Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 101 Laatste
Acties:
  • 196.948 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

SRich schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 23:08:
[...]

Lijkt wel of iemand op hem het gemunt heeft, zijn volgende reactie krijgt ook ontrechte -1
Verwijderd in 'nieuws: LG brengt dunne 'wallpaper'-oled-tv in mei uit voor 7... is idd ook geen -1. Scherp opgemerkt.

edit

TheGhostInc in 'nieuws: LG brengt dunne 'wallpaper'-oled-tv in mei uit voor 7...
Een heel bericht over het al dan niet plaatsen van een linkje lijkt mij geen +2, max 0.

[ Voor 27% gewijzigd door Zeehond op 22-03-2017 23:29 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

XthinkZ in 'nieuws: 'Terroristen experimenteren met integratie explosieven in...

Lijkt me niet bepaald een +3 waard, het staat vol met inhoudelijk onjuiste info, en over de generalisaties zullen we nog maar niet eens beginnen....

Exirion in 'nieuws: 'Terroristen experimenteren met integratie explosieven in...

Goede reactie, maar een +3 lijkt me zwaar overdreven.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
nieuws: HTC promoot U Ultra-smartphone via notificatie op andere telefoons

Mijn reactie -1 en dit terwijl de bovenste reactie een +2 krijgt met inhoudelijk hetzelfde bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Rob89 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:18:
nieuws: HTC promoot U Ultra-smartphone via notificatie op andere telefoons

Mijn reactie -1 en dit terwijl de bovenste reactie een +2 krijgt met inhoudelijk hetzelfde bericht?
In het vervolg is het handiger om te linker naar de reactie zelf, nu moest ik het zoeken in het bericht. Gelukkig bij zo'n klein artikel niet heel moeilijk, maar het gaat om het idee ;).

Je reactie staat nu goed, maar neem de volgende keer graag wel de Topic Warning in acht, je reactie bestaat nog niet eens een uur en had slechts 2 verkeerde moderaties.

voorbeeld van directe link:
Rob89 in 'nieuws: HTC promoot U Ultra-smartphone via notificatie op andere te...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Hoe zouden jullie deze reactie modereren?

- Verwijderd in 'nieuws: Kabinet erkent dat boetes voor buitenlandse online goksi...

An sich een mooi betoog, maar ik mis een raakvlak met het nieuwsitem.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:11

PDZ

📍Damwâld

McBrown in 'nieuws: Headsetfabrikant Plantronics sluit plotseling vestiging i...

Wat mij betreft geen -1, hij vraagt zich gewoon iets af...

De tiid hâldt gjin skoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Herman schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:30:
Hoe zouden jullie deze reactie modereren?

- Verwijderd in 'nieuws: Kabinet erkent dat boetes voor buitenlandse online goksi...

An sich een mooi betoog, maar ik mis een raakvlak met het nieuwsitem.
Net betoog wellicht niet helemaal direct met het nieuws item, maar vind hem nog wel voldoende on-topic (boetes zijn vaak lastig te innen, de prijzen blijkbaar in sommige gevallen dus net zo hard). Zou hem mooi op die +3 laten staan :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beide +1 wat mij betreft, het is een mening die ze geven die verder niet onderbouwd zijn. Paar mensen flink aan het mismodden geweest.

FrankoNL in 'nieuws: Kabinet erkent dat boetes voor buitenlandse online goksi...

BarôBarôZZa in 'nieuws: Kabinet erkent dat boetes voor buitenlandse online goksit...

Als het kan ook aub even kijken naar de tegen reacties van zovty aub. Ze staan op -1, hij is wel erg kort door de bocht, maar goed IMO zijn het eerder 0tjes dan -1tjes.

Ik begrijp niet waarom dit een 0 moet zijn, is volgens mij een +1tje.
Andyk125 in 'nieuws: Corsair begint verkoop van complete game-pc's met waterk...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2017 00:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 23:46:
]

Als het kan ook aub even kijken naar de tegen reacties van zovty aub. Ze staan op -1, hij is wel erg kort door de bocht, maar goed IMO zijn het eerder 0tjes dan -1tjes.
Heb even gekeken maar bijv. Verwijderd in 'nieuws: Kabinet erkent dat boetes voor buitenlandse online goksites... is wel flink op de man en staat mijn inziens prima op -1.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
er is in reviews: Mass Effect: Andromeda - nieuw avontuur stelt teleur iemand flink aan het meningmodden met -1 tjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CAPSLOCK2000 in 'nieuws: Ipv6-tunnelprovider SixXS stopt ermee'

Is deze post werkelijk +3 waard? :? Ik zie er niet meer dan een ontopic reactie in, +1 dus.

Ge0force in 'reviews: Mass Effect: Andromeda - nieuw avontuur stelt teleur'
Lijkt mij ook niet meer dan een +1? :)

[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 24-03-2017 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-09 07:29
SuperDre in 'nieuws: Google verliest vertrouwen in Symantec-certificaten'

Deze reactie verdiend totaal geen +2, 0 is voldoende.

// TODO: Schrijf een signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 18:38

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodanford
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-07 09:10
Wodanford in 'nieuws: Netbeheerders onderzoeken mogelijkheid groot energie-eiland in Noordzee'

Hier krijg ik een -1 terwijl ik inhoudelijk reageer op deze reactie. Er valt iets te zeggen over de toon van mijn schrijven, maar het bericht waar ik op reageer heeft dezelfde toon en krijgt +1.

Wodanford in 'nieuws: Netbeheerders onderzoeken mogelijkheid groot energie-eiland in Noordzee'

Hier krijg ik een 0 terwijl ik inhoudelijk reageer op deze reactie. Die reactie, zonder onderbouwing, krijgt +2.

De laatste twee reacties van mijn hand hebben eveneens een twijfelachtige moderatie terwijl de reacties waar ik op antwoord, +1 en zelfs +2 krijgen. Maar dat zal misschien meer met de toon van de reacties te maken hebben dus dat geloof ik dan maar. Het lijkt er in ieder geval op dat voor of tegen windmolens of kerncentrales zijn, de scores heeft bepaald en niet de inhoud van de reacties.

Firefox · Kubuntu · LibreOffice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Wodanford schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 12:55:

Hier krijg ik een -1 terwijl ik inhoudelijk reageer op deze reactie. Er valt iets te zeggen over de toon van mijn schrijven, maar het bericht waar ik op reageer heeft dezelfde toon en krijgt +1.
Deze staan nu op een betere score.

Hier krijg ik een 0 terwijl ik inhoudelijk reageer op deze reactie. Die reactie, zonder onderbouwing, krijgt +2.
Helaas moet voor het moderatie commentaar in jouw reactie een punt worden afgetrokken waardoor het een 0 wordt. Zonder zou ik er een +1 in hebben gezien. Je hebt de weg gevonden naar de plaats waar het wel thuis hoort :). Die andere reactie is mijn inziens geen +2.

kidde in 'nieuws: Netbeheerders onderzoeken mogelijkheid groot energie-eiland...
Dit mag van mij wel een -1 je kunt het met iemand zijn reactie niet eens zijn, maar evenzo goed mag je wel netjes blijven en inhoudelijk, wat het begin van die reactie niet is.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

flippy in 'nieuws: Premier VK: Silicon Valley kan en moet meer doen tegen ...

Sorry, maar dat is natuurlijk nooit van zijn leven een +3 waard. Die 28x +3 mogen wel even nagekeken worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
styno in 'nieuws: Netbeheerders onderzoeken mogelijkheid groot energie-eiland...

Goede argumenten als ze allemaal waar zijn, dat zijn ze niet dus geen +3 maar +2

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Laatst online: 19:34

OB1

Hier krijg ik een -1 voor een reactie die gewoon ontopic is op basis van feiten en niet aanvallend is..
OB1 in 'nieuws: Gerucht: uitgelekte foto's tonen doosje Call of Duty: WWII'

edit: hij staat nu op 0, prima nu

[ Voor 7% gewijzigd door OB1 op 26-03-2017 13:55 ]

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKP
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

JKP

Eigen reactie, gemodereerd op -1, maar zou strikt genomen offtopic (dus 0) moeten zijn.
JKP in 'nieuws: Google geeft Play Store update om geïnstalleerde apps makkeli...
Je bent veel te vroeg met deze reactie. Lees ook even de "let op" bovenaan het topic. Geef het systeem even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie zoals in dit geval.
@Bor Excuus, ervaring leert me dat zeker in het weekend mis moderaties nogal eens blijven staan. Ook regelmatig reacties die niet gemodereerd worden.

[ Voor 33% gewijzigd door JKP op 26-03-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
JKP schreef op zondag 26 maart 2017 @ 16:48:
Eigen reactie, gemodereerd op -1, maar zou strikt genomen offtopic (dus 0) moeten zijn.
JKP in 'nieuws: Google geeft Play Store update om geïnstalleerde apps makkeli...
Je bent veel te vroeg met deze reactie. Lees ook even de "let op" bovenaan het topic. Geef het systeem even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie zoals in dit geval.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:56

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Yariva in 'reviews: Corsair One Pro - Geslaagde game-pc van componentenmaker'

Om dit nu als een -1 te bestempelen vindt ik wel erg apart

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik zie daar ook geen -1. Ik zal eens naar de downvoters kijken. Je staat op dit moment op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

SSDtje in 'nieuws: Tesla-dakpannen met zonnepanelen vanaf april te bestellen ...

Hartstikke leuk dat hij ze gebeld heeft, maar de info uit die email is gewoon precies zoals het artikel ook vermeldt.

Edit: Geen +3 dus, bedoel ik.

[ Voor 3% gewijzigd door HMC op 26-03-2017 20:49 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
HMC schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:49:
SSDtje in 'nieuws: Tesla-dakpannen met zonnepanelen vanaf april te bestellen ...

Hartstikke leuk dat hij ze gebeld heeft, maar de info uit die email is gewoon precies zoals het artikel ook vermeldt.

Edit: Geen +3 dus, bedoel ik.
Het is inderdaad een nietszeggende email... "MISSCHIEN in het komende jaar." Ben je dus nog geen stap verder. :') Ik snap de score ook niet helemaal, maar zit muurvast op +3.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik lees altijd met grote verbazing (en soms vermaak) vele mod (re)acties en de reacties daar weer op. :)
Meestal weerhoudt me dat ervan om überhaupt te reageren op artikelen op de FP. Want voor je het weet raak je ook verstrikt in die slangenkuil van politieke (in)correctheid. :X

Met het artikel over de Tesla PV-dakpannen dacht ik, laat ik eens mijn ervaringen delen.
Maar zelfs dan wordt je neer gesabeld. En waarom? Geen idee.

ehtweak in 'nieuws: Tesla-dakpannen met zonnepanelen vanaf april te bestellen...

Want op mijn goed bedoelde en imho informatieve bijdrage worden zelfs 'strafpunten' uitgedeeld.
Zou iemand me kunnen uitleggen waarom mijn bijdrage als zijnde:
"Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken."
wordt beoordeeld? 8)7

Dan kan ik er rekening mee houden voor een (eventuele) volgende keer.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
Hoppa! in 'nieuws: Britse overheid: inlichtingendiensten moeten versleutelde ...

Hoppa! in 'nieuws: Britse overheid: inlichtingendiensten moeten versleutelde ...

Met name in de discussie rondom privacythema's is het modden op mening niet meer leuk. Het zorgt er voor dat veel inhoudelijke posts naar de achtergrond verdwijnen omdat er een (van de massa op Tweakers) afwijkende mening in staat.

Het zorgt voor massale navelstaarderij en ik zou het prettig vinden als daar eens tegen opgetreden werd door mensen die steeds hun modrechten verkeerd gebruiken of misbruiken dit recht af te nemen.

Het is een vorm van censuur, gek genoeg iets waar dezelfde voorvechters van de privacy zo tegen zijn. Of mag het wel als de meerderheid voor is?

[ Voor 15% gewijzigd door Hoppa! op 27-03-2017 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Mag deze reactie i.v.m. persoonsgegevens?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Markimoo schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:57:
Mag deze reactie i.v.m. persoonsgegevens?
Nee, dat mag niet, dus ik heb het weggehaald. Dank voor het melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:13

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Gendji in 'nieuws: Britse overheid: inlichtingendiensten moeten versleutelde ...
Yzord in 'nieuws: Britse overheid: inlichtingendiensten moeten versleutelde c...
kdekker in 'nieuws: Britse overheid: inlichtingendiensten moeten versleutelde...

Lijkt me niet dat dit +3 moet zijn.

bbob in 'nieuws: Britse overheid: inlichtingendiensten moeten versleuteld...
Met een beschuldiging dat (westerse) overheden verantwoordelijk zijn voor terrorisme verdient dat geen +2 als je het mij vraagt.

[ Voor 37% gewijzigd door JDVB op 27-03-2017 14:49 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Er is nog heel veel niet gemodereerd. Denk ook niet meer dat dit gaat gebeuren.

nieuws: Chinese rechter: Apple heeft iPhone 6-ontwerp niet gekopieerd van Baili

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Eens, doch die van Morgan4321 is toch niet zo erg?
Ik snap dat met enige kennis dit als sarcastische flamebait kan worden gezien, maar een reactie verderop licht ie toe waarom hij die opmerking serieus bedoelt. (Of dat waar is/we het daarmee eens zijn is een tweede. :P)
Denk dat het dus oprecht geen flamebait is. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

WhatsappHack schreef op maandag 27 maart 2017 @ 17:12:
[...]

Eens, doch die van Morgan4321 is toch niet zo erg?
Ik snap dat met enige kennis dit als sarcastische flamebait kan worden gezien, maar een reactie verderop licht ie toe waarom hij die opmerking serieus bedoelt. (Of dat waar is/we het daarmee eens zijn is een tweede. :P)
Denk dat het dus oprecht geen flamebait is. :)
Ik kan de verdere toelichting niet vinden. Of misschien begrijp ik hem niet goed. Zou je willen aangeven welke reactie je bedoelt? Als ik idd te streng zou zijn met mij moderatie betreffende die reactie verbeter ik dat namelijk graag :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Zeehond schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:14:
[...]

Ik kan de verdere toelichting niet vinden. Of misschien begrijp ik hem niet goed. Zou je willen aangeven welke reactie je bedoelt? Als ik idd te streng zou zijn met mij moderatie betreffende die reactie verbeter ik dat namelijk graag :).
Uiteraard. :) Maar die reactie staat er echt pal onder, 2 reacties op dezelfde thread verder.
Het gaat om deze reactie: Verwijderd in 'nieuws: Facebook stopt ondersteuning voor apps op Windows 8.1 ...

Hij is er dus kennelijk oprecht van overtuigd dat er onder Android gebruikers geen upgrade cultuur heerst.
Dat is ook het enige dat ik aan die eerste post kon ontdekken dat -1 waardig zou zijn als het een flamebait was.
De rest van die eerste post klopt, al kan ik niet spreken voor moderne toestellen. Ik weet dat het in het verleden met o.a. de HTC Desire HD en HTC One S dit soort partitionering problemen idd hoogtij vierden.

[ Voor 8% gewijzigd door WhatsappHack op 27-03-2017 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Geen +2. Is weer puur een gevalletje van "ik ben het er mee eens, dus +2". Eerder +1. DBlan in 'nieuws: LastPass raadt na nieuw lek aan sites direct vanuit de Vaul...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

WhatsappHack schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:39:
[...]

Uiteraard. :) Maar die reactie staat er echt pal onder, 2 reacties op dezelfde thread verder.
Het gaat om deze reactie: Verwijderd in 'nieuws: Facebook stopt ondersteuning voor apps op Windows 8.1 ...

Hij is er dus kennelijk oprecht van overtuigd dat er onder Android gebruikers geen upgrade cultuur heerst.
Dat is ook het enige dat ik aan die eerste post kon ontdekken dat -1 waardig zou zijn als het een flamebait was.
De rest van die eerste post klopt, al kan ik niet spreken voor moderne toestellen. Ik weet dat het in het verleden met o.a. de HTC Desire HD en HTC One S dit soort partitionering problemen idd hoogtij vierden.
Bedankt. De -1 was echter bedoeld voor de gehele opmerking
Gelukkig heerst er onder Androi gebruikers geen cultuur van upgraden om te upgraden, zoals je bij windows adepten vaak ziet.
Of er een upgrade cultuur heerst onder android gebruiker weet ik niet daar zou ik sowieso geen punten aftrek voor geven als hij had geschreven dat er onder android gebruikers geen upgrade cultuur heerst. Ook als hij geschreven had "onder android gebruikers heerst geen upgrade cultuur zoals bij windows adepten" zou ik geen -1 hebben gegeven. Maar hoe het nu gebracht wordt met "upgrade om te upgrade cultuur" komt een mij ogen als een onodige stekende opmerking over waarvoor de -1.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Zeehond schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:28:

Of er een upgrade cultuur heerst onder android gebruiker weet ik niet daar zou ik sowieso geen punten aftrek voor geven als hij had geschreven dat er onder android gebruikers geen upgrade cultuur heerst. Ook als hij geschreven had "onder android gebruikers heerst geen upgrade cultuur zoals bij windows adepten" zou ik geen -1 hebben gegeven. Maar hoe het nu gebracht wordt met "upgrade om te upgrade cultuur" komt een mij ogen als een onodige stekende opmerking over waarvoor de -1.
Dan zullen we daar van mening verschillen. :)
"Upgrade for the sakes of upgrades" is een redelijk normale term die veel wordt toegepast voor allerlei zaken, en niet per definitie negatief is of een oordeel velt; alhoewel het zeker wel vaak in (relatief) negatieve context gevonden kan worden. (Eg: "the devs are releasing updates for the sake of updates, but it doesn't actually improve the product at all. I'd rather seem them focusing on optimising the speed of the software instead of this feature-frenzy.")

Denk dat het dus gewoon een verschilletje is hoe we er tegenaan kijken. :P Ik blijf erbij dat ik een -1 net iets te streng vindt, we'll have to agree to disagree I guess. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

WhatsappHack schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:33:
[...]

Dan zullen we daar van mening verschillen. :)
"Upgrade for the sakes of upgrades" is een redelijk normale term die veel wordt toegepast voor allerlei zaken, en niet per definitie negatief is of een oordeel velt; alhoewel het zeker wel vaak in (relatief) negatieve context gevonden kan worden. (Eg: "the devs are releasing updates for the sake of updates, but it doesn't actually improve the product at all. I'd rather seem them focusing on optimising the speed of the software instead of this feature-frenzy.")

Denk dat het dus gewoon een verschilletje is hoe we er tegenaan kijken. :P Ik blijf erbij dat ik een -1 net iets te streng vindt, we'll have to agree to disagree I guess. :)
Kan altijd dat de meningen een keer verschillen en niet iedereen de zelfde scoren geeft. We kijken er idd anders tegen aan. Mocht een -1 te streng zijn zal dat ook niet de uiteindelijke scoren worden wat ook gelijk het mooie is aan dit systeem.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Maar met 280+x +3 gaan wij hem daar onmogelijk vanaf krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

JDVB schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:25:
[...]

Maar met 280+x +3 gaan wij hem daar onmogelijk vanaf krijgen.
Daarvoor is dit topic toch ook? Om excessen te fixeren op een correcte score? Toch blijven dit soort posts met populaire meningen steevast op +3 staan, dus blijkbaar is het mening-modereren wel gewenst :?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

fsfikke schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:12:
[...]

Daarvoor is dit topic toch ook? Om excessen te fixeren op een correcte score? Toch blijven dit soort posts met populaire meningen steevast op +3 staan, dus blijkbaar is het mening-modereren wel gewenst :?
Nee, ik herhaal dat hier even zodat iemand die er wel wat aan kan doen het nog even extra onder de aandacht krijgt. Met regelmaat wordt de score dan gefixeerd.

Mening modden is dus niet gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:34

timovd

Voorsprong door techniek

Lednov in 'nieuws: Energiedienst voor slimme meters belooft handelsprijzen te...
Waarom krijgt deze een +1 op mijn reactie, terwijl er niets nieuws gezegd wordt t.o.v. mijn reactie (die als 0 is gemod). Sterker nog; de schrijver begrijpt mijn reactie niet.

Edit: Overigens is de volgende reactie mijns inziens "informatief", omdat op het moment dat de link is gepost er nog geen link in het artikel stond: MCP cloud in 'nieuws: Energiedienst voor slimme meters belooft handelspr... De auteur had er goed aan gedaan om dit onderaan het artikel te vermelden.

[ Voor 35% gewijzigd door timovd op 28-03-2017 15:47 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 08:52

Saffie_time

Why use this? 42!

zovty in 'nieuws: Gezichtsherkenningsalgoritme FBI-database geeft relatief va...

Zou hier svp iemand naar willen kijken?
INDIEN grappig bedoelt slaat het alsnog de plank volledig mis...

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Saffie_time schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:23:
Verwijderd in 'nieuws: Gezichtsherkenningsalgoritme FBI-database geeft relatief va...

Zou hier svp iemand naar willen kijken?
INDIEN grappig bedoelt slaat het alsnog de plank volledig mis...
WTF? Dat lijkt me idd meer iets voor Stormfront.nl dan op de FP van t.net :X
Laten we het erop houden dat deze user momenteel één van de zwaardere troll-users op de FP is.

Als je ziet hoe hij in het verleden op MS/Win10-artikelen gereageerd heeft, is dit ook als een troll bedoeld, en niet serieus.
Dat lijkt me idd geen -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

supersnathan94 in 'nieuws: Intel introduceert Xeon E3-1200 v6-processors op b...
Lijkt me geen +2 voor onzin dat je een xeon nodig zou hebben voor hyper-v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Deze +3 Sjeefr in 'nieuws: Rotterdams klantenservicebedrijf moet stoppen met gebruik... is niet anders dan de 14 minuten eerder geplaatste MrTre in 'nieuws: Rotterdams klantenservicebedrijf moet stoppen met gebruik v... en daarome bijna een dubbelpost te noemen, enige wat waarde heeft is de verduidelijkende quote uit het artikel (maar ook dat is in feite een dubbelpost).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:45
Cerla in 'plan: Tien tweakers gingen aan de slag met curved gamingmonitoren v... even vastgezet op 0. Er is een ander bericht over de .adv klasse. Zie plan: Tweakers introduceert .Adv-artikelen

Ik wou dat ik off topic delen van threads kon verplaatsen naar andere berichten of kon afsplitsen naar forumtopics.

En weer los

[ Voor 12% gewijzigd door zeef op 29-03-2017 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 16:50
Sjeefr in 'nieuws: Rotterdams klantenservicebedrijf moet stoppen met gebruik...

Dit is geen +3 waard. Heb hem zelf met boost op +1 gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Noted :)
Ik wou dat ik off topic delen van threads kon verplaatsen naar andere berichten of kon afsplitsen naar forumtopics.
Daar hebben we volgens mij al (vaker) de wens voor ingediend ;) Of discussies als meta-discussie markeren waardoor ze buiten de gewone berichtstructuur gaan vallen qua zichtbaarheid.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:02

Nox

Noxiuz

MooDyBLueS in 'nieuws: Samsung brengt Galaxy S8 op 28 april uit voor 799 euro'

Lijkt me wel meer dan een -1, kan hem zelf niet boosten helaas.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
die van hem is zeker meer dan een -1, die van jouw daar in tegen niet vanwege moderatie gezeur...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

SRich schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:41:
[...]

die van hem is zeker meer dan een -1, die van jouw daar in tegen niet vanwege moderatie gezeur...
Pfff kopje azijn voor vandaag alweer gehad?

Kanonnen. :/

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Nox schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:44:
[...]

Pfff kopje azijn voor vandaag alweer gehad?

Kanonnen. :/
Je weet hoe het hoort, als een score op de foute score is beland kan je hem in dit topic melden zoals je netjes doet, maar om dan in de reacties het nogmaals (of eigenlijk eerste instantie) hem in de tread te melden is ongewenst, staat ook duidelijk naast score keuze. Vandaar je terechte -1

Kan naar deze user [Verwijderde gebruiker] gekeken worden gezien zijn uitingen in:
Verwijderd in 'nieuws: Samsung brengt Galaxy S8 op 28 april uit voor 799 euro'

[ Voor 45% gewijzigd door SRich op 29-03-2017 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
lazershark in 'nieuws: Battlefield 1 Premium-spelers kunnen vrienden uitnodig...

Echt geen +3 waard naar mijn mening. Een beetje het standaard verhaal dat DLC/season pass de player base teveel zou fragmenteren. Plus een beetje gebazel over inzakkende stats zonder met cijfers te komen. En aan te geven dat er sinds 2 weken DLC te koop zou zijn en de stats nog steeds tegenvallen, maar voor het grote publiek is de DLC pas sinds enkele uurtjes te koop (twee weken terug was de pre-release voor season pass holders). Het valt dus te bezien in de komende weken hoe de stats zich nu gaan ontwikkelen nu de DLC daadwerkelijk los te koop is. Met een 24-hour peak van 200,000+ (zie bf1stats.com) is het spel in ieder geval ontzettend gezond en levendig naar mijn mening. Veel spellen hebben een all-time peak die nog heel veel lager is dan dat.
Post verdiend op z'n hoogst een +1 naar mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 17:31

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

D3F in 'nieuws: EA geeft over twee weken eerste details Star Wars Battlefront...
Offtopic, speculatief en mogelijk ongewenst. Heeft +3, maar is dus hoogstens 0 waard.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ghost Dog schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:13:
D3F in 'nieuws: EA geeft over twee weken eerste details Star Wars Battlefront...
Offtopic, speculatief en mogelijk ongewenst. Heeft +3, maar is dus hoogstens 0 waard.
Inderdaad, ik zal eens naar de +3 stemmers kijken. Dat zijn pure mismoderaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3F
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-09 22:48

D3F

Bor schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:22:
[...]

Inderdaad, ik zal eens naar de +3 stemmers kijken. Dat zijn pure mismoderaties.
Kun je mij laten weten wat je bevindingen zijn? Snap dat het geen +3 waard is, en thuis hoort in categorie 0. Schijnbaar is het wel iets waar veel mensen het mee eens zijn of het niet wisten of om een andere reden een +3 waard vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
D3F schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:28:
[...]

Kun je mij laten weten wat je bevindingen zijn? Snap dat het geen +3 waard is, en thuis hoort in categorie 0. Schijnbaar is het wel iets waar veel mensen het mee eens zijn of het niet wisten of om een andere reden een +3 waard vonden.
Over dergelijke zaken wordt geen informatie verstrekt. dus helaas. Het moderatiesysteem is niet bedoelt om mee aan te geven of je het ergens mee eens, danwel oneens bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Chatapp Telegram laat gebruikers elkaar bellen'

Lijkt mij geen +3? Zeker niet als de reactie van mijzelf (waar ik in deze reactie naar refereer, maar die juist de benodigde info bevat) +1 scoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:02

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is iemand/een groep beledigd door dit artikel:
https://tweakers.net/nieu...op-samsung-galaxy-s8.html
Ongeveer de helft van de reacties hebben een 0 of een -1 die totaal onterecht zijn, net een stuk of 30 +1's uitgedeeld maar ik vind dit eigenlijk onacceptabel, waar mogelijk heb ik graag dat een mod even kijkt of iemand inderdaad een tig-tal -1's heeft lopen uit te delen, want die mogen dan weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:37

Tribits

Onkruid vergaat niet

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 00:48:
uitgedeeld maar ik vind dit eigenlijk onacceptabel, waar mogelijk heb ik graag dat een mod even kijkt of iemand inderdaad een tig-tal -1's heeft lopen uit te delen, want die mogen dan weg.
Volgens mij staat bijna alles nu weer goed, maar zou inderdaad prettig zijn als iemand kan controleren wie al die -1's uit heeft gedeeld.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrDayOff
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 07:23
Zelfde groep (of misschien persoon met meerdere accounts?) Is structureel gaan minnen op iedereen die reageerde op het artikel.
Hier zie ik ook 4x min, welke je vrijwel overal ziet bij elke reactie:
MrDayOff in 'nieuws: Samsung brengt Galaxy S8 op 28 april uit voor 799 euro'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

REDSD in 'reviews: AMD's Ryzen 7 1700: plus de gameprestaties van Ryzen'

Hoort deze niet op -1 ivm gezeur over moderatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Tribits schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 00:57:
[...]

Volgens mij staat bijna alles nu weer goed, maar zou inderdaad prettig zijn als iemand kan controleren wie al die -1's uit heeft gedeeld.
Daar zal ik eens even induiken. Dit ziet er inderdaad niet netjes uit.

edit:
Hier is meer aan de hand. Ik zoek het tot op de bodem uit. Dank voor de melding.

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 31-03-2017 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

MrDayOff schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 05:24:
Zelfde groep (of misschien persoon met meerdere accounts?) Is structureel gaan minnen op iedereen die reageerde op het artikel.
Hier zie ik ook 4x min, welke je vrijwel overal ziet bij elke reactie:
MrDayOff in 'nieuws: Samsung brengt Galaxy S8 op 28 april uit voor 799 euro'
Daar staan dik 100 reacties in de -1, dat wordt nog een leuk klusje om recht te zetten :/ .

/me zeehond gaat maar eens aan de slag.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Wat is dit nou weer voor een moderatie?

Anonymoussaurus in 'nieuws: Dataverbruik 3g en 4g stijgt naar ruim 50 petabyte pe...

Ik zeg nog dat ik het niet bedoel als troll, en tóch word ik 8 keer gemint. :/

Ook zo 'hilarisch' dat geen enkele andere reactie van mij gemodereerd is, maar er wel 1 specifieke reactie van mij is gemodereerd. Sterker nog: de reacties daarboven en daaronder zijn zelfs niet eens gemodereerd. Lijkt mij dus een gerichte moderatie naar mij toe..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:09:
Wat is dit nou weer voor een
spoiler:
kut
moderatie?
No offence maar kan dit ook even anders? Hier zit echt niemand op te wachten. Als je hier komt om hulp te vragen kun je dat op een nette manier doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Bor schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:53:
No offence maar kan dit ook even anders? Hier zit echt niemand op te wachten. Als je hier komt om hulp te vragen kun je dat op een nette manier doen.
Volledig mee eens hoor, maar ik word er af en toe niet goed van hoeveel mensen mij maar gaan downmodden, omdat ze het niet met mij eens zijn, of mij niet mogen. Is ook niet boos tegen jullie bedoeld, maar tegen degene die mij downmodden. Was nogal gefrustreerd hierdoor. Als zelfs al een mod (!) mij uitkotst en partij kiest, dan weet ik niet of ik nou mijn toon moet aanpassen. Lekker goed voorbeeld geef je dan.

Maar goed, laten we vanaf nu terug gaan naar het moderatie-gedeelte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:57:
[...]

Volledig mee eens hoor, maar ik word er af en toe niet goed van hoeveel mensen mij maar gaan downmodden, omdat ze het niet met mij eens zijn, of mij niet mogen. Is ook niet boos tegen jullie bedoeld, maar tegen degene die mij downmodden. Was nogal gefrustreerd hierdoor. Als zelfs al een mod (!) mij uitkotst en partij kiest, dan weet ik niet of ik nou mijn toon moet aanpassen. Lekker goed voorbeeld geef je dan.

Maar goed, laten we vanaf nu terug gaan naar het moderatie-gedeelte. :)
Ter info:
Een Promod is geen (crew)mod maar heeft alleen een zwaardere weging bij het doorvoeren van moderaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-09 23:02
3x3 in 'nieuws: Argeweb kampt sinds donderdagochtend met storing'

Kom op zeg. +3 voor een copy paste van wat reacties?
Ja, hij staat inmiddels lager, maar al die mensen die +3 geven??....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Klopt, het is een 0 waar de reactie nu netto ook op terecht is gekomen.

dunpealhunter in 'geek: 1 april: Google-windmolens, huisdieren in de ruimte e...

Deze reactie verwoord wellicht een onpopulaire mening maar zou in mijn ogen niet op -1 moeten staan.

[ Voor 35% gewijzigd door Bor op 01-04-2017 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

gbh in 'nieuws: 'CIA gebruikte tools om herkomst malware te verbergen''

Mensen met een andere mening dan de jouwe voor 'antiwesterse roeptoeter' uitschelden lijkt me toch echt een flamebait en dus -1, ipv de 0 die hij nu heeft?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Waarom is hard geschater/gelach een +2? :?

Is weer zo'n dingetje als "haha, inderdaad. Die poll is inderdaad ge-wel-dig, dus +2 :)".

mugenmarco in 'poll: window.open("spring")'

[ Voor 19% gewijzigd door Anonymoussaurus op 02-04-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

tomvleeuwen in 'nieuws: YouTube laat community helpen met videotitels en besc...

Is 28x +3 niet een béétje overdreven? Gewoon een +1 lijkt me wel voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
+1 lijkt mij in dit geval voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:56

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

hooibergje in 'plan: Bedenk de beste oplossing voor spitsdrukte en win een ha...

Deze reactie is toch wel gericht naar het onderwerp van het artikel. Moet dit als een 0 of 1 worden beoordeeld of is de -1 in dit geval terecht?

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
Hoppa! in 'reviews: Google Home versus Amazon Echo: strijd tussen slimme spea...

-1? Mocht ik iets heel debiels stellen, dan is enige uitleg misschien de manier om mij daarop te wijzen. Maar -1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Yariva schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:55:
hooibergje in 'plan: Bedenk de beste oplossing voor spitsdrukte en win een ha...

Deze reactie is toch wel gericht naar het onderwerp van het artikel. Moet dit als een 0 of 1 worden beoordeeld of is de -1 in dit geval terecht?
ik snap niet zo goed dat je daarover kunt twijfelen. -1 is de maximale score.
Hoppa! schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:27:
Hoppa! in 'reviews: Google Home versus Amazon Echo: strijd tussen slimme spea...

-1? Mocht ik iets heel debiels stellen, dan is enige uitleg misschien de manier om mij daarop te wijzen. Maar -1?
Van mij gewoon een +1.

[ Voor 29% gewijzigd door JDVB op 03-04-2017 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

JDVB schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:41:
[...]

ik snap niet zo goed dat je daarover kunt twijfelen. -1 is de maximale score.
Liever hier een vraag dan een mismoderatie :). Maar die reactie is idd max een -1.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 02:09
Kalief in 'nieuws: 'Nederlandse servers hosten 37 procent van kinderpornowebs...
6x +1 en 8x -1 :? Wat zou hier aan de hand zijn?

Het is geen Nobelprijswinnende reactie, dus +2/3 is niet te verwachten, +1 lijkt me voor de hand liggen maar als je de constatering niks vindt toevoegen is ook een 0 denkbaar. Eén -1 is een verdwaalde meningmod, komt voor.

Maar zonder nullen maar liefst acht keer een -1 en dan ook nog onderaan de draad waar sowieso weinig wordt gemodereerd? Iemand met meerdere accounts? Of moet ik mijn aluhoedje uit de kast halen?

(NB de update in de reactie was het toevoegen van een linkje, niet inhoudelijk.)

[ Voor 4% gewijzigd door Kalief op 03-04-2017 14:18 ]

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 18:38

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Kalief schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:17:
Kalief in 'nieuws: 'Nederlandse servers hosten 37 procent van kinderpornowebs...
6x +1 en 8x -1 :? Wat zou hier aan de hand zijn?

Het is geen Nobelprijswinnende reactie, dus +2/3 is niet te verwachten, +1 lijkt me voor de hand liggen maar als je de constatering niks vindt toevoegen is ook een 0 denkbaar. Eén -1 is een verdwaalde meningmod, komt voor.

Maar zonder nullen maar liefst acht keer een -1 en dan ook nog onderaan de draad waar sowieso weinig wordt gemodereerd? Iemand met meerdere accounts? Of moet ik mijn aluhoedje uit de kast halen?

(NB de update in de reactie was het toevoegen van een linkje, niet inhoudelijk.)
Jouw reactie hoort eigenlijk in geachte redactie thuis, niet op de frontpage.
Vandaar dat er negatief op gereageerd wordt op de FP.

De kans dat een redacteur die iets aan het artikel kan veranderen jouw reactie op de frontpage leest is een stuk kleiner dan wanneer deze in GR gepost wordt, vandaar.

[ Voor 7% gewijzigd door JDVB op 03-04-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:06
Is het moderatie-gedeelte iets dat door Tweakers zelf is opgezet, of is het puur van de community? Ik vraag me namelijk af of er wel eens feedback heeft plaats gevonden op het huidige moderatie-systeem. En daarmee doel ik vooral op het functioneren van de scores. Sluit de idee achter de scores (de beschrijvingen) aan bij de praktijk? Ik krijg zelf namelijk het idee dat het matig functioneert. Wanneer ik bij een willekeurig bericht alleen de +2 openklap krijg ik niet perse de reacties die aansluiten bij de beschrijving van +2, maar vooral in hoeverre men het eens is met wat er in in die reactie gezegd wordt (en daarvoor is dit mismoderatie topic).

Zou de conclusie dan moeten zijn dat een scoresysteem op basis van "objectiviteit" gedoemd is te mislukken? Ik zit zelf te denken aan een meer subjectief systeem, waarbij je aan kunt geven in hoeverre je een reactie onder de aandacht wilt brengen van anderen.

Dus -1: Ik wil niet dat anderen deze reactie lezen.
en +3: Ik vind het zeer belangrijk dat anderen deze reactie lezen.

Ik neem aan dat dit wel eens is besproken, kan ik hier iets over terug vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:02

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
floriz87 schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:27:
Is het moderatie-gedeelte iets dat door Tweakers zelf is opgezet, of is het puur van de community? Ik vraag me namelijk af of er wel eens feedback heeft plaats gevonden op het huidige moderatie-systeem. En daarmee doel ik vooral op het functioneren van de scores. Sluit de idee achter de scores (de beschrijvingen) aan bij de praktijk? Ik krijg zelf namelijk het idee dat het matig functioneert. Wanneer ik bij een willekeurig bericht alleen de +2 openklap krijg ik niet perse de reacties die aansluiten bij de beschrijving van +2, maar vooral in hoeverre men het eens is met wat er in in die reactie gezegd wordt (en daarvoor is dit mismoderatie topic).

Zou de conclusie dan moeten zijn dat een scoresysteem op basis van "objectiviteit" gedoemd is te mislukken? Ik zit zelf te denken aan een meer subjectief systeem, waarbij je aan kunt geven in hoeverre je een reactie onder de aandacht wilt brengen van anderen.

Dus -1: Ik wil niet dat anderen deze reactie lezen.
en +3: Ik vind het zeer belangrijk dat anderen deze reactie lezen.

Ik neem aan dat dit wel eens is besproken, kan ik hier iets over terug vinden?
Vanzelfsprekend is daar discussie over geweest, maar gelukkig niet al te veel in dit topic. Losse topics over het moderatiesysteem zijn bijvoorbeeld:
Discussie over het frontpage-moderatiesysteem
Tweakers idiote moderatie systeem.
Meningmodden: wat is de aanpak?
Verbeteringen moderatiesysteem
Als je de discussie weer wil opstarten, dat graag in een los topic doen met deze discussies in het achterhoofd. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Daar heb ik actie op ondernomen. Dergelijke taal zien we hier liever niet.

Pagina: 1 ... 94 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem