Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 199 200 Laatste
Acties:

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:18

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Dat is inderdaad geen +2 maar een normale mening waarvoor een +1 voldoende is. Ik ga even naar de moderaties hier kijken. Dit lijken met name "mee eens" stemmen te zijn.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:39

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Lijkt mij wel relevant. Als er een nieuw voorstel / wet komt, mag je toch vinden dat de voordelen gerommel in de marge zijn? Met dus nog wat onderbouwing ervoor.

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:17
Sissors schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 11:53:
Lijkt mij wel relevant. Als er een nieuw voorstel / wet komt, mag je toch vinden dat de voordelen gerommel in de marge zijn? Met dus nog wat onderbouwing ervoor.
Ik vind het argument, waarom doen we iets aan probleem x terwijl probleem y meer invloed heeft (en in dit geval gaat het ook om afval van opladers versus energiegebruik van datacentres dus ook inhoudelijk niet zozeer tegenstrijdig), altijd overkomen als een vals dilemma. Ik zou zeggen dat als je dit zegt, er ook duidelijk moet staan waarom het aanpakken van probleem x effect heeft op het aanpakken van probleem y.

• Sissors
  • Niet online
separhim schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 11:57:
[...]

Ik vind het argument, waarom doen we iets aan probleem x terwijl probleem y meer invloed heeft (en in dit geval gaat het ook om afval van opladers versus energiegebruik van datacentres dus ook inhoudelijk niet zozeer tegenstrijdig), altijd overkomen als een vals dilemma. Ik zou zeggen dat als je dit zegt, er ook duidelijk moet staan waarom het aanpakken van probleem x effect heeft op het aanpakken van probleem y.
Eens dat het niet het beste argument is. Tegelijk sommige dingen zijn gewoon echt gerommel in de marge. Maar als we zulke hoge eisen aan een +1 gaan stellen, dan kunnen er nog heel veel meer naar 0 gaan.

• separhim
Sissors schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 11:59:
[...]

Eens dat het niet het beste argument is. Tegelijk sommige dingen zijn gewoon echt gerommel in de marge. Maar als we zulke hoge eisen aan een +1 gaan stellen, dan kunnen er nog heel veel meer naar 0 gaan.
Nou ja zoals ik zei, ik vind het meer een drogreden dan een argument, en ik vind zelf slechtz enkel een drogreden plaatsen genoeg om een 0 te geven, maar meninigen daarover kunnen natuurlijk verschillen.

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Sissors schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 11:59:
[...]

Maar benoem het dan ook, dat maakt het mogelijk nog relevant. Behalve een bepaald statement kun je op deze reactie nu weinig inbrengen omdat die niet ingaat op het artikel zelf en ook niet aangeeft wat dan wel relevant is om aan te pakken en vooral waarom dit het aanpakken van dat uitsluit, minder maakt of niet voor gekozen is.

Het valt voor mij in dezelfde categorie als “leuk dat feature X is uitgebracht maar ik had liever Y gezien” of een reactie waarop je kunt antwoorden dat een instantie/bedrijf/overheid prima meerdere dingen tegelijk kan aanpakken. Het is geen lineair proces waarbij ze zich maar op één onderwerp mogen of kunnen richten en pas op de volgende wanneer dit af is.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Bor

Bor

Topicstarter
Volgens mij zijn deze allemaal niet irrelevant maar gaan ze gewoon over het onderwerp in kwestie en zijn zo ook nog eens correct.

Bor in 'OM: pro-Russische hackgroep betaalde 17-jarige voor spioneren met wifisniffer'
Bor in 'OM: pro-Russische hackgroep betaalde 17-jarige voor spioneren met wifisniffer'

De reacties hebben allemaal een enkele (opvallende) moderatie.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 19-10-2025 22:07 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

maffiabaas in 'Meeste AWS-diensten zouden na storing weer bereikbaar zijn - update 2'

Wat is hier informatief aan? Reactie lijkt op de manier van schrijven een beetje uit de lucht te vallen, schijnbaar gebruikt Ring diensten van AWS of zo? :? Vervolgens valt het Ring behoorlijk aan, omdat er een keer een storing is bij AWS waar Ring last van heeft. Om af te sluiten met een sisser...

Sando in 'Meeste AWS-diensten zouden na storing weer bereikbaar zijn - update 2' - Ook van deze comment vraag ik mij af of het tweede deel (onder de opsomming) niet wat offtopic / vergezocht is. Ik zou de reactie mede hierdoor niet meer dan een +1 geven, maar ik weet niet of +2 overdreven is, omdat het eerste deel (met de opsommig dus) best wel informatief is.

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 20-10-2025 12:35 ]

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-11 11:52

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
xoniq in 'Europese publieke DNS-resolver dns0 stopt per direct vanwege tijd- en geldgebrek'

Lijkt me behoorlijk offtopic en volgens mij geen +2. De post is lang, maar tja, voegt weinig tot niks toe.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:07
RobertMe in 'KDE Plasma 6.5 kan automatisch naar dark mode overschakelen'

Wordt het duidelijk (aangegeven) citeren van "AI" nu al als -1 gemodereerd zonder naar de verdere inhoud te kijken?

• drdelta
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:40
drdelta in ''Amazon wil komende jaren 600.000 vacatures in VS voorkomen door robotisering''

Hoi, volgens mij wordt ik aangevallen door mensen die het moderatie systeem misbruiken omdat zij een andere mening hebben dan ik.

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-11 18:31

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Hier is nog wel wat hulp nodig. Volgens mij een prima +1.

[ Voor 4% gewijzigd door AlphaRomeo op 21-10-2025 17:02 ]

• Bor

Bor

Topicstarter

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:38
PdeBie in 'Roguelike game Ball X Pit is in eerste vijf dagen 300.000 keer verkocht'
Staat op 0 maar hij legt gewoon het verschil uit tussen een roguelike of -lite en heeft gelijk.

Gamertag: FinrazielNL

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Eentje staat nu goed, maar zijn dit geen schoolvoorbeelden van meningmodden? De reacties zijn niets mis mee op zichzelf, maar een +2 of +3?

Een daarvan heeft trouwens nog één klein zetje nodig om op +1 uit te komen. De ander gaat het, vrees ik, niet redden.

• Zyphlan
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-10 07:04
Is er weer 1 bezig in mijn reacties op het stukje over nexperia van 2 dagen terug al mijn reacties -1 te geven zelfs bij een reacties die 80+ +2 kreeg.

Zyphlan in 'Nexperia China zegt onafhankelijk verder te gaan na Nederlandse overname'

Meerdere reacties van mij niet alleen deze.

[ Voor 37% gewijzigd door Zyphlan op 22-10-2025 07:03 ]

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-11 17:41
simplicidad in ''Amazon wil komende jaren 600.000 vacatures in VS voorkomen door robotisering''
Hele discussie waarin die reageert is al off-topic en dus eigenlijk hooguit een 0, maar deze is dan nog maximaal een +1. Heeft nog maar een klein tikje nodig.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter
Een verhaal over waarom je dit niet gebruikt lijkt mij eerder amper relevant dan +2:

HollowGamer in 'Nieuwe driver voor Linux belooft snelle toegang tot Windows-bestandssysteem NTFS'

• separhim
Hawkysoft in 'Netflix kondigt adaptaties van Catan aan'

Ik weet dat deze reactie terecht op 0 staat, maar ik zou er graag op willen wijzen dat er in totaal 11 +2 en +3 moderaties zijn gegeven op een reactie die feitelijk onjuist is (het spel heet niet zo meer), en klaagt dat "Generatie van vandaag zoekt echt naar redenen om te zeuren/klagen..". Dat lijkt duidelijk dat de accounts die veel te hoge meningmoderaties hebben gegeven en dus even de FAQ door zouden moeten lezen. Sorry als deze reactie niet hier de bedoeling is.

• Bor

Bor

Topicstarter
separhim schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:08:
Hawkysoft in 'Netflix kondigt adaptaties van Catan aan'

Ik weet dat deze reactie terecht op 0 staat, maar ik zou er graag op willen wijzen dat er in totaal 11 +2 en +3 moderaties zijn gegeven op een reactie die feitelijk onjuist is (het spel heet niet zo meer), en klaagt dat "Generatie van vandaag zoekt echt naar redenen om te zeuren/klagen..". Dat lijkt duidelijk dat de accounts die veel te hoge meningmoderaties hebben gegeven en dus even de FAQ door zouden moeten lezen. Sorry als deze reactie niet hier de bedoeling is.
Ik heb daar ingegrepen. Diverse mening modders hebben een DM ontvangen.

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-11 18:41

kodak

FP ProMod
Het lijkt me niet de bedoeling om een inhoudelijke reactie naar irrelevant/offtopic te modereren.
kodak in 'Bunq ontkent juridisch dreigen tegen Reddit na post ex-werknemer - update'

Inmiddels staat de reactie zelfs op 2x ongewenst en 5x irrelevant/offtopic.

[ Voor 15% gewijzigd door kodak op 22-10-2025 19:53 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. Het is een herhaling van waar nieuws op in gaat en bronnen over geeft.
wildhagen in 'Trump verleent veroordeelde Binance-oprichter Zhao gratie'

• Meg
  • Niet online

Meg

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 12:57

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Meg schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:52:
[...]

Die reactie staat duidelijk op +1 hoor.
Inmiddels wel, dat zal het effect zijn van hier melden, zelfs de 0-en zijn nu verdwenen.

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-11 17:49
Deze reactie is niet alleen eenzijdig, maar eveneens onjuist. De overheid verplicht geen ondernemer dat een klant moet kunnen pinnen. De banken brengen ook de ondernemer kosten in rekening als die contant geld afstort. In een eerdere post stelde hij dat hij ondernemer is, maar als ondernemer weet je deze zaken. En als je niet weet dat de bank kosten in rekening brengt als je contant geld afstort, dan vraag ik mij af wat je met je contante geld doet????
Een +1 lijkt mij daarom veel te hoog. Door de onjuistheid kom ik op -1:
Hansie9999 in 'Nederlands betalingsverkeer verstoord door landelijke storing'

[ Voor 6% gewijzigd door Aldy op 24-10-2025 14:14 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Het lijkt me niet de bedoeling om een inhoudelijke reactie naar offtopic irrelevant te modden.
kodak in 'Apple verliest Britse classactionrechtszaak over onterechte App Store-commissie'

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-11 19:57
Het is vast een 1+ en misschien een 2+ waard, maar zeker geen 3+.
Lijkt een half google translate/ai post zonder echte bronvermelding:

CommanderWes in 'Amazon: bug in geautomatiseerd DNS-beheer zorgde voor kettingreactie AWS-storing'

• Sissors
  • Niet online
jaspermeul schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:18:
Het is vast een 1+ en misschien een 2+ waard, maar zeker geen 3+.
Lijkt een half google translate/ai post zonder echte bronvermelding:

CommanderWes in 'Amazon: bug in geautomatiseerd DNS-beheer zorgde voor kettingreactie AWS-storing'
Het is (grotendeels) door AI geschreven, maar goed het is niet overduidelijk genoeg dat daarom er wat mee gedaan zal worden. Een +1 vind ik al erg hoog voor iets met zoveel overdrijvingen en ononderbouwde beschuldigingen.

• Aldy
Sissors schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:24:
[...]

Het is (grotendeels) door AI geschreven, maar goed het is niet overduidelijk genoeg dat daarom er wat mee gedaan zal worden. Een +1 vind ik al erg hoog voor iets met zoveel overdrijvingen en ononderbouwde beschuldigingen.
Als ik de reacties op deze bijdrage lees, snap ik sowieso niet dat er hoger dan +0 gemodereerd wordt. Het leest echt als een AI, zonder enige vorm van onderbouwing.

• Tweakez
  • Niet online
Zie de post alhier Tweakez in 'Trump verleent veroordeelde Binance-oprichter Zhao gratie' - wat definitly niet een -1 zou moeten verdienen :+ snap best dat er wat anti-binance mensen het oneens zijn ermee, maar -1 of een 0 is het zeer zeker niet.

Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-11 07:49

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Tweakez schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:40:
Zie de post alhier Tweakez in 'Trump verleent veroordeelde Binance-oprichter Zhao gratie' - wat definitly niet een -1 zou moeten verdienen :+ snap best dat er wat anti-binance mensen het oneens zijn ermee, maar -1 of een 0 is het zeer zeker niet.
Jouw melding hoort in dit topic thuis, dus ik heb hem even verplaatst.

Verder voegt jouw reactie niets toe aan wildhagen in 'Trump verleent veroordeelde Binance-oprichter Zhao gratie', want hij stelt ook al dat de antiwitwaswetgeving was overtreden. Daarmee is jouw reactie niet ongewenst, maar wel irrelevant.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Aldy schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:06:
Deze reactie is niet alleen eenzijdig, maar eveneens onjuist. De overheid verplicht geen ondernemer dat een klant moet kunnen pinnen. De banken brengen ook de ondernemer kosten in rekening als die contant geld afstort. In een eerdere post stelde hij dat hij ondernemer is, maar als ondernemer weet je deze zaken. En als je niet weet dat de bank kosten in rekening brengt als je contant geld afstort, dan vraag ik mij af wat je met je contante geld doet????
Een +1 lijkt mij daarom veel te hoog. Door de onjuistheid kom ik op -1:
Hansie9999 in 'Nederlands betalingsverkeer verstoord door landelijke storing'
Onjuistheden zijn niet ongewenst (-1), maar irrelevant (0).

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Aldy
Dirk schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:18:
[...]

Onjuistheden zijn niet ongewenst (-1), maar irrelevant (0).
Ook als het bewust onjuist is? Het door de overheid verplichten is naar mijn mening bewust de lezer op het verkeerde been zetten.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Ik heb geen reden om aan te nemen dat het bewust onjuiste informatie is.

• Aldy
Dirk schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:30:
Ik heb geen reden om aan te nemen dat het bewust onjuiste informatie is.
Als consument weet je zulke dingen niet, maar hij stelde eerder dat hij ondernemer is en aan consumenten levert en dan weet je precies hoe de vork in de steel zit.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Wat ik zie is de typische kleine ondernemer die alleen naar de directe kosten kijkt en dan klopt zijn verhaal grofweg wel. Pas als je verder gaat nadenken zie je de fouten.

• Aldy
Dirk schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:38:
Wat ik zie is de typische kleine ondernemer die alleen naar de directe kosten kijkt en dan klopt zijn verhaal grofweg wel. Pas als je verder gaat nadenken zie je de fouten.
Oké, het voordeel van de twijfel. Daar ga ik in mee.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Tweakez
  • Niet online
Dirk schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:15:
[...]

Jouw melding hoort in dit topic thuis, dus ik heb hem even verplaatst.

Verder voegt jouw reactie niets toe aan wildhagen in 'Trump verleent veroordeelde Binance-oprichter Zhao gratie', want hij stelt ook al dat de antiwitwaswetgeving was overtreden. Daarmee is jouw reactie niet ongewenst, maar wel irrelevant.
Meneer post foutieve informatie en mijn bericht is niet relevant. Heb je gesolliciteerd bij het circus of? Snap ik jullie niet :')

Het is heel simpel, CZ heeft de witwaswetgeving niet overtreden, CZ heeft schuld bekend aan het overtreden van de Bank Secrecy Act door geen effectief anti-witwasprogramma (AML) te onderhouden, niet aan witwassen zelf.

Zonder de ernst daarvan te bagatelliseren, is hij de enige persoon ooit die gevangenisstraf kreeg uitsluitend voor deze overtreding, terwijl traditionele banken zoals TD Bank miljarden aan boetes betalen voor enorme AML-fouten zonder dat er ook maar één bestuurder gevangen wordt gezet.

Dit verschil benadrukt hoe hij onterecht is vervolgd omdat hij actief was in crypto, en waarom de gratie volledig terecht is.

Dat is ook duidelijk te lezen in de gerechterlijke uitspraak die ik heb gedeeld. Maar blijkbaar heeft niemand hier gehoord van DYOR en is er gewoon een hetze jegens CZ :+

Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Nogmaals, jouw punt wordt niet tegengesproken en jouw mening over de terechtheid van de gratie impliceer je hooguit in de reactie, dus dat is niet relevant voor de score.

• Heloise
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11 07:20
[Verwijderd, door mij geheel verkeerd geïnterpreteerd, sorry]

[ Voor 84% gewijzigd door Heloise op 26-10-2025 06:53 ]

• Meg
  • Niet online

Meg

• kodak

kodak

FP ProMod
Insinuaties als
Wat jij omschrijft zijn drumhead trails voor bedrijven. De schuld is al bepaald en vorm de vorm laten we het door een rechter even aftikken, geen beroep mogelijk, geen verdediging.
lijkt me absoluut geen behoorlijke manier van reageren.

bzuidgeest in 'Apple verliest Britse classactionrechtszaak over onterechte App Store-commissie'

• Meg
  • Niet online

Meg

• kodak

kodak

FP ProMod
Wat is er (8x) irrelevant / offtopic aan deze inhoudelijke reactie?
kodak in 'Grindr-aandeelhouders willen bedrijf weer van beurs halen'

• Bor

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 in 'Cooler Master komt terug van advies om 12V-2x6-stekker met vijl te modificeren' is geen +2 maar een normale +1 reactie. Dit is ontopic/ relevant maar niet informatief.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 26-10-2025 23:19 ]

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

EquiNox in 'TikTok-deal tussen VS en China donderdag afgerond, Oracle krijgt groot belang'
Een experimentje; een nette onderbouwde en vrij neutrale post met bronvermeldingen naar authentieke bronnen die mijn beweringen 1 op 1 onderbouwen. Nergens beledigend of aanvallend. Binnen 5 mins meerdere -1's. Meningmodden. Aanpakken die lui.

• Aldy
EquiNox schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 09:28:
EquiNox in 'TikTok-deal tussen VS en China donderdag afgerond, Oracle krijgt groot belang'
Een experimentje; een nette onderbouwde en vrij neutrale post met bronvermeldingen naar authentieke bronnen die mijn beweringen 1 op 1 onderbouwen. Nergens beledigend of aanvallend. Binnen 5 mins meerdere -1's. Meningmodden. Aanpakken die lui.
Naar mijn mening wordt er erg veel onterecht -1 gemod bij dit onderwerp.

• jdh009

jdh009

FP ProMod
EquiNox schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 09:28:
Dat lijkt me inderdaad niet zomaar een -1, maar gezien het artikel "TikTok-deal tussen VS en China donderdag afgerond, Oracle krijgt groot belang" zie ik de discussie over documenten bij Biden zelf niet echt als ontopic. Idem met de reactie(s) daarop... dus dit is, zoals de persoon zelf ook al aangeeft, geen +2: Stetsed in 'TikTok-deal tussen VS en China donderdag afgerond, Oracle krijgt groot belang'

[ Voor 10% gewijzigd door jdh009 op 27-10-2025 11:41 ]

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
-1 omdat ik de grote blonde leider aanspreek?

Stukfruit in 'TikTok-deal tussen VS en China donderdag afgerond, Oracle krijgt groot belang'

Ik had 'm ook oranje wortel kunnen noemen, maar ik probeer het nog enigszins netjes te houden.

Krijg ik ook -1 als ik 'm een wannabe dictator noem?

Dat zit wel Schnorr.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

wiseger in 'Gerucht: Apple wil ook vaporchamber in iPad Pro'

Zo hé, dit is wel het uiterste tekstboek voorbeeld van meningmodden :+ Iemand doet hier alsof er een vraag gesteld wordt, beantwoordt die vraag (die helemaal niet gesteld wordt) zonder enige toevoeging t.o.v. wat al in het artikel staat, en dat krijgt dan maar liefst 6x +2, terwijl het toch écht gewoon hartstikke off-topic is volgens de FAQ

• Bor

Bor

Topicstarter
Oon schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 01:43:
wiseger in 'Gerucht: Apple wil ook vaporchamber in iPad Pro'

Zo hé, dit is wel het uiterste tekstboek voorbeeld van meningmodden :+ Iemand doet hier alsof er een vraag gesteld wordt, beantwoordt die vraag (die helemaal niet gesteld wordt) zonder enige toevoeging t.o.v. wat al in het artikel staat, en dat krijgt dan maar liefst 6x +2, terwijl het toch écht gewoon hartstikke off-topic is volgens de FAQ
Deze staat inmiddels op een beter passende score.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (10×). Het is vooral een mening. Die mening gaat ook nog voor het grootste deel over een ander bedrijf.
Stijnvi in ''Regering NL greep in bij Nexperia, omdat Chinese topman bedrijf leeg trok''

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geheel inhoudelijk en relevant, geen 0 (5x -1, 9x 0).
kodak in 'Python-stichting trekt subsidieaanvraag VS in door diversiteitsverbod'

• Aldy
Enerzijds vraag je je iets af en anderzijds trek je de integriteit van de stichting in twijfel. Dit lijkt mij geen -1, maar meer dan een +0 kan ik er ook niet van maken.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-11 11:06

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Gewoon ontopic en relevant, het gaat direct over Github.

CAPSLOCK2000 in 'GitHub gaat in twee jaar naar Azure migreren: waarom duurt dat zo lang?'

En als we zo flauw zijn dat het niet direct over de migratie naar Azure gaat dan kunnen we eigenlijk alle reacties wel schrappen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-11 17:57
Volgens mij is er voor de meeste van die 0/-1-moderaties wel meer te zeggen dan enkel "niet mee eens". Het herhaaldelijk opvoeren van varianten op dezelfde al weerlegde vereenvoudigingen of stromannen is op zijn best zinloze tijdsverspilling (als de poster het oprecht niet begrepen heeft) en op zijn slechtst trollgedrag (als het opzettelijk is).

• kodak

kodak

FP ProMod
Aldy schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 12:22:
[...]
anderzijds trek je de integriteit van de stichting in twijfel.
Een vraag of men echt nodig had of dat dit meer ging om te opportunistisch ergens geld hopen te krijgen gaat om twee kanten die kunnen spelen. Het nieuws is juist dat men de aanvraag al had gestart en zich aan bijna het einde van de aanvraag pas niet kan vinden in belangrijke eisen. Dat kan verschillende oorzaken hebben, waaronder te opportunistisch een aanvraag doen zonder de regels goed te kennen. En hoewel dat niet leuk is hoort een mening dat wel of niet graag te lezen niet mee te spelen in het modereren. Het gaat daarbij ook te ver om het door te trekken alsof een tweaker dus ook maar de integriteit in twijfel trekt. Er kunnen namelijk verschillende oorzaken zijn voor opportunistisch handelen, zoals beginnen met een verwachtingen in de onervaren hoop dat het de eigen principes niet raakt. Maar als we het niet eens zijn: voer er dan discussie over in plaats van het enkel maar negatief op te vatten als ongewenst of alsof een mede-tweaker meteen ook maar integriteit in twijfel trekt. Modereren hoort behoorlijk neutraal te gebeuren.

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
thomas_n schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 14:24:
[...]
Volgens mij is er voor de meeste van die 0/-1-moderaties wel meer te zeggen dan enkel "niet mee eens". Het herhaaldelijk opvoeren van varianten op dezelfde al weerlegde vereenvoudigingen of stromannen is op zijn best zinloze tijdsverspilling (als de poster het oprecht niet begrepen heeft) en op zijn slechtst trollgedrag (als het opzettelijk is).
Kun je specifiek zeggen om welke posts het gaat waar dat soort dingen gelden?

Bijvoorbeeld het punt wat hier gemaakt wordt is toch gewoon terecht en dus +1? PixelPionier in 'Python-stichting trekt subsidieaanvraag VS in door diversiteitsverbod' Dat er een wat complexere uitleg aan kan zitten wordt mooi uitgelegd in de opvolgende post die dan ook terecht +2 is wat mij betreft.

[ Voor 8% gewijzigd door AlphaRomeo op 28-10-2025 14:56 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zie niet hoe 'nog een voorbeeld, maar dan dichtbij' ontopic is: Sharky in 'Elon Musk introduceert Wikipedia-concurrent Grokipedia met AI-content'

• thomas_n
AlphaRomeo schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 14:55:
[...]

Kun je specifiek zeggen om welke posts het gaat waar dat soort dingen gelden?

Bijvoorbeeld het punt wat hier gemaakt wordt is toch gewoon terecht en dus +1? PixelPionier in 'Python-stichting trekt subsidieaanvraag VS in door diversiteitsverbod' Dat er een wat complexere uitleg aan kan zitten wordt mooi uitgelegd in de opvolgende post die dan ook terecht +2 is wat mij betreft.
Het gaat om alle genoemde 0/-1 posts. In de door jou gekozen post bijvoorbeeld worden de begrippen "discriminatie" en "inclusiviteit" dusdanig versimpeld dat hun betekenis voor de hier geschetste situatie verloren gaat. (deze situatie betreft in dit geval het streven naar inclusiviteit en een gelijk speelveld door bestaande scheve verhoudingen, uitsluiting en discriminatie tegen te gaan)

Ik ben er vanuit gegaan deze poster dat niet met kwade opzet deed, dus heb een 0 gegeven. Als je er wel kwade opzet in ziet, bijvoorbeeld omdat deze zelfde misvatting al zo vaak voorbij is gekomen dat je er bewust opgezette oogkleppen in ziet, zou een -1 ook kunnen.

• Heloise
Heloise in 'Elon Musk introduceert Wikipedia-concurrent Grokipedia met AI-content'

Liefs 8 x een -1. Waarom?

Ik ben blij met elke concurrentie voor Wikipedia en geef duidelijk aan waarom ik dat vind. Dus on-topic en onderbouwd met mijn ervaringen bij Wikipedia. Dan is elke -1 een geval van mening-moderatie.

• thomas_n
Heloise schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:07:
Heloise in 'Elon Musk introduceert Wikipedia-concurrent Grokipedia met AI-content'

Liefs 8 x een -1. Waarom?

Ik ben blij met elke concurrentie voor Wikipedia en geef duidelijk aan waarom ik dat vind. Dus on-topic en onderbouwd met mijn ervaringen bij Wikipedia. Dan is elke -1 een geval van mening-moderatie.
Ik vermoed dat dat komt door de woorden "linkse propaganda", die je gebruikt om het werk van de vele Wikipedia-vrijwilligers te omschrijven.

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
thomas_n schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:18:
[...]

Het gaat om alle genoemde 0/-1 posts. In de door jou gekozen post bijvoorbeeld worden de begrippen "discriminatie" en "inclusiviteit" dusdanig versimpeld dat hun betekenis voor de hier geschetste situatie verloren gaat. (deze situatie betreft in dit geval het streven naar inclusiviteit en een gelijk speelveld door bestaande scheve verhoudingen, uitsluiting en discriminatie tegen te gaan)

Ik ben er vanuit gegaan deze poster dat niet met kwade opzet deed, dus heb een 0 gegeven. Als je er wel kwade opzet in ziet, bijvoorbeeld omdat deze zelfde misvatting al zo vaak voorbij is gekomen dat je er bewust opgezette oogkleppen in ziet, zou een -1 ook kunnen.
Vanuit jouw bubbel lijken die begrippen misschien versimpeld, maar besef je ook dat er andere bubbels in Nederland zijn. Mensen die daadwerkelijk de uitleg die op die reacties gegeven is nog nooit gehoord hebben. Dit geeft maar weer aan hoe gepolariseerd Nederland is, maar ook hoe opgesloten we eigenlijk zitten in onze bubbels. De verkiezingen van morgen zullen het weer bevestigen.

Samengevat: nee het omlaag modereren van dat soort posts omdat het een tweaker is met beperkte kennis van de (linguïstiek van) begrippen discriminatie en inclusiviteit is niet de bedoeling en niet waar het moderatiesysteem voor bedoeld is.

• thomas_n
AlphaRomeo schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:30:
[...]

Vanuit jouw bubbel lijken die begrippen misschien versimpeld, maar besef je ook dat er andere bubbels in Nederland zijn. Mensen die daadwerkelijk de uitleg die op die reacties gegeven is nog nooit gehoord hebben. Dit geeft maar weer aan hoe gepolariseerd Nederland is, maar ook hoe opgesloten we eigenlijk zitten in onze bubbels. De verkiezingen van morgen zullen het weer bevestigen.

Samengevat: nee het omlaag modereren van dat soort posts omdat het een tweaker is met beperkte kennis van de (linguïstiek van) begrippen discriminatie en inclusiviteit is niet de bedoeling en niet waar het moderatiesysteem voor bedoeld is.
Ook wanneer dit binnen één onderwerp twintig keer op vrijwel dezelfde manier gebeurt? Als de benodigde uitleg al meerdere keren in het topic staat? Welke eigen inzet mag er verwacht worden?

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
thomas_n schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:54:
[...]
Ook wanneer dit binnen één onderwerp twintig keer op vrijwel dezelfde manier gebeurt? Als de benodigde uitleg al meerdere keren in het topic staat? Welke eigen inzet mag er verwacht worden?
Dat moet je per geval afwegen, maar in dit geval gaat het om een van de vrijwel eerste posts. Dus nog voordat het vaak herhaald is. Eigen inzet mag je zeker verwachten, maar dit is geen gebrek aan inzet, maar een gebrek aan informatie / beperkte bubbel. En van twee kanten wat mij betreft.

• Heloise
thomas_n schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:21:
[...]

Ik vermoed dat dat komt door de woorden "linkse propaganda", die je gebruikt om het werk van de vele Wikipedia-vrijwilligers te omschrijven.
Wikipedia werd en wordt “geteisterd” door een kleine groep extreem linkse mensen die systematisch de feiten proberen te verdraaien. Ik heb niets ten nadele gezegd van wat jij noemt “het werk van de vele Wikipedia-vrijwilligers” in het algemeen. Het is deze kleine groep die Wikipedia verziekt.

• Meg
  • Niet online

Meg

Ik weet niet wat je reactie voor de edit was, maar door die edit is het sowieso een -1.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:01

The Zep Man

🏴‍☠️

Heloise schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 23:13:
Wikipedia werd en wordt “geteisterd” door een kleine groep extreem linkse mensen die systematisch de feiten proberen te verdraaien.
Reality has a well known liberal bias.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• kodak

kodak

FP ProMod
Hier een +2 voor geven lijkt me niet de bedoeling. Het is voornamelijk een herhaling van wat al eerder op tweakers heeft gestaan aan nieuws en reacties. En op de mening hoort ook niet geplust te worden.
kodak in 'Rechter NL: Facebook en Instagram moeten tijdlijnen aanpassen voor eind 2025'

• kodak

kodak

FP ProMod
En deze reactie die in gaat op de vermeende oorzaken van gebrekkige handhaving, zoals stemgedrag voor bepaalde politieke keuzes, hoort ook niet naar ongewenst gemodereerd te worden.
sjirafje in 'Rechter NL: Facebook en Instagram moeten tijdlijnen aanpassen voor eind 2025'

• Aldy
kodak schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 08:49:
Hier een +2 voor geven lijkt me niet de bedoeling. Het is voornamelijk een herhaling van wat al eerder op tweakers heeft gestaan aan nieuws en reacties. En op de mening hoort ook niet geplust te worden.
kodak in 'Rechter NL: Facebook en Instagram moeten tijdlijnen aanpassen voor eind 2025'
Ik denk dat de +2 niet zo'n heel gekke score is. Dat er herhalingen in de reactie zitten van eerdere publicaties op Tweakers doet daar niets aan af. Bijna alle reacties geven feiten weer van eerder gepubliceerde artikelen, al dan niet door Tweakers gepubliceerd.
Ik vind je een beetje te streng voor jezelf.

• Aldy
Waarom krijgt deze reactie een +0 of zelfs enkele -1? Is toch gewoon on-topic:
theduke1989 in 'Gerucht: Xiaomi gaat lofic-hdr-technologie gebruiken in volgende dure smartphone'

• HallonRubus
  • Nu online
Omdat je daarvoor hier moet zijn: Geachte redactie

• Aldy
Ik zag dit niet als een correctie op de redactie, maar meer als een vraag naar de toekomst.

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 02-11 11:06

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Geen 0 want net zo ontopic als de andere posts in deze thread. De emoties lopen weer hoog op:

CAPSLOCK2000 in 'Python-stichting trekt subsidieaanvraag VS in door diversiteitsverbod'

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-10 11:44
Hallo mods
Er worden hier wel veel dingen inrelevan gemod die gewoon on topic zijn voelt weet een beetje alsof mensen het gewoon niet eens zijn met de mening:

DLSS in 'AMD geeft Radeon RX 5000- en RX 6000-videokaarten geen gameoptimalisaties meer'

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:31
Astennu schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 22:06:
Hallo mods
Er worden hier wel veel dingen inrelevan gemod die gewoon on topic zijn voelt weet een beetje alsof mensen het gewoon niet eens zijn met de mening:

DLSS in 'AMD geeft Radeon RX 5000- en RX 6000-videokaarten geen gameoptimalisaties meer'
Yep, deze van computerjunky is ook gewoon on-topic.
computerjunky in 'AMD geeft Radeon RX 5000- en RX 6000-videokaarten geen gameoptimalisaties meer'

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Geen +2 maar gewoon een populaire mening op tweakers:

Houtenklaas in 'Ziggo verloor vorig kwartaal 18.500 internetklanten, 'laagste daling sinds 2023''

Vervolgens leg ik uit waarom dat juridisch niet klopt en krijg een 0:

Jay-B in 'Ziggo verloor vorig kwartaal 18.500 internetklanten, 'laagste daling sinds 2023''

Beide reacties zouden in mijn ogen dezelfde score moeten hebben. Of 0 omdat je vindt dat het echt off topic is of een +1.

• MacGyverNL
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Geen +3, hoe eens we 't ook zijn met 't punt over Chat Control; al helemaal vanwege de compleet ongefundeerde insinuatie over verplichte digitale ID in de laatste zin lijkt dit me echt max een +1, maar eigenlijk een 0: litebyte in 'Denemarken schrapt omstreden chatcontrole uit EU-wetsvoorstel'

Why do I have to click "OK" in an error message? It's *NOT* OK!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-11 13:17

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Grote hoeveelheid van mijn berichten zijn opeens allemaal naar -1 gegaan, ik heb hier vermoedens over dat iemand zijn modrechten misbruikt, dus los van dit rechtzetten, zou ik graag willen vragen of iemand dit wilt bekijken.
Hier is 1 van de berichten Benjamin- in 'Prusa brengt grotere versie van Core One-3d-printer uit voor 1699 euro'

Tevens als ze niet op -1 staan, dan staan ze wel op nul, ongeacht de context.
Benjamin- in 'Prusa brengt grotere versie van Core One-3d-printer uit voor 1699 euro'

Hier nog een duidelijk voorbeeld van misbruik. Maar vooral het hele draadje na, staat vol van mod misbruik
Benjamin- in 'Prusa brengt grotere versie van Core One-3d-printer uit voor 1699 euro'
Feiten over de productie van de printer, kan gerust bronnen leveren mocht iemand dat vragen.

[ Voor 43% gewijzigd door Benjamin- op 31-10-2025 22:31 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Bor

Bor

Topicstarter

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

HollowGamer in 'Italië voert identificatieplicht in voor 48 sites met porno'

Een +2 lijkt nogal overdreven, gewoon een +1 lijkt me.

phoenix2149 in 'Italië voert identificatieplicht in voor 48 sites met porno'

Hier zie ik dan weer geen -1 in?

[ Voor 30% gewijzigd door wildhagen op 02-11-2025 16:48 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Technomania
  • Laatst online: 22:50

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Wat zou die laatste moeten zijn volgens jou? IK twijfel tussen irrelevant en ontopic.

offtopic: Gefeliciteerd Abraham.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Technomania schreef op zondag 2 november 2025 @ 16:55:
[...]

Wat zou die laatste moeten zijn volgens jou? IK twijfel tussen irrelevant en ontopic.
Een 0 is prima, een -1 lijkt me gewoon te streng.
offtopic: Gefeliciteerd Abraham.
Dank je! :)

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
HollowGamer in 'Italië voert identificatieplicht in voor 48 sites met porno' is wat mij betreft geen +2. Ik mis inzichtvolle punten voor een hogere score dan de +1.

Pagina: 1 ... 199 200 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2