Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 181 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:38

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46

Bor

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-05 16:12

Santford

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:09

AlphaRomeo

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Het kleine-mismoderatietopic deel XXX

In dit topic worden mis-moderaties aangedragen, zodat er gediscussieerd kan worden of deze rechtgezet moeten worden. Indien je een beginnende moderator bent, wordt geadviseerd om onderstaande informatie goed door te lezen.

Wanneer je een reactie maakt dan verwachten we van je dat je het FM Beleid doorgenomen hebt.

Introductie
In verschillende onderdelen op de Tweakers Frontpage is het mogelijk om te modereren. Moderatie wordt in eerste instantie gedaan om gebruikers de mogelijkheid te geven om de reacties bij nieuwsberichten (en dergelijke) in te delen naar kwaliteit. Een gebruiker kan er bijvoorbeeld voor kiezen om alleen erg nuttige posts te lezen door het niveau omhoog te zetten. Het moderatiesysteem zorgt er verder voor dat gebruikers die een reactie plaatsen kunnen zien welke waardering hun post krijgt.

Moderatie is user-driven, dus dat wil zeggen dan in principe iedereen mag modereren. Hierdoor is het ook mogelijk dat sommige posts verkeerd worden gemodereerd, omdat elk mens fouten maakt en door personen die het systeem misbruiken.

Dit topic is een verzamelplaats van zogenaamde mis-moderaties, zodat we met meerdere reguliere modders kunnen ingrijpen indien de moderatie verkeerd gemodereerd is. Eventueel kan een powermod ingrijpen als de reactie tegen de regels is of de moderatie niet meer rechtgezet kan worden (bijvoorbeeld als de reactie te oud is of als er teveel mensen verkeerd hebben gemodereerd).

Je mag natuurlijk altijd een eigen topic openen en dat is zeker verstandig als je een stevige discussie verwacht. Als er onverhoopt toch een lange discussie ontstaat kan een forum-moderator de discussie afsplitsen naar een eigen topic.

Hoe te modereren
Modereren gaat grotendeels naar eigen inzicht, maar er zijn een aantal richtlijnen gemaakt waarin de uitgangspunten voor de moderator zijn beschreven. Deze richtlijnen zijn te vinden in de Frontpage moderatie faq. Deze richtlijnen zijn opgesteld, zodat elke reactie geplaatst bij een artikel een zo objectief mogelijke moderatie krijgt. Het is namelijk niet de bedoeling om een reactie hoog of laag te modereren, omdat je het ermee eens bent of niet. Verder wordt sterk aangeraden de FM miniFAQ door te lezen, want de meest voorkomende vragen komen daar aan bod.

Hoe we de meldingen graag zien
• Plaats waar de fout staat inclusief volledige URL
(de directe URL is te verkrijgen door op het datum-tijd gedeelte te klikken boven elke reactie).
• Suggestie voor verbetering, evt. met een korte toelichting.

Links
Het FM Beleid, ModFAQ en miniFAQ:
FM Beleid
Frontpage moderatie faq
FM miniFAQ

Vragen over moderatierechten:
Moderatiestatus loket

[ Voor 0% gewijzigd door Cloud op 13-10-2022 16:53 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:26

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-05 11:30
Volgens mij niet, zij mogen er van vinden wat ze willen alleen zijn ze onjuist, en als ik het net goed geleerd heb is onjuist in dit geval ''irrelevant'' en dus (0).
Ik krijg verder niet het idee dat ze de intentie hebben om te trollen en haat te zaaien, alleen beetje nagatieve onjuiste mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:26

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Xm0ur3r schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:20:
[...]

Volgens mij niet, zij mogen er van vinden wat ze willen alleen zijn ze onjuist, en als ik het net goed geleerd heb is onjuist in dit geval ''irrelevant'' en dus (0).
Ik krijg verder niet het idee dat ze de intentie hebben om te trollen en haat te zaaien, alleen beetje nagatieve onjuiste mening.
Misschien die eerste niet, maar deze echt wel: Adriel in 'nieuws: Twitter gaat gebruikers waarschuwen als hun tweets schadel...
Hij trekt de "snowflake" kaart, en dat vind ik behoorlijk ongepast.
Verder heeft hij het artikel niet gelezen, en trekt daardoor een onjuiste conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
Militia Pilot schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:23:
[...]

Misschien die eerste niet, maar deze echt wel: Adriel in 'nieuws: Twitter gaat gebruikers waarschuwen als hun tweets schadel...
Verder heeft hij het artikel niet gelezen, en trekt daardoor een onjuiste conclusie.
Ja die misschien wel, durf het niet te zeggen. Eentje voor de mods, maar goed de tijd is nog niet om misschien komt hij er vanzelf wel op.

Overigens zitten er wel een aantal onterechte +3's op, misschien een paar mailtjes die eruit moeten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Militia Pilot schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:23:
[...]

Deze is wat mij betreft -1. Het kan overigens wel voorkomen dat bij een reactie twee scores te verdedigen zijn. Geen van die twee scores is dan fout :).

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hann1BaL in 'nieuws: KPN verhoogt per 1 juli prijzen van veel internetabonnem...

Ik twijfel even of deze daadwerkelijk +2 is. De eerste zin is gewoon niet waar, de rest is an sich natuurlijk wel waar, maar dat vind ik zeker niet informatief te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-09-2024

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-04 19:12
Kan iemand mij uitleggen waarom de reactie van johanneswk op mijn reactie op een -1 hoort te staan? We gaan in onze discussie redelijk off-topic van het onderwerp uit het artikel, maar zijn reactie op mijn reactie is gewoon on-topic. Als ik het had gekund had ik hem zelf een +1 gegeven, al kan ik een 0 ook begrijpen.

Zijn -1 reactie.
https://tweakers.net/nieu...ction=14320164#r_14320164

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ymmv in 'nieuws: Ziggo begint op korte termijn met consumententest van Ziggo ...

Ik mis even de +3 meerwaarde.

EDIT:
Ah, intussen al gezakt naar +2, maar +1 lijkt mij passender? :)

EDIT2:
HoppyF in 'nieuws: Sonos introduceert soundbar met Dolby Atmos-ondersteuning' lijkt mij ook geen +2.

EDIT3:
het bekende cookiewall gezeur; chaoscontrol in 'nieuws: Europese toezichthouders: cookiemuur is niet toegest... dit kan alleen maar van 'mee eens' stemmers zijn. +1, meer is dit niet waard, imo.

[ Voor 54% gewijzigd door CH4OS op 06-05-2020 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaknico
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-03-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 23:13

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKP
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

JKP

JKP in 'nieuws: Kabinet werkt aan wetswijziging om telecomdata te gebruiken t...

Een reactie van mijzelf. Staat nu op -1, maar is het mijns inziens zeker niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

chaoscontrol in 'nieuws: Europese toezichthouders: cookiemuur is niet toegest...

Staat nog steeds op +2, terwijl deze dat niet is. Gisteren ook al gemeld door mij, maar staat nog niet goed.

EDIT:
Ook niet zo raar dat deze op +2 staat, met 119x +3 gaan we deze moeilijk nog goed krijgen, vrees ik.

EDIT2:
AmbroosV in 'nieuws: Europese toezichthouders: cookiemuur is niet toegestaan' lijkt mij ook geen +3 trouwens.

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 07-05-2020 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:34
5pë©ïàál_Tèkén in 'nieuws: Gebruikers van Wink-apparaten moeten vanaf volgende week a...

Iemand zit hevig te -1en. Klopt, ik verdien geen nobelprijs maar zo'n reeks -1...

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinkin
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-05 20:36
Dit is geen +3 maar eerder offtopic of +1 max:
DutchKevv in 'nieuws: Hackers stelen 500GB aan data uit private GitHub-repo's...

Irrelevant op het topic is het zeker, al gaat het nog wel over het onderwerp. Zie niet in waarom dit als troll bestempelt wordt door een hele meute:
StefvE in 'nieuws: Hackers stelen 500GB aan data uit private GitHub-repo's va...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 16:49

pino85

Im just a Bird in the Sky

Is deze vergelijking met een -1 afdoende?
Voor mij persoonlijk ik kan beter niet zeggen wat ik er bij denk. Laten we zeggen dat mijn familie heeft meegemaakt waar hij aan refereert.
Dat mag geen enkele invloed op het modden hebben, en dat gebeurd ook niet. Echter dit gaat echt ver.. sowieso zijn algemene score mbt opmerkingen.. zijn van dit niveau.

Mdos5 in 'nieuws: Minister De Jonge wil eind mei proof-of-concept van corona-...

[ Voor 30% gewijzigd door pino85 op 08-05-2020 12:32 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-05 14:39
Dat mijn reactie offtopic is snap ik maar al te goed, maar -1? Dan mogen die reacties erboven, van zowel mij als anderen, ook wel op -1, want die zijn van exact hetzelfde laken en pak...
TheVivaldi in 'nieuws: Kabinet werkt aan wetswijziging om telecomdata te gebr...

[ Voor 4% gewijzigd door TheVivaldi op 08-05-2020 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-05 13:52

watercoolertje

Untertitel

Is zeggen waar het op staat nou echt een gegronde reden om -1 moderatie, zoja moet dat artikel over hoe te modereren misschien eens herzien worden.

watercoolertje in 'nieuws: Samsung repareert ernstige zero-click-kwetsbaarhei...
watercoolertje in 'nieuws: Samsung repareert ernstige zero-click-kwetsbaarhei...

[ Voor 33% gewijzigd door watercoolertje op 08-05-2020 15:54 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dhamit in 'nieuws: Uitgevers presenteren nieuwe games en tonen Xbox Series X-...

Dit lijkt me geen +2, laat staan een +3. Een +1 is wel voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
watercoolertje schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 15:51:
Is zeggen waar het op staat nou echt een gegronde reden om -1 moderatie, zoja moet dat artikel over hoe te modereren misschien eens herzien worden.

Je comments zijn van 3 kwartier en een halfuur geleden. Ze staan nu al op 0, ik zou echt aanraden voortaan een dagje te wachten. Het artikel is echt nog actief genoeg, kan nog van alles gebeuren. Geld ook voor veel van de vorige mensen die hier gereageerd hebben overigens. Allerlei comments die niet nodig waren geweest als ze even gewacht hadden.

Tevens, maar dit kan aan mij liggen; struikel ik behoorlijk over je eerste zin van je tweede comment. Kan ook helpen om deze iets anders te formuleren. Daarnaast bekritiseer je hem behoorlijk, als je iets vriendelijker geweest was dan had je die -1's waarschijnlijk nieteens geincasseerd. Bedenk ook dat je soms negatief over kan komen zonder dat je het door hebt, paar keer nalezen en in iets andere context zetten helpt soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-05 13:52

watercoolertje

Untertitel

Xm0ur3r schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 16:26:
Je comments zijn van 3 kwartier en een halfuur geleden. Ze staan nu al op 0, ik zou echt aanraden voortaan een dagje te wachten. Het artikel is echt nog actief genoeg, kan nog van alles gebeuren. Geld ook voor veel van de vorige mensen die hier gereageerd hebben overigens. Allerlei comments die niet nodig waren geweest als ze even gewacht hadden.
Wachten klinkt leuk totdat je zelf vind dat je wordt gemismod op bijna dagelijkse basis en gezien ik geen modrechten heb kan ik ook niet zien wie er gemod heeft, wat dat gevoel nog wat versterkt.

En die rating beïnvloed andere moderators natuurlijk, als er een -1 voor staat zal je het ook sneller op een negatievere manier lezen dan op een positieve manier. Daar kan niemand wat aan doen want zo werkt je brein gewoon.

Ik heb het al vaker gezegd, zorg gewoon dat de moderatie pas getoond wordt bij een X aantal moderaties (of een bepaalde tijd als die uitblijven), dus niet de eerste de beste oelewapper 100% macht geven. En mensen die zich bewezen hebben kun je wat zwaarder mee wegen (dat gebeurd nu dacht ik al, maar dat zou je ook in bovenstaande mechaniek toe kunnen passen).

Wat nog beter zou zijn is dat het systeem er gewoon wordt zoals in het forum, is er iets niet in de haak (-1 of -2 dus) moet je het gewoon melden en kan een bevoegd persoon daar (n)iets mee doen als het nodig is, en anders kan je een duimpje geven uit blijk van waardering voor de toevoeging. Je weet wel soort van niet straffen maar wel belonen zoals bewezen is dat beter werkt :)

Tevens zou ik graag zien dat de verantwoordelijk zijn modrechten gedag zegt, moest ik ook doen na 1 foute (Robin Hood) moderatie, dus ja het voelt allemaal gewoon oneerlijk, ik probeerde goed te doen en misbruikte idd het modrecht en rechten worden ontnomen. En dit heeft juist de schijn dat iemand juist kwaad wil doen en die kan er vrolijk mee door blijven gaan.
Tevens, maar dit kan aan mij liggen; struikel ik behoorlijk over je eerste zin van je tweede comment. Kan ook helpen om deze iets anders te formuleren. Daarnaast bekritiseer je hem behoorlijk, als je iets vriendelijker geweest was dan had je die -1's waarschijnlijk nieteens geincasseerd. Bedenk ook dat je soms negatief over kan komen zonder dat je het door hebt, paar keer nalezen en in iets andere context zetten helpt soms.
Het is vooral een constatering dat ie zichzelf al beantwoord heeft op een wat (te?) kritische manier gebracht.

PS ook deze tekst heb ik 10 keer doorgelopen/aangepast voor ik hem plaats, dat poog ik altijd te doen, excuses als ik je ergens beledig of bekritiseer dat is niet de bedoeling verder!

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-05 10:25

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

ik kwam deze random tegen van ietwat geleden : Cyprinus in 'nieuws: Gerucht: Microsoft brengt Surface Earbuds begin mei voor... waarom geen -1 ipv +3 ? 8)7

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:29

thof

FP ProMod
Staat ondertussen op -1.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tout
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-06-2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Valt denk ik toch wel mee. Gebruiker zegt enkel dat Europeanen groot zijn.

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Core2016 in 'nieuws: Facebook haalt nieuw ontwerp met dark mode voor desktop ...

Hoezo is dit informatief? :? Gaat over een heel andere site dat ook dark mode heeft toegevoegd...

Edit:
Een thread wat sowieso al GR-materiaal had moeten zijn en het vervolgens tot in de puntjes uitleggen, is dat werkelijk +3? Frozen in 'nieuws: China lanceert nieuwe herbruikbare capsule voor vluchten m...

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 11-05-2020 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
watercoolertje schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:01:
[...]

Wachten klinkt leuk totdat je zelf vind dat je wordt gemismod op bijna dagelijkse basis en gezien ik geen modrechten heb kan ik ook niet zien wie er gemod heeft, wat dat gevoel nog wat versterkt.
Als dat bijna dagelijks gebeurd dan gaat er toch ergens iets mis? Ik had het recent nog en heb gewoon netjes een dag gewacht. Verder wordt ik nooit geminned.
Xm0ur3r in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX"
Vermoedelijk had ik de gevoelige snaar geraakt van een aantal playstation fans, kan gebeuren. Had ik kunnen voorkomen door het anders te formuleren.
En die rating beïnvloed andere moderators natuurlijk, als er een -1 voor staat zal je het ook sneller op een negatievere manier lezen dan op een positieve manier. Daar kan niemand wat aan doen want zo werkt je brein gewoon.
Valt wel mee, ik heb regelmatig dat ik comments tegenkom welke geen -1 verdienen, vaak genoeg dat ik de doorslaggevende factor ben en ze rechtzet op 0.
Ik heb het al vaker gezegd, zorg gewoon dat de moderatie pas getoond wordt bij een X aantal moderaties (of een bepaalde tijd als die uitblijven), dus niet de eerste de beste oelewapper 100% macht geven. En mensen die zich bewezen hebben kun je wat zwaarder mee wegen (dat gebeurd nu dacht ik al, maar dat zou je ook in bovenstaande mechaniek toe kunnen passen).

Wat nog beter zou zijn is dat het systeem er gewoon wordt zoals in het forum, is er iets niet in de haak (-1 of -2 dus) moet je het gewoon melden en kan een bevoegd persoon daar (n)iets mee doen als het nodig is, en anders kan je een duimpje geven uit blijk van waardering voor de toevoeging. Je weet wel soort van niet straffen maar wel belonen zoals bewezen is dat beter werkt :)
Tja misschien er een mailtje over sturen, het is geen slecht idee. Alleen hier niet de juiste plek voor.

[ Voor 6% gewijzigd door Xm0ur3r op 09-05-2020 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Madshark in 'nieuws: Dirt 5 heeft 120fps-optie op Xbox Series X'

Niks informatiefs aan dit bericht.

Edit:
watercoolertje schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:01:
Omdat niemand (behalve crew) dat kan zien.
Daarom dit topic, zodat tenminste eea gecorrigeerd kan worden.
Dat is nu toch? Of bedoel je de duimpjes? Dan wordt het als Dumpert en zegt het niets meer.
Tevens zou ik graag zien dat de verantwoordelijk zijn modrechten gedag zegt, moest ik ook doen na 1 foute (Robin Hood) moderatie, dus ja het voelt allemaal gewoon oneerlijk, ik probeerde goed te doen en misbruikte idd het modrecht en rechten worden ontnomen. En dit heeft juist de schijn dat iemand juist kwaad wil doen en die kan er vrolijk mee door blijven gaan.
Sancties zijn aan de crew. Je lijkt nu vooral uit te gaan vanuit jouw woede.

[ Voor 77% gewijzigd door CH4OS op 09-05-2020 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:13
skunkopaat in 'nieuws: Google brengt applicatie uit om kinderen te leren lezen'

@skunkopaat na aanpassen is het in mijn ogen wel een +1 waard. Tevens is het beter om hier je mis moderatie te melden ipv in je reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skunkopaat
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-03 21:00
Bedankt @loki504, ik was niet op de hoogte van dit topic. Zal ik voortaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Laatst online: 07-05 16:49

pino85

Im just a Bird in the Sky

Edit:

Never mind, verkeerd gepost..

[ Voor 94% gewijzigd door pino85 op 10-05-2020 03:16 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-05 16:24

DataGhost

iPL dev

DataGhost in 'nieuws: WHO brengt applicatie uit voor checken op symptomen cor...
speuler in 'nieuws: WHO brengt applicatie uit voor checken op symptomen coron...
DataGhost in 'nieuws: WHO brengt applicatie uit voor checken op symptomen cor...
Vind ik zeker geen -1, minimaal 0.

Laguna in 'nieuws: WHO brengt applicatie uit voor checken op symptomen corona...
Laguna in 'nieuws: WHO brengt applicatie uit voor checken op symptomen corona...
Zeker niet als deze reacties daarop wel +1 zijn, want deze zijn eerder maximaal 0, in ieder geval zeer matig onderbouwd. Opvallend is dat (ten tijde van schrijven) de drie reacties op Laguna alledrie 2x -1 hebben en zijn reacties daarop alledrie 2x +1. Dat stinkt als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
DataGhost schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:11:

Zeker niet als deze reacties daarop wel +1 zijn, want deze zijn eerder maximaal 0, in ieder geval zeer matig onderbouwd. Opvallend is dat (ten tijde van schrijven) de drie reacties op Laguna alledrie 2x -1 hebben en zijn reacties daarop alledrie 2x +1. Dat stinkt als je het mij vraagt.
Het is niet volledig offtopic, oke ook niet volledig ontopic maar in mijn ogen ontopic genoeg, het is in relatie tot het onderwerp. Best wel sterk zelfs, verdiend gewoon een +1.
Een +1 hoeft niet onderbouwd te zijn, een +2 en +3 wel. Aangezien het niet offtopic is of irrelevant is een 0 niet op zijn plaats. Misschien vind jij dat omdat jij het niet met hem eens bent maar dat is meningmodden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03:28

Herman

FP ProMod
jimsken in 'nieuws: WHO brengt applicatie uit voor checken op symptomen coron...

Flamen... -2?
En ook andere reacties van die user in dat topic.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Ik heb daar grondig geveegd. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05 15:52
In het Smartphone BBG is het best zoeken naar een nuttige post. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Jolke schreef op maandag 11 mei 2020 @ 06:50:
In het Smartphone BBG is het best zoeken naar een nuttige post. :Z
Daar is het inderdaad slecht gesteld met de goede reacties. Erg veel offtopic, ongewenst of GR materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Deze scoorde een 2, terwijl de informatie niet zeker was en ook niet klopt.

FooLsKi in 'nieuws: Samsung repareert ernstige zero-click-kwetsbaarheid in al...

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:26
Ik zie een aantal, naar mijn mening, wel erg hoog gewaardeerde berichten bij het Ziggo bericht.

bgl99 in 'nieuws: Ziggo verhoogt per 1 juli prijzen van veel abonnementen met... < Ik zie er geen +2 in, laat staan de +3 die ik ook even voorbij zag komen.

Anonymoussaurus in 'nieuws: Ziggo verhoogt per 1 juli prijzen van veel abonnement... < enkel een samenvatting van prijsverhogingen

Malarky in 'nieuws: Ziggo verhoogt per 1 juli prijzen van veel abonnementen m... < vrijwel dezelfde samenvatting, echter nu met +3 gewaardeerd.

tom.cx in 'nieuws: Ziggo verhoogt per 1 juli prijzen van veel abonnementen me... < Zie ik ook geen +2 in.

Genosha in 'nieuws: Ziggo verhoogt per 1 juli prijzen van veel abonnementen m... < Idem met hierboven

En dat zijn nog niet alle posts helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
Vooral deze:

Malarky in 'nieuws: Ziggo verhoogt per 1 juli prijzen van veel abonnementen m...

Elk jaar is er iemand (nu toevallig dezelfde) die een opsomming maakt en scoort. Het vervelende aan de laatste is dat de conclusie ook nog eens niet klopt. Kan dus nooit een +3 zijn. Eerder +1 of hooguit +2 met een KPN bril misschien :+

[ Voor 59% gewijzigd door Jay-B op 11-05-2020 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 16:51

Malarky

Wils voor wat ieder

Jay-B schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:24:
Vooral deze:

Malarky in 'nieuws: Ziggo verhoogt per 1 juli prijzen van veel abonnementen m...

Elk jaar is er iemand (nu toevallig dezelfde) die een opsomming maakt en scoort. Het vervelende aan de laatste is dat de conclusie ook nog eens niet klopt. Kan dus nooit een +3 zijn. Eerder +1 of hooguit +2 met een KPN bril misschien :+
- Ten eerste hou ik dit elk jaar bij, en al een paar jaar op de frontpage. Zie de grote post waar ik naar link, zit nog best wat werk ik om alle linkjes van 10 jaar terug te verzamelen.
- Ten tweede trek ik helemaal geen conclusies, ik noteer een drietal feitelijke cijfers, iedereen mag ermee doen en vinden wat die ervan wil. Ik noteer notabene met linkjes wanneer ook de snelheid verhoogt is. Wat betreft het 'alle prijzen van Ziggo', ik zeg helemaal nergens 'alle prijzen', heeft er ook nooit gestaan. Ik bespreek en bediscussier slechts het starterspakket. Misschien zelf beter lezen voor je conclusies trekt?
- Wat mijn KPN bril betreft, ik heb sterk het vermoeden dat je zelf een Ziggo medewerker bent? Ik heb in ieder geval zolang als ik op mijzelf woon, en dat is al heel wat jaren, Ziggo en daarvoor UPC. Als jij het punt wil maken dat de prijsstijgingen van Ziggo wel degelijk meevallen, maak dan dat punt en kom met je eigen cijfers en feiten.

Vind het erg flauw dat de overgrote meederheid van de Tweakers dit een +3 vind en 1 enkele Mod dat overmodereert met een +1? Sowieso linkt elk jaar wel een of meerdere personen naar mijn post van de vorige jaren, dus het blijft blijkbaar hangen in het collectieve geheugen van de Tweakers. Dan is het zeker geen +1 waard.

Kan een andere Mod dat niet alsnog overrulen naar een +2? De enorme hoeveelheid -1 meldingen (waarom zou je dat hier voor geven?) laat mij bijna denken dat Ziggo zelf zijn medewerkers hierop afgestuurd heeft. Nogmaals, ik ben al 10 jaar klant.

[ Voor 50% gewijzigd door Malarky op 12-05-2020 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
Malarky schreef op maandag 11 mei 2020 @ 23:59:
[...]
- Ten eerste hou ik dit elk jaar bij, en al een paar jaar op de frontpage. Zie de grote post waar ik naar link, zit nog best wat werk ik om alle linkjes van 10 jaar terug te verzamelen.
Dat is toch prima. Ik ben alleen van mening dat dat geen +3 waard is. De informatie wordt de afgelopen jaren elk jaar herhaald en is door een ieder makkelijk terug te vinden.
- Ten tweede trek ik helemaal geen conclusies, ik noteer een drietal feitelijke cijfers, iedereen mag ermee doen en vinden wat die ervan wil. Ik noteer notabene met linkjes wanneer ook de snelheid verhoogt is. Wat betreft het 'alle prijzen van Ziggo', ik zeg helemaal nergens 'alle prijzen', heeft er ook nooit gestaan. Ik bespreek en bediscussier slechts het starterspakket. Misschien zelf beter lezen voor je conclusies trekt?
Ik kan prima lezen. Het zit hem in de details denk ik. Je belicht enkel het instappakket welke qua snelheid nauwelijks verhoogd is maar waarvan de prijzen wel stijgen. Dit is al een aantal jaren zo (ook tot ergernis van eenieder met deze snelheid). Vervolgens eindig je je post met:

Oftewel, Ziggo verhoogt haar prijzen consequent met meer dan dubbele inflatiecijfers in procentpunten.

Dat lijkt op een conclusie en gemakshalve noem je er niet bij dat het om het instappakket gaat. Maar goed, laten we hier niet te moeilijk over doen. Dit was slechts een detail waarbij bepaalde steekwoorden (consequent bijvoorbeeld) anders geïnterpreteerd kunnen worden.
- Wat mijn KPN bril betreft, ik heb sterk het vermoeden dat je zelf een Ziggo medewerker bent? Ik heb in ieder geval zolang als ik op mijzelf woon, en dat is al heel wat jaren, Ziggo en daarvoor UPC. Als jij het punt wil maken dat de prijsstijgingen van Ziggo wel degelijk meevallen, maak dan dat punt en kom met je eigen cijfers en feiten.
Dit is altijd zo'n dooddoener... De KPN-bril had helemaal geen betrekking op jou en je neemt dit veel te persoonlijk op. De KPN-bril was enkel in dit topic bedoeld als sneer naar de huidige "duopolie" waarin KPN de enige echte concurrent is. Het was bedoeld als grap. Nergens zeg ik dat de prijsverhogingen meevallen. Ik hoef daar ook geen punt over te maken. Eerlijk gezegd interesseert het me niet zoveel. Ik geef alleen aan dat je post een eenzijdig belichting is, een herhaling van zetten en daardoor kwalitatief geen +3 verdient. Ik heb zowel jouw post als Anonymoussaurus in 'nieuws: Ziggo verhoogt per 1 juli prijzen van veel abonnement... een +1 gegeven. Een +2 had ik ook geen probleem mee als het de eerste keer was maar zoals gezegd wordt dit jaar op jaar herhaald. Ik kan daar in dit topic ook wel weer een opsomming van maken maar laten we dat maar niet doen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Jay-B op 12-05-2020 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
@Malarky Jouw reactie is voor een groot deel een herhaling van de linkjes naar nieuwsberichten welke ook al in de parent reactie staan waar je op reageert.

@Herman Bedankt voor het melden, er is naar gekeken.

[ Voor 15% gewijzigd door Zeehond op 12-05-2020 10:27 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-09-2024

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

kolonel klapzak in 'nieuws: Bits of Freedom weigert deelname begeleidingscomm...

Populaire mening... Ik vrees dat de reacties onder dit artikel wel meer onterechte meningmods gaat krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
De reactie eronder van de auteur kan ook nog wat zetjes gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Santford schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 23:30:
De reactie eronder van de auteur kan ook nog wat zetjes gebruiken.
Hoezo? Die staat toch prima als ontopic? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
CH4OS schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 23:39:
[...]
Hoezo? Die staat toch prima als ontopic? :)
Dat ben ik niet met je eens, ik vind dat de lijn doorgetrokken moet worden. De reactie van Petje72 is off-topic omdat het GR-materiaal is, Tijs geeft in zijn post alleen een toelichting waarom hij bepaalde keuzes bij het schrijven heeft gemaakt en is daarom net zo off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:05
robcoenen in 'nieuws: KPN maakt nieuw tv-menu en hdr als optie breed beschikb...

Geen +2 waard. Heeft, behalve dat het over KPN gaat, niks te maken met het artikel. Hooguit een 0 dus.

jongetje in 'nieuws: KPN maakt nieuw tv-menu en hdr als optie breed beschikbaar'

Net zoals deze.

[ Voor 23% gewijzigd door JelleDJs op 13-05-2020 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MauricevL in 'geek: SpaceX brengt simulator uit om ruimtecapsule handmatig aa...

Flinke aanname, door mijn moderatie al gezakt naar +2 (het stond dus +3), maar doordat bronnen missen is dit naar mijn idee nu niet meer dan +1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ik vind het nog wel relevantie hebben, een 0 vind ik persoonlijk te streng. Ik heb zelf een +1 gegeven.
CH4OS schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:38:
MauricevL in 'geek: SpaceX brengt simulator uit om ruimtecapsule handmatig aa...

Flinke aanname, door mijn moderatie al gezakt naar +2 (het stond dus +3), maar doordat bronnen missen is dit naar mijn idee nu niet meer dan +1 waard.
Eens. Staat nu op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
Dabbel vind ik wel leuke informatie, Gabba heb ik net op 1 gekregen.

Edit; Oke Dabbel is misschien niet geheel ontopic, maar ook weer niet compleet offtopic...

[ Voor 4% gewijzigd door Xm0ur3r op 13-05-2020 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zeg ook niet dat het offtopic is, maar informatief of hoger is het in elk geval niet. Het komt ook best wel vaak voorbij, zowel op de FP als op het forum, dus ergens vind ik een 0 ook zeker wel verdedigbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
CH4OS schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:41:
Ik zeg ook niet dat het offtopic is, maar informatief of hoger is het in elk geval niet. Het komt ook best wel vaak voorbij, zowel op de FP als op het forum, dus ergens vind ik een 0 ook zeker wel verdedigbaar.
Nee ik zeg dat ik het wel informatief vind maar misschien niet geheel ontopic. Maar dan vind ik het eerder een +1 dan een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03:28

Herman

FP ProMod

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:42

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

hiostu in 'nieuws: Data duizenden Android-apps zijn te vinden door slechte da...

Deze post is naar mijn mening op de juiste score (-1) terechtgekomen, maar heeft wel een +3 moderatie gekregen. Is het een onderzoekje waard of die +3 van een moderator is die vaker de fout in gaat?

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZwolschBalletje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-04 15:06
scsirob in 'nieuws: Europese Commissie: corona-apps worden niet verplicht'

scsirob begint al met de verwachting van veel minnetjes en die is terecht: wordt hard op -1 gezet door velen.

Maar het is compleet on-topic, goed onderbouwd, alleen een ander perspectief dan waar de meeste nieuwsberichten momenteel voor kiezen. Dat maakt zijn reactie juist relevant, maar door de -1 wordt die verborgen.

Eigenlijk +2 naar mijn idee, maar omdat de mening voor velen ongewenst is zou +1 ook nog te verdedigen zijn. Maar een -1 echt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kom op hé, het is één grote rant tegen zo ongeveer iedereen, en dan ook nog gezeur over moderaties etc. En dan hebben we het over het complotgedoe over "aanpraten van vijanden" etc nog niet eens gehad...

Ik kan er toch echt niet meer dan een -1 inzien in deze vorm hoor.

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 13-05-2020 22:00 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Meteen even naar de mismodders gekeken.
Dat is zeker geen +3 idd, ook even bekeken.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-05 12:21
jpiddink schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:54:
scsirob in 'nieuws: Europese Commissie: corona-apps worden niet verplicht'

scsirob begint al met de verwachting van veel minnetjes en die is terecht: wordt hard op -1 gezet door velen.

Maar het is compleet on-topic, goed onderbouwd, alleen een ander perspectief dan waar de meeste nieuwsberichten momenteel voor kiezen. Dat maakt zijn reactie juist relevant, maar door de -1 wordt die verborgen.

Eigenlijk +2 naar mijn idee, maar omdat de mening voor velen ongewenst is zou +1 ook nog te verdedigen zijn. Maar een -1 echt niet.
Eens, heb ook het gevoel dat er enorm met gevoel gemod aan het worden is in de comments daar. Maargoed. Zou best een bezem doorheen mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:55

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mg794613
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-03 15:47
Als dit een "0" is dan zijn de posts eromheen ook "0" ?
Volgens mij is het on-topic, prima als men het er niet mee eens is, maar daar is "0" niet voor.
mg794613 in 'nieuws: ESET ontdekt malware-toolkit die zich op air-gapped netw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Heel vroeg maar geen +2: flippertw in 'downloads: Synology DSM 6.2.3 build 25426'

Link staat gewoon in het artikel gemeld achter "Download".

Max een 0 lijkt mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 14-05-2020 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
mg794613 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:26:
Als dit een "0" is dan zijn de posts eromheen ook "0" ?
Volgens mij is het on-topic, prima als men het er niet mee eens is, maar daar is "0" niet voor.
mg794613 in 'nieuws: ESET ontdekt malware-toolkit die zich op air-gapped netw...
Jouw reactie is gewoon +1 en staat daar nu ook op :)

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 894165 in 'nieuws: Frankrijk: terroristische content moet na melding binnen u...

Geen +2, maar een +1.

kolonel klapzak in 'nieuws: Frankrijk: terroristische content moet na melding...

Dit is never nooit niet een +3, maar op zijn allerbest een +1. Naar de +3 gevers mag imho gekeken worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 11:00
x280 in 'Kia wil 800V-snelladen in goedkopere elektrische auto's zetten':
... Dat je zelf niet spoort kunnen we ook niets aan doen. ..
Duidelijk een -1 ...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Harry
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 23:33

Crazy Harry

Altijd te laat

jeroenvangoch in 'nieuws: MNT gaat opensource zelfbouwlaptop eind dit jaar le...
is hooguit een 0 (momenteel +2), somt de specs nog eens op enkel om zijn mening van enkele woorden er overheen te smijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05 15:07
Amanoo in 'nieuws: Epic kondigt Unreal Engine 5 aan voor release volgend jaar'

Wat een tirade is dit zeg...
Van mij mag Epic wel een keer failliet want het is een echt rotbedrijf.
Omdat Fortnite niet op Linux te spelen is haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ehtweak in 'geek: Rijksmuseum publiceert 44,8-gigapixelfoto van Rembrandts Na...

Ik verwacht echt geen hall-of-fame beoordeling en ben ook blij dat menigeen het op prijs stelt, mijn inhoudelijke reactie. ;)

Maar wie/waarom beoordelen dan toch mensen dit als -1?
Hoezo ongewenst? :?

Zijn dat tweakers die gewoon, omdat het kan, er een minnetje neerpleuren?
Ben gewoon benieuwd waarom iemand dat zou doen...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
ehtweak schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:25:
ehtweak in 'geek: Rijksmuseum publiceert 44,8-gigapixelfoto van Rembrandts Na...

Ik verwacht echt geen hall-of-fame beoordeling en ben ook blij dat menigeen het op prijs stelt, mijn inhoudelijke reactie. ;)

Maar wie/waarom beoordelen dan toch mensen dit als -1?
Hoezo ongewenst? :?

Zijn dat tweakers die gewoon, omdat het kan, er een minnetje neerpleuren?
Ben gewoon benieuwd waarom iemand dat zou doen...
Ik denk, en laat ik vooral vooropstellen ''denk'' dat die mensen vallen over het:
Ik had 'm gisteren al gesubmit naar de redactie. ;)
Als je geen hall-of-fame beoordeling wilt, geen sensatie of waardering zoekt, waarom vind je het dan nodig om te melden? Ik denk dat zij daarover struikelen.
Laat ik duidelijk zijn; je reactie is in mijn ogen echt terecht een +2 en mij maakt het totaal niet uit dat je het meld, ik snap het zelfs.
Dat zij je een -1 geven is dan ook zeker onterecht in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Xm0ur3r schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:51:
[...]

Ik denk, en laat ik vooral vooropstellen ''denk'' dat die mensen vallen over het:

Ik had 'm gisteren al gesubmit naar de redactie.
He?
Dat snap ik al helemaal niet...?

Ik tip de redactie en de volgende dag wordt het een nieuwsitem; da's toch juist een 'goed' iets? Waarom 'valt' iemand er over als je eigen bijdrage notabene gepubliceerd wordt op de FP? :?

BTW: ik ben gewoon benieuwd naar de beweegredenen daarachter, vooral omdat ik er zelf me er niks kon bij bedenken wie ik mogelijk politiek incorrect bejegend had... :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
ehtweak schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:56:
[...]
Ik tip de redactie en de volgende dag wordt het een nieuwsitem; da's toch juist een 'goed' iets? Waarom 'valt' iemand er over als je eigen bijdrage notabene gepubliceerd wordt op de FP? :?
Tja ik kan slechts speculeren natuurlijk,...

Jij vindt het een goed iets, zij zien het misschien als met de eer proberen te strijken. Ieder kan het natuurlijk anders interpreteren.

Edit: dubbele quote

[ Voor 36% gewijzigd door Xm0ur3r op 15-05-2020 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
Mitchelll010 in 'nieuws: F1-gamecentrum met zestig racesimulatoren gaat op 1 ...

Ik denk dat deze persoon in kwestie het beste terug kan naar Dumpert o.i.d.
Hier is hij in ieder geval niet op de juiste plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
ehtweak schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:56:
[...]

He?
Dat snap ik al helemaal niet...?

BTW: ik ben gewoon benieuwd naar de beweegredenen daarachter, vooral omdat ik er zelf me er niks kon bij bedenken wie ik mogelijk politiek incorrect bejegend had... :+
Dat is in principe gewoon een verdwaalde moderatie waar het moderatie systeem het zelf opvangt. Wanneer we ze tegen komen worden gebruikers wel aangeschreven maar we doen verder geen uitspraken over het wie wat en waarom.
Xm0ur3r schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:35:
Mitchelll010 in 'nieuws: F1-gamecentrum met zestig racesimulatoren gaat op 1 ...

Voor dat soort irritant gedrag is idd geen plek. De andere twee reacties staan prima op -1.

[ Voor 31% gewijzigd door Zeehond op 15-05-2020 14:34 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-05 03:16
Xm0ur3r schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:35:

offtopic:
Grappig dat je dat zegt.
Als je naar het profiel van @Mitchelll010 kijkt, dan zit hij al ~8 jaar langer op T.net dan jij.
Hij is dus niet van Dumpert overgestapt naar T.net, want in 2002 was er nog geen Dumpert (en volgens mij NuJij ook niet). Van een "terug" is dus geen sprake.

Kijk eens naar artikelen en reacties v/d frontpage van ~10-15 jaar terug.
Daar ging het toen ook niet allemaal politiek-correct aan toe. En sommigen van zulke reacties waren nog zelfs als "Spotlight" of "Informatief" gemodereerd ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
RoestVrijStaal schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:08:
[...]
offtopic:
Grappig dat je dat zegt.
Als je naar het profiel van @Mitchelll010 kijkt, dan zit hij al ~8 jaar langer op T.net dan jij.
Hij is dus niet van Dumpert overgestapt naar T.net, want in 2002 was er nog geen Dumpert (en volgens mij NuJij ook niet). Van een "terug" is dus geen sprake.

Kijk eens naar artikelen en reacties v/d frontpage van ~10-15 jaar terug.
Daar ging het toen ook niet allemaal politiek-correct aan toe. En sommigen van zulke reacties waren nog zelfs als "Spotlight" of "Informatief" gemodereerd ook.
Dat is inderdaad wel grappig, maar ik ben toch blij dat het er nu iets ''beschaafder'' aan toe gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Linkdump die ook al in de tekst staat, kan imo geen +2 zijn. crypt0rr in 'downloads: Adguard Home 0.102.0'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 11:11:
Linkdump die ook al in de tekst staat, kan imo geen +2 zijn. crypt0rr in 'downloads: Adguard Home 0.102.0'
Gezien dit ook in het artikel staat lijkt mij het een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-05 18:15

mrtnptrs

You idiot!

mrtnptrs in 'nieuws: Update voor Doom Eternal installeert controversiële anti...

Dit was dus een reactie van mij waarin ik heel veel extra informatie heb gezet die de oorspronkelijke auteur niet in het artikel had gezet. Ik weet dat ik in de tweede helft ook wat meer mijn mening heb gegeven, maar ik denk toch niet dat dat een -1 verdiend.... Niet dat het uitmaakt voor de uiteindelijke moderatiescore, maar ik wilde het even melden :)

Edit: excuses, ik zie net pas dat het dus niet de bedoeling is hier meldingen te maken van moderaties waar de eindscore niet significant verkeerd is...

Edit: Dan is dit missschien een betere: flippy in 'nieuws: Update voor Doom Eternal installeert controversiële anti-c... << De user heeft al best wat onhandige reacties misschien gepost onder dat artikel, maar deze reactie verdiend toch geen -1?

En verdienen deze 3 reacties wel een -1? Ik zou eerder zeggen 0 of zo:
DigitalExorcist in 'nieuws: Integratie Facebook Messenger Rooms is te zien in...
Arrogant in 'nieuws: Integratie Facebook Messenger Rooms is te zien in nieuwe...
DigitalExorcist in 'nieuws: Integratie Facebook Messenger Rooms is te zien in...

[ Voor 59% gewijzigd door mrtnptrs op 16-05-2020 20:31 ]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Ubisoft klaagt Apple en Google aan vanwege Rainbow Six Sieg...

Hoe is de vraag van een medetweaker beantwoorden offtopic?

Edit: oeps, was te snel met posten, anders deed ik een edit. Mea culpa!

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 17-05-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Een aantal wijsneuzen vind het nodig een alom bekende regel in twijfel te trekken, wordt ik er met negatieve moderaties nog op afgerekend ook.

terradrone in 'downloads: OPNsense 20.1.6'

Waarbij de wijsneuzen wel een positieve moderatie krijgen:

t_o_c in 'downloads: OPNsense 20.1.6'

KoffieAnanas in 'downloads: OPNsense 20.1.6'

Komt er even een wijsneus de algemene sensus van een hele community aan gebruikers en developers in twijfel trekken , en dan zo eigenwijs dat ik er negatief op beoordeelt word ook (als jarenlang gebruiker). Ik zuig dit niet uit mijn duim, dit is het oordeel van een enorme gebruikers en developersgroep!

Ik wordt behoorlijk chagrijnig van de periodieke betweters die voorbij komen en wel even zullen vertellen hoe de zaken in elkaar steken, verschrikkelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
terradrone schreef op zondag 17 mei 2020 @ 14:32:
Een aantal wijsneuzen vind het nodig een alom bekende regel in twijfel te trekken, wordt ik er met negatieve moderaties nog op afgerekend ook.

Waarbij de wijsneuzen wel een positieve moderatie krijgen:

t_o_c in 'downloads: OPNsense 20.1.6'

KoffieAnanas in 'downloads: OPNsense 20.1.6'

Komt er even een wijsneus de algemene sensus van een hele community aan gebruikers en developers in twijfel trekken , en dan zo eigenwijs dat ik er negatief op beoordeelt word ook (als jarenlang gebruiker). Ik zuig dit niet uit mijn duim, dit is het oordeel van een enorme gebruikers en developersgroep!

Ik wordt behoorlijk chagrijnig van de periodieke betweters die voorbij komen en wel even zullen vertellen hoe de zaken in elkaar steken, verschrikkelijk!
toon volledige bericht
Zijn het wijsneuzen of medetweakers waar je het niet eens mee bent?

De hele discussie begint met een helpdesk-vraag (lekker makkelijk om het daar te vragen, want in GoT moet men het o-zo vervelende vooronderzoek doen). En de antwoorden waardoor jij, t_o_c en KoffieAnanas in discussie belanden zijn vooral ooit opgedane ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:05
Jofairden in 'nieuws: Terraria behaalt recordaantal spelers na laatste grote ...

Pure reclame voor zijn eigen product.

Is dus hooguit een 0 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
RoestVrijStaal schreef op zondag 17 mei 2020 @ 18:06:
[...]
Zijn het wijsneuzen of medetweakers waar je het niet eens mee bent?

De hele discussie begint met een helpdesk-vraag (lekker makkelijk om het daar te vragen, want in GoT moet men het o-zo vervelende vooronderzoek doen). En de antwoorden waardoor jij, t_o_c en KoffieAnanas in discussie belanden zijn vooral ooit opgedane ervaringen.
Wat is je punt? Als je jarenlange gebruiker bent en forums en gebruikers volgt, er altijd en overal een punt over is ingenomen, vind ik het behoorlijk respectloos als daar een wijsneus het even beter komt weten. Dat moet je dan op een *sense / bsd forum doen, maar dan ook niet raar staan kijken als je verbaal ritueel geslacht wordt... Dit is niet mijn punt die ik hier inneem, zoals gezegd is dit de algehele sensus vd community inzake dit punt. Feit dat men er zo makkelijk overheen stapt maakt dat persoon in kwestie nauwelijks binding met het product of de community heeft (maar wel heel makkelijk durft te beweren hoe de zaken in elkaar zouden steken).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xm0ur3r
terradrone schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:21:
[...]

Wat is je punt? Als je jarenlange gebruiker bent en forums en gebruikers volgt, er altijd en overal een punt over is ingenomen, vind ik het behoorlijk respectloos als daar een wijsneus het even beter komt weten. Dat moet je dan op een *sense / bsd forum doen, maar dan ook niet raar staan kijken als je verbaal ritueel geslacht wordt... Dit is niet mijn punt die ik hier inneem, zoals gezegd is dit de algehele sensus vd community inzake dit punt. Feit dat men er zo makkelijk overheen stapt maakt dat persoon in kwestie nauwelijks binding met het product of de community heeft (maar wel heel makkelijk durft te beweren hoe de zaken in elkaar zouden steken).
Sorry maar ik kan het niet laten hier ook even wat van te zeggen.

Je praat echt in een ongelooflijk negatieve toon dat ik nog verbaasd ben dat je niet volledig naar beneden gemod wordt naar de -1.
Jij verwacht in een discussie dat iedereen het met je eens hoort te zijn en als dat niet gebeurd en hun staan voor hun mening, ervaring of wat dan ook dan raak je geïrriteerd en zijn het opeens allemaal ''wijsneuzen'', ''betweters'' of ze zijn ''eigenwijs''. Ik denk dat je serieus moet herzien hoe discussieren werkt...

Ik snap dat het frustrerend is als je denkt de feiten op tafel te hebben maar het is niet de bedoeling deze frustratie in een discussie te uiten. Althans, het helpt niet je punt te maken en ook je score niet. Dat is mijn advies...

[ Voor 7% gewijzigd door Xm0ur3r op 17-05-2020 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
Xm0ur3r schreef op zondag 17 mei 2020 @ 23:18:
[...]

Sorry maar ik kan het niet laten hier ook even wat van te zeggen.

Je praat echt in een ongelooflijk negatieve toon dat ik nog verbaasd ben dat je niet volledig naar beneden gemod wordt naar de -1.
Jij verwacht in een discussie dat iedereen het met je eens hoort te zijn en als dat niet gebeurd en hun staan voor hun mening, ervaring of wat dan ook dan raak je geïrriteerd en zijn het opeens allemaal ''wijsneuzen'', ''betweters'' of ze zijn ''eigenwijs''. Ik denk dat je serieus moet herzien hoe discussieren werkt...

Ik snap dat het frustrerend is als je denkt de feiten op tafel te hebben maar het is niet de bedoeling deze frustratie in een discussie te uiten. Althans, het helpt niet je punt te maken en ook je score niet. Dat is mijn advies...
Pardon?? Ik praat in een negatieve toon? Heb je helemaal niets begrepen van wat ik schrijf? Welk gedeelte is onduidelijk voor je? Denk je nou echt auke, dat je mij hier even hier de les kunt komen lezen? Lees anders even terug wat ik hier over gezegd heb, in veelvoud. Ik vind je reactie bijzonder respectloos, en als ik dan in je biografie lees dat je "kennis hebt opgedaan van debian en centos", dan is het alleen maar des te bijzonderder dat je twijfelt aan wat ik schrijf, gezien usb nic's door de linux community over het algemeen verguisd worden. Als je maar enige affectie met *nix / bsd zou hebben, jarenlang talloze uren op forums zou hebben doorgebracht, dan zou je niet zo reageren.

Ik kop hem even terug; voordat je mensen advies geeft, lees je eerst in in de materie. Als je (klaarblijkelijk) weinig affectie met ict hebt mag je niet verwachten dat anderen dan maar hun mond houden.

"Sorry maar ik kan het niet laten hier ook even wat van te zeggen."
Als je niet weet waar het inhoudelijk over gaat is het meestal beter om niets te zeggen. Ik vind dit echt een ding van deze tijd; zo hebben we nu in coronatijd nog nooit zoveel "virologen" onder ons; iedereen heeft ineens kennis en jarenlange ervaring en, net als jij nu, wil er toch even iets van zeggen... Verschrikkelijk.

-edit: als ik naar je reacties kijk zie ik dat je gemiddeld genomen vooral geïnteresseerd bent in computerspelletjes. Hartstikke leuk, daar heb ik geen kaas van gegeten (ik interesseer me er ook niet voor),en dus doe ik hier ook geen uitspraken over en bemoei me er niet mee. Ieder z'n eigen kennisveld.

[ Voor 6% gewijzigd door terradrone op 18-05-2020 00:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
terradrone schreef op maandag 18 mei 2020 @ 00:02:
[...]

Pardon?? Ik praat in een negatieve toon? Heb je helemaal niets begrepen van wat ik schrijf? Welk gedeelte is onduidelijk voor je? Denk je nou echt auke, dat je mij hier even hier de les kunt komen lezen? Lees anders even terug wat ik hier over gezegd heb, in veelvoud. Ik vind je reactie bijzonder respectloos, en als ik dan in je biografie lees dat je "kennis hebt opgedaan van debian en centos", dan is het alleen maar des te bijzonderder dat je twijfelt aan wat ik schrijf, gezien usb nic's door de linux community over het algemeen verguisd worden. Als je maar enige affectie met *nix / bsd zou hebben, jarenlang talloze uren op forums zou hebben doorgebracht, dan zou je niet zo reageren.

Ik kop hem even terug; voordat je mensen advies geeft, lees je eerst in in de materie. Als je (klaarblijkelijk) weinig affectie met ict hebt mag je niet verwachten dat anderen dan maar hun mond houden.

"Sorry maar ik kan het niet laten hier ook even wat van te zeggen."
Als je niet weet waar het inhoudelijk over gaat is het meestal beter om niets te zeggen. Ik vind dit echt een ding van deze tijd; zo hebben we nu in coronatijd nog nooit zoveel "virologen" onder ons; iedereen heeft ineens kennis en jarenlange ervaring en, net als jij nu, wil er toch even iets van zeggen... Verschrikkelijk.

-edit: als ik naar je reacties kijk zie ik dat je gemiddeld genomen vooral geïnteresseerd bent in computerspelletjes. Hartstikke leuk, daar heb ik geen kaas van gegeten (ik interesseer me er ook niet voor),en dus doe ik hier ook geen uitspraken over en bemoei me er niet mee. Ieder z'n eigen kennisveld.
toon volledige bericht
Waar ik, @Xm0ur3r en @KoffieAnanas het over hebben, gaat meer over jouw gedrag en hoe je medetweakers bejegent, dan over of je wel of juist niet gelijk hebt in dat draadje. (Voor mij maakt het geen klap uit of je wel of geen gelijk hebt).

Zo te lezen probeert @t_o_c de situatie te redden d.m.v. het verder bediscussiëren van de hardware en opstellingen. Maar los van je minieme onderbouwing bij stellingnames, ga jij meteen over op vloeken, autoriteitsdrogredeneringen en anderen persoonlijk aanvallen, zowel hier als daar.

Mocht je per se nog anderen overtuigen van jouw gelijk, raad ik aan om iets aan de gefrustreerde toon van je berichten te doen en te komen met verifieerbare feiten die jouw ervaringen en die van anderen onderbouwen.
Pagina: 1 2 ... 181 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2