Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:19
Vandaag bij iBood, de Sport 42mm voor 288 euro. Wel refurbished.
http://www.ibood.com/nl/n...ort-42mm-refurbished.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:40

JB

Cédric roelt!

Jammer dat iBood lang niet meer is, wat het vroeger was. Ik heb bij mijn laatste 3 bestellingen elke keer gehad dat ze het niet op tijd konden leveren met uitstel lulverhaal enz.

Ook deze watches zijn afbestellingen van mensen die bij de 1e keer te lang hebben moeten wachten (keer op keer beloftes met verzenddatums). Deze aanbieding is nu al vaak voorbij gekomen omdat ze er klaarblijkelijk niet vanaf geraken.

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 14-08-2016 15:36 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
Dus.. beta watOS doet het in elk geval niet op mijn watch.. mooie Apple logootje :(

i spoke too soon :)
het duurde een half uur, maar nu issie bezig met updaten :)

[ Voor 33% gewijzigd door Aherin op 20-08-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:18
Iemand ervaring met de Watch app iSmoothRun? Ik gebruik nu voor mijn wekelijkse hardlooprondjes iSmoothRun op de iPhone en sync de data uit iSmoothRun dan naar Runkeeper (ivm aantal kennissen op dat platform).

Nu sta ik op het punt om een Apple Watch sport over te nemen en was ik benieuwd of iemand al ervaring met de watch app heeft?

Edit; never mind... 8)7 ...heb inmiddels al een Apple Watch Sport gekocht.. 8)

[ Voor 11% gewijzigd door bvsteyn op 26-08-2016 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Al met al toch wel een leuke update van de Watch.
De 42mm wordt dus 469 euro voor de sport editie. Ik kan de gps en waterdichtheid wel gebruiken voor het sporten.

De Watch1 100 euro goedkoper maar wel met de processor update, erg netjes.

16 september sta ik in ieder geval in een Apple winkel voor mijn eerste Watch *O*

[ Voor 10% gewijzigd door yorroy op 07-09-2016 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
yorroy schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:29:

In de eerste Apple watch blijf toch gewoon de S1 processor zitten volgens Apple.com?

Waar haal je dat vandaan van de processor upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:26

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

stormfly schreef op woensdag 07 september 2016 @ 23:11:
[...]

In de eerste Apple watch blijf toch gewoon de S1 processor zitten volgens Apple.com?

Is in de keynote vermeld dat de Series 1 de betere SOC krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
stormfly schreef op woensdag 07 september 2016 @ 23:11:
[...]

De socs zijn hetzelfde, het enige dat de Watch2 extra in de soc heeft is gps.
Het is inderdaad in de Keynote genoemd

[ Voor 5% gewijzigd door yorroy op 07-09-2016 23:19 ]

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-09 17:32
Het verschil tussen series 1 en series 2 is dus maar op 3 punten: beter scherm (was daar een probleem mee met series 1??), gps en waterdichtheid (spatwater vs 50 meter). Verantwoord dat het 100€ prijsverschil?

PS: beide modellen hebben zelfde gebruiksduur met 1 batterijlading volgens de Apple website.

[ Voor 10% gewijzigd door Vaganzza op 08-09-2016 08:48 ]

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
yorroy schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:29:
Al met al toch wel een leuke update van de Watch.
De 42mm wordt dus 469 euro voor de sport editie. Ik kan de gps en waterdichtheid wel gebruiken voor het sporten.

16 september sta ik in ieder geval in een Apple winkel voor mijn eerste Watch *O*
Voor mij hetzelfde. Het heeft moeite gekost zo nu en dan, ook met een iBood die voorbij kwam. Vandaag maar even passen in de winkel welk formaat ik wil, en dan kijken of ik vannacht al kan bestellen.

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:00

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Zo lijkt er dus nu op dat Apple toegeeft dat de CPU van de Apple Watch te traag is voor de taken die hij moet doen. Dus danig erg dat ze het blijkbaar nodig vonden om de S1 te vervangen voor de S1p voor de oudere modelen.

Ik ben bang dat apple heel snel de eerste Apple Watch gaat proberen te vergeten, net als de eerste iPad het geval was. Ik verwacht dat er al snel geen Watch OS updates meer gaan komen.

Vanochtend heb ik trouwens de GM van WatchOS 3 geinstalleerd, maar die Siri animatie is nog steeds super stroperig zoals in de beta's. Terwijl dit soepel was in WatchOS 2.
Zijn er meer die dit ervaren?

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-10 13:14
Waarom jatten ze niet het design van de Gear S3 of een ander fatsoenlijk horloge. Wat blijven die Apple Watches toch spuug lelijk ;(. Of een keer beginnen met fatsoenlijke ondersteuning voor niet-appeltjes apparaten inbouwen in iOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
trix0r schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:58:
Waarom jatten ze niet het design van de Gear S3 of een ander fatsoenlijk horloge. Wat blijven die Apple Watches toch spuug lelijk ;(. Of een keer beginnen met fatsoenlijke ondersteuning voor niet-appeltjes apparaten inbouwen in iOS.
Dan koop je hem toch niet? Lelijk en geen ondersteuning voor andere merken.. Met alle respect, maar ik snap je inbreng niet in dit topic

• bvsteyn
Psycho_Mantis schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:51:
Zo lijkt er dus nu op dat Apple toegeeft dat de CPU van de Apple Watch te traag is voor de taken die hij moet doen. Dus danig erg dat ze het blijkbaar nodig vonden om de S1 te vervangen voor de S1p voor de oudere modelen.

Ik ben bang dat apple heel snel de eerste Apple Watch gaat proberen te vergeten, net als de eerste iPad het geval was. Ik verwacht dat er al snel geen Watch OS updates meer gaan komen.

Vanochtend heb ik trouwens de GM van WatchOS 3 geinstalleerd, maar die Siri animatie is nog steeds super stroperig zoals in de beta's. Terwijl dit soepel was in WatchOS 2.
Zijn er meer die dit ervaren?
Is de GM al beschikbaar dan?

• yorroy
Lelijk? Ik vind het een van de mooiste watches die er is.
De Huawei zag er op de plaatjes prachtig uit maar is in het echt niet heel bijzonder. De andere watches zijn stuk voor stuk niet zo mooi afgewerkt als de Apple Watch. Maar dit alles is natuurlijk wel persoonlijk, en gelukkig verschillen smaken :)

De Gear S3 ziet er wel heel mooi uit, toch denk ik dat een rond scherm nooit zo efficiënt kan zijn als een vierkant/rechthoekig scherm.

Ik denk dat we ook los moeten laten dat een smartwatch rond moet zijn. Het is geen horloge zoals een horloge bedoeld is, het is zoveel meer dan dat.

[ Voor 24% gewijzigd door yorroy op 08-09-2016 09:07 ]

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

bvsteyn schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:03:
[...]

Is de GM al beschikbaar dan?
Als je de developer beta draaide kan je die sinds gisteren avond upgraden naar de GM.

Er is geen andere manier om eraan te komen omdat het via een profiel gaat. Dus je moet het beta profiel installeren om de GM te krijgen.

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-10 09:59
Prima update. Vooral de processor upgrade. Morgenochtend reserveren dus!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
Morgen me net gekochte apple watch maar even terugbrengen :+ En de nieuwe reserveren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Series 2 is bijna 1mm dikker:

Dimensions
Series 1
Height: 38.6mm
Width: 33.3mm
Depth: 10.5mm
Case Weight: 25g
Series 2
Height: 38.6mm
Width: 33.3mm
Depth: 11.4mm
Case Weight: 28.2g
Series 1
Height: 42.5mm
Width: 36.4mm
Depth: 10.5mm
Case Weight: 30g
Series 2
Height: 42.5mm
Width: 36.4mm
Depth: 11.4mm
Case Weight: 34.2g

Bron: http://www.apple.com/shop...uct=MNNG2LL/A&step=detail en dan rechts onder

Belachelijk moeilijk te vinden, staat ook niet op de specs en compare pagina.

[ Voor 5% gewijzigd door itsme op 08-09-2016 13:00 ]

Nothing to see here

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
En toch blijf ik van mening dat een nieuwe Watch niet door mensen die nu al een versie 1 hebben meer gebruikt zal gaan worden. Denk dat je nu wel weet of de Watch iets voor jou is en een upgrade nodig is.

Als ik naar mijzelf kijk, gebruik ik amper een app vanaf mijn Watch. Flitsmeister misschien en dat is het.
Daarnaast vind ik het leuk om af en toe te switchen van Watch face en gebruik ik hem vaak voor de notificaties en emailtjes.

Dat gaat prima met de 1. Dus upgrade zal er voor mij niet inzitten.

Ik heb ook een leuke computer..

• bvsteyn
Heb op 26 augustus via MP een 2dehands ongebruikte watch sport gekocht. Heb 'm net, maar vind het persoonlijk een aanwinst. Een upgrade naar watch 2 vind ik niet nodig op het moment. Wellicht denk ik er over een half jaar anders over.. ;)

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:54
Ga eerst even kijken hoe WatchOS 3 gaat draaien op de huidige versie en hierna kan ik altijd nog besluiten de nieuwste te kopen. Had eigenlijk al besloten de nieuwste te kopen, maar dat is meer hebzucht dan echte vooruitgang op het eerste gezicht.

I don't have dreams, I have goals!!

• yorroy
Een upgrade lijkt mij alleen nuttig als je het vervelend vind een telefoon mee te nemen tijdens het hardlopen. Dan is de watch2 met gps wel handig.

Ik had nog geen Watch, maar de specificaties van de Watch2 hebben mij nu wel over de streep getrokken er een te kopen.

• Redondo1982
yorroy schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:52:
Een upgrade lijkt mij alleen nuttig als je het vervelend vind een telefoon mee te nemen tijdens het hardlopen. Dan is de watch2 met gps wel handig.

Ik had nog geen Watch, maar de specificaties van de Watch2 hebben mij nu wel over de streep getrokken er een te kopen.
Logisch verhaal en zo denk ik er ook over. Als je nog geen Watch hebt dan moet je gewoon de nieuwste kopen.

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 22:54
Heb de eerste versie bewust over geslagen, maar nu wil ik er denk ik wel een kopen. Maar ik twijfel nog over of ik de Sport of de duurdere versie zal halen.. Iemand advies, of welke gaan jullie halen?

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

edit. nvm

[ Voor 94% gewijzigd door Famous op 08-09-2016 23:02 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AntraXxX schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:55:
Heb de eerste versie bewust over geslagen, maar nu wil ik er denk ik wel een kopen. Maar ik twijfel nog over of ik de Sport of de duurdere versie zal halen.. Iemand advies, of welke gaan jullie halen?
Ik heb op de Duitse release alleen een sport kunnen bemachtigen vorig jaar. twee maandjes later heb ik toen een SS (Classic buckle) gekocht.

Als je puur en alleen de smartwatch wilt proberen/ervaren dan zou ik absoluut voor de sport gaan. De SS bied in dat opzicht gewoon niets meer.

Wil je echter ook nog een beetje uitstraling en het gevoel van een "klok" dan absoluut een SS halen.

De sport is echt een goedkoop speelgoed horloge ik look en feel als je hem naast de SS ziet. Als je daar dus ook maar iets om geeft zeker voor de SS gaan.

Zeker als je bedenkt dat dingen als Classic buckles, Milanese loops en link bracelets eigenlijk alleen goed staan bij de SS.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• zup
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-12-2024

zup

Donstil schreef op donderdag 08 september 2016 @ 23:12:
[...]

[...]

De sport is echt een goedkoop speelgoed horloge ik look en feel als je hem naast de SS ziet. Als je daar dus ook maar iets om geeft zeker voor de SS gaan.

[...]
Goedkoop speelgoedhorloge? Meen je dat nou?? Dat valt reuze mee. Sterker nog, ik vind de aluminium versie (niet de zwarte) mooi om te zien. Misschien, vanwege de matte finish, mooier dan de blinkende SS.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:06
Smaken verschillen.
Ik vind de SS ook alleen "mooi" als horloge. De alu versies, mweh.

Alleen jammer dat je geen donder terug krijgt voor een v1 SS, anders had ik m nog wel willen inruilen voor een V2 :)

Haters everywhere but I don’t really care

zup schreef op donderdag 08 september 2016 @ 23:44:
[...]

Goedkoop speelgoedhorloge? Meen je dat nou?? Dat valt reuze mee. Sterker nog, ik vind de aluminium versie (niet de zwarte) mooi om te zien. Misschien, vanwege de matte finish, mooier dan de blinkende SS.
Meen ik absoluut. De Sport kan zich absoluut niet meten met een echt horloge.

De SS juist wel.

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Lastig kiezen zeg... :)

• AntraXxX
Donstil schreef op donderdag 08 september 2016 @ 23:12:
[...]

Ik heb op de Duitse release alleen een sport kunnen bemachtigen vorig jaar. twee maandjes later heb ik toen een SS (Classic buckle) gekocht.

Als je puur en alleen de smartwatch wilt proberen/ervaren dan zou ik absoluut voor de sport gaan. De SS bied in dat opzicht gewoon niets meer.

Wil je echter ook nog een beetje uitstraling en het gevoel van een "klok" dan absoluut een SS halen.

Zeker als je bedenkt dat dingen als Classic buckles, Milanese loops en link bracelets eigenlijk alleen goed staan bij de SS.
Daar was ik al bang voor. M'n broertje heeft een SS versie en die ziet er wel nice uit, vooral met een mooi bandje inderdaad. Ook na vergelijkingen op YT te hebben gezien neig ik toch wel wat meer richting de SS.
Nu de volgende keuze: welk bandje :+. Milanese loops in dat space zwart ziet er sexy uit haha.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zup
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-12-2024

zup

Donstil schreef op donderdag 08 september 2016 @ 23:48:
[...]

Meen ik absoluut. De Sport kan zich absoluut niet meten met een echt horloge.

De SS juist wel.
Meer BB (bling-bling) gehalte. Maar dan meer vanwege de wijze waarop jij 'm positioneert. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Alle AW kunnen zich niet meten met een echt klassiek horloge. Het is gewoon een verdomd handig digitaal dingetje, maar qua charme wint geen enkele AW het van een klassiek horloge. Niet de SS en ook niet de Sport. Dus iedereen die zichzelf graag voor de gek wil houden op deze manier door een SS te kopen die moet dat lekker zelf weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Ik ga zometeen voor de sport zo'n ss bandje is natuurlijk altijd leuk als cadeautje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 07:46:
Alle AW kunnen zich niet meten met een echt klassiek horloge. Het is gewoon een verdomd handig digitaal dingetje, maar qua charme wint geen enkele AW het van een klassiek horloge. Niet de SS en ook niet de Sport. Dus iedereen die zichzelf graag voor de gek wil houden op deze manier door een SS te kopen die moet dat lekker zelf weten. ;)
Misschien niet van een echt mooi klassiek horloge maar van de categorie <€1000,- wint hij het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Aangezien ik volgende week een Apple Watch ga ophalen de volgende vraag aan huidige gebruikers:
Op mijn iPhones gebruik ik al jaren screenprotecters. Is dat nog nodig met een Watch of ziet dat er gelijk lelijk uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:44

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Op mijn telefoon heb ik er altijd eentje, op de AW heb ik er nooit eentje gehad en nog geen krasje was er op te zien toen ik hem weer verkocht. En eerlijk gezegd denk ik ook niet dat het er uit ziet. Eens gaan die hoekjes vol stof en zo zitten en liften ze omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

yorroy schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:48:
Aangezien ik volgende week een Apple Watch ga ophalen de volgende vraag aan huidige gebruikers:
Op mijn iPhones gebruik ik al jaren screenprotecters. Is dat nog nodig met een Watch of ziet dat er gelijk lelijk uit?
Ik heb na 10 maanden nu pas een heel klein krasje die je eigenlijk niet ziet. En ik heb met mijn Watch al diverse muren en duren geraakt, soms zelfs vrij hard dat ik nog verbaast ben dat het glas er nog in zit :+
Ik heb de Apple Watch Sport overigens.

Als je het mij vraagt, een screen protector is overbodig en het maakt hem ook een stuk lelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Duidelijk verhaal. Met dit soort spullen kan ik wel janken als er een krasje op komt maar het zal er bij een Watch, wat natuurlijk ook een sieraad is, niet mooier op worden.
Zonder screenprotector it is.

Nu nog op zoek naar 6 bandjes op Aliexpress, voor elke dag één :P
Nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Hmmm het is 9:01...
Nog geen Apple Store beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EL-Nino-1980
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-10 09:09
Gvd pas bezorging 29 september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Zo... nu eerst een....
Security schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:16:
Topic een subtiel schopje geeft:

Order datum: 09-09-2016
Verwachte leverdatum: 16-09-2016
Besteld bij: Apple Store (online)

Apple Watch Series 2 met 42-mm kast van goudkleurig aluminium, cacao sportbandje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:53
Nu het bedrag wat ik bij moest betalen bij mijn iPhone 7 meer dan meevalt ga ik toch ook maar eens kijken naar een Apple Watch..

Met al dat gesport van mij is de series 2 een verademing met GPS chip en waterdicht voor zwemmen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Laatst online: 13:32

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

AntraXxX schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:55:
Mijn ervaring is dat de sport versie sneller een kras zal krijgen op het scherm dan de ss versie, vraag is of je daar het extra geld voor over hebt

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:03
Ik heb ook express op de IW2 gewacht, en de eerste versie bewust overgeslagen.

Waar ik alleen erg aan twijfel is of ik de Serie 2 of 1 ga kopen. Normaal koop ik bij Apple altijd de nieuwste versie omdat ze slim genoeg zijn om die net aantrekkelijk genoeg te maken. Echter:
+Scherm S2 is helderder ( al wacht ik eerst de reviews af om hier een waarde aan te hechten)
/ GPS is leuk maar geen toegevoegde waarde (sport niet zonder telefoon)
/ 50m waterdicht: Leuk als je er mee kan duiken, maar dat is volgens apple niet de bedoeling.
- 0.9mm dikker dan de S1
- 100 euro duurder

De vraag is of de nieuwe keramische achterkant toegevoegde waarde is tov de composiete S1 achterkant?
En of er qua techniek toch iets is veranderd dat niet in de specificaties staat, kan zijn dat het gebruik anders is dan de specs.

Kortom twijfel, emotie zegt koop die S2, ratio zegt koop de S1.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
In tegenstelling tot een telefoon verwacht ik met de Watch wel 4 of 5 jaar te doen, dus ik koop nu wel de betere variant maar vooral voor de gps.
Maar ik snap dat de keus nu moeilijk is. De processor is qua snelheid toch hetzelfde dus ze zullen even lang ondersteund worden met updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10 18:59

pclinde

TechGaming.nl

Ik zit een beetje te neuzen. Persoonlijk wil ik wat actiever worden met sporten, misschien leuk om dit te combineren met een iWatch 2. Is het verschil van een aluminium behuizing versus roestvrijstalen behuizing groot? Merk je het echt in de praktijk?

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yorroy schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:56:
Nu nog op zoek naar 6 bandjes op Aliexpress, voor elke dag één :P
Nog tips?
Ja niet voor het goedkoopste gaan. Er zijn vooral in de Sport, Leatherloops en Milanese loops enorm veel rotte appels te vinden.
yorroy schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:48:
Nee de Apple watch heeft Saffier, heb er na ruim 17 maanden nog geen krasje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFangirl
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2023
Ik ga ook voor de nieuwe series Apple Watch. Word dan 38mm want ik denk dat 42 niet mooi staat bij een dame.
Versie en kleurtjes moet ik nog ff over nadenken. Twijfel tussen gold en rosé gold.

Moet je bij Amac winkels ook een afspraak maken voor passen? En vanaf wanneer liggen ze echt fysiek in de winkel?

MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Net bij Cooblue de Apple Watch Series 2 38mm Zilver Aluminium/Parelgrijs Nylon besteld, blij mee :)

Elect a clown, expect a circus.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
AppleFangirl schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 23:01:
Ik ga ook voor de nieuwe series Apple Watch. Word dan 38mm want ik denk dat 42 niet mooi staat bij een dame.
Dan zou ik als ik jou was vooral passen in de winkel wat je het fijnste vindt zitten/werken. Een vrouwelijke collega van mij (met normale vrouwelijke afmetingen) heeft de 38mm weer verkocht om toch de grotere te halen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:09
Heb kort de watch sport, kwam er achter dat het echt leuke functies hebben en er sommige best verbaasd over was hoe goed het werk, BV handsfree bellen en Siri die sms zonder fouten zowat je dicteerd. Maar vond de os niet volwassen genoeg. Daarnaast wat mij ervoor heeft gezorgd dat ik m ging verkopen is het feit dat je mobiel en watch constant Bluetooth aan moest. Nadeel dat de batterij van mijn iPhone er snel op ging.

Dus ik ga voor serie 2. De gps en waterproof zijn echt alleen al het verschil qua geld waard. Alleen wat zijn de prijzen duur vergeleken met us prijzen.

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
M0otje schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 10:13:
Maar vond de os niet volwassen genoeg. Daarnaast wat mij ervoor heeft gezorgd dat ik m ging verkopen is het feit dat je mobiel en watch constant Bluetooth aan moest. Nadeel dat de batterij van mijn iPhone er snel op ging.

Dus ik ga voor serie 2. De gps en waterproof zijn echt alleen al het verschil qua geld waard. Alleen wat zijn de prijzen duur vergeleken met us prijzen.
Maar bij de series 2 moet je toch ook nog steeds de BT aan hebben staan? Of ging het je om de GPS functie voor hardlopen?

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Donstil schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:57:
[...]

Ja niet voor het goedkoopste gaan. Er zijn vooral in de Sport, Leatherloops en Milanese loops enorm veel rotte appels te vinden.

[...]

Nee de Apple watch heeft Saffier, heb er na ruim 17 maanden nog geen krasje op.
Alleen de rvs en keramische varianten hebben saffier glas.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 20:53

iMars

Full time prutser

Ik ga binnenkort ook een Apple Watch series 2 halen. Maar ik twijfel nog tussen twee modellen. Sowieso wil ik graag de 42-mm spacegrijs aluminium, maar of ik nou voor de "gewone" sport model ga, of voor de Nike model.

Wat zijn nu de echte verschillen tussen beide modellen? Alleen het bandje? Ik lees dat de Nike model een eigen unieke wijzerplaten heeft en Nike+ software/app.

Ik wil eigenlijk zo gauw modelijk de Watch kopen, dus liever sport model dan Nike. Het bandje kan je vast wel achteraf kopen. Wijzerplaat vind ik niet zo super belangrijk, maar de ren app, dat is wel een leuke toevoeging. Maar ik neem aan dat je met de gewone watch + de nike-app hetzelfde hebt? Of niet?

Koop hier mijn P1 reader :)

• yorroy
Volgens mij is daar weinig van bekend, maar het bandje lijkt me het enige verschil.
Overigens zojuist bij de Xando in Enschede een 42mm series 2 besteld, met zwarte sportband. Een beetje jammer: moest gelijk het hele bedrag aanbetalen

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
yorroy schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 11:50:
Volgens mij is daar weinig van bekend, maar het bandje lijkt me het enige verschil.
Overigens zojuist bij de Xando in Enschede een 42mm series 2 besteld, met zwarte sportband. Een beetje jammer: moest gelijk het hele bedrag aanbetalen
Niet alleen jammer, maar ook onwettelijk.
https://www.consuwijzer.n...oor-de-koop/aanbetalingen
In hun algemene voorwaarden staat dat men het gehele bedrag aan aanbetaling kan eisen en dat mag dus niet.
http://www.xando.nl/service_av
Paragraaf 4.4

• yorroy
Hmm als ik dat had geweten..
Maar toen ik daar stond had ik alleen maar Watch Watch Watch in m'n hoofd. Nu voel ik me misbruikt :S

Ach ja, als ik dat ding volgende week vrijdag of zaterdag om m'n pols heb 8)

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-10 15:57
He verdomme..

Net in de Apple Store even wat watches gepast om te kijken wat ik wil bestellen.

Ik was voor mezelf er eigenlijk wel van overtuigd om voor de zwarte aluminium te gaan, maar die zwarte roestvrij staal is zoveel vetter... wel €250 duurder... aargh! had ik maar gewoon besteld en niet gepast :P... twijfel twijfel...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
RobbieB schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 18:14:
He verdomme..

Net in de Apple Store even wat watches gepast om te kijken wat ik wil bestellen.

Ik was voor mezelf er eigenlijk wel van overtuigd om voor de zwarte aluminium te gaan, maar die zwarte roestvrij staal is zoveel vetter... wel €250 duurder... aargh! had ik maar gewoon besteld en niet gepast :P... twijfel twijfel...
Vrouwen: schoenen enzo
Mannen: gadgets enzo

8) niks om je voor te schamen, "wie het breed heb, laat het breed hange" :)

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
pacificocean schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 12:01:
[...]

Niet alleen jammer, maar ook onwettelijk.
https://www.consuwijzer.n...oor-de-koop/aanbetalingen
In hun algemene voorwaarden staat dat men het gehele bedrag aan aanbetaling kan eisen en dat mag dus niet.
http://www.xando.nl/service_av
Paragraaf 4.4
Dan toch beter beide links lezen en niet zomaar wat roepen. Consuwijzer meldt namelijk het volgende:
Wat als u niet aanbetaalt?
Als u niet aanbetaalt, zit u nog steeds aan de koop vast. U hebt dan namelijk een koopovereenkomst gesloten. En de verkoper kan altijd van u eisen dat u het hele bedrag betaalt.
Daarnaast is paragraaf 4.4 helemaal niet zo duidelijk aan te merken als aanbetaling. Het enige wat die bepaling doet is de gewone gang van zaken weergeven (bij plaatsen bestelling het volledige bedrag betalen zoals dit in iedere webshop en ook bij Apple gewoon is) en de mogelijkheid bieden dat ze een aanbetaling mogen vragen. Er staat nergens duidelijk dat de aanbetaling het volledige bedrag kan zijn. Dit komt overeen met wat Consuwijzer schrijft (zie bovenstaande citaat). Vergeet hierbij niet dat Xando niet alleen een fysieke winkel is maar ook een webshop!

Schrale troost: had je het bij Apple besteld dan moet je ook in 1x het bedrag voldoen.

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 23:34
RobbieB schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 18:14:
He verdomme..

Niet twijfelen, gewoon doen. Ik ben overgestapt van een bekraste alu spacegrey naar rvs spaceblack. Het saffierglas én de zwarte behuizing zijn zoveel degelijker.

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-10 15:57
BellySM schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 18:58:
[...]

Niet twijfelen, gewoon doen. Ik ben overgestapt van een bekraste alu spacegrey naar rvs spaceblack. Het saffierglas én de zwarte behuizing zijn zoveel degelijker.
Ja inderdaad. Heb ook al besloten geen iPhone 7 aan te schaffen om m'n 6 te vervangen. Vind het verschil te klein en m'n 6 is nog prima, dus kan het 'bespaarde' geld mooi hiervoor gebruiken :P

Enige dat jammer is, is dat die versie niet met een Nylon bandje komt... :(

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Zie ik dat nou goed?
Bij de series 1 zit niet eens een oplader bij blijkbaar 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kmj1C1qF5xArgG6pqNekSs4T/full.png

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 23:34
Psycho_Mantis schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 21:33:
Zie ik dat nou goed?
Bij de series 1 zit niet eens een oplader bij blijkbaar 8)7

[afbeelding]
Blijkbaar en ook het laadsnoer is in lengte gehalveerd voor beide series.
BellySM schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 22:43:
[...]

Blijkbaar en ook het laadsnoer is in lengte gehalveerd voor beide series.
Ooh dat is goed nieuws, ik heb die lange kabel en die is echt rottig onhandig.

ppl schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 18:44:
Schrale troost: had je het bij Apple besteld dan moet je ook in 1x het bedrag voldoen.
Maar niet op moment van bestellen, bij apple betaal je op het moment van verzenden.
Iets wat elke Webshop mijn inziens zou moeten doen.

Verder snap ik überhaupt niet waarom je een dergelijk product niet bij Apple zou aanschaffen maar dat geheel te zijde.

• ppl
  • Niet online
Dat is absoluut niet waar en kun je ook duidelijk in het hele bestelproces terugvinden. Net als bij allerlei andere webshops dien je eerst te betalen alvorens Apple ook maar iets met je order gaat doen. Het enige verschil is dat bij gebruik van een creditcard dit proces een stuk sneller gaat en dat komt door het creditcard systeem zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:01

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Mag ik jullie wijzen op de wet van aankoop op afstand? Binne 14 dage retouneren zonder extra kosten engekd terug.. (Je mag me verbeteren paar tarwesmoothies doen wonderen op zaterdag..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppl schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 23:56:
Dat is absoluut niet waar en kun je ook duidelijk in het hele bestelproces terugvinden. Net als bij allerlei andere webshops dien je eerst te betalen alvorens Apple ook maar iets met je order gaat doen. Het enige verschil is dat bij gebruik van een creditcard dit proces een stuk sneller gaat en dat komt door het creditcard systeem zelf.
Volledig Onzin. Als je betaald bij Apple met een CC betaal je niet tot verzending.

Apple doet een check van €1,- en de volledige betaling volgt op verzending.

Kijk leuk dat je met iDeal of bank overschrijving gelijk moet betalen maar dat komt door de manier van betalen en dat is in deze absoluut niet de verstandige keuze. iDeal is maar zelden de verstandige keuze maar dat is een hele andere discussie.

Kies je voor CC betaal je dus nog niet.
Als je het niet volledig weet prima hoor maar ga dan geen dingen roepen en als het je wordt uitgelegd het nog eens als "absoluut niet waar" bestempelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 11-09-2016 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:34
Ik krijg maandag de watch 1. Staan er nu zoveel op marktplaats dus keus genoeg en redelijk goedkoop.

Ik even een vraagje, ik wil mijn telefoon op stil hebben en dan via de watch de notificaties opvangen. Dan kan ?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Erik1805 schreef op zondag 11 september 2016 @ 10:43:
Ik krijg maandag de watch 1. Staan er nu zoveel op marktplaats dus keus genoeg en redelijk goedkoop.

Ik even een vraagje, ik wil mijn telefoon op stil hebben en dan via de watch de notificaties opvangen. Dan kan ?
Ja dat is default gedrag, pas als je de watch af doet zal je telefoon weer geluid maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
stormfly schreef op zondag 11 september 2016 @ 10:46:
[...]

Ja dat is default gedrag, pas als je de watch af doet zal je telefoon weer geluid maken.
Dank je wel. Moet je dan het schakelaartje op je iPhone op stil zetten of hoeft dat niet?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik moet zeggen dat mijn mening ten opzichte van de Apple Watch echt volledig veranderd is door de series 2.
De eerste generatie had wat eigenaardigheden/manco's waardoor ik hem eigenlijk niet interessant genoeg vond om te kopen. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat dit met series 2 zou veranderen, maar de grote game changer voor mij is toch wel de toevoeging van GPS.

Ik loop veel hard en dit maakt de Watch in één klap een volwaardig alternatief voor andere hardloophorloges die ik gebruik. Dit samen met de snellere chip en de verbeteringen in watchOS 3 maakt dat ik dit keer het idee heb dat het om een "af" product gaat.

Waarschijnlijk ga ik voor de sport editie, omdat ik van plan ben om hem veel te gaan gebruiken voor sporten en ook om de kosten enigszins binnen de perken te houden. Enige vraagteken is nog even de accuduur wanneer GPS is geactiveerd. Her en der vang ik op dat dit rond de 5 uur zit, wat niet heel lang is, maar ook niet onoverkomelijk. Mijn meeste trainingen zijn maximaal een uur (lange duurlopen uitgezonderd) dus ik verwacht dat dit wel goed moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Tjoekie schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:32:
Ik moet zeggen dat mijn mening ten opzichte van de Apple Watch echt volledig veranderd is door de series 2.
De eerste generatie had wat eigenaardigheden/manco's waardoor ik hem eigenlijk niet interessant genoeg vond om te kopen. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat dit met series 2 zou veranderen, maar de grote game changer voor mij is toch wel de toevoeging van GPS.

Ik loop veel hard en dit maakt de Watch in één klap een volwaardig alternatief voor andere hardloophorloges die ik gebruik. Dit samen met de snellere chip en de verbeteringen in watchOS 3 maakt dat ik dit keer het idee heb dat het om een "af" product gaat.

Waarschijnlijk ga ik voor de sport editie, omdat ik van plan ben om hem veel te gaan gebruiken voor sporten en ook om de kosten enigszins binnen de perken te houden. Enige vraagteken is nog even de accuduur wanneer GPS is geactiveerd. Her en der vang ik op dat dit rond de 5 uur zit, wat niet heel lang is, maar ook niet onoverkomelijk. Mijn meeste trainingen zijn maximaal een uur (lange duurlopen uitgezonderd) dus ik verwacht dat dit wel goed moet komen.
Het gebrek aan fysieke knoppen zou ik niet uitvlakken. Ook valt of staat het met de software die ervoor beschikbaar komt. De standaard Workout app is leuk - maar was op WatchOS 2 niet goed genoeg. De Strava app is OK, maar niet precies genoeg. De hartslagmeter liet enorm te wensen over op de originele Apple Watch en ook het feit dat het display niet altijd aanstaat - en je dus als een idioot je arm omhoog moet bewegen om wat te kunnen zien - maakt dat er nog wel wat meer hordes te nemen zijn dan het toevoegen van GPS.

Ik heb het een paar maanden geprobeerd met de originele Apple Watch en heb toen een Forerunner 230 gekocht. Een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 08:38

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik zat aan hetzelfde te denken, aangezien ik in de markt ben voor een vervanger van mijn TomTom.

Wat ik namelijk mis nu, en zou willen, is muziek afspelen vanaf het horloge; Een integratie met een van de streamingdiensten. Je hebt de tomtom spark, maar deze lijkt niet te integreren met music/spotify, en om nu weer handmatig muziek te downloaden/playlists samensteleln en syncen zie ik niet zitten.

De watch2 lijkt dit alles wel te ondersteunen (dus HR, GPS en dan nog music-sync, en natuurlijk draadloze oordopjes). Ik wacht wel eerst even de reviews af natuurlijk :) Maar apple heeft zich naar mijn idee wel ineens onderscheiden van de andere horloges en lijkt zich echt op een doel/markt te gaan richten waar vraag naar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

MrAcid schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:48:
[...]

Het gebrek aan fysieke knoppen zou ik niet uitvlakken. Ook valt of staat het met de software die ervoor beschikbaar komt. De standaard Workout app is leuk - maar was op WatchOS 2 niet goed genoeg. De Strava app is OK, maar niet precies genoeg. De hartslagmeter liet enorm te wensen over op de originele Apple Watch en ook het feit dat het display niet altijd aanstaat - en je dus als een idioot je arm omhoog moet bewegen om wat te kunnen zien - maakt dat er nog wel wat meer hordes te nemen zijn dan het toevoegen van GPS.

Ik heb het een paar maanden geprobeerd met de originele Apple Watch en heb toen een Forerunner 230 gekocht. Een verademing.
Hoe kijk je tegen de Runkeeper app aan voor de Apple Watch? Op dit moment gebruik ik voor mijn runs Moov (vrijwel onbekend in Nederland en helaas (nog) niet compatible met de Apple Watch) http://welcome.moov.cc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Erik1805 schreef op zondag 11 september 2016 @ 11:19:
[...]

Dank je wel. Moet je dan het schakelaartje op je iPhone op stil zetten of hoeft dat niet?
Nee dat hoeft niet. De Apple watch neemt default alle notitieficaties over. En op de watch kan je met of zonder geluid kiezen

[ Voor 7% gewijzigd door stormfly op 11-09-2016 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
stormfly schreef op zondag 11 september 2016 @ 14:37:
[...]

Nee dat hoeft niet. De Apple watch neemt default alle notitieficaties over. En op de watch kan je met of zonder geluid kiezen
Dank je wel. Krijg hem morgen binnen dus ben zeer benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Wat zijn nu dé apps voor de Apple Watch?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:26

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Meh maar waar :(

Ik gebruik hem om m'n beweging te volgen, m'n agenda in beeld te hebben, notificaties en siri zijn soms fijn. De timer is erg handig als 'complicatie', die gebruik ik in de klas dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:57
Slasher schreef op zondag 11 september 2016 @ 16:30:
Voor iedereen anders maar voor mij:
outlook
eventswidget
heartwatch
dreamdays
healtview
clicker
betere dag
quickgeo
storm
return
home remote

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 11 september 2016 @ 00:54:
Volledig Onzin. Als je betaald bij Apple met een CC betaal je niet tot verzending.

Apple doet een check van €1,- en de volledige betaling volgt op verzending.
Dan moeten we hier helaas concluderen dat je geen flauw idee hebt hoe het creditcardsysteem werkt, het is namelijk een uitgestelde betaling (dat is het hele idee van credit) en ook dat je niet weet hoe Apple hiermee omgaat. Die 1 euro wordt gedaan bij de eerste keer bestellen en doet Apple ook wanneer je iets onbenulligs als een liedje voor 99 cent koopt. Daarna wordt gewoon via de normale gang van zaken het bedrag afgeschreven. Zoals Apple en ook de creditcardmaatschappijen uitleggen wordt er een kleine check gedaan en als dat goed is verlopen wordt de bestelling doorgezet. De betaling die je moet doen gaat via de normale betalingswijze van je creditcardaanbieder (die kan het bijv. 1x per maand afschrijven).
Kijk leuk dat je met iDeal of bank overschrijving gelijk moet betalen maar dat komt door de manier van betalen en dat is in deze absoluut niet de verstandige keuze. iDeal is maar zelden de verstandige keuze maar dat is een hele andere discussie.
Als er iets het absoluut niet verstandig is dan is het wel een creditcard. Heel veel mensen hebben zich in de schulden gewerkt, je hebt een bestedingslimiet, bijna iedere hacker aast op de cc gegevens en ga zo maar door. Het enige voordeel is dat je vrijwel overal kunt betalen en aankopen verzekert zijn. Er is een tussenvariant als je PayPal gebruikt maar dat werkt weer niet in de iTunes en app stores.

Wat je hier echter ook vergeet is het feit dat als je überhaupt een bestelling wilt plaatsen je door het betalingsproces heen moet en dat geldt voor zowel de app (die overigens alleen met een creditcard werkt) als de website.
Als je het niet volledig weet prima hoor maar ga dan geen dingen roepen en als het je wordt uitgelegd het nog eens als "absoluut niet waar" bestempelen.
De informatie die ik hier neerzet kun je gewoon bij Apple zelf en diverse creditcardmaatschappijen vinden. Ze leggen het allemaal keurig netjes uit. Wel raar dat hun informatie dan heel anders is als die van jou. Aan eenieder de keuze waar ze hun informatie vandaan halen. Meer zeg ik er niet over.
Slasher schreef op zondag 11 september 2016 @ 16:30:
Dat ligt er maar net aan wat je zoekt. Sommigen zijn alleen geïnteresseerd in fitness functies, anderen in fietsen of hardlopen en weer anderen zoeken het in productiviteit. Dus wedervraag: wat zoek je precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je Praat onzin.
Ik heb op dit moment 4 orders lopen bij Apple.

Op mijn creditcard (welke ik realtime kan bekijken) staat 4x €1,- gereserveerd.

Deze reservering (mits binnen 10 dagen. Anders verloopt hij automatisch) wordt pas omgezet naar een betaling voor het volledige bedrag als de items verzonden worden.

Apple doet dit al jaren zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-09 23:03
Donstil schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:25:
[...]

Je Praat onzin.

Deze reservering (mits binnen 10 dagen. Anders verloopt hij automatisch) wordt pas omgezet naar een betaling voor het volledige bedrag als de items verzonden worden.

Ik moet Donstil hier gelijk in geven. Bestel al 4 jaar online bij Apple, en meerdere keren per jaar. En elke keer maar dan echt elke keer word er als toestel nog niet direct leverbaar is enkel maar dan ook enkel 1€ afgeschreven, dan wanneer uw product (status van uw bestelling) veranderd naar "verzending word voorbereid" word het volledige bedrag afgeschreven van uw creditcard, zo is het en niet anders.

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:06

OMX2000

By any means necessary...

Tot nu toe, ik draai nog braaf WatchOS 2.x, is bij mij het gebruik van apps zeer minimaal. Heel af en toe gebruik ik Audi MMI connect om te laten zien aan vrienden/collega's. En een enkele keer de Deezer app voor remote control van muziek.

Verder heb ik een Outlook complicatie om te zien wat mijn volgende meeting is en the weather channel app om te zien of het gaat regenen.

De rest is gewoon onbruikbaar. Start allemaal te traag op en bij mij is verbinding tussen iPhone en Apple Watch ook lang niet zo betrouwbaar als je een app gebruikt. Dus ik grijp naar mijn iPhone als ik een relevante notificatie binnen krijg.

Ik hoop dan ook dat ze nu met poging 3 van WatchOS en poging 2 van de Apple Watch zelf een beter en nuttig bruikbare SmartWatch hebben. Dan hoop ik dat er ook een paar killer apps worden ontwikkeld.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:34
De 17e wordt hij geleverd, mijn eerste Apple watch ⌚
Apple Watch Series 2 42MM Spacegrijs Aluminium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPhoneSE schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:05:
De 17e wordt hij geleverd, mijn eerste Apple watch ⌚
Apple Watch Series 2 42MM Spacegrijs Aluminium
Wanneer heb jij hem besteld/tijdstip? Ik heb nog niks gehoord en hem de 9de in de middag besteld via de website van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:14:
[...]

Wanneer heb jij hem besteld/tijdstip? Ik heb nog niks gehoord en hem de 9de in de middag besteld via de website van Apple
Ik heb de Apple Watch Series 2 42MM spacezwart metaal en spacezwart Milanese loop metalen band vrijdagavond besteld en in de mail van de bestelling staat leverin 30 sept - 6 okt. Hoop zo snel mogelijk natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AntraXxX schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:21:
[...]

Ik heb de Apple Watch Series 2 42MM spacezwart metaal en spacezwart Milanese loop metalen band vrijdagavond besteld en in de mail van de bestelling staat leverin 30 sept - 6 okt. Hoop zo snel mogelijk natuurlijk...
Ik heb de Spacegray 42mm besteld met standaard zwart bandje. Ook ik heb de melding staan dat deze tussen 30 sept en 6 okt wordt geleverd. Ik weet niet hoe accuraat deze status is. Heb namelijk nog niet eerder besteld bij Apple rechtstreeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand toevallig ervaring met de originele Milanse loop en een imitatie?

scheelt al gauw 100 euro....ik snap dat apple goed is in zijn electronica maar zo\n bandje is wellicht meer marketing dan kwaliteit??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Security schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:09:
[...]

Hoe kijk je tegen de Runkeeper app aan voor de Apple Watch? Op dit moment gebruik ik voor mijn runs Moov (vrijwel onbekend in Nederland en helaas (nog) niet compatible met de Apple Watch) http://welcome.moov.cc/
Runkeeper is een goeie app voor de Apple Watch - ik heb er zelf ook regelmatig mee gelopen.

De tekortkomingen zijn echter niet alléén door goeie 3rd party apps op te lossen. Iets uitgebreider wat mijn "bezwaren" zijn tegen de Apple Watch als écht sporthorloge:
  • Fysieke knoppen: het scherm van de Apple Watch werkt matig/slecht als het nat is - of als jouw handen nat zijn. Dat is vervelend met sporten, want: zweet. Wanneer je bijvoorbeeld "laps" wilt maken tijdens je loop, dan lukt dat vaak niet doordat het scherm niet reageert. Ook wanneer je aan het eind van je workout op "Stop" wilt drukken dan kost het vaak een paar keer tappen/drukken voordat je de juiste actie krijgt. Erg storend en niet zomaar op te lossen: dat is inherent aan de gekozen interface (touch).

Wat Apple zou moeten doen: een Workout is een speciale modus van de Watch - daarin heb je geen Apple Pay of andere apps nodig. Geeft apps die het horloge in "workout-modus" zetten dus toegang tot de fysieke knoppen en laat ze daar dedicated functies aan koppelen.
  • 3rd Party Apps: deze worden nu vooral beperkt door de API's die er beschikbaar zijn en het aantal keer dat ze op de achtergrond mogen updaten. Wanneer je hardloop merk je hier het volgende van: je doet je pols omhoog om te kijken hoe hard/ver je loopt of wat je hartslag is, je moet even wachten (zie punten hieronder) en vervolgens gaat het scherm aan, maar is de data nog niet up-to-date. Je moet je horloge dus even omhoog houden om de data te laten refreshen. Dat duurt 3 tot 5 seconde en dat is een eeuwigheid.
  • Hartslagmeter: die was bij de originele Apple Watch gewoon slecht (voor het meten van hartslag tijdens workouts). Update niet vaak genoeg, is niet accuraat, heeft véél vast van koude/droge omstandigheden en 3rd Party Apps krijgen ook hier weer niet vaak genoeg data van het OS (via API) om real-time informatie weer te geven.
  • Display: dat staat dus niet altijd aan - ivm batterijbesparing. Daar valt tijdens dagelijk gebruik van alles voor te zeggen, en dan is het niet zo irritant. Bij het hardlopen (sporten in zijn algemeenheid) is het dat echter wel. Apple heeft "glances" op de Watch - maar als je iets niet kunt dan is het "glancen". :) Je moet je arm en pols omhoog brengen om het scherm aan te krijgen. Klinkt triviaal - maar is tijdens het sporten gewoon vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 08:23:
heeft iemand toevallig ervaring met de originele Milanse loop en een imitatie?

scheelt al gauw 100 euro....ik snap dat apple goed is in zijn electronica maar zo\n bandje is wellicht meer marketing dan kwaliteit??
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

Dit hele topic staat er vol mee. Immitatiebandjes zijn prima voor de Milanese loop.

[ Voor 5% gewijzigd door MrAcid op 12-09-2016 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:25:
[...]

Je Praat onzin.

Vanochtend even mijn CC gechecked online. Ik heb afgelopen vrijdag de iPhone 7 pre-ordered (ophalen 16 sept @ Apple Store). Die vrijdag werd er een €1 auth op mijn CC gezet.

Maar nu dus blijkbaar nog een extra hold van de aanschafprijs, € 769.
Opmerkelijk, 2x een authorisatie. Nog niet eerder meegemaakt bij een bestelling via apple.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 15:38

Thermometer

Whoop Whoop!

MrAcid schreef op maandag 12 september 2016 @ 08:29:
[...]

Runkeeper is een goeie app voor de Apple Watch - ik heb er zelf ook regelmatig mee gelopen.

De tekortkomingen zijn echter niet alléén door goeie 3rd party apps op te lossen. Iets uitgebreider wat mijn "bezwaren" zijn tegen de Apple Watch als écht sporthorloge:
  • Fysieke knoppen: het scherm van de Apple Watch werkt matig/slecht als het nat is - of als jouw handen nat zijn. Dat is vervelend met sporten, want: zweet. Wanneer je bijvoorbeeld "laps" wilt maken tijdens je loop, dan lukt dat vaak niet doordat het scherm niet reageert. Ook wanneer je aan het eind van je workout op "Stop" wilt drukken dan kost het vaak een paar keer tappen/drukken voordat je de juiste actie krijgt. Erg storend en niet zomaar op te lossen: dat is inherent aan de gekozen interface (touch).

Wat Apple zou moeten doen: een Workout is een speciale modus van de Watch - daarin heb je geen Apple Pay of andere apps nodig. Geeft apps die het horloge in "workout-modus" zetten dus toegang tot de fysieke knoppen en laat ze daar dedicated functies aan koppelen.
  • 3rd Party Apps: deze worden nu vooral beperkt door de API's die er beschikbaar zijn en het aantal keer dat ze op de achtergrond mogen updaten. Wanneer je hardloop merk je hier het volgende van: je doet je pols omhoog om te kijken hoe hard/ver je loopt of wat je hartslag is, je moet even wachten (zie punten hieronder) en vervolgens gaat het scherm aan, maar is de data nog niet up-to-date. Je moet je horloge dus even omhoog houden om de data te laten refreshen. Dat duurt 3 tot 5 seconde en dat is een eeuwigheid.
  • Hartslagmeter: die was bij de originele Apple Watch gewoon slecht (voor het meten van hartslag tijdens workouts). Update niet vaak genoeg, is niet accuraat, heeft véél vast van koude/droge omstandigheden en 3rd Party Apps krijgen ook hier weer niet vaak genoeg data van het OS (via API) om real-time informatie weer te geven.
  • Display: dat staat dus niet altijd aan - ivm batterijbesparing. Daar valt tijdens dagelijk gebruik van alles voor te zeggen, en dan is het niet zo irritant. Bij het hardlopen (sporten in zijn algemeenheid) is het dat echter wel. Apple heeft "glances" op de Watch - maar als je iets niet kunt dan is het "glancen". :) Je moet je arm en pols omhoog brengen om het scherm aan te krijgen. Klinkt triviaal - maar is tijdens het sporten gewoon vervelend.
Ben het met al je punten eens, ik ren ook veel met Runkeeper op de Apple Watch en jouw punten zijn ook mijn bevindingen.

Fysieke knoppen: mee eens. Gelukkig krijgen developers toegang tot de nieuwe API 'WKCrownSequencer' in WatchOS 3, wat ervoor zorgt dat ze interacties met de digital crown kunnen implementeren. Hopelijk maken apps zoals Runkeeper hier gebruik van om intuïtieve interacties toe te passen zonder touch.

3rd party apps: Ook hier zou WatchOS 3 kunnen helpen, aangezien ze 'background updates' ondersteunen nu. Dus dan worden apps ook van nieuwe data voorzien wanneer het scherm uit staat.

Hartslagmeter: Ja, helaas is de gebruikte techniek (infrarood bloed-lezen :> ) nogal inaccuraat soms. Ik vind dat ze het mogelijk moeten maken om een chest-strap meter te kunnen koppelen aan je Apple Watch voor accurate hartslagmeter data. Wel wordt het iets beter in WatchOS 3, omdat developers daar Realtime Heartrate kunnen ondersteunen. Nu polled hij elke 10 (of 5 tijdens workout?) minuten voor je hartslag.

Al met al ben ik zeer benieuwd naar WatchOS 3 en wat dit met zich mee gaat brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Thermometer schreef op maandag 12 september 2016 @ 08:50:
[...]

Ben het met al je punten eens, ik ren ook veel met Runkeeper op de Apple Watch en jouw punten zijn ook mijn bevindingen.

Fysieke knoppen: mee eens. Gelukkig krijgen developers toegang tot de nieuwe API 'WKCrownSequencer' in WatchOS 3, wat ervoor zorgt dat ze interacties met de digital crown kunnen implementeren. Hopelijk maken apps zoals Runkeeper hier gebruik van om intuïtieve interacties toe te passen zonder touch.

3rd party apps: Ook hier zou WatchOS 3 kunnen helpen, aangezien ze 'background updates' ondersteunen nu. Dus dan worden apps ook van nieuwe data voorzien wanneer het scherm uit staat.

Hartslagmeter: Ja, helaas is de gebruikte techniek (infrarood bloed-lezen :> ) nogal inaccuraat soms. Ik vind dat ze het mogelijk moeten maken om een chest-strap meter te kunnen koppelen aan je Apple Watch voor accurate hartslagmeter data. Wel wordt het iets beter in WatchOS 3, omdat developers daar Realtime Heartrate kunnen ondersteunen. Nu polled hij elke 10 (of 5 tijdens workout?) minuten voor je hartslag.

Al met al ben ik zeer benieuwd naar WatchOS 3 en wat dit met zich mee gaat brengen.
Background updates was volgens mij nog steeds wel beperkt. Zeiden ze in keynote op WWDC niet "60 times per day" (5x per uur)?

Hartslagmeter koppelen kan trouwens wel al - mits je een bluetooth hartslagmeter hebt (die zijn redelijk gangbaar nu, bijv. Wahoo Tickr).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Thermometer schreef op maandag 12 september 2016 @ 08:50:
[...]

Het koppelen van een Bluetooth HR strap kan wel degelijk: http://www.imore.com/how-...-rate-monitor-apple-watch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 15:38

Thermometer

Whoop Whoop!

MrAcid schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:12:
[...]

Background updates was volgens mij nog steeds wel beperkt. Zeiden ze in keynote op WWDC niet "60 times per day" (5x per uur)?

Hartslagmeter koppelen kan trouwens wel al - mits je een bluetooth hartslagmeter hebt (die zijn redelijk gangbaar nu, bijv. Wahoo Tickr).
Ah dat zou balen zijn! Snap het wel voor batterij redenen maar dat verhelpt dat probleem dan niet...
Oh stom, dat wist ik niet eens 8)7

EDIT: Heb het even nagekeken. Klopt helaas inderdaad dat je maar een paar keer per uur het mag refreshen:
quote: Apple
Background app refresh tasks are budgeted. In general, the system performs approximately one task per hour for each app in the dock (including the most recently used app). This budget is shared among all apps on the dock. The system performs multiple tasks an hour for each app with a complication on the active watch face. This budget is shared among all complications on the watch face. After you exhaust the budget, the system delays your requests until more time becomes available.

[ Voor 28% gewijzigd door Thermometer op 12-09-2016 09:39 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie