Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:01

Bor

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties

In dit topic kan worden gediscussieerd als er twijfel is over wat de juiste score is voor een reactie, zonder dat er meteen sprake is van een mismoderatie. Hier kunnen ook nog niet gemodereerde reacties worden aangedragen bij twijfel wat de goede score is. Dit topic is dus niet bedoeld voor het melden van verkeerde scores op reacties (mismoderaties), die kun je melden in Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII

Als je hier een reactie plaats wordt er vanuit gegaan dat je bekend bent met het FM Beleid.
Hoe te modereren
Modereren gaat grotendeels naar eigen inzicht, maar er zijn een aantal richtlijnen gemaakt die een moderator in het achterhoofd moet houden tijdens het bepalen van de score. Deze richtlijnen zijn te vinden in de Frontpage moderatie faq. Deze richtlijnen zijn bedacht, zodat elke reactie geplaatst bij een artikel een zo objectief mogelijke moderatie krijgt. Het is namelijk niet de bedoeling om een moderatie hoog of laag te modereren, omdat je het ermee eens bent of niet. Verder wordt sterk aangeraden de FM miniFAQ door te lezen, want de meest voorkomende vragen komen daar aan bod. Daar waar de richtlijnen niet eenduidig zijn of er meerdere potentieel juiste scores voor een reactie zijn kan een reactie gemeld worden in dit topic, zodat over de beste score kan worden gediscussieerd.
Hoe we de vragen graag zien
Bij vragen over een reactie
• Plaats een URL naar de reactie waarover je twijfel wat de juiste score is
(de directe URL is te verkrijgen door op het datum-tijd gedeelte te klikken boven elke reactie).
• Plaats eens stukje over tussen welke scores je twijfelt en eventueel waarom, of schrijf een stukje over waarom je twijfelt hoe een bepaalde reactie moet worden gemodereerd.

Bij algemene vragen die geen betrekking hebben tot specifiek een of meerdere reacties, kun je die ook hier stellen, als ze gaan over waar de grens ligt tussen twee scores bij een bepaald soort reactie.

Wat hoort niet in topic thuis?
• Verkeerde scores op reacties , deze kun je melden in Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII
• Spam, dit kun je melden in Spammer gespot? Meldtopic *Frontpage only*
• Verzoeken om je eigen reactie te modereren

[ Voor 7% gewijzigd door Zeehond op 12-03-2016 20:03 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Topicstarter
Laat ik het topic dan maar aftrappen: Hoe denkt men over Termin8r in 'nieuws: Drone op waterstof kan uren vliegen'? Het is zeker een informatieve reactie en goed genoeg onderbouwd voor de +3. Enige probleem is dat het nieuwsbericht niet over auto's gaat, maar over drones. Nog steeds een +3 waard?

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Goede aftrap.
Inderdaad een informatieve reactie, maar nogal offtopic.

Een nul lijkt het mij zeker niet, maar eigenlijk ook geen +3. Ik zit te denken aan een +2 of +1 waarbij ik meer naar de +2 ga, aangezien het nog wel met accu's te maken heeft.

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-04 13:59

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Imo +2, is aan de ene kant niet relevant omdat het over auto's gaat ipv Drones, maar wel informatief.

Al is een +3 voor die reactie zeker ook niet fout :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:09

Tribits

Onkruid vergaat niet

Zat er zelf ook een beetje over te twijfelen. Aan de ene kant vind ik een discussie over waterstof als brandstof wel relevant bij dit artikel, aan de andere kant gelden er voor een drone andere argumenten dan voor een auto. Auto kan je volproppen met accu's, drone komt niet meer van de grond af als je die volpropt met accu's.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Jelmer505 in 'nieuws: Joomla brengt patch uit voor kritieke kwetsbaarheid'
evertalbers in 'nieuws: Joomla brengt patch uit voor kritieke kwetsbaarheid'
Anoniem: 142554 in 'nieuws: Joomla brengt patch uit voor kritieke kwetsbaarheid'
WhatsappHack in 'nieuws: Joomla brengt patch uit voor kritieke kwetsbaarheid'
Saven in 'nieuws: Joomla brengt patch uit voor kritieke kwetsbaarheid'

Wat vinden jullie van dit draadje. Ik twijfel tussen +1 en 0 gezien het in mijn ogen meer een discusie is over welke beter is (Joomla of WordPress) heb ik momenteel een 0 gegeven. echter vindt ik aan de andere kan de reactie van WhatsappHack wel weer nuttige info bevatten.

[ Voor 3% gewijzigd door Zeehond op 15-12-2015 21:30 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Migrator schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:07:
Laat ik het topic dan maar aftrappen: Hoe denkt men over Termin8r in 'nieuws: Drone op waterstof kan uren vliegen'? Het is zeker een informatieve reactie en goed genoeg onderbouwd voor de +3. Enige probleem is dat het nieuwsbericht niet over auto's gaat, maar over drones. Nog steeds een +3 waard?
Ik houd het op max +2 bij een hele goede off-topicreactie.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:08
Migrator schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:07:
Ik had hem +1 gegeven omdat hij nogal wat onzin uitkraamt. Het is een lang lijstje maar het komt grotendeels op hetzelfde neer en staat veel dubbel. De helft komt er op neer dat er geen infrastructuur is, de andere helft dat de technologie er niet klaar voor is. De +3 eronder vangt het al redelijk af. Daarnaast heeft hij het over auto's ipv drones, hoewel ik daar niet meteen heel veel problemen mee heb, omdat een deel van de problemen natuurlijk op beide van toepassing is.

+2 zou ook niet verkeerd zijn omdat zijn reactie wel beter is dan veel andere +1tjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:50

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik heb de hele rits 0's gegeven, het is off-topic, en oko whatsapphack is niet meer dan een hoop woorden om een klein punt duidelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Ircghost schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:02:
[...]

Ik heb de hele rits 0's gegeven, het is off-topic, en oko whatsapphack is niet meer dan een hoop woorden om een klein punt duidelijk te maken.
Bedankt ircghost, ik laat mijn huidige moderatie dan ook gewoon staan (0).

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Anoniem: 390704 in 'nieuws: Telegraaf: moederbedrijf T-Mobile wil waarschijnlijk KPN ...

Wat vinden jullie van deze reactie? Die eerste alinia voegt naar mijn idee niets toe. Ik twijfel of hij door de laatste zin nog een +1 waard is, of dat hij gewoon naar 0 kan.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Laatst online: 20-04 13:59

_David_

FP ProMod

llama llama duck

0, voegt helemaal niks toe, en die 1e zin is inderdaad niet relevant

[ Voor 65% gewijzigd door _David_ op 16-12-2015 22:53 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Ben het er wel mee eens dat het op deze manier niet relevant is. Om het wel relevant te maken zou de reactie aan kunnen geven waarom het zo lastig is om KPN over te nemen, waarom het in het verleden mislukt is en waarom deze poging net zo min kans van slagen heeft.

Het aparte is dus eigenlijk dat hij wel een punt heeft, maar dat je helaas niets wijzer wordt van de reactie door de manier waarop dat punt wordt gebracht.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Tribits schreef op donderdag 17 december 2015 @ 18:22:

Het aparte is dus eigenlijk dat hij wel een punt heeft, maar dat je helaas niets wijzer wordt van de reactie door de manier waarop dat punt wordt gebracht.
Je doelt op de in het verleden opgeroepen beschermuur (of doe dat ook precies heet) om een overname te voorkomen?

Zoals de reactie momenteel is kan het ook gewoon een lozen kreet zijn.

Select * from fish

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Ik ben het er op zich dus ook wel mee eens dat het irrelevant is. Desondanks is het bij dit soort reacties wel voor de hand liggend om ze als +1 te beoordelen. Als kenner begrijp je het punt dat gemaakt wordt en realiseer je je minder snel dat het bij een lezer die minder bekend is met het onderwerp alleen maar vragen oproept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Xzylvador in 'nieuws: Britse filmpiraat van release groups krijgt vierenhalf ...

Deze heeft vrij weinig beoordelingen ontvangen, maar wel alles van +3 tot -1. Op zich zijn er genoeg andere reacties waarin op een goede manier uit wordt gelegd waarom deze straf absurd is (bijvoorbeeld: CAPSLOCK2000 in 'nieuws: Britse filmpiraat van release groups krijgt vierenha...). Aan de ene kant is deze reactie van dezelfde strekking, aan de andere kant staan er zoveel onwaarheden in dat je het ook als trol kunt beschouwen. Dus overdrijving door de vingers zien en beoordeling op basis van de strekking van het verhaal of beoordelen als stemmingmakerij op basis van onjuiste informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Topicstarter
Lastig. Hoewel, als je de onwaarheden weglaat blijft er niet heel veel van het verhaal meer over. Dat sowieso niet doen. Verder is het imo geen reactie bedoeld om reacties uit te lokken. Ik kom dus op niet meer (en niet minder) dan een 0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Skateman in 'nieuws: Jolla krijgt nieuwe financiering voor ontwikkeling Sailf...

Is deze gewoon off-topic, of ontbreekt het mij aan kennis wat jolla en blackberry met elkaar te maken hebben?

De reactie van Xzylvador krijgt van mij ook een 0.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Zeehond schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 19:35:
Skateman in 'nieuws: Jolla krijgt nieuwe financiering voor ontwikkeling Sailf...

Is deze gewoon off-topic, of ontbreekt het mij aan kennis wat jolla en blackberry met elkaar te maken hebben?

De reactie van Xzylvador krijgt van mij ook een 0.
Die hoort waarschijnlijk bij deze reactie waarin het einde van BlackBerry OS 10 wordt geclaimd: Anoniem: 398486 in 'nieuws: Jolla krijgt nieuwe financiering voor ontwikkeling Sai...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Tribits schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 20:53:
[...]

Die hoort waarschijnlijk bij deze reactie waarin het einde van BlackBerry OS 10 wordt geclaimd: Anoniem: 398486 in 'nieuws: Jolla krijgt nieuwe financiering voor ontwikkeling Sai...
Bedankt, gezien de reactie van alexmeijer is dat inderdaad aanemelijk.

Nu nog de vraag wat de juiste scoren is, mij lijkt een 0 aangezie hoe het nu staat nogal onduidelijk is.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:09

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Zonder context is dat inderdaad een 0.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Wat vinden jullie van deze? een -1 of gaat een 0 er ook nog mee door?

Cornholio in 'nieuws: Hackers nemen grootste reclamepaneel van België tijdeli...

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Topicstarter
Een reactie die betaling aan Tweakers suggereert krijgt van mij -1. Tenzij het een advertorial betreft :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Migrator schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:06:
Een reactie die betaling aan Tweakers suggereert krijgt van mij -1. Tenzij het een advertorial betreft :Y)
Bedankt. -zeehond drukt op -1 :+

[ Voor 122% gewijzigd door Zeehond op 28-12-2015 17:29 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
evilution in 'nieuws: Adobe dicht kritieke kwetsbaarheid in Flash'

Ik twijfel tussen een 0 en +1. Dergelijke reacties zie ik bij bijna elk nieuwsbericht over Adobe Flash op tweakers.net weer verschijnen.

Wat vinden julie?

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Meer dan een 0 kan ik niet van maken eerlijk gezegd. Gewoon een standaard-riedeltje wat elke keer in elk Flash-onderwerp bijna copy/pasted wordt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
wildhagen schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:13:
Meer dan een 0 kan ik niet van maken eerlijk gezegd. Gewoon een standaard-riedeltje wat elke keer in elk Flash-onderwerp bijna copy/pasted wordt.
Bedankt, ik twijfelde wat daar een goeie score voor is. Ik geef dan ook een 0.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202103

Het overkomt me zelden - of het gaat om onderwerpen waar ik me afzijdig hou omdat mij de kennis of ervaring ontbreekt - maar wat zal ik vinden van matthewk in 'nieuws: Dochterbedrijf Xerox begint pilot voor 'cloudprinten' bi...? Ik neig naar 0, maar zoek redenen om er -1 of juist +1 van te maken. De term 'false advertising' voelt aan als een sneer naar de redactie/auteur, maar ik kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik kom zelf niet verder dan een krappe 0, wegens totaal gebrek aan onderbouwing. Iig niet de +3 die het gehad heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door wildhagen op 19-01-2016 15:37 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Meer dan een 0 zie ik er zeker niet in, maar die laatste sneer doet mij ook laten twijfelen tussen een -1 en een 0, als het een 0 is dan wel inderdaad een krappe.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202103

Ik heb er een nul van gemaakt. -1 net te streng, krappe nul; het ontbreken van onderbouwing gaf doorslag, de opmerking over 'false advertising' kan ik onvoldoende plaatsen, daarvoor geen aftrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Erg dicht tegen een -1 aan, maar heb er een 0 van gemaakt. Het lijkt niet zo bedoeld te zijn, maar zo'n sneer zonder onderbouwing is bijna een flame. Maar gezien het in mijn ogen niet zo bedoeld is, modereer ik het totaal als een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Topicstarter
En wat te denken van dormamu in 'nieuws: Kritiek lek in Linux-kernel geeft root-toegang'? Nogal wat mensen lijken het een troll te vinden maar dat lees ik er niet in. Ben ik te lief met mijn +1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Zeker geen troll in mijn ogen, snap wel dat bij mensen waar dit gevoelig ligt, dit wel zo opgevat kan worden. Ik heb het een +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 726769

Anoniem: 726769 in 'downloads: SABnzbd 0.8.0 bèta 6'

Ik probeer op een grappige manier te verwijzen naar de keuze van het artikel plaatje, waarin duidelijk illegale content wordt gedownload. Wordt niet gewaardeerd. Ook geen bedankje van de auteur. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Topicstarter
Anoniem: 726769 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:17:
Anoniem: 726769 in 'downloads: SABnzbd 0.8.0 bèta 6'

Ik probeer op een grappige manier te verwijzen naar de keuze van het artikel plaatje, waarin duidelijk illegale content wordt gedownload. Wordt niet gewaardeerd. Ook geen bedankje van de auteur. Jammer.
Dit hoort in Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII zoals ook in de topicwarning staat. Verder vind ik je reactie met al dat modgezeur en gerant helemaal niet grappig. Uitleg had ik al gegeven in Migrator in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 726769 op 25-01-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Migrator schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:28:
[...]

Dit hoort in Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII zoals ook in de topicwarning staat. Verder vind ik je reactie met al dat modgezeur en gerant helemaal niet grappig. Uitleg had ik al gegeven in Migrator in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII"
Dus als 'grappen' niet grappig genoeg zijn is het een -1?
En je vind :') onvriendelijk
En het woord modgezeur dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:19
oef! in 'nieuws: Google maakt inloggen bij Play Games-api makkelijker'

Zelf op 0 gezet, wordt doodmoe van dat "omg google wil alles van je weten!!!" En zo komt de post aardig over. Iemand ander idee erover? :) weet het namelijk niet 100% zeker.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Anoniem: 726769 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:36:
[...]

Als je niet begrijpt waarom je reactie nu ongewenst is dan zou ik toch even achter mijn oren krabben als ik jou was.

In eerste instantie was het een prima, grappige opmerking, maar door al het commentaar in je reactie heb je het verpest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Anoniem: 726769 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:36:
[...]

Zonder al dat klaagzang erbij met alleen de opmerking was het een 0 geweest, nu is het een hele makkelijke -1.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

Ik weet niet zo goed in welke van de twee topics ik deze "klacht" moet plaatsen, ik denk deze, zo niet excuses (heb niet voor niets mijn specifieke username ;) )

Volgens mij is het modereren in het algemeen de verkeerde kant aan het opgaan. Ik zie steeds meer en meer reacties die een +1 krijgen niet omdat ze on topic zijn, maar omdat het een kennelijke leuke reactie wordt gevonden, ondanks het totaal niks te maken heeft met de inhoud van het artikel. Veel voorbeelden zijn hier te vinden reviews: Tweakers Awards 15/16: de uitslag hier staan enorm veel reacties op +1, terwijl deze niks te maken hebben met de daadwerkelijke inhoud.

Ik denk dat veel tweakers de +1 button/moderatie verwarren met de +1 button van dumpert. 8)7

Maarja, de hamvraag... wat kun je er tegen doen... :?

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Reacties die onterecht op +1 staan kun je aandragen in Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII (zie ook de topic warning). Je kunt dit doen door de link naar een reactie in het mismoderatie topic te zetten (welke je kunt verkrijgen dor met de rechter muis knop op de datum en tijd bij de reactie te klikken).

Als je twijfelt over wat de juiste scoren van een reactie is en je hierover wilt discussiëren (dit kunnen ook nog niet gemodereerde reacties zijn), kun je hier je vraag stellen.

Gebruikers die echt structureel fout modderen worden de mod rechten van afgepakt.

p.s. kreeg je van deze reactie een notificatie? even uit interesse

[ Voor 17% gewijzigd door Zeehond op 05-02-2016 14:03 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:02

D4NG3R

kiwi

:)

Ik had trouwens een vraag waar ik zelf telkens over twijfel. Hoe gaan jullie om met posts welke deels off en deels ontopic zijn? Mijn eigen post heb ik duidelijk opgesplitst in een off- en ontopic deel, maar ik krijg wel een aantal offtopic moderaties: D4NG3R in 'nieuws: Onderzoeksteam wil licht in elke kleur vertragen voor snel...

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Ik vind die reactie wel voldoende on-topic om een +1 te verdienen. Wat wel regelmatig het probleem is met reacties waarin het tweede deel specifiek als on-topic aan wordt gemerkt is dat er alleen een poging gedaan wordt om on-topic te komen en zo een 0 te vermijden. In dergelijke gevallen is het on-topic deel vaak dusdanig irrelevant dat het alsnog een 0 wordt. Daarnaast zijn er waarschijnlijk moderators die je gelijk een 0 geven als je zelf aangeeft off topic te zijn, maar dat lijkt me niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik snap niet goed waarom mijn reactie hier op -1 staat. Lijkt me dat daar wat creatief gemod is.

Edit, foutje, verkeerd topic.

[ Voor 7% gewijzigd door u_nix_we_all op 10-02-2016 16:11 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Blatant copy van mijn modgezeur in normale mismod topic. :D

nieuws: Artikelen over AMD Polaris-videokaarten mogen vanaf 29 juni verschijnen

In een topic als deze weet ik gewoon niet meer hoe te modereren. Ik heb m'n best gedaan in de (nu) eerste thread, en aangezien het ook niet meer chronologisch is, staan er vast een paar mooien veel verder onderaan in de comments in andere threads, maar ik waag me er niet meer aan.

De eerste thread vind ik eigenlijk allemaal 0. Maar er zitten non-modded tussen, +2's, een -1.
Het wordt steeds minder leuk om te modden op de FP. Er staat zoveel onzin.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Ik heb er inmiddels ook naar gekeken ,even voor de zekerheid dat we hetzelfde bovenaan hebben staan als eerste tread, bij mij begint het bij de reactie van eazyq in 'nieuws: Artikelen over AMD Polaris-videokaarten mogen vanaf 29 juni....

Als ik het zo bekijk is het in zijn algemeen een redelijk nette discussie en zou voor een aantal reacties een +1 prima verdedigbaar zijn, echter gaat het wel vooral om Nvidia in een nieuwsbericht over AMD wat het weer enigszins off-topic maakt en ook zijn sommige zaken lastig te controleren.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Zeehond schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 21:43:
Ik heb er inmiddels ook naar gekeken ,even voor de zekerheid dat we hetzelfde bovenaan hebben staan als eerste tread, bij mij begint het bij de reactie van eazyq in 'nieuws: Artikelen over AMD Polaris-videokaarten mogen vanaf 29 juni....

Als ik het zo bekijk is het in zijn algemeen een redelijk nette discussie en zou voor een aantal reacties een +1 prima verdedigbaar zijn, echter gaat het wel vooral om Nvidia in een nieuwsbericht over AMD wat het weer enigszins off-topic maakt en ook zijn sommige zaken lastig te controleren.
We hebben het over dezelfde thread. Vooral door de dingen die je in je tweede deel van je reactie schrijft, ben ik dus geneigd naar lagere scores, sowieso al geen +2's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
HMC schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 05:32:
[...]

We hebben het over dezelfde thread. Vooral door de dingen die je in je tweede deel van je reactie schrijft, ben ik dus geneigd naar lagere scores, sowieso al geen +2's.
Die +2's lijken mij inderdaad te hoog voor de reacties die over Nvidia gaan. Bij de rest kan denk ik zowel een 0 als een +1 waarbij ik eigenlijk ook meer voor een 0 geneigd ben.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

HaX0r in 'nieuws: Nieuwe mod maakt Oculus-games weer compatibel met HTC Vive'

Wat met zoiets te doen? Hij heeft natuurlijk 100% gelijk, maar de toon en het feit dat het gewoon ontopic is leidt mij tot een 0 of max +1. Deze krijgt echter (natuurlijk) al weer een overload aan +3's, zelfs waarschijnlijk van mensen die zijn originele reactie niet eens gelezen hebben. Zoals ik dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
HMC schreef op zondag 29 mei 2016 @ 10:53:
HaX0r in 'nieuws: Nieuwe mod maakt Oculus-games weer compatibel met HTC Vive'

Wat met zoiets te doen? Hij heeft natuurlijk 100% gelijk, maar de toon en het feit dat het gewoon ontopic is leidt mij tot een 0 of max +1. Deze krijgt echter (natuurlijk) al weer een overload aan +3's, zelfs waarschijnlijk van mensen die zijn originele reactie niet eens gelezen hebben. Zoals ik dus. :P
Is er niet een tijdje terug ergens uitgelegd waarom de redactie dit wel kan en gebruikers niet?

Een +3 is het niet en ik vind het eigenlijk meer een vraag voor geachte redactie, dus ik zou zeggen max een 0.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Zeehond schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:11:
[...]

Is er niet een tijdje terug ergens uitgelegd waarom de redactie dit wel kan en gebruikers niet?

Een +3 is het niet en ik vind het eigenlijk meer een vraag voor geachte redactie, dus ik zou zeggen max een 0.
Indeed...en...indeed. :) 0 it is. Had al 2 keer geswitcht van 0 naar +1.

[ Voor 6% gewijzigd door HMC op 29-05-2016 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
HMC schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:12:
[...]

Indeed...en...indeed. :) 0 it is. Had al 2 keer geswitcht van 0 naar +1.
Misschien is het handig als je hem ook even in het mismoderatie topic post HCM zodat hij daar onder de aandacht komt aangezien we het over een betere score eens zijn, maar hij moet nu ook nog effectief van die +3 af.

[ Voor 23% gewijzigd door Zeehond op 29-05-2016 11:22 ]

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Zeehond schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:17:
[...]

Misschien is het handig als je hem ook even in het mismoderatie topic post HCM zodat hij daar onder de aandacht komt aangezien we het over een betere score eens zijn, maar hij moet nu ook nog effectief van die +3 af.
LOL. Dat ging snel. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Zo ook weer het GTX 1070 topic dus. My goodness. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 740375

[i]Handig natuurlijk, maar niet echt realistisch[/i] ,is een quote van Paul Hulsebosch in de Mirror's Edge Catalyst Review,een review waarin ik mij prima kan vinden,maar buiten dat.
Nu maakte ik laatst een reactie in Anoniem: 740375 in 'reviews: Homefront: The Revolution - ten onder aan tekortkomi... en kreeg een shit load aan reactie over mij ,waaronder 26 1+ ,maar ook 19-1 .

Ik klaagde bij het mis moderatie topic ,maar kreeg r een antwoord over mening modden. Ik vraag bij deze dan ook aan of mijn reactie in aanmerking komt voor twijfel gevallen ,aangezien auteurs het wel schijnen te begrijpen ,en zelfs uiten in reviews,maar die gene die mij -1 gaven ,niet.(al betwijfel ik ten zeerste dat het merendeel van die 19 stuks -1 op eerlijke wijze zijn gegeven.)

Buiten dit doet het mij goed dat er toch nog mensen met verstand zijn ,en die reviews maken bij Tweakers,zonder zich te bekommeren of mensen met een IQ van 80 het nog wel begrijpen.

Btw ,ik heb niemand in de reactie`s van Mirror's Edge Catalyst Review horen klagen over dat het niet realistisch is,zoals Paul schreef,waarom bij mij wel dan?Ik heb meer het gevoel dat er een hetze gemaakt is,door 1 tweaker,en dat deze al zijn fake en schaduw accounts en vriendjes heeft ingeschakeld hem hoog te beoordelen ,en mij ultra laag.

@Evest

Ok,Bedankt ,voor reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Topicstarter
Dit topic is voor moderators in het geval van reacties waarbij niet duidelijk is welke score ze verdienen op basis van de ModFAQ. Ik neem aan dat je het niet eens bent met de eindscore dus dit hoort gewoon in Topicreeks: Het kleine-mismoderatietopic thuis.

Daar heb je gewoon antwoord gehad, ook op je suggesties van fake- en schaduwaccounts en "niet-eerlijke" -1's, ondanks dat je niet heel duidelijk maakt wat je precies wil en veel stemmingmakerij bij je melding in stopt (nu ook weer... misbruik wat betreft clone-accounts wordt snel op ingegrepen).

Een +1 voor je reactie zou imho niet onterecht zijn, maar ook voor een 0 is wat te zeggen omdat het een wat lastig te lezen reactie is waarin je de setting van de game in twijfel trekt met real-life cijfers omdat je zelf de setting niet goed vindt. Heel veel voegt dat aan de discussie niet toe.
Om voortaan wél een +1 te scoren geef ik je als tip mee je alinea's te gebruiken voor verschillende onderwerpen (je springt nu een beetje van de hak op de tak) en minder spreektaal als "Ja hoor 8)7" midden in je reacties te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyroB
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20-01 16:40
Ik hoop dat ik in het goede topic zit, aangezien het een vraag is.

Ik heb 16 keer een -1 ontvangen op een reactie, waar ik op iemand reageer.
Als ik naar de FAQ krijg, zou ik volgens mij gewoon op een 0 moeten staan. Toch wordt er massaal -1 aangevinkt. Kan iemand mij dit misschien uitleggen?

DyroB • 16 juli 2016 16:18

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cbr
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-04 19:43

Cbr

hdz200 in 'nieuws: WikiLeaks maakt bijna 300.000 e-mails van Turkse AK-partij...

Is dit nou echt een ongewenste post?

De inhoud van de reactie is misschien deels feitelijk onjuist, maar hier wordt een mening geuit. Is het niet aan de andere Tweakers om daar inhoudelijk op in te gaan? I.p.v. deze reactie de stempel ongewenst mee te geven?

Deze reactie is daarnaast zeker geen +2 of +3 waard, vreemd genoeg wordt dit wel gegeven aan deze reactie door sommigen.

Ik zou gaan voor een 0 of een +1.

Kan iemand met een inhoudelijke reactie komen zodat ik daar wijzer van word als moderator?

[ Voor 3% gewijzigd door Cbr op 02-08-2016 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Valt wat mij betreft onder een nog al sterk afwijkende mening ten opzicht van de gemiddelde Nederlander, maar daarom zeker niet ongewenst. Als ik het zo inschat het standpunt van een typische Erdogan aanhanger. Vanuit dat standpunt zou je er nog een 0 aan kunnen hangen omdat het gekleurde en ongenuanceerde informatie is. Aan de andere kant vind ik het dan ook wel weer interessant om de mening te horen van iemand die heel anders tegen een bepaalde kwestie aankijkt. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar het verschaft je wel wat meer inzicht in de opvattingen die er in andere landen heersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Topicstarter
Kickje.
jollewieringa in 'geek: Teardown iPhone 7 Plus toont speakergrill zonder spea... is an sich een nette, wellicht informatieve reactie (lang niet iedereen zal van de info weet hebben), maar de laatste zin doet gigantisch afbreuk aan de reactie. Wat zou de beste score zijn? Ik kom zelf tot krappe +2 min ruim punt aftrek wordt 0, wat jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Laatst online: 09:31

pietje63

RTFM

Eigenlijk vind ik dat hij gelijk heeft. Deels omdat ik zelf een vergelijkbare reactie had (pietje63 in 'geek: Teardown iPhone 7 Plus toont speakergrill zonder speaker'.

Het was al lang bekend dat er geen speaker achter zit, toch gebruikt T.net het..

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Topicstarter
Moderaties zijn niet bedoeld voor het weergeven van eens/niet eens - vorm en argumentatie moeten beoordeeld worden en het beschuldigen van clickbait (de kop is bovendien gewoon waar - er is een speakergrill zonder speaker) is totaal niet constructief. Vandaar mijn vraag, hoeveel aftrek is daarvoor gerechtvaardigd?

offtopic:
In jouw reactie wordt er gesproken over nog een speaker aan de onderkant van het device, maar die zit er dus precies niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Migrator schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:23:
Moderaties zijn niet bedoeld voor het weergeven van eens/niet eens - vorm en argumentatie moeten beoordeeld worden en het beschuldigen van clickbait (de kop is bovendien gewoon waar - er is een speakergrill zonder speaker) is totaal niet constructief. Vandaar mijn vraag, hoeveel aftrek is daarvoor gerechtvaardigd?

offtopic:
In jouw reactie wordt er gesproken over nog een speaker aan de onderkant van het device, maar die zit er dus precies niet...
Met krachttermen komen als "clickbait" vind ik ook reden voor aftrek. Dergelijke opmerkingen doen alleen maar afbreuk aan een reactie en zijn niet meer dan een onnodige flame. Als men opmerkingen of klachten heeft over een artikel of titel kan men in Geachte Redactie terecht. In dit geval zou ik voor +1 of 0 kiezen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08-04-2024

Meg

Wumboloog

Geen idee of het hier hoort, excuses maar deze +2 lijkt me niet echt logisch?
majetta in 'nieuws: Renders tonen vermoedelijk Huawei Mate 9-smartphone'

Ik zie dat die verdwenen is. Is het wel +1 waardig? :o

[ Voor 9% gewijzigd door Meg op 29-09-2016 15:12 . Reden: Update. ]

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-04 11:27
(Ik blijk nu in een verkeerde forum te reageren, zojuist mijn opmerking in de juiste forum geplaatst)

[ Voor 81% gewijzigd door Fermion op 29-09-2016 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:35

ikt

In het artikel nieuws: Eerste Kamer stemt voor strenge netneutraliteit

Heb je de reacties
Philip Ross in 'nieuws: Eerste Kamer stemt voor strenge netneutraliteit'
Madden in 'nieuws: Eerste Kamer stemt voor strenge netneutraliteit'

Beide zijn prima op +2, maar hoe moet ik modereren als ik vind dat de reactie met met quote en bron hoger verdient te staan? Het is nou niet een spotlight en het invalideert de eerste reactie ook niet zodanig dat deze terug naar +1 mag.

Voor nu heb ik enkel de reactie met bron een +2 gegeven. Juiste actie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
ikt schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:51:
In het artikel nieuws: Eerste Kamer stemt voor strenge netneutraliteit

Heb je de reacties
Philip Ross in 'nieuws: Eerste Kamer stemt voor strenge netneutraliteit'
Madden in 'nieuws: Eerste Kamer stemt voor strenge netneutraliteit'

Beide zijn prima op +2, maar hoe moet ik modereren als ik vind dat de reactie met met quote en bron hoger verdient te staan? Het is nou niet een spotlight en het invalideert de eerste reactie ook niet zodanig dat deze terug naar +1 mag.

Voor nu heb ik enkel de reactie met bron een +2 gegeven. Juiste actie?
De reactie met quote en bron verwijzing is wel completer, maar in principe komt verder wat in beide reacties staat op het zelfde neer. Als de tijd waarop ze geplaatst waren meer uit elkaar had gelegen had je die nog in de moderatie kunnen meewegen, maar hier liggen ze ook beide vrij dicht mee bij elkaar al was de reactie zonder bronvermelding en linkje net iets eerder wat het dus zuur zou maken als deze op +1 kwam te staan voor de plaatser, bedenk daarbij namelijk ook dat het geven van een bron niet noodzakelijk is om een +2 te kunnen behalen. Naar mijn mening zouden dan ook zowel een +1 als +2 geen foute scoren zijn, en wordt dit een gevalletje waarbij het gewoon even afwachten is wat de meeste moderators oordelen. Beide reacties zijn echter weer zeker geen +3 waard nee.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Topicstarter
slowdive in 'nieuws: Ruim elfduizend Nederlandse kinderen verbreken wereldrec...
Alle reacties op deze reactie heb ik op 0 gezet. Ze zijn echter dusdanig off-topic dat een -1 voor vervuiling van de thread (het worden er meer en meer...) ook nog een mogelijkheid zou zijn. Hoe kijken jullie daar tegenaan? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Moah, laat maar op 0 staan. Al is het op het randje...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Topicstarter
bammette schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:11:
Excuses voor de reanimatie van dit topic. Ik probeer zo goed mogelijk te modereren volgens het systeem, maar er is 1 situatie die regelmatig voorkomt waarbij ik zelf niet zo goed weet wat ik moet geven:

Situatie: iemand schrijft een uitgebreid verhaal, ook met enige onderbouwing, maar het is vrij eenvoudig aan te tonen dat het gewoon niet waar is.
* geef ik hem +1 omdat het wel on topic is?
* geef ik hem -1 omdat hij mensen bullshit probeert aan te praten?
* geef ik hem 0 omdat zijn onderbouwing mijns inziens niet in orde is?
Even een quote in een topic waar ik denk dat het beter thuishoort. ;)

Alle drie de gevallen is wat voor te zeggen, hoewel de 0 in mijn ogen in dit geval het beste is. De 0 is naast een score voor off-topic ook een score voor feitelijke onjuistheden. Mocht er maar een deel van de reactie onwaar zijn dan is het eerder een +1 als het verder gewoon on-topic is. En mocht de poster redelijk duidelijk expres verkeerde informatie verspreiden, dan zou ik voor de -1 gaan, want dan is het vaak gewoon trollen. In de eerste gevallen is het overigens wel schappelijk als je ook een nette reactie geeft waarin je aangeeft wat er niet klopt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bammette
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-04 07:41
Migrator schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:21:
[...]

Even een quote in een topic waar ik denk dat het beter thuishoort. ;)

Alle drie de gevallen is wat voor te zeggen, hoewel de 0 in mijn ogen in dit geval het beste is. De 0 is naast een score voor off-topic ook een score voor feitelijke onjuistheden. Mocht er maar een deel van de reactie onwaar zijn dan is het eerder een +1 als het verder gewoon on-topic is. En mocht de poster redelijk duidelijk expres verkeerde informatie verspreiden, dan zou ik voor de -1 gaan, want dan is het vaak gewoon trollen. In de eerste gevallen is het overigens wel schappelijk als je ook een nette reactie geeft waarin je aangeeft wat er niet klopt :)
Thx, dit is inderdaad een antwoord waar ik wat mee kan. Dat stemt ook overeen met mijn gut-feeling :).

Sorry voor het posten in een verkeerd topic, als je het forum doorzoekt op moderatie kom je hier niet zo makkelijk terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04 17:42
AndyD in 'India verwacht korting Windows 10-upgrade voor miljoenen gebruikers na WannaCry'

Ik twijfel over het feit dat hij een linkt geeft naar een windows 10 gratis upgrade dat bedoeld is voor mensen met beperkingen. Nou ben ik niet zeker of de Tweakers die het hebben gebruikt, volgens hun comments, daadwerkelijk beperkingen hebben maar die link is niet bedoeld als gratis upgrade voor de gewone consument.

Ik vindt het onterecht dat zijn comment bovenaan met +2 staat. We hebben dit al meerdere keren met collega's zien langs komen op talloze ICT hulp pagina's. Misbruik maken van die specifieke gratis upgrade is bijna schandalig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Planck
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Is mijn reactie Planck in 'Geheime dienst Oekraïne: Rusland waarschijnlijk verantwoordelijk voor NotPetya' echt een 0? Ik dacht dat het wel iets aan de discussie toevoegde. Als auteur ben ik natuurlijk bevooroordeeld, maar de vele -1'tjes die ik kreeg lijkt me niet helemaal terecht. Wat denken jullie?

Maar wat ik vooral gek vindt is dat deze reactie op mij een hogere score krijgt:
Anoniem: 145867 in 'Geheime dienst Oekraïne: Rusland waarschijnlijk verantwoordelijk voor NotPetya', waarin amerika wordt beschuldigd van holocaust en andere conspiracy gekkigheid. Daar krijg thij zelfs +3's voor. Is dat niet gek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WK100
  • Laatst online: 20-04 21:43
Planck schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 21:11:
Is mijn reactie Planck in 'Geheime dienst Oekraïne: Rusland waarschijnlijk verantwoordelijk voor NotPetya' echt een 0? Ik dacht dat het wel iets aan de discussie toevoegde. Als auteur ben ik natuurlijk bevooroordeeld, maar de vele -1'tjes die ik kreeg lijkt me niet helemaal terecht. Wat denken jullie?

Maar wat ik vooral gek vindt is dat deze reactie op mij een hogere score krijgt:
Anoniem: 145867 in 'Geheime dienst Oekraïne: Rusland waarschijnlijk verantwoordelijk voor NotPetya', waarin amerika wordt beschuldigd van holocaust en andere conspiracy gekkigheid. Daar krijg thij zelfs +3's voor. Is dat niet gek?
Ik heb precies hetzelfde in het stukje waar ik zelf ook aan meedoe. Uiteraard ook dit onderwerp. Veel minnetjes en +3tjes terwijl er niks van klopt. Misschien moet er eens goed schoongemaakt worden door de crew.. Motiveert niet echt om nog in discussie te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Er wordt naar de onterechte +3's en -1's gekeken. Ik heb een aantal mensen aangeschreven.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:56
Is het eigenlijk nog steeds zo dat klagen over je moderatie binnen je post inhoudt dat je daardoor de facto een 0 of -1 moderatie verdient? Kan me dat herinneren ergens te hebben gelezen ooit maar kan het niet terug vinden.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het is op zijn minst goed voor een punt aftrek, dus hoger dan een 0 kom je dan zelden meer. En in de meeste gevallen is het moderatie-gezeur ook nog eens op een dermate agressieve/negatieve toon dat het idd al snel een -1 wordt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294759

bbob in 'nieuws: 'Tweede Kamer gaat akkoord met aanpassing aftapwet''

Ik betwijfel de reden waarom deze reactie (en de daarop volgend reacties) een gemiddelde van +3 krijgen. Het is slechts het "venten" van een mening die niet informatief is of een welkome toevoeging is binnen de discussie.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 294759 op 11-04-2018 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Anoniem: 294759 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:51:
bbob in 'nieuws: 'Tweede Kamer gaat akkoord met aanpassing aftapwet''

Ik betwijfel de reden waarom deze reactie (en de daarop volgend reacties) een gemiddelde van +3 krijgen. Het is slechts het "venten" van een mening die niet informatief is of een welkome toevoeging is binnen de discussie.
Stemvee
"belust op macht"
Niet meestemmen betekend hup weg en vergeet die leuke bijbaantjes na de 2de kamer maar. Dus gewoon braaf meestemmen. Dat is in de VVD zo, CDA niet anders. D66 helaas ook. SP niet anders. PVV is maar een 1 mans partij dus dat zegt genoeg. Groen Links, vooral links lullen rechts zakken vullen.
Aanname:
Het kabinet zou heel goed weten dat als het rapport openbaar gemaakt was voor het referendum dat een grote invloed had gehad en er dan toch meer nee stemmer zouden zijn.
Ons kabinet en de politiek beïnvloed cq. manipuleert dus een referendum. Nee het was niet Rusland de standaard zondebok maar ons eigen kabinet.
huh? wtf

Sorry maar dit is echt gewoon een 0. Niet meer, niet minder. Aannames, nogal stemmingmakerij en 0 onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:04
Wanneer gaat een reactie te ver? Deze persoon wekt de suggestie dat hij een AK47 leeg wilt schieten in de Kruidvat. Waarschijnlijk niet serieus, en de reactie staat op -1. Aan de andere kant weet je dat niet zeker en op andere platformen (Twitter, Facebook) worden dit soort reacties niet getolereerd. Mijn mening is dus dat dit een -2 moet zijn en ook semi-serieuze bedreigingen niet moeten worden getolereerd op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-09-2024

JDVB

✅ ⟵ vinkje

TTLCrazy in 'plan: 900.000 pakketjes bezorgen op één dag vereist veel agility'
De reactie is off-topic en gaat over moderatie wat een punt aftrek is. Maar toch lijkt mij de -1 wat te zwaar.
Wat vinden jullie?

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

De reactie die je aanhaalt gaat niet over moderaties toch?
Verder vind ik die hele thread maar vreemd.

De eerste reactie in die thread had ik eerder op +1 gemod, rest op 0.
Ik weet niet precies hoe serieus het bedoeld is.
Ook de reactie op die door jou aangehaalde niet, over het beledigen en -1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-02 14:44
Hey,
Ik ben een beetje verbaasd hoe ik "Offtopic" ben hier:
Keeper of the Keys in 'nieuws: Onderzoekers vinden zero-daylek in remote desk...

Graag jullie mening...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die mag inderdaad wel op +1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:57
Finraziel in 'plan: Vakantiegadget Weggeefweken dag 5'

Wat ik heb geantwoord is toch geen flamebait, troll of belediging?
Heb is (zover ik dat vind) redelijk on-topic omdat ik een medetweaker beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
da_PSI schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:26:
Finraziel in 'plan: Vakantiegadget Weggeefweken dag 5'

Wat ik heb geantwoord is toch geen flamebait, troll of belediging?
Heb is (zover ik dat vind) redelijk on-topic omdat ik een medetweaker beantwoord.
Ik snap hem ook niet, is een 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Die reactie is idd niet ongewenst.

[ Voor 5% gewijzigd door Zeehond op 07-06-2019 14:30 ]

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenED
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-04 13:00
Hey,

Ik had even een vraag over deze reactie.

Ayporos in 'nieuws: Facebook in gesprek met belangengroep over naaktbeelden o...

Is een heel subjectieve reactie die voor sommigen aan de jaren 1800 doen denken, en bij sommigen de geest van de tegenwoordige polarisatie weergeven. Wat is de meest "goede" reactie als die al bestaat? Ik denk -1 is in dit geval meer dan terecht, maar wat als dit nu een artikel was over vrouwen en/of holibirechten waar dit misschien wel een on-topic reactie was.

Elke gebeurtenis in de wereldgeschiedenis begon met een nijlpaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
@JeroenED de reactie bevat wat aannames en beweringen zonder enig bewijs. Nu is dat opzicht niet direct reden voor -1, echter in dit geval staan er een aantal aanamens en beweringen tussen die gewoon weg ongepast zijn te noemen. -1 is daarom mijn inziens te verdedigen. Nu is het lastig over een niet bestaand artikel te praten maar zeer waarschijnlijk zou ook daarbij de -1 gewoon verdedigbaar zijn vanwege genoemde redenen.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Is er een richtlijn/beleid voor berichten in de context van:
Van mij krijg je een +2
Bijv: zoals: OxWax in 'nieuws: Datalek bij Chinese slimmecamerafabrikant treft 14.000 exem...

zouden deze -1 of 0 gewaardeerd moeten worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die staat prima op -1. :)

Puur moderatiecommentaar zoals dit is gewoon ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

HollovVpo1nt in 'nieuws: Kortgedingrechter doet op 25 mei uitspraak in zaak v...

De reactie is on-topic, dus ik zou zeggen +1. Het is een standpunt voor de stichting die de staat aanklaagt, standpunten die het in brand steken van 5G masten rechtvaardigen. Standpunten die niet heel sterk lijken te zijn. Onwaarheden zijn een reden voor een punt aftrek, maar dat lijkt me hier nog niet van toepassing.
Ook denk ik niet dat de score van deze post het branden van 5G masten ook maar voor 1 graad zal doen veranderen, dus ik denk gewoon een +1. Maar toch voelt het iets vreemd aan. Wat denken jullie?

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-04 21:41
JDVB schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:22:
HollovVpo1nt in 'nieuws: Kortgedingrechter doet op 25 mei uitspraak in zaak v...

De reactie is on-topic, dus ik zou zeggen +1. Het is een standpunt voor de stichting die de staat aanklaagt, standpunten die het in brand steken van 5G masten rechtvaardigen. Standpunten die niet heel sterk lijken te zijn. Onwaarheden zijn een reden voor een punt aftrek, maar dat lijkt me hier nog niet van toepassing.
Ook denk ik niet dat de score van deze post het branden van 5G masten ook maar voor 1 graad zal doen veranderen, dus ik denk gewoon een +1. Maar toch voelt het iets vreemd aan. Wat denken jullie?
Ik had hem op 0 gezet. Puur doordat zogenaamd objectief vragen of iets veilig is vaak een tactiek is om mensen te doen geloven dat het dus niet velig is.

Sowieso vind ik youtube videos geen bronnen. Neem dan de bron achter de video zodat je zeker weet dat er niet in geknipt is en het controleerbaar blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Philip Ross schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:39:
[...]

Ik had hem op 0 gezet. Puur doordat zogenaamd objectief vragen of iets veilig is vaak een tactiek is om mensen te doen geloven dat het dus niet velig is.

Sowieso vind ik youtube videos geen bronnen. Neem dan de bron achter de video zodat je zeker weet dat er niet in geknipt is en het controleerbaar blijft.
Is de vraag of iets veilig is door jouw interpretatie plotseling off-topic geworden? Is de rechtszaak zelf al verloren omdat daar hetzelfde gevraagd wordt? Zijn alle berichten zonder valide wetenschappelijke bron nu plots off-topic? Dat je hem daarom geen +2 of meer geeft snap ik, maar om hem daarom naar 0 terug te zetten, alsof die valide wetenschappelijke bron een vereiste voor een +1 is vindt ik best extreem.

Zelfs een link naar het Viva forum maakt een dergelijke post nog niet direct off-topic toch? Anders geformuleerd, waarom is die YouTube link een punt aftrek waard en op basis van welke regel in de mod-faq baseer je dat?

Het YT kanaal van de Universiteit van Nederland maakt overigens best aardige informatieve video's, een punt aftrek geven om een video van hen die specifiek over dit onderwerp gaat te noemen is eerder reden om die post hoger te waarderen dan lager imho. Dus niet het nemen van willekeurige fragmenten en die bij elkaar knippen maar meer het uitnodigen van die prof om kort en bondig de huidige situatie uit te leggen.

[ Voor 20% gewijzigd door JDVB op 06-05-2020 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-04 21:41
JDVB schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:29:
[...]

Is de vraag of iets veilig is door jouw interpretatie plotseling off-topic geworden? Is de rechtszaak zelf al verloren omdat daar hetzelfde gevraagd wordt? Zijn alle berichten zonder valide wetenschappelijke bron nu plots off-topic? Dat je hem daarom geen +2 of meer geeft snap ik, maar om hem daarom naar 0 terug te zetten, alsof die valide wetenschappelijke bron een vereiste voor een +1 is vindt ik best extreem.

Zelfs een link naar het Viva forum maakt een dergelijke post nog niet direct off-topic toch? Anders geformuleerd, waarom is die YouTube link een punt aftrek waard en op basis van welke regel in de mod-faq baseer je dat?

Het YT kanaal van de Universiteit van Nederland maakt overigens best aardige informatieve video's, een punt aftrek geven om een video van hen die specifiek over dit onderwerp gaat te noemen is eerder reden om die post hoger te waarderen dan lager imho.
Zo bedoelde ik het niet. Een vraag is niet per definitie slecht. Ik interpreteerde deze vraag echter niet als oprechte vraag maar als tactisch wapen om te doen alsof men objectief was. Ik zeg nergens dat een youtube video een punt aftrek is of iets dergelijks.

Ik kan daarin fout zitten, dat geef ik eerlijk toe. Maar het was mijn redenatie over waarom ik het op 0 had gezet. Als je denkt dat de vraagsteller oprecht hierin is dan is het zeker een +1 en geen 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:01

pino85

Im just a Bird in the Sky

Wat doen we met dit soort reacties?

arbraxas in 'nieuws: Minister De Jonge wil eind mei proof-of-concept van coro...

Ik kan hem niet beoordelen echter wil ik wel graag weten hoe we dit dienen te beoordelen.
Vind het extreem ver gaan in de vergelijking met... en in hoeverre het gewenst is dat we op de front page dit soort vergelijkingen willen zien?

Het lijkt erg conspiracy achtig. Afijn ik hoor het graag want dan weet ik ook hoe in de toekomst dit te beoordelen. Dit type posts heb ik persoonlijk nog nooit beoordeelt.

[ Voor 25% gewijzigd door pino85 op 07-05-2020 00:27 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Bij dit FP artikel:
nieuws: Ziggo verhoogt per 1 juli prijzen van veel abonnementen met 2 euro pe...

Krijg je uiteraard wat zinnige en nog meer onzinnige opmerkingen.
Maar als mensen grappige, en zeer zeker ter zaken doenende opmerkingen maken, zoals:

"Klachten over prijsverhogingen in 3...2...1... "

Dan wordt dat gelijk afgestraft als zijnde 'ongewenst'.
Maar hoezo dan? Zo'n opmerking is toch niet ongewenst? Het heeft bovendien een zeer voorspellend karakter... Kijk maar naar de vervolgreacties. :Y

Er wordt nog veel meer geneuzeld over puur de zakelijke mededeling dat een ISP z'n prijzen verhoogd (zoals ieder jaar, iedere ISP doet).

Wordt het nou toch niet eens tijd dat die reactiemogelijkheid hierop gewoon uitgeschakeld wordt? Want veel zinnigs en inhoudelijks komt er eigenlijk helemaal niet voorbij.
En omdat de reacties blijven stromen, nemen ook de extremere vormen van de reacties steeds meer de overhand.

Want zeg nou zelf; welke van de, op dit moment al bijna 200 reacties, is nou daadwerkelijk relevant en zinnig? :?
Vervolgens wordt er over en weer modder en onzin rondgestrooid en moet daarop weer ingegrepen worden en/of gerapporteerd. Die tijd en moeite zou toch veel nuttiger besteed kunnen worden?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Een reactie als "Klachten over prijsverhogingen in 3...2...1... " is geen gezonde start van een discussie en voegt verder ook helemaal niets toe.

Bij een dergelijk artikel kun overigens beter gewoon de reacties over slaan wanneer ze niet direct jouw interesses hebben. Er zijn gebruikers die wel behoefte hebben er over te discussiëren. Echt moddergooien ben ik overigens tot nu nog niet tegen gekomen.

Select * from fish

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
De discussie in dit topic gaat over de totstandkoming van de moderatiescore van een reactie. Heb je een reactie waar je het gewoon niet eens bent met de score, dan kun je die melden in Het kleine-mismoderatietopic