Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geert1976 schreef op maandag 12 september 2016 @ 08:32:
[...]

Vanochtend even mijn CC gechecked online. Ik heb afgelopen vrijdag de iPhone 7 pre-ordered (ophalen 16 sept @ Apple Store). Die vrijdag werd er een €1 auth op mijn CC gezet.

Maar nu dus blijkbaar nog een extra hold van de aanschafprijs, € 769.
Opmerkelijk, 2x een authorisatie. Nog niet eerder meegemaakt bij een bestelling via apple.nl
Dan gaat je status vandaag veranderen :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

MrAcid schreef op maandag 12 september 2016 @ 08:29:
[...]

Runkeeper is een goeie app voor de Apple Watch - ik heb er zelf ook regelmatig mee gelopen.

De tekortkomingen zijn echter niet alléén door goeie 3rd party apps op te lossen. Iets uitgebreider wat mijn "bezwaren" zijn tegen de Apple Watch als écht sporthorloge:
  • Fysieke knoppen: het scherm van de Apple Watch werkt matig/slecht als het nat is - of als jouw handen nat zijn. Dat is vervelend met sporten, want: zweet. Wanneer je bijvoorbeeld "laps" wilt maken tijdens je loop, dan lukt dat vaak niet doordat het scherm niet reageert. Ook wanneer je aan het eind van je workout op "Stop" wilt drukken dan kost het vaak een paar keer tappen/drukken voordat je de juiste actie krijgt. Erg storend en niet zomaar op te lossen: dat is inherent aan de gekozen interface (touch).

Wat Apple zou moeten doen: een Workout is een speciale modus van de Watch - daarin heb je geen Apple Pay of andere apps nodig. Geeft apps die het horloge in "workout-modus" zetten dus toegang tot de fysieke knoppen en laat ze daar dedicated functies aan koppelen.
  • 3rd Party Apps: deze worden nu vooral beperkt door de API's die er beschikbaar zijn en het aantal keer dat ze op de achtergrond mogen updaten. Wanneer je hardloop merk je hier het volgende van: je doet je pols omhoog om te kijken hoe hard/ver je loopt of wat je hartslag is, je moet even wachten (zie punten hieronder) en vervolgens gaat het scherm aan, maar is de data nog niet up-to-date. Je moet je horloge dus even omhoog houden om de data te laten refreshen. Dat duurt 3 tot 5 seconde en dat is een eeuwigheid.
  • Hartslagmeter: die was bij de originele Apple Watch gewoon slecht (voor het meten van hartslag tijdens workouts). Update niet vaak genoeg, is niet accuraat, heeft véél vast van koude/droge omstandigheden en 3rd Party Apps krijgen ook hier weer niet vaak genoeg data van het OS (via API) om real-time informatie weer te geven.
  • Display: dat staat dus niet altijd aan - ivm batterijbesparing. Daar valt tijdens dagelijk gebruik van alles voor te zeggen, en dan is het niet zo irritant. Bij het hardlopen (sporten in zijn algemeenheid) is het dat echter wel. Apple heeft "glances" op de Watch - maar als je iets niet kunt dan is het "glancen". :) Je moet je arm en pols omhoog brengen om het scherm aan te krijgen. Klinkt triviaal - maar is tijdens het sporten gewoon vervelend.
Bedankt voor je uitgebreide reply. Ik zie dat je zelf een blog hebt over duursport en technologie.
Ben je bekend met Moov?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:11:
[...]

Dan gaat je status vandaag veranderen :)
Zelfs als het een in store pick up betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Security schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:14:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide reply. Ik zie dat je zelf een blog hebt over duursport en technologie.
Ben je bekend met Moov?
Nee, ken ik eigenlijk niet goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

MrAcid schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:38:
[...]

Nee, ken ik eigenlijk niet goed. :)
Kijk er eens naar werkt eigenlijk best leuk. Helaas nog niet compatible met AW toch heb ik er de afgelopen maanden intensief gebruik van gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:53
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:14:
[...]

Wanneer heb jij hem besteld/tijdstip? Ik heb nog niks gehoord en hem de 9de in de middag besteld via de website van Apple
Niet bij Apple zelf, koop nooit via Apple bij nieuwe releases ivm wachttijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 07:03
Iedereen die een AW heeft besteld/en of gaat bestellen, veel plezier er mee :)

Ik ben al sinds vorig jaar happy met mijn AW :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 21:58
iPhoneSE schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:42:
[...]

Niet bij Apple zelf, koop nooit via Apple bij nieuwe releases ivm wachttijden.
Ik bestel juist altijd bij apple zelf (betaal wel via CC, schijnt het snelst te gaan), nooit ergens problemen mee gehad en altijd super snelle levering.

Zelf heb ik de 1-series sinds het begin en ik ben er - vanuit het perspectief dat ik het horloge gebruik als sporttracker - erg blij mee. Ik twijfel of ik naar de 2-series wil vanwege de GPS chip, kan ik gaan sporten zonder mijn iPhone mee te nemen en toch zien welk rondje ik gerend heb. Dan moet ik wel nieuwe draadloze oordoppen hebben, nu al 2 jaar Jabra's en ben ondertussen binnen de garantie al aan setje 5 bezig 8)7 Iemand aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:01
Thysiej schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:34:
[...]

Ik bestel juist altijd bij apple zelf (betaal wel via CC, schijnt het snelst te gaan), nooit ergens problemen mee gehad en altijd super snelle levering.

Zelf heb ik de 1-series sinds het begin en ik ben er - vanuit het perspectief dat ik het horloge gebruik als sporttracker - erg blij mee. Ik twijfel of ik naar de 2-series wil vanwege de GPS chip, kan ik gaan sporten zonder mijn iPhone mee te nemen en toch zien welk rondje ik gerend heb. Dan moet ik wel nieuwe draadloze oordoppen hebben, nu al 2 jaar Jabra's en ben ondertussen binnen de garantie al aan setje 5 bezig 8)7 Iemand aanraders?
Persoonlijk ga ik niet upgraden naar de 2-series omwille van de GPS chip. Ik wil standaard mijn telefoon bij me hebben zodat in geval van nood (bijv je verzwikt je enkel) altijd kan bellen.

Qua draadloze hoofdtelefoon heb ik nog geen ervaring. Wel heb ik via Indiegogo een draadloos setje besteld die als het goed is in oktober geleverd wordt, te weten Wing (https://www.indiegogo.com...s-earphone-music-sports#/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:19
Thysiej schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:34:
[...]
Dan moet ik wel nieuwe draadloze oordoppen hebben, nu al 2 jaar Jabra's en ben ondertussen binnen de garantie al aan setje 5 bezig 8)7 Iemand aanraders?
De nieuwe draadloze oordoppen van Apple uiteraard :+

Ik heb paar weken geleden deze gekocht:
https://m.aliexpress.com/...wdetail2mobilesitedetail&
Blijven super goed zitten tijdens het hardlopen en komt mooi geluid uit. Enige wat irritant is, is dat er een hele lichte brom zit in de rechter oordop bij mij, maar dit hoor ik uiteraard alleen als er geen muziek uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Kort vraagje,

ik heb de AW gepreorderd (42mm Alu) en ik wil graag wat extra bandjes bestellen. Nu zie ik in het topic veel suggesties en heb ik zelf onderstaande op het oog:

https://www.amazon.co.uk/...ords=apple%2Bwatch%2Bband

Nu kan ik mij herinerren dat er met de 1e AW veel problemen waren met bandjes en dat de AW scheurtjes in het materiaal zou krijgen. Is dit nog steeds zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 21:58
Jedi Geub schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:10:
Kort vraagje,

ik heb de AW gepreorderd (42mm Alu) en ik wil graag wat extra bandjes bestellen. Nu zie ik in het topic veel suggesties en heb ik zelf onderstaande op het oog:

https://www.amazon.co.uk/...ords=apple%2Bwatch%2Bband

Nu kan ik mij herinerren dat er met de 1e AW veel problemen waren met bandjes en dat de AW scheurtjes in het materiaal zou krijgen. Is dit nog steeds zo?
Ik heb een aantal verschillende bandjes gehad (allemaal van Chinese makelaardij) en geen enkel probleem met scheurtjes in het materiaal van de Watch. Ik heb hier nog nooit van gehoord. Niet alle bandjes schuiven even soepel in de Watch, maar dat het voor scheurtjes zorgt... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 11:36
Zelf wil ik een Apple watch aluminium editie serie 2 aanschaffen. Wat ik mij afvroeg, welk horloge zal vergevingsgezinder zijn voor sporen van gebruik, de zilveren versie of de space grey versie? Ik heb persoonlijk de voorkeur voor space gray maar twijfel dus nog.

Als ik hem wil bestellen, kan ik niet kiezen voor ophalen in de Apple store, sta ik daar alleen in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

@Thysiej
Als je andere bandjes wilt, kijk dan eens op amazon.de naar het merk Moko. Ik heb daar de witte, gele, en rode van, bevallen me heel erg goed. Zijn iets dunner, maar ook wat soepeler als die van Apple Zelf, en ik vind t draagcomfort iets beter (heb nogal behaarde armen, en die van Apple zijn wat stroef)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewima
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
Bij Coolblue is de levertijd van de AW 2 Sport nu versprongen naar eind-oktober; ook voor reeds geplaatste bestellingen. Dit vanwege leverproblemen bij Apple.

Iemand een idee wat nu (laat, ik weet het) nog de snelste manier zou zijn om een AW2 Aluminium Sport te bestellen? Thanks!

Advienne que pourra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 09:24
Pewima schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:58:
Bij Coolblue is de levertijd van de AW 2 Sport nu versprongen naar eind-oktober; ook voor reeds geplaatste bestellingen. Dit vanwege leverproblemen bij Apple.

Iemand een idee wat nu (laat, ik weet het) nog de snelste manier zou zijn om een AW2 Aluminium Sport te bestellen? Thanks!
Moet je even in het andere topic zijn https://gathering.tweaker...ist_messages/1631437/last
Maar ik vermoed bij apple bestellen of langs de winkels gaan. Ik bestelde direct bij apple om 9:10 en ik moet al wachten tot 29 september voor een Apple Watch Series 2 met 42-mm kast van spacegrijs aluminium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007

Ik verwacht niet dat de fysieke winkels voorraad gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik kreeg ook de bewuste mail. Heb nu bij apple besteld met als levertijd 3-5 weken. Wel een beetje balen :(

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Slasher schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:26:
[...]

Ik kreeg ook de bewuste mail. Heb nu bij apple besteld met als levertijd 3-5 weken. Wel een beetje balen :(
Coolblue spreekt alleen over serie 2 en dus jiet de serie 1 (dat eigenlijk ook een nieuw product is). Serie 1 wordt wel gewoon geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
foekebooij schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:46:
Zelf wil ik een Apple watch aluminium editie serie 2 aanschaffen. Wat ik mij afvroeg, welk horloge zal vergevingsgezinder zijn voor sporen van gebruik, de zilveren versie of de space grey versie? Ik heb persoonlijk de voorkeur voor space gray maar twijfel dus nog.

Als ik hem wil bestellen, kan ik niet kiezen voor ophalen in de Apple store, sta ik daar alleen in?
Ik zou eerder kijken naar het wisselen van bandjes. Met de zilveren versie heb je meer keuze dan met space grey (vind ik). Niet alle bandjes passen daarbij.

Verwijderd

missen meer mensen de scribble functie in watch os3?

• omgwtfbbq
  • Laatst online: 12-10 20:34
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:45:
missen meer mensen de scribble functie in watch os3?
Ik kom hier met precies dezelfde vraag. Krijg het ook niet te zien helaas. Ik lees dat het af hangt van je locale omdat het alleen in het Engels zou kunnen.. Lijkt me beetje gek gezien we gewoon hetzelfde alfabet gebruiken. Andere mensen zeggen dat het plotseling beschikbaar was na een reboot van de Watch, dat moet ik nog even proberen. Ik edit m'n post wel met de uitkomst.

EDIT: Reboot heeft niet geholpen

[ Voor 3% gewijzigd door omgwtfbbq op 14-09-2016 11:38 ]

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 07:26
Ik heb vanmorgen even die Nike app geïnstalleerd en uitgeprobeerd tijdens een 6 km run, maar na de run direct weer er af gegooid. Dit is met stip 1 van de slechtste running apps die ik ooit gebruikt heb.

- Apple music => toegang gegeven, ziet de playlisten, maar alle playlisten zijn leeg....

- watch => bij het optillen van de pols om de actuele status te bekijken duurt het +\- 3 seconden voordat er iets gebeurt.

- voice feedback => klinkt voor geen meter en ze praat erg traag. Afgelegde....afstand... 4.....punt....7........7......kilometer .

De enige app die redelijk goed werkt is de ingebouwde workout app. Alleen jammer dat die dan weer geen kaartje laat zien met de gelopen route.

Maakt de keuze voor een eventuele watch series 2 wel een stuk eenvoudiger. Geen Nike watch in ieder geval ;).

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

omgwtfbbq schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:51:
Ik kom hier met precies dezelfde vraag. Krijg het ook niet te zien helaas. Ik lees dat het af hangt van je locale omdat het alleen in het Engels zou kunnen.. Lijkt me beetje gek gezien we gewoon hetzelfde alfabet gebruiken. Andere mensen zeggen dat het plotseling beschikbaar was na een reboot van de Watch, dat moet ik nog even proberen. Ik edit m'n post wel met de uitkomst.

Scribble werkt alleen in Chinees en Engels. Het heeft volgens mij niet alleen met alfabet te maken maar ook met woorden. Desalniettemin: nog altijd kwalijk dat er steeds meer features komen waarbij oa Nederland of Nederlands niet mee doet. Zeker van zo'n miljarden bedrijf.

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Vind de message app op de Apple watch overigens bedroevend reageren sinds v3.
Wat ik ook erg mis is de time-travel functie die ze met V2 hadden ingevoerd. Was erg handig om ff te zien hoe laat de volgende afspraak was.

• bjonnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 15:50
LoneWolf schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:32:
Vind de message app op de Apple watch overigens bedroevend reageren sinds v3.
Wat ik ook erg mis is de time-travel functie die ze met V2 hadden ingevoerd. Was erg handig om ff te zien hoe laat de volgende afspraak was.
Time travel is om een of andere reden by default uitgeschakeld nu. In te schakelen via de instellingen onder 'klok'.

Verwijderd

Lekkerbek312 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:17:
[...]

Ik zou eerder kijken naar het wisselen van bandjes. Met de zilveren versie heb je meer keuze dan met space grey (vind ik). Niet alle bandjes passen daarbij.
Helemaal mee eens maar ik vind die zilveren cheap ogen. Die glimmende zilveren (stainless steel?) oogt dan wel weer heel mooi maar is meteen een stuk duurder.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Heeft iemand gevonden hoe je je contacten kan terugvinden op je watch? Voorheen had ik een aantal mensen geconfigureerd onder de knop en kon ik zo iemand bellen of een bericht sturen. Ik mis die hele functie nu ineens. Wat doe ik niet goed?

Signature van nature

• bjonnie
Sircuri schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:55:
Heeft iemand gevonden hoe je je contacten kan terugvinden op je watch? Voorheen had ik een aantal mensen geconfigureerd onder de knop en kon ik zo iemand bellen of een bericht sturen. Ik mis die hele functie nu ineens. Wat doe ik niet goed?
Deze zijn nog terug te vinden in de 'telefoon' app. Misschien een idee om deze in je dock te zetten?

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

bjonnie schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:09:
[...]

Deze zijn nog terug te vinden in de 'telefoon' app. Misschien een idee om deze in je dock te zetten?
pff.... Ik voel me nu heel stom. }:O

Bedankt joh!

Signature van nature

• bjonnie
Sircuri schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:21:
[...]

pff.... Ik voel me nu heel stom. }:O

Bedankt joh!
Geen probleem, ik moest er ook naar zoeken hoor!

Verwijderd

AW geannuleerd bij Apple zelf. Kreeg bericht van Amac (helemaal niet aan gedacht) dat zij de AW met 3 jaar garantie verkopen. Het zal nu wel langer duren voordat ik hem krijg maar ik heb dat er graag voor over.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2016 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:40
omgwtfbbq schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:51:
[...]

Zie hier hoe je Sribble toch werkend krijgt als je Watch op Nederlands staat (geen idee of het werkt heb zelf nog geen Watch :))
Zo gebruik je de Scribble-functie op de Apple Watch in watchOS 3
http://www.iculture.nl/tips/scribble-apple-watch/
Ik heb eindelijk mijn watch band case binnen.

Het is een mooie collectie van originele en imitatie bandjes geworden.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=lhxklToMsOY]

2x origineel Leather Buckle. 1x origineel Leather Loop. 4x imitatie sport. 2x origineel sport. 1x imitatie link bracelet en 1x originele nylon band.

Verwijderd

Donstil schreef op woensdag 14 september 2016 @ 20:28:

[video]

2x origineel Leather Buckle. 1x origineel Leather Loop. 4x imitatie sport. 2x origineel sport. 1x imitatie link bracelet en 1x originele nylon band.
Nice! Waar gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:55:
AW geannuleerd bij Apple zelf. Kreeg bericht van Amac (helemaal niet aan gedacht) dat zij de AW met 3 jaar garantie verkopen. Het zal nu wel langer duren voordat ik hem krijg maar ik heb dat er graag voor over.
En heb je de algemene voorwaarden van Amac dan ook gelezen? Daar staat namelijk iets heel anders dan "geen gezeik, hier heb je 3 jaar garantie".

Artikel 9.1:
Door leveranciers of licentiegevers aan Amac gegeven (fabrieks)garanties voor Producten zullen steeds aan Kopers worden overgedragen. Indien het Product binnen de van toepassing zijnde (fabrieks)garantietermijn een gebrek vertoont, zal Amac of haar leverancier of de licentiegever het Product binnen een redelijke termijn kosteloos herstellen of naar haar keus vervangen, mits het Product aan Amac is terugbezorgd en vervoerskosten zijn vooruitbetaald (met naam, adres, telefoonnummer van de Koper, omschrijving van het probleem en bewijs van datum van aankoop gehecht aan het Product).
En artikel 9.2:
Deze garantie is niet van toepassing indien het gebrek het gevolg is van een gebruik dat afwijkt van het normale gebruik en/of is veroorzaakt door een van buiten komende oorzaak en/of niet aan Amac is toe te rekenen waaronder ongelukken, beschadiging, verminking, blootstelling aan water, kortsluiting, misbruik, verkeerd gebruik, verkeerde toepassing, softwareproblemen, het niet vakkundig en regelmatig onderhouden en service of aanpassing door een voor het betreffende Product niet-geautoriseerd service centre.
En artikel 9.4:
Indien Koper zich in de periode tussen 14 dagen en 6 maanden na de aankoop alsnog meldt met een defect Product, dan zal Amac beoordelen of sprake is van een rechtsgeldige garantieclaim. Voor zover Koper zich meer dan 6 maanden na de aankoop meldt met een garantieclaim, dan dient Koper te bewijzen dat het Product op het moment van de verkoop al defect was.
Ik weet niet hoor, maar dit klinkt niet echt als 3 zorgeloze jaren waarbinnen alle defecten of reparaties op kosten van de zaak worden geregeld. Ze hanteren het jaar fabrieksgarantie van Apple (waarbij je godbetert ook nog eens de verzendkosten mag gaan betalen) en daarbuiten gaan ze gewoon dwars liggen.

Tegenwoordig, met de Apple Stores in Nederland, kun je wat betreft garantie veel beter bij Apple kopen. Je krijgt hetzelfde jaar fabrieksgarantie en als dat voorbij is heb je ook gewoon garantie op basis van het Nederlandse consumentenrecht. En ondanks wat je misschien wel eens gehoord hebt, zijn ze in de fysieke Apple stores heel coulant wat betreft garantieafhandeling.

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Gisteren WatchOS3 geinstalleerd. Ging niet helemaal vlekkeloos. Na de upgrade was het horloge in een permanente bootloop terecht gekomen. Wel twee keer moeten hard resetten voordat ie het weer deed.

Nieuwe dock is handig maar ik vraag me af of ik het omhoogswipen en opzij niet handiger vond. Wel goed dat de sleep/wake knop eindelijk eens gebruikt wordt. Grote teleurstelling: ik kan nog steeds geen berichten versturen via Whatsapp via Siri. Op de iPhone kan dat wel met iOS10....jammer :/

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Spam schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:22:
Gisteren WatchOS3 geinstalleerd. Ging niet helemaal vlekkeloos. Na de upgrade was het horloge in een permanente bootloop terecht gekomen. Wel twee keer moeten hard resetten voordat ie het weer deed.

Nieuwe dock is handig maar ik vraag me af of ik het omhoogswipen en opzij niet handiger vond. Wel goed dat de sleep/wake knop eindelijk eens gebruikt wordt. Grote teleurstelling: ik kan nog steeds geen berichten versturen via Whatsapp via Siri. Op de iPhone kan dat wel met iOS10....jammer :/
Whatsapp is er dan ook niet echt voor de Watch, je krijgt notificaties, that's it. Maar dat ligt niet aan de Watch of Apple, WA ziet blijkbaar niets in de Watch.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
HeatWave schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:28:
[...]

Whatsapp is er dan ook niet echt voor de Watch, je krijgt notificaties, that's it. Maar dat ligt niet aan de Watch of Apple, WA ziet blijkbaar niets in de Watch.
Klinkt logisch maar niet minder een domper. Zo heb je weer zon halve ervaring. Ik gebruik iMessage echt nooit meer

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• HeatWave

HeatWave

Spam schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:44:
[...]

Klinkt logisch maar niet minder een domper. Zo heb je weer zon halve ervaring. Ik gebruik iMessage echt nooit meer
Eens hoor, iMessage is leuk, maar ook de mensen die ik ken met een iPhone gebruiken het niet omdat ze, net als iedereen, ook mensen hebben zonder iPhone. Dus eigenlijk gebruikt iedereen Whatsapp en dan is het gewoon jammer dat je niet even snel iets kan beantwoorden met je Watch, zeker een "ben ff bezig" oid is dan juist handig.

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:00

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

HeatWave schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:45:
[...]

Eens hoor, iMessage is leuk, maar ook de mensen die ik ken met een iPhone gebruiken het niet omdat ze, net als iedereen, ook mensen hebben zonder iPhone. Dus eigenlijk gebruikt iedereen Whatsapp en dan is het gewoon jammer dat je niet even snel iets kan beantwoorden met je Watch, zeker een "ben ff bezig" oid is dan juist handig.
Zodra je een WhatsApp notificatie krijgt, kan je gewoon antwoorden met een snel antwoord. Dat kan dan nog net wel.

Overigens, ik gebruik gewoon bij iedereen die een iPhone heeft iMessage. Ze antwoorden vanzelf wel met iMessage ipv WhatsApp.
Zeker met iOS 10 loopt WhatsApp ook ver achter de feiten aan overigens, WhatsApp voelt zwaar verouderd aan.

• HeatWave

HeatWave

Psycho_Mantis schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:07:
[...]

Zodra je een WhatsApp notificatie krijgt, kan je gewoon antwoorden met een snel antwoord. Dat kan dan nog net wel.

Overigens, ik gebruik gewoon bij iedereen die een iPhone heeft iMessage. Ze antwoorden vanzelf wel met iMessage ipv WhatsApp.
Zeker met iOS 10 loopt WhatsApp ook ver achter de feiten aan overigens, WhatsApp voelt zwaar verouderd aan.
My bad, ik was ff in de war met het niet hebben van de app op de watch idd.

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:13
Ik heb net mijn (2de hands) gekochte Sport versie binnen. Het is de gold versie. Erg mooi. Ik had hiervoor een Moto360 2nd maar liep tegen beperkingen aan icm met een Iphone 6s. Ligt nu aan de lader :)

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• Steeffeh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-03-2023
Donstil schreef op woensdag 14 september 2016 @ 20:28:

[video]

En zijn de immitatie bandjes net zo goed ook? Sluiten deze ook gewoon goed aan?
Ik heb ook een AW Serie 2 besteld maar wil ook wel eens andere bandjes en heb wel leuke gezien maar niet origineel :). Vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ik heb gisteravond de Apple Watch 1 geïnstalleerd. Werkt goed, behalve dat ik geen trilling krijg als er email binnenkomt. Staat wel op het horloge maar geen trilling. Ik gebruik de standaard mailapp.

iemand een idee?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Steeffeh schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:13:
[...]

En zijn de immitatie bandjes net zo goed ook? Sluiten deze ook gewoon goed aan?
Met die bandjes is het vooral geluk hebben hoor. Soms is het echt crap kwaliteit en soms heb je echt een goede.
Ik had zelf een keer 60 euro uitgegeven aan een hele lading bandjes op aliexpress en de bandjes die niet goed waren heb ik gewoon gerefund :+
Sommige bandjes klikken gewoon niet vast in de watch.

Heb geloof ik nu iets van 10 bandjes, normaal koop je voor dat geld 1 bandje bij apple. Maar hoe dan ook, niets gaat boven het originele sport bandje. Die kunnen ze gewoon niet 100% namaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:02
iBood heeft nu een leuke aanbieding met de first gen AW. Ben aan het twijfelen of ik voor deze moet gaan, of de sec gen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Laatst online: 10:54
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:07:
iBood heeft nu een leuke aanbieding met de first gen AW. Ben aan het twijfelen of ik voor deze moet gaan, of de sec gen.
Ik zou lekker voor de nieuwe variant gaan met de nieuwe dualcore erin. De snelheid laat zo nu en dan wel te wensen over in de oude variant.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:07:
Wel wat aan de hoge kant. Ik heb er zelf 1 via MP, 2 maanden oud met bon voor onder de 200,00. Je kan nu leuke dealtjes scoren op MP nu versie 2 uit is.

En qua snelheid valt het wel mee. Ligt eraan wat je ermee doet. Ik gebruik het voornamelijk voor notificaties en dat werkt perfect. Ook apps in de dock zetten met versie 3.0 maakt hem ook sneller.

[ Voor 20% gewijzigd door Erik1805 op 16-09-2016 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ben wel erg benieuwd hoe jullie het scherm hebben geconfigureerd. Maar om daar nou een "post je Apple Watch Face (scherm)" topic voor te starten.

Afbeeldingslocatie: https://vepx6w.dm2301.livefilestore.com/y3m2GysS87No7A7wail2UdkU19LOCtsQrSybbPWlRRhIP_P5oEYaXa0Pg3SxF8ow4teerGueT9IRH9J73NmVeLCT5y9mNHT4YV-XI9soXN2-Zi0_LCBCeXg7WNOmidq4HjqGPCE7tVGDciINIEzbzk1WJBAiK85-M93QqbilfEN-Rs

clean and simple. Maar is pas de eerste..

Mijn wens was om meer vrijheid en keuze te hebben in de watchfaces ..dat is met OS 3 wel goedgekomen. Wel veel van hetzelfde maar enorm veel tweak mogelijkheden.

Ben sowieso blij met IOS 10 en OS 3. Geeft ergens wel een "vernieuwd" gevoel.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tranzy schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:59:
Ben wel erg benieuwd hoe jullie het scherm hebben geconfigureerd. Maar om daar nou een "post je Apple Watch Face (scherm)" topic voor te starten.

[afbeelding]

clean and simple. Maar is pas de eerste..

Mijn wens was om meer vrijheid en keuze te hebben in de watchfaces ..dat is met OS 3 wel goedgekomen. Wel veel van hetzelfde maar enorm veel tweak mogelijkheden.

Ben sowieso blij met IOS 10 en OS 3. Geeft ergens wel een "vernieuwd" gevoel.
Anderhalf jaar geleden wisselde ik nog wel met de klokjes. Inmiddels boeit me dat niet meer eigenlijk.

Ik heb nu al maanden deze erop. Staat het mooist op de SS met een klassieke band.

Afbeeldingslocatie: http://a68.tinypic.com/2ed2veu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Deze nu, vind hem wel mooi.

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1474019929.png

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeropatience
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:54
Sinds ik OS3 op mijn watch heb werkt he Siri niet meer, voorheen werkte het vlekkeloos.
Ik kan blijven praten wat ik wil maar hij reageert niet. zowel op de Iphone 6 als op mijn watch 1 alle instellingen doorlopen maar niks helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EL-Nino-1980
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-10 09:09
zeropatience schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:02:
Sinds ik OS3 op mijn watch heb werkt he Siri niet meer, voorheen werkte het vlekkeloos.
Ik kan blijven praten wat ik wil maar hij reageert niet. zowel op de Iphone 6 als op mijn watch 1 alle instellingen doorlopen maar niks helpt.
Harde reset gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeropatience
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:54
Heb hem uit en aangezet, zou niet weten hoe ik een harde reset moet uitvoeren, Apple logo stond wel erg lang in beeld tijdens het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EL-Nino-1980
zeropatience schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:40:
Heb hem uit en aangezet, zou niet weten hoe ik een harde reset moet uitvoeren, Apple logo stond wel erg lang in beeld tijdens het opstarten.
Een Apple Watch geforceerd opnieuw opstarten

U mag het apparaat alleen geforceerd opnieuw opstarten als laatste redmiddel en alleen als het niet reageert. Als u een Apple Watch geforceerd opnieuw wilt opstarten, houdt u de zijknop en de Digital Crown minstens tien seconden tegelijk ingedrukt. Zodra u het Apple-logo ziet, kunt u ze weer loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ik heb even een vraagje, merken jullie ook meer batterij gebruik als de activity tracking aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 15:38

Thermometer

Whoop Whoop!

S_tef schreef op woensdag 14 september 2016 @ 20:19:
[...]

Zie hier hoe je Sribble toch werkend krijgt als je Watch op Nederlands staat (geen idee of het werkt heb zelf nog geen Watch :))
Zo gebruik je de Scribble-functie op de Apple Watch in watchOS 3
http://www.iculture.nl/tips/scribble-apple-watch/
Werkt dit bij jullie? Ik heb op mijn iPhone de talen Nederlands en als tweede voorkeurstaal Engels staan. Op de Apple Watch zie ik alleen Nederlands en Chinees?(kan de symbolen niet herkennen) staan. Alsof de voorkeurstalen niet naar de watch gesynchroniseerd worden.

Mocht iemand weten hoe ik dit fix, let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Thermometer schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:37:
[...]

Werkt dit bij jullie? Ik heb op mijn iPhone de talen Nederlands en als tweede voorkeurstaal Engels staan. Op de Apple Watch zie ik alleen Nederlands en Chinees?(kan de symbolen niet herkennen) staan. Alsof de voorkeurstalen niet naar de watch gesynchroniseerd worden.

Mocht iemand weten hoe ik dit fix, let me know!
Bij mij werkt het in ieder geval. Ik zie op mijn watch zowel nederlands als engels. Bij het selecteren van Engels krijg ik idd de scribble knop. Werkt prima, maar weet niet of ik het veel zal gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Zojuist de Series 2 stainless steel ontvange en even goed bekeken. Prachtig horloge, maar het valt mij wel op dat er uit de doos al ontzettend kleine krasjes op de display aanwezig zijn, met name krasjes van boven naar beneden (lijkt dus in de fabriek gebeurd te zijn, wellicht tijdens het polijsten of poetsen). Het is bij normaal gebruik niet zichtbaar, enkel wanneer de display uit staat en er het juiste licht op valt (zaklamp iphone of een goede spot). Zelfs dan moet je nog even goed kijken. Vreemd, want ik dacht dat de display echt zo goed als krasbestendig zou zijn. Heeft iemand hier ervaringen mee, of zou iemand dit eens willen bekijken op zijn zojuist geleverde Apple Watch SS? Ik ben erg benieuwd, wellicht is dit namelijk gewoon volledig normaal :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nipje schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:33:
Zojuist de Series 2 stainless steel ontvange en even goed bekeken. Prachtig horloge, maar het valt mij wel op dat er uit de doos al ontzettend kleine krasjes op de display aanwezig zijn, met name krasjes van boven naar beneden (lijkt dus in de fabriek gebeurd te zijn, wellicht tijdens het polijsten of poetsen). Het is bij normaal gebruik niet zichtbaar, enkel wanneer de display uit staat en er het juiste licht op valt (zaklamp iphone of een goede spot). Zelfs dan moet je nog even goed kijken. Vreemd, want ik dacht dat de display echt zo goed als krasbestendig zou zijn. Heeft iemand hier ervaringen mee, of zou iemand dit eens willen bekijken op zijn zojuist geleverde Apple Watch SS? Ik ben erg benieuwd, wellicht is dit namelijk gewoon volledig normaal :).
Volledig normaal? Lijkt me niet met een vlam nieuw product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 19:39:
[...]

Volledig normaal? Lijkt me niet met een vlam nieuw product.
Je zou zeggen van niet inderdaad, maar in de user manual heb ik gelezen dat er een bepaalde coating over het scherm zit tegen vette vingers ed. Deze coating krast blijkbaar wel (volgens het forum op MacRumors). Anyway nogmaals: krasjes zijn niet zichtbaar bij normaal gebruik, je ziet ze enkel heeeel erg minimaal met een spot op het glas. De vraagtekens blijven echter ook in mijn hoofd hangen hoor, dus ik begrijp jouw reactie. Ik ben benieuwd of iemand met een Series 2 SS eens naar zijn model zou willen kijken onder het licht van de iPhone zaklamp (goed kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
Met de laatste update van iOS 10 en de laatste versie van Whatsapp is het mogelijk te zeggen: "stuur een whatsapp bericht naar Jantje: Jan, ik kom wat later"
Werkt dit ook in combinatie met de Watch?

• EL-Nino-1980
yorroy schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 20:23:
Met de laatste update van iOS 10 en de laatste versie van Whatsapp is het mogelijk te zeggen: "stuur een whatsapp bericht naar Jantje: Jan, ik kom wat later"
Werkt dit ook in combinatie met de Watch?
Nee, Siri verstaat het wel alleen verstuurd dan het bericht gewoon met iMessage

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:46
Klopt het dat de series 1 en series 2 dezelfde prestaties leveren? Ik begrijp dat ze beide dezelfde CPU hebben gekregen, maar het is mij niet 100% duidelijk of ze ook beide dezelfde GPU hebben.

Op de website van Apple staat overigens dit:
Apple Watch Series 1 is available in lightweight aluminum and combines the new powerful dual-core processor and GPU with all the incredible features of the original Apple Watch, making it up to 50 percent faster and available to even more customers, starting at just $269 (US).
Maar meldt dat de GPU van de series 2 twee keer zo snel is (als de originele Watch?):
With a dual-core processor, the S2 chip takes performance to a new level, making Apple Watch up to 50 percent faster. In addition, a new GPU has been added, which delivers up to two times greater graphics performance.
Ik wil altijd het snelste apparaat hebben aangezien ik denk dat dit de levenscyclus aardig kan verlengen. Maar ik twijfel nu dus bij deze Watches. Het waterdicht zijn en de GPS maken voor mij het verschil niet. Het helderde display is wel weer een pluspunt voor de series 2.

Signature

• Ryatzu
DjRik schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 10:27:
Klopt het dat de series 1 en series 2 dezelfde prestaties leveren? Ik begrijp dat ze beide dezelfde CPU hebben gekregen, maar het is mij niet 100% duidelijk of ze ook beide dezelfde GPU hebben.

Op de website van Apple staat overigens dit:

[...]

Maar meldt dat de GPU van de series 2 twee keer zo snel is (als de originele Watch?):

[...]

Ik wil altijd het snelste apparaat hebben aangezien ik denk dat dit de levenscyclus aardig kan verlengen. Maar ik twijfel nu dus bij deze Watches. Het waterdicht zijn en de GPS maken voor mij het verschil niet. Het helderde display is wel weer een pluspunt voor de series 2.
Niet dezelfde cpu maar wel bijde dual core. Series 2 is waterdicht, gps en een beter scherm (betere touch en helderder).

Dat is voor mij reden genoeg om 100 extra tr betalen voor serie 2.

• Pewima
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
Wat ik begreep is dat de Series 1 en 2 een andere soc hebben, maar dezelfde cpu en gpu: ze zouden even snel moeten zijn. Ik heb mijn series 1 in de VS besteld (ga daar volgende week heen, en 2 was nog niet leverbaar): omgerekend 270 euro voor de series 1 ib de VS ipv 469 voor de series 2 in NL :)

Advienne que pourra..

Ik moet dan wel even toevoegen dat ik met de Apple watch 1 SS in de afgelopen 19 maanden geen enkele keer gedacht hebt "hè was het display maar feller". Vind dat in de zon prima gaan eigenlijk.

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

zeropatience schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:02:
De apple watch opnieuw koppelen met je iPhone kan wellicht de oplossing bieden?

• Repsect
Ryatzu schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 10:42:
[...]

Niet dezelfde cpu maar wel bijde dual core. Series 2 is waterdicht, gps en een beter scherm (betere touch en helderder).

Dat is voor mij reden genoeg om 100 extra tr betalen voor serie 2.
De grotere haptische feedback motor had ik nog niet gezien. Thanks!
Pewima schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 10:58:
Wat ik begreep is dat de Series 1 en 2 een andere soc hebben, maar dezelfde cpu en gpu: ze zouden even snel moeten zijn. Ik heb mijn series 1 in de VS besteld (ga daar volgende week heen, en 2 was nog niet leverbaar): omgerekend 270 euro voor de series 1 ib de VS ipv 469 voor de series 2 in NL :)
Ik ben gisteren helaas terug gekomen uit de VS. Net een dagje te vroeg om er een daar te kunnen scoren (proberen at least).

Snelheid lijkt inderdaad voor beide nieuwe Watches hetzelfde te gaan zijn. Desondanks heb ik toch maar de series 2 bij Apple besteld. Een Space Grey aluminium met een zwart Nylon bandje. Heb gelijk maar een Milanese Loop en een ceramic schakelband uit China besteld. Ben benieuwd..

Signature

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

DjRik schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:39:
Heb gelijk maar een Milanese Loop en een ceramic schakelband uit China besteld. Ben benieuwd..
Waar? :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Repsect
Milanese Loop
Schakelband

Beide bij dezelfde verkoper. De Milanese Loop had iemand (hier?) besteld en getest en bleek goede kwaliteit te zijn. De andere is een gok, maar komt van dezelfde aanbieder af, dus hopelijk ook goed.

Signature

• Security

Security

it's just me

Erg enthousiast over mijn nieuwe klokje.
Lekker snel en werkt super icm met Siri.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
DjRik schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 16:08:
[...]

Milanese Loop
Schakelband

Beide bij dezelfde verkoper. De Milanese Loop had iemand (hier?) besteld en getest en bleek goede kwaliteit te zijn. De andere is een gok, maar komt van dezelfde aanbieder af, dus hopelijk ook goed.
Onder ander Bing69 en ik hebben daar de Milanese Loop besteld. Erg tevreden over. Ben benieuwd naar je ervaring met de ceramic band. Wellicht dat ik die samen met een leren band ook nog wel daar ga bestellen.

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb zelf twee verschillende kleuren Milanese Loop's besteld bij verschillende Aliexpress verkopers, ben benieuwd naar hoe ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSlak
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 19:58
Ik ben een redelijk fanatiek hardloper en wil de Apple Watch 2 gebruiken tijdens mijn trainingen en wedstrijden. Ik ben van plan om de Strava App rechtstreeks te gebruiken op de Apple Watch, omdat ik nu toch al mijn loopjes deel via Strava.

In deze review wordt echter gezegd dat alleen de standaard App toegang heeft tot GPS.
YouTube: Apple Watch Series 2 review

Dit zou betekenen dat third-party apps zoals Strava dus geen gebruik kunnen maken van GPS. Mocht dit kloppen dan is ook de series 2 niet geschikt voor (fanatieke) hardlopers. De standaard App heeft onvoldoende functionaliteit en je kan niet achteraf de data delen met bijvoorbeeld Strava.

Ik hoop natuurlijk dat iemand mij gerust kan stellen. Weet iemand hier iets meer over?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
TheSlak schreef op zondag 18 september 2016 @ 19:10:
Ik ben een redelijk fanatiek hardloper en wil de Apple Watch 2 gebruiken tijdens mijn trainingen en wedstrijden. Ik ben van plan om de Strava App rechtstreeks te gebruiken op de Apple Watch, omdat ik nu toch al mijn loopjes deel via Strava.

In deze review wordt echter gezegd dat alleen de standaard App toegang heeft tot GPS.
YouTube: Apple Watch Series 2 review

Dit zou betekenen dat third-party apps zoals Strava dus geen gebruik kunnen maken van GPS. Mocht dit kloppen dan is ook de series 2 niet geschikt voor (fanatieke) hardlopers. De standaard App heeft onvoldoende functionaliteit en je kan niet achteraf de data delen met bijvoorbeeld Strava.

Ik hoop natuurlijk dat iemand mij gerust kan stellen. Weet iemand hier iets meer over?
Vooralsnog is er nog niks bekend over third party apps en eventuele GPS ondersteuning. Ik vermoed dat sowieso de Nike+ Run Club app wel rechtstreeks toegang krijgt tot de GPS omdat daar ook een speciale Watch editie van is.
Verder is het even afwachten tot Strava, RunKeeper en de rest een update uitbrengen. Tot nu toe is dat nog niet gebeurt en heb je nog steeds de "oude" versie van de app van voor de aankondiging van de series 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EL-Nino-1980
Batterij van series 2 is echt top zeg. Vandaag van 7:00 tot 23:00 om gehad, bijelkaar uur gesport en verder redelijk wat gebruikt ivm nieuwigheid en had zojuist nog 40% over. Hoe is jullie ervaring met de batterij tov series 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EL-Nino-1980 schreef op zondag 18 september 2016 @ 23:12:
Batterij van series 2 is echt top zeg. Vandaag van 7:00 tot 23:00 om gehad, bijelkaar uur gesport en verder redelijk wat gebruikt ivm nieuwigheid en had zojuist nog 40% over. Hoe is jullie ervaring met de batterij tov series 1?
Dat doet mijn eerste generatie Apple watch ook wel.

Ik doe hem elke dag om 08:00 om en 23:00 af met nog ca 55/60%. Doe er dan ook geregeld twee dagen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Zelfde ervaring met de eerste generatie, en ik draag m'n 38 mm (kleinere batterij dan 42 mm) Apple Watch ook 's nachts. Hij houdt het 36 uur, twee dagen en een nacht, non-stop vol. Ik heb bijna alle notificaties uit staan maar zet wel twee keer per dag een workout van 20 minuten aan.

Voor hardlopen blijf ik mijn Garmin Forerunner ernaast houden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 15:38

Thermometer

Whoop Whoop!

Tjoekie schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:40:
[...]

Vooralsnog is er nog niks bekend over third party apps en eventuele GPS ondersteuning. Ik vermoed dat sowieso de Nike+ Run Club app wel rechtstreeks toegang krijgt tot de GPS omdat daar ook een speciale Watch editie van is.
Verder is het even afwachten tot Strava, RunKeeper en de rest een update uitbrengen. Tot nu toe is dat nog niet gebeurt en heb je nog steeds de "oude" versie van de app van voor de aankondiging van de series 2.
Ik denk dat zeker de GPS wel gebruikt mag worden door 3rd party apps. In de presentatie lieten ze ook een bergwandel app zien die de GPS gebruikt van de watch (Vanaf 38:00):

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Vandaag heb ik de Apple Watch Series 1 in m'n handen gehad. Een collega had hem aangeschaft, maar ik vind hem nou niet echt veel sneller dan mijn Apple Watch. Het is iets sneller, maar het duurt nog steeds vrij lang om een app te starten.

Als je al een Apple Watch hebt, is het dus niet de moeite waard om te upgraden voor de processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
DjRik schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 16:08:
[...]

Milanese Loop
Schakelband

Voor het geld hoef je het niet te laten inderdaad. Ik heb de Milanese Loop gekocht. Tegen de tijd dat hij binnen is zijn de winkelvoorraden ook wel weer op niveau om een Series 2 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Laatst online: 10:54
Psycho_Mantis schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:28:
Vandaag heb ik de Apple Watch Series 1 in m'n handen gehad. Een collega had hem aangeschaft, maar ik vind hem nou niet echt veel sneller dan mijn Apple Watch. Het is iets sneller, maar het duurt nog steeds vrij lang om een app te starten.

Als je al een Apple Watch hebt, is het dus niet de moeite waard om te upgraden voor de processor.
Dank man! Nu sla ik hem definitief over.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:41
Vooral door WatchOS 3 en de dual core processor ben ik om en wil ik graag een Apple Watch aanschaffen. Alleen, ik twijfel ontzettend welke ik zal bestellen...

Qua sporten doe ik vooral aan fietsen en dan neem ik altijd mijn telefoon mee in het geval van een noodgeval, dus de GPS functie op de Series 2 is niet echt een must have. Zwemmen doe ik zelden (hooguit op vakantie), dus dat is ook geen belangrijke functie voor mij. Een Series 1 is dus een optie, maar een sportbandje vind ik niet mooi en een Series 1 + geweven nylon bandje (€ 59 los) scheelt dan 'maar' €40 met de Series 2.

Maar ik twijfel ook tussen een aluminium en een roestvrijstalen versie. Ik vind het maar erg lastig te zien op foto's en video's, en de keren dat ik een Apple Watch in het 'wild' heb gezien kan ik niet zeggen dat ik één van de 2 echt lelijk vind... Ik las in dit topic dat een stalen versie veel meer een echt horloge is en de aluminium vooral een smartwatch/fitnesswatch, wat de Apple Watch is mijn ogen ook vooral is (voor formele aangelegenheden wil ik sowieso mijn normale analoge horloge om doen).

En heb ik dan de keus gemaakt tussen een aluminium en roestvrijstalen versie (en zilver of space gray/zwart), dan komt de keuze voor een bandje... Ik dacht eerst aan een Milanese Loop, maar die vind ik in diverse video's maar lelijk eigenlijk. Een geweven nylon bandje ziet er eigenlijk ook niet verkeerd uit en is niet duur, maar vraag ik me vanaf of er dat in het echt wel mooi uitziet en niet snel kapot gaat. Maar voor een roestvrijstalen vind ik een leren band er ook wel netjes uit zien (en beter passend denk ik).

Kortom, keuzestress dus ;) :P Ik hoop dat alle edities snel op voorraad zijn bij de Apple Store en ik ze in het echt kan zien en dan de keuze maken (de reden ook waarom ik geen pre-order heb gedaan).

Mochten meer mensen het lastig gehad hebben met deze keuzes dan ben ik zeer benieuwd naar jullie beweegredenen en de uiteindelijke ervaringen van het gekozen model :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Prijstechnisch is de sport gewoon t aantrekkelijkst.
vind zelf de zwarte rvs niet aantrekkelijker als de space gray sport.
Ik houd van donkere horloges, ben daarom voor de space gray sport gegaan. Heb er een paar moko sportbandjes bij, rood, geel,en wit, bevallen goed voor de vrije tijd.
Voor t nettere heb ik op ebay een 2tal sets (springbar)adapters gekocht, en er donkerblauw en een cognac kleurige Hirsch band bijgekocht.
Ook heb ik de originele koningsblauwe en zwarte nylon band, vooral de zwarte is ook best voor netjes te dragen.
Ebay Milanese (zwart) net besteld (zie t bandjes topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Nipje schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:33:
Zojuist de Series 2 stainless steel ontvange en even goed bekeken. Prachtig horloge, maar het valt mij wel op dat er uit de doos al ontzettend kleine krasjes op de display aanwezig zijn, met name krasjes van boven naar beneden (lijkt dus in de fabriek gebeurd te zijn, wellicht tijdens het polijsten of poetsen). Het is bij normaal gebruik niet zichtbaar, enkel wanneer de display uit staat en er het juiste licht op valt (zaklamp iphone of een goede spot). Zelfs dan moet je nog even goed kijken. Vreemd, want ik dacht dat de display echt zo goed als krasbestendig zou zijn.
Uiteindelijk ben ik gisteren naar de Apple store in Amsterdam gereden en heb ik ze daar eens naar mijn horloge laten kijken. Uiteindelijk is hij daar gebleven en zijn de krassen toch ongebruikelijk. Geld terug gekregen en online opnieuw moeten bestellen. Shipping date 3 - 5 weken :F ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Laatst online: 09:24
Wat ik wel heel jammer vind is dat de kleuren gelijk gebleven zijn. Als ik een apple watch aanschaf zal hij kwa kleur afwijken van mijn iPhone 7 (zwart). Dit mochten ze ook wel aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nipje schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 07:47:
[...]

Uiteindelijk ben ik gisteren naar de Apple store in Amsterdam gereden en heb ik ze daar eens naar mijn horloge laten kijken. Uiteindelijk is hij daar gebleven en zijn de krassen toch ongebruikelijk. Geld terug gekregen en online opnieuw moeten bestellen. Shipping date 3 - 5 weken :F ;( ;(
Dus toch. Ik vond het eigenlijk al niet normaal toen ik het las. Wel balen dat ze niet zorgen dat je eerder een model krijgt uit coulance. Je wordt nu achter aan in de rij geplaatst lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10 18:55
Ik vind het verdomd moeilijk om een keuze te maken voor een model, ook al heb ik er een aantal gepast in de Store. Ik zoek een Watch die ik kan gebruiken tijdens het lopen (dus er komt een sportbandje), maar die ook niet misstaat als ik hem draag bij business casual of business. Voor dat laatste gevoel overweeg ik een RVS variant met de milanese band of een leren band, maar is zo'n RVS model dan wel fijn bij het rennen, zelfs met een sportband?
En dan heb ik het nog niet eens over de kleur. De standaard RVS lijkt me op meer verschillende manieren te combineren met een bandje.

Lastig, lastig. Hoe staan jullie hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:11:
[...]

Dus toch. Ik vond het eigenlijk al niet normaal toen ik het las. Wel balen dat ze niet zorgen dat je eerder een model krijgt uit coulance. Je wordt nu achter aan in de rij geplaatst lijkt het.
Exact hierover heb ik vandaag nog een telefonisch gesprek gevoerd met Apple Care. Helaas kon mijn gesprekspartner helemaal niets voor mij betekenen en sta ik gewoon achteraan in de rij. Hij vertelde mij tevens dat hij het ook erg raar vindt dat dit niet mogelijk is, en vroeg mij om dit als feedback richting Apple te sturen :').

Anyway, het is natuurlijk ook niet normaal zoals je zegt. Echter waren de krasjes zo minimaal (bijna onzichtbaar) dat ik natuurlijk ook als een enorme zeur over kan komen in de Apple store. Gelukkig viel de zon precies goed op het scherm van mijn watch achter de Genius bar :P. Ze vonden zelfs nog een aantal krassen welke ik zelf nog niet had gezien.
dutchminator schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:52:
Ik vind het verdomd moeilijk om een keuze te maken voor een model, ook al heb ik er een aantal gepast in de Store. Ik zoek een Watch die ik kan gebruiken tijdens het lopen (dus er komt een sportbandje), maar die ook niet misstaat als ik hem draag bij business casual of business. Voor dat laatste gevoel overweeg ik een RVS variant met de milanese band of een leren band, maar is zo'n RVS model dan wel fijn bij het rennen, zelfs met een sportband?
En dan heb ik het nog niet eens over de kleur. De standaard RVS lijkt me op meer verschillende manieren te combineren met een bandje.

Lastig, lastig. Hoe staan jullie hierin?
Ik heb/had zelf de RVS uitvoering met bruin leren band + sportband. Zelfde redenen als welke jij noemt: ik wil actief sporten met het horloge, maar het moet tevens ook netjes zijn wanneer ik een pak draag. In de beperkte tijd dat ik het horloge heb kunnen gebruiken heb ik er wel verschillende keren mee gesport, en hierover echt niets te klagen.

[ Voor 35% gewijzigd door Nipje op 20-09-2016 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-10 19:49
Ik ben vooral op zoek naar een bandje voor m'n Apple Watch Series II waarmee ik goed kan zwemmen, als in: 't bandje dient stevig vast te zitten. Mijn eerste Apple Watch is helaas ergens naar de bodem verdwenen dus het standaard sportbandje voldeed niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-10 12:35
Martijntj schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:38:
Ik ben vooral op zoek naar een bandje voor m'n Apple Watch Series II waarmee ik goed kan zwemmen, als in: 't bandje dient stevig vast te zitten. Mijn eerste Apple Watch is helaas ergens naar de bodem verdwenen dus het standaard sportbandje voldeed niet. ;)
De sluiting van het bandje geweven nylon komt iig niet los, maar of t prettig is ermee te zwemmen..
Zit nog even af te wachten maar wil ook graag de AW2 voor o.a. het zwemmen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Martijntj schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:38:
Je was aan het zwemmen met de 1st gen Apple Watch? 8)7
Maar die kan dat toch helemaal niet meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Hoe is het geweven nylon bandje als je deze ook wilt gebruiken als je standaard bandje. Dus ook gewoon mee hardlopen? Prettig? Sportbandje zal natuurlijk voor hardlopen het fijnst zijn, maar ik vind deze niet mooi voor daily use ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijntj
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:37:
[...]

Je was aan het zwemmen met de 1st gen Apple Watch? 8)7
Maar die kan dat toch helemaal niet meten?
Dat ging een maand of 8 best prima. Het was overigens surfen en dan meet 'ie wel je hartslag en dat liep best op soms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-10 11:19

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Ik zelf heb nog de 1st gen awatch met nylon bandje. Ik pak hem niet meer, wordt snel vies van zweet en oogjes waar de sluiting in gaat dat pinnetje lubbert uit.
Reverb_ schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:21:
Hoe is het geweven nylon bandje als je deze ook wilt gebruiken als je standaard bandje. Dus ook gewoon mee hardlopen? Prettig? Sportbandje zal natuurlijk voor hardlopen het fijnst zijn, maar ik vind deze niet mooi voor daily use ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-10 11:19

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Martijntj schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:53:
[...]

Dat ging een maand of 8 best prima. Het was overigens surfen en dan meet 'ie wel je hartslag en dat liep best op soms :)
Deze watch is toch iet waterdicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Martijntj schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:53:
[...]

Aha vandaar, op natuur water wordt het lastig terug vinden als je Watch op de bodem ligt.
Coldbullet schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 23:10:
[...]

Volgens Apple niet, dat klopt.
In mijn ervaring is hij zeker wel water dicht. Er zijn zat filmpjes op Youtube waarbij ze hem heel de dag meenemen naar een waterpark en er vanalles mee doen wat Apple verboden heeft.
En hij blijft gewoon werken.

Ik zou er niet 30 meter diep mee gaan duiken, maar je hoeft echt niet druk om te maken dat hij defect gaat door water.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijntj
Coldbullet schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 23:10:
[...]

Niet volgens 't boekje - wel volgens alle reviews op youtube en mijn praktijkervaring bevestigt dat. Ding heeft echt veelvuldig in het water gelegen en functioneerde altijd perfect.
Pagina: 1 ... 34 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie