Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-10 11:13

Jer0entjeh88

display: grid;

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 09:50:
Valt mijn Apple Watch gewoon pas vanochtend uit nadat ie sinds vrijdag einde ochtend van het infuus af was _/-\o_ O+

What a difference a week makes.....
Heb je nog wat speciaals gedaan of was het zomaar ineens goed?

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jer0entjeh88 schreef op zondag 06 november 2016 @ 16:23:
[...]

Heb je nog wat speciaals gedaan of was het zomaar ineens goed?
Gewoon ineens goed. Snap er geen hout van. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:13
Ik heb mijn Apple watch (eerste versie) weer verkocht. Ik zag er de meerwaarde niet van in. Ik gebruik geen apps op de watch, vind het te klein. Loop niet hard. Vind een smartwatch op dit moment geen extra toevoeging bieden. Gebruikte het puur voor notificaties.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imtek
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-10 19:57
Ik heb vandaag in een opwelling er een (Apple Watch 2 42mm Space Grey) gekocht, kon hem gelijk ophalen. Na een halve dag gebruiken heb ik hem weer in zijn verpakking terug gestopt.

Kan ik er hier iemand blij mee maken (stuur DM) of zal ik hem gewoon weer inleveren bij de Apple Store, volgens mij heb ik recht op 14 dagen terugbrengen?

[ Voor 11% gewijzigd door Imtek op 08-11-2016 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-10 20:30
Ik gebruik de Apple Watch voornamelijk voor de activiteiten app. Dagelijks vullen van de ringen en nieuwe doelen/uitdagingen aangaan, werkt perfect voor mij!

Het is weer bijna September 2026 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:54
Imtek schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:37:
Ik heb vandaag in een opwelling er een (Apple Watch 2 42mm Space Grey) gekocht, kon hem gelijk ophalen. Na een halve dag gebruiken heb ik hem weer in zijn verpakking terug gestopt.

Kan ik er hier iemand blij mee maken (stuur DM) of zal ik hem gewoon weer inleveren bij de Apple Store, volgens mij heb ik recht op 14 dagen terugbrengen?
Zoals je het schetst en gezien de korte reactie lijkt het inderdaad op een enorme spontane impulsaankoop :+

Gewoon terugbrengen naar de AS zou ik je aanraden.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex1307
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 09:10
Gisteravond klein probleem ontstaan bij mij :( Liep niet echt op te letten en liep met mn AW tegen het aanrecht, niet echt slim nee, maar nu zit er dus een behoorlijke kras in m'n scherm. Je voelt 'm ook goed zitten als je met je nagel er overheen gaat... Heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?
Denk niet dat het handig is als de juwelier 'm gaat polijsten.
En om hier nou speciaal een AW2 voor te gaan kopen is ook niet echt de bedoeling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
alex1307 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:41:
Gisteravond klein probleem ontstaan bij mij :( Liep niet echt op te letten en liep met mn AW tegen het aanrecht, niet echt slim nee, maar nu zit er dus een behoorlijke kras in m'n scherm. Je voelt 'm ook goed zitten als je met je nagel er overheen gaat... Heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?
Denk niet dat het handig is als de juwelier 'm gaat polijsten.
En om hier nou speciaal een AW2 voor te gaan kopen is ook niet echt de bedoeling..
Wel een mooi excuus om een nieuwe te kopen :+

Maar wel klote voor je :(

Verwijderd

klein vraagje: kan je het aanraken op het scherm tijdelijk uitzetten? bij het verwisselen van een bandje, raak ik het scherm en gisteren stuurde ik zelfs per ongeluk een message?

( ik kan wel een toegangscode instellen..maar dat lijkt me niet handig,,iedere keer 1111 intoetsen..ofzo

ps. de crown...ik moet zeggen dat ik daar erg weinig mee doe...het meeste gaat via scherm..ik dacht dat dit een krachtige tool was..

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 23:34
Dacht gelezen te hebben dat je bij series 2 je watch in zwem-modus kan zetten, waardoor je tijdelijk alleen de fysieke knoppen kan bedienen?

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:57
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:40:
klein vraagje: kan je het aanraken op het scherm tijdelijk uitzetten? bij het verwisselen van een bandje, raak ik het scherm en gisteren stuurde ik zelfs per ongeluk een message?

( ik kan wel een toegangscode instellen..maar dat lijkt me niet handig,,iedere keer 1111 intoetsen..ofzo

ps. de crown...ik moet zeggen dat ik daar erg weinig mee doe...het meeste gaat via scherm..ik dacht dat dit een krachtige tool was..
Je kan hem laten locken als hij van je pols gaat en unlocken als je je phone unlockt of unlocken met een pincode zonder phone

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:36
Dus, na lang wachten gisteren avond tijdens het etentje met de zaak mijn AW S2 kunnen ontvangen en proberen. :P

Leuk dingie, maar ik krijg het unlocken van mijn MacBook Pro niet voor elkaar, hij ondersteunt het het is een late 2013 en als ik de optie aanvink dan meldt hij dat ik voor ik 2FA kan aanzetten dat ik die eerst moet uitzetten.....

gedaan, dus staat nu uit, zelfde verhaal, opnieuw aangevraagd maar duurt 3 dagen wederom :(

Unlock you Mac werkt niet zo soepel als ik hoopte :P voor de rest, de Watch bevalt enorm. Fijn dat ik mijn telefoon nu makkelijker in mijn tas laat.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorlexxx
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-09 20:41
SpoekGTi schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:49:
Dus, na lang wachten gisteren avond tijdens het etentje met de zaak mijn AW S2 kunnen ontvangen en proberen. :P

Leuk dingie, maar ik krijg het unlocken van mijn MacBook Pro niet voor elkaar, hij ondersteunt het het is een late 2013 en als ik de optie aanvink dan meldt hij dat ik voor ik 2FA kan aanzetten dat ik die eerst moet uitzetten.....

gedaan, dus staat nu uit, zelfde verhaal, opnieuw aangevraagd maar duurt 3 dagen wederom :(

Unlock you Mac werkt niet zo soepel als ik hoopte :P voor de rest, de Watch bevalt enorm. Fijn dat ik mijn telefoon nu makkelijker in mijn tas laat.
Google even voor oplossingen (icloud opnieuw inloggen of apparaten herstarten) werkte bij mij en het unlocken van mn late 2013 MBP retina werkt perfect. Vandaag nog maar even Apple care + afgesloten aangezien het bijna mis ging bij het sporten vandaag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Snorlexxx schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:07:
[...]

Google even voor oplossingen (icloud opnieuw inloggen of apparaten herstarten) werkte bij mij en het unlocken van mn late 2013 MBP retina werkt perfect. Vandaag nog maar even Apple care + afgesloten aangezien het bijna mis ging bij het sporten vandaag :+
Ga dat dan wel proberen nadat mijn 2FA weer aan staat :) EVEN icloud uit en inloggen is ook niet heel makkelijk met een foto bieb van 120GB+ zeg maar :)

Ik moet wel zeggen erg verrast door de accu. Ben nu gisterenochtend van de stroom af en heb nu nog 44% ik zeg nice :) Ben erg benieuwd wat hij volgende week zaterdagnacht doet en meet op Qlimax :)

[ Voor 15% gewijzigd door SpoekGTi op 12-11-2016 11:21 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Snorlexxx schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:07:
[...]

Ok ik heb het werkend, maar is wel omslachtig:

Schijnbaar is de 2FA van de appleid.apple.com anders dan de 2FA de iCloud settings op je Mac die je pas kan instellen nadat je de 2FA op appleid.apple.com hebt uitgezet.....

Tevens vind ik de 2FA van de site beter gezien die pushmessages ondersteunt naar je mobiel devices.

Overigens gaf mijn Watch het gisteren om 17:00 op sinds dat hij vrijdagochtend om 6:45 van de lader kwam, ik zeg prima accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-10 09:59
bing69 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:13:
[...]

Je kan hem laten locken als hij van je pols gaat en unlocken als je je phone unlockt of unlocken met een pincode zonder phone
Kijk, dat wist ik nog niet. Dat je Apple Watch ontgrendeld als je je iPhone ontgrendeld. Ik steeds elke ochtend braaf de code intyppen op mijn Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan je hem laten locken, als hij van je pols gaat? ik heb met code geprobeerd...maar dan moet je iedere keer de code intoetsen..als het 1 malig is, als hij om de pols gaat..dan zou het prima zijn...

ik hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:12:
hoe kan je hem laten locken, als hij van je pols gaat? ik heb met code geprobeerd...maar dan moet je iedere keer de code intoetsen..als het 1 malig is, als hij om de pols gaat..dan zou het prima zijn...

ik hoor het graag
In principe is dat standaard zo als je de ook optie "Ontgrendel met iPhone" hebt geactiveerd.
Als je de Watch uitdoet wordt deze direct gelocked. Doe je hem terug om, dan kan je deze unlocken met de code of door je iPhone te unlocken. Daarna blijft je watch unlocked tot je hem terug af doet of manueel terug lockt.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

? bedoel je in de app op je telefoon?
Draag detectie ON..

als je een code gebruikt zorgt de draagdetectie ervoor dat de watch wordt vergendeld..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm. nu heb ik eigenlijk nog iets geks..het scherm valt uit, als ik 1 a 2sec niets doet in een scherm...terwijl ik het scherm heb ingesteld op 70sec?? ik heb overigens een AW2 met 3.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 10:45
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:10:
hmmm. nu heb ik eigenlijk nog iets geks..het scherm valt uit, als ik 1 a 2sec niets doet in een scherm...terwijl ik het scherm heb ingesteld op 70sec?? ik heb overigens een AW2 met 3.1
Die 70 seconden is alleen als je je watch aantikt en zo aan gaat. Als je je pols draait en hij gaat aan, dan gaat hij ook weer meteen uit wanneer je de pols weer weg draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:40

JB

Cédric roelt!

Heb nu al een week de Apple Watch thuis gelaten en weer de normale horloge om :) Dacht dat ik 'm zou missen, maar valt eigenlijk best mee. Enige wat ik mis, is in de auto via Siri berichtjes sturen :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:06:
? bedoel je in de app op je telefoon?
Draag detectie ON..

als je een code gebruikt zorgt de draagdetectie ervoor dat de watch wordt vergendeld..?
Ja en ja ;)

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar dan moet ik toch iedere keer een code ingeven..iets wat ik niet wil....of zit ik verkeerd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TranceSetter schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:29:
[...]

Die 70 seconden is alleen als je je watch aantikt en zo aan gaat. Als je je pols draait en hij gaat aan, dan gaat hij ook weer meteen uit wanneer je de pols weer weg draait.
hmm... of ik nu klik of mijn arm draai..binnen 2 sec. is mijn scherm weg...heb vandaag wel een illegaal bandje van ali....maar is volgens mij een 1-op-1 met de standaard band

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:27:
[...]

maar dan moet ik toch iedere keer een code ingeven..iets wat ik niet wil....of zit ik verkeerd 8)7
Je mist de optie "Ontgrendelen met iPhone" volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 10:45
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:29:
[...]

hmm... of ik nu klik of mijn arm draai..binnen 2 sec. is mijn scherm weg...heb vandaag wel een illegaal bandje van ali....maar is volgens mij een 1-op-1 met de standaard band
Mm, dan weet ik het helaas ook niet? Als eens een softreset gegeven van de watch? Trouwens, het is denk ik een niet-origineel bandje. Een illegaal bandje bestaat niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks...ik heb hem even ge-softreset...;-)

bijna alles werkt nu...(bandje af, gelockt / scherm langer als 2 sec.)

1 dingetje...mickey of minnie mouse zegt niks...in watch en iPhone aangevinkt, dat hij wel wat moet zeggen en hij staat ook niet op stil??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er AW-gebruikers die last hebben van huidirritaties?
ik heb momenteel een Garmin Forerunner, maar na een paar dagen krijg ik irritatie aan de pols.

zelf zou ik eventueel willen omschakelen naar een AW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:35

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Zo toch maar eens dit topic gaan volgen. Zit al een geruime tijd te denken om een Apple wacht te kopen, vooral nu de series 2 uit is. Heb sinds kort al overstap van 5c naar 7 gemaakt en ben erg tevreden over Apple.

Een jaar geleden is mijn 'normale' horloge stuk gevallen en sinds dien mis ik wel wat om mijn pols. Nu heb ik de keus of ik koop een leuke horloge van een merk (diesel/porsche/hugo boss noem maar wat op) of ik koop voor hetzelfde geld (max 1000) een Apple watch.

Ben vorige week even snel naar Ivizi geweest om het verschil te bekijken tussen rvs en aluminium, maar zelf vind ik het maar een lastige keuze. Wilde eigenlijk wel voor de 42mm gaan, de 38 is te klein voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10 17:52
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:03:

1 dingetje...mickey of minnie mouse zegt niks...in watch en iPhone aangevinkt, dat hij wel wat moet zeggen en hij staat ook niet op stil??
Tik je er wel op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 15:37

MazeWing

The plot thickens...

MrAcid schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:11:
[...]

Het "berekenen van de tijd" gaat inderdaad heel anders bij een digitale watchface dan bij een analoge watchface op een Apple Watch. Bij een digitale watchface wordt de tijd maar 1 keer per minuut berekend en bij een analoge watchface gebeurt dit elke seconde. 60x zoveel berekeningen van de tijd dus!!

Nog een engineering wonder dat ze het batterijverbruik met een analoge watchface zo beperkt hebben weten te houden! Die chronofaces gebruiken trouwens het meeste energie, daar zitten namelijk 4(!) analoge wijzers op de watchface. Die zou ik echt vermijden als je batterijduur je lief is.
Op de achtergrond wordt de tijd gewoon tot de milliseconde bijgehouden hoor. Het enige verschil is dat ie het omzet in een animatie, waarbij er bij een analoge of chronografische wijzerplaat er meer pixels per seconde aangestuurd moeten worden. Er zal verschil zijn van de batterijduur qua aansturen van de pixels maar dit zal echt geen 60x zoveel zijn. De meeste energie gaat toch zitten in de betreffende "actieve" pixels van het scherm. Een volledig witte watchface met daarin 3 zwarte pixels die de tijd aangeven zal meer energie verbruiken dan een chronografische watchface met een zwarte achtergrond en iets van 100 witte pixels (om maar iets te noemen) die de markeringen, etc. vormen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
MazeWing schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 20:49:
[...]

Op de achtergrond wordt de tijd gewoon tot de milliseconde bijgehouden hoor. Het enige verschil is dat ie het omzet in een animatie, waarbij er bij een analoge of chronografische wijzerplaat er meer pixels per seconde aangestuurd moeten worden. Er zal verschil zijn van de batterijduur qua aansturen van de pixels maar dit zal echt geen 60x zoveel zijn. De meeste energie gaat toch zitten in de betreffende "actieve" pixels van het scherm. Een volledig witte watchface met daarin 3 zwarte pixels die de tijd aangeven zal meer energie verbruiken dan een chronografische watchface met een zwarte achtergrond en iets van 100 witte pixels (om maar iets te noemen) die de markeringen, etc. vormen.
Ik was de sarcasmesmilie vergeten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik tik er dan wel op,...en heel gek, nu doet hij het weer..ik weet niet waar ik het moet zoeken..

maar mijn dochter vind het zo leuk...dus die zoekt er iedere keer naar O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Hoe zijn jullie ervaringen met de "Time to stand" feature? Ik heb het idee dat ik niet netjes ieder uur de melding krijg even te gaan staan. De ene keer gebeurt dit wel maar de andere keer ook niet. Wellicht heeft dit te maken met het feit dat ik soms handmatig bekijk of ik al genoeg heb gestaan dit uur (of is het iets anders), maar voor nu begrijp ik niet helemaal hoe dit werkt :). Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit er juist aan te denken om al deze activiteiten uit te zetten (ademhalen, opstaan, activiteit..ik beweeg genoeg, daar heb ik in principe geen app voor nodig)

de berichtgeving vind ik ook nog een beetje chaotisch...

mails blijven lang staan, whastapps tijdelijk,
en ik heb de app, Onefootball...maar die staat uit, maar toch kreeg ik gisteren hier meldingen van.

iemand advies, hoe de watch ideaal in te stellen

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 08:54:
[...]

ja ik tik er dan wel op,...en heel gek, nu doet hij het weer..ik weet niet waar ik het moet zoeken..

maar mijn dochter vind het zo leuk...dus die zoekt er iedere keer naar O-)
Ik heb dat tikken om de tijd uit te spreken uit gezet maar ik snap dat kinderen het geweldig vinden 8)

Als je wijzerplaten verwijdert kan je deze toch gewoon later terug zetten op de watch?
En nu nog uitvogelen waarom hij 20/25 in een nacht verbruikt terwijl hij dat ook verbruikt op de dag terwijl ik sport ed.
Verder erg blij met watch maar moet hem duidelijk nog meer finetunen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

Gisteren gezien dat er een klein stukje van het display kapot is, er is echt een stukje uit, vlak langs de rand naast de digital crown :X
Watch is niet gevallen, niet gestoten, heeft geen beschadiging... Ik snap er echt niks van :/
Iemand ervaringen met gelijkaardige gevallen en hoe Apple hier mee om gaat?
Het is niet storend en de watch werkt verder prima, maar ik vind het toch erg jammer en maak me wat zorgen over vocht dat nu de behuizing in kan (is een series 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Darkstar schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:28:
Gisteren gezien dat er een klein stukje van het display kapot is, er is echt een stukje uit, vlak langs de rand naast de digital crown :X
Watch is niet gevallen, niet gestoten, heeft geen beschadiging... Ik snap er echt niks van :/
Het is niet storend en de watch werkt verder prima, maar ik vind het toch erg jammer en maak me wat zorgen over vocht dat nu de behuizing in kan (is een series 1).
Verwacht dat Apple daar niks in gaat betekenen zonder dat het jou geld kost :(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

JB schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:34:
[...]
Verwacht dat Apple daar niks in gaat betekenen zonder dat het jou geld kost :(
Net even gechat met Apple en ik krijg de raad om naar de Genius Bar te stappen. Helaas is er geen enkele Apple Store op < 1hr rijden, maar goed...
De Apple medewerker sloot trouwens niet uit dat dit kostenloos kon opgelost worden, dus fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Service van Apple is niet meer wat het is geweest, gaat echt achteruit, terwijl ze zich daarin onderscheidden. Laatst ben ik door apple care telefonisch naar een apple store (Amsterdam) verwezen om mijn iphone te laten repareren, onder garantie. Deze melding is ook gelogd in hun systeem. In de store werd mij verteld dat de iphone buiten 1e jaar garantie is en ik naar de winkel moet waar het is gekocht. Dat begrijp ik, maar jullie eigen Apple store support medewerker heeft mij doorverwezen om onder garantie te laten repareren door de genius bar, dus stond ik daar na een uur rijden. Als Apple zoals altijd een goede service had, hadden ze hun fout erkend en mij alsnog daar terplekke geholpen maar dat deden ze niet, slecht.
Darkstar schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:07:
[...]

Net even gechat met Apple en ik krijg de raad om naar de Genius Bar te stappen. Helaas is er geen enkele Apple Store op < 1hr rijden, maar goed...
De Apple medewerker sloot trouwens niet uit dat dit kostenloos kon opgelost worden, dus fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:48

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Jaymone schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:19:
Service van Apple is niet meer wat het is geweest, gaat echt achteruit, terwijl ze zich daarin onderscheidden. Laatst ben ik door apple care telefonisch naar een apple store (Amsterdam) verwezen om mijn iphone te laten repareren, onder garantie. Deze melding is ook gelogd in hun systeem. In de store werd mij verteld dat de iphone buiten 1e jaar garantie is en ik naar de winkel moet waar het is gekocht. Dat begrijp ik, maar jullie eigen Apple store support medewerker heeft mij doorverwezen om onder garantie te laten repareren door de genius bar, dus stond ik daar na een uur rijden. Als Apple zoals altijd een goede service had, hadden ze hun fout erkend en mij alsnog daar terplekke geholpen maar dat deden ze niet, slecht.

[...]
zijn aparte afdelingen binnen Apple, en daar ligt dan ook direct het probleem. Ze hanteren niet dezelfde werkwijze/regels. Ook al zoiets gehad in het verleden.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Dat zal inderdaad maar daar mag je een klant geen dupe van laten worden. Anyway, ben blij met mn watch series 1 :)
[RNMC] Viper schreef op woensdag 23 november 2016 @ 17:08:
[...]

zijn aparte afdelingen binnen Apple, en daar ligt dan ook direct het probleem. Ze hanteren niet dezelfde werkwijze/regels. Ook al zoiets gehad in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Darkstar schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:28:
Je heb hem dus nog maar net of niet langer 2 maanden?
Bizar maar misschien ongemerkt toch gestoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:12
Vraagje... wat vinden jullie? Ik kan niet goed oordelen of het verschil in prijs tussen series 1 en series 2 het waard is?

De GPS functie is voor mij niet belangrijk. Dan houden we een helderder scherm over en de waterdichtheid... Zijn die twee zaken genoeg om de extra euro's uit te geven vinden jullie?

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:40
mikkelnl schreef op woensdag 23 november 2016 @ 22:18:
Vraagje... wat vinden jullie? Ik kan niet goed oordelen of het verschil in prijs tussen series 1 en series 2 het waard is?

De GPS functie is voor mij niet belangrijk. Dan houden we een helderder scherm over en de waterdichtheid... Zijn die twee zaken genoeg om de extra euro's uit te geven vinden jullie?
Ik ben zelf aan het kijken voor een watch. Ik moet het alleen nog goed praten voor mijzelf omdat ik geen horloges draag, ze zelfs irritant vind, nog geen reden heb kunnen bedenken waarom ik hem nodig heb, maar toch wil ik hem :-)

Ik zou zelf altijd voor de laatste generatie gaan. Net als eigenlijk bij alle Apple-producten die ik koop, omdat je anders binnen een jaar al 2 generaties achterloopt.

• JB

JB

Cédric roelt!

Man man man een 2e oplaadkabel voor op reis; 35 euro 7(8)7 Ik wil graag een originele kabel kopen, maar deze prijzen zijn toch gewoon abnormaal...! In USA kost ie 25 dollar.

Mijn boefje is liev!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 16:04
Dennisdn schreef op donderdag 24 november 2016 @ 06:17:
[...]

Ik ben zelf aan het kijken voor een watch. Ik moet het alleen nog goed praten voor mijzelf omdat ik geen horloges draag, ze zelfs irritant vind, nog geen reden heb kunnen bedenken waarom ik hem nodig heb, maar toch wil ik hem :-)

Ik zou zelf altijd voor de laatste generatie gaan. Net als eigenlijk bij alle Apple-producten die ik koop, omdat je anders binnen een jaar al 2 generaties achterloopt.
Ik heb precies hetzelfde. Wil em hebben maar draag nooit horloges 8)7 . Twijfel enorm maar ga em waarschijnlijk toch wel halen.. Misschien is er morgen een mooie aanbieding ergens..... 8)

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Knoezelbos schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:21:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Wil em hebben maar draag nooit horloges 8)7 . Twijfel enorm maar ga em waarschijnlijk toch wel halen.. Misschien is er morgen een mooie aanbieding ergens..... 8)
Ik droeg ook al jaren (> 15 jaar) geen horloge meer, maar toch aangeschaft en nu draag ik dus deze watch met veel plezier. Ik gebruik hem voornamelijk vanwege zijn notificaties.

Signature van nature

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

JB schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:11:
Man man man een 2e oplaadkabel voor op reis; 35 euro 7(8)7 Ik wil graag een originele kabel kopen, maar deze prijzen zijn toch gewoon abnormaal...! In USA kost ie 25 dollar.
Ja, erg he?! Ik kan ook nergens een neppe vinden.
Zag wel een leuke powerbank met zo'n magnetisch koppelstuk: 99 euro.

Ik gun het Apple (en mijzelf) niet eens voor dat bedrag, dus ik pruts elke keer het kabeltje wel weer uit mijn nachtkastje voor op reis.

• JB

JB

Cédric roelt!

iAmRenzo schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:29:
[...]

Ja, erg he?! Ik kan ook nergens een neppe vinden.
Zag wel een leuke powerbank met zo'n magnetisch koppelstuk: 99 euro.

Ik gun het Apple (en mijzelf) niet eens voor dat bedrag, dus ik pruts elke keer het kabeltje wel weer uit mijn nachtkastje voor op reis.
Ja normaal ben ik van het gemakkelijke dus knal ik er graag geld tegenaan maar ook dit gaat mij te ver... :(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Laatst online: 11:40
Knoezelbos schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:21:
[...]

Helaas, geen dikke BlackFriday-aanbiedingen bij Apple. Als je vandaag een watch koopt krijg je er een kadobon van 25 euro bij.

Edit: en de kadobon krijg je alleen bij een series 1.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 25-11-2016 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 15:37

MazeWing

The plot thickens...

Sowieso word ik een beetje moe van al die black friday aanbiedingen. Ze doen alsof het de aanbieding van de eeuw is en vervolgens krijg je tussen de 5-10% van de aankoopwaarde teruggestort. Hiep hoi \o/

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
MazeWing schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:40:
Sowieso word ik een beetje moe van al die black friday aanbiedingen. Ze doen alsof het de aanbieding van de eeuw is en vervolgens krijg je tussen de 5-10% van de aankoopwaarde teruggestort. Hiep hoi \o/
De ene keer black friday, volgende week sint uitverkoop, daatna kerstopruiming week erna nieuwjaarsale, dwaze dagen, gekke weken, kortingsknallers, voorjaarsgekte, paasgraaoers, lentekriebels, veegweken, etc. etc. Geen hond betaalt adviesprijzen meer, korting is een illusie.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
Begin deze week is mijn 5 maanden oude watch in overleg met Apple Support opgestuurd naar hun TD in Breda. Klacht was dat de watch enkel het laadkabelsymbool toont en niet te herstarten/resetten is.
Zojuist een mailtje van Apple gekregen dat de watch niet te repareren is en retour gaat via UPS met een brief met verdere instructies. Hier baal ik van, maar ook dat ik dit weekeinde in de onzekerheid zit omdat UPS niet op zaterdag bezorgingen doet.
Wie heeft ervaring met Apple Support in zulke vergelijkbare situaties?
Details: Apple Watch RVS 42MM 1th gen, geen AppleCare. Watch is aangeschaft in Apple Store Hong Kong (gekregen van familie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang wikken en wegen de knoop door gehakt. Via marktplaats een 2 maanden oude AW spacegrey 42mm serie 1 weten te scoren inclusief bon originele doos etc etc voor €275 leuk prijsje dacht ik zo. Serie 2 met gps die de accu nogal leeg schijnt te trekken en het waterdicht gebeuren wat ik toch niet ga gebruiken was dit voor mij de beste keus toch dezelfde snelheid dan serie 2. Wel meteen een bruin leren bandje van decoded erbij gekocht maar die €40 kon er nu nog wel vanaf. 😀😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
BellySM en er is niet gezegd wat voor instructies nog dus je moet de brief even afwachten?

Buddy68 dus een vernieuwde versie bedoel je?
Want veel halen de eerste serie en de series 1 dus door elkaar waardoor het soms best verwarrend is welke men nu precies heeft.

Hier erg blij met de Nike + versie red er nu 2 dagen mee en dat vind ik eigenlijk prima. (1 dag en 18 uur en ruim 5 uur gebruiks tijd en nog 13% over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
Yup, moet op de defecte watch en de brief wachten die op z'n vroegst maandag wordt bezorgd. Alleen op basis vd inhoud vd brief mag ik weer contact opnemen met support. Vandaar dat ik mij afvroeg of iemand ervaring met dergelijke situaties heeft.
Roos79 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:35:
BellySM en er is niet gezegd wat voor instructies nog dus je moet de brief even afwachten?
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roos79 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:35:

Buddy68 dus een vernieuwde versie bedoel je?
Want veel halen de eerste serie en de series 1 dus door elkaar waardoor het soms best verwarrend is welke men nu precies heeft.

Hier erg blij met de Nike + versie red er nu 2 dagen mee en dat vind ik eigenlijk prima. (1 dag en 18 uur en ruim 5 uur gebruiks tijd en nog 13% over)
Ja inderdaad soms verwarrend maar het is de vernieuwde versie dus een serie 1😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 19:49:
[...]
Ja inderdaad soms verwarrend maar het is de vernieuwde versie dus een serie 1😉
Vond je dat niet tricky want de oude en series1 lijken op elkaar en hoe zie je dan dat je de series1 had?
Verder GPS gebruikt alleen batterij als je hem aan heb staan en anders niet natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Volgens de Apple website is Series 2 de nieuwste he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
Het is inderdaad lastig om de aluminium sports te herkennen als 1st gen of series 1. Voor ons als consument hoogstwaarschijnlijk alleen via het modelnummer. Series 2 heeft een gaatje meer aan de linkerzijde vd kast en extra functies in het instelmenu. En als ik mij niet vergis zijn er geen series 1 rvs modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roos79 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 20:24:
[...]

Vond je dat niet tricky want de oude en series1 lijken op elkaar en hoe zie je dan dat je de series1 had?
Verder GPS gebruikt alleen batterij als je hem aan heb staan en anders niet natuurlijk ;)
Jawel maar goed inlezen en de factuur gecheckt met het serienummer nagekeken en natuurlijk de bevestiging d.m.v. het model nummer en op de achterkant staat trouwens ook serie 1 op.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
BellySM schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:43:
Begin deze week is mijn 5 maanden oude watch in overleg met Apple Support opgestuurd naar hun TD in Breda. Klacht was dat de watch enkel het laadkabelsymbool toont en niet te herstarten/resetten is.
Zojuist een mailtje van Apple gekregen dat de watch niet te repareren is en retour gaat via UPS met een brief met verdere instructies. Hier baal ik van, maar ook dat ik dit weekeinde in de onzekerheid zit omdat UPS niet op zaterdag bezorgingen doet.
Wie heeft ervaring met Apple Support in zulke vergelijkbare situaties?
Details: Apple Watch RVS 42MM 1th gen, geen AppleCare. Watch is aangeschaft in Apple Store Hong Kong (gekregen van familie).
Gisterenavond weer de watch in ontvangst mogen nemen. Uit de brief bleek dat de watch op de TD normaal functioneerde en alle diagnostische tests doorlopen heeft.
Blijkbaar heeft er tussen het moment van aanmelden en aanvangen van de reparatie lang genoeg geduurd om de batterij voldoende te drainen zodat het weer gereset opstart. Eind goed al goed 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobV schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:30:
[...]

De ene keer black friday, volgende week sint uitverkoop, daatna kerstopruiming week erna nieuwjaarsale, dwaze dagen, gekke weken, kortingsknallers, voorjaarsgekte, paasgraaoers, lentekriebels, veegweken, etc. etc. Geen hond betaalt adviesprijzen meer, korting is een illusie.
Precies dit. Achter de schermen betaald iedereen de adviesprijs, maar we willen gewoon graag voor de gek gehouden worden zodat we een "reden" hebben. Ik koop al zo lang geen dingen meer omdat ze in de korting zijn.

We willen graag 100 euro aan dit product verdienen, dan leggen we het in de schappen voor 200 euro en dan doen we gewoon alles voor de helft weg. Elke week is er inderdaad weer een andere reden voor "EXTREME KORTING". In de lente zeggen ze dat de lentekriebels er zijn voor de jaarlijkse schoonmaak, in de herfst komen ze aan met de herfstschoonmaak. Ik dacht dat het idee van een "jaarlijks" iets dat het eenmaal per jaar is? Ach het maakt allemaal ook niet uit zolang de buurvrouw maar kan zeggen dat ze het heeft gekocht omdat het een geweldige aanbieding is en ze het anders nooit had gekocht :+

Voorheen gaf Apple bijna geen kortingen, op de studentenkorting na dan. Ik kan me niet herinneren dat ik 5 jaar geleden ook maar een muis bij de aankoop van m'n macbook kon kletsen. Nu is het ook bij Apple aangekomen dat mensen graag een reden hebben om te zeggen dat ze het niet konden laten liggen blijkbaar want de kortingsacties van Apple vliegen je om de oren.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2016 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:28
Voor mijn vrouw toch maar via apple.nl de Rosegoude watch2 besteld.
Leverdatum voor de shops schuift ook gewoon elke keer een dag op dus daarop wachten schiet ook niet op.
Voorlopige leverdatum is 14-19dec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
GeeMoney schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:35:
Voor mijn vrouw toch maar via apple.nl de Rosegoude watch2 besteld.
Leverdatum voor de shops schuift ook gewoon elke keer een dag op dus daarop wachten schiet ook niet op.
Voorlopige leverdatum is 14-19dec.
Hebben ze bij Apple nu nog niet de levertijden op orde voor de AW 2? Zo kan je toch ook niet meer gaan verkopen van een bepaald product. Ik heb zelf de eerste versie en heb een paar keer in dubio gestaan om te upgraden, maar er was geen voorraad en dat werkt destimulerend. Toen maar besloten dit model nog een jaar te houden en eventueel te upgraden bij de volgende versie. Afhankelijk wat het voor meerwaarde biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Redondo1982 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:09:
[...]

Hebben ze bij Apple nu nog niet de levertijden op orde voor de AW 2? Zo kan je toch ook niet meer gaan verkopen van een bepaald product. Ik heb zelf de eerste versie en heb een paar keer in dubio gestaan om te upgraden, maar er was geen voorraad en dat werkt destimulerend. Toen maar besloten dit model nog een jaar te houden en eventueel te upgraden bij de volgende versie. Afhankelijk wat het voor meerwaarde biedt.
Het is dramatisch. Mondjesmaat komen er maar enkele modellen binnen en dat zijn weer niet niet diegene die ik zoek.
En ik heb weinig zin om mijn Apple spullen bij retailers te halen gezien vorige ervaringen daarmee.
Overigens is de apple care+ echt schofterig duur op een AW2 tov USA. (daar 39 dollar, hier 65 euro) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
GeeMoney schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:01:
[...]

Het is dramatisch. Mondjesmaat komen er maar enkele modellen binnen en dat zijn weer niet niet diegene die ik zoek.
En ik heb weinig zin om mijn Apple spullen bij retailers te halen gezien vorige ervaringen daarmee.
Overigens is de apple care+ echt schofterig duur op een AW2 tov USA. (daar 39 dollar, hier 65 euro) .
Het komt op mij over: We lanceren een product en ondanks de tegenvallende verkoopcijfers gaan we er ook niet vol voor.

Bij de iPhone is het een marketingtruc volgens velen, maar bij de AW2 is het gewoon omzetverlies.

Heb je AC+ genomen dan? Zou het bij mn volgende misschien wel erbij nemen, zeker als je ermee gaat zwemmen etc. Even hard stoten tegen de rand van een zwembad of trap is dan snel gebeurd.

[ Voor 12% gewijzigd door Redondo1982 op 29-11-2016 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Redondo1982 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:06:
[...]

Het komt op mij over: We lanceren een product en ondanks de tegenvallende verkoopcijfers gaan we er ook niet vol voor.

Bij de iPhone is het een marketingtruc volgens velen, maar bij de AW2 is het gewoon omzetverlies.

Heb je AC+ genomen dan? Zou het bij mn volgende misschien wel erbij nemen, zeker als je ermee gaat zwemmen etc. Even hard stoten tegen de rand van een zwembad of trap is dan snel gebeurd.
Ik heb het er niet bijgenomen omdat ik nu mijn spullen tegenwoordig in een Apple Store haal.
Dan is consumentenrecht voor de eerste 2 jaar ook goed te doen icm Apple Store support zelf.
Als ik iets bij een retailer zou halen koop ik het er absoluut bij. Ik heb gezeur gehad met mijn MBPr 15 inch en scherm coating problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-10 11:13

Jer0entjeh88

display: grid;

Bij Coolblue zijn verschillende Series 2 modellen nu op voorraad.

Heb helaas zelf zondag bij Apple zelf besteld. Tussen 13-16 dec komt ie. :)

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
GeeMoney schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:24:
[...]

Ik heb het er niet bijgenomen omdat ik nu mijn spullen tegenwoordig in een Apple Store haal.
Dan is consumentenrecht voor de eerste 2 jaar ook goed te doen icm Apple Store support zelf.
Als ik iets bij een retailer zou halen koop ik het er absoluut bij. Ik heb gezeur gehad met mijn MBPr 15 inch en scherm coating problemen.
Ik wel maar meer vanwege eventuele schade gevallen een horloge is toch een kwetsbaarder iets je stoot makkelijk je pols tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Roos79 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 20:15:
[...]

Ik wel maar meer vanwege eventuele schade gevallen een horloge is toch een kwetsbaarder iets je stoot makkelijk je pols tenslotte.
Het lijkt me dat stoten niet onder Apple care valt hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
GeeMoney schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 20:57:
[...]

Het lijkt me dat stoten niet onder Apple care valt hoor?
AC+ wel, onder de noemer ongelukje. Kost wel je eigen risico, volgens mij zelfde bedrag als de aanschaf van AC+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Redondo1982 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:04:
[...]

AC+ wel, onder de noemer ongelukje. Kost wel je eigen risico, volgens mij zelfde bedrag als de aanschaf van AC+.
Er bestaat alleen nog maar Apple Care+ en idd je betaalt een eigen risico van 65 euro maar daar heb je geen nieuwe watch voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:23
Jer0entjeh88 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 18:53:
Bij Coolblue zijn verschillende Series 2 modellen nu op voorraad.

Heb helaas zelf zondag bij Apple zelf besteld. Tussen 13-16 dec komt ie. :)
Ik had hem zaterdag besteld met dezelfde ETA als afleverdatum, maar vanochtend kreeg ik een mail dat hij er op 6 december al is. Misschien heb je ook geluk! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superman_FCT
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-06-2021
Ik kan voor 150,- euro een Apple Watch sport series 0 overnemen van een bekende. Er zitten wat krasjes op, maar het scherm is verder nog helemaal prima. Wat zeggen jullie? Is dit een verstandige beslissingen? Voornamelijk op batterij gebied. Hoe zijn de ervaringen met de batterij naar 1,5 jaar, de watch is namelijk 1,5 jaar oud nu. Ik heb zelf al wel vergelijkingsfilmpjes gekeken met de series 1 en 2, maar volgens mij werkt de series 0 ook vrij soepel in gebruik. Allemaal (iets) trager dan de nieuwste versie, maar vond ik persoonlijk niet heel storend. Of mensen hier moeten een andere ervaring daarover hebben, dan hoor ik dat graag. Ik vind het halen van een serie 1 of 2 voor mij te prijzig en ligt daarnaast ook niet binnen mijn budget. :)

De series 0 wordt verder ook helemaal niet meer nieuw verkocht voor een leuke prijs? Kon het bij geen enkele web shop vinden..

[ Voor 7% gewijzigd door Superman_FCT op 01-12-2016 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 14:46

red bull

Keeps me awake !

Superman_FCT schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:18:
Ik kan voor 150,- euro een Apple Watch sport series 0 overnemen van een bekende. Er zitten wat krasjes op, maar het scherm is verder nog helemaal prima. Wat zeggen jullie? Is dit een verstandige beslissingen? Voornamelijk op batterij gebied. Hoe zijn de ervaringen met de batterij naar 1,5 jaar, de watch is namelijk 1,5 jaar oud nu. Ik heb zelf al wel vergelijkingsfilmpjes gekeken met de series 1 en 2, maar volgens mij werkt de series 0 ook vrij soepel in gebruik. Allemaal (iets) trager dan de nieuwste versie, maar vond ik persoonlijk niet heel storend. Of mensen hier moeten een andere ervaring daarover hebben, dan hoor ik dat graag. Ik vind het halen van een serie 1 of 2 voor mij te prijzig en ligt daarnaast ook niet binnen mijn budget. :)
na 1,5 jaar en dagelijks gebruik... probeer 1x per 2 dagen op te laden geen noemenswaardige accu slijtage..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:53
Superman_FCT schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:18:
Batterij gaat bij mijn 42mm model nog steeds ruim 2 dagen mee. En ik heb hem al vanaf het moment dat ie nog niet eens in NL uit was. Dus letterlijk 1,5 jaar. Ik moet er wel bij zeggen dat ik hem zo goed als alleen maar gebruik voor notificaties en de tijd aflezen (met apps spelen en workout oefeningen doen vragen veel meer van de batterij).

Ook heb ik de gewoonte om de Watch helemaal uit te zetten 's nachts wanneer ik er niet voor kies om hem op te laden. Het alternatief is vliegtuigmodus. Aangezien de Watch instellingen van de iPhone overneemt, of over kan nemen aangezien je dit in kunt stelen, wil het zo zijn dat als je bijvoorbeeld vliegtuigmodus activeert op je iPhone, de Watch daar dan automatisch in meegaat. Aangezien ik mijn iPhone altijd in vliegtuigmodus zet voor het slapen gaan, gaat mijn Watch daar ook in mee. Geen onnodige batterijverlies dus welke manier ik ook kies.

Bovenstaande zorgt ervoor dat ik nu al 1,5 jaar, 2 dagen over een batterijlading doe. En ik merk nog geen verandering op dit gebied :)

€150 voor het eerste model is volgens mij wel ok, maar ik weet wel dat er de laatste weken flinke kortingen worden gegeven in diverse winkels op dit model welke niet gigantisch ver boven het eerder genoemde bedrag zitten. En dan heb je én een nieuwe én twee jaar garantie ;) Dus dat kan je nog even voor jezelf afwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superman_FCT
sww89 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:40:
[...]

Batterij gaat bij mij nog steeds ruim 2 dagen mee. En ik heb hem al vanaf het moment dat ie nog niet eens in NL uit was. Dus letterlijk 1,5 jaar. Ik moet er wel bij zeggen dat ik hem zo goed als alleen maar gebruik voor notificaties en de tijd aflezen (met apps spelen en workout oefeningen doen vragen veel meer van de batterij).

Ook heb ik de gewoonte om de Watch helemaal uit te zetten 's nachts wanneer ik er niet voor kies om hem op te laden. Het alternatief is vliegtuigmodus. Aangezien de Watch instellingen van de iPhone overneemt, of over kan nemen aangezien je dit in kunt stelen, wil het zo zijn dat als je bijvoorbeeld vliegtuigmodus activeert op je iPhone, de Watch daar dan automatisch in meegaat. Aangezien ik mijn iPhone altijd in vliegtuigmodus zet voor het slapen gaan, gaat mijn Watch daar ook in mee. Geen onnodige batterijverlies dus welke manier ik ook kies.

Bovenstaande zorgt ervoor dat ik nu al 1,5 jaar, 2 dagen over een batterijlading doe. En ik merk nog geen verandering op dit gebied :)

€150 voor het eerste model is volgens mij wel ok, maar ik weet wel dat er de laatste weken flinke kortingen worden gegeven in diverse winkels op dit model welke niet gigantisch ver boven het eerder genoemde bedrag zitten. En dan heb je én een nieuwe én twee jaar garantie ;) Dus dat kan je nog even voor jezelf afwegen.
Ja, ik heb ook al wel gekeken naar nieuwe series 0, maar bij een aantal fysieke winkels werd die niet meer verkocht. Daarnaast kan ik op internet ook geen web shop vinden die het nu verkoopt. Ik ben het namelijk met je eens dat ik voor een paar tientjes meer liever een nieuwe heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Voor € 150,- kan je weinig miskopen. Dat krijg je er op internet er ook wel voor terug denk ik. Weinig risico dus en een leuke prijs om het te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Superman_FCT schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:43:
[...]

Ja, ik heb ook al wel gekeken naar nieuwe series 0, maar bij een aantal fysieke winkels werd die niet meer verkocht. Daarnaast kan ik op internet ook geen web shop vinden die het nu verkoopt. Ik ben het namelijk met je eens dat ik voor een paar tientjes meer liever een nieuwe heb :)
Er staat mij iets van bij dat de 0 series laatst ergens al €199 kostte. Volgens mij Media Markt. Dan wel voor het 38mm volgens mij. En het 42mm model in de richting van de €249. Dus mochten wij het hier hebben over een (tweedehands) 42mm model, dan zit je nog ruim boven budget/€150. Nu kan ik er echter ook niks meer over vinden en ik heb dus ook geen bron meer van bovenstaande.

Het blijft een afweging die je kunt maken ;)

Edit: Voor wat het waard is: hier een aanknopingspunt ergens in het midden http://www.savly.nl/black...edingen-2016-media-markt/ Maar daar heb je nu dus niks (meer) aan. Kortom; €150 blijft een prima prijs voor een tweedehands!

[ Voor 12% gewijzigd door swv op 01-12-2016 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superman_FCT
sww89 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:00:
[...]

Er staat mij iets van bij dat de 0 series laatst ergens al €199 kostte. Volgens mij Media Markt. Dan wel voor het 38mm volgens mij. En het 42mm model in de richting van de €249. Dus mochten wij het hier hebben over een (tweedehands) 42mm model, dan zit je nog ruim boven budget/€150. Nu kan ik er echter ook niks meer over vinden en ik heb dus ook geen bron meer van bovenstaande.

Het blijft een afweging die je kunt maken ;)

Edit: Voor wat het waard is: hier een aanknopingspunt ergens in het midden http://www.savly.nl/black...edingen-2016-media-markt/ Maar daar heb je nu dus niks (meer) aan. Kortom; €150 blijft een prima prijs voor een tweedehands!
Thanks voor de moeite! Ik ga vanavond even langs en kijken hoe de Watch eruit ziet. Er zitten wel wat beschadigingen op, maar als die voor mij niet hinderlijk zijn neem ik de Watch denk ik wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
Goedemorgen,

Nog niet zo heel lang geleden heb ik van een bekende zijn AW1 over genomen met milanese bandje. Moet trouwens zeggen dat ik over dat bandje niet zo heel tevreden ben, ervaar als je hem draagt dat die op 1 of andere manier gegeven moment wat loser zit. Lijkt wel dat het bandje de AW1 niet strak om mijn pols kan houden.

Maar een andere vraag. Ik zie op verschillende filmpjes/foto's dat als je op de onderste knop drukt, dus niet op het tandwieltje zeg maar dat je dan een soort van je contacten moet krijgen, toch? Ik krijg dat dus niet, als ik daar 1 maal kort op druk krijg ik, Recent en zie ik de laatste "apps" die ik gebruik heb op mijn AW1 en kan dan kiezen iets van Altijd in Dock wat dat ook is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frid0 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:56:
Goedemorgen,

Nog niet zo heel lang geleden heb ik van een bekende zijn AW1 over genomen met milanese bandje. Moet trouwens zeggen dat ik over dat bandje niet zo heel tevreden ben, ervaar als je hem draagt dat die op 1 of andere manier gegeven moment wat loser zit. Lijkt wel dat het bandje de AW1 niet strak om mijn pols kan houden.

Maar een andere vraag. Ik zie op verschillende filmpjes/foto's dat als je op de onderste knop drukt, dus niet op het tandwieltje zeg maar dat je dan een soort van je contacten moet krijgen, toch? Ik krijg dat dus niet, als ik daar 1 maal kort op druk krijg ik, Recent en zie ik de laatste "apps" die ik gebruik heb op mijn AW1 en kan dan kiezen iets van Altijd in Dock wat dat ook is...
Die contactenlijst is uit WatchOS3 verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superman_FCT
Inmiddels de Watch opgehaald. Zag er prima uit dus erg blij mee voor 150,-. Allen dank voor jullie advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-10 11:19

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Met watch os2 als je van onder na boven swipte kreeg je je muziek wat afspeelde, het weer enz. Is dat bij watch of3 weg? Of is heteen instelling? Kan het echt nergens vinden. Overigens heb zelf de watch0 en wil voor onder de boom voor me meiske er ook 1 halen. Twijfel nog over een 42 mm 1 serie of 0serie2e hands perfecte staat. 2 serie is voor haar geen meerwaarde. Zwemmen en buiten sporte doet ze niet en binnen onder het sporten is de gps onnodig😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
Zijn er mensen die hun watch al eens afgeleverd hebben bij de genius bar?
Bij mij is een update mislukt, dus ik moet m inleveren bij de Apple store.. Nou is Amsterdam voor mij niet om de hoek, dus ideaal zou zijn als ik er gewoon binnen kan lopen, maar volgens mij kan dat niet meer :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
Coldbullet schreef op donderdag 1 december 2016 @ 23:59:
Met watch os2 als je van onder na boven swipte kreeg je je muziek wat afspeelde, het weer enz. Is dat bij watch of3 weg? Of is heteen instelling? Kan het echt nergens vinden. Overigens heb zelf de watch0 en wil voor onder de boom voor me meiske er ook 1 halen. Twijfel nog over een 42 mm 1 serie of 0serie2e hands perfecte staat. 2 serie is voor haar geen meerwaarde. Zwemmen en buiten sporte doet ze niet en binnen onder het sporten is de gps onnodig😅
Klopt dat is in OS3 veranderd. Er is nu een multitaskbar/Dock waarin je apps kunt zetten zodat deze continu bijgewerkt worden. Dit moet ervoor zorgen dat jouw favoriete apps snel bijgewerkt worden en je dus niet lang meer tegen laadschermen aankijkt. Hoe werkt het nou? Je drukt op de kroon en selecteert de app die je (vaak) wilt gebruiken. Druk vervolgens op de platte knop. Je opent hiermee de Dock. Met de optie 'Altijd in Dock' kan je apps in feite 'vastpinnen' zodat deze altijd oproepbaar én bijgewerkt zijn. Wil je een app verwijderen, dan sleep je hem - wanneer je nog in de Dock zit - van beneden naar boven weg. De app om muziek te bedienen zit hier standaard al tussen. De rest kun je zelf wel uitvogelen nu je dit weet denk ik ;)
Orii schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:12:
Zijn er mensen die hun watch al eens afgeleverd hebben bij de genius bar?
Bij mij is een update mislukt, dus ik moet m inleveren bij de Apple store.. Nou is Amsterdam voor mij niet om de hoek, dus ideaal zou zijn als ik er gewoon binnen kan lopen, maar volgens mij kan dat niet meer :(
Je stelt een gesloten vraag. Wat wil je precies weten? In dit topic is dit onderwerp al een aantal keren voorbij gekomen, dus ik weet van een aantal mensen dat dit succesvol is verlopen en die jou er alles over kunnen vertellen. Dus is het antwoord ja ;) Je moet voor de Geniusbar een afspraak maken, zodat je dit helemaal kunt afstemmen op jouw agenda. In Amsterdam is het altijd druk. Dus met het maken van een afspraak weet je zeker dat je op de afgesproken tijd (met een kleine marge) aan de beurt bent. Als je geen chaoot bent dan kan je dit zo plannen dat je niet lang hoeft te wachten en bij wijze van direct aan de beurt bent. Waarschijnlijk krijg je dan na kort overleg (het probleem is immers zo geconstateerd) een andere refurbished Watch mee naar huis en sta je zo weer buiten. Maar dit zouden anderen voor mij moeten bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
sorry, het was nog vroeg :O

Ik ga maar eens kijken of ik voor Zondag een afspraak kan regelen :Y dan ben ik in de buurt, met wat mazzel kan ik eea combineren :) Dat is ook meteen het enige minpuntje aan de watch, dat je meteen zo'n eind moet reizen :( mjah of op laten halen oid, maar dan ben ik m noooog langer kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superman_FCT
Eerste ''probleempje'' doet zich voor. Ik krijg geen tril als ik een whats app berichtje krijg, alleen een melding. Bij berichten krijg ik wel een melding en tril. Ik heb de watch een keer aan- en uit gezet, maar dit had geen effect.

Daarnaast werkt bij jullie de app buienrader? Bij mij blijft het laad teken constant doorlopen, terwijl andere apps wel na eventjes wachten opstart.

Edit: Inmiddels voor elkaar gekregen dat Whats App melding ook een trilfunctie heeft. Ook buienradar werkt, dus beide problemen zijn opgelost :)

[ Voor 16% gewijzigd door Superman_FCT op 02-12-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:52
Mijn apple watch eerste generatie kon niet tegen de val op de badkamer vloer: :X

crack

Nu heb ik meerdere apple producten en alleen bij de watch heb ik apple care afgesloten. Na telefoontje met apple en betalen van 65 euro, komt via express service een nieuwe apple watch deze kant op. :)

Kom er nu wel achter dat ik de apple watch meer gebruik dan ik had gedacht, ik mis dat ding echt nu ik weer een normaal horloge heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Coldbullet schreef op donderdag 1 december 2016 @ 23:59:
Heeft ze de 42 al gepast?
Of heeft ze geen hele smalle polsen?
Persoonlijk vind ik de 42 voor een smalle pols best groot en ben zelf erg bij met de 38 met mijn polsen.
Orii schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:50:
sorry, het was nog vroeg :O

Ik ga maar eens kijken of ik voor Zondag een afspraak kan regelen :Y dan ben ik in de buurt, met wat mazzel kan ik eea combineren :) Dat is ook meteen het enige minpuntje aan de watch, dat je meteen zo'n eind moet reizen :( mjah of op laten halen oid, maar dan ben ik m noooog langer kwijt :)
Op zo n korte termijn een afspraak inplannen is zeker in het weekend best lastig maar misschien heb je geluk :)

[ Voor 110% gewijzigd door Roos79 op 02-12-2016 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Roos79 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:56:
[...]

Heeft ze de 42 al gepast?
Of heeft ze geen hele smalle polsen?
Persoonlijk vind ik de 42 voor een smalle pols best groot en ben zelf erg bij met de 38 met mijn polsen.

[...]

Op zo n korte termijn een afspraak inplannen is zeker in het weekend best lastig maar misschien heb je geluk :)
Nee niet gepast. Ze weet er ook nog niks van. Maar ze vind het wel een erg leuke gadget en haar horloge is erg aan het sleiten aan de buitenkant. Ze heeft niet erg smalle polsen maar ook niet hele dikke. Ik zelf heb de 42mm en ben er erg tevrede mee

Toevallig mijn meisje heet ook roos. Zie je naam nu pas haha

[ Voor 4% gewijzigd door Coldbullet op 03-12-2016 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

sww89 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:27:
[...]

Klopt dat is in OS3 veranderd. Er is nu een multitaskbar/Dock waarin je apps kunt zetten zodat deze continu bijgewerkt worden. Dit moet ervoor zorgen dat jouw favoriete apps snel bijgewerkt worden en je dus niet lang meer tegen laadschermen aankijkt. Hoe werkt het nou? Je drukt op de kroon en selecteert de app die je (vaak) wilt gebruiken. Druk vervolgens op de platte knop. Je opent hiermee de Dock. Met de optie 'Altijd in Dock' kan je apps in feite 'vastpinnen' zodat deze altijd oproepbaar én bijgewerkt zijn. Wil je een app verwijderen, dan sleep je hem - wanneer je nog in de Dock zit - van beneden naar boven weg. De app om muziek te bedienen zit hier standaard al tussen. De rest kun je zelf wel uitvogelen nu je dit weet denk ik ;)

[...]

Je stelt een gesloten vraag. Wat wil je precies weten? In dit topic is dit onderwerp al een aantal keren voorbij gekomen, dus ik weet van een aantal mensen dat dit succesvol is verlopen en die jou er alles over kunnen vertellen. Dus is het antwoord ja ;) Je moet voor de Geniusbar een afspraak maken, zodat je dit helemaal kunt afstemmen op jouw agenda. In Amsterdam is het altijd druk. Dus met het maken van een afspraak weet je zeker dat je op de afgesproken tijd (met een kleine marge) aan de beurt bent. Als je geen chaoot bent dan kan je dit zo plannen dat je niet lang hoeft te wachten en bij wijze van direct aan de beurt bent. Waarschijnlijk krijg je dan na kort overleg (het probleem is immers zo geconstateerd) een andere refurbished Watch mee naar huis en sta je zo weer buiten. Maar dit zouden anderen voor mij moeten bevestigen.
Dankjewel. Ik ga dadelijk gelijk kijken en zoeken. (Heb vandaag geklust dus niet om gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

sww89 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:27:
[...]

[...]

Bedankt, heb de dock gevonden. Werkt best makelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:21

Dey

Onlangs heb ik ervaring opgedaan met de Apple Watch 2. Ik was benieuwd hoe de watch zou bevallen met name bij het hardlopen. Onlangs heb ik mijn iPhone 5 waar ik altijd mee sportte in een schouderband vervangen door een iPhone 7 en die past niet in de schouderband. Is de Apple Watch 2 de perfecte running watch?

Allereerst heb ik de watch een dag op kantoor gedragen en dat is bij één dag gebleven. Wat een onrust van alle notificaties. Ik weet dat je dit allemaal kunt instellen, maar ik vond het niet prettig. Wat mij ook niet beviel is de zorg om een tweede apparaat wat kan beschadigen en opgeladen moet worden, geef mij dus maar mijn automatic horloge of in het weekend de G-Shock.

Hardlopen: Ik heb de AW vergeleken met Polar M400 die ik ter vergelijk ook besteld had. Na één rondje lopen van 10km viel mij het volgende op:
1. Het display van de AW komt te traag op gang om tijdens het lopen direct info te bekijken
2. Het opnieuw strikken van een veter halverwege resulteerde in een gepauzeerde sessie van Nike+. Dit resulteerde vervolgens in een gelockte AW en dat is niet prettig, het leidt je af van het hardlopen.
3. De AW gebruiken voor alleen sporten is niet ideaal, je moet vooraf zorgen dat hij opgeladen is.
4. De hardslag meter is redelijk accuraat maar maakt wel fouten in tegenstelling tot de borstband van Polar
5. De fit om de pols is minder prettig dan die van de Polar, met name vanwege het extra gewicht.

Het was leuk om de AW2 geprobeerd te hebben, maar ik heb hem toch geretourneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 11:31
Hoe kom je er achter of je een series 0 of series 1 hebt? En heeft er iemand een leuke gimmick voor WhatsApp op de AW?

Meldingen van WA lijken wat willekeurig op de AW te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney_NL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-02 11:37
@KaiseRRuby.

Je kan via de Apple Watch app als die gekoppeld is aan je iPhone.
Je modelnummer kopieren en deze invoeren op google.

In de App:
Mijn Watch
Algemeen
Info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:52
Zoals ik eerder al melde, is mijn apple watch gesneuveld. Doordat er een weekend tussen zat heb ik een paar dagen zonder AW gedaan, en dat was echt balen! Ik weet dat ik eerder heb aangegeven dat ik de AW echt een gadget vond maar ik kom daar nu toch op terug. Wat een onrust zeg zonder AW. Mijn telefoon maakt allemaal geluidjes en trilt wat raak. Ik was dit helemaal niet meer gewend omdat ik gewoon subtiele tikjes kreeg bij notificaties. Kortom ik heb mijn AW echt gemist en ben blij dat ik sinds gisteren weer een AW om mijn pols heb zitten. Ik zal niet zeggen dat het je niet zonder kan, maar ik heb wel in de gaten dat je ongemerkt aan de AW gaat wennen en hem echt mist als hij er niet meer is.
Nadeel was trouwens wel dat ik de hele avond ben bezig geweest de nieuwe AW in te stellen. Moest nog ge-update worden en ik wilde al mijn instellingen terug. Blijkbaar is daar niet iets als een iCloud backup voor, of heb ik wat gemist?
Pagina: 1 ... 38 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie