Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 209 210 Laatste
Acties:

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:47
RadYeon in ''WhatsApp werkt aan abonnement als alternatief voor Updates-advertenties''
Hetzelfde ga-naar-deze-dienst-in-plaats-van-deze-rotzooi-bericht onder zo'n artikel, met allemaal mee-eens stemmers.
Is gewoon een 0. Mag wel flink wat hulp gebruiken met 24x een +2 en 1x een +3.

Kerfuffle in ''WhatsApp werkt aan abonnement als alternatief voor Updates-advertenties''
En hetzelfde met deze. Ook een 0.

david-v in ''WhatsApp werkt aan abonnement als alternatief voor Updates-advertenties''
Wat minder extreem. Maar in mijn ogen alsnog ook een 0.

[ Voor 34% gewijzigd door JelleDJs op 25-01-2026 15:40 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:38

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me niet offtopic of irrelevant (22× 0, 1x -1). De reactie is een mening die ook in gaat op de andere kant. Daar hoeven we het niet eens mee te zijn, maar er valt prima discussie op te voeren.
Nairu777 in 'NOS: Twee derde van belangrijke Nederlandse domeinnamen gebruikt VS-cloud'

• Bor

Bor

Topicstarter
Khrome in 'Stop Killing Games zegt genoeg geverifieerde handtekeningen te hebben' is volgens mij geen direct antwoord op de vraag. De opsomming bevat zo te zien (vrijwel) geen reacties op burgerinitiatieven en is daarmee imho geen +2 / +3.

[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 25-01-2026 20:33 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Ik zie niet hoe deze reactie gewenst kan zijn. De stelling is namelijk dat gebruik van ai om (proberen) op te lichten goed gebruik is.
Thc_Nbl in 'Belgisch OM waarschuwt voor oplichters die AI-versie koning Filip gebruiken'

• Bor

Bor

Topicstarter

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Meer dan een gewone +1 zie ik er idd niet in. Prima reactie, maar meer dan een mening is het ook niet.

Virussen? Scan ze hier!

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:31
wildhagen schreef op maandag 26 januari 2026 @ 15:31:
Meer dan een gewone +1 zie ik er idd niet in. Prima reactie, maar meer dan een mening is het ook niet.
Knip. Waarschijnlijk een reactie op de reactie van Bor.

[ Voor 13% gewijzigd door Aldy op 26-01-2026 15:46 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Aldy schreef op maandag 26 januari 2026 @ 15:45:
[...]

Knip. Waarschijnlijk een reactie op de reactie van Bor.
Daar was mijn post idd een reactie op idd.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
onok in 'ACM: overheid moet ingrijpen om Europese clouddiensten kans te geven' is zonder objectieve onderbouwing geen +3 of +2 wat mij betreft.

Beeldbuis in 'Microsoft onderzoekt bug waardoor Windows-pc's niet booten na update' is een quote zonder na te denken over achtergrond en waar het nu exact over gaat. Een +1 lijkt mij de max.

[ Voor 42% gewijzigd door Bor op 26-01-2026 21:01 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
nieuws: Nederlands kabinet wil banken toegang geven tot BRP-gegevens voor kla... is wat mij betreft onvoldoende onderbouwt voor een +3.

• Aldy
Staat inmiddels op +1, maar is net aan. Zit ook een +3 tussen.

• Bor

Bor

Topicstarter
Aldy schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 09:18:
[...]

Staat inmiddels op +1, maar is net aan. Zit ook een +3 tussen.
Daar was meer aan de hand waarop actie is ondernomen.

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

Je linkt niet naar een reactie Bor. :)

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Bor

Bor

Topicstarter
Meg schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 09:31:
[...]

Je linkt niet naar een reactie Bor. :)
My bad, inmiddels is het ook al opgelost. De reactie die ik bedoelde staat op een beter passende score.

• Meg
  • Niet online

Meg

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:26
Bor schreef op maandag 26 januari 2026 @ 20:59:
onok in 'ACM: overheid moet ingrijpen om Europese clouddiensten kans te geven' is zonder objectieve onderbouwing geen +3 of +2 wat mij betreft.

Beeldbuis in 'Microsoft onderzoekt bug waardoor Windows-pc's niet booten na update' is een quote zonder na te denken over achtergrond en waar het nu exact over gaat. Een +1 lijkt mij de max.
Die kunnen beiden nog wel wat hulp gebruiken.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• ZwolschBalletje
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Technomania schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 12:03:
[...]
Die kunnen beiden nog wel wat hulp gebruiken.
Ik ben het er niet helemaal mee eens.dat dit mismoderaties zijn.
Het is een waardevolle toevoeging, gegeven door iemand die er voor zijn werk mee te maken heeft, en de lezer inzicht biedt in het type afwegingen dat gemaakt wordt, en hoe de alternatieven zich verhouden tot de 'usual suspects'. Nog wat bronverwijzing zou nice zijn inderdaad, maar dit gaat verder dan een mening en voldoet m.i. (net) aan de criteria voor +2.
(informatieve en interessante reacties die op een positieve wijze boven het maaiveld uitsteken en waarvan de inhoud een nuttige toevoeging is op de discussie in een on-topic thread of de informatie in het artikel. De reactie is echter niet zo bijzonder dat je hem zou willen voorschotelen aan alle lezers van het artikel.)
Dit is voor mij echt een grensgeval. Of @Beeldbuis over de achtergrond heeft nagedacht kunnen we niet vaststellen, maar hij geeft wel een bron en een concreet percentage AI-toepassing, waar dat in de discussie daarvoor alleen als hearsay werd gepresenteerd. We weten allemaal dat AI in elk geval goed is in hallucineren, dus onder dit artikel mag zo'n verwijzing naar toenemend AI-gebruik wel zonder dat die link nog expliciet wordt gemaakt. Op het randje, ik twijfel ook tussen +1 en +2, maar geen mismoderatie voor mij.

[ Voor 0% gewijzigd door ZwolschBalletje op 27-01-2026 14:13 . Reden: typo ]

• Bor

Bor

Topicstarter
ZwolschBalletje schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:12:
[...]
Het is een waardevolle toevoeging, gegeven door iemand die er voor zijn werk mee te maken heeft, en de lezer inzicht biedt in het type afwegingen dat gemaakt wordt, en hoe de alternatieven zich verhouden tot de 'usual suspects'. Nog wat bronverwijzing zou nice zijn inderdaad, maar dit gaat verder dan een mening en voldoet m.i. (net) aan de criteria voor +2.
(informatieve en interessante reacties die op een positieve wijze boven het maaiveld uitsteken en waarvan de inhoud een nuttige toevoeging is op de discussie in een on-topic thread of de informatie in het artikel. De reactie is echter niet zo bijzonder dat je hem zou willen voorschotelen aan alle lezers van het artikel.)
Ik mis daar echt onderbouwing of bv voorbeelden uit eigen ervaring. Het is nu in feite niet veel meer dan een niet echt onderbouwde "ik denk" waar weer andere meningen tegenover staan.

• Bor

Bor

Topicstarter
Is dit een -1 of toch gewoon een relevante +1 opmerking: Bor in 'Massaclaim van 756 miljoen euro tegen Valve wegens machtsmisbruik mag doorgaan'

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-01 16:47

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Blorgg in 'Massaclaim van 756 miljoen euro tegen Valve wegens machtsmisbruik mag doorgaan'

Hoop mee eens moderaties in dit draadje, zonder dat deze werkelijk +2 verdienen, en sommige geven zelfs +3. Verder zie ik bij mensen die kritiek leveren op Valve, -1/0 staan, want mensen zijn het er niet mee eens.

Geen idee hoe kritisch hier Tweakers naar kijkt, maar blijft een blamage wanneer men totaal niet meer bezig zijn met of iets onderdeel is van de discussie qua moderaties, maar of ze het eens of oneens zijn.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Aldy
Benjamin- schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:31:
Blorgg in 'Massaclaim van 756 miljoen euro tegen Valve wegens machtsmisbruik mag doorgaan'

Hoop mee eens moderaties in dit draadje, zonder dat deze werkelijk +2 verdienen, en sommige geven zelfs +3. Verder zie ik bij mensen die kritiek leveren op Valve, -1/0 staan, want mensen zijn het er niet mee eens.

Geen idee hoe kritisch hier Tweakers naar kijkt, maar blijft een blamage wanneer men totaal niet meer bezig zijn met of iets onderdeel is van de discussie qua moderaties, maar of ze het eens of oneens zijn.
Dit forum is precies de plek om mismoderaties te melden, zodat er naar gekeken kan worden. Als het onder de aandacht wordt gebracht, zoals jij nu doet, dan wordt ernaar gekeken.

• Bor

Bor

Topicstarter
Mizgala28 in 'Ubisoft wil nog eens tot 200 banen schrappen, ditmaal op hoofdkantoor in Parijs' lijkt mij niet meer dan een 0.

gysman11 in 'TikTok VS zegt dat 'censuur' bij content over Epstein en Trump kwam door storing' heeft geen relevantie met het nieuwsitem behalve een soort "what about". Een 0 is in mijn ogen de best passende score.

[ Voor 44% gewijzigd door Bor op 27-01-2026 18:11 ]

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:12
Weer forse pro-bev moderaties. Dit is een aardige post, wel een onwaarheid maar de rest oké. Nette +1 maar zeker geen +2:

Croga in 'Aandeel EV's bij verkoop nieuwe auto's in EU neemt toe tot 17,4 procent'

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-01 16:47

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Aldy schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:40:
[...]

Dit forum is precies de plek om mismoderaties te melden, zodat er naar gekeken kan worden. Als het onder de aandacht wordt gebracht, zoals jij nu doet, dan wordt ernaar gekeken.
Wordt er ook gekeken naar opzettelijk mismodden, of alleen of een post goed staat, want ik vind het prima als mijn bericht op 1 staat, maar ik vind het nogal bizar dat mensen - 1 modden want ik ben kritisch op Valve. Vervolgens iemand die halve feiten plaatst met weinig meerwaarde, maar wel pro Valve, gaat naar +2, dan is het niet een kleine fout moderatie, maar opzettelijk mismodden.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Technomania
Benjamin- schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 19:05:
[...]

Wordt er ook gekeken naar opzettelijk mismodden, of alleen of een post goed staat, want ik vind het prima als mijn bericht op 1 staat, maar ik vind het nogal bizar dat mensen - 1 modden want ik ben kritisch op Valve. Vervolgens iemand die halve feiten plaatst met weinig meerwaarde, maar wel pro Valve, gaat naar +2, dan is het niet een kleine fout moderatie, maar opzettelijk mismodden.
Bij (herhalend) opzettelijk mismodden volgen er vanzelf sancties.

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-02 08:46

immetjes

HIER is BERN-E

Kan er eens wat gebeuren aan de belachelijke -1 moderaties op FP? Neem zo iemand mod rechten af. Doe er eens wat aan.

immetjes in 'Frans parlement stemt voor socialmediaverbod voor kinderen onder de 15 jaar'

Ik geef een duidelojk onderbouwde reactie. -1 moderatie is gewoon een mening, dan begrijp niet hoe moderatie werkt en ben je een slechte moderator en dus even weg met die rechten.

• Meg
  • Niet online

Meg

immetjes schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 19:31:
Kan er eens wat gebeuren aan de belachelijke -1 moderaties op FP? Neem zo iemand mod rechten af. Doe er eens wat aan.

immetjes in 'Frans parlement stemt voor socialmediaverbod voor kinderen onder de 15 jaar'

Ik geef een duidelojk onderbouwde reactie. -1 moderatie is gewoon een mening, dan begrijp niet hoe moderatie werkt en ben je een slechte moderator en dus even weg met die rechten.
De reactie stond niet op -1 maar op +0, dat is al een heel groot verschil. Daarnaast zijn de sancties aan de crew, als je reacties hier meldt kunnen anderen ze op een beter passende score zetten.

* Meg ziet dat je nu op +1 staat.

• Bor

Bor

Topicstarter
Benjamin- schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 19:05:
[...]

Wordt er ook gekeken naar opzettelijk mismodden
Ja daar wordt naar gekeken. Waar nodig wordt actie ondernomen. Dat kan bv het aanschrijven van de user in kwestie zijn maar ook het deactiveren van de mogelijkheid tot modereren zoals ik vandaag al meerdere keren heb uitgevoerd. We proberen natuurlijk altijd aan te sturen op verbetering.

• Bor

Bor

Topicstarter
Naafkap schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 18:58:
Weer forse pro-bev moderaties. Dit is een aardige post, wel een onwaarheid maar de rest oké. Nette +1 maar zeker geen +2:

Croga in 'Aandeel EV's bij verkoop nieuwe auto's in EU neemt toe tot 17,4 procent'
Hier is nog wel wat hulp nodig.

• Bor

Bor

Topicstarter
Tripledad65 in 'Aandeel EV's bij verkoop nieuwe auto's in EU neemt toe tot 17,4 procent' lijkt mij ook een +1. Een berekening waar een belangrijke conclusie ontbreekt die ik wel in de replies terugzie.

• Bor

Bor

Topicstarter
Wat vinden jullie van dit soort slow chat achtige berichten die voor andere lezers eigenlijk niet relevant zijn?

BestevaerNL in 'Aandeel EV's bij verkoop nieuwe auto's in EU neemt toe tot 17,4 procent'
kr4t0s in 'Aandeel EV's bij verkoop nieuwe auto's in EU neemt toe tot 17,4 procent'

[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 27-01-2026 20:33 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze toppost lijkt me geen +2 (17x +2, 4x +3). Het is kritiek op de redactie dat de titel suggestief is en sensatie zou zoeken. Dat hoort op got thuis. De onderbouwing negeert voor die kritiek ook volledig dat in het nieuws uitleg staat die overeen komt met de strekking van de bron.

Question Mark in 'AP: datalekken bij gemeenten vaak niet gemeld als het om corrupte ambtenaar gaat'

Ook deze reactie lijkt me niet informatief. (9× +2) Het herhaalt slechts wat in het nieuws staat, geeft een mening en geeft een eigen ervaring over hoe gemeenten in het algemeen met persoonsgegevens om gaan.
fruitbakje in 'AP: datalekken bij gemeenten vaak niet gemeld als het om corrupte ambtenaar gaat'

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:34
Gewoon weghalen, zijn off-topic, irrelevant, niet interessant.
Het is hier geen NU.nl of koffietafel.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Meg
  • Niet online

Meg

• Bor

Bor

Topicstarter

• Naafkap

• Naafkap
Bor schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 20:24:
[...]

Hier is nog wel wat hulp nodig.
Deze staat nog steeds niet goed. Zeer storend die meningmodders.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:52

Dazzler2120

FP ProMod
Dorank in 'Lightyear werkt met Nissan aan zonneautoconcept, 'kan tot 23km per dag leveren'' dit lijkt mij ook geen +2, is een prima +1 on-topic reactie.

PS4 PSN: Dazzler2120

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze toppost lijkt me geen +2 (19x +2, 2x +3). Het afvragen staat in het nieuws en de algemene mening is niet heel bijzonder.
rayx in 'TikTok VS zegt dat 'censuur' bij content over Epstein en Trump kwam door storing'

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 15:07

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Deze staat nog steeds verkeerd. Als de vraag on topic is dan is mijn antwoord dat ook.

CAPSLOCK2000 in 'Laptops Nederlandse gedetineerden hadden door instellingsfout mogelijk wifi'

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Zou iemand eens een blik kunnen werpen op MontyMole in ''Nieuwe Intel Arc Pro-gpu's krijgen 32GB geheugen voor zwaar rekenwerk'' en daaronder hangende draadjes. Het heeft er erg de schijn van dat één iemand zijn mening tot standaard heeft verheven als het om het uitdelen van stemmen gaat, en dat emotie daarbij de leidende factor is geweest.

[ Voor 7% gewijzigd door ocf81 op 28-01-2026 11:11 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• Bor

Bor

Topicstarter
ocf81 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 11:09:
Zou iemand eens een blik kunnen werpen op MontyMole in ''Nieuwe Intel Arc Pro-gpu's krijgen 32GB geheugen voor zwaar rekenwerk'' en daaronder hangende draadjes. Het heeft er erg de schijn van dat één iemand zijn mening tot standaard heeft verheven als het om het uitdelen van stemmen gaat, en dat emotie daarbij de leidende factor is geweest.
Die hele taal discussie is op zijn best offtopic / irrelevant bij het nieuwsitem en gaat zo lang door en zo offtopic dat ik op een gegeven moment een -1 ook wel kan voorstellen. Op het laatst wordt het zelfs onvriendelijk en is de -1 de best haalbare score.

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Bor schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 11:12:
[...]

Die hele taal discussie is op zijn best offtopic / irrelevant bij het nieuwsitem en gaat zo lang door en zo offtopic dat ik op een gegeven moment een -1 ook wel kan voorstellen. Op het laatst wordt het zelfs onvriendelijk en is de -1 de best haalbare score.
Die taaldiscussie is inderdaad niet gerelateerd aan de videokaart waar het over gaat. Dat is inderdaad geen +1.
Ik was echter niet de aanstichter van de discussie. Ik heb enkel een antwoord op de vragen gegeven. Op een gegeven moment wordt daar dan de draak mee gestoken. Is het dan zo onvoorstelbaar dat ik dan op een gegeven moment daar eens wat van zeg nadat ik zo te kakken ben gezet?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• Naafkap
Weer mismod in het bev-topic:

Gewoon on-topic.
Naafkap in 'Aandeel EV's bij verkoop nieuwe auto's in EU neemt toe tot 17,4 procent'

TechSupreme in 'Aandeel EV's bij verkoop nieuwe auto's in EU neemt toe tot 17,4 procent'

Die hele draad staat verkeerd dankzij meningmodden

[ Voor 25% gewijzigd door Naafkap op 28-01-2026 12:42 ]

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:10

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Wat betreft die eerste ben ik het met je eens. De tweede begint met een diskwalificerende (in mijn ogen onvriendelijke) opmerking:
Sorry, maar dit is gewoon een onzinverhaal.

• ZwolschBalletje
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
In diezelfde trant, vind ik dit absoluut geen +2 waard:
magnifor in 'Demissionair minister 'kan niets doen' tegen Microsoft-datacenter in Amsterdam'
In feite een niet-onderbouwd populistisch verhaal dat de minister liegt, zonder ook maar een greintje onderbouwing.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:39
Oh heb deze even gemist maar er is 2x -1 gemening mod. Graag even checken of dat gericht is of toevallig.

sdk1985 in ''Nvidia stopt met produceren van RTX 5070 Ti-videokaarten''
sdk1985 in ''Nvidia stopt met produceren van RTX 5070 Ti-videokaarten''

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Bor

Bor

Topicstarter

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:39
Oops verkeerde thread.

[ Voor 90% gewijzigd door sdk1985 op 29-01-2026 13:39 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Bor

Bor

Topicstarter
L0g0ff in 'Microsoft werkt aan oplossing bootproblemen, maar herstelt defecte pc's nog niet' is geen +2 en de meerdere linux posts onder dit item zijn allemaal irrelevant gezien ze in het geheel niet over het punt in het nieuwsitem gaan.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:36

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 21:43:
L0g0ff in 'Microsoft werkt aan oplossing bootproblemen, maar herstelt defecte pc's nog niet' is geen +2 en de meerdere linux posts onder dit item zijn allemaal irrelevant gezien ze in het geheel niet over het punt in het nieuwsitem gaan.
Noem je ook even de posts die onterecht als ongewenst zijn gemarkeerd en die "hooguit" irrelevant zijn, Bor?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Bor

Bor

Topicstarter
Het meeste staat nu goed.

Blinkin in 'Microsoft werkt aan oplossing bootproblemen, maar herstelt defecte pc's nog niet' is irreleevant en gaat helemaal niet over het nieuwitem.

Idem: L0g0ff in 'Microsoft werkt aan oplossing bootproblemen, maar herstelt defecte pc's nog niet'
The Zep Man schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:35:
[...]

Noem je ook even de posts die onterecht als ongewenst zijn gemarkeerd en die "hooguit" irrelevant zijn, Bor?
Dat kan je zelf doen toch? Op het moment dat ik keek stonden er geen posts onterecht ls ongewenst gemarkeerd.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Ik ben geen moderator. Het daadwerkelijk beoordelen laat ik graag over aan de experts. Gezien jij al bezig was met berichten onder dat nieuwsartikel, was het logisch om jou hierover aan te spreken.

• Bor

Bor

Topicstarter
The Zep Man schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:45:
[...]

Ik ben geen moderator. Het daadwerkelijk beoordelen laat ik graag over aan de experts. Gezien jij al bezig was met berichten onder dat nieuwsartikel, was het logisch om jou hierover aan te spreken.
Je hoeft geen moderator te zijn om hier reacties aan te dragen zoals je ook wel weet.

• Aldy
The Zep Man schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:45:
[...]

Is niet (bijna) iedereen op Tweakers moderator. Volgens mij ben je geen moderator als de rechten je zijn ontnomen.

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:47
Cowabungaa in 'Google brengt generator 3d-spelwerelden voor het eerst uit voor abonnees in VS'
Deze heeft vooral mee-eens stemmers, maar lijkt me hooguit een +1.
Zelf zou ik, als het kon, een 0 geven omdat er maar één zin gaat over het artikel.

jerisson in 'Google brengt generator 3d-spelwerelden voor het eerst uit voor abonnees in VS'
Commentaar op het artikel met daarnaast een gewone reactie lijkt me ook een +1.

[ Voor 27% gewijzigd door JelleDJs op 30-01-2026 10:15 ]

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Aldy schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:12:
Is niet (bijna) iedereen op Tweakers moderator. Volgens mij ben je geen moderator als de rechten je zijn ontnomen.
Of als je zelf de moderatorrechten hebt uitgeschakeld.

• Bor

Bor

Topicstarter
Aldy schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:12:
[...]

Je kunt niet modereren wanneer bijvoorbeeld:
- Je niet voldoet aan de ondergrens die hiervoor gesteld is
- Je zelf je moderatiemogelijkheid uitschakelt
- Jouw moderatiemogelijkheid vanwege misbruik is uitgeschakeld.

Niet iedereen wil of kan meedoen in het systeem.

• Meg
  • Niet online

Meg

Wat maakt dit +3 of +2? Dit lijkt me gewoon een indirecte ad?
synq in 'Gefedereerd TikTok-alternatief Loops is verkrijgbaar in App Store'

[ Voor 12% gewijzigd door Meg op 31-01-2026 10:58 ]

• Aldy
Ik denk dat die +2 en +3 van zijn collega's komen. Ik weet niet hoe reclame voor jezelf gemodereerd moet worden, maar daar komt ongetwijfeld op dit forum een antwoord op.

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat is spam / zelfpromotie en dat kan je gewoon rapporteren.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 31-01-2026 11:10 ]

• Meg
  • Niet online

Meg

Bor schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 11:09:
[...]

Dat is spam / zelfpromotie en dat kan je gewoon rapporteren.
Dank Bor, dat zal ik de volgende keer doen.

• Meg
  • Niet online

Meg

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (16x +2, 6x +3). Het is een mening over privacy. De mening is daarbij niet bijzonder bij het nieuws.
MennoE in 'ProRail plaatst 288 AI-camera’s langs het spoor en test autonome drones'

• Aldy
Zeker geen +2: Yaksa in 'Elf aio-waterkoelers van 360mm - Zo vlug als water met een snelle pomp'
Niet alleen heeft de reactie niets met het onderwerp te maken, maar hoort hier niet eens thuis.

Dat geldt natuurlijk ook bij de reactie daarop.

[ Voor 10% gewijzigd door Aldy op 01-02-2026 15:09 ]

• Technomania
Aldy schreef op zondag 1 februari 2026 @ 15:07:
Zeker geen +2: Yaksa in 'Elf aio-waterkoelers van 360mm - Zo vlug als water met een snelle pomp'
Niet alleen heeft de reactie niets met het onderwerp te maken, maar hoort hier niet eens thuis.

Dat geldt natuurlijk ook bij de reactie daarop.
Die staat inmiddels op een betere score.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me niet ongewenst (52× -1). De eerste allinea is een mening en inhoudelijke stelling. Daar horen we niet op te minnen als we het niet eens zijn. De tweede en derde allinea zijn inhoudelijke discussie over wat selectief aandacht krijgt en capgemini op lijkt te reageren. Daar is ook prima discussie op te voeren.
hypocrates in 'Capgemini wil divisie verkopen die samenwerkt met Amerikaanse politiedienst ICE'

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op zondag 1 februari 2026 @ 16:31:
Deze reactie lijkt me niet ongewenst (52× -1). De eerste allinea is een mening en inhoudelijke stelling. Daar horen we niet op te minnen als we het niet eens zijn. De tweede en derde allinea zijn inhoudelijke discussie over wat selectief aandacht krijgt en capgemini op lijkt te reageren. Daar is ook prima discussie op te voeren.
hypocrates in 'Capgemini wil divisie verkopen die samenwerkt met Amerikaanse politiedienst ICE'
In dezelfde reactie lees ik ook dit:
Illegalen zijn per definitie illegaal, ongelooflijk hoe we in een situatie beland zijn waar het 'fout' is om mensen die letterlijk de grens over sluipen en dan ook nog eens criminele feiten plegen terug te sturen van waar ze kwamen.
Zijn dat de enige cases waar ICE op jaagt / mensen oppakt of generaliseren we hier behoorlijk op negatieve wijze?

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 01-02-2026 17:15 ]

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 19:28
als jullie politiek getinte berichten plaatsen, zorg er dan voor dat er een legertje aan mods klaar staat om meningmodders tegn te gaan, want heel dat topic staat gewoon VOL van de -1 +1 +3 's van idioten (ik kan ze niet anders noemen) die niets anders doen dan hun gelijken de hemel en de rest de hel in modereren. Blijkbaar is alles zwart of wit en alles wat ook nog maar een pixel afwijkt van hun eigen kleurtje is genoeg om anderen massaal te bombarderen en uit te schelden tot en met.

wat krijg ik op mijn gematigde post?

trek je kop uit Trump zijn gat
+2 Informatief jazeker, bedankt voor uw verwensingen :(

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op zondag 1 februari 2026 @ 17:14:
[...]
Zijn dat de enige cases waar ICE op jaagt / mensen oppakt of generaliseren we hier behoorlijk op negatieve wijze?
Dat is een inhoudelijke discussie. Als een tweaker een stelling plaatst waar we aan twijfelen hoort de eigen mening niet spontaan belangrijker te zijn. Voer er dan inhoudelijke discussie op.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie is inhoudelijk. Het modden naar offtopic irrelevant (2x -1, 2x 0) lijkt me niet de bedoeling.
kodak in 'ProRail plaatst 288 AI-camera’s langs het spoor en test autonome drones'

• kodak

kodak

FP ProMod
Dit is een inhoudelijke reactie. Het modden naar offtopic en zelfs ongewenst lijkt me absoluut niet de bedoeling (5x-1, 6x 0). Het niet eens zijn is geen reden om lager of zelfs negatief te modden.
kodak in 'Capgemini wil divisie verkopen die samenwerkt met Amerikaanse politiedienst ICE'

• Aldy
kodak schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:52:
Dit is een inhoudelijke reactie. Het modden naar offtopic en zelfs ongewenst lijkt me absoluut niet de bedoeling (5x-1, 6x 0). Het niet eens zijn is geen reden om lager of zelfs negatief te modden.
kodak in 'Capgemini wil divisie verkopen die samenwerkt met Amerikaanse politiedienst ICE'
Jouw reactie staat nu op een prima score: +0. Getuige de reactie op die van jou, blijft er niet veel van jouw stelling over en valt dit onder: "Reacties die geen relevante bijdrage bevatten, maar wel met goede bedoelingen worden gepost."

• kodak

kodak

FP ProMod
Aldy schreef op maandag 2 februari 2026 @ 15:08:
[...]

Jouw reactie staat nu op een prima score: +0. Getuige de reactie op die van jou, blijft er niet veel van jouw stelling over
Geen van de beweringen en verwijzingen in die reactie toont aan dat criminaliteit als term alleen maar is wat die reactie stelt. Het gaat zelf voornamelijk over de Nederlandse mogelijk lezing, terwijl het probleem van criminalisering in de VS speelt. Ook de tweede allinea is vooral een andere stelling. Dit toont beiden vooral aan dat er inhoudelijke discussie en verschil van inzicht in kan zijn en we dus objectief horen te modden.

[ Voor 10% gewijzigd door kodak op 02-02-2026 16:20 ]

• Aldy
kodak schreef op maandag 2 februari 2026 @ 16:10:
[...]
Geen van de beweringen en verwijzingen in die reactie toont aan dat criminaliteit als term alleen maar is wat die reactie stelt. Het gaat zelf voornamelijk over de Nederlandse mogelijk lezing, terwijl het probleem van criminalisering in de VS speelt. Ook de tweede allinea is vooral een andere stelling. Dit toont beiden vooral aan dat er inhoudelijke discussie en verschil van inzicht in kan zijn en we dus objectief horen te modden.
Je haalt je eigen verdediging onderuit door je tweede alinea te beginnen met dat elk land wel zulke wetgeving heeft en als er dan een reactie komt dat dit toch echt anders in Nederland is, dan gaat het opeens weer over VS. Als ik objectief kijk, dan blijft er van jouw stelling niet veel overeind, dus objectief genomen een +0.

• kodak

kodak

FP ProMod
Aldy schreef op maandag 2 februari 2026 @ 16:31:
[...]
Je haalt je eigen verdediging onderuit door je tweede alinea te beginnen met dat elk land wel zulke wetgeving heeft
Ik stel letterlijk slechts 'In principe heeft bijna ieder land dit soort wettelijke eisen.' Niet dat het volgens de eisen voor iedereen dus maar op te vatten is als criminaliteit. Het verdraaien van wat geschreven is, selectief vissen in reacties die niet bevalllen en negeren van inhoudelijke argumenten die niet uit komen om reacties offtopic of irrelevant te bestempelen is geen objectieve vorm van modereren, een zoveelste vorm van meningmodden en absoluut niet de bedoeling.

• Yzord
  • Laatst online: 19:56

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

• Meg
  • Niet online

Meg

Die emotie aan het einde lijkt mij een reden dat mensen -1 geven.

• Yzord
  • Laatst online: 19:56

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Meg schreef op maandag 2 februari 2026 @ 20:27:
[...]

Die emotie aan het einde lijkt mij een reden dat mensen -1 geven.
Uh ok lol. Leg eens uit.

edit: zit echt na te denken waarom die smilie een -1 zou moeten zijn, maar ik zie het niet. Kan iemand me even verduidelijken wat ik hier fout deed?

[ Voor 26% gewijzigd door Yzord op 02-02-2026 23:37 ]

• Aldy
kodak schreef op maandag 2 februari 2026 @ 18:40:
[...]

Ik stel letterlijk slechts 'In principe heeft bijna ieder land dit soort wettelijke eisen.' Niet dat het volgens de eisen voor iedereen dus maar op te vatten is als criminaliteit. Het verdraaien van wat geschreven is, selectief vissen in reacties die niet bevalllen en negeren van inhoudelijke argumenten die niet uit komen om reacties offtopic of irrelevant te bestempelen is geen objectieve vorm van modereren, een zoveelste vorm van meningmodden en absoluut niet de bedoeling.
Als je het toch over objectief hebt: Wat zou jij geven als je dit niet zelf geschreven had?

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Yzord schreef op maandag 2 februari 2026 @ 21:35:
[...]

Uh ok lol. Leg eens uit.

edit: zit echt na te denken waarom die smilie een -1 zou moeten zijn, maar ik zie het niet. Kan iemand me even verduidelijken wat ik hier fout deed?
Humble bragging. Wat dacht je te bereiken?

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik ben het helaas met je eens dat er zeer gekleurd gemodeerd wordt en er met twee maten gemeten wordt.

De post van Blokker_1999 bevat geen persoonlijke ervaring, geen autoriteit, is niet onderbouwd met links, en heeft geen groot nieuw inzicht en nog eens onvriendelijk ook. Dat het een +2 krijgt is puur een kwestie van meningmodden, een andere mening had een -1 gekregen, zoals blijkt uit hoe de posts van Dasiro gemodereerd worden.

De ene keer krijgt een lange post met een "onvriendelijke opmerking" als "wat een onzin" een -1, en hier krijgt "trek je kop uit de kont van Trump" een +2. Dat heeft weinig te maken met de kwaliteit van de posts en gaat alleen over de uitgedrukte mening.

Ik heb wel vaker gesteld dat de objectiviteit ver te zoeken is en de moderatierichtlijnen steeds verder worden opgerekt. Bij sommige meningen/posts/posters worden de regels extreem streng toegepast ("onvriendelijk", "niet onderbouwd met links", "geen autoriteit", "feitelijk gezien niet geheel juist", "jouw mening is objectief gezien onjuist" of gewoon "niet relevant") maar bij dit soort posts is dat allemaal vergeten. Het voelt te veel alsof er regels gezocht worden om een oordeel te onderbouwen in plaats van het oordel te baseren op de richtlijnen.

Hoewel ik het helemaal eens ben met de boosheid van Blokker_1999 en de situatie in de VS ook als fascisme zie moeten we er over kunnen blijven praten. Alle andere meningen direct naar -1 sturen is niet ok.
Van mij mag de post van Blokker_1999 best op +2 blijven staan want ik vind het een goede bijdrage aan de discussie. Ik wil zo'n post niet afschrijven op grond van de onvriendelijke opening, maar de posts van Dasiro gaan geen grenzen over die een -1 zouden opleveren.

Redenen voor een -1 zijn: "flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken."
Die zijn hier geen van allen toepasbaar, Dasiro is geen troll, heeft niet het doel om overlast of irritatie te veroorzaken en is niet onnodig kwetsend. Als het oordeel is dat zijn posts offtopic of onvriendelijk zijn dan zou Blokker_1999 ook geen +2 moeten krijgen.

Ik baal er van dat ik dergelijke posts moet verdedigen maar het is wat het is. Als we dergelijke posts niet willen zien dan moeten we de regels aanpassen en niet de regels selectief toepassen om de "gewenste" score te krijgen.

• Aldy
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:11:
Ik ben het helaas met je eens dat er zeer gekleurd gemodeerd wordt en er met twee maten gemeten wordt.

De post van Blokker_1999 bevat geen persoonlijke ervaring, geen autoriteit, is niet onderbouwd met links, en heeft geen groot nieuw inzicht en nog eens onvriendelijk ook. Dat het een +2 krijgt is puur een kwestie van meningmodden, een andere mening had een -1 gekregen, zoals blijkt uit hoe de posts van Dasiro gemodereerd worden.

De ene keer krijgt een lange post met een "onvriendelijke opmerking" als "wat een onzin" een -1, en hier krijgt "trek je kop uit de kont van Trump" een +2. Dat heeft weinig te maken met de kwaliteit van de posts en gaat alleen over de uitgedrukte mening.

Ik heb wel vaker gesteld dat de objectiviteit ver te zoeken is en de moderatierichtlijnen steeds verder worden opgerekt. Bij sommige meningen/posts/posters worden de regels extreem streng toegepast ("onvriendelijk", "niet onderbouwd met links", "geen autoriteit", "feitelijk gezien niet geheel juist", "jouw mening is objectief gezien onjuist" of gewoon "niet relevant") maar bij dit soort posts is dat allemaal vergeten. Het voelt te veel alsof er regels gezocht worden om een oordeel te onderbouwen in plaats van het oordel te baseren op de richtlijnen.

Hoewel ik het helemaal eens ben met de boosheid van Blokker_1999 en de situatie in de VS ook als fascisme zie moeten we er over kunnen blijven praten. Alle andere meningen direct naar -1 sturen is niet ok.
Van mij mag de post van Blokker_1999 best op +2 blijven staan want ik vind het een goede bijdrage aan de discussie. Ik wil zo'n post niet afschrijven op grond van de onvriendelijke opening, maar de posts van Dasiro gaan geen grenzen over die een -1 zouden opleveren.

Redenen voor een -1 zijn: "flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken."
Die zijn hier geen van allen toepasbaar, Dasiro is geen troll, heeft niet het doel om overlast of irritatie te veroorzaken en is niet onnodig kwetsend. Als het oordeel is dat zijn posts offtopic of onvriendelijk zijn dan zou Blokker_1999 ook geen +2 moeten krijgen.

Ik baal er van dat ik dergelijke posts moet verdedigen maar het is wat het is. Als we dergelijke posts niet willen zien dan moeten we de regels aanpassen en niet de regels selectief toepassen om de "gewenste" score te krijgen.
Soms is het makkelijk om neutraal te modereren, andere keren wordt die neutraliteit moeilijker. Dit gebeurt zeker als er controversiële onderwerpen te berde worden gebracht, Vaak lukt het toch wel om neutraal te modereren, maar als het echt te ingewikkeld wordt, dan modereer ik liever niet.
Daarnaast heb je ook nog de volgers: Als de eerste(n) op een bepaalde manier modereert, dan zie je vaak dat anderen op dezelfde manier modereren.
Conclusie: Modereren blijft mensenwerk en mismoderaties kun je hier aandragen en erop vertrouwen dat het goed komt.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Aldy schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:23:
Conclusie: Modereren blijft mensenwerk en mismoderaties kun je hier aandragen en erop vertrouwen dat het goed komt.
Dat klopt niet want de posts van @Dasiro een @Kodak staan nog steeds op -1 en die van Blokker_1999 op +2 en die scores worden hier op de discussiepagina verdedigd door mensen die beter zouden moeten weten.

• Aldy
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:34:
[...]

Dat klopt niet want de posts van @Dasiro een @Kodak staan nog steeds op -1 en die van Blokker_1999 op +2 en die scores worden hier op de discussiepagina verdedigd door mensen die beter zouden moeten weten.
Ik weet niet over welke reactie van Kodak je het hebt, maar als het de reactie betreft waar ik op reageerde, dan is dit gebeurd na mijn reactie, want toen stond zijn reactie op een nette +0.
Verder schreef ik niet dat het goed komt, maar dat je vertrouwen moet hebben dat het goed komt. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Aldy op 03-02-2026 13:47 ]

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:34:
[...]

Maar zijn dat dan complete mismoderaties? Volgens mij zijn geen van die 3 voorbeelden mismoderaties namelijk. Dat een andere score voor die posts ook goed zijn, maakt de scores waarop ze nu staan geen mismoderaties.
- Dasiro maakt een post waarin hij stelt dat de doodgeschoten betogers in de amerikaanse protesten aan "anarchistisch verdrag" deelnamen ter verdediging van het politiegeweld (ICE) daar. Dat is o.b.v. beeldmateriaal op zijn minst feitelijk onjuist, en in een discussie categorie voor politiek is desinformatie m.i. absoluut ongewenst. Hier vind ik een -1 de juiste score.
- Kodak staat op een 0, doordat hij stelt dat illegaal in een land verblijven crimineel gedrag is. In Nederland en veel andere landen is dat niet het geval maar veelal een misdrijf. Daarbij waar Kodak op reageert gaat om de 'illegalen' in Amerika waar ICE achteraan gaat, dit blijken veel al legalen te zijn én mensen te zijn die gewoon legaal in een immigratietraject zitten, waarbij ze dus geen enkele wet overtreden. -1 is absoluut een mismoderatie, 0 en +1 zie ik beiden niet persé als een mismoderatie.
- De +2 voor Blokker zou ook prima op een +1 kunnen staan, maar dat maakt +2 niet per definitie een mismoderatie. Het corrigeert de desinformatie die gesteld wordt.

Waar jou je die posts zelf op zetten dan, @CAPSLOCK2000 en waarom?

[ Voor 3% gewijzigd door Dazzler2120 op 03-02-2026 14:07 ]

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:43

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Waarom zou dat geen +2 kunnen zijn? Voor mij voegt het namelijk wel extra interessante informatie toe aan de informatie uit het artikel zelf...

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dazzler2120 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:03:
Waar jou je die posts zelf op zetten dan, @CAPSLOCK2000 en waarom?
Ik heb twee, antwoorden, namelijk de score die ik zelf gevoelsmatig wil geven en de score die ik op grond van de regels zou moeten geven.

Ik vind +2 gevoelsmatig een prima score voor de post van Blokker_1999 (ik ben sowieso wel van de hoge scores) maar op grond van de regels is die onvriendelijk en zou dus een 0 of -1 moeten krijgen. Dat is de afgelopen dagen bij andere posts nog besproken. Zie bv AlphaRomeo in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX"

"anarchistisch gerdrag" vind ik open voor interpretatie, zeker zonder uitgebreide toelichting. Ik vind het veel te sterk om te zeggen dat het "feitelijk onjuist" is, dat is vooral een mening. Daarbij is "feitelijk onjuist" een 0, geen -1.

De post van Kodak stond eerder op -1 en we zijn het eens dat dat een mismoderatie is.
De preciese wettelijke status van illegaal zijn (misdrijf, overtreding, ...) vind ik minder belangrijk. Het punt is vooral dat er wordt opgetreden tegen mensen die niet de juiste papieren hebben en op zich is dat een legitiem standpunt. Ook NL wordt daar steeds strenger tegen opgetreden (https://www.nu.nl/politie...p-aan-illegalen-niet.html).
Ik ben het er niet mee eens, maar ik vind het niet voldoende om de post daarom een 0 of zelfs -1 te geven.
IMHO geeft Kodak terecht aan dat de ophef vooral is over de manier waarop en imho heeft hij daar (helaas) gelijk in. Hier in NL hebben we politieke partijen die precies hetzelfde willen (zie minister Faber). Niet dat daar geen tegenstand tegen is maar het zijn ook geen grote protesten zoals in de VS. Veel mensen lijken dat allemaal wel goed te vinden zolang ze er zelf niet te veel last van hebben.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:48:
[...]

Ik heb twee, antwoorden, namelijk de score die ik zelf gevoelsmatig wil geven en de score die ik op grond van de regels zou moeten geven.

Ik vind +2 gevoelsmatig een prima score voor de post van Blokker_1999 (ik ben sowieso wel van de hoge scores) maar op grond van de regels is die onvriendelijk en zou dus een 0 of -1 moeten krijgen. Dat is de afgelopen dagen bij andere posts nog besproken. Zie bv AlphaRomeo in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX"
Ik kan me voorstellen dat door de onvriendelijke opening een punt aftrek gegeven wordt, daarmee zou het m.i. een +1 worden. Aangezien de rest van de post vooral inhoudelijk is zou ik er ook niet meer dan een punt voor aftrekken. Maar, daarmee gezegd denk ik nog steeds dat een +2 prima is voor die comment.
"anarchistisch gerdrag" vind ik open voor interpretatie, zeker zonder uitgebreide toelichting. Ik vind het veel te sterk om te zeggen dat het "feitelijk onjuist" is, dat is vooral een mening. Daarbij is "feitelijk onjuist" een 0, geen -1.
Nouja, hier vind ik niet dat het feitelijk onjuist is, maar desinformatie. W.m.b. mag desinformatie gerust op -1 gezet worden, zoals je stelt is zo'n opmerking open voor interpretatie, de verantwoordelijkheid om die context te geven ligt bij de zender van het bericht.
De post van Kodak stond eerder op -1 en we zijn het eens dat dat een mismoderatie is.
De preciese wettelijke status van illegaal zijn (misdrijf, overtreding, ...) vind ik minder belangrijk. Het punt is vooral dat er wordt opgetreden tegen mensen die niet de juiste papieren hebben en op zich is dat een legitiem standpunt. Ook NL wordt daar steeds strenger tegen opgetreden (https://www.nu.nl/politie...p-aan-illegalen-niet.html).
Ik ben het er niet mee eens, maar ik vind het niet voldoende om de post daarom een 0 of zelfs -1 te geven.
IMHO geeft Kodak terecht aan dat de ophef vooral is over de manier waarop en imho heeft hij daar (helaas) gelijk in. Hier in NL hebben we politieke partijen die precies hetzelfde willen (zie minister Faber). Niet dat daar geen tegenstand tegen is maar het zijn ook geen grote protesten zoals in de VS. Veel mensen lijken dat allemaal wel goed te vinden zolang ze er zelf niet te veel last van hebben.
Maar juist waarbij we wetmatige grijze gebieden opzoeken wordt het belangrijk om daarbij de juiste definities te stellen (misdrijf, criminaliteit, overtreding). Ik denk dat een 0 de juiste score is voor die post van Kodak, maar zoals gezegd, als de eindscore een +1 zou zijn dan zou ik het ook niet als mismoderatie zien.

Zoals gezegd, de mod-regels geven een zekere ruimte voor interpretatie en er hoeft echt niet maar 1 'juiste' score te zijn voor een specifieke post. Bepaalde zaken zijn gewoon onderhevig aan interpretatie.

• jumbos7
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 21:09
Ik begrijp niet zo goed waarom deze reactie van mij op 0 irrelevant wordt gemodereerd. Het lijkt mij een inhoudelijk relevante reactie op het artikel. In het vervolg ga ik in op een stelling die ik ook inhoudelijk beargumenteer.
jumbos7 in 'NLconnect schrapt ruim helft geblokkeerde 'Russische' domeinen van lijst'

edit:
Dit lijkt mij geen -1 reactie.
downtime in 'NLconnect schrapt ruim helft geblokkeerde 'Russische' domeinen van lijst'

[ Voor 19% gewijzigd door jumbos7 op 03-02-2026 17:54 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (8x +2). Het is geen duidelijk bijzondere eigen ervaring. De mening is verder ook niet bijzonder.
iAR in 'Spanje wil sociale media verbieden voor kinderen jonger dan 16 jaar'
Pagina: 1 ... 209 210 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2