laat even weten of het is gelukt, zo probeer ik morgen naar Singapore te gaanMsi92 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 16:17:
Nou wens me succes, eens kijken hoe het gaat
[afbeelding]
Ben vooral benieuwd of het boarden goed gaat met de watch, met de telefoon is algemeen geaccepteerd inmiddels, met de watch vraag ik het me af..
Yess ging foutloos, mensen kijken je wel raar aan maar héourplayground schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 20:08:
[...]
laat even weten of het is gelukt, zo probeer ik morgen naar Singapore te gaan![]()
Ben vooral benieuwd of het boarden goed gaat met de watch, met de telefoon is algemeen geaccepteerd inmiddels, met de watch vraag ik het me af..
Thanks! Goed om te weten.. En dat raar aankijken dat went, geloof meMsi92 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 20:33:
[...]
Yess ging foutloos, mensen kijken je wel raar aan maar hé
Vraag me trouwens wel af, dimt je scherm niet als je je watch op de kop houdt voor het scannen van je ticket?
Edit:
Allemaal leuk en aardig maar je moet je watch af doen om de code te scannen... Schiphol, doe er wat aan!!:)
De ruimte tussen scan apparaat en het bureau is te smal voor je pols.. kortom met je mobiel is momenteel toch makkelijker bij het inchecken..
[ Voor 26% gewijzigd door ourplayground op 18-10-2015 20:12 ]
[...]
Thanks! Goed om te weten.. En dat raar aankijken dat went, geloof me
Vraag me trouwens wel af, dimt je scherm niet als je je watch op de kop houdt voor het scannen van je ticket?
Nee. Code blijft gewoon in beeld om te scannen.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Schijnt niet te kunnen, wel een work-around volgens dit forum:Spam schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:38:
Weet iemand hoe je het maken van screenshots van de Apple Watch -uit- kunt zetten? M'n Fotostream zit vol met incidentele screenshots van wijzerplaten. Echt irritant
https://discussions.apple.com/thread/7054921
Vaak heb je verschillende agenda's op je iPhone. In de apple watch app kan je onder agenda's selecteren welke agenda's actief zijn en actief gemaakt kunnen worden op de watch.chippie777 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:59:
Inmiddels toch de stap gemaakt en ook een apple watch (sport) gekocht. Wat ik nog niet heb kunnen vinden is het volgende: Ik zie mijn afspraken in mijn agenda op mijn watch. Wat ik echter niet zie zijn items in mijn agenda welke een hele dag duren. Ik ze ze wel in de agenda op mijn iPhone maar niet op de watch. Is dit een instelling ergens, of zie ik iets anders over het hoofd?
Ik heb dit zelf ingesteld als "match iPhone", wellicht dat het bij jou anders staat?
Staat ook op “match iPhone”, ik zie dus wel afspraken met een tijd, maar afspraken zonder tijd zie ik niet op mijn watch.ourplayground schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:18:
[...]
Vaak heb je verschillende agenda's op je iPhone. In de apple watch app kan je onder agenda's selecteren welke agenda's actief zijn en actief gemaakt kunnen worden op de watch.
Ik heb dit zelf ingesteld als "match iPhone", wellicht dat het bij jou anders staat?
Update:
Ook niet na updaten naar 2.0.1
[ Voor 4% gewijzigd door chippie777 op 21-10-2015 21:04 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
maa, niks bijzonders helaasTylen schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:14:
WatchOS 2.0.1 is uit. Updaten maar.
Verder moet ik wel zeggen dat het antwoorden via Whatsapp (IOS 9.1) wel een uitkomst is, werkt prima moet ik zeggen!
Give 2 Get
[ Tesla MIG MYP ]
Ze starten bij mij nu bijna instant op.
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Heb namelijk het idee dat bijvoorbeeld Buienradar en Instagram geen Native apps zijn aangezien deze best wel 'traag' zijn.
Give 2 Get
Bij mij ontbreekt nog een beetje het overzicht aan native apps. Ik wil het heel graag zelf ervaren maar ik weet er geen apps voor.
Native apps die ik gebruik bv zijn Navigon, Week Calendar ultimate, MonoGram, Clicker.
Ik gebruik ook nog niet veel apps op de watch, juist omdat de meeste gewoon te traag zijn, als ze nog geen native zijn. Eerst app laden, dan de data krijgen, dat duurt vrij lang
[ Voor 34% gewijzigd door LoneWolf op 22-10-2015 11:22 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
[ Voor 88% gewijzigd door Daedalus op 22-10-2015 14:31 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik heb een aantal struikelblokken die me tot dus ver hebben tegenhouden.
- De accu
Hier kan iedereen over klagen, gok ik. Als ik een dag weg ga en bijv. niet thuis kom die avond. Zonder de oplader mee te nemen. Zit je dus met een zwart scherm de volgende dag. Zijn hier al creatieve oplossingen voor gekomen of is het gewoon 'deal with it'?
- Toepasbaarheid
Waar maken jullie het meeste gebruik van? Als ik kijk naar gebruikers die de watch willen verkopen is de reden vaak: 'Ik maak er te weinig gebruik van en draag hem nooit.' Gezondheid en fitness lijkt me een feature die misschien niet of niet vaak wordt gebruikt.
- Economische levensduur
Dit is voor mij een van de grootste struikelblokken. Een horloge is in veel uitvoeringen tijdloos -geen woordgrapje- en kan daarbij makkelijk jaren mee zonder dat de klok gedateerd is. Een Rolex uit 1990 hoeft niet onder te doen voor een Rolex uit 2015 bijvoorbeeld.
Als er ieder jaar een nieuwe Apple Watch komt die dunner, beter, sneller en nieuwe functionaliteiten heeft. Wordt de vorige generatie 'oud' en schuift de behoefte al snel door naar de nieuwe generatie en daalt het plezier van je huidige klok.
Donstil schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:23:
[modbreak]Zullen we "CAPS LOCK DAY" beperken tot CAPS LOCK DAY!!? Exceptioneel hoofdlettergebruik wordt niet echt gewaardeerd, ook niet op 22 oktober. Zie ook Het algemeen beleid #verbodenanders.[/]
[ Voor 12% gewijzigd door Novarion op 22-10-2015 14:41 ]
Google is your best friend
apple watch digital crown schoonmaken
[ Voor 9% gewijzigd door LoneWolf op 22-10-2015 14:43 ]
Ja ik bedoelde eigenlijk meer "Wat doen jullie daaraan".LoneWolf schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:42:
@Donstil
Google is your best friend
apple watch digital crown schoonmaken
Wat is een goeie tip.
Klakkeloos Google nadoen is niet altijd de good way to go
Edit: Eerste hit is naar een Apple support site, dat is toch wel vertrouwd zou je zeggen.
He jammer weerDonstil schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:23:
[modbreak]Zullen we "CAPS LOCK DAY" beperken tot CAPS LOCK DAY!!? Exceptioneel hoofdlettergebruik wordt niet echt gewaardeerd, ook niet op 22 oktober. Zie ook Het algemeen beleid #verbodenanders.[/]
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 22-10-2015 14:46 ]
Ik ben de watch gelijk gaan dragen en tijdens een hike in Yosemite park kwam ik ietsje te dicht langs een betonnen picknickbankje. Daardoor zit er een minuscuul grijs stipje op de space gray behuizing. Het is niet echt noemenswaardig. Ik merkte wel dat ik onbewust vaker met m'n pols vlak langs muren e.d. liep. Misschien omdat ik al jaren geen horloge meer heb gedragen. Kortom, ik durfde het niet meer aan de Apple Watch onbeschermd te laten. Dus sinds vandaag zit hij in een Spigen Rugged Armor case. Dat bevalt goed. De watch wordt er niet veel dikker van. Een klein minpuntje: ik draag de watch om mijn rechterpols met de crown richting mijn hand (feitelijk dus op de kop). Hierdoor staat de tekst op de case op de kop.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Batterijduur: vandaag hele dag gedragen. Paar berichten en mails. Batterij nu 87%, Je kan m.i. makkelijk 2 dagen mee doen met normaal gebruik. Ja ben je de hele dag met dat ding bezig, dan zal het lastig worden.Novarion schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:40:
Heren en wellicht ook enkele dames, ik ben erg nieuwsgierig en aan het nadenken over de aanschaf van een Apple Watch. Hoop dat jullie me meer inzicht kunnen geven en misschien zelfs overhalen.
Ik heb een aantal struikelblokken die me tot dus ver hebben tegenhouden.
- De accu
Hier kan iedereen over klagen, gok ik. Als ik een dag weg ga en bijv. niet thuis kom die avond. Zonder de oplader mee te nemen. Zit je dus met een zwart scherm de volgende dag. Zijn hier al creatieve oplossingen voor gekomen of is het gewoon 'deal with it'?
- Toepasbaarheid
Waar maken jullie het meeste gebruik van? Als ik kijk naar gebruikers die de watch willen verkopen is de reden vaak: 'Ik maak er te weinig gebruik van en draag hem nooit.' Gezondheid en fitness lijkt me een feature die misschien niet of niet vaak wordt gebruikt.
- Economische levensduur
Dit is voor mij een van de grootste struikelblokken. Een horloge is in veel uitvoeringen tijdloos -geen woordgrapje- en kan daarbij makkelijk jaren mee zonder dat de klok gedateerd is. Een Rolex uit 1990 hoeft niet onder te doen voor een Rolex uit 2015 bijvoorbeeld.
Als er ieder jaar een nieuwe Apple Watch komt die dunner, beter, sneller en nieuwe functionaliteiten heeft. Wordt de vorige generatie 'oud' en schuift de behoefte al snel door naar de nieuwe generatie en daalt het plezier van je huidige klok.
Ik gebruik hem puur voor de notificaties en handige dingen in huis zoals:
- timer met Siri als ik aan het koken ben
- hue voor de lampen
- wekker in night stand mode
- afstandbediening voor apple tv
- horloge, ja echt
- boarden in vliegtuig.
Ik vind het daarnaast en fraai horloge. Een beetje mooi horloge kost ook een paar honderd euro.
Qua economische levensduur. Ja, gadgets kosten nu eenmaal geld.
Verder is het batterij verbruik hier prima.
Gebruik wat Siri (Niet echt veel), rond de 75 notificaties per dag, wat muziek door drukken in de auto en door de dag geregeld de tijd bekijken.
ik heb de hartslag registratie uitgezet en geen passcode op mijn watch (De watch kijkt dus ook niet of hij nog "om" is) en haal dan met gemak 2 dagen. Einde van dag 1 meestal 60% einde van dag 2 ongeveer 25%. Met iets minder notificaties zou ik nog wel een derde dag kunnen halen verwacht ik.
[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 24-10-2015 12:48 ]
Wel bemerk ik dat ik niet altijd notificaties binnen krijg. Het lijkt erop dat ik mail van een exchange server meestal niet krijg te “horen/voelen”op mijn watch. Soms hoor ik dan wel de mail binnenkomen op mijn iPhone maar gebeurt er niets op mijn watch.
Verder nog aan het spelen met de instellingen en kijken wat voor mij prettig werkt.
Maar ondanks mijn enorme Applefan gedrag, was ik er over de Watch niet zo te spreken. Kan ook komen omdat ik sleeves heb, maar ik stoorde me mateloos over de hoeveelheid notificaties die niet aan kwamen. Maar hartslag meten en telefoontjes heeft ie altijd wel weer goed gedaan.
Het was toch niet zo mijn ding. Ben een Breitling drager en het deed me elke morgen "pijn" om mijn Apple Watch om te doen ipv mijn Breitling.
Daarbij is het hebben van een Apple Watch icm een jailbroken iphone niet echt te doen. 2.0.1 kon ik al niet updaten ivm de jailbreak.
Kortom erg tevreden. Nu nog eens kijken voor een mooie armband.
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Verwijderd
An sich werkt de boel prima, alleen merk ik dat sommige iOS apps niet op mijn Watch verschijnen, ondanks dat de app een Apple Watch app zou moeten hebben.
Deze apps verschijnen niet in mijn Apple Watch op de iPhone en dus kan ik ze niet laten verschijnen op mijn Apple Watch.
De twee belangrijkste daarvoor zijn Whatsapp en Omnifocus.
Ik heb mijn Apple Watch al reset, de apps van mijn iPhone gehaald en opnieuw geinstalleerd, maar dit lost niets op.
Is dit een bekend probleem? Ik weet niet hoeveel mensen omnifocus gebruiken maar Whatsapp mi 99% van jullie
Give 2 Get
Twee dingen die ik miste:
- Achteraf je hartslag data kunnen inzien;
- Tijdens het lopen het tempo/snelheid van je kilometers kunnen zien (hij laat alleen het overall gemiddelde zien).
Wat hij wél doet:
- Schrijft data direct naar de Activity app (calorieën, workouttijd én een vermelding van de workout in de Activity app op de iPhone);
- Meet continue hartslag onderweg én laat dit handig zien;
- GPS wordt gelogd mits je loopt met je iPhone erbij (dat laatste is natuurlijk logisch, maar ik vermeld het toch maar even).
Verwijderd
Eindelijk de app die ik zoekMrAcid schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 12:42:
Zojuist voor het eerst hardgelopen met de nieuwe Runkeeper Apple Watch app. Dat is een aanrader! De beste hardloopapp voor de Apple Watch op dit moment.
- Tijdens het lopen het tempo/snelheid van je kilometers kunnen zien (hij laat alleen het overall gemiddelde zien).
Wat hij wél doet:
- Schrijft data direct naar de Activity app (calorieën, workouttijd én een vermelding van de workout in de Activity app op de iPhone);
- GPS wordt gelogd mits je loopt met je iPhone erbij (dat laatste is natuurlijk logisch, maar ik vermeld het toch maar even).
Give 2 Get
Is er iemand die weet (uit ervaring) hoe apple omgaat met RMA Watches? Krijg ik een refurb of gaan ze hem in de store open maken?
ik ook, zou een reden zijn om te kopen.Runescom schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 18:37:
Morgen avond ga ik hem testen met fietsen, ben benieuwd!
no comment
Give 2 Get
Hartslag data is bij mij achteraf wel zichtbaar, duurt alleen even voordat het uitgewisseld is blijkbaar want was niet direct zichtbaar. Duurde even.MrAcid schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 12:42:
Zojuist voor het eerst hardgelopen met de nieuwe Runkeeper Apple Watch app. Dat is een aanrader! De beste hardloopapp voor de Apple Watch op dit moment.
Wat hij wél doet:
Gewoon zoals met iPhones.Donstil schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:41:
Mm ik heb mijn kroon net schoongemaakt op de manier dat Apple dit graag wil maar na een uurtje zat hij alweer voor het eerst vast.
Is er iemand die weet (uit ervaring) hoe apple omgaat met RMA Watches? Krijg ik een refurb of gaan ze hem in de store open maken?
In de store kreeg ik voor mijn vrouw direct een nieuwe, gewoon alleen het klokje in een doosje.
de mijne werd via UPS omgeruild, ook niet de 30 euro berekend.
Ben er zuinig op mijn SS ben altijd bang dat ik dan weer wat minders terug krijg.Remko.me schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:20:
[...]
Gewoon zoals met iPhones.
In de store kreeg ik voor mijn vrouw direct een nieuwe, gewoon alleen het klokje in een doosje.
de mijne werd via UPS omgeruild, ook niet de 30 euro berekend.
Ik krijg een foutmelding op de support website dus laat me morgen door support terug bellen (is ook een van de opties), denk dat ik voor 29,- maar van express replacement gebruik maak. Kan ik de Refurb mooi even inspecteren voor ik de mijne opstuur.
Zondag is altijd support systeem in onderhoud..Donstil schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:21:
[...]
Ben er zuinig op mijn SS ben altijd bang dat ik dan weer wat minders terug krijg.
Ik krijg een foutmelding op de support website dus laat me morgen door support terug bellen (is ook een van de opties), denk dat ik voor 29,- maar van express replacement gebruik maak. Kan ik de Refurb mooi even inspecteren voor ik de mijne opstuur.
Je krijgt niets minders terug hoor, sowieso is het een nieuwe van de buitenkant want ze vervangen altijd de hele buitenkant.
Die 29 euro lieten ze mij niet betalen bij de Watch.. ook nooit een factuur van gezien. Bij de iPhone wel altijd.
Ik wil ook graag gebruik maken van Express Replacement, maar wat nu als het niet erkent wordt? Dan ben je verplicht die dekkingskosten te betalen? Heb geen tijd voor de Genius Bar.Remko.me schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:24:
[...]
Zondag is altijd support systeem in onderhoud..
Je krijgt niets minders terug hoor, sowieso is het een nieuwe van de buitenkant want ze vervangen altijd de hele buitenkant.
Die 29 euro lieten ze mij niet betalen bij de Watch.. ook nooit een factuur van gezien. Bij de iPhone wel altijd.
I don't have dreams, I have goals!!
Ze constateren geen problemen bij Express replacement. Controleren alleen op val en water schade. Is mij laatst nog opnieuw verzekerd toen mijn vriendin een defecte iPhone had.Redondo1982 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:45:
[...]
Ik wil ook graag gebruik maken van Express Replacement, maar wat nu als het niet erkent wordt? Dan ben je verplicht die dekkingskosten te betalen? Heb geen tijd voor de Genius Bar.
€ 29,- is alleen voor expres replacement.Remko.me schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:24:
[...]
Zondag is altijd support systeem in onderhoud..
Dus eerst refurb, dan defecte opsturen.
Defecte opsturen en dan refurb ontvangen is gratis. Ook bij de iPhone.
[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 25-10-2015 20:49 ]
Oke, maar als nu achteraf blijkt dat er iets mis is door eigen toedoen (dit is niet zo bij mij, maar even doemscenario denken) krijg je dan nog de kans om er vanaf te zien of ben je dan verplicht die kosten te betalen?Donstil schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:48:
[...]
Ze constateren geen problemen bij Express replacement. Controleren alleen op val en water schade. Is mij laatst nog opnieuw verzekerd toen mijn vriendin een defecte iPhone had.
[...]
€ 29,- is alleen voor expres replacement.
Ik kreeg dus eerst nieuwe watch en toen pas terugsturen.Donstil schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:48:
€ 29,- is alleen voor expres replacement.
Ben benieuwd hoe ze het bij jou doen.
Hierbij de informatie:Redondo1982 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:52:
[...]
Oke, maar als nu achteraf blijkt dat er iets mis is door eigen toedoen (dit is niet zo bij mij, maar even doemscenario denken) krijg je dan nog de kans om er vanaf te zien of ben je dan verplicht die kosten te betalen?
We hebben een tijdelijke reservering laten boeken op uw creditcard. Het bedrag van de reservering is EUR xxx plus btw ('waarde van het vervangende product'). Als we uw originele product binnen tien werkdagen ontvangen en we bevestigen dat het product in aanmerking komt voor servicedekking, wordt de tijdelijke reservering ingetrokken.
Als we uw product niet binnen tien dagen ontvangen, of als onze technici vaststellen dat het product is blootgesteld aan onopzettelijke schade of ongeoorloofde aanpassingen, wordt de waarde van het vervangende product in rekening gebracht. U ontvangt een e-mail waarmee u op de hoogte wordt gesteld over deze kosten.
Als we uw product vóór de uiterste datum ontvangen en vaststellen dat het niet in aanmerking komt voor de volledige dekking, maar WEL in aanmerking komt voor service buiten de garantie, dan brengen we de kosten voor service buiten de garantie in rekening. De kosten voor service buiten de garantie aan uw product staan in de onderstaande lijst vermeld. U ontvangt een e-mail waarin wordt uitgelegd of deze kosten van toepassing zijn.
Als we uw originele product binnen tien dagen na de uiterste datum ontvangen en onze technici vaststellen dat het in aanmerking komt voor service, brengen we de boete voor te late retournering in rekening. De boete voor te late retournering van uw product staat in de onderstaande lijst vermeld. U ontvangt ook een terugbetaling voor de waarde van het vervangende product.
[ Voor 70% gewijzigd door Remko.me op 25-10-2015 20:57 ]
Nee dan nemen ze contact met je op.Redondo1982 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:52:
[...]
Oke, maar als nu achteraf blijkt dat er iets mis is door eigen toedoen (dit is niet zo bij mij, maar even doemscenario denken) krijg je dan nog de kans om er vanaf te zien of ben je dan verplicht die kosten te betalen?
Dus stel je meld een iPhone aan met WiFi problemen die eens nat is geweest.
Dan betaal je €29,- en een reservering op je creditcard. Constateren ze dan water dan betaal je de reparatie kosten daarvoor ook (Vervanginswaarde €300,- ofz) maar nemen ze contact met je op. Je kunt er dan ook voor kiezen alles te annuleren en de refurb te retourneren. Dat kost je dan alleen de €29,- voor replacement service.
Oke, dat is netjes!!Donstil schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:58:
[...]
Nee dan nemen ze contact met je op.
Dus stel je meld een iPhone aan met WiFi problemen die eens nat is geweest.
Dan betaal je €29,- en een reservering op je creditcard. Constateren ze dan water dan betaal je de reparatie kosten daarvoor ook (Vervanginswaarde €300,- ofz) maar nemen ze contact met je op. Je kunt er dan ook voor kiezen alles te annuleren en de refurb te retourneren. Dat kost je dan alleen de €29,- voor replacement service.
Heb wel mijn Iphone er bij gehouden tijdens het fietsen, maar hij schijnt ook goed te werken zonder alleen werkt GPS dan niet. (Zit volgens mij geen GPS sensor in de watch)
Give 2 Get
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Ik heb echter een vraag, ik krijg nooit meldingen binnen bij binnenkomende mail. Agenda meldingen, whatsapp, sms komen allemaal binnen op de watch maar emails merk ik niets van. Ik hoor wel op de iphone de melding dat er mail binnen is maar op mijn watch hoor en voel ik niets. Kan ze dan ook niet terugvinden op het meldingen scherm van de watch. Wat doe ik fout?
Check de Apple Watch app op je iPhone en check je instellingen onder Notifications > Mail.
Afgelegde route wel, maar hartslag info niet.MrAcid schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:20:
Je kunt bij Runkeeper achteraf gewoon je GPX naar Strava importeren. Mocht je dat willen (en/of bedoelen).
Maar eens: Strava moet gewoon snel met een goeie app komen!
Runescom schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:32:
Zo, ben net een eind wezen fietsen met de Watch icm met Runkeeper, maar dat werkt bijzonder goed! Hij werkt je resultaten bij in de Activiteiten app van de Watch zelf, tevens werkt hij de gegevens bij op je Iphone en kun je je hartritme terug vinden in de RunKeeper app (Inclusief bij welke KM)
Heb wel mijn Iphone er bij gehouden tijdens het fietsen, maar hij schijnt ook goed te werken zonder alleen werkt GPS dan niet. (Zit volgens mij geen GPS sensor in de watch)
Nog niet heel veel mee kunnen spelen, maar wat ik tot nog toe gezien heb werkt het allemaal prima. Wel ff wennen aan het kleine scherm, klik nog wel eens mis, maar das niet het probleem van de Watch
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
Ook het automatisch locken en unlocken van mijn Macbook en Mac Mini met MacID vind ik super handig!
Wat ik nog graag zou zien is een app die automatisch Do Not Disturb mode aanzet op de iPhone zodra ik de watch af doe, en notificaties weer toestaat zodra ik de watch weer om doe. Weet iemand of zoiets bestaat?
Give 2 Get
Nu eerst maar even doorkrijgen wat ik er allemaal mee kan!
[ Voor 16% gewijzigd door iRobert op 31-10-2015 12:36 ]
ik douche er iedere dag meeRunescom schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:01:
Hmm, ben dat nog niet tegen gekomen maar hoop eigenlijk dat het er wel is.. Zou een handige feature zijn. Heb zojuist mn Watch even afgewassen onder de kraan. :-) Hij werkt nog prima overigens..
Give 2 Get
Details staan hier al uitgebreid beschreven, niet door mijzelf maar door een ander: https://discussions.apple.com/thread/7305260
Wat er op hoofdlijnen gebeurt (uit één van de posts daar gejat):
Ik vind het irritanter dan dat ik eigenlijk zou willen... Maar nu mis ik dus een mooie shiny medaille voor oktober en mijn Move streak kan weer opnieuw beginnen.
- according to the watch as the day goes by (including workouts) I'm filling in the move circle
- when I complete my move goal, I get the notification on the watch
- when I complete all 3 goals, I get the notification on the watch
- if I look in the Activity app, the move circle is filled in and it jives with the graph data and the Runkeeper workout is listed
- when I look at the Activity app the NEXT day, part of the move data is gone (and I'm below my goal) even though the graph looks correct
Mij ervaringmet Runkeeper is dat ze heel buggy software leveren in vele gevallen. Dus ligt waarschijnlijk aan hun integratie. Wel een top app ... ik gebruik hem ook.MrAcid schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:40:
De eerste écht negatieve ervaring met mijn Apple Watch: ik ben mijn 99 dagen Move streak kwijt door een bug in watchOS icm de Runkeeper Apple Watch app (ik weet niet of het voor meer 3rd-party apps geldt).
Details staan hier al uitgebreid beschreven, niet door mijzelf maar door een ander: https://discussions.apple.com/thread/7305260
Wat er op hoofdlijnen gebeurt (uit één van de posts daar gejat):
[...]
Ik vind het irritanter dan dat ik eigenlijk zou willen... Maar nu mis ik dus een mooie shiny medaille voor oktober en mijn Move streak kan weer opnieuw beginnen.
Ontwikkelaars nemen wel de tijd he? Ik vroeg mij net hetzelfde af en jij was me voor. Het schijnt dat apps helemaal herschreven moeten worden voor dat native gebeuren. Het was ook wel een domme zet van Apple om dat niet al vanaf het begin native te maken. Ik snap ontwikkelaars wel die Apple op deze manier ook moeilijk kunnen bijbenen. En wij maar klagenRunescom schreef op zondag 01 november 2015 @ 17:50:
Iemand inmiddels al meer Native apps ontdenkt? Weet er iemand toevallig of Facebook met een Watch app bezig is?
Give 2 Get
Twijfel nog tussen space grey en de alumnium kleur zelf.
Hoe zijn de ervaringen bij de bezitters?
Verwijderd
Ik twijfelde ook heel erg tussen een space grey sport of aluminium.Novarion schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 16:39:
Ben bijna om..
Twijfel nog tussen space grey en de alumnium kleur zelf.
Hoe zijn de ervaringen bij de bezitters?
Maar heb sinds vanmiddag een aluminium sport en ik kan je zeggen dat t een toppertje is! Ook wat Lekkerbek312 zegt, hier passen meer bandjes bij.
Heeft er iemand trouwens nog tips voor een nieuwe Apple watch gebruiker?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2015 17:51 ]
1 goede tip is dat als je meerdere notificaties krijgt dat je ze niet 1 voor 1 hoeft af te sluiten, maar je hard kan drukken (force touch) om een optie te krijgen om alles te wissen.
Alleen de zwarte band?TranceSetter schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:10:
Hier ook de Alu gekozen. De zwarte is wel mooi maar imo past daar alleen het zwarte bandje bij en dan is soms een beetje te depri.
1 goede tip is dat als je meerdere notificaties krijgt dat je ze niet 1 voor 1 hoeft af te sluiten, maar je hard kan drukken (force touch) om een optie te krijgen om alles te wissen.
Natuurlijk kun je ook met de zwarte combineren, maar ik denk dat meer bandjes goed staan bij de alu silver.Remko.me schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 19:47:
[...]
Alleen de zwarte band?ik zou zeggen, laat je verrassen in de mogelijkheden!
Batterijduur valt mij toch wel wat tegen. Heb de 42mm nu sinds 7:00 om en is al op 87%. En nee ik loop er niet de hele tijd mee te klooien.
Heb je wel de meest recente iOS versie?Geteisem schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:14:
Gisteren een Apple watch van mijn vriendin gekregen.Leuke gadget en werkt soepel. Hou het nu vooral even bij de native apps.
Batterijduur valt mij toch wel wat tegen. Heb de 42mm nu sinds 7:00 om en is al op 87%. En nee ik loop er niet de hele tijd mee te klooien.
2.0.1 gaat een stuk beter om met de accu dan 2.0 namelijk.
Ik heb hem sinds 07.10u uur om, 95% nu, met de nodige notificaties.
Zit ook wel wat in. Moet er ook niet obsessief mee bezig zijn en genieten van deze nieuwe gadgetTranceSetter schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:39:
Ik denk dat je het vooral over de hele dag moet bekijken. Zelf heb ik hem sinds 7:30 om, en hij geeft nog 100% aan. Maar dat kan zo veranderen
Ja draait op 2.0.1. Niet zoveel notificaties maar wel veel berichten gekregen vanochtend omdat iemand mij liep te spammensmoken schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:42:
[...]
Heb je wel de meest recente iOS versie?
2.0.1 gaat een stuk beter om met de accu dan 2.0 namelijk.
Ik heb hem sinds 07.10u uur om, 95% nu, met de nodige notificaties.
Wel notificaties etc, maar verder niet veel gebruikt.
Give 2 Get
Verwijderd
Watch heeft OS 2.0.1.
Als je je er aan stoort lees je er desnoods overheen.amphora schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:06:
Gaat echt iedereen laten weten hoeveel % ie nog heeft na 2/3 uur?
Vind het wel interessant om eerlijk te zijn. Nog steeds blij met dit cadeau.
[ Tesla MIG MYP ]
Dat zijn de cijfers!Cyw00d schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:31:
sinds 9 uur van de lader, heb nu nog 87% over, meestal doe ik er anderhalve tot 2 dagen mee.
Dan wordt er al snel gedacht dat je 'm nauwelijks gebruikt hebt. Voor hoevere ik eerder van je wist ben je er toch regelmatig mee aan de gang. Staat alles gewoon aan incl. hartslag etc.?
Give 2 Get
Hoe bedoel je hartslag continue aan? Dat hij iedere 10 minuten checkt, of dat hij echt continue meet? Want dat eerste heb ik ook en alhoewel dat natuurlijk meer energie verbruikt dan wanneer het uit staat, heb ik op het einde van de dag vaak nog 50+% over (dag van zo'n 16 uur).Runescom schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:22:
Ik zit nu nog op 62.. Wel hartslag continue aan denk ik zou dat veel batterij schelen?
Give 2 Get
Hartslag staat meestal "7 min geleden" bij oid, dus die staat altijd aan, verder krijg ik regelmatig mail van me werk binnen, facebook of whatsapp berichten etc. Dit is nu de 2e dag en op dit moment heb ik 45% over, vannacht heeft hij niet aan de oplader gelegen.Novarion schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:16:
[...]
Dat zijn de cijfers!
Dan wordt er al snel gedacht dat je 'm nauwelijks gebruikt hebt. Voor hoevere ik eerder van je wist ben je er toch regelmatig mee aan de gang. Staat alles gewoon aan incl. hartslag etc.?
[ Tesla MIG MYP ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ah, hij staat in ieder geval niet altijd uit, ik heb hier ook nergens een instelling voor aangepast en ik kan het ook zo snel niet vinden, maar blijkbaar doet hij elke 10min een check, wat in mijn ogen prima is.Tylen schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:06:
Dus die staat NIET altijd aan. Ander staat er niet "7" minuten geleden.
[ Tesla MIG MYP ]
Waarschijnlijk omdat het nauw samenhangt met de Health & Fitness features. Die je wellicht helemaal niet gebruikt... Maar ik denk dat dat de reden is waarom het niet uit te schakelen is.
Wel jammer dat Siri je toch nog vrij vaak naar je iPhone verwijst, sommige opdrachten voert ze wel uit, ook informatief (when did albert einstein die?) maar voor veel dingen moet je toch weer naar de iPhone.
Noodzakelijk? Totaal niet. Maar wel gewoon handig en leuk.
Ik vind voornamelijk het antwoorden in de auto via whatsapp of facebook messenger of sms m.b.v. spraakherkenning echt ideaal werken.HeatWave schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:11:
Nou, heb hem nou een week, week lang eens gewoon aangekeken, niet al teveel mee gedaan behalve noticifaties en wat spelen. Maar de accu gaat gewoon prima mee dat ik nu maar een zooi andere apps actief heb gemaakt, instagram, voetbalapp, paar games. Nu het ding maar gewoon eens op zijn lazer geven af en toe.
Wel jammer dat Siri je toch nog vrij vaak naar je iPhone verwijst, sommige opdrachten voert ze wel uit, ook informatief (when did albert einstein die?) maar voor veel dingen moet je toch weer naar de iPhone.
Noodzakelijk? Totaal niet. Maar wel gewoon handig en leuk.
[ Tesla MIG MYP ]
Ja, ik gebruikte Siri op de iPhone eigenlijk nooit, maar nu is het wel handig soms.....Cyw00d schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:42:
[...]
Ik vind voornamelijk het antwoorden in de auto via whatsapp of facebook messenger of sms m.b.v. spraakherkenning echt ideaal werken.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie
En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie