Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 228 229 Laatste
Acties:

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:10
WeirdScience schreef op maandag 13 juli 2026 @ 11:33:

De -1 is m.i. prima op z'n plaats, niets overdreven aan. Deze vraag die u stelt hoort namelijk thuis op Geachte Redactie, en niet op de frontpage.
Dat maakt het dan toch een +0?
WeirdScience schreef op maandag 13 juli 2026 @ 11:33:
De +2 op de andere reactie had m.i. niet hoger mogen staan dan op een 0
Daar zit nauwelijks verschil in;
"Nvidia, bekend van de videokaarten, gaat ook fysieke verzamelkaarten uitbrengen" Met ai gegenereerde titel?
"Nvidia, bekend van de videokaarten." 🤣

Welkom op Tweakers anno 2026.
De impliciete boodschap blijft hetzelfde (=dat het een erg opvallend afwijkende titel voor tweakers.net is). Dus daar maak je wat mij betreft een vreemd, en onterecht, onderscheid.
offtopic:
Persoonlijk vind ik die van mij een stuk minder aanvallend richting tweakers. Gezien de snelheid dat er de laatste tijd diepte artikelen verschijnen op actuele kwesties (zie bijv xbox) lijkt het mij duidelijk dat tweakers ai omarmd heeft. Dat kan natuurlijk ook weleens wat bijwerkingen hebben...

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-07 13:27

kodak

FP ProMod
Deze tp reactie lijkt me geen +2 (43x +2, 7x +3). Het eerste deel is een mening zonder onderbouwing of vergelijking met het onderzoek. Het tweede deel is een mening over hoe een dienst te kunnen gebruiken zonder onderbouwing. Plussen om de meningen te waarderen is niet de bedoeling. Dit komt niet hoger dan +1.

eric.1 in 'AI-detectiesoftware: 40 procent posts op LinkedIn is vermoedelijk helemaal AI'

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

jdh009

FP PowerMod
sdk1985 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 11:28:
Zie dat deze op -1 staat; sdk1985 in 'Nvidia, bekend van de videokaarten, gaat ook fysieke verzamelkaarten uitbrengen'

Lijkt me wat overdreven.

Opvallend genoeg iemand die de titel ook merkwaardig vond maar er een smiley bij zet (🤣) krijgt +2. Ook niet helemaal correct; Muurbestormer in 'Nvidia, bekend van de videokaarten, gaat ook fysieke verzamelkaarten uitbrengen'.
Beide lijken mijn inziens nu goed te staan.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:10
jdh009 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 12:30:
[...]

Beide lijken mijn inziens nu goed te staan.
Behalve dan dat ""Nvidia, bekend van de videokaarten, gaat ook fysieke verzamelkaarten uitbrengen" Met ai gegenereerde titel?" met geen mogelijkheid onder de criteria van een -1 te scharen is.

Wellicht ligt het woordje ai gevoelig want het valt mij zojuist op dat vergelijkbare opmerkingen niet de (negatieve) aandacht hebben getrokken. Zo zie ik een reactie die aangeeft dat deze titel beter op nu.nl zou passen en iemand die letterlijk reageert met 'Bizarre titel'. Het enige verschil is dat ik de opvallende titel koppel aan het vermoedelijk gebruik van AI. Dat resulteert in 14 x -1, opmerkelijk. Maar dus niet volgende moderatie richtlijnen.

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 13-07-2026 13:14 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bulls in 'Samsung wil Zuid-Koreaanse chipfabriek al in 2029 openen door AI-chiptekorten'

Niet onderbouwde reacties kunnen volgens mij nooit ontopic zijn.

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:13
Waarschijnlijk bedoel je iets anders, want ook reacties die niet onderbouwd zijn, kunnen wel degelijk ontopic zijn.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
In een lopende discussie worden reacties van mij gecherrypicked om op 0 te zetten lijkt het. Dat lijkt mij niet helemaal fair.

Bor in 'AI-detectiesoftware: 40 procent posts op LinkedIn is vermoedelijk helemaal AI'
Bor in 'AI-detectiesoftware: 40 procent posts op LinkedIn is vermoedelijk helemaal AI'

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:56

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:20:
In een lopende discussie worden reacties van mij gecherrypicked om op 0 te zetten lijkt het. Dat lijkt mij niet helemaal fair.

Onvriendelijke toon door het gewicht van de discussie onnodig bij de persoon te leggen op wie je reageert, in plaats van op de inhoud. Hooguit een +0. -1 zou ik ook begrijpen ("onvriendelijk karakter").

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Bor

Bor

Topicstarter
The Zep Man schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:46:
[...]

Onvriendelijke toon door het gewicht van de discussie onnodig bij de persoon te leggen op wie je reageert, in plaats van op de inhoud. Hooguit een +0. -1 zou ik ook begrijpen ("onvriendelijk karakter").
Er is niets onvriendelijk aan deze reactie. Scherp, sure maar niet onvriendelijk. Een -1 is in mijn ogen sowieso een duidelijke mismoderatie. Hiernaast gaat het om 2 reacties waarbij de 2e zelfs niet scherp gebracht is.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 13-07-2026 14:49 ]

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:48:
Er is niets onvriendelijk aan deze reactie. Scherp, sure maar niet onvriendelijk. Een -1 is in mijn ogen sowieso een duidelijke mismoderatie.
"Als je denkt dat (...) heb je het geheel niet begrepen."

Terwijl duidelijk is dat degene op wie je reageert iets vanuit diens perspectief schrijft dat niet conflicteert met jouw perspectief (wat een sollicitatiebrief formeel is).

De toon is onvriendelijk. +0 is prima. -1 ook.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 13-07-2026 14:52 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
The Zep Man schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:50:
[...]

"Als je denkt dat (...) heb je het geheel niet begrepen."

Terwijl duidelijk is dat degene op wie je reageert iets vanuit diens perspectief schrijft dat niet conflicteert met jouw perspectief (wat een sollicitatiebrief formeel is.

De toon is onvriendelijk. +0 is prima. -1 ook.
Agree to disagree. Niet in de laatste plaats omdat het natuurlijk niet gaat om:
moet je een onzin brief schrijven waarom je het bedrijf geweldig vind.
Hoewel mijn reactie enigszins scherp gebracht is klopt het wel degelijk. Als je denkt dat je een onzin brief moet schrijven als motivatie bij een sollicitatie heb je het echt niet begrepen.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:53:
Agree to disagree. Niet in de laatste plaats omdat het natuurlijk niet gaat om:
Dat is jouw mening, Bor. Maar ik ga hier geen semantiek met jou bespreken.

Ik vind jouw reactie niet "scherp", maar "onvriendelijk". Hij staat zo goed, naar mijn mening.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 13-07-2026 14:57 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
The Zep Man schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:56:
[...]

Dat is jouw mening, Bor. Maar ik ga hier geen semantiek met jou bespreken.
We hoeven het niet eens te zijn. Waar ik tegen ageer is dat je aangeeft dat een -1 ook een passende score zou zijn. Dat is het niet. Ook ga je voorbij aan de rest van de punten. Er staan namelijk twee reacties waarbij je zeker in het 2e geval niet kan stellen dat deze scherp of onvriendelijk is. Dat er 2 reacties gecherrypicked worden is ook nog eens onderdeel van mijn klacht.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:58:
We hoeven het niet eens te zijn. Waar ik tegen ageer is dat je aangeeft dat een -1 ook een passende score zou zijn. Dat is het niet.
Dat vind jij het niet.
Ook ga je voorbij aan de rest van de punten. Er staan namelijk twee reacties waarbij je zeker in het 2e geval niet kan stellen dat deze scherp of onvriendelijk is.
Ik reageerde op een enkele reactie waar jij naar refereerde. Zie de postgeschiedenis.

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat is gewoon een verwachting van de user in kwestie lijkt mij. Daar past een +1 prima.

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat vind ik inderdaad gezien de reactie niet onvriendelijk is en zeker niet in de mate dat de modFAQ een -1 rechtvaardigt.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:01:
Dat vind ik inderdaad gezien de reactie niet onvriendelijk is en zeker niet in de mate dat de modFAQ een -1 rechtvaardigt.
Ik ga er geen semantische discussie met jou over voeren. Jouw positie is duidelijk. Mijn positie is duidelijk.

Nu weer terug naar mismoderaties.

• Bor

Bor

Topicstarter
The Zep Man schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:02:
[...]

Ik ga er geen semantische discussie met jou over voeren. Jouw positie is duidelijk. Mijn positie is duidelijk.

Nu weer terug naar mismoderaties.
We gaan deze discussie inderdaad stoppen. Ik ben benieuwd hoe anderen tegen deze moderaties aankijken. Ik kan ze niet rijmen met de modFAQ mede gezien de rest niet in de lijn zoals mijn reacties zijn beoordeeld zijn gescored.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:59:
Dat is gewoon een verwachting van de user in kwestie lijkt mij. Daar past een +1 prima.
Dus op basis van een aanname gaan we scores uitdelen?

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:07:
[...]
Dus op basis van een aanname gaan we scores uitdelen?
Je kan en hoeft niet elke verwachting te onderbouwen met een bron. Dat is simpelweg niet mogelijk. We kijken breder dan dat, mede naar hoe je iets brengt bijvoorbeeld. Welke onderbouwing verwacht je in dit geval? Was de score anders geweest als de reactie begon met "ik verwacht.. " of een soortgelijke duiding?

• Bor

Bor

Topicstarter
Calypso in 'Amerikaans bedrijf mag satellietspiegel gaan testen na goedkeuring' is geen +2. Zie bv de reactie eronder.

Het is nogal vanzelfsprekend dat de FCC alleen een uitspraak doet over zaken die binnen hun scope vallen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:09:
[...]

Je kan en hoeft niet elke verwachting te onderbouwen met een bron. Dat is simpelweg niet mogelijk. We kijken breder dan dat, mede naar hoe je iets brengt bijvoorbeeld. Welke onderbouwing verwacht je in dit geval? Was de score anders geweest als de reactie begon met "ik verwacht.. " of een soortgelijke duiding?
Een onderbouwing hoeft ook niet met een bron, maar het lijkt mij wel logisch om in elk geval iets toe te voegen waarom iemand iets vindt. Pas dan krijgt een reactie immers waarde.

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:19:
[...]

Een onderbouwing hoeft ook niet met een bron, maar het lijkt mij wel logisch om in elk geval iets toe te voegen waarom iemand iets vindt. Pas dan krijgt een reactie immers waarde.
Dat is zeker wenselijk maar in mijn ogen zorgt het gebrek hieraan in dit geval niet dat de reactie alle relevantie mist. Het is ook wel een beetje een open deur denk ik; moet je dat dan echt onderbouwen? Ik maak er een krappe +1 van.

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:44
biteMark in 'ACM onderzoekt of Odido bij hack persoonsgegevens van klanten goed beschermde'

Plus +1 voor een feitelijk incorrecte reactie lijkt me niet de bedoeling. Men leest niet wat er in het artikel staat en gebruikt dat om te klagen over belasting.

[ Voor 4% gewijzigd door separhim op 13-07-2026 15:27 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:23:
Dat is zeker wenselijk maar in mijn ogen zorgt het gebrek hieraan in dit geval niet dat de reactie alle relevantie mist. Het is ook wel een beetje een open deur denk ik; moet je dat dan echt onderbouwen? Ik maak er een krappe +1 van.
Als het een open deur in trappen is, kan iedereen dus hetzelfde roepen. En volgens mij zijn dat soort reacties (of in elk geval wanneer het teveel in herhaling valt) toch ook irrelevant?

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:28:
[...]
Als het een open deur in trappen is, kan iedereen dus hetzelfde roepen. En volgens mij zijn dat soort reacties (of in elk geval wanneer het teveel in herhaling valt) toch ook irrelevant?
Een herhaling van zetten is al snel irrelevant inderdaad.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:09:
Ik zou wel verwachten dat iemand aangeeft waarop diegene de verwachting baseert, om in elk geval de (beweeg)redenen te weten. Anders kan iedereen maar wat in het wilde weg roepen en er ontopic voor krijgen, onderbouwing is blijkbaar toch niet nodig.

EDIT: Ik zie dat ik al iets had gezegd in die strekking, sorry. De notificaties verwarden mij even.

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 13-07-2026 18:16 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Hoe is Bor in 'EU maakt na zomer wetsvoorstel voor minimumleeftijd op sociale media' irrelevant terwijl het gewoon een reactie is op de parent.

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

jdh009

FP PowerMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Bor

Bor

Topicstarter
Matthijz98 in 'Microsoft sloopt aanbevelingen uit Windows-zoekvenster in testversie' is irrelevant bij een artikel over Windows en bovendien nogal overtrokken met termen als "ondragelijk".

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 14-07-2026 11:10 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:10:
Matthijz98 in 'Microsoft sloopt aanbevelingen uit Windows-zoekvenster in testversie' is irrelevant bij een artikel over Windows en bovendien nogal overtrokken met termen als "ondragelijk".
Hier is nog wel wat hulp nodig.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bor schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:10:
Dat is zijn mening, die hij onderbouwt met argumenten zoals de zoekfunctie en aanbevelingen. Gewoon relevant dus. Dat jij dat niet ondragelijk vindt is jouw mening.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Bor

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 12:49:
[...]

Dat is zijn mening, die hij onderbouwt met argumenten zoals de zoekfunctie en aanbevelingen. Gewoon relevant dus. Dat jij dat niet ondragelijk vindt is jouw mening.
In relatie tot het nieuwsitem is de reactie wat eigenlijk neerkomt op de overstap op Linux niet relevant. De reactie gaat helemaal niet in op het onderwerp in het nieuwsitem.

Ondragelijk is een OS natuurlijk nooit. Dat is een onnodige term om de reactie nog even wat extra kracht bij te zetten op een manier dat het gewoon een overdreven flame is.

Een 0 is de best passende score in dit geval. We modereren hier niet op mening maar op relevantie.

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Geen +2 waard, gaat over de moderatie op een ander platform
Luchtbakker in 'Dumpert-abonnees krijgen geld terug na verhoging van 3,99 naar 39,99 euro'

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben.
@Technomania: We zijn niet allemaal zo perfect als Bas170

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bor schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 12:53:
In relatie tot het nieuwsitem is de reactie wat eigenlijk neerkomt op de overstap op Linux niet relevant. De reactie gaat helemaal niet in op het onderwerp in het nieuwsitem.
Het is relevant omdat hij aangeeft dat dit redenen zijn dat hij is overgestapt. Als ze het eerder hadden gedaan was hij wellicht niet overgestapt.
Ondragelijk is een OS natuurlijk nooit.
Dat is jouw mening.
We modereren hier niet op mening maar op relevantie.
Waarom impliceer je dat hier wel op mening wordt gemodereerd?

• Bor

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:00:
[...]

Het is relevant omdat hij aangeeft dat dit redenen zijn dat hij is overgestapt. Als ze het eerder hadden gedaan was hij wellicht niet overgestapt.
Ook dat is niet relevant.
Dat is jouw mening.
En zo kan je alles weg wegwimpelen, niet echt nuttig. Wat is er ondragelijk (zo erg dat het niet mogelijk is om het te verdragen) aan een OS. Het is een onnodige en sterk overdreven (kracht)term. Dat maakt het niet opeens waar of relevant.
Waarom impliceer je dat hier wel op mening wordt gemodereerd?
Omdat wat je aandraagt niet lijkt te gaan om relevantie van de reactie in relatie tot het onderwerp uit het nieuwsitem.

[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 14-07-2026 13:10 ]

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:40
Bor schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:03:

Wat is er ondragelijk (zo erg dat het niet mogelijk is om het te verdragen) aan een OS. Het is een onnodige en sterk overdreven (kracht)term. Dat maakt het niet opeens waar of relevant.
Please hold my beer.

Ik kan echt wel een lijst zaken op gaan noemen wat voor veel mensen "ondragelijk" kan zijn. Zeker met windows 11. Voor mij ook redenen om de machine het grootste deel van de tijd met rust te laten en em echt alleen te gebruiken als het nodig is. Zo letterlijk gaan zitten kijken naar een zin die obviously figuurlijk een frustratie verwoord is echt jammer. En ja, mensen kunnen het dus mogelijk echt niet verdragen tot het punt dat ze bijvoorbeeld een Mac of Chromebook kopen, of Linux over het geheel installeren. Dat zijn allemaal uitwerkingen van "ondraaglijkheid".
En zo kan je alles weg wegwimpelen, niet echt nuttig.
Tsja, ik zie je ook verder eigenlijk nergens anders zo op de letterlijke betekenis van woorden zitten als bij Microsoft artikelen. Om heel eerlijk te zijn vind ik dit iedere keer echt een non-issue en ben ik het over het algemeen totaal niet eens met de moderaties die je aandraagt op deze onderwerpen. Zo ook hier. Dit is een prima ontopic reactie, maar jij lijkt het niet eens te zijn met de inhoud. Dat mag, maar volgens mij heeft @CAPSLOCK2000 hier gewoon een punt.

• supersnathan94
Bor schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:06:
We gaan deze discussie inderdaad stoppen. Ik ben benieuwd hoe anderen tegen deze moderaties aankijken. Ik kan ze niet rijmen met de modFAQ mede gezien de rest niet in de lijn zoals mijn reacties zijn beoordeeld zijn gescored.
Ik blijf het raar vinden dat je zo over je eigen reacties missers blijft maken.
Dat vind ik inderdaad gezien de reactie niet onvriendelijk is
Het is niet aan jou om dat te bepalen. Niet alleen omdat het je eigen reactie is, maar vooral ook omdat dit soort dingen juist nuance vereisen. Maar in plaats van dat je je afvraagt waarom mensen hier dan mogelijk een probleem mee hebben, blijf je met het mod zwaard zwaaien dat het niet ongewenst is en dat we het niet onvriendelijk over mogen vinden komen.

tsja .. oke dan?

• Bor

Bor

Topicstarter
supersnathan94 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:50:
[...]

Please hold my beer.

Ik kan echt wel een lijst zaken op gaan noemen wat voor veel mensen "ondragelijk" kan zijn. Zeker met windows 11. Voor mij ook redenen om de machine het grootste deel van de tijd met rust te laten en em echt alleen te gebruiken als het nodig is.
Het gaat hier niet om je persoonlijke mening of ervaringen. Dat jouw mening overeenkomstig de reactie is wil niet zeggen dat je maar op mening moet gaan modereren.
Tsja, ik zie je ook verder eigenlijk nergens anders zo op de letterlijke betekenis van woorden zitten als bij Microsoft artikelen. Om heel eerlijk te zijn vind ik dit iedere keer echt een non-issue en ben ik het over het algemeen totaal niet eens met de moderaties die je aandraagt op deze onderwerpen. Zo ook hier.
Dat kan natuurlijk en enigsinds ironisch dat je dit zegt gezien ik ook wel eens anders hoor. Ik leg de reactie naast de moderatie FAQ en kijk naar de relevantie ten opzichte van het nieuwsitem. Reacties over Linux zijn niet echt relevant wanneer we het hebben over een wijziging in Windows en meer dan eens onderwerp van klachten van gebruikers bij dit soort artikelen.
Dit is een prima ontopic reactie, maar jij lijkt het niet eens te zijn met de inhoud.
Zie mijn eerdere reactie:
We modereren hier niet op mening maar op relevantie.
Is de overstap op Linux relevant of komt de reactie overeen met jouw eigen mening?

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 14-07-2026 14:01 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
supersnathan94 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:56:
[...]

Ik blijf het raar vinden dat je zo over je eigen reacties missers blijft maken.
Ik weet niet zo goed wat ik met deze reactie moet behalve dat ik dit een vreemde reactie vind waarvan het doel mij ontgaat. Om met je eigen woorden te spreken "tsja .. oke dan? "

Ik zie geen misser in dit geval, alleen negatieve interpretatie van een reactie die op zijn best kritisch of scherp is. In mijn ogen is een -1 of 0 niet de best passende score en direct de reden dat ik hem hier aandraag. Niet in de laatste plaats omdat mijn reacties gecherrypicked lijken te zijn om omlaag te scoren.

• supersnathan94
Bor schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:56:
[...]
Het gaat hier niet om je persoonlijke mening of ervaringen.
Tsja zo kun je alles wel wegwimpelen. Jij geeft aan "het kan toch nooit zo zijn dat". ik geef aan dat dit wel prima kan. en dat zijn eigenlijk altijd meningen en ervaringen want dat is gewoon het hele punt bij zo'n statement. "ondragelijk" is niet meetbaar, maar een ervaring of gevoel. Dat kun je dus altijd en alleen maar uitdrukken in gevoel en in ervaringen. De uitkomst van ondragelijk is een laptop die beneden in de prullenbak ligt, een nieuwe macbook of een verse linux installatie. Dan is het dus meetbaar geworden.
Dat kan natuurlijk en enigsinds ironisch dat je dit zegt gezien ik ook wel eens anders hoor. Ik leg de reactie naast de moderatie FAQ en kijk naar de relevantie ten opzichte van het nieuwsitem. Reacties over Linux zijn niet echt relevant wanneer we het hebben over een wijziging in Windows en meer dan eens onderwerp van klachten van gebruikers bij dit soort artikelen.
klachten van windows gebruikers neem ik aan dan? Want de rest boeit het niet zo namelijk.
Zie mijn eerdere reactie:

Is de overstap op Linux relevant of komt de reactie overeen met jouw eigen mening?
De overstap op linux is dan ook niet het onderwerp, het onderwerp van die reactie is dat het te laat is. De eerste zin. de overstap naar Linux is een gevolg van het late optreden van MS. dat jij dit samenvat naar "ik ben overgestapt" en dat dan het hele bericht noemt is jammer. Zoals @CAPSLOCK2000 ook al zei. Het overstappen naar linux is het gevolg, de rest is onderbouwing:

• supersnathan94
Bor schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:01:
[...]

Ik weet niet zo goed wat ik met deze reactie moet behalve dat ik dit een vreemde reactie vind waarvan het doel mij ontgaat. Om met je eigen woorden te spreken "tsja .. oke dan? "

Ik zie geen misser in dit geval, alleen negatieve interpretatie van een reactie die op zijn best kritisch of scherp is. In mijn ogen is een -1 of 0 niet de best passende score en direct de reden dat ik hem hier aandraag. Niet in de laatste plaats omdat mijn reacties gecherrypicked lijken te zijn om omlaag te scoren.
Maar in plaats van je afvragen waarom ie -1 scoort ga je degene die het je uit wil leggen overtuigen dat het objectief niet onvriendelijk zou zijn.

Jij post een bericht (met alle goede bedoelingen van dien), iemand vindt dat onvriendelijk. Jij kan daar van uitleggen dat het niet de bedoeling was, maar maakt het bericht zoals ie er staat niet minder onvriendelijk.

Kan gebeuren.

• Bor

Bor

Topicstarter
supersnathan94 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:04:
[...]
Jij geeft aan "het kan toch nooit zo zijn dat". ik geef aan dat dit wel prima kan. en dat zijn eigenlijk altijd meningen en ervaringen want dat is gewoon het hele punt bij zo'n statement. "ondragelijk" is niet meetbaar, maar een ervaring of gevoel.
Ondragelijk; zo erg dat het niet mogelijk is om het te verdragen. Dat zijn de voorbeelden die je aanhaalt niet. Vergelijk het met ondraaglijke pijn of ondragelijk lijden. Dat zijn zaken die ondragelijk zijn. Een niet optimaal werkende zoek functie in Windows is absoluut niet in de buurt van ondragelijk. Zo kan je alles wel recht proberen te praten.
klachten van windows gebruikers neem ik aan dan? Want de rest boeit het niet zo namelijk.
Bij Windows items komen de opmerkingen vooral van de Windows gebruikers. Bij Linux items andersom. Op de een of andere manier lukt het mensen blijkbaar niet om niet elke keer " but I use X" te roepen; een soort "i use arch btw" ondanks dat men denk ik wel doorheeft dat het eerder irritatie opwerkt dan een goed discussieonderwerp. Het is hetzelfde als bij electrisch rijden vs rijden op brandstof, AMD vs Intel etc.
De overstap op linux is dan ook niet het onderwerp, het onderwerp van die reactie is dat het te laat is.
Voor die user.. en laat zijn overstap op Linux nou net niet relevant zijn voor andere lezers en ook niet echt direct relevant zijn in relatie tot het nieuwsitem; een 0 dus.

Wat mij betreft gaan we verder met andere potentiële mismoderaties.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bor schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:03:
Ook dat is niet relevant.

[...]

En zo kan je alles weg wegwimpelen, niet echt nuttig.
Over wegwimpelen gesproken....

• Bor

Bor

Topicstarter
supersnathan94 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:10:
[...]

Maar in plaats van je afvragen waarom ie -1 scoort ga je degene die het je uit wil leggen overtuigen dat het objectief niet onvriendelijk zou zijn.
Ik kan moeilijk iets met een -1 op een reactie die in mijn ogen helemaal niet onvriendelijk is en waarvan tot nu toe helemaal niet is aangetoond wat er onvriendelijk is. We modereren hier zo objectief mogelijk.
Jij post een bericht (met alle goede bedoelingen van dien), iemand vindt dat onvriendelijk. Jij kan daar van uitleggen dat het niet de bedoeling was, maar maakt het bericht zoals ie er staat niet minder onvriendelijk.
Het maakt de reactie ook niet onvriendelijk an sich. Het punt wat ik hier heb opgegooid is dat de reactie in mijn ogen niet onvriendelijk is, hooguit kritisch of scherp. Een -1 is volgens mij (en de moderatie FAQ) daardoor geen passende moderatiescore.

Terug naar andere potentiële mismoderaties wat mij betreft.

• Bor

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:17:
[...]

Over wegwimpelen gesproken....
Wat wil je dat ik zeg? Je quote hier selectief. Beide opmerkingen gaan over verschillende punten.

Terug naar andere potentiële mismoderaties wat mij betreft. Mijn reacties hebben genoeg aandacht gehad.

[ Voor 34% gewijzigd door Bor op 14-07-2026 14:35 ]

• supersnathan94
Bor schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:17:
Ik kan moeilijk iets met een -1 op een reactie die in mijn ogen helemaal niet onvriendelijk is en waarvan tot nu toe helemaal niet is aangetoond wat er onvriendelijk is.
The Zep Man in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX"

Er hoeft niet te worden "aangetoond" wat er onvriendelijk "is". Ik heb je al eerder vertelt dat dingen onvriendelijk over kunnen komen en dat zijn dus vaak de randgevallen waar zowel een 0 als -1 van toepassing kan zijn.

• Bor

Bor

Topicstarter
supersnathan94 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 15:04:
[...]

Er hoeft niet te worden "aangetoond" wat er onvriendelijk "is". Ik heb je al eerder vertelt dat dingen onvriendelijk over kunnen komen en dat zijn dus vaak de randgevallen waar zowel een 0 als -1 van toepassing kan zijn.
Die reactie stelt een mening en geeft geen objectieve onderbouwing of verwijzing naar de van toepassing zijnde richtlijn.
Er hoeft niet te worden "aangetoond" wat er onvriendelijk "is".
We modereren zo objectief mogelijk en niet op basis van mening. Daar hoort waar het kan onderbouwing bij.

Zoals ik al aangaf; we gaan verder met andere mismoderaties. Deze discussie duurt veel te lang. Mijn reactie heeft voldoende aandacht gehad.

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 14-07-2026 15:12 ]

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:40

SomerenV

It's something!

supersnathan94 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 15:04:
[...]

Dan zal ik een duit in het zakje doen: ik snap niet hoe je de reacties van @Bor als onvriendelijk kan zien. Ze zijn to the point, maar onvriendelijk? Naah. In een discussie kunnen zulke reacties prima. Dat hoeft niet continue met fluwelen handschoenen aan behandeld te worden, maar mag soms ook wat duidelijker of scherper van toon zijn. Niks mis mee.

Dat het hier inmiddels al twee pagina's lang een wellus nietes is vind ik kwalijker :')

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Vinnie.1234
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-07 08:47
Vinnie.1234 in 'Rechter wijst beroep van DigiD-leverancier Solvinity tegen overnameverbod af'

Ik begrijp goed dat sommige mensen het niet leuk vinden dat niet iedereen achter de uitspraak staat van de rechter, maar waarom dit een -1 is is mij toch wel een raadsel. Ik reageer netjes op het artikel en geef aan dat ik het er niet mee eens ben. Volgens mij krijg ik hier puur een -1 omdat mensen het niet eens zijn met mij.

• Aldy
Vinnie.1234 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 16:16:
Vinnie.1234 in 'Rechter wijst beroep van DigiD-leverancier Solvinity tegen overnameverbod af'

Ik begrijp goed dat sommige mensen het niet leuk vinden dat niet iedereen achter de uitspraak staat van de rechter, maar waarom dit een -1 is is mij toch wel een raadsel. Ik reageer netjes op het artikel en geef aan dat ik het er niet mee eens ben. Volgens mij krijg ik hier puur een -1 omdat mensen het niet eens zijn met mij.
Ja, ik ben het ook niet met je eens, maar een +1 is hier zeker op haar plaats.
Maar ik zie wel dat jouw reactie nog geen half uur oud is.

[ Voor 4% gewijzigd door Aldy op 14-07-2026 16:45 ]

• Vinnie.1234
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-07 08:47
Aldy schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 16:42:
[...]

Ik wilde eerst langer wachten, maar ik zag dat de -1 gigantisch hoog was en de rest rest niet dus ik had niet gevoel dat die nog anders getrokken zou worden. Echter lijkt die nu gecorrigeerd want alles in nu 10 :)

• Bor

Bor

Topicstarter
Aldy schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 16:42:
[...]

Ik zit er hetzelfde in en ga even naar de -1 stemmers kijken. Dat lijkt puur op mening te zijn gebeurd.

• Bor

Bor

Topicstarter
Klauwhamer in 'Microsoft sloopt aanbevelingen uit Windows-zoekvenster in testversie' is een 0 en geen +2 (want geen relevantie tot het nieuwsitem) zoals de poster ook al aangeeft.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:50

Eagle Creek

Breathing security

Eagle Creek in 'ChatGPT werkt weer in WhatsApp'
Het bericht meldt dat ChatGPT weer werkt in WhatsApp.

Er wordt gereageerd door persoon "Waarom zou je dit willen?" - m.i. een prima inhoudelijke reactie omdat persoon graag het nut ter discussie wil stellen van de in het nieuwsbericht besproken feature.

Ik reageer daar inhoudelijk op Eagle Creek in 'ChatGPT werkt weer in WhatsApp' en daarmee m.i. volledig in lijn met het nieuwsbericht. Het is een inhoudelijke, informatieve achtergrondduiding op de tool die in het bericht wordt besproken.

Na gestart te zijn met +2 word ik weggemod met irrelevant 0. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dit negatieve stemmers zijn die tegen het product zijn.

Ik vraag daarom een correctie aan. Mijn reactie behandelde rechtstreeks de in het artikel besproken WhatsApp-integratie en gaf een inhoudelijk antwoord op een gestelde vraag over het nut ervan, waardoor deze per definitie relevant was voor de discussie...

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• supersnathan94
Eagle Creek schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:01:
Eagle Creek in 'ChatGPT werkt weer in WhatsApp'
Het bericht meldt dat ChatGPT weer werkt in WhatsApp.

Ik vraag daarom een correctie aan. Mijn reactie behandelde rechtstreeks de in het artikel besproken WhatsApp-integratie en gaf een inhoudelijk antwoord op een gestelde vraag over het nut ervan, waardoor deze per definitie relevant was voor de discussie...
Helaas ouder dan 48 uur.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Ik neem toch aan dat een moderator van Tweakers zelf dan een correctie kan doen?

• Bor

Bor

Topicstarter
Eagle Creek schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:27:
[...]

Ik neem toch aan dat een moderator van Tweakers zelf dan een correctie kan doen?
Dat kan en dat heb ik bij uitzondering net gedaan. Doorgaans dragen we hier geen moderaties aan die niet meer te modereren zijn vanwege het sluiten van het termijn.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Bor schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:29:
[...]

Dat kan en dat heb ik bij uitzondering net gedaan. Doorgaans dragen we hier geen moderaties aan die niet meer te modereren zijn vanwege het sluiten van het termijn.
Dat was mij niet bekend en las ik niet terug in de TS (integendeel zelfs).
Eventueel kan een powermod ingrijpen als de reactie tegen de regels is of de moderatie niet meer rechtgezet kan worden (bijvoorbeeld als de reactie te oud is of als er teveel mensen verkeerd hebben gemodereerd).
Desalniettemin waardeer ik de assistentie :9 !

• Bor

Bor

Topicstarter
Eagle Creek schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 21:07:
[...]

Dat was mij niet bekend en las ik niet terug in de TS (integendeel zelfs).

[...]

Desalniettemin waardeer ik de assistentie :9 !
Graag gedaan natuurlijk. Het rechtzetten van oudere reacties komt wel eens voor maar doorgaans min of meer in de gevallen waar de score wel heel erg scheef staat. We hebben maar beperkt tijd die we kunnen inzetten en willen voorkomen dat we zaken elke keer door crewleden moeten laten rechttrekken.

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Microsoft sloopt aanbevelingen uit Windows-zoekvenster in testversie' is volgens mij gewoon correct en relevant. Of de hele thread over Onedrive moet irrevant zijn. Er wordt weer gecherrypicked in de moderaties lijkt het. Het reageren wordt er niet leuker op zo. Aan de andere kant geeft het wel inzicht in waar ik vaker klachten over hoor. We gaan er eens induiken.

Edit: ook hier lijkt er weer op persoon gemod te worden: Bor in 'Microsoft sloopt aanbevelingen uit Windows-zoekvenster in testversie'

[ Voor 37% gewijzigd door Bor op 14-07-2026 23:03 ]

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Correct of niet, en ik vind de waarheid hier in het midden liggen, de toon en de argumenten van de discussie zijn niet constructief.

• Aldy
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 10:23:
Correct of niet, en ik vind de waarheid hier in het midden liggen, de toon en de argumenten van de discussie zijn niet constructief.
Over welke reactie heb je het?

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Aldy schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 10:36:
[...]

Over welke reactie heb je het?
Excuus, het gaat om de reacties direct voor mij, de Bor & supersnathan94 discussie.

• Bor

Bor

Topicstarter
Ook hier; de discussie is op zijn meest negatieve interpretatie misschien scherp maar gewoon relevant. Toch wordt er verschillend en zo te zien subjectief of op de persoon gemodereerd. Gezien ik zelf in deze discussie deelneem zal ik een collega vragen hier even naar te kijken. Ik zie te veel reacties aan de ene kant omlaag gaan en aan de andere kant omhoog.

Bor in 'Microsoft sloopt aanbevelingen uit Windows-zoekvenster in testversie' is volgens mij gewoon correct en relevant.

Idem voor: Bor in 'Microsoft sloopt aanbevelingen uit Windows-zoekvenster in testversie'

[ Voor 39% gewijzigd door Bor op 15-07-2026 11:09 ]

• Merik
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:09
Kunnen we misschien niet bezig blijven met zinloze eindeloze discussies? Er zijn genoeg slechte forums (en Youtube-kanalen) met powertrippende mods die om het minste of geringste bannen. Bij GoT is gelukkig een heel open cultuur, zowel bij mods als forumleden, maar dat maakt ook dat dat misbruikt kan worden.

Ignorance is bliss

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

• ZwolschBalletje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-07 13:19
Pasteis in 'VK werkt aan avondklok voor minderjarigen op sociale media'

Dit is naar mijn mening geen +2, maar een stuk sarcasme (netjes gelabeld, dat wel) aangevuld met een beetje doemdenken.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Met name de toon is negatief en past niet bij een vriendelijker T.net. Die reacties zijn niet meer waard dan +0.

"Scherp" hoeft niet onvriendelijk te zijn of zichzelf te verlagen tot het niveau van een ander.

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 16-07-2026 15:48 ]

• Aldy
The Zep Man schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 15:47:
[...]

Met name de toon is negatief en past niet bij een vriendelijker T.net. Die reacties zijn niet meer waard dan +0.

"Scherp" hoeft niet onvriendelijk te zijn of zichzelf te verlagen tot het niveau van een ander.
Het tweede deel van je laatste zin kost soms zoveel moeite.

• Bor

Bor

Topicstarter
Kaasdipje in 'Europees lijkende wachtwoordmanager lijkt Russisch te zijn' is een 0 (GR materiaal)

Inmiddels opgelost.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 17-07-2026 09:22 ]

• Aldy
Kan die hele discussie niet weggehaald worden. Tijs is zich de hele tijd aan het verdedigen en waarvoor? Tweakers lopen te klagen over de komkommertijd, maar het lijkt wel of ze daar zelf ook aan onderhevig zijn.
Het artikel zelf is gewoon tweakers-waardig, niet meer en niet minder.

• ZwolschBalletje
Nimac91 in 'Consumentenbond: 40 procent van Amazon-kortingen voldoet niet aan de wet'

Dit is geen 0 maar een waardevolle bijdrage aan de discussie.

Deze publisher beschrijft vanuit zijn/haar perspectief hoe het algoritme van Amazon kortingen geeft, tot diens volle tevredenheid.

Deze opvatting toont sympathie voor Amazon en zegt dat de Consumentenbond (en/of de wet) de plank misslaat. Ik ben het daar (zoals meerderen in de reacties) niet mee eens, maar het is wel degelijk een waardevolle bijdrage van een nieuw gezichtspunt in de discussie.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

ZwolschBalletje schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 21:59:
Nimac91 in 'Consumentenbond: 40 procent van Amazon-kortingen voldoet niet aan de wet'

Dit is geen 0 maar een waardevolle bijdrage aan de discussie.

Deze publisher beschrijft vanuit zijn/haar perspectief hoe het algoritme van Amazon kortingen geeft, tot diens volle tevredenheid.

Deze opvatting toont sympathie voor Amazon en zegt dat de Consumentenbond (en/of de wet) de plank misslaat. Ik ben het daar (zoals meerderen in de reacties) niet mee eens, maar het is wel degelijk een waardevolle bijdrage van een nieuw gezichtspunt in de discussie.
Ik ben het met je eens dat dit meer dan een 0 verdient, ook al is het misschien niet helemaal correct.
Op een bepaalde manier vind ik de post extra interessant door de denkfout. Diezelfde fout, alles vanuit je eigen belang bekijken, wordt voortdurend gemaakt in deze discussie. Normaal gesproken is dat het perspectief van de klant/gebruiker en soms dat van winkels van Google/Apple/MS, maar eigenlijk nooit vanuit een gewone leverancier die iets verkoopt via die winkels.

• ZwolschBalletje
Wellicht fijn als hier nog even extra naar gekeken wordt door mensen met zwaardere mod-rechten, want er is inmiddels ook 11x een -1 bij gekomen dus ik zie dit niet direct goedkomen.

[ Voor 44% gewijzigd door ZwolschBalletje op 18-07-2026 09:25 ]

• Bor

Bor

Topicstarter

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
Een 0 lijkt vanuit mijn oogpunt beter op z'n plaats.

I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21-07 13:56

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

deze heeft nog heel wat hulp nodig.

• Aldy
Militia Pilot schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 11:19:
[...]

deze heeft nog heel wat hulp nodig.
Daar mag zeker nog naar gekeken worden; 4X een +3 is helemaal van de zotte.

• Aldy
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 08:33:
[...]

Ik ben het met je eens dat dit meer dan een 0 verdient, ook al is het misschien niet helemaal correct.
Op een bepaalde manier vind ik de post extra interessant door de denkfout. Diezelfde fout, alles vanuit je eigen belang bekijken, wordt voortdurend gemaakt in deze discussie. Normaal gesproken is dat het perspectief van de klant/gebruiker en soms dat van winkels van Google/Apple/MS, maar eigenlijk nooit vanuit een gewone leverancier die iets verkoopt via die winkels.
Wat opvalt in het draadje is dat de consument totaal niet geïnteresseerd is in de gewone leverancier.

• Bor

Bor

Topicstarter
Aldy schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 12:17:
[...]

Daar mag zeker nog naar gekeken worden; 4X een +3 is helemaal van de zotte.
Dat is inderdaad een zeer duidelijke mismoderatie. Er gaan meerdere mensen zonder moderatie rechten verder inmiddels.

• Bor

Bor

Topicstarter
RxTweak in 'Apple maakt Apple Music-abonnementen 1 tot 3 euro per maand duurder' is geen +2 maar niet eens heel erg relevant. Een +1 is echt de max.

De verrdere discussie over Spotify is ook niet echt relevant bij een item over Apple music.

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 18-07-2026 12:49 ]

• TV_NERD
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 21-07 14:05
TV_NERD in 'Hoe Ubisoft Black Flag opnieuw opbouwde en welke hardware je nodig hebt'

Als mijn reactie over upscaling een 0 is, kan een betoog waarom upscaling testen moeilijk is geen +2 zijn :)

• Aldy
TV_NERD schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 13:24:
TV_NERD in 'Hoe Ubisoft Black Flag opnieuw opbouwde en welke hardware je nodig hebt'

Als mijn reactie over upscaling een 0 is, kan een betoog waarom upscaling testen moeilijk is geen +2 zijn :)
Beide staan inmiddels op +1, wat mij voor beide een redelijke score lijkt.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:40
!mark in ''RTX 50 Super-serie is vertraagd vanwege hoge prijzen van 3GB-geheugenmodules''

Dat mijn reactie hier een 0 krijgt kan ik nog inkomen gezien het als off-topic gezien kan worden. Máár de enige rede dat ik besloten had deze reactie achter te laten is omdat er een reactie stond met een feitelijk onjuist/slecht advies en ik graag wou voorkomen dat anderen binnen de community dit advies aannemen en teleurgesteld achter blijven.

De auteur van de reactie waarop ik reageer geeft zelf ook gewoon toe niet bekend te zijn met de genoemde proccesor om vervolgens wel een advies te geven dat je daar nog prima een recente videokaart van 1200+ euro nieuw bij kunt kopen:

FireBladeX in ''RTX 50 Super-serie is vertraagd vanwege hoge prijzen van 3GB-geheugenmodules''

Het voelt voor mij toch een beetje flauw dat een feitelijk onjuiste reactie een +1 krijgt en een correctie daarop door iemand wie wél bekend is met deze CPU dan meteen afgestaft wordt met een 0.

Deze uitkomst qua moderatie haalt bij mij dan ook altijd wel een beetje de motivatie weg om onjuiste reacties te corrigeren indien ik daar de parate kennis over hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door !mark op 20-07-2026 00:49 ]

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

@!mark je brengt twee reacties aan die ouder zijn dan 48 uur. Hier kunnen wij niets meer aan veranderen qua score.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:19

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Klauwhamer in 'Nextcloud-site is offline na hack: 'Heeft geen invloed op klanten''

Klauwhamer in 'Nextcloud-site is offline na hack: 'Heeft geen invloed op klanten''

Beide reacties zijn zèker geen -1 waard, gezien de reactie van Tijs. Ook de '0' vind ik volstrekte kolder omdat het relevant is wat een bedrijf precies communiceert en naar wie, maar ik heb geen zin in overloze discussies.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• supersnathan94
Klauwhamer schreef op maandag 20 juli 2026 @ 12:16:

Beide reacties zijn zèker geen -1 waard, gezien de reactie van Tijs. Ook de '0' vind ik volstrekte kolder omdat het relevant is wat een bedrijf precies communiceert en naar wie, maar ik heb geen zin in overloze discussies.
ik vind het gezien dit: Nextcloud GmbH in 'Nextcloud-site is offline na hack: 'Heeft geen invloed op klanten'' nog wel discutabel.

Maar meer ook omdat nou allemaal niet duidelijker wordt.

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:19

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

supersnathan94 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 12:23:
[...]

ik vind het gezien dit: Nextcloud GmbH in 'Nextcloud-site is offline na hack: 'Heeft geen invloed op klanten'' nog wel discutabel.

Maar meer ook omdat nou allemaal niet duidelijker wordt.
Het is wel duidelijk; Nextcloud beschouwt een deface als een "basic infrastructure issue", tenminste zolang het niet opgelost is. En dat is een faux pas als je 't mij vraagt, die echt heel schadelijk is voor het imago.
edit:
Er wordt sowieso irritant slecht gemod op mensen die kritisch zijn richting Nextcloud hierover, wat in mijn geval vreemd is, omdat ik altijd zeer positief tegenover Nextcloud sta voor zowel particulier, overheid, als bedrijf.

[ Voor 18% gewijzigd door Klauwhamer op 20-07-2026 12:28 ]

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• supersnathan94
Klauwhamer schreef op maandag 20 juli 2026 @ 12:26:
[...]

Het is wel duidelijk; Nextcloud beschouwt een deface als een "basic infrastructure issue", tenminste zolang het niet opgelost is. En dat is een faux pas als je 't mij vraagt, die echt heel schadelijk is voor het imago.
Dat ben ik met je eens, maar daarom vind ik het des te raar dat Tijs aangeeft ze wel degelijk spraken (on the record) over een hack. Want dat is een defacement in principe wel, daar geef ik je gelijk in. Dus vandaar dat ik iig nu niet 1+1 kan doen.

• supersnathan94
ik zit nu toch wel even dat ik denk . huh?

als ik deze reactie bekijk, dan is dat ontopic: Immutable in 'Anthropic maakt Claude Fable toch beschikbaar in duurste abo's', Maar als ik dan om verduidelijking vraag hoe en waarom en een suggestie bied voor troubleshooting dan is dat ineens offtopic? supersnathan94 in 'Anthropic maakt Claude Fable toch beschikbaar in duurste abo's'

In een topic over Fable, discussie/vragen over het gebruik van Fable beantwoorden/stellen is dan toch niet raar? of zeg ik iets verkeerds?

Geldt ook voor deze reactie: bzuidgeest in 'Anthropic maakt Claude Fable toch beschikbaar in duurste abo's' en de thread daaronder.

En dit begrijp ik helemaal niet: supersnathan94 in 'Anthropic maakt Claude Fable toch beschikbaar in duurste abo's' Als iemand mij daar wat over uit kan leggen dan graag. Stuk uitleg over hoe modellen werken, geo restricties op websearches, relevantie. Het gaat om andere modellen sure, maar dan zou die hele thread offtopic moeten zijn toch? Misschien dat mijn edit daar nog iets verduidelijking in geeft?

• Aldy
Misschien dat de supermods even naar de scorekaart kunnen kijken. De reactie staat nu op +0, waar ik vrede mee kan hebben, alhoewel ik het een -1 waard vind:
siggy in ''Marokko wilde NSO-spionagesoftware installeren bij Nederlandse journalist''

• supersnathan94
Aldy schreef op maandag 20 juli 2026 @ 13:53:
Misschien dat de supermods even naar de scorekaart kunnen kijken. De reactie staat nu op +0, waar ik vrede mee kan hebben, alhoewel ik het een -1 waard vind:
siggy in ''Marokko wilde NSO-spionagesoftware installeren bij Nederlandse journalist''
7x +2 :/

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

Hij staat toch goed op -1?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• supersnathan94
Meg schreef op maandag 20 juli 2026 @ 16:04:
[...]

Hij staat toch goed op -1?
Zeker, maar die +2's zijn dus wel een onderzoekje waard. maar dat is aan crew om dat verder te bepalen.
Verbaasde me meer over dergelijke moderaties, want zelfs al was het waar, op deze manier is het nog steeds nooit een +2.

• Aldy
Je hoeft ook niet alles te snappen. _/-\o_
Het probleem is dat toen ik deze een +1 wilde geven, deze reactie al ouder is dan 48 uur en ik niet meer kan modereren.

• Aldy
Of ik begrijp zijn betoog niet helemaal of die -1 is gewoon onterecht:
Gemeni in 'Nederlands Defensie wil onderzeeboten opsporen met gesleepte glasvezelkabels'
Voor mij is dit een +1

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:32
R4gnax in 'LG-monitoren lijken adware te installeren zonder gebruikers te informeren'

Hoezo is dit een 0 - irrelevant? Da's gewoon een nette ontopic reply die door een hoop FUD omtrent een situatie die op LG TVs speelt, heenprikt. Een situatie die eerder in de thread aangehaald werd.
Pagina: 1 ... 228 229 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2