Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 211 212 Laatste
Acties:

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 22:30:
[...]

Ik vind dit eigenlijk helemaal niet offtopic. Wat mij betreft gewoon een prima toevoeging op het artikel.
Dit is al zo vaak besproken maar de mijn-omgeving draait gewoon zonder Google afhankelijkheid in FireFox, dus er is gewoon een alternatief op dat OS.
Non-discussie. Op die andere os-en is het gebruikers aantal nihil en extreem tijdrovend om de app up to date te houden en compliant.

Het artikel gaat over de hosting aan de server kant, niet aan de cliënt kant.

En wat ie vraagt is sinds 2022 al werkend voor veel banken Llopigat in 'Rabobank, ING en ABN AMRO zoeken Europese uitweg uit Amerikaanse techgreep' dus blijkbaar niet een groot genoege wens van de poster om het zelf te checken.

[ Voor 24% gewijzigd door djwice op 11-02-2026 00:12 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:15

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-02 16:46
Ik moet zeggen dat de reactie daarop ook niet heel aardig is, maar dat komt natuurlijk vanzelf omdat zo'n reactie uitgelokt is.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
djwice schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 00:01:
[...]

Dit is al zo vaak besproken maar de mijn-omgeving draait gewoon zonder Google afhankelijkheid in FireFox, dus er is gewoon een alternatief op dat OS.
Non-discussie. Op die andere os-en is het gebruikers aantal nihil en extreem tijdrovend om de app up to date te houden en compliant.

Het artikel gaat over de hosting aan de server kant, niet aan de cliënt kant.

En wat ie vraagt is sinds 2022 al werkend voor veel banken Llopigat in 'Rabobank, ING en ABN AMRO zoeken Europese uitweg uit Amerikaanse techgreep' dus blijkbaar niet een groot genoege wens van de poster om het zelf te checken.
Dit klinkt als een inhoudelijke reactie die je prima onder die post op de FP zou kunnen plaatsen :)

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Bor

Bor

Topicstarter
antonboonstra in 'Google maakt het mogelijk om identiteitsbewijzen uit zoekresultaten te weren'
is gewoon een (AI?) samenvatting van wat er in het eerder gelinkte item staat. Dat is toch geen +2? Dat kunnen we zelf ook lezen. Ik blijf steken op de 0 momenteel.

[ Voor 28% gewijzigd door Bor op 11-02-2026 17:39 ]

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-02 10:46
weet ik ook niet. Prima on topic toch? Worden daar sws wat rare dingen gedaan qua moderaties. Zo heb ik ook 3x -1 en 6 offtopics te pakken voor een volledig valide on topic reactie:

supersnathan94 in 'G.Skill betaalt 2,4 miljoen dollar vanwege 'misleidende' claims snelheid ram'

en dan krijgt dit: DeNachtwacht in 'G.Skill betaalt 2,4 miljoen dollar vanwege 'misleidende' claims snelheid ram'

wat feitelijk onjuiste informatie is, wel +1?

en dit zelfs een +2: sapphire in 'G.Skill betaalt 2,4 miljoen dollar vanwege 'misleidende' claims snelheid ram'

Ik snap het niet meer hoor.

• ZwolschBalletje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-02 12:59
Ik denk dat je punten aftrek hebt gekregen omdat je vergelijking wat moeilijk te volgen is. Na 2x lezen begreep ik wat je probeert te zeggen, en dan is het gewoon on topic. Ik heb ook een steentje bijgedragen en nu +1 ;-)

• supersnathan94
Ik wil hier toch wel even een nominatie doen voor "WTF?" van het jaar.

120+ fouten in een stuk tekst van 133 woorden:

vipertje2 in 'G.Skill betaalt 2,4 miljoen dollar vanwege 'misleidende' claims snelheid ram'

Dit vind ik wel vallen onder huisregel 3: Schrijf leesbare zinnen in het Nederlands.

• Meg
  • Niet online

Meg

supersnathan94 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 10:57:
Ik wil hier toch wel even een nominatie doen voor "WTF?" van het jaar.

120+ fouten in een stuk tekst van 133 woorden:

vipertje2 in 'G.Skill betaalt 2,4 miljoen dollar vanwege 'misleidende' claims snelheid ram'

Dit vind ik wel vallen onder huisregel 3: Schrijf leesbare zinnen in het Nederlands.
Ik ben maar gestopt met lezen, staat op -1 nu. Als er nou iets meer witregels tussen zouden zitten zou het misschien iets beter leesbaar zijn.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• supersnathan94
Meg schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 11:05:
[...]

Ik ben maar gestopt met lezen, staat op -1 nu. Als er nou iets meer witregels tussen zouden zitten zou het misschien iets beter leesbaar zijn.
Oh ja ik heb ook geen idee wat er in staat, want het was echt niet te doen. Een Dt fout her en der hoor je mij niet over, die maak ik zelf ook vaak zat, maar dit. gemiddeld 1 fout per woord. Dan doe je het er toch om?

• Meg
  • Niet online

Meg

supersnathan94 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 11:08:
[...]

Oh ja ik heb ook geen idee wat er in staat, want het was echt niet te doen. Een Dt fout her en der hoor je mij niet over, die maak ik zelf ook vaak zat, maar dit. gemiddeld 1 fout per woord. Dan doe je het er toch om?
Korte samenvatting met Kagi Summarize:
*knip* Wie het interessant vindt kan het zelf wel door AI halen.

[ Voor 57% gewijzigd door AlphaRomeo op 12-02-2026 11:15 ]

• supersnathan94
Meg schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 11:11:
[...]

Korte samenvatting met Kagi Summarize:
knip
Oh nee dankjewel, maar dat is wel het laatste waar ik nog behoefte aan had hoor. inhoudelijk had ik er zelf al wat bij bedacht wat daar ws wel mee overeen komt. Veel meer ga ik er niet mee doen.

Het is wel jammer, want deze gebruiker heeft echt moeite met Nederlands, daar heb ik ook alle begrip voor, maar dit is gewoon een aantal stadia voorbij "niet meer leesbaar". En ik wil echt niet de AI kaart trekken hoor, want ik weet ook hoe we daar over denken, maar dit is ook wel echt het andere uiterste.

[ Voor 47% gewijzigd door AlphaRomeo op 12-02-2026 11:16 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Het punt is duidelijk. Het is niet nodig om verder te gaan op de persoon.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:57

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Phosoup in 'Huishoudens betalen straks hoger nettarief voor stroom tijdens piekmomenten'

Zeker geen +2 en ben bang dat deze zichzelf niet gaat corrigeren na verloop van tijd.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review '23, '24 en '25!

Die heeft zeker nog wat hulp nodig.

Mijn reviews al gezien?

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-02 12:26

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me ook geen +2 (69x +2, 4x +3). Er staat niets bijzonders in over besparen en op mening hoort het ook niet geplust te worden.
Richh in 'Huishoudens betalen straks hoger nettarief voor stroom tijdens piekmomenten'

• kodak

kodak

FP ProMod
PeacekeeperNL schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 08:58:
[...]
Die heeft zeker nog wat hulp nodig.
Het gewicht ligt momenteel nog bij de 43x +3 en zelfs 11x +3. Vooral het hoge aantal +3 werkt niet mee het te corrigeren.

• Aldy
kodak schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 12:03:
Deze reactie lijkt me ook geen +2 (69x +2, 4x +3). Er staat niets bijzonders in over besparen en op mening hoort het ook niet geplust te worden.
Richh in 'Huishoudens betalen straks hoger nettarief voor stroom tijdens piekmomenten'
Inmiddels nog schevere moderaties, maar die 3X -1 zijn ook volledig onterecht. We zijn weer lekker bezig onder dit artikel.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:01
Er wordt weer lekker op mening gemodereerd hiero. Met als gevolg dat een onware reactie een +2 krijgt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Evertprakkie in 'Huishoudens betalen straks hoger nettarief voor stroom tijdens piekmomenten'

Een +3 lijkt me zwaar overdreven meningmodding. Meer dan een +1 lijkt het me niet waard.

Virussen? Scan ze hier!

• Aldy
Er staan zelfs onwaarheden in. Ik zie deze reactie eerder als iemand die z'n hart lucht en daarnaast nog de nodige vooroordelen spuit. Ik geef deze ook niet hoger dan +1.

• Meg
  • Niet online

Meg

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

frisbie in 'Odido waarschuwt klanten: reken niet op automatische compensatie voor datalek'

Ook hier lijkt een +2 me wat hoog, gewoon een prima +1 lijkt me.

Virussen? Scan ze hier!

• ZwolschBalletje
Het gegeven dat iemand die al 8 jaar geen klant meer is bij T-Mobile Odido en toch geraakt is door dit lek (of in elk geval zo wordt aangesproken door Odido) is voor mij wel relevante meerwaarde die ik nergens anders heb gelezen. Voegt een dimensie toe aan het probleem en de mogelijke verwijtbaarheid van Odido daarin, dus +2 mag hier van mij wel (maar +1 is ook een prima optie)

• Meg
  • Niet online

Meg

ZwolschBalletje schreef op zondag 15 februari 2026 @ 10:49:
[...]

Het gegeven dat iemand die al 8 jaar geen klant meer is bij T-Mobile Odido en toch geraakt is door dit lek (of in elk geval zo wordt aangesproken door Odido) is voor mij wel relevante meerwaarde die ik nergens anders heb gelezen. Voegt een dimensie toe aan het probleem en de mogelijke verwijtbaarheid van Odido daarin, dus +2 mag hier van mij wel (maar +1 is ook een prima optie)
Deze reactie op +2 moderen is mening moderen en dat mag niet, +1 is goed.

• Aldy
Meg schreef op zondag 15 februari 2026 @ 11:02:
[...]

Deze reactie op +2 moderen is mening moderen en dat mag niet, +1 is goed.
ZwolschBalletje vindt dit een toegevoegde waarde omdat door deze reactie blijkt dat Odido het ook nog eens niet zo nauw neemt met de bewaartermijn. Ik kan mij de +2 wel voorstellen zonder te meningmodden.

• Bor

Bor

Topicstarter
ZwolschBalletje schreef op zondag 15 februari 2026 @ 10:49:
[...]

Ik denk dat een +1 en een (krappe) +2 in dit geval beide verdedigbaar zijn. Daarmee is een +2 geen mismoderatie.

• Bor

Bor

Topicstarter
Het niet onderbouwt afdoen van de reacties van anderen als "BS" vind ik absoluut geen +2:
dev-random in 'Odido waarschuwt klanten: reken niet op automatische compensatie voor datalek'

• Aldy
Ik vind dit zelfs geen +1, aangezien het nergens wordt goedgepraat, er wordt alleen geschreven dat het kan gebeuren.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ehtweak in 'Delegatie van Stop Killing Games gaat in gesprek met Europese Commissie'

Irrelevant kan ik me voorstellen.
Maar hoezo is dit ongewenst?

Is het al zo erg, dat enige vorm van kritische opmerking in de vorm van een kwinkslag naar het taalgebruik, afgestraft moet worden? :?
Als dat idd het geval is, dat ontneemt menigeen wel de 'sjeu' om überhaupt nog te reageren op dit soort FP berichten, maar dat ff terzijde. :X

Mooie Plaatjes   

• Meg
  • Niet online

Meg

Ik vind beide reacties nou niet echt meer dan een -1 waard.

• retrial_0k
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 15-02 15:01
Beiden*

• Meg
  • Niet online

Meg

• Aldy
Waarschijnlijk een misser, want de +3 is helemaal verdwenen. Verder lijkt mij een +1 een nette score,

• Meg
  • Niet online

Meg

Aldy schreef op zondag 15 februari 2026 @ 15:41:
[...]

Waarschijnlijk een misser, want de +3 is helemaal verdwenen. Verder lijkt mij een +1 een nette score,
Had een +2 moeten zijn wat ik wou typen, blijkbaar had ik er een 3 van gemaakt. Oeps.

• Aldy
Meg schreef op zondag 15 februari 2026 @ 15:46:
[...]

Had een +2 moeten zijn wat ik wou typen, blijkbaar had ik er een 3 van gemaakt. Oeps.
Ik zie nu ook dat het een +0 hoort te zijn, want dit is een vergissing van de redactie en die hoort thuis in GR.

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review '23, '24 en '25!

Eens met @Meg
offtopic:
En leuk dat je Meg probeert te corrigeren, maar 'beide reviews' is in dit geval correct. 'Beiden' zou gaan om mensen.

Mijn reviews al gezien?

• Meg
  • Niet online

Meg

• Aldy
Het hele draadje heeft een vervelende ondertoon. Maar in de betreffende reactie staat ook nog een goed advies, vind ik.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:03

*sowieso

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat is een prima +1 lijkt mij. Dat is inmiddels ook de netto score.

• DonJunior
Bor schreef op maandag 16 februari 2026 @ 07:57:
[...]

Dat is een prima +1 lijkt mij. Dat is inmiddels ook de netto score.
Blijven scores in je cache staan dan? Want toen ik hem net indiende stond er +2 met 4 stemmen allen op +2. Nu,3 minuten later is, dat ineens 6 op +1 en 4 op +2
(nog steeds vreemd dat dit door mensen op +2 wordt gemod maar dat is een andere discussie)

*sowieso

• Bor

Bor

Topicstarter
DonJunior schreef op maandag 16 februari 2026 @ 08:00:
[...]

Blijven scores in je cache staan dan? Want toen ik hem net indiende stond er +2 met 4 stemmen allen op +2. Nu,3 minuten later is, dat ineens 6 op +1 en 4 op +2
(nog steeds vreemd dat dit door mensen op +2 wordt gemod maar dat is een andere discussie)
Nee, ik heb de reactie naar aanleiding van jouw post ook gemod en heb een weging van 6x.

• DonJunior
Bor schreef op maandag 16 februari 2026 @ 08:01:
[...]

Nee, ik heb de reactie naar aanleiding van jouw post ook gemod en heb een weging van 6x.
Ah zo. Duidelijk. Dank voor de toelichting.

*sowieso

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:02
brutus0 in 'Tekort aan harde schijven dreigt nu Western Digital voor 2026 is 'uitverkocht''
edit:
Heeft zich inmiddels gecorrigeerd, stond vanmorgen nog op +2 (met zelfs iemand die een +3 uitgedeeld had 8)7 )

[ Voor 31% gewijzigd door Carpento op 16-02-2026 16:38 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (7x +2, 2x +3) Inhoudelijk is het niet bijzonder. Plussen om het er eens zijn is niet de bedoeling.
vosss in ''VS vraagt big tech om persoonsgegevens van accounts die ICE bekritiseren''

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (23x +2, 2x +3). Het eerste deel is een mening. Daar hoort al niet zomaar op geplust te worden. Het tweede deel is een aparte discussie over het lekken, die op geen enkele manier in gaat op de stelling van het nieuws over het compenseren.
davince72 in 'Odido waarschuwt klanten: reken niet op automatische compensatie voor datalek'

• Aldy
Weer een (onterechte) aanval op de redactie. Deze reactie hoort sowieso thuis in GR:
ManiacsHouse in 'Rechter verbiedt verkoop laptops en pc's van ASUS en Acer in Duitsland'

• Meg
  • Niet online

Meg

• Meg
  • Niet online

Meg

Deze staat gefixeerd op +0. :-)

• jumbos7
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 20-02 13:22
Deze reactie van mij lijkt mee niet irrelevant. Als de VK tijdens de coronacrisis al dacht aan een militaire inval in het buitenland om coronavaccins te bemachtigen zullen de Britten niet twijfelen dat de Amerikanen minstens zo ver willen gaan als zij hen essentiële F35-onderdelen zouden onthouden. En het stuk over dat de VK een nauwere band heeft met de VS dan de rest van Europa lijkt mij ook niet bepaald controversieel.

jumbos7 in 'Defensie ziet jailbreak van F-35 als uitweg voor techafhankelijkheid van de VS'

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
jumbos7 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:41:
Deze reactie van mij lijkt mee niet irrelevant. Als de VK tijdens de coronacrisis al dacht aan een militaire inval in het buitenland om coronavaccins te bemachtigen zullen de Britten niet twijfelen dat de Amerikanen minstens zo ver willen gaan als zij hen essentiële F35-onderdelen zouden onthouden. En het stuk over dat de VK een nauwere band heeft met de VS dan de rest van Europa lijkt mij ook niet bepaald controversieel.

jumbos7 in 'Defensie ziet jailbreak van F-35 als uitweg voor techafhankelijkheid van de VS'
Lijkt mij een prima reactie, staat nu op +1

• ZwolschBalletje
Mis ik iets? 10x wordt er een +2 gegeven, maar ik vind het maar een heel bescheiden toevoeging aan de discussie, die ik niet hoger dan +1 zou geven.
(En die en -1 vind ik dan ook weer onbegrijpelijk laag, maar goed 😀)
useruser in 'Odido waarschuwt klanten: reken niet op automatische compensatie voor datalek'

• Bor

Bor

Topicstarter

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:45
dinoballz in 'Tesla begint met introductie van AI-assistent Grok in Europa'

Mensen die zulke reacties plaatsen of zelfs een +1 modereren moet je meteen de moderatie rechten intrekken.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
jongetje schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 13:20:
dinoballz in 'Tesla begint met introductie van AI-assistent Grok in Europa'

Mensen die zulke reacties plaatsen of zelfs een +1 modereren moet je meteen de moderatie rechten intrekken.
Het is op te vatten als een grap. Om zowel Musk als Grok is nogal wat ophef geweest mbt nazi verheerlijking en antisemitisme. Je kan het dus als een geslaagde woordgrap zien. Ik vind dit persoonlijk wel vervelende reacties uitlokken dus een +1 zou ik het zelf niet geven.

• Dennis802
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-02 19:36
Hallo allemaal. Wellicht begrijp ik de aard van modereren verkeerd, maar ik snap niet helemaal hoe mijn reactie bestempeld wordt als "irrelevant"? Het onderwerp betreft de capaciteitsproblemen bij TeamSpeak, waar in de reacties vervolgens gesproken wordt over mogelijke vervangers voor Discord en ik heb iemands wens/vraag beantwoordt met een referentie naar de juiste website. Vervolgens zie ik drie positieve, blije reacties onder die van mij staan. Heb ik iets verkeerds gezegd? Komt voor een niet-reguliere gebruiker nogal elitair over en dat is toch wel jammer om te zien.

• Meg
  • Niet online

Meg

Ik neem aan dat je deze reactie bedoelt @Dennis802? Dennis802 in 'TeamSpeak claimt capaciteitsproblemen door toestroom van Discord-gebruikers'

Een +0 is daar in mijn ogen gewoon een goede score aangezien het niet te maken heeft met het onderwerp.

Oh en: "Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje." dat maakt het net wat makkelijker om te kijken naar een eventuele reactie. ;)

• Dennis802
Dat was inderdaad de reactie die ik bedoelde, dank voor de tip! Overigens zie ik niet hoe een referentie naar een andere communicatie client in dit geval niets te maken heeft met het onderwerp. Ik zal mij in de toekomst dan ook weerhouden van deelnemen in dergelijke gesprekken op Tweakers, dank! ;)

• Meg
  • Niet online

Meg

Dennis802 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:53:
Dat was inderdaad de reactie die ik bedoelde, dank voor de tip! Overigens zie ik niet hoe een referentie naar een andere communicatie client in dit geval niets te maken heeft met het onderwerp. Ik zal mij in de toekomst dan ook weerhouden van deelnemen in dergelijke gesprekken op Tweakers, dank! ;)
Ik zie niet in hoe die website met het onderwerp te doen heeft, maar een ProMod of PowerMod kan eventueel een betere uitleg geven daarover. :)

• Aldy
Dennis802 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:53:
Als een reactie niets met het artikel zelf van doen heeft krijg je geen positieve score, maar ook geen negatieve. Het zal je wel vaker overkomen dat je meegesleept wordt in een discussie die niets met het oorspronkelijke artikel te maken heeft. Natuurlijk is dit niet de bedoeling, maar wat ik bedoel is laat je niet weerhouden om plezier aan Tweakers.net te hebben.

• Dennis802
Die vind ik dan vrij bijzonder, want ik zie toch veel reacties die nóg minder bijdragen aan dit onderwerp dan die van mij. Dat wekt de impressie dat "modereren" toch een soort blinde roulette is waarbij de score van de moderator bepaald wordt op basis van hoe diegenes pet ernaar staat. Het nieuwsbericht betreft TeamSpeak en haar capaciteitsproblemen als gevolg van de huidige stand van zaken bij Discord. Er wordt (naast mijn reactie) een aantal alternatieven gegeven in de reacties die daar (blijkbaar dus onterecht?) een +1 bij krijgen. Dat geeft niet bepaald een warm welkom en motiveert de niet-doorgewinterde Tweaker niet om deel te nemen aan dergelijke gesprekken en dat is toch eeuwig zonde?

• Meg
  • Niet online

Meg

Je mag reacties waarvan jij denkt dat ze verkeerd staan natuurlijk altijd hier melden.

• djwice
  • Niet online

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

• djwice
  • Niet online

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Oon in 'Claude Sonnet moet nu bij programmeren consistenter zijn en beter luisteren'

Reactie van mezelf, maar gezien de diepte en maar twee moderaties acht ik de kans klein dat dit nog gecorrigeerd gaat worden. Beetje vreemd dat twee mensen mij gemeningmod hebben naar -1. Ondanks dat mijn reactie volledig on-topic is zou ik een 0 nog gesnapt hebben als meningmod, maar -1 is wel overdreven, daar voelen twee mensen zich érg op hun teentjes getrapt.
edit:
Toch te vroeg, of hier posten heeft geholpen..

[ Voor 6% gewijzigd door Oon op 19-02-2026 11:16 ]

• Meg
  • Niet online

Meg

• Bor

Bor

Topicstarter
Oon schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 09:49:
Oon in 'Claude Sonnet moet nu bij programmeren consistenter zijn en beter luisteren'

Reactie van mezelf, maar gezien de diepte en maar twee moderaties acht ik de kans klein dat dit nog gecorrigeerd gaat worden. Beetje vreemd dat twee mensen mij gemeningmod hebben naar -1. Ondanks dat mijn reactie volledig on-topic is zou ik een 0 nog gesnapt hebben als meningmod, maar -1 is wel overdreven, daar voelen twee mensen zich érg op hun teentjes getrapt.
edit:
Toch te vroeg, of hier posten heeft geholpen..
Wat mij betreft een +1 en dat is nu ook de netto score inmiddels. Een -1 is daar echt niet van toepassing.

• Aldy
Prima reactie, zou zeker een +2 waard zijn, maar dan zonder de laatste zin:
Brandts in ''Koptelefoons bevatten schadelijke stoffen die het lichaam kunnen binnendringen''

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:00

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Op Tweakers verwacht ik toch meer dit soort diepgang te lezen.
Is commentaar voor de redactie.

Verder is de reactie wel informatief dus een +1 of +2 is prima.

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:49
P_Tingen in 'Ontvang exclusieve kortingen op de Samsung Galaxy S25-opvolgers bij Belsimpel'
Deze mag een klein duwtje richting de 0/+1 gebruiken (2x +2 en 2x +3).

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:05

SomerenV

It's something!

ethrellik in 'Ubisoft ontslaat nog eens veertig werknemers, maar Splinter Cell Remake blijft'

Dit lijkt heel erg op een reactie rechtstreeks uit de koker van AI. Het leest heel erg als een AI-tekst, en het heeft de kenmerkende Em Dash. Opmaak is ook niet wat het moet zijn. Mijn modding-rechten zijn niet actief (en ik doe er ook niet echt wat mee), maar wilde het wel even melden. Geen idee wat precies het beleid is omtrent AI-reacties, maar ik kan me herinneren dat het niet gewenst is.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Ziglar
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-02 16:29

Ziglar

humulus lupulus

kan iemand mij er op wijzen wat ik verkeerd doe dat iemand mijn reactie als -1 modereert ?
Ziglar in 'Google-boete van 19.059.780.000.000.000.000.000.000.000.000.000 euro houdt stand'

wellicht maak ik een foutje en doe ik iets dat niet mag.

• Meg
  • Niet online

Meg

SomerenV schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 14:13:
ethrellik in 'Ubisoft ontslaat nog eens veertig werknemers, maar Splinter Cell Remake blijft'

Dit lijkt heel erg op een reactie rechtstreeks uit de koker van AI. Het leest heel erg als een AI-tekst, en het heeft de kenmerkende Em Dash. Opmaak is ook niet wat het moet zijn. Mijn modding-rechten zijn niet actief (en ik doe er ook niet echt wat mee), maar wilde het wel even melden. Geen idee wat precies het beleid is omtrent AI-reacties, maar ik kan me herinneren dat het niet gewenst is.
Je kan dat beter hier melden: Bor in "Meldpunt voor AI-reacties op de Frontpage"

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-02 00:01
Neerbuigende toon en commentaar op moderatie kunnen volgens mij geen +2 opleveren:

Mathijs Kok in 'Google beperkt in test informatie Maps voor gebruikers die niet inloggen'

• Meg
  • Niet online

Meg

Ik mis wat hier -1 aan is... een +0 kan ik wel begrijpen.

Wordt weer lekker op mening gemodeerd zoals gewoonlijk. Meg in 'Minecraft Java stapt over van OpenGL naar Vulkan, omweg nodig voor macOS en mods'

• kodak

kodak

FP ProMod
Simpel verwijzen naar een tweakersbericht dat als bron in het nieues staat lijkt me absoluut geen +2 (8x +2, 1x +3)
RobbyTown in 'Oplichtwebsite over Odido-datalek is niet meer bereikbaar'

• Bor

Bor

Topicstarter
MazeWing in 'EA-game skate verbreekt belofte en gaat toch maps achter paywall stoppen' is geen +2 maar irrelevant in relatie tot het nieuwsitem. Een 0 is de passende score dus.

Idem: WoutervOorschot in 'EA-game skate verbreekt belofte en gaat toch maps achter paywall stoppen'

[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 21-02-2026 20:59 ]

• Meg
  • Niet online

Meg

• Meg
  • Niet online

Meg

• Meg
  • Niet online

Meg

Wat maakt deze reactie ongewenst? Meg in 'WhatsApp lijkt functie te krijgen om berichten te timeren'

Dit is sowieso weer puur op naam moderen.

[ Voor 14% gewijzigd door Meg op 22-02-2026 12:54 ]

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:01
Ze staan nu allen op een passende +1, reacties van Superstonded waarschijnlijk vaker met +2 gemodereerd vanwege dat de reacties vanuit de co-founder van nextcloud zijn dus wat meer 'betrouwbare' informatie. Maar sommige reacties zijn nogal summier dus dan klopt een +1 inderdaad beter.
Wat maakt deze reactie ongewenst? Meg in 'WhatsApp lijkt functie te krijgen om berichten te timeren'

Dit is sowieso weer puur op naam moderen.
Je reactie kan qua toon ook anders opgevat worden zeker met een wink smiley, ook al niet zo bedoeld, (waarschijnlijk beetje tongue in cheek bedoeld) maar kan ook opgevat worden als een sneer / beetje bot naar de ander. Dus ik zou het niet gelijk als op naam modden bestempelen. Staat nu in iedergeval niet meer op ongewenst.

[ Voor 19% gewijzigd door iCore op 22-02-2026 15:30 ]

Don't let perfect be the enemy of good.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Meg
  • Niet online

Meg

iCore schreef op zondag 22 februari 2026 @ 15:17:
Je reactie kan qua toon ook anders opgevat worden zeker met een wink smiley, ook al niet zo bedoeld, (waarschijnlijk beetje tongue in cheek bedoeld) maar kan ook opgevat worden als een sneer / beetje bot naar de ander. Dus ik zou het niet gelijk als op naam modden bestempelen. Staat nu in iedergeval niet meer op ongewenst.
Persoonlijk zou ik het eerder als ongewenst moderen zonder die knipoog want dan komt het juist botter over in mijn ogen. Want als een emoji op de FP nu al als ongewenst wordt gzien, kan je ze beter helemaal verbieden daar.

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:01
Meg schreef op zondag 22 februari 2026 @ 15:54:
[...]

Persoonlijk zou ik het eerder als ongewenst moderen zonder die knipoog want dan komt het juist botter over in mijn ogen. Want als een emoji op de FP nu al als ongewenst wordt gzien, kan je ze beter helemaal verbieden daar.
Ik doel ook niet specifiek op de emoji en vindt het zelf ook geen ongewenste reactie ik probeer alleen te illustreren dat de reactie bij ieder anders kan overkomen, voor de ene tongue in cheek, voor de ander een sneer of bot. Een 0 is prima passend toch? Smileys zijn prima te gebruiken, het is niet voor niets een functie :)

Don't let perfect be the enemy of good.

• Meg
  • Niet online

Meg

Ik ben het zeker eens dat een 0 passend is, een +1 vind ik te hoog. De 0 is gewoon perfect.

* Meg is hiermee blij.

• Bor

Bor

Topicstarter
WhatsappHack in 'WhatsApp lijkt functie te krijgen om berichten in te plannen' en de reacties hierop zijn GR materiaal en daarmee een 0.

De helft van alle reacties is momenteel oninteressant door deze discussie. Dat kan de bedoeling niet zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 22-02-2026 16:25 ]

• Aldy
Ik kan mij voorstellen dat mensen het niet met dit persoon eens zijn, maar een -1 lijkt mij overdreven. Een +0 lijkt mij meer op z'n plaats.
sjaool in 'Webwinkels halen hoofdtelefoons met mogelijk schadelijke stoffen uit de schappen'

• Aldy
Ik denk dat een +2 voor deze bijdrage wel erg hoog is, aangezien er een onjuiste informatie wordt verstrekt:
Vinny_93 in 'Webwinkels halen hoofdtelefoons met mogelijk schadelijke stoffen uit de schappen'

• Bor

Bor

Topicstarter
DeNachtwacht in 'Na Anthropic lijkt ook Google gebruik OpenClaw bij AI-abonnementen te blokkeren'

Een terechte kritische reactie van een ander wegzetten als 'anti Tweaker' is toch geen +2 of mis ik iets?

Iemand die kritiek uit, wat in het geval van Openclaw niet geheel onterecht is, is geen techneut?

[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 23-02-2026 15:59 ]

• Aldy
Bor schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:57:
DeNachtwacht in 'Na Anthropic lijkt ook Google gebruik OpenClaw bij AI-abonnementen te blokkeren'

Een terechte kritische reactie van een ander wegzetten als 'anti Tweaker' is toch geen +2 of mis ik iets?

Iemand die kritiek uit, wat in het geval van Openclaw niet geheel onterecht is, is geen techneut?
Juist dit soort reacties jaagt de tweaker weg, want die durft direct niets meer te schrijven.

• Aldy
Ik ben in discussie met iemand en ik krijg +2, de ander -1. Ik denk dat beide onterecht zijn:
Aldy in 'Webwinkels halen hoofdtelefoons met mogelijk schadelijke stoffen uit de schappen'
Aldy in 'Webwinkels halen hoofdtelefoons met mogelijk schadelijke stoffen uit de schappen'
sjaool in 'Webwinkels halen hoofdtelefoons met mogelijk schadelijke stoffen uit de schappen'

De moderaties zijn weliswaar korter dan een uur, maar kan er even naar gekeken worden?

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ulysses in 'Nederlandse toezichthouder: advocaten gebruiken AI soms op verkeerde manier'

Ik geef voorbeelden bij mijn betoog - maar ik post niet ter kwader trouw - de reactie kan theoretisch ook gelezen worden zonder de links te volgen. Dat ik link naar eigen werk is in de aangehaalde context geen directe spam. Sowieso zitten er geen lelijke clicktrackerbullshitdatascrapers achter die links. Verder kan ik mij uberhaupt niet indenken waarom ik weer intentioneel te laag word gemod. Dit is beleid. En een vrij kinderachtige ook als je het mij vraagt.
Pagina: 1 ... 211 212 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2