Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Grappig dat smaken zo verschillen...

Ik heb de sport alu en vandaag even wezen loeren naar de rvs maar ben blij met mijn keuze.

Rvs is mij weer te glimmend.
Leatherloop met sport alu vind ik de mooiste combi 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
matthijsg schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 15:33:
Die zwarte sport met leren bandje is inderdaad erg mooi. Heb zelf gister een Zilvere Sport Witte band gekocht en gelijk een extra zwart sport bandje. Vind deze combo net wat mooier dan een Space Grey met zwarte band (voornamelijk omdat het scherm vrij veel 'zwart' is heb je wel een erg zwarte band om je pols om het zo maar te zeggen. Vond dat zilver net even wat speelser). Maar ook een Space Grey Sport is erg fraai.
[afbeelding]
[afbeelding]

Nu alleen nog opzoek naar een oplaad standaardje die ook werkt met watchOS 2 night stand mode (Werkt alleen horizontaal uit mijn hoofd gezegd...)
Heb er 1 3D laten printen via een website waar veel NL hobbyisten zijn aangemeld. Zeker een aanrader en lekker goedkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:51
Dennischo schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 16:50:
[...]

Heb er 1 3D laten printen via een website waar veel NL hobbyisten zijn aangemeld. Zeker een aanrader en lekker goedkoop!
Wat is goedkoop?
Omdat aliexpress ze voor een euro of 10 heeft bedoel ik.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was net bij de Apple winkel, weten niet of de Apple Watch überhaupt komt hier, misschien in September maar is niet zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 14:27
Thx allen! Ben er inderdaad erg blij mee hoe het heeft uitgepakt. Is en blijft onzettend veel geld natuurlijk voor een bandje.
Verder bevalt me de watch erg goed. Gebruik hem ook veel voor de fitness features.

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:58
absrnd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 13:30:
Dacht ik even bij de Amac in Leiden binnen te lopen op eens die Apple Watch te proberen,
hebben ze totaal geen enkele watch, maar dan ook helemaal niets,
geen display, geen reclame, geen test versie achter de balie, totaal niets 8)7

een verkoopster vertelde dat waarschijnlijk de Amac in den haag bijna alle voorraad heeft gekregen, om toch een beetje concurrentie tov de Apple store te kunnen bieden.

sukkels |:(
A-Mac Leiden gaat voorlopig ook niks krijgen. Apple heeft vrij streng geselecteerd op APR's die de Watch mochten verkopen. Winkeloppervlak, klanttevredenheid, omzet etc. Op basis daarvan zijn er 8 of 9 APR's geselecteerd. Volgens mij 4 A-Macs, 1 Xando, 1 iVizi en 2 iCentres. De rest vd winkels gaat nog wel even duren (of zelfs helemaal niet gebeuren) als ik de bronnen mocht geloven.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 17:24:
Was net bij de Apple winkel, weten niet of de Apple Watch überhaupt komt hier, misschien in September maar is niet zeker...
En wat is hier?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zojuist nog twee Apple Watches gekocht bij A-Mac in Utrecht. Ze hebben er nog voldoende. We hebben de Sport Silver en Sport Grey. Vanavond maar eens kijken of het wat is!

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 15:38

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Dublin Ireland volgens zijn profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

sww89 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:13:
[...]

1. Als jij je Watch om hebt, gaan alle geluiden naar je Apple Watch. Je iPhone blijft stil.
2. De Apple Watch weet of ie om je pols zit of niet. Ligt ie dus op tafel, dan weet de Watch dat ie geen geluid hoeft te maken (omdat je waarschijnlijk toch niet in de buurt bent of dat ding niet mee hebt) en dan gaat je iPhone af.

Ik zie dus niet in waarom anders handiger zou zijn? Natuurlijk is het fijn als je alles tot in de puntjes kunt instellen maar deze oplossing voldoet bij mij :)
ja ik had het al door, bedankt

alleen je hoort nu niet meer of het een whatsapp geluidje is of facebook of een mailtje, het is nog maar 1 geluidje dat vind ik wel jammer

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Het enige waaraan ik twijfel is de kleur. Heb altijd alles wit: witte iPhone, witte iPad en sowieso een wit horloge. Maar de zwarte Watch is strakker en rustiger, de witte is (vind ik) hipper, speelser en zou je eventueel prima met een zwart bandje voor de afwisseling kunnen combineren.

Keuzes, keuzes...

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ierland

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Echt? Ooh dat verbaasd mij wel, hoofdkantoor van Apple Europa zit daar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:11
Ik heb een probleem met mijn nachtlader. Ik moest door een software issue mijn iphone (deed rare dingen als hangen bij instellingen of multitask scherm, waardoor oa bluetooth raar deed).
Dus fresh install gedaan, en ook de watch opnieuw ingesteld.
Daarna (toeval?) wilde ie niet meer laden, accessorie niet compatible melding. Deze melding krijg je ongeveer na een minuut. Hij heeft echter al 2 maanden wel goed opgeladen daar.
Echter laad ie wel op met mijn reislader. Deze zit op een 12 watt blokje (ipv 5w bij nachtlader, die achter mijn bed is weggewerkt) en met een 1m kabel.

zijn er hier meer met dit probleem? En wat hebben jullie gedaan? Mijn vrouw gaat toevallig binnenkort naar Amsterdam met mijn zoontje voor een Apple cursus voor kids, dus wil dan duidelijk hebben waar ik moet zoeken. Heeft de watch een probleem, of de kabel of de charger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 21:40:
[...]

Echt? Ooh dat verbaasd mij wel, hoofdkantoor van Apple Europa zit daar toch?
dat is precies wat ik ook in de winkel zei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 15:38

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Wat zijn de ervaringen hier over de hartslagmeeting bij sport activiteiten? Ik zie dat hij moeite heeft met fitness, fietsen, roeien en meer.

YouTube: Apple Watch: CrossFit Workout - REVIEW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Sinds vanmiddag de Apple Watch Sport. Ik moet zeggen dat alles vlekkeloos werkt, behalve de verbinding of het opstarten van applicaties. Daar moet echt aan gewerkt worden en gelukkig weten we dat dit verbeterd wordt in OS2.

Ik moet erg wennen aan Digital Crown en het feit dat de klok het beginscherm is en niet de app, op zich logisch. In een uur wel 4% kwijt, terwijl er weinig gebeurt is.

Heb de lampen aan gezet met Hue, muziek aangezet via iTunes, iMessage beantwoordt, de buienradar snel gecheckt. Vooralsnog is het voor deze functies erg handig. Een echt verlengstuk van je iPhone.

De jongen bij Apple gaf aan dat ik hem binnen 14 dagen mag retourneren. Dat gaf overigens de doorslag. Ik zal de aankomende dagen precies weten of het het geld waard is. Hoe je het ook went of keert: het is teveel geld voor dit product. Maar dan heb je wel iets leuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Het is wel een beetje een luxe hebbedingetje inderdaad :)
Zie het gewoon als een horloge met extra functies, maar als je puur naar het aankoopbedrag kijkt gaat het nergens over (heb je een iPad of en Macbook voor bedoel ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op zondag 19 juli 2015 @ 18:13:
Het is wel een beetje een luxe hebbedingetje inderdaad :)
Zie het gewoon als een horloge met extra functies, maar als je puur naar het aankoopbedrag kijkt gaat het nergens over (heb je een iPad of en Macbook voor bedoel ik).
Maar is elk duurdere horloge niet een Luxe hebbedingetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:34
Zoals ik ook al in mijn review had aangegeven: als je de Apple Watch echt mooi vind en je gebruikt 'm vooral als horloge, dan kan ik ie best zijn geld/de moeite waard zijn. Ik heb ook bewust niet beoordeeld op prijs omdat dat voor iedereen persoonlijk is. Oke er zijn klassieke horloges die mooier zijn dan de Apple Watch en je koopt hem natuurlijk ook voor een deel om de functies. Maar het feit dat je bandjes kan verwisselen vind ik echt een groot pluspunt ten opzichte van een klassiek horloge zodat ie niet snel zal vervelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Donstil schreef op zondag 19 juli 2015 @ 18:30:
[...]

Maar is elk duurdere horloge niet een Luxe hebbedingetje?
Zeker!
Was ook niet negatief bedoeld, meer, tsja, een observatie ofzo, als reactie op "Hoe je het ook went of keert: het is teveel geld voor dit product. Maar dan heb je wel iets leuks."

[ Voor 18% gewijzigd door matthijst op 19-07-2015 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Laten we het er op houden dat het zeker geen eerste levensbehoefte is. In tegenstelling tot een telefoon tegenwoordig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sww89 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 19:19:
Laten we het er op houden dat het zeker geen eerste levensbehoefte is. In tegenstelling tot een telefoon tegenwoordig :p
Haha gelukkig is dat voor mij al een tijdje geen bepalende factor meer bij het aankopen van nieuwe producten. Anders wordt het leven wel erg saai.
matthijst schreef op zondag 19 juli 2015 @ 19:14:
[...]

Zeker!
Was ook niet negatief bedoeld, meer, tsja, een observatie ofzo, als reactie op "Hoe je het ook went of keert: het is teveel geld voor dit product. Maar dan heb je wel iets leuks."
Het probleem ligt denk ik bij het feit dat een enorm grote groep potentiële gebruikers denkt dat €450,- "veel geld is voor een horloge" en er daardoor meer van wil maken dan dat het naar mijn mening is.

Deels ook Apple zijn schuld, die zetten ook hoog in op Apps enz.

[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 19-07-2015 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Mja 450 is ook een hoop geld voor een horloge voor een hoop mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik denk dat het mede komt door het feit dat we smartwatches de waarde geven die we van andere fabrikanten als Pebble, Sony en Samsung hebben meegekregen. Daarbij opgeteld het recente nieuwsbericht wat de marge is op Apple Watch...

Kortom: ik vind het met OS 1 teveel geld voor het apparaat, wellicht met betere ondersteuning en OS 2 krijgt het apparaat een betere prijs-kwaliteitverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op zondag 19 juli 2015 @ 20:02:
Mja 450 is ook een hoop geld voor een horloge voor een hoop mensen :)
Ja geeft niet verder maar dan is dat product dus niet voor die mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:12
Je kan het ook omdraaien. De Apple Watch kan veel meer en zou eigenlijk duurder moeten zijn. Op mijn traditionele klok kan je alleen maar de tijd aflezen. Vanuit die optiek zou je kunnen stellen dat je pas 'genaaid' bent al die tijd.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
THE_BASE schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:58:
Sinds vanmiddag de Apple Watch Sport. Ik moet zeggen dat alles vlekkeloos werkt, behalve de verbinding of het opstarten van applicaties. Daar moet echt aan gewerkt worden en gelukkig weten we dat dit verbeterd wordt in OS2.

Ik moet erg wennen aan Digital Crown en het feit dat de klok het beginscherm is en niet de app, op zich logisch. In een uur wel 4% kwijt, terwijl er weinig gebeurt is.

Heb de lampen aan gezet met Hue, muziek aangezet via iTunes, iMessage beantwoordt, de buienradar snel gecheckt. Vooralsnog is het voor deze functies erg handig. Een echt verlengstuk van je iPhone.

De jongen bij Apple gaf aan dat ik hem binnen 14 dagen mag retourneren. Dat gaf overigens de doorslag. Ik zal de aankomende dagen precies weten of het het geld waard is. Hoe je het ook went of keert: het is teveel geld voor dit product. Maar dan heb je wel iets leuks.
Heb je hem gekocht bij de Apple Store fysiek? Kan je hem dan echt 14 dagen proberen en zonder probleem je geld dan terug krijgen?? Graag antwoord. Wel handig, dan zou ik ook de stap durven te maken....weet het ook nog niet of het echt een toevoeging is want ik draag nooit horloges...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Zonder hier dingen te claimen enzo: ja dat is mogelijk, maar vraag de verkoper altijd naar de voorwaarden! Ik had vorig jaar mijn iPhone 6 Plus binnen 14 dagen teruggebracht naar de officiele Apple store in Haarlem. Ik kreeg netjes het bedrag direct overgemaakt met een bonnetje als bewijs. Mijn 70 euro bon van back to school waarmee ik de Plus kocht werd daarmee indirect ook 'verzilverd' in echt geld dus dat was mooi meegenomen. Een week later kocht ik in dezelfde store in Haarlem de gewone 6.

Maar als de Watch niet meer verkoopbaar is ben je de klos natuurlijk maar dat lijkt me logisch, het is dus nooit zonder risico's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:07

OMX2000

By any means necessary...

Redondo1982 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 00:01:
Je kan het ook omdraaien. De Apple Watch kan veel meer en zou eigenlijk duurder moeten zijn. Op mijn traditionele klok kan je alleen maar de tijd aflezen. Vanuit die optiek zou je kunnen stellen dat je pas 'genaaid' bent al die tijd.
Die gaat alleen een paar eeuw mee. Ik vraag me af hoe lang die Lithium Polymer het gaat volhouden. Apple heeft wel aangegeven dat zij hem kunnen vervangen voor je, wat het kost is volgens mij nog niet bekend.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OMX2000 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 00:59:
[...]

Die gaat alleen een paar eeuw mee. Ik vraag me af hoe lang die Lithium Polymer het gaat volhouden. Apple heeft wel aangegeven dat zij hem kunnen vervangen voor je, wat het kost is volgens mij nog niet bekend.
De batterij van een iPhone 5 of 5s laten vervangen bij een Apple Store kost in de Vs $79,-- (Geen idee of dat hier 79 euro is trouwens), dus als Apple ongeveer hetzelfde rekent voor de watch lijkt mij dat persoonlijk prima. Zeker als de batterij een jaartje of 4 oud is.

Had Apple niet eens gezegd dat de batterij tot c.a. 1000 cycli zijn normale waarde behoud?
Dat zou met mijn huidige gebruik pas over 225 weken zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
OMX2000 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 00:59:
[...]

Wat denk je dat een servicebeurtje kost van een traditionele automaat? Daar koop je een Apple Watch voor. Ik heb het dan wel over de duurdere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Inmiddels een avond en nacht verder met  Watch: ik blijf het een lastige beslissing vinden op de één of andere manier. Buiten de prijs heb ik altijd zonder gekund (maar dat zij ik ook van de vaatwasmachine) en vraag ik mij nog steeds af wat het echt toevoegt. Notificaties zien is fijn, de klok zien is fijn, maar wat doe ik er over 2 maanden nog mee?

Of zal WatchOS 2 zoveel verbetering geven dat het alleen maar leuker wordt? Heb overigens wel de nieuwe features gezien van OS 2, maar zullen er nog meer verbeteringen komen die niet zijn aangekondigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Moet zeggen dat het bedienen met de neus ook goed gaat. Soms heb ik mijn handjes vol en zie ik het rode balletje bovenin. Dan moet ik dat meteen bekijken en swipe ik mijn neus er even over ;) Werkt goed :P

(Niet doen als je verkouden bent....)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tylen schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:25:
Moet zeggen dat het bedienen met de neus ook goed gaat. Soms heb ik mijn handjes vol en zie ik het rode balletje bovenin. Dan moet ik dat meteen bekijken en swipe ik mijn neus er even over ;) Werkt goed :P

(Niet doen als je verkouden bent....)
Haha prachtig dit, ik ben dus niet de enige die dat doet :)
Stond laatst in de lift, macbook in mijn ene hand, boodschappen in de andere, veeg ik met de neus over de iPhone gaat de lift net open :). Dan twijfel je toch of ze het gezien hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Hahahaha. Mijn vrouw zegt dan: "Lukt het, nerd" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Whahahahha ik doe dat ook xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Valt het jullie niet op dat veel mensen die hem niet hebben gekocht bij voorbaat negatief zijn en de mensen die hem wel hebben gekocht vrij positief zijn? Dat negatieve geluid beïnvloed mijn keuze hem te retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 22:23
THE_BASE schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:39:
Valt het jullie niet op dat veel mensen die hem niet hebben gekocht bij voorbaat negatief zijn en de mensen die hem wel hebben gekocht vrij positief zijn? Dat negatieve geluid beïnvloed mijn keuze hem te retourneren.
Dat heb je altijd.

Maar zoals met alles in het leven is de keuze aan jou. Ga je de meningen geloven en daarmee jouw besluit nemen of ga je toch doen wat je zelf wilt?

Toen ik twee maanden geleden de reviews ging lezen was er meer slechts te vertellen dan goeds over de watch. Toch de watch gekocht en nu twee maanden verder heb ik nog steeds geen spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Xmoo schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:51:
[...]

Dat heb je altijd.

Maar zoals met alles in het leven is de keuze aan jou. Ga je de meningen geloven en daarmee jouw besluit nemen of ga je toch doen wat je zelf wilt?

Toen ik twee maanden geleden de reviews ging lezen was er meer slechts te vertellen dan goeds over de watch. Toch de watch gekocht en nu twee maanden verder heb ik nog steeds geen spijt.
Dat eerste is absoluut waar. Zeker met dit apparaat: heel persoonlijk. Niet voor iedereen voegt het apparaat iets toe. En de vraag is: voegt het voor mij iets toe. Daarbij, gezien de strategie van Apple zou deze Watch in prijs kunnen zakken als de nieuwe versie komt. Maar ik heb zo'n vermoeden dat die langer op zich laat wachten dan met andere producten van Apple.

Wel leuk om te horen dat je er plezier van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Het lijkt erop dat je hem te duur vind. En een excuus aan het zoeken bent om het te kunnen houden.

Als ik jou was zou ik het terug brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Tylen schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:55:
Het lijkt erop dat je hem te duur vind. En een excuus aan het zoeken bent om het te kunnen houden.

Als ik jou was zou ik het terug brengen...
Inderdaad. Zou hem ook terugbrengen, THE_BASE, als ik jouw reacties lees. Apple biedt die service niet voor niks, en voor 450 euro kan je een hoop andere dingen doen :)

Ik zou zelf prima zonder Apple Watch kunnen, maar had er ook geen hoge verwachtingen bij; leuk horloge om te zien, met als extra notificaties en daar voldoet hij goed aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik vind hem niet té duur. Ik vind het duur voor wat het momenteel kan. Maar ik moet ook helder zijn: met WatchOS 2 worden de features uitgebreid en wellicht biedt het apparaat dan meer voor zijn geld.

Als ik zie hoe druk het vrijdag én gisteren was bij Apple en hoeveel verkoop ze hadden, zegt het genoeg dat veel mensen het toch leuk genoeg vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Watch OS 2; nieuwe bewegende klokken, eigen foto achter de digitale klokjes en native apps.
- bewegende klokken: leuk om een keer te zien, maar daarna irritant
- eigen foto zou leuk zijn als het achter een wijzerplaat kan ipv de digitale klok (maar dan zal Apple wel bang zijn dat iedereen Rolex wijzerplaten gaat maken).
- native apps... Oh, zitten er ook apps op de watch dan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:33:
Watch OS 2; nieuwe bewegende klokken, eigen foto achter de digitale klokjes en native apps.
- bewegende klokken: leuk om een keer te zien, maar daarna irritant
- eigen foto zou leuk zijn als het achter een wijzerplaat kan ipv de digitale klok (maar dan zal Apple wel bang zijn dat iedereen Rolex wijzerplaten gaat maken).
- native apps... Oh, zitten er ook apps op de watch dan? :+
Die eigen foto klokken zijn opzicht wel geinig, ik heb een weekje gelopen met het album van mijn vakantie als achtergrond. Dan heb je telkens een nieuw fotootje als je kijkt.

Echter irriteerde het me na een weekje dat er geen Weer/Kalender/batterij mogelijkheid is. Het is de Tijd en daarmee basta.
THE_BASE schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:39:
Ik merk vooral dat mensen graag negatief willen zijn. Op berichten hier op de Frontpage reageren mensen ook continu maar met " het is een flopt want :" of " het wordt een flop" "Haha dit wordt het eerste product van apple sinds 5 jaar wat flopt" .

Ik begrijp niet zo goed hoe andere daar plezier uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
sww89 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 18:40:Maar het feit dat je bandjes kan verwisselen vind ik echt een groot pluspunt ten opzichte van een klassiek horloge zodat ie niet snel zal vervelen :)
Bij ieder horloge kun je bandjes verwisselen. Sterker nog bij een gewoon horloge heb je keuze uit duizenden bandjes en typen sluitingen in tegenstelling tot de apple watch. Niet echt een pluspunt voor de apple watch.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:41:

Ik merk vooral dat mensen graag negatief willen zijn. Op berichten hier op de Frontpage reageren mensen ook continu maar met " het is een flopt want :" of " het wordt een flop" "Haha dit wordt het eerste product van apple sinds 5 jaar wat flopt" .

Ik begrijp niet zo goed hoe andere daar plezier uit halen.
Je slaat de spijker op zijn kop, precies wat ik bedoel. Ik wil niet zeggen dat Apple Watch direct een geweldig succes is. Maar al verkopen ze de aantallen van de Apple TV, dan zullen ze al heel blij zijn. Ik heb ook een Apple TV. Gebruik hem niet heel veel, maar als ik hem gebruik, ben ik er weer blij mee. Datzelfde zal ik met de Watch kunnen hebben, echter is het zes keer zoveel geld.

Ik heb wat reviews gelezen. Bij elke review waarin iemand enthousiast en positief is, zijn de comments negatief. En ik begrijp werkelijk niet, waarom je dat zonder te onderbouwen post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
Redondo1982 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:08:
[...]

Wat denk je dat een servicebeurtje kost van een traditionele automaat? Daar koop je een Apple Watch voor. Ik heb het dan wel over de duurdere merken.
Mijn horloge loopt al 10 jaar zonder servicebeurt. Vorig jaar bij de juwelier geweest voor een beurt en daar gaven ze aan dat het niet nodig was zolang ik niet merk dat hij verkeerd gaat lopen.
Stel dat ik hem over 5 jaar een beurt moet laten geven dan loopt die daarna weer makkelijk 15 jaar.
Niet voor niets heeft Patek als reclame dat je hem voor de volgende generatie koopt.

In 15 jaar tijd is er de apple watch 6s en is de 1e versie al lang niet meer compartable met de iphone van dat moment.

Zonder heel negatief te willen doen, sinds de ipad 1 ben ik een beetje terughoudend bij nieuw apple spul. Hoe snel dat ding onbruikbaar is vanwege het niet meer ondersteunen van software vind ik wel erg kort. De ING app werkt al niet meer op de ipad 1.
Hoewel de watch er goed uitziet met die mickey wijzerplaat, als dit net zo gaat als bij de ipad 1 zit je over 5 jaar met een ongebruikt duur horloge.

[ Voor 18% gewijzigd door RobertJRB op 20-07-2015 12:10 ]

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Ja, maar je haalt er bij de Apple Watch een ander soort plezier en gemak uit. Dat is voor Apple Watch eigenaren ook wat waard.

En over de bandjes. Er zijn denk ik weinig horloges waarbij je zo makkelijk een bandje wisselt als bij de Apple Watch. Ik heb er hier twee in de la liggen en bij beiden moet een schroevendraaier aan te pas komen. Bij de Apple watch heb je trouwens toegang tot dezelfde bandjes als ieder ander horloge als je er een adapter bij koopt. Helaas niet verkrijgbaar via Apple maar dat is niet zo gek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

THE_BASE schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:04:
[...]

Je slaat de spijker op zijn kop, precies wat ik bedoel. Ik wil niet zeggen dat Apple Watch direct een geweldig succes is. Maar al verkopen ze de aantallen van de Apple TV, dan zullen ze al heel blij zijn. Ik heb ook een Apple TV. Gebruik hem niet heel veel, maar als ik hem gebruik, ben ik er weer blij mee. Datzelfde zal ik met de Watch kunnen hebben, echter is het zes keer zoveel geld.

Ik heb wat reviews gelezen. Bij elke review waarin iemand enthousiast en positief is, zijn de comments negatief. En ik begrijp werkelijk niet, waarom je dat zonder te onderbouwen post.
Eensch! Mensen hebben heel graag een mailing over Apple, zoals dat jarenlang ook bij Microsoft was/is. Ik begrijp dat niet zo goed. Ik geloofde zelf in eerste instantie ook niet in de iPod en iPhone. Vooral omdat ik vanuit een "features perspectief" keek, en er zoveel andere producten op papier beter leken. Achteraf besef ik mij echter dat Apple een heel ecosysteem heeft opgebouwd, met allerlei sterke en minder sterke producten die samen heel fijn samenwerken. Het mooie is dat je ervan kunt vinden wat je wilt, maar de hele wereld kijkt aandachtig naar Apple en ze makken bakken vol met winst met iets wat wij Tweakers niet altijd snappen. Misschien heet zoiets gewoon genialiteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
RobertJRB schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:05:
[...]

Mijn horloge loopt al 10 jaar zonder servicebeurt. Vorig jaar bij de juwelier geweest voor een beurt en daar gaven ze aan dat het niet nodig was zolang ik niet merk dat hij verkeerd gaat lopen.
Stel dat ik hem over 5 jaar een beurt moet laten geven dan loopt die daarna weer makkelijk 15 jaar.
Niet voor niets heeft Patek als reclame dat je hem voor de volgende generatie koopt.

In 15 jaar tijd is er de apple watch 6s en is de 1e versie al lang niet meer compartable met de iphone van dat moment.

Zonder heel negatief te willen doen, sinds de ipad 1 ben ik een beetje terughoudend bij nieuw apple spul. Hoe snel dat ding onbruikbaar is vanwege het niet meer ondersteunen van software vind ik wel erg kort. De ING app werkt al niet meer op de ipad 1.
Hoewel de watch er goed uitziet met die mickey wijzerplaat, als dit net zo gaat als bij de ipad 1 zit je over 5 jaar met een ongebruikt duur horloge.
Waarom vergelijk jij een analoog horloge met een digitale smartwatch?

Daarentegen verwacht ik ook niet dat een Apple Watch over 5 jaar nog rendabel is. Maar dan ben je zo gewend, dat je een nieuwe koopt. Als ik voor mijzelf spreek: ik koop nooit dure cadeaus. Heb een MacBook Air gekocht 5 jaar geleden die nog prima voldoet. Een iPhone 6 in november en nu de Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
THE_BASE schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:15:
[...]

Die vergelijking werd eerder in het topic gemaakt, daar reageer ik op. Maar dan nog blijven het beide horloges. Voor mij zou die apple een alternatief zijn voor een mechanisch horloge. Zeker gezien de prijs.
Daarentegen verwacht ik ook niet dat een Apple Watch over 5 jaar nog rendabel is. Maar dan ben je zo gewend, dat je een nieuwe koopt.
Dat is juist mijn probleem. Een telefoon is na een paar jaar al toe aan vervanging, een laptop kan iets langer mee maar moet dan ook wel vervangen worden.
Een goed mechanisch horloge echter niet. Die gaan vele jaren langer mee en die wil ik ook langer kunnen gebruiken.

Neemt niet weg dat een apple watch mij een leuk apparaat lijkt om te hebben, maar niet voor 1100 euro.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:10
Ik blijf erbij dat een Apple Watch of andere smart band/watch NIET te vergelijken is met een "traditioneel" horloge. Tuurlijk een normale horloge gaat jaren mee maar daar koop je dat ding ook voor. Een Apple Watch is eigenlijk alles behalve een traditioneel horloge. Kan je met je normale horloge je hartslag in de gaten houden als je aan het sporten bent? Kan je op een traditioneel horloge het nieuws lezen van vandaag? Tuurlijk blijft het een hoop geld en is het een verbruiksartikel wat je over een aantal jaar vervangt maar zo is de electronica markt tegenwoordig. Nu als je je telefoon laat vallen ben je bang dat je scherm kapot is terwijl als je vroeger je Nokia 3310 liet vallen je bang was dat er een gat in de vloer zat...

Wat ik probeer te zeggen, ga niet alles tegenover iets totaal anders zetten maar vergelijk het in de productgroep waarin het product zit. Zet je de Apple Watch af tegen een Samsung Gear of een Microsoft Band en kijk er dan eerlijk naar...
RobertJRB schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:46:
[...]

Neemt niet weg dat een apple watch mij een leuk apparaat lijkt om te hebben, maar niet voor 1100 euro.
1100 euro is je eigen keuze !!! Mijne was 450 en voldoet perfect. Je kan ook een goedkopere versie nemen als die van 1100 he, je bent niet verplicht om die te nemen, er is keuze genoeg

[ Voor 17% gewijzigd door makooy op 20-07-2015 13:23 ]

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackjack21
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:15:
[...]

Die vergelijking moet je juist maken. Of draag jij een Apple Watch en een ander horloge? De Apple Watch vervangt op dat moment een ander horloge. Het is een vervanger op dat moment (niet complementair omdat je er geen 2 draagt), vervangers vergelijk je juist. Of vergelijk jij niet een niet-smart TV met een smart TV omdat je op de smart TV meer kan doen?

De Apple Watch moet wel meerwaarde hebben dan de horologes die ik nu draag want ik ga ze niet beide tegelijk dragen (functioneler, sneller, duidelijker, comfortabeler, mooier, etc).
Mijn horloges en de Apple Watch zitten richting dezelfde prijs categorie in mijn geval. Ook dan is het in die zin een vergelijking.

Zoals boven goed verwoord is ga ik niet voor de Watch 1 (zelfde ervaring met mijn iPad 1). Voor nú is de Apple Watch voor mij nog geen vervanger voor een willekeurig ander horloge dat ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
RobertJRB schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:05:
[...]
Hoe snel dat ding onbruikbaar is vanwege het niet meer ondersteunen van software vind ik wel erg kort. De ING app werkt al niet meer op de ipad 1.
Een 5 jaar oud apparaat. Wat verwacht je? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:49
Donstil schreef op maandag 20 juli 2015 @ 01:32:
[...]

De batterij van een iPhone 5 of 5s laten vervangen bij een Apple Store kost in de Vs $79,-- (Geen idee of dat hier 79 euro is trouwens), dus als Apple ongeveer hetzelfde rekent voor de watch lijkt mij dat persoonlijk prima. Zeker als de batterij een jaartje of 4 oud is.

Had Apple niet eens gezegd dat de batterij tot c.a. 1000 cycli zijn normale waarde behoud?
Dat zou met mijn huidige gebruik pas over 225 weken zijn 8)7
Waarschijnlijk zal het zwakker worden van de batterijcapaciteit niet het grootste probleem zijn na 4 jaar ,eerder hoe ontzettend traag de Apple watch is geworden Door de software updates van apple en zul je noodgedwongen elke 2/3 jaar de nieuwste iwatch moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 20:53

John

🚀

Vanaf vrijdag draag ik de Apple Watch Sport SG en ik moet zeggen dat het bovenverwachting leuk is!

Ik merk dat het bijhouden van je activiteiten (hoeveel je beweegt etc.) op een dag een prikkel geeft om het ook echt te gaan doen. Vooral even dat tikje op de pols dat je moet gaan staan. :+

De grootste domper is wel de Nederlandse Siri... je kan bijna niets vragen terwijl dit met de Engelse Siri wel mogelijk is. Als voorbeeld; "Wat is 35% van 10 euro?". Nederlandse Siri gaat zoeken op het web.. 8)7, terwijl de Engelse Siri het gewoon uit kan rekenen. Maar dit ligt natuurlijk niet aan de Watch, maar het maakt alles wel leuker en gemakkelijker als je dit wel kon doen.

Verder weet ik niet of de bandjes 169 euro waard zijn. Ik heb de leather loop gekocht omdat het wel lekker zat en voor de afwisseling, maar 169 euro is 1/3 van de Apple Watch en dan heb je alleen een bandje }:|

[ Voor 13% gewijzigd door John op 20-07-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
THE_BASE schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:54:
[...]

Dat eerste is absoluut waar. Zeker met dit apparaat: heel persoonlijk. Niet voor iedereen voegt het apparaat iets toe. En de vraag is: voegt het voor mij iets toe. Daarbij, gezien de strategie van Apple zou deze Watch in prijs kunnen zakken als de nieuwe versie komt. Maar ik heb zo'n vermoeden dat die langer op zich laat wachten dan met andere producten van Apple.

Wel leuk om te horen dat je er plezier van hebt.
Weetje, daar zit ik ook aan te denken. Dat ze eerst even jaar op de OS gaan focussen en vervolgens pas weer nieuwe Hardware. Tevens zei een vriend van mij iets heel slims, hij zei dat de HW van de watch niet veel uitmaakt gezien de meeste HW via jouw telefoon gaat. Dus WIFI B/G of N, GPS, etc. etc. gaat via de phone en niet via de watch, daar heeft hij toch wel gelijk in. Tevens is het alleen met de iPad en iPhone dat er elk jaar een nieuwe versie komt toch? Bedoel de iPods, MBP, iMAC, Mac Pro hebben toch niet elk jaar een HW update gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
TerrorSource schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:21:
Ik blijf erbij dat een Apple Watch of andere smart band/watch NIET te vergelijken is met een "traditioneel" horloge. Tuurlijk een normale horloge gaat jaren mee maar daar koop je dat ding ook voor. Een Apple Watch is eigenlijk alles behalve een traditioneel horloge. Kan je met je normale horloge je hartslag in de gaten houden als je aan het sporten bent? Kan je op een traditioneel horloge het nieuws lezen van vandaag? Tuurlijk blijft het een hoop geld en is het een verbruiksartikel wat je over een aantal jaar vervangt maar zo is de electronica markt tegenwoordig. Nu als je je telefoon laat vallen ben je bang dat je scherm kapot is terwijl als je vroeger je Nokia 3310 liet vallen je bang was dat er een gat in de vloer zat...

Wat ik probeer te zeggen, ga niet alles tegenover iets totaal anders zetten maar vergelijk het in de productgroep waarin het product zit. Zet je de Apple Watch af tegen een Samsung Gear of een Microsoft Band en kijk er dan eerlijk naar...
Er zijn genoeg horloges die je hartslag in de gaten houden, en seiko had jaren geleden de message watch waarop je nieuws kon lezen. Er zijn mechanische horloges met vele complicaties, bijvoorbeeld een Frank Muller met 36 complicaties (functies) https://www.franckmuller.com/en/aeternitas-mega-4/

Dat argument gaat wat mij betreft niet op. Het blijft gewoon een horloge. Eentje die veel meer kan maar nog steeds een horloge.
Als ik een apple watch zou dragen deed ik mijn andere horloge niet om. Hij vervangt mijn horloge en komt er niet bij.
1100 euro is je eigen keuze !!! Mijne was 450 en voldoet perfect. Je kan ook een goedkopere versie nemen als die van 1100 he, je bent niet verplicht om die te nemen, er is keuze genoeg
Het gaat niet om het geld, 1100 euro is niet zo'n gekke prijs voor een horloge. Waar het mij om gaat is dat ze met een vrij standaard afwerking (staal, saffierglas en leren band) in die prijscategorie gaan concurreren met mechanische horloges die een veel langere levensduur en hogere restwaarde hebben. Een stalen versie met saffierglas en leren bandje voor 500 a 600 euro had ik veel logischer gevonden. Dan blijft het ook een gadget die je vervangt na een paar jaar.
matthijst schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:18:
[...]

Een 5 jaar oud apparaat. Wat verwacht je? :D
Misschien is het mijn leeftijd maar van sommige producten verwacht je dat ze iets langer mee kunnen of tenminste ondersteunt worden.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 15:36
Inmiddels heb ik hem 2 uur in huis ( en ook al 2 uur om mijn pols). De bediening is even wennen, met name dat force touch is even wennen.

Heb de 42mm sport spacegrey met zwart bandje. Bandje voelt erg prettig aan de op de huid. Scherm is verrassend helder en scherp!

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook de 42mm spacegrey sport, nu een middagje om en al significant minder op mn telefoon gekeken, whatsappjes die niet zo belangrijk zijn komen wel weer, pols-draaitje is genoeg om daar achter te komen

zit prima om de pols....bandje zit ook prima, komt in de loop der tijd denk ik nog wel een leren variant bij, maar voor nu prima om uit te proberen en mee te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Xmoo schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:48:
[...]

Weetje, daar zit ik ook aan te denken. Dat ze eerst even jaar op de OS gaan focussen en vervolgens pas weer nieuwe Hardware. Tevens zei een vriend van mij iets heel slims, hij zei dat de HW van de watch niet veel uitmaakt gezien de meeste HW via jouw telefoon gaat. Dus WIFI B/G of N, GPS, etc. etc. gaat via de phone en niet via de watch, daar heeft hij toch wel gelijk in. Tevens is het alleen met de iPad en iPhone dat er elk jaar een nieuwe versie komt toch? Bedoel de iPods, MBP, iMAC, Mac Pro hebben toch niet elk jaar een HW update gehad?
De watch heeft zijn eigen wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narcotical
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-03-2021
Gisteren had ik na een dag gebruik 66% batterij over. Besloten om de watch in de spaarstand te zetten voor de nacht. Vanmorgen nog 64% na het opstarten en nu nog 34% over. Eerste keer dat ik er twee dagen mee doe sinds ik de Watch heb, afgelopen 2 dagen toch iets minder mee gespeeld waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Vandaag heb ik nog maar 10% over terwijl ik hiervoor twee dagen ermee deed. Enige wat ik heb geinstalleerd is de ING app. Eens kijken of dit een battery drain is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narcotical
Tylen schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:45:
Vandaag heb ik nog maar 10% over terwijl ik hiervoor twee dagen ermee deed. Enige wat ik heb geinstalleerd is de ING app. Eens kijken of dit een battery drain is.
Lijkt me niet, heb die er ook op staan hier. Wel apart als dat zo ineens is

[ Voor 4% gewijzigd door Narcotical op 20-07-2015 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:03
Nu weet ik niet of dit normaal is maar ik ben er zeer tevreden mee, nog 10% over (draag de watch zowat 24/7)

Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/2d26o8w.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Msi92 op 20-07-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik ben zelf nog altijd erg benieuwd naar de verkoopcijfers:

http://www.nrcq.nl/2015/0...echt-vandaag-weten-we-het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Waarom? Als leidraad voor het eventueel retourneren van de AW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Redondo1982 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 08:59:
[...]

Waarom? Als leidraad voor het eventueel retourneren van de AW?
Nope, die keuze is gemaakt.

Maar of de mensheid op internet gelijk heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Tylen schreef op maandag 20 juli 2015 @ 17:14:
[...]

De watch heeft zijn eigen wifi.
Klopt maar ook die wordt pas echt in OS2 gebruikt. Terwijl bij OS1 de WIFI van de iPhone wordt gebruikt en jij er als horlogedrager niks van merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Xmoo schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:06:
[...]

Klopt maar ook die wordt pas echt in OS2 gebruikt. Terwijl bij OS1 de WIFI van de iPhone wordt gebruikt en jij er als horlogedrager niks van merkt.
Ik dacht dat bij OS1 het ook al zo was dat de Watch in sommige gevallen (geen bluetooth?) via Wifi met iPhone communiceert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Lees even dit support document https://support.apple.com/nl-nl/HT204562.
WatchOS 1 is dan inderdaad: Buiten bereik van bluetooth? Poging tot verbinden via een Wi-Fi netwerk waar de iPhone mee verbonden is. De iPhone geeft de Watch hier dan de opdracht voor. "He vriend, ik zit nu op Wi-Fi netwerk X. Als je de verbinding met mij verliest via Bluetooth, probeer mij dan nog ff te vinden op Wi-Fi netwerk X."

WatchOS 2 is dan: Er van uitgaande dat ook hier nog geldt: De Apple Watch gebruikt Bluetooth wanneer de iPhone in de buurt is. Zo wordt stroom bespaard. De Watch verbind uit zichzelf met de Wi-Fi netwerken waar de iPhone ooit mee verbonden is geweest. De Watch heeft immers geen toetsenbord om dat zelf te kunnen. Het verschil met OS 1 is hier dat je nooit de iPhone in range, en dus bij je, hoeft te hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door swv op 21-07-2015 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Xmoo schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:06:
[...]

Dat is niet waar.

Kijk maar eens naar deze statistieken welke mijn wifi controller geeft:

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1437464293.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Tylen schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:38:
[...]

Dat is niet waar.

Kijk maar eens naar deze statistieken welke mijn wifi controller geeft:

[afbeelding]
Ik zie nu pas dat je 'de Wifi van de iPhone wordt gebruikt' op twee manieren kan opvatten.
Verbinden met de iPhone over Wi-Fi Direct, of;
Verbinden met de iPhone over een Wi-Fi netwerk.

Ik mag hopen dat hij dat tweede dan bedoelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narcotical
De Watch maakt op bepaalde momenten zeker wel zelf verbinding met Wi-Fi. Zo kon ik gewoon iMessages ontvangen en versturen vanaf de Watch laatst terwijl mijn iPhone lag te herstellen aan iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:19

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

Lijkt wel alsof ik de enige ben die wel apps gebruikt op zn watch. Vooral Shazam en de muziek app!

Dat bellen met dat ding buiten niet echt een succes is, lijkt me logisch. Heb t wel een paar keer gedaan (vrienden klaagden niet over de kwaliteit) maar gebruik dat vooral in huis.

[ Voor 23% gewijzigd door Decennia op 21-07-2015 10:22 ]

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narcotical
Decennia schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:17:
[...]

Lijkt wel alsof ik de enige ben die wel apps gebruikt op zn watch. Vooral Shazam en de muziek app!

Dat bellen met dat ding buiten niet echt een succes is, lijkt me logisch. Heb t wel een paar keer gedaan (vrienden klaagden niet over de kwaliteit) maar gebruik dat vooral in huis.
Mwah, gebruik de apps ook wel hoor. Vooral wat quick reply's op berichten, het weer kijken etc gebeurd nog wel vaak. Muziek zal ik ook wel gaan gebruiken als ik weer dagelijks in de trein zit binnenkort maar op dit moment nog niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Narcotical schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:53:
De Watch maakt op bepaalde momenten zeker wel zelf verbinding met Wi-Fi. Zo kon ik gewoon iMessages ontvangen en versturen vanaf de Watch laatst terwijl mijn iPhone lag te herstellen aan iTunes.
En daar is ook alles mee gezegd want buiten iMessages versturen kan je dan niet zo veel. Jouw iPhone is voor het herstellen verbonden geweest met jouw Wi-Fi netwerk. Dit was dus ook bij de Apple Watch bekend. Toen jouw iPhone naar de herstelmodus ging verloor jouw Watch de bluetoothverbinding met de iPhone waardoor ie zelf op zoek ging naar jouw Wi-Fi netwerk et voilà :)
Dit is precies hoe ik het ook ervaar. Mentale rust haha. Alleen vind ik het niet eerlijk dat er in de header wordt gepronkt met de roestvrijstalen schakelarmband terwijl ze over de sport schrijft en vervolgens over de prijs begint. Dan moet je het wel goed laten zien waar je voor betaalt vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narcotical
sww89 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:37:
[...]

En daar is ook alles mee gezegd want buiten iMessages versturen kan je dan niet zo veel. Jouw iPhone is voor het herstellen verbonden geweest met jouw Wi-Fi netwerk. Dit was dus ook bij de Apple Watch bekend. Toen jouw iPhone naar de herstelmodus ging verloor jouw Watch de bluetoothverbinding met de iPhone waardoor ie zelf op zoek ging naar jouw Wi-Fi netwerk et voilà :)
Ik weet dat hij bekende netwerken pakt van je iPhone, dat is voor mij geen nieuws hoor ;). Ik wilde alleen maar zeggen dat de Watch zelf wel Wi-Fi verbinding kan maken (mits het een bekend netwerk is via de iPhone) omdat daar wat verwarring over leek te zijn. Dat je inderdaad veel apps die via iPhone gaan op dat moment niet kan gebruiken lijkt me duidelijk, maar daar komt met watchOS2 hoogstwaarschijnlijk wel wat verbetering in. Hoeveel mensen er dan nog actief apps gebruiken is dan nog maar de vraag natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _brillie
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-12-2021
Vraag, hebben julllie heel de dag Bluetooth aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_brillie schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:06:
Vraag, hebben julllie heel de dag Bluetooth aan?
Ja anders verbind hij zo lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _brillie
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-12-2021
Donstil schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:53:
[...]

Ja anders verbind hij zo lastig :P
natuurlijk :) , maar de batterij van je iphone gaat zo wel snel leeg, daarom vroeg ik mij af of sommige de bluetooth een bepaalde periode op de dag uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 09:14
Dit is Bluetooth low energy.. Dat gebruikt bijna niets. Geen enkele reden om het uit te zetten.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 20:11
winwiz schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:37:
Dit is Bluetooth low energy.. Dat gebruikt bijna niets. Geen enkele reden om het uit te zetten.
Sterker nog sinds dat ik de Apple watch heb kijk ik minder op mijn iPhone waardoor ik aan het eind van de dag meer overheb op de iPhone als daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_brillie schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:35:
[...]

natuurlijk :) , maar de batterij van je iphone gaat zo wel snel leeg, daarom vroeg ik mij af of sommige de bluetooth een bepaalde periode op de dag uitzet.
Naar mijn mening is het totaal niet te merken dat de Watch continu verbinding heeft.
Ik heb met de 6+ aan het einde van de Dag nog c.a. 30% wat voor de watch ook al zo was (Toen had ik een Pebble dat wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 20:37
Even een vraagje, ik heb vandaag opeens last van een raar probleem, ik had alle notificaties op me watch perfect ingesteld en als ik de watch om heb dan krijg ik alles op me pols binnen, tot vandaag :S

De notificaties van whatsapp, telegraaf etc komen netjes alleen op me watch binnen, imessage daarin tegen niet eerst trilt me iphone en dan 1 minuut later begint me watch opeens te trillen. terwijl 1 minuut daarna dus 2 minuten na de notificatie me iphone weer trilt (de herrinering).

Ik heb echter niks aangepast aan de instellingen en het werkte wel gewoon goed... Echter dacht ik dat de watch dacht dat die niet om me pols zat maar dan zou derest ook niet binnen komen. ik heb allebij al een reset gegeven maar ook dat mocht niet baten.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beta 4 is beschikbaar.
Zo maar installeren op hoop van zegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darklor
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-09 12:07
Vanmiddag mijn watch 42mm SG sports binnen gekregen.
Het design spreek mij persoonlijk erg aan⌚️. Ik ben een horloge (en Apple) fan en ben toch wel kieskeurig als het hierom gaat. Smaken verschillen natuurlijk. Voor de prijs van de Apple watch kon ik 3 a 4 gewone horloges voor kunnen aanschaffen maar wilde toch wel een keer bij de early adapters horen.

Nu een paar uur om gehad, toch wel even zitten spelen welke watch face ik wilde hebben, vindt de meeste wel iets hebben, zelf Mickey :).
Scherm is helder, navigatie werkt prima, glances zijn ideaal.
Toch nog wel wat problemen met de apps. Sommige nieuws apps geven een foutmelding en of starten traag op. Vooral de kaarten heb je redelijk geduld voor nodig. Ik moet veel van metro naar eindbestemming lopen waar ik toch wel veel mijn telefoon erbij pak met Google maps. Benieuwd of ik deze feature op mij watch ga gebruiken.

Tot slot de notificaties. Misschien ligt het aan mij maar krijg het nog niet echt goed aan de praat.
Al verschillende mailtjes binnen gehad maar geen melding gehad op de watch.....
Ook heb ik whatsapp nog niet aan de praat gekregen. In de instellingen heb ik deze wel aangezet dat die mijn iPhone moet mirroren hierop.
Iemand een idee wat ik fout doe en hoe ik vooral mijn mail en whatsapp werkend kan krijgen.
Berichten doet het wel goed, sms van Apple dat de watch afgeleverd is, goed binnen gekregen .

Ow de bel functie ook meteen ondervonden....
Telefoon lag boven op de oplader en kreeg een belletje. Beide partijen waren goed te verstaan in een binnen omgeving.

Al bij al, voor mij een goede eerste indruk. De komende week de activity tracker en de rest maar is verder gaan verkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narcotical
Wat bedoel je precies met "Whatsapp niet aan de praat krijgen"? Krijg je helemaal geen meldingen of bedoel je dat geen App voor Whatsapp op je Watch ziet? Dat laatste kan namelijk kloppen want die is er nog niet. In principe zouden je meldingen gewoon door moeten komen als je je iPhone laat mirroren en je daarop gewoon de meldingen aan hebt staan ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darklor
Ik weet dat er geen app is ja. Ik bedoelde het mirroren. Het vinkje heb ik omgezet bij whatsapp en mail maar toch krijg ik nog niets te zien op de watch. Misschien sla ik een stap over maar heb het nog steeds niet aan de praat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg sinds de laatste twee dagen mijn Whatsapp meldingen ook niet goed meer binnen alleen ik weet niet of dit aan de watch ligt.

Mijn iPhone en watch laten nu zien Whatsapp: Bericht van Michelle

Maar dan dus zonder bericht. Best wel irritant :(

Edit: Dit dus.
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/jjwobr.png

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 21-07-2015 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 20:53

John

🚀

Donstil schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:19:
Ik krijg sinds de laatste twee dagen mijn Whatsapp meldingen ook niet goed meer binnen alleen ik weet niet of dit aan de watch ligt.

Mijn iPhone en watch laten nu zien Whatsapp: Bericht van Michelle

Maar dan dus zonder bericht. Best wel irritant :(

Edit: Dit dus.
[afbeelding]
http://www.iculture.nl/wh...vertoning-iphone-4-ios-7/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darklor
@Donstil: Dat is inderdaad irritant, wordt toch whatsapp elke keer openen dan.
Jouw foto bracht me op een idee , heb de whatsapp voortvertoning van stroken naar meldingen gezet en krijg ze nu wel binnen rara😕. Vindt stroken wel fijner op mijn IPhone maarja kleinigheidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Darklor schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:50:
@Donstil: Dat is inderdaad irritant, wordt toch whatsapp elke keer openen dan.
Jouw foto bracht me op een idee , heb de whatsapp voortvertoning van stroken naar meldingen gezet en krijg ze nu wel binnen rara😕. Vindt stroken wel fijner op mijn IPhone maarja kleinigheidje.
Als ik de telefoon gebruik krijg ik de meldingen ook niet binnen op de watch, dan moet de telefoon stand-by staan. Volgens mij is dit ook normaal gedrag, want waarom zou je bericht krijgen als je de telefoon al in de handen hebt.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darklor
Joepv schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:52:
[...]

Als ik de telefoon gebruik krijg ik de meldingen ook niet binnen op de watch, dan moet de telefoon stand-by staan. Volgens mij is dit ook normaal gedrag, want waarom zou je bericht krijgen als je de telefoon al in de handen hebt.
Ja dat is logisch, maar de stroken voortvertoning aan krijg ik ze ook niet te zien als mijn telefoon op stand-by staat. Met de meldingen voortvertoning krijg ik ze direct binnen.
Ik ga is bij andere apps kijken of het ook hier aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:51
Beta 4 heeft Apple Pay erin zitten. Morgen in ieder geval eens testen in de winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boosterbosch schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:58:
Beta 4 heeft Apple Pay erin zitten. Morgen in ieder geval eens testen in de winkel :)
Kun je al een CreditCard toevoegen dan? Dat is mij nog nooit gelukt.

Ik krijg beta 4 nog niet aangeboden trouwens. Heb het profiel geïnstalleerd (is niet anders zo lijkt het) maar hij vind geen update.
Joepv schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:52:
[...]

Dat is een andere situatie dan waar ik nu last van heb maar mijn probleem lijkt aan Whatsapp icm iOS 7 en 9 te liggen.

Ben het er trouwens niet helemaal mee eens dat de watch geen notificatie hoeft te geven als het scherm van de iPhone aan staat. Is hier al wel eens eerder besproken, niet altijd als het scherm aan staat kijk je er op namelijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 21-07-2015 22:02 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie