Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-10 21:09

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb een weekje of 2 terug de gok genomen om een Apple Watch Sport te kopen, aangezien ik nooit een horloge om heb was dit wel even wennen.

Tot nu toe ben ik er onwijs blij mee, zoals hierboven word gezegd: wat een rust! Waar je voorheen eerst je telefoon moest pakken na een geluidje of trilling krijg je nu een subtiel tikje en kun je ff snel kijken.
Ik kan nu al niet meer zonder en een gadget kan ik het niet meer noemen iig.

Nu zit ik nog wel met een vraagje, als ik de watch op engels heb ingesteld kan ik met mn vinger schrijven, zodra ik hem op nederlands heb staan niet meer?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:54
MetaFrame schreef op donderdag 8 december 2016 @ 00:46:
...

Nu zit ik nog wel met een vraagje, als ik de watch op engels heb ingesteld kan ik met mn vinger schrijven, zodra ik hem op nederlands heb staan niet meer?
Klopt. Scribble (zo heet die functie) is (nog) niet werkzaam in het Nederlands. Op zich verbaast het mij wel een beetje, want het zijn dezelfde letters, dus zo veel werk lijkt het niet. Maar dat zal wel mijn lekenvisie zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Is het ook mogelijk om bij de applicatie Workouts de schermen te kunnen veranderen?

Als ik de app open en bijvoorbeeld de workout 'buiten fietsen' kies, dan opent hij standaard met het doel 'calorie doel' en moet je je aantal instellen. Nu gebruik ik dat nooit en swipe ik 3x om naar het 'open doel' te gaan. Is het ook mogelijk dat het 'open doel' het eerste scherm is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-10 21:09

HaterFrame

Well... Poo came out!

pim89 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 08:41:
[...]

Klopt. Scribble (zo heet die functie) is (nog) niet werkzaam in het Nederlands. Op zich verbaast het mij wel een beetje, want het zijn dezelfde letters, dus zo veel werk lijkt het niet. Maar dat zal wel mijn lekenvisie zijn
Ah vandaar, dat werd me nergens echt duidelijk :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Reverb_ schreef op donderdag 8 december 2016 @ 09:09:
Is het ook mogelijk om bij de applicatie Workouts de schermen te kunnen veranderen?

Als ik de app open en bijvoorbeeld de workout 'buiten fietsen' kies, dan opent hij standaard met het doel 'calorie doel' en moet je je aantal instellen. Nu gebruik ik dat nooit en swipe ik 3x om naar het 'open doel' te gaan. Is het ook mogelijk dat het 'open doel' het eerste scherm is?
Bij mij komt de laatst gedane workout(s) helemaal bovenin de lijst met opties te staan. Die kun je dan met 1 tik starten, zonder dat je nog eerst een doel hoeft te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Tjoekie schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:01:
[...]

Bij mij komt de laatst gedane workout(s) helemaal bovenin de lijst met opties te staan. Die kun je dan met 1 tik starten, zonder dat je nog eerst een doel hoeft te kiezen.
Je bedoelt op je watchface komt dan een workout icoontje te staan en daar druk je op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
Tjoekie schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:01:
[...]

Idem, op die manier start ik ook snel mijn laatste Work-out op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Reverb_ schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:06:
[...]

Je bedoelt op je watchface komt dan een workout icoontje te staan en daar druk je op?
Nee, je gaat naar de work outs app op je watch. Normaal staat daar dan een lijst met work-outs (buiten hardlopen, buiten fietsen, roeien, etc). Als je al eens een bepaalde work-out hebt gedaan staat deze helemaal bovenaan in de lijst met als vermelding "begin direct". Als je die kiest dan begin je gelijk met die work-out en met de opties (afstand, tijd, calorieën) die je de laatste keer hebt gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:16
Tjoekie schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:43:
[...]

Nee, je gaat naar de work outs app op je watch. Normaal staat daar dan een lijst met work-outs (buiten hardlopen, buiten fietsen, roeien, etc). Als je al eens een bepaalde work-out hebt gedaan staat deze helemaal bovenaan in de lijst met als vermelding "begin direct". Als je die kiest dan begin je gelijk met die work-out en met de opties (afstand, tijd, calorieën) die je de laatste keer hebt gekozen.
Dat is zeker handig, vooral als je drie keer per week even gaat fitnissen

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseSebastian
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:46
Het eerste krasje op het glas van mijn Apple watch sport series 2 is een feit:(.

Jullie tips en tricks dit te bewerken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 23:25
Zoals ook hierboven genoemd, wil ik mijn vriendin met kerst ook een Apple Watch cadeau doen! Een 0 serie of 1 serie is prima. Tijdje geleden waren deze leuk geprijsd (rond de €250), nu zijn deze prijzen allemaal wel omhoog gegaan. Iemand nog een idee waar ik een space grey aw het goedkoopste kan kopen? (Online of omgeving Hoofddorp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:01

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Bamiblik schreef op donderdag 8 december 2016 @ 22:58:
Zoals ook hierboven genoemd, wil ik mijn vriendin met kerst ook een Apple Watch cadeau doen! Een 0 serie of 1 serie is prima. Tijdje geleden waren deze leuk geprijsd (rond de €250), nu zijn deze prijzen allemaal wel omhoog gegaan. Iemand nog een idee waar ik een space grey aw het goedkoopste kan kopen? (Online of omgeving Hoofddorp)
Ik ben met het zelfde bezig, ik zelf draag een aw0 en ga een aw1halen voor me vrouwke verschil is zeker te merken met de 0 in snelheid

Ik weet dat de amac eindhoven nog de. Awatch 0 heeft voor €299 sport
Model

[ Voor 6% gewijzigd door Coldbullet op 09-12-2016 06:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:54
Als je nu een series0 koopt dan zou ik die tweedehands kopen. Nieuw moet je nu altijd gaan voor een Series1 of 2.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
chippie777 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:53:
Kom er nu wel achter dat ik de apple watch meer gebruik dan ik had gedacht, ik mis dat ding echt nu ik weer een normaal horloge heb.
^^^ Dit precies! Heb zelf een tijdje met een MS Band 2 gelopen en toen ik die niet meer had miste ik een watch. De eerste paar maanden nog regelmatig naar m'n pols gekeken toen ik een notificatie kreeg. Vond het ook irritant dat als m'n telefoon trilde ik niet meteen kon zien wat er was en telkens m'n telefoon moest pakken. Nu ben ik gewend m'n telefoon ergens thuis op de bank te leggen of op kantoor omgedraaid op tafel.

In de Apple Store op 5th Avenue liet de Apple medewerker de Watch Series 2 van tafel vallen op een stenen grond. (Je weet hoe hoog een tafel in de Apple Store is?) Ik vroeg aan hem of hij niet stuk was. "Nee, al die Watches moeten en kunnen dit overleven". Hij keek niet eens! Toen ik er nog een vraag over stelde liet hij het zien. Geen krasje! Echt bizar. M'n MS Band 2 zat na enkele dagen al onder de krassen. Op m'n Watch nog geen krasje gezien, terwijl ik 'm tijdens een verbouwing heb gedragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 18:34
pim89 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 08:41:
[...]

Scribble werkt in combinatie met 'word prediction'. Zodra dat beschikbaar is in het Nederlands zal Scribble ook werken.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

JPtjeeNL schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:36:
[...]

In de Apple Store op 5th Avenue liet de Apple medewerker de Watch Series 2 van tafel vallen op een stenen grond. (Je weet hoe hoog een tafel in de Apple Store is?) Ik vroeg aan hem of hij niet stuk was. "Nee, al die Watches moeten en kunnen dit overleven". Hij keek niet eens! Toen ik er nog een vraag over stelde liet hij het zien. Geen krasje! Echt bizar. M'n MS Band 2 zat na enkele dagen al onder de krassen. Op m'n Watch nog geen krasje gezien, terwijl ik 'm tijdens een verbouwing heb gedragen.
De Apple Watch van m'n vriend was op de badkamervloer gevallen en die had toch echt een grote barst in het scherm :o

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:04

Kju

funk-e schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:14:
[...]

Scribble werkt in combinatie met 'word prediction'. Zodra dat beschikbaar is in het Nederlands zal Scribble ook werken.
Wel jammer, ik vroeg me al af waarom we die niet hadden. Ik stuur veel tekstberichten. De watch op engels zetten wil dan ook zeggen dat de (veel vaker gebruikte) dicteerfunctie dan niet meer in het nederlands kan vermoed ik...

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Canaria schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:10:
[...]

De Apple Watch van m'n vriend was op de badkamervloer gevallen en die had toch echt een grote barst in het scherm :o
Series 2 ook?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:54
Kju schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:17:
[...]

Wel jammer, ik vroeg me al af waarom we die niet hadden. Ik stuur veel tekstberichten. De watch op engels zetten wil dan ook zeggen dat de (veel vaker gebruikte) dicteerfunctie dan niet meer in het nederlands kan vermoed ik...
Je hoeft niet de hele watch op engels te zetten. Als je op je iPhone (ook) een engels toetsenbord hebt geselecteerd, kun je in de berichten app op de Watch dmv een Force Touch van taal wisselen. Daarmee kun je snel schakelen tussen NL (voor dicteren) en EN (voor scribbelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Kijk daar hebben we wat aan. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Je weet dat je ook een telefoon in de buurt hebt om op te typen...? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:59
Eindelijk kwam de Watch van mijn vrouw binnen en gisteravond hebben we lekker zitten rommelen.
Ik had niet al te hoge verwachtingen maar ik vind het toch wel een geinige gadget.
Het scherm is mooi helder en reageert ook goed op de aanrakingen.
We moeten nog wel even wennen aan de besturingen en menu's.

En dat dock moet ik toch zien als op een iPhone 2x de homeknop indrukken? Je krijgt een overzicht met de openstaande apps?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:08
GeeMoney schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:03:

En dat dock moet ik toch zien als op een iPhone 2x de homeknop indrukken? Je krijgt een overzicht met de openstaande apps?
Je zou het deels met elkaar kunnen vergelijken, alleen is het dock op de Watch met een ander doel gemaakt. Het dock is een favorietenbalk waarin je de apps zet die je vaak gebruikt. Deze apps moet je 'vastpinnen' in het dock, en dan blijft die app in het dock bewaard. Deze wordt dan op de achtergrond bijgewerkt zodat wanneer je de app opent, deze vrijwel meteen actuele informatie zou moeten tonen in plaats van dat je tegen een laadscherm aan zit te kijken. Dat is dan de theorie. De praktijk leert dat je bij bepaalde apps toch nog een paar seconden moet wachten tot deze geopend en bijgewerkt zijn. De allereerste Apple Watch met watchOS 1 was echter een groter drama mbt laadtijden. Vandaar deze oplossing van Apple met het dock welke in mijn ogen ook wel fijn werkt.

Dit is dus anders dan de multitaskbar op de iPhone die in feite automatisch alleen de apps weergeeft die je ooit geopend hebt met de meest recente vooraan. Hier heb je als gebruiker dan ook geen invloed op, en bij de Apple Watch wel :) Belangrijk om te weten is dat je slechts een paar apps in het dock kunt bewaren. Volgens mij ligt de limiet op 10 apps. En de vraag is ook of je zoveel apps op de achtergrond zou willen hebben draaien, want dat kan van invloed zijn op de batterijduur. Dus zoek alleen een paar favoriete apps uit die je echt vaak denkt te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Vorig jaar in Oktober een Apple Watch Sport SG 42 gekocht in New York. Een jaar lang gebruikt en voor mij nog steeds onmisbaar. Een maandje geleden had iBood een leuke actie met refurbished Apple Watch Black RVS voor €250,-. Uiteindelijk kreeg iedereen een verkeerde kleur geleverd: zilver ipv zwart. Maar ik heb toch maar besloten om deze te houden. Gelijk een paar nieuwe bandjes op AliExpress besteld: Zie hier wat foto's van de link bracelet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gfEGOyaEBEixmMwNNZH9ZsAA/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vDGog4nefTGlQpW287XTpkSx/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9msPzj0wARyxQI3nUyV3oMgc/medium.jpg

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
funk-e schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:33:
Vorig jaar in Oktober een Apple Watch Sport SG 42 gekocht in New York. Een jaar lang gebruikt en voor mij nog steeds onmisbaar. Een maandje geleden had iBood een leuke actie met refurbished Apple Watch Black RVS voor €250,-. Uiteindelijk kreeg iedereen een verkeerde kleur geleverd: zilver ipv zwart. Maar ik heb toch maar besloten om deze te houden. Gelijk een paar nieuwe bandjes op AliExpress besteld: Zie hier wat foto's van de link bracelet:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er goed uit maar een bandje van AliExpress op een klokje van >250,- ? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
GeeMoney schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:38:
[...]

Ziet er goed uit maar een bandje van AliExpress op een klokje van >250,- ? :X
Wat is het probleem. Kwaliteit is echt heel goed hoor. Ik geef je een tegenvraag: een bandje van €520,- op een Apple Watch van €250,-? Dat zou ik namelijk kwijt zijn voor een origineel bandje.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 14:21
funk-e schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:52:
[...]

Wat is het probleem. Kwaliteit is echt heel goed hoor. Ik geef je een tegenvraag: een bandje van €520,- op een Apple Watch van €250,-? Dat zou ik namelijk kwijt zijn voor een origineel bandje.
Niks mis mee, ziet er strak uit! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
funk-e schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:52:
[...]

Het prijsverschil zit een deel in het merk recht maar toch ook een groot deel in de kwaliteit en stevigheid.
Ik heb weleens andere spullen van AliExpress/AliBaba vast gehad maar dat lijkt toch echt nergens op kwalitatief gezien. (motor onderdelen, dat dan weer wel)
Ik zou bang zijn dat het bandje breekt of toch niet zo goed afsluit als het origineel.

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 13-12-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
GeeMoney schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:45:
[...]

Het prijsverschil zit een deel in het merk recht maar toch ook een groot deel in de kwaliteit en stevigheid.
Ik heb weleens andere spullen van AliExpress/AliBaba vast gehad maar dat lijkt toch echt nergens op kwalitatief gezien. (motor onderdelen, dat dan weer wel)
Ik zou bang zijn dat het bandje breekt of toch niet zo goed afsluit als het origineel.
Je moet natuurlijk niet zomaar iets bestellen op AE, maar eerst onderzoeken hoe de kwaliteit is. Dit bandje heeft enorm veel positieve reviews en de kwaliteit is zoals ik al eerder zei erg goed.

En dan begrijp je denk ik zelf ook wel dat €520 vs. €20 echt niet te rechtvaardigen is.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:40

JB

Cédric roelt!

funk-e schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:10:
[...]

Je moet natuurlijk niet zomaar iets bestellen op AE, maar eerst onderzoeken hoe de kwaliteit is. Dit bandje heeft enorm veel positieve reviews en de kwaliteit is zoals ik al eerder zei erg goed.

En dan begrijp je denk ik zelf ook wel dat €520 vs. €20 echt niet te rechtvaardigen is.
Linkje? O-)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Laatst online: 04-06 19:19
Apple heeft mijn series 0 sport watch vandaag opgehaald ter reparatie of vervanging vanwege de gigantische batterij-problemen die ik al tijden op de iPhone heb. We gaan nu gewoon kijken of het door het Horloge komt ja of nee. Dus ik krijg waarschijnlijk een refurb terug. Ben benieuwd of ik dan weer een hele dag met de batterij van de iPhone kan doen :). Zonder gekoppelde watch doe ik zo 1,5 dag met de 7 (inclusief muziek via bluetooth). Dus we hebben goede hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 09:53

Saninl

Dey schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:55:
Onlangs heb ik ervaring opgedaan met de Apple Watch 2. Ik was benieuwd hoe de watch zou bevallen met name bij het hardlopen. Onlangs heb ik mijn iPhone 5 waar ik altijd mee sportte in een schouderband vervangen door een iPhone 7 en die past niet in de schouderband. Is de Apple Watch 2 de perfecte running watch?

Allereerst heb ik de watch een dag op kantoor gedragen en dat is bij één dag gebleven. Wat een onrust van alle notificaties. Ik weet dat je dit allemaal kunt instellen, maar ik vond het niet prettig. Wat mij ook niet beviel is de zorg om een tweede apparaat wat kan beschadigen en opgeladen moet worden, geef mij dus maar mijn automatic horloge of in het weekend de G-Shock.

Hardlopen: Ik heb de AW vergeleken met Polar M400 die ik ter vergelijk ook besteld had. Na één rondje lopen van 10km viel mij het volgende op:
1. Het display van de AW komt te traag op gang om tijdens het lopen direct info te bekijken
2. Het opnieuw strikken van een veter halverwege resulteerde in een gepauzeerde sessie van Nike+. Dit resulteerde vervolgens in een gelockte AW en dat is niet prettig, het leidt je af van het hardlopen.
3. De AW gebruiken voor alleen sporten is niet ideaal, je moet vooraf zorgen dat hij opgeladen is.
4. De hardslag meter is redelijk accuraat maar maakt wel fouten in tegenstelling tot de borstband van Polar
5. De fit om de pols is minder prettig dan die van de Polar, met name vanwege het extra gewicht.

Het was leuk om de AW2 geprobeerd te hebben, maar ik heb hem toch geretourneerd.
Wat een goed idee eigenlijk? Ik heb nu een TomTom Spark, maar twijfel over de aanschaf van een AW II. Kan ik gewoon een AW II via internet kopen en vervolgens na een week dragen weer terug in het doosje stoppen en retourneren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:52
Ik heb problemen met de nieuwste update: watchOS wil maar niet installeren. Krijg de fout dat de verbinding is mislukt, dit terwijl ik aan alle update voorwaarde voldoe en dus ook verbinding heb met het internet. Iemand een trucje?
Het gaat om een AW 1 en een iPhone 6s met 10.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin.dekker
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09-2023
martijnmartijn schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 22:58:
Ik heb problemen met de nieuwste update: watchOS wil maar niet installeren.
Het ziet ernaar uit dat 3.1.1 teruggetrokken is. Veel gevallen waar de Watch dusdanig softwarematig beschadigd is bij de update dat zelfs de geniussen van de Apple stores het niet kunnen maken en de apparaten opgestuurd moeten worden.
http://www.macrumors.com/...cking-some-apple-watches/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:01

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Nou de knoop is doorgehakt heb voor het vrouwke een aw1 serie bestels 38mm rosegoud. Gisterbesteld
Krijg hem donderdag binnen. Zo! Kerst inkopen zijn klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:15
Saninl schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 22:42:
[...]
Wat een goed idee eigenlijk? Ik heb nu een TomTom Spark, maar twijfel over de aanschaf van een AW II. Kan ik gewoon een AW II via internet kopen en vervolgens na een week dragen weer terug in het doosje stoppen en retourneren??
Via internet geldt altijd kopen op afstand, dus uitproberen en retour sturen. Ik kan mij wel uitzonderingen voorstellen. Heb zelf eens een iPad bij Apple zelf besteld en laten graveren, dan kan hij niet meer terug neem ik aan. Voor de rest dus altijd 2 weken retourrecht.

https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

martijnmartijn schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 22:58:
Ik heb problemen met de nieuwste update: watchOS wil maar niet installeren. Krijg de fout dat de verbinding is mislukt, dit terwijl ik aan alle update voorwaarde voldoe en dus ook verbinding heb met het internet. Iemand een trucje?
Het gaat om een AW 1 en een iPhone 6s met 10.2
Hier idemdito. Begrijp dus dat die update is teruggetrokken uit andere reactie(s)... :?

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2016/12/14/IMG_9945.png

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 09:37
JB schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:56:
[...]

Hier idemdito. Begrijp dus dat die update is teruggetrokken uit andere reactie(s)... :?
See: http://www.macrumors.com/...lled-bricking-complaints/

Afbeeldingslocatie: https://cdn.macrumors.com/article-new/2016/12/apple-watch-brick-800x495.jpg

Watch moet dan aan de diagnostics port om te recoveren, reguliere winkel moet hem opsturen. Neem aan dat een Apple store er wel iets mee kan.

Gevalletje Q&A drama, gezien het aantal mensen dat er last van heeft.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Ik heb wel watchOS 3.1.1 succesvol geïnstalleerd maar ik merk nu een enorme battery-drain, ook na reboot van de watch... Op een goede 2u van 100 naar 11% momenteel...

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem gelukkig ook succesvol geïnstalleerd...ik heb nog geen problemen...
kan ik die nog verwachten? of moet ik downgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Laatst online: 14:16
Geen gebrickte hier. Heb de Apple Watch S0

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
Ik heb hem ook succesvol kunnen installeren. Geen merkbare problemen, ook niet in batterij. Ik heb een AW2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Na alle perikelen rondom Pebble heb ik besloten om mijn Time Steel vaarwel te zeggen en een Apple Watch aan te schaffen. Ging allemaal iets sneller dan gepland, maar als je zo'n Watch in de handen hebt dan wordt het allemaal wel erg mooi. :P Betreft een Spacegray 42mm Series 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasVisser
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-11-2024
funk-e schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:33:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Kun je me de link sturen van dit bandje? Bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-10 20:28
Gisteren avond geupdate naar 3.1.1 , Apple Watch 2.

Geen problemen ondervonden, ook niet met de batterij, tot nu toe .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
ThomasVisser schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:49:
[...]

Kun je me de link sturen van dit bandje? Bvd :)
Het bandje dat ik heb gekocht

de 1-op-1 kopie van de Link Bracelet

Er staat dat de korting van 50% nog twee dagen geldt, maar volgens mij is dat onzin (kan het niet garanderen ;))

Dit bandje is een echte 1-op-1 kopie van de link bracelet omdat je geen pennetje nodig hebt om hem op maat te maken, maar ik lees dat de kwaliteit hiervan minder is, terwijl hij een keer zo duur is.

[ Voor 29% gewijzigd door funk-e op 14-12-2016 22:26 ]

...less is more

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:42
Ik had een pebble time 2 besteld, maar aangezien dit niet doorgaat op zoek naar iets anders. De Apple watch 2 is daar eentje van.

Gps en hartslag is belangrijk voor mij. Aangezien ik veel ga lopen en sporten. En dan hoef ik niet meer te wisselen naar mijn Garmin. Maar nu lees ik nogal veel verschillende oordelen over de hartslagmeters op internet bij reviews

De ene zegt dik in orde, de andere zegt brol. Zijn er hier mensen met wat echte ervaringen ivm hartslagmeters in combinatie met sporten

• me_mrtn
  • Nu online
zwasie schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:12:
Ik had een pebble time 2 besteld, maar aangezien dit niet doorgaat op zoek naar iets anders. De Apple watch 2 is daar eentje van.

Gps en hartslag is belangrijk voor mij. Aangezien ik veel ga lopen en sporten. En dan hoef ik niet meer te wisselen naar mijn Garmin. Maar nu lees ik nogal veel verschillende oordelen over de hartslagmeters op internet bij reviews

De ene zegt dik in orde, de andere zegt brol. Zijn er hier mensen met wat echte ervaringen ivm hartslagmeters in combinatie met sporten
Even afgezien van jouw grote vraag, heb ik dus dezelfde stap genomen. Ik moet zeggen dat het trillen bij notificaties enorm anders is dan bij Pebble. Daar was de notificatie altijd goed te merken, maar bij de Watch is dat een stuk subtieler. De HSM heb ik nog niet echt gebruikt tijdens het sporten.

• Reverb_
zwasie schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:12:

Ik heb ervaringen met sporten en de hartslag.

Ik heb gisteren de Apple Watch teruggebracht door de volgende redenen:

- De hartslag is voor mij niet accuraat genoeg en geeft merkwaardige pieken en dalen. Ik wist natuurlijk dat een optische pols meting minder accuraat is dan een strap om de middel.VB:
Bij een krachttrainingsessie vertoont hij tussen de rustperiodes waarden van 65 of zelfs lager, wat in de praktijk natuurlijk nooit klopt, aangezien ik soms buiten adem ben en ik weet dat mijn herstelhartslag hoger ligt(100-110). Tevens duurt het erg lang dat de hartslag ververst wordt. Ook als ik bijvoorbeeld net een set squatten heb gedaan en ik ben klaar, dan laat hij nog best lang een lage hartslag zien. Als ik dan lekker aan het uitrusten ben zie ik de hartslag omhoog schieten en naarmate ik weer aan de nieuwe set begin is hij nog steeds hoog en dan tijdens de nieuwe set weer laag. Hij loopt dus voor mij te ver achter. Dit is niet altijd het geval, maar het gebeurt te vaak

- De activiteit app staat mij niet echt aan. Ik zou bijvoorbeeld graag grafiekjes willen zien die ik ala Fitbit of Garmin in kan zien, hoe mijn hartslag was bij die bepaalde tijd. Of bijvoobeeld met hardlopen en fietsen dat bij kilometer 10, ik die en die hartslag had, bij die snelheid.

- Na een week gebruik vond ik het ook jammer dat er geen smarttrack functie inzit. Je moet dus alles handmatig aanzetten als je een training gaat doen. VB: zou graag willen dat hij mijn fietstocht naar het werk elke dag registreert, zonder dat ik daarvoor de workout moet kiezen

- Ook zag hij soms het loopje naar de kantine op 't werk als 'training' in de activiteiten app

Voor de rest een fantastisch apparaat qua apps en notificaties en slimmigheden, maar ik had op het gebied van activiteiten meer verwacht.

• mikkelnl
  • Laatst online: 14:29
me_mrtn schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:16:
[...]
Ik moet zeggen dat het trillen bij notificaties enorm anders is dan bij Pebble. Daar was de notificatie altijd goed te merken, maar bij de Watch is dat een stuk subtieler.
Vond ik ook, ik heb in de Instellingen die optie geactiveerd om duidelijkere trilling te kiezen: stukken beter!

• GeeMoney
Reverb_ schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:55:
[...]

Ik heb ervaringen met sporten en de hartslag.

Ik heb gisteren de Apple Watch teruggebracht door de volgende redenen:

- De hartslag is voor mij niet accuraat genoeg en geeft merkwaardige pieken en dalen. Ik wist natuurlijk dat een optische pols meting minder accuraat is dan een strap om de middel.VB:
Bij een krachttrainingsessie vertoont hij tussen de rustperiodes waarden van 65 of zelfs lager, wat in de praktijk natuurlijk nooit klopt, aangezien ik soms buiten adem ben en ik weet dat mijn herstelhartslag hoger ligt(100-110). Tevens duurt het erg lang dat de hartslag ververst wordt. Ook als ik bijvoorbeeld net een set squatten heb gedaan en ik ben klaar, dan laat hij nog best lang een lage hartslag zien. Als ik dan lekker aan het uitrusten ben zie ik de hartslag omhoog schieten en naarmate ik weer aan de nieuwe set begin is hij nog steeds hoog en dan tijdens de nieuwe set weer laag. Hij loopt dus voor mij te ver achter. Dit is niet altijd het geval, maar het gebeurt te vaak

Voor de rest een fantastisch apparaat qua apps en notificaties en slimmigheden, maar ik had op het gebied van activiteiten meer verwacht.
Volgens mij is het zo dat als je geen work-out aan hebt gezet de hartslag 1 maal per 10 minuten geregistreerd wordt. Bij het starten van een work-around zal hij dat vaker doen maar af en toe ook met intervallen iets langer uit elkaar. Dit om een algemeen gemiddelde te maken denk ik en de accu te sparen.

Een losse borstband is het beste, dat komt uit alle testen maar de Watch doet het ten opzichte van concurrenten om de pols zeker niet slechter, ik heb reviews gelezen die eigenlijk aangaven dat het ze eigenlijk positief meeviel.

Als je echt serieus met sport en lichaam bezig bent dan is de Watch in dat opzicht niet geschikt denk ik.

• Reverb_
GeeMoney schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:01:
[...]

Volgens mij is het zo dat als je geen work-out aan hebt gezet de hartslag 1 maal per 10 minuten geregistreerd wordt. Bij het starten van een work-around zal hij dat vaker doen maar af en toe ook met intervallen iets langer uit elkaar. Dit om een algemeen gemiddelde te maken denk ik en de accu te sparen.

Een losse borstband is het beste, dat komt uit alle testen maar de Watch doet het ten opzichte van concurrenten om de pols zeker niet slechter, ik heb reviews gelezen die eigenlijk aangaven dat het ze eigenlijk positief meeviel.

Als je echt serieus met sport en lichaam bezig bent dan is de Watch in dat opzicht niet geschikt denk ik.
Klopt, maar ik had natuurlijk de workout gekozen en voor krachttraining geval voor 'anders'.

Normaliter meet hij om de 10 minuten en als je niet beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeenVan
  • Laatst online: 27-02-2024
Zijn er gebruikers die zijn overgestapt van Series 1 naar Series 2? zo ja, wat is jullie ervaring? Moeite/ prijsverschil waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
LeenVan schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:00:
Zijn er gebruikers die zijn overgestapt van Series 1 naar Series 2? zo ja, wat is jullie ervaring? Moeite/ prijsverschil waard?
Ik heb direct de 2 aangeschaft nu vanwege:
Waterdicht, GPS.

Als dit voor jou momenteel geen vereisten zijn dan zie ik weinig redenen om over te stappen. (Al voelt geld uitgeven altijd goed natuurlijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Laatst online: 11-10 17:52
Reverb_ schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:55:
[...]

[i]Bij een krachttrainingsessie
Weinig tot geen pols hartslag meters kunnen kracht training goed oppakken ;)
Mijn Garmin maakte daar nog meer soep van en de Apple watch is net beter in mijn geval.
De enige die wel accuraat is is de Scotsche Rythum+ die kan je met veel horloges koppelen.
LeenVan schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:00:
Als je hem pas zo kort heb waarom heb je dan niet gelijk een Series2 gekocht?
Series1 is gelijktijdig aangekondigd met de series2 alleen geen GPS en waterdicht en een andere processor maar wel beter dan de originele eerste generatie iwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Vandaag mijn watch weer teruggekregen. Waar ik zonder watch dik 2 dagen zonder lader kon is het na pairen van de watch meteen weer raak. Na 4 uur staat de watch zelf op 80 procent en de iPhone op 85. Er wordt 1,5 uur gebruik gerapporteerd terwijl beide apparaten niet gebruikt zijn (liggen op de kast).

Ik denk dat ik de watch maar ga verkopen, ben het meer dan zat dat ik met een gekoppeld horloge de dag niet eens door kan komen. Volgens Apple is er niks mis met het horloge en de iPhone. Dus des te frustrerender.

Edit: 10 minutes later staat de iPhone al op 80... horloge op 66(!!). Spuugzat.

[ Voor 10% gewijzigd door Eduardboon op 16-12-2016 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Eduardboon schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 19:29:
Vandaag mijn watch weer teruggekregen. Waar ik zonder watch dik 2 dagen zonder lader kon is het na pairen van de watch meteen weer raak. Na 4 uur staat de watch zelf op 80 procent en de iPhone op 85. Er wordt 1,5 uur gebruik gerapporteerd terwijl beide apparaten niet gebruikt zijn (liggen op de kast).

Ik denk dat ik de watch maar ga verkopen, ben het meer dan zat dat ik met een gekoppeld horloge de dag niet eens door kan komen. Volgens Apple is er niks mis met het horloge en de iPhone. Dus des te frustrerender.

Edit: 10 minutes later staat de iPhone al op 80... horloge op 66(!!). Spuugzat.
Welke Watch heb je?
Heb je ze allebei al eens naar fabrieksinstellingen geknald?
Wel vervelend dat begrijp ik, maar iets moet hem dan toch drainen. (een app?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talezz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-04-2021
Ik heb sinds kort een apple watch series 1, nu heb ik echter een vraag over notifications. Is het mogelijk dat het scherm aangaat als ik b.v. een sms of whatsapp bericht krijg zonder dat ik mijn pols beweeg. Dus zeg maar hetzelfde als op de iPhone, dan krijg je een bericht en gaat het scherm aan los van hoe of waar de telefoon is. Ik heb al een beetje zitten zoeken maar kon het zo niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het was met de komst van de komst van de tweede watch eigenlijk mijn idee de OP te updaten. Helaas heb ik daar de tijd niet echt meer voor.

Is er iemand anders hier die er een mooie update aan kan geven? Of een nieuw deel wil starten?

Let me know.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
GeeMoney schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 19:53:
[...]

Welke Watch heb je?
Heb je ze allebei al eens naar fabrieksinstellingen geknald?
Wel vervelend dat begrijp ik, maar iets moet hem dan toch drainen. (een app?)
Een eerste editie watch sport.

iPhone en watch draaien enkel stock apps op het moment. Kon zomaar 2 dagen met de iPhone 7 doen maar nu de watch er weer aan hangt gaat het ontzettend hard op beide apparaten. Heb verder niks raars ingesteld. Siri uit. Background refresh uit. Handoff uit.

Zit nu zelfs alweer op 66 op de iPhone, terwijl die gewoon in mijn zak zat. Dit probleem speelt ook al heel erg lang, en Apple claimt dat beide apparaten in orde zijn. Maar toch kan ik ineens veel langer met de telefoon doen als er geen horloge gekoppeld is. Ik zou graag willen dat Apple het horloge omruilt zodat dat getest kan worden, maar daar is blijkbaar een lange weg voor nodig omdat ze met hun eigen tests niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

JB schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:56:
[...]

[afbeelding]
Blijf een 1 houden bij mijn Apple Watch icoon. Updaten ho maar.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:55
Sppak schreef op donderdag 4 februari 2016 @ 11:13:
Zeker toen ik tijdens de BTW dagen op beide korting kon scoren, maakte dat het er niet makkelijker op.
Deed de Apple watch vorig jaar mee met de BTW vrije dagen van de mediamarkt? Ik heb er wel interesse in, maar wil best een maandje wachten als er eind januari een leuk bedrag af gaat, maar ik lees her en der ook dat Apple producten meestal niet meegenomen worden in die actie bij Mediamarkt.

Andere vraag: heeft iemand hier goed inzicht in het batterijverbruik van de 38 vs 42 mm bij de series 2? Ik denk dat de 38 toch even mooier om de pols zit maar batterijduur is me ook wat waard, zeker met hardlopen is dat essentieel natuurlijk.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
DeNachtwacht schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 22:55:
[...]

Deed de Apple watch vorig jaar mee met de BTW vrije dagen van de mediamarkt? Ik heb er wel interesse in, maar wil best een maandje wachten als er eind januari een leuk bedrag af gaat, maar ik lees her en der ook dat Apple producten meestal niet meegenomen worden in die actie bij Mediamarkt.

Andere vraag: heeft iemand hier goed inzicht in het batterijverbruik van de 38 vs 42 mm bij de series 2? Ik denk dat de 38 toch even mooier om de pols zit maar batterijduur is me ook wat waard, zeker met hardlopen is dat essentieel natuurlijk.
Jep, ik heb mijn toenmalige S0 SS watch toen gekocht met 100 euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
  • Laatst online: 10-10 23:25
Heb toch maar besloten dat ik mijn vrouwtje een series 2 voor kerst ga geven, het wordt een 38mm sport met spacegrey bandje. Waar kan ik deze het beste bestellen? Ik wil het horloge namelijk uiterlijk vrijdag binnen hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Laatst online: 14:29
Bamiblik schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:19:
Heb toch maar besloten dat ik mijn vrouwtje een series 2 voor kerst ga geven, het wordt een 38mm sport met spacegrey bandje. Waar kan ik deze het beste bestellen? Ik wil het horloge namelijk uiterlijk vrijdag binnen hebben :)
Dat gaat lastig worden denk ik, voorraad is overal schaars :(

Heb paar weken geleden voor de missus een 38mm rose gold met roze/blauw nylon woven bandje gekocht, erg mooi...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
amazon.de lijkt hem nog op voorraad te hebben, zelfs voor €419, maar ik vind dat zelf toch een iets te grote gok wat betreft garantie. Ik wil toch even langs een winkel kunnen lopen.

[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 18-12-2016 18:21 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op zondag 18 december 2016 @ 18:20:
[...]
amazon.de lijkt hem nog op voorraad te hebben, zelfs voor €419, maar ik vind dat zelf toch een iets te grote gok wat betreft garantie. Ik wil toch even langs een winkel kunnen lopen.
Eerste jaar kan via Apple. Tweede jaar dan via Amazon.de. Iets waar ik persoonlijk meer vertrouwen in heb dan de Nederlandse retailers op Apple NL na.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
De site van Apple in de gaten houden of er daar vooorraad is in een van de winkels.
(Al geeft de site aan 10 januari dus dat red je niet en vandaag hadden ze nog zag ik op de speciale site.)
Voor bestellen ben je wat te laat vermoed ik ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Roos79 op 18-12-2016 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb gister, in de sauna, eens een klein stukje gezwommen om de workouts te testen maar ik begrijp er niet veel van.
Zwembad: daar moest ik instellen hoe lang de baatjes waren, die waren rond dus heb ik gegokt. Ik had 18 baantjes gezwommen... hij heeft de schoolslag goed gedetecteerd maar hij komt op 18 baantjes. Hoe checkt hij dat?
Open water: dit is nog vager. ik heb 0 meter gezwommen met diverse slagen of iets dergelijks. Hij had het er ook over dag ik de vrije slag moest kiezen (wat natuurlijk al gek is).

Iemand die meer weet over hoe en wat van deze twee opties? Ik snap het niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Open water is buiten dus niet van toepassing binnen en alleen als je dus echt buiten zwemt. (De zee of een meer oid)
En je draait toch om de andere kant op met zwemmen in het binnen bad?
Daarbij had je de lengte opgegeven van het zwembad en daar houd hij ook rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Open water modus is met gps en meet de daadwerkelijke afstand, zwembadmodus kijkt naar je armbewegingen en telt baantjes dmv accellerometet en gyroscoop.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 09:53

Saninl

Ik zit al een tijd te denken om de Apple Watch S2 aan te schaffen.. Het lijkt mij een (prijzig) apparaat dat mogelijk gaat helpen in mijn productiviteit en sportiviteit... Zelf draag ik dagelijks een horloge, en voor het sporten (hardlopen) heb ik een Tomtom sporthorloge. De AW2 lijkt mij dan een interessant alternatief... In het Apple ecosysteem werk ik ook met een Macbook Air (2011) en een iPhone 5 welke allebei geschikt lijken om samen te werken met de AW.

Nadelen die ik hoor/lees gaan over de (matige) batterijduur en het feit dat je de AW daardoor niet als sleeptracker kan gebruiken. Echter, 's nachts draag ik geen horloge, dus ik denk dat ik het niet zo erg vind om hem elke avond op te laden ipv een AW om mijn pols te houden om te controleren of ik slaap ;).

Uiteindelijk blijft het ±500.- voor een eigenlijk overbodig luxeproduct? Dat is de andere kant van de medaille...

Ik ben heel erg benieuwd of ik het de moeite waard vind? Ik ben dan ook voornemens om hem misschien nog voor de kerstdagen online aan te schaffen en te kijken of het apparaat bevalt. Mocht dat niet zo zijn, dan kan ik hem binnen 14 dagen altijd nog retourneren... Toch een spannende beslissing omdat het voor mij als student om veeeeel geld gaat. Dat vind ik opzich niet erg, maar ik kom er niet uit of het écht zo'n aanwinst zal zijn voor mij...

Iemand nog last-minute feedback op de van links naar rechts schietende gedachtes? :)

[ Voor 11% gewijzigd door Saninl op 22-12-2016 00:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-10 16:32

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

Saninl schreef op woensdag 21 december 2016 @ 23:58:
Ik zit al een tijd te denken om de Apple Watch S2 aan te schaffen.. Het lijkt mij een (prijzig) apparaat dat mogelijk gaat helpen in mijn productiviteit en sportiviteit... Zelf draag ik dagelijks een horloge, en voor het sporten (hardlopen) heb ik een Tomtom sporthorloge. De AW2 lijkt mij dan een interessant alternatief... In het Apple ecosysteem werk ik ook met een Macbook Air (2011) en een iPhone 5 welke allebei geschikt lijken om samen te werken met de AW.

Nadelen die ik hoor/lees gaan over de (matige) batterijduur en het feit dat je de AW daardoor niet als sleeptracker kan gebruiken. Echter, 's nachts draag ik geen horloge, dus ik denk dat ik het niet zo erg vind om hem elke avond op te laden ipv een AW om mijn pols te houden om te controleren of ik slaap ;).

Uiteindelijk blijft het ±500.- voor een eigenlijk overbodig luxeproduct? Dat is de andere kant van de medaille...

Ik ben heel erg benieuwd of ik het de moeite waard vind? Ik ben dan ook voornemens om hem misschien nog voor de kerstdagen online aan te schaffen en te kijken of het apparaat bevalt. Mocht dat niet zo zijn, dan kan ik hem binnen 14 dagen altijd nog retourneren... Toch een spannende beslissing omdat het voor mij als student om veeeeel geld gaat. Dat vind ik opzich niet erg, maar ik kom er niet uit of het écht zo'n aanwinst zal zijn voor mij...

Iemand nog last-minute feedback op de van links naar rechts schietende gedachtes? :)
Ik heb zelf geen AW (heb een AW2 in bestelling staan voor de vrouw). Maar ik gebruik wel al jaren een smartwatch. Ik heb erg lang een Pebble Classic gehad, en na het mislukken van de Pebble Time 2 campagne heb ik een Android Wear horloge in gebruik, en verwacht deze week een Gear S3. Niet bepaald ervaring met de AW zelf dus, maar op zich kan ik je wel een kant belichten van het nut van een smartwatch.

Ik loop zelf 3 keer per week hard, en om tijdens het hardlopen direct te kunnen zien wat je hartslag is, je afstand, je gemiddelde snelheid en je totale tijd. Hier heeft de series 2 nog een voordeel dat je de iPhone thuis kan laten liggen. Gezien het feit dat je al een tomtom gebruikt hoef ik je daar niet van te overtuigen.

Aangezien je al een horloge drager bent hoef je er niet aan te wennen. Het is enorm makkelijk dat je niet voor alles je telefoon hoeft te pakken. Je filter heel makkelijk of het wel of niet de moeite is om ergens op te reageren. Mocht je niet in de gelegenheid zijn om je telefoon op te pakken dan kan je snel zien of het misschien toch erg dringend is. Of wanneer je in een drukke winkel staat, en je hoort je telefoon niet (of je zet heb altijd al op trillen) dan merk je aan je pols dat je gebeld wordt en door wie.

Dit klinkt misschien al luxe, maar als je het een keer gebruikt wil je eigenlijk niet meer zonder. De afweging of je een S1 of S2 nodig hebt, ligt aan hoeveel waarde je aan waterdichtheid en gps hecht.

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 16:04

Heb een AW S2 via marktplaats op de kop getikt. Ding was 2 weken oud en vorige eigenaar kon er niks mee. Ik heb em nu een week en ben heel erg tevreden. Nooit een horloge om gehad maar nu toch maar eens geprobeerd. Gebruik hem samen met een iPhone 7. Batterij kan makkelijk (bij redelijk gebruik) 2 dagen mee (na 1 dag nog op 66%)maar ik leg em toch elke nacht op de oplader.
De activiteiten app is voor mij het grootste pluspunt omdat ik gemotiveerd word de doelen te halen. Erg leuk. Verder vind ik het fijn dat m'n S2 waterdicht is. Werk namelijk in de zorg waarbij ik veel cliënten moet wassen en dan is waterdichtheid een pré!
Enige minpunt waar ik tot nu toe tegenaan loop is de kwetsbaarheid van het model (heb aluminium) dit krast wel snel en het scherm ook. Dus een protector moet er sowieso op. Hierbij kwam ik uit op een Armorsuit militaryshield die nu onderweg is vanuit de USA. Zit ook nog te twijfelen over een case. Maar dat doet zo'n afbreuk aan de watch... Al met al word een volgende dus sowieso een Stainless steel.
Verder erg handig dat ik m'n hue lampen kan bedienen, en notificaties die binnenkomen. Nu nog ondersteuning voor m'n Tado thermostaat..

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Kleine waarschuwing de stainless steal schijnt juist sneller te krassen dan de aluminium. De enige echt krasvaste zijn de keramieken, maar ja voor dat geld koop je drie aluminium edities 🙃

youtube.com/@hisrep

• Dey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:38

Dey

Ik zit al een tijd te denken om de Apple Watch S2 aan te schaffen.. Het lijkt mij een (prijzig) apparaat dat mogelijk gaat helpen in mijn productiviteit en sportiviteit... Zelf draag ik dagelijks een horloge, en voor het sporten (hardlopen) heb ik een Tomtom sporthorloge. De AW2 lijkt mij dan een interessant alternatief...

Nadelen die ik hoor/lees gaan over de (matige) batterijduur.

Lees hier mijn ervaring met de AW2:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/49398927

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Vraagje. ik heb op mijn net nieuwe Apple watch 2 een klokje met 4 complicaties; datum, temperatuur, batterijduur en onderin agenda. Maar die laatste lijkt het niet goed te doen. Alle agenda zaken zijn prima op de watch app te bekijken maar in de complicatie zie ik niets als ik het doe via Agenda van Apple. Het werkte eerst wel toen ik via de outlook app werkte, maar die heb ik van de telefoon gehaald. Ergens online kom ik wel tegen dat dit een bug met Exchange agenda items kan zijn, maar dit zijn berichten van watchOS 1 & 2. Heeft iemand dit wel werkend met een Exchange agenda onder 3?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:00

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

DeNachtwacht schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 16:23:
Vraagje. ik heb op mijn net nieuwe Apple watch 2 een klokje met 4 complicaties; datum, temperatuur, batterijduur en onderin agenda. Maar die laatste lijkt het niet goed te doen. Alle agenda zaken zijn prima op de watch app te bekijken maar in de complicatie zie ik niets als ik het doe via Agenda van Apple. Het werkte eerst wel toen ik via de outlook app werkte, maar die heb ik van de telefoon gehaald. Ergens online kom ik wel tegen dat dit een bug met Exchange agenda items kan zijn, maar dit zijn berichten van watchOS 1 & 2. Heeft iemand dit wel werkend met een Exchange agenda onder 3?
De watch gebruikt de ingebouwde agenda van de iPhone. check eens of je agenda in je iPhone wel klopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 15:37

MazeWing

The plot thickens...

Na de Apple Watch (Nike+ Space Grey met Cool Grey band) meer dan een dag in het bezit te hebben kan ik een betere indruk geven over hoe de watch mij bevalt.

Ik draag al jaren een horloge (rvs + rvs schakelband) en ben erg te spreken over het comfort van de Apple Watch. Het horloge is qua grootte vergelijkbaar met mijn vorige horloge en het siliconenbandje zit erg fijn. Ook de dikte (toch wel paar mm dikker dan mijn vorige horloge) zijn absoluut niet storend.
Qua vorm is het wel nog enigszins wennen. Ik ben al die tijd een rond horloge gewend en het vierkante/rechthoekige is toch even wennen. Wel is de watch in het echt stukken mooier dan op foto's en filmpjes. Waar ik eerst het rechthoekige design niet zo kon waarderen, kan ik dit inmiddels wel.

Qua gebruik ben ik positief verrast. Ik merk dat ik de afgelopen 24 uur aanzienlijk minder vaak mijn telefoon heb gepakt. Het is fijn om op je horloge te kijken of het de moeite waard is om je telefoon te pakken. Wat ik wel onhandig vind is dat je niet meerdere notificaties meteen tegelijk kan wissen. Je kunt dit wel doen op je telefoon, waarna ze ook op je watch weg zijn. Doe je dit echter op je watch dan mag je ze 1 voor 1 verwijderen.

Vanmorgen ben ik een stukje gaan hardlopen, waarbij ik gebruik maak van het welbekende couch to 5k trainingsschema. De app die ik hiervoor gebruik (Couch to 5K) werkt prima icm de watch en zorgt ervoor dat ik mooi op het horloge kan kijken hoe lang ik nog moet rennen en wanneer ik de volgende interval (lopen/rennen) kan verwachten. Dit alles wordt nog eens extra duidelijk aangegeven middels de taptic-engine. Daarnaast gebruik ik runtastic die ook alle relevante zaken (snelheid, afstand, hartslag, etc.) prima weergeeft. Op dat gebied is de meerwaarde echt gigantisch. Tijdens het rennen ga je niet je telefoon pakken om e.e.a. te bekijken. Nu is het een kwestie van even op je pols kijken om de relevante data te zien. Vergelijkingsmateriaal met een hartslagmeter of andere sportwatches heb ik niet. De hartslagmeter lijkt op 1 meting na (50 bpm hoger dan de andere metingen) correct.

De batterijduur valt me ook in positieve zin op. Toen ik de watch gisteren (14.00 uur) voor de eerste keer omdeed was hij 49% geladen. Ik heb de gehele dag verder zitten spelen en dingen uitproberen en op het einde van mijn dag (01.00 uur) afdeed was er nog 10% resterend. Ik heb ook enkele telefoongesprekken met de watch gevoerd. Nu ik deze post typ heb ik het horloge sinds 10.00 uur om en is hij nog voor 80% geladen. Vandaag heb ik iets minder met het horloge gespeeld maar wel volop notificaties gekregen en gesport (zonder GPS vanuit de watch).

Tevens heb ik vanmorgen 2 3rd party bandjes besteld. Een lederen en een milanese loop. Wanneer ik deze heb zal ik een aantal foto's plaatsen in het accessoires topic.

Qua waterdichtheid, zwemmen, etc. kan ik nog niets vertellen aangezien ik dit nog niet getest heb. Ook heb ik weinig tot geen ervaring met andere bandjes waardoor ik niet kan zeggen of de nike sport band fijner is. De grootste reden voor mij om voor de nike versie te gaan waren:
- beter leverbaar (alhoewel de space grey met zwarte sport band ook op voorraad was)
- unieke watchfaces en de kleur "volt"

Daarbij vind ik persoonlijk het geperforeerde bandje net wat mooier dat de normale sportbandjes. In eerste aanleg heb ik getwijfeld om de Volt versie te pakken (ben werkzaam bij de politie en de kleur van de strepen van het uniform komt 100% overeen met die kleur ;) ) echter gaat die kleur wel erg lastig samen met normale (lees: geen uniform of sportkleding) casual kleding. Laat staan de wat nettere kleding.

Al bij al dus behoorlijk tevreden en ben 'm na 24-uur eigenlijk meer gaan waarderen dan ik in eerste aanleg gedacht had...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 16:57:
[...]

De watch gebruikt de ingebouwde agenda van de iPhone. check eens of je agenda in je iPhone wel klopt?
ja dat staat allemaal goed ingesteld, in de agenda zie ik alles goed, de notificaties staan aan, en nogmaals: ook op de Watch agenda app kan ik alle afspraken gewoon zien. Het enige dat ik niet zie is de agenda complicatie, en omdat ik her en der op fora over bugs met exchange in watchOS 2, vermoed ik dat deze nog niet gefixt zijn. Ben dus vooral benieuwd of hier iemand is bij wie een exchange agenda wél via de gewone agenda app van apple de complicaties laat weergeven.

En nog iets over de batterijduur: bij mij is hij sinds gisteravond 23:00 van de lader en er om 18:00 vandaag op gegaan met nog 24%, wel vrij stevig proefgebruik natuurlijk, inclusief 15 minuten fietsen met GPS. Kortom ik kom krap op zo'n 24 uur uit, en dat valt me toch wat tegen want ik wil hem toch ook voor sleep tracking gaan gebruiken. Een héle handige site met batterijtips die ik net heb ingevuld: http://www.iphonelife.com...ch-battery-life-watchos-3

Er zitten een aantal hele handige tussen zonder dat je veel functionaliteit verliest, maar er zijn er ook waarmee je wel heel veel inlevert (slechtste: zet je scherm op zwart/wit :P)

[ Voor 32% gewijzigd door DeNachtwacht op 23-12-2016 19:14 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:57
[quote]DeNachtwacht schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 18:09:
[...]

ja dat staat allemaal goed ingesteld, in de agenda zie ik alles goed, de notificaties staan aan, en nogmaals: ook op de Watch agenda app kan ik alle afspraken gewoon zien. Het enige dat ik niet zie is de agenda complicatie, en omdat ik her en der op fora over bugs met exchange in watchOS 2, vermoed ik dat deze nog niet gefixt zijn. Ben dus vooral benieuwd of hier iemand is bij wie een exchange agenda wél via de gewone agenda app van apple de complicaties laat weergeven.

\

Heb ook outlook geprobeerd, aardig maar neit het je van het.

Kijk eens naar Eventswidget, deze werkt perfect en gratis!

https://itunes.apple.com/...on-today/id470828213?mt=8

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjm81
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-10 09:03
__

[ Voor 100% gewijzigd door rjm81 op 24-12-2016 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjm81
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-10 09:03
[b][message=49607475,noline]

Qua gebruik ben ik positief verrast. Ik merk dat ik de afgelopen 24 uur aanzienlijk minder vaak mijn telefoon heb gepakt. Het is fijn om op je horloge te kijken of het de moeite waard is om je telefoon te pakken. Wat ik wel onhandig vind is dat je niet meerdere notificaties meteen tegelijk kan wissen. Je kunt dit wel doen op je telefoon, waarna ze ook op je watch weg zijn. Doe je dit echter op je watch dan mag je ze 1 voor 1 verwijderen.
http://osxdaily.com/2015/...otifications-apple-watch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Vraagje: is er, net als op iOS, een manier om net zo mooi overzichtelijk te zien welke app batterij gebruikt, en hoe veel dat is? Ik heb vrijwel al die tips om de batterij te sparen uit mijn post hierboven gebruikt, maar nog steeds vliegt de batterij met hetzelfde tempo leeg. Gisteravond 20:45 van de lader, nu 10:45 en hij zit op 38%.

Als watch face heb ik Handig, met complicaties datum (midden) en batterij (links boven). Tot gister had ik ook de agenda complicatie aan staan, en de weer complicatie, maar die heb ik al uit gezet omdat ik verwachtte dat dat weleens batterij slurpers zouden kunnen zijn (ivm met die mogelijke Exchange error en het constant ophalen van gps).

@eventsbing69, thx maar ik wil het graag zonder allerlei custom appjes werkend hebben om het goed crossplatform te houden. Daarbij; het werkt gewoon prima met een Gmail agenda item.

[ Voor 11% gewijzigd door DeNachtwacht op 24-12-2016 09:39 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Begin wel steeds meer te neigen naar de aanschaf van een SS met originele Apple blauwe lederen band, maar die dingen zijn totaal niet op voorraad. Zo zonde dat Apple maanden na de lancering zijn voorraad nog steeds niet op orde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:45
Als je toch weet welke je wilt, dan is een langere levertijd toch geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 15:37

MazeWing

The plot thickens...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:57
DeNachtwacht schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 09:38:

@eventsbing69, thx maar ik wil het graag zonder allerlei custom appjes werkend hebben om het goed crossplatform te houden. Daarbij; het werkt gewoon prima met een Gmail agenda item.
Probeer nu maar eens, je wilt niet anders meer!!! O-)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
TranceSetter schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 10:02:
Als je toch weet welke je wilt, dan is een langere levertijd toch geen probleem?
Voor mij wel. Als ik iets wil hebben ter vervanging van mijn Sport dan wil ik het nu kunnen kopen. Ik vind het gewoon een slechte zaak dat Apple zijn voorraad niet op orde heeft. Dat is mijn ervaring met de huidige series, precies zoals dit topic heet.

Bovendien heb ik een paar weken geleden nog gezegd dat ik bij mijn Sport blijf omdat de nieuwe zo slecht leverbaar zijn, maar ik ben nu om voor een SS.

[ Voor 14% gewijzigd door Redondo1982 op 24-12-2016 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

bing69 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:49:
[...]

Probeer nu maar eens, je wilt niet anders meer!!! O-)
Ik heb het wel geprobeerd maar ik kreeg ook Chinese tekens mee waar ik niets mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
DeNachtwacht schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 09:38:
Vraagje: is er, net als op iOS, een manier om net zo mooi overzichtelijk te zien welke app batterij gebruikt, en hoe veel dat is?
Nog ff herhaling van mijn vraag, iemand een antwoord? Ik kan het echt nergens vinden terwijl het me vrij logisch lijkt dat dit ergens te checken moet zijn? Ik vind het nogal vreemd dat de batterij met zo ongeveer alle functies aan (gister) en vrijwel alles uit (vandaag) net zo snel leeg loopt, dus ben benieuwd waar dat nu aan ligt.

Ik zag ook dat onder Complicaties twee apps stonden (Stocard en Microsoft Translator) die heb ik vanochtend uit gezet, maar wat betekent dit complications menu nu? Nergens op mijn Watch had ik namelijk stocard of translator notificaties aanstaan oid. Scheelt het nu batterij dat ik deze heb uitgezet of niet?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:52
DeNachtwacht schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 18:09:
[...]

<KNIP>
Ik heb hier een eerste generatie AW en bij mij werkt de agenda zoals ik verwacht had. Gewoon prima te zien in een complicatie. Zowel mijn exchange agenda als mijn iCloud agenda. Nieuwste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Hoe werkt de GPS in de Watch 2? Wordt die ook gebruikt als je de iPhone bij je hebt? Of gebruik je voor de meeste taken de chip in de Watch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128

Mavel 128

Eduardboon schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:04:
Hoe werkt de GPS in de Watch 2? Wordt die ook gebruikt als je de iPhone bij je hebt? Of gebruik je voor de meeste taken de chip in de Watch?
Wat ik uit reviews heb begrepen is dat wanneer je iPhone in de buurt die gps word gebruikt. Wanneer hij merkt dat je standalone bent gebruikt hij de gps van de watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Mavel 128 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:07:
[...]

Wat ik uit reviews heb begrepen is dat wanneer je iPhone in de buurt die gps word gebruikt. Wanneer hij merkt dat je standalone bent gebruikt hij de gps van de watch.
Als de Pokémon Go app het ondersteund zou het natuurlijk erg gaaf zijn dat je zonder iPhone even een blokje om kan gaan lopen; eitjes hatchen, paar stops pakken en dat de data voor stops gewoon even van tevoren gedownload wordt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128

Mavel 128

Eduardboon schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:49:
[...]

Als de Pokémon Go app het ondersteund zou het natuurlijk erg gaaf zijn dat je zonder iPhone even een blokje om kan gaan lopen; eitjes hatchen, paar stops pakken en dat de data voor stops gewoon even van tevoren gedownload wordt :).
Quote van iculture:
Pokémon Go spelen zonder iPhone

Is het nu mogelijk om Pokémon Go te spelen zonder iPhone? Niet helemaal. Voor het vangen van Pokémon heb je nog steeds je iPhone nodig. Maar ben je van plan om te gaan hardlopen en wil je tegelijk wat eieren uitbroeden, dan is de app ideaal. Je verzamelt ook meteen kilometers voor het lopen met je buddy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remondoo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-05 12:59
Vraagje:

Heeft iemand ook ervaring met het retouren bij de Applestore zelf?

Gisteren heb ik een watch series 2 gekocht inc Applecare+. Maar ik ben toch van mening dat ik een andere verwachtingen van de watch had.

De doos is uiteraard open geweest, maar ik heb de watch nog niet hoeven opladen oid.

Dit staat in de retour voorwaarden:
* Geopende software, geheugenkaarten en andere media mogen uitsluitend worden geruild; u krijgt geen geld terug.

Ik verwacht dat er hier ook personen zijn met dezelfde gedachten of vergelijkbaar en die mij wellicht kunnen vertellen als het mogelijk is om het aankoop bedrag terug te ontvangen. Ik heb verschillende verhalen gelezen op internet dus wellicht heeft iemand iets meer duidelijkheid.

Ik zal zoizo morgen even contact openen met Apple.

Alvast bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door remondoo op 25-12-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 13:06:
[...]

Nog ff herhaling van mijn vraag, iemand een antwoord? Ik kan het echt nergens vinden terwijl het me vrij logisch lijkt dat dit ergens te checken moet zijn? Ik vind het nogal vreemd dat de batterij met zo ongeveer alle functies aan (gister) en vrijwel alles uit (vandaag) net zo snel leeg loopt, dus ben benieuwd waar dat nu aan ligt.

Ik zag ook dat onder Complicaties twee apps stonden (Stocard en Microsoft Translator) die heb ik vanochtend uit gezet, maar wat betekent dit complications menu nu? Nergens op mijn Watch had ik namelijk stocard of translator notificaties aanstaan oid. Scheelt het nu batterij dat ik deze heb uitgezet of niet?
Helaas. Dat is nergens te checken. De officiele methode is een voor een apps verwijderen als je drain problemen hebt, en zien welke t probleem veroorzaakt.

Complicaties houdt in dat je ze op de wijzerplaat kan toevoegen, apps daar weghalen heeft geen effect op accu of notificaties. Dan moet je notificaties van die app uitzetten of de app verwijderen van de watch. Let wel dat notificaties nauwelijks accu vreten, het merendeel pushed je iPhone gewoon.
remondoo schreef op zondag 25 december 2016 @ 15:51:
Vraagje:

Gisteren heb ik een watch series 2 gekocht inc Applecare+. Maar ik ben toch van mening dat ik een andere verwachtingen van de watch had.

De doos is uiteraard open geweest, maar ik heb de watch nog niet hoeven opladen oid.

* Geopende software, geheugenkaarten en andere media mogen uitsluitend worden geruild; u krijgt geen geld terug.

Ik verwacht dat er hier ook personen zijn met dezelfde gedachten of vergelijkbaar en die mij wellicht kunnen vertellen als het mogelijk is om het aankoop bedrag terug te ontvangen. Ik heb verschillende verhalen gelezen op internet dus wellicht heeft iemand iets meer duidelijkheid.

Alvast bedankt.
Binnen 14 dagen retouren is no problemo, ook als je hem al getest hebt.
De watch is dan ook geen "Geopende software, geheugenkaarten en andere media" ;) Het is een apparaat. Bij de Apple stores mag je altijd binnen 14 dagen retouren, mits het product geen beschadigingen of andere schade heeft en je alles nog compleet hebt. (Dus geen kapotte doos, missende bandjes of whatever.)

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 26-12-2016 02:36 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
remondoo schreef op zondag 25 december 2016 @ 15:51:
Vraagje:

Alvast bedankt.
Terugbrengen is geen enkel probleem inderdaad. Maar ik ben meer benieuwd naar de redenen dat het niet aan je verwachtingen heeft voldaan. Ik ben zelf namelijk gebruiker van het eerste uur en ik wil nooit meer zonder. Dat zijn twee uitersten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 08:59
MazeWing schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 17:17:
Wat ik wel onhandig vind is dat je niet meerdere notificaties meteen tegelijk kan wissen. Je kunt dit wel doen op je telefoon, waarna ze ook op je watch weg zijn.
Use the Force (touch) my friend...
Pagina: 1 ... 39 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie