• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:51
Donstil schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:00:
[...]

Kun je al een CreditCard toevoegen dan? Dat is mij nog nooit gelukt.

Ik krijg beta 4 nog niet aangeboden trouwens. Heb het profiel geïnstalleerd (is niet anders zo lijkt het) maar hij vind geen update.
Vreemd, hier kwam de update onmiddellijk binnen.

Ik heb mijn kaart al sinds 14 juli op mijn iPhone staan met de laatste iOS 9 beta, maar de beta 3 van watchOS 2 had geen apple pay erin. 4 zou dit wel hebben, maar kaart toevoegen aan de watch lukt me nog niet.

• Narcotical
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-03-2021
[...]

Kun je al een CreditCard toevoegen dan? Dat is mij nog nooit gelukt.

Ik krijg beta 4 nog niet aangeboden trouwens. Heb het profiel geïnstalleerd (is niet anders zo lijkt het) maar hij vind geen update.

[...]

Dat is een andere situatie dan waar ik nu last van heb maar mijn probleem lijkt aan Whatsapp icm iOS 7 en 9 te liggen.

Ben het er trouwens niet helemaal mee eens dat de watch geen notificatie hoeft te geven als het scherm van de iPhone aan staat. Is hier al wel eens eerder besproken, niet altijd als het scherm aan staat kijk je er op namelijk.
Ik heb ook een paar dagen iOS9 geprobeerd maar dat was inderdaad een van de dingen die ik merkte en waar ik me aan ergerde. Het hele idee van "even snel op mn Watch kijken of het Whatsappje boeiend is of niet" ging nu niet meer op. Nadat ik mn iPhone terug heb gezet naar iOS8 geen problemen meer gehad dus lijkt inderdaad daaraan te liggen en niet aan de Watch

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-11 15:14
boosterbosch schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:58:
Beta 4 heeft Apple Pay erin zitten. Morgen in ieder geval eens testen in de winkel :)
Installeren duurt wel echt moeilijk lang.

• boosterbosch
Xmoo schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 23:06:
[...]

Installeren duurt wel echt moeilijk lang.
Duurde hier ook 45 minuten ofzo.

Apple Pay werkt nu wel op deze beta

Afbeeldingslocatie: https://db.tt/bY41UIYP

[ Voor 15% gewijzigd door boosterbosch op 21-07-2015 23:47 ]

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:08

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Vanaf het begin heb ik gezegd dat ik de Apple Watch niet zou kopen omdat ik de meerwaarde er nog niet van in zag. Ik mis met name de healthfuncties zoals bloedglucose, saturatie en meer.

Nu moet ik toegeven dat ik gelogen heb... De nerd in mij kon zich niet inhouden en heeft toch de Apple Watch gekocht :-)

Heb uiteindelijk de 38mm genomen aangezien ik zeer kleine polsen heb en volgens mij staat die prima. Ga mijn FitBit Charge HR na een week weer in de verkoop doen :-)

Iemand die nog mijn witte 38mm band M/L wil ruilen tegen een zwarte band 38mm S/M?

[ Voor 8% gewijzigd door Bigg Balls op 21-07-2015 23:41 ]

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:44
Bigg Balls schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 23:38:
Vanaf het begin heb ik gezegd dat ik de Apple Watch niet zou kopen omdat ik de meerwaarde er nog niet van in zag. Ik mis met name de healthfuncties zoals bloedglucose, saturatie en meer.

Nu moet ik toegeven dat ik gelogen heb... De nerd in mij kon zich niet inhouden en heeft toch de Apple Watch gekocht :-)

Heb uiteindelijk de 38mm genomen aangezien ik zeer kleine polsen heb en volgens mij staat die prima. Ga mijn FitBit Charge HR na een week weer in de verkoop doen :-)

Iemand die nog mijn witte 38mm band M/L wil ruilen tegen een zwarte band 38mm S/M?
En dan heb je 1 Witte en 1 Zwarte band toch?

• Bigg Balls

Bigg Balls

Misschien ongelukkig omschreven, ik bedoel dat ik mijn witte setje wil ruilen tegen een zwart setje :-)

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:01
GIsteren het horloge binnen gekregen, via een vriend in de VS. Een SS 42mm met Milanese. Gek genoeg vind ik het horloge aan de lichte kant, ben zwaarder gewend. De prijs is hoog voor een horloge met een houdbaarheidsdatum want hoe je het ook wendt of keert dat heeft ie nou eenmaal, maar dan heb ik het over de SS versie, de sport is aan de hoge kant, maar te doen, vind ik. Ik heb voor de SS gekozen voor de gebruikte materialen, saffier op een goed horloge maakt het voor mij beter, en SS zal wel een beetje krassen, maar dat doet ieder staal, een kras op geanodiseerd aluminium zal zichtbaarder zijn en zelfs HAIII zal krassen, DLC zou beter geweest zijn, maar duurder.

Heb al het sportieve spul uitgezet, ben ik niet in geinteresseerd. Ik wilde deze klok voor de complicaties en berichtgeving, deze laatste staat aan voor SMS, WhatsApp en telefoon. De complicaties, weer, zon op/onder etc. vind ik fantastisch, ben blij verrast hoe fijn ik de timerfunctie, alarm en herinneringen instellen op de Watch, evt met hulp van Siri vind.

Ben natuurlijk nog aan het ontdekken, ik heb het nog maar een dag, maar modulair is voor mij vooralsnog de beste face, alhoewel er zeker 3-4 zijn die ik top vind.

Al met al, minder buyers remorse dan gewoonlijk en dan verwacht.

Zit wel te dubben over AppleCare, nog niet eerder gedaan maar misschien nu wel handig.

[ Voor 3% gewijzigd door dezeppo op 22-07-2015 08:00 ]

• Bigg Balls

Bigg Balls

Donstil schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 17:24:
De bron van de fake Link Bracelet meld.

[...]
Nog ontwikkelingen?

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:41
Wat is jullie ervaring met de Apple Watch met fietsen? En dan bedoel ik het normale naar-werk-toe-fietsen. Ik heb het idee dat mijn Apple Watch dit zonder de Workout app te starten totaal niet registreert. Human ziet dit wel waardoor ik volgens Human al veel eerder mijn 30 minuten beweging heb gehaald, en veel meer calorieën heb verbrand. Moet ik nu elke keer als ik ga fietsen de Activity app aanzetten?
Nee helaas niet.
het laatste wat ik heb gelezen is dat het wel tot eind Juli gaat duren voor er verkooprijpe banden uit de fabriek gaan komen.

Edit: Er zitten wel erg veel rotte Appels tussen op Ailexpress en Ebay trouwens. Ik zie echt de vreselijkste Fake LeatherLoops en Milanese Bandjes voorbij komen. Vooral de aansluiting met de watch gaat bijna altijd fout.

Het is dus nog maar even afwachten hoe dat met de 1:1 Link Bracelet afloopt.

[ Voor 34% gewijzigd door Donstil op 22-07-2015 10:10 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:01
Het is allemaal kopieren en vervalsen op AliBaba en wat er ik er ooit besteld heb was allebei bucht, nooit meer voor mij.

Ook ik vind de originele van Apple te duur en ben ook fan van dat soort typen band, als ik een mooie zie van rond de 150, welke geen kopie is van de originele, ben ik wel koopman denk ik, ik draag mijn horloge graag los en dat gaat het best met een stalen band.

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:33
Hemmik schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:47:
Moet ik nu elke keer als ik ga fietsen de Activity app aanzetten?
Ja

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-11 15:09

John

🚀

Is het niet de Workout app?

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:46
Heeft er iemand een Apple Watch Sport Space Grey met Milanese Loop toevallig?
Ben op zoek naar wat "real life" foto's ipv "te gemaakt" en wat mensen er zelf van vinden.
Blijf het jammer vinden dat er geen space grey uitvoering is van de Milanese Loop.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• swv
John schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:10:
[...]

Is het niet de Workout app?
Ja je hebt gelijk ik haalde ze even door elkaar.
Nieuwe dag nieuwe ontwikkelingen rond de Kloon banden.

Er zijn er inmiddels 2.

Eentje waar ze streven naar een complete kloon, dus inclusief de makkelijk te verwijderen schakels en de sluiting die Apple gebruikt. Die band zou ergens eind juli/begin augustus op de markt moeten komen. Ze werken nu aan het eind product.

En er is de band welke de zelfde schakels gebruikt als Apple maar dan met een vlinder sluiting.
Deze band lijkt erg op de Link Bracelet maar is dus aan de onderkant net anders.

Van de laatst genoemde komt ook een Space Grey (dus niet Space Black) versie.
Ziet er goed uit, lijkt me persoonlijk erg fraai i.c.m. de Sport Space Grey en wilde hem jullie daarom niet onthouden.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/kwakw.jpg
TerrorSource schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:12:
Heeft er iemand een Apple Watch Sport Space Grey met Milanese Loop toevallig?
Ben op zoek naar wat "real life" foto's ipv "te gemaakt" en wat mensen er zelf van vinden.
Blijf het jammer vinden dat er geen space grey uitvoering is van de Milanese Loop.
U vraagt wij draaien. Niet heel mooi als je het mij vraagt.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2mzxx6o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/xf9bio.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 22-07-2015 15:26 ]

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-11 17:40
Wow, die kloon link-bracelet ziet er goed uit. Wat moet zo iets nou gaan kosten?

Hoe is de kwaliteit?

• Narcotical
Donstil schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:20:

Er zijn er inmiddels 2.

Eentje waar ze streven naar een complete kloon, dus inclusief de makkelijk te verwijderen schakels en de sluiting die Apple gebruikt. Die band zou ergens eind juli/begin augustus op de markt moeten komen. Ze werken nu aan het eind product.

En er is de band welke de zelfde schakels gebruikt als Apple maar dan met een vlinder sluiting.
Deze band lijkt erg op de Link Bracelet maar is dus aan de onderkant net anders.

Ziet er goed uit, lijkt me persoonlijk erg fraai i.c.m. de Sport Space Grey en wilde hem jullie daarom niet onthouden.

[afbeelding]

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Die Space Grey ziet er wel goed uit, ben benieuwd! :)
Narcotical schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:31:
[...]

Die Space Grey ziet er wel goed uit, ben benieuwd! :)
Mar.tin schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:31:
Wow, die kloon link-bracelet ziet er goed uit. Wat moet zo iets nou gaan kosten?

Hoe is de kwaliteit?
De prijs is nog niet bekend. De zilveren variant wordt al geleverd en zit inclusief verzending rond de € 100,-.
Kwaliteit van de zilveren schijnt er goed te zijn.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-11 17:40
Donstil schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:36:
De prijs is nog niet bekend. De zilveren variant wordt al geleverd en zit inclusief verzending rond de € 100,-.
Hmm, dat klinkt wel als een verleidelijke prijs. Maar eerst nog een uitgebreid oogje open houden voor de space grey variant :).

Keep us informed 8)

• Narcotical
Donstil schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:36:
[...]

[...]

Als de Space Grey ook zoiets wordt qua prijs is dat wel een interessant bandje. Denk ook dat dat erg mooi staat bij de SG Sport :)

• makooy

[afbeelding]

[afbeelding]
Echt jammer dat de Milanese Loop er niet in een donkere kleur is a la Space Grey. Vindt het gedeelte wat je in de watch schuift echt te opvallend zilver.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:35
Wow, die nep link bracelet :D
Afbeeldingslocatie: http://forums.macrumors.com/attachments/foto-22-07-15-16-13-33-jpg.570410/

Nog niet zoals de echte, maar goed op weg die Chinezen:
Afbeeldingslocatie: http://forums.macrumors.com/attachments/foto-22-07-15-16-13-47-jpg.570411/

[ Voor 40% gewijzigd door matthijst op 22-07-2015 22:12 ]

Haters everywhere but I don’t really care

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
matthijst schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:07:
[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er echt goed uit. Denk alleen dat de vrouw me vermoord als ik deze ook aanschaf

You and I have memories longer than the road ahead

• makooy
[afbeelding]

[afbeelding]
Zijn beide foto's van de neppe of is de onderste een echte?
Zie zelf echt geen verschil maar ben ook niet zo geïnteresseerd in een zilvere link bracelet maar misschien wel in een Space Grey uitvoering...

• Narcotical
TerrorSource schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:33:
[...]

Zijn beide foto's van de neppe of is de onderste een echte?
Zie zelf echt geen verschil maar ben ook niet zo geïnteresseerd in een zilvere link bracelet maar misschien wel in een Space Grey uitvoering...
Beiden zijn nep volgens mij want die van Apple heeft een iets andere sluiting als ik me niet vergis

• matthijst
Klopt, beide nep

[afbeelding]

[afbeelding]
deze is al te koop he.
De band die ik een paar berichten hierboven poste is hier de donkere van.

Ik vind dit persoonlijk wel een mooie optie als de 1:1 clone niet door gaat maar heb toch liever de Apple sluiting enz.

• makooy
Donstil schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 23:46:
[...]

deze is al te koop he.

Ik vind dit persoonlijk wel een mooie optie als de 1:1 clone niet door gaat maar heb toch liever de Apple sluiting enz.
Heb je toevallig een linkje waar die te koop is?

TerrorSource schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 00:05:
[...]

damn, die prijs... voor een chinees bandje..
Dan moet ik het toch even opnemen voor dit "Chinese bandje". Er is veel slechte rommel te koop op Ali Express als het aankomt op Apple Watch bandjes maar het hierboven geposte bandje (en de 1:1 clone) zijn wel van een geheel andere kwaliteits norm.

Dit zijn bandjes welke door een Machine gemaakt worden maar later met de hand worden afgewerkt. Mede hierdoor krijgen ze de originele look en feel.

Daardoor zijn de prijzen wat hoger. Dit bandje zal iets onder de 100 zakken als er wat meer geproduceerd zijn, de clone wordt +/- 120 als er wat meer voorraad is.

• matthijst
Donstil schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 23:46:
[...]

deze is al te koop he.

Ja weet ik, maar deze vind ik geen 100+ euro waard :)
De 1:1 voor $130 wel, maar met zon matige sluiting een keer $50-60.
Iets beter hun best doen in Shenzhen ;)

• makooy
matthijst schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 06:44:
[...]

Ja weet ik, maar deze vind ik geen 100+ euro waard :)
De 1:1 voor $130 wel, maar met zon matige sluiting een keer $50-60.
Iets beter hun best doen in Shenzhen ;)
Ben sowieso van mening dat een chinees bandje niet boven de 50e moet uitkomen. Blijft toch namaak ondanks dat er ook hele goede namaak tussen zit

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
Ik krijg mijn credit card in wallet niet toegevoegd, werkt dat soms alleen met een us-cc? (Ik heb een NL mastercard zonder barcode)

• boosterbosch
boefje79 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:11:
Ik krijg mijn credit card in wallet niet toegevoegd, werkt dat soms alleen met een us-cc? (Ik heb een NL mastercard zonder barcode)
Je bank moet het ondersteunen. En aangezien de Nederlandse banken het nog niet ondersteunen zal dit inderdaad niet gaan.

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zojuist een NL Apple Care+ kunnen aanschaffen op een Apple Watch sport uit Duitsland. Kan prima :)

• swv
Dennischo schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:13:
Zojuist een NL Apple Care+ kunnen aanschaffen op een Apple Watch sport uit Duitsland. Kan prima :)
Heb je dat via de store gedaan of telefonisch? En hoeveel dagen zit er tussen de aanschaf van jouw Apple Watch en Applecare?

Edit: en als het telefonisch was, wat was de procedure om de staat van jouw Apple Watch te kunnen bewijzen?

[ Voor 13% gewijzigd door swv op 23-07-2015 11:55 ]

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:09
Via de website lukt me niet, hoe hebben jullie dat gedaan ?

• colorsone
I... Want... This... !!!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
sww89 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:52:
[...]

Heb je dat via de store gedaan of telefonisch? En hoeveel dagen zit er tussen de aanschaf van jouw Apple Watch en Applecare?

Edit: en als het telefonisch was, wat was de procedure om de staat van jouw Apple Watch te kunnen bewijzen?
Telefonisch, serienummer doorgeven en ze weten alles van je Watch, incl. aankoopdatum. Ze vroegen genees of het in Duitsland was gekocht of iets. Maakt dus niks uit.
Over de staat hebben ze niks gevraagd. Binnen 8 minuten was het geregeld zonder moeilijke vragen :)
Aanschaf was 25 dagen geleden dacht ik, wel binnen de 30 dagen dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennischo op 23-07-2015 13:52 ]

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-11 09:17
Ik heb vanmiddag ook even gebeld.
Serienummer was genoeg. Een diagnostische test, wat je met je iPhone wel moet doen, hoeft met de Apple Watch niet.

Betalen kan op 2 manieren, met je creditcard via je de telefoon of met je creditcard via een linkje dat men via mail stuurt.

Ik zit op dag 58 na aanschaf uit Duitsland, maar dat is dus geen probleem. Je zou het volgens de beschrijving binnen 60 dagen kunnen regelen.

• swv
Bedankt voor de informatie. Ik zit ook op dag 58 haha. Ik vond diagnostische test al zo vreemd. Maar dan weet ik wat ik bij de hand moet hebben :)

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-11 00:58
Sinds 2 dagen de Watch in bezit, op het mooie schermpje na nu toch een lichte twijvel om terug te brengen.
Reden is de snelheid en reageren van de Watch als je de tijd wilt aflezen...
Met snelheid doel ik op; het opstarten, het laden van apps, het gebruik van navigatie duurt tergend lang om in te laden...
Word dit met OS2 totaal anders, krijgt de watch een boost of is het slimmer om te wachten op de Watch 2 ? Bedoel dat lange laden kan aan de software liggen maar, ook aan de hardware natuurlijk.
Hoe ervaren jullie dit ? (een reactie als ; "de mijne is bloedsnel met laden en maps" is moeilijk te geloven)

• Narcotical
Het laden van de Apps duurt even omdat dat via de iPhone loopt allemaal op dit moment. Met watchOS2 zouden er meer native Apps voor de Watch moeten komen en die zullen dan waarschijnlijk ook wel wat sneller laden ed. Hoeveel sneller deze zullen zijn en hoeveel native apps er uberhaupt zullen komen is natuurlijk nog de vraag.

Hoe bedoel je precies "reageren van de Watch als je de tijd wilt aflezen" ? De mijne gaat namelijk gewoon direct aan als ik m'n arm beweeg om te kijken hoe laat het is.

[ Voor 12% gewijzigd door Narcotical op 23-07-2015 17:08 ]

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-11 09:22
Jullie ook last van OS 2 beta 4 dat de watch gewoon vast loopt steeds ? en ik de watch dan moet herstarten wil ik weer iets kunnen doen.

Bekijk mijn site: Remko.me

• Yoshi1983
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06-2021
Ja, hier met beta 4 ook al een paar vastlopers gehad, scherm blijft gewoon zwart...

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:53
Wel apart dat hier zoveel mensen last hebben van lange laadtijden. Ik heb hem nu 2 dagen en de laadtijd van de apps die ik gebruik is gemiddeld 2 a 3 seconden. ( ING, instagram, NU.nl, weer, etc). Natuurlijk kan het sneller, maar ik vind het persoonlijk erg mee vallen.

[ Voor 9% gewijzigd door netvista op 23-07-2015 22:22 ]

netvista schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 22:04:
Wel apart dat hier zoveel mensen last hebben van lange laadtijden. Ik heb hem nu 2 dagen en de laadtijd van de apps die ik gebruik is gemiddeld 2 a 3 seconden. ( ING, instagram, NU.nl, weer, etc). Natuurlijk kan het sneller, maar ik vind het persoonlijk erg mee vallen.
Als jij 3 stopwatch seconden op een halve app wil wachten dan moet je dat natuurlijk doen maar ik heb in die tijd mijn telefoon al lang gepakt.

Ik wilde heel graag dat die apps het zouden gaan worden maar nu ik drie maanden in bezit ben van de watch zie ik het niet meer gebeuren eigenlijk.

WatchOS 2 gaat daar naar mijn verwachting geen verandering in brengen, de Apps mogen dan misschien native gaan draaien, het blijft omslachtig en apps afhankelijk van data (de meeste dus) zullen langzaam blijven omdat die data nog steeds over BT zal gaan.

• Bigg Balls

Bigg Balls

Wellicht breng WatchOS 2 daar toch meer verandering in:

TETHERLESS WI-FI

watchOS 2 introduces Tetherless Wi-Fi, letting the Apple Watch communicate directly with known Wi-Fi hotspots. This is a developer-oriented feature that allows third-party apps to update and function even when the connected iPhone isn't nearby. This uses a new WatchConnectivity feature, designed to improve the communication between the iPhone and the Apple Watch for better third-party app performance.

• netvista
Donstil schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 23:30:
[...]

Als jij 3 stopwatch seconden op een halve app wil wachten dan moet je dat natuurlijk doen maar ik heb in die tijd mijn telefoon al lang gepakt.
Jij pakt binnen 3 seconden je telefoon je telefoon uit je zak, unlocked hem en opent de app die je wil hebben...

Binnen 3 seconden... :P .Met alle respect, maar dat is een knap stukje werk kerel. :*) Lucky luke zou er jaloers op zijn. Misschien kan je hier dan even een tutorial neerzetten hoe je dat doet :)

Maar goed, zoals ik al zei, natuurlijk moet dat sneller kunnen. OS2 zal hier vast e.e.a. in kunnen verbeteren.

[ Voor 4% gewijzigd door netvista op 24-07-2015 02:23 ]

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik geloof inderdaad dat het prima mogelijk is om binnen een paar seconden een app te openen op je iPhone. Ik pak mijn iPhone al uit mijn zak met mijn duim op Touch ID, het ontgrendeld direct en ik open een app.

Ik ben het met hem eens dat apps op een Watch geen toekomst gaan worden.

Draadloos betalen en inchecken zouden weliswaar killer features kunnen zijn.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• swv
Waar Donstil inderdaad op doelt is het feit dat apps op de Watch nooit die van de iPhone zullen vervangen simpelweg door het grotere scherm. Als je dan toch die paar seconden nodig hebt waarom dan niet de iPhone pakken?

Wat natuurlijk wel zo is is het afsluitproces. Mijn iPhone zit in een sleeve, dus dat kost al extra tijd. De iPhone of app moet ik eerst uitschakelen, telefoon in de hoes en dan weer in mijn broekzak proppen. Met de Apple Watch hoef je alleen maar [....stilte.....]. Nou vooruit pols laten zakken :p

En toch zijn er situaties te bedenken dat je toch even een app op je Watch gebruikt. Muziek bedienen gaat bij mij instant. Wekker of timer zetten en hoelang die nog moet. Even in de agenda kijken. En als mijn iPhone wat verder buiten bereik ligt de rest van de apps soms ook. Navigeren over straat is ook leuk.

Nja jullie begrijpen wel, ieder z'n ding.

• matthijst
netvista schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 02:10:
Jij pakt binnen 3 seconden je telefoon je telefoon uit je zak, unlocked hem en opent de app die je wil hebben...

Binnen 3 seconden... :P .Met alle respect, maar dat is een knap stukje werk kerel. :*) Lucky luke zou er jaloers op zijn. Misschien kan je hier dan even een tutorial neerzetten hoe je dat doet :)
Ik weet niet wat je doet, maar ik zit 8 uur per dag op kantoor met een iPhone naast me op het buro :)
Thuis vaak een iPad binnen handbereik, dus 95% van de tijd pak je dan sneller een iPhone/iPad.
En dan heb ik het nog niet over de matige functionaliteit van die apps vergeleken met wat een iPhone/ipad app biedt als je de "moeite" neemt het apparaat op te pakken...

Wat wel handig werkt op een watch is je pols draaien en een berichtje lezen :+

• netvista
Als je iphone idd voor je op het bureau ligt dan red je het misschien inderdaad binnen 3 seconden, maar goed dit is even ervan uitgaande dat ie in je broekzak zit uiteraard.

Bovendien zijn er genoeg situaties waar het gewoon niet altijd even handig is om " even snel" je iphone uit je zak te halen.( In de auto, op de fiets, etc ). Een snelle blik op je watch is dan een stuk efficiënter en dat is dan ook waar de watch in de eerste instantie voor bedoeld is.

Maar goed, idd, het laden van apps kan zeker sneller, maar het is niet dermate traag dat er niet mee te werken is naar mijn idee.

• matthijst
netvista schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:45:
Bovendien zijn er genoeg situaties waar het gewoon niet altijd even handig is om " even snel" je iphone uit je zak te halen.( In de auto, op de fiets, etc ). Een snelle blik op je watch is dan een stuk efficiënter en dat is dan ook waar de watch in de eerste instantie voor bedoeld is.
Ja, misschien als het een glance is, maar als je autorijdend een app wilt gaan openen op je horloge dan verdien je wat mij betreft een aardige boete O-)

• netvista
matthijst schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:05:
[...]

Ja, misschien als het een glance is, maar als je autorijdend een app wilt gaan openen op je horloge dan verdien je wat mij betreft een aardige boete O-)
Glances & notificaties uiteraard. Niet uitgebreid het nieuws lezen ;)

Verwijderd

Hallo Tweakers,

Vraagje over Siri in de watch.

Als ik Siri vraag speel miziek, bel..... Etc etc. De interne functies zeg maar dan gaat dat prima.
Vraag ik iets zoals zoek de Plusmarkt. Dus zoeken via internet dan zegt Siri dat hij dat wel kan maar dan moet ik Handoff even inschakelen. Die staat en stond aan op de watch en de Phone. Hij blijft zo reageren.

Ook heb ik wel vaak dat siri niet reageert ( wakker wordt) van geproken " hey Siri" Diri staatgewoon aan en reageert wel op de crown. Na op nieuw syraten gaat t weer beter.
Zie ik iets over het hoofd of gaat hiet iets niet goed?

Alvast bedankt.

• swv
Dat van handoff herken ik wel maar gebruik ik eigenlijk niet verder. Ik weet dus ook geen oplossing.

Bij Siri heb ik ontdekt dat zodra je je pols draait en het scherm gaat aan, je direct moet gaan praten "hey siri, etc". Wacht je 2 seconden te lang dan luistert ze niet meer. Het voelt een beetje raar om al direct te gaan praten als je scherm net aanstaat maar omdat de interactie zo lang op zich laat wachten heb je al snel de neiging om het praten uit te stellen totdat je siri in het scherm ziet verschijnen. Maar dan is het dus al te laat ;)
netvista schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 02:10:
[...]

Moet je eens "een Mississippi, twee Mississippi, drie Mississippi", zeggen op een normaal tempo, in die tijd heb je echt je mobiel wel gepakt hoor ook uit je broekzak.

En als ik dat dan gedaan heb is de App ervaring nog een stuk beter ook.

Ik geloof er gewoon niet in, Glances (zoals hierboven al besproken) vind ik dan wel weer handig. Even Muziek nummertje door zappen in de auto enz. Het jammer is alleen weer dat de helft van mijn Glances niet werkt en het zelfde probleem heeft als de Apps, ze lijken pas te gaan laden als ik de glance bekijk en dan is het nut er al direct weer vanaf.

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Er zijn er inmiddels 2.

Vandaag mijn replica binnengekregen!
Had serieus niet verwacht dat de kwaliteit zo goed zou zijn :o
Voelt super stevig aan en zit heerlijk. Bovendien sluit het qua stijl echt naadloos aan op de watch!

Zeker een aanradertje!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FH6ODMN.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PfCHCA5.jpg

• Bigg Balls

Bigg Balls

ziet er goed uit, waar heb je hem vandaan?
Wootism schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 23:44:
[...]

Voelt super stevig aan en zit heerlijk. Bovendien sluit het qua stijl echt naadloos aan op de watch!

Zeker een aanradertje!

[afbeelding]

[afbeelding]
Whow dat ziet er idd al heel goed uit.
Dit is de replica met vlinder sluiting toch? (die gesloten dus op de normale sluiting lijkt).

Wat betaalde je ervoor en heb je een link naar de verkoper?

• matthijst
Wow, waar vandaan?
Want die ziet er bijkant 100% hetzelfde als uit als van Apple :D

Hoe ziet de binnenkant eruit als hij dicht zit, is die helemaal glad zoals de originele?
En kan je een foto maken van de band als hij plat ligt (boven/onder)?
En hoe kort je deze in? Ook met dat simpele klik-mechanisme?

[ Voor 28% gewijzigd door matthijst op 25-07-2015 00:34 ]

• swv
Nice ik heb hier ook oren ogen naar.

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
[...]

Ben het er trouwens niet helemaal mee eens dat de watch geen notificatie hoeft te geven als het scherm van de iPhone aan staat. Is hier al wel eens eerder besproken, niet altijd als het scherm aan staat kijk je er op namelijk.
Volledig mee eens. Dat mis ik nu wel tov de Pebble. Ik zit veel in de auto met navigatie op de iPhone, en logischerwijs mis ik vaak de stroken op mijn telefoon. Nu voel ik ook niets op m'n pols daarvan.

Is er geen optie dit in te stellen? Dat de Watch altijd een notiticatie geeft?

Ook mis ik soms appjes, zeker als iemand veel whatsapp berichten in korte tijd stuurt krijg ik soms geen notificatie van de laatste. En het is irritant om te lezen dat ik twee berichten heb maar deze niet direct kan zien. Al zal dat ook liggen aan het feit dat whatsapp geen watch app heeft.

• makooy
[...]

Zeker een aanradertje!

[afbeelding]

[afbeelding]
Lijkt enorm op dit van Apple zelf. Heb je de link naar de verkoper?

Hoe zit het met stukjes er tussen uit halen en met de sluiting. Komen die 2 ook overeen met dat van de originele van Apple?

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Gisteren eindelijk de  Watch binnengekregen.

Werkt allemaal leuk, is wel ff wennen aan de navigatie hier en daar.

Wat mij nu opviel is dat Buienalarm niet update op de  Watch...wel op de iPhone.

Op iPhone:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LqHPXaql.jpg

Op Watch:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GPJ2ickl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sY3Sh3dl.jpg

Op de  Watch staat dus oude info.....of hij moet zo'n 12 uur vooruit kunnen kijken...

Na restart van beiden is het wel weer up to date....maar ik vraag me af of dat zo blijft....misschien zit ik vanavond met grafiek van nu.

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:46
Force touch en dan vernieuwen ;)

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

• Bigg Balls

Bigg Balls

Omdat de Apple Watch slechts één iPhone kan synchroniseren loop ik tegen onderstaand probleem aan, wellicht dat iemand een oplossing heeft :-)

Exchange agenda afspraken automatisch kopiëren naar iCloud

• colorsone
[...]

Zeker een aanradertje!

[afbeelding]

[afbeelding]
Geweldig! hier ben ik naar op zoek, heb je toevallig een link waar wij hem kunnen bestellen?

• swv
Ridder schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 10:13:
Gisteren eindelijk de  Watch binnengekregen.

Werkt allemaal leuk, is wel ff wennen aan de navigatie hier en daar.

Wat mij nu opviel is dat Buienalarm niet update op de  Watch...wel op de iPhone.

Op iPhone:
[afbeelding]

Op Watch:

[afbeelding]

[afbeelding]

Op de  Watch staat dus oude info.....of hij moet zo'n 12 uur vooruit kunnen kijken...

Na restart van beiden is het wel weer up to date....maar ik vraag me af of dat zo blijft....misschien zit ik vanavond met grafiek van nu.
Mocht je er weer tegenaan lopen. Ik heb er ook soms last van en let maar op dat andere glances/apps het dan ook niet doen. Een restart lost het inderdaad op en ik moet zeggen ik heb al een tijdje geen klachten meer.

Ik merk trouwens dat iOS 9 Public beta 2 een grotere impact heeft op zowel de batterij van de iPhone als Watch. Waar het mij met beta 1 gelukt was 3 dagen (!) met mijn Watch te doen, haal ik nu amper 2 dagen. iPhone gaat sneller leeg bij gebruik en ook standby gaat harder dus het is nog niet die beloofde +1 uur op de iPhone 6. Ik wacht geduldig af :z

• Narcotical
Buienalarm kan je verversen door te Force Touchen en dan op vernieuwen te drukken ;)

• Bigg Balls

Bigg Balls

Iemand die nog een originele korte witte 38mm band beschikbaar heeft? Ik ben die van mij kwijt en heb alleen nog de lange, die te lang is voor mijn polsen.

• Remko.me
Mijn apple watch en die van mijn vrouw zijn echt onbruikbaar geworden.

Allebei crashen ze continue en verliezen ze steeds de verbinding met de iPhone.

iOS 9 public beta 2
Apple Watch OS 2 beta 4

Wij kunnen toch niet de enige twee zijn?

Beide al gereset, volledig software herstel maar helaas.

• matthijst
Yoshi1983 heefft hetzelfde.
't is niet voor niks beta heh :)

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-11 10:56
Remko.me schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 22:27:
Mijn apple watch en die van mijn vrouw zijn echt onbruikbaar geworden.

Allebei crashen ze continue en verliezen ze steeds de verbinding met de iPhone.

iOS 9 public beta 2
Apple Watch OS 2 beta 4

Wij kunnen toch niet de enige twee zijn?

Beide al gereset, volledig software herstel maar helaas.
Kan gebeuren bij een beta; wat is je vraag?

• Remko.me
Er staat geen vraag, puur een constatering dat beta 4 niet erg stabiel is. Heb feedback toegevoegd, ben op zoek naar een 'tijdelijke' oplossing tot er een beta 5 komt. Misschien zit er een logische verklaring in.

Zou het alleen bijvoorbeeld bij public beta 2 zijn van iOS 9 en is dit bij beta 4 van iOS 9 niet.

Erg vreemd. Ik kan mij hier helemaal niet in vinden. Beta 4 loopt prima, zowel op de Watch als op de iPhone.

Ook kennissen/vrienden/kennissen met beta 4 hebben geen problemen.

Wat lees je op Macrumors? Daar zie ik ook niet veel gebreken omtrent beta 4

• Remko.me
Donstil schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 22:59:
Erg vreemd. Ik kan mij hier helemaal niet in vinden. Beta 4 loopt prima, zowel op de Watch als op de iPhone.

Ook kennissen/vrienden/kennissen met beta 4 hebben geen problemen.

Wat lees je op Macrumors? Daar zie ik ook niet veel gebreken omtrent beta 4
Ook niet, misschien moet ik toch maar eens proberen iOS 9 beta 4 te installeren, vrees toch dat de public afwijkt van de developer release van iOS9 op watch gebied (wellicht de app?/bluetooth..?).

Macromors lees ik ook niks op, erg vreemd.

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:57
Remko.me schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 23:07:
[...]

Ook niet, misschien moet ik toch maar eens proberen iOS 9 beta 4 te installeren, vrees toch dat de public afwijkt van de developer release van iOS9 op watch gebied (wellicht de app?/bluetooth..?).

Macromors lees ik ook niks op, erg vreemd.
Hier hetzelfde probleem, iOS 9 beta 4 en op de Watch ook beta 4.
Krijg eerst geen notificaties meer binnen, dan is de Watch niet meer verbonden met de iPhone en krijg 'm nu met geen mogelijkheid weer verbonden (behalve opnieuw pairen maar om dat nou elke dag te doen...)

• Remko.me
Fuwor schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 23:13:
[...]

Hier hetzelfde probleem, iOS 9 beta 4 en op de Watch ook beta 4.
Krijg eerst geen notificaties meer binnen, dan is de Watch niet meer verbonden met de iPhone en krijg 'm nu met geen mogelijkheid weer verbonden (behalve opnieuw pairen maar om dat nou elke dag te doen...)
Interesting.... 8)7

Dus mijn verklaring kan dan ook niet kloppen. Ik ga proberen apps te verwijderen, zo zou het zomaar kunnen liggen aan........
Is mij even een raadsel.

Overigens is de watch UIT ZICHZELF geüpdatet naar beta 4 en niet met mijn toestemming. Meerdere deze verrassing gekregen toen ze wakker werden?

http://forums.macrumors.c...-0-beta-4.1877547/page-21

[ Voor 7% gewijzigd door Remko.me op 25-07-2015 23:19 ]

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Bigg Balls schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 23:50:
ziet er goed uit, waar heb je hem vandaan?
Donstil schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 23:51:
[...]

Whow dat ziet er idd al heel goed uit.
Dit is de replica met vlinder sluiting toch? (die gesloten dus op de normale sluiting lijkt).
sww89 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 01:18:
Nice ik heb hier ook oren ogen naar.
TerrorSource schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 08:54:
[...]

Lijkt enorm op dit van Apple zelf. Heb je de link naar de verkoper?
colorsone schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 10:53:
[...]

Geweldig! hier ben ik naar op zoek, heb je toevallig een link waar wij hem kunnen bestellen?
Hahaha shit, ik voel me bijna schuldig!
Het was eigenlijk een grapje wat ik vergeten was. Het is gewoon de originele link bracelet :P
Sorry voor de valse hoop, maar gegarandeerd dat er een goede replica van komt.

Eerlijk is eerlijk, maar die €500,- is het bandje absoluut niet waard.
Wootism schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 23:52:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Het was eigenlijk een grapje wat ik vergeten was. Het is gewoon de originele link bracelet :P

Foei :P

€500,- vond ik de band persoonlijk ook niet waard (omgehad in Apple store). Daar krijg je bij de "echte" horloge merken een betere band voor.

Maar een goeie remake is dus in aankomst voor +/- €125,-

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:44
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Ik dacht dat die 500 euro ook een grapje was,toch even gekeken op de Apple website.

500 Euro!!!!!!!!! Betalen voor een bandje!!
En dat terwijl het klokje zelf 350? Euro kost?

Hoe heeft Apple jou zo ver gekregen om dit te bestellen? Of ben je in je ferrari naar de Apple Store gereden?
Hij heeft een SS en die kost €719,- hè, geen €350,-

• schumi1986
719 - 60 voor het sport bandje = 660

Maar dan nog vind IK 500 euro voor een bandje van een klokje van 660 vreselijk veel geld!
schumi1986 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 02:38:
719 - 60 voor het sport bandje = 660

Maar dan nog vind IK 500 euro voor een bandje van een klokje van 660 vreselijk veel geld!
€719,- want je kunt het sport bandje niet retour geven.

• Bigg Balls

Bigg Balls

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

_/-\o_

• makooy
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Weet je waardoor ik dacht dat het een Chinese was? Op de foto's lijkt hij zwart en bij Apple is die er alleen in zilver(toch?)

• Bigg Balls

Bigg Balls

Nope, sterker nog volgens mij is de zwarte alleen verkrijgbaar icm de link bracelet.

http://www.apple.com/nl/s...uct=MJ482DD/A&step=detail

• swv
Ik dacht ook dat ie door de kleur, wat in mijn ogen op die foto's spacegrijs achtig is, een chinese was. Die spacezwarte koop je inderdaad alleen i.c.m. spacezwarte Watch. Die op de foto's is toch de spacezwarte dan?

Nog even geduld dan maar :p

[ Voor 15% gewijzigd door swv op 26-07-2015 10:52 ]

• schumi1986
Donstil schreef op zondag 26 juli 2015 @ 09:22:
[...]

€719,- want je kunt het sport bandje niet retour geven.
Aangezien je het nieuwe bandje niet kunt gebruiken zonder het sport bandje eraf te halen reken ik in dit geval het bandje niet mee,het gaat mij puur om de waarde van het klokje zelf.

• makooy
Bigg Balls schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:44:
Nope, sterker nog volgens mij is de zwarte alleen verkrijgbaar icm de link bracelet.

http://www.apple.com/nl/s...uct=MJ482DD/A&step=detail
Ah zo, je kan hem dus alleen kopen in combinatie met een zwarte watch maar niet het bandje los... Logisch

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:46
Ik heb last van een stroeve/vastzittende digital crown, als ik hem even niet gebruikt heb moet ik best veel kracht zetten om hem in beweging te krijgen. Als hij eenmaal in beweging is blijft hij erg schokkerig en stroef. Iemand hier oplossing voor/ervaring mee?

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

schumi1986 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 01:49:
[...]

Ik dacht dat die 500 euro ook een grapje was,toch even gekeken op de Apple website.

500 Euro!!!!!!!!! Betalen voor een bandje!!
En dat terwijl het klokje zelf 350? Euro kost?

Hoe heeft Apple jou zo ver gekregen om dit te bestellen? Of ben je in je ferrari naar de Apple Store gereden?
Nee gewoon op mijn Batavus.
Het is de medewerkers-korting van Apple die mij over de streep heeft getrokken om de iets duurdere aan te schaffen :)

• swv
TerrorSource schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:30:
[...]

Ah zo, je kan hem dus alleen kopen in combinatie met een zwarte watch maar niet het bandje los... Logisch
Inderdaad logisch want volgens mij kan je geen enkele leuke combinatie maken met die zwarte schakelband. De spacegrijs sport komt nog het meest in aanmerking. Maar Apple zal wel gedacht hebben dat mensen die een sportversie kopen van 420 euro geen schakelband van >500 euro kopen die tevens glimmend ipv mat is.

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-11 15:09

John

🚀

Maikjuh schreef op zondag 26 juli 2015 @ 12:01:
Ik heb last van een stroeve/vastzittende digital crown, als ik hem even niet gebruikt heb moet ik best veel kracht zetten om hem in beweging te krijgen. Als hij eenmaal in beweging is blijft hij erg schokkerig en stroef. Iemand hier oplossing voor/ervaring mee?
https://support.apple.com/en-us/HT204639
Pagina: 1 ... 16 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie