Verwijderd in 'nieuws: Facebook verwijdert alle aan QAnon-complottheorie ge...
Dat bericht is maximaal off-topic.
Zwaar off-topic zelfs, omdat het naar mijn idee zelfs het bredere onderwerp samenzweringstheorieën totaal niet raakt.
De modfaq stelt bij de -1 iets over 'zwaar off-topic' en 'artikelen waarin reeds zeer veel reacties zijn geplaatst, mogen strengere richtlijnen gehanteerd worden.'
Het topic heeft al rond de 300 reacties en zou dus naar die maatstaf best streng gemodereerd mogen worden.
Maar is een -1 dan terecht?
Op een voor dat onderwerp bedoeld forum draadje is er met die reactie zelf niets mis.
Een bericht over Facebook, Qanon, breder (ongewenste) samenzweringstheorieën en het verwijderen van groepen en accounts daarover.
De reactie gaat niet over Facebook, niet over Qanon en raakt ook die samenzwering niet. Ook gaat het niet over het verwijderen van wat dan ook. Kortom, geen enkele link met het artikel en verder off-topic dan dit kan dus eigenlijk niet.
En toch twijfel ik en geef ik het een 0 in plaats van die -1 omdat de post zelf toch netjes is.
Wat denken jullie?
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!