• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Afgelopen 4 dagen een stedentrip gedaan naar Moskou en mooi de afstanden bij kunnen houden met de Charge HR. In totaal 75km gelopen, waarvan 2 dagen zo'n 22.000 stappen per dag. Wel leuk (of juist niet) om het grote contrast te zien met een normale werkweek :P

Vraag me wel af hoe nauwkeurig die afstanden zijn. Houdt Fitbit dan rekening met je lengte qua afstand per stap? Ik ben vrij lang maar een kort persoon moet natuurlijk meer stappen zetten voor dezelfde afstand.
kazuka schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:26:
Afgelopen 4 dagen een stedentrip gedaan naar Moskou en mooi de afstanden bij kunnen houden met de Charge HR. In totaal 75km gelopen, waarvan 2 dagen zo'n 22.000 stappen per dag. Wel leuk (of juist niet) om het grote contrast te zien met een normale werkweek :P

Vraag me wel af hoe nauwkeurig die afstanden zijn. Houdt Fitbit dan rekening met je lengte qua afstand per stap? Ik ben vrij lang maar een kort persoon moet natuurlijk meer stappen zetten voor dezelfde afstand.
Je kunt zelf je staplengte aangeven in je profiel. Dat kan voor normaal wandelen en voor hardlopen (je staplengte tijdens hardlopen is namelijk een stuk groter). Je kunt dit het beste doen door een bekende afstand te wandelen en te hardlopen en dan je stappen te tellen. Hierna bereken je de afstand in cm per stap en vult deze in bij je profiel. Dit werkt wel niet met terugwerkende kracht, dus voor je Moskou city trip zul je het moeten doen met de standaard staplengte die fitbit voor je had bepaald.
Scotix schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:00:
[...]

Ik heb de Fitbit Charge HR nu 2 weken. de eerste paar dagen werkte de website wel goed. Ik kon de details van een activiteit bekijken (incl. hartslag grafiek). Maar daarna niet meer :'(
Misschien moet je je probleem ook even melden bij Fitbit support?
http://help.fitbit.com/?l...S&cu=1&fs=ContactUs&co=UK
Hoe vaker dit probleem gemeld wordt, hoe sneller het misschien wordt opgelost... hoop ik... ;-)
De Fitbit app op iOS is vernieuwd en is flink verbeterd wat betreft het bijhouden en tonen van je gewicht. Je kunt nu handmatig weight logs aanmaken MET datum en ook je goals (zowel gewicht als vetpercentage) op een mooie manier vastleggen.

Nog even en dan heb ik die 'bagger' website/dashboard niet meer nodig.:) Deze werkt namelijk nog steeds niet goed voor mij.

• TigZ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:50

TigZ

Bericht inclusief spelfouten !

Nog even en dan heb ik die 'bagger' website/dashboard niet meer nodig.:) Deze werkt namelijk nog steeds niet goed voor mij.
Ik heb vandaag het land aangepast van Netherlands naar United Kingdom. Sindsdien doet de Dashboard het bij mij goed :)

Misschien dat dit voor jou ook helpt.
TigZ schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:37:
[...]

Ik heb vandaag het land aangepast van Netherlands naar United Kingdom. Sindsdien doet de Dashboard het bij mij goed :)

Misschien dat dit voor jou ook helpt.
Waar heb je dat aangepast?

• TigZ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:50

TigZ

Bericht inclusief spelfouten !

Helemaal onderaan de pagina aan de rechterkant.
Het is geen persoonlijke instelling bij je settings, je vind het op iedere pagina.
TigZ schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:05:
Helemaal onderaan de pagina aan de rechterkant.
Het is geen persoonlijke instelling bij je settings, je vind het op iedere pagina.
Het werkt weer, dankjewel! :-)
Ik had inderdaad het land in m'n settings aangepast en dat werkte dus niet. De region aanpassing die jij noemde, werkte wel. ik zal dit ook even doorgeven aan Fitbit Support.

Edit: Dat doorgeven aan Fitbit Support is nogal lastig (en je wilt hun nog wel helpen). Ze begrijpen er volgens mij niets van! :( Ze blijven me maar vragen andere browsers te gebruiken en de cache leeg te maken. Dit terwijl ik herhaaldelijk heb aangegeven dat er toch echt een bug zit in hun site bij het gebruik van bepaalde regions.

Ik heb nog even verder geëxperimenteerd en het probleem treedt op als er een region wordt gebruikt waarvoor de website geen vertaling heeft. Dus, Engels, Duits, Frans, Italiaans, Spaans werken wel, maar Nederlands, Noors en Zweeds werken niet.

@Karel17, misschien handig om dit ook even in de topic start te vermelden?

[Voor 42% gewijzigd door PatrickC op 30-07-2015 23:23]

• Scotix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:12
PatrickC schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:13:
[...]

Het werkt weer, dankjewel! :-)
Ik had inderdaad het land in m'n settings aangepast en dat werkte dus niet. De region aanpassing die jij noemde, werkte wel. ik zal dit ook even doorgeven aan Fitbit Support.

Edit: Dat doorgeven aan Fitbit Support is nogal lastig (en je wilt hun nog wel helpen). Ze begrijpen er volgens mij niets van! :( Ze blijven me maar vragen andere browsers te gebruiken en de cache leeg te maken. Dit terwijl ik herhaaldelijk heb aangegeven dat er toch echt een bug zit in hun site bij het gebruik van bepaalde regions.

Ik heb nog even verder geëxperimenteerd en het probleem treedt op als er een region wordt gebruikt waarvoor de website geen vertaling heeft. Dus, Engels, Duits, Frans, Italiaans, Spaans werken wel, maar Nederlands, Noors en Zweeds werken niet.

@Karel17, misschien handig om dit ook even in de topic start te vermelden?
Heb de taal ook op engels (United Kingdom) gezet en nu werkt ook alles weer :)

• Karel17
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:20
Ben even op vakantie, wordt over een weekje bijgewerkt. Bedankt voor de tip Patrick! :)

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Hebben jullie soms ook dat de Fitbit website (dashboard) het aantal stappen niet altijd bijwerkt? Ik moet dan echt een full sync doen met m'n bandje en de iOS App voordat het aantal stappen zichtbaar wordt op de site.

Lastig, want MyFitnessPal gebruikt de Fitbit site weer om het aantal stappen bij te houden.
kazuka schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:18:
Hebben jullie soms ook dat de Fitbit website (dashboard) het aantal stappen niet altijd bijwerkt? Ik moet dan echt een full sync doen met m'n bandje en de iOS App voordat het aantal stappen zichtbaar wordt op de site.

Lastig, want MyFitnessPal gebruikt de Fitbit site weer om het aantal stappen bij te houden.
Wat bedoel met een 'full sync'? Ik sync altijd met de iOS app op een iPhone 6 (All-Day Sync staat trouwens uit) en heb nog nooit meegemaakt dat stappen niet worden bijgewerkt.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Daar bedoel ik mee dat ik de iOS Fitbit app moet opstarten en dat sync balkje helemaal vol moet laten lopen om mijn stappen te updaten, anders blijft hij bij soms gewoon op 0 stappen staan...

Misschien moet ik hem een keer ontkoppelen van de App en opnieuw toevoegen. Bij mij staat all day sync wel aan trouwens.

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-05 09:50
Zwaar aan het twijfelen om de Charge HR aan te kopen.
Iemand die ervaring kan delen met het dragen tijdens het werk?
In verleden heb ik vaak hinder ondervonden bij typen met dergelijke horloges.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

dotacom schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:23:
Ik merk niet eens meer dat ik hem om heb, en heb nog nooit een horloge gedragen :) Gewoon zorgen dat je hem niet te strak draagt. Met typen en muizen heb ik er ook totaal geen last van. Maar blijft natuurlijk toch een persoonlijk iets.
dotacom schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:23:
Ik draag nu de Charge HR ipv een horloge en heb er tijdens het werk (8 uur achter een PC) totaal geen last van. Het ding is namelijk veel lichter dan een standaard horloge en het rubber bandje zit heel comfortabel (je merkt eigenlijk niet dat je 'm draagt). Zelf had ik verwacht dat ik er met slapen last van zou hebben, omdat ik m'n horloge altijd af deed en de Charge HR wel omhoudt vanwege de sleep tracking. Maar ook met slapen geen last. :-)
kazuka schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 06:30:
Daar bedoel ik mee dat ik de iOS Fitbit app moet opstarten en dat sync balkje helemaal vol moet laten lopen om mijn stappen te updaten, anders blijft hij bij soms gewoon op 0 stappen staan...

Misschien moet ik hem een keer ontkoppelen van de App en opnieuw toevoegen. Bij mij staat all day sync wel aan trouwens.
Waarom zou je de Sync niet helemaal laten afronden (balkje vol)? Het is inderdaad wel zo dat het aantal steps meteen aan het begin van de sync wordt bijgewerkt, dus het is wel vreemd dat dat wel eens fout gaat.

Ik vraag me trouwens af wal all day sync doet als je de App altijd gebruikt om te syncen. Ik had deze optie de eerste dagen aan staan maar hierna uitgezet omdat all day sync een negatief effect zou hebben op je batterijduur. Met de optie uit merk ik echter geen verschil.

• Karel17
Het enige wat ik wel echt mis, is dat er geen automatische conclusies worden getrokken uit de data. Waar dat voor de gebruiker juist erg handig kan zijn! Soms kan het bijv voorkomen dat de hartslag wat hoger is, is dit vanwege vermoeidheid (slecht slapen), lichamelijke activiteit (veel beweging) of geen van beide en daarom stress? Dit zou de fitbit moeten herkennen obv tracking en de gebruiker de conclusies kunnen voorschotelen.

Dat heeft de Microsoft Band wel met de intelligence engine, en hoop dat Fitbit er ook snel mee komt. De data is er :)

Edit: na even zoeken blijkt zoiets wel te kunnen, mits je de conclusies zelf trekt. Data is te exporteren naar Google Sheets om zelf verbanden te leggen.

http://scn.sap.com/commun...ith-fitbit-and-sap-lumira
dotacom schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:23:[/b]
Totaal geen last mee, begin hem te missen als ik hem niet om heb. Gewoon kopen, krijg je geen spijt van.

[Voor 11% gewijzigd door Karel17 op 04-08-2015 23:23]

Karel17 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:02:
Het enige wat ik wel echt mis, is dat er geen automatische conclusies worden getrokken uit de data. Waar dat voor de gebruiker juist erg handig kan zijn! Soms kan het bijv voorkomen dat de hartslag wat hoger is, is dit vanwege vermoeidheid (slecht slapen), lichamelijke activiteit (veel beweging) of geen van beide en daarom stress? Dit zou de fitbit moeten herkennen obv tracking en de gebruiker de conclusies kunnen voorschotelen.
Gedeeltelijk mee eens, maar software kan gezond verstand natuurlijk niet vervangen. ;-) Ik vind zelf met name de ontwikkeling van de rusthartslag interessant. Na twee weken vakantie, met een 'hoogtestage' van 4 dagen in de Dolomieten in de 1e week waar ik een record aantal stappen(135000) en trappen (714) heb gehaald binnen een week, zag ik de afgelopen week mijn berekende rusthartslag van 70 naar 62 dalen. Een week waar ik wel nog bijna 60km heb hardgelopen, maar verder wel veel gerust heb en niet gewerkt (dus geen stress :) ). Ook de laagste hartslag tijdens de slaap is interessant. Vorige week was deze 48, wat ook weer een record was. Zo zie je wat de invloed van de hartslag tijdens slaap is op de berekende rusthartslag.

De grootste tekortkoming van Fitbit vind ik nog steeds dat ik mijn hartslagzones niet kan instellen zoals gebruikt in trainingsschema's (5 zones). Dit toont aan dat Fitbit nog niet echt kan concurreren met sporthartslagmeters zoals die van Garmin. En dat terwijl de Fitbit Surge toch wel wordt gepositioneerd als sporthorloge.

• Karel17
PatrickC schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:45:
[...]

Gedeeltelijk mee eens, maar software kan gezond verstand natuurlijk niet vervangen. ;-) Ik vind zelf met name de ontwikkeling van de rusthartslag interessant.
Eens, toch denk ik dat Fitbit een beter advies kan geven omdat zij de data hebben van alle gebruikers en daarmee gezond verstand kunnen verslaan. Heb er ene mailtje aan gewaagd en kijken wat ze terug sturen.

Ook maar eens doen voor de hartslag grenzen. Welke 2 heb je 'extra' naast de huidige van Fitbit?

Karel17 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:47:
Ook maar eens doen voor de hartslag grenzen. Welke 2 heb je 'extra' naast de huidige van Fitbit?
Als je trainingschema's gebruikt, dan spreekt men vaak van 5 zones.

Bij Garmin kun je deze volledig zelf instellen, zelfs apart voor 'Standaard', 'Hardlopen' en 'Fietsen'.

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:48

Trouble

Hier is een bordje van <3

Ik heb vandaag de Lighthouse Badge gehaald met mijn Fitbit, dus ik zou 50 trappen gehad moeten hebben. Ware het niet dat ik op Campzone zit ... Hier zijn geen trappen. Misschien een keukentrapje, dat is het. Bijzonder wel, want ik vond dat Fitbit altijd heel goed doorhad wanneer ik trap liep.

Reminder: She's not dressed as a slut, you're just thinking like a rapist | 17 December 1991 | De Nerdette |

Karel17 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:47:
[...]
Heb er ene mailtje aan gewaagd en kijken wat ze terug sturen.
Heb je hier nog antwoord op gekregen?

Je kunt via het officiële Fitbit Forum trouwens ook 'Feature Requests' indienen. Voor het toevoegen van volledige aanpasbare hartslagzones is er bijvoorbeeld al zo eentje:
https://community.fitbit....features/article-id/11362

Het zou trouwens mooi zijn als de bezoekers van dit topic die een Fitbit hebben allemaal op dit feature request zouden stemmen. :) Dit feature request staat namelijk nu pas op 126 votes. :-(
Trouble schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:13:
Ik heb vandaag de Lighthouse Badge gehaald met mijn Fitbit, dus ik zou 50 trappen gehad moeten hebben. Ware het niet dat ik op Campzone zit ... Hier zijn geen trappen. Misschien een keukentrapje, dat is het. Bijzonder wel, want ik vond dat Fitbit altijd heel goed doorhad wanneer ik trap liep.
Fitbit telt niet echt trappen, maar berekent deze door een hoogtemeter die op luchtdruk werkt. Door het meten van het luchdrukverschil en het doen van stappen (dit laatste is noodzakelijk omdat je anders b.v. in een lift ook automatsich trappen zou lopen), wordt een aantal trappen berekend. Volgens mij wordt ongeveer 3 hoogtemeters (10 feet) gezien als 1 'trap'.

Zie ook:
http://help.fitbit.com/ar...s-my-tracker-count-floors

Misschien zijn er wel geen trappen waar je was, maar was er ergens toch een hoogteverschil dat je bijvoorbeeld meerdere keren op een dag hebt gelopen?

[Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 08-08-2015 08:51]

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:50
Ik had enkele weken terug dor rare lucht vochtigheid en andere druk in ene 150 trappen op de teller staan.
Terwijl ik dat echt niet gelopen had 8)7
Je kon ze wel wissen maar dan was je ook je activiteit kwijt op dat moment en aangezien het tijdens een vlakke wandeling gebeurde heb ik dat niet gedaan.

• Trouble

Trouble

PatrickC schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 08:51:
[...]

Fitbit telt niet echt trappen, maar berekent deze door een hoogtemeter die op luchtdruk werkt. Door het meten van het luchdrukverschil en het doen van stappen (dit laatste is noodzakelijk omdat je anders b.v. in een lift ook automatsich trappen zou lopen), wordt een aantal trappen berekend. Volgens mij wordt ongeveer 3 hoogtemeters (10 feet) gezien als 1 'trap'.

Zie ook:
http://help.fitbit.com/ar...s-my-tracker-count-floors

Misschien zijn er wel geen trappen waar je was, maar was er ergens toch een hoogteverschil dat je bijvoorbeeld meerdere keren op een dag hebt gelopen?
Oh ja, er zit geheid hoogteverschil in het terrein hier :Y

Reminder: She's not dressed as a slut, you're just thinking like a rapist | 17 December 1991 | De Nerdette |

Trouble schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 11:23:
[...]

Oh ja, er zit geheid hoogteverschil in het terrein hier :Y
Niet gekeken waar Campzone wordt gehouden. Had toch in Zuid-Limburg kunnen zijn? Of... heb je de hele dag op een springkussen staan te springen misschien? ;)

• Trouble

Trouble

PatrickC schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 11:42:
[...]

Niet gekeken waar Campzone wordt gehouden. Had toch in Zuid-Limburg kunnen zijn? Of... heb je de hele dag op een springkussen staan te springen misschien? ;)
Brabant, bij Oirschot. En het is te warm om te springen op een springkussen ;)

• Karel17
PatrickC schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 08:41:
[...]

Heb je hier nog antwoord op gekregen?

Je kunt via het officiële Fitbit Forum trouwens ook 'Feature Requests' indienen. Voor het toevoegen van volledige aanpasbare hartslagzones is er bijvoorbeeld al zo eentje:
https://community.fitbit....features/article-id/11362
Ze zeiden precies wat je nu zegt, dat het vanuit de community gedragen moet worden. En dat komt er nu aan! Heb een request aangemaakt :)

Karel17 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 16:55:
[...]

Ze zeiden precies wat je nu zegt, dat het vanuit de community gedragen moet worden. En dat komt er nu aan! Heb een request aangemaakt :)
Je hebt je eerste 'thumbs up' en comment binnen. :)
Misschien handig om feature requesten die Tweakers hier hebben ingediend of graag zouden willen zien uitgevoerd te vermelden in de topic start met URL?

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Vandaag de Charge HR omgehad bij het moutainbiken. Na 90 min. fietsen had ik toch maar mooi 8000 stappen erbij :P Vraag me af hoe die die registreert. Over elke boomstronk of drempel 1 stap?

• dotacom
Ik heb aantal dagen geleden ook de Charge HR aangekocht en op het eerste zicht zeer tevreden. Hetgeen mij wel stoort is dat de stappenmeter stappen registreert bij het autorijden.

Zodoende moet ik tijdens autorit altijd uurwerk uitdoen om geen verkeerde resultaten te krijgen, vervelend..
dotacom schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:16:
Ik heb aantal dagen geleden ook de Charge HR aangekocht en op het eerste zicht zeer tevreden. Hetgeen mij wel stoort is dat de stappenmeter stappen registreert bij het autorijden.

Zodoende moet ik tijdens autorit altijd uurwerk uitdoen om geen verkeerde resultaten te krijgen, vervelend..
Ik heb er eigenlijk nog nooit zo op gelet, maar dit zou eigenlijk niet moeten mogen. Zie ook: http://support.fitbit.com...hile-I-m-driving-in-a-car
En als je toch onterecht stappen hebt tijdens het autorijden, dan kun je die achteraf verwijderen door een activity te loggen met type/naam 'Driving'. Zie ook: http://support.fitbit.com...article/Can-I-delete-data.
kazuka schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 19:39:
Vandaag de Charge HR omgehad bij het moutainbiken. Na 90 min. fietsen had ik toch maar mooi 8000 stappen erbij :P Vraag me af hoe die die registreert. Over elke boomstronk of drempel 1 stap?
Waarschijnlijk een combinatie van het bewegen van de Charge HR en schokken van de weg. Als je niet wilt dat tijdens het fietsen 'stappen' worden geregistreerd, dan kun je denk ik beter een activity starten en stoppen tijden het fietsen en die hierna als 'Driving' aanpassen. Of 'Cycling' ipv 'Driving' hetzelfde effect heeft weet ik niet. Zou je uit kunnen proberen. :)

• Karel17
Feature requests toegevoegd in de OP, heb je er ook één? Let me know! :)

Karel17 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:56:
Feature requests toegevoegd in de OP, heb je er ook één? Let me know! :)
Dankjewel. Nu maar hopen op veel stemmen van Tweakers die Fitbit gebruiken. 😃

Fitbit maakt trouwens geen vrienden op dit moment...:😔
https://community.fitbit....94230?device-view=desktop

[Voor 6% gewijzigd door PatrickC op 14-08-2015 20:55]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Functionaliteit weghalen is inderdaad een beetje jammer.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Marzman schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:06:
Functionaliteit weghalen is inderdaad een beetje jammer.
Jammer....er zijn gebruikers van Fitbit die er speciaal een Premium abonnement bij genomen hebben omdat ze dit allemaal konden doen. Krijgen die nu hun geld nu terug? Ik wist niet eens dat die opties die ze nu gaan verwijderen bestonden, maar als je bepaalde gezondheidsklachten hebt (b.v. diabetici, hoge bloedruk..), dan is het toch wel handig dat je dat kunt bijhouden bij de rest van je data, dus op 1 plek . Het schijnt dat Fitbit deze opties verborgen heeft gehouden voor nieuwe gebruikers. Hmmmm.... :N

Ik ben wel benieuwd of de vele bugs die nu in de website zitten zo dadelijk bij de nieuwe website zijn opgelost en of we ook van Adobe Flash verlost gaan worden. Op m'n iPad kan ik nu bepaalde grafieken gewoon niet zien omdat deze Flash niet ondersteunt. En zouden ze Nederlands nu eindelijk ook eens gaan ondersteunen?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Opties die ze voor je verborgen houden en niet aan je 'verkopen' daar kun je ook niet over klagen als die weggehaald worden. Als ze dat een jaar geleden verstopt hebben dan is het ook geen probleem voor dat abonnement.

Het zou leuk zijn als de banden door 'derden' ondersteund konden worden (zoals voor hartlopen er ook ondersteuning is van veschillende producenten voor verschillende websites). Dan krijg je waarschijnlijk betere websites.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Marzman schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:40:
Opties die ze voor je verborgen houden en niet aan je 'verkopen' daar kun je ook niet over klagen als die weggehaald worden. Als ze dat een jaar geleden verstopt hebben dan is het ook geen probleem voor dat abonnement.

Het zou leuk zijn als de banden door 'derden' ondersteund konden worden (zoals voor hartlopen er ook ondersteuning is van veschillende producenten voor verschillende websites). Dan krijg je waarschijnlijk betere websites.
Ik klaag er ook niet over dat ze opties voor mij persoonlijk hebben weggehaald. Ik las wel heel veel klachten van mensen die een premium lidmaatschap hebben aangeschaft in het verleden, speciaal voor die opties. Dit zijn vaak gebruikers die al meerdere Fitbit producten hebben gekocht en al jaren voor de premium service hebben betaald. En hun wordt nu doodleuk verteld dat ze een maand hebben om alle data die ze in al die jaren handmatig hebben ingevoerd, dan maar per maand moeten gaan downloaden en er zelf een alternatief voor zoeken. Zo ga je niet met je trouwe klanten om.

• Karel17
PatrickC schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 23:52:
[...]

Ik klaag er ook niet over dat ze opties voor mij persoonlijk hebben weggehaald. Ik las wel heel veel klachten van mensen die een premium lidmaatschap hebben aangeschaft in het verleden, speciaal voor die opties.
Weet niet of Fitbit Premium het waard is, wil het misschien wel een kans geven voor de free-trial. Daar is het wel mogelijk om analyses te krijgen van de activiteit en slaap. Waarschijnlijk is het daarom nog niet aanwezig in de gewone omgeving, om het zo 'premium' te houden http://www.fitbit.com/ca/premium/about

Wat de features betreft; als je het blog erbij pakt rollen ze toch geleidelijk aan aardig wat nieuwe features & designs uit :) https://blog.fitbit.com/c...ws/product-announcements/

• TT17
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-01 17:15
Ik ben aan het twijfelen tussen de Charge HR en de Surge, tips ? Alleen voor GPS , text notifications en music control vind ik het verspild geld, maar voor het scherm en de multisport optie misschien wel een investering ? Ook de batterij, maar kleiner scherm is ook minder verbruik en vice versa...

Ook zou ik met absolute zekerheid willen weten (ook al is dat misschien wishful thinking) of de HR-meting goed werkt, moet niet perfect zijn, maar wel continu en geen -10 of +10 slagen verkeerd... (sport maakt niet zo, alleen dagelijks gebruik en af en toe een activiteit, neemt hij trouwens ook 's nachts je hartslag ?)

Moet je trouwens echt 4.0 bluetooth versie hebben of wordt 3.0 ook ondersteund (ik heb een huawei ascend g615) ?

Bedankt allen !
Ik heb zojuist een nieuw Feature Request ingediend om het mogelijk te maken de berekende afstand bij een Run activiteit aan te passen. Deze wordt namelijk berekend ahv je 'running stride length'. Maar, deze varieert nogal afhankeliijk van de snelheid waarmee ik loop. Bij een rustige duurloop is mijn pas korter dan bij een snelle duurloop, wedstrijd of intervaltraining. Omdat ik ook altijd mij Garmin Forerunner 610 draag tijdens het hardlopen, weet ik de afstand die ik heb gelopen obv de GPS.

Zie: https://community.fitbit....n-activities/idi-p/922300
TT17 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:25:
Ik ben aan het twijfelen tussen de Charge HR en de Surge, tips ? Alleen voor GPS , text notifications en music control vind ik het verspild geld, maar voor het scherm en de multisport optie misschien wel een investering ? Ook de batterij, maar kleiner scherm is ook minder verbruik en vice versa...

Ook zou ik met absolute zekerheid willen weten (ook al is dat misschien wishful thinking) of de HR-meting goed werkt, moet niet perfect zijn, maar wel continu en geen -10 of +10 slagen verkeerd... (sport maakt niet zo, alleen dagelijks gebruik en af en toe een activiteit, neemt hij trouwens ook 's nachts je hartslag ?)

Moet je trouwens echt 4.0 bluetooth versie hebben of wordt 3.0 ook ondersteund (ik heb een huawei ascend g615) ?

Bedankt allen !
Volgens mij gaat de batterij in een Surge juist langer mee, afhankelijk van het gebruik van de GPS. GPS of multi-sport activiteiten zou de voornaamste reden kunnen zijn om voor de Surge te kiezen. Ik heb zelf voor de Charge HR gekozen, omdat ik de Surge er nogal lomp uit vond zien en ik bang was dat als je deze met slapen om houdt, je er last van hebt. De Charge HR is zo klein en comfortabel dat je niet eens merkt dat je 'm om hebt. :) En voor GPS gebruik ik nog gewoon mijn Garmin horloge.

Hartslagmeting werkt bij mij prima. Het is wel zo dat deze een beetje achterloopt op als je een hartslagband zou gebruiken. Ik vind het echter alleen interessant om m'n hartslagverloop en gemiddelde achteraf te bekijken. Wil je heel nauwkeurig op hartslag trainen, dan zou ik optische hartslagmeting niet adviseren maar altijd een hartslagband gebruiken. Voor de hartslagmeting die de hele dag plaatsvindt, is wat de Charge HR meet (en dus de Surge ook) erg nauwkeurig omdat de harslag dan niet zo snel verandert. Ook 's nachts wordt je hartslag constant gemeten.

Wat betreft Bluetooth support:
"Even if your mobile device is not compatible for syncing via Bluetooth 4.0, you can still use a Fitbit app to view your data and track your progress—you’ll just need to set up and sync your tracker using a Mac or PC."

[Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 25-08-2015 00:05]

• TT17
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-01 17:15
PatrickC schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 23:56:
[...]

Volgens mij gaat de batterij in een Surge juist langer mee, afhankelijk van het gebruik van de GPS. GPS of multi-sport activiteiten zou de voornaamste reden kunnen zijn om voor de Surge te kiezen. Ik heb zelf voor de Charge HR gekozen, omdat ik de Surge er nogal lomp uit vond zien en ik bang was dat als je deze met slapen om houdt, je er last van hebt. De Charge HR is zo klein en comfortabel dat je niet eens merkt dat je 'm om hebt. :) En voor GPS gebruik ik nog gewoon mijn Garmin horloge.

Hartslagmeting werkt bij mij prima. Het is wel zo dat deze een beetje achterloopt op als je een hartslagband zou gebruiken. Ik vind het echter alleen interessant om m'n hartslagverloop en gemiddelde achteraf te bekijken. Wil je heel nauwkeurig op hartslag trainen, dan zou ik optische hartslagmeting niet adviseren maar altijd een hartslagband gebruiken. Voor de hartslagmeting die de hele dag plaatsvindt, is wat de Charge HR meet (en dus de Surge ook) erg nauwkeurig omdat de harslag dan niet zo snel verandert. Ook 's nachts wordt je hartslag constant gemeten.

Wat betreft Bluetooth support:
"Even if your mobile device is not compatible for syncing via Bluetooth 4.0, you can still use a Fitbit app to view your data and track your progress—you’ll just need to set up and sync your tracker using a Mac or PC."
Erg bedankt ! Ik was wat ongerust dat de hartslagmeting er echt ver af zat, ook bij dagelijks gebruik (dus zonder te sporten). Nu ik weet dat dat niet zo is, zal ik de Charge HR gaan halen denk ik, omdat ik toch die GPS functie niet al te veel ga gebruiken. Ook leuk dat jij die quote hebt gevonden mbt de bluetooth, is weer een leuk extraatje ;) Deze week nog bestellen bij Coolblue, bedankt PatrickC !
TT17 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:57:
[...]

Erg bedankt ! Ik was wat ongerust dat de hartslagmeting er echt ver af zat, ook bij dagelijks gebruik (dus zonder te sporten). Nu ik weet dat dat niet zo is, zal ik de Charge HR gaan halen denk ik, omdat ik toch die GPS functie niet al te veel ga gebruiken. Ook leuk dat jij die quote hebt gevonden mbt de bluetooth, is weer een leuk extraatje ;) Deze week nog bestellen bij Coolblue, bedankt PatrickC !
Nog wat meer info mbt 'multi-sport' activiteiten. De Charge HR is eigenlijk alleen maar geschikt voor wandelen en hardlopen. Andere sporten gaat wel, maar via een omweg (handmatig invoeren van de activiteit).
"All Fitbit trackers are optimized for walking, running, and general household and lifestyle activities. Note that the Fitbit Surge is an exception. Using the bike exercise on Surge accurately tracks your calories from cycling. Other than the Fitbit Surge, trackers are not as accurate for activities like biking."
Karel17 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:42:
[...]
Wat de features betreft; als je het blog erbij pakt rollen ze toch geleidelijk aan aardig wat nieuwe features & designs uit :) https://blog.fitbit.com/c...ws/product-announcements/
De app op iOS is ook weer aangepast. Enigste nuttige toevoeging is een melding als je Charge HR vol is bij het opladen. Voor het rest allemaal 'social media' toevoegingen. :( Ik hoop niet dat dit de kant is die Fitbit op gaat. Facebook en Twitter heb ik al. Daar heb ik geen Fitbit apparaat voor. Ik zou liever zien dat ze meer richting gezondheid en analyses hieromtrent gaan. Maar ik vrees, zeker na de laatste aankondigingen om nou juist deze features te beperken, dat Fitbit een andere (voor mij verkeerde) weg inslaat. :(

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 14:27

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Ik las dat Charge HR spat-water dicht is en niet gebruikt kan worden met douchen en zwemmen.
Mijn vraag is, wie gaat met zijn HR onder de douche?

Wel jammer dat je volgens Fitbit even je HR van je pols moet doen tijdens douchen...

Jamesbond007uk

jamesbond007uk schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 18:49:
Ik las dat Charge HR spat-water dicht is en niet gebruikt kan worden met douchen en zwemmen.
Mijn vraag is, wie gaat met zijn HR onder de douche?

Wel jammer dat je volgens Fitbit even je HR van je pols moet doen tijdens douchen...
Na het sporten spoel ik de Charge HR altijd af onder een lopende kraan om zweet te verwijderen. Dus de Charge HR is meer dan alleen spatwaterdicht. Waar ik me bij het douchen meer druk om zou maken is het effect van shampoo/zeep op het bandje.

Ik doe 'm verder altijd af tijdens het douchen. Zo erg is het toch niet dat je een paar minuten de registratie van de hartslag mist? Stappen zul je niet zoveel maken in de douche. ;)

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-05 17:02
Heb nou ook een kleine week een Fitbit Charge HR, een ding vraag ik me alleen af. Als ik een MobileRun activiteit start op me telefoon moet ik de Fitbit dan ook in ''workout'' modus zetten zodat hij iedere seconde me hartslag meet?

• dotacom
PatrickC schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:41:
[...]

Na het sporten spoel ik de Charge HR altijd af onder een lopende kraan om zweet te verwijderen. Dus de Charge HR is meer dan alleen spatwaterdicht. Waar ik me bij het douchen meer druk om zou maken is het effect van shampoo/zeep op het bandje.

Ik doe 'm verder altijd af tijdens het douchen. Zo erg is het toch niet dat je een paar minuten de registratie van de hartslag mist? Stappen zul je niet zoveel maken in de douche. ;)
Een vriend van me is er vorig weekend mee in het zwembad gesprongen per ongeluk, werkt nog perfect :X

• Karel17
CokeZero schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:33:
Heb nou ook een kleine week een Fitbit Charge HR, een ding vraag ik me alleen af. Als ik een MobileRun activiteit start op me telefoon moet ik de Fitbit dan ook in ''workout'' modus zetten zodat hij iedere seconde me hartslag meet?
Volgens mij gaat dit automatisch via de bluetooth? Weet het niet zeker eigenlijk. Probeer het eens :)

• CokeZero
Karel17 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:55:
[...]

Volgens mij gaat dit automatisch via de bluetooth? Weet het niet zeker eigenlijk. Probeer het eens :)
Jup gaat inderdaad automatisch. De fitbit gaat niet in workout modus, maar gaat in een specifieke ''mobilerun modus'', wat inhoud dat de Fitbit iedere seconde gewoon de HR meet.

• Karel17
Blijkbaar is het mogelijk om de Fitbit te herstarten. Had afgelopen weekend dat zowel de smartphone áls de computer m'n Fitbit niet konden vinden. Na een restart (aan de PC hangen + 10 seconden knop inhouden) werd ie weer gevonden :)

Karel17 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 09:41:
Blijkbaar is het mogelijk om de Fitbit te herstarten. Had afgelopen weekend dat zowel de smartphone áls de computer m'n Fitbit niet konden vinden. Na een restart (aan de PC hangen + 10 seconden knop inhouden) werd ie weer gevonden :)
De Charge HR moet worden opgeladen om dit te kunnen doen, dus inderdaad een USB connectie met een PC of aan een lader hangen. Ik laad de Charge HR trouwens altijd op met de lader van m'n iPhone 6. Alleen dat veels te korte kabeltje... :-(

• CokeZero
Ik heb nou een langere besteld via eBay, kijken of het was is voor 1.80. Zo ie zo wel makkelijk om een extra kabel te hebben voor het geval als originele het begeeft of kwijt raakt.
Anders heeft het ook geen zin meer om te lopen, aangezien het niet geregistreerd word. :p

• Karel17
CokeZero schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:16:

Anders heeft het ook geen zin meer om te lopen, aangezien het niet geregistreerd word. :p
Dit is exact hoe het voelt na een paar maand de Charge te dragen :P

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:51
Na lange tijd een Fitbit Ultra te hebben gehad (inmiddels overleden na een paar wasbeurten :P), net een Charge HR besteld :) [voorkeur boven een Jawbone UP3].

Ik ben benieuwd!

PSN:CanisLupusNL - Xbox: CanisLupusNL - About.me

Ik kwam nog een goede tip tegen op het Fitbit forum om je maximale hartslag te manipuleren. Omdat Fitbit de formule 220-leeftijd gebruikt om je maximale hartslag te bepalen, kun je deze manipuleren door te liegen over je leeftijd (waarom heb ik hier niet eerder aan gedacht 8)7). Ik heb mijn leeftijd nu aangepast naar 20 (voel me ineens 23 jaar jonger! ;) ) en nu kloppen de zones in de hartslag grafieken een stuk beter. Eindelijk zitten m'n trainingen nu gewoon voornamelijk in de Cardio zone ipv bijna helemaal in de Peak zone. Helaas is het aantal hartslag zones nog steeds te beperkt (3 ipv 5).

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:38
Ik heb enige tijd gelopen met de fitbit one en dat werkt voor mij echt wel motiverend om net wat meer te bewegen.. 9400 stappen moeten toch echt 10000 worden etc.
Wel wilde ik al een tijdje GPS functionaliteit en hartslagmeting dus sinds afgelopen weekend ben ik geupgrade naar de fitbit Surge.

Het valt me erg mee qua hoe groot deze is en hoeveel je merkt dat je hem draagt.
Wel heb ik wat twijfels over hoe de verdiepingen gemeten worden welke je loopt. Ik loop dagelijks flink wat trappen maar qua etages zijn dat er toch echt wel meer dan de surge (of de one) aangeven.

Is het een vast aantal treden waar het apparaat naar kijkt? Of kijkt het apparaat naar de opwaartse beweging welke dan stopt en weer opnieuw begint oid?

• Karel17
MisterEagle schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:30:
Ik heb enige tijd gelopen met de fitbit one en dat werkt voor mij echt wel motiverend om net wat meer te bewegen.. 9400 stappen moeten toch echt 10000 worden etc.
Wel wilde ik al een tijdje GPS functionaliteit en hartslagmeting dus sinds afgelopen weekend ben ik geupgrade naar de fitbit Surge.

Het valt me erg mee qua hoe groot deze is en hoeveel je merkt dat je hem draagt.
Wel heb ik wat twijfels over hoe de verdiepingen gemeten worden welke je loopt. Ik loop dagelijks flink wat trappen maar qua etages zijn dat er toch echt wel meer dan de surge (of de one) aangeven.

Is het een vast aantal treden waar het apparaat naar kijkt? Of kijkt het apparaat naar de opwaartse beweging welke dan stopt en weer opnieuw begint oid?
Goed om te horen dat het je helpt!

Hier staat een antwoord op je vraag.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:25
Hey geinig, ik had nog helemaal niet gezien dat er een Fitbit topic was op Tweakers.

Een paar maanden terug heb ik bij een lanparty van m'n studie een Flex gewonnen, geinig dingetje welke mij tot dusver een kilo af heeft laten vallen (Wil van 81 naar 75) omdat ik wat beter op m'n voeding inname let. Geen gigantische hoeveelheid natuurlijk maar ik sport ook niet meer of minder sinds toen.

Direct maar even een vraag stellen waar ik een tijdje terug nog op gezocht heb: Zijn er leuke 3rd party websites en/of apps om te gebruiken met Fitbit producten? Hun eigen dashboard vind ik nogal karig..

[Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 07-09-2015 14:22]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Karel17
D4NG3R schreef op maandag 07 september 2015 @ 14:21:
Hey geinig, ik had nog helemaal niet gezien dat er een Fitbit topic was op Tweakers.

Een paar maanden terug heb ik bij een lanparty van m'n studie een Flex gewonnen, geinig dingetje welke mij tot dusver een kilo af heeft laten vallen (Wil van 81 naar 75) omdat ik wat beter op m'n voeding inname let. Geen gigantische hoeveelheid natuurlijk maar ik sport ook niet meer of minder sinds toen.

Direct maar even een vraag stellen waar ik een tijdje terug nog op gezocht heb: Zijn er leuke 3rd party websites en/of apps om te gebruiken met Fitbit producten? Hun eigen dashboard vind ik nogal karig..
Welkom in het topic!

De vraag die je stelt is niet al-te-moeilijk en hier is het antwoord. Google geeft het antwoord :) Als je op je voeding wilt letten is MyFitnessPal een absolute aanrader.

• fweijers
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-02 18:24
Ik overweeg sterk de Fitbit Charge HR aan te schaffen, maar ik wil graag nog wat dingen weten. Ik begrijp uit sommige antwoorden en reviews hier dat polshartslagmeters wat achterlopen/trager zijn tov borstbandmeters... nu is een borstband voor mij geen optie, dus ik hoop dat dit punt meevalt.
Ik wil mijn hartslag kunnen bekijken tijdens inspanning (vooral tijdens fietsen), en als ik op een bepaald moment de frequentie wil weten en op het horloge kijk, zie ik dan de actuele hartfrequentie, of zie ik die van een periode ervoor?

Een andere vraag: ik wil graag mijn hartritme beoordelen tijdens fietsen naar werk (20 km heen en weer), echter fietsen lijkt niet echt ondersteund te worden. Ik ben vooral geïnteresseerd in hartslagmeting en niet zozeer in aantal stappen. Heb ik het goed begrepen dat om hiermee om te gaan ik dan vlak voor het fietsen moet aangeven dat de training begint zodat ik later kan herkennen wel deel een bepaalde inspanning was? Of zijn er andere gebruikerservaringen/tips?

Bedankt alvast!

• Roos79
Ik vraag mij af of de fitbit charge HR dan de juiste keuze is...
Je zou ook kunnen kijken naar de surge die ondersteunt fietsen wel of BV een van Garmin de fr225 maar ook Tom Tom komt met nieuwere versies op de markt.

• Karel17
fweijers schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:17:
en als ik op een bepaald moment de frequentie wil weten en op het horloge kijk, zie ik dan de actuele hartfrequentie, of zie ik die van een periode ervoor?
Dan zie je de actuele hartfrequentie. Deze is vrij accuraat - niet te vergelijken met professioneel niveau - maar goed genoeg voor inzicht in je hartslag en conditie.
fweijers schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:17:
Heb ik het goed begrepen dat om hiermee om te gaan ik dan vlak voor het fietsen moet aangeven dat de training begint zodat ik later kan herkennen wel deel een bepaalde inspanning was? Of zijn er andere gebruikerservaringen/tips?
Dat heb je goed, zoals Roos ook aangeeft is de Surge hier (meer) geschikt voor maar kan het ook met de Charge HR. De Surge is wel iets minder makkelijk te camoufleren bij iedere outfit.

• Karel17
Interessante toevoeging voor de Fitbit!

Het is mogelijk om de data van de Fitbit (gedeeltelijk) door te sturen naar de HealthVault van Microsoft. Uiteindelijk moet het mogelijk gaan worden om de data van de Fitbit te koppelen aan je persoonlijke agenda, om zo advies te krijgen van Microsoft's Intelligence Engine (precies de reden waarom de Microsoft Band zo interessant is). Dus je kunt er ook gebruik van maken zónder de Band!

De Intelligence Engine kan door de koppelingen advies geven of je door meer vergaderingen slechter slaapt, door meer beweging juist beter slaapt etc. Dat lijkt me een interessant toevoeging!

Ben er nog niet precies achter hoe het zit, dat komt vanavond; maar als je hier ook in geïnteresseerd bent dan kijk eens op de volgende sites.
1. Health site https://www.microsoft.com/microsoft-health/en-us
2. Health Vault site https://www.healthvault.com/nl/nl

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-04 15:33
gister de Fitbit Aria gekocht, bijna 3 uur bezig geweest met de setup en het is nog altijd niet gelukt. op de een of andere manier moet je tijdens de setup connecten met een wifi (802.11b!) netwerk in de Aria ( :? ) maar ook connected met je eigen netwerk blijven, wat volgens mij niet eens mogelijk is. het web blijkt vol te staan met mensen die dezelfde problemen hebben. ik ga vanavond een 2e poging wagen en anders moet ik em helaas retourneren :/

[Voor 11% gewijzigd door habermas op 17-09-2015 12:07]

• Canis Lupus
Karel17 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 08:58:
[...]
Dan zie je de actuele hartfrequentie. Deze is vrij accuraat - niet te vergelijken met professioneel niveau - maar goed genoeg voor inzicht in je hartslag en conditie.
[...]
Mijn ervaring is dat de Charge HR wel structureel 10-15 bpm minder aangeeft (bij inspanning) dan mijn Garmin met borstband. Maar voor globale indicatie is het prima :)

• D4NG3R
  • Laatst online: 20:25
zijn er trouwens nog leuke non-fitness gerelateerde dingen die je met Fitbit producten kan doen? Ik kan mij goed voorstellen dat een paar luie techneuten dingen automatiseren door de dongle met tracker dingen te laten doen, automatisch in- en uitloggen op je PC bijvoorbeeld.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

habermas schreef op donderdag 17 september 2015 @ 10:36:
gister de Fitbit Aria gekocht, bijna 3 uur bezig geweest met de setup en het is nog altijd niet gelukt. op de een of andere manier moet je tijdens de setup connecten met een wifi (802.11b!) netwerk in de Aria ( :? ) maar ook connected met je eigen netwerk blijven, wat volgens mij niet eens mogelijk is. het web blijkt vol te staan met mensen die dezelfde problemen hebben. ik ga vanavond een 2e poging wagen en anders moet ik em helaas retourneren :/
Had zelf weinig problemen met het configureren. De configuratie app gedownload die eerst een p2p verbinding opzet met je laptop en Aria. Daarna gekoppeld aan mijn thuis netwerk en klaar.

Waar ik meer moeite mee heb is de nauwkeurigheid van het wegen en dat de Aria mij soms als guest ziet...

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-04 15:33
kazuka schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:32:
Had zelf weinig problemen met het configureren. De configuratie app gedownload die eerst een p2p verbinding opzet met je laptop en Aria. Daarna gekoppeld aan mijn thuis netwerk en klaar.
heb die app ook geprobeerd, maar op de een of andere manier lukt het mij dus niet om die verbinding tot stand te krijgen, welk apparaat (laptop, tablet of gsm) ik ook gebruik. "weak connection" op de laptop en "obtaining ip adress..." op de andere apparaten. vrees dat het een retourtje fitbit wordt helaas.

*edit* nadat 3 verschillende devices (Nexus 7, OnePlus en Win10 laptop) faalden met zowel .exe als websetup bleek 1 run met mn pa zn iPhone voldoende om de boel te linken. very strange.....

[Voor 13% gewijzigd door habermas op 21-09-2015 16:32]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-05 09:52

André

Analytics dude

Heb sinds 2 dagen de HR om, prima licht bandje, draagt makkelijk. Nu de dagelijkse doelen elke dag halen, ben benieuwd.

tvp

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:58
Sinds enkele weken een fitbit HR. Gekocht bij coolbleu, was een "tweedehandsje". Syncte niet goed met de Windows phones in ons huis (wel met de android en laptop...). Via de app op de pc livechattend geprobeerd het probleem op te lossen. Vanalles geprobeerd maar het lukte maar niet..... Dame aan de andere zijde van de chat: geen probleem we sturen wel een nieuwe op.......8)
1,5 week later een gloednieuwe hr die onmiddelijk syncte met mijn windows phone; jeeej!
Ben er erg blij mee. Staat erg gaaf, stoer maar toch niet overdreven bulky, vind hem echt mooi! En goed voor gesprekjes met vreemden die ernaar vragen.
Daarnaast doet ie fijn je slaap bijhouden (bijna net zo goed als de sleep app op de windows phone) en je rusthartslag bepalen.
Wat is minder: na 5 dagen echt opladen (7 was beter geweest zodat je bijv. iedere vrijdagavond hem aan de lader hangt) en de HF meting tijdens inspanning is echt niet snel genoeg. Liep voorheen altijd met borstband en boven de 120 is deze accuraat. Wat niet gezegd kan worden van de HR: het lijkt wel alsof de band een soort van berekening maakt om je hartslagvariaties te evenen (omdat de manier van meten behoorlijk tricky is) en dat deze zich helemaal rot-effent als de HF's de hoogte in gaan.....
Dus niet te gebruiken voor echte trainingen, als geeft hij wel een grof beeld dat je inspanning hebt verricht.
Wat valt me positief op:
- zit lekker
- niet zwaar
- hoeft niet straks om je arm, een beetje losjes om je pols gaat prima. Hij meet nog steeds goed als je hem helemaal tegen je hand hebt hangen (hij zit dan distaal van de ulna en radius)
- stappen tellen doet ie erg goed!!!
- fijne stopwatchfunctie
- laat tijd zien bij draaiing van de pols (9 van de 10 keer)
- super support van fitbit (echt zeldzaam goed)

Toevallig gisteren nog een congres bijgewoond mbt e-health (ben fysio) waarin de fitbit veelvuldig is besproken. Een spreker had het over de quantified self beweging die in NL ook springlevend is. Je moet het maar willen jezelf voortdurend te meten, maar het allerlastigste is het feit dat al deze data erg lastig te interpreteren valt. Wanneer slaap je goed? Wat is de juiste hartfrequentie? Hoe gaat je lichaam om met de etensenergie die hij binnenkrijgt? Hoe snel verbrand je energie? Zo kan ik nog wel 30 zaken opnoemen. Het gevaar bestaat dat mensen teveel waarde gaan hechten aan gegevens terwijl deze bijzonder persoonsgerelateerd en divers interpretabel zijn...
Dus als je het leuk vind en een soort van motivatie krijgt van dit soort data: hard-stikke-leuk-ding !!
Check even de qs-community: http://www.quantifiedself.nl/

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het probleem met die optische meters is dat ze om een week op de accu te werken, te zwakke ledjes gebruiken voor hoge hartfrequenties. Ik snap niet helemaal waarom ze niet fellere leds gebruiken die ze op zwakkere helderheid zetten als de hartslag laag is (in rust, weinig inspanning) en tijdens een workout de leds boosten tot maximale helderheid...

Maar de Charge HR staat ook op mijn shortlist, al wacht ik nog even de MS Band 2 af... Ik wil graag mijn hartslag tijdens het fietsen (21.5km naar werk) bijhouden, maar heb niet zoveel zin om te forensen met een borstband om. Op langere termijn schijnt zo'n Charge HR wel wat accurater te worden, ook met hoge hartslag. Waarschijnlijk om de reden die je zelf ook al aanhaalt: die berekening die achter de schermen lijkt plaats te vinden.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• cassiekai
  • Laatst online: 29-05 23:31
Ik heb pasgeleden voor mijn vriendin een Charge HR gekocht maar ze is er niet zo happy mee. De stappenteller maakt er naar onze mening een potje van. Mijn vriendin loopt niet zoveel per dag maar volgens de Fitbit toch zeker meer dan 6000 stappen. Laatst zaten we in de auto voor een ritje van 100km. Volgens de Fitbit zou ze tijdens de rit bijna 1000 stappen gezet hebben. We weten dat de stappenteller niet super nauwkeurig is maar dit is niet leuk. Je gelopen afstand klopt dus ook niet. De trappenteller is niet nauwkeurig en de hartslagmeter ook niet echt. Dit alles bij elkaar maakt het apparaat behoorlijk waardeloos en zonde van het geld. Kan het zijn dat er iets mis is met de stappenteller? Ik heb van alles geprobeerd maar het blijft onnauwkeurig.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Fitbit is in mijn ervaring iets te enthousiast met het tellen van stappen. Ik heb een Fitbit Flex gehad en heb nu een Garmin Vivofit. Hoewel ik echt niet anders of minder ben gaan lopen, registreert de Garmin minder stappen. Dat komt vooral doordat de Fitbit meer 'stationaire' armbewegingen telt dan de Garmin.

Ook in vergelijking met stappentellerapps op de iPhone liep de Fitbit structureel voor. De Garmin komt beter overeen met bijvoorbeeld Moves.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• cassiekai
  • Laatst online: 29-05 23:31
Canaria schreef op zondag 27 september 2015 @ 12:04:
Fitbit is in mijn ervaring iets te enthousiast met het tellen van stappen. Ik heb een Fitbit Flex gehad en heb nu een Garmin Vivofit. Hoewel ik echt niet anders of minder ben gaan lopen, registreert de Garmin minder stappen. Dat komt vooral doordat de Fitbit meer 'stationaire' armbewegingen telt dan de Garmin.

Ook in vergelijking met stappentellerapps op de iPhone liep de Fitbit structureel voor. De Garmin komt beter overeen met bijvoorbeeld Moves.
Dan moet hij maar weer weg. Het gros van de gegevens die hij genereert lopen te veel uit de pas. Wat moet je met al die grafieken als er geen bal van klopt. Al die goede reviews moet je dus ook met een korreltje zout nemen. Ik denk dat al die activity trackers niet nauwkeurig zijn.

• Karel17
wowly schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 16:47:
Toevallig gisteren nog een congres bijgewoond mbt e-health (ben fysio) waarin de fitbit veelvuldig is besproken. Een spreker had het over de quantified self beweging die in NL ook springlevend is. Je moet het maar willen jezelf voortdurend te meten, maar het allerlastigste is het feit dat al deze data erg lastig te interpreteren valt. Wanneer slaap je goed? Wat is de juiste hartfrequentie? Hoe gaat je lichaam om met de etensenergie die hij binnenkrijgt? Hoe snel verbrand je energie? Zo kan ik nog wel 30 zaken opnoemen. Het gevaar bestaat dat mensen teveel waarde gaan hechten aan gegevens terwijl deze bijzonder persoonsgerelateerd en divers interpretabel zijn...
Dus als je het leuk vind en een soort van motivatie krijgt van dit soort data: hard-stikke-leuk-ding !!
Check even de qs-community: http://www.quantifiedself.nl/
Ondanks dat de data per persoon verschilt, is het toch interessant om dat van jezelf bij te houden. Je ziet bij jezelf (n=1) ook al erg grote verschillen die vaak terug te herleiden zijn waardoor het alsnog zinvol is dit bij te houden. Ik zie dat minder slaap leidt tot hogere hartslag, meer beweging leidt tot betere slaap etc.Ga even een kijkje nemen op je site! :)
Grrrrrene schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 22:28:
Maar de Charge HR staat ook op mijn shortlist, al wacht ik nog even de MS Band 2 af... Ik wil graag mijn hartslag tijdens het fietsen (21.5km naar werk) bijhouden, maar heb niet zoveel zin om te forensen met een borstband om. Op langere termijn schijnt zo'n Charge HR wel wat accurater te worden, ook met hoge hartslag. Waarschijnlijk om de reden die je zelf ook al aanhaalt: die berekening die achter de schermen lijkt plaats te vinden.
De Band 2 wordt idd ook mooier dan de Band 1 en een stuk minder log, echter is het eens per 2 dagen opladen toch redelijk vaak. Een belangrijk punt is toch ook wel de waterdichtheid, m'n HR is erg prettig in gebruik maar het zou zoveel fijner zijn als ie voor het douche níet af moet. Toch net dat beetje extra :9
cassiekai schreef op zondag 27 september 2015 @ 11:55:
Kan het zijn dat er iets mis is met de stappenteller? Ik heb van alles geprobeerd maar het blijft onnauwkeurig.
Ja, neem eens contact op met Fitbit. Dit hoort natuurlijk niet. De service van Fitbit is echt heel netjes.
Canaria schreef op zondag 27 september 2015 @ 12:04:
Kun je aangeven hoe groot het verschil is? Ben wel benieuwd.

• Roos79
cassiekai schreef op zondag 27 september 2015 @ 11:55:
Laatst zaten we in de auto voor een ritje van 100km. Volgens de Fitbit zou ze tijdens de rit bijna 1000 stappen gezet hebben. We weten dat de stappenteller niet super nauwkeurig is maar dit is niet leuk. Je gelopen afstand klopt dus ook niet. De trappenteller is niet nauwkeurig en de hartslagmeter ook niet echt. Dit alles bij elkaar maakt het apparaat behoorlijk waardeloos en zonde van het geld. Kan het zijn dat er iets mis is met de stappenteller? Ik heb van alles geprobeerd maar het blijft onnauwkeurig.
Ik neem aan dat je alle instellingen als linker en rechterarm al heb gehad net zoals de gevoeligheid?
Dat kan je enkel wijzigen op de laptop bij de instellingen. (maar ik vermoed dat je dat allemaal al gedaan heb)
EN de ftbit heeft ook de laatste update op het toestel zitten?
Karel17 schreef op zondag 27 september 2015 @ 19:37:
[...]

Kun je aangeven hoe groot het verschil is? Ben wel benieuwd.
De ene keer heeft de garmin mee en de andere keer de fitbit :)
Vooral in huis id de fitbit fanatieker en met de garmin moet je echt lopen.

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik denk dat je je er ook op verkijkt hoeveel stappen je binnen een kantooromgeving zet zonder erbij na te denken: even koffie halen, even een scan maken, printje uit de printer halen, even naar de WC, overleggen met een collega, vergardering... En dan nog een wandeling (in mijn geval) in de middagpauze... Dat zijn heel wat stappen :) Meestal zit ik na de pauze (12:30) wel op 6000 stappen (momenteel door mijn telefoon gemeten met Google Fit).

• André

André

Analytics dude

Eerste ontdekte feitje: normaal gesproken is mijn slaaphartslag tussen de 50 en 55 maar na een avond doorzakken op de straatbbq was het de hele nacht rond de 70...dus dan kan je nog best lang slapen, maar je lichaam rust veel minder uit.

• Karel17
André schreef op zondag 27 september 2015 @ 21:05:
Eerste ontdekte feitje: normaal gesproken is mijn slaaphartslag tussen de 50 en 55 maar na een avond doorzakken op de straatbbq was het de hele nacht rond de 70...dus dan kan je nog best lang slapen, maar je lichaam rust veel minder uit.
+20 is wel heel veel, heb je goed je best gedaan :9 Maar wel leuk om te zien idd. Voer je het eten / drank ook in?

• André

André

Analytics dude

Karel17 schreef op maandag 28 september 2015 @ 08:23:
[...]

+20 is wel heel veel, heb je goed je best gedaan :9 Maar wel leuk om te zien idd. Voer je het eten / drank ook in?
Ik verbaasde me er inderdaad over, zat ook wel aardig wat bier in moet ik zeggen.

Eten invoeren doe ik nog niet, wellicht in de toekomst. Je moet dan precies het gewicht weten van wat je eet, lijkt me niet heel erg praktisch, of zijn er andere ervaringen?

Het 10.000 stappen doel is een lachertje trouwens als je een hond hebt. Per uitlaatsessie ben je sowieso al 1500-2500 stappen verder, en ze moet 5-6 keer per dag uit. Dan nog kinderen naar school brengen en halen en doel is gehaald.

• Karel17
André schreef op maandag 28 september 2015 @ 08:55:
[...]

Ik verbaasde me er inderdaad over, zat ook wel aardig wat bier in moet ik zeggen.

Eten invoeren doe ik nog niet, wellicht in de toekomst. Je moet dan precies het gewicht weten van wat je eet, lijkt me niet heel erg praktisch, of zijn er andere ervaringen?

Het 10.000 stappen doel is een lachertje trouwens als je een hond hebt. Per uitlaatsessie ben je sowieso al 1500-2500 stappen verder, en ze moet 5-6 keer per dag uit. Dan nog kinderen naar school brengen en halen en doel is gehaald.
Eten invoeren via MyFitnessPall gaat er makkelijk met de barcode scanner. Zeker als je regelmatig hetzelfde eet kun je het redelijk snel invoeren, maar het blijft tamelijk veel tijd kosten.

• Jero_B
  • Laatst online: 22:36
Hee allemaal,

Ben gister ook begonnen met een Fitbit Charge :) Heb hiervoor een Jawbone UP gehad maar die had het begeven en was ik niet zo heel tevreden over..

Heb iedereen uit de topic start uitgenodigd via DM, ben klaar voor de uitdaging :)

• cl0udrado
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-05 18:05
Hey allemaal,

Sinds vandaag een eigenaar van de FitBit Charge HR!

Ik heb al wat rond zitten lezen over de .84 update. Op de officiele forums regent het van klachten omtrent verkorte batterijduur sinds de update. Mijne moest geupdatet worden naar .84 (automatische) bij de setup. Merkt iemand iets over de batterijduur sinds de .84 update? Ik ben er van bewust over de Quick Notification View and All Day Sync. Terwijl mensen op de officiele forums schrijven over toch een verkorte batterijduur zonder aanpassingen.

• Karel17
cl0udrado schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:38:
Merkt iemand iets over de batterijduur sinds de .84 update?
Nee, alsnog wel een prima accuduur van 4 - 5 dagen. All day sync hoeft inderdaad niet aan en de Quick View is handig als je er geen horloge naast hebt.

• cl0udrado
Karel17 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:48:
[...]
Nee, alsnog wel een prima accuduur van 4 - 5 dagen. All day sync hoeft inderdaad niet aan en de Quick View is handig als je er geen horloge naast hebt.
Ah klinkt goed!

Heb inderdaad All Day Sync uit. Als ik het goed begrijp kan ik om de 7 dagen syncen, want het apparaat slaat alle data op tot 7 dagen. Zat al te testen met de Quick View erg handig! Vraag mij alleen af of deze 'slim' genoeg is niet de tijd te laten zien tijdens het slapen.

Al met al tot nu toe erg blij met de aankoop!

[Voor 0% gewijzigd door cl0udrado op 01-10-2015 18:11. Reden: typo]

• Karel17
cl0udrado schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 18:10:
[...]
Ah klinkt goed!

Heb inderdaad All Day Sync uit. Als ik het goed begrijp kan ik om de 7 dagen syncen, want het apparaat slaat alle data op tot 7 dagen. Zat al te testen met de Quick View erg handig! Vraag mij alleen af of deze 'slim' genoeg is niet de tijd te laten zien tijdens het slapen.

Al met al tot nu toe erg blij met de aankoop!
Als je de Fitbit app opent wordt er ook gesynced, neem aan dat je dat wel vaker doet dan eens per 7 dagen :9

• cl0udrado
Karel17 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 18:37:
[...]

Als je de Fitbit app opent wordt er ook gesynced, neem aan dat je dat wel vaker doet dan eens per 7 dagen :9
Haha, inderdaad!

• Grrrrrene
  • Niet online
Grrrrrene schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 22:28:

Maar de Charge HR staat ook op mijn shortlist, al wacht ik nog even de MS Band 2 af...
...en de Band 2 is niet wat ik ervan had gehoopt. 48 uur op de accu (en dat is in optimale condities, dus reken maar op dagelijks laden) is te weinig. Ik heb vanavond een Fitbit Charge HR besteld bij Coolblue :) Als het goed is ligt hij morgen bij de Bruna op me te wachten, dus 's avonds maar meteen opladen en mee spelen :P

De Fitbit Surge is ineens een heel stuk interessanter geworden... Run Cues. :)
http://support.fitbit.com...ck-my-splits-during-a-run
Nu nog die hartslagzones kunnen aanpassen en de Surge zou de ultieme sportswatch en activity tracker kunnen zijn.

VERSION 16.34.5.14

This release provides the following new features and improvements:

Surge now provides timer and stopwatch functionality.
You can track your splits in real time while running with the new "run cues" feature.
Added "quick view" support—when you turn your wrist to view the time, Surge uses ambient light to determine whether the backlight comes on.
When fully charged, Surge can now track up to 10 hours of GPS activity.
Fine-tuned the step-counting algorithm to further improve accuracy during bike rides.
Call and text notifications are removed after 24 hours.
Various bug fixes and additional enhancements.

[Voor 53% gewijzigd door PatrickC op 06-10-2015 23:31]

• Karel17
PatrickC schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 23:28:
Fine-tuned the step-counting algorithm to further improve accuracy during bike rides.
Dit is heel interessant! Mis de fiets-tracking toch wel.

• Jero_B
Karel17 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:56:
[...]

Dit is heel interessant! Mis de fiets-tracking toch wel.
Ik ook, zeker als je elke dag twee keer op de fiets zit, je dan onnodig 1000 stappen extra hebt. Die kan je dan wel via de website corrigeren maar het zou makkelijker zijn als je die activiteit gewoon kan aanpassen naar fietsen en dat dan de stappen verwijderd worden. Zo moeilijk lijkt me dat niet om te implementeren.

• Karel17
Jero_B schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:37:
[...]

Ik ook, zeker als je elke dag twee keer op de fiets zit, je dan onnodig 1000 stappen extra hebt. Die kan je dan wel via de website corrigeren maar het zou makkelijker zijn als je die activiteit gewoon kan aanpassen naar fietsen en dat dan de stappen verwijderd worden. Zo moeilijk lijkt me dat niet om te implementeren.
Vanochtend beetje gecheat. Op de fiets naar het werk > "start activity, walk"
12KM gelopen, +16.000 stappen om 09:00 8)7

• derfischmeister
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05 12:39
Karel17 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:45:
[...]

Lekker dan! vandaar dat je boven mij staat in de challenge ;)

• Jero_B
Karel17 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:45:
[...]

da hax :o

• Canis Lupus
Ik heb ook even wat mensen een PB gestuurd voor de ranking :)
Zou mooi zijn als ze de Cycle correction van de Surge ook naar de Charge HR brengen, al vermoed ik dat daar de GPS voor wordt gebruikt...

• Karel17
derfischmeister schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:34:
[...]

Lekker dan! vandaar dat je boven mij staat in de challenge ;)
Dat is dus het gekke; dit werd niet doorgevoerd naar de challenge (iets waar ik stiekem op gehoopt had :P )

Pagina: 1 2 3 ... 14 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee