Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Iemand nog een tip wat betreft fijne en betaalbare bandjes voor de watch?

Ja ik kan googlen. Maar soms is het ook fijn om direct te horen hoe iets bevalt en waarom. ;)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:48
Geteisem schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:34:

Ja ik kan googlen. Maar soms is het ook fijn om direct te horen hoe iets bevalt en waarom. ;)
Daar is een ander topic voor, maar om terug te komen op je vraag.
Ik heb sinds vorige week de decoded apple watch band, echt leer en nederlands merk.
Voelt erg soepel aan en hij ziet er gewoon strak uit (heb zelf de goud aluminium apple watch series 2).

https://www.appelhoes.nl/...p-Apple-Watch-42-mm-Brown

Ik gebruik hem in combinatie van een bescherm hoesje van aliexpress.

Afbeeldingslocatie: https://s14.postimg.org/rqy905ik1/IMG_7866.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Ryatzu op 05-10-2016 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Ryatzu schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:42:
[...]

Ik heb sinds vorige week de decoded apple watch band, echt leer en nederlands merk.
Voelt erg soepel aan en hij ziet er gewoon strak uit (heb zelf de goud aluminium apple watch series 2).

[afbeelding]
Ohw ok. Dan zal ik dit topic er niet verder mee vervuilen. :)

Ziet er sjiek uit. Ooit eens een hoesje van Decoded gehad. Best een optie deze. Bedankt.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryatzu
Geteisem schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:20:
[...]

Ohw ok. Dan zal ik dit topic er niet verder mee vervuilen. :)

Ziet er sjiek uit. Ooit eens een hoesje van Decoded gehad. Best een optie deze. Bedankt.
Ze hebben hem ook in het volledig zwart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Ryatzu schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:56:
[...]

Ze hebben hem ook in het volledig zwart ;)
Ik zag t ja. Nice :9

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:57
Spuuglelijk zo'n hoesje?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Vind ik persoonlijk van niet, maar zonder is uiteraard mooier.
Ik wil in iedergeval wat extra bescherming, ik heb hem al van de week laten vallen omdat ik het bandje niet goed om kreeg door het haasten, dan wordt je echt niet vrolijk als hij door zoiets lulligs beschadigd of kapot gaat. Overigens is hij doorzichtig dus valt het niet echt op.

[ Voor 6% gewijzigd door Ryatzu op 05-10-2016 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 21:51:
Maar je geen Oris, Hamilton, Hublot Sevenfriday aan als topmerken? Niet echt een meetstaaf. Rolex blijft natuurlijk ver op #1 staan. Daarna Patek, Iwc, Omega, Heuer enz.
Rolex stelt niet zo veel voor qua horlogerie. Ze hebben daar ooit eens een horloge gemaakt en dat melken ze uit (men neme het model van 6000 euro en plakt er diamantjes op en voila, een nieuw model voor 30.000 euro). De overige merken zijn veel interessanter omdat die veel meer modellen op de markt hadden en hebben. Er zit veel meer diversiteit in maar ook complexiteit van de uurwerkjes en juist dat laatste is 1 van de hoofdredenen waarom Zwitserse horloges juist zo groot en dik zijn. Er moet een compleet mechanisch uurwerk in met een aantal extra complicaties erin en die worden er opgeschroefd waardoor het geheel dikker wordt.
Patek Phillippe zou ik eerder op nummer 1 plaatsen dan Rolex omdat zij heel goed hebben laten zien dat ze velerlei soorten uurwerken kunnen maken.

De merken die ik heb genoemd zijn allemaal merken die het dichtst bij de Apple Watch staan en niet zo ver af als een Rolex, Patek, etc. muv Hublot. Je kunt nou eenmaal geen horloges vergelijken die een vraagprijs hebben van 5 tot 6 cijfers. Hublot heb ik juist genoemd omdat zij als doel hebben om grote dikke klokken te maken.
Al denk ik dat wij over 4/5 jaar ons kapot lachen dat we nu met zo'n baksteen lopen als het eenmaal goed is doorontwikkeld wordt het allemaal ongetwijfeld eleganter en beter.
Valt wel mee want deze periode is niet nieuw. We zijn al eerder van dik naar dun naar dik naar dun gegaan. Voor de dikkere polsen heb je ook niet zo veel keus.
RobbieB schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:21:
Qua kast ging het wel, maar de bandjes zorgde voor 'gaten' bij de bevestiging. Dit komt met name door de manier waarop bv de sport, nylon en Milanese banden bevestigd worden.
Houdt er ook rekening mee dat het materiaal en nieuwheid een grote rol spelen. Nieuwe materialen zijn stug waardoor je eerder die gaten krijgt net als dat sommige materialen van nature gewoon stugger zijn. Vaak is het zo dat na een tijdje dragen de band zich naar je pols heeft kunnen vormen.
Geteisem schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:34:
Wat heet betaalbaar? Het standaard rubberen bandje en geweven nylon bandje van Apple zijn fijne bandjes en met 59 euro ook heel erg betaalbaar. Namaak kan maar dan heb je nylon bandjes die heel snel gaan rafelen en rubberen bandjes die een uur in de wind stinken en waar je ook huidirritatie van kunt krijgen. Sluitingen willen ook nog wel eens spontaan afbreken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:03
ppl schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:49:
[...]

Rolex stelt niet zo veel voor qua horlogerie. Ze hebben daar ooit eens een horloge gemaakt en dat melken ze uit (men neme het model van 6000 euro en plakt er diamantjes op en voila, een nieuw model voor 30.000 euro). De overige merken zijn veel interessanter omdat die veel meer modellen op de markt hadden en hebben. Er zit veel meer diversiteit in maar ook complexiteit van de uurwerkjes en juist dat laatste is 1 van de hoofdredenen waarom Zwitserse horloges juist zo groot en dik zijn. Er moet een compleet mechanisch uurwerk in met een aantal extra complicaties erin en die worden er opgeschroefd waardoor het geheel dikker wordt.
Patek Phillippe zou ik eerder op nummer 1 plaatsen dan Rolex omdat zij heel goed hebben laten zien dat ze velerlei soorten uurwerken kunnen maken.

De merken die ik heb genoemd zijn allemaal merken die het dichtst bij de Apple Watch staan en niet zo ver af als een Rolex, Patek, etc. muv Hublot. Je kunt nou eenmaal geen horloges vergelijken die een vraagprijs hebben van 5 tot 6 cijfers. Hublot heb ik juist genoemd omdat zij als doel hebben om grote dikke klokken te maken.

[...]

Valt wel mee want deze periode is niet nieuw. We zijn al eerder van dik naar dun naar dik naar dun gegaan. Voor de dikkere polsen heb je ook niet zo veel keus.

[...]

Houdt er ook rekening mee dat het materiaal en nieuwheid een grote rol spelen. Nieuwe materialen zijn stug waardoor je eerder die gaten krijgt net als dat sommige materialen van nature gewoon stugger zijn. Vaak is het zo dat na een tijdje dragen de band zich naar je pols heeft kunnen vormen.

[...]

Wat heet betaalbaar? Het standaard rubberen bandje en geweven nylon bandje van Apple zijn fijne bandjes en met 59 euro ook heel erg betaalbaar. Namaak kan maar dan heb je nylon bandjes die heel snel gaan rafelen en rubberen bandjes die een uur in de wind stinken en waar je ook huidirritatie van kunt krijgen. Sluitingen willen ook nog wel eens spontaan afbreken.
Ik heb nog nooit zoveel onzin gezien in één post m.n. het stuk over Rolex en de nepbandjes voor de AW. ;w

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Niet iedereen loopt als een dom schaap achter je aan. Er zijn mensen zoals ik die gewoon hun huiswerk doen en ook hun eigen mening hebben. Als je ja-knikkers zoekt ben je op het internet aan het verkeerde adres. Daarbij mag je ook wel eens aan iets doen wat "onderbouwing" heet ipv "trolling".

[ Voor 36% gewijzigd door ppl op 05-10-2016 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
ppl schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:03:
Niet iedereen loopt als een dom schaap achter je aan. Er zijn mensen zoals ik die gewoon hun huiswerk doen en ook hun eigen mening hebben. Als je ja-knikkers zoekt ben je op het internet aan het verkeerde adres. Daarbij mag je ook wel eens aan iets doen wat "onderbouwing" heet ipv "trolling".
Ik neem aan dat je mijn reactie bedoeld? Quote is dan een mooie optie.

Ik heb juist gereageerd om ervoor te zorgen dat mensen -die jij blijkbaar dom schapen en ja knikkers noemt- moeten worden beschermd voor de onzin informatie die jij uitkraamt. Laat nou staan dat die mensen jouw informatie zomaar overnemen? Rolex is zo'n ongelooflijk klasse merk die jij even teniet doet met een simpele mening (die nergens op is gebasseerd en die een kenner ook nooit zal ventileren) en dat geldt ook voor de imitatie AW bandjes die wel degelijk van goede kwaliteit zijn. Je zal er best wel wat misperen tussen hebben zitten, maar lang niet alles is slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:03:
Ah ja, want jij doet altijd goed je huiswerk }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Ok ik heb mijn watch binnen!!!

Na 2 dagen, heel eerlijk oordeel: Ik weet nog niet waarom ik 500 knaken hierop stuk heb gegooid... Leuke gadget tot nu toe maar ik wacht het nog even een weekje af.

Tot nu toe maak ik mij er wel de blits mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:44:
[...]

Ah ja, want jij doet altijd goed je huiswerk }:O
Yep:
https://superphen.co/2015...y-knockoff-leather-loops/
https://superphen.co/2016...d-isnt-anywhere-near-yet/

En speur fora als horlogeforum.nl, watchuseek.com en macrumors.com maar af naar ervaringen.

Verder zijn er vaak leuke reportages en discussies op die fora over horloges maar ook op sites als Hodinkee en Ablogtowatch. Zelfs op een forum als dezinvanluxe.nl waar veel Rolex liefhebbers zitten zijn ze best wel kritisch over dat merk (en anderen).

Stuk voor stuk betere bronnen dan de betwetertjes hier die niet verder komen dan posts als bovenstaande :+ Dus wil je goed advies over bandjes, zoek dat dan beslist niet hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Redondo1982 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:21:
[...]

Ik neem aan dat je mijn reactie bedoeld? Quote is dan een mooie optie.

Ik heb juist gereageerd om ervoor te zorgen dat mensen -die jij blijkbaar dom schapen en ja knikkers noemt- moeten worden beschermd voor de onzin informatie die jij uitkraamt. Laat nou staan dat die mensen jouw informatie zomaar overnemen? Rolex is zo'n ongelooflijk klasse merk die jij even teniet doet met een simpele mening (die nergens op is gebasseerd en die een kenner ook nooit zal ventileren) en dat geldt ook voor de imitatie AW bandjes die wel degelijk van goede kwaliteit zijn. Je zal er best wel wat misperen tussen hebben zitten, maar lang niet alles is slecht.
Ik draag liever een niet Apple bandje van kwalitatief materiaal om de boel nog wat te upgraden dan het geen wat apple nu op de markt brengt.

En tja, als je rolex gaat bashen dan heb je blijkbaar weinig kennis van zaken. Het kan je merk/smaak niet zijn fair enough. Maar is uiteindelijk de definitie van stijl en kwaliteit. Maar weinig klokjes van 50+ jaar oud die nog zo soepel lopen.. Anyhow back on topic.

Ik denk dat ik maar eens side-by-side moet proberen. Iedere apple store / official reseller heeft beide ter demo liggen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

ppl schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:49:
[...]

[...]

Ik vind alles < 100 euro acceptabel voor een bandje. Maar ik ben mij er van bewust dat er veel troep tussen zit. Vooral in het goedkopere segment.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Zolang er spijkerbroeken met scheuren verkocht worden voor >€150 ga ik niet zeuren over de prijs van een horlogebandje van Apple. "Luxeartikel".

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:43
Ik ga stiekum de vraag hier ook maar stellen, zijn er voor de apple watch 3rd party horloge bandjes van Titanium?

wel van redelijke kwaliteit ik kom wel wat dingen op ebay tegen maarja voor 22 dollar denk ik niet dat het heel veel kan zijn?

[ Voor 37% gewijzigd door Wognummer op 05-10-2016 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:53

iMars

Full time prutser

ppl schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:20:
[...]

Yep:
https://superphen.co/2015...y-knockoff-leather-loops/
https://superphen.co/2016...d-isnt-anywhere-near-yet/

En speur fora als horlogeforum.nl, watchuseek.com en macrumors.com maar af naar ervaringen.

Verder zijn er vaak leuke reportages en discussies op die fora over horloges maar ook op sites als Hodinkee en Ablogtowatch. Zelfs op een forum als dezinvanluxe.nl waar veel Rolex liefhebbers zitten zijn ze best wel kritisch over dat merk (en anderen).

Stuk voor stuk betere bronnen dan de betwetertjes hier die niet verder komen dan posts als bovenstaande :+ Dus wil je goed advies over bandjes, zoek dat dan beslist niet hier.
Tja je kan het treffen en je kan het niet treffen... Ik vind €159 voor zo'n lederen bandje gewoon veel geld.
Een kameraad van me heeft deze besteld en na bijna een jaar is het bandje nog steeds mooi en niet zoals in de link die je plaatste.

Als je dag in dag uit continu hetzelfde bandje gebruikt, zal deze ook sneller slijten. Maar als je regelmatig afwisselt tussen verschillende bandjes, zal dit wel meevallen denk ik zo.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:56
ppl schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:20:
[...]

Dus wil je goed advies over bandjes, zoek dat dan beslist niet hier.
Klopt, want dat mag hier ook niet, maar in dit topic: [Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
Hebben meer mensen het probleem dat de wekker van de Apple watch het vaak niet doet in night stand. En dan ineens weer wel.

Heel onbetrouwbaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:40
Lekkerbek312 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:37:
Hebben meer mensen het probleem dat de wekker van de Apple watch het vaak niet doet in night stand. En dan ineens weer wel.

Heel onbetrouwbaar dus.
Geen enkel probleem ooit gehad, draai nu met de laatste beta

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
Vreemd. Het ging bij mij ook altijd goed, maar sinds kort niet meer.

Geen wijziging plaatsgevonden wat het zou verklaren (geen update/beta/andere telefoon, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
bing69 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:40:
[...]

Geen enkel probleem ooit gehad, draai nu met de laatste beta
Sorry foutje, ik gebruik de wekker van mijn iphone. Die mist nooit. De watch gebruik ik niets als wekker

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:38
Hoe gaat het bij jullie met de batterij in vliegtuigmodus?
Mijn iPhone verliest in een nacht op vliegtuigmodus 1 of 2 procent, maar mijn Watch (S2) nu al 2 nachten op rij 19 procent.
Een behoorlijke drain lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel al een jaar, misschien 2? inmiddels of ik nou wel of geen Apple watch moet halen.

Ik had een Android watch icm mijn oude Oneplus 2 maar ik vond het niet zo, maar dit kan komen door Google watch OS.. voor notificaties was het handig.

Nu wil ik de watch 2 in het goud maar hoe snel krast deze zonder hoesje? ben heel voorzichtig.

Mijn oude motorola gen 2 black had dezelfde dag al een paar spikkeltjes waar het zwart weg was.. erg jammer en zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:06
Nou hij is binnen hoor, om 5 uur afgeleverd door UPS, Apple Watch Series 2 Sport 42 mm Space Grey.
De kids vinden het ontzettend grappig dat Mickey Mouse de tijd zegt 😂👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iPhoneSE schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 19:56:
Nou hij is binnen hoor, om 5 uur afgeleverd door UPS, Apple Watch Series 2 Sport 42 mm Space Grey.
De kids vinden het ontzettend grappig dat Mickey Mouse de tijd zegt 😂👍
Dat kinderen dat leuk vinden begrijp ik volledig maar het nut ontgaat me dan ook weer volledig.

Dat het op de sport zit snap ik nog een klein beetje ivm het goedkopere imago maar op de Watch En de watch Edition vind ik het enorm kinderachtig en goedkoop eigenlijk. Vreemde beslissing.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMode
Haha ja precies, nou ik ben gelijk de sjaak, Mickey mag er niet meer vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
yorroy schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:07:
Hoe gaat het bij jullie met de batterij in vliegtuigmodus?
Mijn iPhone verliest in een nacht op vliegtuigmodus 1 of 2 procent, maar mijn Watch (S2) nu al 2 nachten op rij 19 procent.
Een behoorlijke drain lijkt mij.
Heb er nog geen, nog onderweg, maar ben ook benieuwd of meer mensen dit hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik heel bizar vind eigenlijk. Dat die nightstand modus na 15 sec verwijnd. Vond het eigenlijk wel een coole feature althans cool. Vooral erg handig. Pak nu Mn telefoon steeds als ik wil zien hoe laat het is. Geen trucjes voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Donstil schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 21:03:
[...]

Dat kinderen dat leuk vinden begrijp ik volledig maar het nut ontgaat me dan ook weer volledig.

Dat het op de sport zit snap ik nog een klein beetje ivm het goedkopere imago maar op de Watch En de watch Edition vind ik het enorm kinderachtig en goedkoop eigenlijk. Vreemde beslissing.
Ach ja, een leuke gimmick(ey). En je kan die watchface er natuurlijk gewoon afgooien. Ik heb er nu ook maar 3 ingesteld.
Ik mis alleen nog wel een echt mooie sjieke analoge klok

[ Voor 5% gewijzigd door yorroy op 07-10-2016 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:08

PBP

Ik heb ontgrendeling via Apple Watch op mijn MacBook aangezet zodat ik mijn wachtwoord niet meer hoef in te voeren. Werkt prima zodra ik mijn Mac openklap. Maar nu krijg ik om de paar seconden de melding+trilling 'Mac ontgrendeld' op mijn Watch terwijl mijn Macbook in sluimer naast me ligt. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 21:03:
[...]

Goedkoper imago is van toepassing op alle AW klokkies. Als je iets van meer status en allure wilt hebben dan moet je iets anders kopen. Snap je beredenering dan totaal niet tov de diverse uitvoeringen, want de werking is hetzelfde.

In mijn optiek zegt deze reactie meer over de persoon erachter. Beetje zelfingenomen en denigrerend naar AW Sport dragers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 00:24:
[...]

Goedkoper imago is van toepassing op alle AW klokkies. Als je iets van meer status en allure wilt hebben dan moet je iets anders kopen. Snap je beredenering dan totaal niet tov de diverse uitvoeringen, want de werking is hetzelfde.
Niet mee eens.

Ik ben het met je eens dat de SS een mindere klok is dan een ander mooi horloge uit de €1000,- + klasse maar de redenering dat de sport hetzelfde is omdat de werking hetzelfde is gaat nergens over.

De Watch SS en Edition zijn van betere materialen en hebben daardoor een veel hoogwaardigere look and feel.

Het ziet er een heel stuk minder uit als een computertje om je pols.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 00:29:
[...]

Niet mee eens.

Ik ben het met je eens dat de SS een mindere klok is dan een ander mooi horloge uit de €1000,- + klasse maar de redenering dat de sport hetzelfde is omdat de werking hetzelfde is gaat nergens over.

De Watch SS en Edition zijn van betere materialen en hebben daardoor een veel hoogwaardigere look and feel.

Het mag er voor jou wel anders uitzien, maar de werking is hetzelfde. Het blijft datzelfde computertje om je pols, dus Mickey op de één is net zo leuk -of gek- op de ander.

Overigens is het voor de meeste mensen nog steeds een digitaal dingetje om je pols. Heb er zelf één en kan niet meer zonder, maar bij sommige mensen komt dit er alleen in om mee te sporten. No way dat ze dit gewoon dragen. Die dure editions waren bedoeld om dit soort mensen te onderscheiden, maar ze hebben ingezien dat dit niet werkt en richten zich echt op de sporters. Vandaar de waterdichtheid en naast de sport de Nike editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 00:38:
[...]

Het mag er voor jou wel anders uitzien, maar de werking is hetzelfde. Het blijft datzelfde computertje om je pols, dus Mickey op de één is net zo leuk -of gek- op de ander.
Maar het gaat in deze dus niet (alleen) om de werking. Dat zeg ik hierboven nou juist.
Redondo1982 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 00:38:
maar ze hebben ingezien dat dit niet werkt en richten zich echt op de sporters. Vandaar de waterdichtheid en naast de sport de Nike editie.
Ja en naast de Sport dus een SS en een nieuwe Edition.

Oftewel er zijn net zoveel modellen niet "speciaal voor" sporters als wel "speciaal voor" sporters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Zijn er al mensen die de de Watch hebben gebruikt voor hardlopen en dan zonder iPhone mee te nemen? Al tips voor een app om te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:06

pdavie2311

Live life to the fullest..

yorroy schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 07:42:
Zijn er al mensen die de de Watch hebben gebruikt voor hardlopen en dan zonder iPhone mee te nemen? Al tips voor een app om te gebruiken?
Nog niet, misschien vandaag ipv met mijn Garmin Forerunner...Uhm, gewoon met de app workout toch die er standaard op staat of heb ik het nu mis?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
PBP schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 00:09:
Ik heb ontgrendeling via Apple Watch op mijn MacBook aangezet zodat ik mijn wachtwoord niet meer hoef in te voeren. Werkt prima zodra ik mijn Mac openklap. Maar nu krijg ik om de paar seconden de melding+trilling 'Mac ontgrendeld' op mijn Watch terwijl mijn Macbook in sluimer naast me ligt. Meer mensen met dit probleem?
ff opnieuw doen?? Hier werkt het perfect, ben er dan ook heel blij mee

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:31

RHE123

Edubits

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 23:13:
Wat ik heel bizar vind eigenlijk. Dat die nightstand modus na 15 sec verwijnd. Vond het eigenlijk wel een coole feature althans cool. Vooral erg handig. Pak nu Mn telefoon steeds als ik wil zien hoe laat het is. Geen trucjes voor??
Even een klopje op de Watch geven en het beeld springt weer even aan :)

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
Ik heb die van mij aangeschaft puur voor de heb en het lijkt me makkelijk voor het sporten / zwemmen en koken (hè Siri zet een timer voor 5 min etc..)

[ Voor 18% gewijzigd door iMode op 08-10-2016 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RHE123 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 09:33:
[...]

Even een klopje op de Watch geven en het beeld springt weer even aan :)
maar dat is juist niet het idee van een nightstand. ik wil eenovudig kunnen zien hoelaat het is als ik nog half in dromenland ben haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:31

RHE123

Edubits

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 10:45:
[...]

maar dat is juist niet het idee van een nightstand. ik wil eenovudig kunnen zien hoelaat het is als ik nog half in dromenland ben haha
Klop mag ook op het nachtkastje zijn, dus zo wakker hoef je niet te zijn.

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Donstil schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 00:29:
[...]

Niet mee eens.

Vind ik onzin. Ik heb een SS en die heeft gewoon dezelfde look&feel als elke andere Apple Watch. Ik vind dat vergelijkbaar met horloges van Swatch die ik vroeger droeg. Of het een roestvrijstalen Swatch Irony of een plastic Swatch met hippe kleurtjes was, het bleef een Swatch.

Je doet opmerkelijke uitspraken voor iemand die wel imitatiebandjes koopt. De precisie waarmee een originele Apple link bracelet in elkaar is gezet en de materialen zijn bij nepexemplaren heel anders.

Zelf zou ik liever een aluminium Apple Watch met een genuine classic buckle band dragen dan een SS met een kopie van dat bandje uit China.

Is het je trouwens opgevallen dat Apple het helemaal niet meer heeft over Apple Watch Sport en Apple Watch? Apple beschouwt het dus als verschillende uitvoeringen van hetzelfde product.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 00:47:
[...]

Maar het gaat in deze dus niet (alleen) om de werking. Dat zeg ik hierboven nou juist.

[...]

Ja en naast de Sport dus een SS en een nieuwe Edition.

Oftewel er zijn net zoveel modellen niet "speciaal voor" sporters als wel "speciaal voor" sporters.
Hoe dan ook en welke verdedigende stelling je ook neemt, ik weet nog steeds wat je bedoeling/strekking was van je eerste uitspraak mbt de Mickey Mouse optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Canaria schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 12:48:
[...]

Vind ik onzin. Ik heb een SS en die heeft gewoon dezelfde look&feel als elke andere Apple Watch. Ik vind dat vergelijkbaar met horloges van Swatch die ik vroeger droeg. Of het een roestvrijstalen Swatch Irony of een plastic Swatch met hippe kleurtjes was, het bleef een Swatch.

Je doet opmerkelijke uitspraken voor iemand die wel imitatiebandjes koopt. De precisie waarmee een originele Apple link bracelet in elkaar is gezet en de materialen zijn bij nepexemplaren heel anders.

Zelf zou ik liever een aluminium Apple Watch met een genuine classic buckle band dragen dan een SS met een kopie van dat bandje uit China.

Is het je trouwens opgevallen dat Apple het helemaal niet meer heeft over Apple Watch Sport en Apple Watch? Apple beschouwt het dus als verschillende uitvoeringen van hetzelfde product.
Imitatie bandjes ben ik wel van terug gekomen trouwens. Ik had er een paar alleen de meeste zijn al gesneuveld om welke reden dan ook.

Inmiddels heb ik een aantal originele classic buckles en een originele link bracelet. De fakes kunnen daar idd niet aan tippen dat klopt zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:08

PBP

bing69 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 09:20:
[...]

ff opnieuw doen?? Hier werkt het perfect, ben er dan ook heel blij mee
Het lijkt gewerkt te hebben! Hij deed het hier ook wel goed. Alleen in slaapstand leek hij ook telkens mijn Mac wakker te maken en te unlocken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag met de AW2 hoge veluweloop gelopen (10km). Heb de runkeeper app gebruikt. Tijd van runkeeper gaf aan 49:03 , officiele tijdnotering organisatie ook 49:03. Mijn vorige watch (TomTom Spark) zat er altijd een paar seconden naast. Dus niet ontevreden. Batterij tijdens de 10km ging van 90% naar 72%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-10 12:18
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 19:42:
Vandaag met de AW2 hoge veluweloop gelopen (10km). Heb de runkeeper app gebruikt. Tijd van runkeeper gaf aan 49:03 , officiele tijdnotering organisatie ook 49:03. Mijn vorige watch (TomTom Spark) zat er altijd een paar seconden naast. Dus niet ontevreden. Batterij tijdens de 10km ging van 90% naar 72%.
Werkt de Runkeeper app ook standalone dan met de AW2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:36
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 19:42:
Ik heb het vermoeden dat je ook je iPhone erbij had, dan wordt de gps daarvan gebruikt.

Zelf me Apple watch weer teruggebracht (binnen de inzicht termijn) mede omdat mijn gps alle kanten opging. In de 10 dagen dat ik heb heb gehad, 7 keer hardgelopen. Drie keer daarvan was de afstand (3.3, 7.5 en 16km) exact aan mijn Garmin, TomTom en iPhone, maar 4x een verschil (zelfde afstanden) variërend van 10 tot 28% met mijn andere apparatuur.

Andere redenen waren twijfel tussen formaten en oa dat ik door dat ik de Apple watch had mijn "mooiere horloges / sieraden" niet om zou doen en ik dat zonde vond. Ik had zo'n gevoel dat je Apple watch om er wat aan te hebben wel dagelijks om moet hebben. Ook omdat als die dan ergens lag, mijn telefoon niet meer overging en ik hierdoor juist dingen miste.
Kortom te veel twijfel om 439 euro aan uit te geven, voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Ook ik ben net terug van een stukje hardlopen, met alleen de watch2.
Heb het idee dat de afstand redelijk klopt, maar kan het niet vergelijken. Bovendien wordt de kaart niet ingeladen in Runkeeper op mijn telefoon, dus ik kan de route ook niet terugkijken.
En waarom zie ik de afstand in mijlen? Ik kan niet instellen waar ik dit moet veranderen.. op mijn telefoon is het gewoon in kilometers.
Dinsdag even proberen met de app van Apple zelf.

[ Voor 26% gewijzigd door yorroy op 09-10-2016 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

foekebooij schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 20:07:
[...]

Ik heb het vermoeden dat je ook je iPhone erbij had, dan wordt de gps daarvan gebruikt.

Zelf me Apple watch weer teruggebracht (binnen de inzicht termijn) mede omdat mijn gps alle kanten opging. In de 10 dagen dat ik heb heb gehad, 7 keer hardgelopen. Drie keer daarvan was de afstand (3.3, 7.5 en 16km) exact aan mijn Garmin, TomTom en iPhone, maar 4x een verschil (zelfde afstanden) variërend van 10 tot 28% met mijn andere apparatuur.

Andere redenen waren twijfel tussen formaten en oa dat ik door dat ik de Apple watch had mijn "mooiere horloges / sieraden" niet om zou doen en ik dat zonde vond. Ik had zo'n gevoel dat je Apple watch om er wat aan te hebben wel dagelijks om moet hebben. Ook omdat als die dan ergens lag, mijn telefoon niet meer overging en ik hierdoor juist dingen miste.
Kortom te veel twijfel om 439 euro aan uit te geven, voor nu.
Nope, iphone 6 plus lag thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

glenner schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 19:54:
[...]

Werkt de Runkeeper app ook standalone dan met de AW2?
Ja, Via de apple watch app op de iphone installeer je hem op de AW2. Dan heb je de iphone niet meer nodig bij het hardlopen. De runkeeper app die je dan op de AW2 hebt , is nog wel een uitgeklede versie op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvanD
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-04 19:46
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 21:19:
[...]

Ja, Via de apple watch app op de iphone installeer je hem op de AW2. Dan heb je de iphone niet meer nodig bij het hardlopen. De runkeeper app die je dan op de AW2 hebt , is nog wel een uitgeklede versie op dit moment.
Weet je of GPS werkt bij runkeeper? Lees verschillende verhalen over de ingebouwde GPS in combinatie met apps. Ik gebruik zelf de Nike+ runclub, maar hierbij werkt GPS niet. Ik gok dat dit eind deze maand wordt geregeld zodra de AW Nike editie wordt uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 14:05

Mex

EvanD schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:38:
[...]

Weet je of GPS werkt bij runkeeper? Lees verschillende verhalen over de ingebouwde GPS in combinatie met apps. Ik gebruik zelf de Nike+ runclub, maar hierbij werkt GPS niet. Ik gok dat dit eind deze maand wordt geregeld zodra de AW Nike editie wordt uitgebracht.
Nee, GPS werkt nog niet in Runkeeper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10 17:52
[...]

En dan alleen nog met de Nike versie ervan vermoed ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:35
Iemand die de AW2 met zwemmen gebruikt? Dit is voor mij de voornamelijkste reden om er een aan te schaffen. Leuke bijkomstigheid is uiteraard de overige functies.

Andere optie is de Swimmo, die werkt echter niet met GPS.. Twijfel enorm tussen die twee. AW2 is een stuk meer uiteraard.

Iemand die zijn ervaringen kan delen met AW2 en zwemmen? Banen bijhouden etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

ro3lie schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 19:42:
Iemand die de AW2 met zwemmen gebruikt? Dit is voor mij de voornamelijkste reden om er een aan te schaffen. Leuke bijkomstigheid is uiteraard de overige functies.

Andere optie is de Swimmo, die werkt echter niet met GPS.. Twijfel enorm tussen die twee. AW2 is een stuk meer uiteraard.

Iemand die zijn ervaringen kan delen met AW2 en zwemmen? Banen bijhouden etc..
Nog even wachten op de uitgebreide review van DC Rainmaker --> http://www.dcrainmaker.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 17:53
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 10:45:
[...]

Bij mij werkt een klopje in de buurt ook vaak al.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvanD
Roos79 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 17:19:
[...]

En dan alleen nog met de Nike versie ervan vermoed ik...
Zou het? Dacht dat er geen verschil zou zijn, behalve de nike watchfaces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Ik lever mijn watch weer in vandaag! Toch voor mij het geld niet waard! Heb in aanbieding:

- decoded bruin lederen band 42mm
- spigen stand

DM maar voor totaalprijsje voor beide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duchaantje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-06-2023
Ik heb gisteren even een rondje hardlopen gedaan met alleen de apple watch 2 in combinatie met een losse hartslagband en draadloze oordopjes en de standaard apple activiteiten app. Dat werkt op zich prima. Daarnaast heb ik ook nog een garmin forerunner. Het viel op dat er ruim verschil zat in de gemeten afstand. Bij de forerunner moet ik echt een behoorlijk stuk extra lopen voor 5 km markering.

Binnenkort komen er wel updates van de andere hardoop apps. Ben aan het experimenteren met ismoothrun, runmeter, runtastis pro, nike runclub en runkeeper. Vindt het belangrijk dat ik hartslagzones goed kan zien. Vaak zijn in de apps zoals bij runkeeper de lettertypes veel te klein om in het schemer tijdens het lopen goed af te kunnen lezen. Daar is garmin echt veel beter in. Iemand nog tips voor een goede app waarbij dit kan?
yorroy schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 20:15:
Ook ik ben net terug van een stukje hardlopen, met alleen de watch2.
Heb het idee dat de afstand redelijk klopt, maar kan het niet vergelijken. Bovendien wordt de kaart niet ingeladen in Runkeeper op mijn telefoon, dus ik kan de route ook niet terugkijken.
En waarom zie ik de afstand in mijlen? Ik kan niet instellen waar ik dit moet veranderen.. op mijn telefoon is het gewoon in kilometers.
Dinsdag even proberen met de app van Apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu zo'n 4 dagen in gebruik (series 1) en mijn ervaring tot dusver.

1. De Apple watch is grotendeels gericht op de sport/fitness markt. Echter falen ze hopeloos op dit gebied. Hartslagen zijn slechts periodiek, en volgens mij totaal niet accuraat (maar dit is een gevoel)

2. Gister ziek in bed geleden. En op mysterieuze wijze heb ik 131 calories verbrand en 11 minuten gesport.
Het staan komt wel redelijk overeen.

3. Door het missen van native apps zoals facebook, en whatsapp is het op dit gebied bijna waardeloos. Je moet toch je telefoon pakken. Waarom dan via de watch?

4. Vrij weinig apps, en veel apps zijn snel/vluchtig in elkaar gezet voor mijn gevoel.Enige apps die goed werken zijn Instagram, Onefootbal, en omnifocus!

5. Naar mijn wens nog te weinig customizable aan de watch-face.

6. Nightstand modus valt uit. weinig nachtstand aan, waarom staat dit niet permanent aan als een echte wekkerklok zeg maar?

7. Batterij gaat precies 1 volle dag mee (06.30 - 23.30) dan is hij echt op 10%

Al met al weinig positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Volgens mij toch echt wel . Had mijn iphone 6 niet bij me , en had toch netjes 10km geregistreerd op een precies 10km parcours.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:24:
[...]

Volgens mij toch echt wel . Had mijn iphone 6 niet bij me , en had toch netjes 10km geregistreerd op een precies 10km parcours.
Zie je ook een kaartje in Runkeeper dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 22:10
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:57:
Nu zo'n 4 dagen in gebruik (series 1) en mijn ervaring tot dusver.

1. De Apple watch is grotendeels gericht op de sport/fitness markt. Echter falen ze hopeloos op dit gebied. Hartslagen zijn slechts periodiek, en volgens mij totaal niet accuraat (maar dit is een gevoel)
Klopt volges mij ook. Tenzij je een workout instelt. Dan is het een continumeting. Dat is ook wat ik gebruik voor het sporten.
7. Batterij gaat precies 1 volle dag mee (06.30 - 23.30) dan is hij echt op 10%
Bij mij meestal zo'n 45% over. Wel een series 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Iemand trouwens ervaring met een interval of HITT timer? Ik zoek er een die je op de iPhone instelt en vervolgens werkt zonder dat er een verbinding met de iPhone nodig is. De enige die ik heb gevonden die qua functionaliteit in de buurt komt, is 'Intervals'. Maar die niet echt stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
EvanD schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:01:
[...]

Zou het? Dacht dat er geen verschil zou zijn, behalve de nike watchfaces.
Het is nog wel onduidelijk wat de extra functies zullen zijn van de Nike optie bij de Apple watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mex schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:11:
[...]

Zie je ook een kaartje in Runkeeper dan?
@mex , je hebt gelijk _/-\o_ , geen kaartje. Dit lees ik ook op de runkeeper support site:

Right now the watch uses the motion chip to capture your distance and stats, that's why activities completed with just the watch won't register a GPS tracked map.

Our team has been working non-stop updating the Apple Watch integration since Apple's latest releases.

Dus nog ff wachten dus ,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Even uitleg waarom ik de Watch weer retour heb gedaan! Ik doe hem 3x per dag af om verschillende redenen ivm bang voor beschadigden. Ik mis de apps Facebook, whatsapp..Voor hardlopen gebruik ik toch nog steeds mijn Garmin, niet de Watch..

Al deze dingen vertegenwoordigen voor mij niet de aanschaf van 469,-! Had ik dit van tevoren kunnen weten? Wellicht, maar wou het toch echt ervaren. Het blijft een leuke gadget, echt waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Laatst online: 06-11-2024
pdavie2311 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:37:
Even uitleg waarom ik de Watch weer retour heb gedaan! Ik doe hem 3x per dag af om verschillende redenen ivm bang voor beschadigden. Ik mis de apps Facebook, whatsapp..Voor hardlopen gebruik ik toch nog steeds mijn Garmin, niet de Watch..

Al deze dingen vertegenwoordigen voor mij niet de aanschaf van 469,-! Had ik dit van tevoren kunnen weten? Wellicht, maar wou het toch echt ervaren. Het blijft een leuke gadget, echt waar!
Bijzonder want de apps Facebook & Whatsapp zijn er wel degelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:35

Fab1Man

Live life to the fullest

Shadow343 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:31:
[...]

WhatsApp heeft nog altijd geen dedicated app op de watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

[...]

Laat ik het dan zo zeggen: Het voldeed niet aan mijn verwachtingen! Zoals gezegd, het is en blijft een leuk en mooi speledingetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:23
[...]

Hoe kan je Facebook en vooral Whatsapp dan gebruiken op de Watch? Zijn er alternatieve apps ofzo? Heb nog niks kunnen vinden...

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:21
DjRik schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 07:04:
[...]
Hoe kan je Facebook en vooral Whatsapp dan gebruiken op de Watch? Zijn er alternatieve apps ofzo? Heb nog niks kunnen vinden...
Als je een Whatsapp bericht binnenkrijgt kan je gelijk reageren met een kort (voorgeprogrammeerd) antwoord of je kan een langer bericht sturen door te dicteren. Je kan inderdaad nog niet een nieuw Whatsapp bericht sturen. Maar daarvoor pak ik zelf dan toch wel mijn telefoon. Die snelle reacties zijn echter wel handig. Facebook zal denk ik niet snel een native watch app maken omdat het scherm eigenlijk te klein is voor een goede en fijne gebruikerservaring van Facebook content, voor notificaties en snelle replies met Messenger is het echter prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvanD
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:17:
[...]

@mex , je hebt gelijk _/-\o_ , geen kaartje. Dit lees ik ook op de runkeeper support site:

Right now the watch uses the motion chip to capture your distance and stats, that's why activities completed with just the watch won't register a GPS tracked map.

Our team has been working non-stop updating the Apple Watch integration since Apple's latest releases.

Dus nog ff wachten dus ,,,,
Ik heb bij Nike gevraagd of ze meer weten, met als reactie:

Ik sluit me helemaal bij je aan! Las toevallig net op een forum dat voor sommige lopers het lukte om de watch GPS te gebruiken door bluetooth uit te schakelen op je telefoon voordat je de run start maar dit is natuurlijk niet de bedoeling maar misschien wel even het proberen waard als een tijdelijke workaround (werkte niet voor iedereen moet ik erbij zeggen).

Kan me haast niet voorstellen dat dit verschil maakt 8)7 . Vanavond weer een rondje hardlopen en toch maar eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:23
Myrdhin schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 07:56:
[...]

Als je een Whatsapp bericht binnenkrijgt kan je gelijk reageren met een kort (voorgeprogrammeerd) antwoord of je kan een langer bericht sturen door te dicteren. Je kan inderdaad nog niet een nieuw Whatsapp bericht sturen. Maar daarvoor pak ik zelf dan toch wel mijn telefoon. Die snelle reacties zijn echter wel handig. Facebook zal denk ik niet snel een native watch app maken omdat het scherm eigenlijk te klein is voor een goede en fijne gebruikerservaring van Facebook content, voor notificaties en snelle replies met Messenger is het echter prima.
Ja, dat reageren heb ik al gemerkt. Is ook handig, maar nog handiger zou een app zijn van Whatsapp zelf om iig berichten terug te kunnen lezen o.i.d.
Maar goed, geen alternatieve apps dus, dan ben ik gewoon op de hoogte. Bedankt :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvanD
EvanD schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:39:
[...]

Ik heb bij Nike gevraagd of ze meer weten, met als reactie:

Ik sluit me helemaal bij je aan! Las toevallig net op een forum dat voor sommige lopers het lukte om de watch GPS te gebruiken door bluetooth uit te schakelen op je telefoon voordat je de run start maar dit is natuurlijk niet de bedoeling maar misschien wel even het proberen waard als een tijdelijke workaround (werkte niet voor iedereen moet ik erbij zeggen).

Kan me haast niet voorstellen dat dit verschil maakt 8)7 . Vanavond weer een rondje hardlopen en toch maar eens uitproberen.
Weer een nieuw bericht ontvangen van Nike:

When you run together with the Apple watch and the iphone there is no issue, GPS maps are visible after sync. When you run with only the Apple watch the GPS maps are not rendering on the site after sync. this is known because that feature is not enabled yet this will be done in a future update. There will be an update soon for this to let the Apple watch 2 work as standalone and render the maps on the Nike site later after the sync.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 07:26
Ik vraag me eigenlijk af waarom Apple ondanks veler verzoek geen "leash" functie implementeerd. Voor diegene die niet weten wat hiermee bedoeld word, dit is een functie die er voor zorgt dat je watch je een notificatie geeft wanneer je iPhone buiten bereik van je watch komt en zodoende verlies van je iPhone mogelijk kan voorkomen.

Dit is eigenlijk een basic (maar imo een essentiële) functie die op vrijwel elke andere watch standaard aanwezig is. Lijkt me geen rocket science om dit te implementeren.

Er wel zijn wel 3rd party apps voor, zoals Lookout, maar die werken maar halfbakken. Geeft idd een melding als de iPhone buiten bereik van de watch dreigt te raken, maar geeft 8 van de 10 keer dezelfde melding als de iPhone gewoon naast me op tafel ligt....Niet erg betrouwbaar dus,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netvista schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:34:
Ik vraag me eigenlijk af waarom Apple ondanks veler verzoek geen "leash" functie implementeerd. Voor diegene die niet weten wat hiermee bedoeld word, dit is een functie die er voor zorgt dat je watch je een notificatie geeft wanneer je iPhone buiten bereik van je watch komt en zodoende verlies van je iPhone mogelijk kan voorkomen.

Dit is eigenlijk een basic (maar imo een essentiële functie) die op vrijwel elke andere watch standaard aanwezig is. Lijkt me geen rocket science om dit te implementeren.

Er wel zijn wel apps voor zoals Lookout, maar die werken maar halfbakken. Geeft idd een melding als de iPhone buiten bereik van de watch dreigt te raken, maar geeft 8 van de 10 keer dezelfde melding als de iPhone gewoon naast me op tafel ligt....Niet erg betrouwbaar dus,
Misschien hebben ze dit niet in watchOS verwerkt, omdat op het moment dat ie de Bluetooth verbinding verliest, automatisch verbind met bekend WiFi netwerk waarmee de iPhone al een keer verbonden mee is geweest.

Ik zou 't denk zwaar irritant vinden als ik ff naar beneden loop dat ik dan meteen zo'n melding krijg.
Of ze zouden t zo moeten kunnen implementeren dat op t moment dat je buiten bent, die functie actief is en als je thuis bent uitgeschakeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
Binnenshuis heb je over het algemeen gewoon bluetooth verbinding. en die moet toch goed zijn voor een meter of 10-15. Ik heb liever dat mijn watch een melding geeft als ie de bluetooth verbinding verliest, want dan weet ik dat de iPhone minstens 10 meter van mijn verwijderd is en ik hem mogelijk verloren heb of ergens vergeten ben.

Nu kriig ik geen melding whatsoever ( icoontje op de watch is leuk, maar zet geen zoden aan de dijk natuurlijk ) en kom ik er mogelijk pas na een half uur of een uur achter dat ik hem verloren ben of ergens heb laten liggen. In de tussentijd heeft de "eerlijke" vinder waarschijnlijk een hele goede dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netvista schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 17:39:
Binnenshuis heb je over het algemeen gewoon bluetooth verbinding. en die moet toch goed zijn voor een meter of 10-15. Ik heb liever dat mijn watch een melding geeft als ie de bluetooth verbinding verliest, want dan weet ik dat de iPhone minstens 10 meter van mijn verwijderd is en ik hem mogelijk verloren heb of ergens vergeten ben.

Nu kriig ik geen melding whatsoever ( icoontje op de watch is leuk, maar zet geen zoden aan de dijk natuurlijk ) en kom ik er mogelijk pas na een half uur of een uur achter dat ik hem verloren ben of ergens heb laten liggen. In de tussentijd heeft de "eerlijke" vinder waarschijnlijk een hele goede dag...
T zou dan mooi zijn als de watch kan filteren of je thuis bent of onderweg voor die melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:00
Zelf tevreden gebruiker van de AW 1 (al geruime tijd) en maak zakelijk gebruik van Microsoft MFA binnen de Office 365 omgeving. Heb ten behoeve van multifactor authenticatie (MFA) de Authenicator app geïnstalleerd op mijn iPhone 6. Zodra ik aanlog en MFA vraagt om me extra te authenticeren krijg ik daar melding van op mijn watch vanuit de app en kan ik de verificatie goedkeuren vanaf mijn watch. Ideaal hoef ik helemaal me telefoon niet meer bij de hand te hebben om een code af te lezen of een verificatie gesprek te beantwoorden. Ideaal!

[ Voor 1% gewijzigd door bvsteyn op 12-10-2016 21:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 18:24:
[...]

T zou dan mooi zijn als de watch kan filteren of je thuis bent of onderweg voor die melding.
Idd. Maar het lijkt me dat dat met de huidige gps integraties geen issue moet zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door netvista op 12-10-2016 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Ik heb de Apple Watch met zwart sportbandje nu een kleine twee weken in gebruik, maar ik zie dat de coating van het bandje nu al los aan het laten is. Heeft iemand hier ervaring mee? Enig idee hoe Apple hier mee om gaat? Ik heb al contact gehad met support, maar nog geen reactie terug gehad.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2md0vo6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:42

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Had een wit bandje wat blauw verkleurde, kreeg voor deze netjes een nieuwe. Heb wel Care op mijn watch lopen.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Net antwoord terug van Apple. Ze willen het bandje beter bekijken, dus het moet worden opgestuurd. Betekent dat we snel een week of twee verder zijn voordat er uitsluitsel is. In de tussentijd geen vervangend bandje en kan ik dus de AW niet gebruiken. Hier ben ik dan ook niet mee akkoord gegaan.

De medewerker gaan kijken wat hij nog kan doen, maar hij is bang dat dit gewoon de procedure is. Ik vind 't persoonlijk een beetje raar, maar goed. Op de AW heb ik ook Apple Care afgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:57
AppleCare of niet, dit mag je gewoon niet verwachten binnen zo'n korte termijn van een product van deze prijs (€59 voor een stukje rubber... 8)7)

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:42

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

OllieMongollie schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:15:
Net antwoord terug van Apple. Ze willen het bandje beter bekijken, dus het moet worden opgestuurd. Betekent dat we snel een week of twee verder zijn voordat er uitsluitsel is. In de tussentijd geen vervangend bandje en kan ik dus de AW niet gebruiken. Hier ben ik dan ook niet mee akkoord gegaan.

De medewerker gaan kijken wat hij nog kan doen, maar hij is bang dat dit gewoon de procedure is. Ik vind 't persoonlijk een beetje raar, maar goed. Op de AW heb ik ook Apple Care afgesloten.
Bij mij werd een nieuw bandje gestuurd, zonder eerst wat op te sturen. Wel was eerst het idee dat ik mijn oude moest toesturen, echter bij aankomst van het pakje stond in de brief dat ik de oude niet hoefde op te sturen. Ga even met een Supervisor in gesprek over de mogelijkheden, standaard via 1e lijns support krijg je dit inderdaad niet voor elkaar.

En ja, ik vind deze manier van support ook 8)7

Andere optie, ik weet niet of je in de buurt woont van een store? Ga daar anders even langs.

[ Voor 6% gewijzigd door [RNMC] Viper op 14-10-2016 09:39 ]

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:31
Ik heb sinds gisteren mn eerste watch :).
Is het normaal dat Siri op de watch niet "spreekt" maar enkel tekst op het scherm toont?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
S_tef schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:31:
Ik heb sinds gisteren mn eerste watch :).
Is het normaal dat Siri op de watch niet "spreekt" maar enkel tekst op het scherm toont?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:31
Oke of ik heb hem al gemold of ik hem een maandag morgen model.

Hebben mensen wel eens last gehad dat de vergrendeling van het bandje niet goed werkt? Het lijkt erop dat het bovenste knopje niet helemaal "terugkomt"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
Wie heeft dit nog meer?

Bij activiteit staat dat ik altijd sta, ook al lig ik op de bank Netflix te kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
iPhoneSE schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:18:
Wie heeft dit nog meer?

Bij activiteit staat dat ik altijd sta, ook al lig ik op de bank Netflix te kijken
Heb je je bank wel gewoon horizontaal staan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Ryatzu schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:42:
[...]

[afbeelding]
Het toch de zwarte versie van deze geworden. Net een paar uur om maar bevalt al stukken beter dan het standaard bandje. Had ik véél eerder moeten doen! :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:57
Na veel getwijfel uiteindelijk besloten om voor een spaceblack roestrij stalen 42mm te gaan. Besteld op 25 september, levertijd bij Apple: eind oktober, begin november. Dus toen er via de site van S_tef een email kwam dat er in Amsterdam voorraad was niet getwijfeld ;) Vorige week zaterdag opgehaald dus heb een weekje ervaring nu.

Apple Watch

Waarom zwart? Het is in het echt gewoon zo mooi dat het scherm bijna naadloos overgaat in de kast :9 Ook in combinatie met de activiteiten watchface met de felle kleuren vind ik het erg mooi staan! Ik heb er zoals je ziet een bruine lederen band bij gedaan (zwarte sportband die er bij zat is voor bij het sporten). Die is eigenlijk bedoeld voor de zilveren stalen door de zilveren aansluitingen maar dat valt bijna niet op, ik vind de combinatie in ieder geval geslaagd.

Na een week nu nog zeer tevreden over de Apple Watch. Bij het sporten (wielrennen) hoef ik m'n iPhone niet meer aan het stuur vast te maken voor info onderweg, even je arm van het stuur af en Strava laat hetzelfde zien als op je iPhone. Ongetwijfeld allemaal niet zo nauwkeurig als een echt sporthorloge, maar voor mij goed genoeg.

Vervolgens de volgende dag het leren bandje erom en het horloge past ook prima bij je nette kleding op het werk :) Het subtiele klopje bij een notificatie in plaats van een tril is mooi uitgewerkt en werkt fijn! Jammer dat WhatsApp geen eigen app heeft, maar de standaard notificatie werkt op zich ook prima. De limitatie is dan dat je alleen kan reageren op een bericht als de notificatie nog actief is, een nieuw bericht sturen kan dus niet. Antwoorden via Siri gaat verbazingwekkend goed, al meerdere keren gebruik van gemaakt en niemand had iets in de gaten dat het bericht niet getyped was.

Ik moet nog wat spelen met apps, maar duidelijk is wel dat sommige apps werken op een klein scherm en anderen (nog) niet. Handig dat je je saldo kan zien (Rabobank), snel Shazam kan starten, Fotmob (voetbaluitslagen) werkt goed, maar iets als Tripadvisor heeft me nog niet kunnen overtuigen. De killerapp: Philips Hue ;) (nu is het nog je lampen aanzetten, over pak 'm beet 5 jaar vragen we aan Siri of ze de auto wil voorrijden :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
En Robert de eigen activiteiten ringen/app ben je daar over te spreken?

Ik ben echt heel benieuwd naar de Nike versie en de manier van hoe Nike en Apple hebben samen gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:57
Roos79 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:23:
En Robert de eigen activiteiten ringen/app ben je daar over te spreken?

Ik ben echt heel benieuwd naar de Nike versie en de manier van hoe Nike en Apple hebben samen gewerkt.
De ringen (calorieën, bewegen, aantal uur staan) die elke dag vol moeten werkt best motiverend en het is een leuke gimmick, maar ook niet heel veel meer dan dat vind ik. Nu ben ik ook niet zo'n sportfanaat, voor mij is dit meer dan prima. Overigens kun je in de Gezondheid-app op je iPhone iets meer data zien dan op je horloge (rustenergie, traplopen, stappen) wat deels al door je iPhone getracked werd maar nu door je horloge (volgens mij dan toch).
Pagina: 1 ... 36 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie