Een post waarbij ik twijfel over de juiste beoordeling. Ik post die hier ipv onder mismoderatie omdat het meer gaat over de gewenste uitkomst dan over de letterlijke interpretatie van de regels.
Het "probleem" is dat dit artikel over Tweakers zelf gaat. Opmerkingen over journalistieke kwaliteit, koppen en onderwerpskeuze zijn normaal niet gewenst, maar bij dit soort artikelen zijn die wel relevant.
Voorbeeld
Davey400 in 'Koppen testen en niet schrijven over featurephones of investeringsrondes'
Het begint met een opmerking die niet echt vriendelijk is maar imho niet verboden. Je mag redactie niet geloven of dingen anders uitleggen.
Het einde bevat wat opmerkingen over de onderwerpkeuze. Normaal niet gewenst maar hier is het deel van het artikel.
Verder is de post netjes geschreven.
Je zou hier twee redenen tot punten aftrek in kunnen zien maar volgens mij is dat niet terecht.
Ik denk dat we meer van dit soort gevallen gaan krijgen als er, zoals aangekondigd, meer achter-de-schermen artikelen komen. Als Tweakers, de redactie of journalistiek zelf het onderwerp zijn dan zullen er meer posts komen die daar over gaan en een deel zal ook kritisch of zelfs verkeerd zijn.
Misschien zouden we ook positieve opmerkingen over die onderwerpen streng beoordelen maar volgens mij gooien we dan het kind het met badwater weg.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.