Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Laatste kans om te stemmen voor de Tweakers Awards 2019/2020!

Dit jaar organiseert Tweakers alweer voor de dertiende keer de Tweakers Awards, de publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten. Laat je stem gelden en maak kans op een Google Stadia Premiere Edition, Nintendo Switch inclusief Mario Kart of een setje Sony WF-1000XM3 in-ear oordoppen.

Stemmen

Toon posts:

Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 45 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 40 41 42 Laatste
Acties:

• PeacekeeperNL
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 14:14

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

AverageNL schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:29:
We zijn bij, bedankt weer :)

[...]

Deze klopt; hands-free schrijven we altijd met een koppelteken :)
Aah check. Aangezien de Van Dale een andere schrijfwijze hanteert, vandaar dat ik het meldde ;)

Check mijn Otterbox Commuter (OnePlus 6) review en OnePlus Bullets Wireless review.

• AverageNL
  • Registratie: december 2015
  • Nu online

AverageNL

Stagiair nieuwsredactie
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:30:
[...]

Aah check. Aangezien de Van Dale een andere schrijfwijze hanteert, vandaar dat ik het meldde ;)
Ik ben er toch nog even achteraan gegaan, en ook in het groene boekje staat inderdaad 'handsfree'. Je hebt dus helemaal gelijk! Ik pas het alsnog maar even aan. Bedankt :)

• Hyp Hyper
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 12-01 16:15
ach, laat maar :P

Hyp Hyper wijzigde deze reactie 10-01-2020 16:54 (92%)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Rataplan_
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12-01 21:33
downloads: OpenWrt 19.07.0

19.07 of 18.07? Niet consequent.

• u_nix_we_all
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
nieuws: Minister Grapperhaus: Pilot Digitale Deurbel voldoet aan privacywetge...
1e alinea:
"Daarnaast het voor gemeenten mogelijk om een project te starten zonder bijdrage van het ministerie", schrijft Grapperhaus.
laatste alinea:
Wel de toezichthouder dat camera's op de weg niet mogen, en dat overheden dat niet mogen stimuleren.

Wie terrabyte zegt, is een neptweaker. Of zeg je ook megga- , gigga- en killo-bytes ? PSN: jaap_10

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

nieuws: Interpol houdt grote politieactie in Zuidoost-Azië tegen cryptojacking
Tijdens die operatie werkte Interpol samen met de politiediensten van Brunei, Cambodja, Indonesië, Laos, Maleisië, Myanmar, de Fillippijnen, Singapore, Thailand en Vietnam.

Check mijn Otterbox Commuter (OnePlus 6) review en OnePlus Bullets Wireless review.

• richy3908
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 16-01 07:57
nieuws: Panasonic toont prototype van vr-bril met oledschermen en hdr-ondersteuning
Bij dit ongewenste effect zijn de lijnen tussen de pixels zichtbaar zijn voor de gebruiker.
De fabrikant maakte niet bekend wat de maximale schermhelderheid van het scherm is.
schermhelderheid van het scherm → helderheid van het scherm (of anders 'schermhelderheid')

• u_nix_we_all
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
nieuws: Microsoft liet Chinese gebruikers Skype-opnames op eigen laptops belu...

Titel: Gebruikers ? Worden hier werknemers bedoeld ? Het is verwarrend

1e alinea:
Microsoft huurde externe bedrijven in die werknemers dergelijke opnames beluisterden voor kwaliteitsverbeteringen
Volgende regel:
"Werknemer werden amper gescreend"

Wie terrabyte zegt, is een neptweaker. Of zeg je ook megga- , gigga- en killo-bytes ? PSN: jaap_10

• Tijs Hofmans
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 14:05

Tijs Hofmans

Redacteur
Bijgewerkt, dank allen! En stom inderdaad @u_nix_we_all, die was slordig...

• richy3908
nieuws: Microsoft liet Chinese werknemers Skype-opnames op eigen laptops beluisteren

Onderstaande twee fouten waren al gemeld door @u_nix_we_all, maar blijkbaar was dat niet genoeg (maar oké, ik geef ook suggesties ter verbetering aan)…
Microsoft huurde externe bedrijven in die werknemers dergelijke opnames beluisterden voor kwaliteitsverbeteringen.
beluisterden → lieten beluisteren
"Werknemer werden amper gescreend", zegt één zo'n werknemer tegen de Britse krant.
Werknemer → Werknemers
Het gaat daarbij om de gesprekken van Skype, en spraakopnames die tegen slimme assistent Cortana waren uitgesproken.
Skype, en → Skype en
Sommige aannemers werkten vanuit China, en beluisterden de opnames via het streng gemonitorde Chinese internet.
China, en → China en
Bovendien werden de inloggegevens in plaintext via email naar de werknemers gestuurd.
email → e-mail (email zit op sommige kookgerei. Hoe vaak ik dit foutieve gebruik ondertussen al heb aangegeven, is volgens mij niet meer op de vingers van één of zelfs twee handen te tellen… :( )
Bij Microsoft ging het om livevertalingen die via chat-app Skype werden gedaan, en om opnames van slimme assistent Cortana om de kwaliteit daarvan te verbeteren.
gedaan, en → gedaan en

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:18
In: HyperKin toont retroconsole om Gameboy-games op tv te spelen

Staat "zelfs veertig jaar na dato" maar dat moet natuurlijk 30 jaar na dato zijn.

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

reviews: Vouwbare pc's komen eraan - Klappers van Lenovo, Dell en Intel
De concepten van Dell zouden ook Windows 10X moeten draaien, wellicht wacht de fabrikant totdat die versie beschikbaar is alvorens met concrete productaankondigen te komen.

• evleerdam
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 13:27
Op één na laatste zin loopt niet helemaal lekker.

https://tweakers.net/nieu...ven-hummer-onthullen.html

In het spotje zou topbasketballer LeBron James in de hoofdrol hebben.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• zonder.h
  • Registratie: juni 2014
  • Niet online
nieuws: Amerikaanse marktwaakhond onderzoekt klachten inbreuk patenten Philip...
dat het om een handvol patenten gaat, sommigen decennia oud.
sommigen → sommige

Verder zou ik in de volgende zin "om" vervangen door "tot", of anders bijvoorbeeld "in te stellen" toe te voegen, maar dat hoort misschien niet in dit topic thuis.
Philips roept in zijn klacht op om importheffingen of zelfs een embargo op de apparaten van de concurrenten in kwestie [in te stellen]
nieuws: Facebook: standaard e2e-versleuteling Messenger kan nog jaren duren
Het is een onderdeel van de slag om zichzelf meer privacyvriendelijk neer te zetten na het aanbreken van het Cambridge Analyitca-schandaal.
Analyitca → Analytica

zonder.h wijzigde deze reactie 11-01-2020 14:55 (20%)

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

reviews: Innovatie op beeldschermgebied - Vernieuwende techniek op de CES
Deze zorgen ervoor dat het scherm in afgerolde toestand mooi mooi vlak is en niet aan de randen gaat krullen.
Het tweede lcd wordt dus gebruikt om de backlight te dimmen, waardoor een soort fald-backlight met meer dan twee miljoen zone's ontstaat.
Verder aantal keren Hisense, waar het normaliter als HiSense wordt geschreven (voorbeeld 1, 2)

nieuws: Amerikaanse marktwaakhond onderzoekt klachten inbreuk patenten Philip...
In de verklaring van de ITC valt te lezen dat het om een handvol patenten gaat, sommigen decennia oud.
Daar sommigen terugslaat op de patenten, mag de -n hier niet. Dit mag alleen indien er naar personen wordt verwezen.

nieuws: Het belangrijkste CES-nieuws op een rij
Onder andere Asus en Dell kwamen met miniledmonitoren, beide met met hoge DisplayHDR-certificeringen.

PeacekeeperNL wijzigde deze reactie 11-01-2020 17:00 (36%)
Reden: Typos, I see typos everywhere

• pres_lincoln
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 09:16
downloads: Dopamine 2.0 - 3e zin
aanpassbaar

• richy3908
nieuws: First-party Xbox One Series X-games zijn aanvankelijk backwards compatible
First-party Xbox One Series X-games zijn aanvankelijk backwards compatible
backwards compatible → backward compatible (zie ook https://www.merriam-webst...ary/backward%20compatible)

• richy3908
reviews: Innovatie op beeldschermgebied - pagina 4: TCL, Konka en Hisense
Het tweede lcd wordt dus gebruikt om de backlight te dimmen, waardoor een soort fald-backlight met meer dan twee miljoen zone's ontstaat.
zone's → zones

• Mark_88
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 15-01 19:09

Mark_88

Freelance Nieuwsposter
Bijgewerkt. Dankuuu.

• richy3908
nieuws: Facebook: standaard e2e-versleuteling Messenger kan nog jaren duren
Het is een onderdeel van de slag om zichzelf meer privacyvriendelijk neer te zetten na het aanbreken van het Cambridge Analytica-schandaal.
aanbreken → uitbreken (ik kan me vergissen, maar volgens mij breekt een schandaal uit en een dag aan...)

• richy3908
downloads: Software-update: Dopamine 2.0
Het wordt ontwikkeld voor Windows 7 en hoger, heeft een aanpasbaar uiterlijk, geeft systeem notificaties en kan eventueel ook vanuit de taakbalk of systemtray worden bediend.
systeem notificaties → systeemnotificaties

• richy3908
nieuws: Onderzoekers: kwetsbaarheid in kabelmodems treft vele miljoenen exemplaren
De kwetsbaarheid, die de vier Deense onderzoekers Cable Haunt noemen, zit in de Broadcom-spectrum -analyzer van kabelmodems.
Broadcom-spectrum -analyzer → Broadcom-spectrum analyzer
Zonder het doelwit op de malafide webpagina te krijgen, werkt de aanval niet; de spectrum analyzer is namelijk alleen toegankelijk van het lan.
van → vanuit (of 'via')
De onderzoekers geven voorbeelden van doeleinden: de dns-server veranderen, mitm-aanvallen uitvoeren, de firmware in zijn geheel vervangen, de modem bij een botnet voegen en meer.
bij een botnet voegen → aan een botnet toevoegen
Het is dus echter niet zeker dat Ziggo-modems hiermee buiten schot vallen.
buiten schot vallen → buiten schot blijven (zie ook https://www.woorden.org/spreekwoord.php?woord=schot, nummer drie. Dit is een contaminatie van 'buiten de boot vallen' en 'buiten schot blijven'.)

richy3908 wijzigde deze reactie 12-01-2020 18:26 (3%)

• richy3908
nieuws: Cherry kondigt Viola-schakelaars voor mainstreamtoetsenborden aan
De lagere prijs is ook terug te zien in het ontwerp van de Viola, dat veel simpeler dan de MX-switches.
simpeler dan → simpeler is dan

• RJC82
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 16-01 22:07

RJC82

What's the rumpus?

reviews: Acer Swift 3 - Project Athena en 3:2-scherm of Ryzen 4000

Onder de kop: "Swift 3 met AMD Ryzen 4000U en 16:9-scherm" en dan de laatste zin "Er optie voor een extra gpu is er niet.".

Nobody knows anybody. Not that well.

• Santford
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16-01 17:47
nieuws: Intel NUC 9 Extreme Preview
Laatste zin van de zesde alinea:
[...], maar het staat fabrikanten natuurlijk vrij om voor hun eigen behuizingen een krachtiger voeding te gebruiken.
krachtiger -> krachtigere

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

nieuws: IKEA start verkoop slimme Gunnarp-plafondlampen voor badkamers

De lampen voldoen aan de ip44-beschermingsklasse en zijn daarmee beschermd tegen aanraking met gereedschap en ze zijn spatwaterdicht.

Aanraking met gereedschap? Beetje aparte omschrijving. :?
Volgens IP codes betekent het slechts dat het bestand is tegen voorwerpen van een bepaalde grootte.
Wikipedia: IP Code
Wikipedia: IP-code
En ja, daar valt ook gereedschap onder, maar niet alleen...
Analoog aan "een hamer is gereedschap, maar niet ieder stuk gereedschap is een hamer" ;)

Mooie Plaatjes   

• Delpozo
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 15:22

Delpozo

Eindredacteur
Topicstarter
Opgelost.

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

plan: Community Pick XXL: maak jouw keuze!
Het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid voor het schrijven en opmaken van posts middels een wysisyg-editor die de meest voorkomende tags ondersteunt.
moet denk ik wysiwyg worden, What you see is what you get. Anders geen idee waar die S voor zou moeten staan.

• DeComponeur
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16-01 21:55

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Ha leuk, 5g is bij tweakers nu ook 5G geworden?
nieuws: Foto's tonen Samsung Galaxy S20+ 5G met vier camera's
@Olaf
Hieronder staat trouwens nog wel een 'kleine letter' 5g (effe wennen denk ik ;) )
nieuws: Proximus en Orange moeten plan voor delen mobiele netwerken tijdelijk...
Proximus en Orange wijzen met name op dit laatste en claimen dat het delen van de netwerken positief zal zijn voor klanten en tot een snellere introductie van 5g in België kan leiden.

DeComponeur wijzigde deze reactie 13-01-2020 09:56 (13%)

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

• Delpozo

Delpozo

Eindredacteur
Topicstarter
DeComponeur schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:54:
Ha leuk, 5g is bij tweakers nu ook 5G geworden?
nieuws: Foto's tonen Samsung Galaxy S20+ 5G met vier camera's
@Olaf
Hieronder staat trouwens nog wel een 'kleine letter' 5g (effe wennen denk ik ;) )
nieuws: Proximus en Orange moeten plan voor delen mobiele netwerken tijdelijk...
Proximus en Orange wijzen met name op dit laatste en claimen dat het delen van de netwerken positief zal zijn voor klanten en tot een snellere introductie van 5g in België kan leiden.
Nee hoor, we houden ons aan de officiële regels voor hoofdlettergebruik, maar als '5G' deel uitmaakt van een merknaam, mag het zijn hoofdletter behouden.

• DeComponeur
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16-01 21:55

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Delpozo schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:01:
[...]

Nee hoor, we houden ons aan de officiële regels voor hoofdlettergebruik, maar als '5G' deel uitmaakt van een merknaam, mag het zijn hoofdletter behouden.
Jammer -O-
Officiële regels veranderen als 'de tijd er om vraagt' , inmiddels is die tijd al aangebroken denk ik...

Diverse kranten zijn inmiddels al een tijdje helemaal om, misschien nog een keertje overwegen ;)
https://www.volkskrant.nl...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
https://www.trouw.nl/binn...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
https://www.telegraaf.nl/tag/5G/
https://www.ad.nl/wetensc...r=https://www.google.com/

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 15:51

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

plan: Hack het pretpark: elk weekend een gratis uitje voor scriptkiddies
3e alinea, 'Data als hobby'

winstkansen -> winkansen

Tenzij het om geld gaat.

DukeBox wijzigde deze reactie 13-01-2020 11:45 (8%)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Delpozo

Delpozo

Eindredacteur
Topicstarter
Aangepast.

• Hatsieflatsie
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 16-01 00:32
Van dit artikel:

nieuws: Mazda: MX-30-auto krijgt 35,5kWh-accu omdat grotere accu slechter voo...

"Mazda heeft laten weten dat het de elektrische, nog uit te komen",

Na komen, een komma.

"een elektrische auto met een 95kWh-accu en een auto met een 35,5Wh-accu "

Een 95 kWh-accu is al veel imposanter dan een luttele 35 Wh-accu.

"op het vlak van de CO2-uitstoot bij de productie van elektriciteit uit 2016"

In 2016.

" zodat het koppel minder hevig dan het koppel van elektrische auto's.

+is.

"Vanaf de 80.000km zou een elektrische auto met een 35,5kWh-accu milieuvriendelijke zijn dan de dieselauto"

milieuvriendelijker.

Een artikel op spel- en taalfouten checken voordat het gepubliceerd wordt, zou in dat geval geen overbodige zaak zijn. Verder bevat het helaas ook veel niet-lekker leesbare zinnen, zonder dat dit per sé een taalfout hoeft te zijn.

Hatsieflatsie wijzigde deze reactie 13-01-2020 19:42 (16%)

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15:57

gwystyl

Beugeltje dan maar?

nieuws: Mazda: MX-30-auto krijgt 35,5kWh-accu omdat grotere accu slechter voo...

@Koekiemonsterr aan het eind van de eerste alinea staat dat Mazda hierbij doelt op zijn eigen Skyactiv-X motor, maar dat is geen dieselmotor maar een benzinemotor met een aparte techniek waardoor hij eigenschappen van een dieselmotor heeft

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 06:36

Damic

Afwezig soms

Om @Hatsieflatsie wat aan te vullen

Bij volgende zin zou ik het anders typen
" zodat het koppel minder hevig dan het koppel van elektrische auto's."

" zodat het koppel minder hevig is zoals het koppel van andere elektrische auto's."

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Koekiemonsterr
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 12:43

Koekiemonsterr

Redacteur

I am so huuungry!

Het meeste (niet alles) van bovenstaande is doorgevoerd, dank!

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

reviews: Monitoren op CES 2020 - Sneller, krommer en feller
Bij een een 240Hz-monitor is dat ongeveer elke 4,2ms en bij een 60Hz-scherm iedere 17ms.
nieuws: Ubisoft brengt auto battle-spel Might & Magic: Chess Royale eind deze...
Door het creëren van synerchieën tussen eenheden, facties en helden en het combineren van eenheden kunnen vijanden worden verslagen.

• dennis74
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 08:28
Deze kop loopt niet lekker:
Apple weigert ook tegen minister van Justitie toegang te geven tot iPhones
Weigert tegen ?

nieuws: Apple weigert ook tegen minister van Justitie toegang te geven tot iP...

• YaaD
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 16-01 16:01
dennis74 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 07:40:
Deze kop loopt niet lekker:
Apple weigert ook tegen minister van Justitie toegang te geven tot iPhones
Weigert tegen ?

nieuws: Apple weigert ook tegen minister van Justitie toegang te geven tot iP...
Laatste regel van de eerste alinea: Die kwamen respectievelijk al in 2012 en 2016 ui. Daar moet denk ik nog een T bij het laatste woord :+

bl44t

• daan2609
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 16-01 19:10
nieuws: GTA IV verdween van Steam door weggevallen ondersteuning Games For Wi...

Fout in 2e alinea bij Batman: akham Knight -> Arkham knight

• Godjira
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 14-01 14:55

Godjira

To infinity and beyond!

Er staat een kleine tikfout in onderstaand artikel.
Artikel: https://tweakers.net/nieu...te-geven-tot-iphones.html

Tikfout:
Die kwamen respectievelijk al in 2012 en 2016 ui.
Hier moet aan het eind uit staan :)

Profile

• Delpozo

Delpozo

Eindredacteur
Topicstarter
Verbeterd.

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 15:55
nieuws: Een terugblik op Windows 7 - 'Vista, maar dan beter'
In slechts zes maanden verkocht Microsoft ruim 100 miljoen kopieën van Windows 7. Amper drie jaar stond dit aantal op zo'n 630 miljoen verkochte licenties.
Er mist een woord, ik vermoed 'later'.

• mvhorssen
  • Laatst online: 16-01 08:48
Bovendien verschenen veel kleine features die we vandaag de dag voor lief nemen voor het eerst in Windows 7.
Het gezegde "voor lief nemen" is hier verkeerd gebruikt. Zie: https://spreekwoorden.nl/spreekwoord/iets-voor-lief-nemen

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

nieuws: Onderzoekers: Rusland hackte Oekraïens energiebedrijf waar Hunter Bid...
Die riep de Oekraïnse president op om onderzoek te doen naar het werk van Biden, in ruil voor militaire steun.
De mails zouden eruit zien alsof ze van binnen het bedrijf zelf kwamen.
Naarmate het levenscyclus van Vista vorderde, verbeterde Microsoft veel van de problemen rondom Vista maar veel gebruikers bleven desondanks bij Windows XP.

• AverageNL
  • Nu online

AverageNL

Stagiair nieuwsredactie
Gefikst, bedankt :)

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 15:11

steveman

"Be curious"

nieuws: Europees Parlement pleit opnieuw voor universele telefoonoplader

Dit wel wel een rare zin geworden in de laatste alinea:
"De Commissies doel om de industrie aan te moedigen werkte is tekortgeschoten...
Tenzij ze het echt zo geschreven hebben natuurlijk :+

steveman wijzigde deze reactie 14-01-2020 10:26 (7%)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• HJTP
  • Laatst online: 16-01 15:59

Asus Sabertooth P67, i7 2600k, Asus GTX 580, Corsair Dominator 8GB, CM HAF922, Samsung 850 EVO 1TB, WD 1TB caviar blue. 2x LG W2453V /e-peen compare mode off.

• Bux666
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14-01 11:12
nieuws: Apple wijst ook verzoek minister van Justitie om toegang tot iPhones af
Het bedrijf zegt dat er geen 'encryptieachterdeur' bestaat voor alleen één type gebruikers.
gebruikers → gebruiker
De federale politiedienst zei toen dat het de telefoon 'uit voorzorg' wilde bekijken.
telefoon → telefoons (er wordt ook 'telefoons' gebruikt in de zin ervoor)

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De vrijwillige afspraken tussen verschillende industriepartners heeft niet tot het gewenste resultaat geleid
Heeft -> hebben?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• jvdmeer
  • Laatst online: 13:25
Toen hebben telefoonfabrikanten mede naar aanleiding van de dreigede wetgeving onderling afgesproken om micro-usb te gaan gebruiken.
dreigede i.p.v. dreigende

Zie nu dat dit iets hoger al genoemd is...
De Commissies doel om de industrie aan te moedigen werkte is tekortgeschoten.
Deze zin moet war worden omgegooid.

jvdmeer wijzigde deze reactie 14-01-2020 13:16 (38%)

• Delpozo

Delpozo

Eindredacteur
Topicstarter
Opgelost.

• richy3908
nieuws: Mozilla start test met spraakbediening Firefox
Het doel is om te kijken of hoe stembediening als goede manier voor interactie met de browser is in te zetten.
of hoe → of en hoe

• richy3908
nieuws: Panasonic toont prototype van vr-bril met oledschermen en hdr-ondersteuning
Bij dit ongewenste effect zijn de lijnen tussen de pixels zichtbaarvoor de gebruiker.
zichtbaarvoor → zichtbaar voor

• Santford
nieuws: KPN wil Xs4all-merknaam toch blijven gebruiken
In de derde alninea:
Volgens de initiatiefnemers wordt klanten op deze wijze een rad voor ogen gedraaid.
wordt -> worden

• richy3908
downloads: Software-update: SystemRescueCd 6.0.5
SystemRescueCd is een zelfstartende Linux omgeving voor het beheren of repareren van een systeem en gegevens na een crash.
Linux omgeving → Linux-omgeving
Het is bedoeld om op een eenvoudige manier admin-taken uit te voeren, zoals het maken en bewerken van de harde schijf partities.
harde schijf partities → hardeschijfpartities
Het wordt geleverd met diverse programma's zoals GParted, fsarchiver, filesystem tools, editors, midnight commander en netwerk tools.
filesystem tools → bestandssysteemtools
Het wordt geleverd met diverse programma's zoals GParted, fsarchiver, filesystem tools, editors, midnight commander en netwerk tools.
midnight commander → Midnight Commander (zie ook https://midnight-commander.org/)
netwerk tools → netwerktools

• richy3908
Naar schatting worden er jaarlijks 51.000 ton aan e-afval weggegooid.
worden → wordt (het voelt misschien als meervoud vanwege '51.000', maar 'ton' is gewoon enkelvoud met 'tonnen' als meervoud)

• zonder.h
  • Registratie: juni 2014
  • Niet online
nieuws: BioShock-remasters komen wellicht uit voor Nintendo Switch
maar op basis van een rating op een Taiwanese keuringsinstantie
Waarschijnlijk is hier ergens het woord website of site vergeten, bijvoorbeeld: een rating op [de (web)site van] een Taiwanese keuringsinstantie
of eventueel
op basis van een rating op → op basis van een rating van/door

• Santford
nieuws: Google wil ondersteuning voor cookies van derden over twee jaar uit Chrome halen
In de eerste alinea na opening:
Volgens Google heeft dat onbedoelde consequenties die negatief kunnen uitpakken voor zowel gebruikers als het geheel web-ecosysteem.
geheel -> gehele

• richy3908
nieuws: Aantal gemeenten gebruikt ondanks upgradeplannen nog Windows 7
In oktober bleek dat zeker de helft van de gemeenten nog te werken aan de upgrade.
dat zeker de helft van de gemeenten nog te werken → zeker de helft van de gemeenten nog te werken (of anders 'dat zeker de helft van de gemeenten nog werkt')

• Delpozo

Delpozo

Eindredacteur
Topicstarter
Nee, het onderwerp in de zin is: "een rad voor ogen gedraaid''. ''klanten'' is meewerkend voorwerp.

Verder is alles verbeterd.

Delpozo wijzigde deze reactie 15-01-2020 07:51 (3%)

• whetstone
  • Registratie: augustus 2012
  • Niet online
reviews: De tweede golf pci-e gen4-ssd's - Mooie beloftes voor 2020

@willemdemoor
Dat is respectievelijk een dikke 1200 en 1100MB, of zo'n veertig procent: sneller dan een beetje knappe pci-e gen3-ssd.
De dubbele punt hier moet weg, is verwarrend voor lezers, getuige ook deze reactie.

• Delpozo

Delpozo

Eindredacteur
Topicstarter
Done.

• stuiterveer
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 12:49

• willemdemoor
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 12:44

willemdemoor

Redacteur
geontdubbelepuntereerd

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13:11
nieuws: Microsoft brengt patch uit voor bug die certificaat-spoofing mogelijk...

De KB4534306 die in het artikel word genoemd is voor de windows versie build 1507 OS Build 10240.18453
is dat niet te oud?
Het moet toch deze zijn KB4528760 voor build 1909?

edit
of heeft dat met LTSB te maken?

Mel33 wijzigde deze reactie 15-01-2020 11:14 (4%)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

nieuws: Google Play Store geeft geen notificatie meer na updaten van Android-app
Er volgen nog wel notificaties als gebruikers een app installeren, maar er zijn ook gebruikers die melding maken van het ontbreken van notificaties als er een een update beschikbaar is voor een app.

• Delpozo

Delpozo

Eindredacteur
Topicstarter
Mel33 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:12:
nieuws: Microsoft brengt patch uit voor bug die certificaat-spoofing mogelijk...

De KB4534306 die in het artikel word genoemd is voor de windows versie build 1507 OS Build 10240.18453
is dat niet te oud?

edit
Heb ik doorgegeven aan de auteur.

De andere is rechtgezet.

• internjet
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15-01 17:31
Sony plant smartphone-aankondiging op 24 februari
Er ging onlangs een gerucht over een toestel die Sony Xperia 5 Plus zou gaan noemen
die moet dat zijn (want het toestel)

• Tijs Hofmans
  • Registratie: maart 2012

Tijs Hofmans

Redacteur
Mel33 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:12:

is dat niet te oud?

edit
Deze KB werd in MS's eigen advisory gelinkt dus volgens mij is dat wel de goede...

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
nieuws: Sony plant smartphone-aankondiging op 24 februari

2e alinea: toestel die ➡️ toestel dat

• Aegir81
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 12:30
Ook ging er eind vorig joor nog een gerucht - - > jaar

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13:11
Tijs Hofmans schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 17:34:
[...]

Deze KB werd in MS's eigen advisory gelinkt dus volgens mij is dat wel de goede...
Ja klopt maar in de cve die je linkt staat de bovenste KBxxxx06 en die is voor 1507 build (die nog wordt ondersteund)

Verder omlaag staan de nieuwe builds en voor de 1909 build relaterende KBxxxx60

Maar staat ook al in de reacties

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

Het viel me laatst al op, maar de schrijfwijze van GSMArena verschilt per keer:

nieuws: Nieuwe handelsmerkaanvraag wijst op mogelijke komst Pocophone F2

GSMarena

GSMArena

• Tweakmans
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 16-01 20:19
nieuws: Microsoft verspreidt Chromium-versie Edge-browser eerst niet via Wind...

In de komende weken vervangt Microsoft de huidige Edge alleen voor de nieuwe bij een deel -> door

(Meer subjectief dan grammaticaal, maar ik moest de titel meermaals lezen omdat ie wat raar geformuleerd is):
Microsoft verspreidt Chromium-versie Edge-browser eerst niet via Windows Update
-> Microsoft verspreidt Chromium-versie Edge-browser nog niet via Windows Update

• Delpozo

Delpozo

Eindredacteur
Topicstarter
Verbeteringen doorgevoerd.

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

nieuws: Foto's tonen concept Xiaomi Mi 10 met cameragat - update
Er zijn foto's verschenen van een concept van de de Xiaomi Mi 10-smartphone.

• KabouterSuper
  • Registratie: september 2005
  • Niet online

• Delpozo

Delpozo

Eindredacteur
Topicstarter
Beide gecorrigeerd.

• C0rnelis
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 13:23
nieuws: Advies NCSC: overweeg Citrix ADC- en Gateway-servers uit te schakelen

Gezien het bericht lijkt mij het cruciale woordje *geen* te ontbreken in de eerste alinea na de intro. Dit lijkt de gelinkte website ook te bevestigen "Citrix bevestigt sinds vandaag op zijn website dat deze maatregelen in ieder geval niet werken voor versie 12.1"

Citrix publiceert op zijn site weliswaar stappen om de kwetsbaarheid van Citrix Gateway- en Citrix Application Delivery Controller-servers te verminderen, maar het Nationaal Cyber Security Centrum benadrukt dat er nog geen goede, gegarandeerd betrouwbare oplossing is

• JohnnieWbl
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 10:35
Zelfde artikel, 1e alinea, 2e zin:
“Tot het moment dat een patch beschikbaar is het advies om servers desnoods uit te schakelen aangezien het lek misbruikt wordt.” —>
“Tot het moment dat een patch beschikbaar komt is het advies om servers desnoods uit te schakelen aangezien het lek misbruikt wordt.“

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

nieuws: CD Projekt RED stelt Cyberpunk 2077 met vijf maanden uit
"We staan nu op een punt dat het spel compleet en speelbaar is, maar er is nog werk te doen", melden Marcin Iwiński en Adam Badowski, respectievelijk mede-oprichter en hoofd van de studio bij CD Projekt RED.

• robvanwijk
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 16-01 21:26
Tweede alinea:
De topman verwees naar Tesla, dat inmiddels een hogere marktwaarde heeft als dan Volkswagen

• gdwarf
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 16-01 21:30
Zelfde artikel, regeltje eerder:
Het eerlijke antwoord is: misschien, maar het wordt steeds kritischer.
kritischer → kritieker

• Olaf
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 12:42

Olaf

Nieuwscoördinator
Topicstarter
Alles onder handen genomen.

This is the future, people translated as data

• KabouterSuper
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
In nieuws: NPO start experiment voor samenwerking met Netflix en Disney+ , de derde paragraaf staat streamingdienten ipv streamingdiensten.

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

downloads: VirtualBox 6.1.2
Oracle heeft de eerte update voor VirtualBox versie 6.1 uitgebracht.

• Malantur
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 15:47

Malantur

BBG'er
nieuws: 'Brussels stroomnet schiet tekort voor laden van elektrische auto's'
Overigens spelen de problemen niet alleen in Brussel. Ook in delen van Vlaanderen is nog een eenfasig 230-voltnet aanwezig, maar dit Gewest is al een behoorlijke tijd geleden begonnen met de omschakeling.
Volgens mij is gewest met een kleine letter als het op zichzelf gebruikt wordt, en met hoofdletter bij Vlaams Gewest e.d.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• AverageNL
  • Nu online

AverageNL

Stagiair nieuwsredactie

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

geek: Bedrijven versturen signaal naar satelliet met sensor op plantenenergie
Volgens de twee bedrijven moet het systeem op termijn de kosten, onderhoudskosten, en het invloed op het milieu van iot-apparaten verminderen.

• AverageNL
  • Nu online

AverageNL

Stagiair nieuwsredactie
^ gefikst, dank :)

• Erycius
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14:58

Erycius

I came on Eileen.

reviews: Hoe staat het met realtime raytracing?
De steen interacteert met de fotonen door ze te weerkaatsen.
Hoewel "interacteren" wel in de woordenboeken staat gebruik je bij voorkeur "interageren". Tenzij je redactie daar anders over beslist heeft :)

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

• DukeBox
  • Laatst online: 15:51

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

nieuws: Xiaomi maakt van merk achter Pocophone F1 dochterbedrijf

Wat een draak van een titel..

Ik zou dochterbedrijf verplaatsen -> Xiaomi maakt dochterbedrijf van merk achter Pocophone F1

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Delpozo

Delpozo

Eindredacteur
Topicstarter
Suggesties in dank overgenomen.
Pagina: 1 ... 40 41 42 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True