"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

http://appadvice.com/appn...er-users-the-best-display
[ Voor 3% gewijzigd door Msi92 op 15-07-2015 01:51 ]
Dan zullen de 2 topics ge-merged moeten worden: 2 topics over accessoires is wat onduidelijk.Hoedje schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 23:37:
[...]
Voor wat betreft de topics is het zo prima. Mocht iemand de behoefte hebben om nog een topic te openen over een deelonderwerp dan staat natuurlijk vrij. Levertijden en beschikbaarheid moet inhet daarvoor bestemde topic, maar verder zijn we echt niet zo streng. Dus dat komt wel goed
Met accesoires er hier bij wordt het nog onoverzichtelijker......krijg je nog meer vragen in de trend van: " hoe lang gaat de batterij mee" en " kan ik er mee in de regen lopen"

Ik probeerde alleen maar wat duidelijkheid te scheppen: mijn inziens past discussie over chinese knock-off bandjes niet thuis in een topic over de Watch.
Op MacRumours is bijv. een topic over little things die je tegengekomen bent op je Watch: mogelijkheden die meeste gebruikers (nog) niet weten.
Dat is nu verworden tot beta-bug topic.
En dat was niet de bedoeling van de TS.
Ik snap niet zo goed waarom jij zo graag losse topics wil. Nieuwe geïnteresseerde kunnen de zoek functie toch gebruiken binnen dit topic.
Als het al besproken is komt het dan zeker naar voren. Als het besproken is in een ander topic juist niet.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Haters everywhere but I don’t really care
Ze zijn er al sinds de launch mee bezig. Op Macrumors zit een chinees welke dicht bij het vuur (zegt) te zitten. Deze plaatst regelmatig status update's.
Ze mikken nu op eind juli voor de eerste verkoop batch.
Hij geeft wel aan voorzichtig te zijn met kopen op AliExpress, er schijnen van deze band ook al weer "goedkopere" producten te zijn/komen welke nu voor een vermogen verkocht worden.
De chinees in kwestie heeft mij verzekerd dat de banden van de foto hierboven 100% top worden en dat geduld beloont zal worden. Nu weet ik niet hoe betrouwbaar hij is maar aangezien hij zoveel informatie en foto's heeft lijkt het allemaal legit.
Ja top toch. Ik zag ze ook op Macrumors.
Als ze de prijs halen waar ze nu op mikken ($ 130,00) wordt dit een instant buy voor mij.
Weet je toevallig of ze ook met een SG variant komen?Donstil schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:41:
[...]
Ze zijn er al sinds de launch mee bezig. Op Macrumors zit een chinees welke dicht bij het vuur (zegt) te zitten. Deze plaatst regelmatig status update's.
Ze mikken nu op eind juli voor de eerste verkoop batch.
Hij geeft wel aan voorzichtig te zijn met kopen op AliExpress, er schijnen van deze band ook al weer "goedkopere" producten te zijn/komen welke nu voor een vermogen verkocht worden.
De chinees in kwestie heeft mij verzekerd dat de banden van de foto hierboven 100% top worden en dat geduld beloont zal worden. Nu weet ik niet hoe betrouwbaar hij is maar aangezien hij zoveel informatie en foto's heeft lijkt het allemaal legit.
[...]
Ja top toch. Ik zag ze ook op Macrumors.
Als ze de prijs halen waar ze nu op mikken ($ 130,00) wordt dit een instant buy voor mij.
Deze band is er niet in SG orgineel en ze gaan echt voor een 100% kopie, ik heb ook nog niets gezien van een SB versie.Narcotical schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:11:
[...]
Weet je toevallig of ze ook met een SG variant komen?
Nee dat weet ik dat ie niet in SG origineel te krijgen is, maar dacht wellicht gaan ze wel voor een kopieschakelband in SG uitvoeringDonstil schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:11:
[...]
Deze band is er niet in SG orgineel en ze gaan echt voor een 100% kopie, ik heb ook nog niets gezien van een SB versie.
[ Voor 3% gewijzigd door Narcotical op 15-07-2015 14:20 ]
MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"
Ik laad hem 's nachts altijd op dus zou het je niet kunnen zeggen. Je kan hem eventueel op de spaarstand zetten 's nachts, dat zal wel flink schelen waarschijnlijkMaikjuh schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 16:21:
Gebruikt jullie watch ook relatief veel batterij in de nacht? Ik ben toch zeker 20% kwijt. Zet hem wel niet uit oid.
I just talked with my source and he said the supposed high-quality clone has been definitely pushed back to the end of July. According to him the factory is having several quality problems with getting the product ready for market, especially around the connectors and the clasp. The amount of manual labor needed for production is exceeding the factories expectations as he said. So far his information has been reliable so I hope it will be this time too.
Zou best kunnen hoor. Heb het bij mij niet getest omdat ik hem altijd in vliegtuigmodus zet. Ik laad hem niet per definitie elke nacht op en op die manier gaat er maar iets van 8% verloren in een nacht.Maikjuh schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 16:21:
Gebruikt jullie watch ook relatief veel batterij in de nacht? Ik ben toch zeker 20% kwijt. Zet hem wel niet uit oid.
MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"
Nou die Link Bracelet staat anders verrassend goed op de (zilveren) sport.boefje79 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 17:56:
Ik zou graag een alu-schakelband hebben voor bij mijn sport-versie...

Donstil schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 20:06:
[...]
Nou die Link Bracelet staat anders verrassend goed op de (zilveren) sport.
[afbeelding]
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Ja oke, dit staat betercrazylegs schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 20:11:
Not my cup of tea.. Klok doet imho afbraak aan de mooie band..
[...]

Maar de sport kan het beter hebben dan gedacht.
Donstil schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 20:14:
[...]
Ja oke, dit staat beter
[afbeelding]
Maar de sport kan het beter hebben dan gedacht.
Ik heb dat nu ook wel.crazylegs schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 20:18:
Dat vind ik zeker weten veel mooier! Ik koop eerst de rvs watch met witte sports band en een zwarte sports band, mocht het zo zijn dat het volgende model apple watch niet dusdanig veel beter wordt dan dit model, dan koop ik mezelf ook de schakelband erbij. Ik hoor iedereen nu al denken "waarom koop je dan niet de alu versie?" Ik vind alu gewoon echt niet mooi
[...]
Had op de duitse release een Sport model te pakken, een paar weken tevreden gebruikt maar nu ik een SS heb wil ik niet meer terug. moest er even aan wennen maar de SS is wel een enorme bak mooier.
Ik zie mezelf alleen nog niet echt de tweede generatie kopen. Ik gebruik hem alleen als notificatie schermpje namelijk. Dat de volgende snellere apps heeft, of een Camera voor FaceTime kan mij gestolen worden. Zolang deze ondersteund wordt en een dag op de Accu mee blijft gaan hou ik het hier lekker bij.
Wat is de lol ervan om hem aan te laten 's nachts? Mijn iPhone is 's nachts ook in vliegtuigmodus. Dat gaat simultaan. Word ik niet gestoord tijdens het slapen. De wekker blijft het ook gewoon doen op beide apparaten en dat is de reden dat ik ze niet helemaal uitzet. Dus leg uit graagMaikjuh schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 19:40:
Ja maar als ik hem in spaarmodus zet kan ik hem net zo goed uitzetten. Die nacht is de reden waardoor ik de tweede dag nét niet haal.
Donstil schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 20:22:
[...]
Ik heb dat nu ook wel.
Had op de duitse release een Sport model te pakken, een paar weken tevreden gebruikt maar nu ik een SS heb wil ik niet meer terug. moest er even aan wennen maar de SS is wel een enorme bak mooier.
Ik zie mezelf alleen nog niet echt de tweede generatie kopen. Ik gebruik hem alleen als notificatie schermpje namelijk. Dat de volgende snellere apps heeft, of een Camera voor FaceTime kan mij gestolen worden. Zolang deze ondersteund wordt en een dag op de Accu mee blijft gaan hou ik het hier lekker bij.
Al mijn sensoren staan uit inmiddelscrazylegs schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 20:29:
Enige overweging om te switchen zou voor mij zijn meerdere sensoren waar ik veel gebruik van zou maken en wellicht andere killing features die we nu nog niet kunnen verzinnen
[...]
Meer mensen hier last van? Of ben ik toch een best 'heftige' gebruiker.
Ik kijk vaak:
- nieuws
- social media
- krijg zo'n 10-20 push berichten
- stuur sms'jes
- speel een spelletje Rules! 1 keer per dag..
verder wat kleine dingetjes
Yup! Ik had Apple Store DH gebeld en hebben dit ook aan mij verteld. Reserveren en ophalen in de winkel kan ook.crazylegs schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 21:12:
Dat gaat een vroegertje worden dushttp://www.iculture.nl/ap...vanaf-7-01-uur-nederland/
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
John schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 21:20:
[...]
Yup! Ik had Apple Store DH gebeld en hebben dit ook aan mij verteld. Reserveren en ophalen in de winkel kan ook.
Nadeel is dan toch het opladen: moet je 2 horloges aan de lader gaan hangen voor als je een keer de v1 zou willen dragen
[ Voor 91% gewijzigd door matthijst op 15-07-2015 21:45 ]
Daar zou ik niet op rekenen.THE_BASE schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 21:23:
Kan ik vrijdagmorgen reserveren en zondag ophalen? Moet geloof ik dezelfde dag voor zover ik weet... Maar ik kan pas zondag naar de Store.
Dat was tijdens alle andere landen releases ook niet het geval.
Wat bij de tweede wave landen wel kon is het ding reserveren voor instore pickup. Dat kon in die landen een paar dagen na release ook nog gewoon. Ik verwacht dit in Nederland eigenlijk ook wel.
Dus (in jou geval) zondag morgen 08:00 nieuwe voorraad checken en dan ophalen in de store die middag.
Twee watches is een Drama trouwens. Moet je de eerste eerst ontkoppelen voordat je de tweede kunt gebruiken enz.matthijst schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 21:26:
Zou nu ook niet heel snel een V2 halen, tenzij het opeens een heel ander mooi model is.
Nadeel is dan toch het opladen: moet je 2 horloges aan de lader gaan hangen voor als je een keer de v1 zou willen dragen
Dat kost je dus elke keer die ellendige star-up als je wisselt tussen horloges.
De amerikaanse winkels hebben voorraad terwijl de store op 5-7 werkdagen staat.crazylegs schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 21:25:
Ik bestel 'm online en laat 'm bezorgen.. Woon te ver bij de stores vandaan om ff een klokje op te halen.
[...]
Zoiets verwacht ik ook in Nederland eigenlijk.
Ik zou trouwens wel even controleren of een APR bij jou in de buurt hem niet toevallig heeft, die krijgen zoals het er nu uitziet ook een (zeer beperkte) voorraad. Je kunt op Apple.nl checken welke.
Edit: Dat check je hier. https://locate.apple.com/nl/nl/
Het Apple Message board schijft er het volgende over.
Bij iCentre kun je in ieder geval in Amstelveen en Amsterdam terecht.
A-Mac verkoopt de Apple Watch in Den Haag, Eindhoven (Demer), Rotterdam (Lijnbaan) en Utrecht
Xando heeft Apple Watch-exemplaren liggen in Nijmegen.
Ivizi heeft de Apple Watch in hun winkel in Maastricht (Wycker Brugstraat) liggen.
[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 15-07-2015 22:15 ]
Donstil schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 22:08:
Twee watches is een Drama trouwens. Moet je de eerste eerst ontkoppelen voordat je de tweede kunt gebruiken enz.

Niet eens aan gedacht, dus dat wordt sowieso niet echt wat dan.
Ik had een paar dagen een sport en de SS en kwam daar dus ook op de pijnlijke manier achter.matthijst schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 22:22:
[...]
![]()
Niet eens aan gedacht, dus dat wordt sowieso niet echt wat dan.
En die set-up duurt zo LAAAAANNNGGGG
Zou vliegtuigmodus zoveel schelen? Inderdaad nog nier aan gedacht. Wel raar want uit automatisme zet ik mijn iPhone altijd in vliegtuigmodus dus hij heeft toch geen verbinding. Kan het vandaag helaas niet uitproberen, accu is te leeg.sww89 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 20:23:
[...]
Wat is de lol ervan om hem aan te laten 's nachts? Mijn iPhone is 's nachts ook in vliegtuigmodus. Dat gaat simultaan. Word ik niet gestoord tijdens het slapen. De wekker blijft het ook gewoon doen op beide apparaten en dat is de reden dat ik ze niet helemaal uitzet. Dus leg uit graag
Wat ik dan nog niet begrijp is dat 'match iPhone' standaard aanstaat in de instellingen en je er al automatisch van had kunnen profiteren? Of vergis ik mij hierin?
http://www.iculture.nl/abn-amro-alert-check-apple-watch/
Wordt de Watch ook weer wat nuttiger van
Liever niet, ING doet alles vanuit 1 app waar andere banken voor elke nieuwe functie een aparte app verzinnen...sww89 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 08:57:
Beter komt ING ook met zo een alert functie, lijkt mij echt super handig!
Haha, wat een grap. Er is al een begin xDTerrorSource schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:02:
[...]
Liever niet, ING doet alles vanuit 1 app waar andere banken voor elke nieuwe functie een aparte app verzinnen...
http://www.iculture.nl/ing-bankieren-apple-watch-app/
Ben het wel met je eens dat het allemaal in een app kan
Kijk, zo moet het! alles in 1 app!sww89 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:42:
[...]
Haha, wat een grap. Er is al een begin xD
http://www.iculture.nl/ing-bankieren-apple-watch-app/
Ben het wel met je eens dat het allemaal in een app kan
Ga meteen updaten en gebruiken
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Momenteel is het enkel interessant indien je de Apple Activity App gebruikt. Het is nog even wachten op WatchOS 2 en compatibele apps om bijv. los van je telefoon een Runkeeper App te gebruiken welke dan de hartslag sensoren en andere kan aanspreken en zo zonder telefoon je activiteit kan trackenScrummie schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:59:
Zijn er mensen die de Apple Watch puur (of voornamelijk) als sport dingetje gebruiken? Zo ja; hoe bevalt het? Ik twijfel enorm of ik 'm ga halen en wil 'm voornamelijk als sport ding gebruiken namelijk.
MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3
Whow ABNAMRO die eens voorop loopt met zijn app. Dat mag in de krantensww89 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 08:57:
Beter komt ING ook met zo een alert functie, lijkt mij echt super handig!
Edit: Hè gaap. Is het weer een andere app.
Bouw het dan in de officiële app.
[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 16-07-2015 10:41 ]
Ik hou niet van apps die ik amper gebruik, dus apps speciaal op mijn iPhone voor de Watch is een no-go.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Saldo checken duurt de eerste keer lang (logisch, is met alle apps zo). Toen om te testen maar ff wat naar een spaarrekening geboekt, maar dan update hij het saldo in de glance pas nadat je de app opnieuw hebt geopend op de watch. Lijkt me niet de bedoeling.
Hopelijk gaan we met de launch morgen nog meer nederlandse apps krijgen *kijkt naar NS, Connexxion en 9292OV*
EDIT: Had even een tweet geplaatst betreft de app. Kreeg de volgende reactie: Hier is voor gekozen, omdat wij eerst de ervaring van klanten obv feeback willen monitoren voordat de app geïntegreerd wordt. ^Rob
[ Voor 27% gewijzigd door Decennia op 16-07-2015 11:11 ]
Gegroet!
Zie demo hieronder.

Dit merk ik bij meer apps hoor. Ik noem dan 2Do, Buienalarm, Weatherpro en dus ING. Soms werkt het dan weer wel direct. Ik denk dat het echt pas bij OS 2 beter wordt en dat het consequent werkt.matthijst schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:49:
ING app, jammer weer.
Saldo checken duurt de eerste keer lang (logisch, is met alle apps zo). Toen om te testen maar ff wat naar een spaarrekening geboekt, maar dan update hij het saldo in de glance pas nadat je de app opnieuw hebt geopend op de watch. Lijkt me niet de bedoeling.
Klopt.THE_BASE schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:41:
Begrijp ik nu goed dat met OS 1 de iOS-apps een klein stukje Watch-app hebben en de Watch zelf geen apps draait en vanaf OS 2 de apps wél op de Watch kunnen?
Ik hou niet van apps die ik amper gebruik, dus apps speciaal op mijn iPhone voor de Watch is een no-go.
Ah, gebruik om die reden geen appssww89 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:12:
Dit merk ik bij meer apps hoor. Ik noem dan 2Do, Buienalarm, Weatherpro en dus ING. Soms werkt het dan weer wel direct. Ik denk dat het echt pas bij OS 2 beter wordt en dat het consequent werkt.
Had met ING nog hoop dat die het wel goed voor elkaar zouden hebben, aangezien de normale app behoorlijk top is
Nuttigheid valt of staat bij mij echt bij de snelheid. Die is nu op 1.0.1 echt veel te traag. Voordat ik de info op mijn scherm krijg heb ik mijn iPhone al twee keer gepakt.Decennia schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:29:
Als de Nederlandse apps na de 17e een beetje opschieten komen er apps bij die ik graag op mijn watch zou willen hebben. Even snel mijn saldo kijken via een app van ABN Amro? Vertrektijden van de treinen op Amsterdam Centraal? Wanneer komt mijn bus? Dat soort apps maken het leven een stuk makkelijker. Ik denk dat wij als nederlanders dan pas gaan inzien hoe nuttig het apparaatje wel niet is.
Een IMDb app of Rotten Tomatoes waarop ik snel informatie van films kan zoeken (speelduur, score) en een Pathe app waarmee ik kan kijken hoelaat films draaien in mijn bioscoop zijn ook nog toepassingen die ik graag zie. Hopelijk zien nederlandse bedrijven de potentie van smartwatches en wearable tech...
Yep. Ik probeer (om het vele laden te voorkomen) wel eens als ik nog 50-70% accu over hebt om er twee dagen mee door te komen maar dat lukt niet. De nacht kost veel en de volgende dag eindigd ie altijd rond 19:00 - 21:00Maikjuh schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 16:21:
[ Voor 30% gewijzigd door lubbertkramer op 16-07-2015 12:32 ]
Hmm stond uit inderdaad. Kan me niet herinneren dat ik hem zelf heb veranderd. Hij staat nu iig aan!sww89 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 00:23:
Met simultaan bedoel ik de optie 'match iPhone' bij vliegtuigmodus in de instellingen van de Apple Watch app. Gaat de een dus op vliegtuigmodus dan gaat de ander daar in mee. Dus ook bij automatismeDit geldt dan ook bijvoorbeeld voor de niet storen functie. Je gaat zeker procentjes besparen en als je zegt dat het je eerst 20% kost over de nacht dan wordt dat nu zeker de helft.
Wat ik dan nog niet begrijp is dat 'match iPhone' standaard aanstaat in de instellingen en je er al automatisch van had kunnen profiteren? Of vergis ik mij hierin?
Voor de watch vat ik 't als het om batterijgebruik gaat, maar waarom deed je dat ueberhaupt op de iPhone?
[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 16-07-2015 12:50 ]
Dat lijkt me logisch, maar die snelheid gaan ze hopelijk oplossen met WatchOS2iAmRenzo schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:18:
[...]
Nuttigheid valt of staat bij mij echt bij de snelheid. Die is nu op 1.0.1 echt veel te traag. Voordat ik de info op mijn scherm krijg heb ik mijn iPhone al twee keer gepakt.
[...]
Yep. Ik probeer (om het vele laden te voorkomen) wel eens als ik nog 50-70% accu over hebt om er twee dagen mee door te komen maar dat lukt niet. De nacht kost veel en de volgende dag eindigd ie altijd rond 19:00 - 21:00
Zet je hem 's nachts eens in spaarstand? Meestal blijft hij dan op hetzelfde percentage of gaat er maar 1 a 2 vanaf
Gegroet!
Vooral tegen de straling van het mobiele netwerk. Ding ligt naast m'n hoofd en ik weet dat het niet aangetoond is, maar waarom het eventuele risico lopen als het totaal niet nodig is?matthijst schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:50:
Waarom gebruik je vliegtuigmodus ipv de automatische "niet storen" stand 's nachts?
Voor de watch vat ik 't als het om batterijgebruik gaat, maar waarom deed je dat ueberhaupt op de iPhone?
Ik doe hem 's nachts altijd af en de laatste week draag ik hem twee dagen voor ik hem weer oplaad. Dit gaat perfect.iAmRenzo schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:18:
Yep. Ik probeer (om het vele laden te voorkomen) wel eens als ik nog 50-70% accu over hebt om er twee dagen mee door te komen maar dat lukt niet. De nacht kost veel en de volgende dag eindigd ie altijd rond 19:00 - 21:00
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Gegroet!
productreview: Apple Watch (stalen pin, 42mm) Wit review door swv
Whow wat compleet. Hulde!sww89 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:20:
Voor de liefhebber die morgenochtend niet kan beslissen: op de valreep mijn review van de Apple Watch roestvrijstaal:
K.W.
Dat lijkt mij sterk. MediaMarkt doet niet mee met de eerste verkoop wave toch?KoensSocialL schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:35:
Imenad die weet of je de Apple Watch testen in een Media Markt kan testen?
Kan toch zijn dat ze zo test modellen hebben staan?Donstil schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:50:
[...]
Dat lijkt mij sterk. MediaMarkt doet niet mee met de eerste verkoop wave toch?
K.W.
Jezusminna, had je wat tijd over?sww89 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:20:
Voor de liefhebber die morgenochtend niet kan beslissen: op de valreep mijn review van de Apple Watch roestvrijstaal:
I don't have dreams, I have goals!!
Vind het best leuk om te doen maar voor een goede review heb je wel tijd nodig ja.. Het was iets van 12 kantjes in Word en dan nog de foto's erbij. Morgen nog even bijschaven hier en daar. Ook bij de + en - punten.
[ Voor 23% gewijzigd door swv op 16-07-2015 23:49 ]
Als ze niet verkopen niet nee.KoensSocialL schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:22:
[...]
Kan toch zijn dat ze zo test modellen hebben staan?
BarryMel
[ Voor 11% gewijzigd door Decennia op 17-07-2015 10:34 ]
Gegroet!
nee, als je de Watch aan hebt gaan al die geluidjes via de watchbarrymel schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:29:
Ik heb hem net in gebruik, ik heb alleen geen geluiden meer vanaf me iPhone van mijn whatsapp en facebook geluidjes etc ? alleen als ik gebeld wordt maakt mijn telefoon nog geluid, weet iemand hoe ik dat weer aan zet ?
1. Als jij je Watch om hebt, gaan alle geluiden naar je Apple Watch. Je iPhone blijft stil.barrymel schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:29:
Ik heb hem net in gebruik, ik heb alleen geen geluiden meer vanaf me iPhone van mijn whatsapp en facebook geluidjes etc ? alleen als ik gebeld wordt maakt mijn telefoon nog geluid, weet iemand hoe ik dat weer aan zet ?
2. De Apple Watch weet of ie om je pols zit of niet. Ligt ie dus op tafel, dan weet de Watch dat ie geen geluid hoeft te maken (omdat je waarschijnlijk toch niet in de buurt bent of dat ding niet mee hebt) en dan gaat je iPhone af.
Ik zie dus niet in waarom anders handiger zou zijn? Natuurlijk is het fijn als je alles tot in de puntjes kunt instellen maar deze oplossing voldoet bij mij
Heb je onder iPhone instellingen>algemeen>toetsenbord alleen de Nederlandse taal of Nederlands en Engelse taal beschikbaar? En staat de systeemtaal van je Watch ingesteld op Nederlands in de Apple Watch app? Volgens mij matcht de Watch de instellingen van de iPhone en kiest op die manier de meest geschikte taal? Ik heb er verder geen ervaring mee dus kan je ook niet verder helpen.Decennia schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:29:
Is er een manier om dictatie altijd in het nederlands te laten doen? Als ik een berichtje krijg waar nederlandse en engelse woorden in staan krijg ik bijna altijd engelse quick reply's. Als ik dan dictatie wil doen krijg ik hele rare engelse zinnen, terwijl ik gewoon een nederlands berichtje wil terug sturen.
Tja eerlijk gezegd lijkt het me lastig om er een heel artikel over te schrijven. Zoveel valt er niet te melden toch? Voor het non-nieuws en weetjes over de launch kun je beter op iCulture kijkenDonstil schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:44:
Toch zonde dat Tweakers geen nieuws artikel plaatst over de Apple Launch in Nederland.
Het Nederlandse Apple Message board ook wel iCulture genaamd bezoek ik eigenlijk zelden meer.sww89 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:13:
Tja eerlijk gezegd lijkt het me lastig om er een heel artikel over te schrijven. Zoveel valt er niet te melden toch? Voor het non-nieuws en weetjes over de launch kun je beter op iCulture kijken
Dat is mij te gekleurd geworden nadat ze dat ene Apple programma binnen zijn gegaan. Te weinig kennis (veel)te veel fanboyism.
Klein stukje op tweakers had toch wel gekund lijkt me. Stukje verkopen tot nu toe erbij, linkje naar de revieuw, wat verkoop informatie. En hopla mensen weten ervan.
Apple Watch taal staat op Nederland. Op de iPhone gebruik ik wel Nederlands en Engels. Zal dat zo eens uitzetten en testen. Maar het lijkt erop dat de Watch engelse woorden herkent en dus automatisch dicteren in het engels doet. Met vrienden die alles door elkaar lullen is dat irritant haha.sww89 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:13:
Heb je onder iPhone instellingen>algemeen>toetsenbord alleen de Nederlandse taal of Nederlands en Engelse taal beschikbaar? En staat de systeemtaal van je Watch ingesteld op Nederlands in de Apple Watch app? Volgens mij matcht de Watch de instellingen van de iPhone en kiest op die manier de meest geschikte taal? Ik heb er verder geen ervaring mee dus kan je ook niet verder helpen.
Gegroet!
Huidimitatie??sww89 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:20:
En je bedoeld dat het muziek kopieren naar de watch traag gaat ipv iphone.
Just my two cents. 😀
Haha bedankt voor de tip. Ik had corrigeer spelling automatisch nog aanstaan in El CapitanTylen schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:21:
[...]
Huidimitatie??
En je bedoeld dat het muziek kopieren naar de watch traag gaat ipv iphone.
Just my two cents. 😀
Leuk om te zien dat het aantal views aardig oploopt. Geeft toch wel aan dat er actief naar de Apple Watch wordt gezocht op Tweakers en het internet.
Ik ben reuze benieuwd naar andere ervaringen en of ik Apple Watches in het wild kan spotten
Edit: Sterker nog hij staat nu af en toe op de frontpage! Hopelijk helpt dat meer mensen ervan te overtuigen een te kopen.
[ Voor 8% gewijzigd door swv op 17-07-2015 16:46 ]
Verwijderd
Heb mijn Apple watch sport met Applecare besteld, zie het als een toevoeging wat ik misschien nodig heb als de Apple watch tijdens sporten overlijd en ik geen gezeur wil hebben hoe gaan we dit oplossen.Dennischo schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:02:
Heb nu bijna 3 weken al de Apple Watch, zit nog te twijfelen om Apple Care hier in NL aan te schaffen voor de Watch. Meer mensen hier dat al gedaan?
http://www.apple.com/nl/support/products/watch.html
Heel graagMaikjuh schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 19:44:
Ik heb vanmiddag een leather loop in lichtbruin gekocht, voor mijn space gray sport. Bevalt tot nu toe zeer goed. Geeft toch een meer premium uiterlijk en feel. Ik kan foto's posten als iemand er behoefte aan heeft.
You and I have memories longer than the road ahead
Als ik het me goed herinner mag je AppleCare alleen aanschaffen in het land van aankoop van de Mac/iPad/iPhone (Watch?) zelf. In Nederland kan dat dan niet.Dennischo schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:02:
Heb nu bijna 3 weken al de Apple Watch, zit nog te twijfelen om Apple Care hier in NL aan te schaffen voor de Watch. Meer mensen hier dat al gedaan?
Ik zal ze morgen voor je posten. Ben vanavond niet meer in de gelegenheid om (goede) foto's te maken.
Heb ik vandaag meteen afgesloten. Veilig gevoel zonder gezeik.Dennischo schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:02:
Doe eens terug zoekencrazylegs schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 22:05:
Sowieso benieuwd naar foto's van al jullie watches
[...]
Donstil schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 22:39:
[...]
Doe eens terug zoeken, ik heb al meerdere malen foto's gepost van mijn watches
[ Voor 5% gewijzigd door Maikjuh op 17-07-2015 23:05 ]
Bandje andersom vastgemaakt is het minder.
En je moet ff het punt vinden waarop hij t niet doet
Ja ze zijn hier net anders hecrazylegs schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 22:53:
Haha, i knowmaar nu ie officieel in NL te krijgen is, is dr vast nog veel meer moois te zien
[...]
Dat is een bekend dingetje. Mijn zwager klaagde er ook al over en die had het op Macrumors er een topic over gevonden.Maikjuh schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 23:04:
Zijn er meer mensen met een leather loop waarbij het stuk waar het bandje als het ware dubbel ligt (mbv de magneten) een "krakend" gevoel geeft? Dit vooral bij het bewegen van mijn pols. Je hoort het ook een beetje. Nu denk ik de hele tijd dat het de taptic engine is.Zal wel een kwestie van wennen zijn omdat ik hiervoor al n dikke maand het sport bandje om heb gehad.
Ik heb sowieso wel wat last van Phantoom Taptic.
Voel hem geregeld terwijl er niets gebeurd
[ Voor 57% gewijzigd door Donstil op 17-07-2015 23:30 ]
Wat een gaaf ding! Maat is goed en wat ongelooflijk scherp is het scherm! Helemaal blij mee
Ja, ik heb precies hetzelfde! Gelukkig ben ik niet de enigeMaikjuh schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 23:04:
Zijn er meer mensen met een leather loop waarbij het stuk waar het bandje als het ware dubbel ligt (mbv de magneten) een "krakend" gevoel geeft? Dit vooral bij het bewegen van mijn pols. Je hoort het ook een beetje. Nu denk ik de hele tijd dat het de taptic engine is.Zal wel een kwestie van wennen zijn omdat ik hiervoor al n dikke maand het sport bandje om heb gehad.
Daar heb ik ook last van. Lol.Donstil schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 23:28:
Ik heb sowieso wel wat last van Phantoom Taptic.
Voel hem geregeld terwijl er niets gebeurd
Ik heb ook wel eens dat ik denk dat mijn iPhone trilt in mijn broekzak. Volgens mij houd ik dan echt mijzelf voor de gek

Je moet het maar zo zien, als je dan kijkt dan weet je meteen weer hoelaat het is
Hier zijn nog de beloofde foto's van mij 42 mm Space Gray met het lichtbruine leather loop bandje. Ik vind het er persoonlijk zeer goed uitzien. Misschien nog wel mooier dan een RVS. Ik ben, afgezien van het hierboven besproken minpuntje, erg blij mee.

hebben ze totaal geen enkele watch, maar dan ook helemaal niets,
geen display, geen reclame, geen test versie achter de balie, totaal niets

een verkoopster vertelde dat waarschijnlijk de Amac in den haag bijna alle voorraad heeft gekregen, om toch een beetje concurrentie tov de Apple store te kunnen bieden.
sukkels

Hoe bevalt de Watch verder? En watchOS? Gisteren heb ik mijn Watch uit en aan moeten zetten omdat mijn glances niet meer wilde verversen. Zou kunnen komen door iOS 9 hoor. Na een herstart gaat het weer stukken beter. De ING app werkt ook prima. Ik aan mijn pa laten zien van "kijk eens wat ik heb". Zegt ie minuutje later, "laat nog eens zien". Bijna instant verandert mijn saldo met +€20,-
Met de AbnAmro app heb ik minder succes, ik geloof totaal niet in die apps op de watch maar dacht "Hee ik geef het nog een kans" toen de AbnAmro app uit kwam.sww89 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 14:15:
Ziet er inderdaad goed uit! Naar mijn mening de enige andere mogelijkheid van de Watch Sport naast een sportbandje. Ik zoek ook nog een bruin bandje om mijn verzameling compleet te maken, maar om er nou weer 169 euro voor neer te leggen![]()
Hoe bevalt de Watch verder? En watchOS? Gisteren heb ik mijn Watch uit en aan moeten zetten omdat mijn glances niet meer wilde verversen. Zou kunnen komen door iOS 9 hoor. Na een herstart gaat het weer stukken beter. De ING app werkt ook prima. Ik aan mijn pa laten zien van "kijk eens wat ik heb". Zegt ie minuutje later, "laat nog eens zien". Bijna instant verandert mijn saldo met +€20,-Het kan dus wel.
We zijn nu drie dagen verder maar de APP laat nog steeds het saldo van donderdag zien

Nu alleen nog opzoek naar een oplaad standaardje die ook werkt met watchOS 2 night stand mode (Werkt alleen horizontaal uit mijn hoofd gezegd...)
[ Voor 14% gewijzigd door matthijsg op 18-07-2015 15:34 ]
Kijk eens in de topic over cases en docks. Mijn Dock is ook een Night Stand Dock en werkt perfect!matthijsg schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 15:33:
Die zwarte sport met leren bandje is inderdaad erg mooi. Heb zelf gister een Zilvere Sport Witte band gekocht en gelijk een extra zwart sport bandje. Vind deze combo net wat mooier dan een Space Grey met zwarte band (voornamelijk omdat het scherm vrij veel 'zwart' is heb je wel een erg zwarte band om je pols om het zo maar te zeggen. Vond dat zilver net even wat speelser). Maar ook een Space Grey Sport is erg fraai.
[afbeelding]
[afbeelding]
Nu alleen nog opzoek naar een oplaad standaardje die ook werkt met watchOS 2 night stand mode (Werkt alleen horizontaal uit mijn hoofd gezegd...)
Dit topic is gesloten.
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie
En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie