Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 206 207 Laatste
Acties:

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Bor schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 12:30:
[...]

No offence maar dat geldt voor héél erg veel +1 reacties. Als ik die maatstaf moet hanteren dan blijft er maar weinig echt +1 over. Wat je na het lezen wel weet is dat de gegeven bron niet perse betrouwbaar is.

Voor de rest is het op 0 modereren niet echt consistent met hoe we een vraag om bronnen al lange tijd modereren; namelijk gewoon als valide +1 vraag

Zo maar een paar voorbeelden;
- PCG2020 in 'TechInsights: geheugenprijzen stabiliseren in 2027, maar stijgen weer in 2028'
- vassago in 'Microsoft wil in 2030 C/C++ in Windows en andere code geheel vervangen door Rust'
- lenwar in 'Infinity Ward-medeoprichter Vince Zampella komt om bij auto-ongeluk'
- Twkr in 'NYT: YouTube verwijdert minder snel video's die zijn beleid schenden'
- Bedge85 in 'Google voegt nieuwe AI-functies toe aan Chrome voor Amerikaanse gebruikers'
- TheTeek in 'Wereldwijde ransomwarecampagne legt Engelse ziekenhuizen plat - update'

en zo zijn er nog veel meer voorbeelden te vinden.

De toon uit mijn reacties is niet onvriendelijk of wat dan ook dus dat zou niet mee moeten tellen. Dan kom ik niet op 0 uit.

Het gaat mij hier overigens niet zo zeer meer om deze 2 reacties van mijzelf maar om het onnodig omlaag modereren van reacties waarin mensen een bron vragen of deze in twijfel trekken. Ik vind het te streng en niet vriendelijk naar de poster in kwestie.
Mij is niets bekend over beleid om bronvragen op +1 te modereren. Deze reacties, op die van Bedge85 na, mogen wmb allemaal op 0.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:51

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
RoD schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 12:34:
[...]

Mij is niets bekend over beleid om bronvragen op +1 te modereren. Deze reacties, op die van Bedge85 na, mogen wmb allemaal op 0.
We hebben zoals je weet niet alles in beleid omschreven. Dat zou veel te lang beleid en dito richtlijnen opleveren. Ik vind een 0 echt onnodig negatief voor reacties waarin mensen (nogmaals; het gaat mij niet om mijn eigen reacties) terecht om een bron vragen.

Verder; Waarom zou de reactie van Bedge85 opeens een +1 zijn? Ook daar wordt eigenlijk alleen om een bron gevraagd. De 2e zin is min of meer opvulling. Dat is niet consistent.

We willen graag allemaal dat er positief gemodereerd wordt. Waarom dan hier niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 23-12-2025 12:38 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Bor schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 12:37:
[...]

We hebben zoals je weet niet alles in beleid omschreven. Dat zou veel te lang beleid en dito richtlijnen opleveren. Ik vind een 0 echt onnodig negatief voor reacties waarin mensen (nogmaals; het gaat mij niet om mijn eigen reacties) terecht om een bron vragen.

Verder; Waarom zou de reactie van Bedge85 opeens een +1 zijn? Ook daar wordt eigenlijk alleen om een bron gevraagd. De 2e zin is min of meer opvulling. Dat is niet consistent.

We willen graag allemaal dat er positief gemodereerd wordt. Waarom dan hier niet?
Ik ben het niet met je eens :) Die van Bedge85 gaat nog op de inhoud in, de rest niet. Ik vind om een bron roepen of iets in twijfel trekken zonder verdere inhoudelijke bijdrage niet voldoende voor een +1. Of de bronvraag nou terecht of onterecht is, met alleen een bronvraag word ik als lezer niets wijzer en kom ik uit op een 0.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-01 01:48

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Inderdaad, puur om een bron vragen heeft op zich geen toegevoegde waarde. Dat is dus wat mij betreft irrelevant. Als er in meer dan een paar woorden duidelijk wordt aangegeven waarom er om een bron gevraagd wordt, zoals bij Bedge85 in 'Google voegt nieuwe AI-functies toe aan Chrome voor Amerikaanse gebruikers', dan is het wel relevant.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Bor

Bor

Topicstarter
Die reactie van Bedge85 voegt amper wat toe in die extra zin en gaat eigenlijk niet op de inhoud in. Ik ga een legitieme vraag om een bron niet als irrelevant modereren want dat is het in mijn ogen niet. Ik vind dat onnodig negatief modereren. Bron vragen staan voor zover ik kan zien in de meeste gevallen gewoon op +1. Ik heb er een stuk of 30 bekeken door de jaren heen.

Anyway, laten we terug ontopic gaan.

[ Voor 35% gewijzigd door Bor op 23-12-2025 14:23 ]

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 16:31

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijken me geen +2 (12x +2) en zelfs geen +1. Het is een algemene opmerking over waterverbruik in Nederland. Het gaat op geen enkele manier in op de overname in VS waar het nieuws over gaat.
david-v in 'Alphabet neemt datacenterbedrijf Intersect over voor 4,75 miljard dollar'

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (toppost, 35x45x +2, 5x +3). Het is een algemene mening met als enige onderbouwing een eigen ervaring. (Waar de tweaker overigrns keurig op wijst). Het plussen op mening is niet de bedoeling. De onderbouwing is niet heel bijzonder omdat het andere mogelijkheden negeert.

Kastermaster in 'Techreuzen pompen elkaars waarde op: waarom vrees voor een AI-crash toeneemt'

16:57 We zijn inmiddels uren verder en de mening heet nog meer +2 gekregen. Er gaat iets niet goed met modereren.

[ Voor 13% gewijzigd door kodak op 24-12-2025 16:58 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Evertt in 'Remove Windows AI #101' gaat niet direct over het onderwerp en uitspraken als

zijn gewoon FuD dat zonder onderbouwing een soort compot lijkt.

Hier kan ik geen +1 van maken.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

wiseger in 'Meta past tijdlijnen Facebook en Instagram aan na uitspraak Nederlandse rechter'
wiseger in 'Meta past tijdlijnen Facebook en Instagram aan na uitspraak Nederlandse rechter'

Wat is aan deze berichten ongewenst? Ik heb gewoon met iemand een discussie, we hebben duidelijke punten over en weer. Nu lijkt hij te stoppen, omdat zijn reacties met -1 gemodereerd worden. Jammer.

• Meg
  • Niet online

Meg

Zijn eerste twee reacties zijn van de -1 af, de derde nog niet.

Als hij dan dit gaat posten snap ik de -1 weer wel: wiseger in 'Meta past tijdlijnen Facebook en Instagram aan na uitspraak Nederlandse rechter'

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat die laatste post aftrekt krijgt vanwege moderatie, snap ik. Al is het bericht sowieso weinig toevoegends anders dan om aan te geven dat hij de discussie wilt stoppen en dus een 0, dan zou ik er vervolgens niet nog eens een punt van aftrekken vanwege moderatie. Dat vind ik wel zwaar hoor.

• Meg
  • Niet online

Meg

CH4OS schreef op woensdag 24 december 2025 @ 16:08:
[...]
Dat die laatste post aftrekt krijgt vanwege moderatie, snap ik. Al is het bericht sowieso weinig toevoegends anders dan om aan te geven dat hij de discussie wilt stoppen en dus een 0, dan zou ik er vervolgens niet nog eens een punt van aftrekken vanwege moderatie. Dat vind ik wel zwaar hoor.
Dat hij aangeeft te stoppen is inderdaad een 0, maar omdat hij vervolgens alleen maar negatief begint te praten is de -1 niet te streng.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (15x +2, 2x +3). Het is een algemene uitleg over hoe de EU werkt, wat op geen enkele manier nog in gaat op het nieuws dat de VS sancties heeft op een vertegenwoordiger van de EU. Het is ook lukraak geplaatst met de srelling dat er kritiek op gebrek aan democratie zou zijn. Wat ook niet in gaat op het nieuws.

Dicebar in 'VS legt inreisverbod op aan Thierry Breton om 'censuur' op techplatforms'

Vervolgens wakkert dat alleen maar offtopic algemene discussie over opvattingen van democratie aan. Zoals
siggy in 'VS legt inreisverbod op aan Thierry Breton om 'censuur' op techplatforms'

[ Voor 19% gewijzigd door kodak op 24-12-2025 17:21 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Rogers in 'VS legt inreisverbod op aan Thierry Breton om 'censuur' op techplatforms'

Dit soort ongefundeerde en niet-onderbouwde beschuldigingen lijken me bepaald geen +2 waard....

Virussen? Scan ze hier!

• Meg
  • Niet online

Meg

wildhagen schreef op woensdag 24 december 2025 @ 17:30:
Rogers in 'VS legt inreisverbod op aan Thierry Breton om 'censuur' op techplatforms'

Dit soort ongefundeerde en niet-onderbouwde beschuldigingen lijken me bepaald geen +2 waard....
Ik vind het een +3 waard, maar heb -1 gegeven omdat het beter past. :D

• Bitmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

Bitmaster

Hardcore Tweaker

• Meg
  • Niet online

Meg

Tweede staat op een betere score, die eerste is een -1 waard in mijn ogen.

• Bitmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

Bitmaster

Hardcore Tweaker

Meg schreef op woensdag 24 december 2025 @ 19:45:
Tweede staat op een betere score, die eerste is een -1 waard in mijn ogen.
Thanks. Ik kan op zich wel begrijpen dat het voor anderen een -1 waard kan zijn. Maar ik vraag me in dat bericht wel iets af dat on-topic is (wat de straffen dan zijn voor cybercrime in Afrika), maar vervolgens krijg ik +1 vangende reacties die daar geen antwoord op geven en vooral ingaan op Nederland. Dus ergens voelt dat krom.

• Meg
  • Niet online

Meg

Die eerste reactie is vooral een -1 door de emotie in het bericht. :-)

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

• Meg
  • Niet online

Meg

• djwice
  • Niet online
Meg schreef op donderdag 25 december 2025 @ 15:54:
[...]

Je staat nu op +0. Maar de -1 kan ik wel begrijpen zonder enige bron.
Waarom? En zijn toch al veel.artikelen hier op tweakers geweest over de lage kwaliteit en oude techniek en maar uitlopen van de planningen bij deze chip bouwer, zelfs intel shopt er zelf niet.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

• Meg
  • Niet online

Meg

djwice schreef op donderdag 25 december 2025 @ 16:00:
[...]

Waarom? En zijn toch al veel.artikelen hier op tweakers geweest over de lage kwaliteit en oude techniek en maar uitlopen van de planningen bij deze chip bouwer, zelfs intel shopt er zelf niet.
Ik lees niet alle artikelen en zou een bron sowieso waarderen.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Donstil in 'Apple gaat ook in Brazilië alternatieve appwinkels toelaten op de iPhone'

Misschien dat mensen het niet willen horen maar dit is toch niet “ongewenst” en dus -1 ?

Edit: inmiddels hersteld, maar er wordt weer flink met emotie gemodereerd ipv op de inhoud.

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 25-12-2025 23:36 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• djwice
  • Niet online
Meg schreef op donderdag 25 december 2025 @ 16:05:
[...]

Ik lees niet alle artikelen en zou een bron sowieso waarderen.
Ah ok, ik ga er eigenlijk blind van uit dat mensen die een artikel over intel lezen op tweakers ook de andere artikelen over intel gelezen hebben afgelopen half jaar. En ik dat dus als kennis mocht veronderstellen.

• Gymnasiast
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-12-2025
theduke1989 in 'Fairphone trekt Fairphone 4-update in na klachten over gebrickte telefoons'

Er lijkt een deel te ontbreken, maar dat zou m.i. dan een score van 0 moeten opleveren. Lijkt me hoe dan ook geen troll.

• Meg
  • Niet online

Meg

djwice schreef op donderdag 25 december 2025 @ 23:12:
[...]

Ah ok, ik ga er eigenlijk blind van uit dat mensen die een artikel over intel lezen op tweakers ook de andere artikelen over intel gelezen hebben afgelopen half jaar. En ik dat dus als kennis mocht veronderstellen.
Nee en soms lees ik iets en ben ik 30 seconden later alweer vergeten wat ik las.
Gymnasiast schreef op donderdag 25 december 2025 @ 23:42:
theduke1989 in 'Fairphone trekt Fairphone 4-update in na klachten over gebrickte telefoons'
Staat op +0 nu.
Er lijkt een deel te ontbreken, maar dat zou m.i. dan een score van 0 moeten opleveren. Lijkt me hoe dan ook geen troll.

• Bor

Bor

Topicstarter
ZeRoC00L in 'Robotaxi-inhaalslag in Europa: grootse plannen botsen op strenge regels' is een dermate scheve en beperkte vergelijking dat ik een 0 de best passende score vind.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter
NotSoSteady in 'JerryRigEverything: accu's Samsung TriFold zijn te dun voor trekstrips' is ook geen -1.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 26-12-2025 15:30 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Blokker_1999 in 'JerryRigEverything: accu's Samsung TriFold zijn te dun voor trekstrips' is ook geen -1.

Kritiek op de tester of testmethode lijkt steevast -1 te krijgen. Daar lijkt meer aan de hand.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (11× +2, 2x +3). Het gaat op geen enkele manier nog in op het nieuws over wat Apple in Brazilië gaat doen. Het is daarbij algemene discussie vooral gebaseerd op meningen.
bzuidgeest in 'Apple gaat ook in Brazilië alternatieve appwinkels toelaten op de iPhone'

Verder valt op dat de hele draad uit selectief modereren bestaat. Houding x krijgt steeds vele minpunten naar irrelevant, houding y steeds pluspunten. Er lijken nogal wat moddererende tweakers actief die de modregels niet zo nauw nemen.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter
jellybrah in 'In 2025 leek het beter te gaan met de game-industrie: 'Nog geen gezond klimaat'' is niet meer dan een niet objectief onderbouwde generalisatie. Dat lijkt mij eerder een 0 dan de +2 waar de post nu op staat.

De goed verkopende AAA games tonen bovendien aan dat dit niet klopt.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 28-12-2025 10:04 ]

• Bor

Bor

Topicstarter

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:37

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik wil bezwaar maken tegen de moderatie die mijn reacties ten deel vallen, die ik heb in deze in de discussie met Bor: Mijn reacties zijn on-topic, onderbouwd en ik heb het vuile werk gedaan om bronnen te zoeken die mijn standpunt onderbouwen. Het is ongepast dat mijn reacties hier op -1 worden gemodereerd.

[ Voor 21% gewijzigd door dmantione op 28-12-2025 13:24 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
dmantione schreef op zondag 28 december 2025 @ 13:23:
Ik wil bezwaar maken tegen de moderatie die mijn reacties ten deel vallen, die ik heb in deze in de discussie met Bor: Mijn reacties zijn on-topic, onderbouwd en ik heb het vuile werk gedaan om bronnen te zoeken die mijn standpunt onderbouwen. Het is ongepast dat mijn reacties hier op -1 worden gemodereerd.
Er waren daar inderdaad een aantal onterechte -1 aan het begin van die thread, die staan nu goed. Verderop in de thread wordt het niveau (aan beide kanten) bedenkelijk.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter
RoD schreef op zondag 28 december 2025 @ 14:24:
[...]

Van mij mag die gewoon op +2, een mismod is het iig niet.
Mwah, ik mis wat er informatief aan deze open deuren is. Een +1 is de best passende score. De +2 komt niet overeen met de richtlijnen in mijn ogen om over de meerdere +3's maar te zwijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 28-12-2025 20:14 ]

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:37

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Is prima zo, ik kan mij voorstellen dat lezers verderop in zo'n lange 1-op-1 discussie verveeld raken, daar ging het niet om.

• Bor

Bor

Topicstarter
dmantione schreef op zondag 28 december 2025 @ 14:27:
Is prima zo, ik kan mij voorstellen dat lezers verderop in zo'n lange 1-op-1 discussie verveeld raken, daar ging het niet om.
Dat kan maar zo lang het ontopic en relevant is zou dat geen negatieve moderatie mogen opleveren. Jij hebt in ieder geval geen reactie geplaatst die een -1 zou mogen krijgen.

• kodak

kodak

FP ProMod
RoD schreef op zondag 28 december 2025 @ 14:24:
[...]
Van mij mag die gewoon op +2, een mismod is het iig niet.
Met stellen dat games om verschillende redenen gekocht worden en een mening hebben over games staat er in de reactie inhoudelijk niets bijzonders. Daarbij komt dat eerst beweren dat mensen om specifieke redenen games kopen om vervolgens te stellen dat mensen het om allerlei verschillende redenen kopen geen duidelijkheid is. En de mening is geen reden om te plussen.

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op zondag 28 december 2025 @ 15:54:
[...]

Met stellen dat games om verschillende redenen gekocht worden en een mening hebben over games staat er in de reactie inhoudelijk niets bijzonders. Daarbij komt dat eerst beweren dat mensen om specifieke redenen games kopen om vervolgens te stellen dat mensen het om allerlei verschillende redenen kopen geen duidelijkheid is. En de mening is geen reden om te plussen.
Ik ben het met je eens in dit geval. De meerdere +3's lijken " mee eens " moderaties. Ik vind dit echt niet meer dan een +1. Deze reactie springt er niet uit wat betreft inhoud, onderbouwing of anderzijds.

• whiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-12-2025

• kodak

kodak

FP ProMod
Daar mag ook wel wat nader gekeken worden wie 29x +2 en 4x +3 geeft voor offtopic reqgeren en op de man spelen over persoonlijk werk van een andere tweaker.

• Meg
  • Niet online

Meg

kodak schreef op maandag 29 december 2025 @ 16:12:
[...]

Daar mag ook wel wat nader gekeken worden wie 29x +2 en 4x +3 geeft voor offtopic reqgeren en op de man spelen over persoonlijk werk van een andere tweaker.
Helaas blijf je het probleem houden zolang mensen het moderatie systeem misbruiken en daar te weinig aan gedaan wordt.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-12-2025
kodak schreef op maandag 29 december 2025 @ 16:12:
[...]

Absurd. Wmb had deze reactie al lang vast gezet moeten worden op 0. Waar is @Bor als je hem nodig hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door SgtElPotato op 29-12-2025 16:39 ]

Zucht...

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:45

Technomania

Huiskamer verslaafde.

SgtElPotato schreef op maandag 29 december 2025 @ 16:20:
[...]

Absurd. Wmb had deze reactie al lang vast gezet moeten worden op 0. Waar is @Bor als je hem nodig hebt?
Dat is inmiddels gedaan.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• Meg
  • Niet online

Meg

Maar dat veranderd niets aan het systeem en het misbruik.

• Technomania
  • Laatst online: 22:45

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Meg schreef op maandag 29 december 2025 @ 16:48:
[...]

Maar dat veranderd niets aan het systeem en het misbruik.
Klopt! Maar daar reageerde ik ook niet op.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• Meg
  • Niet online

Meg

Help me herinneren dat ik in 2026 niet meer op de FP post, dit geen +0...

Meg in 'Hoeveelheid zonne- en windstroom groeit in Nederland, maar overschot ook'

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:50
Met pas één moderatie is dat waarschijnlijk nog geen finale score.

• Meg
  • Niet online

Meg

skimine schreef op maandag 29 december 2025 @ 17:51:
[...]

Met pas één moderatie is dat waarschijnlijk nog geen finale score.
Ik weet hoe het gaat hier.. mijn posts worden eigenlijk altijd op -1 of 0 gemodeerd ook als ze ontopic zijn.

• djwice
  • Niet online
waarom is dit een 0?
djwice in 'TransIP- en Combell-eigenaar koopt AI-tool waarmee klanten apps bouwen via chat'

is toch gewoon antwoord op de vraag er boven.
Ik zie in dezelfde conversatie ook een stukje emotie mod, sommige +2 als ze "AI kan het niet, zeggen" of 0 als ze "AI kan het wel" zeggen.

• djwice
  • Niet online
RoestVrijStaal in 'TransIP- en Combell-eigenaar koopt AI-tool waarmee klanten apps bouwen via chat' is gewoon +1 lijkt me

djwice in 'TransIP- en Combell-eigenaar koopt AI-tool waarmee klanten apps bouwen via chat' is ook gewoon ontopic, het is immers best ver gevorderd als iemand zegt dat de code lijkt of code van een professional van 25 jaar terug. Dat het niet modern is, ok, maar tot niet zo lang geleden was dat ondenkbaar.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

djwice schreef op maandag 29 december 2025 @ 20:14:
waarom is dit een 0?
djwice in 'TransIP- en Combell-eigenaar koopt AI-tool waarmee klanten apps bouwen via chat'

is toch gewoon antwoord op de vraag er boven.
Ik zie in dezelfde conversatie ook een stukje emotie mod, sommige +2 als ze "AI kan het niet, zeggen" of 0 als ze "AI kan het wel" zeggen.
Er zijn wel meer posts die zeer eenzijdig (anti-AI) worden gemodereerd terwijl een hoop posts die iets negatiefs over AI zeggen een +2 krijgen. Mensen die over hun eigen ervaringen met nieuwe techniek schrijven zouden juist hoge scores moeten krijgen. Zoals gewoonlijk focus ik mij op posts die te laag krijgen.

Deze zouden allemaal meer dan een 0 moeten krijgen.

Ulysses in 'TransIP- en Combell-eigenaar koopt AI-tool waarmee klanten apps bouwen via chat'
H.Boss in 'TransIP- en Combell-eigenaar koopt AI-tool waarmee klanten apps bouwen via chat'
Zorg in 'TransIP- en Combell-eigenaar koopt AI-tool waarmee klanten apps bouwen via chat'
fuzzyIon in 'TransIP- en Combell-eigenaar koopt AI-tool waarmee klanten apps bouwen via chat'
Luchtbakker in 'TransIP- en Combell-eigenaar koopt AI-tool waarmee klanten apps bouwen via chat'
Indy81 in 'TransIP- en Combell-eigenaar koopt AI-tool waarmee klanten apps bouwen via chat'

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Dazzler2120
  • Laatst online: 20:03

Dazzler2120

FP ProMod
Ik zou zowel een 0 als een +1 beiden niet zien als een mismoderatie... Ik denk dat de mensen die je post een 0 geven dat vooral doen vanuit de gedachte dat het feitelijk incorrect is, zoals Windhagen ook aangeeft in een reactie op je.

PS4 PSN: Dazzler2120

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie is ontopic (26x 0, 2x -1). Het is een inhoudelijke discussie. Het nieuws gaat over de invloed van een persoon op de lange termijn, met nadruk op het niet splitsen. Dan is een discussie daarover omdat er toch splitsing heeft plaatsgevonden inhoudelijk en prima op te discussiëren. Dat blijkt ook uit de draad.
dmantione in 'Ex-IBM-ceo Lou Gerstner die opsplitsing bedrijf voorkwam is overleden'

Het modden lijkt in die draad ook selecrief gedaan te zijn. Een inhoudelijke opmerking dat de opsplitsing uit nog meer bestond werd vervolgens ook 7x 0 geveven.
dmantione in 'Ex-IBM-ceo Lou Gerstner die opsplitsing bedrijf voorkwam is overleden'

[ Voor 24% gewijzigd door kodak op 30-12-2025 08:51 ]

• Meg
  • Niet online

Meg

Dit is niet offtopic, mensen modereren puur op naam.

Meg in 'Ex-IBM-ceo Lou Gerstner die opsplitsing bedrijf voorkwam is overleden'

• SgtElPotato

Zucht...

• Meg
  • Niet online

Meg

SgtElPotato schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 09:16:
[...]

Jammer dat er niet wat actiever mee om gegaan is. Zou de mods sieren om er alsnog wat mee te doen.
Ik begin @CAPSLOCK2000 steeds meer te begrijpen. Het moderen gebeurt steeds meer op naam en mening in plaats van volgens de richtlijnen.

Je heet persoon A en post een goede uitgebreide reactie maar men mag je niet: -1.
Je heet persoon B en post iets wat gewoon nergens over gaat maar men mag je: +2 of +3.

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-01 10:50

Kheos

FP ProMod
Meg schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 09:30:
[...]

Ik begin @CAPSLOCK2000 steeds meer te begrijpen. Het moderen gebeurt steeds meer op naam en mening in plaats van volgens de richtlijnen.

Je heet persoon A en post een goede uitgebreide reactie maar men mag je niet: -1.
Je heet persoon B en post iets wat gewoon nergens over gaat maar men mag je: +2 of +3.
Kan best zijn, maar ik vind een 0 geen mismoderatie bij jouw laatste 2 voorbeelden. Een vraag die imho niks toevoegt en RIP... Ik vind ze in elk geval tussen 0 en 1 zweven. Dus om het dan op jou persoonlijk te nemen dat ze laag scoren...

• Meg
  • Niet online

Meg

Knip, graag inhoudelijk reageren en dit soort slachtoffergedrag achterwege laten.

[ Voor 74% gewijzigd door RoD op 30-12-2025 11:19 ]

• Dazzler2120
  • Laatst online: 20:03

Dazzler2120

FP ProMod
SgtElPotato schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 09:16:
[...]

Jammer dat er niet wat actiever mee om gegaan is. Zou de mods sieren om er alsnog wat mee te doen.
'de mods' zijn ook gewoon nog steeds vrijwilligers. Het topic hier is niet voor mods om actie te ondernemen, maar vooral om mismoderaties aan te kaarten zodat iedereen daarop kan inspringen.
Ik kan me best voorstellen dat in deze periode veel ProMods en Power Mods wat meer met andere zaken bezig zijn (familie, vrienden, etc.) dan het forum...

PS4 PSN: Dazzler2120

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-01 10:50

Kheos

FP ProMod
Meg schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:02:
Die laatste als +0 is gewoon geen respect tonen. Ach, je kan beter niet reageren hier op de FP, wordt niet gewaardeerd tenzij je een moderator bent.
Iemand is overleden. Of en in hoeverre je die persoon persoonlijk hebt gekend is voor jouw rekening en hoe je met dat 'al dan niet' verlies om gaat ook. Maar als iedereen bij ieder overlijden hier RIP gaat liggen posten vind ik dat persoonlijk eerder vervuiling dan iets toevoegen. Persoonlijk wil ik lezen wat die persoon gedaan heeft, wat die heeft meegemaakt, foute beslissingen, goede beslissingen, ideeën...
Voor mij persoonlijk is het ongewenst, maar ik geef het hier een 0. Maar zoals ik al zei: ik kom echt niet boven een heel erg lichte +1 maar als iedereen dat hier gaat doen mogen ze allemaal naar 0 wat mij betreft.

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik heb even naar de moderaties gekeken en zie geen enkele reden om aan te nemen dat er iemand op jouw naam modereert in plaats van op de inhoud. De reactie in kwestie kan zowel een +1 als 0 zijn. Andere scores passen niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 30-12-2025 10:26 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dazzler2120 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:06:
[...]

'de mods' zijn ook gewoon nog steeds vrijwilligers. Het topic hier is niet voor mods om actie te ondernemen, maar vooral om mismoderaties aan te kaarten zodat iedereen daarop kan inspringen.
Ik kan me best voorstellen dat in deze periode veel ProMods en Power Mods wat meer met andere zaken bezig zijn (familie, vrienden, etc.) dan het forum...
Yep. Het lijkt me niet onredelijk om iets meer tijd te krijgen dan 3,5 uur na een reactie die vroeg in de ochtend wordt geplaatst, in de kerstvakantie. Het is hier geen 24/7-dienstverlening op bestelling.

Dat gezegd hebbende ga ik nu even kijken naar de lijst met reacties die @CAPSLOCK2000 aanhaalt.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Goed, zo door de lijst gaande valt inderdaad op dat er nogal met anti-AI sentiment wordt gemod. Een aantal reacties zijn nu van de 0 af, maar nog niet alles.

Blijkbaar een gevoelig onderwerp, iets om mij toekomstige artikelen die hierover gaan om in de gaten te houden.

• Bor

Bor

Topicstarter
Leeg geedit is volgens mij niet de bedoeling; Ulysses in 'TransIP- en Combell-eigenaar koopt AI-tool waarmee klanten apps bouwen via chat'

Ulysses in 'TransIP- en Combell-eigenaar koopt AI-tool waarmee klanten apps bouwen via chat' is gewoon een 0. Inhoudelijk staat er niet zo veel en de voorbeelden werken niet

djwice in 'TransIP- en Combell-eigenaar koopt AI-tool waarmee klanten apps bouwen via chat' is een soort slow chat dat niet meer over het onderwerp van het nieuwitem gaat. Een 0 lijkt mij daar te verdedigen.

[ Voor 62% gewijzigd door Bor op 30-12-2025 11:52 ]

• Bor

Bor

Topicstarter

• SgtElPotato
Dazzler2120 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:06:
[...]

Uiteraard. Maar het is en blijft een openbare frontpage. Lijkt me dat je daar wel wat actiever wil zijn, zeker de eerste uurtjes als er veel reacties komen. Maar dat is mijn mening :)

Zucht...

• djwice
  • Niet online
djwice in 'Meta neemt Chinese AI-agentmaker Manus over 'voor ruim 2 miljard dollar''

Wat ik dit? Zijn er mensen die mij bij AI steevast een 0 geven ofzo?
Ik geef letterlijk een referentie tekst van manus van 19 december en extra context over waarom ze zo interessant zijn.

Eerder +2 dan 0 zou ik zeggen.
Kan iemand kijken of het steeds dezelfde mensen zijn die mijn reacties op AI steeds 0 geven? Het is zo opmerkelijk.

Het artikel is overigens geplaatst naar aanleiding van mijn tip aan de redactie.
Ik was een van de eerste mensen met early access in het begin van het bedrijf. Ik heb MijnOverheid berichtenbox incl. Backend na laten bouwen (op basis van de publieke documentatie van Logius en screenshots in Google en mijn architectuur keuzes). Was leuk om te doen.

[ Voor 19% gewijzigd door djwice op 30-12-2025 17:04 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
djwice schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 17:01:
djwice in 'Meta neemt Chinese AI-agentmaker Manus over 'voor ruim 2 miljard dollar''

Wat ik dit? Zijn er mensen die mij bij AI steevast een 0 geven ofzo?
Ik geef letterlijk een referentie tekst van manus van 19 december en extra context over waarom ze zo interessant zijn.
Daar lijkt mij niets opmerkelijks aan. Jouw stelling is niet juist. De tekst waar je naar refereert heeft het over omzet, niet winst zoals je ook in de reacties kan lezen. Dat zijn twee totaal verschillende zaken. Voor onjuiste informatie is een 0 een passende score.

• djwice
  • Niet online
Bor schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 17:28:
[...]

Daar lijkt mij niets opmerkelijks aan. Jouw stelling is niet juist. De tekst waar je naar refereert heeft het over omzet, niet winst zoals je ook in de reacties kan lezen. Dat zijn twee totaal verschillende zaken. Voor onjuiste informatie is een 0 een passende score.
Volgens mij is de gequote informatie juist en on topic. En is mijn onjuiste conclusie door iemand als reactie verbeterd. Dat is toch hoe we elkaar scherp houden, en zo waardevol voor de gemeenschap is?

Bovendien staat er veel meer dan alleen mijn misinterpretatie van "revenue" wat dus blijkbaar omzet is en niet marge.

Maar als alles wat ik daar schijf volgen de mod 0 is, dan denk ik dat ik maar moet stoppen op Tweakers. Echt wat een kul. "Niet relevant" markeren. Waar zijn we mee bezig mods..

[ Voor 11% gewijzigd door djwice op 30-12-2025 22:10 ]

• Meg
  • Niet online

Meg

Maar waarom zou het dan een +2 moeten zijn en bijvoorbeeld niet +1?

• Bor

Bor

Topicstarter
Het is ook geen +1 in mijn ogen. Initieel stond er min of meer alleen de quote over de total revenue waarbij @djwice een foute conclusie trekt (en laat die conclusie nou net de kern van zijn post zijn). Foute informatie is gewoon een 0 en geen +1 . Het is netjes met een reactie door een ander rechtgezet.

De rest van de info is later toegevoegd en laat ik niet meewegen in mijn oordeel. Het is ook niet de kern van het verhaal, dat is echt het antwoord op:
Ik snap dit echt niet (meer); bedrijven die nog geen jaar bestaan en volledig afhankelijk zijn van technologie van derden en naar alle waarschijnlijkheid geen cent winst maken, dat die maar miljarden waard zijn
waarbij @djwice foute conclusies trekt.

Ik vind zelf een 0 de best passende en best verdedigbare score. Het klopt gewoon niet wat er staat.

• djwice
  • Niet online
Meg schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 22:15:
Maar waarom zou het dan een +2 moeten zijn en bijvoorbeeld niet +1?
Het geeft extra informatie over wat Manus uniek maakt en zo gewild.

De model onafhankelijkheid - er werd gesteld dat er een lock-in was.
De trent zettende rol die Manus gespeeld heeft voor: virtuele machines beschikbaar maken voor AI - tools aanroepen.

En het daarmee zaden leggen voor Claude Costume Skill, dat is zeg maar de grote gamechanger op dit moment: een file met scripts, workflows, beslisbomen, kennis en instructies.

Je AI-agent definitie met alle noodzakelijke tools is hiermee distributable. Die koppeling, scripts, markdown en een virtuele machine waar de scripts draaien en markdown staat is wat Manus bracht en zo krachtig heeft gemaakt.

Ik vermoed dat de meeste Tweakers nooit van Manus gehoord hebben, wellicht ook nog niet van Custum Skills en wellicht nog niet weten dat je commanline instructies kunt opnemen in je markdown referenties, en dat de uitvoer er van zonder jouw tussenkomst wordt geconsumeerd door het taalmodel.

De meeste grote AI partijen hebben dit inmiddels overgenomen. Dus de brains die dit bedacht hebben waren baanbrekend bezig. Die mensen en na 8 maanden nog steeds impact maken (Custum.Sklll wordt een open standaard gemaakt door Anthopic waar Manus mee samen werkte - tot de overname van Meta ;).), is dus echt iets dat mensen denk ik moeten weten.

Die mensen gaat wellicht nog meer gave dingen bedenken omdat ze niet alleen AI modellen weten te gebruiken, maar juist ook veel kennis en begrip hebben van de scripting en cm hosting kant in combinatie met AI. Dus traditionele kracht combineren met de kracht van AI. Dus veel.efficenter: scripts doen wat die goed kunnen (SonarCube, BDD test en Unit tests draaien, ExtIf draaien, file search en de LLM doet wat doe beter kan (tekst interpreteren en transformeren).
Dat is wat Manus bracht.

• djwice
  • Niet online
Bor schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 23:29:
Het is ook geen +1 in mijn ogen. Initieel stond er min of meer alleen de quote over de total revenue waarbij @djwice een foute conclusie trekt (en laat die conclusie nou net de kern van zijn post zijn). Foute informatie is gewoon een 0 en geen +1 . Het is netjes met een reactie door een ander rechtgezet.

De rest van de info is later toegevoegd en laat ik niet meewegen in mijn oordeel. Het is ook niet de kern van het verhaal, dat is echt het antwoord op:

[...]
waarbij @djwice foute conclusies trekt.

Ik vind zelf een 0 de best passende en best verdedigbare score. Het klopt gewoon niet wat er staat.
Die rest had ik al toegevoegd volgens mij voordat er een beoordeling was?! Dus waarom weeg je de rest niet mee? Wat gek om dat niet te doen?

En of ik nu iets goed of niet goed interpreteer het is ontopic en zorgt voor een reactie er na met ontopic aanvullingen. Dan is de dialoog dus ontopic en relevant.

[ Voor 8% gewijzigd door djwice op 30-12-2025 23:34 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
djwice schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 23:32:
[...]
En of ik nu iets goed of niet goed interpreteer het is ontopic en zorgt voor een reactie er na met ontopic aanvullingen. Dan is de dialoog dus ontopic en relevant.
Het is vooral onjuist en dat is een 0 volgens de moderatierichtlijnen.
Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
Een 0 is een verdedigbare score en in dit geval in mijn ogen ook de best passende. De onjuiste conclusie die je trekt is de kern van je post waarmee het geheel niet meer past.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 30-12-2025 23:57 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Is Bor in 'TransIP- en Combell-eigenaar koopt AI-tool waarmee klanten apps bouwen via chat' echt irrelevant? De parent staat op +1 en deze reactie haakt hier direct op in.

• djwice
  • Niet online
Ik vind deze manier van verwoorden:

Zeer ongepast en aanvallend, heeft wat mijn betreft niets te maken met een nette dialoog. Wat mij betreft is het ongewenst gedrag/flaming.

• djwice
  • Niet online
Bor schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 23:56:
[...]

Het is vooral onjuist en dat is een 0 volgens de moderatierichtlijnen.

[...]

Een 0 is een verdedigbare score en in dit geval in mijn ogen ook de best passende. De onjuiste conclusie die je trekt is de kern van je post waarmee het geheel niet meer past.
Waar staat dat in de moderatie richtlijnen?
En de meeste informatie in de reactie is feitelijk. Dus ik heb de indruk @Bor dat je zelf emotie mod toepast als het generatie AI aan gaat.

Zie ook het vandaag gepubliceerde: YouTube: Meta just did the thing dat mijn eerder gegeven informatie ook onderbouwd.

Dus ja, het is juist zeer relevant.

[ Voor 16% gewijzigd door djwice op 31-12-2025 12:23 ]

• djwice
  • Niet online
Luchtbakker in 'Waarom 'echt' Tweakers-nieuws slecht scoort en AI-berichten worden genegeerd' zorgt voor een heel gesprek van vele Tweakers, lijkt me dus relevant in plaats van inrelevant.

En nee, ik deel zijn mening niet, ondanks dat ik zelf niet game: er zijn hier genoeg gamers en er is een enthousiaste redacteur die goede reviews geeft. En nog wat extra redactie leden met goede game review skills.

[ Voor 33% gewijzigd door djwice op 31-12-2025 12:17 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
djwice schreef op woensdag 31 december 2025 @ 11:24:
[...]

Waar staat dat in de moderatie richtlijnen?
Die vind je hier: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2
. Dus ik heb de indruk @Bor dat je zelf emotie mod toepast als het generatie AI aan gaat.
Ik weet niet helemaal waarom je je hier op mij focussed. De reactie in kwestie heeft moderaties van een aardig aantal mensen gekregen, geen enkele daarvan scored de reactie hoger dan een 0. Ik heb slechts geduid waarom jouw reactie een 0 scoort volgens de moderatierichtlijnen.

[ Voor 44% gewijzigd door Bor op 31-12-2025 16:06 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
djwice schreef op woensdag 31 december 2025 @ 11:21:
Ik vind deze manier van verwoorden:

Zeer ongepast en aanvallend, heeft wat mijn betreft niets te maken met een nette dialoog. Wat mij betreft is het ongewenst gedrag/flaming.
Bedoel je mijn reactie misschien? Je linked naar je eigen reactie namelijk. Mijn reactie is niet aanvallend bedoeld maar gewoon als duiding dat je het daar niet bij het rechte eind hebt wat mij betreft. Flaming is het in geen geval.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. Het is een negatieve mening over de reactie van een mede-tweaker. Waarbij die mening niet onderbouwd is met feiten.
hamsteg in 'Nederlandse netbeheerders onder vuur om Chinese sensoren in slimme meters'

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:42
Ik begrijp niet helemaal waarom dit off-topic is in een nieuwsitem over Tikkie?
!mark in 'Tikkie heeft sinds oprichting in 2016 1 miljard betaalverzoeken verwerkt'

• Meg
  • Niet online

Meg

Die reactie is meer dan 48 uur oud en kan niet meer gemodeerd worden.

Jij hebt het daar grotendeels over ABN en niet echt over Tikkie, ik kan die ene moderatie van +0 begrijpen.

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:42
Meg schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 12:08:
[...]

Die reactie is meer dan 48 uur oud en kan niet meer gemodeerd worden.
Daarom ook de post in dit topic, omdat er hier vgm mensen zitten welke ook oudere reacties kunnen modden.
Jij hebt het daar grotendeels over ABN en niet echt over Tikkie, ik kan die ene moderatie van +0 begrijpen.
De interactie tussen de ABN bankieren app met Tikkie(zoals de knop om in één keer de Tikkie in te kunnen vullen) en het feit dat de ABN bankieren app geen native betaalverzoeken kan maken lijkt mij toch juist gewoon on-topic allemaal?

Het verklaart namelijk het aantal betaalverzoeken wat via Tikkie gedaan wordt voor een groot deel, iets wat gezien de eerdere reacties van sommige mensen wie zelf niet bij ABN zitten nieuwe informatie is.

Wat mij betreft past +1 hier toch echt beter bij, als dit als off-topic wordt gezien dan zijn de grote meerderheid van de FP reacties dat naar mijn mening :P

[ Voor 8% gewijzigd door !mark op 01-01-2026 12:30 ]

• Meg
  • Niet online

Meg

Ja er zijn mensen die na 48 uur nog kunnen moderen @!mark maar ik denk niet dat ze dit voor zo een reactie die slechts een moderatie heeft gaan doen.

Als je het eerder meldt dan kunnen de mense die dit topic actief volgen en dus ook actief moderen op de frontpage er iets aan doen.

• Bor

Bor

Topicstarter
Meg in 'Jailbreak van PlayStation 5 is stap dichterbij door vondst van bootromkeys' is gewoon een oprechte vraag zo te zien. Dat zou een +1 moeten zijn i.p.v. de 0 waar het nu op staat.

• Bor

Bor

Topicstarter
Die reactie staat inmiddels op een +1 zo te zien.

• Bor

Bor

Topicstarter
Hinten / aangeven dat je wilt gaan piraten lijkt mij niet relevant en zeker geen +2 die deze reactie ook krijgt momenteel.

Punkbuster in 'Jailbreak van PlayStation 5 is stap dichterbij door vondst van bootromkeys'

Ik kom niet hoger dan een -1.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 01-01-2026 13:05 ]

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:04
William_H in 'ESA meldt datalek; hacker claimt diefstal 200GB data en broncode'
Helaas heb ik bij mijn reactie en de daaropvolgende moderatie, en de reactie(s) daaronder sterk het gevoel dat er sterk gemening-mod wordt. Het zelfversterkende negatieve -1-en omdat een of twee mensen dat al gedaan hadden. En dan de reactie eronder krijgt een +1...

Uiteraard mag je wat vinden van mijn reactie (en ik ben volgens mij een vraagteken vergeten), maar was wel on-topic en nergens grof of beledigend. Misschien een beetje scherp, en dan kan ik een 0 nog accepteren. Maar 10x een -1 gaat echt wel te ver.

• Meg
  • Niet online

Meg

Bor schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 12:51:
[...]

Die reactie staat inmiddels op een +1 zo te zien.
Is er een reden dat reacties als deze na 48 uur toch nog gemodeerd worden?

• Bor

Bor

Topicstarter
Meg schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 13:33:
[...]

Is er een reden dat reacties als deze na 48 uur toch nog gemodeerd worden?
Normaal modereren we dergelijke reacties niet maar ik zie dat een collega er toch een +1 tegenaan heeft gegooid in dit geval bij uitzondering.

• Meg
  • Niet online

Meg

Bor schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 13:43:
[...]

Normaal modereren we dergelijke reacties niet maar ik zie dat een collega er toch een +1 tegenaan heeft gegooid in dit geval bij uitzondering.
Dan is dat in dit geval toch ook niet eerlijk voor anderen? Dit lijkt mij maten met twee meten.

• Bor

Bor

Topicstarter
Meg schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 15:40:
[...]

Dan is dat in dit geval toch ook niet eerlijk voor anderen? Dit lijkt mij maten met twee meten.
Ik weet niet wat de beweegredenen zijn geweest in dit geval. Het is wel prima zo. De reactie staat op een verdedigbare score. Laten we ons op andere potentiële mismoderaties richten.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +1(11×+1). Het is een mening liever backward compatibiliteit te willen en gaat niet inhoudelijk in op de gelekte sleutels of mogelijke jailbreak waar het nieuw om gaat.
dangerpaki in 'Jailbreak van PlayStation 5 is stap dichterbij door vondst van bootromkeys'
Pagina: 1 ... 206 207 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2