Life is to short to mess with it... Mijn V&A
2e hands series 0 Sport: ~200 eur.
2e hands series 0 SS: ~300 eur.
Series 1 sport: 369 eur.
Series 2 sport: 469 eur.
Is het snelheidsverschil de extra investering waard? Ik neig naar de 2e hands SS. GPS is irrelevant voor mij, waterproof is wel fijn.
De series 0 is nu €259 voor de 38mm bv bij mediamarkt en coolblue (nieuw).Xisuthros333 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:17:
Twijfel tussen het volgende:
Is het snelheidsverschil de extra investering waard? Ik neig naar de 2e hands SS. GPS is irrelevant voor mij, waterproof is wel fijn.
Lijstje is allemaal voor 42mm, 38mm is te klein voor mij.M0otje schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:27:
[...]
De series 0 is nu €259 voor de 38mm bv bij mediamarkt en coolblue (nieuw).
Verwijderd
Op het moment dat de AW geen verbinding via bluetooth kan krijgen met je iPhone, zou hij moeten zoeken naar een bekend netwerk. Dit doet hij ook. Echter maakt hij alleen met het netwerk verbinding als ik naast de router sta.. Ik weet dat de AW alleen verbinding maakt met 2,4GHz verbindingen, dus ik heb al m'n 5GHz uitgezet, maar toch maakt m'n AW alleen verbinding als ik naast m'n router sta.
Is m'n WiFi chip van m'n watch verrot, of klopt t dat de AW gewoon niet goed met WiFi kan omgaan?
Is dit normaal?
Ja en nee. Hij mag niet zo snel kelderen en zeker niet in plane mode. Echter heb je hem net nieuw, dus laad hem eerst even een paar keer op en kijk dan eens of het beter wordt. Wel dan even hetzelfde doen zoals je altijd doet om een goed vergelijk te kunnen maken.RodeStabilo schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 08:51:
Sinds gister m'n eerste Apple Watch; een series 1. Gisteravond voor het slapen gaan op vliegtuigmode gezet maar de batterij ging van 70% naar 40%.
Is dit normaal?
I don't have dreams, I have goals!!
Ik ga hem eerst eens goed opladen ja en als het zo blijft meldt ik het probleem wel aan bij AppleRedondo1982 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 09:32:
[...]
Ja en nee. Hij mag niet zo snel kelderen en zeker niet in plane mode. Echter heb je hem net nieuw, dus laad hem eerst even een paar keer op en kijk dan eens of het beter wordt. Wel dan even hetzelfde doen zoals je altijd doet om een goed vergelijk te kunnen maken.
Ik heb de eerste optie gedaan. Voor 175,00 incl verzendkosten 1 gekocht van 3 maanden oud. Super tevreden mee en voldoet primaXisuthros333 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:17:
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Ben voor de 2e optie gegaan inmiddels. Sport & SS vergeleken en dan ga ik voor de meerprijs (zeker ten opzichte van nieuw) voor de SS variant.Erik1805 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:43:
[...]
Ik heb de eerste optie gedaan. Voor 175,00 incl verzendkosten 1 gekocht van 3 maanden oud. Super tevreden mee en voldoet prima
waar vind je een ss voor 300? met garantie?Xisuthros333 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:17:
coolblue heeft op MP ook wel leuke dingen staan, eergisteren nog een Serie 0 space grey 38mm nylon band voor 222.
Hou eBay in de gaten. In mijn geval zit er nog 3 maanden garantie op. Betreft een Space Black SSfoekebooij schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:04:
[...]
waar vind je een ss voor 300? met garantie?
coolblue heeft op MP ook wel leuke dingen staan, eergisteren nog een Serie 0 space grey 38mm nylon band voor 222.
Hier kost de serie 1 'slechts' € 290,- (42mm).
Serie 2 geloof ik € 390,-.
Voor dat geld kan ik hem wel uitproberen lijkt me. En als ik het niks vind zonder al te veel verlies op Marktplaats verkopen.
Fly or Die
Lijkt me niet. Ik had vorig jaar voor een maat van me de AW 1 uit Japan mee genomen. Komende week brengt diezelfde maat een AW2 voor mij mee uit Las VegasFjeze schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 04:47:
Nog nadelen aan het kopen van een Apple watch op het vliegveld van Dubai?
Hier kost de serie 1 'slechts' € 290,- (42mm).
Serie 2 geloof ik € 390,-.
Voor dat geld kan ik hem wel uitproberen lijkt me. En als ik het niks vind zonder al te veel verlies op Marktplaats verkopen.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 10:47:
Bandjes binnen! Nu die apple watch nog...
[afbeelding]
[ Voor 29% gewijzigd door iMars op 24-09-2016 11:41 ]
Je zou zeggen dat die van Apple het meest geloofwaardig is omdat het natuurlijk hun product is, maar ik vind het wel heel erg opvallend dat Mediamarkt zo'n korte levertijd heeft.
Aan de hand van voorgaande releases van de iPhones/Watches, na hoe veel weken zijn de producten meestal goed leverbaar?
iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)
Verwijderd
Kun je met een watch op internet om te googlen bijvoorbeeld?
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:50:
Ik wil ook een apple watch gaan aanschaffen voor mezelf maar twijfel ik over iets.
Kun je met een watch op internet om te googlen bijvoorbeeld?
Je weet hoe klein dat schermpje is?
Haters everywhere but I don’t really care
Verwijderd
als het kan waarom niet, niet dat ik hele forums erop ga lezen of iets.Khayma schreef op zondag 25 september 2016 @ 15:12:
Waarom zou je op zo een scherm iets willen googlen? Heb je daar niet je tel voor? Je bent er 4x langer mee bezig als op je telefoon.
Ik heb precies hetzelfde als wat je zegt. Waar te bestellen..TheLion01 schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:47:
Na lang nadenken heb ik besloten om voor een Watch Series 2 te gaan. Alleen valt het me op dat de levertijden op internet behoorlijk uiteenlopen. Bij Apple zeggen ze 3-5 weken, Coolblue heeft het over 31 oktober en bij Mediamarkt zeggen ze 8-9 werkdagen.
Je zou zeggen dat die van Apple het meest geloofwaardig is omdat het natuurlijk hun product is, maar ik vind het wel heel erg opvallend dat Mediamarkt zo'n korte levertijd heeft.
Aan de hand van voorgaande releases van de iPhones/Watches, na hoe veel weken zijn de producten meestal goed leverbaar?
Als test zojuist de bestelling gestart bij Media Markt en krijg bij optie bestellen/afhalen de tekst dat de datum onbekend is.

Typisch gevalletje van inhaken en hopen dat mensen hem daarom bij hen bestellen.
Ik ga denk ik gewoon naar de Store in Amsterdam, maak er maar een 'experience' van met testen en kijken welke kleur en maat etc. ik wil.
Nadeel: moet nog even wachten, want ik wil hem dan direct meenemen = wachten op winkelvoorraad. Voordeel: zoals ik al zeg, kan hem direct meenemen.
[ Voor 17% gewijzigd door wienjo op 25-09-2016 16:01 . Reden: ik ga naar de Apple Store ]

Je hebt je telefoon toch ook bij de hand?Verwijderd schreef op zondag 25 september 2016 @ 15:17:
[...]
als het kan waarom niet, niet dat ik hele forums erop ga lezen of iets.
Iets intikken met je rechterhand op een horloge aan je linkerpols is niet heel ideaal.
Verwijderd
klopt maar het is mogelijk dusmatthijst schreef op zondag 25 september 2016 @ 16:06:
[...]
Je hebt je telefoon toch ook bij de hand?
Iets intikken met je rechterhand op een horloge aan je linkerpols is niet heel ideaal.
Nee dat is het niet.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dat is je goed recht natuurlijk.Verwijderd schreef op zondag 25 september 2016 @ 21:12:
[...]
Dan zie ik niet veel nut erin z'n apple watch
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Heb uiteindelijk voor optie 2 gekozen en in smetteloze staat SS gekocht. Ding ziet er nog nieuw uit voor €300. Blij met mijn keuze.Erik1805 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:43:
[...]
Ik heb de eerste optie gedaan. Voor 175,00 incl verzendkosten 1 gekocht van 3 maanden oud. Super tevreden mee en voldoet prima
Verwijderd

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2016 11:48 ]
Zo heb ik volgens het horloge vandaag al 33 actieve minuten gehad .... terwijl ik gewoon aan het werk ben. Normaliter moest ik écht mijn best doen om de 30 minuten vol te krijgen zonder een work-put te starten.
Caliberen met telefoon heb ik dit weekend al gedaan, twee maal een stuk gaan wandelen van 20+ minuten. Maar ik denk dat dit calibreren meer te maken heeft met het stappen tellen dan de actieve minuten.
Iemand enig idee hoe ik die actieve minuten weer reëel kan laten berekenen?
Heb ik twee maanden geleden ook gedaan. Zo heb ik via eBay een SS met milanees bandje en AppleCare+ voor 460 euro op de kop getikt. Voor mij was het wel van belang dat deze ook compleet was qua doosje en accessoires.Xisuthros333 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:48:
[...]
Ben voor de 2e optie gegaan inmiddels. Sport & SS vergeleken en dan ga ik voor de meerprijs (zeker ten opzichte van nieuw) voor de SS variant.
Het is een notificatie apparaat, sporthorloge en met sommige apps kan je kleine handelingen uitvoeren (quick reply op iMessage ofzo). Voor mij althans.Verwijderd schreef op zondag 25 september 2016 @ 21:12:
[...]
Dan zie ik niet veel nut erin z'n apple watch
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
YouTube: YouTube
Is dit een bekend probleem? (kan tot zoverre nog geen vergelijkbare gevallen vinden)
Ben bang dat ik 'm om moet ruilen..
Video is privémussov schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 20:59:
Bij mijn nieuwe Apple Watch knippert het scherm kort rood (aan de bovenkant), alvorens het scherm aangaat. Zie video:
YouTube: YouTube
Is dit een bekend probleem? (kan tot zoverre nog geen vergelijkbare gevallen vinden)
Ben bang dat ik 'm om moet ruilen..
PBP schreef op zondag 25 september 2016 @ 16:01:
Levertijd is behoorlijk lang ja. Ik heb via Apple.nl een Series2 besteld op 13september en daar zit ook nog geen beweging in. Levertijd staat op 11-24 oktober. Al lees ik Macrumors dat mensen met een datum van begin oktober inmiddels verzendbevestigingen beginnen te krijgen en hem eind september geleverd krijgen. Hopelijk krijg ik aankomende week ook een verzendbevestiging
Hoe zit het nou met de levertijd? Heb nog niet de kans gehad om naar een Apple Store te gaan, maar als ik voor oppikken bij een Apple store kies, is deze bij geen enkele store op voorraad (AW2 42mm sport space gray).Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:47:
Donderdag een AW Series 1 Space Gray opgehaald. 'T leren bandje is van Hoco.[afbeelding]
Die is ook niet op voorraad.iMars schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 22:10:
[...]
[...]
Hoe zit het nou met de levertijd? Heb nog niet de kans gehad om naar een Apple Store te gaan, maar als ik voor oppikken bij een Apple store kies, is deze bij geen enkele store op voorraad (AW2 42mm sport space gray).
Zie mijn onderschrift, kun je het gemakkelijk in de gaten houden en evt meldingen per mail krijgen.
Sinds WatchOS3 heb ik "Now Playing" in mijn dock staan. Als ik force quit, dan komt hij gewoon hardnekkig terug. Alleen de verbinding met de iPhone verbreken verhelpt dit probleem. Hebben jullie dit ook?
Heb tevens het probleem dat wanneer ik een watch pair met mijn 5C de batterij van de telefoon supersnel leeggaat. Batterijgebruik is dan ook superhoog. 5 uur standby is dik 3 uur gebruik zonder de telefoon aan te raken. Met de accu van de watch gaat niks verkeerd.
Ik moet mijn watch echt unpairen via de telefoon en dan de backup weggooien om van de "drain" af te komen. Komt dit iemand bekend voor?
Verwijderd
Als ik siri (op de AW) vraag om iemand te bellen dan loopt het geluid via mijn AW, ik heb op dat moment een headset in die gekoppeld is aan mijn iPhone, is er een manier om in te stellen dat ik dan via mijn iPhone bel?
Ja ik heb ook in de dock 'huidige' van de muziekspeler staan, zelfs terwijl de Muziek app op de iPhone volledig is afgesloten. Beetje raar inderdaad, want ik heb de Watch gisteravond opnieuw opgestart en zelfs dan staat de muziekspeler op de Watch in de dock.Eduardboon schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 23:59:
In dit topic is dit een betere vraag :
Sinds WatchOS3 heb ik "Now Playing" in mijn dock staan. Als ik force quit, dan komt hij gewoon hardnekkig terug. Alleen de verbinding met de iPhone verbreken verhelpt dit probleem. Hebben jullie dit ook?
Heb tevens het probleem dat wanneer ik een watch pair met mijn 5C de batterij van de telefoon supersnel leeggaat. Batterijgebruik is dan ook superhoog. 5 uur standby is dik 3 uur gebruik zonder de telefoon aan te raken. Met de accu van de watch gaat niks verkeerd.
Ik moet mijn watch echt unpairen via de telefoon en dan de backup weggooien om van de "drain" af te komen. Komt dit iemand bekend voor?
Wat bedoel je trouwens met de 'backup weggooien'? Waar staat deze etc en hoe kan ik deze weggooien?
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Verwijderd
Via deze website:
https://www.appletips.nl/...on-voor-de-stappenteller/
zou ik de volgorde moeten aanpassen zodat de Applwatch boven aan komt te staan. Maar in hetzelfde overzicht is de Applewatch niet eens zichtbaar en te selecteren. Ik zie alleen de iPhone en Garmin. Enig idee? Mijn activiteiten app geeft ook geen voortgang en overal 0.
EDIT 15:40 De apple watch is dus niet als data source beschikbaar in het overzicht. Ik heb een mogelijke oplossing gevonden door je iphone een keer opnieuw in te stellen maar dat vind ik rigoureus voor nu.
EDIT: 16:23 Zowel de AW als de Iphone opnieuw opgestart en nu werkt het wel...
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2016 16:23 ]
Goed om te horen. De AW is overigens toch helemaal niet in staat om traptreden te tellen? De benodigde sensor daarvoor ontbreekt. Stappen kan natuurlijk welVerwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:12:
Ik heb zojuist een Applewatch gekocht en in gebruik genomen. Nu wil ik echter dat de stappen/traplopen etc niet meer via de telefoon gemeten word maar via de applewatch.
Via deze website:
https://www.appletips.nl/...on-voor-de-stappenteller/
zou ik de volgorde moeten aanpassen zodat de Applwatch boven aan komt te staan. Maar in hetzelfde overzicht is de Applewatch niet eens zichtbaar en te selecteren. Ik zie alleen de iPhone en Garmin. Enig idee? Mijn activiteiten app geeft ook geen voortgang en overal 0.
EDIT 15:40 De apple watch is dus niet als data source beschikbaar in het overzicht. Ik heb een mogelijke oplossing gevonden door je iphone een keer opnieuw in te stellen maar dat vind ik rigoureus voor nu.
EDIT: 16:23 Zowel de AW als de Iphone opnieuw opgestart en nu werkt het wel...
Bij opslag kun je de backup van de watch weggooien, maar pas nadat je de watch ontkoppeld heb.AntraXxX schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:50:
[...]
Ja ik heb ook in de dock 'huidige' van de muziekspeler staan, zelfs terwijl de Muziek app op de iPhone volledig is afgesloten. Beetje raar inderdaad, want ik heb de Watch gisteravond opnieuw opgestart en zelfs dan staat de muziekspeler op de Watch in de dock.
Wat bedoel je trouwens met de 'backup weggooien'? Waar staat deze etc en hoe kan ik deze weggooien?
Verwijderd
Je hebt gelijk dus dat doet hij met de iPhone. Bij de overige opties (stappen en hardlopen) staat nu netjes de AW er bij.Nipje schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:27:
[...]
Goed om te horen. De AW is overigens toch helemaal niet in staat om traptreden te tellen? De benodigde sensor daarvoor ontbreekt. Stappen kan natuurlijk wel.
Verwijderd
Apple Watch Series 1 gekoppeld aan mijn iPhone 7 Jet Black gekoppeld.
Batterij van de watch is echt super. Heel relaxed!
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2016 18:22 ]
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Lijkt me zeker geen miskooop dan nee. Snelheid is wel iets minder, maar je motivatie zegt dat dit niet uitmaakt qua zaken die je gaat doen met horloge.pdavie2311 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:09:
De watch 1 is nog zeker wel te doen? Wil misschien een 2e hands kopen..natuurlijk is de nieuwe er, maar als de 1 nog goed voldoet..gebruik hem niet voor sporten..meer voor netjes dragen icm mijn iPhone 7...
Je kan een duurder model series 0 voor de nieuwprijs van een nieuwe series 2 halen.
Whoop whoop! Een maat van me heeft de laatste 42mm Space Gray Series 2 voor me weten te bemachtigen die de Apple Store in Las Vegas op voorraad hadS_tef schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 22:25:
[...]
Die is ook niet op voorraad.
Zie mijn onderschrift, kun je het gemakkelijk in de gaten houden en evt meldingen per mail krijgen.
Nieuw gehaald? Link voor het bandje? Ook in bruin te krijgen?Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:47:
Donderdag een AW Series 1 Space Gray opgehaald. 'T leren bandje is van Hoco.[afbeelding]
Nog op zoek naar een mooi chique lederen bandje, cognac bruin en het is compleet!
Beschermen jullie het glasje nog?
Verwijderd
Yep! GPS & waterdichtheid heb ik niet nodig. Dus heb ik voor de S1 gekozen omdat ie wel even snel is als de S2.pdavie2311 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 00:01:
[...]
Nieuw gehaald? Link voor het bandje? Ook in bruin te krijgen?
Zwarte variant:
http://www.sporthorlogece...-polsband-zwart-42mm.html
Bruine variant:
http://www.sporthorlogece...-polsband-bruin-42mm.html
Uiteindelijk gekozen van een 38 mm omdat ik vrij slanke polsen heb 165mm (omtrek) en ik anders bang was dat hij eerder tegen dingen zou aanstoten, niet onder mijn overhemden zou passen en het net iets te veel zou schreeuwen "smartwatch", hopelijk heb ik voor mij de goede keuze gemaakt. Helemaal omdat de bandjes voor een 38 mm reeds zijn besteld en verzonden vanuit China.
Nu opzoek naar de ideale watchface, Apple watch instellingen en selectie maken welke dingen er in de doc mogen blijven staan.
Verwijderd
Watch gaat gewoon serieus minimaal een dag langer mee dan met mn iPhone 6s plus, met precies dezelfde instellingen.. Maakt de Watch een speciale verbinding met een i7 dat ie t zo veel langer uit houdt?
Nog tips voor ook een eerste Watch gebruiker vanaf morgen? Instellingen of musthave Apps om er gelijk op te zetten? Uiteraard mogen andere " ervaren" watch gebruikers ook reageren..Heb ook gelijk een nieuw bandje en een Dock gekocht, zodat ik de Watch als wekker kan gebruiken snachts..Alles komt morgen binnen, ben benieuwd!Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:23:
Apple Watch gisterochtend rond 9 uur van de lader gehaald. 4,32 uur gebruik. 1 dag en 10 uur in standby. 43%. Staat gekoppeld met m'n iPhone 7.
Watch gaat gewoon serieus minimaal een dag langer mee dan met mn iPhone 6s plus, met precies dezelfde instellingen.. Maakt de Watch een speciale verbinding met een i7 dat ie t zo veel langer uit houdt?
Mijn favorieten zijn:pdavie2311 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 21:26:
[...]
Nog tips voor ook een eerste Watch gebruiker vanaf morgen? Instellingen of musthave Apps om er gelijk op te zetten? Uiteraard mogen andere " ervaren" watch gebruikers ook reageren..Heb ook gelijk een nieuw bandje en een Dock gekocht, zodat ik de Watch als wekker kan gebruiken snachts..Alles komt morgen binnen, ben benieuwd!
Betere dag
Eventswidget
Healtview
heartwatch
outlook
return
storm
Forza
Bing
Zegt me uiteraard nog niks, maar we gaan eens kijken! Thanx!bing69 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 07:20:
[...]
Mijn favorieten zijn:
Betere dag
Eventswidget
Healtview
heartwatch
outlook
return
storm
Forza
Edit: zijn er mensen die Apple Care hebben bij hun Watch? Ik heb dit bij mijn iPhone 7 niet genomen, 149,- vind ik aardig wat, maar 69,- kost het voor de Watch? Ook bij schade een nieuwe voor de eigen risico dan? Heb 2 jonge kids en we stoeien nog wel eens ivm stoten en beschadigden van de Watch, laat staan, stuk gaan..
En het glas? Ik zie dat dit bij de series 2 hetzelfde is als bij de series 1..Krast dit snel? Bij normaal voorzichtig gebruik? Ja, het is een gebruiksvoorwerp en een horloge, maar ben zuinig op mijn spullen..
[ Voor 49% gewijzigd door pdavie2311 op 30-09-2016 09:05 ]
Verwijderd
Ik heb achtergrond verversing alleen aan staan voor de apps die ik belangrijk vind. De rest staat uit.pdavie2311 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 21:26:
[...]
Nog tips voor ook een eerste Watch gebruiker vanaf morgen? Instellingen of musthave Apps om er gelijk op te zetten? Uiteraard mogen andere " ervaren" watch gebruikers ook reageren..Heb ook gelijk een nieuw bandje en een Dock gekocht, zodat ik de Watch als wekker kan gebruiken snachts..Alles komt morgen binnen, ben benieuwd!
Daar helpt maar 1 ding tegen: horloge afdoen. Eigenlijk altijd wel handig met sierraden zoals armbanden aangezien je daar heel makkelijk ergens achter kunt blijven haken en het zo kapot kan trekken.pdavie2311 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 07:45:
Heb 2 jonge kids en we stoeien nog wel eens ivm stoten en beschadigden van de Watch, laat staan, stuk gaan..
Je bedoelt bij de apps op de iPhone? Dit doe ik ook altijd eerst.Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 14:32:
[...]
Ik heb achtergrond verversing alleen aan staan voor de apps die ik belangrijk vind. De rest staat uit.
Idem, voor de iphone, imac en Ipad nooit gedaan maar voor de Watch wel!pdavie2311 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 07:45:
[...]
Zegt me uiteraard nog niks, maar we gaan eens kijken! Thanx!
Edit: zijn er mensen die Apple Care hebben bij hun Watch? Ik heb dit bij mijn iPhone 7 niet genomen, 149,- vind ik aardig wat, maar 69,- kost het voor de Watch? Ook bij schade een nieuwe voor de eigen risico dan? Heb 2 jonge kids en we stoeien nog wel eens ivm stoten en beschadigden van de Watch, laat staan, stuk gaan..
En het glas? Ik zie dat dit bij de series 2 hetzelfde is als bij de series 1..Krast dit snel? Bij normaal voorzichtig gebruik? Ja, het is een gebruiksvoorwerp en een horloge, maar ben zuinig op mijn spullen..
Bing
Ik heb zelf geen apple care afgesloten, zoals andere mensen zeggen. Gewoon afdoen als je denkt dat hij beschadigd kan worden (had gisteren al even een momentje met de vaatwasser dat ik hem toch maar af deed) overigens zijn is er ook een doorzichtig hoesje voor de apple watch maar dat staat natuurlijk niet zo mooi. Apple care is denk echt meer als je apple watch echt kapot is door een ongeluk van jezelf.pdavie2311 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 07:45:
[...]
Zegt me uiteraard nog niks, maar we gaan eens kijken! Thanx!
Minimaal 1 dag langer mee met een 7 tov een 6s Plus??? Kan iemand dit bevestigen uit ervaring? Ben zelf voor de watch 2 gegaan ipv een upgrade van de 6s Plus naar 7. (Veel gezeik met die nieuwe iphones ondervonden, slechte schermpjes en tov de 6s plus upgraden zinloos)Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:23:
Apple Watch gisterochtend rond 9 uur van de lader gehaald. 4,32 uur gebruik. 1 dag en 10 uur in standby. 43%. Staat gekoppeld met m'n iPhone 7.
Maar als het echt zo is dat die watch beter/langer werkt met een 7 als met een 6s plus dan cancel ik dat ding en ben ik wel even klaar met apple.
Verwijderd
Nee voor apps op je Watch. Kan je instellen op via de Watch app.pdavie2311 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 07:30:
[...]
Je bedoelt bij de apps op de iPhone? Dit doe ik ook altijd eerst.
T gekke is dat ik m opnieuw aan de lader heb gedaan en toen wel weer gewoon t zelfde batterijduur heeft als de 6s Plus. Heel vaag..Bontes schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 09:04:
[...]
Minimaal 1 dag langer mee met een 7 tov een 6s Plus??? Kan iemand dit bevestigen uit ervaring? Ben zelf voor de watch 2 gegaan ipv een upgrade van de 6s Plus naar 7. (Veel gezeik met die nieuwe iphones ondervonden, slechte schermpjes en tov de 6s plus upgraden zinloos)
Maar als het echt zo is dat die watch beter/langer werkt met een 7 als met een 6s plus dan cancel ik dat ding en ben ik wel even klaar met apple.
- Hoe blijft de verbinding met de telefoon gedurende de dag? Ik heb nu een Huawei Watch, maar daar is om de haverklap de verbinding mee verbroken.
- Kun je met de apple watch wel WhatsApp berichten beantwoorden?
- Ik las dat het beeldscherm uitgaat. Als je wilt kijken hoe laat het is, gaat de watch dan wel goed aan of moet je eerst op een knopje drukken?
Sinds gisteren de apple watch series 2:Teletekst schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 09:43:
Ik heb een paar vraagjes aan mensen met de Apple Watch:Vooral vraag 1 en 3 ben ik benieuwd naar.
- Hoe blijft de verbinding met de telefoon gedurende de dag? Ik heb nu een Huawei Watch, maar daar is om de haverklap de verbinding mee verbroken.
- Kun je met de apple watch wel WhatsApp berichten beantwoorden?
- Ik las dat het beeldscherm uitgaat. Als je wilt kijken hoe laat het is, gaat de watch dan wel goed aan of moet je eerst op een knopje drukken?
1. De verbinding is de gehelde dag in stand gebleven. Eigenlijk nog steeds en dus ook de gehele nacht.
2. Whatsapp heeft geen apple watch app ( wat ik nogal raar vind, telegram heeft het wel). Volgens mij krijg je wel meldingen te zien maar kan je dus niet reageren ???
3. Als je op je watch gaat kijken dan zou het scherm automatisch aan moeten gaan. Dit werkt niet altijd goed (ligt aan de beweging) daarom kan het ook gewoon met een knop.
1. Verbinding is bij mij nog geen enkele keer verbroken..tenzij de afstand tussen telefoon en watch te ver was..Ryatzu schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 10:11:
[...]
Sinds gisteren de apple watch series 2:
1. De verbinding is de gehelde dag in stand gebleven. Eigenlijk nog steeds en dus ook de gehele nacht.
2. Whatsapp heeft geen apple watch app ( wat ik nogal raar vind, telegram heeft het wel). Volgens mij krijg je wel meldingen te zien maar kan je dus niet reageren ???
3. Als je op je watch gaat kijken dan zou het scherm automatisch aan moeten gaan. Dit werkt niet altijd goed (ligt aan de beweging) daarom kan het ook gewoon met een knop.
2. WhatsApp heeft geen apple watch app. Daarmee lopen ze nogal achter. Je kan wel reageren op een WhatsApp die binnenkomt. Dat kan door een selectie te maken van voorgeprogrammeerde antwoorden op je watch, door een selectie te maken uit beschikbare smilies of door een reactie te dicteren. Met name dat laatste werkt verrassend goed moet ik zeggen! Je zegt gewoon wat je wil reageren en als je een punt achter de zin wilt of een uitroepteken dan zeg je dat gewoon. Wordt netjes weergegeven dan!
3. Eens met ^^
Ryatzu schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 10:11:
Bedankt voor de reacties. Ik vind het wel erg jammer dat het scherm niet gewoon aan blijft.bvsteyn schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 10:29:
1. Verbinding is bij mij nog geen enkele keer verbroken..tenzij de afstand tussen telefoon en watch te ver was..
2. WhatsApp heeft geen apple watch app. Daarmee lopen ze nogal achter. Je kan wel reageren op een WhatsApp die binnenkomt. Dat kan door een selectie te maken van voorgeprogrammeerde antwoorden op je watch, door een selectie te maken uit beschikbare smilies of door een reactie te dicteren. Met name dat laatste werkt verrassend goed moet ik zeggen! Je zegt gewoon wat je wil reageren en als je een punt achter de zin wilt of een uitroepteken dan zeg je dat gewoon. Wordt netjes weergegeven dan!
3. Eens met ^^
Voor het zwemmen lijkt het me wel een geweldig apparaat, maar ik denk dat ik voorlopig nog even blijf meelezen voordat ik een besluit maak. Misschien dat Huawei de iPhone nog wat beter gaat ondersteunen in de toekomst.
Scherm altijd aan is niet logisch. Dan is je batterij erg snel leeg. Dan kan je net zo goed voor een normale horloge gaan.Teletekst schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 11:01:
[...]
[...]
Bedankt voor de reacties. Ik vind het wel erg jammer dat het scherm niet gewoon aan blijft.
Voor het zwemmen lijkt het me wel een geweldig apparaat, maar ik denk dat ik voorlopig nog even blijf meelezen voordat ik een besluit maak. Misschien dat Huawei de iPhone nog wat beter gaat ondersteunen in de toekomst.
ik heb er geen problemen mee, watch reageert gewoon snel. Maar je kunt natuurlijk ook naar een Pebble kijken....Teletekst schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 11:01:
[...]
[...]
Bedankt voor de reacties. Ik vind het wel erg jammer dat het scherm niet gewoon aan blijft.
Bing
Ik heb nu een huawei watch. Hierbij is het scherm altijd aan en haal ik makkelijk een dag met de accu. Vandaar mijn vraag hoe het bij de Apple watch werkt.bing69 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 13:49:
[...]
ik heb er geen problemen mee, watch reageert gewoon snel. Maar je kunt natuurlijk ook naar een Pebble kijken....
Dat werkt prima, hij is hier niet weggevallen en de verbinding zelf lijkt ook snel (de apps op de watch verversen snel, binnen een seconde of 2).Teletekst schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 09:43:
Hoe blijft de verbinding met de telefoon gedurende de dag? Ik heb nu een Huawei Watch, maar daar is om de haverklap de verbinding mee verbroken.
Op de series 2 heb je 4 mogelijkheden:Ik las dat het beeldscherm uitgaat. Als je wilt kijken hoe laat het is, gaat de watch dan wel goed aan of moet je eerst op een knopje drukken?
- je pols draaien (de natuurlijke beweging die je maakt als je op je horloge wil kijken; leuk detail: hij gaat aan als je 'm naar je toe draait en weer uit als je 'm weer van je af draait)
- een tikje op het scherm
- 1 van de 2 knopjes kort indrukken
- en nieuw met de series 2: de kroon naar boven draaien (fade in/fade out effect geeft dat)
Dat draaien met de pols werkt het beste als je dat snel doet omdat ie hier de versnellingssensor gebruikt.
Je krijgt niet altijd alle notificaties op je watch. Allereerst zal de app ingesteld moeten zijn dat ie uberhaupt een notificatie mag geven, dan moet die watch ingesteld zijn dat de app daar ook de notificatie mag geven en dan moet je aan nog 2 eisen voldoen: 1 de watch moet je dragen en 2 je moet geen ander apparaat waar diezelfde notificaties op binnen komen gebruiken. Met name dat laatste is van groot belang, je krijgt namelijk de notificatie op het apparaat die je op dat moment gebruikt. Zo wordt je dus niet overspoeld met allerlei bliepjes die uit diverse apparaten komt.pdavie2311 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 10:53:
Ik krijg dus helemaal geen meldingen! Berichten, mail, niets van dat..
De handleiding is een goede plek om te kijken hoe de watch zich gedraagt, let wel, niet alles staat er in (bv. wekkers ingesteld op je iPhone snoozen op je Apple Watch kan alleen wanneer je de watch draagt).
[ Voor 6% gewijzigd door ppl op 01-10-2016 16:08 ]
Rollen is prima, maar dan moet je je arm wel horizontaal houden. Als ik mijn arm rol als hij op tafel ligt, dan werkt het prima. Je moet het horloge dus echt naar je toe draaien.chippie777 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 13:41:
Sinds ik er achter ben dat ik mijn pols moet optillen om het scherm aan te krijgen vind ik het geen probleem meer om iets op mijn apple watch te zien. Ik dacht n.l. dat het voldoende was om je pols te draaien (te bewegen) maar dit is blijkbaar niet zo. Draai je pols en beweeg hem omhoog en je hebt nagenoeg altijd beeld.
Juist dat heb ik allemaal goed ingesteld denk ik..moet ik kiezen voor match iPhone of aangepast? Bij berichten en mail..heb nu voor aangepast gekozen, kijken wat hij doet..ppl schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 16:05:
[...]
Dat werkt prima, hij is hier niet weggevallen en de verbinding zelf lijkt ook snel (de apps op de watch verversen snel, binnen een seconde of 2).
[...]
Op de series 2 heb je 4 mogelijkheden:Scherm uit is vrij simpel: hand erop leggen of gewoon je pols weer van je af draaien.
- je pols draaien (de natuurlijke beweging die je maakt als je op je horloge wil kijken; leuk detail: hij gaat aan als je 'm naar je toe draait en weer uit als je 'm weer van je af draait)
- een tikje op het scherm
- 1 van de 2 knopjes kort indrukken
- en nieuw met de series 2: de kroon naar boven draaien (fade in/fade out effect geeft dat)
Dat draaien met de pols werkt het beste als je dat snel doet omdat ie hier de versnellingssensor gebruikt.
[...]
Je krijgt niet altijd alle notificaties op je watch. Allereerst zal de app ingesteld moeten zijn dat ie uberhaupt een notificatie mag geven, dan moet die watch ingesteld zijn dat de app daar ook de notificatie mag geven en dan moet je aan nog 2 eisen voldoen: 1 de watch moet je dragen en 2 je moet geen ander apparaat waar diezelfde notificaties op binnen komen gebruiken. Met name dat laatste is van groot belang, je krijgt namelijk de notificatie op het apparaat die je op dat moment gebruikt. Zo wordt je dus niet overspoeld met allerlei bliepjes die uit diverse apparaten komt.
De handleiding is een goede plek om te kijken hoe de watch zich gedraagt, let wel, niet alles staat er in (bv. wekkers ingesteld op je iPhone snoozen op je Apple Watch kan alleen wanneer je de watch draagt).
Als je kiest voor "Match iPhone" neemt hij letterlijk de instellingen van je iPhone over. Alle apps, berichten, mails, ... die meldingen mogen geven op je iPhone zullen ook doorkomen op je Watch, op voorwaarde dat je op dat moment je iPhone niet aan het gebruiken bent (zoals hierboven ook al vermeld werd).pdavie2311 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 17:32:
[...]
Juist dat heb ik allemaal goed ingesteld denk ik..moet ik kiezen voor match iPhone of aangepast? Bij berichten en mail..heb nu voor aangepast gekozen, kijken wat hij doet..
Kies je voor aangepast kan je voor alle apps die op je iPhone meldingen mogen geven, nog kiezen of deze meldingen op je Watch mogen komen.
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
1: Hoe zwaar wordt de accu van de iPhone belast als deze continue verbonden is met de Watch? Valt dit mee of is er echt een drastische drain door bluetooth?
2: Als je een app op de watch opent, bv cnn..word deze dan ook op de iphone geopend?
3: Is de GPS alleen actief als de des betreffende app bv. Maps open staat, en gaat deze uit op de watch als je de app afsluit?
2. Nee
3. Weet ik niet, heb een watch zonder gps
Dat had ik ook en kwam doordat ik ooit eens met die instellingen op mijn iPhone heb zitten klooien. Ik heb het opgelost door in de Watch app de mail niet op "match iPhone" te zetten en dus handmatig de notificaties daarop ingesteld; nu werkt het wel.pdavie2311 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 18:28:
OK! Link of rechtsom..het moet willen..kreeg net wel whatsapp binnen op de Watch..Alleen mail nog..ik hoor deze binnen komen op mijn iPhone die op tafel ligt, dus niet in gebruik, maar geen geluid of pop-up op mijn Watch?
Dat vroeg ik me ook af en heb het een beetje in de gaten gehouden. Het is in mijn geval moeilijk te voorspellen omdat het doordeweeks is en ik op werk geen goede ontvangst heb. Dat heeft ook zo zijn negatieve invloed op de accuduur. Ik merk dat over een dag verdeeld het zo'n 10% in accuduur scheelt.Bontes schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 19:13:
1: Hoe zwaar wordt de accu van de iPhone belast als deze continue verbonden is met de Watch? Valt dit mee of is er echt een drastische drain door bluetooth?
Nope. En mocht je je nu afvragen hoe je dan makkelijk tussen Watch en iPhone kunt wisselen qua app gebruik: daar is handoff/continuity voor. De apps die het ondersteunen geven je de mogelijkheid om bijv. na een notificatie op je watch op je iPhone verder te gaan. Handig bij dingen als e-mail, vooral wanneer dicteren geen optie is.2: Als je een app op de watch opent, bv cnn..word deze dan ook op de iphone geopend?
GPS van de watch zelf wordt alleen gebruikt wanneer de watch geen verbinding heeft met je iPhone. Wanneer die verbinding er wel is dan wordt de GPS van je iPhone gebruikt (zoals de niet-GPS modellen dat ook doen). GPS wordt gebruikt voor zolang als het nodig is (zoals het ook op je iPhone werkt). De GPS in je watch kun je niet beïnvloeden, dat wordt geheel door watchOS geregeld.3: Is de GPS alleen actief als de des betreffende app bv. Maps open staat, en gaat deze uit op de watch als je de app afsluit?
Dank voor de heldere antwoordenppl schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 01:13:
[...]
Dat had ik ook en kwam doordat ik ooit eens met die instellingen op mijn iPhone heb zitten klooien. Ik heb het opgelost door in de Watch app de mail niet op "match iPhone" te zetten en dus handmatig de notificaties daarop ingesteld; nu werkt het wel.
[...]
Dat vroeg ik me ook af en heb het een beetje in de gaten gehouden. Het is in mijn geval moeilijk te voorspellen omdat het doordeweeks is en ik op werk geen goede ontvangst heb. Dat heeft ook zo zijn negatieve invloed op de accuduur. Ik merk dat over een dag verdeeld het zo'n 10% in accuduur scheelt.
[...]
Nope. En mocht je je nu afvragen hoe je dan makkelijk tussen Watch en iPhone kunt wisselen qua app gebruik: daar is handoff/continuity voor. De apps die het ondersteunen geven je de mogelijkheid om bijv. na een notificatie op je watch op je iPhone verder te gaan. Handig bij dingen als e-mail, vooral wanneer dicteren geen optie is.
[...]
GPS van de watch zelf wordt alleen gebruikt wanneer de watch geen verbinding heeft met je iPhone. Wanneer die verbinding er wel is dan wordt de GPS van je iPhone gebruikt (zoals de niet-GPS modellen dat ook doen). GPS wordt gebruikt voor zolang als het nodig is (zoals het ook op je iPhone werkt). De GPS in je watch kun je niet beïnvloeden, dat wordt geheel door watchOS geregeld.
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Niet, want GPU is hetzelfde als series2.Licko schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:37:
in hoe verre zou je het verschil in gpu merken tussen de series 1 en 2? Iemand daar een idee over?
Dit staat er in Apples persbericht
Apple Watch Series 1 is available in lightweight aluminium and combines the new powerful dual-core processor and GPU with all the incredible features of the original Apple Watch,
Dacht ergens gelezen te hebben dat er verschil tussen zat, maar zal wel niet goed gekeken hebben danPBP schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:45:
[...]
Niet, want GPU is hetzelfde als series2.
[...]
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Verwijderd
Heb zelf kleine polsjes. hoeveel mannen zijn er hier met een 38mm?
Vind het nog al een dik ding, dus komt niet zo verfijnd over als een mooi zwitsers klokje natuurlijk ;-)
Heb eigelijk de series 1 genegeerd om deze reden. Vond het niet "mooi" genoeg.
Baksteen-on-a-strap... maar begin met steeds meer te interesseren voor het gemak van informatie voorziening + het sport argument.
Heb geen overdreven grote polsen en ben wezen passen. Zowel de 38mm als 42mm om gehad en de 38mm was echt te klein voor mij. Zag er gewoon niet uit.Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:54:
Toch wel curious.
Vind het nog al een dik ding, dus komt niet zo verfijnd over als een mooi zwitsers klokje natuurlijk ;-)
Baksteen-on-a-strap... maar begin met steeds meer te interesseren voor het gemak van informatie voorziening + het sport argument.
Ik snap echt je 'baksteen' verhaal, het is even wennen dat hij iets groter zal zijn (hij is nog onderweg) dan m'n Pebble.
Ook kleine polsen, maar 38mm was echt te klein.Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:54:
Toch wel curious.
Apple zal nooit en te nimmer dit soort zaken benoemen, laat staan de exacte specs. De bewoording is weer dusdanig dat je er van alles en nog wat in kunt lezen. Zo kan er staan dat Apple alleen een dual core cpu en een dual core gpu heeft toegevoegd maar ook dat ze dezelfde dual core cpu en gpu als in de Series 2 gebruiken. Gelukkig zijn er firma's als Chipworks die middels röntgen kunnen achterhalen wat er nou daadwerkelijk in zit. Daar zullen we dus op moeten wachten, tot die tijd is het gissen en is eigenlijk geen enkele uitspraak anders dan "geen idee" de juiste (dus ook de jouwe niet).PBP schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:45:
[...]
Niet, want GPU is hetzelfde als series2.
[...]
Btw, houdt er wel rekening mee dat die S1, S1p en S2 packages complete packages zijn met daarin cpu, gpu, wifi, bluetooth, sensoren, gps, etc. Het is feitelijk de gehele printplaat. Door de hars die ze er overheen hebben gegoten is het ook bijna niet te doen om die chipjes bloot te leggen. Röntgen is de enige handige manier waarop we erachter kunnen komen. Zo zijn we er ook achtergekomen wat er in de S1 package zat verstopt. Dit betekent dus ook dat het prima mogelijk is dat de S1p en S2 packages dezelfde cpu en gpu hebben.
Dan heb jij nog nooit een Zwitsers klokje gezienVerwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:54:
Toch wel curious.
Ik heb hier ook dunne polsjes maar door mijn grote handen heb ik geen problemen met horloges van 42, 45 en zelfs 47mm. De 38mm van de Apple Watch heb ik ook even geprobeerd maar dat werd te klein.
En als je nou echt een baksteen on a strap wil...zoek eens naar de afmetingen en vooral ook het gewicht van de Oris Pro Pilot Altimeter...dan is zo'n Apple Watch vederlicht.
Verwijderd
Dat ben ik niet met je eens. Veel "klasse" zwitserse merken zijn stukke kleiner en eleganter.ppl schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 20:44:
Dan heb jij nog nooit een Zwitsers klokje gezienVeruit de meeste Zwitserse horloges zijn groot en dik. Een aantal is klein en dun waarbij de meesten nog oude horloges zijn. Dit is overigens aan het veranderen, we gaan weer terug naar kleinere horloges. Als ik kijk naar mijn eigen Zwitserse horloges dan is de Apple Watch ofwel dunner of even dik. Kijk eens naar een Sevenfriday, ook vierkantige horloges die groter (47mm) en dikker zijn maar waarbij de band, net als de Apple Watch, wel in de behuizing is geïntegreerd. Dit noemen ze vaak "lugless" en heeft als eigenschap dat een groot horloge daardoor kleiner lijkt. Je komt met dunne polsjes dan net even wat makkelijker met een maatje groter weg. Let wel, dit is best wel per model verschillend en zul je echt in de winkel op je eigen pols moeten proberen.
Ik heb hier ook dunne polsjes maar door mijn grote handen heb ik geen problemen met horloges van 42, 45 en zelfs 47mm. De 38mm van de Apple Watch heb ik ook even geprobeerd maar dat werd te klein.
En als je nou echt een baksteen on a strap wil...zoek eens naar de afmetingen en vooral ook het gewicht van de Oris Pro Pilot Altimeter...dan is zo'n Apple Watch vederlicht.
Heb zelf recentelijk een Rolex explorer gehad van 36mm Vond het eerst heel klein ogen. Maar uiteindelijk was dit proportioneel perfect. Echter heb ik ook een Vintage sub gehad die is dan weer 40mm en door de fraaie band ging dit eigelijk prima op mijn kleine pols. Als ik dan weer naar IWC kijk die ook genoeg heeft in de 38 - 40 range. zijn de 42+ gewoon weer net te groot.
Anyhow ik denk toch maar eens langs een apple store gaan om te proberen.
Vergeet niet dat vroeger (dan gaan we echt al snel terug naar WW II en eerder) horloges ook al groot waren. Die trend is een aantal jaren geleden weer opnieuw gestart waarbij men naar horloges van al snel 52mm zijn gegroeid. Veel van de sporthorloges zijn nog steeds groot.
Wil je echt een klein horloge dan is 40~42mm momenteel goed te doen maar echt kleiner zoals de 38mm is nagenoeg onmogelijk tenzij je je went tot vintage (zoals de modellen van de jaren 60/70).
Verwijderd
We gaan het denk hierna weer on-topic houden. Maar je geen Oris, Hamilton, Hublot Sevenfriday aan als topmerken? Niet echt een meetstaaf. Rolex blijft natuurlijk ver op #1 staan. Daarna Patek, Iwc, Omega, Heuer enz. Ben altijd dol geweest op de wat elegantere klokjes en zodoende irriteert mij de baksteen van Apple mij een beetje. Uiteindelijk is het natuurlijk wel weer goed te vergelijken met die grote proleten voetballers klokken. Maar die zijn dan ook vaak zo groot vanwege het kijk-mij-nou gehalte. Dat heb ik nou met een apple watch totaal niet, zou wat discreter mogen. Al denk ik dat wij over 4/5 jaar ons kapot lachen dat we nu met zo'n baksteen lopen als het eenmaal goed is doorontwikkeld wordt het allemaal ongetwijfeld eleganter en beter.ppl schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 21:43:
Rolex is echter 1 van de weinige merken waar men altijd trouw is gebleven aan de afmetingen zoals dat in de jaren 60 en 70 voorkwam en dus eigenlijk een slecht voorbeeld. Kijken we echter naar andere topmerken dan zien we een heel ander plaatje. Richard Mille, Hamilton, Oris, Blancpain, Hublot, Sevenfriday, MB&F en ga zo maar door zijn allemaal voorbeelden waarbij horloges (aanzienlijk) groter zijn.
Vergeet niet dat vroeger (dan gaan we echt al snel terug naar WW II en eerder) horloges ook al groot waren. Die trend is een aantal jaren geleden weer opnieuw gestart waarbij men naar horloges van al snel 52mm zijn gegroeid. Veel van de sporthorloges zijn nog steeds groot.
Wil je echt een klein horloge dan is 40~42mm momenteel goed te doen maar echt kleiner zoals de 38mm is nagenoeg onmogelijk tenzij je je went tot vintage (zoals de modellen van de jaren 60/70).
Heb zelf de 38mm gepast en besteld (verwacht hem over 2 weken), omdat de 42 voor mij echt te groot was. Qua kast ging het wel, maar de bandjes zorgde voor 'gaten' bij de bevestiging. Dit komt met name door de manier waarop bv de sport, nylon en Milanese banden bevestigd worden. Maar ik heb dan zelf ook vrij kleine polsen. 40mm zou perfect zijn geweest, maar die hebben ze nietVerwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:54:
Toch wel curious.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Heb ook niet de meest grote polsen maar 38 mm vind ik qua scherm gewoon te klein. 42 mm is perfect en vind hem zeker niet te groot.RobbieB schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:21:
[...]
Heb zelf de 38mm gepast en besteld (verwacht hem over 2 weken), omdat de 42 voor mij echt te groot was. Qua kast ging het wel, maar de bandjes zorgde voor 'gaten' bij de bevestiging. Dit komt met name door de manier waarop bv de sport, nylon en Milanese banden bevestigd worden. Maar ik heb dan zelf ook vrij kleine polsen. 40mm zou perfect zijn geweest, maar die hebben ze niet
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Dit topic is gesloten.
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie
En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie