Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
Sinds gistermiddag ook mijn eerste SS Watch om mijn pols...WOW ! Dit maakt je mobiliteit echt compleet, ben ook echt verbaast hoe naadloos de watch samen werkt met de iphone. Als sporter (fitness en heel veel fietsen) is dit echt een verademing, zeker wanneer mijn iphone goed weggestopt zit tijdens het fietsen, ik met gemak kan zien (of krijg een melding) of het gaat regenen, een telefoontje aannemen..voorheen moest ik stoppen en me jas open ritsen, zak open ritsen, toestel open klappen...nu til ik me hand van het stuur en reageer meteen.
Het is voor iedereen anders, maar voor mij is het echt een prachtig en nuttig "verlengstuk" van mijn telefoon.

zeer mooi bonkje techniek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Meer mensen waarbij de watch ineens zon 10mb aan muziek aangeeft bij "gebruik" maar er helemaal geen muziek op heeft staan? Synchronisatie staat uit

Vraag me af of dit bijdraagt aan het leegtrekken van de accu's van watch en iPhone. Na een hard reboot van beide apparaten werd de accu stabiel, maar die 10mb wil niet meer weg :(. Heb de boel net opnieuw ingesteld omdat de accu's ruk waren.

Icm iPhone 7

[ Voor 46% gewijzigd door Eduardboon op 15-10-2016 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-10 13:43
Erg mooi hoor. Grappig dat je deze combinatie post. Ik heb zelf erg lang getwijfeld tussen de SS zilver en zwart, en ik wilde daar ook een bruine band bij. Ik heb uiteindelijk voor de zilveren versie gekozen. (maar die is helaas nog lang niet binnen)
RobbertC schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:04:
Na veel getwijfel uiteindelijk besloten om voor een spaceblack roestrij stalen 42mm te gaan. Besteld op 25 september, levertijd bij Apple: eind oktober, begin november. Dus toen er via de site van S_tef een email kwam dat er in Amsterdam voorraad was niet getwijfeld ;) Vorige week zaterdag opgehaald dus heb een weekje ervaring nu.

[afbeelding]

Waarom zwart? Het is in het echt gewoon zo mooi dat het scherm bijna naadloos overgaat in de kast :9 Ook in combinatie met de activiteiten watchface met de felle kleuren vind ik het erg mooi staan! Ik heb er zoals je ziet een bruine lederen band bij gedaan (zwarte sportband die er bij zat is voor bij het sporten). Die is eigenlijk bedoeld voor de zilveren stalen door de zilveren aansluitingen maar dat valt bijna niet op, ik vind de combinatie in ieder geval geslaagd.

Na een week nu nog zeer tevreden over de Apple Watch. Bij het sporten (wielrennen) hoef ik m'n iPhone niet meer aan het stuur vast te maken voor info onderweg, even je arm van het stuur af en Strava laat hetzelfde zien als op je iPhone. Ongetwijfeld allemaal niet zo nauwkeurig als een echt sporthorloge, maar voor mij goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:07
Ik twijfel erg tussen de SS en aluminium spacegrey. Vind de SS mooier maar ben bang dat ik volgend jaar toch weer het nieuwe model wil met gprs connectiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 22:06

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Na veel getwijfel uiteindelijk besloten om voor een spaceblack roestrij stalen 42mm te gaan. Besteld op 25 september, levertijd bij Apple: eind oktober, begin november. Dus toen er via de site van S_tef een email kwam dat er in Amsterdam voorraad was niet getwijfeld ;) Vorige week zaterdag opgehaald dus heb een weekje ervaring nu.

[afbeelding]

Waarom zwart? Het is in het echt gewoon zo mooi dat het scherm bijna naadloos overgaat in de kast :9 Ook in combinatie met de activiteiten watchface met de felle kleuren vind ik het erg mooi staan! Ik heb er zoals je ziet een bruine lederen band bij gedaan (zwarte sportband die er bij zat is voor bij het sporten). Die is eigenlijk bedoeld voor de zilveren stalen door de zilveren aansluitingen maar dat valt bijna niet op, ik vind de combinatie in ieder geval geslaagd.

Na een week nu nog zeer tevreden over de Apple Watch. Bij het sporten (wielrennen) hoef ik m'n iPhone niet meer aan het stuur vast te maken voor info onderweg, even je arm van het stuur af en Strava laat hetzelfde zien als op je iPhone. Ongetwijfeld allemaal niet zo nauwkeurig als een echt sporthorloge, maar voor mij goed genoeg.

Vervolgens de volgende dag het leren bandje erom en het horloge past ook prima bij je nette kleding op het werk :) Het subtiele klopje bij een notificatie in plaats van een tril is mooi uitgewerkt en werkt fijn! Jammer dat WhatsApp geen eigen app heeft, maar de standaard notificatie werkt op zich ook prima. De limitatie is dan dat je alleen kan reageren op een bericht als de notificatie nog actief is, een nieuw bericht sturen kan dus niet. Antwoorden via Siri gaat verbazingwekkend goed, al meerdere keren gebruik van gemaakt en niemand had iets in de gaten dat het bericht niet getyped was.

Ik moet nog wat spelen met apps, maar duidelijk is wel dat sommige apps werken op een klein scherm en anderen (nog) niet. Handig dat je je saldo kan zien (Rabobank), snel Shazam kan starten, Fotmob (voetbaluitslagen) werkt goed, maar iets als Tripadvisor heeft me nog niet kunnen overtuigen. De killerapp: Philips Hue ;) (nu is het nog je lampen aanzetten, over pak 'm beet 5 jaar vragen we aan Siri of ze de auto wil voorrijden :o )
Mooi! Welk bandje is dit?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Aeon schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 20:22:
Erg mooi hoor. Grappig dat je deze combinatie post. Ik heb zelf erg lang getwijfeld tussen de SS zilver en zwart, en ik wilde daar ook een bruine band bij. Ik heb uiteindelijk voor de zilveren versie gekozen. (maar die is helaas nog lang niet binnen)
De zilveren is volgens mij nog geen één keer op voorraad gekomen in de winkels, jammer dat het zo lang moet duren. Overigens maakt het qua prijsverschil niks uit als je er een sportbandje bij wilt (combinatie zwart/sportband + los lederen bandje is even duur als zilver/lederen band + los sportbandje).
Dit is het lederen bandje met klassieke gesp van Apple zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

RobbertC schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:39:
[...]

De zilveren is volgens mij nog geen één keer op voorraad gekomen in de winkels, jammer dat het zo lang moet duren. Overigens maakt het qua prijsverschil niks uit als je er een sportbandje bij wilt (combinatie zwart/sportband + los lederen bandje is even duur als zilver/lederen band + los sportbandje).

[...]

Dit is het lederen bandje met klassieke gesp van Apple zelf :)
Blijft ook gewoon echt de mooiste :)
Alle lederen bandjes van Apple zijn ook min of meer uniek. Il heb een rode, die is van een beetje generfd leder gemaakt. De bruine lijkt gladder. Enige nadeel vind ik de zijkant, die is namelijk ook bij het rode bandje in de kleur zadelbruin en daardoor lijkt het rood minder rood.

Ik zou ook nog een zadelbruin classic buckle willen maar ik ben de krenterig om nog een keer 159 euro voor een bandje uit te geven.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-10 20:28

. De limitatie is dan dat je alleen kan reageren op een bericht als de notificatie nog actief is, een nieuw bericht sturen kan dus niet. Antwoorden via Siri gaat verbazingwekkend goed, al meerdere keren gebruik van gemaakt en niemand had iets in de gaten dat het bericht niet getyped was.
Je kan Siri vragen om een Whatsapp (of bericht) te sturen (als dit op je iPhone bij de instellingen van Siri actief staat):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Laatst online: 12-10 20:02
Zojuist AW2 retour aangemeld en de AW1 besteld. Die helderheid en waterdichtheid zijn voor mij toch niet relevant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:44
Pff. Daar gaan we hoor. De coating van mijn sportbandje is los aan 't laten. Binnen 2 weken van aankoop contact opgenomen met Apple en foto's doorgestuurd. Nu kreeg ik in eerste instantie als oplossing het verzoek het bandje op te sturen, waarna het werd beoordeeld en eventueel een nieuw exemplaar kreeg opgestuurd. Hier was ik 't niet mee eens, aangezien ik in de tussentijd de watch niet kan gebruiken. Dus vandaag werd ik terug gebeld door Apple. Ik kreeg de volgende opties:

- Bandje opsturen, beoordelen en eventueel een nieuw bandje. Doorlooptijd zo'n 2 weken.
- Nieuw bandje, oud bandje opsturen. Afhankelijk van onderzoek, gaat het ten koste van 1 incident op m'n Apple Care.
- Nieuw bandje online kopen via support engineer, oude opsturen. Afhankelijk van onderzoek kosten terug.

Ik begrijp echt niet waar Apple mee bezig is. Omruilen van een iPhone is geen probleem, maar het omruilen van een bandje van 5 euro van een watch die 500 euro kost, is lastig. Vragen naar een senior heeft geen zin. Klachten over de procedure kan je via de post richten aan een adres in Cork. Man man man |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-10 15:57
Mijn Watch ook eindelijk binnen na 4,5 week... 38mm SS SB met sportbandje. Vind het toch wel vet hoe het scherm bij deze versie totaal niet zichtbaar is en over lijkt te lopen in de behuizing. Dat incl. het saffieren glas en de DLC-coating maakt het toch wel een mooi stukje techniek zeg...

Apple Watch

Maar wat me opvalt is dat ze de opslagcapaciteit van de series 2 dus ook uitgebreid hebben. Ik dacht namelijk dat de S0 4GB had, maar op mijn S2 heb ik 5,7GB (~6GB). Ik heb dit nog niet ergens anders teruggelezen dat dit gewijzigd zou zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door RobbieB op 17-10-2016 17:41 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat me opvalt is dat ze de opslagcapaciteit van de series 2 dus ook uitgebreid hebben. Ik dacht namelijk dat de S0 4GB had, maar op mijn S2 heb ik 5,7GB (~6GB). Ik heb dit nog niet ergens anders teruggelezen dat dit gewijzigd zou zijn.
Bij m'n S1(dus geen OG watch) heb ik ook 5,7GB opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:15
S1 had al 8GB, en de S2 blijkbaar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-10 09:59
RobbieB schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:13:
Mijn Watch ook eindelijk binnen na 4,5 week... 38mm SS SB met sportbandje. Vind het toch wel vet hoe het scherm bij deze versie totaal niet zichtbaar is en over lijkt te lopen in de behuizing. Dat incl. het saffieren glas en de DLC-coating maakt het toch wel een mooi stukje techniek zeg...

[afbeelding]

Hoe kom je aan die complicatie met temperatuur én zonnetje? Ik kan ze alleen afzonderlijk kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:48

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

RobbieB schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:13:
De s0 heeft ook 5,7GB

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-10 15:57
Peabz21 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:49:
[...]

Hoe kom je aan die complicatie met temperatuur én zonnetje? Ik kan ze alleen afzonderlijk kiezen.
CARROT weather

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-10 09:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Laatst online: 12-10 20:02
Zojuist de AW Series 1 ontvangen. Toch wat verschillen met de AW2. Het merk is merkbaar minder helder, wat ik niet gedacht had. Zelfs in het donker. De 'trillingen' zijn merkbaar minder duidelijk. Het knopje (het wieletje, excuus dat ik niet de exacte namen heb kunnen onthouden :P) laat zich wat minder makkelijk induwen. Ook komt er geen USB adapter bij.

Echter is die voor de rest exact hetzelfde. Kun je dus met deze kleine verschillen genoegen nemen, en heb je net zoals ik geen baad bij waterdichtheid of een ingebouwde GPS. Dan is dit model prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:12
Gister AppleCare+ aangeschaft voor de Watch, ben er zeer content mee ⌚👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snaggyheadshot schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:53:
en heb je net zoals ik geen baad bij waterdichtheid of een ingebouwde GPS. Dan is dit model prima.
Ik zwem gewoon met mijn SS hoor gaat allemaal prima :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justdoit
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-10 12:34
Ik ben ook van plan om een AW2 aan te schaffen, echter wil ik hem eerst ff uitproberen en om m'n pols hebben zodat ik weet welke versie ik moet aanschaffen. Waar kan ik dit het beste doen? Ik woon niet in de buurt van een Apple Store. Kan ik dit bij een Media Markt / Amac store doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justdoit schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:48:
Ik ben ook van plan om een AW2 aan te schaffen, echter wil ik hem eerst ff uitproberen en om m'n pols hebben zodat ik weet welke versie ik moet aanschaffen. Waar kan ik dit het beste doen? Ik woon niet in de buurt van een Apple Store. Kan ik dit bij een Media Markt / Amac store doen?
Tegenwoordig maakt het niet meer uit. Elke MM, Premium Reseller of Apple Store heeft de mogelijkheid om een watch uit te testen. Dit zijn wel demo modellen die een standaard filmpje vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
Dat is niet helemaal waar. In de Mediamarkt (iig die bij mij) heeft 2 applewatches liggen (nog de oude). Bij de Applestore (Amsterdam) hadden ze alle modellen, kleuren, bandjes, etc. liggen die ik allemaal kon passen. In alle rust. Dat zie ik bij de Mediamarkt niet echt gebeuren. (en vooral dat laatste)

Als het alleen om de functionaliteit gaat, lukt het misschien nog wel.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:55:
[...]

Tegenwoordig maakt het niet meer uit. Elke MM, Premium Reseller of Apple Store heeft de mogelijkheid om een watch uit te testen. Dit zijn wel demo modellen die een standaard filmpje vertonen.

[ Voor 5% gewijzigd door Aeon op 18-10-2016 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justdoit
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:55:
[...]

Aeon schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:23:
Dat is niet helemaal waar. In de Mediamarkt (iig die bij mij) heeft 2 applewatches liggen (nog de oude). Bij de Applestore (Amsterdam) hadden ze alle modellen, kleuren, bandjes, etc. liggen die ik allemaal kon passen. In alle rust. Dat zie ik bij de Mediamarkt niet echt gebeuren. (en vooral dat laatste)

Als het alleen om de functionaliteit gaat, lukt het misschien nog wel.

[...]
Thank you both! _/-\o_ Ik rij binnenkort wel even naar de Apple Store in Den Haag dan.. tenzij ik een keer in de buurt van Amsterdam ben. Heeft allemaal geen haast 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakertjee
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-10 23:04
Zojuist een email ontvangen van mediamarkt met de Apple watch series 0 in de aanbieding voor 222 ( sport 42mm)

Ik twijfel er nog over, klopt het dat de series 0 met watchOS3 ook redelijk snel is ? Het is wel een redelijk prijsverschil !

--
22:59: inmiddels al niet meer te koop....

[ Voor 9% gewijzigd door tweakertjee op 19-10-2016 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-10 16:00
Hi,

Ik heb sinds een aantal dagen een Apple watch (0, 42). Hiervoor heb ik een watch geleend van een vriend van mij, om te bekijken of ik het wat vind. Ik ben er blij mee

Ik heb 1 vraag:
Als ik de code aanzet op de watch, dan locked de watch iedere keer als het scherm uitgaat. Is dit normaal? Ik had verwacht dat alleen het sherm gelocked zou worden als ik mijn watch af doe (dit is dus niet zo). Dit treedt op als ik de code aanzet (scherm toegangscode whats app). Draadetectie staat ook aan.

Vraag: wat gaat hier fout? Wat moet ik doen dat de iWatch alleen locked als ik hem af doe?

Alvast bedankt!

[ Voor 37% gewijzigd door konehead op 21-10-2016 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 21:51

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

konehead schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 06:36:
Hi,

Ik heb sinds een aantal dagen een Apple watch (0, 42). Hiervoor heb ik een watch geleend van een vriend van mij, om te bekijken of ik het wat vind. Ik ben er blij mee

Ik heb 1 vraag:
Als ik de code aanzet op de watch, dan locked de watch iedere keer als het scherm uitgaat. Is dit normaal? Ik had verwacht dat alleen het sherm gelocked zou worden als ik mijn watch af doe (dit is dus niet zo). Dit treedt op als ik de code aanzet (scherm toegangscode whats app). Draadetectie staat ook aan.

Vraag: wat gaat hier fout? Wat moet ik doen dat de iWatch alleen locked als ik hem af doe?

Alvast bedankt!
Je hebt niet "ontgrendel mer iPhone" aan staan in de app? Bij mij werkt het wel, code wordt alleen gevraagd wanneer ik hem af doe (aw s1)

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Draag je de watch los toevallig?
Ik had dat aan het begin namelijk, ik draag mijn horloges best los en als de watch dan even huid contact verliest gaat de pincode er weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
martinvdm schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 07:21:
[...]

Je hebt niet "ontgrendel mer iPhone" aan staan in de app? Bij mij werkt het wel, code wordt alleen gevraagd wanneer ik hem af doe (aw s1)
Donstil schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 07:59:
Ik had dat aan het begin namelijk, ik draag mijn horloges best los en als de &#6374j3;watch dan even huid contact verliest gaat de pincode er weer op.
Dank voor jullie reacties. Ik heb de volgende settings bij toegangscode:
Code aan, eenvoudige code aan. Overige settings binnen dit scherm: uit. Iedere keer als het scherm van de watch aan gaat is deze locked. Zijn dit de juiste settings?

Hoe strak draag ik de watch? Strak. Hartslag e.d werkt gewoon.

Waar kan ik nog meer naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Donstil schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 07:59:
Ik had dat aan het begin namelijk, ik draag mijn horloges best los en als de watch dan even huid contact verliest gaat de pincode er weer op.
Ik heb dat met bepaalde colberts die ik draag, dan schiet de mouw onder de watch en denkt ie ook dat ie afgedaan is. Behoorlijk irritant eigenlijk.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Irritant ja. Ik had de passcode daardoor altijd uit.
Nu de watch echter ook OSX kan unlocken heb ik hem weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
Donstil schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:43:
Irritant ja. Ik had de passcode daardoor altijd uit.
Nu de watch echter ook OSX kan unlocken heb ik hem weer aan.
Werken jouw watch en mijn watch het zelfde qua locken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
konehead schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:51:
[...]

Werken jouw watch en mijn watch het zelfde qua locken?
Ja hoor. Dat werkt op elke hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-10 19:03
Donstil schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:03:
[...]

Ik zwem gewoon met mijn SS hoor gaat allemaal prima :)
De eerste serie (=series 0)? Dan ga ik het ook wagen met het zwemmen :Y

[ Voor 5% gewijzigd door Redondo1982 op 21-10-2016 19:12 ]

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:11:
[...]

De eerste serie (=series 0)? Dan ga ik het ook wagen met het zwemmen :Y
Haha yep type 1.
Al doe ik er dan wel een sport band om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:40:
[...]

Haha yep type 1.
Al doe ik er dan wel een sport band om.
Top man! Ga ik zondag gelijk testen. Fingers crossed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Nu ongeveer een week de Series 2 van RVS in bezit. Natuurlijk ontzettend zuinig geweest op het horloge, maar toch al een kleine beschadiging op het staal.. Het lijkt het resultaat van ergens tegenaan gestoten te hebben. Heel erg klein "schaaf" plekje wat ook voelbaar is met mijn nagel. Erg vreemd gezien ik er zo ontzettend zuinig op ben geweest en naar mijn idee ook echt nergens tegenaan heb gestoten. Zet mij weer flink aan de twijfels of ik het horloge wel ga houden. Als het met zulk voorzichtig gebruik al zo een kras bevat wekt dit toch wel wat zorgen voor de toekomst. Ik heb ook begrepen dat het ook niet meer zo 123 weg te polijsten is wanneer het met de nagel voelbaar is.

Hoe zijn jullie ervaringen met de RVS case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Nipje schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:13:
Nu ongeveer een week de Series 2 van RVS in bezit. Natuurlijk ontzettend zuinig geweest op het horloge, maar toch al een kleine beschadiging op het staal.. Het lijkt het resultaat van ergens tegenaan gestoten te hebben. Heel erg klein "schaaf" plekje wat ook voelbaar is met mijn nagel. Erg vreemd gezien ik er zo ontzettend zuinig op ben geweest en naar mijn idee ook echt nergens tegenaan heb gestoten. Zet mij weer flink aan de twijfels of ik het horloge wel ga houden. Als het met zulk voorzichtig gebruik al zo een kras bevat wekt dit toch wel wat zorgen voor de toekomst. Ik heb ook begrepen dat het ook niet meer zo 123 weg te polijsten is wanneer het met de nagel voelbaar is.

Hoe zijn jullie ervaringen met de RVS case?
Tja, het is en blijft een gebruiksvoorwerp natuurlijk. Als je een Rolex hebt en ergens tegen aan stoot wat het horloge niet leuk vindt, dan ontstaan er ook krassen of een putje. Een nieuwe auto probeer je ook altijd krasloos te houden, maar dan lukt natuurlijk in de praktijk ook nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
Krassen horen erbij, eerste krasje doet altijd pijn, als je hem nieuw wilt houden moet je hem in de kluis leggen 😜

Ik heb van 2008 t/m 2013 een Rolex Submariner gehad, ook die kraste

Mocht je je er echt zo erg aan storen moet je de Space zwarte aanschaffen, deze beschikt over DLC coating (Diamond Like Carbon) iets wat ook dure horloges zoals Panerai, IWC, AP en aangepaste Rolex modellen hebben: https://www.blaken.com/en/technology

En anders cape cod doekjes bestellen, kan je zelf eenvoudig lichte krassen mee weg poetsen, gebruik het zelf voor het horloge van mijn vrouw, werkt super 👍 http://www.seriouswatches.eu/cape-cod-polijstdoek.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPhoneSE schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 16:57:
Krassen horen erbij, eerste krasje doet altijd pijn, als je hem nieuw wilt houden moet je hem in de kluis leggen 😜

Ik heb van 2008 t/m 2013 een Rolex Submariner gehad, ook die kraste

Mocht je je er echt zo erg aan storen moet je de Space zwarte aanschaffen, deze beschikt over DLC coating (Diamond Like Carbon) iets wat ook dure horloges zoals Panerai, IWC, AP en aangepaste Rolex modellen hebben: https://www.blaken.com/en/technology

En anders cape cod doekjes bestellen, kan je zelf eenvoudig lichte krassen mee weg poetsen, gebruik het zelf voor het horloge van mijn vrouw, werkt super 👍 http://www.seriouswatches.eu/cape-cod-polijstdoek.html
Haha bekend gevoel! Op dag 4 een dikke deuk achter op mn auto ondanks de parkeersensoren ( :+ ).
Met de apple watch is dit niet anders, ach, je moet leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseSebastian
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:46
Watch os 3.1 is uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDeafBoy
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik ben afgelopen donderdag geswitcht van een Apple Watch Sport naar de roestvrijstalen Apple Watch (zelfde generatie, geen Series 2 dus i.v.m. prijsverschil). Prachtdingetje, en het matcht perfect met het bruine lederen bandje met klassieke gesp die ik al had. Echter zag ik vanochtend toen ik de Apple Watch om wilde doen een krasje.

Nu heb ik al meermaals op websites als 9to5Mac gelezen dat je dit eenvoudig kunt verhelpen met een soort polijstmiddeltje. Dus ik besloot voor de gein - aangezien ik er toch in de buurt was - bij enkele juweliers te vragen of zij er wat vanaf weten. Allemaal zeiden ze nog nooit van zoiets te hebben gehoord. Alleen dat het kan met zo'n machine, maar dat zou met al gepolijst staal natuurlijk niet slim zijn. Ook als ik even snel op Google rondkijk zie ik geen winkels die zelf zulk middel aanbieden.

Mijn vraag: heeft iemand ervaring hiermee? Zo ja, kan diegene mij dan vertellen waar ik mogelijk zo'n middeltje kan vinden? Niet dat ik van plan ben ieder krasje weg te halen (het krasje dat er nu zit zie je gelukkig ook niet zo heel duidelijk), maar ik dacht er ineens aan dat het misschien wel handig is dat middeltje in ieder geval in huis te hebben ofzo.

Tl;dr: wie heeft ervaring met een soort middeltje tegen krassen op (316L) roestvrijstaal en waar kan ik zoiets vinden?

[ Voor 5% gewijzigd door DutchDeafBoy op 25-10-2016 16:38 ]

LG OLED55C9PLA | iPhone 15 Pro Max | 11-inch iPad Pro (2024) | Apple Watch Series 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:48
Voor de mensen met krassen, koop een doorzichtig hoesje van een euro en je bent krasvrij (op het scherm na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDeafBoy
Ryatzu schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:08:
Voor de mensen met krassen, koop een doorzichtig hoesje van een euro en je bent krasvrij (op het scherm na).
Alleen jammer dat de Apple Watch er dan niet meer uitziet.

Ik heb serieus overwogen zo'n 'hoesje' te nemen, maar dan valt één van de redenen om een Apple Watch te nemen alweer af: mode. Nu zal niet iedereen 'm kopen als een traditioneel horloge, maar de stalen en Edition-modellen wil je het liefst toch laten zien zoals ze werkelijk zijn. En zelfs zo'n transparant hoesje zal dat niet voor elkaar krijgen.

Los daarvan: staal krast gewoon, daar niet van. Da's ook iets waarvan ik al op de hoogte was voordat ik mijn stalen Apple Watch kocht. Maar het is toch fijn om iets te hebben om krasjes weg te krijgen als het horloge er letterlijk vol mee staat. :P

LG OLED55C9PLA | iPhone 15 Pro Max | 11-inch iPad Pro (2024) | Apple Watch Series 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
DutchTech schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:37:

Mijn vraag: heeft iemand ervaring hiermee? Zo ja, kan diegene mij dan vertellen waar ik mogelijk zo'n middeltje kan vinden? Niet dat ik van plan ben ieder krasje weg te halen (het krasje dat er nu zit zie je gelukkig ook niet zo heel duidelijk), maar ik dacht er ineens aan dat het misschien wel handig is dat middeltje in ieder geval in huis te hebben ofzo.

Tl;dr: wie heeft ervaring met een soort middeltje tegen krassen op (316L) roestvrijstaal en waar kan ik zoiets vinden?
Nogmaals:
iPhoneSE schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 16:57:
Deze doekjes zijn speciaal voor het polijsten van gepolijststaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDeafBoy
iPhoneSE schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:31:
[...]

Nogmaals:

[...]

Deze doekjes zijn speciaal voor het polijsten van gepolijststaal
Oh excuus, die heb ik niet eens gezien. Te bedenken dat jouw post maar een paar voor die van mij stond. 8)7

Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Iemand een tip voor een bruin leder bandje die aansluit op:

https://www.kloegcom.nl/i...r-leer-leder-cognac_1.jpg

Domme vraag misschien maar passen de bandjes van de 42mm series 0 of 1 ook op de series 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFangirl
  • Laatst online: 24-02-2023
Ik heb ook eens even een vraag. Volgend jaar ga ik n week naar Londen. Ik wil dan graag langs de Apple store op Kensington om een Apple watch te kopen.

Moet je dan een afspraak maken? Voor passen en zo. Ik kan het nergens terug vinden. En als ik een chat met de klantenservice aanvraag. Geeft de site aan dat internationale chat gesprekken niet kunnen.

MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 14:05

Mex

AppleFangirl schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:44:
Ik heb ook eens even een vraag. Volgend jaar ga ik n week naar Londen. Ik wil dan graag langs de Apple store op Kensington om een Apple watch te kopen.

Moet je dan een afspraak maken? Voor passen en zo. Ik kan het nergens terug vinden. En als ik een chat met de klantenservice aanvraag. Geeft de site aan dat internationale chat gesprekken niet kunnen.
Ik ben er afgelopen weekend geweest, je hoeft geen afspraak te maken. Er loopt meer dan genoeg personeel rond en ondanks de drukte nemen ze uitgebreid de tijd om je te helpen. Passen is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFangirl
  • Laatst online: 24-02-2023
Mex schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:41:
[...]

Ik ben er afgelopen weekend geweest, je hoeft geen afspraak te maken. Er loopt meer dan genoeg personeel rond en ondanks de drukte nemen ze uitgebreid de tijd om je te helpen. Passen is geen probleem.
Top. Dankjewel voor je antwoord.

MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JesseSebastian
Nike + running app zojuist geupdatet. Eindelijk ondersteund de Nike+running app de ingebouwde gps van de watch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
Mijn Watch is nu officieel "dood" *zucht*

Hele nacht laten updaten, vanochtend mooi zwart scherm met rode uitroepteken! :( dan maar naar Amsterdam ergens de komende maand :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dit zou betekenen dat je vanuit deze Nike+ app, runs richting runkeeper of strava kunt exporteren?

[ Voor 37% gewijzigd door Apache4u op 28-10-2016 14:57 ]

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-10 21:14
Net mijn watch binnen, ik wilde graag wat muziek op mijn watch zetten zodat ik mijn telefoon thuis kon laten tijdens het hardlopen. Nu heb ik een playlist gemaakt met een aantal nummers er op, watch ligt op de lader naast de telefoon die ook aan de lader ligt, blijft al een uur lang op 0% staan. Dus beiden opnieuw opgestart, opnieuw geprobeerd, na een uur weer zelfde resultaat. Re-pair gedaan, zelfde verhaal. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Afwezig schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 12:42:
Net mijn watch binnen, ik wilde graag wat muziek op mijn watch zetten zodat ik mijn telefoon thuis kon laten tijdens het hardlopen. Nu heb ik een playlist gemaakt met een aantal nummers er op, watch ligt op de lader naast de telefoon die ook aan de lader ligt, blijft al een uur lang op 0% staan. Dus beiden opnieuw opgestart, opnieuw geprobeerd, na een uur weer zelfde resultaat. Re-pair gedaan, zelfde verhaal. Iemand een tip?
Ik neem aan dat je Apple music gebruikt? In dat geval moet je de playlist ook daadwerkelijk naar je telefoon downloaden voordat de muziek naar je watch gesynct kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duchaantje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-06-2023
Met Nike run club app krijg ik geen groot weergegeven hartslag als ik aan de kroon draai. alleen heel klein linksboven in het scherm. Heb zelf de gewone series 2. Is dit op de Nike versie wel zo? Misschien dan toch nog meer verschil in de versies behalve de watchface en het bandje. Daarnaast koppel ik ook nog een pooar h7 aan de aw voor nauwkeurigere metingen, die pakt de Nike runclub app ook niet op. Dit werkt wel goed bij alle andere apps zoals runkeeper en de workoutapp van Apple zelf. Zou iemand die de Nike versie heeft deze twee dingen eens willen checken of het daar wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10 17:52
De Nike versie is pas sinds vrijdag uit dus ik denk dat nog niet veel mensen hem hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:14
Wat betreft die hartslag, die blijft bij mij ook klein linksboven staan. Die Polar heb ik niet, dat kan ik dus niet voor je controleren ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duchaantje
Ophidian schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 19:46:
Wat betreft die hartslag, die blijft bij mij ook klein linksboven staan. Die Polar heb ik niet, dat kan ik dus niet voor je controleren ;)
En jij hebt de Nike versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:14
Jep.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duchaantje
Bedankt voor je reactie, dat biedt hoop bij een update van de run club app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een paar dagen durf ik hem wel aan - watchOS 3.1 heeft een wel erg nadelige invloed op de batterij duur van mijn watch. Zelfs na een reset en "ververs op achtergrond' uitgezet.

Weet iemand hoe je terug kan gaan naar 3.0?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseSebastian
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 07:24:
Na een paar dagen durf ik hem wel aan - watchOS 3.1 heeft een wel erg nadelige invloed op de batterij duur van mijn watch. Zelfs na een reset en "ververs op achtergrond' uitgezet.

Wow nadelige invloed? Ik doe sinds watchOS 3.1 bijna 3 dagen met mijn watch + iedere dag een workout.
Weet helaas niet hoe je terug kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-10 11:28

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 07:24:

Je kan de Apple Watch niet downgraden. Net als de iPhone kan je ook niet downgraden.
Echter kan je de watch niet eens in DFU mode zetten, dus dat maakt het nog eens extra onmogelijk.

Wat je wel kan doen, je kan je watch opnieuw koppelen met je iphone. Dat verhelpt de meestal de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JesseSebastian schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:50:
[...]

Wow nadelige invloed? Ik doe sinds watchOS 3.1 bijna 3 dagen met mijn watch + iedere dag een workout.
Weet helaas niet hoe je terug kan.
Yup - ik heb hem nu vier uur aan op kantoor (zonder workout dus :+ ) en ben al 20% batterij kwijt. Ik red sinds de update nog geen 24u.
Psycho_Mantis schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:33:
[...]

Je kan de Apple Watch niet downgraden. Net als de iPhone kan je ook niet downgraden.
Echter kan je de watch niet eens in DFU mode zetten, dus dat maakt het nog eens extra onmogelijk.

Wat je wel kan doen, je kan je watch opnieuw koppelen met je iphone. Dat verhelpt de meestal de problemen.
Thanks, maar dat had ik helaas ook al geprobeerd. Net als als een nieuwe Watch installeren ipv restoren vanaf iCloud backup.

Behoorlijk balen dit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
Misschien moet je dan eerst eens kijken of je erachter kan komen hoe je batterij zo snel achteruit gaat. (Welke app?) Ik heb nu na bijna 10 uur nog steeds 88% (incl 1 workout) met het nieuwste Watch OS

[ Voor 6% gewijzigd door Aeon op 31-10-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aeon schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:20:
Misschien moet je dan eerst eens kijken of je erachter kan komen hoe je batterij zo snel achteruit gaat. (Welke app?) Ik heb nu na bijna 10 uur nog steeds 88% (incl 1 workout) met het nieuwste Watch OS
Sinds de reset staan alleen de standaard Apple apps erop. En (volgens mij) kun je gebruik in minuten / percentages niet aflezen in de Apple watch app op iPhone....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-10 20:28
.Net als de iPhone kan je ook niet downgraden.
Je kan je iPhone altijd downgraden naar de versie ios die door Apple ondertekent is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Developer 3.1.1. is uit. Kijken of dat mijn probleem verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Laatst las ik dat er verschil is tussen de space Grey en de zilveren versie en dan in de zin dat de space Grey een speciale coating heeft.
In hoeverre is dat waar en waar kan ik die info lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 07:36:
Developer 3.1.1. is uit. Kijken of dat mijn probleem verhelpt.
Nou, vergeet het maar :/

En de discussion fora bij Apple staan er ook vol mee - Klik |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Laatst online: 11-10 23:34
Roos79 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:26:
Laatst las ik dat er verschil is tussen de space Grey en de zilveren versie en dan in de zin dat de space Grey een speciale coating heeft.
In hoeverre is dat waar en waar kan ik die info lezen?
Heb je deze al gelezen? Alleen uit eigen ervaring vind ik de space black rvs veel krasbestendiger dan de space gray alu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:52:
[...]
Sinds de reset staan alleen de standaard Apple apps erop. En (volgens mij) kun je gebruik in minuten / percentages niet aflezen in de Apple watch app op iPhone....
Je kunt wel het gebruik in Minuten zien. Onder algemeen --> gebruik.

Kan hier ongeveer 20 uur met de watch doen; doe geen workouts of muziek verder. Op het moment gebruik ik de watch op vliegtuigmodus; gaat zo al 3 dagen mee dus dat scheelt ook :). En mijn iPhone gaat ook nog eens langer mee zo! (wel jammer van de notificaties, maar krijg wel alle health data wanneer ik 's avonds even sync).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
BellySM schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 18:00:
[...]

Heb je deze al gelezen? Alleen uit eigen ervaring vind ik de space black rvs veel krasbestendiger dan de space gray alu.
Het gaat mij niet om de rvs die is mij echt veel te duur ;)
Ik vraag om de normale modellen zeker omdat ik voor de Nike versie wil gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
Vraagje. Is deze watchface fake of alleen voorbehouden aan aw series 2? Het lukt mij niet om deze te reproduceren.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0384/6721/t/28/assets/silicone-strap-big-first-image_2048x2048.jpg?9413432107460116501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 07:26
BellySM schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 19:17:
Vraagje. Is deze watchface fake of alleen voorbehouden aan aw series 2? Het lukt mij niet om deze te reproduceren.

[afbeelding]
Deze watchface zit gewoon in WatchOS 3. Ik heb hem ook op mijn series 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justdoit
Ik pakte vanmorgen ook m'n watch van m'n nachtkastje. Ik ging naar bed met 61% batterij. om half 9 ' s ochtends 10% over.... drain overnight...?! Kan ook niet vinden waar dit aan ligt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

BellySM schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 19:17:

[afbeelding]
Je post een plaatje met afmetingen waar het scherm van de Apple Watch op ware grootte minstens 15x in past en dan nog staat het er niet helemaal op 8)7

En inderdaad zoals al gezegd, deze watchface zit gewoon in watchOS 3. Als je hem niet op je watch ziet, moet je hem via de Watch-app op de iPhone even toevoegen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
iBood heeft vandaag een Apple Watch 42mm Black Stainless Steel in de aanbieding voor 250eu, Het betreft een refurbished exemplaar. http://www.ibood.com/nl/n...ainless-steel-refurb.html

Twee vraagjes, waar hier iemand vast vlot een antwoord op weet.

Is dit nou het laatste model voordat de Apple Watch 2 uit kwam? Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer met alle verschillende modellen.

Bij iBood geven ze aan dat refurbished betekend dat de doos al eens geopend is en de garantie wellicht geactiveerd is.Is dit alles of kan het ook zo zijn dat het exemplaar kapot was en gerepareerd is o.i.d?

Hoewel ik liever een hagelnieuwe heb zou ik wel kunnen leven met een exemplaar waarvan de doos open is geweest, als het ook kan betekenen dat het een defect exemplaar is geweest dan toch liever niet.

De prijs lijkt mij prima om eens een tijdje een Apple Watch uit te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
B-Real schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:52:
iBood heeft vandaag een Apple Watch 42mm Black Stainless Steel in de aanbieding voor 250eu, Het betreft een refurbished exemplaar. http://www.ibood.com/nl/n...ainless-steel-refurb.html

Is dit nou het laatste model voordat de Apple Watch 2 uit kwam? Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer met alle verschillende modellen.

Bij iBood geven ze aan dat refurbished betekend dat de doos al eens geopend is en de garantie wellicht geactiveerd is.Is dit alles of kan het ook zo zijn dat het exemplaar kapot was en gerepareerd is o.i.d?

Hoewel ik liever een hagelnieuwe heb zou ik wel kunnen leven met een exemplaar waarvan de doos open is geweest, als het ook kan betekenen dat het een defect exemplaar is geweest dan toch liever niet.

Dit is series0 en inderdaad het eerste model. Hiernaast heb je ook nog series 1 en series 2. Deze zijn tegelijkertijd uitgekomen. Series 2 tov de series 1: gps en is waterdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noisyplate
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 22:58
netvista schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 19:32:
[...]

Deze watchface zit gewoon in WatchOS 3. Ik heb hem ook op mijn series 1.
Hoe zou deze watchface moeten heten dan? want in de watch app op mijn iPhone vind ik hem niet terug?

Edit:
NVM. gevonden.. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Noisyplate op 03-11-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
Hmm, ik had gehoopt dat het de meest recente was vóór de Watch 2. Vooral het gebrek aan GPS vind ik dan toch wel weer jammer.

Is deze aanbieding qua horloge de gok waard om de Apple Watch eens uit te proberen of zijn de mogelijkheden te beperkt? De prijs an sich is niet heel veel mis mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 30-09 18:34
B-Real schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:52:

Ik vind dit echt een goede deal, ik heb hem zelf ook besteld.

Wat ik me wel afvraag: er staat dat deze refurbished is door Apple. Koop iBood dit in bij Apple? Geloof dat eigenlijk niet zo.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
B-Real schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:32:
Hmm, ik had gehoopt dat het de meest recente was vóór de Watch 2. Vooral het gebrek aan GPS vind ik dan toch wel weer jammer.

Is deze aanbieding qua horloge de gok waard om de Apple Watch eens uit te proberen of zijn de mogelijkheden te beperkt? De prijs an sich is niet heel veel mis mee toch?
Alléén de Series 2 heeft GPS. Verder geen enkel model.

Er zijn 3 modellen van de Apple Watch. Series 1 en 2 zijn tegelijkertijd uitgekomen.

Series 0 (iBood versie)

Series 1 has all the features of the original Apple Watch (Series 0), as well as a new dual-core processor for faster performance. It is splash resistant, meaning you can wear it during exercise and while washing your hands, but submerging it is not recommended.

Series 2 has all the features of Apple Watch Series 1, as well as some additional ones: It is rated water resistance to 50 meters, so you can safely swim with it. However, it should not be used for deep submersion or high-velocity water activities. Built-in GPS provides accurate speed, pace, distance, and location information, even if you don’t have your iPhone with you. And the second-generation display is more than twice as bright as before.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
De iBood deal is idd een koopje. Bovendien kan ik uit eigen ervaring zeggen dat de DLC coating op dit model (en het saffierglas) optisch het best krasbestendig is vergeleken met de alu space grey en de rvs modellen. Enige nadeel met DLC coating is dat het niet te repareren is bij ernstige kras, waar je het alu en rvs nog een beetje kan fixen dmw polijsten.

[ Voor 29% gewijzigd door BellySM op 03-11-2016 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Als het de modellen zijn die ook soms bij de I bood hunt worden geleverd lees dan dat topic maar even door...
Dan word je niet blij en snap je waarom het koopjes zijn een enkele werkt of krijgen ze werkend althans wat ik daar gelezen heb.
Hopelijk hebben jullie een geluk model en hoeft het niet net zo vlug weer retour.

Maar B-Real voor die prijs worden echt geen net uit gekomen modellen voor dat bedrag verkocht.
Normaal kosten die aardig meer en dan nu al bij een bedrijf als i bood dat is on logisch.
Meestal zie je ze dan eerst voor iets minder bij bv Groupon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
Klopt, ik weet ongeveer hoe iBood werkt en daarom ook mijn twijfels. Ik wist ook dat er van de Apple Watch meerdere versies waren (series 0 t/m 2 genoemd blijkbaar) en wist niet precies welke nu bij iBood in de aanbieding was. Mijn stiekem hoop was dat het dus een series 2 was.

De prijs vond ik al een beetje "to good to be true" en mij is nu helder waarom.

Als ik later vandaag tijd heb ga ik mij wat verder verdiepen in de verschillende series en dan beslissen of ik het de gok waard vind, opzich is 250eu voor het uitproberen van een Apple Watch wel de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 30-09 18:34
B-Real schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:00:
Klopt, ik weet ongeveer hoe iBood werkt en daarom ook mijn twijfels. Ik wist ook dat er van de Apple Watch meerdere versies waren (series 0 t/m 2 genoemd blijkbaar) en wist niet precies welke nu bij iBood in de aanbieding was. Mijn stiekem hoop was dat het dus een series 2 was.

De prijs vond ik al een beetje "to good to be true" en mij is nu helder waarom.

Als ik later vandaag tijd heb ga ik mij wat verder verdiepen in de verschillende series en dan beslissen of ik het de gok waard vind, opzich is 250eu voor het uitproberen van een Apple Watch wel de moeite
Er valt weinig te verdiepen:

Serie 0: De eerste Apple Watch (2015)
Serie 1: Gelijk aan serie 0, maar met snellere processor (2016)
Serie 2: Gelijk aan serie 1, maar dan waterdicht (2016)

Serie 0 wordt niet meer verkocht, nu dus wel door iBood (dit is dus de stainless steel en niet de sport)

...less is more

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 16:06
funk-e schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:58:
[...]

Serie 2: Gelijk aan serie 1, maar dan waterdicht (2016)
Series 2 tegenover Series 1:

+ Waterbestendig (zwemmen)
+ Andere processor (S2)
+ GPS
+ Vernieuwd OLED display met 2x helder scherm (1000 nits tegenover 450 nits)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Nu online
Wist niet dat de verschillende watch faces/wijzerplaten zoveel verschil uitmaakte in het energie verbruik van de AW!

Had al een plaat gekozen zonder animatie, met een anologe klok. Was toch teleurgesteld over het energie verbruik. In de ochtend aan de kabel en dan voordat ik naar bed ging er snel nog even aan omdat die nog maar 33% over had. Daar redde ik de nacht niet mee. Gemiddeld zon 33% over 8 uur dus leeg binnnen 24 uur

Nu de digitale klok gekozen, zodat ik wat makkelijker de tijd kan aflezen, en het weer.
Gisteren was mijn accu nog verbazend vol en na 24 uur nog 52% over.
Nu na 6 uur is nog steeds 95% van de AW1 vol. 🙏

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 16:06
Stinger_Ventura schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:14:
Wist niet dat de verschillende watch faces/wijzerplaten zoveel verschil uitmaakte in het energie verbruik van de AW!

Had al een plaat gekozen zonder animatie, met een anologe klok. Was toch teleurgesteld over het energie verbruik. In de ochtend aan de kabel en dan voordat ik naar bed ging er snel nog even aan omdat die nog maar 33% over had. Daar redde ik de nacht niet mee. Gemiddeld zon 33% over 8 uur dus leeg binnnen 24 uur

Nu de digitale klok gekozen, zodat ik wat makkelijker de tijd kan aflezen, en het weer.
Dit komt door het OLED scherm. Hoe meer pixels er verlicht worden, des te meer energie dit kost.
Dus meer donkere tinten = minder energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Nu online
xoniq schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:23:
[...]

Dit komt door het OLED scherm. Hoe meer pixels er verlicht worden, des te meer energie dit kost.
Dus meer donkere tinten = minder energie.
Dat snap ik. Maar mijn horloge loopt even snel leeg dag als nacht met de anologe klok (en dus Secondenwijzer), maar de het scherm staat minder aan als ik slaap!
Ik vermoed dat het dus ook iets te maken heeft met het bereken van de tijd/scherm.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
Stinger_Ventura schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:14:

Ben sowieso erg te spreken over de batterij. Mijn AW2 is mijn eerste Watch maar ik was wel goed op de hoogte van het kunnen van de AW0. Ik was dus wat 'huiverig' voor de batterij. Maar op dit moment kom ik op 2,5 dagen ('s nachts airplane mode) met de batterij met Watchface modulair.

Mijn zaken die ik op de Watch doe:

- Workout: dagelijks 40 min fietsen woon-werk (GPS via telefoon)
- Meerdere keren luisteren naar Work-out voor staan en ademoefening
- Lifesum: invoeren eten/drinken
- Onefootball: notificaties goals en uitslagen
- Overcast: aanzetten podcast 's ochtends en 's avonds
- Ministats: uitlezen batterij telefoon
- Due verwerken/uitstellen van taken wat zo'n 25 acties per dag zijn
- Authy: ongeveer 2 a 3x per dag opvragen 2 staps code
- 1Password: 2 a 3x opvragen wachtwoord
- Verwerken overige notificaties van de iPhone

Ben voor mijn gevoel wel een gemiddelde gebruiker maar, misschien ook doordat ik sceptisch was, ben zeer tevreden over de batterij.

[ Voor 0% gewijzigd door wienjo op 03-11-2016 16:17 . Reden: aanpassen aantallen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
Dank voor de input op mijn vraag. Heb nog even wat zitten grasduinen op het wereldwijde web en ondanks de aantrekkelijke aanbieding toch besloten te wachten totdat de series 1 of 2 ergens voorbij komen.

Ben bang dat de series 0 toch iets te traag is en dat de series 1 en 2 toch wel een flinke stap vooruit zijn.

Heb al jaren een iPhone en heb daarbij graag het nieuwste model, voor de Apple Watch kan ik mij daar nog niet toe zetten. Ik zie het meer als een leuke gimmick dan echt een wereld van verschil en heb daar de hoofdprijs niet voor over, liever voor hetzelfde geld een normaal horloge zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Begint met een gimmick en binnen een paar dagen is het net zo belangrijk als je iPhone. Ik zou niet meer zonder willen.

Series 0 is prima, tenzij je gps wilt en ermee wilt zwemmen.

[ Voor 21% gewijzigd door Redondo1982 op 03-11-2016 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
B-Real schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:26:
Dank voor de input op mijn vraag. Heb nog even wat zitten grasduinen op het wereldwijde web en ondanks de aantrekkelijke aanbieding toch besloten te wachten totdat de series 1 of 2 ergens voorbij komen.

Ben bang dat de series 0 toch iets te traag is en dat de series 1 en 2 toch wel een flinke stap vooruit zijn.

Heb al jaren een iPhone en heb daarbij graag het nieuwste model, voor de Apple Watch kan ik mij daar nog niet toe zetten. Ik zie het meer als een leuke gimmick dan echt een wereld van verschil en heb daar de hoofdprijs niet voor over, liever voor hetzelfde geld een normaal horloge zeg maar.
Ik snap je goed. Het is naar mijn mening inderdaad een mooi apparaat en een verlengstuk (plus een beetje meer) van je telefoon.

Ik zou hem echter niemand om mij heen aanraden die niet van de gadgets is of die niet 'tech/nerd' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:48:
[...]

Dat snap ik. Maar mijn horloge loopt even snel leeg dag als nacht met de anologe klok (en dus Secondenwijzer), maar de het scherm staat minder aan als ik slaap!
Ik vermoed dat het dus ook iets te maken heeft met het bereken van de tijd/scherm.
Het "berekenen van de tijd" gaat inderdaad heel anders bij een digitale watchface dan bij een analoge watchface op een Apple Watch. Bij een digitale watchface wordt de tijd maar 1 keer per minuut berekend en bij een analoge watchface gebeurt dit elke seconde. 60x zoveel berekeningen van de tijd dus!!

Nog een engineering wonder dat ze het batterijverbruik met een analoge watchface zo beperkt hebben weten te houden! Die chronofaces gebruiken trouwens het meeste energie, daar zitten namelijk 4(!) analoge wijzers op de watchface. Die zou ik echt vermijden als je batterijduur je lief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
wienjo schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:00:
[...]

Ben sowieso erg te spreken over de batterij. Mijn AW2 is mijn eerste Watch maar ik was wel goed op de hoogte van het kunnen van de AW0. Ik was dus wat 'huiverig' voor de batterij. Maar op dit moment kom ik op 2,5 dagen ('s nachts airplane mode) met de batterij met Watchface modulair.

Mijn zaken die ik op de Watch doe:

- Workout: dagelijks 40 min fietsen woon-werk (GPS via telefoon)
- Meerdere keren luisteren naar Work-out voor staan en ademoefening
- Lifesum: invoeren eten/drinken
- Onefootball: notificaties goals en uitslagen
- Overcast: aanzetten podcast 's ochtends en 's avonds
- Ministats: uitlezen batterij telefoon
- Due verwerken/uitstellen van taken wat zo'n 25 acties per dag zijn
- Authy: ongeveer 2 a 3x per dag opvragen 2 staps code
- 1Password: 2 a 3x opvragen wachtwoord
- Verwerken overige notificaties van de iPhone

Ben voor mijn gevoel wel een gemiddelde gebruiker maar, misschien ook doordat ik sceptisch was, ben zeer tevreden over de batterij.
Moet je voor die fiets workout handmatig je fiets workout kiezen? Of gebeurt dat automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
Reverb_ schreef op donderdag 03 november 2016 @ 23:16:
[...]

Moet je voor die fiets workout handmatig je fiets workout kiezen? Of gebeurt dat automatisch
Dit doe je wel handmatig ja. Ik heb in mijn Watchface een Complicatie van Work-out. Wat wel prettig is, je watch zal je laatst gekozen optie qua work-out voorstellen.

In mijn geval is woon-werk verkeer vrij fietsen zonder doel. Dus ik tik work-out aan en dan direct de bovenste optie 'Begin direct X' (X = je laatste work-out).

In mijn geval dus twee keer tikken op horloge en hij start direct de fietstocht naar huis. Thuis uittikken en op opslaan drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt mijn Apple Watch gewoon pas vanochtend uit nadat ie sinds vrijdag einde ochtend van het infuus af was _/-\o_ O+

What a difference a week makes.....
Pagina: 1 ... 37 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie