Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 232 233 Laatste
Acties:

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:28
GameNympho in 'Amazon maakt goedkopere Kindles in Nederland tot 40 procent duurder'

Jammer, maar wel een normale vraag en ook antwoord, maar ja er staat weer 1 woordje.

edit; Natuurlijk weet ik dat, maar omdat er gelijk gemint werd, een net antwoord er op gegeven en dan wordt ook ik gemint, beetje vreemd en alleen omdat er 1 woordje staat Bor. Moderators hadden al moeten ingrijpen, maar goed het zij weer zo. Ook het extra gemin nu na mijn comment hier. Gewoon jammer.

[ Voor 45% gewijzigd door GameNympho op 23-08-2026 12:57 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:46

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Je opent je reactie al met een opmerking over de moderatiescore. Je weet inmiddels nu toch wel dat dat niet gewenst is?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Bor

Bor

Topicstarter
GameNympho schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 12:41:
GameNympho in 'Amazon maakt goedkopere Kindles in Nederland tot 40 procent duurder'

Jammer, maar wel een normale vraag en ook antwoord, maar ja er staat weer 1 woordje.

edit; Natuurlijk weet ik dat, maar omdat er gelijk gemint werd, een net antwoord er op gegeven en dan wordt ook ik gemint, beetje vreemd en alleen omdat er 1 woordje staat Bor. Moderators hadden al moeten ingrijpen, maar goed het zij weer zo. Ook het extra gemin nu na mijn comment hier. Gewoon jammer.
Om welk woordje zou het gaan dan? De reactie waar je op reageert is in mijn ogen niet heel relevant. Een 0 zou een verdedigbare score zijn. Jij opent vervolgens tegen beter weten in direct met een klacht over de verkregen moderatie score en gebruikt onnodig bold om je reactie kracht bij te zetten. Dat is gewoon onwenselijk.

Een edit met een antwoord op een reactie die na je eigen reactie komt werkt niet zo goed, dat gaan mensen over het hoofd zien; ze hebben de reactie al gelezen waarschijnlijk. Een disucssie wordt onoverzichtelijk op die manier.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Seismo in 'TikTok schikt in Amerika voor 400 miljoen dollar voor schenden van kinderprivacy'

Een +2 lijkt me nogal overdreven. Prima reactie, maar meer dan +1 is het ook weer niet.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
Deze staat inmiddels stevig op +1.

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
Fanboyism is in dit nieuwsitem weer lekker aanwezig. Oh ja, en een goed aantal hebben ook modrechten. :P

koelebobes in 'GTA VI-leaker deelt opnieuw vermeende gameplaybeelden'

squareware in 'GTA VI-leaker deelt opnieuw vermeende gameplaybeelden'

Ik zie in beide geen -1

-------------

Lagonas in 'GTA VI-leaker deelt opnieuw vermeende gameplaybeelden'

Ik zie hier geen +2 in

En ja, ik weet 't...het is nog vroeg. Maar voordat dit als de zoveelsten weer uit de hand loopt.... :F

Weird Science | Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:49
WeirdScience schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 10:04:
Fanboyism is in dit nieuwsitem weer lekker aanwezig. Oh ja, en een goed aantal hebben ook modrechten. :P

koelebobes in 'GTA VI-leaker deelt opnieuw vermeende gameplaybeelden'

squareware in 'GTA VI-leaker deelt opnieuw vermeende gameplaybeelden'

Ik zie in beide geen -1

-------------

Lagonas in 'GTA VI-leaker deelt opnieuw vermeende gameplaybeelden'

Ik zie hier geen +2 in

En ja, ik weet 't...het is nog vroeg. Maar voordat dit als de zoveelsten weer uit de hand loopt.... :F
De bovenste -1 begrijp ik niet, omdat daaronder hetzelfde staat, maar samengevat en krijgt +1.
De tweede staat inmiddels op +1, evenals de onderste.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Dit lijkt me niet offtopic Dennism in ''Sony herinnert gebruikers vlak voor protest aan algemene voorwaarden van games''

Net als een boel andere posts daar trouwens.

• Aldy
Het waren twee keer +0. Waarschijnlijk was dit één persoon met een mismoderatie. Je staat nu op +1.

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
JelleDJs in 'Humanoïde robots breken hardlooprecords op 100 en 400 meter'
Misschien wel de eerste keer dat ik mijn eigen reactie hier aanbreng. Maar gezien ik mijn moderatiescore aan het oppoetsen ben (wil graag meehelpen met het goed beoordelen van reacties), wil ik deze toch graag op een +1 helpen.

Mijn andere reactie heeft helemaal geen beoordeling nog, dus deze laat ik voor wat het is.

• Meg
  • Niet online

Meg

AlphaRomeo schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 16:14:
[...]

Ja, dat is toch informatief? Of wist jij dat?
Neen.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• drdelta
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-08 20:56
MMaster23 in 'Linux-distro Omarchy op basis van Arch met Hyprland krijgt eigen stichting'

Deze comment krijgt een +2, maar is in haar volledigheid off-topic, en gaat op geen enkele manier in op de oprichting van deze linux stichting.

Daarnaast wordt er verwezen naar een artikel waar de oprichter met nazis vergeleken wordt, wat volgens mij geheel niet in *lijn met de huisregels aangaande controversiële en haatdragende content.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:58

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
De hoofdpersoon achter een distro is zeker wel relevant. De enige reden om die reactie een lagere score te geven is omdat het in de basis een linkdump is met een zeer minimale uitleg.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• WeirdScience
  • Niet online
Dirk schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 22:26:
De hoofdpersoon achter een distro is zeker wel relevant. De enige reden om die reactie een lagere score te geven is omdat het in de basis een linkdump is met een zeer minimale uitleg.
In mijn optiek ook niet hoger dan een +1

Weird Science | Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present

• Aldy
WeirdScience schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 09:09:
[...]

In mijn optiek ook niet hoger dan een +1
Ik kwam ook niet verder dan een +1. Het alleen delen van een link en daarna een dooddoener, is geen +2 waard.

Edit: Ik wil even wijzen op de vele +3 en -1. De andere moderatiescores zijn denk ik wel te verdedigen.

[ Voor 16% gewijzigd door Aldy op 25-08-2026 10:28 ]

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:52
Waarom krijg ik hier een -1?

Ik probeer alleen duidelijk te maken dat je op basis van de gelekte build geen oordeel kan geven over de staat van de uiteindelijke game. Waar slaat dit op?

• Meg
  • Niet online

Meg

Saekerhett schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 15:35:

Ik probeer alleen duidelijk te maken dat je op basis van de gelekte build geen oordeel kan geven over de staat van de uiteindelijke game. Waar slaat dit op?
Ik vermoed door je vrij onvriendelijke toon.

• Aldy

Zoals @Meg al schreef, kan dit zijn door de onvriendelijke toon, eenzelfde toon, die je ook hier bezigt.

• WeirdScience
  • Niet online

*klik! Beter zo? O-)

• WeirdScience
  • Niet online
Ik vind het een prima +1 Ligt gewoon in de lijn der discussie....er zit (zoals ik 'm lees) een vleuge felheid in, en dat mag gewoon natuurlijk. :)

• Meg
  • Niet online

Meg

WeirdScience schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 16:45:
Ik vind het een prima +1 Ligt gewoon in de lijn der discussie....er zit (zoals ik 'm lees) een vleuge felheid in, en dat mag gewoon natuurlijk. :)
Door zijn toon zou ik er persoonlijk een 0 voor geven maximaal.

• Aldy
WeirdScience schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 16:45:
Daarvoor werd er ook al iemand aangevallen en felheid kan goed zijn, maar dit is zeker onnodig.

• WeirdScience
  • Niet online
Meg schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 16:46:
[...]

Door zijn toon zou ik er persoonlijk een 0 voor geven maximaal.
is niet nodig. Miljoenen mensen zijn (super)hyped omtrent de game met veel emotie's tot gevolg. Lees op andere platformen naar reactie's en lees dan de genoemde nog eens en het zal je mogelijk opvallen dat er geen wolkje in de lucht is. ;)

• Aldy
WeirdScience schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 16:48:
[...]

is niet nodig. Miljoenen mensen zijn (super)hyped omtrent de game met veel emotie's tot gevolg. Lees op andere platformen naar reactie's en lees dan de genoemde nog eens en het zal je mogelijk opvallen dat er geen wolkje in de lucht is. ;)
Aan onze kant is het anders goed bewolkt. Als het tegenzit, gaat het vandaag nog hozen. _/-\o_

Maar misschien is het inderdaad wel een spel met voor- en tegenstanders en waarbij veel emoties loskomen. Maar dan nog lijkt mij een +0 op z'n plek en zeker geen +1.

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:52
Nou sorry, het was echt niet als onvriendelijk bedoeld hoor, maar soms krijg ik het idee dat je ik weet niet hoeveel smileys erachter moet zetten om de intonatie duidelijk te maken.

• Meg
  • Niet online

Meg

Saekerhett schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 17:15:
Nou sorry, het was echt niet als onvriendelijk bedoeld hoor, maar soms krijg ik het idee dat je ik weet niet hoeveel smileys erachter moet zetten om de intonatie duidelijk te maken.
Soms ligt het aan de woordkeuze die je gebruikt. Een emoji veranderd daar weinig aan.

• Aldy
Saekerhett schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 17:15:
Het zijn niet de smileys die de tekst draagbaarder maken, maar soms is minder aanvallend beter. Laat ook doorschemeren dat het jouw opvatting is. Jouw reactie kan een nog onvriendelijker reactie uitlokken en voor je het weet krijg je een ruzieachtige sfeer en daar zit helemaal niemand op te wachten.

• ZwolschBalletje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:17
Helox-in-a-box in 'NSC-bestuur: interne groep heeft ledenbestand onrechtmatig gebruikt voor werving'

Ik vind het een vrij normale vraag en er ontstaat een interessant draadje onder met argumenten over wel/geen datalek en voor-/nadelen van bij de Autoriteit Persoonsgegevens melden. Dus verwondert het mij dat deze vraag zo stevig op 0 staat.

• Meg
  • Niet online

Meg

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

vinkjb in 'Amerikaans bedrijf ziet af van overname DigiD-leverancier Solvinity'

Dit is een redelijk open deur, waarom is dit +2?

The Third Man in 'Amerikaans bedrijf ziet af van overname DigiD-leverancier Solvinity'

Onjuiste informatie, maar wordt met +2 beloond. Solvinity heeft geen eigendom over DigiD.

[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 26-08-2026 23:40 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat is het ook niet. Een +1 is de best passende score. Hier is nog wel wat hulp nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 26-08-2026 23:45 ]

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:56
NoTechSupport in 'Amazon koopt het Amsterdamse bedrijf achter DuckDB: software blijft beschikbaar'

De reactie staat volledig los van het onderwerp van het artikel maar krijgt, doordat er mensen zijn die dit als een +2 reactie markeren, alsnog een +1

*sowieso

• WeirdScience
  • Niet online
Ik vind de +2 prima op z'n plaats. De info geeft duidelijk onderscheid aan. Dus informatief ! (y)

• Meg
  • Niet online

Meg

WeirdScience schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 09:07:
[...]

Ik vind de +2 prima op z'n plaats. De info geeft duidelijk onderscheid aan. Dus informatief ! (y)
Dit is volgens mij iets wat hier op Tweakers inmiddels wel bekend is, dat iets onderscheid aangeeft maakt het geen +2.

• Meg
  • Niet online

Meg

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:58

Eagle Creek

Breathing security

- knip -

Really? +3?
nieuws: MediaMarkt vervijfvoudigt puntenprijs van kortingsbon van 20 euro

Een -1 lijkt mij meer op z'n plaats.

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 27-08-2026 13:58 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat is een -2 geworden. Dit soort reacties staan we niet toe op Tweakers. Ik heb het screenshot even uit jouw reactie verwijderd zodat deze niet meer zichtbaar is. Voor dit soort gevallen mag je de report knop ook gebruiken.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SinergyX in 'MediaMarkt vervijfvoudigt puntenprijs van kortingsbon van 20 euro'

Een+2 lijkt me overdreven, gewoon een prima +1 imho.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SuperDre in 'Russen hackten Gents bedrijf met gebruik van Claude Sonnet 4.5 en Cursor'

Dit lijkt me geen +3. Sowieso de hele toonzetting al...

Dit is GR materiaal imho.

Virussen? Scan ze hier!

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:19

Smoke

Maverick Reploid

Met die insinuatie erbij kan ik er nog geen 0 van maken.

• Aldy
Smoke schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 18:44:
Met die insinuatie erbij kan ik er nog geen 0 van maken.
Ja, de redactie heeft al een paar keer verteld dat er geen AI gebruikt wordt, dus is deze beschuldiging volledig uit de lucht gegrepen. Alle moderaties, die meer dan +0 zijn, zijn volgens mij 'mee eens'-moderaties.

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-08 13:28
Riiigth. zo geweld verheerlijken krijgt een +2 en de correctie erop (met gewoon juridische onderbouwing) een 0. sure. het is nog vroeg, maar dit is wel apart.

[ Voor 38% gewijzigd door supersnathan94 op 28-08-2026 20:42 ]

• Aldy
supersnathan94 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 20:42:
Riiigth. zo geweld verheerlijken krijgt een +2 en de correctie erop (met gewoon juridische onderbouwing) een 0. sure. het is nog vroeg, maar dit is wel apart.
Deze reactie hoort hier niet thuis, maar hoort gerapporteerd te worden. Is reeds gebeurd!

• Meg
  • Niet online

Meg

Dat was iemand die het blijkbaar een +3 vond... staat nu op een betere score.

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:01

kodak

FP ProMod
Deze TP lijkt me geen +2 (15x +2, 1× +3). De reactie gaat niet in op de wettelijke verandering en inhoudelijke grenzen. Alleen een film aanprijzen over privacy is een algemene reactie over het onderwerp privacy, geen inhoudelijke reactie op het nieuws zelf. Zelfs als we het een educatieve film noemen is dat een mening over de film, terwijl we ook niet horen te meningmodden.

angerfist-yentl in ''Sleepwet'-vervanger geeft AIVD en MIVD meer ruimte om te hacken en te tappen'

• Dennism
  • Nu online
Weer een wat vreemde moderatie hier: Dennism in 'Uitgelekte Nvidia DLSS 5-versie werkt al op RTX 40-gpu's en in meerdere games'

Iemand benoemd iets dat niet kan, geef je daar duiding op, is het offtopic?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Dennism schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 21:43:
Weer een wat vreemde moderatie hier: Dennism in 'Uitgelekte Nvidia DLSS 5-versie werkt al op RTX 40-gpu's en in meerdere games'

Iemand benoemd iets dat niet kan, geef je daar duiding op, is het offtopic?
Een sli post onder een dlss bericht? Ja, dat is offtopic (de hele discussie over sli, dat al jaren niet meer bestaat)(heb niet gemod )

[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 29-08-2026 22:11 ]

• Dennism
  • Nu online
418O2 schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 22:11:
[...]

Een sli post onder een dlss bericht? Ja, dat is offtopic (de hele discussie over sli, dat al jaren niet meer bestaat)(heb niet gemod )
Dan lees je de thread niet volledig, het is immers geen losstaand 'sli' bericht, het gaat over een post die claimed dat nvidia sli gebruikte voor de dlss 5.0 demo met 2x een 5090, terwijl ik de duiding geeft dat ze geen sli gebruikt kunnen hebben voor de dlss 5 demo, maar multigpu gebruikten.

Dat past dus prima bij zowel het onderwerp dlss, als de thread waarbinnen ik reageer.

• Meg
  • Niet online

Meg

• Bor

Bor

Topicstarter
LootersV in 'Datalek bij Valve legt 12TB aan interne Steam-gamebuilds bloot' is 100% een glazen bol reactie. Een 0 lijkt mij voldoende.

• Aldy
Ze staan nu beide op +1. Maar bij de tweede heb ik geen -1 kunnen vinden. Was die wel gemodereerd toen je keek, want toen ik keek alleen maar 2X +1.

• WeirdScience
  • Niet online
Aldy schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 09:50:
[...]

Ze staan nu beide op +1. Maar bij de tweede heb ik geen -1 kunnen vinden. Was die wel gemodereerd toen je keek, want toen ik keek alleen maar 2X +1.
Zie scorekaart. En natuurlijk weet ik zeker dat die op -1 stond want, rood. duh. :F

• Aldy
WeirdScience schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 10:07:
[...]

Zie scorekaart. En natuurlijk weet ik zeker dat die op -1 stond want, rood. duh. :F
Het gaat om de tweede en daar zie ik geen -1 op de scorekaart.

• WeirdScience
  • Niet online
Aldy schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 10:19:
[...]

Het gaat om de tweede en daar zie ik geen -1 op de scorekaart.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ma3h-tIFlJThnAAgrV2hAqocW6M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wwtWw6XRQbOgmr7TU4BclXCX.png?f=user_large

B)

• Aldy
[img]file:///D:/Downloads/Screenshot%202026-08-31%20at%2011-29-08%20Uitgelekte%20Nvidia%20DLSS%205-versie%20werkt%20al%20op%20RTX%2040-gpu's%20en%20in%20meerdere%20games%20-%20Tweakers.png[/img]

Ik hoop dat de schermafbeelding er eindelijk staat. Vorige pogingen zijn mislukt.
Niet dus.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Aldy schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 11:30:
[...]

[[url="file:///D:/Downloads/Screenshot%202026-08-31%20at%2011-29-08%20Uitgelekte%20Nvidia%20DLSS%205-versie%20werkt%20al%20op%20RTX%2040-gpu's%20en%20in%20meerdere%20games%20-%20Tweakers.png"]Afbeelding[/url]]

Ik hoop dat de schermafbeelding er eindelijk staat. Vorige pogingen zijn mislukt.
Niet dus.
haha, cute. Je kan in de editor op het cameraatje klikken en een foto uploaden

• Aldy
418O2 schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 11:38:
[...]

haha, cute. Je kan in de editor op het cameraatje klikken en een foto uploaden
Dat weet ik, maar dat lukte mij ook niet.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dit topic is niet bedoeld voor wellus-nietus-spelletjes. Ook het toevoegen van afbeeldingen als 'bewijs' is nergens voor nodig. Graag weer ontopic.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Meg
  • Niet online

Meg

• Meg
  • Niet online

Meg

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Meg
  • Niet online

Meg

Een reactie die ouder is dan 48 uur kunnen we niet meer moderen, dat had je eerder moeten melden lijkt mij.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:48

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Oops dubbel...

[ Voor 96% gewijzigd door Jay-B op 01-09-2026 19:21 ]

• Jay-B
  • Niet online
Snap niet zo goed waarom dit een 0 is. Ik geef geen waardeoordeel alleen mogelijke consequenties in het gedrag van providers wanneer wetgeving wordt ingesteld. Dat dat gedrag misschien voor sommigen ongewenst is snap ik maar dat maakt het niet off-topic:

Jay-B in 'Vodafone verhoogt prijzen per 1 oktober met 3,3 procent vanwege inflatie'

• Dirk

Dirk

Topicstarter

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

• Bor

Bor

Topicstarter

• kodak

kodak

FP ProMod
Net als de reactie daarop geen +3 is (25x +3, 5x +2). De hele reactie staat vol van meningen over al langer besproken kenmerken. Het veelvuldig plussen naar +3 (of +2) is meningmodden.

Raymond Deen in 'VS roepen G20-landen op strenge nieuwe AI-regels te mijden'

2 uur later (14:36) is het resultaat nog steeds massaal plussen. Nu 31x +3, 20x +2. Het meningmodden stopt niet, tweakers negeren in veel te grote aantallen de modregels om de moderatie te gebruiken als like-knop.

[ Voor 27% gewijzigd door kodak op 02-09-2026 14:40 ]

• Meg
  • Niet online

Meg

kodak schreef op woensdag 2 september 2026 @ 12:36:
Net als de reactie daarop geen +3 is (25x +3, 5x +2). De hele reactie staat vol van meningen over al langer besproken kenmerken. Het veelvuldig plussen naar +3 (of +2) is meningmodden.

Raymond Deen in 'VS roepen G20-landen op strenge nieuwe AI-regels te mijden'
Alles wat over Trump gaat zou de mogelijkheid tot reageren niet moeten hebben.

• WeirdScience
  • Niet online

• kodak

kodak

FP ProMod
WeirdScience schreef op woensdag 2 september 2026 @ 13:13:
[...]

Het is er nog niet beter op geworden.. :F
Wat bijna standaard is bij TP op controversiële onderwerpen. De huidige stand is dat het plussen nog steeds toe neemt en de 66x +2 en 8x +3 daardoor nog steeds in de meerderheid is. Voor een mening-reactie die al sinds 8:40 uur plussen krijgt.

• Merik
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:07
Meg schreef op woensdag 2 september 2026 @ 12:41:
[...]

Alles wat over Trump gaat zou de mogelijkheid tot reageren niet moeten hebben.
Toch een beetje de schuld van Tweakers ook, gisteren een 'Lake America'-artikel met Google Maps, vandaag dan Apple Maps aan de beurt... ik benijd de mods hier niet.

Ignorance is bliss

• BHD294
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Of men reageerd normaal, je kan best over Trump praten en van mening verschillen. Om nu te zeggen tis de schuld van Tweakers of zoals ik ook al heb gelezen dat je dan maar niet meer kan reageren als het over Trump gaat.

Mensen die willen bashen, trashen, een tegen mening hebben of een gewone mening moet je niet over 1 kam scheren.

Dan kan je dat ook wel doen bij alles van W11, linux AMD/Intel en AMD/Nvidia enz enz.

Edit typos.

[ Voor 13% gewijzigd door BHD294 op 02-09-2026 20:46 ]

• Meg
  • Niet online

Meg

Merik schreef op woensdag 2 september 2026 @ 20:08:
[...]

Toch een beetje de schuld van Tweakers ook, gisteren een 'Lake America'-artikel met Google Maps, vandaag dan Apple Maps aan de beurt... ik benijd de mods hier niet.
Dan is er GR, niet de reacties op de frontpage.

• Bor

Bor

Topicstarter

• D.nukem
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14:36
D.nukem in 'Rechter vindt net als EU dat Microsoft Edge niet aan DMA-wet hoeft te voldoen'

Graag zou een motivatie willen zien waarom mijn kritische vraagstellende bijdragen niet aan het artikel gelieerd en zelfs ongewenst zou zijn. Als systeem kritiek ongewenst is, dan zijn we hier wel heel diep gezonken.

Derhalve ben die de -1 moderators en hun ogenschijnlijke persoonlijke agenda's dan ook dit keer spuug zat, meestal zal het me Siberische laten, maar nu eens een keertje niet.

Bij deze ga ik dan ook in verzet tegen de gegeven scores van deze moderators en wens ik tekst en uitleg en bij misbruik; handhaving.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Complottheorieën en ongegronde beschuldigingen van corruptie staan prima op -1.

• Jay-B
  • Niet online
Wel opvallend. Heeft na de correctie nogmaals 9 × een +3 gehad. Beetje absurd.

• D.nukem
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14:36
Dirk schreef op donderdag 3 september 2026 @ 00:12:
Complottheorieën en ongegronde beschuldigingen van corruptie staan prima op -1.
Want er is geen grootschalig onderzoek naar corruptie in het Europese parament (geweest)?
Heeft Von der Leyen die sms'jes van en naar Pfizer reeds openbaar gemaakt, na twee gerechtelijke bevelen en hiermee integriteit van de EU laten zien?

Een rechter die, staat in jullie eigen berichtgeving, de behaalde vereisten in deze ten behoeve van een beursgenoteerd bedrijf naast zich neerlegt is normaal? Iets met toetsen aan de wet en zo?
En aangezien u ook niet weet of deze rechter aandelen heeft of een motivatie terugkoppelt waarom hij deze uitspraak heeft gedaan, stel ik voor dat jullie voortaan ook de gerechtelijke motivatie gaan aanhalen in de artikelen.
Want nu bezigt u ook wel grote woorden jegens mij als complottheorieën en ongegronde beschuldigingen, zonder enige tegenargumenten en weerleggingen.

Er is alle reden om vraagtekens te zetten bij deze uitspraak.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie is geen +2 (24x +2, 4x +3). Er staat niets bijzonders. Het is discussie die bijna iedere stelling dat privacy irrelevant is terug komt. Dat we het er mee eens zijn dat iemand dit nogmaal noemt is geen reden om te plussen.

MikeN in 'Politieteams passen werkwijze aan na kritiek AP op verzamelen van burgerdata'

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

D.nukem schreef op donderdag 3 september 2026 @ 07:52:
[...]

Want er is geen grootschalig onderzoek naar corruptie in het Europese parament (geweest)?
Heeft Von der Leyen die sms'jes van en naar Pfizer reeds openbaar gemaakt, na twee gerechtelijke bevelen en hiermee integriteit van de EU laten zien?

Een rechter die, staat in jullie eigen berichtgeving, de behaalde vereisten in deze ten behoeve van een beursgenoteerd bedrijf naast zich neerlegt is normaal? Iets met toetsen aan de wet en zo?
En aangezien u ook niet weet of deze rechter aandelen heeft of een motivatie terugkoppelt waarom hij deze uitspraak heeft gedaan, stel ik voor dat jullie voortaan ook de gerechtelijke motivatie gaan aanhalen in de artikelen.
Want nu bezigt u ook wel grote woorden jegens mij als complottheorieën en ongegronde beschuldigingen, zonder enige tegenargumenten en weerleggingen.

Er is alle reden om vraagtekens te zetten bij deze uitspraak.
Dat is geen kritische vraag maar een beschuldiging zonder bewijs.
Jij komt met grote beschuldigingen, zoals dat alle politici en rechters corrupt zijn. Jij doet die uitspraken dus jij moet met onderbouwing komen, niet andersom. Zelfs als individuele politici of rechters corrupt zijn bewijst dat nog niet dat de meerderheid dat is. Je gaat veel te ver.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• kodak

kodak

FP ProMod
Zelfde voor deze reacties in dezelfde draad.

bvdbos in 'Politieteams passen werkwijze aan na kritiek AP op verzamelen van burgerdata' (7x +2)

MikeN in 'Politieteams passen werkwijze aan na kritiek AP op verzamelen van burgerdata' (9× +2, 2x +3)

Er zijn nogal wat tweakers selectief aan het modereren.

• ZwolschBalletje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:17
kodak schreef op donderdag 3 september 2026 @ 08:43:
Deze reactie is geen +2 (24x +2, 4x +3). Er staat niets bijzonders. Het is discussie die bijna iedere stelling dat privacy irrelevant is terug komt. Dat we het er mee eens zijn dat iemand dit nogmaal noemt is geen reden om te plussen.

MikeN in 'Politieteams passen werkwijze aan na kritiek AP op verzamelen van burgerdata'
“Gelukkig” zijn er ook een paar -1’en gegeven aan deze post 🤪, dus met nog een klein duwtje staat-is binnenkort alsnog netjes op +1

• Aldy
ZwolschBalletje schreef op donderdag 3 september 2026 @ 13:13:
[...]

“Gelukkig” zijn er ook een paar -1’en gegeven aan deze post 🤪, dus met nog een klein duwtje staat-is binnenkort alsnog netjes op +1
Dit schijnt zo niet te werken. Het gemiddelde gaat wel naar beneden, maar het heeft iets met medianen te maken plus dat je er op aangesproken kan worden als je de boel probeert recht te trekken door extreme moderaties te geven.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Siaon in 'VS noemen AI-training met auteursrechtelijk werk fair use'
chrisO in 'VS noemen AI-training met auteursrechtelijk werk fair use'

Die horen net als de hele subthread waar ze in staan op 0, niet op +1. De kleur van chocomelk en die van koeien heeft écht heel weinig (zeg maar, niks...) meer met de newspost te maken...

Virussen? Scan ze hier!

• Little Penguin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:02
Mathijs Kok in 'VS noemen AI-training met auteursrechtelijk werk fair use'

Hoort deze reactie niet op +1 te staan? Ik begrijp de moderatie naar -1 niet helemaal...

• Aldy
Little Penguin schreef op donderdag 3 september 2026 @ 14:35:

Hoort deze reactie niet op +1 te staan? Ik begrijp de moderatie naar -1 niet helemaal...
Tweakers hebben niet graag boter op hun hoofd. ;) Maar verder is de reactie gewoon ontopic en een +1 waard.

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:15
Little Penguin schreef op donderdag 3 september 2026 @ 14:35:

Ongefundeerd beweren dat een hele groep mensen boter op hun hoofd hebben of onder een steen geleefd hebben maakt het voor mij een -1, of op zijn best een 0. De aanname dat Tweakers die verontwaardigd zijn over AI allemaal zelf AI-gebruikers zouden zijn (en dus geen recht van spreken hebben) lijkt mij dusdanig kort door de bocht dat het geen +1 meer kan zijn.

• Little Penguin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:02
thomas_n schreef op donderdag 3 september 2026 @ 14:43:
[...]

Ongefundeerd beweren dat een hele groep mensen boter op hun hoofd hebben of onder een steen geleefd hebben maakt het voor mij een -1, of op zijn best een 0. De aanname dat Tweakers die verontwaardigd zijn over AI allemaal zelf AI-gebruikers zouden zijn (en dus geen recht van spreken hebben) lijkt mij dusdanig kort door de bocht dat het geen +1 meer kan zijn.
Maar een -1 is mijns inziens niet juist, of het dan 0 of +1 moet zijn daar kun je over redetwisten (hoewel het dan toch meer +1 dan 0 eigenschappen heeft m.i.)...

• Aldy
thomas_n schreef op donderdag 3 september 2026 @ 14:43:
[...]

Jij vindt dit ongefundeerd, maar als je naar de reacties kijkt, dan denk ik dat er best een kern van waarheid in zit. In ieder geval voel ik mij niet aangesproken en dan is de reactie gewoon een +1 waard. Dat anderen dan een +0 erin zien, daar kan ik inkomen, maar een -1 is wat mij betreft overdreven.

• Bor

Bor

Topicstarter

Pagina: 1 ... 232 233 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2