computerjunky schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:21:
Ik wil iedereen even bedanken voor de minnetjes in het onderstaande bericht.
reviews: Intel Comet Lake-benchmarks: de i9-10900K en i5-10600K getest
Ik waardeer jullie amd fanboy gedrag enorm en wat ik nog meer kan waarderen is het feit dat jullie in staat zijn om feiten naast je neer te leggen, nul research te doen, en vervolgens iemand waar je het niet mee eens ben omdat hij niet direct iets positiefs zegt maar ook niet iets negatiefs over je geweldige amd de min in te modden omdat je pro amd zijn belangrijker lijkt te vinden dan feiten en te verifiëren data.
Ik ben trots op jullie en blij met het feit dat dit de generatie word die in de toekomst mag gaan regeren. Mond houden en luisteren want feiten ach wie heeft die nou nodig. Chapeau!
Prettige dan verder he ignorance is bliss!
Kunnen we niet ondertussen tot de conclusie komen dat het hele mod systeem geen meerwaarde meer heeft en alleen een paar moderators actief houden voor het modden van ongewenst gedrag?
Is wel een beetje de reden dat ik niet eens de comments heb bekeken bij die review, omdat ik al van te voren wist wat er zo'n beetje zou staan en de moderaties daarvan.
Nu je hier gepost had, paar comments gelezen en inderdaad zo'n beetje wat ik al verwacht had;
Twijfels over test methodes (te traag geheugen bij de Intel CPU) : -1 (zou immers in het voordeel van Intel zijn)
Bij een AMD CPU review, als daar traag geheugen gebruikt zou worden (gewoon SPD snelheid zeg maar) dan is de wereld te klein en is de reviewer omgekocht enz: +3 (immers resultaten zouden dan in het voordeel van AMD zijn).
Ongefundeerde consipracies (ten nadele van Intel uiteraard) : +2 of +3
Maar heb je bijvoorbeeld kritiek over Zen3 wat eerst niet werkt op 400 chipsets: -1.
Kan wel een tijdje doorgaan.
Kijk, op het moment heeft AMD qua CPU's zeker de betere kaarten in handen, ook de nieuwe Intels zijn weinig interessant, maar de manier wat de comments zijn en de moderaties ervan is gewoon tenenkrommend en worden vooral gedomineerd door fanboys (helaas andere techsites/forums/video kanalen zijn geen haar beter).
@
Xm0ur3r Computerjunky heeft wel degelijk een punt. Hij post hier een negatieve post (wat op de frontpage comments inderdaad -1 zou krijgen), maar waar het om gaat is dat zo'n beetje iedere post onterrecht massaal -1's krijgt omdat er kritiek is (te traag geheugen gebruikt) waardoor de Intel's slechter uit de bus komen dan ze in een gemiddeld systeem zouden doen.
Bij een AMD CPU review zou de reviewer gelyncht worden.
En dit zie je veel terug, bijvoorbeeld Dennism heeft vaak goed onderbouwde reacties bij veel CPU gerelateerde nieuws items (of het nou de hardware apart is of bijvoorbeeld in een zakelijke laptop), maar zo gauw het niet in het voordeel is van bijvoorbeeld AMD, krijg je meteen massaal -1's te pakken.
Of al die recent gelanceerde laptops, waar een Intel CPU inzit. Allerlei comments van "Er had een AMD in moeten zitten veel sneller!" "Zonder AMD koop ik die niet" (ze hadden die laptop hoe dan ook niet gekocht, maar gewoon zeuren om het zeuren) krijgen vaak allemaal +2 moderaties, terwijl het offtopic is of zelfs richting trollen gaat (die laptop kan ze geen malle moer schelen, gaat gewoon even om Intel bashen).
Net als de gebruikelijk conspiracies waarom er geen AMD laptops zijn met een betere GPU dan een 2060 (moet wel omgekocht zijn...

).
Dus ja, ik kan Computerjunky's rant (hier) goed begrijpen, het gaat niet om feiten of om realiteit (bijvoorbeeld dure GPU's is niet alleen hebzucht, maar eerder dat het steeds lastiger is om snellere chips te maken en dus hogere R&D kosten), maar om een 'ideaal beeld' van een bepaald soort fanboys (die helaas altijd erg nadrukkelijk aanwezig zijn). Dit geval erg veel AMD/Intel/nVidia (die hardware interesseer ik me meer in), maar bij telefoons / tablets zie je dat ook erg veel, of bij Apple producten, fanboyism heeft er de overhand.