Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 201 202 Laatste
Acties:

• Heloise
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:28
Aldy schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:45:
[...]

Je conclusie is onterecht. Nú is jouw bijdrage pas onderbouwd en ook nog op de verkeerde plek. Je had deze links beter gelijk in jouw reactie kunnen doen, want daar gaat jouw moderatie-opmerking tenslotte over.
Op het moment van jouw eerste reactie op deze plek hierover was de -1 in ieder geval terecht.
Ik vind dat meten met 2 maten. Telkens als ik iets kritisch zeg over de EU moet ik dat, zoals al aangegeven, tot de laatste punt onderbouwen. Het omgekeerde, de loftrompet blazen over de EU, wordt niet alleen overdreven beloond; het hoeft bovendien nooit te worden onderbouwd. In nog grotere mate geldt dit voor Big Tech. Werkelijk alle kritiek wordt zonder onderbouwing dik beloond, terwijl het omgekeerde, dus lof voor Big Tech, met welke onderbouwing dan ook, altijd steevast op -1 eindigt.

Dus vind ik mijn conclusie nog steeds volkomen terecht.

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:24
Heloise schreef op maandag 17 november 2025 @ 22:05:
[...]

Ik vind dat meten met 2 maten. Telkens als ik iets kritisch zeg over de EU moet ik dat, zoals al aangegeven, tot de laatste punt onderbouwen. Het omgekeerde, de loftrompet blazen over de EU, wordt niet alleen overdreven beloond; het hoeft bovendien nooit te worden onderbouwd. In nog grotere mate geldt dit voor Big Tech. Werkelijk alle kritiek wordt zonder onderbouwing dik beloond, terwijl het omgekeerde, dus lof voor Big Tech, met welke onderbouwing dan ook, altijd steevast op -1 eindigt.

Iedereen heeft recht op zijn of haar mening. Daarom vind ik dat jij jouw conclusie volkomen terecht mag vinden. Heb ik totaal geen probleem mee.

• Heloise
Aldy schreef op maandag 17 november 2025 @ 22:10:
[...]

Iedereen heeft recht op zijn of haar mening. Daarom vind ik dat jij jouw conclusie volkomen terecht mag vinden. Heb ik totaal geen probleem mee.
Een nogal flauwe opmerking, vind ik.
Doe liever iets aan hetgeen ik daarvoor aangaf: het meten met 2 maten.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:50

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Heloise schreef op maandag 17 november 2025 @ 22:05:
[...]

Misschien worden veel mensen je anti EU paradepaardje een beetje zat. Je reactie score zit op -136 inmiddels. Dat moet echt anders. In het geval van de reactie waar het hier om draait mis ik ook elke vorm van onderbouwing terwijl je toch sterke uitspraken doet.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Heloise
Bor schreef op maandag 17 november 2025 @ 22:15:
[...]

Misschien worden veel mensen je anti EU paradepaardje een beetje zat. Je reactie score zit op -136 inmiddels. Dat moet echt anders. In het geval van de reactie waar het hier om draait mis ik ook elke vorm van onderbouwing terwijl je toch sterke uitspraken doet.
Moet ik dit begrijpen als dat een anti EU en/of pro Big Tech menig “niet mag” en dus, zelfs als mening, al bij voorbaat negatief gemodereerd wordt, en dat omgekeerd een pro EU en/of anti Big Tech menig “wel mag” en dus al bij voorbaat positief gemodereerd wordt? Het gaat om mijn mening en ik heb tot op heden uit de moderatie-regels altijd begrepen dat ik die hier in alle vrijheid zou moeten kunnen uiten.

Daarbij zou het ook niet uit mogen maken hoeveel mensen mijn “anti EU paradepaardje” wel of niet zat zijn. Ik heb niets tegen een EU, maar wel tegen de huidige EU zoals die al decennialang de belangen van de lidstaten voorrang gegeven heeft boven het grotere belang, en daar vooral nu de zure druiven van plukt en deze dan probeert af te schuiven op derden (vooral Big Tech).

Bevestig je met je opmerking nu “officieel” dat er hier gemeten wordt met 2 maten?

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:32
Heloise schreef op maandag 17 november 2025 @ 22:37:
[...]

Moet ik dit begrijpen als dat een anti EU en/of pro Big Tech menig “niet mag” en dus, zelfs als mening, al bij voorbaat negatief gemodereerd wordt, en dat omgekeerd een pro EU en/of anti Big Tech menig “wel mag” en dus al bij voorbaat positief gemodereerd wordt? Het gaat om mijn mening en ik heb tot op heden uit de moderatie-regels altijd begrepen dat ik die hier in alle vrijheid zou moeten kunnen uiten.

Daarbij zou het ook niet uit mogen maken hoeveel mensen mijn “anti EU paradepaardje” wel of niet zat zijn. Ik heb niets tegen een EU, maar wel tegen de huidige EU zoals die al decennialang de belangen van de lidstaten voorrang gegeven heeft boven het grotere belang, en daar vooral nu de zure druiven van plukt en deze dan probeert af te schuiven op derden (vooral Big Tech).

Bevestig je met je opmerking nu “officieel” dat er hier gemeten wordt met 2 maten?
Probeer het verschil tussen een mening en een stelling te leren.
De eerste zin: "ik vind het terecht dat Google dit doet" is een mening. Hier zal je geen -1 voor krijgen. Hoogstens een 0 omdat een persoonlijke mening niet voor iedereen interessant is en als off topic gezien kan worden.

Daarna ga je echter verder met een claim: "de Eu doet dit alleen om Google te beschadigen om zo hun eigen falen te verhullen"
Die claim heeft onderbouwing nodig en die ontbreekt volledig. Dit kan jij namelijk helemaal niet weten. Hier gaat het dus mis.

• Bor

Bor

Topicstarter
Nee dat bevestig ik niet. Zoals ik al aangaf; bij de reactie in kwestie mist elke vorm van onderbouwing terwijl je toch sterke uitspraken doet. Dat is niet de eerste keer. Ik zie dat vaker terug.

Wanneer je keer op keer lager dan de +1 scoort (en in dit geval lager dan de 0) zou ik mij toch eens achter de oren gaan krabben. Een reactie score onder de 0 is echt uitzonderlijk. Dat moet echt anders.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wie stelt, bewijst. Je stelt dat de EU als primaire doel heeft om grote niet-EU bedrijven te slopen. Dat lijkt me niet correct.

Je stelling "de EU heeft zaken op gebied van tech en industrie slecht op orde" onderschrijf ik wel, maar het vervolg "en dat proberen ze te verhullen" weer niet. Ook als een Europees bedrijf concurrentieregels schendt, wordt er ingegrepen. Hetzelfde wanneer er binnen de EU concurrentievervalsende, onterechte staatssteun wordt verleend bijvoorbeeld.

Al met al stel je een aantal zaken die ingaan tegen wat redelijk algemeen geaccepteerd wordt (te weten: de EU grijpt in wanneer er sprake is van oneerlijke concurrentie en/of schenden van rechten van EU-burgers). Maar na het stellen ontbreekt het bewijs.

Dat het is daarna aan een rechter om een oordeel te vellen wanneer er bezwaar wordt aangetekend, is waar, maar dat is hier op dit moment niet aan de orde.

Voor mij hoeft een post niet 100% feitelijk correct en/of onderbouwd te worden om op meer dan -1 te eindigen. Voor mij zou deze post op een 0 eindigen, want wel ontopic, niet onnodig flamey verwoord, maar niet meer dan dat want je brengt je mening zonder voldoende onderbouwing als feit. Maar ik kan me ook voorstellen als je naam bij mensen is blijven hangen omdat het niet de eerste keer is, dat het op een gegeven moment -1 wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Bundin op 17-11-2025 23:21 ]

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02:13
Bundin schreef op maandag 17 november 2025 @ 23:19:
Wie stelt, bewijst. Je stelt dat de EU als primaire doel heeft om grote niet-EU bedrijven te slopen. Dat lijkt me niet correct.
oke, ik hap.

Vertel mij dan even welk Europees bedrijf er als DMA Poortwachter is aangemerkt.
Je stelling "de EU heeft zaken op gebied van tech en industrie slecht op orde" onderschrijf ik wel, maar het vervolg "en dat proberen ze te verhullen" weer niet. Ook als een Europees bedrijf concurrentieregels schendt, wordt er ingegrepen. Hetzelfde wanneer er binnen de EU concurrentievervalsende, onterechte staatssteun wordt verleend bijvoorbeeld.
Heeeeell sporadisch. We hebben niet voor niks het grootste corporate belastingontwijkapparaat ter wereld: The Irish sandwich with a Dutch twist
Maar ik kan me ook voorstellen als je naam bij mensen is blijven hangen omdat het niet de eerste keer is, dat het op een gegeven moment -1 wordt.
Ik neem aan dat bij dergelijke personen dan ook de moderatierechten worden ingetrokken? Heksenjachten doen we hier niet aan, negatief modereren omdat iemand een bepaalde mening heeft hoort hier absoluut niet thuis.

• supersnathan94
Bor schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:30:
joker1977 in 'Zonnepaneelverkopen in Nederland kelderen door einde salderingsregeling' is kort door de bocht en presenteert meningen als feit. De reactie krijgt zo te zien veel "mee eens" stemmen. Een +1 lijkt mij voldoende.
Even uit interesse, dit staat nog steeds op te hoog. Gaat hier dan nog wat aan gebeuren of blijft dit zo?

• Bundin
  • Niet online
supersnathan94 schreef op maandag 17 november 2025 @ 23:39:
oke, ik hap.

Vertel mij dan even welk Europees bedrijf er als DMA Poortwachter is aangemerkt.
Geen en dan komen we bij het stukje waar ik het mee eens ben: binnen de EU lopen we achter qua ontwikkelingen in de techsector. Zulke dominante partijen zijn er momenteel niet. Of ken jij ze wel en hadden ze aan de lijst toegevoegd moeten worden?

Maar los van DMA poortwachters worden ook Europese bedrijven aangepakt wanneer ze regels overtreden. Air France-KLM is een voorbeeld (corona staatssteun). Een onderzoek naar IKEA's belastingontwijking loopt al jaren.
Heeeeell sporadisch. We hebben niet voor niks het grootste corporate belastingontwijkapparaat ter wereld: The Irish sandwich with a Dutch twist
Er is geen uniform Europees belastingbeleid, daar vind ik vanalles van maar dat is wat het is. Overigens is dat in de VS niet anders, corporate tax rates verschillen tussen staten. Een initiatief om een wereldwijd minimum% vast te leggen is door de EU onderschreven, de VS doet echter niet mee na een decreet van Trump. Dus ja... is de EU dan het grote probleem?
Ik neem aan dat bij dergelijke personen dan ook de moderatierechten worden ingetrokken? Heksenjachten doen we hier niet aan, negatief modereren omdat iemand een bepaalde mening heeft hoort hier absoluut niet thuis.
Structureel je gedrag niet aanpassen na meerdere signalen dat je manier niet de juiste is, is dan het onderliggende probleem, nietwaar? En het gaat niet om de verkondigde mening, maar om de manier waarop die wordt neergezet: brengen als feit en niet onderbouwen. Nogmaals: wie stelt, bewijst. Voor mij zou dit een 0 geweest zijn, maar als deze username dit al vaker zo gedaan zou hebben, mag een -1 van mij op een gegeven moment ook. Ongefundeerd dingen roepen is niet gelijk aan meedoen aan een discussie. Dat kan een keer gebeuren, krijg je een keer een 0 of -1. Dat structureel doen is zeker verdedigbaar ongewenst te noemen.
  • EC: Google doet aan concurrentievervalsing, hier is een voorstel voor Google om het probleem op te lossen, we verwachten dat alleen het afstoten van de advertentiebusiness genoeg zal zijn om compliant te worden. Oh en hier zijn de onderliggende documenten.
  • Google: we willen wel wat aanpassen, maar niet afstoten, een tegenvoorstel ligt op je bureau. En we gaan in beroep want we vinden dat de belangen van ons en onze klanten worden geschaad.
  • Heloise: "Het is hún [Google] succes en de huidige EU (EC) is er vooral op uit om Google, samen met alle andere grote niet-EU bedrijven te beschadigen waar maar mogelijk. Bovendien is het uiteindelijk ook nog eens aan de rechter om hier een oordeel over te geven. Alles alleen om hun eigen falen op industriebeleid in het algemeen, en technologische ontwikkelingen in het bijzonder, maar ook defensie, te verhullen."
Heloises punt blijkt niet uit de onderliggende publicaties vanuit de EC, maar wordt wel als feit gebracht. Maar zelfs als je een "ik vind" toevoegt, mag best verwacht worden dat je even toelicht waarom je dat precies vindt, dus een stukje onderbouwing. Anders is het alsnog een losse opmerking waar anderen dan niet gek veel mee kunnen. En dat voegt dan weer niks toe.

• supersnathan94
Bundin schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 00:52:
[...]

Geen en dan komen we bij het stukje waar ik het mee eens ben: binnen de EU lopen we achter qua ontwikkelingen in de techsector. Zulke dominante partijen zijn er momenteel niet. Of ken jij ze wel en hadden ze aan de lijst toegevoegd moeten worden?
Nee. Maar dat maakt de wetgeving echt letterlijk gemaakt om deze Amerikanen in te perken. Daar is niets aan gelogen. De grenzen zijn zo opgesteld dat Amazon hier net onder valt en europese partijen niet.
Maar los van DMA poortwachters worden ook Europese bedrijven aangepakt wanneer ze regels overtreden. Air France-KLM is een voorbeeld (corona staatssteun). Een onderzoek naar IKEA's belastingontwijking loopt al jaren.
klm airfrance is een bedrijf wat we tien jaar geleden gewoon al hadden moeten droppen. Dat bedrijf hangt aan elkaar van staatssteun. Dat beetje extra in coronatijd en daar dan een onderzoek naar doen zet echt geen zoden aan de dijk op het totaal.

[
Er is geen uniform Europees belastingbeleid, daar vind ik vanalles van maar dat is wat het is. Overigens is dat in de VS niet anders, corporate tax rates verschillen tussen staten. Een initiatief om een wereldwijd minimum% vast te leggen is door de EU onderschreven, de VS doet echter niet mee na een decreet van Trump. Dus ja... is de EU dan het grote probleem?
Binnen de EU, ja. Daarbuiten? i really don’t care. Hebben we helemaal niks over te zeggen.
Structureel je gedrag niet aanpassen na meerdere signalen dat je manier niet de juiste is, is dan het onderliggende probleem, nietwaar? En het gaat niet om de verkondigde mening, maar om de manier waarop die wordt neergezet: brengen als feit en niet onderbouwen. Nogmaals: wie stelt, bewijst. Voor mij zou dit een 0 geweest zijn, maar als deze username dit al vaker zo gedaan zou hebben, mag een -1 van mij op een gegeven moment ook. Ongefundeerd dingen roepen is niet gelijk aan meedoen aan een discussie. Dat kan een keer gebeuren, krijg je een keer een 0 of -1. Dat structureel doen is zeker verdedigbaar ongewenst te noemen.
Deels heb je een punt. Dat er iets ander moet staat buiten kijf, maar een klein beetje algemene alternatieve kennis, verwacht ik ook wel een beetje van mijn mede tweakers. Objectief is een 0 gewoon een 0 ook al is het steeds dezelfde persoon. Er zijn een aantal zaken/mensen waar ik ook wel een beetje klaar mee ben en die krijgen ook gewoon keurig een objectieve score.
  • EC: Google doet aan concurrentievervalsing, hier is een voorstel voor Google om het probleem op te lossen, we verwachten dat alleen het afstoten van de advertentiebusiness genoeg zal zijn om compliant te worden. Oh en hier zijn de onderliggende documenten.
  • Google: we willen wel wat aanpassen, maar niet afstoten, een tegenvoorstel ligt op je bureau. En we gaan in beroep want we vinden dat de belangen van ons en onze klanten worden geschaad.
  • Heloise: "Het is hún [Google] succes en de huidige EU (EC) is er vooral op uit om Google, samen met alle andere grote niet-EU bedrijven te beschadigen waar maar mogelijk. Bovendien is het uiteindelijk ook nog eens aan de rechter om hier een oordeel over te geven. Alles alleen om hun eigen falen op industriebeleid in het algemeen, en technologische ontwikkelingen in het bijzonder, maar ook defensie, te verhullen."
Heloises punt blijkt niet uit de onderliggende publicaties vanuit de EC, maar wordt wel als feit gebracht. Maar zelfs als je een "ik vind" toevoegt, mag best verwacht worden dat je even toelicht waarom je dat precies vindt, dus een stukje onderbouwing. Anders is het alsnog een losse opmerking waar anderen dan niet gek veel mee kunnen. En dat voegt dan weer niks toe.
Nee dat zal de EU ook zeker niet gaan bekennen natuurlijk. En al helemaal niet op schrift. Maar wat daar staat zijn een aantal dingen echt niet van gelogen.

Maar ists meer duiding en overtuiging mag wel. Heb even wat verder zitten kijken naar andere reacties, maar ik snap wel dat de inhoud “een beetje” mist.

De mening hebben is best, maar onderbouw hem wel. @Heloise op veel vlakken zijn win het wel redelijk met elkaar eens, maar ik zie ook wel waar je dan net niet doorpakt en inhoudelijk ook met een steekhoudend argument komt. Er zijn zeker wel bronnen die je kunt gebruiken daarvoor. Kijk eens naar onderzoek van ITIF, ECIPE en ook CEPA. Geeft je voor een volgende keer misschien een wat stevigere basis.

Dan lijkt het me ook goed om het hier dan verder bij te houden denk ik. Volgens mij is er wel genoeg gezegd.

• Bor

Bor

Topicstarter
Een mening of onderbuikgevoel maakt nog geen feit. We gaan weer terug ontopic. Dit is niet het topic voor inhoudelijke discussie.

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:52

kodak

FP ProMod
Deze klacht over het nieuws hoort bij de redactie. Het is geen +1 (en zeker geen 12x +2 en 3x +3).
StackMySwitchUp in 'Eén minuut uitval bij Nikhef ontregelde Odido's mobiele netwerk urenlang'

• Meg
  • Niet online

Meg

kodak schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 09:14:
Deze klacht over het nieuws hoort bij de redactie. Het is geen +1 (en zeker geen 12x +2 en 3x +3).
StackMySwitchUp in 'Eén minuut uitval bij Nikhef ontregelde Odido's mobiele netwerk urenlang'
Bij deze twijfel ik zelfs tussen -1 en de 0. Dit is absoluut iets wat iemand die zolang op Tweakers meeloopt zou moeten weten.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• Bundin
  • Niet online
Was de titel van dat artikel eerst anders? Ik had ook het idee dat me meer beloofd was dan ik had gekregen na lezen van dit artikel. Een paar posts eronder wordt "Hoe een storing van een minuut het netwerk van Odido urenlang liet wankelen" genoemd maar dat staat er nu niet (meer?).

Strikt volgens de regels hoort de post er niet, maar korte inhoudsloze positieve feedback op artikelen wordt ook getolereerd. Zolang het een enkele observatie is die netjes genoeg is verwoord vind ik 't geen drama, zeker niet wanneer er wel een basis is. Probleem is dan wel waar je de arbitraire grens dan wel moet leggen natuurlijk, maar nogmaals: positief mag ook.

De gegeven +2s zijn natuurlijk niet op z'n plaats, dat vind ik een groter issue.

[ Voor 8% gewijzigd door Bundin op 18-11-2025 09:34 ]

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:06

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Gewoon ontopic en correct,
iemand zoekt een detail om over te struikelen:

CAPSLOCK2000 in 'Waarom de omstreden thuiskopieheffing ondanks jarenlange kritiek overeind blijft'

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik heb je daar een 0 gegeven gezien jouw reactie niet juist is. Dat heb ik ook in de reactie geduid. Brein heeft exact 0 andere rechten dan andere initiatieven of personen. Het zwaartepunt van jouw reactie (en geen detail zoals je het hier aangeeft):
maar ze hebben van de overheid het recht gekregen om bepaalde taken uit te voeren.
klopt niet. In dat geval is een 0 een passende score.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 18-11-2025 10:30 ]

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Voorrang ís een extra recht.

• Bor

Bor

Topicstarter
Dan rek je het begrip "recht" wel heel erg op, zeker gezien je reactie letterlijk stelt:
maar ze hebben van de overheid het recht gekregen om bepaalde taken uit te voeren.
De overheid heeft Brein geen (extra) rechten toebedeeld. Het is nog steeds een private organisatie met dezelfde rechten als anderen. Een aanduiding als 'trusted flagger' onder de DSA levert anders dan voorrang exact 0 extra mogelijkheden of rechten dan een ander. "Voorrang" is niet in lijn met "het recht gekregen om bepaalde taken uit te voeren". Kortom, in mijn ogen is jouw reactie nog steeds onjuist en is de 0 een verdedigbare en passende score.

De modFAQ is hier duidelijk;
Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen,
....
en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.

[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 18-11-2025 10:39 ]

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dit is precies wat ik bedoel met zoeken naar een detail om over te struikelen.

Ik denk dat de informatie dat Brein de "trusted flagger" status heeft een bijdrage is aan de discsussie en dat dit belangrijker is dan of dat een "recht" of "status" of wat dan ook is.
Jij focussed op het woordje "recht".

• Aldy
Bor schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 10:35:
[...]

Dan rek je het begrip "recht" wel heel erg op, zeker gezien je reactie letterlijk stelt:

[...]

De overheid heeft Brein geen (extra) rechten toebedeeld. Het is nog steeds een private organisatie met dezelfde rechten als anderen. Een aanduiding als 'trusted flagger' onder de DSA levert anders dan voorrang exact 0 extra mogelijkheden of rechten dan een ander.. Kortom, in mijn ogen is jouw reactie nog steeds onjuist en is de 0 een verdedigbare en passende score.
Dit is natuurlijk inhoudelijk, maar heeft Brein niet het recht om voor belanghebbende op te treden? Dat mag volgens mij niet iedereen.

• Bor

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 10:39:
Dit is precies wat ik bedoel met zoeken naar een detail om over te struikelen.

Ik denk dat de informatie dat Brein de "trusted flagger" status heeft een bijdrage is aan de discsussie en dat dit belangrijker is dan of dat een "recht" of "status" of wat dan ook is.
Jij focussed op het woordje "recht".
Het punt hier is dat het geen detail is maar het zwaartepunt van jouw reactie. Het is de kern van jouw antwoord op de vraag ervoor. Dit kan ik niet afdoen als detail.

De
zoeken naar een detail om over te struikelen.
frame mag je achterwege laten. Je insinueert hier kwade opzet en daar vind ik wel wat van.
Ik denk dat de informatie dat Brein de "trusted flagger" status heeft een bijdrage is aan de discsussie
Dat staat helemaal niet in de reactie in kwestie maar in een latere reactie van jou (en ook dat is geen door de overheid toegekend recht om bepaalde taken uit te voeren).

Omdat het in een andere reactie staat (ik vind het ook een toevoeging) heeft het geen invloed op de score van de reactie in kwestie.

[ Voor 32% gewijzigd door Bor op 18-11-2025 13:16 ]

• daellat
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-11 07:36
Best Buy Guide: Beste oledmonitoren Mijn comment staat al een tijdje op +2 door een aardige maar misplaatste enkele +3 waardering.

• Aldy
Waar zou jij dit op willen waarderen? Het is een niet onderbouwde beschuldiging. Om die reden denk ik aan +0.

• Aldy
daellat schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:26:
Best Buy Guide: Beste oledmonitoren Mijn comment staat al een tijdje op +2 door een aardige maar misplaatste enkele +3 waardering.
+1 is een nette score en daar staat deze nu op. Ik denk dat de +3 een verdwaalde score is geweest.

• Technomania
  • Laatst online: 22:24

Technomania

Huiskamer verslaafde.

daellat schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:26:
Die staat inmiddels op een betere score.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• daellat
Aldy schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:36:
[...]

+1 is een nette score en daar staat deze nu op. Ik denk dat de +3 een verdwaalde score is geweest.
Technomania schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:36:
[...]

Die staat inmiddels op een betere score.
Yes, hij stond al sinds 9 uur vanmorgen op +2 dus snel gecorrigeerd na het plaatsen in deze thread ;)

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

daellat schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:38:
[...]

[...]

Yes, hij stond al sinds 9 uur vanmorgen op +2 dus snel gecorrigeerd na het plaatsen in deze thread ;)
Daar is dit topic ook voor bedoeld O-)

• Aldy
Technomania schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:39:
[...]

In dit geval was hij wel afhankelijk van anderen, aangezien hij niet z'n eigen bijdrage kon modereren. ;)

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Aldy schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:51:
[...]

In dit geval was hij wel afhankelijk van anderen, aangezien hij niet z'n eigen bijdrage kon modereren. ;)
Scherp opgemerkt.

• Bor

Bor

Topicstarter
edit: dubbel

[ Voor 123% gewijzigd door Bor op 18-11-2025 17:30 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
In dit geval niet. Voorrang is in dit geval geen (extra) recht maar een privilege. En recht kan in principe niet worden afgenomen, een privilege wel. Een privilege is een speciaal voordeel of een voorrecht dat aan een persoon of groep wordt toegekend door een autoriteit en kan worden ingetrokken. Wat je hier en op de FP stelt is onjuist in mijn ogen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 18-11-2025 17:32 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Skyclad in 'Waarom de omstreden thuiskopieheffing ondanks jarenlange kritiek overeind blijft' is geen +2 volgens mij want niet geheel juist (zie ook bytemaster460 in 'Waarom de omstreden thuiskopieheffing ondanks jarenlange kritiek overeind blijft' die dit netjes aansnijdt).

[ Voor 39% gewijzigd door Bor op 18-11-2025 17:37 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Splorky in 'Waarom de omstreden thuiskopieheffing ondanks jarenlange kritiek overeind blijft' is een scheve vergelijking en geen +2. Een 0 komt beter in de buurt.

[ Voor 188% gewijzigd door Bor op 18-11-2025 17:41 ]

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter
marcel3 in 'Waarom de omstreden thuiskopieheffing ondanks jarenlange kritiek overeind blijft' is geen +2 en met verwijzingen als " Dit is en blijft gewoon gelegaliseerde maffia" kom ik ook niet aan de 0.

Er wordt erg veel op mening gemod bij dit onderwerp. Daar ga ik straks even wat beter naar kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 18-11-2025 17:44 ]

• Bor

Bor

Topicstarter

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
supersnathan94 in 'Trotse terugblik op uitverkocht Dev Summit 2025'

En lager zijn gewoon inhoudelijke reacties over Braziliaanse Phonk. Dat sluit direct aan op de inhoud van een deel van het bericht er boven over het tempo van de video.

Het klopt inhoudelijk ook. Mijn zoon luisterd en maakt Phonk muziek, dus weet er inmiddels ook wat meer van.

Juist voor de tiener doelgroep is dit relevant en in de belevingswereld.

[ Voor 9% gewijzigd door djwice op 18-11-2025 21:30 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bor schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 17:31:
In dit geval niet. Voorrang is in dit geval geen (extra) recht maar een privilege. En recht kan in principe niet worden afgenomen, een privilege wel. Een privilege is een speciaal voordeel of een voorrecht dat aan een persoon of groep wordt toegekend door een autoriteit en kan worden ingetrokken. Wat je hier en op de FP stelt is onjuist in mijn ogen.
Dit hele verhaal laat wel zien dat het verschil tussen een recht en een privilege erg klein is. Je draait je in bochten om maar een verschil te kunnen duiden. En ja, er zijn verschillen, maar die zijn niet relevant voor de boodschap, dat Brein wel degelijk een andere status heeft dan jan-met-de-pet. En of dat nu een "recht" of een "privilege" is vind ik dus zoeken naar iets om over te vallen.

• Bor

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:01:
[...]
Dit hele verhaal laat wel zien dat het verschil tussen een recht en een privilege erg klein is.
Nee hoor. Dat is helemaal niet klein. Er is een fundamenteel verschil, ook in deze discussie.
Je draait je in bochten om maar een verschil te kunnen duiden.
Ook nee hoor. De duiding is gewoon duidelijk toch?
En ja, er zijn verschillen, maar die zijn niet relevant voor de boodschap, dat Brein wel degelijk een andere status heeft dan jan-met-de-pet.
Dat verschil is heel erg relevant. Het maakt je stelling namelijk onjuist. Voor " jan met de pet" leest het nu alsof Brein door de overheid is aangewezen om met extra rechten taken uit te voeren. Dat klopt gewoon niet. De hele discussie in deze thread gaat er over of Brein een overheidsinstelling is of iets anders. Jouw reactie zaait verwarring en geeft een onjuist beeld. Onjuist is een 0. De modFAQ is hier duidelijk.

Laten we overgaan op andere reacties die mogelijk onjuist staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 19-11-2025 09:27 ]

• Meg
  • Niet online

Meg

• Meg
  • Niet online

Meg

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Ik heb die met een 0 gemodereerd omdat ik -1 te streng vind.

• Bor

Bor

Topicstarter
Technomania schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:19:
[...]

Ik heb die met een 0 gemodereerd omdat ik -1 te streng vind.
Dat lijkt mij een passende score in dit geval.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +1. Het is een algemene discussie over alternatieven voor digid. Het gaat op geen enkele manier in op het nieuws van de beperkte de beschikbaarheid en ddos-aanval.
Linux gebruiker in 'DigiD is beperkt beschikbaar vanwege een ddos-aanval - update'

• Aldy
kodak schreef op woensdag 19 november 2025 @ 16:01:
Deze reactie lijkt me geen +1. Het is een algemene discussie over alternatieven voor digid. Het gaat op geen enkele manier in op het nieuws van de beperkte de beschikbaarheid en ddos-aanval.
Linux gebruiker in 'DigiD is beperkt beschikbaar vanwege een ddos-aanval - update'
Staat op dit moment goed.

• kodak

kodak

FP ProMod
Ik zie niet in waarom een discussie over Trump 9x +2 waard zou zijn terwijl het op geen enkele wijze inhoudelijk nog in gaat op het nieuws van Nexperia en het opschorten van de maatregelen.
trick2011 in 'Nederlandse overheid schort ingreep Nexperia op'

• supersnathan94

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:28

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Begrijpelijk sentiment, maar niet informatief in mijn ogen. +1 lijkt mij voldoende: znight in ''Softwaremakers rekenen nu ook tarief per laadsessie op 15.000 laadpalen in NL''

• SirQuack
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-11 10:32
Net als dat @AlphaRomeo ziet, lijken moderaties bij EVs veelvuldig emotiegestuurd. Een reactie op mijn opmerking over laadpaalbezetting heeft ook +2, terwijl mij dit niet een uitschieter lijkt, maar gewoon een relevante opmerking in de discussie:

supersnathan94 in "Enexis begrenst laadpalen tijdens piekuren om elektriciteitsnet te ontlasten"

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-11 15:01
Prima reactie, en wat mij betreft wel +2, maar 8x +3 is echt overdreven.

Dekar in 'Nvidia boekt 31,9 miljard winst; AI-chips stuwen datacenteromzet fors'

Ik weet tevens ook niet of mijn reactie nou genoeg is voor +2

separhim in 'Nvidia boekt 31,9 miljard winst; AI-chips stuwen datacenteromzet fors'

[ Voor 70% gewijzigd door separhim op 20-11-2025 11:00 . Reden: juiste link ]

• mOrPhie
  • Laatst online: 21-11 07:55

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

berkie89 in 'Nvidia boekt 31,9 miljard winst; AI-chips stuwen datacenteromzet fors'

Dit is geen -1 natuurlijk en het zijn er zelfs 6 (wat doet vermoeden dat het per abuis een powermod is geweest?).

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Aldy
mOrPhie schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:12:
berkie89 in 'Nvidia boekt 31,9 miljard winst; AI-chips stuwen datacenteromzet fors'

Dit is geen -1 natuurlijk en het zijn er zelfs 6 (wat doet vermoeden dat het per abuis een powermod is geweest?).
Momenteel staat de reactie op +0, maar ik betwijfel of dit een terechte score is. Niet alleen is dit een bijdrage waar niemand wat aan heeft, daarnaast is het ook onzin om zo te rekenen. En de vergelijking met Europa slaat ook nergens op. Zelf denk ik ook aan -1.

• Meg
  • Niet online

Meg

Aldy schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:20:
[...]

Momenteel staat de reactie op +0, maar ik betwijfel of dit een terechte score is. Niet alleen is dit een bijdrage waar niemand wat aan heeft, daarnaast is het ook onzin om zo te rekenen. En de vergelijking met Europa slaat ook nergens op. Zelf denk ik ook aan -1.
Daar twijfel ik ook over, maar hij staat nu op -1.

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Aldy schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:20:
[...]

Of je het ermee eens bent doet niet terzake bij het bepalen van de score.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Aldy
mOrPhie schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:27:
[...]

waar staat dat ik het ergens mee oneens ben? Het gaat erom of dit een bijdrage is waar iemand iets aan heeft. Daarom vraag ik mij af of die vreemde positieve scores die er nu gegeven worden mee-eens-moderaties zijn.

• separhim
mOrPhie schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:27:
[...]

Ik zie zelf niet in hoe een "felicitatie" voor een nutteloze berekening, winst per medewerker voegt letterlijk niks toe hier, als gewoon off-topic. En dan Europa nog even bashen is voor mij ook voldoende om het -1 te maken, want dat heeft ook niks te maken, en ook nog eens incorrect omdat een bedrijf als ASML ook miljarden winst maakt en iets meer medewerkers heeft.

En dat je het eens bent met zijn reactie betekent niet dat het daarom on-topic.

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Aldy schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:31:
[...]

waar staat dat ik het ergens mee oneens ben? Het gaat erom of dit een bijdrage is waar iemand iets aan heeft. Daarom vraag ik mij af of die vreemde positieve scores die er nu gegeven worden mee-eens-moderaties zijn.
"En de vergelijking met Europa slaat ook nergens op"

Dat is een mening. Ik ben het bijvoorbeeld eens met die vergelijking.

• Meg
  • Niet online

Meg

De manier hoe jij een mening brengt kan bij anderen ook heel anders overkomen.

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

separhim schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:40:
[...]
En dat je het eens bent met zijn reactie betekent niet dat het daarom on-topic.
Het artikel gaat over winst en hij berekend mee hoeveel winst dat per medewerker is. Hoe is dat in hemelsnaam niet ontopic en een -1 waard?!

Maar laat maar weer. Dit is werkelijk waar de laatste keer dat ik naar dit topic kom, want het is altijd hetzelfde. Mening op mening en ik mag niet meningmodden. Doei.

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:53

jdh009

FP ProMod
Veel te resoluut. Er zit zeker een kern van waarheid in, maar het is volgens mij geen +3:
Dekar in 'Nvidia boekt 31,9 miljard winst; AI-chips stuwen datacenteromzet fors'

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Meg
  • Niet online

Meg

mOrPhie schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:50:
[...]

Het artikel gaat over winst en hij berekend mee hoeveel winst dat per medewerker is. Hoe is dat in hemelsnaam een -1 waard?!

Maar laat maar weer. Dit is werkelijk waar de laatste keer dat ik naar dit topic kom, want het is altijd hetzelfde. Mening op mening en ik mag niet meningmodden. Doei.
Correct me if wrong, maar jouw laatste zin komt heel erg negatief over en dat is volgens mij de reden dat men -1 geeft.

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Meg schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:54:
[...]

Correct me if wrong, maar jouw laatste zin komt heel erg negatief over en dat is volgens mij de reden dat men -1 geeft.
Welke laatste zin doel je op? Ik meld een mismoderatie van een andere user, niet die van mijzelf.

• Meg
  • Niet online

Meg

mOrPhie schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:56:
[...]

Welke laatste zin doel je op? Ik meld een mismoderatie van een andere user, niet die van mijzelf.
De laatste zin in het betreffende linkje dat je melde.

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Meg schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:57:
[...]

De laatste zin in het betreffende linkje dat je melde.
Ik vind het niet "negatief" of offtopic. Ik vind het realistisch. Dus sja.

• Meg
  • Niet online

Meg

mOrPhie schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:59:
[...]

Ik vind het niet "negatief" of offtopic. Ik vind het realistisch. Dus sja.
Daar denken anderen, waaronder ik anders over. Maar ik denk dat het nu een discussie die enkel naar "ik ben het eens en ik niet" gaat wat me volgens mij niet de bedoeling van dit topic is.

• Bor

Bor

Topicstarter
Het ergens mee eens of oneens zijn is geen reden om een post omhoog of omlaag te modereren. Voegt de reactie in kwestie iets toe voor andere lezers? Zelf vind ik een -1 wat streng maar een 0 verdedigbaar. Als je de reactie op zijn positiefst leest zou het een behoorlijk krappe +1 kunnen zijn. Ik kies daar niet voor. Alles boven de +1 is een mismoderatie.

• separhim
mOrPhie schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:50:
[...]

Het artikel gaat over winst en hij berekend mee hoeveel winst dat per medewerker is. Hoe is dat in hemelsnaam niet ontopic en een -1 waard?!

Ik vind het off-topic omdat ik niet de toegevoegde waarde zien van een berekening van winst per medewerkers, er zijn veel factoren binnen een bedrijf die de hoogte van de winst bepalen en hoeveel medewerkers er nodig zijn, en een ruwe berekening van een verhouding vind ik dan informatie die niks relevante bijdrage dus off-topic. Dat is an sich niet -1, maar dan een trap geven aan "Europa" zonder enig aanleiding daartoe komt op mij over als flamebait.

• supersnathan94
SirQuack schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:35:
Net als dat @AlphaRomeo ziet, lijken moderaties bij EVs veelvuldig emotiegestuurd. Een reactie op mijn opmerking over laadpaalbezetting heeft ook +2, terwijl mij dit niet een uitschieter lijkt, maar gewoon een relevante opmerking in de discussie:

supersnathan94 in "Enexis begrenst laadpalen tijdens piekuren om elektriciteitsnet te ontlasten"
Nou vind ik wel hoor :9

Maar idd. +1 is zat daar.

• supersnathan94
separhim schreef op donderdag 20 november 2025 @ 13:02:
[...]

maar dan een trap geven aan "Europa" zonder enig aanleiding daartoe komt op mij over als flamebait.
Dat is geen trap, dat is gewoon realistisch.
Nvidia is het meest waardevolle bedrijf ter wereld as we speak.
De top10 meest waardevolle bedrijven is allemaal US bigtech, Saudi Aramco (oil) en TSMC

https://www.ey.com/en_ch/...e-and-asia-lag-far-behind
Apple, Nvidia, and Microsoft are the highest-valued companies in the world at the end of the year
Dominance of US corporations continues: 62 of the 100 most expensive companies in the world are based in the USA
No European company in the top 10
Europa gaat de eerst komende 10 jaar geen enkel bedrijf leveren wat maar in de buurt komt van een NVidia nu. En de GDPR, DMA en AI verordening zijn daar mede debet aan. De EU ziet dat zelf ook in ondertussen en ze hebben al wat versimpelingen aangekondigd.

Dat is gewoon een valide statement, maar gewoon niet onderbouwd. Dat maakt het jammer, maar niet minder waar.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

• daellat
n0mn0m in 'Big Tech bedreigt Nederland, waarschuwen media in brandbrief aan informateur'

Wat zie ik over het hoofd waarom dit 9x een -1 krijgt? Lijkt mij een vrij nette on-topic reactie eigenlijk.

• Meg
  • Niet online

Meg

daellat schreef op donderdag 20 november 2025 @ 18:24:
n0mn0m in 'Big Tech bedreigt Nederland, waarschuwen media in brandbrief aan informateur'

Wat zie ik over het hoofd waarom dit 9x een -1 krijgt? Lijkt mij een vrij nette on-topic reactie eigenlijk.
Misschien omdat de reactie AI is?

Dank @Technomania volledig eens met je reactie op de volgende pagina.

[ Voor 12% gewijzigd door Meg op 20-11-2025 18:30 . Reden: Als je dit leest, hallo! ]

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Meg schreef op donderdag 20 november 2025 @ 18:26:
[...]

Misschien omdat het wel heel erg op AI lijkt?
Lijkt? Ik weet bijna zeker dat het een AI gegenereerde reactie is.

• daellat
Ah ja, dus toch ervoor gevallen vandaag. Moderatie aangepast :)

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:35
review: EU-chatcontrole: 'vrijwillig' scannen dreigt toch verplicht te worden
Lijken nogal wat mening-stemmers hun stem te hebben uitgebracht.

Zo lijken deze mij geen +2. Sommigen hebben zelfs +3 stemmen. En sommigen hebben wat meer hulp nodig dan anderen.
TechAddicted in 'EU-chatcontrole: 'vrijwillig' scannen dreigt toch verplicht te worden'
beschuitfluiter in 'EU-chatcontrole: 'vrijwillig' scannen dreigt toch verplicht te worden'
TechAddicted in 'EU-chatcontrole: 'vrijwillig' scannen dreigt toch verplicht te worden'
DeRinus in 'EU-chatcontrole: 'vrijwillig' scannen dreigt toch verplicht te worden'
AOC in 'EU-chatcontrole: 'vrijwillig' scannen dreigt toch verplicht te worden'
iAR in 'EU-chatcontrole: 'vrijwillig' scannen dreigt toch verplicht te worden'
Blokker_1999 in 'EU-chatcontrole: 'vrijwillig' scannen dreigt toch verplicht te worden'
bkor in 'EU-chatcontrole: 'vrijwillig' scannen dreigt toch verplicht te worden'
slijkie in 'EU-chatcontrole: 'vrijwillig' scannen dreigt toch verplicht te worden'
Kepslok in 'EU-chatcontrole: 'vrijwillig' scannen dreigt toch verplicht te worden'
fl2001 in 'EU-chatcontrole: 'vrijwillig' scannen dreigt toch verplicht te worden'
Wel interessant dat die leeftijdsverificatie benoemd, maar jammer dat hij begint met dat Tweakers de plank misslaat.
FrostyPeet in 'EU-chatcontrole: 'vrijwillig' scannen dreigt toch verplicht te worden'
ALittleTooLate in 'EU-chatcontrole: 'vrijwillig' scannen dreigt toch verplicht te worden'
Rembert in 'EU-chatcontrole: 'vrijwillig' scannen dreigt toch verplicht te worden'

En deze absoluut geen +3.
Xbeek in 'EU-chatcontrole: 'vrijwillig' scannen dreigt toch verplicht te worden'
PhilipsFan in 'EU-chatcontrole: 'vrijwillig' scannen dreigt toch verplicht te worden'
VOODOO_WILLIE in 'EU-chatcontrole: 'vrijwillig' scannen dreigt toch verplicht te worden'
Adder28 in 'EU-chatcontrole: 'vrijwillig' scannen dreigt toch verplicht te worden'

En deze vind ik ook geen +3. Het is een lang verhaal, maar een +3 vind ik meer bij iemand passen die óf er flink veel kennis van heeft (een expert), of iemand die (zeker bij zo'n lang verhaal) bronnen aanhaalt. Nu helpt het helaas ook niet mee dat ik een vorige keer hem flink verdachte van AI-reacties.
Daarbij ook nog dat in het vorige artikel gewoon heel veel onjuist bleek te zijn.
NEK in 'EU-chatcontrole: 'vrijwillig' scannen dreigt toch verplicht te worden'

En nu heb ik wel genoeg naar beneden gescrollt.

• kodak

kodak

FP ProMod
Dit is kritiek op de redactie. De +2 (11x +2, 3× +3) lijkt me niet de bedoeling.
Polderviking in 'Odido had apparatuur mogelijk niet goed aangesloten in datacenter Nikhef'

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze kan nog wat hulp gebruiken. Heeft 17x +3 gekregen, waarschijnlijk door diverse tweakers die de modregels niet begrepen hebben.

Xbeek in 'EU-chatcontrole: 'vrijwillig' scannen dreigt toch verplicht te worden'

[ Voor 19% gewijzigd door kodak op 21-11-2025 14:06 ]

• Meg
  • Niet online

Meg

kodak schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 12:12:
Deze kan nog wat hulp gebruiken. Heeft 17x +3 gekregen, waarschijnlijk door diverse tweakers die de modregels niet begrepen hebben.
Inmiddels 49x…

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-11 12:39

The Zep Man

🏴‍☠️

kodak schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 12:12:
Waarom zou die reactie geen +3 moeten krijgen?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• kodak

kodak

FP ProMod
The Zep Man schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 12:51:
[...]

Waarom zou die reactie geen +3 moeten krijgen?
Dank voor je opmerkzaamheid. Ik bedoelde een andere reactie. Heb het zojuist aangepast.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +1. Het is kritiek dat de redactie onnodig speculatief zou zijn en het bedrijf in een kwaad daglicht zou stellen. Afgezien dat kritiek op het nieuws zelf thuis hoort als feedback richting de redactie is het nogal negatief om selectief maar kwaadspreken in nieuws te willen lezen om liever andere / eigen kritiek te willen lezen.
Polderviking in 'Odido had apparatuur mogelijk niet goed aangesloten in datacenter Nikhef'

• supersnathan94
NEK in 'Nederlands kabinet onderzoekt overname cloudfirma Solvinity door bedrijf uit VS'

Dit is meer een samenvatting dan dat het echt wat toevoegt. Nu is dit allemaal compleet Ai en weinig eigen inzicht of inhoudelijk nuttige kennis, dus ik vraag me echt wel af wat er aan onderzoek in is gestoken, maar dit leest echt als een +1. Niet eens een 2. Staan ook gewoon onwaarheden in namelijk.

• supersnathan94
kodak schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:34:
Deze reactie lijkt me geen +1. Het is kritiek dat de redactie onnodig speculatief zou zijn en het bedrijf in een kwaad daglicht zou stellen. Afgezien dat kritiek op het nieuws zelf thuis hoort als feedback richting de redactie is het nogal negatief om selectief maar kwaadspreken in nieuws te willen lezen om liever andere / eigen kritiek te willen lezen.
Mwah, vind ik niet. odido is absoluut niet de enige die hier problemen door heeft gehad en de insinuaties in het artikel vind ik ook wel een beetje meh.

Ja de kans is groot dat er een fout was waardoor stroomuitval voor een storing zorgde, maar dit was bij heel veel andere klanten ook het geval en bijvoorbeeld Eurofiber gaf aan dat er ook apparatuur beschadigd is geraakt:
Verstoringen - eGem
https://www.egem.nl › verstoringen
11:22 Eurofiber: “At this time the probable cause is a power outage in the Nikhef datacenter in Amsterdam. Some of our equipment is damaged and we are in the ...
Dit is ook niet de eerste keer dat exact dit ook al eens een probleem is geweest bij Nikhef. https://www.ispam.nl/arch...stroomstoring-bij-nikhef/

Het is echt bijzonder karig om dit dan uit te leggen dat er dingen zijn gebeurt, dat Nikhef zelf zegt, maar er zijn oplossingen voor en dat je dan vervolgens alleen Odido noemt die het dan kennelijk niet goed zou hebben gedaan, terwijl er meerdere ISPs uit hebben gelegen en andere Service providers ook serieuze storingen hebben gehad. Eurofiber had ook gewoon een storing hierdoor.

Uiteindelijk zien we in de comments ook dat er significant veel meer mensen last hebben gehad van deze "storing" en dat er echt heel veel hardware over de zeik is gegaan, maar dat dit zich veelal heeft hersteld. Het lijkt er daarom dus ook op dat het niet alleen een fout was dat er dingen verkeerd aan waren gesloten, maar ook dat de overige feeds de nieuwe load niet per se aankonden. Vind dat je dergelijke dingen inhoudelijk best aan de kaak mag stellen bij het artikel. Waarom wordt dit zo bij Odido in de schoenen geschoven terwijl er tientallen klanten ook last van hebben gehad? Dan is er echt wel iets meer aan de hand geweest als "oh shit stekkertje verkeerd". En als het wel zo was, dan is het kennelijk niet duidelijk genoeg, want anders had je niet tientallen klanten met problemen gehad. Er zijn echt heel veel bedrijven geweest die er zeker twee uur uit hebben gelegen.

Anyways. Ik vind het wel een mooie +1. Iets meer van bovenstaande inhoud erbij en het had een +2 kunnen zijn.

• Aldy
Hoe wordt hier naar gekeken?:
resistme in 'Tesla verwacht handenvrij rijden in februari 2026 in NL te kunnen uitbrengen'
@resistme schrijft in de reactie tussen haakjes: hier even AI opsomming voor mijn gemak. Ik vind de reactie een +1, maar ik kan mij voorstellen dat er mods zijn die zo'n reactie liever op +0 zetten of zelfs er een -1 aan toekennen.
Ik heb zelfs het idee dat de schrijver er het nodige zelf aan toe heeft gevoegd, met name het laatste deel.

[ Voor 12% gewijzigd door Aldy op 23-11-2025 15:05 ]

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Meningmodders:
Stukfruit in 'CoMaps 2025.11.19-2'

En ook de reden waarom ik er eerst niet over begon in de vorige reactie.

[ Voor 35% gewijzigd door Stukfruit op 23-11-2025 16:30 ]

Dat zit wel Schnorr.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter

• DanielPharos
  • Laatst online: 00:39
DanielPharos schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 13:33:
https://tweakers.net/downloads/74614/tixati-339.html?showReaction=21581232#r_21581232

Volgens mij moet dit hoogstens een 0 zijn. Het is een irrelevante reactie op een detail in een andere post, en gaat daarmee wel erg ver off-topic. Daarnaast bevat de post ook misinformatie, en heeft de schrijver ervoor gekozen zijn/haar punt niet verder te onderbouwen.
Ik snap niet waarom deze misinformerende post nog op +1 staat.

• Meg
  • Niet online

Meg

DanielPharos schreef op maandag 24 november 2025 @ 00:00:
[...]

Ik snap niet waarom deze misinformerende post nog op +1 staat.
Misschien omdat de reactie ouder is dan 48 uur?

• DanielPharos
  • Laatst online: 00:39
Meg schreef op maandag 24 november 2025 @ 00:13:
[...]

Misschien omdat de reactie ouder is dan 48 uur?
Laat ik het dan herformuleren: is er niemand van Tweakers zelf actief in dit topic?

• supersnathan94
Stukfruit schreef op zondag 23 november 2025 @ 16:29:
Meningmodders:
Stukfruit in 'CoMaps 2025.11.19-2'

En ook de reden waarom ik er eerst niet over begon in de vorige reactie.
Waar?

die ene 0?

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Dat zit wel Schnorr.

• Meg
  • Niet online

Meg

DanielPharos schreef op maandag 24 november 2025 @ 00:39:
[...]

Laat ik het dan herformuleren: is er niemand van Tweakers zelf actief in dit topic?
Jawel, maar dat verandert niets aan het feit dat de reactie ouder is dan 48 uur.

Pagina: 1 ... 201 202 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2