Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 18:28:
[...]
"Specifiek het gebruik van het woord "Thug" is vrij expliciet een term die alleen gebruikt wordt om zwarte amerikaanse mannen te beschrijven. Het is een beetje vergelijkbaar hoe in het Nederlands sommige zich van de term 'bontkraagje' bedienen, omdat ze niet expliciet 'Marrokkaanse jongeren' durven/willen zeggen.'
Dat klopt al niet. Ja, het hangt van de kring af, maar het is geen algemeen gebruik in de VS om het op die manier te zien. Heb in de loop der jaren genoeg Republikeinse stemmers en leden van Republikeinse denktanks meegemaakt en gesproken en rondgekeken van tijd tot tijd op dingen als /pol/, en heb nog nooit in discussies het op die manier voorbij zien komen noch in discussies met Democraten - heb het net zo goed gehoord en gebruikt zien worden voor bv leden van Latijns-Amerikaanse bendes als MS-13 of de Nazistische bende waarvan ik even de naam vergeten ben. Als iemand het op die manier gebruikt, dan is het specifiek zo in de eigen kring. 'Thug' wordt merendeels nog steeds gebruikt als manier waarop je hier in Nederland 'tuig van de richel' gebruikt (overigens re 'bontkraagje' - heb het wel horen gebruiken maar niet Marokkaanse jongeren in het algemeen maar de types die zich op een bepaalde manier gedragen terwijl ze vaak jassen met bontkragen aan hebben in een bepaalde stijl).
Ja daar ben ik het denk ik wel mee eens.
'"When the looting starts, the shooting starts" is niet zomaar populistisch taalgebruik, maar een referentie naar de zeer beladen tijd in de ge-segrereerde jaren '60, waarin dit een uitspraak was van politie-commissaris van Miami, om zwarte demonstranten te intimideren.'
Is een betwistbare interpretatie. Trump is er berucht om dat hij zijn voorbereidde teksten niet volgt en uit het hoofd/hart spreekt. Kan het mogelijk zijn dat Trump een verwijzing maakte? Ja. Maar lijkt me gezien de manier waarop Trump meestal 'freewheeled' absoluut geen zekerheid. Door de formulering impliceert Keypunchie echter dat het een bewuste en 100% zekere referentie is.
Uhm ik snap echt niet hoe jij dat interpreteert... Hij geeft aan dat die woorden beladen zijn en er daarmee extra olie op het vuur gegooid wordt. Nergens de intentie erachter, hoe moet hij dat dan impliceren die 100% bewuste zekere referentie? Sorry ik vind het best knap...Maar ik hoor graag de uitleg achter die fomulering.
Daarintegen ben ik het met je eens dat Trump hier waarschijnlijk niet bij stilstond.
Tja uh, zie hier waarmee je eindigt:
Trump uit zijn frustraties alleen op een wat... overdreven... manier.
Op een wat overdreven manier... Serieus? Dat is alles wat er mis is met hem?
- Nukes op oorkanen?
- Jezelf met chloor volspuiten tegen Corona?
- Ruzie zoeken met de journalisten? (okeoke die journalisten zijn ook vals... Damn)
- A roepen op twitter, even later X roepen en vervolgens C doen.
- Iedereen ontslaan wie hij niet mag
- En ik kan nog wel even doorgaan...
Die ''president'' is een ontspoorde kinderlijke zakenman welke zijn zin heeft gekregen en per ongeluk president is geworden. Hem verdedigen is prima, je hebt ook ergens wel gelijk de media lust hem rauw en kent geen genade maar dat is ook echt niet zonder reden. Integendeel.
Edit: Maakt die -1 uiteraard niet terecht, een 0 of +1 is prima aangezien het natuurlijk ontopic is en staat het nu ook op. Maar dit is wel waarom je ze vermoedelijk krijgt.