Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 214 215 Laatste
Acties:

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Het meningmodden gaat lekker los op FP: https://tweakers.net/nieu...gevoelige-burgerdata.html

Op deze wijze een discussie voeren geeft weinig voldoening.

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

Martinez- schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 18:17:
Het meningmodden gaat lekker los op FP: https://tweakers.net/nieu...gevoelige-burgerdata.html

Op deze wijze een discussie voeren geeft weinig voldoening.
Als je naar specifieke reacties linkt is het handiger dan elke reactie te gaan lezen.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Meg schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 19:28:
[...]

Als je naar specifieke reacties linkt is het handiger dan elke reactie te gaan lezen.
Ondertussen is het een en ander wel rechtgetrokken. Zal ik in het vervolg doen. Dank.

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb sterk het idee en de indruk dat ik - omdat ik het ben - lager gemodereerd, verkeerd geinterpreteerd en onheus onrecht aangedaan word met de beoordelingen terwijl ik juist een lid van de community met lange staat van dienst en dito ervaringen ben. Misschien niet de ervaringen die iedereen hier zou moeten willen hebben, maar deze diverse -1's hier, zijn onterecht. Dit is in mijn perceptie een structurele onderwaardering door een bepaalde incrowd van FP-mods. Ik wil dat graag onderzocht.
Kan iemand dat uitzoeken?

nieuws: Je kunt voortaan via de commandline AI-agents loslaten op Gmail, Drive en Docs - zie hier mijn tien bijdragen.

Bij twijfel, vermoed onwetendheid.

• Meg
  • Niet online

Meg

@Ulysses heb je directe linkjes naar reacties die fout staan? Maakt het makkelijker.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• Ulysses
  • Niet online
Ulysses in 'Je kunt voortaan via de commandline AI-agents loslaten op Gmail, Drive en Docs'
Ulysses in 'Je kunt voortaan via de commandline AI-agents loslaten op Gmail, Drive en Docs'
3x al dat ik denk: Dit is geen trollen, flamen, schelden of misdaad wat ik doe he? Ik verwoord mij scherp, misschien ongelukkig, maar pleeg geen -1-waardige aanslagen hier. Kijk ook naar de teneur van al mijn bijdragen in dat hele topic. Ik ben echt niet degene die hier paranoïde de rest loopt af te fakkelen. It wasn't me.

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:13
Ulysses schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 10:19:
3x al dat ik denk: Dit is geen trollen, flamen, schelden of misdaad wat ik doe he? Ik verwoord mij scherp, misschien ongelukkig, maar pleeg geen -1-waardige aanslagen hier. Kijk ook naar de teneur van al mijn bijdragen in dat hele topic. Ik ben echt niet degene die hier paranoïde de rest loopt af te fakkelen. It wasn't me.
De gewone bijdragen van jou staan terecht op +1, maar de andere reacties zouden iets beter kunnen. Laat anderen in hun waarde en blaas iets minder hoog van de toren. Ik kan mij voorstellen dat je geïrriteerd raakt, gebeurt mij ook geregeld. Maar het zorgt wel voor een -1 score.

• Meg
  • Niet online

Meg

Die drie die worden aangekaart vindt ik persoonlijk ook niet hoger dan -1, @Aldy verwoord de reden eigenlijk perfect.

• Ulysses
  • Niet online
Dan zou ik reacties gewoon verbieden, want iemand met een eigen gevormd karakter kan dingen zeggen die je niet leuk vind en dan moet je weer als een kind daar tegenaan plassen omdat je een mening hebt. Niet omdat je objectief de regels of de redenen toetst. Ik ben er weer klaar mee voor vandaag. Zal binnenkort die klap geld betalen om mij hier ook es tot de elite te rekenen, en dan zeg je het maar in mijn gezicht.

• Aldy
Ulysses schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 10:34:
Dan zou ik reacties gewoon verbieden, want iemand met een eigen gevormd karakter kan dingen zeggen die je niet leuk vind en dan moet je weer als een kind daar tegenaan plassen omdat je een mening hebt. Niet omdat je objectief de regels of de redenen toetst. Ik ben er weer klaar mee voor vandaag. Zal binnenkort die klap geld betalen om mij hier ook es tot de elite te rekenen, en dan zeg je het maar in mijn gezicht.
Ik weet niet wie jij in deze reactie voor ogen hebt, maar ik wil nog even terugkomen op het draadje zelf. Ik vond de discussie eigenlijk best leuk en Fehrirs riep jou eigenlijk niet ter verantwoording, maar vroeg zich af hoe veilig jouw implementatie is. En van een gezellige discussie werd het ineens minder gezellig.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-03 16:33

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ulysses schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 10:14:
Ik heb sterk het idee en de indruk dat ik - omdat ik het ben - lager gemodereerd, verkeerd geinterpreteerd en onheus onrecht aangedaan word met de beoordelingen terwijl ik juist een lid van de community met lange staat van dienst en dito ervaringen ben. Misschien niet de ervaringen die iedereen hier zou moeten willen hebben, maar deze diverse -1's hier, zijn onterecht.
Eens, het ruikt naar een lynchpartij.

Ik zie wat je bedoelt, veel van je posts zijn streng naar -1 gemodereerd. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik ze niet allemaal helemaal onterecht vind want je gebruikt af en toe ook een vrij pittige toon. Ik zie hoe dat uit de discussie voortkomt dus ik til er niet te zwaar aan, maar ideaal is anders.

Dit is helaas iets dat vaker lijkt voor te komen. Iemand zegt (in de ogen van de groep) iets verkeerd en vervolgens worden alle andere post van die persoon ook negatief gemodereerd. Dat zorgt voor frustratie bij de poster die zich vertrappelt voelt door een boze massa. Vervolgens wordt er ook weer streng gemodereerd op de posts die daar uit voorkomen en we zijn heel goed in op alle slakken zout leggen.

Dit zie ik te vaak gebeuren bij enigszins controversiele standpunten terwijl dat juist de meest interessante discussies opleveren. Als we het allemaal eens zijn valt er niks te bespreken. Bij onderwerpen over AI heb ik het al te vaak gezien.

Ik heb liever een pittige en interessante discussie waarbij de emoties oplopen en het taalgebruik op het randje zit dan zo'n lynchpartij waarbij één standpunt wordt weggedrukt.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

kodak schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 09:24:
Modereren heeft hoe dan ook niet tot doel om te meningmodden.
Hebben we het over dezelfde posts? Dit heeft niks met meningmodden te maken.

Volgens mij gaat het over: Kale Kiwi in 'Bunq lijkt Odido-slachtoffers gericht te benaderen met antifraudemails'
Dus als iemand hier stelt een reactie die vooral klaagt om de inhoud en vorm van het nieuws op GR te verwachten kun je dat niet suggestief af gaan doen dat het een poging tot onderdrukken is.
Wat is er mis met praten over de inhoud van het nieuws? Het gaat hier helemaal niet over vorm en er wordt helemaal niet geklaagd.
We voeren hier discussie op de modregels, niet de regels voor got. Ons uitgangspunt zijn de modregels en die stellen niet dat negatieve kritiek op wat de redactie aan keuzes maakt of dat het nieuws suggestief geschreven zou zijn de bedoeling is.
Ik vind het erg gezocht. Je doet nu net alsof je alleen mag schrijven over vooraf goedgekeurde onderwerpen. De richtlijnen (niet eens regels maar richtlijnen) geven aan dat bepaalde zaken niet op de PF horen. Je kan het niet omdraaien.
De reactie stelt niet dat het artikel niet klopt. De reactie is dat het suggestief geschreven door de redactie. Dat is een groot verschil. Waarbij de tweaker zelf negatief suggestief doet, om de eigen kritiek op de redactie en de vraag proberen te legitimeren.
Ik zie dat allemaal niet in die twee regels tekst. Het woord 'aantijging' is niet geweldig, zoals eerder benoemd, maar imho geen reden voor een -1.

• Aldy
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 10:45:
[...]

Eens, het ruikt naar een lynchpartij.

Ik zie wat je bedoelt, veel van je posts zijn streng naar -1 gemodereerd. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik ze niet allemaal helemaal onterecht vind want je gebruikt af en toe ook een vrij pittige toon. Ik zie hoe dat uit de discussie voortkomt dus ik til er niet te zwaar aan, maar ideaal is anders.

Dit is helaas iets dat vaker lijkt voor te komen. Iemand zegt (in de ogen van de groep) iets verkeerd en vervolgens worden alle andere post van die persoon ook negatief gemodereerd. Dat zorgt voor frustratie bij de poster die zich vertrappelt voelt door een boze massa. Vervolgens wordt er ook weer streng gemodereerd op de posts die daar uit voorkomen en we zijn heel goed in op alle slakken zout leggen.

Dit zie ik te vaak gebeuren bij enigszins controversiele standpunten terwijl dat juist de meest interessante discussies opleveren. Als we het allemaal eens zijn valt er niks te bespreken. Bij onderwerpen over AI heb ik het al te vaak gezien.

Ik heb liever een pittige en interessante discussie waarbij de emoties oplopen en het taalgebruik op het randje zit dan zo'n lynchpartij waarbij één standpunt wordt weggedrukt.
Ik vond het ook een leuke discussie, tot de eerste -1. Deze reactie was onaardig en ook niet meer inhoudelijk, waardoor -1. Later waren er wel weer +1, dus werd er niet alleen naar de persoon gekeken. Ik denk dat Ulysses weet waarover hij het heeft, ik weet het eigenlijk zeker, maar hij kapte zelf min of meer de discussie af.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ulysses schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 10:34:
Lees even https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/respect/

Een toon als deze, en ook in de hierboven genoemde reacties, willen we dus niet zien. Je hier aan houden is ook niet optioneel. Mocht je hier vragen over hebben staat mijn DM open.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Aldy schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 10:23:
De gewone bijdragen van jou staan terecht op +1, maar de andere reacties zouden iets beter kunnen. Laat anderen in hun waarde en blaas iets minder hoog van de toren. Ik kan mij voorstellen dat je geïrriteerd raakt, gebeurt mij ook geregeld. Maar het zorgt wel voor een -1 score.
Ik ben het op zich met je eens maar vind ook dat er met twee maten wordt gemeten. Wie iets negatiefs over @Ulysses of zijn werkwijze zegt krijgt gewoon +1 en dat is ook niet allemaal even aardig, er zitten wat pittige beschuldigingen bij.

Posts als
wolfero in 'Je kunt voortaan via de commandline AI-agents loslaten op Gmail, Drive en Docs'
jb044 in 'Je kunt voortaan via de commandline AI-agents loslaten op Gmail, Drive en Docs'
vind ik erger. Die hebben niet alleen een negatieve toon maar voegen ook echt niks tegen. Toch stonden die gewoon op +1.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 11:11:
[...]

Ik ben het op zich met je eens maar vind ook dat er met twee maten wordt gemeten. Wie iets negatiefs over @Ulysses of zijn werkwijze zegt krijgt gewoon +1 en dat is ook niet allemaal even aardig, er zitten wat pittige beschuldigingen bij.

Posts als
wolfero in 'Je kunt voortaan via de commandline AI-agents loslaten op Gmail, Drive en Docs'
jb044 in 'Je kunt voortaan via de commandline AI-agents loslaten op Gmail, Drive en Docs'
vind ik erger. Die hebben niet alleen een negatieve toon maar voegen ook echt niks tegen. Toch stonden die gewoon op +1.
Het gaat er niet om wie of wat erger is. Maar de reacties die je hier aanhaalt zijn duidelijk -1, inderdaad.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

RoD schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 11:13:
Het gaat er niet om wie of wat erger is. Maar de reacties die je hier aanhaalt zijn duidelijk -1, inderdaad.
Ik bedoel het niet als wedstrijd, maar om aannemelijk te maken dat 'mening' een rol heeft gespeeld bij die moderaties. Extra streng tegen een ongewenst standpunt en heel tolerant tegen het gewenste standpunt.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 11:16:
[...]

Ik bedoel het niet als wedstrijd, maar om aannemelijk te maken dat 'mening' een rol heeft gespeeld bij die moderaties. Extra streng tegen een ongewenst standpunt en heel tolerant tegen het gewenste standpunt.
Ongetwijfeld. Gelukkig waren het maar enkele mods. Ik ga het ook nog even nakijken.

• Aldy
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 11:11:
[...]

Posts als
Ja, die zijn eveneen onaardig en ook hier niets inhoudelijks. Staan inmiddels ook op een terechte -1.
Ik vind het trouwens nog steeds jammer dat de inhoudelijke discussie zo in de kiem werd gesmord.

• Ulysses
  • Niet online
Ik heb het de AI eventjes zelf gevraagd wat die er van denkt - met het risico dat ik nu gelekt heb naar AI - al deze geheim gepubliceerde data natuurlijk... - Maar ik meen dat ik genoeg in mijn eigen inbreng en persoonlijkheid geloof, alsook in het gemeenschappelijke doel van deze site - om daar de wat is het 120 euro ofzo voor neer te tellen. Kijk naar mijn acties, niet of de semantiek je uitkomt, is mijn laatste milde suggestie. Verder zijn die punten nog steeds monetaire onzin hè, dus ik hoef er niets mee ;) #puntje Rechtvaardigheidsgevoel is echter ook niet uit de lucht ontstaan.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Ulysses schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 13:12:
Ik heb het de AI eventjes zelf gevraagd wat die er van denkt - met het risico dat ik nu gelekt heb naar AI - al deze geheim gepubliceerde data natuurlijk... - Maar ik meen dat ik genoeg in mijn eigen inbreng en persoonlijkheid geloof, alsook in het gemeenschappelijke doel van deze site - om daar de wat is het 120 euro ofzo voor neer te tellen. Kijk naar mijn acties, niet of de semantiek je uitkomt, is mijn laatste milde suggestie. Verder zijn die punten nog steeds monetaire onzin hè, dus ik hoef er niets mee ;) #puntje Rechtvaardigheidsgevoel is echter ook niet uit de lucht ontstaan.
Heb je dat rapport zelf ook gelezen? Er staat feitelijk vrijwel niets behalve dat het aanstipt wat voor toonzetting er wordt gehanteerd met "digitale dictators" etc. Een titel als "De Narcisten Bloeien weer" draagt ook niet echt bij. Los daarvan zijn geheel of grotendeels middels Ai gegenereerde reacties niet gewenst op Tweakers. Dit staat er buiten, fair, maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel.

Inmiddels worden de reacties op de FP onvriendelijk zie ik. Ik heb ingegrepen en we stoppen deze discussie wat mij betreft hier.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 07-03-2026 13:18 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Meg
  • Niet online

Meg

• Meg
  • Niet online

Meg

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

• Meg
  • Niet online

Meg

Die heeft ook redelijk wat +2 stemmers, staat nu wel goed maar voor hoelang?

• Aldy
Daar ben ik het niet mee eens. Weliswaar corrigeert TheVivaldi je, maar het verandert niets aan de laatste alinea: Beide stellingen zijn juist. Je wil niet krap bemeten zijn en de systeemeisen gaan redelijk snel omhoog. Gewoon een +1

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Aldy schreef op zondag 8 maart 2026 @ 14:09:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens. Weliswaar corrigeert TheVivaldi je, maar het verandert niets aan de laatste alinea: Beide stellingen zijn juist. Je wil niet krap bemeten zijn en de systeemeisen gaan redelijk snel omhoog. Gewoon een +1
Ik heb het daar echt over het systeemgeheugen, net als de andere reacties die ik aanhaal. Daar verwijzen de min specs ook naar die ik aanhaal. In basis is mijn reactie daarmee onjuist en dat zou een 0 moeten zijn ondanks dat je op geen enkel vlak krap bemeten wilt zitten en dat de systeemeisen inderdaad redelijk snel omhoog gaan.

Een +1 voor mijn reactie is echt te hoog.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 08-03-2026 17:04 ]

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-03 09:20
Bor schreef op zondag 8 maart 2026 @ 14:12:
[...]

Ik heb het daar echt over het systeemgeheugen, net als de andere reacties die ik aanhaal. Daar verwijzen de min specs ook naar die ik aanhaal. In basis is mijn reactie daarmee onjuist en dat zou een 0 moeten zijn ondanks dat je op geen enkel vlak krap bemeten wilt zitten en dat de systeemeisen inderdaad redelijk snel omhoog gaan.

Een +1 voor mijn reactie is echt te hoog.
Gaan we serieus oprecht gemaakte foutjes "bestraffen" met een 0 ?

Dit is toch gewoon "oh oke thanks dat had ik gemist" en dan door?

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
supersnathan94 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 07:46:
[...]

Gaan we serieus oprecht gemaakte foutjes "bestraffen" met een 0 ?

Dit is toch gewoon "oh oke thanks dat had ik gemist" en dan door?
Nee dit is gewoon onjuiste info en dat is een 0 volgens de mod FAQ. Door de fout valt een groot deel van mijn reactie ineen en zet ik mogelijk anderen op het verkeerde been.
Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 09-03-2026 08:07 ]

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-03 23:49
DedSec85 in 'DNB waarschuwt voor risico's van betaaldiensten van bigtechbedrijven'

Hoezo is dit een -1 reactie? Ik plaats een link naar een zeer informatieve video met betrekking op het onderwerp en spreek mijn verbazing uit dat er niet wat kritischer naar de digitale euro wordt gekeken.
Hebben we hier zulke lange tenen en korte lontjes? Gewoon even benieuwd.

• Meg
  • Niet online

Meg

Je negatieve toon over o.a. Tweakers is voor mij een reden voor -1.

• Aldy
DedSec85 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:28:
DedSec85 in 'DNB waarschuwt voor risico's van betaaldiensten van bigtechbedrijven'

Hoezo is dit een -1 reactie? Ik plaats een link naar een zeer informatieve video met betrekking op het onderwerp en spreek mijn verbazing uit dat er niet wat kritischer naar de digitale euro wordt gekeken.
Als je kijkt naar de reacties op jouw reactie, dan zie je dat mensen het met je eens zijn. Deze reacties krijgen een positieve moderatie, dus misschien ligt jouw -1 aan iets anders?

• Meg
  • Niet online

Meg

Aldy schreef op maandag 9 maart 2026 @ 12:35:
[...]

Als je kijkt naar de reacties op jouw reactie, dan zie je dat mensen het met je eens zijn. Deze reacties krijgen een positieve moderatie, dus misschien ligt jouw -1 aan iets anders?
Het heeft zelfs een +3… hoe dan?

• Aldy
Meg schreef op maandag 9 maart 2026 @ 12:56:
[...]

Het heeft zelfs een +3… hoe dan?
Misschien verdwaald. Want geen enkele +2 en dan opeens een +3.
Huh, verdwaald met een 't'. Gauw maar even verbeterd.

[ Voor 11% gewijzigd door Aldy op 09-03-2026 13:48 ]

• Aldy
Dit lijkt mij een +0, de reacties hebben niets meer met het artikel te maken:
bzuidgeest in 'DNB waarschuwt voor risico's van betaaldiensten van bigtechbedrijven'
adje123 in 'DNB waarschuwt voor risico's van betaaldiensten van bigtechbedrijven'
Bij de laatste vraag ik mij af waar die verdwaalde +3 vandaan komt.

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:39
Boxman in 'AIVD: Russische hackers hebben het via Signal en WhatsApp op overheid NL gemunt'

Vind dit zo'n onzin.. Gefixeerd op 0 omdat Bor meent dat het commentaar gericht aan de redactie is, modbreak erin en een push-DM erbij. Beetje overtrokken als je het mij vraagt. Ik noem Tweakers er en-passant inderdaad bij, waarom leg ik ook uit, maar verder is het gewoon een algemeen discussiepunt.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

• Meg
  • Niet online

Meg

Boxman schreef op maandag 9 maart 2026 @ 16:03:
Boxman in 'AIVD: Russische hackers hebben het via Signal en WhatsApp op overheid NL gemunt'

Vind dit zo'n onzin.. Gefixeerd op 0 omdat Bor meent dat het commentaar gericht aan de redactie is, modbreak erin en een push-DM erbij. Beetje overtrokken als je het mij vraagt. Ik noem Tweakers er en-passant inderdaad bij, waarom leg ik ook uit, maar verder is het gewoon een algemeen discussiepunt.
Ik denk dat je dit beter met @Bor kan bespreken, ik kan mijzelf vinden in zijn edit en de +0; al vind ik de fixatie iets extreem.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:17

Piggen

Lekker bakkie

DedSec85 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:28:

Ik vind het niet zo handig om een oneliner te droppen, en als mensen willen weten waar je dat op baseert, dan moeten ze maar een uitzending van 100 minuten bekijken. Die heeft bovendien een hoog conspiracy-gehalte, wat vast ook niet helpt.

• Meg
  • Niet online

Meg

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-03 12:41

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

*knip* als je klachten hebt over de moderatie, kan je dat via DM bespreken, of via de admin van de mod in kwestie.

[ Voor 82% gewijzigd door RoD op 10-03-2026 10:02 ]

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'EA ontslaat Battlefield 6-ontwikkelaars, maar het is niet bekend hoeveel'

Ik heb het idee dat niet iedereen het punt begrijpt dat ik maak, dat is verder allemaal prima, maar dat betekend niet dat het dan maar irrelevant is. Ik begrijp dus niet waarom ik hiervoor een 0 krijg (met een score van 5).

• Meg
  • Niet online

Meg

CH4OS schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 10:21:
CH4OS in 'EA ontslaat Battlefield 6-ontwikkelaars, maar het is niet bekend hoeveel'

Ik heb het idee dat niet iedereen het punt begrijpt dat ik maak, dat is verder allemaal prima, maar dat betekend niet dat het dan maar irrelevant is. Ik begrijp dus niet waarom ik hiervoor een 0 krijg (met een score van 5).
Je hebt vreemd genoeg ook 2x -1. Maar een +0 is het zeker niet.

• Meg
  • Niet online

Meg

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Modbreak:Ik heb net een offtopic discussie verwijderd. Een aantal mensen hebben post, en voor de rest herhaal ik: bij feedback over de moderatie graag contact opnemen via DM en niet in dit topic.

Voor de duidelijkheid omdat er wat verwarring was: dit topic is dus voor het modereren van frontpagereacties. Voor moderatie door crew (die met de rode nickname) is dit topic niet bedoeld. Daarvoor graag via DM.

[ Voor 34% gewijzigd door RoD op 10-03-2026 17:36 ]

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:02
Geen +2, want de uitspraak wordt niet bevestigd door de gegeven bron. Het lijkt een te snel getrokken conclusie waar niet van duidelijk is waar deze tweaker zich op baseert.

ReTechNL in 'Microsoft Authenticator maakt inloggen bij werk of school onmogelijk met root'

Edit: ook geen +2, want rooten en custom roms lijken hier onterecht aan elkaar gelijk gesteld te worden:

Wouterie in 'Microsoft Authenticator maakt inloggen bij werk of school onmogelijk met root'

[ Voor 28% gewijzigd door thomas_n op 10-03-2026 16:07 ]

• Meg
  • Niet online

Meg

• Meg
  • Niet online

Meg

Is het geven van onjuiste informatie(?) een +2 waard? Zie ook mijn reactie eronder.

forsen in 'Website Power Unlimited is offline, oorzaak niet bekend'

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Nee. Het is denk ik een populaire mening maar de reactie is ook nogal kort door de bocht en eenzijdig met opmerkingen als
of gewoon stoppen met de veiligheidschecks, als je geroote telefoon gejat wordt en daarmee je bank wordt gehackt lijkt dat mij niet de schuld van Google.
Ten eerste gaat het niet om Google maar om Microsoft en men gaat voorbij aan dat de authenticator app veelvuldig wordt ingezet binnen bedrijven waar men geroote toestellen vaak graag wil weren.

Deze reactie krijgt veelvuldig +3 maar is dat wat mij betreft absoluut niet. Ik kom niet boven de +1 uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 11-03-2026 08:28 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
dubbel

[ Voor 94% gewijzigd door Bor op 11-03-2026 08:31 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Osiummaster in 'Homey wil nieuwe groep ontwikkelaars aantrekken met ondersteuning Python-apps' gaat vrijwel geheel over HA en niet over Homey. De wijziging was ook nog eens aangekondigd en stond vermeld onder breaking changes. Dit lijkt mij een 0 ipv +1 of hoger.

• Aldy
Ik weet niet wat hier een +1 aan is, laat staan een +2.
8x4 in 'AP waarschuwt voor politieke advertenties, maar handhaaft nog steeds niet'

• Aldy
xxs stelt dat hij/zij de vraag heeft ingetrokken, maar de regel is alleen doorgestreept en is nog steeds voor iedereen leesbaar:
xxs in 'Ex-medewerker ASML krijgt taakstraf voor kopiëren bedrijfsgeheimen'
Een +1 lijkt mij daarom veel te hoog.

• Technomania
  • Nu online
Ik ook niet. Zelf heb ik hem als ongewenst gemodereerd (misschien te streng?).

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• Aldy
Technomania schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:47:
[...]

Ik vond de reactie niet okselfris en heb deze ook een -1 gegeven. Desondanks staat de reactie nog op +1.

• Meg
  • Niet online

Meg

Technomania schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:47:
[...]

Ik twijfel zelf enorm tussen -1 en +0, maar heb toch een -1 gegeven.

@Aldy hij staat nu op +0. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Meg op 11-03-2026 14:53 ]

• Aldy
Ik weet niet wat hier een +2 aan is, de reactie gaat helemaal niet in op het artikel:
Retir in 'Voorspelling: verkopen ChromeOS-laptops dalen het meest, macOS het minst'

• Meg
  • Niet online

Meg

Aldy schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 15:11:
Ik weet niet wat hier een +2 aan is, de reactie gaat helemaal niet in op het artikel:
Retir in 'Voorspelling: verkopen ChromeOS-laptops dalen het meest, macOS het minst'
Staat nu op een betere score.

Dit lijkt mij ook geen +2: Ablaze in 'Voorspelling: verkopen ChromeOS-laptops dalen het meest, macOS het minst'

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Bor in 'Microsoft Authenticator maakt inloggen bij werk of school onmogelijk met root' is geen -1 maar gewoon een relevante reactie volgens mij.

• Meg
  • Niet online

Meg

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:56

• Meg
  • Niet online

Meg

Die laatste staat nu op +1.

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Geen +2 maar een 0: TijsZonderH in ''Jokkebrok Grok' in de rechtszaal: organisaties eisen verbod op uitkleedfuncties'

Wellicht is een +1 nog op z'n plaats omdat de betreffende foto in het artikel staat, maar wat mij betreft is dit off-topic voor de kern van het artikel. Dat deze reactie boven andere inhoudelijke reacties staat is jammer.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Meg
  • Niet online

Meg

Migrator schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 18:35:
Geen +2 maar een 0: TijsZonderH in ''Jokkebrok Grok' in de rechtszaal: organisaties eisen verbod op uitkleedfuncties'

Wellicht is een +1 nog op z'n plaats omdat de betreffende foto in het artikel staat, maar wat mij betreft is dit off-topic voor de kern van het artikel. Dat deze reactie boven andere inhoudelijke reacties staat is jammer.
Ik kan een +1 hier begrijpen, de rest is inderdaad te hoog.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Stukfruit in 'Nieuwe 3d-navigatie in Google Maps moet afslaan en invoegen duidelijker maken'

Dit is een 0?

Ik zou de modrechten ontnemen, om eerlijk te zijn.

Dat zit wel Schnorr.

• Meg
  • Niet online

Meg

Neen, da's gewoon +1. Maar je weet dat eventuele sancties aan de crew zijn?

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Nee, het is een waardevolle aanvulling op de inhoud van het artikel, dat hoort niet op GR. GR is voor (taal)foutjes en discussie over het redactionele beleid.

Een reactie op de FP is expliciet de juiste keuze:
Als je vindt dat een artikel onvolledig is, dan is het plaatsen van een reactie onder het artikel de aangewezen weg. Als we alle extra feiten moeten toevoegen waar onze bezoekers mee op de proppen komen, blijven we bezig.
GR FAQ en Beleid

• Meg
  • Niet online

Meg

Dat maakt het nog steeds geen +2.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Dat maakt het zeker niet defacto een +2. Een +1 lijkt mij hier de best passende score. Dit is geen nieuwe infomatie maar als min of meer sinds het ontstaan van de GDPR / AVG bekend en het is opgenomen in het artikel inmiddels.

Een 0 is te streng, een +2 of +3 is te hoog.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:11:
[...]
GR is voor (taal)foutjes en discussie over het redactionele beleid.
Niet alleen dat, zie ook hieronder;
Een reactie op de FP is expliciet de juiste keuze:

[...]

GR FAQ en Beleid
Maar ook:
Als je echter een duidelijke fout of een essentiële omissie in een artikel vindt, zijn er twee mogelijkheden:

Het gaat om een spel- of tikfoutje: daar hebben we een mooi topic voor.

....

In alle andere gevallen kan je een topic aanmaken.
De user in kwetsie lijkt het een essentiële omissie te vinden en tagt zelfs een redactielid. Is het geen spel- of tikfoutje dan is de weg het aanmaken van een topic in dat geval.

Nu hoeven we hier niet te streng te zijn. Een +1 is een prima passende score. De netto score staat nu dus nog te hoog.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 13-03-2026 12:58 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Cilph in 'Odido bericht individuele slachtoffers voor het eerst dat hun data is uitgelekt'

Een +2 lijkt me wat overdreven, meer dan een +1 is dit niet imho.

Virussen? Scan ze hier!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor in 'Microsoft dicht drie zerodays waarvan één actief werd misbruikt'

Als het bericht ver na het reguliere ‘edit window’ alsnog bewerkt kan worden, kan dan ook de moderatie aangepast worden?

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-03 16:23

Redneckerz

A place to be.

CH4OS schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 18:42:

Als het bericht ver na het reguliere ‘edit window’ alsnog bewerkt kan worden, kan dan ook de moderatie aangepast worden?
1.5 uur nadat het +3 postings artikel is geplaatst.

Zonder de reden te kennen is blanco maken of /redacted stellen van iets natuurlijk gek zeker als het een +3 betreft. Dat is dan een goede post geweest, waarvan wij nu de inhoud niet meer kunnen lezen want redacted. :N

Admin @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

• Meg
  • Niet online

Meg

CH4OS schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 18:42:

Bor is natuurlijk een moderator, die kunnen berichten altjd wijzigen.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Redneckerz schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 19:01:
[...]

1.5 uur nadat het +3 postings artikel is geplaatst.

Zonder de reden te kennen is blanco maken of /redacted stellen van iets natuurlijk gek zeker als het een +3 betreft. Dat is dan een goede post geweest, waarvan wij nu de inhoud niet meer kunnen lezen want redacted. :N
Zie de reactie op de FP voor uitleg. Het was geen +3 maar een (moderatie)testbericht. Hij is per abuis in het overzicht gekomen en dat is herstelt zodat de echte bling bling reacties weer kunnen shinen :)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 19:08:
Zie de reactie op de FP voor uitleg. Het was geen +3 maar een (moderatie)testbericht. Hij is per abuis in het overzicht gekomen en dat is herstelt zodat de echte bling bling reacties weer kunnen shinen :)
Thanks voor de aanpassing en opheldering!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

• Aldy
Eigenlijk geldt dit voor het hele draadje vanaf eMCie. Het draadje bestaat gewoon uit een cynische reacties.
Reacties waar ik mij iets bij kan voorstellen.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Aldy schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 09:50:
[...]

Eigenlijk geldt dit voor het hele draadje vanaf eMCie. Het draadje bestaat gewoon uit een cynische reacties.
Reacties waar ik mij iets bij kan voorstellen.
Je hebt gelijk. Dat hele draadje zou op 0 moeten staan; het voegt niets toe.

• Meg
  • Niet online

Meg

Door die +2 stemmer blijven ze helaas nu steken op +1.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

• Aldy
Integendeel, het is eerder -1 om wat hij in de toekomst gaat doen.

• Meg
  • Niet online

Meg

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Bor in 'Amazon Prime Video haalt in VS 4k uit goedkoper advertentieabonnement' is volgens mij gewoon een relevante opmerking en geen -1.

• Meg
  • Niet online

Meg

Dit is een vraag die gaat over het onderwerp en dus geen +0.

Meg in 'X wil blauwe vinkjes in EU aanpassen, maar het is nog niet duidelijk hoe'

• Aldy
Je staat nu goed. Goede vraag, jammer van het antwoord (uiteindelijk). Daar is dan ook een terechte -1 voor gegeven.

• Meg
  • Niet online

Meg

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Aldy schreef op zondag 15 maart 2026 @ 19:05:
[...]

Je staat nu goed. Goede vraag, jammer van het antwoord (uiteindelijk). Daar is dan ook een terechte -1 voor gegeven.
Waarom is dat antwoord een -1? Of de 0 waarop hij nu staat? Lijkt mij toch gewoon +1, ik snap dat het niet meest hoogstaande post is, maar op welke manier is het antwoord jammer? Snelle Google leert dat antwoord ruwweg klopt.

• Aldy
Sissors schreef op zondag 15 maart 2026 @ 21:03:
[...]

Waarom is dat antwoord een -1? Of de 0 waarop hij nu staat? Lijkt mij toch gewoon +1, ik snap dat het niet meest hoogstaande post is, maar op welke manier is het antwoord jammer? Snelle Google leert dat antwoord ruwweg klopt.
Hebben we het over dezelfde reactie?
MartinPRO in 'X wil blauwe vinkjes in EU aanpassen, maar het is nog niet duidelijk hoe'

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:00

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Sissors schreef op zondag 15 maart 2026 @ 21:03:
[...]

De reactie komt onvriendelijk over en met het woordje tevreden lokt het slechte reacties uit die de sfeer niet ten goede komt.

Een prettige sfeer maken we samen

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:39

kodak

FP ProMod

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Het ongewenst-leger is weer bezig:
Stukfruit in 'AI-slop bedelft opensource onder rommelcode: 'Niet beperken wie kan bijdragen''

De reden waarom ik vorige keer aangaf dat sommige mods wat mij betreft hun rechten zouden mogen kwijtraken is omdat ze duidelijk raten op basis van emotie ipv feiten. Ik zeg, voor zover ik kan zien, weinig verkeerds en ik probeer het feitelijk te houden (met een stukje mening :)). Daarnaast probeer ik op een zo vriendelijk mogelijke manier aan te geven dat het artikel in feite een rant is en niet op zoek is naar een oplossing, waardoor de discussie die eromheen ontstaat ook gaat uitlopen op gerant.

Wat is hier dan onwenselijk: een poging om het de juiste richting in te duwen, of lekker ranten?

De score zal vast wel weer recht worden getrokken, maar het valt me steeds weer op. Voor oudere reacties is dit een probleem omdat het op een gegeven moment invloed gaat hebben, terwijl het geen eerlijk gedrag is..

Dat zit wel Schnorr.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
desalniettemin in 'Debian GNU/Linux 13.4'

In de wetenschap hebben resultaten van experimenten, ongeacht of het resultaat positief of negatief was, waarde. Dat geldt net zo voor het installeren van verse updates.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Bor in 'Amazon Prime Video haalt in VS 4k uit goedkoper advertentieabonnement' is gewoon relevant volgens mij en de info klopt ook. Ervaring uit 1e hand.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
mrmrmr schreef op maandag 16 maart 2026 @ 12:47:
desalniettemin in 'Debian GNU/Linux 13.4'

In de wetenschap hebben resultaten van experimenten, ongeacht of het resultaat positief of negatief was, waarde. Dat geldt net zo voor het installeren van verse updates.
Dat is een dubbelpost zo te zien. De user in kwestie heeft 2 reacties met vrijwel identieke content.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
RVervuurt in 'Nederlands Nebius sluit AI-deal met Meta van 27 miljard dollar'

Lijkt mij gewoon een +1, deze staat op 0 omdat hij niet de gewenste conclusie ondersteund.

• Meg
  • Niet online

Meg

Wat maakt dit +3? MrTre in 'Synology DSM 7.3.2 build 86009 Update 2'
Dit is geen +2: gielie in 'Synology DSM 7.3.2 build 86009 Update 2'

[ Voor 33% gewijzigd door Meg op 16-03-2026 18:42 ]

Pagina: 1 ... 214 215 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2