Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 108 Laatste
Acties:
  • 217.832 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:09

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:01

Bor

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01 20:02

Cloud

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX

In dit topic worden mis-moderaties aangedragen, zodat er gediscussieerd kan worden of deze rechtgezet moeten worden. Indien je een beginnende moderator bent, wordt geadviseerd om onderstaande informatie goed door te lezen.

Wanneer je een reactie maakt dan verwachten we van je dat je het FM Beleid doorgenomen hebt.

Introductie
In verschillende onderdelen op de Tweakers Frontpage is het mogelijk om te modereren. Moderatie wordt in eerste instantie gedaan om gebruikers de mogelijkheid te geven om de reacties bij nieuwsberichten (en dergelijke) in te delen naar kwaliteit. Een gebruiker kan er bijvoorbeeld voor kiezen om alleen erg nuttige posts te lezen door het niveau omhoog te zetten. Het moderatiesysteem zorgt er verder voor dat gebruikers die een reactie plaatsen kunnen zien welke waardering hun post krijgt.

Moderatie is user-driven, dus dat wil zeggen dan in principe iedereen mag modereren. Hierdoor is het ook mogelijk dat sommige posts verkeerd worden gemodereerd, omdat elk mens fouten maakt en door personen die het systeem misbruiken.

Dit topic is een verzamelplaats van zogenaamde mis-moderaties, zodat we met meerdere reguliere modders kunnen ingrijpen indien de moderatie verkeerd gemodereerd is. Eventueel kan een powermod ingrijpen als de reactie tegen de regels is of de moderatie niet meer rechtgezet kan worden (bijvoorbeeld als de reactie te oud is of als er teveel mensen verkeerd hebben gemodereerd).

Je mag natuurlijk altijd een eigen topic openen en dat is zeker verstandig als je een stevige discussie verwacht. Als er onverhoopt toch een lange discussie ontstaat kan een forum-moderator de discussie afsplitsen naar een eigen topic.

Hoe te modereren
Modereren gaat grotendeels naar eigen inzicht, maar er zijn een aantal richtlijnen gemaakt waarin de uitgangspunten voor de moderator zijn beschreven. Deze richtlijnen zijn te vinden in de Frontpage moderatie faq. Deze richtlijnen zijn opgesteld, zodat elke reactie geplaatst bij een artikel een zo objectief mogelijke moderatie krijgt. Het is namelijk niet de bedoeling om een reactie hoog of laag te modereren, omdat je het ermee eens bent of niet. Verder wordt sterk aangeraden de FM miniFAQ door te lezen, want de meest voorkomende vragen komen daar aan bod.

Hoe we de meldingen graag zien
• Plaats waar de fout staat inclusief volledige URL
(de directe URL is te verkrijgen door op het datum-tijd gedeelte te klikken boven elke reactie).
• Suggestie voor verbetering, evt. met een korte toelichting.

De Frontpagemoderatie IRC :+
Er is ook een irc waar over moderaties en/of posts gepraat kan worden. Deze is hier te vinden:

/server irc.tweakers.net:6667
/join #tmf

Of direct via Mibbit:
http://embed.mibbit.com/?...eakers.net&channel=%23tmf

Links
Het FM Beleid, ModFAQ en miniFAQ:
FM Beleid
Frontpage moderatie faq
FM miniFAQ

Klachtafhandeling:
Modstatus klachtenloket

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Nieuw deeltje :), is er eigenlijk wel eens ooit iemand op de irc te vinden? Heb er wel eens op gekeken maar is altijd uitgestorven :P

Mooie kopie paste trouwens Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII :P

[ Voor 25% gewijzigd door Zeehond op 01-06-2017 23:35 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
IRC is nogal dood. De laatste keer dat er wat gezegd is, is 07-02-2017. De laatste keer dat er meerdere mensen reacties uitwisselden en er dus sprake was van een gesprek, was 01-04-2016...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Bedankt, irc is dan idd nogal dood ja.

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:50

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Meh, IRC heeft zijn beste tijd gehad :P. Vooral nu we notifications op het forum hebben is het eigenlijk volledig vervangbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-09-2024

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Ahh, ik zie dat die wel in de TS staat vermeld, dat je er daar over kan praten maar dat dus nooit gebruikt wordt en dus beter weg kan?

[ Voor 79% gewijzigd door JDVB op 02-06-2017 10:37 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:50

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

JDVB schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:36:
Ahh, ik zie dat die wel in de TS staat vermeld, dat je er daar over kan praten maar dat dus nooit gebruikt wordt en dus beter weg kan?
Juustem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Fireshade in 'nieuws: AMD verlaagt prijzen van Ryzen 7 1700, 1700X en 1800X'

Lijkt me een reactie perfect voor 0 (of -1 eventueel). De eerste zin kun je, ondanks de smiley, toch ook wel als troll zien. Ongefundeerd is het in elk geval zeker en lijkt me minstens een punt aftrek wel waard.

Waarom 6 mensen deze reactie +2 vonden is voor mij een compleet raadsel; ik gok AMD fanboys of Intel haters.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 02-06-2017 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08-04-2024

Meg

Wumboloog

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01 20:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Lastig.

Ik vind een +2 nog wel klein beetje te verdedigen. Want de gebruiker waarop hij reageert heeft het dan wel over marktwerking maar vergeet dat Google ook (vooral eigenlijk) geld verdient met advertenties. Als ze echt kwaad willen, zouden ze dit kunnen gebruiken om hun eigen ads wel te tonen en die van concurrenten niet.

Hoewel ik het niet zo somber inzie (stel je die shitstorm eens voor als dat uitlekt) is het op zich wel een interessante toevoeging in mijn ogen.

Aan de andere kant kun je stellen dat de reactie die erboven staat, en een aantal minuten eerder was, hetzelfde zegt en ook op +1 staat..

Maar goed, wilde even een kleine kanttekening plaatsen :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SSDtje in 'nieuws: AMD verlaagt prijzen van Ryzen 7 1700, 1700X en 1800X'

Lijkt me, gezien de reacties (die aangeven dat het overzicht waarschijnlijk fake is, die in deze post vermeld staat), geen +2 meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

434365

IRC is opeens achterhaald, de paar plekken waar ik het nog gebruikte zit iedereen opeens op 'Discord' (feitelijk irc voor social-media-generatie, onderwater werkt t vrijwel tzelfde maar nu heeft t animated gif previews voice chat en weet ik wat nog meer)
Misschien tijd voor een Tweakers Discord?

--

Ontopic:
u_nix_we_all in "Doe mee aan het Nationaal Salarisonderzoek en maak kans op een maandsalaris"
Geen +3 wat mij betreft, vrij hoog 'alu hoedje' gehalte zonder verder goeie onderbouwing als je het mij vraagt, even 5 minuten langer nadenken en hij had die post waarschijnlijk niet eens geplaatst.

Die ~180 +3 stemmers zijn volgens mij gewoon anti-Tweakers of anti-onderzoeken, het is voor mij heel duidelijk wie de 3e partijen zijn en dat m'n privacy gewaarborgd is, ook heeft de poster zelf met een edit al aangegeven dat 'zn punt' (ik kan niet meedoen zonder email) niet waar is.

Lijkt mij gewoon een +1 want op zich natuurlijk goed dat ie denkt aan privacy, maar verder vanwege bovenstaande wat mij betreft niet echt een reactie die +3 verdient, zeker niet zo'n overweldigend aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SuperDre in 'nieuws: Valve vraagt 100 dollar voor publiceren game via Steam D...

Geen -1. Het is niet onderbouwd, maar dat maakt deze post niet gelijk een troll of ongewenst. Een 0 lijkt mij daarom prima.
434365 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:30:
IRC is opeens achterhaald, de paar plekken waar ik het nog gebruikte zit iedereen opeens op 'Discord' (feitelijk irc voor social-media-generatie, onderwater werkt t vrijwel tzelfde maar nu heeft t animated gif previews voice chat en weet ik wat nog meer)
Misschien tijd voor een Tweakers Discord?
Die zijn er al in overvloed, dus waarom moet Tweakers er een hebben? :) IRC houdt eea ook aardig anoniem, beter dan dat Discord of Teamspeak e.d. doen, waar veel Tweakers ook op gesteld zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 03-06-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Komt deze reactie door de policy van Tweakers?

- bramhut in 'nieuws: AMD verlaagt prijzen van Ryzen 7 1700, 1700X en 1800X'

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MrFax in 'nieuws: Samsung stopt met versleutelingsapp My Knox'

Heeft wat tikjes naar +1 nodig.
Zie niet waarom niet? Het is misschien niet netjes, maar het is wel binnen de grenzen van de wet.

[ Voor 51% gewijzigd door CH4OS op 03-06-2017 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg

Meg

Wumboloog

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Nik Du Bois in 'nieuws: Nederlands bedrijf gaat hyperloop eind dit jaar testen'

Kan iemand deze score van +2 af helpen, hij snapt het niet en neemt dingen aan terwijl er geprobeerd word het hem uit te leggen.

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 474132

Kan iemand eens kijken wie deze op -1 gemod heeft? Lijkt me namelijk een nette ontopic reactie die bijdraagt aan de discussie en minimaal op +1 thuishoort. Degene die het op -1 gezet heeft moet wel bijna een Apple hatende menigmodder oid zijn?

Anoniem: 474132 in 'nieuws: Gerucht: Apple wil Siri met meer applicaties laten ...

Heb er wel vertrouwen in dat de reactie op eigen kracht op >= +1 komt, maar -1 lijkt me een modmisbruiker die wel even onderzocht mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Volgens mij gebeurd het best veel dat mensen -1 modden, terwijl de score eigenlijk anders is, daarvoor is dit topic. Er zijn 2 mensen die de reactie die je noemt -1 geven, dat noem ik nog verwaarloosbaar. Dergelijke moderaties komen wel vaker voor. Maar om die twee dan ook gelijk te gaan onderzoeken, vind ik wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraag is zijn het modfoutjes of wordt er bewust een -1 gegeven terwijl dit niet terecht is.

Dit kun je onderzoeken door de modhistory van zo'n persoon te bekijken. Wordt er structureel -1 uitgedeeld op reacties die duidelijk +1 of hoger zijn? -> mismodder, waarschuwing en bij niet verbeteren gedrag modrechten ontnemen.

Anders blijf je met dit soort meningmodders in je modder populatie zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Wanneer er 2x -1 staat betekent dat niet automatisch dat de reactie door twee personen op -1 is gezet, eigenlijk toch een denkfout welke vrij vaak blijft terug komen. Er zijn 3 wegingen, 1x (beginnende moderator), 2x (ervaren moderator) en 6x (pro en power mods of een ervaren moderator die boost heeft gebruik) daarnaast kunnen PowerMods reacties fixeren.

Het aantal x dat een reactie een bepaalde score heeft ontvangen zegt dus vrij weinig dus over het aantal personen, eigenlijk kun je alleen wanneer een reactie een score heeft ontvangen die 1x weegt er zeker van zijn dat het één persoon is, of wanneer er meer dan 6 bij een bepaalde score staat er zeker van zijn dat meer personen die score hebben uitgedeeld.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eigenlijk kun je alleen wanneer een reactie een score heeft ontvangen die 1x weegt er zeker van zijn dat het één persoon is, of wanneer er meer dan 6 bij een bepaalde score staat er zeker van zijn dat meer personen die score hebben uitgedeeld.
Bij een score van 3, 4 en 5 heb je ook zeker met meerdere personen te maken lijkt me. Bij 3 en 5 zit er zeker een beginnende moderator bij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Anoniem: 474132 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 16:54:
[...]

Bij een score van 3, 4 en 5 heb je ook zeker met meerdere personen te maken lijkt me. Bij 3 en 5 zit er zeker een beginnende moderator bij. ;)
Klopt idd, dan kunt je ook stellen dat meerdere personen gemodereerd hebben, alleen wanneer er meer dan 1x bij een score staat valt er over het aantal personen dat gemodereerd heeft eigenlijk nog maar bar weinig te vertellen.

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lars_jj
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-01 11:15
pjdijkema in 'nieuws: Need for Speed Payback komt op 10 november uit op Xbox,...

"+2 van mij voor het terug halen van herinneringen aan 3dfx.. Wat een geweldige vooruitgang op het gebied van videokaarten was dat destijds. Ik wist niet wat ik zag op grafisch gebied in games."

+2 geven vanwege nostalgie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
lars_jj schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:09:
pjdijkema in 'nieuws: Need for Speed Payback komt op 10 november uit op Xbox,...

"+2 van mij voor het terug halen van herinneringen aan 3dfx.. Wat een geweldige vooruitgang op het gebied van videokaarten was dat destijds. Ik wist niet wat ik zag op grafisch gebied in games."

+2 geven vanwege nostalgie?
Had hem op -1 gekregen, maar weer iemand moest er weer 0 aan hangen... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg

Meg

Wumboloog

Deze reactie is meer dan 48 uur oud en kan niet meer gemodereerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372172

Markimoo schreef op zondag 4 juni 2017 @ 14:14:
[...]

Toen ik de post plaatste nog niet :) ze zullen wel naar de MOAM zijn ofzo ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Markimoo schreef op zondag 4 juni 2017 @ 14:14:
[...]

Maar gezien de scores ook niet meer van de +3 af te krijgen. Ik vind het zelf geen fixatie waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-04 13:59

_David_

FP ProMod

llama llama duck

djwice in 'reviews: Het Computex-rariteitenkabinet: leuke en gekke hardware u...
Geen +2, die +2 moderaties zijn mee eens stemmers...

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars_jj
Het is weer een Apple topic, en wordt weer bijna enkel op mening gemod. Er zitten echt schandalige -1 en +3 waarderingen bij...

nieuws: Apple presenteert Mac Pro-vervanger iMac Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
lars_jj schreef op maandag 5 juni 2017 @ 20:38:
Het is weer een Apple topic, en wordt weer bijna enkel op mening gemod. Er zitten echt schandalige -1 en +3 waarderingen bij...

nieuws: Apple presenteert Mac Pro-vervanger iMac Pro
Eens, Deze 2 ken ik niks meer aan doen...

Exirion in 'nieuws: Apple presenteert Mac Pro-vervanger iMac Pro'
Geen +3, maar 1

MPCX in 'nieuws: Apple presenteert Mac Pro-vervanger iMac Pro'

Geen +2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-03 12:47
Dit is geen +3
ShadowLabs in 'nieuws: HTC beloofde fans goodies in ruil voor weerleggen krit...

Ik twijfel zelfs of het wel volledig waar is.
In mijn ervaring zijn de meeste mensen nogal creatief met de waarheid over de reden als ze ergens gebanned zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door TWyk op 06-06-2017 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ubartu
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-11-2024
Precies de post waarvoor ik hier ook kwam.

[ Voor 86% gewijzigd door Ubartu op 06-06-2017 10:03 . Reden: verwijzing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

ShadowLabs in 'nieuws: HTC beloofde fans goodies in ruil voor weerleggen krit...
Daar kwam ik dus ook al voor haha.

@lars_jj Zou je in dit bericht je commentaar over moderatie willen verwijderen, dan kan die gewoon op +1 gezet worden. De -1's die je gekregen hebt zijn sowieso onterecht.

[ Voor 33% gewijzigd door JDVB op 06-06-2017 11:23 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubartu
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-11-2024
Als we toch bezig zijn in dit topic: bjvdven in 'nieuws: HTC beloofde fans goodies in ruil voor weerleggen krit...

deze reactie heeft wel heel veel +3's meningen gekregen voor een fanboy achtige statement zonder onderbouwing. Staat gemiddeld +2, terwijl +1 terecht zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars_jj
@JDVB

Gedaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ubartu schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:00:
Als we toch bezig zijn in dit topic: bjvdven in 'nieuws: HTC beloofde fans goodies in ruil voor weerleggen krit...

deze reactie heeft wel heel veel +3's meningen gekregen voor een fanboy achtige statement zonder onderbouwing. Staat gemiddeld +2, terwijl +1 terecht zou zijn.
Vindt het ironie dat dit een account is die enkel HTC gerelateerde posts maakt en begraven is in 42 +3 votes.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJG-223
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-01 13:56
Volgens mij heeft mijn reactie hier onterecht een -1 score ?

En kan iemand mij anders uitleggen waarom die reactie zó ongewenst is dat er al 10 '-1' scores zijn, en er helemaal niemand is die daar anders over denkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Ik zie daar wat onrealistisch doemdenken, wat, wat mij betreft, niets nuttigs toevoegt aan de discussie. Maar dat is irrelevant, niet ongewenst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Geen +3 of +2 want dit staat letterlijk in het artikel:

TheSec in 'nieuws: 'Backdoor gebruikt Instagram-commentaar voor communicatie ...

Tekst uit het artikel:
Misschien gaat het bij de extensie om een test, omdat de url slechts zeventien keer is bezocht.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

buzzlightyear in 'plan: Elektrisch gereedschap in de Pricewatch: win een schr...

Lijkt mij geen +2, als het niet onderbouwd is.

EDIT: Staat inmiddels goed zie ik. :) En ik was eigenlijk ook iets te snel zie ik nu, mea culpa!

EDIT2: Anoniem: 147126 in 'plan: Elektrisch gereedschap in de Pricewatch: win een schroefmach... lijkt mij geen 0, eerder -1.

[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 07-06-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearZeaL
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-04 22:33

TheBase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars_jj
buzzlightyear in 'plan: Elektrisch gereedschap in de Pricewatch: win een schr...

Lijkt mij hartstikke offtopic (terwijl hij klaagt dat het artikel offtopic is voor tweakers???)

Edit: Ik zie nu dat hij hierboven al gemeld is. Excuses.

[ Voor 7% gewijzigd door lars_jj op 07-06-2017 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 19:28
't Wordt toch echt wel tijd dat mensen door hebben dat een +3 niet betekent "Ik ben het helemaal eens"...
M0N0 in 'nieuws: Overgrote meerderheid Belgische prepaidgebruikers heeft zich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
MAC adres filtering is security technisch gezien geen goede maatregel om iets te beveiligen. Imho geen +3: jeroen3 in 'nieuws: Lekken in Foscam-ip-camera's laten aanvaller apparaat ove...

Idem: jeroen3 in 'nieuws: Lekken in Foscam-ip-camera's laten aanvaller apparaat ove...

Je kunt net zo goed een IP blokkade doen bijna.

[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 07-06-2017 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Anoniem: 105188 in 'nieuws: Valve maakt Greenlight-vervanger Steam Direct op 13 juni...

Een -1? Iemand is hier toch echt keihard aan het mismodden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 in 'nieuws: Lekken in Foscam-ip-camera's laten aanvaller apparaa... zou geen +3 moeten zijn gezien deze niet aan de richtlijnen voor de +3 voldoet. Dat lijkt mij een gevalletje "mee eens" modereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaq
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 07:14
Joao in 'nieuws: Politie verricht zes aanhoudingen onder verdachten van inter...

persoonlijke aanval, zou verwijderd moeten worden...
schuldig of niet zwartmaking zoals dit past niet op een site zoals deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-04 16:22
TheBorg in 'nieuws: Tor Browser 7.0 komt uit met sandbox en multiprocess-func...
Is gewoon een mening en on-topic. Alleen geen populaire mening blijkbaar. Zou +1 moeten zijn IMO.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:28
Atomsk schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:37:
TheBorg in 'nieuws: Tor Browser 7.0 komt uit met sandbox en multiprocess-func...
Is gewoon een mening en on-topic. Alleen geen populaire mening blijkbaar. Zou +1 moeten zijn IMO.
Nou, een reactie over Tor (danwel de browser) algemeen is niet direct ontopic als je het mij vraagt. Hij gaat totaal niet in op de "nieuwe" features (of uberhaupt deze nieuwe versie van Tor browser) waar dit artikel over gaat.

Een "0" lijkt me uitstekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 24-08-2024
Hoppa! in 'nieuws: Smartphonemaker Essential haalt 300 miljoen dollar op in i...

2x ongewenst, waardoor hij op 0 uitkomt. Slaat nergens op, deze reactie is hartstikke on-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Hoppa! schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:09:
Hoppa! in 'nieuws: Smartphonemaker Essential haalt 300 miljoen dollar op in i...

2x ongewenst, waardoor hij op 0 uitkomt. Slaat nergens op, deze reactie is hartstikke on-topic.
Je staat inmiddels op +1. De reactie is ook nog niet zo oud. Geef het systeem ook even de tijd om zijn werk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 24-08-2024
Bor schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:29:
[...]

Je staat inmiddels op +1. De reactie is ook nog niet zo oud. Geef het systeem ook even de tijd om zijn werk te doen.
Uiteraard, maar het gaat me ook gewoon om het feit dat er dus weer 2 mensen zijn die op basis van mening -1 modden. En er zijn een paar +3 die ook nergens op slaan.

Het systeem zorgt er voor dat -1 modders gecompenseerd moeten worden door mensen die +3 modden, waardoor de ene mismoderatie de andere uitlokt. Dat is toch raar? Beter zouden incorrecte moderaties gewoon verwijderd worden, al snap ik ook dat het hele idee van community-modden daarmee wat onzinnig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Hoppa! schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:44:
[...]

Uiteraard, maar het gaat me ook gewoon om het feit dat er dus weer 2 mensen zijn die op basis van mening -1 modden. En er zijn een paar +3 die ook nergens op slaan.

Het systeem zorgt er voor dat -1 modders gecompenseerd moeten worden door mensen die +3 modden, waardoor de ene mismoderatie de andere uitlokt. Dat is toch raar? Beter zouden incorrecte moderaties gewoon verwijderd worden, al snap ik ook dat het hele idee van community-modden daarmee wat onzinnig wordt.
Nee dat is het idee van het moderatiesysteem niet. Wanneer er voldoende juiste moderaties zijn komt de score vanzelf op de een goede waarde uit. Dat werkt bij slechts een paar moderaties inderdaad minder goed wat mede de reden is dat het advies is het systeem even de tijd te geven. Het compenseren van een -1 met onterechte +3 scores is absoluut niet de bedoeling. We deactiveren de moderatierechten wanneer we dit vaker zien gebeuren. Daar wordt achter de schermen op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elidos
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-12-2024
Elidos in 'Geek: Modmaker maakt een Pokémon-game in...

Heb niks aan te merken op de +0 score maar wel over het aantal -1'n dat er is gegeven.
Lijken me erg veel gezien ik niet erg off topic ben.

P.s. Ik ben nieuw met het melden hiervan dus als ik wat fout doe laat het me weten. :)

Edit: Ik zie dat er een heel aantal -1'n weg zijn dus deze post is nu overbodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Elidos op 08-06-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

RoestVrijStaal in 'nieuws: Usenetprovider Eweka moet gegevens van gebruiker a...

Gezien de trollerige smiley (en inhoud) lijkt me dit niet echt een +2 waard, en die +3's zijn al helemaal fout natuurlijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

SomerenV in 'geek: Modmaker maakt een Pokémon-game in de setting van League o...
Commentaar op het artikel en een admin edit lijkt mij geen +3.

[ Voor 11% gewijzigd door Zeehond op 08-06-2017 20:19 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ayporos in 'nieuws: Intel heeft 'tape-in' tweede 10nm-generatie chips 'Ice La...

Is binnen de thread gezien geen +2 waard, want de thread gaat met name over de benamingen van chipsets voor zowel Intel als AMD. Geen idee waarom andere onderdelen van een PC er dan bij gehaald moeten worden om de verwarring aan te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:44
Ik ben niet zeker of het in dit topic hoort, maar het gaat me om daredevil__2000 in 'nieuws: Europese Commissie wil verzamelen van bewijs bij ...

Nog geen moderatie, maar wat er allemaal verkondigd wordt vind ik echt beneden alle peil. Er verder op ingaan met argumenten zou enerzijds waarschijnlijk nutteloos zijn (want dovemansoren) en anderzijds nog veel verder off topic. Ik denk niet dat Tweakers een plaats is om allerlei religies uit te pluizen...
Echter: termen als "het sprookjesboek van de grote kinderverkrachter" vind ik veel te ver gaan. Een -1 is nog teveel eer, bovendien kan ik geen score geven omdat het een reactie op mijn bericht is.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:19
corset in 'nieuws: Insiders: Apples focus op privacy hindert ontwikkeling Siri'

Wat is hier precies 0 aan? Ik reageer gewoon netjes on topic met mijn gedachte.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Je staat inmiddels op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Update:

Robbaman in 'nieuws: Zangeres Taylor Swift zet muziek na drie jaar weer op st... lijkt meer en meer scheef te lopen wat betreft moderatiescore. Dit is niet de +3 die het, vermoedelijk vanwege "mee eens" stemmen, veelvuldig krijgt.

Wie helpt om deze op een beter passende score te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Bor schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:38:
Update:

Robbaman in 'nieuws: Zangeres Taylor Swift zet muziek na drie jaar weer op st... lijkt meer en meer scheef te lopen wat betreft moderatiescore. Dit is niet de +3 die het, vermoedelijk vanwege "mee eens" stemmen, veelvuldig krijgt.

Wie helpt om deze op een beter passende score te krijgen?
Gaat lastig worden ben ik bang, als het goed is heeft ie dan 82x +1 nodig om daar op te komen momenteel

warhamstr in 'nieuws: Cortana in Windows 10 krijgt reminders op basis van bee...
Geen +3, mee eens moderaties.

laue in 'nieuws: Cortana in Windows 10 krijgt reminders op basis van beeldher...
Geen +2.

[ Voor 32% gewijzigd door Zeehond op 09-06-2017 12:53 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars_jj
Het is weer zover:

SomerenV in 'nieuws: 'Ubisoft brengt Assassin's Creed Origins uit op 27 oktob...

Iemand klaagt over Ubisoft en DLC en krijgt weer +2/+3...

(Edit: Die hele thread is inmiddels zelfs off-topic, maar hebben allemaal +1 en +2)

En deze probeert het netjes te doen en wordt de grond in gestampt met -1's:
Het contrast tussen de beoordelingen van deze twee posts vind ik schrikbarend...

WienerBlut in 'nieuws: 'Ubisoft brengt Assassin's Creed Origins uit op 27 okt...

[ Voor 42% gewijzigd door lars_jj op 10-06-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pruttelpot in 'nieuws: Usenetprovider Eweka moet gegevens van gebruiker aan B...

Intussen is deze reactie te oud om te kunnen modereren, maar hoe is deze mening +3 waard? Kan iemand deze daarom fixeren? Met 250x +3 denk ik wel dat eea best onderzocht mag worden.

Ook bij TagForce in 'nieuws: Usenetprovider Eweka moet gegevens van gebruiker aan Bre... vraag ik mij af of deze wel +3 is. De informatie is zeker nuttig, maar aangezien er geen bronnen zijn, kan deze toch nooit een +3 zijn?

[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 10-06-2017 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:54

SomerenV

It's something!

https://tweakers.net/nieuws/125731/battlefield-1-in-the-name-of-the-tsar-komt-in-september-uit.html?showReaction=10099443#r_10099443

Niet perse een mismoderatie maar misschien beter als de reacties van deze persoon (deels) verwijderd worden vanwege taalgebruik.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SomerenV schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 22:33:
https://tweakers.net/nieuws/125731/battlefield-1-in-the-name-of-the-tsar-komt-in-september-uit.html?showReaction=10099443#r_10099443

Niet perse een mismoderatie maar misschien beter als de reacties van deze persoon (deels) verwijderd worden vanwege taalgebruik.
Deze user zou wel gewoon direct een ban mogen krijgen, wat een walgelijke reactie inderdaad.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
djwice in 'reviews: Apple iPad 2017: beetje ouderwets, maar wel betaalbaar'

Volgens mij geen "flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker."

Gewoon on-topic reactie.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
dyrc in 'video: De wereld van e-sports - Uit de hand gelopen spelletjes of to...

ik ben niet gauw zuur, maar een terecht en inhoudelijk compliment op het e-sports filmpje, om vervolgens een -1 te krijgen..daarvoor hecht ik teveel aan m'n gemiddelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
dyrc schreef op zondag 11 juni 2017 @ 11:40:
dyrc in 'video: De wereld van e-sports - Uit de hand gelopen spelletjes of to...

ik ben niet gauw zuur, maar een terecht en inhoudelijk compliment op het e-sports filmpje, om vervolgens een -1 te krijgen..daarvoor hecht ik teveel aan m'n gemiddelde.
Lijkt me gewoon een +1, en daar staat ie nu ook op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
dyrc schreef op zondag 11 juni 2017 @ 11:40:

Dat is inderdaad absoluut geen -1. Ik zal eens naar de moderaties kijken. Je staat nu stevig op +1 in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars_jj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Google toont lijst met ondersteuningstermijn voor Nexus- en...

Geen -1, ook al is de info wellicht onjuist, dan is het een 0, toch?

CH4OS in 'nieuws: Google toont lijst met ondersteuningstermijn voor Nexus- en...

Idem.

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 11-06-2017 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Wat mij betreft gewoon offtopic, dus een 0. Inderdaad geen -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
arnovos in 'nieuws: OnePlus 2 krijgt geen update naar Android Nougat'

Hoop dat iemand me kan uitleggen waarom hier een -1 voor gegeven wordt.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Jouw reactie had nog maar 1 moderatie gekregen. Hij staat inmiddels al op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg

Meg

Wumboloog

@Kid Jansen reacties ouder dan 48 uur kunnen we niet modereren. Al die reacties zijn ouder dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 14:34

Bitmaster

Hardcore Tweaker

Hoewel ik het eigenlijk niet mijn taak acht om een mismoderatie voor iemand anders te melden, vind ik het voor deze persoon wel een soort lullig dat ie waarschijnlijk niet meer uit de -1 gaat komen:

ASS-Ware in 'nieuws: Benchmarks bevestigen 8GB ram en 128GB opslag voor OnePl...

Meer off-topic dan on-topic, maar een -1 vind ik absoluut onjuist. Genoemde reactie verdient naar mijn mening een knal naar 0.

Typisch off-topic reacties zoals deze zie ik vaker een berg -1's krijgen en dat vind ik jammer. Ik durf er mezelf niet zo snel meer door te uitten als ik ergens een kritische blik op denk te werpen, of ik moet heel erg nadenken over wat ik zeg waardoor mijn reactie als het ware verandert en het daar eigenlijk niet duidelijker van wordt... (Ik geef wel eens een duidelijk negatieve reactie hoor, waarin ik bijvoorbeeld een product kut noem zonder duidelijke reden, maar dan weet ik dat ik negatief beoordeeld kan gaan worden en dan vind ik het niet zo erg. Als de meerderheid maar gewoon volgens de richtlijnen modereert.)

Just my two cents.

[ Voor 12% gewijzigd door Bitmaster op 12-06-2017 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Bitmaster schreef op maandag 12 juni 2017 @ 00:43:
Hoewel ik het eigenlijk niet mijn taak acht om een mismoderatie voor iemand anders te melden, vind ik het voor deze persoon wel een soort lullig dat ie waarschijnlijk niet meer uit de -1 gaat komen:

ASS-Ware in 'nieuws: Benchmarks bevestigen 8GB ram en 128GB opslag voor OnePl...
Deze reactie zou maximaal een 0 scoren maar nu de edit met moderatieklachten is geplaatst kun je een punt aftrekken. Dan kom je effectief op -1 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Frenziefrenz in 'nieuws: Xbox One wordt backward compatible met originele Xbo...

Lijkt mij geen -1.

flippy in 'nieuws: Bitcoinwaarde blijft stijgen en komt voor het eerst bov...
Als dit tegenwoordig al +2 is... Deze kan wmb naar 0 of 1.

[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 12-06-2017 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

434365

Odysseus87 in 'PlayerUnknown's Battlegrounds introduceert klimmen en over objecten springen'

Ik weet dat ik er erg vroeg bij ben, maar ik word echt doodmoe van de PUBG fans op Tweakers (en overal daarbuiten trouwens ook) die iedereen die maar durft te melden dat de game buggy is (wat het gewoon absoluut is, het is ronduit belachelijk dat de game zo veel lovende aandacht krijgt voor hoe slecht het draait en hoe weinig het bied) meteen een -1 in zn maag splitst, ik zou graag zien dat er wat aan gedaan word bij alle artikelen omtrent PUBG, iedereen die -1 moderatie geeft aan posts over bugs zou minimaal een week z'n moderatie rechten mogen verliezen, langer als ze al vaker totaal onterecht modereren.

Ik heb zelf de reactie een +3 en boost gegeven (wat natuurlijk eigenlijk weer een beetje te veel van het goeie is, maar vooral als compensatie) dus nu staat 'ie op een 0, maar het zal toch echt minimaal een +2 moeten zijn als je het mij vraagt, al is het maar zodat eventuele nieuwe klanten wel van tevoren op de hoogte zijn van de B kwaliteit van die game. Niet op zn minst belangrijk omdat de Tweakers review ook overdreven positief was. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat lijkt mij een 0. Het gaat hier om een beta waarbij je kunt verwachten dat er bugs in het spel zitten. Verder mis ik elke vorm van onderbouwing.
Ik heb zelf de reactie een +3 en boost gegeven (wat natuurlijk eigenlijk weer een beetje te veel van het goeie is, maar vooral als compensatie) dus nu staat 'ie op een 0, maar het zal toch echt minimaal een +2 moeten zijn als je het mij vraagt, al is het maar zodat eventuele nieuwe klanten wel van tevoren op de hoogte zijn van de B kwaliteit van die game.
Dat is echt absoluut niet de bedoeling. Je behoort de score te geven die de score objectief en in overeenstemming met de richtlijnen uit de moderatie FAQ verdient. Compensatiemodden is niet toegestaan en zal wanneer dit vaker gebeurt leiden tot het intrekken van de moderatierechten. Beter kun je de reactie gewoon hier aandragen zoals je nu doet.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 12-06-2017 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

434365

Wauw..

[ Voor 36% gewijzigd door 434365 op 13-06-2017 04:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Wat is er precies wauw? Ik wil je graag meer uitleg geven indien nodig maar met dit soort reacties kan ik maar weinig. Met welk deel van mijn vorige uitleg ben je het niet eens of wat is er niet duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Select * from fish

Pagina: 1 2 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2