Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 208 209 Laatste
Acties:

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

Bor schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:21:
[...]

Waarom een -1? Dit lijkt mij een goedbedoelde relevante post, een +1 dus.
Ik duide meer op de reacties eronder zoals deze: Snarfie in 'Corsair toont mechanisch toetsenbord met ingebouwde Stream Deck voor 350 euro'

Maar de reactie waar ik op reageer is zoals jij ook al aangaf een 0.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review '23, '24 en '25!

Bor schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:21:
[...]

Waarom een -1? Dit lijkt mij een goedbedoelde relevante post, een +1 dus.
als het letterlijk in het artikel staat, is het mijns inziens een irrelevante post, want we hadden het ten slotte al kunnen lezen in het artikel zelf.

Mijn reviews al gezien?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:50

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
PeacekeeperNL schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:23:
[...]

als het letterlijk in het artikel staat, is het mijns inziens een irrelevante post, want we hadden het ten slotte al kunnen lezen in het artikel zelf.
Is dan de vraag irrelevant, het antwoord of beide?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Bor

Bor

Topicstarter
Meg schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:23:
[...]

Ik duide meer op de reacties eronder zoals deze: Snarfie in 'Corsair toont mechanisch toetsenbord met ingebouwde Stream Deck voor 350 euro'

Maar de reactie waar ik op reageer is zoals jij ook al aangaf een 0.
Ah sorry, ik haalde 2 reacties door elkaar. Dat lijkt mij irrelevant en dus een 0. Als het zeer offtopic gaat kan een -1 op een gegeven moment ook passend zijn (voor enkele reacties bv).

• Meg
  • Niet online

Meg

Bor schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:38:
[...]

Ah sorry, ik haalde 2 reacties door elkaar. Dat lijkt mij irrelevant en dus een 0. Als het zeer offtopic gaat kan een -1 op een gegeven moment ook passend zijn (voor enkele reacties bv).
Geen probleem, maar wanneer is die grens er?

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

Herman

FP ProMod
Een user die aangeeft dat het bewust een bedrijf op kosten jaagt:
- jmb66 in 'Nederlandse bank Bunq vraagt vergunning aan voor uitbreiding naar VS'
- jmb66 in 'Nederlandse bank Bunq vraagt vergunning aan voor uitbreiding naar VS'

Wat vinden jullie? Offtopic, of is dit ongewenst? :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:34

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Gewoon dom, ik snap niet waar die user nu precies trots op is. Zowel een -1 als een 0 zijn prima wat mij betreft.

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review '23, '24 en '25!

HenkEisDS in 'Eufy toont deurbel met 180-gradenbeeld en maakt prijzen robotstofzuigers bekend'
Deze is m.i. geen +2 waard. Dan nog eerder zijn top post met de drie nieuwsartikelen waarnaar wordt gerefereerd.

Mijn reviews al gezien?

• Bor

Bor

Topicstarter
PeacekeeperNL schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 18:14:
HenkEisDS in 'Eufy toont deurbel met 180-gradenbeeld en maakt prijzen robotstofzuigers bekend'
Deze is m.i. geen +2 waard. Dan nog eerder zijn top post met de drie nieuwsartikelen waarnaar wordt gerefereerd.
Dat zijn dan wel weer voorbeelden van jaren geleden. Ik weet niet of dat nu nog zo relevant is gezien de issues zijn opgelost.

De reactie die je aanhaalt is in ieder geval geen +2.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 07-01-2026 18:24 ]

• TV_NERD
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 11-01 18:07
SomerenV in 'Razer voorziet koptelefoon van camera's die met gebruiker meekijken'

Is mijns inziens geen +3 waard. Hooguit een +2 informatief vanwege het ene youtube linkje, maar dat weten we ook allemaal onderhand wel. IMHO gewoon een +1, en zelfs dat nog maar net want het is een rant over AI en gaat totaal niet over het product.

Hand in eigen boezem, mijn eigen reactie mag imho samen met bovenstaande naar 0
edit:
Nu ik mijn eigen reactie zo teruglees moet ik hier aan denken

[ Voor 15% gewijzigd door TV_NERD op 07-01-2026 18:55 ]

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-01 17:44

SomerenV

It's something!

TV_NERD schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 18:36:
SomerenV in 'Razer voorziet koptelefoon van camera's die met gebruiker meekijken'

Is mijns inziens geen +3 waard. Hooguit een +2 informatief vanwege het ene youtube linkje, maar dat weten we ook allemaal onderhand wel. IMHO gewoon een +1, en zelfs dat nog maar net want het is een rant over AI en gaat totaal niet over het product.

Hand in eigen boezem, mijn eigen reactie mag imho samen met bovenstaande naar 0
edit:
Nu ik mijn eigen reactie zo teruglees moet ik hier aan denken
Die Youtube-video is anders best interessant en gaat in op uitgevoerde onderzoeken over brainrot. Heeft mijn reactie wel of niet iets te maken met het product? Ik vind van wel. Het past in een rijtje soortgelijke producten die in mijn ogen allemaal gericht zijn op een zelfde soort toekomst, en dat is net het plaatje wat ik schets. En dat is de reden waarom dit soort producten in mijn ogen niet hoeven te bestaan.

Een reactie hoeft overigens niet perse over het product in het artikel te gaan om te voldoen aan +3 criteria. Het kan ook de kern van een discussie bevatten waar een product mogelijk onderdeel van is.

Of het wel of niet een +3 is of moet zijn boeit me eerlijk gezegd vrij weinig. Daar is het me ook nooit om te doen :)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• TV_NERD
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 11-01 18:07
SomerenV schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 19:44:
[...]

Die Youtube-video is anders best interessant en gaat in op uitgevoerde onderzoeken over brainrot. Heeft mijn reactie wel of niet iets te maken met het product? Ik vind van wel. Het past in een rijtje soortgelijke producten die in mijn ogen allemaal gericht zijn op een zelfde soort toekomst, en dat is net het plaatje wat ik schets. En dat is de reden waarom dit soort producten in mijn ogen niet hoeven te bestaan.

Een reactie hoeft overigens niet perse over het product in het artikel te gaan om te voldoen aan +3 criteria. Het kan ook de kern van een discussie bevatten waar een product mogelijk onderdeel van is.

Of het wel of niet een +3 is of moet zijn boeit me eerlijk gezegd vrij weinig. Daar is het me ook nooit om te doen :)
IMHO is een +3 een betoog met bronnen. Jij rant gewoon maar wat :) Dit komt in letterlijk elk AI topic voorbij en ik word er moe van, we hebben het onderhand wel gehoord. Veel mensen vinden AI vervelend. 0.

Als bij elk AI product een dergelijke generieke rant met een hoge waardering komt te staan worden de eerst geziene reacties op de FP erg snel erg saai en eentonig.

[ Voor 13% gewijzigd door TV_NERD op 07-01-2026 20:31 ]

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:23
Zoals verwacht... reageer wat negatief over AMD en de AMD fanboy club ziet rood voor de ogen en gaat aan de min mods. Grappig dat bij een negatief bericht over intel ik wel plusjes krijg en bij een positief bericht over intel minnetjes.

Nieuw jaar zelfde fratsen.

computerjunky in 'AMD maakt FSR 4-upscalingtechniek mogelijk weer opensource'

Van mij mogen degene die het 9x -1 gegeven hebben op de ik mag niet meer modden stapel.

• Bor

Bor

Topicstarter
computerjunky schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 21:52:
Zoals verwacht... reageer wat negatief over AMD en de AMD fanboy club ziet rood voor de ogen en gaat aan de min mods. Grappig dat bij een negatief bericht over intel ik wel plusjes krijg en bij een positief bericht over intel minnetjes.

Nieuw jaar zelfde fratsen.

computerjunky in 'AMD maakt FSR 4-upscalingtechniek mogelijk weer opensource'

Van mij mogen degene die het 9x -1 gegeven hebben op de ik mag niet meer modden stapel.
Je doet boude uitspraken, onderbouwt niets maar komt wel met uitlokkende opmerkingen als "En er zullen vast haters zijn die het hier net mee eens zijn maar feitelijk ... ".

Vind je het echt vreemd dat mensen je geen hoge score toebedelen?

Je reactie verderop met deze uitspraak is in ieder geval een -1:
Maar zoals verwacht en aangegeven de AMD fans zullen haten want feiten zijn niet meer welkom in 202X. Voorspelbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 07-01-2026 23:14 ]

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:23
Bor schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 23:13:
[...]

Je doet boude uitspraken, onderbouwt niets maar komt wel met uitlokkende opmerkingen als "En er zullen vast haters zijn die het hier net mee eens zijn maar feitelijk ... ".

Vind je het echt vreemd dat mensen je geen hoge score toebedelen?

Je reactie verderop met deze uitspraak is in ieder geval een -1:

[...]
Volgens mij zijn het gewoon feiten die iedereen zelf op kan zoeken en als je echt gaat minnen zonder kennis dan moet je misschien helemaal niet modden. Je mening is niet relevant. Iedereen met vestand van de markt weet wat de staat van de gpu divisie vsn am is en hoe problematisch die is. Dat is echt geen geheim... Men koopt ze niet voor niets niet meer.

Maargoed het is een vast patroon en vind het wel weer best. Als ik dit onder een ander account had gepost had het +1 gekregen. Bin there tested that... Maar dat is nig een feit dat hier niet gewaardeerd wordt. Helaas al jaren een patroon hier.

En ja die uitspraak was er niet voor niets. En nu weet je waarom. Op de oprechte problemen gaat niemand in en wordt men defensief en dat zag ik dus al lang en breed aankomen. Als men daar al over struikelt... Maarja tweakers wordt met de dag minder plezant om te gebruiken.

Zoals al vaker gezegd is dit voornamelijk een mening mod systeem en wordt aan de rest voorbij gegaan. Vooral bepaalde topics met merkjes hebben nogal want fantiele kleurenblindheid. Fijne week verder ik ga wel verder op een 2de account dat met dezelfde persoon erachter andere mod scores krijgt. Zou nog altijd graag zien wie er mod. Dat zou een interessante feedback veroorzaken en overigens ook beter modden.

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik heb nu even geen tijd om op je hele bericht te reageren maar wil dit er wel even uit pikken;
computerjunky schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 01:23:
[...]
ik ga wel verder op een 2de account dat met dezelfde persoon erachter andere mod scores krijgt.
Het gebruik van clone accounts is op Tweakers niet toegestaan en zal leiden tot maatregelen zoals een ban.
Op de oprechte problemen gaat niemand in en wordt men defensief en dat zag ik dus al lang en breed aankomen.
Wat is hier het oprechte probleem dan? Ik begrijp goed waarom jouw reactie negatieve moderatie krijgt; de reden heb ik al toegelicht. Voor de duidelijkheid; jouw reactie leest als een soort fanboy rant waar je ook nog eens sneren naar andere mensen in verwerkt hebt. Je kan dan wel komen met " Je mening is niet relevant. " maar dat raakt natuurlijk kant noch wal.

Had je jouw reactie onderbouwt met bronnen en zonder flame gebracht dan was je vast en zeker hoger uitgekomen. In de huidige vorm is het vragen om lage scores met opmerkingen over "haters" etc.

Idem in de daarop volgende reactie die je inmiddels leeg geedit hebt.

[ Voor 46% gewijzigd door Bor op 08-01-2026 07:57 ]

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:46

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Bor

Bor

Topicstarter
Deze rant lijkt mij niet meer dan een -1 eigenlijk: TigerXtrm in 'Disney+ krijgt feed met verticale video's'

De +3 stemmer kan in ieder geval zijn mogelijkheid tot modereren inleveren. De +2 stemmers worden ook bekeken.

Los van dat het een persoonlijke mening is die niet wordt onderbouwt speelt hier ook de zeer zwakke conclusie mee en hoe hoe het e.e.a wordt gebracht. Een punt kan ook gewoon netjes worden verwoord.

[ Voor 36% gewijzigd door Bor op 08-01-2026 19:05 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Ook dit had gewoon netjes gebracht kunnen worden: iAR in 'Disney+ krijgt feed met verticale video's'

Opmerkingen als "Verkuttificatie" en "huilie huilie" zijn nou niet de interessante bijdragen die we op Tweakers graag zien.

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wederom 0 terwijl ik informatief om topic antwoord en @Bor die betrokken is.

djwice in 'NCSC verwacht dat bug in automatiseringstool n8n snel zal worden uitgebuit'

Ik reageer op een post van iemand die suggereert dat bij Microsoft mensen niet zo posief zouden reageren etc.
Verschil is dat dit niet de huidige patch is maar een 50 dagen geleden gepatchte bug.

En ook referenties naar reacties die dat onderbouwen.

En toch is dat ineens offtopic.

En dat ik bepaalt gedrag zie in een omgeving met duizenden instances van de meeste tools bij honderden klanten wordt in een reactie door @Bor afgedaan als "ik zie het nergens" en dus "niet onderbouwd" en dus vindt ie het offtopic als ik dat aandraagt als motivatie waarom dit belangrijk is als nieuws.

Het heeft ook de hoogste CVE classificatie, maar is wel dus 50 dagen gelden als gepatcht.

Het is niet heel gebruikelijk, ondanks dat Bor dat beweert dat een 50 dagen geleden gefixte bug van Microsoft nog leidt tot een nieuw advies van van het Nationaal Cyber Security Center.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik heb daar een 0 gegeven gezien jouw reactie niet geheel juist is en voorbij gaat aan het punt waar de parent het over heeft. Je stelt o.a. dit:
Wat we echter zien bij low-code tools is dat de gebruikers minder snel updaten dan bij "gewone" (Microsoft) software, vandaar het bericht van NCSC en dit bericht op tweakers
Dat is echter niet de reden waarom het NCSC een advisory de deur uit stuurt. Dat wordt o.a. veroorzaakt door het risico, de toenemende kans op misbruik en de recente publicatie van de CVE.

De CVE in kwestie is geregistreerd op 2026-01-07
Onderzoekers hebben een proof-of-concept (PoC) gepubliceerd en gezien het wijdverbreide gebruik van n8n acht het NCSC het waarschijnlijk dat pogingen tot misbruik zullen toenemen.
De reden die jij aanhaalt dat mensen low code tools minder snel updaten heb je zo te zien zelf bedacht. Ik kan geen enkele bron te vinden die dit onderschrijft en navraag levert ook niet deze reden op.

Verder heeft de reactie waar je op reageert het niet over hoe snel er een patch is maar om het punt dat mensen de software bejubelen terwijl er een max CVSS score is. Zou dat bij Microsoft gebeuren dan waren de reacties heel wat negatiever; dat is de crux wat de parent aangeeft. Hier ga je in je reactie volledig aan voorbij.

Dit geheel maakt je reactie voor mij niet informatief zoals je zelf je reactie inschat maar irrelevant; een 0 dus.

Je mist het punt uit de parent in mijn ogen volledig.

[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 09-01-2026 15:56 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Vicky Ronnen in 'Rolstoelen Whill hadden geen bluetoothbeveiliging, besturing was over te nemen' is wat stellig gebracht maar maakt dat het een -1 of heeft de poster wel een punt. User heeft het hier niet over de security onderzoekers maar hackers in het algemeen die hier misbruik van maken in mijn ogen.

[ Voor 23% gewijzigd door Bor op 09-01-2026 13:45 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Kepslok
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-01 19:23
Mathijs Kok in 'Razer voorziet koptelefoon van camera's die met gebruiker meekijken'

Deze reactie is een reply op mijn offtopic reactie (waarbij ik ook duidelijk het offtopic markup voor gebruikt had), waarbij ik mijn frustratie uitte dat er steeds afkeer naar Trump en Amerikaanse politieke reacties onder Tweakers homepagina artikels worden geplaatst, terwijl de artikels in kwestie meestal 0 met politiek te maken heeft, laat staan Amerikaanse politiek, en deze tegen de moderator regels in bijna alle gevallen nog worden geupvote ook. De frustratie die ik uitte is dus dat er steeds zinloos politiek wordt gereageerd terwijl dit in bijna alle gevallen totaal offtopic is. Dit was een reply zelf op een reactie waarin iemand weer eens Trump moest aanhalen..

De reply van @Mathijs Kok op mijn reactie mist niet alleen totaal mijn punt dat ik aanhaalde, maar doet er ironisch genoeg nog een schep bovenop om maar weer eens goed te benadrukken wat voor slechte president Trump wel niet is.. Deze reactie heeft een +2 gekregen, terwijl dit mij beduidend een 0 hoort te zijn.

• djwice
  • Niet online
Bor schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 13:37:
[...]

Ik heb daar een 0 gegeven gezien jouw reactie niet geheel juist is en voorbij gaat aan het punt waar de parent het over heeft. Je stelt o.a. dit:

[...]

Dat is echter niet de reden waarom het NCSC een advisory de deur uit stuurt. Dat wordt o.a. veroorzaakt door het risico, de toenemende kans op misbruik en de recente publicatie van de CVE.

De CVE in kwestie is geregistreerd op 2026-01-07

[...]

De reden die jij aanhaalt dat mensen low code tools minder snel updaten heb je zo te zien zelf bedacht. Ik kan geen enkele bron te vinden die dit onderschrijft en navraag levert ook niet deze reden op.

Verder heeft de reactie waar je op reageert het niet over hoe snel er een patch is maar om het punt dat mensen de software bejubelen terwijl er een max CVSS score is. Zou dat bij Microsoft gebeuren dan waren de reacties heel wat negatiever; dat is de crux wat de parent aangeeft. Hier ga je in je reactie volledig aan voorbij.

Dit geheel maakt je reactie voor mij niet informatief zoals je zelf je reactie inschat maar irrelevant; een 0 dus.

Je mist het punt uit de parent in mijn ogen volledig.
Ik ga er wel op in, alleen jij wil dat iemand eerst publieke bronnen voor elk argument aandraagt voordat je een +1 geeft. Je verward een +3 met een +1 en dat doe je structureel de laatste tijd.

Bij Microsoft komt het zeer zelden voor dat een patch 50 dagen bestaat en dat er dan een CVE hoog komt en dat de spreiding van het ongebruikte patch nog zo hoog is.

Daar refereerd de low-code informatie naar. De gene die n8n gebruiken zijn gemiddeld minder ervaren met het updaten van productie systemen (IT-beheer) dan mensen die Microsoft systemen beheren.

Dat is gewoon ontopic. Dat jij dat niet weet. Of een andere mening daarover hebt, zegt niets over of het inhoudelijk (+1) is of niet.

Er hoeft maar 1 ding in een post te staan waar jij het niet mee eens bent of die jij niet kunt staven en je geeft het 0.

Je classificeert nu steeds vaker dingen als "inrellevant" die gewoon ontopic zijn, dat is heel beledigend voor de auteur en ook een dorn in het oog van een van de oprichters van Tweakers, zoals je ook op de Abodag hebt kunnen horen.

Dus graag je mindset aanpassen @Bor en realiseren wat je zegt met een 0 en wat een +1 betekend. De definitie die je nu gebruikt is te veel ondermijnend.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

• Bor

Bor

Topicstarter
djwice schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 17:33:
[...]

Ik ga er wel op in, alleen jij wil dat iemand eerst publieke bronnen voor elk argument aandraagt voordat je een +1 geeft. Je verward een +3 met een +1 en dat doe je structureel de laatste tijd.
Je gaat er niet direct op in. Het argument van de parent gaat helemaal niet over of er een patch 50 dagen bestaat of niet. De poster lijkt verbaasd dat mensen een product met een hoge CVSS score bejubelen terwijl elk lek bij (bijvoorbeeld) Microsoft op veel kritiek kan rekenen. Dat is volgens mij de kern.

De rest van je opmerking laat ik maar voor wat hij is. We beoordelen reacties zo objectief mogelijk aan de hand van de moderatierichtlijnen.
Bij Microsoft komt het zeer zelden voor dat een patch 50 dagen bestaat en dat er dan een CVE hoog komt en dat de spreiding van het ongebruikte patch nog zo hoog is.
Dat kan maar dat is het punt niet van de reactie waar je op reageert. Zie hierboven.
Daar refereerd de low-code informatie naar. De gene die n8n gebruiken zijn gemiddeld minder ervaren met het updaten van productie systemen (IT-beheer) dan mensen die Microsoft systemen beheren.
Aannames en niet echt relevant in de thread en totaal zonder onderbouwing. Niet in de laatste plaats vanwege de doelgroep van de NCSC informatie.
Je classificeert nu steeds vaker dingen als "inrellevant" die gewoon ontopic zijn, dat is heel beledigend voor de auteur en ook een dorn in het oog van een van de oprichters van Tweakers, zoals je ook op de Abodag hebt kunnen horen.
Ik heb jouw reactie gewoon netjes gewogen en heb onderbouwt waarom ik een 0 heb gegeven net als diverse anderen. Dat je het daar niet mee eens bent is duidelijk maar ik vind een 0 een passende reactie vanwege genoemde redenen. Je opmerking over "doorn in het oog van de oprichters" en "graag je mindset aanpassen" laat ik maar voor wat het is. Ik ga daar geen woorden aan vuilmaken. Op de persoon omdat je het niet eens bent met de moderatiescore die je van meerdere mensen hebt gekregen is niet bijzonder constructief. Ik steek in ieder geval mijn nek uit om je netjes te woord te staan en je uit te leggen waarom ik een bepaalde score heb gegeven. Wat ons een doorn in het oog is zijn opzettelijke mismoderaties maar daarvan is hier geen sprake.

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-01 18:44

kodak

FP ProMod
Deze mening lijkt me geen +2 (23× +2, 6x +3). Als mening prima, maar niet bijzonder.
lenwar in 'Ministerie tegen overheden: gebruik alleen .nl en ga geen eigen tld's aanvragen'

• djwice
  • Niet online
Bor schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 17:45:
[...]

Je gaat er niet direct op in. Het argument van de parent gaat helemaal niet over of er een patch 50 dagen bestaat of niet. De poster lijkt verbaasd dat mensen een product met een hoge CVSS score bejubelen terwijl elk lek bij (bijvoorbeeld) Microsoft op veel kritiek kan rekenen. Dat is volgens mij de kern.
post waar ik op reageer:
Kwetsbaarheid met een CVSS van 10 (hoger kennie) en de post hier gaat over hoe geweldig het product is. Als dit, zeg b.v., van Microsoft was geweest... nou dan waren de reacties wel anders :)
Mist dus totaal dat de patch al 50 dagen uit is en dat dit typisch bij Microsoft niet gebeurd.
Daarom is mijn aanvulling
Zie ook LevelZero in 'NCSC verwacht dat bug in automatiseringstool n8n snel zal worden uitgebuit' en digital-IMEI in 'NCSC verwacht dat bug in automatiseringstool n8n snel zal worden uitgebuit'

Dus ruim 42 dagen voordat de CVE gepubliceerd is was de software al gematched.
Wat we echter zien bij low-code tools is dat de gebruikers minder snel updaten dan bij "gewone" (Microsoft) software,
Dus een inhoudelijke en aanvullende reactie.

Ik snap niet dat je dat totaal mist.
Je lijkt emoties niet te scheiden in je beoordeling.

Dat mijn auto correct 'gepatched' foutief heeft omgezet naar gematched doet daar niets aan af.

De 'parent' zoals jij dat noemt ziet dus niet dat het product prijzingwaardig is dat een patch 50 dagen voor de CVE live is, en niet een zero-day is.

Dat geef ik met het verschil aan zonder de poster daarop te moeten wijzen, want dat wordt gezien als "uit de hoogte" /arrogant dus probeer ik te verwijden.

[ Voor 11% gewijzigd door djwice op 09-01-2026 18:23 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me niet offtopic of irrelevant (6x 0). Het is een inhoudelijke reactie die zowe in gaat op een stelling in het nieuws en inhoudelijk in gaat op het opvallende verschil tussen de gegeven score en de securitybug daar niet zomaar aan voldoet. Het is niet geschreven als algemene discussie.

kodak in 'NCSC verwacht dat bug in automatiseringstool n8n snel zal worden uitgebuit'

• djwice
  • Niet online
@Bor in jouw regels zou deze +2 een -1 moeten zijn: Craysv2 in 'IKEA introduceert compacte Kallsup-bluetoothspeakers voor 5 euro'

Er is geen enkele bron die ook maar iets onderbouwd van wat gezegd wordt en het is nog negatief ook, kraakt iets af op ongefundeerde aannames.

Toch zou ik het +1 geven want het is een mening van iemand over het topic. Hoe ongefundeerd ook.

• djwice
  • Niet online
Meeste reacties op Tijs
TijsZonderH in 'Grok maakt genereren van bikinifoto's alleen privé of tegen betaling mogelijk'
krijgen een 0 terwijl ze gewoon reageren op de foto waar Tijs het over heeft. Dus on topic. +1

• Bor

Bor

Topicstarter
djwice schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 19:01:
Meeste reacties op Tijs
TijsZonderH in 'Grok maakt genereren van bikinifoto's alleen privé of tegen betaling mogelijk'
krijgen een 0 terwijl ze gewoon reageren op de foto waar Tijs het over heeft. Dus on topic. +1
Waar ze over het nieuwsitem gaan of een echt geslaagde grap bevatten kan een +1. Een deel is irrelevant imho.

• MazeWing
  • Laatst online: 23:31

MazeWing

The plot thickens...

Bor schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 19:05:
[...]

Waar ze over het nieuwsitem gaan of een echt geslaagde grap bevatten kan een +1. Een deel is irrelevant imho.
Het is toch treurig dat een leuke actie van Tijs waar velen dan weer op reageren allemaal weer op 0 gezet worden omdat ze niet relevant zijn. Er zou voor zoiets ook gewoon een duimpje ofzo moeten komen. Tot die tijd staat +1 in mijn optiek (en zeker in dit soort gevallen) voor een 👍🏻

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Bor

Bor

Topicstarter
MazeWing schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 19:13:
[...]

Het is toch treurig dat een leuke actie van Tijs waar velen dan weer op reageren allemaal weer op 0 gezet worden omdat ze niet relevant zijn. Er zou voor zoiets ook gewoon een duimpje ofzo moeten komen. Tot die tijd staat +1 in mijn optiek (en zeker in dit soort gevallen) voor een 👍🏻
Een leuke reactie kan een +1 zijn. Dat gaat niet voor elke reactie op. Op een gegeven moment sneeuwt het daadwerkelijke onderwerp onder. Het moderatiesysteem als thumbs up gebruiken kan ik niet aanraden.

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat zijn niet de zelfde persoon dit keer. De eerste had met de "jij hebt een lage standaard" wel wat vriendelijker gekund overigens.

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 18:22:
Deze reactie lijkt me niet offtopic of irrelevant (6x 0). Het is een inhoudelijke reactie die zowe in gaat op een stelling in het nieuws en inhoudelijk in gaat op het opvallende verschil tussen de gegeven score en de securitybug daar niet zomaar aan voldoet. Het is niet geschreven als algemene discussie.

kodak in 'NCSC verwacht dat bug in automatiseringstool n8n snel zal worden uitgebuit'
Ik vermoed dat je daar aftrek krijgt vanwege dit:
En daarbij lijkt in dit geval te worden uitgegaan alsof een gebruiker het op het eigen netwerk installeert en een crimineel dan toch vanaf het internet direct het probleem kan gebruiken. Wat niet klopt bij de praktijk.
Je kijkt hier naar de base score. Dat is hoe deze score werkt. De base score geeft de intrinsieke ernst van een kwetsbaarheid weer, onafhankelijk van de omgeving.

Waar jij op lijst te doelen is de environmental score zoals ook de reacties duiden. Je reactie is niet juist denk ik.
Gebruikers of bedrijven moeten dus moeite doen voordat een crimineel het vanaf het internet meteen kan gebruiken. En dan heeft het geen base score van 10.0.
De manier van deployment is irrelevant voor de base score.
Het CVSS systeem werkt met 3 scores:
base metrics: voor eigenschappen die intrinsiek zijn aan een kwetsbaarheid,
temporal metrics: voor kenmerken die veranderen gedurende de levensduur van een kwetsbaarheid
environmental metrics: voor kwetsbaarheden die afhankelijk zijn van een specifieke implementatie of omgeving.

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 09-01-2026 19:49 ]

• djwice
  • Niet online
Bor schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 19:05:
[...]

Verschil zit er in dat het een uiting is on topic. Jij denk zo lijkt het relevant vs niet relevant. Maar dit is juist fijn dat mensen dit doen, sociaal gedrag. En on topic. Dus wellicht minder toetsen of iets 'inrelevant' is voor jou / naar jouw beeld / iets toevoegd qua inhoud, maar meer toetsen of het on topic is of deels on topic en dan dus +1.

Een 0 moeten we eigenlijk zeer weinig geven, want het is eigenlijk een signaal dat je als mod liever wil dat iemand dit niet post.

Ik vind het juist de reacties onder die Tijs post typische Tweakers cultuur, die ik graag behoud voor de sfeer. We zijn een mooie gemeenschap met emoties en "onder elkaar" gevoel. Dat koester ik aan de Tweakers community.

[ Voor 13% gewijzigd door djwice op 11-01-2026 08:55 ]

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter
Robbierut4 in 'Dataminer vindt verwijzing naar Copilot-chatknop in Windows 11 Verkenner' heeft nog wel wat hulp nodig. Dit is niet relevant onder een item over copilot.

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 19:41:
[...]

Ik vermoed dat je daar aftrek krijgt vanwege dit:

[...]

Je kijkt hier naar de base score. Dat is hoe deze score werkt.

Waar jij op lijst te doelen is de environmental score zoals ook de reacties duiden. Je reactie is niet juist denk ik.
Dat is dan eerder reden om er inhoudelijk discussie over te voeren dan de inhoudelijke reactie weg te modden naar niet relevant of offtopic.

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 12:27:
[...]

Dat is dan eerder reden om er inhoudelijk discussie over te voeren dan de inhoudelijke reactie weg te modden naar niet relevant of offtopic.
Dat is ook gebeurt toch? Onjuist is een 0 volgens de mod FAQ:
onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
Op zich is een kleine onjuistheid soms niet zo erg maar in dit geval gaat je betoog er door onderuit waardoor de reactie irrelevant wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 10-01-2026 12:30 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 12:28:
[...]

Dat is ook gebeurt toch? Onjuist is een 0 volgens de mod FAQ:
[...]
Er is vermeend meningsverschil. Zoals je zelf al stelt: mogelijk vermoeden dat andere tweakers het niet zo zien en een andere uitleg geven, op een inhoudelijke discussie. Wegmodden om een verschil van mening of inzicht is niet zomaar te schuiven onder de een of de ander is onjuist. Dat slaat de inhoudelijke discussie dood, terwijl een inhoudelijk verschil van inzicht, zoals op gegeven inhoudelijke argumenten, juist de bedoeling is waarom we discussie voeren.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 12:35:
[...]

Er is vermeend meningsverschil.
Welk meningsverschil is er dan? De inschaling is de base score toch? Die werkt zoals omschreven en niet zoals jouw reactie aangeeft. Je wordt niet weggemod om een verschil van mening imho. Zie mijn eerdere reactie.

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 12:39:
[...]
Welk meningsverschil is er dan? De inschaling is de base score toch? Die werkt zoals omschreven en niet zoals jouw reactie aangeeft.
Je probeert van twee walletjes te eten. Eerst stel je dat er onduidelijkheid kan zijn hoe de reactie te lezen, waarna je kiest voor de manier van lezen die je zelf het beste uit komt om de score te verantwoorden. Dat is geen objectiviteit toepassen op inhoudelijke discussie, dat is een eigen mening voorkeur geven om te doen alsof andermans stelling maar onjuist zou zijn. Ik verwacht een meer objectieve en positieve manier van modereren, om de gegeven redenen dat we inhoudelijk discussie proberen te voeren, het naar offtopic/irrelevant modden daar niet aan bij draagt en om meningmodden te voorkomen. De discussie die je hier probeert te voeren wat een tweaker zou bedoelen is duidelijk prima om daar te voeren, wat al eennduidelijk kenmerk is dat we de hele reactie niet zomaar als onjuist hoort te modden. Daarbij, ik reageer op de score in het nieuws. Ik geef voorbeelden hoe die algemene score niet zomaar op gaat. Daar begint zelfs de eerst zin mee.

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 13:25:
[...]

Dat is geen objectiviteit toepassen op inhoudelijke discussie, dat is een eigen mening voorkeur geven om te doen alsof andermans stelling maar onjuist zou zijn.
Is jouw reactie juist of is hij dat niet gezien we het over de base score hebben en die specifiek is gedefinieerd om geen rekening te houden met de wijze van deployment, aanvullende maatregelen etc?

We hebben het over deze reactie toch: kodak in 'NCSC verwacht dat bug in automatiseringstool n8n snel zal worden uitgebuit'

waarin je specifiek stelt
Gebruikers of bedrijven moeten dus moeite doen voordat een crimineel het vanaf het internet meteen kan gebruiken. En dan heeft het geen base score van 10.0.
?

[ Voor 48% gewijzigd door Bor op 10-01-2026 13:31 ]

• Meg
  • Niet online

Meg

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TheGhostInc in ''Aankomende Europese telecomwet komt niet met strenge regels voor techgiganten''

Het voorstel van de Wet gaat over iets compleet anders, hoe kan deze dan met een score van 18 op ontopic komen?

• Meg
  • Niet online

Meg

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Die reactie is aangepast, ivm het klagen over de moderatie vind ik een -1 niet gek. Hij staat nu op 0 en dat is wmb ook goed.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
CH4OS schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 17:34:
TheGhostInc in ''Aankomende Europese telecomwet komt niet met strenge regels voor techgiganten''

Het voorstel van de Wet gaat over iets compleet anders, hoe kan deze dan met een score van 18 op ontopic komen?
Dat maakt hem wmb niet per se offtopic. Een 0 lijkt me prima, maar een +1 is geen mismod.

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Bor schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 13:27:
[...]

Is jouw reactie juist of is hij dat niet gezien we het over de base score hebben en die specifiek is gedefinieerd om geen rekening te houden met de wijze van deployment, aanvullende maatregelen etc?

We hebben het over deze reactie toch: kodak in 'NCSC verwacht dat bug in automatiseringstool n8n snel zal worden uitgebuit'

waarin je specifiek stelt

[...]
?
On-topic Relevant
Het niveau +1 is bedoeld voor alle overgebleven reacties die een relevante on-topic bijdrage leveren aan de discussie en niet voldoen aan de strengere criteria voor een +2 of +3. +1-reacties bevatten kennis die bij het grote publiek aanwezig is. Ook interessante vragen en geslaagde grappen kunnen op dit niveau ingedeeld worden. Bij een +1-reactie verwachten we enige onderbouwing van een mening. Ook vragen moeten goed geformuleerd zijn en de schrijver moet bijvoorbeeld zelf al mogelijke oplossingen of oorzaken aanreiken om een +1-waardering te ontvangen.
In jouw optiek zou een goed onderbouwde mening dus nooit +1 kunnen worden als er onjuistheden in staan.
Off-topic / irrelevant Irrelevant
Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
De vraag is dan wat zwaarder weegt in de, goed onderbouwde, reactie van @kodak;
- levert het een bijdrage op in de discussie (ondanks dat er mogelijk elementen instaan die kennelijk niet blijken te kloppen) ?
- ondanks dat het een discussie op gang kan brengen staan er onjuistheden in en is het per definitie 0.

Als je dus een enorme bijdrage levert in een discussie met bijvoorbeeld een (goed onderbouwd) inzicht en benoemd argumenten die (later) niet lijken te kloppen dan zou je dus een 0 krijgen omdat het feitelijk onjuist is. Volgens mij wordt het hele moderatiesysteem onnodig complex gemaakt door dit soort vreemde uitzonderingen....

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

RoD schreef op zondag 11 januari 2026 @ 09:51:
[...]

Die reactie is aangepast, ivm het klagen over de moderatie vind ik een -1 niet gek. Hij staat nu op 0 en dat is wmb ook goed.
Het is niet enkel een klacht over de moderatie. Het is meer een vraag waarom het -1 is en vervolgens wordt extra gemotiveerd waarom hij zijn initiële reactie had geplaatst. Dit is wat anders dan enkel klagen en verder niets toevoegen....

• Bor

Bor

Topicstarter
MazeWing schreef op zondag 11 januari 2026 @ 09:57:
[...]

[...]

In jouw optiek zou een goed onderbouwde mening dus nooit +1 kunnen worden als er onjuistheden in staan.

[...]

De vraag is dan wat zwaarder weegt in de, goed onderbouwde, reactie van @kodak;
- levert het een bijdrage op in de discussie (ondanks dat er mogelijk elementen instaan die kennelijk niet blijken te kloppen) ?
- ondanks dat het een discussie op gang kan brengen staan er onjuistheden in en is het per definitie 0.

Als je dus een enorme bijdrage levert in een discussie met bijvoorbeeld een (goed onderbouwd) inzicht en benoemd argumenten die (later) niet lijken te kloppen dan zou je dus een 0 krijgen omdat het feitelijk onjuist is. Volgens mij wordt het hele moderatiesysteem onnodig complex gemaakt door dit soort vreemde uitzonderingen....
Waar je aan voorbij gaat is dat het hele betoog irrelevant is omdat de CVSS base score verkeerd wordt geïnterpreteerd.

De kern van het punt is niet valide. Het gaat hier niet om een goed onderbouwde mening of een enorme bijdrage zoals stelt maar om een onjuiste stelling / conclusie op basis van verkeerde interpretatie van de broninformatie / wat de base score is.

Onjuist maar geen kwaad in de zin is een 0. Je wilt graag dat informatie klopt toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 11-01-2026 10:07 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat maakt hem wmb niet per se offtopic. Een 0 lijkt me prima, maar een +1 is geen mismod.
De reactie heeft 0 relevantie met wat die Digital Networking Act regelt, hoe is dat geen 0 en dus een mismid?

• Meg
  • Niet online

Meg

[...]

Maar door het moderatie geklaag moet je toch een punt aftrekken waardoor de 0 geen juiste score is en het nu juist een -1 is?

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Bor schreef op zondag 11 januari 2026 @ 10:01:
[...]

Waar je aan voorbij gaat is dat het hele betoog irrelevant is omdat de CVSS base score verkeerd wordt geïnterpreteerd. De kern van het punt is niet valide. Het gaat hier niet om een goed onderbouwde mening maar een onjuiste stelling / conclusie op basis van verkeerde interpretatie van de broninformatie / wat de base score is.
Dus als 3 personen een (goede) discussie hebben waarin een ieder zijn/haar betoog onderbouwd, waarbij 1 persoon kennelijk een onjuiste stelling/conclusie (of interpretatie) heeft, dan zou je die persoon binnen de discussie als irrelevant wegzetten?? 8)7

Als de reactie van kodak enkel een niet kloppende quote zou zijn, zonder eigen inbreng, zou ik het nog snappen. Maar nu wordt iemand die wel moeite stopt in zijn post om op die manier een bijdrage te leveren afgestraft omdat hij een (volgens anderen) verkeerde interpretatie/conclusie heeft...

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Bor schreef op zondag 11 januari 2026 @ 10:01:
Onjuist maar geen kwaad in de zin is een 0. Je wilt graag dat informatie klopt toch?
Nee, ik wil een positieve bijdrage in een discussie. Als iemand een verkeerde interpretatie/conclusie heeft en hij wordt in de reacties gecorrigeerd is het "geheel" een positief iets voor de algemene discussie onder het onderwerp.

Enkel bij +2 en +3 zou het criteria dat het ook nog eens (volledig) moet kloppen een veel logischere keuze zijn aangezien dit soort post veel minder voorkomen en een hele andere definitie van "meerwaarde" hebben.

• Bor

Bor

Topicstarter
MazeWing schreef op zondag 11 januari 2026 @ 10:08:
[...]
Als de reactie van kodak enkel een niet kloppende quote zou zijn, zonder eigen inbreng, zou ik het nog snappen. Maar nu wordt iemand die wel moeite stopt in zijn post om op die manier een bijdrage te leveren afgestraft omdat hij een (volgens anderen) verkeerde interpretatie/conclusie heeft...
De reactie is in de kern een niet kloppend verhaal. Daar kan ik niet veel aan veranderen. Door de verkeerde interpretatie is de kern niet relevant, ook niet binnen de discussie. Anderen moeten de moeite nemen om het e.e.a. recht te trekken. Geef je die dan een +2 of +3? Die informatie is immers waardevoller. Of zijn dan normale +1 reacties? Is het niet handiger voor de andere lezers wanneer dit op voorhad duidelijk is middels de moderatie? Ik verwacht en hoop kloppende informatie te lezen. Nogmaals, het gaat hier niet om een klein foutje maar iets dat de kern van de reactie irrelevant maakt. Dat wordt doorgaans niet met een +1 of hoger beloond.
omdat hij een (volgens anderen) verkeerde interpretatie/conclusie heeft...
Ik weet niet waarom je hier (volgens anderen) bij haalt. De definitie van de base score is duidelijk en objectief vastgelegd. Het komt niet overeen met het betoog in de reactie.

Verder: een 0 is geen straf.

Dit is hoe ik er tegenaan kijk. Het is in mijn ogen in lijn met onze richtlijnen:
reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
Natuurlijk kan iedereen een foutje maken, dat is niet erg. Een klein punt hoeft geen 0 op te leveren. Een reactie waarbij de kern wegvalt is een ander verhaal imho.

Wellicht hebben andere frontpage crewleden nog wat aan te vullen.

Ik denk dat het punt wel duidelijk is. Wil je hierover discussieren dan kan dat eventueel in een los topic. Hier sneeuwt het doel van dit topic al snel onder wanneer er langere discussies zijn. Diverse mensen hebben een notificatie op dit topic staan zodat ze kunnen helpen bij nieuwe potentiële mismoderaties. Notificaties van langere discussies helpen dan niet.

[ Voor 34% gewijzigd door Bor op 11-01-2026 10:24 ]

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Bor schreef op zondag 11 januari 2026 @ 10:16:
Ik weet niet waarom je hier (volgens anderen) bij haalt. De definitie van de base score is duidelijk en objectief vastgelegd. Het komt niet overeen met het betoog in de reactie.

Verder: een 0 is geen straf.
Ik vertaal jouw interpretatie naar een situatie real-life tussen mensen. Dat je dus mensen binnen een discussie als niet relevant wegzet als hun betoog gebaseerd is op een verkeerde interpretatie/conclusie en daarmee dus feitelijke onjuistheden bevat.

Een 0 is in die zin wel degelijk een straf aangezien je dan net zo goed geen moeite had kunnen doen om te posten Je wil eigenlijk dat iedere post minimaal een +1 heeft. Mijn gemiddelde reactiescore is een 0,810. Een 0 zou deze score verlagen en dus negatief voor mij zijn. Hierdoor had ik dan maar beter niets kunnen plaatsen om mijn gemiddelde reactiescore hoger te houden .

• Bor

Bor

Topicstarter
MazeWing schreef op zondag 11 januari 2026 @ 10:24:
[...]

Ik vertaal jouw interpretatie naar een situatie real-life tussen mensen. Dat je dus mensen binnen een discussie als niet relevant wegzet als hun betoog gebaseerd is op een verkeerde interpretatie/conclusie en daarmee dus feitelijke onjuistheden bevatten.
Hoe is een betoog in een discussie gebaseerd op verkeerde informatie relevant? In een real life discussie kan je toch ook teruggeven "dat is niet relevant want... " en dat gebeurt i.r.l. / face to face ook meer dan eens. Van "wegzetten" is verder geen sprake. Dat vind ik onnodig negatief gebracht.

Voor de rest, zie mijn vorige reactie. Deze discussie is inmiddels te lang voor dit topic en gaat niet (alleen) meer over de reactie in kwestie zelf.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 11-01-2026 10:28 ]

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:29

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Meg schreef op zondag 11 januari 2026 @ 10:07:

Maar door het moderatie geklaag moet je toch een punt aftrekken waardoor de 0 geen juiste score is en het nu juist een -1 is?
Het moet niet, het kan.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Bor

Bor

Topicstarter
Meg schreef op zondag 11 januari 2026 @ 10:07:
[...]

Moderatiegeklaag kan reden zijn voor een punt aftrek. Meestal kijk ik wel hoe het e.e.a. gebracht is.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
CH4OS schreef op zondag 11 januari 2026 @ 10:05:
[...]

De reactie heeft 0 relevantie met wat die Digital Networking Act regelt, hoe is dat geen 0 en dus een mismid?
Het artikel gaat ook over het feit dat grote techbedrijven niet extra worden gereguleerd, waar die reactie op ingaat. Dat mag best als ontopic worden gezien. Offtopic vind ik ook prima, eigen interpretatie. Maar een +1 is echt geen mismod.

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:18

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waar je op reageert heeft wel weer een nuance: in handheld mode.

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-01 22:20
-1 vind ik hier wel erg streng. Het is niet de meest waardevolle bijdrage, maar toch zeker wel een 0 waard.
MagicAndWires in 'Debian GNU/Linux 13.3'

• Meg
  • Niet online

Meg

thomas_n schreef op zondag 11 januari 2026 @ 22:16:
-1 vind ik hier wel erg streng. Het is niet de meest waardevolle bijdrage, maar toch zeker wel een 0 waard.
MagicAndWires in 'Debian GNU/Linux 13.3'
Dat is inderdaad geen -1, staat nu op +0.

• Meg
  • Niet online

Meg

• Meg
  • Niet online

Meg

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:11

Dazzler2120

FP ProMod

PS4 PSN: Dazzler2120

• Meg
  • Niet online

Meg

Die tweede heeft zelfs een +3 wat in mijn ogen puur misbruik en/of op mening moderen is.

De rest staat goed, tevens de reactie hierna. ;)

• Meg
  • Niet online

Meg

• Technomania
  • Laatst online: 21:47

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Technomania in 'Hoe 'smart' is jouw huis inmiddels?'

Ik voel mij vereerd maar een +2 lijkt mij iets teveel van het goede

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (23x +2, 1x +3). Het is een prima stelling maar algemeen en niet bijzonder. Het gaat ook niet specifiek in op het datalek uit het nieuws.
Mosterd in 'Interrail meldt datalek waarbij mogelijk ID's en IBAN-nummers zijn gestolen'

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 in 'Reuters: 'India wil smartphonemakers dwingen om broncode te delen'' is een prima +1 maar lijkt veel "mee eens" stemmen te krijgen.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter
Daar was meer aan de hand. Daar is ingegrepen.

Je staat nu op een nette +1.

• Technomania
  • Laatst online: 21:47

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Bor schreef op maandag 12 januari 2026 @ 18:40:
[...]

Daar was meer aan de hand. Daar is ingegrepen.

Je staat nu op een nette +1.
Dat had ik al gezien maar bedankt.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:59
jprommen in 'Indonesië en Maleisië blokkeren Grok vanwege genereren van seksuele deepfakes'

Zeker geen +2 waard, en gezien de gebruikelijk argumenten waarin het probleem niet wordt erkend of begrepen vind ik +1 al twijfelachtig.

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-01 14:02
Mathijs Kok in 'IKEA introduceert compacte Kallsup-bluetoothspeakers voor 5 euro'

Euh hier gaat echt iets compleet fout. Dit kan nooit een +2 zijn. laat staan een +3

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Wmb is het een 0. Het is net geen -1 omdat er ook nog wel wat inhoudelijks in staat al kan ik me voorstellen dat er ook -1's worden uitgedeeld.

• supersnathan94
RoD schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:31:
[...]

Wmb is het een 0. Het is net geen -1 omdat er ook nog wel wat inhoudelijks in staat al kan ik me voorstellen dat er ook -1's worden uitgedeeld.
Mwah, 0 of 1 kan ik mee leven, want het is wel een ontopic reactie op mijn punt vind ik, maar 2 of 3 is echt veel te hoog.

Dit hele artikel is overigen schering en inslag met meningmodden en weinig daadwerkelijke technische onderbouwing die ook aantoont dat product gewoon niet heel best is, dus het is ook lastig om onderling te relativeren.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Waarom? Het is een met argumenten onderbouwde mening. Wat is daar niet inhoudelijk aan? Misschien dat de argumentatie niet goed is maar er staat geen totale onzin of ongewenste content. Moderatie moet discussie niet gaan vervangen. Een -1 vind ik hier echt een mismoderatie.
De 'ongefundeerd' opmerking is niet geweldig maar ook geen -1 waard.

Ik vind de 0 voor het contra-argument supersnathan94 in 'IKEA introduceert compacte Kallsup-bluetoothspeakers voor 5 euro'
meer onze aandacht waard.

• Meg
  • Niet online

Meg

Waarom gaan we nu ineens reacties melden die ouder dan 48 zijn..?

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Meg schreef op maandag 12 januari 2026 @ 23:12:
Waarom gaan we nu ineens reacties melden die ouder dan 48 zijn..?
Omdat 48 uur te kort is. Moderatie op eerdere posts is al gesloten voor de discussie klaar is. Het is begrijpelijk dat mensen niet doorhebben dat het al te laat is.

• Bor

Bor

Topicstarter
Reacties ouder dan 48 uur zijn niet meer normaal te modereren. Daar grijpen we niet vaak in. Dergelijke reacties hier aandragen heeft weinig zin of er moet echt iets aan de hand zijn (en dan bedoel ik bv iemand die veel reacties op overduidelijk zeer onjuiste scores heeft gezet oid). Behalve een selecte groep kan niemand meer iets met de scores in kwestie namelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 13-01-2026 07:36 ]

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

[...]

Volgens de faq is dit een uitstekend voorbeeld van een +1 post. Het is een onderbouwde mening die nuance brengt in de discussie wat men voor dat geld mag verwachten aan kwaliteit.

Deze post met een 0 beoordelen is fout en een -1 is gewoon, zoals @CAPSLOCK2000 al aangeeft, een volledige mismoderatie. Als we dit soort posts op een 0 of zelfs een -1 ! gaan zetten dan is het misschien beter om reactiemogelijkheden onder artikelen maar helemaal te sluiten...

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 23:11:
[...]

Waarom? Het is een met argumenten onderbouwde mening. Wat is daar niet inhoudelijk aan? Misschien dat de argumentatie niet goed is maar er staat geen totale onzin of ongewenste content. Moderatie moet discussie niet gaan vervangen. Een -1 vind ik hier echt een mismoderatie.
De 'ongefundeerd' opmerking is niet geweldig maar ook geen -1 waard.

Ik vind de 0 voor het contra-argument supersnathan94 in 'IKEA introduceert compacte Kallsup-bluetoothspeakers voor 5 euro'
meer onze aandacht waard.
Het is nogal met een vervelende, persoonlijke toon. Bij nog eens lezen is een -1 inderdaad wel te zwaar.

• supersnathan94
RoD schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 11:26:
[...]

Het is nogal met een vervelende, persoonlijke toon. Bij nog eens lezen is een -1 inderdaad wel te zwaar.
Waar bedoel je die persoonlijke toon? Ik denk dat het in deze thread prima meevalt hoor. volgens mij zijn we allemaal op het argument aan het discusiëren en op vragen/verzoeken aan het reageren.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (47× +2, 1x +3). Het is vooral een algemene mening liever een decentrale dienst te vertrouwen. De onderbouwing heeft niets met deze verkoop te maken, aangezien de chattool voor de verkoop al commercieel was en in handen van investeerders.
Llopigat in 'Investeringsmaatschappij neemt Zwitserse privacychatdienst Threema over'

• kodak

kodak

FP ProMod
Verder valt onder die reactie op dat er tientallen reacties met algemene discussie over decentrale chatsystemen en protocollen staan die flink naar relevant gemod zijn terwijl ze inhoudelijk geen enkele moeite doen het nog op het nieuws over de verkoop te betrekken.
Pagina: 1 ... 208 209 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2