Vooral door WatchOS 3 en de dual core processor ben ik om en wil ik graag een Apple Watch aanschaffen. Alleen, ik twijfel ontzettend welke ik zal bestellen...
Qua sporten doe ik vooral aan fietsen en dan neem ik altijd mijn telefoon mee in het geval van een noodgeval, dus de GPS functie op de Series 2 is niet echt een must have. Zwemmen doe ik zelden (hooguit op vakantie), dus dat is ook geen belangrijke functie voor mij. Een Series 1 is dus een optie, maar een sportbandje vind ik niet mooi en een Series 1 + geweven nylon bandje (€ 59 los) scheelt dan 'maar' €40 met de Series 2.
Maar ik twijfel ook tussen een aluminium en een roestvrijstalen versie. Ik vind het maar erg lastig te zien op foto's en video's, en de keren dat ik een Apple Watch in het 'wild' heb gezien kan ik niet zeggen dat ik één van de 2 echt lelijk vind... Ik las in dit topic dat een stalen versie veel meer een echt horloge is en de aluminium vooral een smartwatch/fitnesswatch, wat de Apple Watch is mijn ogen ook vooral is (voor formele aangelegenheden wil ik sowieso mijn normale analoge horloge om doen).
En heb ik dan de keus gemaakt tussen een aluminium en roestvrijstalen versie (en zilver of space gray/zwart), dan komt de keuze voor een bandje... Ik dacht eerst aan een Milanese Loop, maar die vind ik in diverse video's maar lelijk eigenlijk. Een geweven nylon bandje ziet er eigenlijk ook niet verkeerd uit en is niet duur, maar vraag ik me vanaf of er dat in het echt wel mooi uitziet en niet snel kapot gaat. Maar voor een roestvrijstalen vind ik een leren band er ook wel netjes uit zien (en beter passend denk ik).
Kortom, keuzestress dus

Ik hoop dat alle edities snel op voorraad zijn bij de Apple Store en ik ze in het echt kan zien en dan de keuze maken (de reden ook waarom ik geen pre-order heb gedaan).
Mochten meer mensen het lastig gehad hebben met deze keuzes dan ben ik zeer benieuwd naar jullie beweegredenen en de uiteindelijke ervaringen van het gekozen model