Virussen? Scan ze hier!
Jammer, maar wel een normale vraag en ook antwoord, maar ja er staat weer 1 woordje.
edit; Natuurlijk weet ik dat, maar omdat er gelijk gemint werd, een net antwoord er op gegeven en dan wordt ook ik gemint, beetje vreemd en alleen omdat er 1 woordje staat Bor. Moderators hadden al moeten ingrijpen, maar goed het zij weer zo. Ook het extra gemin nu na mijn comment hier. Gewoon jammer.
[ Voor 45% gewijzigd door GameNympho op 23-08-2026 12:57 ]
Je opent je reactie al met een opmerking over de moderatiescore. Je weet inmiddels nu toch wel dat dat niet gewenst is?GameNympho schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 12:41:
GameNympho in 'Amazon maakt goedkopere Kindles in Nederland tot 40 procent duurder'
Jammer, maar wel een normale vraag en ook antwoord, maar ja er staat weer 1 woordje.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Om welk woordje zou het gaan dan? De reactie waar je op reageert is in mijn ogen niet heel relevant. Een 0 zou een verdedigbare score zijn. Jij opent vervolgens tegen beter weten in direct met een klacht over de verkregen moderatie score en gebruikt onnodig bold om je reactie kracht bij te zetten. Dat is gewoon onwenselijk.GameNympho schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 12:41:
GameNympho in 'Amazon maakt goedkopere Kindles in Nederland tot 40 procent duurder'
edit; Natuurlijk weet ik dat, maar omdat er gelijk gemint werd, een net antwoord er op gegeven en dan wordt ook ik gemint, beetje vreemd en alleen omdat er 1 woordje staat Bor. Moderators hadden al moeten ingrijpen, maar goed het zij weer zo. Ook het extra gemin nu na mijn comment hier. Gewoon jammer.
Een edit met een antwoord op een reactie die na je eigen reactie komt werkt niet zo goed, dat gaan mensen over het hoofd zien; ze hebben de reactie al gelezen waarschijnlijk. Een disucssie wordt onoverzichtelijk op die manier.
Een +2 lijkt me nogal overdreven. Prima reactie, maar meer dan +1 is het ook weer niet.
Virussen? Scan ze hier!
Deze staat inmiddels stevig op +1.wildhagen schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 16:33:
Seismo in 'TikTok schikt in Amerika voor 400 miljoen dollar voor schenden van kinderprivacy'
Een +2 lijkt me nogal overdreven. Prima reactie, maar meer dan +1 is het ook weer niet.
koelebobes in 'GTA VI-leaker deelt opnieuw vermeende gameplaybeelden'
squareware in 'GTA VI-leaker deelt opnieuw vermeende gameplaybeelden'
Ik zie in beide geen -1
-------------
Lagonas in 'GTA VI-leaker deelt opnieuw vermeende gameplaybeelden'
Ik zie hier geen +2 in
En ja, ik weet 't...het is nog vroeg. Maar voordat dit als de zoveelsten weer uit de hand loopt....
Weird Science | Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present
De bovenste -1 begrijp ik niet, omdat daaronder hetzelfde staat, maar samengevat en krijgt +1.WeirdScience schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 10:04:
Fanboyism is in dit nieuwsitem weer lekker aanwezig. Oh ja, en een goed aantal hebben ook modrechten.![]()
koelebobes in 'GTA VI-leaker deelt opnieuw vermeende gameplaybeelden'
squareware in 'GTA VI-leaker deelt opnieuw vermeende gameplaybeelden'
Ik zie in beide geen -1
-------------
Lagonas in 'GTA VI-leaker deelt opnieuw vermeende gameplaybeelden'
Ik zie hier geen +2 in
En ja, ik weet 't...het is nog vroeg. Maar voordat dit als de zoveelsten weer uit de hand loopt....
De tweede staat inmiddels op +1, evenals de onderste.
Net als een boel andere posts daar trouwens.
Het waren twee keer +0. Waarschijnlijk was dit één persoon met een mismoderatie. Je staat nu op +1.Dennism schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 14:40:
Dit lijkt me niet offtopic Dennism in ''Sony herinnert gebruikers vlak voor protest aan algemene voorwaarden van games''
Net als een boel andere posts daar trouwens.
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Ja, dat is toch informatief? Of wist jij dat?
Misschien wel de eerste keer dat ik mijn eigen reactie hier aanbreng. Maar gezien ik mijn moderatiescore aan het oppoetsen ben (wil graag meehelpen met het goed beoordelen van reacties), wil ik deze toch graag op een +1 helpen.
Mijn andere reactie heeft helemaal geen beoordeling nog, dus deze laat ik voor wat het is.
Neen.AlphaRomeo schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 16:14:
[...]
Ja, dat is toch informatief? Of wist jij dat?
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
Deze comment krijgt een +2, maar is in haar volledigheid off-topic, en gaat op geen enkele manier in op de oprichting van deze linux stichting.
Daarnaast wordt er verwezen naar een artikel waar de oprichter met nazis vergeleken wordt, wat volgens mij geheel niet in *lijn met de huisregels aangaande controversiële en haatdragende content.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
In mijn optiek ook niet hoger dan een +1Dirk schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 22:26:
De hoofdpersoon achter een distro is zeker wel relevant. De enige reden om die reactie een lagere score te geven is omdat het in de basis een linkdump is met een zeer minimale uitleg.
Weird Science | Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present
Ik kwam ook niet verder dan een +1. Het alleen delen van een link en daarna een dooddoener, is geen +2 waard.WeirdScience schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 09:09:
[...]
In mijn optiek ook niet hoger dan een +1
Edit: Ik wil even wijzen op de vele +3 en -1. De andere moderatiescores zijn denk ik wel te verdedigen.
[ Voor 16% gewijzigd door Aldy op 25-08-2026 10:28 ]
GarBaGe in 'Firefox gaat JPEG XL standaard ondersteunen na eerdere veiligheidszorgen'
Oon in 'Firefox gaat JPEG XL standaard ondersteunen na eerdere veiligheidszorgen'
Ik probeer alleen duidelijk te maken dat je op basis van de gelekte build geen oordeel kan geven over de staat van de uiteindelijke game. Waar slaat dit op?
Ik vermoed door je vrij onvriendelijke toon.Saekerhett schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 15:35:
Waarom krijg ik hier een -1?
Ik probeer alleen duidelijk te maken dat je op basis van de gelekte build geen oordeel kan geven over de staat van de uiteindelijke game. Waar slaat dit op?
Zoals @Meg al schreef, kan dit zijn door de onvriendelijke toon, eenzelfde toon, die je ook hier bezigt.Saekerhett schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 15:35:
*klik! Beter zo?Saekerhett schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 15:35:
Door zijn toon zou ik er persoonlijk een 0 voor geven maximaal.WeirdScience schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 16:45:
Ik vind het een prima +1 Ligt gewoon in de lijn der discussie....er zit (zoals ik 'm lees) een vleuge felheid in, en dat mag gewoon natuurlijk.
Daarvoor werd er ook al iemand aangevallen en felheid kan goed zijn, maar dit is zeker onnodig.WeirdScience schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 16:45:
Ik vind het een prima +1 Ligt gewoon in de lijn der discussie....er zit (zoals ik 'm lees) een vleuge felheid in, en dat mag gewoon natuurlijk.
is niet nodig. Miljoenen mensen zijn (super)hyped omtrent de game met veel emotie's tot gevolg. Lees op andere platformen naar reactie's en lees dan de genoemde nog eens en het zal je mogelijk opvallen dat er geen wolkje in de lucht is.Meg schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 16:46:
[...]
Door zijn toon zou ik er persoonlijk een 0 voor geven maximaal.
Aan onze kant is het anders goed bewolkt. Als het tegenzit, gaat het vandaag nog hozen.WeirdScience schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 16:48:
[...]
is niet nodig. Miljoenen mensen zijn (super)hyped omtrent de game met veel emotie's tot gevolg. Lees op andere platformen naar reactie's en lees dan de genoemde nog eens en het zal je mogelijk opvallen dat er geen wolkje in de lucht is.
Maar misschien is het inderdaad wel een spel met voor- en tegenstanders en waarbij veel emoties loskomen. Maar dan nog lijkt mij een +0 op z'n plek en zeker geen +1.
Soms ligt het aan de woordkeuze die je gebruikt. Een emoji veranderd daar weinig aan.Saekerhett schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 17:15:
Nou sorry, het was echt niet als onvriendelijk bedoeld hoor, maar soms krijg ik het idee dat je ik weet niet hoeveel smileys erachter moet zetten om de intonatie duidelijk te maken.
Het zijn niet de smileys die de tekst draagbaarder maken, maar soms is minder aanvallend beter. Laat ook doorschemeren dat het jouw opvatting is. Jouw reactie kan een nog onvriendelijker reactie uitlokken en voor je het weet krijg je een ruzieachtige sfeer en daar zit helemaal niemand op te wachten.Saekerhett schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 17:15:
Nou sorry, het was echt niet als onvriendelijk bedoeld hoor, maar soms krijg ik het idee dat je ik weet niet hoeveel smileys erachter moet zetten om de intonatie duidelijk te maken.
Ik vind het een vrij normale vraag en er ontstaat een interessant draadje onder met argumenten over wel/geen datalek en voor-/nadelen van bij de Autoriteit Persoonsgegevens melden. Dus verwondert het mij dat deze vraag zo stevig op 0 staat.
Dit kan toch ook gewoon op +1? Noxious in 'Amerikaans bedrijf ziet af van overname DigiD-leverancier Solvinity'
[ Voor 35% gewijzigd door Meg op 26-08-2026 22:28 ]
Dit is een redelijk open deur, waarom is dit +2?
The Third Man in 'Amerikaans bedrijf ziet af van overname DigiD-leverancier Solvinity'
Onjuiste informatie, maar wordt met +2 beloond. Solvinity heeft geen eigendom over DigiD.
[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 26-08-2026 23:40 ]
Dat is het ook niet. Een +1 is de best passende score. Hier is nog wel wat hulp nodig.
[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 26-08-2026 23:45 ]
De reactie staat volledig los van het onderwerp van het artikel maar krijgt, doordat er mensen zijn die dit als een +2 reactie markeren, alsnog een +1
*sowieso
Ik vind de +2 prima op z'n plaats. De info geeft duidelijk onderscheid aan. Dus informatief !~[b]Meg schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 22:27
Dit kan toch ook gewoon op +1? Noxious in 'Amerikaans bedrijf ziet af van overname DigiD-leverancier Solvinity'
Dit is volgens mij iets wat hier op Tweakers inmiddels wel bekend is, dat iets onderscheid aangeeft maakt het geen +2.WeirdScience schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 09:07:
[...]
Ik vind de +2 prima op z'n plaats. De info geeft duidelijk onderscheid aan. Dus informatief !
LootersV in 'MediaMarkt vervijfvoudigt puntenprijs van kortingsbon van 20 euro'
SinergyX in 'MediaMarkt vervijfvoudigt puntenprijs van kortingsbon van 20 euro'
Hoe is dit +3? TrafalgarLaw in 'MediaMarkt vervijfvoudigt puntenprijs van kortingsbon van 20 euro'
Really? +3?
nieuws: MediaMarkt vervijfvoudigt puntenprijs van kortingsbon van 20 euro
Een -1 lijkt mij meer op z'n plaats.
[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 27-08-2026 13:58 ]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Dat is een -2 geworden. Dit soort reacties staan we niet toe op Tweakers. Ik heb het screenshot even uit jouw reactie verwijderd zodat deze niet meer zichtbaar is. Voor dit soort gevallen mag je de report knop ook gebruiken.Eagle Creek schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 13:25:
- knip -
Really? +3?
nieuws: MediaMarkt vervijfvoudigt puntenprijs van kortingsbon van 20 euro
Een -1 lijkt mij meer op z'n plaats.
Een+2 lijkt me overdreven, gewoon een prima +1 imho.
Virussen? Scan ze hier!
Dit lijkt me geen +3. Sowieso de hele toonzetting al...
Dit is GR materiaal imho.
Virussen? Scan ze hier!
Ja, de redactie heeft al een paar keer verteld dat er geen AI gebruikt wordt, dus is deze beschuldiging volledig uit de lucht gegrepen. Alle moderaties, die meer dan +0 zijn, zijn volgens mij 'mee eens'-moderaties.Smoke schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 18:44:
Met die insinuatie erbij kan ik er nog geen 0 van maken.
moet ik wel de post erbij zetten :P
SomerenV in 'Meta blokkeert methode om met slimme bril zonder waarschuwingslampje te filmen'
[ Voor 38% gewijzigd door supersnathan94 op 28-08-2026 20:42 ]
Deze reactie hoort hier niet thuis, maar hoort gerapporteerd te worden. Is reeds gebeurd!supersnathan94 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 20:42:
Riiigth. zo geweld verheerlijken krijgt een +2 en de correctie erop (met gewoon juridische onderbouwing) een 0. sure. het is nog vroeg, maar dit is wel apart.edit:
moet ik wel de post erbij zetten :P
SomerenV in 'Meta blokkeert methode om met slimme bril zonder waarschuwingslampje te filmen'
Dat was iemand die het blijkbaar een +3 vond... staat nu op een betere score.Rainbow schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 21:51:
Dit lijkt me niet erg informatief Steven9911 in 'Rockstar deelt eerste officiële gameplaybeelden van Grand Theft Auto VI'
angerfist-yentl in ''Sleepwet'-vervanger geeft AIVD en MIVD meer ruimte om te hacken en te tappen'
Iemand benoemd iets dat niet kan, geef je daar duiding op, is het offtopic?
Een sli post onder een dlss bericht? Ja, dat is offtopic (de hele discussie over sli, dat al jaren niet meer bestaat)(heb niet gemod )Dennism schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 21:43:
Weer een wat vreemde moderatie hier: Dennism in 'Uitgelekte Nvidia DLSS 5-versie werkt al op RTX 40-gpu's en in meerdere games'
Iemand benoemd iets dat niet kan, geef je daar duiding op, is het offtopic?
[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 29-08-2026 22:11 ]
Dan lees je de thread niet volledig, het is immers geen losstaand 'sli' bericht, het gaat over een post die claimed dat nvidia sli gebruikte voor de dlss 5.0 demo met 2x een 5090, terwijl ik de duiding geeft dat ze geen sli gebruikt kunnen hebben voor de dlss 5 demo, maar multigpu gebruikten.418O2 schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 22:11:
[...]
Een sli post onder een dlss bericht? Ja, dat is offtopic (de hele discussie over sli, dat al jaren niet meer bestaat)(heb niet gemod )
Dat past dus prima bij zowel het onderwerp dlss, als de thread waarbinnen ik reageer.
&
MissMe NL in 'Uitgelekte Nvidia DLSS 5-versie werkt al op RTX 40-gpu's en in meerdere games'
2x op -1 gemod. Dit lijkt mij onjuist
Ze staan nu beide op +1. Maar bij de tweede heb ik geen -1 kunnen vinden. Was die wel gemodereerd toen je keek, want toen ik keek alleen maar 2X +1.
Zie scorekaart. En natuurlijk weet ik zeker dat die op -1 stond want, rood. duh.Aldy schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 09:50:
[...]
Ze staan nu beide op +1. Maar bij de tweede heb ik geen -1 kunnen vinden. Was die wel gemodereerd toen je keek, want toen ik keek alleen maar 2X +1.
Het gaat om de tweede en daar zie ik geen -1 op de scorekaart.WeirdScience schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 10:07:
[...]
Zie scorekaart. En natuurlijk weet ik zeker dat die op -1 stond want, rood. duh.
Aldy schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 10:19:
[...]
Het gaat om de tweede en daar zie ik geen -1 op de scorekaart.
:strip_exif()/f/image/wwtWw6XRQbOgmr7TU4BclXCX.png?f=user_large)
[img]file:///D:/Downloads/Screenshot%202026-08-31%20at%2011-29-08%20Uitgelekte%20Nvidia%20DLSS%205-versie%20werkt%20al%20op%20RTX%2040-gpu's%20en%20in%20meerdere%20games%20-%20Tweakers.png[/img]
Ik hoop dat de schermafbeelding er eindelijk staat. Vorige pogingen zijn mislukt.
Niet dus.
haha, cute. Je kan in de editor op het cameraatje klikken en een foto uploadenAldy schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 11:30:
[...]
[[url="file:///D:/Downloads/Screenshot%202026-08-31%20at%2011-29-08%20Uitgelekte%20Nvidia%20DLSS%205-versie%20werkt%20al%20op%20RTX%2040-gpu's%20en%20in%20meerdere%20games%20-%20Tweakers.png"]Afbeelding[/url]]
Ik hoop dat de schermafbeelding er eindelijk staat. Vorige pogingen zijn mislukt.
Niet dus.
Dat weet ik, maar dat lukte mij ook niet.418O2 schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 11:38:
[...]
haha, cute. Je kan in de editor op het cameraatje klikken en een foto uploaden
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
DigitalExorcist in 'Google Maps verandert naam Lake Ontario, behalve in Canada' geen +2
Guru Evi in 'Google Maps verandert naam Lake Ontario, behalve in Canada' lijkt me ook geen +2?
CAPSLOCK2000 in 'Muzieklabels Sony en Warner klagen Anthropic aan voor 'grote muziekdiefstal''
Net als deze:
CAPSLOCK2000 in 'Nieuw componentenmerk toont waterkoeler met metalen koelvloeistof'
[ Voor 28% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 01-09-2026 12:41 ]
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Een reactie die ouder is dan 48 uur kunnen we niet meer moderen, dat had je eerder moeten melden lijkt mij.
nog een keer: LootersV in 'Tesla openbaart na kritiek deel van bewijsdata voor Nederlandse FSD-goedkeuring'
[ Voor 33% gewijzigd door sdk1985 op 01-09-2026 14:07 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
[ Voor 96% gewijzigd door Jay-B op 01-09-2026 19:21 ]
Jay-B in 'Vodafone verhoogt prijzen per 1 oktober met 3,3 procent vanwege inflatie'
Het is meer trappen richting redactie. Ook deze:
TTLCrazy in 'Onbekend bedrijf koopt GoPro en wil het meer richten op defensie'
Raymond Deen in 'VS roepen G20-landen op strenge nieuwe AI-regels te mijden'
2 uur later (14:36) is het resultaat nog steeds massaal plussen. Nu 31x +3, 20x +2. Het meningmodden stopt niet, tweakers negeren in veel te grote aantallen de modregels om de moderatie te gebruiken als like-knop.
[ Voor 27% gewijzigd door kodak op 02-09-2026 14:40 ]
Alles wat over Trump gaat zou de mogelijkheid tot reageren niet moeten hebben.kodak schreef op woensdag 2 september 2026 @ 12:36:
Net als de reactie daarop geen +3 is (25x +3, 5x +2). De hele reactie staat vol van meningen over al langer besproken kenmerken. Het veelvuldig plussen naar +3 (of +2) is meningmodden.
Raymond Deen in 'VS roepen G20-landen op strenge nieuwe AI-regels te mijden'
Het is er nog niet beter op geworden..
Wat bijna standaard is bij TP op controversiële onderwerpen. De huidige stand is dat het plussen nog steeds toe neemt en de 66x +2 en 8x +3 daardoor nog steeds in de meerderheid is. Voor een mening-reactie die al sinds 8:40 uur plussen krijgt.WeirdScience schreef op woensdag 2 september 2026 @ 13:13:
[...]
Het is er nog niet beter op geworden..
Toch een beetje de schuld van Tweakers ook, gisteren een 'Lake America'-artikel met Google Maps, vandaag dan Apple Maps aan de beurt... ik benijd de mods hier niet.Meg schreef op woensdag 2 september 2026 @ 12:41:
[...]
Alles wat over Trump gaat zou de mogelijkheid tot reageren niet moeten hebben.
Ignorance is bliss
Mensen die willen bashen, trashen, een tegen mening hebben of een gewone mening moet je niet over 1 kam scheren.
Dan kan je dat ook wel doen bij alles van W11, linux AMD/Intel en AMD/Nvidia enz enz.
Edit typos.
[ Voor 13% gewijzigd door BHD294 op 02-09-2026 20:46 ]
Dan is er GR, niet de reacties op de frontpage.Merik schreef op woensdag 2 september 2026 @ 20:08:
[...]
Toch een beetje de schuld van Tweakers ook, gisteren een 'Lake America'-artikel met Google Maps, vandaag dan Apple Maps aan de beurt... ik benijd de mods hier niet.
Graag zou een motivatie willen zien waarom mijn kritische vraagstellende bijdragen niet aan het artikel gelieerd en zelfs ongewenst zou zijn. Als systeem kritiek ongewenst is, dan zijn we hier wel heel diep gezonken.
Derhalve ben die de -1 moderators en hun ogenschijnlijke persoonlijke agenda's dan ook dit keer spuug zat, meestal zal het me Siberische laten, maar nu eens een keertje niet.
Bij deze ga ik dan ook in verzet tegen de gegeven scores van deze moderators en wens ik tekst en uitleg en bij misbruik; handhaving.
Wel opvallend. Heeft na de correctie nogmaals 9 × een +3 gehad. Beetje absurd.Dirk schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 20:34:
De reactie erboven is ook niet echt een +2 waard: jongetje in 'Vodafone verhoogt prijzen per 1 oktober met 3,3 procent: inflatiecorrectie'
Want er is geen grootschalig onderzoek naar corruptie in het Europese parament (geweest)?Dirk schreef op donderdag 3 september 2026 @ 00:12:
Complottheorieën en ongegronde beschuldigingen van corruptie staan prima op -1.
Heeft Von der Leyen die sms'jes van en naar Pfizer reeds openbaar gemaakt, na twee gerechtelijke bevelen en hiermee integriteit van de EU laten zien?
Een rechter die, staat in jullie eigen berichtgeving, de behaalde vereisten in deze ten behoeve van een beursgenoteerd bedrijf naast zich neerlegt is normaal? Iets met toetsen aan de wet en zo?
En aangezien u ook niet weet of deze rechter aandelen heeft of een motivatie terugkoppelt waarom hij deze uitspraak heeft gedaan, stel ik voor dat jullie voortaan ook de gerechtelijke motivatie gaan aanhalen in de artikelen.
Want nu bezigt u ook wel grote woorden jegens mij als complottheorieën en ongegronde beschuldigingen, zonder enige tegenargumenten en weerleggingen.
Er is alle reden om vraagtekens te zetten bij deze uitspraak.
MikeN in 'Politieteams passen werkwijze aan na kritiek AP op verzamelen van burgerdata'
Dat is geen kritische vraag maar een beschuldiging zonder bewijs.D.nukem schreef op donderdag 3 september 2026 @ 07:52:
[...]
Want er is geen grootschalig onderzoek naar corruptie in het Europese parament (geweest)?
Heeft Von der Leyen die sms'jes van en naar Pfizer reeds openbaar gemaakt, na twee gerechtelijke bevelen en hiermee integriteit van de EU laten zien?
Een rechter die, staat in jullie eigen berichtgeving, de behaalde vereisten in deze ten behoeve van een beursgenoteerd bedrijf naast zich neerlegt is normaal? Iets met toetsen aan de wet en zo?
En aangezien u ook niet weet of deze rechter aandelen heeft of een motivatie terugkoppelt waarom hij deze uitspraak heeft gedaan, stel ik voor dat jullie voortaan ook de gerechtelijke motivatie gaan aanhalen in de artikelen.
Want nu bezigt u ook wel grote woorden jegens mij als complottheorieën en ongegronde beschuldigingen, zonder enige tegenargumenten en weerleggingen.
Er is alle reden om vraagtekens te zetten bij deze uitspraak.
Jij komt met grote beschuldigingen, zoals dat alle politici en rechters corrupt zijn. Jij doet die uitspraken dus jij moet met onderbouwing komen, niet andersom. Zelfs als individuele politici of rechters corrupt zijn bewijst dat nog niet dat de meerderheid dat is. Je gaat veel te ver.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
bvdbos in 'Politieteams passen werkwijze aan na kritiek AP op verzamelen van burgerdata' (7x +2)
MikeN in 'Politieteams passen werkwijze aan na kritiek AP op verzamelen van burgerdata' (9× +2, 2x +3)
Er zijn nogal wat tweakers selectief aan het modereren.
“Gelukkig” zijn er ook een paar -1’en gegeven aan deze post 🤪, dus met nog een klein duwtje staat-is binnenkort alsnog netjes op +1kodak schreef op donderdag 3 september 2026 @ 08:43:
Deze reactie is geen +2 (24x +2, 4x +3). Er staat niets bijzonders. Het is discussie die bijna iedere stelling dat privacy irrelevant is terug komt. Dat we het er mee eens zijn dat iemand dit nogmaal noemt is geen reden om te plussen.
MikeN in 'Politieteams passen werkwijze aan na kritiek AP op verzamelen van burgerdata'
Dit schijnt zo niet te werken. Het gemiddelde gaat wel naar beneden, maar het heeft iets met medianen te maken plus dat je er op aangesproken kan worden als je de boel probeert recht te trekken door extreme moderaties te geven.ZwolschBalletje schreef op donderdag 3 september 2026 @ 13:13:
[...]
“Gelukkig” zijn er ook een paar -1’en gegeven aan deze post 🤪, dus met nog een klein duwtje staat-is binnenkort alsnog netjes op +1
chrisO in 'VS noemen AI-training met auteursrechtelijk werk fair use'
Die horen net als de hele subthread waar ze in staan op 0, niet op +1. De kleur van chocomelk en die van koeien heeft écht heel weinig (zeg maar, niks...) meer met de newspost te maken...
Virussen? Scan ze hier!
Hoort deze reactie niet op +1 te staan? Ik begrijp de moderatie naar -1 niet helemaal...
Tweakers hebben niet graag boter op hun hoofd.Little Penguin schreef op donderdag 3 september 2026 @ 14:35:
Mathijs Kok in 'VS noemen AI-training met auteursrechtelijk werk fair use'
Hoort deze reactie niet op +1 te staan? Ik begrijp de moderatie naar -1 niet helemaal...
Ongefundeerd beweren dat een hele groep mensen boter op hun hoofd hebben of onder een steen geleefd hebben maakt het voor mij een -1, of op zijn best een 0. De aanname dat Tweakers die verontwaardigd zijn over AI allemaal zelf AI-gebruikers zouden zijn (en dus geen recht van spreken hebben) lijkt mij dusdanig kort door de bocht dat het geen +1 meer kan zijn.Little Penguin schreef op donderdag 3 september 2026 @ 14:35:
Mathijs Kok in 'VS noemen AI-training met auteursrechtelijk werk fair use'
Maar een -1 is mijns inziens niet juist, of het dan 0 of +1 moet zijn daar kun je over redetwisten (hoewel het dan toch meer +1 dan 0 eigenschappen heeft m.i.)...thomas_n schreef op donderdag 3 september 2026 @ 14:43:
[...]
Ongefundeerd beweren dat een hele groep mensen boter op hun hoofd hebben of onder een steen geleefd hebben maakt het voor mij een -1, of op zijn best een 0. De aanname dat Tweakers die verontwaardigd zijn over AI allemaal zelf AI-gebruikers zouden zijn (en dus geen recht van spreken hebben) lijkt mij dusdanig kort door de bocht dat het geen +1 meer kan zijn.
Jij vindt dit ongefundeerd, maar als je naar de reacties kijkt, dan denk ik dat er best een kern van waarheid in zit. In ieder geval voel ik mij niet aangesproken en dan is de reactie gewoon een +1 waard. Dat anderen dan een +0 erin zien, daar kan ik inkomen, maar een -1 is wat mij betreft overdreven.thomas_n schreef op donderdag 3 september 2026 @ 14:43:
[...]
Ongefundeerd beweren dat een hele groep mensen boter op hun hoofd hebben of onder een steen geleefd hebben maakt het voor mij een -1, of op zijn best een 0. De aanname dat Tweakers die verontwaardigd zijn over AI allemaal zelf AI-gebruikers zouden zijn (en dus geen recht van spreken hebben) lijkt mij dusdanig kort door de bocht dat het geen +1 meer kan zijn.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2