deze setting.

[Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 31-10-2015 13:08]

• cl0udrado
PatrickC schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 09:22:
[...]

De exercise mode meet de hartslag frequenter en dat kost iets meer batterij, maar 50% na 24 uur? Ik gebruik de exercise mode 3 keer per week, totaal ongeveer 4 uur en doe eigenlijk altijd 4 hele dagen op één batterijlading. Verder heb ik notifications aan staan, all day sync uit en geen alarm notifications. Of dominant mode impact heeft op de batterijduur weet ik niet, maar het detecteren van de extra bewegingen van je dominante hand zou best wel eens meer batterij kunnen kosten.
Edit: Ik lees net dat de non dominant setting juist een hogere sensitiviteit gebruikt, maar er staat niets over een eventuele impact op het batterijverbruik van deze setting.
Ben ook op mijn gebruik aan het letten, omdat ik het opmerkte toen ik net begon met het combineren van de Fitbit en fitness. De laatste paar dagen zet ik mn iphone in verbinding met de Fitbit (app) om mijn hartslag te meten tijdens de cardio. Vandaag heb ik dat niet gedaan, maar gewoon syncen NA het sporten.

Tot nu toe nog geen 50%, wellicht vandaar...vanwege de constante datatransmissie.Zal het gauw genoeg merken!

EDIT: net 50% aangegeven en heb rond deze tijd opgeladen gisterenavond!

[Voor 3% gewijzigd door cl0udrado op 31-10-2015 21:57]

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Ben sinds zeer kort in het bezit van een Charge HR en ik moet toch zeggen dat me een aantal dingen tegenvallen:

Slaapdetectie:
Er is een nachtje geweest dat een tijdje heb zitten woelen en de tijd heb kunnen zien op de wekker en mij de ochtend er na nog kon herinneren. Niet recht gaan zitten in bed maar wel mij wat bewogen/halfrecht gezet om de lakens goed te leggen. Fitbit logde dit als "restless" terwijl dat in mijn ogen toch wel echt wakker is. Op een andere nacht wanneer ik prima geslapen heb worden er dan wel wakkere momenten gelogged, beetje raar.

Stappenteller
Als er stappen gezet worden is ie wel heel nauwkeurig ja, maar bij het spelen van een gezelschapspelletje telde het dingetje er vrolijk een 500 à 800 stappen bij. Ook in de zetel zittend of typend op een toetsenbord merk ik dat de Charge er regelmatig wat stappen bij doet.

Al bij al heb ik toch vaak zoiets van "hmmm, allemaal fijn en wel maar het ontgroeit de status van gadget niet bij mij".

Doe ik wat fout? Ik draag de Fitbit aan mijn dominante hand, staat ook zo ingesteld op de app.
Verbruik van de Charge HR is nog wat te bekijken, heb 'm gisteren opgeladen maar merk nu na 2 wandelingen van enerzijds kleine 30 minuten en eentje van een 50 minuten (beide via knop gelogged als activity) dat de batterij nu al op halfvol icoontje staat in de app...

Vandaag even niets

• derfischmeister
HyperBart schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:47:

Doe ik wat fout? Ik draag de Fitbit aan mijn dominante hand, staat ook zo ingesteld op de app.
Verbruik van de Charge HR is nog wat te bekijken, heb 'm gisteren opgeladen maar merk nu na 2 wandelingen van enerzijds kleine 30 minuten en eentje van een 50 minuten (beide via knop gelogged als activity) dat de batterij nu al op halfvol icoontje staat in de app...
Ik doe gemakkelijk 5 dagen met een batterij. Sync je continue met je mobiele telefoon?

Nu ik ook MyFitnessPal heb gekoppeld met Fitbit en daar mijn voeding bijhoudt, heb ik wel een goed beeld of ik nu aan het eind van de dag nog extra moet bewegen. Dat vind ik echt nuttig en is voor mij meer dan een gadget.

• PatrickC
HyperBart schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:47:
Ben sinds zeer kort in het bezit van een Charge HR en ik moet toch zeggen dat me een aantal dingen tegenvallen:

Slaapdetectie:
Er is een nachtje geweest dat een tijdje heb zitten woelen en de tijd heb kunnen zien op de wekker en mij de ochtend er na nog kon herinneren. Niet recht gaan zitten in bed maar wel mij wat bewogen/halfrecht gezet om de lakens goed te leggen. Fitbit logde dit als "restless" terwijl dat in mijn ogen toch wel echt wakker is. Op een andere nacht wanneer ik prima geslapen heb worden er dan wel wakkere momenten gelogged, beetje raar.

Stappenteller
Als er stappen gezet worden is ie wel heel nauwkeurig ja, maar bij het spelen van een gezelschapspelletje telde het dingetje er vrolijk een 500 à 800 stappen bij. Ook in de zetel zittend of typend op een toetsenbord merk ik dat de Charge er regelmatig wat stappen bij doet.

Al bij al heb ik toch vaak zoiets van "hmmm, allemaal fijn en wel maar het ontgroeit de status van gadget niet bij mij".

Wat betreft slaapdetectie. Dit is geen professionele tool, maar geeft een indicatie van hoe je slaapt. De Charge HR merkt natuurlijk niet als je wakker wordt, maar zal afhankelijk van de beweging en hartslag proberen te detecteren dat je slaapt of wakker bent. Ik merk bijvoorbeeld dat de auto sleep detectie vaak te vroeg is. Meestal duurt het wel een half uur voordat ik in slaap val, maar de Charge HR denkt dat ik na een paar minuten al slaap. Verder vind ik mijn slaap efficiency nogal hoog. Altijd boven de 95%. :)

Wat betreft het tellen van stappen. 800 stappen tijdens een spelletje. Wat voor spelletje is dat dan? Twister misschien? ;) Probeer anders eens je andere hand met de andere setting.

Wat betreft het batterijgebruik. Het icoontje in de app is nogal 'grof'. Je hebt full, medium, low en empty. Helaas geeft de app of de charge HR zelf geen percentage aan. Het meest nauwkeurig is om 'm effe kort aan de lader te hangen. Dan krijg je een veel nauwkeurigere 'grafiek' van hoe vol de batterij nog is.

• PatrickC
derfischmeister schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:13:
[...]

Ik doe gemakkelijk 5 dagen met een batterij. Sync je continue met je mobiele telefoon?
Mijn max is tot nu toe 4 dagen, maar ik ben nog nooit zover gegaan dat ie helemaal leeg is. Welke settings gebruik je (hartslag, autosync, alarm, call notifications, display automatisch aan bij 'klok kijken')? En hoe vaak sync je handmatig en gebruik je activity mode?

• derfischmeister
Mijn max is tot nu toe 4 dagen, maar ik ben nog nooit zover gegaan dat ie helemaal leeg is. Welke settings gebruik je (hartslag, autosync, alarm, call notifications, display automatisch aan bij 'klok kijken')? En hoe vaak sync je handmatig en gebruik je activity mode?
Als je Fitbit aangeeft dat je batterij low is, dan kun je nog zeker een dag door. Ik heb hartslag continue lopen, alarm 's morgens, call notifications staan uit (geen bluetooth aanstaan op m'n mobiel, battery saving), en display automatisch aan bij klok kijken staan ook aan.

Ik sync zo'n 2 keer per dag.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

HyperBart

Huge Ego, Sorry

PatrickC schreef op donderdag 05 november 2015 @ 23:42:
[...]

Wat betreft slaapdetectie. Dit is geen professionele tool, maar geeft een indicatie van hoe je slaapt. De Charge HR merkt natuurlijk niet als je wakker wordt, maar zal afhankelijk van de beweging en hartslag proberen te detecteren dat je slaapt of wakker bent.
Dat vind ik een beetje belachelijk, de Charge HR hangt aan mijn pols notabene en kan zowel verschillen in hartslag als beweging veel nauwkeuriger detecteren dan bv. mijn iPhone die ik met Sleep Cycle in de hoek van mijn bed leg. (althans dat zou ik toch verwachten). Bij SleepCycle werkt de slaapmeting veel nauwkeuriger. Er zijn momenten dat ik echt wakker was, even rechtop ging zitten en wat dronk waar de FitBit doodleuk meldt "restless".

Dat vind ik eigenlijk niet kunnen, heb het voor de gein nog eens getest met de SleepCycle app en die doet het toch een stukje realistischer. Jammer vind ik dat dan voor een stukje electronica wat meer sensors dicht bij het lichaam van de gebruiker heeft dan een telefoon op een hoekje van de matras...
Ik merk bijvoorbeeld dat de auto sleep detectie vaak te vroeg is. Meestal duurt het wel een half uur voordat ik in slaap val, maar de Charge HR denkt dat ik na een paar minuten al slaap. Verder vind ik mijn slaap efficiency nogal hoog. Altijd boven de 95%. :)

Wat betreft het tellen van stappen. 800 stappen tijdens een spelletje. Wat voor spelletje is dat dan? Twister misschien? ;) Probeer anders eens je andere hand met de andere setting.
Daar draag ik nog een analoge horloge. Spelletje Carcassone ;) .
Wat betreft het batterijgebruik. Het icoontje in de app is nogal 'grof'. Je hebt full, medium, low en empty. Helaas geeft de app of de charge HR zelf geen percentage aan. Het meest nauwkeurig is om 'm effe kort aan de lader te hangen. Dan krijg je een veel nauwkeurigere 'grafiek' van hoe vol de batterij nog is.
Goede tip!

Vandaag even niets

• PatrickC
HyperBart schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:54:
[...]
Dat vind ik een beetje belachelijk, de Charge HR hangt aan mijn pols notabene en kan zowel verschillen in hartslag als beweging veel nauwkeuriger detecteren dan bv. mijn iPhone die ik met Sleep Cycle in de hoek van mijn bed leg. (althans dat zou ik toch verwachten). Bij SleepCycle werkt de slaapmeting veel nauwkeuriger. Er zijn momenten dat ik echt wakker was, even rechtop ging zitten en wat dronk waar de FitBit doodleuk meldt "restless".

Dat vind ik eigenlijk niet kunnen, heb het voor de gein nog eens getest met de SleepCycle app en die doet het toch een stukje realistischer. Jammer vind ik dat dan voor een stukje electronica wat meer sensors dicht bij het lichaam van de gebruiker heeft dan een telefoon op een hoekje van de matras...
[...]
Heb je de sensitive sleep setting al eens geprobeerd? Meer info over sleep tracking vind je hier:
http://help.fitbit.com/ar...ticle/Sleep-tracking-FAQs

• PatrickC
derfischmeister schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 08:41:
[...]

Als je Fitbit aangeeft dat je batterij low is, dan kun je nog zeker een dag door. Ik heb hartslag continue lopen, alarm 's morgens, call notifications staan uit (geen bluetooth aanstaan op m'n mobiel, battery saving), en display automatisch aan bij klok kijken staan ook aan.

Ik sync zo'n 2 keer per dag.
Ik gebruik geen silent alarms, maar wel de call notifications. Mijn charge HR heeft dus constant een bluetooth verbinding met mijn iPhone 6. Op mijn iPhone heeft dit weinig negatief effect mbt batterijgebruik (haal bijna altijd 2 tot 3 dagen voordat ie weer aan de lader moet), maar wellicht heeft het wat grotere invloed op de batterijduur van m'n charge HR. Maar ik kan leven met 4 dagen, omdat ik de call notifications eigenlijk best wel handig vind. :) Meestal gaat ie pas aan de lader als de app empty aangeeft en als je 'm dan aan de lader hangt geeft ie ook nog maar 1-2 streepjes aan.

• Karel17
PatrickC schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:28:
[...]
Maar ik kan leven met 4 dagen, omdat ik de call notifications eigenlijk best wel handig vind. :)
Inderdaad echt handig, heb vaak genoeg dat ik em wel aan de pols voel trillen maar niet hoor afgaan, het bluetooth bereik is zelfs nog ~6/7 meter en dat is best netjes! Kom je binnenshuis een heel eind mee.

• Krikkers
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-05-2020
Ik heb soms het probleem met mijn fitbit Charge HR dat die telt dat ik trappen doe wanneer ik met de auto rij. Nog iemand dit probleem?

• Roos79
Hier gaat de batterij steeds korter mee echt heel jammer zit er aan te denken om hem voor garantie weg te sturen want het begint te irriteren eerst haalde ik 4/5 dagen nu 2/3 dagen.

• PatrickC
Krikkers schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:26:
Ik heb soms het probleem met mijn fitbit Charge HR dat die telt dat ik trappen doe wanneer ik met de auto rij. Nog iemand dit probleem?
Trappen tellen gebeurt door luchtdruk verschil in combinatie met het doen van stappen. Worden er tijdens het autorijden ook stappen geteld?

• cl0udrado
Mijn batterij ging ook na 24 uur op 50%. Ik heb hiervoor contact opgenomen met Fitbit, kreeg binnen 3 werkdagen een nieuwe. En deze gaat weer 5 dagen mee zoals vanouds!

• Grrrrrene
  • Niet online
Vooralsnog geen batterijproblemen hier, de Fitbit geeft in de app na 4 dagen precies "battery low" aan. Nog niet het mailtje dat de accu geladen moet worden, maar wel een rood icoontje. Waarschijnlijk red ik dan dag 5 ook wel, zonder "all day sync" en met call notifications, maar meestal laad ik hem op dat moment even op. Uurtje aan de lader van mijn tablet en hij kan er weer tegen :)

• Krikkers
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-05-2020
PatrickC schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 17:36:
[...]

Trappen tellen gebeurt door luchtdruk verschil in combinatie met het doen van stappen. Worden er tijdens het autorijden ook stappen geteld?
Geen idee, zal het eens in het oog houden!

• Anoniem: 70599
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
-

[Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 70599 op 05-06-2016 09:47]

• cl0udrado
Sinds twee dagen geleden een nieuwe firmware v18.102 voor de Fitbit Charge HR:

Changelog:

http://help.fitbit.com/ar...the-latest-tracker-update

Schijnt dus ook een 'security bug' fix te zijn, wellicht de bluetooth hack?

Al ervaringen iemand?

• PatrickC
Anoniem: 70599 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:14:
Ik ben op zoek naar een Fitbit of iets wat daar op lijkt. Het lastige is dat ik enkel Linux draai, en geen Windows, OSX, IOS of Android. Kan een dergelijk apparaat iets met Linux?
Misschien dat Galileo iets voor je is? Deze linux software ondersteunt Fitbit apparaten die obv bluetooth syncen.
https://bitbucket.org/benallard/galileo

[Voor 9% gewijzigd door PatrickC op 14-11-2015 21:34]

• PatrickC
cl0udrado schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:55:
Sinds twee dagen geleden een nieuwe firmware v18.102 voor de Fitbit Charge HR:

Changelog:

http://help.fitbit.com/ar...the-latest-tracker-update

Schijnt dus ook een 'security bug' fix te zijn, wellicht de bluetooth hack?

Al ervaringen iemand?
Ik ben wel benieuwd welke verbetering er is mbt quickview. Persoonlijk zou ik graag zien dat je quickview automatisch kunt uitschakelen vanaf een bepaalde tijd, b.v. 's nachts.

• cl0udrado
PatrickC schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 21:38:
[...]

Ik ben wel benieuwd welke verbetering er is mbt quickview. Persoonlijk zou ik graag zien dat je quickview automatisch kunt uitschakelen vanaf een bepaalde tijd, b.v. 's nachts.
Inderdaad. Jammer dat ze niet vertellen welke 'verbeteringen' het werkte toch wel goed naar mijn idee. Heb het uitgezet voor het geval deze automatische steeds aangaat doordat ik een beweging maak met mijn arm (battery life).

Schijnt wel dat challenges met vrienden wel 'broken' is door de update.

• PatrickC
cl0udrado schreef op zondag 15 november 2015 @ 17:29:
[...]

Inderdaad. Jammer dat ze niet vertellen welke 'verbeteringen' het werkte toch wel goed naar mijn idee. Heb het uitgezet voor het geval deze automatische steeds aangaat doordat ik een beweging maak met mijn arm (battery life).

Schijnt wel dat challenges met vrienden wel 'broken' is door de update.
Ik las dat de verbetering mbt de quickview was dat er beter gebruik wordt gemaakt van de ambient light sensor. Ik wist niet eens dat de charge HR die heeft!

Challenges gebruik ik niet. Al die 'social media' functies kunnen me gestolen worden. De motivatie om te bewegen/sporten moet uit jezelf komen en niet aangejaagd door anderen. :)
Helaas nog steeds geen volledige custom HR zones in de nieuwe software. :(

• Niet online
-

[Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 70599 op 05-06-2016 09:46]

• PatrickC
Anoniem: 70599 schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:20:
[...]

Ja zie er goed uit. Ik kom er echter net achter dat je voor bijvoorbeeld het alarm, nog steeds een APP nodig hebt. Jammer. Vind het de mooiste en beste tracker die er is.
Tsja, met alleen Linux en dus geen Windows , OS X, Android of iOS behoor je waarschijnlijk tot een te kleine doelgroep voor bedrijven als Fitbit of Garmin. Is het nog een optie om Windows in een VM te draaien met Linux als host systeem via bv Oracle Virtual Box?

Verder, als ik nu opnieuw zou mogen kiezen dan zou ik waarschijnlijk gaan voor de vivosmart HR van Garmin ipv de Fitbit Charge HR, meer functies voor hetzelfde geld en qua looks zeker niet de mindere.

• Niet online
-

[Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 70599 op 05-06-2016 09:46]

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Aantal Fitbit devices op dit moment in de aanbieding bij Fonq. Met de code KCP3GE7U3H krijg je nog eens 3% korting. Twijfel zelf nog om er eentje te bestellen, lees toch wel genoeg verhalen dat de charge HR goed werkt tijdens krachttraining.

[Voor 69% gewijzigd door FREAKJAM op 17-11-2015 17:06]

is everything cool?

• derfischmeister
FREAKJAM schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:58:
Aantal Fitbit devices op dit moment in de aanbieding bij Fonq. Met de code KCP3GE7U3H krijg je nog eens 3% korting. Twijfel zelf nog om er eentje te bestellen, lees toch wel genoeg verhalen dat de charge HR goed werkt tijdens krachttraining.
Dank je. Ik zit te twijfelen of ik nog zo'n weegschaal van Fitbit neem. Iemand ervaringen mee?

• Karel17
derfischmeister schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:47:
[...]

Dank je. Ik zit te twijfelen of ik nog zo'n weegschaal van Fitbit neem. Iemand ervaringen mee?
Heb er zelf ook over getwijfeld, maar het is veel geld voor de extra functionaliteit. Het meet bijvoorbeeld niet je spierpercentage (wel je lean-percentage, dus het NIET vet, maar dat kan sterk fluctueren met vocht en eten).

Maar absoluut een interesse toevoeging die je zeker gemotiveerder houdt als je een gewicht-doel hebt. Als ik het geld had wist ik het wel :p

• PatrickC
derfischmeister schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:47:
[...]

Is veel te duur voor de geboden functionaliteit. Ik gebruik zelf een Medisana weegschaal die meer meet dan de Fitbit. Nadeel... geen wifi en dus automatische upload van de data naar Fitbit, maar... het loggen van gewicht en vetpercentage via de Fitbit app kost nog geen minuut. :)

• Canis Lupus
Net nog een nieuwe functie gevonden van de nieuwe firmware: wanneer je alarm afgaat 's ochtends laat hij je rusthartslag zien :)

• Karel17
Canis Lupus schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:57:
Net nog een nieuwe functie gevonden van de nieuwe firmware: wanneer je alarm afgaat 's ochtends laat hij je rusthartslag zien :)
Dat is nice! Was ik vanochtend nog iets te slaperig voor :p

• Canis Lupus
Karel17 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:05:
[...]
Dat is nice! Was ik vanochtend nog iets te slaperig voor :p
Vreemd genoeg gaf hij in het display 59 aan, terwijl ik nu op de site en app 60 zie staan... Waar dat verschil vandaan komt weet ik niet.

• Karel17
Canis Lupus schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:47:
[...]
Vreemd genoeg gaf hij in het display 59 aan, terwijl ik nu op de site en app 60 zie staan... Waar dat verschil vandaan komt weet ik niet.
Omdat je rust-hartslag over de dag verandert. Ik heb zelf ook dat ie s'ochtends lager is, omdat je dan net wakker bent (erg lage hartslag) en gedurende de dag hard aan het werk bent en daarom de hartslag hoger is.

• Karel17
Nieuws! Fitbit herkent nu automatisch je workout. Dit dacht ik al te merken en The Verge zegt het hier ook. Toch een makkelijke feature, zelfs fietsen wordt ondersteund staat er.
http://www.theverge.com/2...ows-when-youre-exercising

• Canis Lupus
Karel17 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:54:
Nieuws! Fitbit herkent nu automatisch je workout. Dit dacht ik al te merken en The Verge zegt het hier ook. Toch een makkelijke feature, zelfs fietsen wordt ondersteund staat er.
Bij mij heeft het al gewerkt :) Hij heeft vanmiddag mijn woon-werk ritje geregistreerd als Outdoor Bike :)

http://www.ericdevos.nl/got/fitbit-cycling.png

Je kunt op de site (of in iOS app) aangeven welke van de activiteiten hij automatisch mag registreren en wat de minimum duur moet zijn.
Best netjes zo! Grootste verbetering is dat hij nu automatisch de stappen die normaal tijdens het fietsen werden gedetecteerd eruit filtert.

• Karel17
Canis Lupus schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:30:
[...]

Bij mij heeft het al gewerkt :) Hij heeft vanmiddag mijn woon-werk ritje geregistreerd als Outdoor Bike :)

http://www.ericdevos.nl/got/fitbit-cycling.png

Je kunt op de site (of in iOS app) aangeven welke van de activiteiten hij automatisch mag registreren en wat de minimum duur moet zijn.
Best netjes zo! Grootste verbetering is dat hij nu automatisch de stappen die normaal tijdens het fietsen werden gedetecteerd eruit filtert.
Werkt het fietsen ook met een HR?
Met andere woorden; heb je een surge of HR? :9

• Canis Lupus
Karel17 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:23:
[...]
Werkt het fietsen ook met een HR?
Met andere woorden; heb je een surge of HR? :9
HR :) Gek genoeg heeft hij de terugrit niet automatisch gedetecteerd... Toen had ik geen wind tegen, dus wellicht vond hij mijn hartslag niet hoog genoeg ;)
En ik rijd ook op een elektrische fiets, wellicht dat dit meeweegt

• PatrickC
Karel17 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:54:
Bij mij werkte het niet. Na drie kwartier hardlopen moest ik nog steeds zelf de activiteit toewijzen (er stond gewoon workout). In de app staat automatisch herkennen van hardlopen aan en op een kwartier. A.h.v. de gegevens (hartslag, duur, stappen, gemiddelde snelheid) zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn hardlopen te herkennen lijkt mij?

• Karel17
PatrickC schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:01:
[...]

Bij mij werkte het niet. Na drie kwartier hardlopen moest ik nog steeds zelf de activiteit toewijzen (er stond gewoon workout). In de app staat automatisch herkennen van hardlopen aan en op een kwartier. A.h.v. de gegevens (hartslag, duur, stappen, gemiddelde snelheid) zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn hardlopen te herkennen lijkt mij?
Bij mij worden de wandelingen in de pauze (~20 min.) al gemeten. En dan is m'n hartslag rond de 100 :p

• PatrickC
Karel17 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:52:
[...]

Bij mij worden de wandelingen in de pauze (~20 min.) al gemeten. En dan is m'n hartslag rond de 100 :p
Start en stop je de activiteit hierbij op de Charge HR zelf of via je smartphone? Bij mij was het trouwens een actviteit van 5:31/km, 8353 stappen, 8.49km en gem. hartslag van 163. Lijkt verdacht veel op hardlopen toch? :P

• Karel17
PatrickC schreef op woensdag 25 november 2015 @ 22:24:
[...]

Start en stop je de activiteit hierbij op de Charge HR zelf of via je smartphone? Bij mij was het trouwens een actviteit van 5:31/km, 8353 stappen, 8.49km en gem. hartslag van 163. Lijkt verdacht veel op hardlopen toch? :P
Nee, ik doe juist niets meer zelf. Ik ga kopen en de Charge HR meet het vanzelf als een activiteit, dat is juist de nieuwe feature. En dat doen ze goed! Heb nog niet ontdekt dat fietsen ook goed werkt, vanavond even doen.

Dit maakt het toch wel makkelijker. Mits het altijd werkt :p

• Canis Lupus
Karel17 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 07:24:
[...]

Nee, ik doe juist niets meer zelf. Ik ga kopen en de Charge HR meet het vanzelf als een activiteit, dat is juist de nieuwe feature. En dat doen ze goed! Heb nog niet ontdekt dat fietsen ook goed werkt, vanavond even doen.

Enige jammere is dat je dan geen GPS kaartje hebt :P

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-05 09:52

André

Analytics dude

Ik heb de FitBit Charge HR inmiddels na een maand gebruik weer verkocht. In de eerste paar weken is het een geinig dingetje, maar daarna wordt het eentonig:
  • Als Rianne werkt en ik de hond 5 keer uitlaat haal ik met gemak de 10.000 stappen.
  • Als ik thuiswerk haal ik de 20 trappen per dag makkelijk.
  • Op de dagen dat ik naar de randstad ga zit ik voornamelijk in een autostoel of bureaustoel en is de beweging minimaal.
  • Na een partijtje hardlopen heb je alle meters wel in het groen staan.
  • De rusthartslag is altijd hetzelfde, hooguit een paar slagen meer of minder op basis van je vermoeidheid.
  • Mijn slaap is altijd hetzelfde, ook als ik vaak wakker ben wordt dit niet gemeten, ik lig namelijk doodstil als ik wakker wordt om weer zo snel mogelijk in te slapen. Hetzelfde geldt ook voor het inslapen.
  • Na een feestje met bier is de rusthartslag in de nacht iets hoger, en daarom rust je minder uit.
  • Met volleybal kan ik hem niet om houden, de harde klappen die hij dan te verwerken krijgt lijken me niet gezond, en het voelt irritant bij het passen.
  • Water drink ik elke dag toch wel genoeg, irritant om dat apart bij te houden in de app.
  • Een dag helpen met verhuizen is 8 uur lang in de verbrandingszone, maar dat voel je zelf ook wel.
  • De maximale hartslag klopte voor mijn gevoel niet, dat zou max 165 zijn, en ik ben aardig fit en gezond en 34 jaar, ik zou toch zeker wel de 190 aan moeten tikken.
Het voelde voor mij allemaal als een grote 'duh' en 'stating the obvious'. Als je niet beweegt/sport dan verbrand je ook weinig en is je hartslag ook laag. De band voegt daar niets aan toe, ik weet zelf wel of ik een actieve of passieve dag gehad heb.

Hoe zit dat bij jullie?

• Karel17
André schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:06:
Het voelde voor mij allemaal als een grote 'duh' en 'stating the obvious'. Als je niet beweegt/sport dan verbrand je ook weinig en is je hartslag ook laag. De band voegt daar niets aan toe, ik weet zelf wel of ik een actieve of passieve dag gehad heb.
Joh. Dit zijn ook allemaal vrij obvious dingen. Het is ook meer bedoelt om bewust te worden van hoeveel je beweegt en wat invloed heeft op je gezondheid. Daarnaast werkt het motiverend om net dat doel te halen of tegen vrienden wedstrijden aan te gaan. Door de statistieken pak ik ontspanning wanneer dat nodig blijkt (door hoge hartslag) en kijk ik hoe het er voor staat met de conditie.

Ik wil bijvoorbeeld aankomen, daarom heb ik een week m'n eten bijgehouden en bleek dat je met gezond eten je onderhoud niet snel haalt en veel (meer dan ik gedacht had) moet eten.

• PatrickC
Karel17 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 07:24:
[...]

Inderdaad! Ik kwam er zojuist ook achter dat het nu volledig automatisch gaat. :) Vanmiddag gewandeld zonder een activiteit handmatig te starten (doe ik alleen bij hardlopen) en zag zojuist een automatische activiteit 'Walk' staan. Dus... bij de volgende hardloopsessie zal ik niet meer handmatig starten.

• PatrickC

Hoe zit dat bij jullie?
Als ik het zo lees dan vraag ik me af waarom je zo'n ding hebt aangeschaft? Wat waren je verwachtingen eigenlijk? Verder als je bepaalde goals te makkelijk haalt, dan pas je ze toch aan.

Ik gebruik 'm nu meer dan een half jaar en ben me meer bewust geworden van hoe actief ik eigenlijk ben, hoeveel ik gemiddeld slaap per dag en hoe mijn rusthartslag zich ontwikkelt. Ik zie nu duidelijk wat het met je doet als je niet helemaal fit bent, een stressvolle dag hebt gehad, of een zware inspanning hebt gedaan (bv het lopen van een halve marathon). Als mijn rusthartslag boven het gemiddelde is, dan weet ik dat ik met trainingen iets rustiger aan moet doen of een keertje moet overslaan en een dag rust nemen. Vaak zie je dat dat meteen effect heeft. In de loop van een half jaar is het verschil tussen mijn minimale en maximale rusthartslag 12, dus dat is echt wel iets waar ik wat mee kan.

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:20
Ik kan het nu nergens meer vinden, maar ik meen gelezen te hebben dat de fitbit chage HR en de Surge nu een automatische activety tracker hebben.

Zodat bijvoorbeeld de charge HR weet wanneer je loopt of fietst? zodat je het zelf niet meer hoeft in te stellen.
Klopt dit?

Want ik zoek namelijk een fitness tracker voor het lopen en fietsen.

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ruudox schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:10:
Ik kan het nu nergens meer vinden, maar ik meen gelezen te hebben dat de fitbit chage HR en de Surge nu een automatische activety tracker hebben.

Zodat bijvoorbeeld de charge HR weet wanneer je loopt of fietst? zodat je het zelf niet meer hoeft in te stellen.
Klopt dit?

Want ik zoek namelijk een fitness tracker voor het lopen en fietsen.
Kijk een paar posts boven je en op de blog van Fitbit. Karel17 in "[Fitbit] Ervaring en discussie"

is everything cool?

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:20
Ah dat ik daar overheen gelezen heb 8)7 bedankt
At wordt dus een charge hr voor mij :)

• PatrickC
Die nieuwe auto activity feature werkt helaas toch niet zo goed als gedacht. Ik heb nu 2 wandelingen en 1 hardloopsessie op deze manier geregistreerd en het type actviteit wordt goed gedetecteerd. Maar.... ik mis gegevens die ik bij een handmatig gestarte activiteit wel heb. Zo ontbreekt de gelopen afstand als ook de pace (kilometertijd). Wat heb ik er aan als voor wandelen en hardlopen de afstand niet meer wordt vastgelegd/getoond? Zowel in de app als op de website/dashboard zijn deze gegevens niet zichtbaar.

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-05 12:50
Er zit toch ook een nieuwe functie in dat als je handmatig een exercise start je hartslag nog nauwkeuriger wordt gemeten? Dan zou ik sowieso die smart tracker niet gebruiken als je gaat hardlopen aangezien het beter wordt gemonitored als je het handmatig doet.

• PatrickC
Count_B schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 17:17:
Er zit toch ook een nieuwe functie in dat als je handmatig een exercise start je hartslag nog nauwkeuriger wordt gemeten? Dan zou ik sowieso die smart tracker niet gebruiken als je gaat hardlopen aangezien het beter wordt gemonitored als je het handmatig doet.
Die functie zit er al vanaf het begin in. Ik vroeg me ook af hoe de hartslagmeting voor deze 'smart' activities is, dus ik heb het nog even nagezocht en deze is dus gelijk aan de meting die gedurende de hele dag gebeurt. Dus alleen met handmatig starten van een activiteit, wordt de hartslag nauwkeuriger gemeten. Dit maakt deze feature nog minder nuttig voor wandelen en hardlopen. Geen distance en pace en minder nauwkeurige hartslagmeting. Dus... dit zal worden uitgeschakeld bij mij.

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb de FitBit Charge HR inmiddels na een maand gebruik weer verkocht. In de eerste paar weken is het een geinig dingetje, maar daarna wordt het eentonig:

Hoe zit dat bij jullie?
Niet om mij aankoop te verdedigen, maar wat had je dan verwacht van de Charge HR? Als je doodstil blijft liggen, hoe moet die Charge HR dan weten dat je wakker bent? Dat ziet geen enkele tracker :) Als jij je ogen dichthoudt kan zelfs je vrouw/vriendin dat niet zien. Ik ben heel benieuwd naar jouw verwachtingspatroon.

Ik draag hem om mijn algehele fitheid en beweging op een dag te monitoren. Wij hebben geen hond en ik heb een kantoorbaan, dus ik zie wat voor effect het halve uurtje wandelen in de middagpauze heeft: 3000-3500 stappen erbij. Ik zie ook dat als ik meerdere dagen achter elkaar met de fiets naar werk ga, mijn hartslag 's nachts lager is. Ik houd eten en drinken niet bij in de app, teveel gedoe. Bovendien wil ik afvallen en zie ik mezelf niet de 4000 Cal per dag eten die ik volgens de Fitbit op goede dagen verbrand, dus dat moet uiteindelijk goed komen, ook zonder food/drink tracking.

De Charge HR daagt mij uit om nog net even een keer de trap te pakken ipv de lift of de roltrap, nog net even een keer een langere wandeling, een extra blokje om, toch een keer de fiets te pakken ipv de auto. En daar is hij dus prima geschikt voor, hoewel ik het wel jammer vind dat hij tijdens mijn fietsrit naar huis 17 (!) trappen telt :( Dat hij stappen telt tijdens het fietsen vind ik niet zo erg, fietsen is nml ook gewoon beweging.

[Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 29-11-2015 09:33]

• Karel17
Grrrrrene schreef op zondag 29 november 2015 @ 09:32:
[...]
hoewel ik het wel jammer vind dat hij tijdens mijn fietsrit naar huis 17 (!) trappen telt :( Dat hij stappen telt tijdens het fietsen vind ik niet zo erg, fietsen is nml ook gewoon beweging.
Veel hoogteverschil in je fietstocht? Iedere 3 meter in hoogteverschil wordt gezien als één trap.

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:36
TIP!

Voor de mensen die nog een fitbit zoeken: Bij Wehkamp kost de normale Charge 83.05.
als je bij betalen de kortingscode 'sint' opgeeft gaat er nog een keer 10 euro vanaf.
Uiteindelijk betaal je, inclusief verzending maar 79 euro!

Ik ga dus vanaf morgen ook dit topic volgen en zo eens zien of er wat kilo's af kunnen!

• Grrrrrene
  • Niet online
Karel17 schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:05:
[...]

Veel hoogteverschil in je fietstocht? Iedere 3 meter in hoogteverschil wordt gezien als één trap.
Ja, ik weet waar het vandaan komt, maar ik vind het wel jammer dat je zo niet het werkelijk aantal beklommen trappen zie. Een trap beklimmen doe je in luttele seconden, hoogteverschil op de fiets win je niet zo snel. Daar zouden ze toch iets mee moeten kunnen qua analyse, toch?

Nevermind, bedenk me net dat niet iedereen in het vlakke Nederland woont en wij ook 3m hoogteverschil winnen als je onder een tunneltje door fietst. Misschien kunnen ze zien of je het hoogteverschil in 10-15 stappen wint? Geen idee, zoals het nu werkt heb ik veel false positives in ieder geval ;)

[Voor 23% gewijzigd door Grrrrrene op 29-11-2015 15:11]

• Roos79
b.o.n.s schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:36:
TIP!

Voor de mensen die nog een fitbit zoeken: Bij Wehkamp kost de normale Charge 83.05.
als je bij betalen de kortingscode 'sint' opgeeft gaat er nog een keer 10 euro vanaf.
Uiteindelijk betaal je, inclusief verzending maar 79 euro!

Ik ga dus vanaf morgen ook dit topic volgen en zo eens zien of er wat kilo's af kunnen!
Met de HR versie kan je gewoon net meer en zeker van de nieuwe up date word ik zoooo blij 8)
Grrrrrene schreef op zondag 29 november 2015 @ 09:32:
[...]

De Charge HR daagt mij uit om nog net even een keer de trap te pakken ipv de lift of de roltrap, nog net even een keer een langere wandeling, een extra blokje om, toch een keer de fiets te pakken ipv de auto. En daar is hij dus prima geschikt voor, hoewel ik het wel jammer vind dat hij tijdens mijn fietsrit naar huis 17 (!) trappen telt :( Dat hij stappen telt tijdens het fietsen vind ik niet zo erg, fietsen is nml ook gewoon beweging.
En is het elke keer dezelfde hoeveelheid trappen?
Soms kan ook de luchtdruk meespelen in de trappen die er geteld worden ;)
Zo had ik eens een dag met achterlijk veel trappen wat mij een leuke badge opleverde maar goed niet verdient wat echt door de lucht druk kwam.
En de trappen verwijderen kan wel maar dan verwijderde ik ook de stappen omdat je dan dat uur van de dag als auto rijden oid kan loggen dus dat heb ik toen niet gedaan omdat ik toen een wandeling maakte.

[Voor 50% gewijzigd door Roos79 op 29-11-2015 16:56]

• Grrrrrene
  • Niet online
Het aantal trappen varieert een klein beetje, maar het klopt ook wel: als ik naar het hoogteverloop tijdens mijn fietstocht kijk, zit daar op de heenweg 31m omhoog en 53m omlaag in (terugweg uiteraard andersom), dus dat verklaart wel wat ;)

Pagina: 1 2 3 ... 14 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee