Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 196 Laatste
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
@terradrone of je wel of niet gelijk hebt even daar buiten gelaten, maar de manier waarop je omgaat met andere gebruikers in de discussie is gewoon onvriendelijk te noemen. Zolang je op de man speelt en niet op de bal kom je al snel op een lagere score uit.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Zeehond schreef op maandag 18 mei 2020 @ 01:36:
@terradrone of je wel of niet gelijk hebt even daar buiten gelaten, maar de manier waarop je omgaat met andere gebruikers in de discussie is gewoon onvriendelijk te noemen. Zolang je op de man speelt en niet op de bal kom je al snel op een lagere score uit.
Niet op de bal komt?? Maak je nu een grap? Het is ook een keer genoeg geweest. Ik heb me veelvuldig uitgeweid , bronnen gedeeld, diverse argumentatie gegeven, maar het lijkt allemaal tevergeefs. Het is dan ook niet gek dat er op een bepaalt moment frustratie ontstaat.

En nu dan zelfs zo dat ik hier wordt beschuldigd van vloeken door @RoestVrijStaal ; ik heb mijn reacties driemaal teruggelezen, ik ben nu toch erg benieuwd naar waar ik precies aan het vloeken ben?? Er is door mij enkel keurig taalgebruik toegepast; op geen enkel moment is er door mij schuttingtaal of ander ongeoorloofd taalgebruik gebezigd. Ik kijk uit naar de uitweiding hierover.

Het valt me op dat er op tweakers vaak een dubbele moraal bestaat: vandaag kan je afgemaakt worden om een stelling die je inneemt en niets maar dan ook niets wat je zegt kan dit veranderen, terwijl je morgen in een ander topic iemand anders exáct hetzelfde wat je eerder noemde ziet zeggen en iedereen is het ermee eens en de +2's worden rijkelijk uitgedeeld.

Bijvoorbeeld:

In dit topic stel ik dat bij wifi netwerken een bedraad accesspoint altijd te preferen valt boven een mesh netwerk, dit resulteert in een hele discussie met een hoop gezanik en ik krijg het behoorlijk te verduren:
nieuws: Xiaomi start verkoop van zijn eerste wifi 6-router

Nu dit topic, waar éxact(!) hetzelfde wordt gesteld, en iedereen is het er vrolijk mee eens:
woekele in 'nieuws: Wifi 6-access point van Ubiquiti verschijnt in webshop vo...

Grote kans dat, wanneer ik nu op het forum in een linux thread begin over usb nic's, ik meteen wordt afgezeken "omdat die dingen niet deugen" 8)7

Kortom, het is maar net hoe de wind waait hier. En dan zijn er natuurlijk de bekende no-go's waar geen kritiek op gegeven mag worden: computerspelletjes, elon musk, en apple |:(

fun fact: om nog even het punt "vloeken" aan te stippen: ik ben zelf degene die eerder hier het veelvuldige gebruiker op tweakers van het woord "fucking" en "fuck" heb aangestipt als ongewenst. Ik ben toen weggezet als "zoeken naar conflict" en onserieus. Terwijl dit simpelweg tegen de huisregels van tweakers is. Dus wanneer moderators op zoek zijn naar schending van website regels valt er nog een hoop werk te verrichten. Niet bij mijn reacties overigens, leest u ze gerust allen terug, geen scheldwoord te bekennen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:49
terradrone schreef op maandag 18 mei 2020 @ 02:42:
[...]
En nu dan zelfs zo dat ik hier wordt beschuldigd van vloeken door @RoestVrijStaal ; ik heb mijn reacties driemaal teruggelezen, ik ben nu toch erg benieuwd naar waar ik precies aan het vloeken ben??

(...)

fun fact: om nog even het punt "vloeken" aan te stippen: ik ben zelf degene die eerder hier het veelvuldige gebruiker op tweakers van het woord "fucking" en "fuck" heb aangestipt als ongewenst. Ik ben toen weggezet als "zoeken naar conflict" en onserieus. Terwijl dit simpelweg tegen de huisregels van tweakers is. Dus wanneer moderators op zoek zijn naar schending van website regels valt er nog een hoop werk te verrichten. Niet bij mijn reacties overigens, leest u ze gerust allen terug, geen scheldwoord te bekennen.
Hoe wordt het woordsoort genoemd van het eerste woord in deze reactie van jou?
terradrone schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:13
Potverdorie (...)
spoiler: Het antwoord luidt:
Een vloek

Gegeven je waardering voor de terugkoppelingen van anderen en je reflectievermogen, laat ik het hier bij.

[ Voor 12% gewijzigd door RoestVrijStaal op 18-05-2020 03:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Puur een mening en lijkt mij geen +2? En die +3 mag nagekeken worden .

Zoijar in 'nieuws: Half-Life: Alyx krijgt ondersteuning voor Linux, Vulkan en...

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Blokker_1999 in 'nieuws: Gebruikers Edison Mail hadden toegang tot andermans ...

Betreft hier o.a. mijn eigen reactie. Lijkt mij dat deze hele conversatie (tot aan de reactie van ThaddeusX) toch echt wel off-topic is. Nou vind ik het niet erg om zelf +1 te krijgen, maar het lijkt mij in dit geval niet terecht, het gaat namelijk over privacy in systeembeheer wat niks met een mailclient te maken heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

terradrone schreef op maandag 18 mei 2020 @ 02:42:
[...]

Niet op de bal komt?? Maak je nu een grap?
Zit je hier nu te trollen?

Vertel eens hoe deze:
terradrone in 'downloads: OPNsense 20.1.6'

Meer dan een -1 zou verdienen? Ik snap niet hoe je daarover kunt klagen. Die persoon die er een +2 aan gegeven heeft, die heeft mazzel dat ik er niet over ga bij wie de moderatie rechten afgenomen worden.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
RoestVrijStaal schreef op maandag 18 mei 2020 @ 03:43:
[...]
Hoe wordt het woordsoort genoemd van het eerste woord in deze reactie van jou?

[...]

spoiler: Het antwoord luidt:
Een vloek

Gegeven je waardering voor de terugkoppelingen van anderen en je reflectievermogen, laat ik het hier bij.
Dit is niets meer dan "trollen". Als je daadwerkelijk een keurig nederlandstalige term als "potverdorie" ziet als iets waar je over valt, dan ben je heel ver aan het zoeken. Lees je mee @Bor ?? Dit gaat helemaal nergens meer over. Heel erg zielig om zo te reageren.

Doe ik er één terug: jij vind het normaal een term als "shitload" op tweakers te gebruiken? Dit is toch een heel stuk minder beschaafd taalgebruik dan "potverdorie". Over vloeken gesproken.
RoestVrijStaal in 'nieuws: Coronaonderzoek krijgt voorrang bij Nederlandse en...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
JDVB schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:56:
[...]

Zit je hier nu te trollen?

Vertel eens hoe deze:
terradrone in 'downloads: OPNsense 20.1.6'

Meer dan een -1 zou verdienen? Ik snap niet hoe je daarover kunt klagen. Die persoon die er een +2 aan gegeven heeft, die heeft mazzel dat ik er niet over ga bij wie de moderatie rechten afgenomen worden.
Geen idee wie u bent en waarom u denkt zich ook in deze kwestie te moeten mengen? Is dit het typische tweakers.net hyena gedrag waar meerdere moderators met z'n allen op een prooi duiken? Ik heb nog niet eerder een dienst afgenomen van een commerciële partij waar ik op zo'n manier als deze behandeld ben. Als dit zo doorgaat volgt er een formele klacht bij DPG media.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
@terradrone zoals aangegeven is het probleem hoe je richting andere gebruikers reageert en niet het verhaal inhoudelijk. Reageer gewoon rustig en beschaafd wanneer je een discussie beëindigt omdat je met een andere gebruiker niet op zelfde lijn zit.

Wat betreft de moderaties staan de reacties in de thread imo momenteel op een correcte score.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
Zeehond schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:32:
@terradrone zoals aangegeven is het probleem hoe je richting andere gebruikers reageert en niet het verhaal inhoudelijk. Reageer gewoon rustig en beschaafd wanneer je een discussie beëindigt omdat je met een andere gebruiker niet op zelfde lijn zit.

Wat betreft de moderaties staan de reacties in de thread imo momenteel op een correcte score.
Akkoord, Waar mijn frustratie zit, en ik heb dit hierboven in een voorbeeld laten zien, is de inconsistentie van "feiten" op tweakers.net . Waar vandaag de wind uit het noorden komt, komt deze morgen uit het zuiden. En telkens vormt zich een kudde "mening" rondom een thema, kortstondig, op dat moment. Ik vergeet zelf weinig, en ben mij daarom vaak bewust van hoe tegenstrijdig zaken er vaak aan toe gaan. Zo ben ik er van overtuigd dat ik in de toekomst een topic hier op tweakers ga lezen waar usb nics volledig de grond in geboord gaan worden. En er dan weer een kudde omheen gaat staan die dan wel deze mening deelt |:( .

Dan het afvallen van een medetweakers op een term als "potverdorie". Sorry maar, dit is ontzettend kinderachtig en niets minder dan zoeken naar spijkers op laag water, een vorm van uitlokking. Daar mag ook best iets over gezegd worden.

Fijne dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
terradrone schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:50:
[...]
Zo ben ik er van overtuigd dat ik in de toekomst een topic hier op tweakers ga lezen waar usb nics volledig de grond in geboord gaan worden. En er dan weer een kudde omheen gaat staan die dan wel deze mening deelt |:( .
Meningen kunnen ook veranderen na verloop van tijd of wanneer mensen andere ervaringen opdoen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:47

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Daniel_Elessar in 'nieuws: Update voor Doom Eternal installeert controversiël...
Het mag een redelijk negatieve reactie zijn, maar dit lijkt me gewoon +1, toch?

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Wat mij betreft wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Marctraider in 'geek: CBS werkt aan nieuwe Star Trek-serie Strange New Worlds'

Kan wat mij betreft naar -1. Ik vind 'Maar de jeugd van tegenwoordig wil alleen maar een quick fix, veel flitsen en actie om hun ADHD breintje te verzadigen.' te generaliserend, alsof iedereen tegenwoordig ADHD heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 23:21

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Fugitive2008 in 'nieuws: Dyson toont elektrische auto die niet in productie g...

+2 is wat aan de hoge kant voor een luchtig grapje. (en die 54x +3 slaat al helemaal nergens op)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
Bor schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:59:
[...]

Meningen kunnen ook veranderen na verloop van tijd of wanneer mensen andere ervaringen opdoen.
Dat klopt, echter een collectieve zwaai van 180 graden in net een maand tijd (zoals in mijn voorbeeld) mbt een basale kwestie is wel erg extreem, niet? Het verbaasd me dat ik werkelijk geen enkele bevestiging van mijn waarnemingen ontvang. Er staat geen straf op wanneer je het met me eens bent,het is geen zonde. Het is ook niet zo dat je je als moderator het oneens MOET zijn met je medetweaker.

Wbt gebruik van scheldwoorden op tweakers.net:
het woord "fuck" : 12376 topics op het forum
het woord "fucking": 6383 topics op het forum
het woord "kut": 27443 topics op het forum
het woord "godverdomme" 1319 topics op het forum
het woord "tyfus" 818 topics op het forum
het woord "klote" 42189 topics op het forum
het woord "klootzak" 1654 topics op het forum
het woord "tering" 8113 topics op het forum
grande totaal: 100.295 hits.

Nog genoeg werk aan de winkel zo het lijkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

terradrone schreef op maandag 18 mei 2020 @ 18:44:
[...]

Dat klopt, echter een collectieve zwaai van 180 graden in net een maand tijd (zoals in mijn voorbeeld) mbt een basale kwestie is wel erg extreem, niet? Het verbaasd me dat ik werkelijk geen enkele bevestiging van mijn waarnemingen ontvang. Er staat geen straf op wanneer je het met me eens bent,het is geen zonde. Het is ook niet zo dat je je als moderator het oneens MOET zijn met je medetweaker.
*knip*
Zit het je nog steeds dwars?
Wil je nog steeds je gelijk krijgen?

Zoals eerder aangegeven is de manier van posten discutabel. Ik ben het met bovenstaande posts eens.
Ook in dit topic doe je nogal "uit de hoogte" (en ja, dit is op de man spelen. Mijn excuus)

Ga lekker een stukje wandelen of fietsen ofzo. Zal je goed doen.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
Technomania ® schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:01:
[...]

Zit het je nog steeds dwars?
Wil je nog steeds je gelijk krijgen?

Zoals eerder aangegeven is de manier van posten discutabel. Ik ben het met bovenstaande posts eens.
Ook in dit topic doe je nogal "uit de hoogte" (en ja, dit is op de man spelen. Mijn excuus)

Ga lekker een stukje wandelen of fietsen ofzo. Zal je goed doen.
Guido, ik reageer op een reactie van @Bor . Het zou je sieren als je je hier niet mee bemoeit. Tamelijk onsmakelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

terradrone schreef op maandag 18 mei 2020 @ 20:12:
[...]

Guido, ik reageer op een reactie van @Bor . Het zou je sieren als je je hier niet mee bemoeit. Tamelijk onsmakelijk.
In dit topic staat het iedereen vrij om moderaties te bespreken dus dat doe ik ook.

Misschien is onderstaande link een betere plek om je ongenoegen kenbaar te maken.
Oneens met acties van een softe goederen-mod? Post het hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
@terradrone niet in elke discussie zit je noodzakelijk met dezelfde personen. Dat kan ook invloed hebben. Inhoudelijke mening van gebruikers over onderwerpen heeft echter vrij weinig met moderatie te maken.

Er is geen verboden woordenlijst, de context is bepalend. Dat potverdorie is imo niet echt een probleem.

200 fish found!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• unilythe
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-06 10:37
@terradrone Meerdere mensen vertellen je dat je vreemd aan het communiceren bent, dus misschien moet je dat serieus nemen. Ik begrijp je frustratie, maar of je nu gelijk hebt of niet (ik zou het niet weten), je komt nu over als een kind wat zijn gelijk niet kan krijgen, en dan heb je sowieso al verloren.

[ Voor 18% gewijzigd door unilythe op 19-05-2020 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unilythe
Ik blijf het toch vrij sneu vinden wanneer mensen je een -1 of 0 geven omdat ze het niet met je eens zijn, terwijl het gewoon 100% ontopic is: unilythe in 'nieuws: AMD geeft B450- en X470-chipsets toch ondersteuning voor...

Is een vrij onschuldige stelling/visie van me. En volledig on-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
unilythe schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:09:
@terradrone Meerdere mensen vertellen je dat je vreemd aan het communiceren bent, dus misschien moet je dat serieus nemen. Ik begrijp je frustratie, maar of je nu gelijk hebt of niet (ik zou het niet weten), je komt nu over als een kind wat zijn gelijk niet kan krijgen, en dan heb je sowieso al verloren.
Echt waar, waar bemoei je je in godsnaam mee makker? Kom je je hier zomaar met zaken bemoeien die je geen donder aangaan? Wil je even je superioriteit tentoonstellen? Wat is dat toch voor raar gedrag waar lieden zich bemoeien met compleet vreemden over zaken waar ze helemaal NIETS mee te maken hebben.

Ik ga me voortaan ook met wildvreemden bemoeien zonder dat ik daar om gevraagd wordt, simpelweg omdat dit toegestaan is. Bent u allen alvast voorbereid. Het mismoderatietopic wordt voortaan mijn vaste hangout. Fijn bemoeien met ALLES wat aangekaart wordt. Simpelweg omdat het een open forum is en omdat dit kennelijk mijn recht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
APClll schreef op maandag 18 mei 2020 @ 17:57:
Fugitive2008 in 'nieuws: Dyson toont elektrische auto die niet in productie g...

+2 is wat aan de hoge kant voor een luchtig grapje. (en die 54x +3 slaat al helemaal nergens op)
Ik zie het anders, ik denk dat luchtigheid weldegelijk een toegevoegde waarde aan een discussie kan geven. Dan is een +2 weldegelijk op zijn plek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unilythe
terradrone schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 20:14:
[...]

Echt waar, waar bemoei je je in godsnaam mee makker? Kom je je hier zomaar met zaken bemoeien die je geen donder aangaan? Wil je even je superioriteit tentoonstellen? Wat is dat toch voor raar gedrag waar lieden zich bemoeien met compleet vreemden over zaken waar ze helemaal NIETS mee te maken hebben.

Ik ga me voortaan ook met wildvreemden bemoeien zonder dat ik daar om gevraagd wordt, simpelweg omdat dit toegestaan is. Bent u allen alvast voorbereid. Het mismoderatietopic wordt voortaan mijn vaste hangout. Fijn bemoeien met ALLES wat aangekaart wordt. Simpelweg omdat het een open forum is en omdat dit kennelijk mijn recht is.
Wauw. Heftig. Ok.

Blijf dan maar lekker je gedragen zoals je je gedraagt. Zal mij inderdaad een zorg zijn, je hebt helemaal gelijk. Veel succes ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
unilythe schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 20:17:
[...]

Wauw. Heftig. Ok.

Blijf dan maar lekker je gedragen zoals je je gedraagt. Zal mij inderdaad een zorg zijn, je hebt helemaal gelijk. Veel succes ermee :)
*knip*

Het is wel genoeg geweest. Als je niet vriendelijk en beleefd kunt reageren, dan helemaal niet.

[ Voor 105% gewijzigd door Dirk op 19-05-2020 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
nieuws: Slechts één bedrijf heeft interesse in resterende 4g-licentie in België

Nadat Citymesh zich in februari bij BIPT had gemeld als potentiële koper van een 4g-licentie, startte de toezichthouder een veilig van de vrije ruimte op de 2,6GHz-frequentieband. Nu meldt de toezichthouder dat er geen andere kandidaten zijn, dus van een veilig veiling is geen sprake. Alleen nieuwe partijen mochten zich aanmelden; Orange, Proximus en Telenet hebben al een vergunning in die band en werden daarom uitgesloten.

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

computerheld in 'nieuws: Gwent-kaartgame uit The Witcher 3 is beschikbaar op ...

Ik heb deze zelf +1 gegeven, maar nu twijfel ik een beetje. Is deze reactie on-topic? Het is geen constructieve reactie die direct over het onderwerp gaat, maar hij is wel gerelateerd. Ik kom wel vaker van dit soort reacties tegen waar inhoudelijk niks mis mee is maar waarvan ik twijfel of ze op 0 of +1 zouden moeten staan, dus daarom dat ik graag zou willen weten wat nou in dit geval juist is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Web-Brielle schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:10:
nieuws: Slechts één bedrijf heeft interesse in resterende 4g-licentie in België

Nadat Citymesh zich in februari bij BIPT had gemeld als potentiële koper van een 4g-licentie, startte de toezichthouder een veilig van de vrije ruimte op de 2,6GHz-frequentieband. Nu meldt de toezichthouder dat er geen andere kandidaten zijn, dus van een veilig veiling is geen sprake. Alleen nieuwe partijen mochten zich aanmelden; Orange, Proximus en Telenet hebben al een vergunning in die band en werden daarom uitgesloten.
Dit is het verkeerde topic voor spelfouten.

Dat hoort hier:
Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 45
Oon schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:37:
computerheld in 'nieuws: Gwent-kaartgame uit The Witcher 3 is beschikbaar op ...

Ik heb deze zelf +1 gegeven, maar nu twijfel ik een beetje. Is deze reactie on-topic? Het is geen constructieve reactie die direct over het onderwerp gaat, maar hij is wel gerelateerd. Ik kom wel vaker van dit soort reacties tegen waar inhoudelijk niks mis mee is maar waarvan ik twijfel of ze op 0 of +1 zouden moeten staan, dus daarom dat ik graag zou willen weten wat nou in dit geval juist is
Niets mis met een +1 daarvoor.
Bizar, die hele draad vanaf:
Woodsnaps in 'nieuws: Gerucht: Apple Glass kost 499 dollar en wordt mogelijk di...

Het gaat eigenlijk alleen om 'ik ben anti Apple' dat kan nooit meer dan off-topic zijn.
john milton in 'nieuws: Gerucht: Apple Glass kost 499 dollar en wordt mogelij...
Die staat dus ook veel te hoog.

[ Voor 57% gewijzigd door JDVB op 20-05-2020 09:43 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MotorLum in 'nieuws: Minister: burgers worden bij nieuwe wet niet individueel...

Hele flinke aanname wat mij betreft, hier moeten echt bronnen bij om dit +2 of meer te laten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Overigens zie ik dat in nieuws: Minister: burgers worden bij nieuwe wet niet individueel gevolgd via ... de +2's sowieso rijkelijk vloeien terwijl ze dat totaal niet zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Onjuist en dus 0?

Hortz in 'nieuws: Aantal PlayStation Now-leden is verdubbeld na prijsverlagin...

update: nu met verduidelijking (zie de reacties) kan het op +1.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 20-05-2020 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Dat lijkt me wel iets teveel van het goede. Staat nu niet meer op +3.
Lijkt mij ook. En daar staat ie nu ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 21:28
Ik wil iedereen even bedanken voor de minnetjes in het onderstaande bericht.

reviews: Intel Comet Lake-benchmarks: de i9-10900K en i5-10600K getest

Ik waardeer jullie amd fanboy gedrag enorm en wat ik nog meer kan waarderen is het feit dat jullie in staat zijn om feiten naast je neer te leggen, nul research te doen, en vervolgens iemand waar je het niet mee eens ben omdat hij niet direct iets positiefs zegt maar ook niet iets negatiefs over je geweldige amd de min in te modden omdat je pro amd zijn belangrijker lijkt te vinden dan feiten en te verifiëren data.

Ik ben trots op jullie en blij met het feit dat dit de generatie word die in de toekomst mag gaan regeren. Mond houden en luisteren want feiten ach wie heeft die nou nodig. Chapeau!

Prettige dan verder he ignorance is bliss!

Kunnen we niet ondertussen tot de conclusie komen dat het hele mod systeem geen meerwaarde meer heeft en alleen een paar moderators actief houden voor het modden van ongewenst gedrag?

[ Voor 9% gewijzigd door computerjunky op 21-05-2020 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xm0ur3r
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-08 10:54
Welk bericht? Dit bericht:
computerjunky in 'reviews: Intel Comet Lake-benchmarks: de i9-10900K en i5-10...
?
Ik waardeer jullie amd fanboy gedrag enorm en wat ik nog meer kan waarderen is het feit dat jullie in staat zijn om feiten naast je neer te leggen, nul research te doen, en vervolgens iemand waar je het niet mee eens ben omdat hij niet direct iets positiefs zegt maar ook niet iets negatiefs over je geweldige amd de min in te modden omdat je pro amd zijn belangrijker lijkt te vinden dan feiten en te verifiëren data.

Ik ben trots op jullie en blij met het feit dat dit de generatie word die in de toekomst mag gaan regeren. Mond houden en luisteren want feiten ach wie heeft die nou nodig. Chapeau!

Kunnen we niet ondertussen tot de conclusie komen dat het hele mod systeem geen meerwaarde meer heeft en alleen een paar moderators actief houden voor het modden van ongewenst gedrag?
Ik snap niet zo goed waarom je hier een heel negatief epistel komt verkondigen terwijl dit juist het adres is om die -1's aan te kaarten. Naar mijn weten heb je die niet aan ons te danken en al helemaal niet aan de moderators hier die er juist iets aan kunnen doen voor je. Zover ik weet zit je hier aan het verkeerde adres voor de mensen die jou die minnetjes gegeven hebben... Sorry my friend.

Verder zou ik je wel willen adviseren die negatieve toon eruit te halen, je bereikt er namelijk helemaal niets mee en het levende bewijs heeft zich toevallig net nog afgespeeld. Volg hier ''Terrordrone'' maar: terradrone in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:13
Gamebuster in 'nieuws: YouTube krijgt functie om gebruiker te herinneren om n...

Did noemen we 'hellend vlak retoriek'. Lijkt me niet helemaal +2 waardig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 21:28
Xm0ur3r schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:12:
[...]

Welk bericht? Dit bericht:
computerjunky in 'reviews: Intel Comet Lake-benchmarks: de i9-10900K en i5-10...
?

[...]

Ik snap niet zo goed waarom je hier een heel negatief epistel komt verkondigen terwijl dit juist het adres is om die -1's aan te kaarten. Naar mijn weten heb je die niet aan ons te danken en al helemaal niet aan de moderators hier die er juist iets aan kunnen doen voor je. Zover ik weet zit je hier aan het verkeerde adres voor de mensen die jou die minnetjes gegeven hebben... Sorry my friend.

Verder zou ik je wel willen adviseren die negatieve toon eruit te halen, je bereikt er namelijk helemaal niets mee en het levende bewijs heeft zich toevallig net nog afgespeeld. Volg hier ''Terrordrone'' maar: terradrone in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX"
Ach het was dan ook niet serieus of negatief bedoeld dat is gewoon interpretatie iets dat nog veel te vaaak verkeerd gaat. maar ik word gewoon zo moe van dat mening modden hier op tweakers.

En 'Jullie' was niet direct aan iemand gericht maar aan tweakers als geheel waar dit soort gedrag toch wel de boventoon heeft gekregen afgelopen jaren en tweakers er zo goed als niets mee gedaan heeft. we zitten niet voor niets aal vin diesel getallen van mismod topics. een vin diesel stijl actie lijkt me dan ook wel gepast ondertussen. geen woorden maar daden.

Dus mijn excuses als iemand zich persoonlijk aangevallen voelt dat was niet de bedoeling. het is gewoon een hoop frustratie die met de jaren erger word.

En negatieve toon? interpretatie denk ik dan maar. Ik ben gewoon te recht voor zijn raap voor de maatschappij in 2020. ik zeg wat ik denk en velen slikken dat niet al te best. Mensen zouden 'negatief' ook kunnen leren zien als iets positiefs en er een les uit trekken. Iets wat negatief opgevat word is niet altijd negatief maar gewoon een puntje voor verbeteren of anders denken.

En het gaat overigen over een hele reeks berichten. Iets dat wel vaker het geval is. Iemand staat iets niet aan wat je zegt en vervolgens vind je al je berichten in de min terug.

Het zwaar misbruik van het mod systeem richt zich naar mijn ervaring dan ook vooral op topics over zaken als apple, microsoft, google, amd, intel, nvidia, playstation/xbox, epic store en andere stores. Onder veel andere nieuwsberichten waar je niet duidelijk groepen 'fans' heb lijkt het probleem er niet te zijn. Misschien beginnen daar limitaties op te leggen of mods pas te tellen als er meer als 10 mods gedaan zijn. Dat zou al een hoop schelen want het zijn geen grote groepen offenders op enkele uitzonderingen na.

[ Voor 9% gewijzigd door computerjunky op 21-05-2020 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:27

Nemesizz

Untouchable

computerjunky schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:21:
Ik wil iedereen even bedanken voor de minnetjes in het onderstaande bericht.

reviews: Intel Comet Lake-benchmarks: de i9-10900K en i5-10600K getest

Is wel een beetje de reden dat ik niet eens de comments heb bekeken bij die review, omdat ik al van te voren wist wat er zo'n beetje zou staan en de moderaties daarvan.

Nu je hier gepost had, paar comments gelezen en inderdaad zo'n beetje wat ik al verwacht had;
Twijfels over test methodes (te traag geheugen bij de Intel CPU) : -1 (zou immers in het voordeel van Intel zijn)
Bij een AMD CPU review, als daar traag geheugen gebruikt zou worden (gewoon SPD snelheid zeg maar) dan is de wereld te klein en is de reviewer omgekocht enz: +3 (immers resultaten zouden dan in het voordeel van AMD zijn).
Ongefundeerde consipracies (ten nadele van Intel uiteraard) : +2 of +3
Maar heb je bijvoorbeeld kritiek over Zen3 wat eerst niet werkt op 400 chipsets: -1.

Kan wel een tijdje doorgaan.

Kijk, op het moment heeft AMD qua CPU's zeker de betere kaarten in handen, ook de nieuwe Intels zijn weinig interessant, maar de manier wat de comments zijn en de moderaties ervan is gewoon tenenkrommend en worden vooral gedomineerd door fanboys (helaas andere techsites/forums/video kanalen zijn geen haar beter).

@Xm0ur3r Computerjunky heeft wel degelijk een punt. Hij post hier een negatieve post (wat op de frontpage comments inderdaad -1 zou krijgen), maar waar het om gaat is dat zo'n beetje iedere post onterrecht massaal -1's krijgt omdat er kritiek is (te traag geheugen gebruikt) waardoor de Intel's slechter uit de bus komen dan ze in een gemiddeld systeem zouden doen.

Bij een AMD CPU review zou de reviewer gelyncht worden.

En dit zie je veel terug, bijvoorbeeld Dennism heeft vaak goed onderbouwde reacties bij veel CPU gerelateerde nieuws items (of het nou de hardware apart is of bijvoorbeeld in een zakelijke laptop), maar zo gauw het niet in het voordeel is van bijvoorbeeld AMD, krijg je meteen massaal -1's te pakken.

Of al die recent gelanceerde laptops, waar een Intel CPU inzit. Allerlei comments van "Er had een AMD in moeten zitten veel sneller!" "Zonder AMD koop ik die niet" (ze hadden die laptop hoe dan ook niet gekocht, maar gewoon zeuren om het zeuren) krijgen vaak allemaal +2 moderaties, terwijl het offtopic is of zelfs richting trollen gaat (die laptop kan ze geen malle moer schelen, gaat gewoon even om Intel bashen).
Net als de gebruikelijk conspiracies waarom er geen AMD laptops zijn met een betere GPU dan een 2060 (moet wel omgekocht zijn... |:( ).

Dus ja, ik kan Computerjunky's rant (hier) goed begrijpen, het gaat niet om feiten of om realiteit (bijvoorbeeld dure GPU's is niet alleen hebzucht, maar eerder dat het steeds lastiger is om snellere chips te maken en dus hogere R&D kosten), maar om een 'ideaal beeld' van een bepaald soort fanboys (die helaas altijd erg nadrukkelijk aanwezig zijn). Dit geval erg veel AMD/Intel/nVidia (die hardware interesseer ik me meer in), maar bij telefoons / tablets zie je dat ook erg veel, of bij Apple producten, fanboyism heeft er de overhand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xm0ur3r
@Xm0ur3r Computerjunky heeft wel degelijk een punt. Hij post hier een negatieve post (wat op de frontpage comments inderdaad -1 zou krijgen), maar waar het om gaat is dat zo'n beetje iedere post onterrecht massaal -1's krijgt omdat er kritiek is ...

Dus ja, ik kan Computerjunky's rant (hier) goed begrijpen, ...
Ik trek zijn punt niet in twijfel, integendeel; ik zie het ook terug in dat topic. Ik kan hem dan ook goed begrijpen alleen een hele rant hier neergooien heeft gewoon geen zin. Meld dat er een hoop meningmodders bezig zijn daar en een mod zal zich erover buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik weet niet in hoeverre te oude reacties nog gemodereerd worden, maar ook deze is geen +3; stigma in 'nieuws: Ubisoft klaagt Apple en Google aan vanwege Rainbow Six Sie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Lisadr in 'nieuws: Facebook krijgt Canadese miljoenenboete wegens misleiden g...

Absoluut geen +3. Een +1 is wel voldoende.

litebyte in 'nieuws: Facebook krijgt Canadese miljoenenboete wegens misleiden...

Ook absoluut geen +3. Eerder een 0 of een hele krappe +1.

[ Voor 34% gewijzigd door wildhagen op 22-05-2020 10:35 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Ik geef gewoon mijn mening dat het niet werkt omdat je alsnog doorgaat, maar blijkbaar is dat voldoende om me te minnen... TheVivaldi in 'nieuws: YouTube krijgt functie om gebruiker te herinneren om n...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brabbelaar
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-05-2023
Eh... Wat gaat hier mis? -1 omdat het over de prijs van een artikel gaat dat vergeleken wordt met andere direct concurrerende artikelen?

brabbelaar in 'nieuws: Renders van vermeende Galaxy Note 20 verschijnen online'

[ Voor 96% gewijzigd door brabbelaar op 22-05-2020 12:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihlator
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:12
Annihlator in 'nieuws: Fitbit wil met wearables covid-19 in vroeg stadium ont...

Kan iemand verklaren waarom deze mening een binnen losse minuten middels 8 votes een -1 toebehoort?
Ik snap het zelf iig niet... en vraag me door dit soort situaties opnieuw af waarom -1's ongemotiveerd gegeven mogen worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Annihlator op 22-05-2020 17:23 ]

Mijn specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Een extreme overdrijving als 'bio-terrorisme' kan ik geen pluspunten voor geven hoor.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:45

Cyphax

Moderator LNX
ChAiNsAwII in 'reviews: Eindelijk: 5g in Nederland'
Degene die daar +3 aan durft/durven te geven.... :X

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1DMKIIN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Op vraag van hoe naar Microsoft Edge 81.x naar 83.x te gaan plaats ik als enige de direct downloadlink

Hierop plaats ik nog 2 reacties in het desbetreffende topic, maar deze blijken offtopic te zijn...hoezo?

1DMKIIN in 'nieuws: Software-update: Microsoft Edge 83.0.478.37'

1DMKIIN in 'nieuws: Software-update: Microsoft Edge 83.0.478.37'

Deze behoeven geen +2, laat staan +3 te ontvangen, maar mijns inziens zijn deze zeker niet offtopic... het viel me op en werkt niet bepaald motiverend om hulp te blijven bieden.

Wou deze kleine frustratie toch even kwijt, bij deze ;) Fijn vervolg van de dag gewenst aan alle lezende ogenparen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 11:56
geen -1 voor andreetje in 'reviews: Eindelijk: 5g in Nederland'

Ik begrijp wel dat als je het niet leest dat je denkt dat het een alu-hoedje verhaal is, maar ik geloof dat het volledig on-topic is. Eigenlijk zegt hij: Als er meer onderzoek zou zijn zouden de ongeruste mensen misschien minder ongrust zijn.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Philos31 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:38:

Ik begrijp wel dat als je het niet leest dat je denkt dat het een alu-hoedje verhaal is, maar ik geloof dat het volledig on-topic is. Eigenlijk zegt hij: Als er meer onderzoek zou zijn zouden de ongeruste mensen misschien minder ongrust zijn.
Dat lijkt mij inderdaad geen -1 maar gewoon ontopic.

Geen +1: Peatsmoke in 'reviews: Eindelijk: 5g in Nederland'

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 23-05-2020 11:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miks
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-01 17:56
Philos31 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:38:

Dit obderwerp (5G) maakt veel mismoderaties los. Andreetje heeft nu wel heel veel minnetjes ontvangen terwijl de reactie spot on (+1) is.
Heel veel reacties onder dit artikel worden verkeerd gemodereerd trouwens. Het gaat meer om mening dan om inhoud in de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Miks schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:32:
[...]

Dit obderwerp (5G) maakt veel mismoderaties los. Andreetje heeft nu wel heel veel minnetjes ontvangen terwijl de reactie spot on (+1) is.
Heel veel reacties onder dit artikel worden verkeerd gemodereerd trouwens. Het gaat meer om mening dan om inhoud in de reacties.
Eens.
Maar daar zal iemand met de juiste rechten wat aan moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:14
Hatsjoe in 'nieuws: Rechter VS: FBI heeft toestemming nodig om data van locks...

Zeker een goede reactie. Alleen absoluut geen +3 waard.

Heb zelf een +1 gegeven, zoals vergelijkbare reacties ook hebben.

Hierbij volgens mij veel ge-mening-mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihlator
Dirk schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:37:
Een extreme overdrijving als 'bio-terrorisme' kan ik geen pluspunten voor geven hoor.
Niet dat ik het daarmee oneens ben, maar onder de 0 horen botte flames en dergelijke, niet een afwijkende mening waar de tegengestelde niet van onderbouwd wordt. Ik neem aan dat iedereen begrijpt waar iemand op doelt met zo'n parabool...
Ik zou botweg een 0 voor deze reactie verwachten; iemand die het belangrijk genoeg vindt een -1 voor een parabolische uitdrukking te geven zou mogen inzien dat beiden meer gebaat zijn als de dialoog wél aangegaan wordt (over waarom de parabool danwel niet zou kloppen, danwel ongepast is), en niet de post (effectief) half-censureert behalve voor wie de post nadien nog handmatig openklapt.

We bereiken er niks mee; niks vertelt mij waarom de -1 wél terecht zou zijn (ik kan enkel vanuit mijn oogpunt het aannemen als onterecht zolang dat on-onderbouwd blijft) én de betreffende voters vinden het dan blijkbaar niet belangrijk genoeg om daadwerkelijk op in te gaan? Dat is botweg hypocriet.

[ Voor 15% gewijzigd door Annihlator op 24-05-2020 17:44 ]

Mijn specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Sorry, maar 'bio-terrorisme' is meer dan een parabool, het impliceert opzet van het ergste soort, waar er geen enkele aanwijzing is voor welke opzet dan ook. Dat is ongewenst.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

JeHa in 'reviews: Eindelijk: 5g in Nederland'

Geen -1 imo, eerder een +1,omdat hij ontopic reageert. Dat mensen het er niet mee eens zijn maakt het nog geen flamebait/troll. Hij/zij valt er verder ook niemand aan.
Sowieso dat hele draadje lijkt wel mening modden.:

KoffieAnanas in 'reviews: Eindelijk: 5g in Nederland'
+2?

magician2000 in 'reviews: Eindelijk: 5g in Nederland'
-1?

Centurius in 'reviews: Eindelijk: 5g in Nederland'
+3??

Etc.
Naar mijn mening zijn al deze reacties +1

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annihlator
Dirk schreef op zondag 24 mei 2020 @ 18:08:
Sorry, maar 'bio-terrorisme' is meer dan een parabool, het impliceert opzet van het ergste soort, waar er geen enkele aanwijzing is voor welke opzet dan ook. Dat is ongewenst.
Is bio-terrorisme een compléét verkeerd gekozen woord? weet ik eerlijk gezegd niet zo, al erken ik ook achteraf dat het ook geen enkele schoonheidsprijs verdient.

Mijn doel had vooral geweest om een discussie in te kunnen steken op of bijvoorbeeld een "superbug" , danwel (aan het andere uiterste zijde van het spectrum) bijvoorbeeld een anthrax-aanval, wél een carte-blanche zou "mogen" geven.
Als die draad dáár niet de juiste plek voor had geweest, is dat botweg mijn beoordelingsfout geweest. Echter is er met de huidige moderatiemethode gewoon géén manier voor om van dat soort fouten te leren zónder FM daar individueel voor lastig te vallen; Dat laatste is vooral iets waar ik mij in dit voorbeeld aan stoor, zónder FM lastig te vallen is er (volgens mij?) eigenlijk géén goede manier om daar wel achter te komen.
Mede omdat ik dan ook nog aannames moet gaan maken of de redenen die hier gegeven worden daadwerkelijk overeen komen met (alle) redenen van moderaties van die post.

Iig bedankt voor de onderbouwing die je levert, dit geeft mij tenminste een inzicht :) en hoop vooral dat er misschien ruimte zou kunnen zijn voor het toevoegen van motivaties (aannemelijk anoniem) bij negatieve moderaties :) ik zal binnenkort even neuzen in de feature-hoek of het idee eerder langsgekomen is en wat men dan vond.

Mijn specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Moah, Zoop in 'nieuws: Croteam belooft levels met honderdduizenden vijanden in Seri... mag best op +2 blijven staan, het is duidelijk dat niet iedereen het concept begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 11:24
OddesE in 'nieuws: Israël beperkt lokaliseren smartphones tegen covid-19 tot ...

Dit lijkt me zeker geen +3. Hoogstens een +2. Het is sowieso een gevoelig onderwerp, de regering en corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

raro007 in 'nieuws: Foto's tonen vermoedelijk Xiaomi Mi Band 5 met ovaal scherm'

Lijkt mij prima op 0, wat hier -1 aan is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dirk schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:48:
Moah, Zoop in 'nieuws: Croteam belooft levels met honderdduizenden vijanden in Seri... mag best op +2 blijven staan, het is duidelijk dat niet iedereen het concept begrijpt.
Nieuwste telg uit de serie is uit 2011, lijkt me dat er genoeg over gezegd en geschreven is in de tussentijd, lijkt me niet dat zoiets dan informatief moet zijn; het is immers wijdverspreid beschikbaar. Iedereen kan dus kijken naar gameplay filmpjes en op basis daarvan een eigen mening vormen.

Of ligt het aan mij dat er steeds meer alles voorgekauwd wordt op Tweakers? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Het onderwerp komt niet vaak voorbij, dus als je er toevallig meer van weet, kun je er vanuit gaan dat je een uitzondering bent. Kijk naar de loop van de discussie en je ziet zo dat een grote groep de uitleg in deze reactie nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
CH4OS schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:53:
[...]
Nieuwste telg uit de serie is uit 2011, lijkt me dat er genoeg over gezegd en geschreven is in de tussentijd, lijkt me niet dat zoiets dan informatief moet zijn; het is immers wijdverspreid beschikbaar. Iedereen kan dus kijken naar gameplay filmpjes en op basis daarvan een eigen mening vormen.

Of ligt het aan mij dat er steeds meer alles voorgekauwd wordt op Tweakers? O+
Ja maar dat is waarschijnlijk allemaal oud, er is niet veel recente nieuws meer. <Edit: Daarmee bedoel ik dat het niet vaak in het nieuws voorbijkomt. Verder is het een discussie, als ik een mening heb dan ga ik niet googlen om mijn mening te doen veranderen.

Het is juist prima dat alles voorgekauwd wordt hier, daarvoor kom je ook op Tweakers. Ik denk dat je over heel veel +2 en 3's wel zou kunnen zeggen dat je dat prima zelf zou kunnen googlen maar als ik alles zelf zou gaan googlen dan heb ik niks meer op deze site te zoeken.

Wat mij betreft is die +2 prima, ik vind het informatief en had het zelf nooit opgezocht.

[ Voor 3% gewijzigd door Xm0ur3r op 25-05-2020 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:54

steveman

Comfortabel ten onder

steveman in 'nieuws: Foto's tonen vermoedelijk Xiaomi Mi Band 5 met ovaal sch...

Ja uh, die -1-moderatie slaat gewoon nergens op.

En nu ik hier toch ben...

steveman in 'nieuws: Remaster van Call of Duty: Modern Warfare 2-campagne kom...

Wat deed ik hier nou verkeerd?

[ Voor 35% gewijzigd door steveman op 25-05-2020 16:22 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:32

Herman

FP ProMod

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gomez12 in 'nieuws: Thaise telco laat 3,3 miljard dns-queries via ElasticSear...

Door een moderatie van mij (of anderen al, maar geen idee) zakte deze naar +2, hij stond +3. Volgens mij is deze ontopic, maar zeker niet hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:49
RoestVrijStaal in 'nieuws: Stichting Stop5GNL verliest rechtszaak tegen Neder...

Waarom is dit als Ongewenst gecategoriseerd?

Disclaimer: Ik kan niet zien hoeveel medetweakers deze reactie hebben gemodereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:32

Herman

FP ProMod
RoestVrijStaal schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 01:49:
RoestVrijStaal in 'nieuws: Stichting Stop5GNL verliest rechtszaak tegen Neder...

Waarom is dit als Ongewenst gecategoriseerd?

Disclaimer: Ik kan niet zien hoeveel medetweakers deze reactie hebben gemodereerd.
Je reactie is inderdaad niet ongewenst en staat inmiddels goed. Op dit moment heb je twee moderaties op -1. Dat kan een enkele 'ervaren' user zijn of twee beginnende :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:15
nieuws: Poolse gamestudio toont adventuregame voor pc's en nieuwe generatie c...

Op het moment van schrijven zitten er in dit topic:

-1: 51
0: 47
+1: 22
+2: 2
+3: 0
null: 4

Dat is ongeveer het slechts scorende topic dat ik in hele lange tijd heb gezien. Nu is de stemming er ook niet al te positief, geloof ik. Is er iets dat ik heb gemist ergens wellicht? Wordt hier gemodereerd naar voorkeur van het onderwerp, of het artikel? Ik krijg er even de vinger niet achter.

Anyway. Ik was wel geïnteresseerd in de titel, en de naam van de makers. Score: 0/0/0/4/0. Waarvan akte.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

michelvosje in 'nieuws: Xiaomi Duitsland bevestigt komst Mi TV Stick'

Ik snap deze linkdump niet helemaal. De reactie waar deze op reageert, geeft de URL ook al? Dit is in elk geval niet ontopic en misschien zelfs ongewenst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 15:06
Kan hier eens iemand mee kijken of ik nou echt zo fout zat in mijn reactie. BurnerT in 'geek: Mod laat gamers op echte fiets met fietstrainer rondrijden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
CH4OS schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:44:
michelvosje in 'nieuws: Xiaomi Duitsland bevestigt komst Mi TV Stick'

Ik snap deze linkdump niet helemaal. De reactie waar deze op reageert, geeft de URL ook al? Dit is in elk geval niet ontopic en misschien zelfs ongewenst?
Link van de originele reactie geeft een 404, de reactie daarop (welke jij dus bedoelt) geeft de correcte link.
Lijkt mij nog steeds niet ontopic nee dus heb hem zelf een 0 gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Xm0ur3r schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:12:
Link van de originele reactie geeft een 404, de reactie daarop (welke jij dus bedoelt) geeft de correcte link.
Lijkt mij nog steeds niet ontopic nee dus heb hem zelf een 0 gegeven.
Ah, de parser gaat wellicht niet lekker daar en heeft de ) meegenomen de URL in, inderdaad.

Het betreffende product staat daarnaast ook nog eens onderaan het artikel bij gerelateerde producten / items.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 27-05-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
janvanduschoten in 'reviews: De Tweakers Zomer Gift Guide - Leuke en handige ... lijkt mij geen +2 en die hele thread over het wel of niet opnemen iets voor GR en derhalve offtopic

Ook geen +2 SpiceWorm in 'reviews: De Tweakers Zomer Gift Guide - Leuke en handige cadeau...

[ Voor 28% gewijzigd door Bor op 27-05-2020 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:21
vandermark in 'nieuws: Fujifilm brengt Windows-app uit om systeemcamera's als...

Ik lever relevante info over hoe deze app uit het nieuwsbericht zich gedraagt en krijg een -1... Dat snap ik echt niet.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

rickboy333 in 'nieuws: Microsoft-manager: opdrachtprompt had niet zo lang bes...

+2 lijkt mij hier heel overbodig, gezien DOSbox een totaal andere toepassing (VM/emulator) is dan waar het artikel over gaat. Ik zou deze zelfs op 0 laten staan omdat het een suggestie is die hier helemaal niet relevant is, maar +1 zou kunnen als 'ook software van Microsoft' (ondanks dat het om totaal andere software gaat die niks met het artikel te maken heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Siebelouis in 'nieuws: Belgische toezichthouder wijst voorstel voor databank ...
Stond +3, intussen gezakt naar +2, maar ik twijfel of het +2 waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:26

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Pianist1985 in 'nieuws: Amerikaanse president Trump dreigt sociale media te r...

Deze post staat al op -1, Kijk svp of dit voldoende is. Er wordt erg beledigend over van alles en nog wat geschreven. De post sleurt de discussie een rioolputje in.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
en waarom is kritiek op de bouwkwaliteit een -1?

Sn0wblind in 'nieuws: Gigabyte kondigt Aorus 7- en 5-gamelaptops met Core i7-1...

Of heeft 1 van de modjes gewoon een beetje een hekel aan mij? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:37

Kheos

FP ProMod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:36
ph4ge in 'nieuws: Amerikaanse president Trump dreigt sociale media te reguleren'
Hoe is die +3?
Mening modden?

Een verhaal over dat anti vaxxers slecht zijn in een nieuws artikel over Trump en Twitter.. m.i. volledig offtopic, dus 0.
Zeker geen must-read.

Zelfs in een nieuwsartikel over vaccineren was het maximaal een +1 geweest m.i.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xm0ur3r
daan! schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:59:
ph4ge in 'nieuws: Amerikaanse president Trump dreigt sociale media te reguleren'
Hoe is die +3?
Mening modden?

Een verhaal over dat anti vaxxers slecht zijn in een nieuws artikel over Trump en Twitter.. m.i. volledig offtopic, dus 0.
Zeker geen must-read.

Zelfs in een nieuwsartikel over vaccineren was het maximaal een +1 geweest m.i.
Als je op de tijd en datum klikt krijg je een iets fijnere weergave voor ons. De weergave welke jij linked kunnen wij ook niet modereren. Just an fyi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenGF
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-03 15:02
Er staan wel meer rare reacties in dat draadje. Zowel een hoge dosis irrelevante als ongewenste opmerkingen aanwezig.
Pagina: 1 2 ... 196 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2