Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-10 16:24
THE_BASE schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 22:43:
[...]

Helder. Ik heb bijvoorbeeld Google Maps en Hue in Dock.

Van Google snap ik niet wat ik er mee moet: die wijst slechts met tekst de weg. Hue is wel erg handig, maar dat hoeft niet te verversen, wel actief zijn.

Helpt het de apps in Dock sneller op te starten en actief te houden door deze aan te zetten bij Ververs op achtergrond?
Ja dat is het doel van die functie icm met het dock. Als je dan een App van 't dock start ie ie gelijk actief zonder dat je dat icoontje ziet met 't cirkeltje die eromheen draait dat je aan 't laden is. De inhoud wordt dan eens in de zoveel tijd vernieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-10 20:57
Goedendag Tweakers,

Ik heb gisteren een Apple Watch Series 2 (42mm) aangeschaft. Ik vroeg mij wie van jullie hier een screenprotector op heeft geplakt en zo ja wat jullie ervaringen zijn?

Zelf ben ik nog aan het twijfelen om een screenprotector te nemen. Op mijn iPhone en iPad heb ik wel een screenprotector geplakt en zelf ben ik ook erg zuinig op mijn spullen. Aangezien je zo'n Apple Watch hele dagen om hebt is de kans groot dat je een keertje ergens tegenaan stoot. Aan de andere kant is zo'n horloge natuurlijk wel een gebruiksvoorwerp.

Ook vraag ik mij af of zo'n screenprotector niet los laat met zwemmen.

Kortom, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! :)

p.s. Zelf heb ik deze momenteel op het oog: https://www.smartwatchsho...ass-apple-watch-42mm.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:35
Ik draag de watch nu ruim een maand zonder bescherming. Via aliexpress heb ik wel twee protectortjes a €2,50 besteld, maar na even testen zitten die er ook niet meer op. Bij normaal gebruik stoot je een horloge gewoon niet. Hoeveel mensen ken jij die een protector om hun Seiko of Casio horloge hebben zitten? Het enige risico is bij het aan- en afdoen; omdat je een normaal horloge in principe altijd om houdt is de kans dat hij valt natuurlijk veel kleiner.

Met zwemmen wordt zo'n screenprotector natuurlijk sowieso vies, zeker als je bijvoorbeeld wekelijks zwemt.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 20:35
DedSec85 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:14:
Goedendag Tweakers,

Ik heb gisteren een Apple Watch Series 2 (42mm) aangeschaft. Ik vroeg mij wie van jullie hier een screenprotector op heeft geplakt en zo ja wat jullie ervaringen zijn?

Zelf ben ik nog aan het twijfelen om een screenprotector te nemen. Op mijn iPhone en iPad heb ik wel een screenprotector geplakt en zelf ben ik ook erg zuinig op mijn spullen. Aangezien je zo'n Apple Watch hele dagen om hebt is de kans groot dat je een keertje ergens tegenaan stoot. Aan de andere kant is zo'n horloge natuurlijk wel een gebruiksvoorwerp.

Ook vraag ik mij af of zo'n screenprotector niet los laat met zwemmen.

Kortom, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! :)

p.s. Zelf heb ik deze momenteel op het oog: https://www.smartwatchsho...ass-apple-watch-42mm.html
Ik had eerst ook eentje voor alleen het platte gedeelte van het scherm. Vond dit erg irritant, iedere keer voelde ik dan het randje van de protector als ik bijv. van onder naar boven veegde om het menu te openen. Daarna eentje van GadgetWraps gekocht voor het hele scherm, dus tot het metalen gedeelte. Bevalt echt super en je ziet em niet zitten. Zwemmen geen ervaring mee, want ik zwem niet met mijn Apple watch. Zwom wel altijd met mijn Pebble en daar zat ook een protector van GadgetWraps op, nooit problemen mee gehad.
https://www.gadgetwraps.c...es/apple/apple-watch.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:38

MazeWing

The plot thickens...

TLDR; Overgestapt van Apple Watch (en iPhone 6s Plus) naar Gear S3 classic en Galaxy S7 Edge en erg tevreden!

Gisteren weer mijn Apple Watch (Nike+ 42mm) verkocht. Alhoewel ik over het algemeen wel tevreden was bleven mij een aantal zaken behoorlijk storen:
- Geen always on display; ik merkte dat ik dit echt een gemis vond. Ik moest altijd mijn pols draaien of daadwerkelijke interactie met de watch hebben. Zeker wanneer je met een schuin oog naar de watch keek, was een subtiele polsbewind onvoldoende om het scherm te activeren
- Eigenlijk zijn alle watchfaces lelijk; Alhoewel sommige wat minder lelijk zijn, blijven ze naar mijn mening allemaal niet echt heel mooi. Dit komt ook omdat het formaat van het scherm absoluut niet optimaal gebruikt wordt. Zeker een ronde klok, zorgt ervoor dat er in het midden, een naar verhouding, klein cirkeltje staat. De enige (niet vierkante) watchface die meer gebruik maakt van het schermoppervlak is de exclusieve Hermes watchface
- Geen mogelijkheden echt diepgaande wijzingen qua uiterlijk aan de watchfaces aan te brengen; dit is eigenlijk een vervolg op mijn vorige punt. Je moet het doen met de watchfaces die Apple er bij heeft gedaan en je mag hopen dat WatchOS 4 weer een aantal nieuwe watchfaces biedt. Het is bij bepaalde watchfaces zelf gewoon onmogelijk om bepaalde kleuren te kiezen, terwijl een andere watchface deze mogelijkheid weer wel biedt.
- De vorm; alhoewel ik er inmiddels wel aan gewend was, bleef het me storen dat het horloge vierkant en niet rond is. Een rond horloge is in mijn optiek gewoon mooier.
- Krasgevoeligheid; Vanwege de vorm/kromming van het glas komt het meest kwetsbare deel van het horloge altijd als eerste in aanraking met iet. Ondanks dat ik er zeer voorzichtig mee omging merkte ik al kleine beschadigingen (alleen zichtbaar in zonlicht) aan de randen. Hetzelfde geld voor de aluminium behuizing, ook hier al 2 subtiele beschadigingen (puntje ter grootte van 0,5mm maar toch...)
- Ion-X glas; Dit verdient een speciale vermelding. Apple spreekt over een extreem krasbestendig scherm door een speciaal proces waarbij de ionen dichterbij elkaar zouden zitten. Allemaal leuk en aardig maar ik heb het gevoel dat het scherm al bekrast wanneer je er ook maar naar kijkt. Binnen 2 dagen al subtiele haarkrasjes. Het gemiddelde telefoonscherm (Gorilla Glass) doet het in mijn optiek beter/gelijkwaardig
- De algemene houding van Apple omtrent het standaard leveren van accessoires en de prijzen van officiële Apple accessoires; Je geeft tussen de €439 en €1269 uit en Apple is de krenterig om een oplaadstation van enkele euro's er gratis bij te doen. Je krijgt een oplaad-puck en that's it! Ook de prijzen van de officiële bandjes zijn in mijn optiek absurd geprijsd.

Vanaf de aankondiging van de Samsung Gear S3 heeft dat horloge op mij een bepaalde aantrekkingskracht gehad. Toen ik eind december voor de keuze stond om een smartwatch te kopen ben ik eigenlijk automatisch voor de Apple Watch gegaan aangezien de Gear S3 (toen) nog niet werkte op iOS en Android smartwatches, los van het feit dat ik geen van allen echt mooi vond en bepaalde functionaliteit vond bieden, ook maar zeer spartaans werken icm iOS.

Toen ik 2 weken geleden de Gear S3 eens in het echt zag en er mee mocht spelen was ik echt onder de indruk. Het ding zag er uit als een echt horloge, had een goede interface/bediening helemaal afgestemd op een rond scherm en het belangrijkste; had vele watchfaces, de mogelijkheid zelf watchfaces te maken/downloaden en deze middels een always-on display altijd weer te geven. Daarnaast was de batterijduur ook nog eens beter dan de Apple Watch waardoor zelfs met het always-on display de 2 dagen makkelijk gehaald konden worden. Voor mij zou 1 dag genoeg zijn, aangezien ie elke dag aan de lader gaat.
Toen vorige week de Gear S3 bij de Mediamarkt BTW-dagen ook nog eens flink was afgeprijsd (van €399 naar €329) was ik om. Mede door positieve verhalen van andere die-hard Apple gebruikers die de overstap hadden gemaakt (zowel met telefoon alsmede horloge)

Omdat ik wist dat de Gear S3 in mindere mate werkt met iOS uiteindelijk ook besloten een Galaxy S7 edge te kopen en een volledige overstap van Apple -> Android (Samsung) in gang te zetten. De Gear S3 is er in 2 varianten (Frontier (zwart RVS) voor de sportievere look en Classic (Zilver RVS) voor de klassieke look) en ik ben voor de Classic gegaan.

Na een week beide gebruikt te hebben moet ik zeggen zeer positief verrast te zijn. De ervaringen met de telefoon zal ik even achterwege laten, maar de ervaringen met de Gear S3 vs Apple Watch wil ik wel even kort toelichten:
- rond design
- always-on display
- veel meer mogelijkheden tot customization (het is fijn een overvloed aan watchfaces te hebben om uit te kiezen)
- Bediening is mijns inziens fijner en meer geschikt voor de grove motoriek zoals tijdens het sporten bijvoorbeeld
- Vanwege de vorm en het always-on display kan de Gear S3 als "echt" horloge functioneren
- Voor €399 gewoon een RVS behuizing (zilver of zwart afhankelijk van het model) ipv aluminium voor de goedkopere modellen
- Health S, alhoewel minder overzichtelijk, biedt dezelfde functionaliteit aan als Apple Health met als voordelen de uitgebreidere data en mogelijkheid deze te exporteren voor andere programma's
- Hartslagmeter en GPS lijken iets minder nauwkeurig dan bij de Apple Watch
- Kwaliteit van speakers en microfoon is minder dan de Apple Watch
- Standaard een oplaadstation
- Andere bandjes zijn goedkoper en vanwege het 22 formaat universeel uitwisselbaar met "normale" bandjes

[ Voor 3% gewijzigd door MazeWing op 04-02-2017 08:22 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MazeWing schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 08:20:
TLDR; Overgestapt van Apple Watch (en iPhone 6s Plus) naar Gear S3 classic en Galaxy S7 Edge en erg tevreden!

Gisteren weer mijn Apple Watch (Nike+ 42mm) verkocht. Alhoewel ik over het algemeen wel tevreden was bleven mij een aantal zaken behoorlijk storen:
- Geen always on display; ik merkte dat ik dit echt een gemis vond. Ik moest altijd mijn pols draaien of daadwerkelijke interactie met de watch hebben. Zeker wanneer je met een schuin oog naar de watch keek, was een subtiele polsbewind onvoldoende om het scherm te activeren
- Eigenlijk zijn alle watchfaces lelijk; Alhoewel sommige wat minder lelijk zijn, blijven ze naar mijn mening allemaal niet echt heel mooi. Dit komt ook omdat het formaat van het scherm absoluut niet optimaal gebruikt wordt. Zeker een ronde klok, zorgt ervoor dat er in het midden, een naar verhouding, klein cirkeltje staat. De enige (niet vierkante) watchface die meer gebruik maakt van het schermoppervlak is de exclusieve Hermes watchface
- Geen mogelijkheden echt diepgaande wijzingen qua uiterlijk aan de watchfaces aan te brengen; dit is eigenlijk een vervolg op mijn vorige punt. Je moet het doen met de watchfaces die Apple er bij heeft gedaan en je mag hopen dat WatchOS 4 weer een aantal nieuwe watchfaces biedt. Het is bij bepaalde watchfaces zelf gewoon onmogelijk om bepaalde kleuren te kiezen, terwijl een andere watchface deze mogelijkheid weer wel biedt.
- De vorm; alhoewel ik er inmiddels wel aan gewend was, bleef het me storen dat het horloge vierkant en niet rond is. Een rond horloge is in mijn optiek gewoon mooier.
- Krasgevoeligheid; Vanwege de vorm/kromming van het glas komt het meest kwetsbare deel van het horloge altijd als eerste in aanraking met iet. Ondanks dat ik er zeer voorzichtig mee omging merkte ik al kleine beschadigingen (alleen zichtbaar in zonlicht) aan de randen. Hetzelfde geld voor de aluminium behuizing, ook hier al 2 subtiele beschadigingen (puntje ter grootte van 0,5mm maar toch...)
- Ion-X glas; Dit verdient een speciale vermelding. Apple spreekt over een extreem krasbestendig scherm door een speciaal proces waarbij de ionen dichterbij elkaar zouden zitten. Allemaal leuk en aardig maar ik heb het gevoel dat het scherm al bekrast wanneer je er ook maar naar kijkt. Binnen 2 dagen al subtiele haarkrasjes. Het gemiddelde telefoonscherm (Gorilla Glass) doet het in mijn optiek beter/gelijkwaardig
- De algemene houding van Apple omtrent het standaard leveren van accessoires en de prijzen van officiële Apple accessoires; Je geeft tussen de €439 en €1269 uit en Apple is de krenterig om een oplaadstation van enkele euro's er gratis bij te doen. Je krijgt een oplaad-puck en that's it! Ook de prijzen van de officiële bandjes zijn in mijn optiek absurd geprijsd.

Vanaf de aankondiging van de Samsung Gear S3 heeft dat horloge op mij een bepaalde aantrekkingskracht gehad. Toen ik eind december voor de keuze stond om een smartwatch te kopen ben ik eigenlijk automatisch voor de Apple Watch gegaan aangezien de Gear S3 (toen) nog niet werkte op iOS en Android smartwatches, los van het feit dat ik geen van allen echt mooi vond en bepaalde functionaliteit vond bieden, ook maar zeer spartaans werken icm iOS.

Toen ik 2 weken geleden de Gear S3 eens in het echt zag en er mee mocht spelen was ik echt onder de indruk. Het ding zag er uit als een echt horloge, had een goede interface/bediening helemaal afgestemd op een rond scherm en het belangrijkste; had vele watchfaces, de mogelijkheid zelf watchfaces te maken/downloaden en deze middels een always-on display altijd weer te geven. Daarnaast was de batterijduur ook nog eens beter dan de Apple Watch waardoor zelfs met het always-on display de 2 dagen makkelijk gehaald konden worden. Voor mij zou 1 dag genoeg zijn, aangezien ie elke dag aan de lader gaat.
Toen vorige week de Gear S3 bij de Mediamarkt BTW-dagen ook nog eens flink was afgeprijsd (van €399 naar €329) was ik om. Mede door positieve verhalen van andere die-hard Apple gebruikers die de overstap hadden gemaakt (zowel met telefoon alsmede horloge)

Omdat ik wist dat de Gear S3 in mindere mate werkt met iOS uiteindelijk ook besloten een Galaxy S7 edge te kopen en een volledige overstap van Apple -> Android (Samsung) in gang te zetten. De Gear S3 is er in 2 varianten (Frontier (zwart RVS) voor de sportievere look en Classic (Zilver RVS) voor de klassieke look) en ik ben voor de Classic gegaan.

Na een week beide gebruikt te hebben moet ik zeggen zeer positief verrast te zijn. De ervaringen met de telefoon zal ik even achterwege laten, maar de ervaringen met de Gear S3 vs Apple Watch wil ik wel even kort toelichten:
- rond design
- always-on display
- veel meer mogelijkheden tot customization (het is fijn een overvloed aan watchfaces te hebben om uit te kiezen)
- Bediening is mijns inziens fijner en meer geschikt voor de grove motoriek zoals tijdens het sporten bijvoorbeeld
- Vanwege de vorm en het always-on display kan de Gear S3 als "echt" horloge functioneren
- Voor €399 gewoon een RVS behuizing (zilver of zwart afhankelijk van het model) ipv aluminium voor de goedkopere modellen
- Health S, alhoewel minder overzichtelijk, biedt dezelfde functionaliteit aan als Apple Health met als voordelen de uitgebreidere data en mogelijkheid deze te exporteren voor andere programma's
- Hartslagmeter en GPS lijken iets minder nauwkeurig dan bij de Apple Watch
- Kwaliteit van speakers en microfoon is minder dan de Apple Watch
- Standaard een oplaadstation
- Andere bandjes zijn goedkoper en vanwege het 22 formaat universeel uitwisselbaar met "normale" bandjes
Ik vind het hele verhaal een prachtig epistel, maar wat ik er uit op maak is dat alles wat je noemt zeer persoonlijk is. Ik weet ook bijna zeker dat dat er genoeg mensen zijn die van een Gear naar een Apple Watch gaan: ook persoonlijk.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Jep het is een heel verhaal, maar om nou binnen een maand te gaan wisselen (ook van telefoon!) omdat de watchfaces je te beperkt blijken...

alle overige argumenten (kransjes e.d.) herken ik zelf totaal niet en ik gebruik de Apple watch S2 zelf ook sinds december. Het komt op mij over als een zeer dure overstap op basis van persoonlijke smaak (is verder natuurlijk niks mis mee).

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:38

MazeWing

The plot thickens...

DeNachtwacht schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 09:42:
Jep het is een heel verhaal, maar om nou binnen een maand te gaan wisselen (ook van telefoon!) omdat de watchfaces je te beperkt blijken...

alle overige argumenten (kransjes e.d.) herken ik zelf totaal niet en ik gebruik de Apple watch S2 zelf ook sinds december. Het komt op mij over als een zeer dure overstap op basis van persoonlijke smaak (is verder natuurlijk niks mis mee).
Het zijn niet alleen de watchfaces. Het is het gehele uiterlijk van het horloge dat me gewoon tegen is gaan staan. Ook een gebrek aan een always-on display stoorde me behoorlijk.

Qua dure overstap valt het erg mee. Vanwege de BTW korting was ik €875 kwijt. De watch heb ik reeds voor €425 verkocht en verwacht de iPhone voor rond de €550 te verkopen. In dat geval heb ik €100 overgehouden en heb ik 2 producten waar ik meer tevreden over ben. Zonder de BTW korting had ik het waarschijnlijk nooit gedaan.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
DeNachtwacht schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 18:53:
Ik draag de watch nu ruim een maand zonder bescherming. Via aliexpress heb ik wel twee protectortjes a €2,50 besteld, maar na even testen zitten die er ook niet meer op. Bij normaal gebruik stoot je een horloge gewoon niet. Hoeveel mensen ken jij die een protector om hun Seiko of Casio horloge hebben zitten? Het enige risico is bij het aan- en afdoen; omdat je een normaal horloge in principe altijd om houdt is de kans dat hij valt natuurlijk veel kleiner.

Met zwemmen wordt zo'n screenprotector natuurlijk sowieso vies, zeker als je bijvoorbeeld wekelijks zwemt.
Ja, daar heb je ook wel een punt natuurlijk. Ik ga morgen die Belkin erop plakken en dan zie ik het wel of het staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
sijbren schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 19:00:
[...]

Ik had eerst ook eentje voor alleen het platte gedeelte van het scherm. Vond dit erg irritant, iedere keer voelde ik dan het randje van de protector als ik bijv. van onder naar boven veegde om het menu te openen. Daarna eentje van GadgetWraps gekocht voor het hele scherm, dus tot het metalen gedeelte. Bevalt echt super en je ziet em niet zitten. Zwemmen geen ervaring mee, want ik zwem niet met mijn Apple watch. Zwom wel altijd met mijn Pebble en daar zat ook een protector van GadgetWraps op, nooit problemen mee gehad.
https://www.gadgetwraps.c...es/apple/apple-watch.html
Ik heb nu een voor het platte gedeelte van het scherm besteld. Die ga ik er morgenavond even opplakken. Die GadgetWraps ziet er mooi uit alleen het lijkt mij een hel om aan te brengen. Bovendien vraag ik me af of het goed blijft zitten, zeker met zwemmen enzo. Ik zwem eens per twee weken ofzo, niet heel veel.

Waar heb je die GadgetWraps gekocht? Via hun eigen website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
DedSec85 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 13:37:
[...]

Ik heb nu een voor het platte gedeelte van het scherm besteld. Die ga ik er morgenavond even opplakken. Die GadgetWraps ziet er mooi uit alleen het lijkt mij een hel om aan te brengen. Bovendien vraag ik me af of het goed blijft zitten, zeker met zwemmen enzo. Ik zwem eens per twee weken ofzo, niet heel veel.

Aanbrengen ging verrassend makkelijk. Op youtube staat een "how to" van GadgetWraps. Ik heb een beetje water met een druppel afwasmiddel gebruikt en met een klein beetje geduld zit ie echt perfect. Mocht je het toch verkloten, je hebt een levenslange garantie (ook op slecht installeren) Een nieuwe kost je dan geloof ik $1,- (+verzendkosten) En er zitten sowieso 2 in de verpakking. Ik heb het gewoon via de GadgetWraps site besteld. Volgens mij iets van een week na bestellen binnen.
https://flic.kr/p/RL98Eo

[ Voor 7% gewijzigd door sijbren op 04-02-2017 14:15 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-10 16:53
DedSec85 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 13:37:
[...]

Heb een Armorsuit militaryshield gekocht tijdje terug. Zeer tevreden. Ook prima te gebruiken in het water, opnieuw te beplakken, self healing en lifetime replacement. Wel kopen via eBay of Amazon en kijk goed of je hem via een certified reseller koopt.

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:48

Secsytime

Automagisch

Heeft er iemand ervaring met de strava app?

Heb hem nog niet gebruikt, maar ik krijg het idee dat hij geen gebruik maakt van de watch gps.. voordat ik straks ga lopen zonder telefoon, en er geen gps gelogged wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:29
Loop al vanaf de allereerste aankondiging van de Apple Watch met de gedachte om er één te kopen, maar iets weerhield me telkens. Nu ik steeds actiever en fanatieker ben gaan sporten (sinds enkele jaren wielrennen en nu ook fitness erbij) ben ik op zoek naar een mooie fitness tracker. Aangezien ik gepassioneerd Apple fanboy ben (;)) gaat m'n voorkeur natuurlijk uit naar de Apple Watch.. ook al zijn er misschien betere trackers gericht op fitness.

Ik ben wel gecharmeerd van de Series 2 Nike versie. Met name dat bandje lijkt me ideaal voor fitness.. en dan koop ik gewoon een netter/chique bandje erbij voor tijdens het werk. :)

Zijn er hier Tweakers aanwezig dit de Watch 2 gebruiken in de sportschool? En dan i.c.m. cardio (hometrainer/loopband) en krachtoefeningen. Lees namelijk her en der dat de HR sensor wat aan de trage kant is zodat de calorieteller niet heel accuraat is en je beter een losse HR sensor kunt koppelen.

Ik heb de Wahoo ELMNT fietscomputer op m'n wielrenfiets en ik kan dus de Wahoo TICKR HR band kopen om 'm zowel met de ELMNT als ook de Watch 2 te gebruiken..

Iemand een soortgelijke oplossing? :)

[ Voor 28% gewijzigd door Rivanov op 05-02-2017 19:13 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10 17:52
Kracht training en hartslag meten via de pols is geen goede combi dat werkt bijna niet.
Lopende band ed werkt wel prima hij mij moet ik zeggen en als hij even mist moet je je pols gewoon even stil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Wie heeft er een idee? De datum op mijn modulaire face zegt dagen in het Engels in plaats van Nederlands. Dus 'sat' en 'sun'. Alle talen in iPhone staan in Nederlands en nergens Engels te bekennen...

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Roos79 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 19:49:
Kracht training en hartslag meten via de pols is geen goede combi dat werkt bijna niet.
Lopende band ed werkt wel prima hij mij moet ik zeggen en als hij even mist moet je je pols gewoon even stil houden.
Thanks voor je reactie! Dat met de krachttraining had ik inderdaad al begrepen.. dan is een borstband HR sensor beter daarvoor. En ik wilde die sowieso al één kopen voor tijdens het wielrennen, dus dan is dat een mooie win-win. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
Knoezelbos schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:42:
[...]

Heb een Armorsuit militaryshield gekocht tijdje terug. Zeer tevreden. Ook prima te gebruiken in het water, opnieuw te beplakken, self healing en lifetime replacement. Wel kopen via eBay of Amazon en kijk goed of je hem via een certified reseller koopt.
Mag ik vragen waar je die ArmorSuit Militaryshield hebt gekocht? Via Amazon.com zag ik ze staan, maar die worden niet in Nederland geleverd. Via de website zelf zou ik ze kunnen bestellen maar dan komt er nog iets aan $ 30,- dollar verzendkosten bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knoezelbos
DedSec85 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:44:
[...]

Mag ik vragen waar je die ArmorSuit Militaryshield hebt gekocht? Via Amazon.com zag ik ze staan, maar die worden niet in Nederland geleverd. Via de website zelf zou ik ze kunnen bestellen maar dan komt er nog iets aan $ 30,- dollar verzendkosten bij.
Yup via: http://www.ebay.nl/usr/ye...ksid=p2053788.m1543.l2754
Inderdaad verzendkosten maar geen $ 30,-

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
Beste Tweakers,

Ik heb een kort vraagje. Gisteren heb ik mijn Apple Watch Series 2 (42mm) uitgepakt. Onwijs mooi ding en alles werkt prima.

Als ik mijn vinger op de side button leg (onder de digital crown), dan merk ik dat ik deze een minuscuul klein beetje heen en weer kan bewegen. Klopt dit? Het is absoluut niet veel maar toch vroeg ik me af of andere Apple Watch bezitters dit ook hebben.

Mocht dat niet zo zijn, dan wil ik hem namelijk omruilen. Volgens mij hoort het gewoon hoor maar ik wil het toch even weten. :)

Apple Watch (side button)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
DedSec85 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 06:49:
Beste Tweakers,

Ik heb een kort vraagje. Gisteren heb ik mijn Apple Watch Series 2 (42mm) uitgepakt. Onwijs mooi ding en alles werkt prima.

Als ik mijn vinger op de side button leg (onder de digital crown), dan merk ik dat ik deze een minuscuul klein beetje heen en weer kan bewegen. Klopt dit? Het is absoluut niet veel maar toch vroeg ik me af of andere Apple Watch bezitters dit ook hebben.

Mocht dat niet zo zijn, dan wil ik hem namelijk omruilen. Volgens mij hoort het gewoon hoor maar ik wil het toch even weten. :)

[afbeelding]
Ik heb daar verder geen op te merken beweging in zitten. Enkel bij drukken. (Apple Watch S0)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knoezelbos
DedSec85 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 06:49:
Beste Tweakers,

[afbeelding]
Bij mij wiebelt ie ook een minuscuul klein beetje. Zal er wel bij horen. Heb een series 2. En kan prima onder water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vrijdag heb ik de Apple Watch series 2. Nu heb ik een probleem met notificaties vanuit Whatsapp. Van elke andere app ontvang ik notificaties met een tril (zoals voetbaluitslagen). Van Whatsapp zie ik alleen het rode stipje boven de klok maar geen trilling om mijn pols.

Heb alle instellingen al bekeken en goed staan naar mijn mening, ook verder onderzoek op het net biedt me geen oplossing.

Iemand dit probleem ook gehad en evt. een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:45
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:06:
Sinds vrijdag heb ik de Apple Watch series 2. Nu heb ik een probleem met notificaties vanuit Whatsapp. Van elke andere app ontvang ik notificaties met een tril (zoals voetbaluitslagen). Van Whatsapp zie ik alleen het rode stipje boven de klok maar geen trilling om mijn pols.

Heb alle instellingen al bekeken en goed staan naar mijn mening, ook verder onderzoek op het net biedt me geen oplossing.

Iemand dit probleem ook gehad en evt. een oplossing hiervoor?
https://www.appletips.nl/meldingsgeluid-whatsapp/

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks! Whatsapp verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:00
Sinds de laatste update is de "Lock" functie eruit gesloopt.
Mijn vrouw klaagt sindsdien steen en been, hij begint vaak spontaan activiteiten te startenterwijl ze de Watch gewoon normaal draagt onder de mouw van een trui of jas bijvoorbeeld.
Enige oplossing is de Watch af te doen en weer om te doen :S .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Zit nu toch een beetje te twijfelen tussen de Series 1 en Series 2. Vind de Nike+ wel mooi, maar die ene speciale Watchfase ben je ook snel beu en het bandje kun je gewoon bij Ali kopen. :+
Daarnaast ga ik nooit zwemmen (dus hoef geen waterproof) en heb ik de GPS functionaliteit ook niet nodig. WIl de Watch met name gaan gebruiken tijdens het fitnessen i.c.m. een externe HR sensor (Wahoo TICKR).

Dan lijkt me de Series 1 toch ruimschoots voldoende aangezien deze even snel is als de Series 2?

De bandjes zijn toch identiek hetzelfde van Series 1 en Series 2?

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 06-02-2017 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
Knoezelbos schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:09:
[...]

Bij mij wiebelt ie ook een minuscuul klein beetje. Zal er wel bij horen. Heb een series 2. En kan prima onder water.
Ja bij mij ook inderdaad. Onder water heb ik nog niet getest maar wellicht dat ik morgen of overmorgen even naar Apple ga om daar het e.e.a. na te vragen. Op internet lees ik dat dit een veelvoorkomend 'probleem' is en dat Apple de horloges gewoon omruilt. Wordt vervolgd!
Rivanov schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:13:
Zit nu toch een beetje te twijfelen tussen de Series 1 en Series 2. Vind de Nike+ wel mooi, maar die ene speciale Watchfase ben je ook snel beu en het bandje kun je gewoon bij Ali kopen. :+
Daarnaast ga ik nooit zwemmen (dus hoef geen waterproof) en heb ik de GPS functionaliteit ook niet nodig. WIl de Watch met name gaan gebruiken tijdens het fitnessen i.c.m. een externe HR sensor (Wahoo TICKR).

Dan lijkt me de Series 1 toch ruimschoots voldoende aangezien deze even snel is als de Series 2?

De bandjes zijn identiek inderdaad. Als je GPS niet gaat gebruiken en ook niet gaat zwemmen dan zou ik voor de Series 1 gaan. Die kan volgens mij gewoon GPS van je telefoon uitlezen.

Enige verschil is dat de Series 1 een scherm van 400 nits heeft en de Series 2 heeft 1000 nits.

[ Voor 5% gewijzigd door DedSec85 op 06-02-2017 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
DedSec85 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:22:
[...]

Ja bij mij ook inderdaad. Onder water heb ik nog niet getest maar wellicht dat ik morgen of overmorgen even naar Apple ga om daar het e.e.a. na te vragen. Op internet lees ik dat dit een veelvoorkomend 'probleem' is en dat Apple de horloges gewoon omruilt. Wordt vervolgd!
[...]

De bandjes zijn identiek inderdaad. Als je GPS niet gaat gebruiken en ook niet gaat zwemmen dan zou ik voor de Series 1 gaan. Die kan volgens mij gewoon GPS van je telefoon uitlezen.

Enige verschil is dat de Series 1 een scherm van 400 nits heeft en de Series 2 heeft 1000 nits.
Klopt, de Watch S0 en S1 gebruiken de iPhone als externe GPS ontvanger. Wat betreft de helderheid van het scherm, ik heb dit van de S2 niet gezien, heb een S0, maar vind deze al vel. Heb 'm zelfs op de laagste helderheid, dan is ie nog uitstekend af te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
DedSec85 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:22:
[...]

Ja bij mij ook inderdaad. Onder water heb ik nog niet getest maar wellicht dat ik morgen of overmorgen even naar Apple ga om daar het e.e.a. na te vragen. Op internet lees ik dat dit een veelvoorkomend 'probleem' is en dat Apple de horloges gewoon omruilt.
Hier ben ik erg benieuwd naar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Rivanov schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:13:

Gewoon gaan voor een Series 1, sportbandje van Ali voor +/- €10 voldoet prima hier. De series 1 (en 0) worden ook door diverse mensen gebruikt om te zwemmen en dat gaan zelfs goed, ondanks dat Apple het afraadt. Bijkomend voordeel is dat de S1 een millimeter dunner is (scheelt toch om de pols). In jouw geval is dus de afweging of je de €100 extra wil uitgeven voor een 1000 nits ipv 400 nits scherm.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hopelijk bllijft de Series 1 ook nog lang genoeg ondersteund voor niet WatchOS releases. Al lijkt me dat wel aangezien hij nagenoeg dezelfde CPU gebruikt als de Series 2.

En wat ik her en der lees is het aantal Nits verwaarloosbaar in real-life.

Denk dat ik me die € 100,- bespaar met de Series 1 en daar een Wahoo TICKR en wat extra bandjes voor ga halen. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Rivanov op 06-02-2017 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-10 10:49
Secsytime schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:39:
Heeft er iemand ervaring met de strava app?

Heb hem nog niet gebruikt, maar ik krijg het idee dat hij geen gebruik maakt van de watch gps.. voordat ik straks ga lopen zonder telefoon, en er geen gps gelogged wordt.
Dit werkt nog niet, ze zijn er bij Strava wel mee bezig: https://www.strava.com/apple-watch (zie het kopje coming soon)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DedSec85
Knoezelbos schreef op maandag 6 februari 2017 @ 21:17:
[...]

Hier ben ik erg benieuwd naar!!
Vanmiddag langs geweest bij Apple en ben super geholpen. Ik heb het probleem uitgelegd. De jongen die mij hielp voelde ook even maar merkte niets ongewoons op. Wel gaf hij aan dat ik het wellicht anders kon ervaren en hij bood direct aan om de Watch om te ruilen voor een nieuwe.

Bij het verlaten van de winkel heb ik het nog even bij twee demo watches nagekeken, en die hadden hetzelfde probleem, al leek het in iets mindere mate.

Zojuist thuis mijn 'nieuwe' Apple Watch uitgepakt en deze side button voelt een stuk meer solide aan. Ook het klikken klinkt nu zoals het hoort. En het probleem zoals in deze video ervaar ik niet meer:

Kortom, ze erkennen het niet als probleem maar doen ook niet moeilijk als je hem om wilt ruilen. Dat is mijn ervaring althans. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
DedSec85 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 19:41:
[...]

Vanmiddag langs geweest bij Apple en ben super geholpen. Ik heb het probleem uitgelegd. De jongen die mij hielp voelde ook even maar merkte niets ongewoons op. Wel gaf hij aan dat ik het wellicht anders kon ervaren en hij bood direct aan om de Watch om te ruilen voor een nieuwe.

Bij het verlaten van de winkel heb ik het nog even bij twee demo watches nagekeken, en die hadden hetzelfde probleem, al leek het in iets mindere mate.

Zojuist thuis mijn 'nieuwe' Apple Watch uitgepakt en deze side button voelt een stuk meer solide aan. Ook het klikken klinkt nu zoals het hoort. En het probleem zoals in deze video ervaar ik niet meer:

[video]

Kortom, ze erkennen het niet als probleem maar doen ook niet moeilijk als je hem om wilt ruilen. Dat is mijn ervaring althans. :)
Thanks for the update! Lijkt me het proberen waard. Nou moet ik alleen nog bij een Apple store komen. Vanuit Eindhoven vind ik het namelijk nogal een flink eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 19:33
Een aantal posts zijn verplaats naar [Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben van plan om een Apple Watch 2 te kopen, al sinds de 2e serie aangekondigd is, was ik van plan om er eentje te kopen maar de prijs weerhield me er tot nu toe van om deze ook daadwerkelijk te kopen. Nu ik echter full time werk, wil ik toch eens een keer de Apple Watch proberen, ik denk persoonlijk dat ik voor de 38mm ga ivm kleine polsen, uiteraard ga ik dit nog eens uitproberen in de MediaMarkt of Apple store.

Alleen ben ik benieuwd hoe dat zit met leveringen momenteel, zie nog veel mensen hier die toch nog lang moeten wachten zodra de watch besteld is. Wel jammer, enigszins.

Heeft iemand hier trouwens ervaring met bandjes uit China zoals Aliexpress? Ik zag echt hele mooie stainless steel bandjes voorbij komen voor echt weinig geld. Ben alleen bang dat je hem verliest o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:32:
Ook ik ben van plan om een Apple Watch 2 te kopen, al sinds de 2e serie aangekondigd is, was ik van plan om er eentje te kopen maar de prijs weerhield me er tot nu toe van om deze ook daadwerkelijk te kopen. Nu ik echter full time werk, wil ik toch eens een keer de Apple Watch proberen, ik denk persoonlijk dat ik voor de 38mm ga ivm kleine polsen, uiteraard ga ik dit nog eens uitproberen in de MediaMarkt of Apple store.

Alleen ben ik benieuwd hoe dat zit met leveringen momenteel, zie nog veel mensen hier die toch nog lang moeten wachten zodra de watch besteld is. Wel jammer, enigszins.

Heeft iemand hier trouwens ervaring met bandjes uit China zoals Aliexpress? Ik zag echt hele mooie stainless steel bandjes voorbij komen voor echt weinig geld. Ben alleen bang dat je hem verliest o.i.d.
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Dit soort reacties zijn nergens voor nodig. Graag een topic report aanmaken en niet reageren.

[ Voor 86% gewijzigd door Hoedje op 09-02-2017 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Zo, ik ook ben toch gezwicht voor de Watch. ;)
Zojuist de 42mm Series 1 SpaceGrey opgepikt bij A-Mac Eindhoven.

Nu lekker spelen en straks direct testen in de sportschool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd met je Watch!
Ik ben zelf gaan kijken bij de iCentre in Groningen, maar helaas blijkt de sportband van de 42mm te groot en vind ik de body van de 38mm een stuk vrouwelijker ogen, Heef iemand hier toevallig ervaring met gaatjes bijmaken in de sportband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:31:
Gefeliciteerd met je Watch!
Ik ben zelf gaan kijken bij de iCentre in Groningen, maar helaas blijkt de sportband van de 42mm te groot en vind ik de body van de 38mm een stuk vrouwelijker ogen, Heef iemand hier toevallig ervaring met gaatjes bijmaken in de sportband?
Er zitten 2 bandjes bij iedere Apple watch, een lange en een korte. Misschien hadden ze de lange sportband geïnstalleerd?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sijbren schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:54:
[...]

Er zitten 2 bandjes bij iedere Apple watch, een lange en een korte. Misschien hadden ze de lange sportband geïnstalleerd?!
Zou kunnen, maar zou de verkoper dat dan niet vermeld hebben?
Ik heb wel kleine polsen hoor, maar als ik op google zoek, zie ik mensen met precies andersom, dat het bandje te klein is. Lijkt me erg sterk dat het bandje voor mij dan te groot zou zijn toch? Het smalle bandje die ik ook mocht uitproberen, op de 38mm, paste wel echt goed, maar was bij lange na niet op het strakst. Was overigens geen sportbandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:57:
[...]

Ik heb wel kleine polsen hoor, maar als ik op google zoek, zie ik mensen met precies andersom, dat het bandje te klein is. Lijkt me erg sterk dat het bandje voor mij dan te groot zou zijn toch? Het smalle bandje die ik ook mocht uitproberen, op de 38mm, paste wel echt goed, maar was bij lange na niet op het strakst. Was overigens geen sportbandje.
Ja, dat zou je wel denken dat ze dat dan even melden. Bij andere bandjes weet ik eigenlijk niet of er verschillende lengtes bij zitten. Bij mij (Apple watch series 1, 42mm met sportbandje) zaten er 2 verschillende lengtes in de verpakking.

*edit* Hier een link naar alle maten van de bandjes, onderaan de sportbandjes. S/M en M/L zitten in de verpakking, dus van polsen van 140-210mm voor de 42mm variant. https://store.apple.com/C...nt/Watch_Sizing_Guide.pdf

[ Voor 14% gewijzigd door sijbren op 11-02-2017 20:20 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:57:
[...]

Een nieuwe Apple Watch heeft in hetzelfde langwerpige doosje als waar de lader in zit een bandje voor smallere polsen. Dus een korter uiteinde met bandjes. Dus passen moet het eigelijk altijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sijbren schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:27:
[...]

Ja, dat zou je wel denken dat ze dat dan even melden. Bij andere bandjes weet ik eigenlijk niet of er verschillende lengtes bij zitten. Bij mij (Apple watch series 1, 42mm met sportbandje) zaten er 2 verschillende lengtes in de verpakking.

*edit* Hier een link naar alle maten van de bandjes, onderaan de sportbandjes. S/M en M/L zitten in de verpakking, dus van polsen van 140-210mm voor de 42mm variant. https://store.apple.com/C...nt/Watch_Sizing_Guide.pdf
Dus de 38mm en de 42mm verschillen maar 10mm? Ik heb de 38mm ook uitgeprobeerd en had toen de band, weliswaar niet de sportband, een beetje in het midden afgesteld. Dus zeker niet op z'n strakst. Denk dat dus de 42mm wel te doen is voor mij, kan ik anders evt niet gewoon wat gaatjes bij laten maken bij bv. een juwelier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:25:
[...]

Dus de 38mm en de 42mm verschillen maar 10mm? Ik heb de 38mm ook uitgeprobeerd en had toen de band, weliswaar niet de sportband, een beetje in het midden afgesteld. Dus zeker niet op z'n strakst. Denk dat dus de 42mm wel te doen is voor mij, kan ik anders evt niet gewoon wat gaatjes bij laten maken bij bv. een juwelier?
Als je pols omtrek meer dan 140mm is, dan zit je goed met de 42mm. In het sportbandje kun je denk ik relatief makkelijk gaatjes bij (laten) maken, met zo'n gaatjes tang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Nog nooit gelezen dat iemand het sportbandje (1 van de 2) niet paste en er gaatjes bij moest maken.. Volgens mij moet er gewoon passen..

[ Voor 0% gewijzigd door D-Ed op 11-02-2017 21:21 . Reden: Koest is moest ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Iemand een idee wat dit voor status is? Ik krijg de Apple watch niet meer in beweging. Lijkt wel de wekker stand?

Beide knoppen ingedrukt houden leidt niet tot een reset. Wordt dit iTunes en restore of zie ik nog iets over het hoofd?

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2017/02/12/IMG_0399.jpg

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
JB schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:02:
Iemand een idee wat dit voor status is? Ik krijg de Apple watch niet meer in beweging. Lijkt wel de wekker stand?

Beide knoppen ingedrukt houden leidt niet tot een reset. Wordt dit iTunes en restore of zie ik nog iets over het hoofd?

[afbeelding]
Zijknop ingedrukt houden tot Apple logo verschijnt. Daarna start je Apple watch opnieuw op. Als dit niet lukt eerst opladen.
https://support.apple.com/en-us/HT204608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

sijbren schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:27:
[...]

Zijknop ingedrukt houden tot Apple logo verschijnt. Daarna start je Apple watch opnieuw op. Als dit niet lukt eerst opladen.
https://support.apple.com/en-us/HT204608
Het lijkt accu issue dan. Ding kwam vanmorgen zo van de lader af...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
En als je hem nu een tijdje aan de lader doet?
Ziet eruit als een lege watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Jup na een uur geeft ie weer "licht". Geeft alleen geen goed gevoel. Gaat elke avond aan de lader.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
Je zou bijna zeggen dat hij afgelopen nacht niet goed aan de lader heeft gezeten.
Dus dat de stekker er niet goed inzat of dat het horloge geen goed contact had met het oplaadstukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Laten we het hopen :) Thnx voor suggesties!

[ Voor 34% gewijzigd door JB op 12-02-2017 19:19 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Vandaag eerste volledige dag met de Apple Watch en dat is uitstekend bevallen! :)
Alle drie de Activity goals direct behaald! ;)

Eigenlijk apart dat zoiets simpels als notificaties ontvangen van WhatsApp of iMessage op je Watch, zo snel went. :)

Blij met m'n keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:11
Rivanov schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:33:
Vandaag eerste volledige dag met de Apple Watch en dat is uitstekend bevallen! :)

Eigenlijk apart dat zoiets simpels als notificaties ontvangen van WhatsApp of iMessage op je Watch, zo snel went. :)

Blij met m'n keuze!
Ik dacht jij 1 van Apple's grootste fans was haha. Maar goed om te horen dat het bevalt!

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq

Blij met m'n keuze!
Dit zorgt er bij mij voor dat mijn telefoon beduidend langer mee gaat op de dag. Het scherm van de telefoon gaat niet aan bij notificaties als je ze op je watch krijgt, en je hoeft niet regelmatig je telefoon aan te drukken om te kijken welke notificaties je hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:36

Blij met m'n keuze!
Top dat het bevalt. En ja notificaties ontvangen is echt iets dat snel went en wat echt een voordeeltje is. Na 1 jaar en 9 maanden Apple Watch moet ik wel concluderen dat ik de Watch thuis eigenlijk nog zelden omheb. Vooral buiten de deur vind ik 'm handig, maar thuis geef ik tegenwoordig minder om notificaties. Daarbij geldt dat ik mij soms irriteer aan de bandjes die ik heb. Vooral als ik achter mijn MacBookje zit rusten mijn polsen op de aluminium behuizing, en met al die metalen elementen die in de bandjes verwerkt zitten irriteert of krast dat. Neem bijvoorbeeld dat dopje in de sluiting van het sportbandje welk altijd 'naar onder' gericht is, of de Milanese Loop welke een krassend geluid maakt op de behuizing van mijn Mac en welke tevens af en toe wat armhaar meetrekt :P Hier kan ik natuurlijk niet echt de Apple Watch de schuld van geven omdat je hetzelfde kunt zeggen over elk horloge(bandje), maar het maakt wel dat ik thuis niet meer zo graag de Watch draag. Wel een leermomentje voor een eventueel opvolger om op te letten. En dat voor iemand die al z'n leven lang horloges draagt. Maarja dat zegt ook weinig omdat we vroeger al die mooie spullen nog niet hadden, dus waren sommige problemen er ook nog niet. Ik ben ook niet van plan om verder te investeren in bandjes omdat mijn Watch S0 over niet al te lange tijd end of life is denk ik. Voor hetzelfde geld gaat Apple straks over op een nieuwe adapter, of ik stap over naar een ander merk :+

Ondanks bovenstaande maak ik nog steeds dankbaar gebruik van de functionaliteit van de Apple Watch, net zoals elke andere smartwatch voor mij zou doen, alleen is het nieuwe is er echt wel van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
KW25 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:48:
[...]

Ik dacht jij 1 van Apple's grootste fans was haha. Maar goed om te horen dat het bevalt!
Ben ik ook. Echter heb ik voor mijzelf nooit een concrete reden kunnen bedenken voor het gebruik van de Apple Watch. En de eerste versie was natuurlijk ook niet om over naar huis te schrijven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
sww89 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:27:
[...]

Top dat het bevalt. En ja notificaties ontvangen is echt iets dat snel went en wat echt een voordeeltje is. Na 1 jaar en 9 maanden Apple Watch moet ik wel concluderen dat ik de Watch thuis eigenlijk nog zelden omheb. Vooral buiten de deur vind ik het handig, maar thuis geef ik tegenwoordig minder om notificaties. Daarbij geldt dat ik mij soms irriteer aan de bandjes die ik heb. Vooral als ik achter mijn MacBookje zit rusten mijn polsen op de aluminium behuizing, en met al die metalen elementen die in de bandjes verwerkt zitten irriteert of krast dat. Neem bijvoorbeeld dat dopje in de sluiting van het sportbandje welk altijd 'naar onder' gericht is, of de Milanese Loop welke een krassend geluid maakt op de behuizing van mijn Mac en welke tevens af en toe wat armhaar meetrekt :P Hier kan ik natuurlijk niet echt de Apple Watch de schuld van geven omdat je hetzelfde kunt zeggen over elk horloge(bandje), maar het maakt wel dat ik thuis niet meer zo graag de Watch draag. Wel een leermomentje voor een eventueel opvolger om op te letten. En dat voor iemand die al z'n leven lang horloges draagt. Maarja dat zegt ook weinig omdat we vroeger al die mooie spullen nog niet hadden, dus waren sommige problemen er ook nog niet. Ik ben ook niet van plan om verder te investeren in bandjes omdat mijn Watch S0 over niet al te lange tijd end of life is denk ik. Voor hetzelfde geld gaat Apple straks over op een nieuwe adapter, of ik stap over naar een ander merk :+

Ondanks bovenstaande maak ik nog steeds dankbaar gebruik van de functionaliteit van de Apple Watch, net zoals elke andere smartwatch voor mij zou doen, alleen is het nieuwe is er echt wel van af.
Op mijn MacBook Pro 13" heb ik dit probleem gelukkig niet. Het bandje komt net voor de macbook als mijn hand erop rust. Dus ik heb dat probleem gelukkig nog niet ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:36
xoniq schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:09:
[...]

Op mijn MacBook Pro 13" heb ik dit probleem gelukkig niet. Het bandje komt net voor de macbook als mijn hand erop rust. Dus ik heb dat probleem gelukkig nog niet ervaren.
Wellicht handig om te vermelden dat ik dan de 15" Pro retina (2014) heb. Het is trouwens niet zo dat de MacBook beschadigt hierdoor, maar juist mijn bandjes. En ik vind het schuren niet zo prettig om aan te horen :P Ik ben altijd heel zuinig met mijn spullen, en omdat ik er dan vaak zo bewust mee bezig ben maak ik vooral mijzelf gek daardoor ;) Maargoed dit zijn van die dingen waar je na een tijdje gebruik pas achter komt, en het is dan ook niet echt ten nadele van de Apple Watch zoals ik al aangaf, maar juist een aandachtspuntje voor mij om meer op te letten in de toekomst. En mijn Watch is daar nu dus indirect de dupe van doordat ik hem minder draag achter de computer. Ach ik wilde het even kwijt en zo zijn er bij de rest 1001 andere gebruikspatronen om de Watch wel/niet te dragen. En ik gun Rivanov alle plezier met zijn Apple Watch d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 10:34
Ik heb 30 december een Apple watch 2 Nike edition gekocht, maar heb nu een kras op mijn scherm zitten. Nou heb ik hem met mijn creditcard gekocht dus 180 garantie op beschadigingen (geen idee hoe dit werkt en wat ik dan terug zou krijgen), maar bij het eerste telefoontje naar een reparateur was de slagingspercentage ongeveer 70%. De overige 30% mislukt en is niet meer bruikbaar. Iemand die ervaring heeft met creditcard verzekering of schermreparaties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Eh wat bedoel je met slagingspercentage van 70%?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
En vooral welke reparateur?
Deze moet wel Apple mogen maken anders vevalt je garantie.

Misschien eerst vragen bij je credit card maatschappij hoe het werkt want elke heeft hun eigen regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
Heb contact gehad met repairpoint zij gaven aan dat het niet altijd lukt om het glas van het lcd-scherm te scheiden. Het kwam er op neer dat 70% lukt en 30% niet. Heb zojuist toch maar AppleCare+ afgelosten dit kon nog tot 1 maart. Zo kan ik Apple vragen een nieuw exemplaar te leveren voor €65. Dit declareer ik dan wel bij de verzekering. Hun blij dat het geen hoge kosten zijn en ik blij dat de schade weg is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Woolfy681 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 23:20:
Heb contact gehad met repairpoint zij gaven aan dat het niet altijd lukt om het glas van het lcd-scherm te scheiden. Het kwam er op neer dat 70% lukt en 30% niet. Heb zojuist toch maar AppleCare+ afgelosten dit kon nog tot 1 maart. Zo kan ik Apple vragen een nieuw exemplaar te leveren voor €65. Dit declareer ik dan wel bij de verzekering. Hun blij dat het geen hoge kosten zijn en ik blij dat de schade weg is :*)
Vreemd ik dacht dat je kan alleen Apple care nemen bij een onbeschadigd toestel en de jouwe is al beschadigt
Vreemd dat het gewoon kon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
Roos79 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 08:44:
[...]

Vreemd ik dacht dat je kan alleen Apple care nemen bij een onbeschadigd toestel en de jouwe is al beschadigt
Vreemd dat het gewoon kon?
Moest wel een diagnostic draaien, maar daar uit blijkt natuurlijk niet dat het glas defect is, maar inderdaad dat dacht ik ook misschien omdat je tegenwoordig voor €65 per keer tweelmaal in de periode van de garantie een onopzettelijke beschadiging mag hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Woolfy681 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:39:
[...]

Moest wel een diagnostic draaien, maar daar uit blijkt natuurlijk niet dat het glas defect is, maar inderdaad dat dacht ik ook misschien omdat je tegenwoordig voor €65 per keer tweelmaal in de periode van de garantie een onopzettelijke beschadiging mag hebben ?
Het toestel mag geen schade hebben en zo ja dan word dat uitgesloten ;)
Vraag het maar eens :)

Is trouwens toch ook logisch iets verzekeren wat al kapot is is toch fraude feitelijk ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Roos79 op 14-02-2017 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
Roos79 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:18:
[...]

Het toestel mag geen schade hebben en zo ja dan word dat uitgesloten ;)
Vraag het maar eens :)

Is trouwens toch ook logisch iets verzekeren wat al kapot is is toch fraude feitelijk ;)
Hoe willen ze dit checken ? Heb het gister afgesloten, maar er is niet gevraagd of er schade is. Heb ook al een mail binnen dat ze aangeven dat ze binnen 24 tot 48 uur een garantiebewijs zullen mailen.Hoe willen ze sowieso bewijzen dat een schade een ongeluk was ? Het is ook niet dat ik morgen gelijk de vraag neer ga leggen of ik een nieuwe mag. Dat zou natuurlijk argwaan kunnen wekken.

[ Voor 4% gewijzigd door Woolfy681 op 14-02-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Woolfy681 op 14-02-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Klinkt gewoon als fraude en daarna nog de verzekering van je credit card aanspreken.
Het is maar waar jij je goed bijvoelt maar netjes is dit zeker niet en dan straks als de prijzen omhoog gaan klagen.
Gek he dat verzekeringen steeds duurder worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
Roos79 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:12:
Klinkt gewoon als fraude en daarna nog de verzekering van je credit card aanspreken.
Het is maar waar jij je goed bijvoelt maar netjes is dit zeker niet en dan straks als de prijzen omhoog gaan klagen.
Gek he dat verzekeringen steeds duurder worden :X
Ik snap je punt en of ik de verzekering hier in betrek denk ik niet aangezien het me nu maar €130 kost om een nieuw exemplaar te krijgen. Mijn eerste vraag was of iemand er ervaring mee had om het te laten repareren. Als ik het voor dit bedrag zelf bij Apple kan regelen dan vind ik het goed. Blijkbaar doet Apple er zelf niet al te moeilijk over of er schade aan een apparaat is aangezien er niet naar gevraagd wordt. Fraude vind ik het persoonlijk ook niet aangezien men mijn Watch een diagnostic heeft laten doen wat aan geeft dat het product goed werkt. Het is ook niet zo dat het hele scherm kapot is er zit een kras op meer niet, maar voor iets wat net een maand oud is voelt dat erg jammer vooral omdat het een verjaardags kado was. Door deze gebeurtenis ga ik wel anders kijken naar Applecare+ aangezien het wel voordelen met zich mee brengt die ik bij andere producten van Apple nooit zo heb bekeken.

Overigens heeft Apple het al goed gekeurd lijkt het aangezien op de site nu een groen vinkje staat bij Applecare+.

[ Voor 4% gewijzigd door Woolfy681 op 14-02-2017 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Toen ik het telefonisch afsloot werd er wel gevraagd naar schade die niet via die test boven komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Iemand toevallig de Swarm app op zijn Apple Watch in gebruik? Ik krijg helaas alleen maar de melding: Please wait while we log you in. Maar vervolgens doet hij niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:53
Woolfy681 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:20:
[...]

Ik snap je punt en of ik de verzekering hier in betrek denk ik niet aangezien het me nu maar €130 kost om een nieuw exemplaar te krijgen. Mijn eerste vraag was of iemand er ervaring mee had om het te laten repareren. Als ik het voor dit bedrag zelf bij Apple kan regelen dan vind ik het goed. Blijkbaar doet Apple er zelf niet al te moeilijk over of er schade aan een apparaat is aangezien er niet naar gevraagd wordt. Fraude vind ik het persoonlijk ook niet aangezien men mijn Watch een diagnostic heeft laten doen wat aan geeft dat het product goed werkt. Het is ook niet zo dat het hele scherm kapot is er zit een kras op meer niet, maar voor iets wat net een maand oud is voelt dat erg jammer vooral omdat het een verjaardags kado was. Door deze gebeurtenis ga ik wel anders kijken naar Applecare+ aangezien het wel voordelen met zich mee brengt die ik bij andere producten van Apple nooit zo heb bekeken.

Overigens heeft Apple het al goed gekeurd lijkt het aangezien op de site nu een groen vinkje staat bij Applecare+.
Denk dat je hun werkwijze hierin gewoon kan vergelijken met hoe het bij iPhones gaat. Ze geven liever voor een redelijk bedrag een refurbisch dan dat ze zelf ter plekke nieuwe schermen gaan zitten installeren. Het is daar zo bizar druk dat een medewerker hiermee bezig houden misschien wel duurder is dan wat ze terugverdienen. Degene die achterblijft gaat het refurbisch-traject in en wordt dan weer geruild voor de volgende etc. etc.

En uiteindelijk zit hun verdienmodel ook in het lange termijn ecosysteem waar je in zit en doen ze over reparaties of vervangen van losse onderdelen in dat ecosysteem nooit echt moeilijk als het kostendekkend is.

Of ik me er in deze moreel goed bij zou voelen is wat anders.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 14-02-2017 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
Dennisdn schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 17:50:
[...]

Denk dat je hun werkwijze hierin gewoon kan vergelijken met hoe het bij iPhones gaat. Ze geven liever voor een redelijk bedrag een refurbisch dan dat ze zelf ter plekke nieuwe schermen gaan zitten installeren. Het is daar zo bizar druk dat een medewerker hiermee bezig houden misschien wel duurder is dan wat ze terugverdienen. Degene die achterblijft gaat het refurbisch-traject in en wordt dan weer geruild voor de volgende etc. etc.

En uiteindelijk zit hun verdienmodel ook in het lange termijn ecosysteem waar je in zit en doen ze over reparaties of vervangen van losse onderdelen in dat ecosysteem nooit echt moeilijk als het kostendekkend is.

Of ik me er in deze moreel goed bij zou voelen is wat anders.
Zo lang ik er niet over lieg vind ik het moreel geen bezwaar en is het in mijn ogen ook geen fraude plus dat de vraag bij online afsluiten niet gevraagd wordt. Als de vraag er online had gestaan had ik eerlijk antwoord gegeven dat er een scherm beschadiging is, maar dit is niet gevraagd ook in de voorwaarden staat hier niets over (mits ik iets niet heb gezien).
Dat ik dan voor fraudeur uitgemaakt wordt vond ik wat vreemd aangezien ik nergens over lieg en gewoon een aanvraag doe.
Aan de andere kant regel ik het nu zonder tussen komst van de verzekering voor een bedrag dat zeer netjes is.
Ik snap ook dat iedereen het anders zou doen als ze me als nog bellen of vragen of er schade is dan zal ik daar zeker eerlijk over zijn en het als nog verder met de creditcard verzekering opnemen. Ik denk ook dat er maar heel weinig zullen zijn die dan naar Apple gaan bellen met het verhaal dat het product beschadigd is. Dat ze het bij het telefonisch afsluiten wel vragen daar kan ik dan weer niets aan doen.

Moet zeggen dat de Watch mij zeer goed bevalt. Scheelt een hoop telefoon kijken als er een bericht binnen komt en als je gebeld wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Woolfy681 op 14-02-2017 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Woolfy681 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:50:
[...]

Zo lang ik er niet over lieg vind ik het moreel geen bezwaar en is het in mijn ogen ook geen fraude plus dat de vraag bij online afsluiten niet gevraagd wordt. Als de vraag er online had gestaan had ik eerlijk antwoord gegeven dat er een scherm beschadiging is, maar dit is niet gevraagd ook in de voorwaarden staat hier niets over (mits ik iets niet heb gezien).
Dat ik dan voor fraudeur uitgemaakt wordt vond ik wat vreemd aangezien ik nergens over lieg en gewoon een aanvraag doe.
Aan de andere kant regel ik het nu zonder tussen komst van de verzekering voor een bedrag dat zeer netjes is.
Ik snap ook dat iedereen het anders zou doen als ze me als nog bellen of vragen of er schade is dan zal ik daar zeker eerlijk over zijn en het als nog verder met de creditcard verzekering opnemen. Ik denk ook dat er maar heel weinig zullen zijn die dan naar Apple gaan bellen met het verhaal dat het product beschadigd is. Dat ze het bij het telefonisch afsluiten wel vragen daar kan ik dan weer niets aan doen.

Moet zeggen dat de Watch mij zeer goed bevalt. Scheelt een hoop telefoon kijken als er een bericht binnen komt en als je gebeld wordt.
Ik wil het ook zeker geen fraude noemen. In deze weet ik het welgemeend ook echt niet. Op zich ben ik wel voor gebruik maken van mogelijkheden. Zo heb ik de watch vorige maand bewust niet opgehaald maar online besteld bij Apple zodat ik hem bij tegenvallen na een week zonder rotgevoel gewoon kon terugsturen. Moreel is dat ook het randje opzoeken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
Dennisdn schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:33:
[...]

Ik wil het ook zeker geen fraude noemen. In deze weet ik het welgemeend ook echt niet. Op zich ben ik wel voor gebruik maken van mogelijkheden. Zo heb ik de watch vorige maand bewust niet opgehaald maar online besteld bij Apple zodat ik hem bij tegenvallen na een week zonder rotgevoel gewoon kon terugsturen. Moreel is dat ook het randje opzoeken natuurlijk.
Hier kan ik me in vinden het is in mijn ogen een grens geval of zoals je aangeeft het randje. Wat ik zeg liegen er over doe ik niet, maar als men het niet vraagt dan ga men zelf ook niet wijzer maken natuurlijk.

Iemand nog must have apps stocard vind ik zelf echt ideal overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Woolfy681 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:50:

Hmmmm... heb je de voorwaarden van AppleCare+ gelezen?

Ten eerste kun je op grond van deze voorwaarden wel degelijk stellen dat je fraude pleegt.
3.1. Uw Hardwaredekking begint op de datum dat u uw Polis koopt. Dit houdt in dat als u AppleCare+ koopt binnen maximaal 60 dagen nadat u uw Gedekte apparatuur hebt gekocht of bent gaan leasen, u pas Hardwaredekking ontvangt vanaf die datum.
Wanneer je dus een aanvraag gaat doen op een beschadiging die al plaats vond vóórdat de verzekering in ging, pleeg je dus gewoon fraude. Daar staan trouwens serieuze sancties op, dus let ermee op!

Maar nog iets anders:
5. Uitsluitingen
5.1. Hardwaredekking.
Met deze Polis bent u niet gedekt voor het volgende:
<>
5.1.6. cosmetische schade aan de Gedekte apparatuur die geen gevolgen heeft voor de functionaliteit van de Gedekte apparatuur, inclusief, maar niet beperkt tot, haarscheurtjes, krassen, deuken, gebroken plastic op poorten en verkleuring
Volgens hun voorwaarden ben je dus helemaal niet verzekerd tegen krassen... vraag is nu of ze daar alsnog soepel mee omgaan.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
DeNachtwacht schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:30:
[...]

Hmmmm... heb je de voorwaarden van AppleCare+ gelezen?

Ten eerste kun je op grond van deze voorwaarden wel degelijk stellen dat je fraude pleegt.

[...]

Wanneer je dus een aanvraag gaat doen op een beschadiging die al plaats vond vóórdat de verzekering in ging, pleeg je dus gewoon fraude. Daar staan trouwens serieuze sancties op, dus let ermee op!

Maar nog iets anders:

[...]

Volgens hun voorwaarden ben je dus helemaal niet verzekerd tegen krassen... vraag is nu of ze daar alsnog soepel mee omgaan.
Dan wordt het denk ik toch de creditcard verzekering aanspreken.

[ Voor 18% gewijzigd door Woolfy681 op 15-02-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Woolfy681 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:50:
[...]

3.1 inderdaad niet goed gelezen dan. Over je andere punt heb ik contact gehad en expliciet gevraagd als je je watch ergens tegen aanstoot en er is alleen schade aan het glas dus een kras en hij werkt nog naar behoren of ik dan aanspraak kan maken op regeling van omruiling tegen betaling. Hier is volmondig ja op geantwoord.

Dan wordt het denk ik toch de creditcard verzekering aanspreken.
Maar je heb niet genoemd dat de kras er zat voordat je de verzekering aanging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:19
Vandaag mijn Apple Watch series 2 in ontvangst mogen nemen (bonus van de zaak).

Eerste indruk:
- Bandje (zwart Sport bandje) zit comfortabel en is van fijn aanvoelend rubber.
- Klokje (42mm / Space Gray) ziet er chique uit en is niet te groot voor mijn iele polsjes.
- Bediening is als alle Apple producten. Intuïtief en simpel.

Ben heel benieuwd hoe hij gaat bevallen over de langere termijn :)

Verwijderd

PdeBie schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:41:
Vandaag mijn Apple Watch series 2 in ontvangst mogen nemen (bonus van de zaak).

Eerste indruk:
- Bandje (zwart Sport bandje) zit comfortabel en is van fijn aanvoelend rubber.
- Klokje (42mm / Space Gray) ziet er chique uit en is niet te groot voor mijn iele polsjes.
- Bediening is als alle Apple producten. Intuïtief en simpel.

Ben heel benieuwd hoe hij gaat bevallen over de langere termijn :)
Gefeliciteerd met je nieuwe watch,
Ik ben overigens benieuwd of het voor mij niet verstandiger is om de serie 1 te kopen, aangezien ik totaal geen sporter ben, zie ik weinig meerwaarde voor de serie 2, echter scheelt het 'maar' 100€

Zo veel keus, Ouch!

• Ystime
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:38
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:03:
[...]

Ik ben overigens benieuwd of het voor mij niet verstandiger is om de serie 1 te kopen, aangezien ik totaal geen sporter ben, zie ik weinig meerwaarde voor de serie 2, echter scheelt het 'maar' 100€

Zo veel keus, Ouch!
Zelf heb ik afgelopen weekend de Series 1 gekocht, en hij bevalt tot nu toe prima. Had dezelfde overwegingen als jij, en uiteindelijk was de GPS,waterdichtheid en iets beter scherm mij de € 100 niet waard, dus is het de Series 1 geworden.
Van die € 100 euro kun je dan weer wat mooie (non-Apple) bandjes kopen of misschien een oplaadplatform waarbij je zowel je watch als je phone kan opladen 8)

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
De Rabobank app is een tijdje terug geüpdatet. Er werd geclaimd dat er fixes voor de Apple watch doorgevoerd waren, maar de saldochecker doet het nog steeds niet.

Alleen wanneer de iPhone geunlocked is kan ik op de watch mijn saldo zien. Anders staat er gewoon doodleuk "geen internet". Tot nu toe nog geen oplossing voor gevonden en de Rabobank snapt niet waarom het gebeurt. Heel vervelend want als ik toch mijn telefoon moet pakken kan ik net zo goed daar even mijn saldo bekijken..

Elke andere app heeft wel een internetverbinding als de iPhone gelocked is. Heeft iemand hier het probleem onderhand al weten op te lossen?

• Dennisdn
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:03:
[...]

Zo veel keus, Ouch!
Ik heb na lang wikken en wegen de 1 genomen. Wat betreft sporten maakt het niet eens zoveel uit. Ok het is niet voor bij het zwemmen. Maar als je een echte zwemmer bent zijn er vast betere dedicated watches te krijgen. De sporadische keren hardlopen heb ik toch de telefoon altijd wel bij me.

Wat voor mij de twijfel met name was, was dus het scherm. Omdat ze zeggen dat het zoveel mooier is. Uiteindelijk vond ik dát verschil in real life de 100 euro niet waard. Ik heb er 60 van in een mooi hoco-bandje gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Eduardboon schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:29:
De Rabobank app is een tijdje terug geüpdatet. Er werd geclaimd dat er fixes voor de Apple watch doorgevoerd waren, maar de saldochecker doet het nog steeds niet.

Alleen wanneer de iPhone geunlocked is kan ik op de watch mijn saldo zien. Anders staat er gewoon doodleuk "geen internet". Tot nu toe nog geen oplossing voor gevonden en de Rabobank snapt niet waarom het gebeurt. Heel vervelend want als ik toch mijn telefoon moet pakken kan ik net zo goed daar even mijn saldo bekijken..

Elke andere app heeft wel een internetverbinding als de iPhone gelocked is. Heeft iemand hier het probleem onderhand al weten op te lossen?
Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Laatst online: 11-10 23:34
Was niet op de hoogte van deze feature vd Rabo App, maar ik moet helaas hetzelfde probleem vaststellen vanuit de situatie die jij schetst. Dacht nog even dat het wat uitmaakt of ik de watch app vanaf de dock oproep of vanuit het menu. Heb een S0 en alles uiteraard laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
Bij mij werkt de Rabobank app wel sinds de update.
Heb je in de Rabo-app op de iPhone wel toestemming gegeven dat je op de Apple watch de saldochecker mag gebruiken?
( Je moet meerder schuifjes omzetten. Eerst voor de 'algemene toestemming' en dan ook nog de schuifjes voor welke rekeningen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Roelos schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 23:56:
[...]

Bij mij werkt de Rabobank app wel sinds de update.
Heb je in de Rabo-app op de iPhone wel toestemming gegeven dat je op de Apple watch de saldochecker mag gebruiken?
( Je moet meerder schuifjes omzetten. Eerst voor de 'algemene toestemming' en dan ook nog de schuifjes voor welke rekeningen.)
Ja, alles staat zoals het hoort. Toch krijg ik alleen saldo te zien als ik de iPhone unlock. Zelfs al zet ik de iPhone aan op het lockscreen dan nog zegt de app "geen internet". Houd ik mijn vinger dan op de touch id zodat het slotje verdwijnt op de iphone, dan werkt het meteen. Maar ja, moet je alsnog de telefoon voor pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Nielson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Sinds een paar dagen in het bezit van een Apple Watch 2 Nike editie. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid mijn bluetooth headphone gekoppeld. Headset betreft een Urbanears Hellas. De watch ziet hem wel, maar als ik wil koppelen zegt de watch dat de headphone in de koppelstand gezet moet worden. Dit staat hij echter. Koppelen met Iphone is geen enkel probleem. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darklance
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 19:44
Mister_Nielson schreef op zondag 19 februari 2017 @ 10:01:
Sinds een paar dagen in het bezit van een Apple Watch 2 Nike editie. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid mijn bluetooth headphone gekoppeld. Headset betreft een Urbanears Hellas. De watch ziet hem wel, maar als ik wil koppelen zegt de watch dat de headphone in de koppelstand gezet moet worden. Dit staat hij echter. Koppelen met Iphone is geen enkel probleem. Iemand een oplossing?
Dat had ik ook met mijn JBL Reflect. Watch herstarten was de oplossing (gelukkig)
Daarna blijft de koppeling ook aanwezig en pairt hij automatisch bij inschakelen van de JBL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer_NL
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-02-2024
Gekke vraag misschien, kan het niet zo vinden op internet. Ik ga volgende week (wachten op salaris natuurlijk) een Apple Watch kopen.

Maar, ik wil niet zo'n groot ding (afgaande op foto's) om mijn pols en ik denk dat ik voor de 38-inch versie ga. Echter, al die bandjes zijn van 180 tot 200mm en mijn polsen zijn al krap 200mm. Heb op Apple-tips (https://www.appletips.nl/...ols-knip-plak-en-probeer/) een bouwplaat gevonden, maar wat ik me nu afvroeg. telt de watch zelf mee bij die 200mm lengte van de bandjes of moet ik die er van af trekken?

Dus, is het 200mm max van het bandje + de kast of is het 200mm inclusief de kast.

Google maakt me niet veel wijzer.

Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Sorcerer_NL schreef op maandag 20 februari 2017 @ 20:34:
Gekke vraag misschien, kan het niet zo vinden op internet. Ik ga volgende week (wachten op salaris natuurlijk) een Apple Watch kopen.

Maar, ik wil niet zo'n groot ding (afgaande op foto's) om mijn pols en ik denk dat ik voor de 38-inch versie ga. Echter, al die bandjes zijn van 180 tot 200mm en mijn polsen zijn al krap 200mm. Heb op Apple-tips (https://www.appletips.nl/...ols-knip-plak-en-probeer/) een bouwplaat gevonden, maar wat ik me nu afvroeg. telt de watch zelf mee bij die 200mm lengte van de bandjes of moet ik die er van af trekken?

Dus, is het 200mm max van het bandje + de kast of is het 200mm inclusief de kast.

Google maakt me niet veel wijzer.
Je krijgt bij de 38mm versie 2 verschillende maten in het doosje. Ik heb ze zojuist even opgemeten. De korte is +- 24 cm incl klokje, de lange versie is +- 27 cm incl klokje.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 21-02-2017 07:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
Dan zal de 42mm zeker niet mistaan als je een pols van 20cm heb foto's zijn soms wel wat bedriegelijk met de werkelijkheid.
Ik zou hem echt in het echt gaan passen en vergelijken wat je mooier vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Als je het lange bandje nodig hebt: 42mm nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer_NL
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-02-2024
Dennisdn schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 07:22:
[...]

Je krijgt bij de 38mm versie 2 verschillende maten in het doosje. Ik heb ze zojuist even opgemeten. De korte is +- 24 cm incl klokje, de lange versie is +- 27 cm incl klokje.
Roos79 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 08:35:
Dan zal de 42mm zeker niet mistaan als je een pols van 20cm heb foto's zijn soms wel wat bedriegelijk met de werkelijkheid.
Ik zou hem echt in het echt gaan passen en vergelijken wat je mooier vind.
Thanks beiden! Passen was ik zeker van plan. Maar ik kan een korting krijgen van zo'n 35 euro bij KPN (en die laat ik niet liggen natuurlijk en zij sturen alleen via de post. Vind het zo lullig voor een verkoper van een Aplple Store of Icentre als ik wel ga passen maar niet ga kopen :-)

Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dat zijn ze wel gewend hoor. :)

Geef aan in de winkel dat je die korting krijgt en hem daarom gaat bestellen - wellicht kunnen ze wat voor je doen. Zo niet, dan heb je ze in elk geval de kans gegeven.

[ Voor 73% gewijzigd door MrAcid op 21-02-2017 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Sorcerer_NL schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 08:58:
[...]

[...]

Thanks beiden! Passen was ik zeker van plan. Maar ik kan een korting krijgen van zo'n 35 euro bij KPN (en die laat ik niet liggen natuurlijk en zij sturen alleen via de post. Vind het zo lullig voor een verkoper van een Aplple Store of Icentre als ik wel ga passen maar niet ga kopen :-)
Via internet bestellen heeft als voordeel dat je hem na een week altijd terug kan sturen "omdat het toch niks voor je is". In de winkel is dat wat moeilijker en ben je afhankelijk van de gunst verkoper.

En de Apple-watch is wat mij betreft echt iets wat je even moet proberen. Daarom heb ik hem via internet besteld bij Apple. Maar ik denk dat ik er ongeveer na een minuut al wel uit was dat hij niet terug zou gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 21-02-2017 09:18 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie