Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remondoo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-05 12:59
Redondo1982 schreef op maandag 26 december 2016 @ 08:53:
[...]

Terugbrengen is geen enkel probleem inderdaad. Maar ik ben meer benieuwd naar de redenen dat het niet aan je verwachtingen heeft voldaan. Ik ben zelf namelijk gebruiker van het eerste uur en ik wil nooit meer zonder. Dat zijn twee uitersten.
Persoonlijk vind ik dat ik toch te veel afhankelijk ben van mijn iphone. Wanneer deze niet in verbinding staat is de watch zeer beperkt in mijn ogen. Geen Spotify-offline, podcast-offline (via omwegen wel mogelijk) maar mis hier toch wat functionaliteit.

Qua notificaties, leuk maar ik zie mezelf niet tegen de watch praten om op een bericht te reageren, terwijl mijn iphone gewoon in de buurt is. Emails zijn beperkt leesbaar.

Achteraf waren mijn verwachtingen denk ik iets te hoog en had ik iets meer research moeten doen. In veel gevallen pak ik gewoon mijn iPhone dus zie ik niet zoveel meerwaarde van de watch. 535 euro vind ik daarom iets te veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:52
Mij bevalt het na 4 dagen juist uitstekend, vooral de optie om idd op WhatsApp berichten snel via Siri te reageren vind ik geweldig, evenals de automatische activity tracking en reminders, en niet te vergeten het sporten met GPS.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remondoo schreef op zondag 25 december 2016 @ 15:51:
Vraagje:

Heeft iemand ook ervaring met het retouren bij de Applestore zelf?

Gisteren heb ik een watch series 2 gekocht inc Applecare+. Maar ik ben toch van mening dat ik een andere verwachtingen van de watch had.

De doos is uiteraard open geweest, maar ik heb de watch nog niet hoeven opladen oid.

Dit staat in de retour voorwaarden:
* Geopende software, geheugenkaarten en andere media mogen uitsluitend worden geruild; u krijgt geen geld terug.

Ik verwacht dat er hier ook personen zijn met dezelfde gedachten of vergelijkbaar en die mij wellicht kunnen vertellen als het mogelijk is om het aankoop bedrag terug te ontvangen. Ik heb verschillende verhalen gelezen op internet dus wellicht heeft iemand iets meer duidelijkheid.

Ik zal zoizo morgen even contact openen met Apple.

Alvast bedankt.
Whow dat heb je al gezien binnen de eerste Charge. Dat is wel heel snel.
Je hebt 14 dagen om te retourneren dus mijn advies is om het toch tenminste eens een weekje te gebruiken.

Een dag is gewoon te kort om een nieuwe technologie te doorgronden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:30
Iemand ervaringen met het retourneren van de AW via a-mac? Wil hem graag daar bestellen, maar op hun site staat het volgende;
14 dagen bedenktijd

Heb je je vergist of ben je niet geheel tevreden met je aankoop? Bij Amac kan je een bestelling uit de webshop, mits de producten ongebruikt zijn en in de originele verpakking, binnen 14 dagen zonder opgaaf van redenen herroepen.
Ongebruikt gaat natuurlijk niet lukken. Dan toch maar beter via apple zelf bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remondoo
Zojuist de watch terug gebracht en het was inderdaad geen probleem bij de Applestore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Redondo1982 schreef op maandag 26 december 2016 @ 08:53:
[...]
Ik ben zelf namelijk gebruiker van het eerste uur en ik wil nooit meer zonder. Dat zijn twee uitersten.
Ik ben ook gebruiker van het eerste uur, maar ik zal nooit de woorden 'ik wil nooit meer zonder' in mijn mond nemen. Ik vind het een tof ding hoor omdat ik toch een gadgetmannetje ben en graag het nieuwste van het nieuwste wil proberen, maar misschien ben ik er over een tijdje wel weer zat van. Ik merk namelijk aan mezelf dat ik toch zo nu en dan weer verlang naar een ouderwets analoog horloge. Nou kan ik natuurlijk afwisselen met dragen enzo, maar daar heb ik 1,5 jaar geleden geen €700 voor betaald. Het is dus aan Apple om bij toekomstige generaties flink aan het design te sleutelen, anders denk ik dat ik er uiteindelijk op ben uitgekeken. Ik ben nu in ieder geval niet happig om snel een nieuwe smartwatch cq Apple Watch te kopen. En even voor de duidelijkheid; ik kan een pagina volschrijven over de Apple Watch en hoe blij ik er mee ben. Maar zoals bij alles is er een keerzijde.

En niet alleen het design is een dingetje. Ik zit ook in een tweestrijd met mijzelf. Enerzijds roem ik de smartwatch cq Apple Watch vanwege het feit dat ik kan filteren op notificaties, maar anderszijds begin ik mij toch zo nu en dan te irriteren aan het aandacht vragen van dat ding. Ik ben er dan ook nog niet helemaal over uit wat ik in de toekomst nou verlang. Wil ik eigenlijk wel continu door prikkels laten afleiden en op willen of kunnen reageren? Of wil ik juist weer wat minder verbonden zijn met mijn iPhone? Wordt vervolgd... ;)
remondoo schreef op maandag 26 december 2016 @ 12:12:
[...]
Qua notificaties, leuk maar ik zie mezelf niet tegen de watch praten om op een bericht te reageren, terwijl mijn iphone gewoon in de buurt is. Emails zijn beperkt leesbaar.

Achteraf waren mijn verwachtingen denk ik iets te hoog en had ik iets meer research moeten doen. In veel gevallen pak ik gewoon mijn iPhone dus zie ik niet zoveel meerwaarde van de watch. 535 euro vind ik daarom iets te veel geld.
Het is dan ook de bedoeling dat je de Apple Watch als notificatiefilter gebruikt, zodat je niet telkens jouw iPhone uit je broekzak hoeft te halen. Althans, dat is wat de meesten doen hier en niet zoals Apple het op het podium presenteert natuurlijk. Ik zie mijzelf ook niet praten tegen mijn Apple Watch. Een enkele keer doe ik dat als ik thuis ben wanneer ik alleen op een Whatsappje 'nee' hoef te antwoorden. Of ik vraag Siri tijdens het koken de wekker te zetten. Maar sinds ik de Apple Watch heb kijk ik amper meer nutteloos op mijn iPhone. Iets dat ik vroeger wel deed om te kijken of ik berichten heb gemist. Ik gebruik mijn iPhone nu dus vooral om daadwerkelijk te reageren of om ook echt wat te doen ipv nutteloos unlocken de hele dag. En inderdaad wat Donstil zegt; je hebt snel besloten dat het niks voor je is. Apple is heel soepel met retouren, dus je had zonder problemen meer dagen kunnen benutten om er mee te spelen ;) Natuurlijk wel met het risico dat je beschadigingen maakt. Wel ben ik het met je eens dat de prijs een drempel is die je niet snel zal nemen, of waar je in jouw geval weer snel vanaf stapt ;)
DeNachtwacht schreef op maandag 26 december 2016 @ 13:51:
Mij bevalt het na 4 dagen juist uitstekend, vooral de optie om idd op WhatsApp berichten snel via Siri te reageren vind ik geweldig, evenals de automatische activity tracking en reminders, en niet te vergeten het sporten met GPS.
Ik wil niet de doemdenker uit gaan hangen hier maar dat had ik de eerste vier dagen ook :P Uiteindelijk doe ik weinig met de Apple Watch, terwijl ik hem wel buiten de deur om heb en meestal thuis ook. Maar ik ben ook geen sporter. En aangezien Apple daar dit jaar de focus op heeft gelegd (met watchOS 3), is het misschien ook niet zo gek dat de functies van de Apple Watch mij weinig aanspreken buiten notificaties en de tijd aflezen om. Al moet ik zeggen dat de AirPods de Apple Watch voor mij weer nuttiger maakt vanwege de muziekapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:54
sww89 schreef op maandag 26 december 2016 @ 16:58:
[...]

Ik ben ook gebruiker van het eerste uur, maar ik zal nooit de woorden 'ik wil nooit meer zonder' in mijn mond nemen. Ik vind het een tof ding hoor omdat ik toch een gadgetmannetje ben en graag het nieuwste van het nieuwste wil proberen, maar misschien ben ik er over een tijdje wel weer zat van. Ik merk namelijk aan mezelf dat ik toch zo nu en dan weer verlang naar een ouderwets analoog horloge. Nou kan ik natuurlijk afwisselen met dragen enzo, maar daar heb ik 1,5 jaar geleden geen €700 voor betaald. Het is dus aan Apple om bij toekomstige generaties flink aan het design te sleutelen, anders denk ik dat ik er uiteindelijk op ben uitgekeken. Ik ben nu in ieder geval niet happig om snel een nieuwe smartwatch cq Apple Watch te kopen. En even voor de duidelijkheid; ik kan een pagina volschrijven over de Apple Watch en hoe blij ik er mee ben. Maar zoals bij alles is er een keerzijde.

En niet alleen het design is een dingetje. Ik zit ook in een tweestrijd met mijzelf. Enerzijds roem ik de smartwatch cq Apple Watch vanwege het feit dat ik kan filteren op notificaties, maar anderszijds begin ik mij toch zo nu en dan te irriteren aan het aandacht vragen van dat ding. Ik ben er dan ook nog niet helemaal over uit wat ik in de toekomst nou verlang. Wil ik eigenlijk wel continu door prikkels laten afleiden en op willen of kunnen reageren? Of wil ik juist weer wat minder verbonden zijn met mijn iPhone? Wordt vervolgd... ;)
Was ook een beetje een emotionele woordkeus om eea kracht bij te zetten, maar ik denk ook echt dat het straks op hetzelfde punt komt te staan als een smartphone en zelfs daarboven als het standalone kan functioneren. Misschien verdwijnt de smartphone dan helemaal wel.

Ik verwacht dus echt dat we straks alleen nog zoiets gebruiken omdat we alles ermee bedienen. Vanuit die optiek gezien kan je dus stellen dat ik nooit meer anders zou willen, omdat er waarschijnlijk geen alternatieven meer zijn. Heb ik toch nog gelijk ;)

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online
Redondo1982 schreef op maandag 26 december 2016 @ 17:07:
[...]

Was ook een beetje een emotionele woordkeus om eea kracht bij te zetten, maar ik denk ook echt dat het straks op hetzelfde punt komt te staan als een smartphone en zelfs daarboven als het standalone kan functioneren. Misschien verdwijnt de smartphone dan helemaal wel.

Ik verwacht dus echt dat we straks alleen nog zoiets gebruiken omdat we alles ermee bedienen. Vanuit die optiek gezien kan je dus stellen dat ik nooit meer anders zou willen, omdat er waarschijnlijk geen alternatieven meer zijn. Heb ik toch nog gelijk ;)
Ja maar, ja maar.... hoe moet ik (gathering.)tweakers.net dan bezoeken straks ;(

Ik geloof ook wel dat een smartwatch in de toekomst meer te bieden heeft, maar voor mij voelt het toch een beetje als de eerste Windows tablets na de eeuwwisseling of 3D tv's. Leuk en aardig om even van geproefd te hebben, maar ga weer even terug naar de tekentafel tot er nieuwere en betere techniek voor handen is om voor een doorbraak te zorgen. Ik snap de mensen nu nog wel die het nut van een smartwatch niet zien. En die van een smartphone is natuurlijk wel duidelijk. Vooral de iPhone vind ik geniaal en Apple heeft dat goed voor elkaar vind ik. Er gaat voor mij onderweg zijnde voorlopig niks boven een 5,5" scherm en een 4g verbinding. Maar dan wel met mate.

reviews: De smartphone steelt de stilte
Dit verhaal van gisteren zit nog in mijn hoofd. Vandaar dat ik daar (ook voor mijzelf) het nut van de Apple Watch aan vastknoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
sww89 schreef op maandag 26 december 2016 @ 17:17:
[...]

Ja maar, ja maar.... hoe moet ik (gathering.)tweakers.net dan bezoeken straks ;(

Ik geloof ook wel dat een smartwatch in de toekomst meer te bieden heeft, maar voor mij voelt het toch een beetje als de eerste Windows tablets na de eeuwwisseling of 3D tv's. Leuk en aardig om even van geproefd te hebben, maar ga weer even terug naar de tekentafel tot er nieuwere en betere techniek voor handen is om voor een doorbraak te zorgen. Ik snap de mensen nu nog wel die het nut van een smartwatch niet zien. En die van een smartphone is natuurlijk wel duidelijk. Vooral de iPhone vind ik geniaal en Apple heeft dat goed voor elkaar vind ik. Er gaat voor mij onderweg zijnde voorlopig niks boven een 5,5" scherm en een 4g verbinding. Maar dan wel met mate.

reviews: De smartphone steelt de stilte
Dit verhaal van gisteren zit nog in mijn hoofd. Vandaar dat ik daar (ook voor mijzelf) het nut van de Apple Watch aan vastknoop.
Tja, hoe ze dat allemaal gaan invullen...dat weet ik ook niet. Vandaar dat ik ook geen visionair in uitvoering ben. Het is puur een verwachtingspatroon.

Dat stuk heb ik ook gelezen. Fantastisch stuk, zeer confronterend ook totdat de vergelijking komt met de Romeinse filosoof. Toen was direct het hele verhaal mank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
sww89 schreef op maandag 26 december 2016 @ 16:58:
Ik wil niet de doemdenker uit gaan hangen hier maar dat had ik de eerste vier dagen ook :P Uiteindelijk doe ik weinig met de Apple Watch, terwijl ik hem wel buiten de deur om heb en meestal thuis ook. Maar ik ben ook geen sporter. En aangezien Apple daar dit jaar de focus op heeft gelegd (met watchOS 3), is het misschien ook niet zo gek dat de functies van de Apple Watch mij weinig aanspreken buiten notificaties en de tijd aflezen om. Al moet ik zeggen dat de AirPods de Apple Watch voor mij weer nuttiger maakt vanwege de muziekapp.
Dat het device waterdicht is kom mee te kunnen zwemmen, en de toegevoegde GPS waren voor mij idd de reden om meteen over te stappen. Maar naast notificaties en tijd aflezen zie ik toch echt nog veel andere goede zaken:

- zoek mijn iPhone functie
- wireless remote voor iPhone camera
- via Siri agenda items, herinneringen en wekkers zetten, en wikipedia zoek-opdrachten
- de Remote App van powerpoint maakt van je watch een powerpoint afstandsbediening
- Wallet voegt je klantenkaarten toe dus altijd bij de hand geen pasjes meer mee
- straks draadloos betalen via Apple Pay
- automatische gezondheidstracking (hartslag, beweging etc) zonder gezeur of notificaties, maar wel altijd terug te zoeken
- via de Microsoft Translator app een draadloze vertaalmachine aan boord voor op vakantie

Kortom, er komen toch echt steeds meer nuttige functies naast alleen maar whatsapp berichtjes. Voorlopig ben ik dus nog erg enthousiast van al die mogelijkheden, veel uitgebreider dan gedacht.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
DeNachtwacht schreef op maandag 26 december 2016 @ 18:02:
[...]

Dat het device waterdicht is kom mee te kunnen zwemmen, en de toegevoegde GPS waren voor mij idd de reden om meteen over te stappen. Maar naast notificaties en tijd aflezen zie ik toch echt nog veel andere goede zaken:

- via Siri agenda items, herinneringen en wekkers zetten, en wikipedia zoek-opdrachten
- de Remote App van powerpoint maakt van je watch een powerpoint afstandsbediening
- Wallet voegt je klantenkaarten toe dus altijd bij de hand geen pasjes meer mee
- automatische gezondheidstracking (hartslag, beweging etc) zonder gezeur of notificaties, maar wel altijd terug te zoeken
- via de Microsoft Translator app een draadloze vertaalmachine aan boord voor op vakantie

Kortom, er komen toch echt steeds meer nuttige functies naast alleen maar whatsapp berichtjes. Voorlopig ben ik dus nog erg enthousiast van al die mogelijkheden, veel uitgebreider dan gedacht.
Ja, over een jaartje of wat kunnen we echt stellen dat het een volwassen product is. Het is in ieder geval hard op weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hem sinds de orginele Duitse release maar gebruik hem inmiddels al een tijdje voor niets anders dan notificaties. Vind dat allemaal maar onhandig werken eigenlijk, voelt me teveel als functies verzinnen om een aankoop te rechtvaardigen.

Ik kan ook helemaal niets bedenken wat de Apple watch sneller kan dan mijn iPhone. Vrijwel altijd is mijn telefoon uit de broekzak halen en unlocken sneller dan de applicatie opstarten op een Apple watch en dan werken met het kleine schermpje. (Ook op de Series 2)

Ik denk dan ook dat Apple daar niet te veel op moet focussen. Ze moeten mijn inziens er veel meer een HealthKit sensoren en notificatie extender van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Nu online
Ik ben een horlogeman, dus ik zou eigenlijk graag zien dat Apple van de Watch ook meerdere versies gaat uitbrengen. Eentje voor de sporter met allerlei sensoren en eentje voor de mooiboy mij met een groter scherm a 48 mm en véél dunner en niet zoveel functionaliteit. Eventueel rond, en ja dat moet mogelijk zijn als het scherm groot genoeg is. Anders is dat logischerwijs niet functioneel.

Bovenstaande kan mij wel overtuigen om een nieuwe te kopen. En anders wacht ik sowieso af tot mijn huidige echt de geest geeft voor ik beslis.

Overigens voor de 'nieuwelingen' hier, heb ik deze positieve review lang geleden geschreven waar ik nog steeds achter sta productreview: Apple Watch (sportbandje, 42mm) Zilver (Wit) review door swv :)
DeNachtwacht schreef op maandag 26 december 2016 @ 18:02:
[...]

En dat gevoel wil ik jou ook zeker niet ontnemen en ja de potentie en mogelijkheden zijn er!

[ Voor 41% gewijzigd door swv op 26-12-2016 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Redondo1982 schreef op maandag 26 december 2016 @ 18:25:
Ja, over een jaartje of wat kunnen we echt stellen dat het een volwassen product is. Het is in ieder geval hard op weg!
Het belangrijkste dat nog mist is volwaardige sleep tracking, ik hoop van harte dat dat een watchOS 4 feature wordt, dan is alle automatische tracking compleet.
sww89 schreef op maandag 26 december 2016 @ 20:00:
Ik ben een horlogeman, dus ik zou eigenlijk graag zien dat Apple van de Watch ook meerdere versies gaat uitbrengen. Eentje voor de sporter met allerlei sensoren en eentje voor de mooiboy mij met een groter scherm a 48 mm en véél dunner en niet zoveel functionaliteit.
Feitelijk is dat er nu natuurlijk al. Wil je sporttracking, dan ga je voor de series 2
Wil je een echte smartwatch, dan ga je voor de dunnere series 1.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sww89 schreef op maandag 26 december 2016 @ 20:00:
Ik ben een horlogeman, dus ik zou eigenlijk graag zien dat Apple van de Watch ook meerdere versies gaat uitbrengen. Eentje voor de sporter met allerlei sensoren en eentje voor de mooiboy mij met een groter scherm a 48 mm en véél dunner en niet zoveel functionaliteit. Eventueel rond, en ja dat moet mogelijk zijn als het scherm groot genoeg is. Anders is dat logischerwijs niet functioneel.

Bovenstaande kan mij wel overtuigen om een nieuwe te kopen. En anders wacht ik sowieso af tot mijn huidige echt de geest geeft voor ik beslis.

Overigens voor de 'nieuwelingen' hier, heb ik deze positieve review lang geleden geschreven waar ik nog steeds achter sta productreview: Apple Watch (sportbandje, 42mm) Zilver (Wit) review door swv :)

[...]

En dat gevoel wil ik jou ook zeker niet ontnemen en ja de potentie en mogelijkheden zijn er!
Nou dat zou ik eigenlijk ook wel willen. Het 42mm model is eigenlijk nog steeds een klein dingetje.

Ik vind persoonlijk de Samsung Gear S3 Frontier wel een mooi voorbeeld van hoe het ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op maandag 26 december 2016 @ 18:46:
Ik heb hem sinds de orginele Duitse release maar gebruik hem inmiddels al een tijdje voor niets anders dan notificaties. Vind dat allemaal maar onhandig werken eigenlijk, voelt me teveel als functies verzinnen om een aankoop te rechtvaardigen.

Ik kan ook helemaal niets bedenken wat de Apple watch sneller kan dan mijn iPhone. Vrijwel altijd is mijn telefoon uit de broekzak halen en unlocken sneller dan de applicatie opstarten op een Apple watch en dan werken met het kleine schermpje. (Ook op de Series 2)

Ik denk dan ook dat Apple daar niet te veel op moet focussen. Ze moeten mijn inziens er veel meer een HealthKit sensoren en notificatie extender van maken.
Ja, maar vergeet natuurlijk ook Apple Pay en HomeKit niet. Dit zijn twee functies die belangrijk kunnen worden voor de verdere ontwikkeling van de AW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
DeNachtwacht schreef op maandag 26 december 2016 @ 20:39:
[...]

Het belangrijkste dat nog mist is volwaardige sleep tracking, ik hoop van harte dat dat een watchOS 4 feature wordt, dan is alle automatische tracking compleet.

[...]

Feitelijk is dat er nu natuurlijk al. Wil je sporttracking, dan ga je voor de series 2
Noi. De Apple Watch heeft geen autotracking hoor ala Fitbit en Garmin. Hij herkent workouts niet auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online
DeNachtwacht schreef op maandag 26 december 2016 @ 20:39:
[...]

Ik denk dat sleeptracking voorlopig nog botst met de beperkte batterijduur. Ik heb alle gezondheidsfuncties uitstaan, dus ik haal twee dagen, maar moet daarna in de avond/nacht opladen. Een ander heeft alle gezondheidsfuncties aanstaan en doet workouts en moet tegen de avond opladen. In beide situaties is sleeptracking niet echt een optie? Of je zou je laadschema's moeten aanpassen maar daar kom je ongetwijfeld mee in de knoei omdat je vergeet te laden of je bent een keer te laat thuis om tijdig te laden voor het slapen gaan. Zelf zit ik te denken aan een Xiaomi Miband 2 voor dit doel. Alhoewel de 1 ook al zou moeten voldoen. Dan heb je en ontzettend lange batterijduur en sleeptracking. Ik wacht alleen nog tot deze band tot onder de magische €22 grens is gedaald.
Mwah. De eerste 'series 0' Watch had gewoon prut hardware. Net als andere eerste generaties van Apple producten in het verleden. Daarom is een dualcore noodzakelijk en is de 'series 0' omgedoopt naar series 1. Al blijft deze oplossing een doekje tegen het bloeden: hetzelfde (budget)model met nog steeds een dikke puist van een hartslagsensor. De series 2 is dan nog wat dikker en heeft hippere speakers en gps, maar het blijven beide sporthorloges. Ik wil gewoon een afgeslankte Apple Watch zonder poespas ;)
Donstil schreef op maandag 26 december 2016 @ 20:56:
[...]

Nou dat zou ik eigenlijk ook wel willen. Het 42mm model is eigenlijk nog steeds een klein dingetje.

Ik vind persoonlijk de Samsung Gear S3 Frontier wel een mooi voorbeeld van hoe het ook kan.
Al vanaf dag 1 wil je een grotere toch :p? Van 50mm naar 42mm was voor mij even slikken. Maar alles went. Gear S3 is inderdaad mooi spul. Komt nog wel een klein beetje lomp over. Maw lijken fabrikanten het nog niet voor elkaar te krijgen dunnere bezels te ontwikkelen. En bij andere smartwatches blijf ik vaak een speelgoed gevoel houden in de afwerking al dan niet door gebruik van plastic. Ik zie meer in de Withings Activite Steel. Even als snel voorbeeld hoor, maar welgemeend. Natuurlijk dan mét een oled schermpje en watchOS 4 :)

Afijn mijn gal is op dus ik laat het hier wel bij. Ik droom weer verder maar blijf ondertussen genieten van mijn Watchje hoor. Ik ben nog altijd blij met de software updates die de Watch steeds een beetje beter maken. Echt diegene die nu pas een Watch kopen hadden eens moeten weten hoe het was om onder het regime van watchOS 1 te moeten leven :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Automatische sleeptracking werkt heel goed. Ik gebruik Sleep Watch (in combinatie met HeartWatch). HeartWatch is nu een samenwerking aangegaan met AutoSleep, die heb ik dus ook maar even geprobeerd.

Helaas zorgt AutoSleep ervoor dat een nacht enorm gefragmenteerd wordt geregistreerd, in stukken van een paar minuten telkens. Ik heb de app weer van mijn Apple Watch verwijderd en blijf bij Sleep Watch.

Daarnaast heb ik SleepPulse 2 en Sleep++ een tijdje gebruikt, maar daar moet je de slaapfunctie zelf activeren.

Ik gebruik mijn Apple Watch alleen als health-/activity-/sleeptracker en laad 's avonds of 's ochtends op.

Tijdens het koken is de timerfunctie handig, en Find My iPhone als ik m'n telefoon niet kan vinden. Maar alle notificaties staan uit. Ik zit niet te wachten op berichten, mail of telefoongesprekken op mijn horloge.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Canaria schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 00:42:
Automatische sleeptracking werkt heel goed. Ik gebruik Sleep Watch (in combinatie met HeartWatch). HeartWatch is nu een samenwerking aangegaan met AutoSleep, die heb ik dus ook maar even geprobeerd.

Helaas zorgt AutoSleep ervoor dat een nacht enorm gefragmenteerd wordt geregistreerd, in stukken van een paar minuten telkens. Ik heb de app weer van mijn Apple Watch verwijderd en blijf bij Sleep Watch.

Daarnaast heb ik SleepPulse 2 en Sleep++ een tijdje gebruikt, maar daar moet je de slaapfunctie zelf activeren.

Ik gebruik mijn Apple Watch alleen als health-/activity-/sleeptracker en laad 's avonds of 's ochtends op.

Tijdens het koken is de timerfunctie handig, en Find My iPhone als ik m'n telefoon niet kan vinden. Maar alle notificaties staan uit. Ik zit niet te wachten op berichten, mail of telefoongesprekken op mijn horloge.
Zo zie je maar weer dat iedereen een andere functie in gedachten heeft. Ook de timer tijdens koken kan handig zijn. Wat één reactie van iemand kan losmaken met de mening dat de AW 'een beetje stilstaat in de ontwikkeling'. Nu krijgen we de echte ervaringen te lezen ipv dat ie mooi is, lekker zit etc. Nu wordt het echt inhoudelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
sww89 schreef op maandag 26 december 2016 @ 23:11:
Ik denk dat sleeptracking voorlopig nog botst met de beperkte batterijduur. Ik heb alle gezondheidsfuncties uitstaan, dus ik haal twee dagen, maar moet daarna in de avond/nacht opladen.
Ten eerste; in Sleep Tracking mode kunnen ze volgens mij juist batterij besparen omdat nu tijdens bewegingen snachts het scherm de hele tijd aan gaat. En wat te denken van bijv. background app refresh en pushmeldingen (de niet storen modus blokkeert alleen de melding, niet de push!)? Zo zijn er vast nog wel meer zaken die uitgezet kunnen worden, waardoor ik denk dat sleep tracking mode juist eerder positief op de batterij uitwerkt. Hartslag- en bewegingsanalyse staat gedurende de dag ook al aan, dus dat levert geen extra batterijverlies op.

Ten tweede; over jouw fitnesszaken; ik haal inmiddels zo'n 55-60 uur met hartslag- en bewegingsdetectie aan, inclusief een half uurtje gps gebruik en toch ook wel stevig whatsapp gebruik en zelfs een remote foto gemaakt via het watch schermpje :). Het is nog maar 2x, dus misschien iets te kort om conclusies te trekken, maar batterij besparen kan heel snel door een aantal andere zaken:
- zet background app refresh uit voor alle aps, met uitzondering van de belangrijkste apps
- zet de gezondheidsherinneringen (dus niet de tracking zelf) zoveel mogelijk uit
- zet bij een aantal notificaties match iPhone uit. bijv mails zijn op mijn smartwatch echt niet nodig, en vooral push mails slurpt batterij
- zet prominente haptics uit, en de haptics naar medium (voor mij nog voelbaar)
- schermhelderheid naar medium
- kies een watch face met veel zwart erin (het is een OLED scherm!)

En dan heb je dus toch echt 2 dagen gebruik, maar wél fitness tracking :+

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 27-12-2016 10:10 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online
DeNachtwacht schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 10:07:
[...]

Ten eerste; in Sleep Tracking mode kunnen ze volgens mij juist batterij besparen omdat nu tijdens bewegingen snachts het scherm de hele tijd aan gaat. En wat te denken van bijv. background app refresh en pushmeldingen (de niet storen modus blokkeert alleen de melding, niet de push!)? Zo zijn er vast nog wel meer zaken die uitgezet kunnen worden, waardoor ik denk dat sleep tracking mode juist eerder positief op de batterij uitwerkt. Hartslag- en bewegingsanalyse staat gedurende de dag ook al aan, dus dat levert geen extra batterijverlies op.

Ten tweede; over jouw fitnesszaken; ik haal inmiddels zo'n 55-60 uur met hartslag- en bewegingsdetectie aan, inclusief een half uurtje gps gebruik en toch ook wel stevig whatsapp gebruik en zelfs een remote foto gemaakt via het watch schermpje :). Het is nog maar 2x, dus misschien iets te kort om conclusies te trekken, maar batterij besparen kan heel snel door een aantal andere zaken:
- zet background app refresh uit voor alle aps, met uitzondering van de belangrijkste apps
- zet de gezondheidsherinneringen (dus niet de tracking zelf) zoveel mogelijk uit
- zet bij een aantal notificaties match iPhone uit. bijv mails zijn op mijn smartwatch echt niet nodig, en vooral push mails slurpt batterij
- zet prominente haptics uit, en de haptics naar medium (voor mij nog voelbaar)
- schermhelderheid naar medium
- kies een watch face met veel zwart erin (het is een OLED scherm!)

En dan heb je dus toch echt 2 dagen gebruik, maar wél fitness tracking :+
Maar daar heb je het al; dan moet je functies uitzetten. En ik redeneer vanuit Apple om te zeggen dat ze als norm nemen dat je alle functies gebruikt én dat de Watch dan genoeg sap over heeft om het einde van de avond te halen. Sinds de eerste Apple Watch is de opgegeven batterijduur 18 uur hè? Ja je kan er veel meer uit halen, maar daar gaat Apple in de basis niet vanuit. En dan past sleep tracking niet in dat plaatje. Maar zo te lezen beveelt Canaria een goede app aan. Dus there's an app for that gaat dit keer wel op voor als je het echt wilt ;)
Redondo1982 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 08:25:
[...]

Zo zie je maar weer dat iedereen een andere functie in gedachten heeft. Ook de timer tijdens koken kan handig zijn. Wat één reactie van iemand kan losmaken met de mening dat de AW 'een beetje stilstaat in de ontwikkeling'. Nu krijgen we de echte ervaringen te lezen ipv dat ie mooi is, lekker zit etc. Nu wordt het echt inhoudelijk.
En dat juich ik alleen maar toe. Vóór de release van de 2 series werd dit topic een beetje doods. Heb 'm al sinds dag 1 gebookmarked (schrijf ik dat goed zo? :X ). Normaal reageer ik amper tenzij ik het antwoord op een vraag weet. Maar nu is het leuk om weer even de balans op te maken na meer dan 1,5 jaar gebruik. En daar horen leuke en minder leuke punten bij. Ik vind het vooral tekenend dat mijn review die ik na een paar weken gebruik geschreven heb, naar mijn mening nog steeds actueel is vandaag de dag. En dat terwijl het OS al 2x (dus we hebben nu 3 varianten gehad) op de schop is gegooid. Dat zegt ook wel wat vind ik; Apple weet zelf ook niet zo goed wat goed voor ons is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
sww89 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:05:
Maar daar heb je het al; dan moet je functies uitzetten. En ik redeneer vanuit Apple om te zeggen dat ze als norm nemen dat je alle functies gebruikt én dat de Watch dan genoeg sap over heeft om het einde van de avond te halen. Sinds de eerste Apple Watch is de opgegeven batterijduur 18 uur hè?
Dat heeft niks met functies uitzetten te maken. Als je in een bed ligt, wil niemand dat het scherm steeds aangaat omdat je in je slaap je pols beweegt. En niemand vindt het handig dat je nu snachts per ongeluk een gps workout aan kan zetten of zelfs iemand bellen. Extreme voorbeelden, maar juist daarom is het helaas niet "there's an app for that": voor goede sleep tracking heb je goede integratie in het OS nodig. En vooral dat het scherm snachts uit staat.

Net zoals niemand snachts continu berichten wil krijgen. Nu kun je dan Do not disturb aanzetten, maar zoals al gezegd wordt alles dan nog steeds naar je watch gepushed. Dat is nu omdat de do not disturb modus ook in de bioscoop aan staat. Maar in een Sleep Mode kan zelfs het pushen van berichten uit, want dan slaap je toch :+

Kortom, functionaliteitsvelies is er niet, en je wint er wel batterij mee. Zeker met de batterijverbeteringen sinds watchOS 3 denk ik dat een goede implementatie van Sleep Tracking door Apple er ook voor kan zorgen dat ze kunnen gaan adverteren met 24 uur gebruik (inclusief 8 uur slapen).

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Weet iemand hoe je je eigen xml/rss/feed op de face kan krijgen? Ik gebruik op dit moment RSS Watch (https://itunes.apple.com/...-reader/id1056975874?mt=8), maar deze ververst niet realtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:16
Iemand die duidelijkheid kan scheppen met de activiteiten?

Mijn vrouw heeft vanmorgen 1.5 uur stevig doorgelopen en de activiteit buiten lopen aangezet.
Echter de activiteit (groene rondje zeg maar) geeft aan dat ze 1.5 uur gelopen heeft en 8,5km ofzo maar ze heeft maar 20 van de 30min staat er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
GeeMoney schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:12:

Mijn vrouw heeft vanmorgen 1.5 uur stevig doorgelopen en de activiteit buiten lopen aangezet.
Echter de activiteit (groene rondje zeg maar) geeft aan dat ze 1.5 uur gelopen heeft en 8,5km ofzo maar ze heeft maar 20 van de 30min staat er?
Hier staat veel info over de activiteiten app. Gister heb ik zelf een half uurtje gelopen en dat werd keurig netjes gedetecteerd, wel zat er een kleine vertraging in.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Na een tijd tobben nu ook een Series 2 besteld. Met mijn gen 1 had ik gigantisch last van een iPhone waar de batterij snel bij leegliep, ontkoppelen bood de oplossing; 2 dagen gebruik ipv een halve dag. Apple zag geen enkel probleem in de Watch. Nu wou ik eigenlijk geen watch meer, maar na 1 dag zonder mis ik de functionaliteit toch enorm.

Gekozen voor de Aluminium versie van 42MM met gouden kast en caramelbruin Nylonbandje (heb nog een blauw sportbandje liggen). Mocht ook nu weer de giga battery drain optreden op de iPhone, dan kan ik met de series 2 gelukkig nog stand-alone work-outs voltooien en muziek luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
DeNachtwacht schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:37:
[...]

Hier staat veel info over de activiteiten app. Gister heb ik zelf een half uurtje gelopen en dat werd keurig netjes gedetecteerd, wel zat er een kleine vertraging in.
Die heb ik doorgenomen inderdaad maar bij trainen staat dus 20/30 terwijl hij bij de specificaties van dat doel wel duidelijk laat zien dat er 1.5 uur gelopen is. (Die groene balkjes per uur zie je dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
GeeMoney schreef op woensdag 28 december 2016 @ 05:49:
[...]

Die heb ik doorgenomen inderdaad maar bij trainen staat dus 20/30 terwijl hij bij de specificaties van dat doel wel duidelijk laat zien dat er 1.5 uur gelopen is. (Die groene balkjes per uur zie je dan)
Volgens die manual moet het wel "stevig wandelen" zijn, misschien is dat het verschil? Zou wel een beetje flauw zijn...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:07

MazeWing

The plot thickens...

GeeMoney schreef op woensdag 28 december 2016 @ 05:49:
[...]

Ik heb ergens gelezen (geen idee meer waar) dat training afhankelijk is van je gestelde doelen en verleden. Iemand die dagelijks een marathon loopt zal meer moeite doen om het trainingsdoel te halen dan iemand die nog nooit gesport heeft.

Mogelijk heeft dit dus te maken met het feit dat 1,5 uur lopen niet betekend dat je vriendin ook daadwerkelijk een half uur getraind heeft...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
GeeMoney schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:12:

Ik denk dat de hartslag gedurende de wandeltocht dusdanig laag was, dat het niet als training wordt geregistreerd, maar van de 1.5uur maar 20 minuten en wat hogere hartslag en het dan wel wordt geregistreerd als training

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10 17:52
Reverb_ schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:44:
[...]

Ik denk dat de hartslag gedurende de wandeltocht dusdanig laag was, dat het niet als training wordt geregistreerd, maar van de 1.5uur maar 20 minuten en wat hogere hartslag en het dan wel wordt geregistreerd als training
Dit is hetgeen wat ik ook vermoed en veel sporthorloges doen het zelfde op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Mede Watch bezitters,

Ik heb de volgende case momenteel:

Totale beweging van de hele dag en groene cirkel niet vol:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oi8RiVIzP82DU8qTAkMXTm3k/medium.jpg

Wel veel groene uitschieters en 1:15 uur gelopen en calorieën doel 2 maal gehaald:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LfZbw5GADzOSXK5XQlyhkj21/medium.jpg

Groene cirkel overzicht van wandeling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vFMYYPBapgpbDsA46ZeACynB/medium.jpg

Hoe kan het dat nu toch de groene cirkel niet behaald is?
De doelen zijn exact hetzelfde als de dag ervoor, toen heeft ze niet gewandeld maar de doelen hetzelfde gescoord :?
Komt het wellicht omdat het wandelen aan 1 stuk door is?

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 28-12-2016 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Hoe apple de activiteiten 'scoort' en meet is nog wat onduidelijk. Zie ook het linkje dat ik hierboven postte. Het schijnt bijv. zo te zijn dat een extreme sporter minder "punten" krijgt voor diezelfde wandeling die je vrouw gedaan heeft.

Wel lijkt het me logisch dat je wandeling zelf totaal 100% is in de groene balk (je hebt de wandeling immers voltooid, je kan ook een doel stellen en dan bijv. na 75% afhaken). Dat maakt natuurlijk nog niet dat de totale dagscore dan ook gehaald is. Maar nogmaals, het is nog wat gissen en uitproberen omdat nog niet alles helemaal duidelijk is.

Ook zitten er nog bugs in de Work-out app. Zo merkte ik bij hardlopen met gps aan (series 2), dat als je je run op pauze zet maar wel rustig verder wandelt (2 minuten rust) dat de pace (aantal minuten voordat je 1 kilometer gerend hebt) dan vrolijk door blijft meten, met als gevolg een veel lagere pace dan in je daadwerkelijke run. Het zijn deels ook gewoon nog beginnersslordigheden van een platform dat nog niet helemaal volwassen is.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Wat was haar max hartslag?
En kijk eens ten tijden van de wandeling of er wel continu gemeten is want ik merk dat hij niet altijd meet en geregeld hartslag kwijt is.
Ook meet hij soms flink lager dan de werkelijkheid en die 2 dingen kunnen best invloed hebben op je activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Is het trouwens iemand weleens gelukt om via Siri een whatsapp bericht te versturen? Reageren op een inkomend whatsapp bericht gaat prima, maar als ik zeg "stuur een whatsapp bericht naar <contactpersoon>" kan ik daarna keurig de tekst die ik wil sturen inspreken, en krijg ik daarna een schermpje te zien waarin hij vraagt of dit is wat ik gezegd heb en of hij het kan versturen, maar het versturen gaat daarna niet. Volgens fora zou je op de Digital Crown moeten klikken, maar dat doet niks. Bovendien lijkt het alsof hij de berichten via Berichten zelf stuurt (dus iMessage). Iemand die het wel voor elkaar heeft?

youtube.com/@hisrep

• GeeMoney
DeNachtwacht schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:18:
Hoe apple de activiteiten 'scoort' en meet is nog wat onduidelijk. Zie ook het linkje dat ik hierboven postte. Het schijnt bijv. zo te zijn dat een extreme sporter minder "punten" krijgt voor diezelfde wandeling die je vrouw gedaan heeft.

Wel lijkt het me logisch dat je wandeling zelf totaal 100% is in de groene balk (je hebt de wandeling immers voltooid, je kan ook een doel stellen en dan bijv. na 75% afhaken). Dat maakt natuurlijk nog niet dat de totale dagscore dan ook gehaald is. Maar nogmaals, het is nog wat gissen en uitproberen omdat nog niet alles helemaal duidelijk is.

Ook zitten er nog bugs in de Work-out app. Zo merkte ik bij hardlopen met gps aan (series 2), dat als je je run op pauze zet maar wel rustig verder wandelt (2 minuten rust) dat de pace (aantal minuten voordat je 1 kilometer gerend hebt) dan vrolijk door blijft meten, met als gevolg een veel lagere pace dan in je daadwerkelijke run. Het zijn deels ook gewoon nog beginnersslordigheden van een platform dat nog niet helemaal volwassen is.
Bedankt, toevallig kregen we mail na aanschaf van de Apple Watch voor een videosessie met Apple om de eerste configuratie of gebruikers vragen door te nemen. Ik heb een afspraak ingepland en rond 9 januari weten we misschien meer :)
Roos79 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:26:
Wat was haar max hartslag?
En kijk eens ten tijden van de wandeling of er wel continu gemeten is want ik merk dat hij niet altijd meet en geregeld hartslag kwijt is.
Ook meet hij soms flink lager dan de werkelijkheid en die 2 dingen kunnen best invloed hebben op je activiteit.
Ik zal de hartslag eens nakijken, het lijkt erop of de wandeling in zijn geheel wel geregistreerd is (zie doorlooptijd 1 uur en 14 minuut nog wat) .
De middelste screenshot laat zien dat het gemiddelde volgens mij 100 slagen per minuut is. (wat niet heel rustig is).
Mijn vrouw is klein (1,60m) en dus is 6km per uur lopen al stevig doorlopen :)

[ Voor 21% gewijzigd door GeeMoney op 29-12-2016 11:09 ]

• Roos79
100 slagen is niet zo heel veel veel ik denk dat je het daar moet zoeken want het is gemiddeld wat dus inhoud dat 50% onder die onder is geweest en 50% er boven. (gemiddeld genomen)
En ze heeft 6km gelopen in 1 uur en 14 minuten dus gemiddeld zal dat rond de 5km per uur zijn.

Als je op dat pijltje drukt kan je zien wat ze per km gedaan heeft en dat is ook vaak wel leuk om te bekijken.

• GeeMoney
Roos79 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:09:
100 slagen is niet zo heel veel veel ik denk dat je het daar moet zoeken want het is gemiddeld wat dus inhoud dat 50% onder die onder is geweest en 50% er boven. (gemiddeld genomen)
En ze heeft 6km gelopen in 1 uur en 14 minuten dus gemiddeld zal dat rond de 5km per uur zijn.

Als je op dat pijltje drukt kan je zien wat ze per km gedaan heeft en dat is ook vaak wel leuk om te bekijken.
Voordat de work-out begon lag hij rond de 70.
Vanaf het starten meet hij meerdere malen per minuut en zit de gehele wandeling rond de 100 te schommelen. En er zijn echt tientallen zo niet honderden metingen.
Na de work-out zakt hij ook weer terug zie ik.

En 100 voor stevig doorlopen lijkt me gezond.
Ik ben 1,90m en als we op haar tempo gaan lopen dan heb ik de normale iets stevige pas erin en dan moet zij dus aardig aanlopen ;)

• Roos79
Ik zeg ook niet dat ze langzaam loopt maar ze loopt niet zoals jij dacht 6km per uur.
Anders had ze het binnen het uur gelopen 1 km per 10 minuten zou het dan zijn en zei loopt over 1km 12 1/2 minuut gemiddeld.
Dat is een heel mooi loopt tempo met een vrij rustige nette hartslag en daarom denk ik dat ze te weinig inspanning levert voor meer actieve minuten.

Waarop baseer ik dat nou op ondertussen vele sport horloges gedragen te hebben.
En de meeste combineren tempo met hartslag voor actieve minuten te verkrijgen.
Je zou dus een andere activiteit moeten bekijken en daar naar de hartslag kijken.
Het kan best dat hij daar op enkele punten hoger is geweest en dan krijg je dus meer actieve minuten.
Ik krijg voor de ene activiteit ook meer of minder minuten en soms is het heel onlogisch omdat het soms anders voelt.

• DeNachtwacht
Hmm dit begint nu wel een beetje off-topic te raken hier...

Ik heb een andere vraag, heeft iemand ING saldo zichtbaar op het scherm? Bij mij staat hij er op, maar zegt dat ik het in de ING app niet heb goedgekeurd (wat wel het geval is). iPhone en watch opnieuw opstarten, en watch app uninstallen heeft allemaal geen zin.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 08:59
Hier lijkt de rabo saldo app op de watch alleen saldo weer te geven wanneer de iphone ontgrendeld is...
Zodra de iphone vergrendeld is krijg ik op de watch een melding te zien waarin staat dat er geen verbinding is.

Meer mensen met het zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@Nachtwacht Off topic is meer als het over iets totaal anders gaat dan de Apple watch en dat is hier niet het geval.
Betreft de ING app had je deze pagina al gelezen toevallig of werkt dat dus niet?
www.ing.nl/particulier/kl...el+bankieren%2FSmartwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:36
DeNachtwacht schreef op donderdag 29 december 2016 @ 22:51:
Hmm dit begint nu wel een beetje off-topic te raken hier...

Ik heb een andere vraag, heeft iemand ING saldo zichtbaar op het scherm? Bij mij staat hij er op, maar zegt dat ik het in de ING app niet heb goedgekeurd (wat wel het geval is). iPhone en watch opnieuw opstarten, en watch app uninstallen heeft allemaal geen zin.
Ik had dat ook bij mij was de fix in de app bij de Apple watch instellingen even de betaalrekening uitvinken (dus wel tonen op Watch aan) en opslaan kiezen, terug naar de instellingen en weer aanzetten.

Ook heb ik hier wel het ding dat ik alleen mijn saldo zie als mijn tel of op hetzelfde wifi moet zitten of unlocked moet zijn wil hij het tonen.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Dat tweede is normaal (beveiligingsinstellingen). Bij mij werkt het nu ook, toen ik het vinkje Berichtencentrum aanzette werkte het ineens.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Welke trein / ov app gebruiken jullie? Ik ben net ff aan het experimenteren met de citymapper app, maar die doet het alleen in de randstad.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Furrr schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 04:56:
Hier lijkt de rabo saldo app op de watch alleen saldo weer te geven wanneer de iphone ontgrendeld is...
Zodra de iphone vergrendeld is krijg ik op de watch een melding te zien waarin staat dat er geen verbinding is.

Meer mensen met het zelfde probleem?
Exact hetzelfde probleem gehad op de generatie 1 watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:57
DeNachtwacht schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:39:
Welke trein / ov app gebruiken jullie? Ik ben net ff aan het experimenteren met de citymapper app, maar die doet het alleen in de randstad.
Railplanner maar dat is ook nog niet perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
DeNachtwacht schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:39:
OV delay, werkt perfect in een redelijk afgelegen dorp, zowel voor de trein als bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Gebruikt iemand de Pokémon Go op de aw? Ik begrijp het nut hiervan niet echt. Elke keer als hij start, dan stopt ie na 1,5 minuut als mijn het scherm van iPhone uitga.

Ik wil simpelweg dat ie mijn bewegingen meet, maar dan vraagt ie om de minuut dus om 'open Pokémon go on your phone'. Ja leuk, dan kan ik net zo goed de telefoon aanhouden die ook wel stappen meet.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:49
kmf schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 00:26:
Gebruikt iemand de Pokémon Go op de aw? Ik begrijp het nut hiervan niet echt. Elke keer als hij start, dan stopt ie na 1,5 minuut als mijn het scherm van iPhone uitga.

Ik wil simpelweg dat ie mijn bewegingen meet, maar dan vraagt ie om de minuut dus om 'open Pokémon go on your phone'. Ja leuk, dan kan ik net zo goed de telefoon aanhouden die ook wel stappen meet.
Daar heb ik slechts één keer last van gehad. Verder werkt die app juist uitstekend in verband met de betere tracking. Alleen mis ik nog het hatching.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-10 11:44
Heeft dat niet iets te maken met de GPS instellingen? Zoiets had ik ook met de Geocaching app op de Apple watch.
Om die goed te laten werken, moest de GPS permissie op 'altijd' ingesteld zijn. Stel je deze in op 'alleen bij gebruik app', dan kreeg je ook een dergelijke melding dat je de app op de iPhone moest openen.

Ik kan het helaas niet meer reproduceren, want de Apple Watch ondersteuning is blijkbaar uit de app gehaald.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:30
remondoo schreef op maandag 26 december 2016 @ 15:33:
Zojuist de watch terug gebracht en het was inderdaad geen probleem bij de Applestore.
Hoe heb je die oplaadkabel weer teruggekregen op zijn plek? Ga mijne ook terugsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remondoo
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:28:
[...]

Hoe heb je die oplaadkabel weer teruggekregen op zijn plek? Ga mijne ook terugsturen.
Ik had dat kartonnetje nog bewaard en toen weer netjes opgerold 6x om zijn as in een 0 vorm zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:23
Heb de mijne nu een week of 3 in gebruik, en kan al niet meer zonder ;) Mijn telefoon raak ik veel minder aan nu, heerlijk. Heb alleen notificaties aan staan van mail, iMessage en WhatsApp: dus het meerendeel van de reden om steeds de iPhone even te pakken is weggevallen.

Accuduur valt me enorm mee, 2 a 3 dagen. Ik sport er nog niet mee, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Even een paar vragen. Sinds ik ben overgestapt op de iPhone mis ik nogal wat functies van mijn Huawei smartwatch. Ik wil daarom dan ook overstappen op de Apple watch. Kan iemand die al in het bezit is van de watch misschien 1 van de onderstaande vragen beantwoorden. Of allemaal natuurlijk.

Heeft iemand hier de 38 mm watch toevallig?
Ik heb zelf nogal smalle polsen (dame), dus ik denk dat een vierkante 42mm echt te groot gaat lijken aan mijn pols.
Bevalt de 38 mm of is dit in de praktijk net te klein qua scherm.

Als je via de website aangeeft dat je de watch wilt ophalen in de winkel, kun je dan ook een latere datum opgeven als morgen?

Is het goedkopere model erg krasgevoelig of valt het wel mee?

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Teletekst schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:11:
Even een paar vragen. Sinds ik ben overgestapt op de iPhone mis ik nogal wat functies van mijn Huawei smartwatch. Ik wil daarom dan ook overstappen op de Apple watch. Kan iemand die al in het bezit is van de watch misschien 1 van de onderstaande vragen beantwoorden. Of allemaal natuurlijk.

Ik heb zelf nogal smalle polsen (dame), dus ik denk dat een vierkante 42mm echt te groot gaat lijken aan mijn pols.

Als je via de website aangeeft dat je de watch wilt ophalen in de winkel, kun je dan ook een latere datum opgeven als morgen?

Alvast bedankt.
38 mm is erg klein vind ik. 42mm staat om elke pols. Ik vind groter toch vaak mooier, ook bij vrouwen.

Je kan in de store alleen dezelfde dag ophalen geloof ik. En de sport editie is niet krasgevoeliger dan de duurdere ondanks het verschil in glas. Beide zullen iets krasser bij harde aanraking, maar mijn sport van het eerste uur ziet er nog piekfijn uit ondanks al meerdere wandcontacten haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eduardboon
Redondo1982 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:40:
[...]

38 mm is erg klein vind ik. 42mm staat om elke pols. Ik vind groter toch vaak mooier, ook bij vrouwen.

Je kan in de store alleen dezelfde dag ophalen geloof ik. En de sport editie is niet krasgevoeliger dan de duurdere ondanks het verschil in glas. Beide zullen iets krasser bij harde aanraking, maar mijn sport van het eerste uur ziet er nog piekfijn uit ondanks al meerdere wandcontacten haha.
In de store staat ophalen vandaag, maar ze houden het product 20 dagen voor je achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

Bij de Apple Store moet je vooraf betalen, dus sowieso ben je eigenaar van het product en als jij ervoor kiest om het later of niet op te halen vinden ze dat wel best. Je krijgt altijd een gesealde nieuwe in de doos.

De roestvrijstalen (de duurdere variant dan aluminium) schijnt juist sneller te krassen. De keramieken krast inderdaad haast niet, maar die is dan ook meteen voor de hoofdprijs.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:01

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Alvast bedankt.
Ikzelf (man) heb de aw versie 0 42mm als man zou ik hem niet kleiner willen.

Heb vrouwtjelief met kerst versie 1 38mm kado gedaan en hij is totaal
Niet te klein. Ze heeft mijn 42 ook om gehad en de 38mm staat veel subtieler en is niet zo lomp als de 42mm om haar pols. Ze is normaal Postuur en 168 lang en niet al te smalle polsen.

Tip: bij de amac,apple store kan je ze passen en goed zien wat je voorkeur heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eduardboon
Ik heb als man ook de 42MM en dat ziet er goed uit, maar ik moet met de sportbanden wel de S/M band gebruiken omdat de M/L band helemaal om mijn pols heen komt en bijna weer onder de watch terecht komt :+. Vervelend met het vinden van andere bandjes voor dat formaat. Maar 38MM vond ik net wat te klein voor het lezen van notificaties e.d. en daar wilde ik er nou graag één voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
Allen bedankt voor de snelle reacties.
Ik wil eigenlijk deze week in Amsterdam beide formaten passen, maar omdat ze zo slecht leverbaar zijn zou het handig zijn om alvast te bestellen.

Waarschijnlijk toch beter om eerst even te gaan passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:01

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Teletekst schreef op zondag 1 januari 2017 @ 19:09:
Ik wil eigenlijk deze week in Amsterdam beide formaten passen, maar omdat ze zo slecht leverbaar zijn zou het handig zijn om alvast te bestellen.

In de apple store hebben ze ondanks de vooraad altijd pas modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer_NL
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-02-2024
Sircuri schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:43:
[...]

Ik droeg ook al jaren (> 15 jaar) geen horloge meer, maar toch aangeschaft en nu draag ik dus deze watch met veel plezier. Ik gebruik hem voornamelijk vanwege zijn notificaties.
Ik heb nog nooit een horloge gedragen, maar heb sinds 3 weken een fitbit geleend. bevalt op zich wel. niet dat ik heel veel met de data doe. Zit nu ook te kijken naar een AW2, maar ben nog niet helemaal overtuigd. Ik hou van gadgets, maar is het niet meer dan weer een extra scherm met dezelfde info als iPhone, iPad of Macbook ?

Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Sorcerer_NL schreef op zondag 1 januari 2017 @ 21:20:
[...]

Ik heb nog nooit een horloge gedragen, maar heb sinds 3 weken een fitbit geleend. bevalt op zich wel. niet dat ik heel veel met de data doe. Zit nu ook te kijken naar een AW2, maar ben nog niet helemaal overtuigd. Ik hou van gadgets, maar is het niet meer dan weer een extra scherm met dezelfde info als iPhone, iPad of Macbook ?
Ja, op zich wel ja. Ik heb mijn telefoon altijd op stil staan en krijg nu dus subtiel tikjes op mijn pols als er iets binnenkomt op mijn telefoon. Vind dat wel prettig.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sircuri schreef op zondag 1 januari 2017 @ 22:33:
[...]

Ja, op zich wel ja. Ik heb mijn telefoon altijd op stil staan en krijg nu dus subtiel tikjes op mijn pols als er iets binnenkomt op mijn telefoon. Vind dat wel prettig.
Zo gebruik ik het ook idd.
Eerst twee jaar de Pebble en nu alweer ruim anderhalfjaar de Watch

Mijn pols is nu een soort notificatie filter, ik kijk op mijn pols of het belangrijk genoeg is om te handelen.

Geeft mij ook wat extra rust in het hoofd. Ik heb van de meeste Apps de notificaties uit en de rest gaat eerst via de pols.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb een paar jaar Fitbits en Garmin Vivofits gedragen en precies zo gebruik ik de Apple Watch nu.

Sowieso word ik niet door notificaties getriggerd. Op mijn telefoon staan ze ook bijna allemaal uit. Meestal kijk ik een paar keer per dag of er berichten zijn gekomen en soms een hele dag niet. Mensen weten dat ze bij mij niet direct een reactie moeten verwachten.

Ik ben nu een paar dagen in Londen, hotel zit op vijf minuten lopen van Apple Covent Garden, en moet me inhouden om niet een Apple Watch Hermès te halen :o al was het alleen maar vanwege de oranje sportband. Een rationele reden kan ik niet bedenken, want de watch faces zou ik niet gebruiken en de Apple classic buckle-bandjes vind ik mooier dan de Hermès single tours. Het is vooral dat ze in Nederland niet te koop zijn.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Vind de normaal uitziende Hermes band (dus niet die band die dubbel om je pols gaat of de bdsm-band) er erg netjes uitzien. Ook de watchface vind ik erg mooi en zeer goed passend bij de rechthoekige vorm van de Apple watch zelf.

Dat is wel wat ik mis. Een watchface die optimaal gebruik maakt van de vorm van het scherm en eigenlijk van rand tot rand is. Hopelijk komt die nog een keer met een update. De chronograph watchface ziet er nu een beetje idioot uit omdat het een relatief kleine cirkel in een grote rechthoek is...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79

Ik heb een pols van ongeveer 15cm en heb de 38mm en die bevalt prima, groter zou te lomp zijn vind ik zelf :)
Ik heb grotere horloges gehad (oa een fenix3) en die heb ik weg gedaan omdat ik hem echt te lomp vond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Teletekst schreef op zondag 1 januari 2017 @ 19:09:

Sorcerer_NL schreef op zondag 1 januari 2017 @ 21:20:
Zit nu ook te kijken naar een AW2, maar ben nog niet helemaal overtuigd. Ik hou van gadgets, maar is het niet meer dan weer een extra scherm met dezelfde info als iPhone, iPad of Macbook ?
Voor de liefhebbers, ik heb de vrije nieuwjaarsdag even gebruikt om een uitgebreide review online te zetten: productreview: Apple Watch Series 2 (Sportbandje, 42mm) Grijs (Zwart) review .... Te zijner tijd ga ik deze nog updaten met betere ervaringen met zwemmen en de accessoires van AliExpress, maar van de watch zelf heb ik wel een goed beeld inmiddels denk ik.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
Even een vraag. Als je de Nike versie koopt, kun je er dan ook de normale watch faces op gebruiken of alleen die speciaal voor Nike?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Alle watch faces zijn beschikbaar + uiteraard de speciale nike faces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
MazeWing schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:47:
Alle watch faces zijn beschikbaar + uiteraard de speciale nike faces.
Ja dat vermoeden had ik al. Bedankt voor de bevestiging. Nu maar wachten tot ze ergens een keer op voorraad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Via de Nike shop zijn ze zeer regelmatig op voorraad. Ook ivizi (Apple winkel in zuid-Limburg) heeft er met enige regelmaat op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:45
MazeWing schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:44:
Via de Nike shop zijn ze zeer regelmatig op voorraad. Ook ivizi (Apple winkel in zuid-Limburg) heeft er met enige regelmaat op voorraad.
Gefixed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Haha was de vestiging in Venlo vergeten... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Klopt het dat Google Maps sinds ? tijd geen notificaties meer geeft op de Apple Watch?
Ik was laatst o pde fiets en zette Google Maps aan (want ja, fiets kun je niet bij Apple). Maar ik kreeg geen notificaties. Die had ik ooit wel, weet niet precies meer wanneer.
Heeft Google de boel gesloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
iAmRenzo schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:45:
Klopt het dat Google Maps sinds ? tijd geen notificaties meer geeft op de Apple Watch?
Ik was laatst o pde fiets en zette Google Maps aan (want ja, fiets kun je niet bij Apple). Maar ik kreeg geen notificaties. Die had ik ooit wel, weet niet precies meer wanneer.
Heeft Google de boel gesloopt?
Is er idd vanuit veiligheid uitgehaald las ik ergens, ze zijn bang voor juridische stappen. Nogal onzinnig want juist op je horloge is het met de fiets veilig; ik gebruik zelf ook gewoon Apple Kaarten daarvoor. Gewoon met de wandelnavigatie, werkt prima.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

DeNachtwacht schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:01:
Is er idd vanuit veiligheid uitgehaald las ik ergens, ze zijn bang voor juridische stappen. Nogal onzinnig want juist op je horloge is het met de fiets veilig; ik gebruik zelf ook gewoon Apple Kaarten daarvoor. Gewoon met de wandelnavigatie, werkt prima.
Jammer. Met mobiel in de hand lijkt me inderdaad veiliger 8)7
Sowieso jammer, ik had liever Google Maps met de mentalieit van Apple. Apple Maps is nog steeds, by far, incompleet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
iAmRenzo schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:47:
[...]

Jammer. Met mobiel in de hand lijkt me inderdaad veiliger 8)7
Sowieso jammer, ik had liever Google Maps met de mentalieit van Apple. Apple Maps is nog steeds, by far, incompleet...
Kun je dan niet net als bij Apple Kaarten gewoon de wandelmodus gebruiken op de fiets?

Ik heb zelf ook nog een vraag; bij wie werkt het saldo op het watch scherm bij de ING app? Bij mij blijft er staan "Selecteer rekening(en) bij saldo voor login in uw app-instellingen. Het opnieuw opstarten van de telefoon en de watch, daarna de ING app op de telefoon en watch verwijderen, herinstalleren, weer beide opnieuw opstarten, heeft niets geholpen. Bug?

[ Voor 31% gewijzigd door DeNachtwacht op 03-01-2017 18:33 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:50
Hoe snel werkt Siri bij jullie op de Watch2?
Ik moet vaak een seconde of 20 wachten voordat Siri daadwerkelijk actie onderneemt, bijvoorbeeld mijn Hue lampen uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:53
yorroy schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 18:58:
Hoe snel werkt Siri bij jullie op de Watch2?
Ik moet vaak een seconde of 20 wachten voordat Siri daadwerkelijk actie onderneemt, bijvoorbeeld mijn Hue lampen uitzetten.
Qua Hue lampen doet de mijne er ook best een tijdje over. Heb ook een watch 2. Ik denk dat er toch eerst communicatie plaatst moet vinden met de iPhone of de app moet opgestart worden etc. Siri zelf start best snel op moet ik zeggen.

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik heb het proberen te Googlen maar helaas ben ik er niet wijzer van geworden:

Ik wil een Apple Watch 2 kopen maar zou het erg handig vinden dat ik ook zonder de iPhone tijdens bijvoorbeeld het sporten muziek kan luisteren.

Nu maak ik graag gebruik van muziek stream services en begreep dat je dus met "Apple Music" deze muziek prima op je Apple Watch offline kan zetten. Uiteraard met de beperking van de opslag beschikbaar in de Apple Watch.

Maar kan je ook muziek offline afspelen op de Apple Watch afkomstig van Deezer met de Deezer Apple Watch app? Want ik begrijp dat je de muziek die je offline beschikbaar hebt in de Deezer iPhone app kan afspelen (hun noemen het sync) op de Apple Watch, maar moet deze dan ook verbonden zijn? Nergens zie ik staan dat het ook zonder iPhone kan! Hopelijk een ervaringsdeskundige hier! :)

De reden dat ik dit vraag is omdat ik sinds kort een proef abonnement van Deezer Elite afgesloten heb omdat ik in combinatie met Sonos hiermee Lossless muziek kan luisteren thuis. Klinkt fantastisch. Echter ergens in Januari wordt daar direct voor het eerste jaar 120 euro afgeschreven. Ik zit hier dan zeg maar een jaar aan vast.....

Indien ik tegen beperkingen aanloop met de Apple Watch in combinatie met Deezer moet ik mij even achter de oren krabben of de betere geluidskwaliteit van Deezer op mijn Sonos opweegt tegen de extra functionaliteiten van de Apple Watch in combinatie met Apple Music. Dan laat ik Deezer Elite misschien nog wel even zitten en ga ik aan de slag met Apple Music....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:39
duncanvdlinden schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:19:
Ik heb het proberen te Googlen maar helaas ben ik er niet wijzer van geworden:

Ik wil een Apple Watch 2 kopen maar zou het erg handig vinden dat ik ook zonder de iPhone tijdens bijvoorbeeld het sporten muziek kan luisteren.

Nu maak ik graag gebruik van muziek stream services en begreep dat je dus met "Apple Music" deze muziek prima op je Apple Watch offline kan zetten. Uiteraard met de beperking van de opslag beschikbaar in de Apple Watch.

Maar kan je ook muziek offline afspelen op de Apple Watch afkomstig van Deezer met de Deezer Apple Watch app? Want ik begrijp dat je de muziek die je offline beschikbaar hebt in de Deezer iPhone app kan afspelen (hun noemen het sync) op de Apple Watch, maar moet deze dan ook verbonden zijn? Nergens zie ik staan dat het ook zonder iPhone kan! Hopelijk een ervaringsdeskundige hier! :)

De reden dat ik dit vraag is omdat ik sinds kort een proef abonnement van Deezer Elite afgesloten heb omdat ik in combinatie met Sonos hiermee Lossless muziek kan luisteren thuis. Klinkt fantastisch. Echter ergens in Januari wordt daar direct voor het eerste jaar 120 euro afgeschreven. Ik zit hier dan zeg maar een jaar aan vast.....

Indien ik tegen beperkingen aanloop met de Apple Watch in combinatie met Deezer moet ik mij even achter de oren krabben of de betere geluidskwaliteit van Deezer op mijn Sonos opweegt tegen de extra functionaliteiten van de Apple Watch in combinatie met Apple Music. Dan laat ik Deezer Elite misschien nog wel even zitten en ga ik aan de slag met Apple Music....
Net even een proefabonnement voor Premium+ afgesloten (zou voor het offline deel niet uit moeten maken) omdat ik zelf ook net mee bezig was om muziek offline op de watch te krijgen.

Voor zover ik het kan zien werkt dat bij Deezer niet. Zodra ik Bluetooth op de iPhone uitzet, doet de app niets meer...behalve aangeven dat hij geen verbinding heeft met de iPhone.

Denk dus dat we toch echt voor Apple Music dienen te kiezen op dat gebied. Jammer, want de interface van Spotify bevalt mij het best tot nog toe (Deeser vond ik niets, meteen weer opgezegd ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Spotify heeft toch geen watch app? Ik zou daar ook het liefst voor gaan, omdat die zowel airplay als chromecast support heeft (ik heb zelf chromecast nodig maar beide is natuurlijk handiger voor als je bij vrienden bent). Maar ja, geen apple watch app...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
DeNachtwacht schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:11:
Spotify heeft toch geen watch app? Ik zou daar ook het liefst voor gaan, omdat die zowel airplay als chromecast support heeft (ik heb zelf chromecast nodig maar beide is natuurlijk handiger voor als je bij vrienden bent). Maar ja, geen apple watch app...
Klopt helemaal. Staat ook niet op de planning voor zover ik nu kan zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 16:07
Dat zou jammer zijn als de deezer app niet werkt, ik heb namelijk ook deezer voor mijn Sonos en die kun je heel makkelijk delen met vrienden die ook Sonos hebben, 6 personen al bij mij, Deezer ziet Sonos als 1 ;). Zit te kijken voor een apple watch voor hardlopen, en dan zou het wel ideaal zijn als de iphone niet mee hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:50
Zelf nu spotify ivm de aantrekkelijke aanbieding van 3 maanden, maar normaal gesproken gebruik ik ook Deezer want vind die toch fijner.
Apple music 3 maanden geprobeerd maar dat vond ik helemaal niks qua interface.

Is het dan wel mogelijk zelf gedownloade muziek via de music app op je watch te zetten? Of kan dit alleen met een Music abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
smoken schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:06:
[...]

Net even een proefabonnement voor Premium+ afgesloten (zou voor het offline deel niet uit moeten maken) omdat ik zelf ook net mee bezig was om muziek offline op de watch te krijgen.

Voor zover ik het kan zien werkt dat bij Deezer niet. Zodra ik Bluetooth op de iPhone uitzet, doet de app niets meer...behalve aangeven dat hij geen verbinding heeft met de iPhone.

Denk dus dat we toch echt voor Apple Music dienen te kiezen op dat gebied. Jammer, want de interface van Spotify bevalt mij het best tot nog toe (Deeser vond ik niets, meteen weer opgezegd ;-) )
Dat is erg jammer! Ik was Spotify gebruiker maar ben ermee gestopt omdat ik met Deezer een jaar lang naar Flac kwaliteit muziek kan luisteren voor 120 euro (in feite net zo duur als Spotify Premium dus, maar dan lossless muziek kwaliteit). Ik gebruik een Sonos Connect op een goed paar speakers en dan bied lossless echt meerwaarde. Spotify vind ik ten opzichte van Deezer persoonlijk geen meerwaarde bieden, eigenlijk vind ik Flow zelfs erg goed met de suggesties!

Lastig, daar moet ik even over nadenken: Kwaliteit in de woonkamer minder functionaliteit op Apple watch, of minder kwaliteit in Woonkamer met meer kwaliteit op de Apple Watch.....

Ik denk dat ik het bij Deezer hou: ik vind de App fijn, ik vind de kwaliteit op de Sonos fijn, en als ik zou gaan sporten met de Apple Watch om in de sportschool, dan ben ik altijd al gewend om de iPhone mee te nemen.
yorroy schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:48:
Zelf nu spotify ivm de aantrekkelijke aanbieding van 3 maanden, maar normaal gesproken gebruik ik ook Deezer want vind die toch fijner.
Apple music 3 maanden geprobeerd maar dat vond ik helemaal niks qua interface.

Is het dan wel mogelijk zelf gedownloade muziek via de music app op je watch te zetten? Of kan dit alleen met een Music abonnement?
Ja dat kan, de muziek die je er zelf op zet kan je ook op de Apple Watch zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
duncanvdlinden schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 23:00:
[...]

Dat is erg jammer! Ik was Spotify gebruiker maar ben ermee gestopt omdat ik met Deezer een jaar lang naar Flac kwaliteit muziek kan luisteren voor 120 euro (in feite net zo duur als Spotify Premium dus, maar dan lossless muziek kwaliteit). Ik gebruik een Sonos Connect op een goed paar speakers en dan bied lossless echt meerwaarde. Spotify vind ik ten opzichte van Deezer persoonlijk geen meerwaarde bieden, eigenlijk vind ik Flow zelfs erg goed met de suggesties!

Lastig, daar moet ik even over nadenken: Kwaliteit in de woonkamer minder functionaliteit op Apple watch, of minder kwaliteit in Woonkamer met meer kwaliteit op de Apple Watch.....

Ik denk dat ik het bij Deezer hou: ik vind de App fijn, ik vind de kwaliteit op de Sonos fijn, en als ik zou gaan sporten met de Apple Watch om in de sportschool, dan ben ik altijd al gewend om de iPhone mee te nemen.

[...]

Ja dat kan, de muziek die je er zelf op zet kan je ook op de Apple Watch zetten.
Je kunt 3 maanden gratis Apple Music testen om te kijken of het wat voor je is. Tegenwoordig is er ook integratie met sonos (heb zelf een playbar en 2 play-1's).

Heb nu de 3 maanden proef lopen en de eerste sync met de Apple watch loopt, toch wel lekker ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier iemand ervaring met de Series 1 en Series 2? Ik heb nu een Huawei Watch maar aangezien ik ben geswitcht naar iPhone wil ik eigenlijk ook naar de Apple Watch. Maar ik twijfel welke ik moet halen...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

De series 1 is gewoon het eerste model met een snellere CPU. De series 2 heeft daar bovenop GPS, waterdichtheid en een dubbel zo helder scherm (vooral handig buiten wanneer de zon fel schijnt). Zijn die extra zaken die de series 2 heeft niet relevant voor je, dan bespaar je €100 door series 1 te kopen.

Mijn redenatie echter: waarom niet voor €100 meer hardware-technisch de beste Apple Watch? En wat is €100 extra voor een apparaat dat je toch wel een jaar of 2 elke dag gaat gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
MazeWing schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 07:40:
De series 1 is gewoon het eerste model met een snellere CPU. De series 2 heeft daar bovenop GPS, waterdichtheid en een dubbel zo helder scherm (vooral handig buiten wanneer de zon fel schijnt). Zijn die extra zaken die de series 2 heeft niet relevant voor je, dan bespaar je €100 door series 1 te kopen.

Mijn redenatie echter: waarom niet voor €100 meer hardware-technisch de beste Apple Watch? En wat is €100 extra voor een apparaat dat je toch wel een jaar of 2 elke dag gaat gebruiken?
Zo denken mensen die € 100,- makkelijk kunnen missen, zoals mezelf. Maar ook ik heb tijden gekend in mijn tijd op school bijv dat € 100,- best veel is. Bovendien zijn sommige mensen ook bewuster, want waarom meer betalen voor functies die nutteloos zijn? Ook is het zo dat als je bij elk apparaat zo denkt dat het aardig in de papieren loopt. Zelfde als met een pc kopen, kocht altijd één van de dikste cpu's, videokaarten etc. En wat deed ik ermee? Office, webbrowsen en zo nu en dan een non-grafisch spelletje. Nou, daar zat ik dan met m'n pc van € 2200,- te browsen. Sindsdien alleen maar een desktopje van circa € 600,-, meer dan zat voor de taken die ik gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Redondo1982 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:13:
[...]

Zo denken mensen die € 100,- makkelijk kunnen missen, zoals mezelf. Maar ook ik heb tijden gekend in mijn tijd op school bijv dat € 100,- best veel is. Bovendien zijn sommige mensen ook bewuster, want waarom meer betalen voor functies die nutteloos zijn? Ook is het zo dat als je bij elk apparaat zo denkt dat het aardig in de papieren loopt. Zelfde als met een pc kopen, kocht altijd één van de dikste cpu's, videokaarten etc. En wat deed ik ermee? Office, webbrowsen en zo nu en dan een non-grafisch spelletje. Nou, daar zat ik dan met m'n pc van € 2200,- te browsen. Sindsdien alleen maar een desktopje van circa € 600,-, meer dan zat voor de taken die ik gebruik.
Helemaal eens, maar het waterdichte voegt toch echt wel iets toe denk ik. Zeker omdat m'n iPhone 7 dat ook is, kan ik met beide lekker douchen of zo... hehe

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
DennusB schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:15:
[...]

Helemaal eens, maar het waterdichte voegt toch echt wel iets toe denk ik. Zeker omdat m'n iPhone 7 dat ook is, kan ik met beide lekker douchen of zo... hehe
Met mijn 1 jaar oude series 0 heb ik gezwommen en gedouched zonder enig probleem ... dus dat Ian met de series 1 ook vast wel.

Heb je alleen die hippe ikspuughetwatereruit functie niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Redondo1982 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:13:
[...]

Natuurlijk is dit voor iedereen persoonlijk en verschillend. Kijk je echter op de lange termijn en smeer je die extra €100 uit over de hoeveelheid dagen dat je het product gebruikt en de extra functionaliteit die je er voor terug krijgt, is het een relatief (ook weer erg persoonlijk natuurlijk) bedrag. Het zou vervelend zijn als later blijkt dat je toch deze functies mist en baalt dat je toen geen €100 extra hebt uitgegeven.

En wat betreft het voorbeeld van je PC; ik herken mezelf daar wel enigszins in en zie hoe mijn wensen en gebruik de afgelopen jaren (flink) is veranderd. Ik merk dat ik nu voor 90% van de tijd op mijn Macbook Pro zit die qua pure performance in het niet valt vergeleken met mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Mja zo zie ik het toch niet, het voordeel van de series 1 is toch ook dat deze dunner is. Ik sluit me erbij aan dat de series 0 ivm oudere processor niet de slimste keus is, maar als je geen gps nodig hebt zou ik echt voor s1 gaan. Vergeet ook niet dat die op hetzelfde moment is uitgebracht als de s2 dus qua support gaat het echt niets schelen.

Het heeft dus niks te maken met "voor die €100 krijg je meer features dus doe dat nou maar". Wie geen gps wil hebben en het scherm wel prima vindt, krijgt een voordeel van een dunner horloge. Het is dus echt afwegen welke van de 2 het best bij jouw wensen past.

[ Voor 27% gewijzigd door DeNachtwacht op 04-01-2017 09:04 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
DeNachtwacht schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:56:
Mja zo zie ik het toch niet, het voordeel van de series 1 is toch ook dat deze dunner is. Ik sluit me erbij aan dat de series 0 ivm oudere processor niet de slimste keus is, maar als je geen gps nodig hebt zou ik echt voor s1 gaan. Vergeet ook niet dat die op hetzelfde moment is uitgebracht als de s2 dus qua support gaat het echt niets schelen.
Dunner?
Volgens mij zijn de serie's 0 / 1 / 2 toch gelijk qua afmetingen?
Ik merk geen enkel verschil tussen mijn series 0 en 2 tenminste ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online
smoken schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:24:
[...]

Dunner?
Volgens mij is het verschil een schamele millimeter of zelfs nog minder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
smoken schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:24:
Dunner?
Series 0/1: 42mm x 35.9mm x 10.5mm
Series 2: 42.5mm x 36.4mm x 11.4mm (bron)
sww89 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:34:
Volgens mij is het verschil een schamele millimeter of zelfs nog minder :P
Hij is dus niet alleen 0,9mm dikker, maar ook 0,5mm langer en breder. Niet te geloven wat een afstanden :P maar neem van mij aan dat dit echt uitmaakt. Neem het verschil om je pols tussen de 38 en 42: ook dat is een goed merkbaar verschil. Ik heb her en der (zelfs hier in het topic) gelezen dat mensen die dunheid van de S1 echt fijn vinden, en daar kan ik goed inkomen. Zeker nu ik weet dat het ook in lengte en breedte scheelt (dat wist ik nog niet :+ )

[ Voor 17% gewijzigd door DeNachtwacht op 04-01-2017 09:56 ]

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1 ... 40 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie