Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 234 235 Laatste
Acties:

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

@Boxman ik denk niet dat een PowerMod/ProMod (die een weging van x6 hebben) dergelijke reacties op +2 zetten. Maar een +2 is het in mijn ogen ook niet.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09 02:32
-knip-
Zinloos.

[ Voor 111% gewijzigd door Boxman op 13-09-2026 11:14 ]

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

• Meg
  • Niet online

Meg

Ik heb de post niet beoordeeld en ga dat ook niet doen.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• Boxman
-knip-
Zinloos.

[ Voor 96% gewijzigd door Boxman op 13-09-2026 11:13 ]

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

• Meg
  • Niet online

Meg

Ik gaf enkel aan dat ik het eens ben dat het geen +2 is, dat betekent niet dat ik de reactie gelijk hoef te beoordelen.

Daarnaast heeft een verdere discussie weinig zin en lijkt dit mij geen -1 maar een 0.
TheDeeGee in ''Sony laat Hideo Kojima's Physint gaan vanwege deadlines, geld en exclusiviteit''

• Boxman
-knip-
Zinloos.

[ Voor 106% gewijzigd door Boxman op 13-09-2026 11:13 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

IngamerX in 'Nederland schrapt vergunningen en voert snelrecht in voor uitbreiding stroomnet'

Lijkt me niet echt een -1 waard eigenlijk. Zie er iig geen reden voor.

Virussen? Scan ze hier!

• Boxman
-knip-
Laat maar zitten. Zinloos.

[ Voor 141% gewijzigd door Boxman op 13-09-2026 02:15 ]

• Boxman
-knip-
Zinloos.

[ Voor 95% gewijzigd door Boxman op 13-09-2026 11:13 ]

• Boxman
-knip-
Zinloos.

[ Voor 98% gewijzigd door Boxman op 13-09-2026 11:13 ]

• emperor3s
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:24
Boxman schreef op zondag 13 september 2026 @ 01:06:

...
Ik zal mezelf straks netjes van de frontpage verwijderen. Wat een aanfluiting.
Ja, dat is dus niet heel handig. Ik kom hier precies om even mee te kijken naar de grootste mismoderaties onder dat nieuwsbericht, want ik zag ook nogal behoorlijk wat meningmodden.

Maar als jij dan al je - naar eigen zeggen - goed onderbouwde reacties vervangt door een placeholder met boze kritiek op moderaties, valt er ook niet veel meer te verbeteren. Nu is het dus volkomen terecht dat jouw bijdragen allemaal op -1 staan, en is de lijn van de discussie ook nog eens niet meer te volgen.

Ik snap dat je geïrriteerd was of bent, maar dit was dus niet echt een goede oplossing.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:55
Zyphlan in ''DeepSeek stuurde prompts door naar Claude zonder dat klanten dat wisten''

Deze reactie is zeker geen +2 waard, het is totale onzin en niets anders dan andere landen zouden doen. Het zou daarbij ook fijn zijn als de tag "China" van de desbetreffende gebruiker kan worden verwijderd, want het lijkt zo alsof hij een expert is op dat gebied, maar zijn reacties laten meermaals zien dat dit niet het geval is.

• Boxman
-knip-
Zinloos.

[ Voor 134% gewijzigd door Boxman op 15-09-2026 03:19 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:21

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
De sfeer wordt er niet beter op. Bovendien sneeuwt het e.e.a. onder zo. We gaan terug ontopic; het melden van potentiële mismoderaties.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
SomerenV in 'Dure Dyson-tandenborstel met ingebouwde camera kan niet tegen water - update'
Prima reactie maar lijkt mij niks meer dan een prima +1. In dat geval nog best wat hulp nodig...

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-09 14:06
PeacekeeperNL schreef op zondag 13 september 2026 @ 23:32:
SomerenV in 'Dure Dyson-tandenborstel met ingebouwde camera kan niet tegen water - update'
Prima reactie maar lijkt mij niks meer dan een prima +1. In dat geval nog best wat hulp nodig...
Zeker veel van hetzelfde, dus niet meer dan +1. Net even gekeken, maar er moet echt nog veel gebeuren, voordat dit de juiste score heeft.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 16:11

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Daar is je reactie inmiddels vanaf; de reactie waar je op reageert is +1 terug naar 0 maar ik vind eigenlijk dat dat wel een -1 kan zijn. Te kort door de bocht en te hard gesteld.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-09 20:55

Team anti-scalp - wauw..

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Misschien is er iemand die aanstoot neemt aan het feit dat het "gegoogled/geAI'd" is maar het is wat mij betreft wel gewoon een antwoord op de vraag. Je reactie staat nu gewoon weer op +1.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:30

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Topicstarter
Op mij komt het juist over als een 'LetMeGoogleThatForYou' en een AI-dump. Beiden zijn gewoon ongewenst.

[ Voor 9% gewijzigd door Dirk op 14-09-2026 16:45 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Meg
  • Niet online

Meg

Dirk schreef op maandag 14 september 2026 @ 16:44:
Op mij komt het juist over als een 'LetMeGoogleThatForYou' en een AI-dump. Beiden zijn gewoon ongewenst.
Als de reactie grotendeels gemaakt is door AI is het dan niet een -2 normaal gesproken?

• Meg
  • Niet online

Meg

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:25

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Niet mee eens, op grond van de tweede helft van de post. Als het alleen het lijstje met bezittingen was geweest dan was ik het met je eens geweest, maar na dat lijstje volgt nog voldoende eigen materiaal. Ik twijfel een beetje hoe relevant de inkomsten en bezittingen van Disney zijn voor de discussie over patenten maar de voorgaande posts in die discussie zijn daar ook niet afgekeurd en deze post buigt de discussie terug richting de patenten. Dat het lijstje bezittingen mede met behulp van AI is gegenereerd vind ik geen diskwalificatie voor de hele post, dat lijstje had ook van wikipedia kunnen komen en de rest van de post hangt niet op de correctheid van die data.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Aldy
Afgezien dat er het nodige op de reactie af te dingen is, is dit zeker niet meer dan een +1 waard. Voor de zoveelste keer bij dit onderwerp zijn er veel mee-eens-stemmers. Deze kan nog wat hulp gebruiken, evenals deze nog steeds:

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-09 20:55
Er werd gezegd
Zover ik had begrepen had o.a. Hong Kong, Florida, én Parijs problemen. Maar wellicht opereer ik nog op oude informatie. Het is namelijk een paar jaar terug.
Dus er was al een opsomming van assets van Disney. Ik pakte de complete lijst er bij om voort te borduren op wat eerder werd gezegd. Dat is niet lmgtfy. Dat is hetgeen werd gezegd in perspectief plaatsen.
Dan nog, hoe kan Disney die klappen blijven opvangen?
Hier vraagt de poster iets, waar ik op antwoord aan de hand van bronnen. Dit antwoord schreef ik zelf. Ik gaf een persoonlijke interpretatie van het AI antwoord.

De reactie is meer dan een copy/paste en sluit inhoudelijk aan op de gehele voorgaande post. De reactie die ik schreef hoeft niet in de spotlights, maar als alles waar een AI wordt gebruikt wordt afgedaan als ‘copy paste = ongewenst’ dan ga je niet met de tijd mee.

Team anti-scalp - wauw..

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:51

• Bor

Bor

Topicstarter
Geen van die reacties voegt echt wat toe voor andere lezers. Het is een beetje "geachte redactie" materiaal en iets wat je simpel zelf kan opzoeken. Ik heb de meeste een 0 gegeven wat in mijn ogen de best passende score is.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Je bent daar wel heel streng.Veel van de reacties die je aanhaalt zijn betogen, en die mogen, mits ze een beetje redelijk in elkaar zitten, best een +2 krijgen. Andersom, een verbastering als 'gristenen', zoals in de laatste reactie die je aanhaalt, is eigenlijk altijd beledigend bedoeld en dus ongewenst.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Bor schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 08:29:
[...]

Geen van die reacties voegt echt wat toe voor andere lezers. Het is een beetje "geachte redactie" materiaal en iets wat je simpel zelf kan opzoeken. Ik heb de meeste een 0 gegeven wat in mijn ogen de best passende score is.
Bedankt. Over dat zelf opzoeken... ik kan ook zelf opzoeken wat deze beurs is en wat er te doen is. Toch? Dan heb ik dit hele artikel niet nodig.
Het is geen rare vraag waar en wanneer een beurs gehouden wordt. En de auteur is het ook eens met mij. Op de vraag of het iets toevoegt voor anderen. 1 andere persoon reageerde dat 'ie dezelfde vraag had. En het kan best zijn dat anderen zich dit ook afvroegen. Wat dat betreft lijkt het mij niet offtopic, aangezien het letterlijk over het onderwerp gaat, namelijk over de locatie en datum.

• Aldy
segil schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 11:22:
[...]

Bedankt. Over dat zelf opzoeken... ik kan ook zelf opzoeken wat deze beurs is en wat er te doen is. Toch? Dan heb ik dit hele artikel niet nodig.
Het is geen rare vraag waar en wanneer een beurs gehouden wordt. En de auteur is het ook eens met mij. Op de vraag of het iets toevoegt voor anderen. 1 andere persoon reageerde dat 'ie dezelfde vraag had. En het kan best zijn dat anderen zich dit ook afvroegen. Wat dat betreft lijkt het mij niet offtopic, aangezien het letterlijk over het onderwerp gaat, namelijk over de locatie en datum.
Ik denk dat je Bor niet helemaal begrepen hebt. Bor vindt het GR-materiaal en jij bevestigt dit zelf ook door de auteur te noemen en de reactie van de auteur was dat hij het artikel met een extra regel heeft aangepast.

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Aldy schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 12:09:
[...]

Ik denk dat je Bor niet helemaal begrepen hebt. Bor vindt het GR-materiaal en jij bevestigt dit zelf ook door de auteur te noemen en de reactie van de auteur was dat hij het artikel met een extra regel heeft aangepast.
Ik snap dat het gezien kan worden als GR-materiaal.
Ik werd getriggerd door de opmerking "Geen van die reacties voegt echt wat toe voor andere lezers." Daar ben ik het niet mee eens. Het gaat niet om een spelvout, maar iets dat inhoudelijk ontbreekt en het feit dat iemand anders dezelfde vraag heeft, lijkt het mij wel on-topic. Ik zie vaker dat dat soort zaken besproken worden in de reacties.
Maar goed, we laten het hier bij.

• Meg
  • Niet online

Meg

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:50

kodak

FP ProMod
Deze reactie is geen +2 (25x +2, 7x +3). Het eerste deel is offtopic. Het tweede een reactie die veel vaker een klacht over belemmering van social media is. Dat is gewoon algemene discussie waarom iemand van mening is het 'alternatief' te kunnen waarderen. We horen niet te meningmodden.

RRRobert in 'XCancel gaat alweer offline door juridische druk van X'

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Retrospect in 'Gerucht: Apple werkt aan reeks vouwbare iPhones'

Dit is geen +2, hoogstens een 0, maar van mij krijgt het een -1.

• kodak

kodak

FP ProMod
Ook de reactie daarop krijgt onterecht veel plussen (14x +2, 4x +3). Dit zijn geen ontopic reacties. Er zijn weer veel tweakers aan het meningmodden en de modregels aan het negeren.

leecher in 'Gerucht: Apple werkt aan reeks vouwbare iPhones'

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Eens, voegt niets toe en als je 't echt serieus aan wil kaarten moet dat gewoon in /GR.
kodak schreef op woensdag 16 september 2026 @ 10:15:
Ook de reactie daarop krijgt onterecht veel plussen (14x +2, 4x +3). Dit zijn geen ontopic reacties. Er zijn weer veel tweakers aan het meningmodden en de modregels aan het negeren.

leecher in 'Gerucht: Apple werkt aan reeks vouwbare iPhones'
Staat inmiddels op 0 maar er zijn idd wel wat mee-eens moderaties gedaan..

[ Voor 39% gewijzigd door Cloud op 16-09-2026 10:21 ]

• Meg
  • Niet online

Meg

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:38
Het lijkt dat sommige van deze reacties hier op -1 komen omdat mensen het zien als een MAGA fan. Ik zie in elk geval niet waarom het -1 moet zijn, 0 is ook prima.

LootersV in ''SK hynix wil delen van Intel-chipfabriek afhuren om geheugenchips te maken''

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

jaspermeul schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:41:
Het lijkt dat sommige van deze reacties hier op -1 komen omdat mensen het zien als een MAGA fan. Ik zie in elk geval niet waarom het -1 moet zijn, 0 is ook prima.

LootersV in ''SK hynix wil delen van Intel-chipfabriek afhuren om geheugenchips te maken''
Zonder enig bewijs is dit nogal een statement

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:38
418O2 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:45:
[...]

Zonder enig bewijs is dit nogal een statement
Maar is dat een -1?

Net zoals later in de thread, dit is toch ook niet onnodig kwetsend, trolling of flamebait:

Vaak is het niet eens een gek idee hoor dat, indien er een wissel tussen Democraten en Republikeinen plaatsvindt, ze elkaars beleid afzwakken of stoppen. Dat is helaas tegenwoordig de hele staat van de Amerikaanse politiek.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

jaspermeul schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:55:
[...]

Maar is dat een -1?

Net zoals later in de thread, dit is toch ook niet onnodig kwetsend, trolling of flamebait:

Vaak is het niet eens een gek idee hoor dat, indien er een wissel tussen Democraten en Republikeinen plaatsvindt, ze elkaars beleid afzwakken of stoppen. Dat is helaas tegenwoordig de hele staat van de Amerikaanse politiek.
Sja, ik vind het persoonlijk nogal makkelijk roepen, maar ik stem niet op zulke comments omdat ik er niet genoeg van weet om in te schatten of dit gewoon populistisch gezever is. Als ik zijn verdere comments lees dan heb ik het idee dat hij het zelf ook niet weet en maar wat napraat, als ik eerlijk ben. Iets polarisends roepen zonder onderbouwing vind ik persoonlijk wel -1

[ Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 16-09-2026 16:01 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze tp is irrelevant. Het nieuws is dat een specifieke provider nu ook op een ander netwerken diensten gaat aanbieden. Niet of iemand een abonnement bij een andere provider heeft genomen.

xoniq in 'Delta gaat abonnementen aanbieden op netwerk Open Dutch Fiber'

• Aldy
kodak schreef op donderdag 17 september 2026 @ 18:30:
Deze tp is irrelevant. Het nieuws is dat een specifieke provider nu ook op een ander netwerken diensten gaat aanbieden. Niet of iemand een abonnement bij een andere provider heeft genomen.

xoniq in 'Delta gaat abonnementen aanbieden op netwerk Open Dutch Fiber'
Dat geldt daardoor voor het totale draadje.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Sissors in 'Nederlandse IND gebruikt AI bij asielaanvragen maar meldt systemen niet aan'

en

Akamatsu in 'Nederlandse IND gebruikt AI bij asielaanvragen maar meldt systemen niet aan'

Dat is toch gewoon puur meningmodden wat het verschil verklaard? Ik hoef echt geen +2, maar beide horen gewoon op +1 imo.

• 911GT2
  • Laatst online: 22-09 15:44
Ik merk steevast dat in dit topic: mrtl in 'Nederlandse IND gebruikt AI bij asielaanvragen maar meldt systemen niet aan' alle LLM gerelateerde posts een 0 krijgen terwijl ze volgens mij prima inhoudelijk zijn.

mrtl in 'Nederlandse IND gebruikt AI bij asielaanvragen maar meldt systemen niet aan'

Om maar een voorbeeld te noemen. Er wordt inhoudelijk gediscussieerd met respect en toch wordt alles wat met LLM te maken heeft naar 0 gemodereerd.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ja, de anti-AI vibes zijn weer stevig aanwezig. Ik heb m'n best gedaan en het meeste recht getrokken, maar er zal nog wel meer komen.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie is geen +2 (18x +2, 1x +3) Er is niets bijzonders aan stellen dat ai machines zijn. Het hebben van meningen hoe een ander er naar wil kijken is ook niet bijzonder. De reactie doet ook geen enkele moeite het nog op het nieuws zelf te betrekken, het is een algemene discussie over hoe we ai kunnen zien. Meningmodden omdat we het eens zijn is ook niet de bedoeling.

Akamatsu in 'Nederlandse IND gebruikt AI bij asielaanvragen maar meldt systemen niet aan'

• kodak

kodak

FP ProMod

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze tp is geen +2 (22x +2, 3x +3). De opmerkingen zijn al eerder genoemd. De mening over hoe kpn zich gedraagt en welk gevoel het geeft zijn te verwachten en geen reden om te plussen.

Fordox in 'KPN stopte stilletjes met bezwaaroptie mobiele prijsverhoging door malwarefilter'

• Bor

Bor

Topicstarter

• Meg
  • Niet online

Meg

• jumbos7
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 23:53
Dit lijkt mij geen +2 maar neigt voor mij eerder naar een -1 gezien het onvriendelijk karakter.
Snoitkever in 'Ook Googles Gemini breekt in tests uit kaders en hackt bedrijven'

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Triblade_8472 in 'Disney+ krijgt advertenties, ook voor betalende abonnees'

Is geen -1, het emotie-modden op deze site loopt de laatste tijd behoorlijk uit de klauwen.

• Bor

Bor

Topicstarter
oef! schreef op zondag 20 september 2026 @ 11:12:

Is geen -1, het emotie-modden op deze site loopt de laatste tijd behoorlijk uit de klauwen.
Dat lijkt mij gewoon een +1. Ik ga naar de -1 stemmers kijken en waar nodig actie ondernemen.

Hier is nog wel wat hulp nodig.

• Aldy
Bor schreef op zondag 20 september 2026 @ 11:15:
[...]

Dat lijkt mij gewoon een +1. Ik ga naar de -1 stemmers kijken en waar nodig actie ondernemen.

Hier is nog wel wat hulp nodig.
Als je toch bezig bent, de reactie:
Jorrie in 'Disney+ krijgt advertenties, ook voor betalende abonnees'
Heb deze al gerapporteerd, maar gaat om de +1-stemmers.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

oef! schreef op zondag 20 september 2026 @ 11:12:

Lijkt me inderdaad een prima, keurige +1. Hij kan nog wel wat hulp gebruiken om daar te komen.

Virussen? Scan ze hier!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:59

jdh009

FP PowerMod
Kreten als dit voegen weinig toe aan een discussie:
aschja in 'Disney+ krijgt advertenties, ook voor betalende abonnees'

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Inderdaad. Net het laatste tikje naar de 0 gegeven :)

• Juggernaut1987
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 10:55
Waarom is deze reactie een -1? Ik stelde een oprechte vraag omdat ik heel veel designers zie die allemaal macs gebruiken maar dat aan mijn bubbel van designers kan liggen en er dus elders misschien wel veel designers op Windows werken.

4 mensen vonden die vraag een -1 waard. 4 mensen die volgens mij dus het moderatiesysteem niet begrijpen, maar dat kan aan mij liggen. Vandaar de vraag hier.

• Aldy
Juggernaut1987 schreef op zondag 20 september 2026 @ 16:15:
Waarom is deze reactie een -1? Ik stelde een oprechte vraag omdat ik heel veel designers zie die allemaal macs gebruiken maar dat aan mijn bubbel van designers kan liggen en er dus elders misschien wel veel designers op Windows werken.

4 mensen vonden die vraag een -1 waard. 4 mensen die volgens mij dus het moderatiesysteem niet begrijpen, maar dat kan aan mij liggen. Vandaar de vraag hier.
Jouw reactie is al vier dagen oud en daardoor niet meer te corrigeren (door mij dan). Maar daarvoor staat ongeveer hetzelfde en heeft ook -1 gekregen en iemand die vertelt dat volgens hem bij Microsoft problemen waren, kreeg ook -1.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Zenomyscus in 'Disney+ krijgt advertenties, ook voor betalende abonnees' is geen +2 waard.

ötzi in 'Disney+ krijgt advertenties, ook voor betalende abonnees' is onjuist, zoals aangegeven in een reactie daaronder en hoort dus op 0.

• Juggernaut1987
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 10:55
Aldy schreef op zondag 20 september 2026 @ 16:23:
[...]

Jouw reactie is al vier dagen oud en daardoor niet meer te corrigeren (door mij dan). Maar daarvoor staat ongeveer hetzelfde en heeft ook -1 gekregen en iemand die vertelt dat volgens hem bij Microsoft problemen waren, kreeg ook -1.
Ah jammer, ik zag het nu pas. Nu je het zegt, er is meer raar gemodereerd.

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03:33
Ik wordt hier met -1 gemodereerd omdat reclame bij betaalde abonnementen niet gewaardeerd wordt (ook niet door mij overigens). Mijn argumentatie dat je dan de keuze hebt om het te accepteren of de dienst niet meer te gebruiken en al het andere illegaal is, snijdt echter wel hout. coinman63 in 'Disney+ krijgt advertenties, ook voor betalende abonnees'

• Bor

Bor

Topicstarter

• Lagonas
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-09 18:20
Dat voegt in principe niks toe, maar hij bedoelde dit als grapje op de naam van het bedrijf. Dus je zou het kunnen scharen onder het +1 voor een succesvol grapje, maar of het succesvol is is natuurlijk een discussie op zich.

• Aldy
Lagonas schreef op maandag 21 september 2026 @ 16:11:
[...]

Dat voegt in principe niks toe, maar hij bedoelde dit als grapje op de naam van het bedrijf. Dus je zou het kunnen scharen onder het +1 voor een succesvol grapje, maar of het succesvol is is natuurlijk een discussie op zich.
Weinig grappigs aan, aangezien hij even verderop een serieus probleem weer met een flauw grapje afdoet:
adje123 in 'Leef.nl meldt klanten dat onbevoegden toegang kregen tot persoonsgegevens'
Meer dan +0 lijkt mij ook deze niet.

• Lagonas
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-09 18:20
Aldy schreef op maandag 21 september 2026 @ 16:26:
[...]

Weinig grappigs aan, aangezien hij even verderop een serieus probleem weer met een flauw grapje afdoet:
adje123 in 'Leef.nl meldt klanten dat onbevoegden toegang kregen tot persoonsgegevens'
Meer dan +0 lijkt mij ook deze niet.
Daarom zeg ik ook dat het een hele discussie op zich is of het een succesvol grapje is of niet. Grapjes zijn erg subjectief.

Maar goed, dat is een discussie die zeker niet voor dit topic is, dus laten we het maar hier bij houden.

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 18:33

• Bor

Bor

Topicstarter
Daar is actie ondernomen. Dit soort reacties mag je rapporteren hoor.

• kodak

kodak

FP ProMod
Dit is gewone discussie, geen +2 (15x +2, 5x +3). Geen van de opmerkingen waarom er belastig bestaat is bijzonder. En de uitleg wat er oneerlijk zou zijn is niets nieuws. We horen verder ook niet te plussen om het 'eens' zijn. Gewoon +1.

Evanesco in 'Big tech verdient miljarden aan Europeanen, maar de digitaks blijft uit'

• kodak

kodak

FP ProMod
Ook deze uitleg is geen +2 (20× +2, 3x +3). Het is een mening over wat wel of niet waarde heeft. Dat is geen reden om te plussen (meningmodden). Daarbij is het inhoudelijk erg kort door de bocht, het doet simpel een bewering, en dus niet bijzonder.

arnem_ in 'Big tech verdient miljarden aan Europeanen, maar de digitaks blijft uit'

• Aldy
kodak schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 13:56:
Dit us gewone discussie, geen +2 (15x +2, 5x +3). Geen van de opmerkingen waarom er belastig bestaat is bijzonder. En de uitleg wat er oneerlijk zou zijn is niets nieuws. We horen verder ook niet te plussen om het 'eens' zijn. Gewoon +1.

Evanesco in 'Big tech verdient miljarden aan Europeanen, maar de digitaks blijft uit'
Volgens mij is hij het volledig met je eens, gezien de reactie hierop en zijn reactie daar weer op.

• TekkenLord
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:54
TekkenLord in 'Big tech verdient miljarden aan Europeanen, maar de digitaks blijft uit'

Ik snap niet waarom mijn reactie irrelevant is. Volgens mij heb ik gewoon een uiteenzetting en uitdieping waarom het zo complex is in de EU. En een waarom het toch zou moeten komen.

Of zit ik verkeerd (dan leer ik het voor de volgende keer)?

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie is geen +2 (16x +2, 1x +3). Dit is algemene discussie over meningen wanneer medewerkers of een bedrijf verantwoordelijkheid dragen. Daar gaat het nieuws niet over. En plussen om de mening is niet de bedoeling.

Deguchi in ''Gokbedrijf Polymarket lobbyt in Europa om gokregels te omzeilen''

• kodak

kodak

FP ProMod
16x +1 geven voor een reactie die voor het grootste deel over een offtopic mening gaat en de tweaker dit duidelijk aan geeft lijkt me niet de bedoeling.

SomerenV in ''Gokbedrijf Polymarket lobbyt in Europa om gokregels te omzeilen''

• kodak

kodak

FP ProMod
Zelfde gaat op voor deze reactie die een discussie over gokken op de kermis voort zet (11x +1).

MneoreJ in ''Gokbedrijf Polymarket lobbyt in Europa om gokregels te omzeilen''

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-09 17:43
Tyrian in ''Gokbedrijf Polymarket lobbyt in Europa om gokregels te omzeilen''

Kan ook aan mij liggen maar dit is geen +2 waard, het is een basale uitleg van het systeem met een mix van meningen (zoals dat je iets bezit, terwijl het niet meer dan een lot is, en de bewering dat het meer is dan gokken zonder onderbouw) die niet correct zijn.

Edit: de uitleg lijkt ook sterk op wat de bedrijven zelf zeggen om te beweren dat het niet echt gokken is.

[ Voor 13% gewijzigd door separhim op 22-09-2026 18:32 ]

• TV_NERD
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 06:14

• Aldy
Je vertelt precies waarom het lobbyen geen succes zou mogen hebben, alhoewel jij daar ongetwijfeld anders over denkt. Maar het is zeker on-topic, dus een +1

• TV_NERD
Aldy schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 19:21:
[...]

Je vertelt precies waarom het lobbyen geen succes zou mogen hebben, alhoewel jij daar ongetwijfeld anders over denkt. Maar het is zeker on-topic, dus een +1
Heel eerlijk gezegd hoop ik dat de lobby geen succes heeft, er zijn denk ik teveel mensen die er niet verantwoordelijk mee om kunnen gaan en een paar extra hoepels om doorheen te moeten springen voordat je kan meedoen zijn dan nooit verkeerd. Neemt imho niet weg dat het ook gewoon een leuk platform kan zijn.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Vind hem leuk gevonden maar inderdaad, een +2 is misschien wel wat veel. Heeft nog wel wat meer zetjes nodig zo te zien.
Die staat nu goed.

• Meg
  • Niet online

Meg

Met 122x een +2 lijkt het me lastig om het op de juiste score te krijgen.

• TV_NERD
Meg schreef op woensdag 23 september 2026 @ 10:04:
[...]

Met 122x een +2 lijkt het me lastig om het op de juiste score te krijgen.
Heb m'n steentje bijgedragen maar eens, kan een powermod dat niet forceren?

• Meg
  • Niet online

Meg

TV_NERD schreef op woensdag 23 september 2026 @ 11:05:
[...]

Heb m'n steentje bijgedragen maar eens, kan een powermod dat niet forceren?
Kunnen ze, maar doen ze volgens mij tegenwoordg niet meer zo snel.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Meg schreef op woensdag 23 september 2026 @ 11:24:
[...]

Kunnen ze, maar doen ze volgens mij tegenwoordg niet meer zo snel.
Forceren kan idd maar is nooit echt veel gedaan; sowieso niet vaak voor "reguliere" scores zoals een reactie naar +1 brengen. Soms wel voor -1's die niet erg genoeg om een -2 te rechtvaardigen.

Hoe vaker je het doet hoe sneller je het argument krijgt dat crew net zo goed alles zelf op de juiste score kunnen zetten, in plaats van het systeem zijn werk te laten doen ;)

• Bor

Bor

Topicstarter
Of het een -1 is weet ik niet maar ik vind de semantische discussie die je tracht op te starten wel erg onnodig.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op woensdag 23 september 2026 @ 14:04:
Of het een -1 is weet ik niet maar ik vind de semantische discussie die je tracht op te starten wel erg onnodig.
Och, dat het niet on-topic is snap ik wel. Daar ging ik ook niet vanuit dat het on-topic zou zijn. Ik zie gewoon niet waarom het ongewenst is. En in dat licht begrijp ik ook niet waarom de reacties erop wel opeens ontopic zouden zijn, als de thread toch al irrelevant is, kan een reactie erop nooit on-topic zijn wat mij betreft, ook niet als het verdere duiding geeft.

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 23-09-2026 14:07 ]

Pagina: 1 ... 234 235 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2