• ook_gek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik heb sinds Donderdag een Apple Watch en tot nu toe erg tevreden. 1 vraagje, ik gebruik siri veel op m'n iphone en daar ben ik gewend dat als ik iets zeg of vraag dat ik een antwoord krijg met spraak. De Watch lijkt dat niet te doen? Ik moet dus altijd de reactie of antwoord lezen ipv horen.

Is dit een instelling? Of is het niet anders?

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Siri op de AW praat niet terug, op dit moment alleen text based, misschien dat het word toegevoegd in een latere update.

• ook_gek
Ah dank je wel, ik hoop dan op een optie om het aan en uit te zetten. Is mis het wel namelijk.

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 13:33

lux

Ik heb een probleem met de synchronisatie van mijn kalender en herinneringen etc ... Ik heb een managed iPhone van het werk met Airwatch van VMWare op. Het betreft mijn eigen Apple Watch. Problemen zijn gestart na upgrade naar Watch OS 2 :/ Iemand hier ook last van?

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-11 22:26
Ik heb een probleem met de accu van mijn Apple Watch. Meestal red ik het zonder problemen om het een hele dag vol te houden met de accu. Ook al krijg ik veel meldingen (ca 150 mail per dag en 15 telefoonoproepen).

Er zijn echter dagen dat hij echt snel leegloopt. Dan doe ik de horloge om 08.00 uur om en dan is hij om 15 uur helemaal leeg.

Vanochtend ook. Om 7 uur omgedaan (100%) en om 8.45 uur stond de accu al op 78%. Nu 4,5 uur later pas weer op 65%. Ik kan er geen logica in ontdekken.

Kun je ergens terugzien, net als op je iPhone, wat de grote batterijmoordenaars zijn?

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:17
sjors123 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:22:
Ik heb een probleem met de accu van mijn Apple Watch. Meestal red ik het zonder problemen om het een hele dag vol te houden met de accu. Ook al krijg ik veel meldingen (ca 150 mail per dag en 15 telefoonoproepen).

Er zijn echter dagen dat hij echt snel leegloopt. Dan doe ik de horloge om 08.00 uur om en dan is hij om 15 uur helemaal leeg.

Vanochtend ook. Om 7 uur omgedaan (100%) en om 8.45 uur stond de accu al op 78%. Nu 4,5 uur later pas weer op 65%. Ik kan er geen logica in ontdekken.

Kun je ergens terugzien, net als op je iPhone, wat de grote batterijmoordenaars zijn?
Dit voelt bekend, ik had gister zo'n dag.. maar nu weer sinds 7:00 vanmorgen slechts 15% gebruikt.. (nu nog 85%)..

Je kunt wel zien hoeveel uur je hem gebruikt hebt maar niet welke apps daar verantwoordelijk voor zijn volgens mij.

Overigens heb ik hetzelfde verhaal met mijn iPhone, sommige dagen (zoals vandaag) verbruik ik nauwelijks stroom (om 8 uur van de stroom, nu nog 95% over) en sommige dagen zit mijn accu nu al over de helft..

Verwijderd

Wat is jullie ervaring tijdens het sporten? Mijn AW lijkt af en toe iets van 50BPM te meten en enkele seconden later weer de correcte 130-170BPM. Is er een manier om dit vermijden?

In rust is de meting wel altijd correct.

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:54
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:54:
Wat is jullie ervaring tijdens het sporten? Mijn AW lijkt af en toe iets van 50BPM te meten en enkele seconden later weer de correcte 130-170BPM. Is er een manier om dit vermijden?

Het gaat bij mij ook soms alle kanten op.. denk dat dat meer te maken heeft met het schokken van het horloge om je pols bij bijvoorbeeld fietsen of hardlopen. Of vergis ik mij hierin?

• BoomTree
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:54:

Probeer hem eens wat strakker om de pols te doen bij het sporten, als je hem wat losser hebt kan het door beweging wel eens wat verkeerde metingen verrichten.

• ourplayground
Ik probeer muziek op m'n Apple watch te zetten.. Ik dacht dat doe ik eventjes.. Valt me een beetje tegen moet ik zeggen. Eerst een afspeellijst maken op je iPhone, dan je Apple watch aan de lader en op je iPhone aangeven welke afspeellijst je wil synchroniseren. Dan er achter komen dat dat waarschijnlijk via Bluetooth gaat want het gaat echt super traag..!
Wat zijn jullie ervaringen?

Verwijderd

ourplayground schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:57:
Ik probeer muziek op m'n Apple watch te zetten.. Ik dacht dat doe ik eventjes.. Valt me een beetje tegen moet ik zeggen. Eerst een afspeellijst maken op je iPhone, dan je Apple watch aan de lader en op je iPhone aangeven welke afspeellijst je wil synchroniseren. Dan er achter komen dat dat waarschijnlijk via Bluetooth gaat want het gaat echt super traag..!
Wat zijn jullie ervaringen?
kan je muziek op de Watch zetten? Hoeveel geheugen heeft hij dan?

• ourplayground
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 19:02:
[...]
Haha ok dat was dan wel de laatste reactie die ik had verwacht.. Ja dat kan en de watch heeft ca 5 gb geheugen volgens mij

Verwijderd

ourplayground schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 19:08:
[...]

Haha ok dat was dan wel de laatste reactie die ik had verwacht.. Ja dat kan en de watch heeft ca 5 gb geheugen volgens mij
Ik heb zelf nog geen Watch namelijk ga hem eind deze maand halen, vond de iPhone 6s belangrijker ;) vandaar mijn verbaasdheid

• ourplayground
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 19:10:
[...]

Ik heb zelf nog geen Watch namelijk ga hem eind deze maand halen, vond de iPhone 6s belangrijker ;) vandaar mijn verbaasdheid
Ah ok, duidelijk :)

Helaas nog steeds geen muziek kunnen luisteren via de apple watch. Ik heb een simpel Logitech headsetje en op een of andere manier vindt hij deze niet in de bluetooth settings. toch maar eens opzoek naar een leuk bluetooth setje.

[ Voor 30% gewijzigd door ourplayground op 06-10-2015 20:18 ]

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:31
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 19:02:
[...]
De Watch heeft 8 GB geheugen waarvan je 2 GB kan gebruiken voor muziek en 75 MB voor foto's. De rest is voor apps.

Bron: http://www.iculture.nl/dossiers/apple-watch/ bij 'Apple Watch opslagcapaciteit'

[ Voor 12% gewijzigd door macmellow op 07-10-2015 10:36 ]

Verwijderd

iemand anders die deze ervaring deelt?
productreview: Apple Watch Sport (42mm) Zwart review door WhatsappHack

want dat laat me beetje twijvelen

Verwijderd

Heel concreet zijn review nalopend:
* De nu.nl app laad bij mij in 5 a 6 seconden. En dat is de eerste keer. Als ik het later opnieuw open is het slechts een seconde of 1 a 2.
* Vervolgens doorklikken naar een artikel duurt nog geen seconde. Hoewel ik persoonlijk niet hele artikelen op een horloge ga lezen moet ik zeggen dat de nu.nl app vlotjes loopt en ik zonder irritatie tussen artikelen kan schakelen.
* Dat het aantal native apps nog beperkt is is inderdaad jammer, maar WatchOS 2 is nog maar net uit en de meeste developers zullen vrij vlot met updates komen. De reviewer lijkt te suggereren dat dit niet gaat gebeuren, maar waarop dat gebaseerd is, is mij onduidelijk. Ook bij updates aan de iPhone (bijvoorbeeld de grote 6 Plus vorig jaar) duurt het doorgaans 2 a 3 maanden voordat alle belangrijke apps geupdate zijn.
* Dat de reviewer vind dat Apple WatchOS 1 nooit uit had moeten brengen is leuk om te weten, maar is van weinig waarde voor iemand die vandaag een AW koopt met WatchOS 2.
* Dat het swipen binnen het home scherm wordt gezien als een "tap" die een app start heb ik zelf geen last van. Dit is in mijn ervaring niet anders dan op de iPhone zelf.
* De functie van de crown verschilt inderdaad per app, maar ik heb dit nog niet als onintuitief ervaren. Uiteraard ligt de keuze hiervoor bij de app developer, dus er zullen best apps zijn die hier een onhandige keuze maken.
* Hoe snel het scherm uitgaat is wederom een keuze van de app developer. Als je bijvoorbeeld de "snel lezen" functie van de nu.nl app gebruikt blijft het scherm rustig minuten lang aan totdat de hele tekst voorbij is geweest. Het scherm gaat niet "zomaar opeens" uit. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je misschien moeite hebt met klokkijken, maar dan zou ik voor een digitale watchface kiezen.
* Ik gebruikt geen Whatsapp. Wel Telegram, en daar kun je gewoon berichten beantwoorden. Je kunt kiezen uit voorgeprogrammeerde teksten, emoji's, stickers, lokatie of je kunt zelf een tekst dicteren. Problemen met verzenden ervaar ik daar niet bij.
* Bellen doe ik nauwelijks, dus hands-free bellen heb ik niet getest. Lijkt me een gimmick. Een bluetooth headset of gewoon een bedraad oortje lijkt me daar geschikter voor.

• ourplayground
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 17:25:
[...]

Heel concreet zijn review nalopend:
* De nu.nl app laad bij mij in 5 a 6 seconden. En dat is de eerste keer. Als ik het later opnieuw open is het slechts een seconde of 1 a 2.
* Vervolgens doorklikken naar een artikel duurt nog geen seconde. Hoewel ik persoonlijk niet hele artikelen op een horloge ga lezen moet ik zeggen dat de nu.nl app vlotjes loopt en ik zonder irritatie tussen artikelen kan schakelen.
* Dat het aantal native apps nog beperkt is is inderdaad jammer, maar WatchOS 2 is nog maar net uit en de meeste developers zullen vrij vlot met updates komen. De reviewer lijkt te suggereren dat dit niet gaat gebeuren, maar waarop dat gebaseerd is, is mij onduidelijk. Ook bij updates aan de iPhone (bijvoorbeeld de grote 6 Plus vorig jaar) duurt het doorgaans 2 a 3 maanden voordat alle belangrijke apps geupdate zijn.
* Dat de reviewer vind dat Apple WatchOS 1 nooit uit had moeten brengen is leuk om te weten, maar is van weinig waarde voor iemand die vandaag een AW koopt met WatchOS 2.
* Dat het swipen binnen het home scherm wordt gezien als een "tap" die een app start heb ik zelf geen last van. Dit is in mijn ervaring niet anders dan op de iPhone zelf.
* De functie van de crown verschilt inderdaad per app, maar ik heb dit nog niet als onintuitief ervaren. Uiteraard ligt de keuze hiervoor bij de app developer, dus er zullen best apps zijn die hier een onhandige keuze maken.
* Hoe snel het scherm uitgaat is wederom een keuze van de app developer. Als je bijvoorbeeld de "snel lezen" functie van de nu.nl app gebruikt blijft het scherm rustig minuten lang aan totdat de hele tekst voorbij is geweest. Het scherm gaat niet "zomaar opeens" uit. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je misschien moeite hebt met klokkijken, maar dan zou ik voor een digitale watchface kiezen.
* Ik gebruikt geen Whatsapp. Wel Telegram, en daar kun je gewoon berichten beantwoorden. Je kunt kiezen uit voorgeprogrammeerde teksten, emoji's, stickers, lokatie of je kunt zelf een tekst dicteren. Problemen met verzenden ervaar ik daar niet bij.
* Bellen doe ik nauwelijks, dus hands-free bellen heb ik niet getest. Lijkt me een gimmick. Een bluetooth headset of gewoon een bedraad oortje lijkt me daar geschikter voor.
Ik ben het met je eens, hoewel ik de Nu.nl app (nog) niet gebruik.
Wat betreft het bellen, ik gebruik de watch nog regelmatig voor bellen, zowel thuis als in de auto. In de auto leun ik gewoon met mijn rechter elleboog op de leuning in mijn auto en ondersteun met mijn hand mijn hoofd. Zo hoor ik duidelijk wat de beller te vertellen heeft en kan de beller mij ook goed verstaan.

Als snelheid de grootste zorg is, ik heb echt het gevoel dat dit een kwestie van tijd is. Daarnaast zie ik de watch meer als een notificatie apparaat dan een opzoek of uitgebreid lezen apparaat

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:49
Ik sta na een paar maanden nog steeds vierkant achter mijn review productreview: Apple Watch (stalen pin, 42mm) Wit review door swv

Ik wil de review nog updaten met watchOS 2 maar ik vind het daar nog iets te vroeg voor en ik heb er momenteel even geen tijd voor (dus dat komt stiekem goed uit).

Let wel dat ik de rvs versie heb en ik zie het dan ook als een leuk klokje om de pols met als bijkomstigheid dat ik er notificaties op kan ontvangen, personaliseren op zowel software als bandjes vlak, en als het moet even bellen, navigeren, muziek dat de iPhone afspeelt doorzoeken of skippen, ING saldo checken en even snel Buienalarm en dat gaat bij mij aardig goed. Maar ja koop je hem om er mee te spelen dan kom je bedrogen uit. >95% van je tijd zal je er niks mee doen en veel mensen vinden dat dan het geld niet waard. Dat kan.

• MartijnMartijn
  • Laatst online: 22:32
Mijn Apple Watch denkt dat ik de hele dag sta, weet iemand daarvoor een oplossing?
Ik heb de juiste lengte doorgegeven, maar ik krijg heel af en toe maar de melding dat ik eens moet staan. Vandaag heb ik grotendeels gezeten en toch krijg ik de melding 'sta doel gehaald, 12 uur gestaan'

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:53

amphora

Websites & Fotografie

martijnmartijn schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:12:
Mijn Apple Watch denkt dat ik de hele dag sta, weet iemand daarvoor een oplossing?
Ik heb de juiste lengte doorgegeven, maar ik krijg heel af en toe maar de melding dat ik eens moet staan. Vandaag heb ik grotendeels gezeten en toch krijg ik de melding 'sta doel gehaald, 12 uur gestaan'
Met 'een uur staan' bedoelen ze dat je in een uur minimaal een minuut gestaan hebt. Ff water pakken of naar de wc gaan en je hebt er een 'uur' bij.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• MartijnMartijn
  • Laatst online: 22:32
amphora schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:28:
[...]

Met 'een uur staan' bedoelen ze dat je in een uur minimaal een minuut gestaan hebt. Ff water pakken of naar de wc gaan en je hebt er een 'uur' bij.
Ah thanks! :D Ik vond het ook al zo vreemd!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-11 11:17
amphora schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:28:
[...]

Inderdaad, gewoon een motivatie om elk uur even een keer op te staan, werkt goed!

[ Tesla MIG MYP ]

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 19:36
Toevallig iemand hier die last heeft van het niet tonen van de gemiddelde hartslag na een (bepaalde) activiteit ?

Ik had afgelopen zaterdag een wandeling gedaan van 20 min om de watch te calibreren en toen kreeg ik na afloop nog mijn gemiddelde hartslag. So far so good.

Dinsdag gefietst met de workout app naar werk, gister hardgelopen met de workout app maar geen gemiddelde hartslag. In de health app wordt er netjes geregistreerd maar in de activity app geen gemiddelde hartslag bij die 2 activiteiten.

Daarna de gebruikelijke oplossingen geprobeerd (aan en uit beide apparaten) dat hielp ook niet en uiteindelijk een unpair en re-pair gedaan.

Daarna een indoor walk gedaan van pak en beet 150m (ijsberen in de woonkamer) en toen kreeg ik wel een gemiddelde hartslag. Net weer met de fiets naar het werk, outdoor cycle aangezet en ja hoor, geen gemiddelde hartslag. Tijdens het fietsen nog expliciet gechecked en tussendoor had de watch in ieder geval 1x een hartslag geregistreerd maar bij de samenvatting na afloop wederom geen gemiddelde hartslag.

In de health app zie ik ook 2 registraties terugkomen tijdens de rit van 20 min en in de activity app op de telefoon wederom geen gemiddelde hartslag :?

Zet ik net nu ik binnen zit een outdoor cycle activiteit aan dan meet de watch wel de hartslag :/ vanmiddag maar weer proberen als ik naar huis fiets .....

[ Voor 6% gewijzigd door dcell op 08-10-2015 08:14 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

martijnmartijn schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:12:
Laat mij raden, die melding komt altijd 10 minuten voor het uur ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik ben, na de vakantie, ook helemaal up to date maar ik merk nog wel dat er wat 'dingetjes' zijn.

1. Ik zie in de glance dat er een hartslag is gemeten maar er komt niets binnen in mijn Health app. Ook de Workout app op de iPhone blijft angstvallig leeg...

2. watchOS2 is wel een accu vreter zeg... heb nog amper naar het ding gekeke en hij staat al op 50%. Zal vast lekker gaan als ik er ook nog wat mee doe!

3. Hoe zie je dat je Watch is verbonden met Wifi? En kun je je iPhone op 5GHz hebben en je Watch op 2,4Ghz?

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:34
iAmRenzo schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:18:

2. watchOS2 is wel een accu vreter zeg... heb nog amper naar het ding gekeke en hij staat al op 50%. Zal vast lekker gaan als ik er ook nog wat mee doe!
Die ervaring deel ik totaal niet. Er zijn dagen dat ie met 70% over op het nachtkastje belandt..

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-11 12:10

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik vind hem helemaal geen accu vreter. Soms hou ik ook rond de 70% over en baal ik daar stiekum van want dan moet ik hem weer op de lader doen want anders kan het zijn dat hij het de volgende dag niet haalt.

Maar als Apple fan zeg ik eerlijk dat de watch me voor de rest nog niet echt kan boeien. Hartslag vind ik fijn om te weten maar de rest vind ik nog niet echt boeiend. Ja bellen ermee is soms wel ideaal 👍

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-11 21:22
Ik ben, na de vakantie, ook helemaal up to date maar ik merk nog wel dat er wat 'dingetjes' zijn.

1. Ik zie in de glance dat er een hartslag is gemeten maar er komt niets binnen in mijn Health app. Ook de Workout app op de iPhone blijft angstvallig leeg...

3. Hoe zie je dat je Watch is verbonden met Wifi? En kun je je iPhone op 5GHz hebben en je Watch op 2,4Ghz?
2. watch app openen op je telefoon -> klik op apple watch -> koppel apple watch los -> daarna opnieuw koppelen -> probleem opgelost (waarschijnlijk)

3. http://www.iculture.nl/ap...den-bekend-wi-fi-netwerk/

• ook_gek

Geen last van
Ook geen last van. Met normaal gebruik zit ik op 60% eind van de dag.
dan zie je een wolkje ipv telefoon tekentje. 5Ghz ondersteund hij helaas niet naar mijn weten.

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10 17:59

LoneWolf

Just a Byte

T lijkt er alleen op dat er alleen via wifi vebonden wordt als er geen bleutooth verbinding mogelijk is ?
Ik zie nl altijd het telefoontje, tot ik bt uitzet op de telefoon.

T wisselt erg qua batterij, als ik veel op t horloge heb gedaan, beetje met glances en een paar keer een app heb gebruikt, kom ik meest aan zon 40-50 procent (6:45-22:30 ongeveer) , bij dagen dat ik er buiten de notificaties niet veel mee doe, omdat ik duk ben of weekeind heb en de stad in ben geweest, zit ik 's avonds (22:00) soms nog wel op 73% (Daarbij ligt ie dan ook wel in t weekeinde tot 10.00 op de lader ;) , net als zn eigenaar )

[ Voor 56% gewijzigd door LoneWolf op 08-10-2015 14:43 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• BoomTree
  • Niet online
LoneWolf schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:39:
T lijkt er alleen op dat er alleen via wifi vebonden wordt als er geen bleutooth verbinding mogelijk is ?
Ik zie nl altijd het telefoontje, tot ik bt uitzet op de telefoon.
Klopt verbind alleen met bekende WiFi netwerken als er geen bluetooth verbinding meer mogelijk is met de iPhone.

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
dcell schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 07:57:
Toevallig iemand hier die last heeft van het niet tonen van de gemiddelde hartslag na een (bepaalde) activiteit ?

Ik had afgelopen zaterdag een wandeling gedaan van 20 min om de watch te calibreren en toen kreeg ik na afloop nog mijn gemiddelde hartslag. So far so good.

Dinsdag gefietst met de workout app naar werk, gister hardgelopen met de workout app maar geen gemiddelde hartslag. In de health app wordt er netjes geregistreerd maar in de activity app geen gemiddelde hartslag bij die 2 activiteiten.

Daarna de gebruikelijke oplossingen geprobeerd (aan en uit beide apparaten) dat hielp ook niet en uiteindelijk een unpair en re-pair gedaan.

Daarna een indoor walk gedaan van pak en beet 150m (ijsberen in de woonkamer) en toen kreeg ik wel een gemiddelde hartslag. Net weer met de fiets naar het werk, outdoor cycle aangezet en ja hoor, geen gemiddelde hartslag. Tijdens het fietsen nog expliciet gechecked en tussendoor had de watch in ieder geval 1x een hartslag geregistreerd maar bij de samenvatting na afloop wederom geen gemiddelde hartslag.

In de health app zie ik ook 2 registraties terugkomen tijdens de rit van 20 min en in de activity app op de telefoon wederom geen gemiddelde hartslag :?

Zet ik net nu ik binnen zit een outdoor cycle activiteit aan dan meet de watch wel de hartslag :/ vanmiddag maar weer proberen als ik naar huis fiets .....
Ja, herken ik. Hartslagmeter tijdens workouts lijkt onbetrouwbaar in wOS 2.

• MrAcid
  • Niet online
Ik kom direct op een feedback pagina en van daaruit op mobiel niet terug naar het product. Maar volgens mij link je naar een Apple Watch clone? In China kan alles... ;-)

Ding draait 99% zeker geen wOS overigens en is dus qua werking zeker niet gelijk met de Apple Watch.

Nu ook product pagina gelezen: http://m.aliexpress.com/item-desc/32438733201.html

Gewoon een clone qua uiterlijk. Qua software (obv productbeschrijving en foto's) erg lelijk en lomp.

[ Voor 15% gewijzigd door MrAcid op 09-10-2015 07:42 ]

Verwijderd

Heb je trouwens voor de watch een computer nodig? Zit even te kijken wat nuttiger is op dit moment.. een normale computer kopen (mac mini) of de watch, want aan de ene kant is geen computer hebben ook wel vervelend.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:57
Als dat de keus is zou ik een computer kopen :)
Watch is een veredeld notificatiedevice.
Wel leuk om te hebben, maar zou een computer meer missen.

Haters everywhere but I don’t really care

Verwijderd

matthijst schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:28:
Als dat de keus is zou ik een computer kopen :)
Watch is een veredeld notificatiedevice.
Wel leuk om te hebben, maar zou een computer meer missen.
iPad pro is ook nog de optie trouwens, want die komt weekje later uit, maar das ook geen computer natuurlijk

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2015 14:34 ]

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

MrAcid schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 07:35:
[...]

Ik kom direct op een feedback pagina en van daaruit op mobiel niet terug naar het product. Maar volgens mij link je naar een Apple Watch clone? In China kan alles... ;-)

Ding draait 99% zeker geen wOS overigens en is dus qua werking zeker niet gelijk met de Apple Watch.

Nu ook product pagina gelezen: http://m.aliexpress.com/item-desc/32438733201.html

Gewoon een clone qua uiterlijk. Qua software (obv productbeschrijving en foto's) erg lelijk en lomp.
Heb wat YT reviews gekeken en vind het allemaal wel meevallen. Komt natuurlijk niet in de buurt van WatchOS, maar het werkt echt soepel wat ik zie: YouTube: NEW Gwatch MTK2502C 1:1 Apple HDC Smartwatch Review w/Link

En voor dat geld heb je toch even een geinig speeltje ;).

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-11 11:17
HeatWave schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:48:
[...]

Heb wat YT reviews gekeken en vind het allemaal wel meevallen. Komt natuurlijk niet in de buurt van WatchOS, maar het werkt echt soepel wat ik zie: YouTube: NEW Gwatch MTK2502C 1:1 Apple HDC Smartwatch Review w/Link

Hij start in ieder geval retesnel op in tegenstelling tot mijn apple watch :P

[ Tesla MIG MYP ]

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Cyw00d schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:57:
[...]

Hij start in ieder geval retesnel op in tegenstelling tot mijn apple watch :P
Ja, daarom. En er is een kans (verwend, I know) dat ik de echte Watch voor kerst krijg, dus ik koop die voorlopig zelf even niet. Ik heb deze net besteld :P.

//offtopic :$.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Yzord schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:39:
Ik vind hem helemaal geen accu vreter. Soms hou ik ook rond de 70% over en baal ik daar stiekum van want dan moet ik hem weer op de lader doen want anders kan het zijn dat hij het de volgende dag niet haalt.

Maar als Apple fan zeg ik eerlijk dat de watch me voor de rest nog niet echt kan boeien. Hartslag vind ik fijn om te weten maar de rest vind ik nog niet echt boeiend. Ja bellen ermee is soms wel ideaal 👍
Ja laad je hem al op bij 70%?
Ik laad de watch alleen op als hij onder de 50% staat als ik naar bed ga. Doe er meer dan geregeld twee dagen mee inmiddels.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10 17:59

LoneWolf

Just a Byte

Bij mij gaat hij gewoon op de lader, of ie nu 20 of 80 procent heeft.
Continue leegtrekken is veel slechter voor de batterij, dan m bij heel wisselende percentages laden.
Leeg (eigenlijk nooit verder als 20%) hooguit 1x in de paar weken, dan houd je je batterij op zn best.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• MrAcid
  • Niet online
HeatWave schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:48:
[...]

Geinig speeltje inderdaad. Maar daar is ook alles mee gezegd. Totaal niet te vergelijken met de Apple Watch wat mij betreft. :) Ik heb het filmpje even doorgeskipt maar ik vind het helemaal niet "meevallen". :+

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-11 12:21

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Ik vind het spijtig dat de Apple Watch nu pas wat meer mogelijkheden krijgt met WatchOS 2 en ook maar net gelanceerd is in BE (9 okt). Ik had hem graag willen aanschaffen want die fitnessfuncties lijken me echt wel leuk maar het voelt aan alsof ik beter wacht op v2.0 hardware nu. Ik ga v1.0 eens passen in Brussel om te beslissen over 38 vs 42mm, alu vs staal en dan wachten op de opvolger.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Watch2 komt pas in de herfst van 2016

• MrAcid
  • Niet online
Dat kun je onmogelijk met enige zekerheid zeggen. Zowel dat het wél als dat het niet zo is.

Overigens was mijn Watch zojuist weer leeg na vannacht gewoon aan de lader gehangen te hebben. Dit is nu de 3e keer in 3 maanden dat me dat op een dag gebeurd. Altijd zonder een aanwijsbare reden. Erg vervelend!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-11 08:55
MrAcid schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 17:43:
Dat kun je onmogelijk met enige zekerheid zeggen. Zowel dat het wél als dat het niet zo is.

Overigens was mijn Watch zojuist weer leeg na vannacht gewoon aan de lader gehangen te hebben. Dit is nu de 3e keer in 3 maanden dat me dat op een dag gebeurd. Altijd zonder een aanwijsbare reden. Erg vervelend!
En je weet zeker dat hij goed zat?
Had in het begin dat hij vaak op 99% bleef staan na het laden. Sinds 2.0 geen last meer van.
Heb hem vannacht eens om gehouden vanwege Sleep, wel in de vliegtuigmodus. Zit nu om 18h15 nog op 30%.
Weliswaar geen werkdag maar toch valt het me niet tegen.

Bing

• MrAcid
  • Niet online
Hoe bedoel je dat hij goed zat? Dat 'ie echt vol was vanmorgen? Ja - dat weet ik zeker.

Op een normale dag blijf ik met ruim 50% zitten aan het eind van de dag. Maar er zijn tot nu toe dus 3 dagen geweest (afgelopen vrijdag, vandaag en één keertje eerder) dat hij ineens tussen 16:00 en 18:00 al een melding gaf dat er nog maar 10% in zat.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

http://www.allaboutphones...voor-halverwege-2016.html

Mijn opmerking is zekerder dan dat hij in Maart 2016 uitkomt.
Yzord schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:07:
[...]

http://www.allaboutphones...voor-halverwege-2016.html

Mijn opmerking is zekerder dan dat hij in Maart 2016 uitkomt.
Blijft gissen, ook totaal niet zeker dus praten over "zekerder" is zinloos.

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-11 12:21

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Donstil schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:21:
[...]

Mwa, weet je, v2.0 ligt volgens mij redelijk klaar, misschien dat er nog wat kleine dingen moeten gebeuren maar ik denk dat ze een nieuwe versie min of meer at will kunnen beginnen te produceren. Mind you dat de huidige Apple Watch al in september 2014 quasi klaar was. Ze moesten vooral nog aan de software sleutelen en wat hardware reviseren, maar kom. En dan een release in April (bijna Mei) 2015. Ik denk dat ze vooral feestdagen afwachten om te zien hoe en wat en daarop de release van de volgende watch gaan afstemmen. Release met Herfst 2016 zou me niet verbazen, maar aangezien Apple graag een bepaalde kadans m.b.t. zijn keynotes heeft lijkt vroeger me perfect mogelijk. Doch, dan moet de release/presentatie tussen 6 - 9 weken voor WWDC 2016 gebeuren.

Ik heb ooit een artikel gelezen over het feit dat Apple een bepaalde kadans heeft in de keynotes, net genoeg gespreid om het publiek, pers niet te overspoelen/Apple-moe te maken en anderzijds lang genoeg om het interessant te maken. Als iemand het bewuste artikel herinnert, zou leuk zijn om het terug te halen is in het algemeen gewoon interessant.

Sorry, voor het gespeculeer en off-topic geneuzel BTW :$ .

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-11 08:55
MrAcid schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 18:17:
Hoe bedoel je dat hij goed zat? Dat 'ie echt vol was vanmorgen? Ja - dat weet ik zeker.

Op een normale dag blijf ik met ruim 50% zitten aan het eind van de dag. Maar er zijn tot nu toe dus 3 dagen geweest (afgelopen vrijdag, vandaag en één keertje eerder) dat hij ineens tussen 16:00 en 18:00 al een melding gaf dat er nog maar 10% in zat.
Sorry, ik begreep dat hij in de ochtend nog niet vol was.

Bing

• MrAcid
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:21:
[...]

Inderdaad.

Eén van de vele Keynote analyses: http://qz.com/261181/the-...ure-of-the-apple-keynote/ voor de liefhebber. :+

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Naja we zien het wel. Appleinsider is normaliter goed op de hoogte en daarbij komt het nieuws van de productielijn.

Maar goed, we zien wel

• Joepv
Over het opladen. Ik doe de Apple Watch bijna elke avond met 60-70% op de oplader. In het weekend wil ik nog wel eens een nacht overslaan, maar dan ligt de klok ook 50% van de tijd op de tafel. Ik heb dan de tweede dag nog een 20-30% over. Ik wil gewoon zeker zijn dat ik genoeg batterij heb.
Vorige week ben ik eens zonder komen zitten, was ineens de batterij na 5 uur leeg. Mijn vrouw haar watch heeft dat al meerdere malen gehad na het upgraden naar watchOS 2. Volgens mij is het een bug in de kalender app, want ik heb net die dag een hanger gehad in de app na veel wijzigingen in mijn kalender.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Verwijderd

Ik zoek nog steeds een 3rd party hardloop app die een workout registreert in de activity app. Ze doen het allemaal wel in de gezondheid app. Maar ik dacht dat het ook in de activity app mogelijk was voor 3rd party apps om daar een workout te registeren.

• SeanB89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11 14:34
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:30:
Ik zoek nog steeds een 3rd party hardloop app die een workout registreert in de activity app. Ze doen het allemaal wel in de gezondheid app. Maar ik dacht dat het ook in de activity app mogelijk was voor 3rd party apps om daar een workout te registeren.
Ik geloof dat de apps het nu ook wel mogen, maar dat de app-makers deze functionaliteit nog niet ingebouwd hebben.
Maar probeer eens te kijken naar Runtastic, die kon geloof ik wel wat nieuws met de Watch.

Verwijderd

SeanB89 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:13:
[...]

Ik geloof dat de apps het nu ook wel mogen, maar dat de app-makers deze functionaliteit nog niet ingebouwd hebben.
Maar probeer eens te kijken naar Runtastic, die kon geloof ik wel wat nieuws met de Watch.
Die heeft het ook nog niet. Die gebruikt nu wel de hartslagmeter.

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

lux schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:12:
Ik heb een probleem met de synchronisatie van mijn kalender en herinneringen etc ... Ik heb een managed iPhone van het werk met Airwatch van VMWare op. Het betreft mijn eigen Apple Watch. Problemen zijn gestart na upgrade naar Watch OS 2 :/ Iemand hier ook last van?
Ik heb dat probleem ook....(ook AirWatch en niets op de  ⌚ )
Ik gebruik de agenda eigenlijk niet op de  ⌚.....maar nu ik het check heb ik geen items op de  ⌚ en wel op de iPhone...zowel bij de standaard Agenda-app als bij Week Calendar.....

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:15
Zou iemand voor mij de diameter van de lader kunnen opmeten?

Ben in het bezit van een huawei watch en zoek eigenlijk een houder/stand waar ik de lader in kan klikken zodat ik deze gemakkelijk kan opladen.

Internet staat vol met houders voor de Apple watch en helaas niet zo vol met houders voor mijn huawei watch :p

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 19:36
schumi1986 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 20:02:
Zou iemand voor mij de diameter van de lader kunnen opmeten?

Ben in het bezit van een huawei watch en zoek eigenlijk een houder/stand waar ik de lader in kan klikken zodat ik deze gemakkelijk kan opladen.

Internet staat vol met houders voor de Apple watch en helaas niet zo vol met houders voor mijn huawei watch :p
2,75cm

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:15
Dankjewel, de lader van de huawei is 3.5cm dus dat gaat helaas niet passen :/

• MrAcid
  • Niet online
Joepv schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 07:48:
Over het opladen. Ik doe de Apple Watch bijna elke avond met 60-70% op de oplader. In het weekend wil ik nog wel eens een nacht overslaan, maar dan ligt de klok ook 50% van de tijd op de tafel. Ik heb dan de tweede dag nog een 20-30% over. Ik wil gewoon zeker zijn dat ik genoeg batterij heb.
Vorige week ben ik eens zonder komen zitten, was ineens de batterij na 5 uur leeg. Mijn vrouw haar watch heeft dat al meerdere malen gehad na het upgraden naar watchOS 2. Volgens mij is het een bug in de kalender app, want ik heb net die dag een hanger gehad in de app na veel wijzigingen in mijn kalender.
Volgens mij heb je gelijk met die Calendar bug die de batterij leegtrekt. Mijn Calendar hing gisteren ook volledig.
Ik heb het meerendeel van de tijd deze watchface, lekker minimalistisch en strak

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/14mb8fm.png

Maar klopt het nou dat daar "ineens" allemaal kleuren bij zijn gekomen?

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:50

Decennia

VECTORHEAD

Donstil schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 23:13:
Ik heb het meerendeel van de tijd deze watchface, lekker minimalistisch en strak

[afbeelding]

Maar klopt het nou dat daar "ineens" allemaal kleuren bij zijn gekomen?
Jup er zijn meer kleuren bij de watchfaces gekomen om te matchen met de nieuwe bandjes :)

Gegroet!

Decennia schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 23:15:
[...]

Jup er zijn meer kleuren bij de watchfaces gekomen om te matchen met de nieuwe bandjes :)
Ooh ja natuurlijk. Helemaal niet aan gedacht :)

• RandyJC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-10 21:53

Dit probleem had ik ook, heb toen een backup gemaakt middels iCloud op mijn iPhone.
Apple Watch los gekoppeld van de iPhone.

de iPhone terug naar fabrieksinstellingen en toen weer opnieuw gekoppeld...

Nergens meer last van.. tip heb ik ergens op Macrumors gelezen

RandyJC

• Joepv
Wel apart dat je de iPhone moet leegmaken/resetten om de Apple Watch problemen op te lossen.

• MrAcid
  • Niet online
Dat klinkt als een "Windows-oplossing" dat vind ik helemaal niks.

Watch batterij zit wel alweer op 53% om 13:08... :(

[ Voor 28% gewijzigd door MrAcid op 13-10-2015 13:08 ]

• Joepv
Bij mij hielp het om de watch te herstarten. Eigenlijk had het probleem zich vanzelf opgelost nadat deze uit zichzelf was uitgegaan. Ineens is het probleem er dan weer. Ik heb het 1x meegemaakt, mijn vrouw al meerdere malen.

Ik zit nu op 89% en heb de watch vanmorgen rond 6:45 van de lader gehaald en al diverse push notificaties gehad.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

MrAcid schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:05:
Dat klinkt als een "Windows-oplossing" dat vind ik helemaal niks.

Watch batterij zit wel alweer op 53% om 13:08... :(
Dan denk ik dat er een native app in de achtergrond draait die veel slurpt

• ourplayground
Ik kreeg net een update van whatsapp op mijn iPhone. Vol goede moed de releasenotes gelezen, helaas nog steeds geen Apple watch app/support (buiten notificaties uiteraard).
Iemand enig idee of dit überhaupt op de planning staat en zo ja, voor wanneer?

• swv
ourplayground schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 08:07:
Ik kreeg net een update van whatsapp op mijn iPhone. Vol goede moed de releasenotes gelezen, helaas nog steeds geen Apple watch app/support (buiten notificaties uiteraard).
Iemand enig idee of dit überhaupt op de planning staat en zo ja, voor wanneer?
Onze betrouwbare vrienden van iCulture schreven er al over:
http://www.iculture.nl/wh...3d-touch-apple-watch-app/

• ourplayground
sww89 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 08:15:
[...]

Onze betrouwbare vrienden van iCulture schreven er al over:
http://www.iculture.nl/wh...3d-touch-apple-watch-app/
ok thanks, maar nog niks over verwachte release date.. we wachten geduldig af..

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 13:33

lux

Ridder schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:51:
[...]

Ik heb dat probleem ook....(ook AirWatch en niets op de  ⌚ )
Ik gebruik de agenda eigenlijk niet op de  ⌚.....maar nu ik het check heb ik geen items op de  ⌚ en wel op de iPhone...zowel bij de standaard Agenda-app als bij Week Calendar.....
Ik vind het heel handig om een herinnering te krijgen via een tikje op de pols ... Ons IT departement gaf aan dat de AirWatch App waarschijnlijk een update zal moeten krijgen. Ik wacht nog even af dan :/

• MrAcid
  • Niet online
Mijn Watch staat nu na 2,5uur gebruik nog op 100% (zeer weinig gebruikt, dat wel). Eens kijken wat er gebeurt als ik nu de Calender app op mijn Watch open, want ik heb een vermoeden dat daar het probleem zit.

• stevenj95
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-11 20:52
ourplayground schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:09:
[...]

ok thanks, maar nog niks over verwachte release date.. we wachten geduldig af..
Werkt hier al! Ik draai iOS 9.1 beta op een iPhone 6s Plus! Werkt super 😊

Afbeeldingslocatie: https://dl.pushbulletusercontent.com/5kA7BciicIwtL6i24ci8pvi1AnT0M29Y/IMG_4196.PNG

Afbeeldingslocatie: https://dl.pushbulletusercontent.com/vOkA2Umkotphh1HzbMeIXK8ygt5QTj1Z/IMG_4197.PNG

• ourplayground
stevenj95 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:50:
[...]

Werkt hier al! Ik draai iOS 9.1 beta op een iPhone 6s Plus! Werkt super 😊

[afbeelding]

[afbeelding]
ok, goed om te weten.. zijn er testers met een ouderwetse iPhone 6 en io9.1 beta?

Heb mijn iPhone geupdate naar de beta versie maar kan nog niet antwoorden op mijn watch. Heb je iets moeten activeren of werkte het out of the blue?

[ Voor 12% gewijzigd door ourplayground op 14-10-2015 12:01 ]

• stevenj95
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-11 20:52
ourplayground schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:08:
[...]

ok, goed om te weten.. zijn er testers met een ouderwetse iPhone 6 en io9.1 beta?

Heb mijn iPhone geupdate naar de beta versie maar kan nog niet antwoorden op mijn watch. Heb je iets moeten activeren of werkte het out of the blue?
Ging bij mij vanzelf! Heb je de laatste update? Herstarten van watch en phone wil ook nog wel eens helpen 😊

• ourplayground
stevenj95 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:24:
[...]

Ging bij mij vanzelf! Heb je de laatste update? Herstarten van watch en phone wil ook nog wel eens helpen 😊
Bij mij werkt het nu ook, zonder verdere actie. Nu nog uitvinden waar ik de antwoorden kan veranderen.

• swv
Hmm als ik door het Huawei Watch topic blader ben ik toch wel een beetje jaloers hoor. Medetweaker MethinX heeft een erg mooie foto gemaakt van zijn exemplaar..
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45023144

Dan denk ik van: 'ja Apple, zo had het ook gekund'. Dat neemt niet weg dat de Apple Watch nog steeds een tof ding is, maar de concurrent heeft tegenwoordig ook mooi spul, vind ik.

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:53

amphora

Websites & Fotografie

sww89 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:55:
Hmm als ik door het Huawei Watch topic blader ben ik toch wel een beetje jaloers hoor. Medetweaker MethinX heeft een erg mooie foto gemaakt van zijn exemplaar..

Dan denk ik van: 'ja Apple, zo had het ook gekund'. Dat neemt niet weg dat de Apple Watch nog steeds een tof ding is, maar de concurrent heeft tegenwoordig ook mooi spul, vind ik.
Rond scherm is mooier ja, maar in de praktijk lijkt me een rechthoekig scherm veel fijner.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• ourplayground
sww89 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:55:

Ziet er inderdaad goed uit, ik denk alleen dat de apple watch vele malen duidelijker is met het bekijken van je notificaties. Ik heb me niet verdiept in de huawei maar wat ik op de plaatjes zie is dat het allemaal overlays zijn, tekst over het klokje heen, tekst over een plaatje heen.
Wat ik fijn vind aan de apple watch is dat je in een oogopslag kan zien wat je bericht is. Bij die huawei heb ik daar mijn twijfels over.

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:34
ourplayground schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:46:
[...]

Bij mij werkt het nu ook, zonder verdere actie. Nu nog uitvinden waar ik de antwoorden kan veranderen.
Die kun je aanpassen in de watch app onder Mijn Watch - berichten - standaardantwoorden

• ourplayground
Maite schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:19:
[...]

Die kun je aanpassen in de watch app onder Mijn Watch - berichten - standaardantwoorden
Klopt, maar kwam er achter dat die (nog) niet werken voor whatsapp. Wel voor imessage.

• BoomTree
  • Niet online
De haptic engine/trilmotor van mijn AW is sinds gister kapot. Hij maakt een geluid alsof je ketting van de fiets ligt en je vervolgens door probeert te trappen.
Zijn er meer mensen met een soortgelijk probleem? Volgende week maar weer even naar Oberhausen rijden.
BoomTree schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:21:
De haptic engine/trilmotor van mijn AW is sinds gister kapot. Hij maakt een geluid alsof je ketting van de fiets ligt en je vervolgens door probeert te trappen.
Zijn er meer mensen met een soortgelijk probleem? Volgende week maar weer even naar Oberhausen rijden.
Je kunt het ook online regelen hoor, krijg je een doosje thuis met UPS label, stop je de defecte watch in en na een paar dagen (meestal maar 2 ) krijg je dan weer een refurb retour.

Scheelt weer wat tijd.

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:36
Klopt het dat je bijna met alle apps je iPhone moet unlocken? Nu.nl, buienradar etc.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• ourplayground
Dark Master schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:43:
Klopt het dat je bijna met alle apps je iPhone moet unlocken? Nu.nl, buienradar etc.
Nee, Nu.nl doen het bij mij ook met een gelockte iphone

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:36
ourplayground schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:51:
[...]

Nee, Nu.nl doen het bij mij ook met een gelockte iphone
Doet het nu, watch even opnieuw opgestart was de fix. Dankje voor de reactie!

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• BoomTree
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:41:
[...]

Je kunt het ook online regelen hoor, krijg je een doosje thuis met UPS label, stop je de defecte watch in en na een paar dagen (meestal maar 2 ) krijg je dan weer een refurb retour.

Scheelt weer wat tijd.
Dat wist ik niet wel handig maar moet toch in Oberhausen zijn volgende week dus kan ik mooi combineren.

• ourplayground
BoomTree schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:48:
[...]

Dat wist ik niet wel handig maar moet toch in Oberhausen zijn volgende week dus kan ik mooi combineren.
Misschien logisch, maar toch voor de zekerheid.. Maak een afspraak voor een bepaalde tijd.
Ik moest laatst voor mijn iPhone naar de apple store in Amsterdam en het leek wel of alle apple producten in een keer massaal uit elkaar gevallen waren zo druk dat het was..

• BoomTree
  • Niet online
ourplayground schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:53:
[...]

Misschien logisch, maar toch voor de zekerheid.. Maak een afspraak voor een bepaalde tijd.
Ik moest laatst voor mijn iPhone naar de apple store in Amsterdam en het leek wel of alle apple producten in een keer massaal uit elkaar gevallen waren zo druk dat het was..
Doe ik, ik maak voordat ik weg ga even een afspraak bij de genius bar.

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-11 20:58
Sinds de update naar watchos2 en IOS 9 gebeurt het bij mij vaak dat de "Signaal naar iPhone sturen" functie niet meer werkt. Soms werkt het wel, maar meestal niet. Behoorlijk irritant. Ik heb phone en watch beide al gereboot en een keer unpaired/paired. Dit heeft helaas geen blijvend resultaat.

Meer mensen hier last van?

Klopt het overigens dat er nog steeds geen "Leash" functie is ? (iPhone buiten bereik van watch = notificatie op watch )

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik draai nu een tijdje watchOS2 maar ik merk weinig snelheids verschil in native apps. Ook lijkt ie over de hele linie trager te zijn geworden. Het launchen van mijn activity app duurt 8-10 seconden terwijl dat in OS1 sneller ging. Wat zijn jullie ervaringen? Heb je wat voorbeelden van opstarttijden van native apps zodat ik kan vergelijken?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• mark_78
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-11 08:57
Spam schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:34:
Ik draai nu een tijdje watchOS2 maar ik merk weinig snelheids verschil in native apps. Ook lijkt ie over de hele linie trager te zijn geworden. Het launchen van mijn activity app duurt 8-10 seconden terwijl dat in OS1 sneller ging. Wat zijn jullie ervaringen? Heb je wat voorbeelden van opstarttijden van native apps zodat ik kan vergelijken?
Bij mij draaien de watchOS2 apps wel een stukje sneller, helaas zijn ze nog niet allemaal aangepast voor watchOS2. Ik heb zelf niet het gevoel dat het langzamer is geworden. Openen van de "activity app" duurt bij mij de eerste keer tussen de 2 en 3 seconden. Als ik hem vlak daarvoor al een keer open heb gehad staat hij er ook meteen.

• Ridder

Ridder

Advanced Moo Device

Ik heb een fantastische Weather Channel app (native....zeggen ze) op mijn  ⌚ .
Heel fijn is dat er ook een complicatie is met regenkans.

Jammer is dat het een eeuwigheid duurt voordat info zichtbaar is (als er wat komt...) en dat de regenkans-info totaal niet klopt......je hebt er dus niets aan.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IuWMBqcl.jpg

Weet iemand waarom ik bij Agenda en/of Week Calendar niets zie op de  ⌚?
Nu lieg ik: ik zie enkel verjaardagen.....meer niet.

• Ridder

Ridder

Advanced Moo Device

Net nog ff zitten vogelen: bij Week Cal krijg ik in eerste instantie dit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aDvX2EFl.jpg
Niks dus.

Na tikken op het scherm komt er een lijst tevoorschijn met diverse activiteiten.
Waarom niet meteen die lijst ??

Bij Agenda krijg ik niet meer te zien dan de verjaardagen......

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5eBLkeOl.jpg
Pagina: 1 ... 25 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie